Historie a současnost Jarošovského pivovaru

Historie a výroba piva v Jarošově
Vznik pivovaru v Jarošově se datuje již od roku 1688. Jeho výstavbě předcházel rozsáhlý požár v Uherském Hradišti, který poničil tehdejší městský pivovar v dnešní Hradební ulici. Na to se magistrát rozhodl vybudovat zcela nový, modernější pivovar v poddanské vsi Jarošov. Místo bylo zvoleno z několika důvodů. Především se zde nacházely bohaté zdroje kvalitní pitné vody a také přítomnost řeky Moravy byla stěžejní, jelikož představovala laciný zdroj vody a ledu využitelného k průmyslovým účelům. Vesnice navíc patřila městu Uherské Hradiště a ležela v blízkosti frekventované pivovarsilnice do Napajedel.

Pivovar až do druhé poloviny 19. století vystřídal řadu sládků a byl jedním z hlavních finančních zdrojů do městské pokladny. Přesto postupem času stárnul a upadal vzhledem k častému střídání nájemců. Magistrát tak musel roku 1860 výrobupiva zastavit a o osm let později pivovar odprodat.

Roku 1869 byl pivovar prodán majiteli realit židovského původu Salomonu Braunovi z Uherského Ostrohu. Nový majitel byl kapitálově dobře vybavený i díký svému otci, kterým byl privilegovaný provozovatel kantýn na stavbě Severní dráhy, která vedla z Vídně do Krakova. Investice se však vyplatila, jelikož Salomon Braun koupil na tu dobu vcelku moderně zařízený pivovar, který byl vybaven parním zařízením, sladovnou, palírnou kořalky, výčepním domem a doplňkovou výrobou kvasnic pro Uherské Hradiště a okolí. V areálu se také nacházela přístavba pro sládka a mistra bednáře.

Už v rukou Salomona Brauna získal pivovar svůj věhlas. Roku 1875 mu byla udělena medaile za zásluhy o sladování ječmene. Ve stejném roce pivovar zpracoval80 tisíc metráků ječmene a vyrobil 120 tisíc věder piva.

Za zlatou éru se však považuje období, které nastalo až s nástupem druhé generace Braunů, synů Ignáce a Josefa. pivovarJosef vystudoval práva ve Vídni, na druhé straně Ignác vystudoval obor chemický a ještě před převzetím firmy v ní působil jako technický vedoucí. Oba tak měli dobré předpoklady a znalosti pro vedení velkého pivovarnického podniku. Roku 1885 Salomon Braun zemřel a došlo tak k převzetí firmy a vzniku nové společnosti Jaroschauer Bierbrauerei von S. Brauns Söhnes Ignaz & Josef Braun. Pivovar začal vzkvétat nejen po stránce hospodářské, ale především i technické, což zapříčinila patřičná angažovanost a prozíravost nových majitelů. O čtyři roky později bylo pivovaru uděleno povolení používat označení dvorní dodavatel, což hrálo významnou roli v propagaci podniku a značky.

Mezi lety 1880 až 1910 prošel pivovar velkou rekontrukcí, kterou si žádalo neustálé zvyšování produkce. Firma zpracovávala stále větší množství ječmene a v roce 1906 již zaměstnávala 140 dělníků a vyprodukovala skoro 52 tisíc hl piva. Významným mezníkem byl také rok 1908, kdy společnost koupila pivovar a lihovar v Hodoníně, který se později stal součástí nově vzniklé akciové společnosti Jaroschauer Bierbrauerei. Pivovar si až do roku 1918 vybudoval v regionu téměř výsadní postavení a stal se jedním z šesti největších pivovarů na Moravě. Vlivem první světové války se však do pivovaru dostávalo čím dál méně surovin, a tak si majitelé nechali zapsat do své činnosti i výrobu sušené zeleniny. Nakonec došlo 28. srpna 1921 k vymazání společnosti z obchodního rejstříku na žádost samotného Josefa Brauna, a to po smrti bratra Ignáce.L

Po válce se pak postupem času začal Jarošovský pivovar z války vzpamatovávat a již opět vykazoval velké množství vyrobeného piva. pivovarV roce 1939 však museli Braunovi kvůli svému židovskému původu opustit Československo. Pivovar byl prodán Stoupalovu cukrovarnickému koncernu, který však neměl pohotové devizové prostředky na vyplacení pivovaru, a tak správu převzala Agrární banka. Společnost ani tentokrát neměla dlouhého trvání a roku 1940 vyhlásil zlínský oberlandrat kupní smlouvu za neplatnou, a tak došlo k následné arizaci majetku. Pivovar ještě několikrát změnil svého majitele. Jedním z nich byl také němekcý podnikatel Erich Blume.

Od počátku roku 1948 byl zřízen národní podnik Slovácké pivovary s vedením v Jarošově. V roce 1987 začal pivovar vykazovat velké ztráty a roku 1997 bylo rozhodnuto o jeho prodeji. Postupně docházelo k propouštění zaměstnanců, až byl pivovar 31. prosince téhož roku zcela uzavřen. Na jaře 2012 se jej rozhodla firma Heineken, které pivovar patřil, prodat. Pivovar koupil v roce 2013 podnikatel Radislav Vymyslický, kdy prostory pivovaru sloužily k výrobě výtahů. Výroba piva pod taktovkou společnosti Jarošovský pivovar a.s. se do Jarošova vrátila v roce 2015.

Nový Jarošovský pivovar
Nová etapa historie vaření piva v Jarošově začala v roce 2015, kdy vznikla akciová společnost Jarošovský pivovar. Protože nebylo možné obnovit výrobu v bývalém areálu, odkoupila akciová společnost budovu v Pivovarské ulici, pivovarkde dříve firma TON vyráběla dětské skládací stoličky.

Oficiálně byla obnovena výroba piva v Jarošově 8. 2. 2017, kdy byla uvařena první várka Jarošovského Ležáku.
Vrchním sládkem se stal Jan Vasil a jako poradce při vymýšlení receptur působil Josef Brauner, poslední jarošovský sládek. Současným vrchním sládkem Jarošovského pivovaru je Milan Esender.
Roční produkce dosáhla během celého prvního roku 2 200 hl piva, přičemž současná maximální kapacita se může dostat až na 5 000 hl piva za rok.
Základ tvoří čtyři druhy – Jarošovská Desítka, Jarošovský Jura (11%), Jarošovský ležák (12%) a Jarošovský Šohaj (14%). Další piva jsou sezónní: 16% Rochus, jímž se hlásí k tradici jarošovských piv, IPA (15%), které vzniklo v říjnu 2017 k příležitosti Slováckého Oktoberfestu, Jarošovská adventní 14% s přídavkem pravého včelího medu nebo tmavý valentýnský speciál 13%. Zatím posledním přírůstkem je první místní filtrované pivo Jarošovský Jan 12%, uvařené u příležitosti 120. výročí narození nejslavnějšího uherskohradišťského rodáka Jana Antonína Bati.

Úspěch nový pivovar slaví nejen svým pivem – v roce 2018 byl oceněn Českou a moravskou pivní korunou, ale i etiketami, které navrhla zlínská agentura Little Greta. Vycházejí z folklorních motivů a jejich design byl v roce 2017 oceněn na prestižní soutěži World Beer Awards.
Zdroj:Stránky Jorošovského pivovaru, 2018


Více na stránkách pivovaru

Jarošovský ležák zabodoval v soutěži Regionální potravina

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:iDobrýDen.cz

Na akademické půdě Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně se včera rozhodovalo, které výrobky zvítězí v soutěži Regionální potravina 2019. Hodnotitelská komise zde navrhla letošní reprezentanty této prestižní značky. Celkem se o ni ucházelo 138 produktů od 39 výrobců. Největší zájem byl o kategorii Alkoholické a nealkoholické nápoje.

V kategorii alkoholické a nealkoholické nápoje zvítětil dvanáctistupňový Jarošovský ležák. Jarošovský pivovar se tak může pyšnit značnou Regionální potravina Zlínského kraje 2019.

Soutěž Regionální potravina letos slaví desáté výročí. Za dobu své existence získala značka věhlas a oceněné výrobky popularitu. Dnešní zákazník se totiž zaměřuje především na kvalitu a čerstvost a tyto parametry výrobky s puncem Regionální potravina rozhodně splňují.

Soutěž si za dobu své existence vybudovala renomé a popularita oceněných výrobků stoupá. Přívlastek regionální se v případě těchto potravin zúročí hned několikrát. Především se jedná o produkt vyrobený v konkrétním regionu, což je základní podmínka soutěže. Zároveň i podíl místních surovin je stanoven nejméně na 70 procent, hlavní surovina přitom musí být stoprocentně tuzemského původu. Výrobky tím mají pevnou vazbu k regionu, často se jedná o krajové speciality, které ctí tradici výroby, nebo jsou naopak inovativní. Značka je určena pro malé a střední producenty zemědělských a potravinářských výrobků do 250 zaměstnanců.

Ve Zlínském kraji hodnotitelská komise 13. června vybírala vítěze. O značku je zde každoročně velký zájem, nejinak tomu bylo i letos. Celkem bylo přihlášeno 138 výrobků od 39 výrobců. Nejvíce kandidátů měla kategorie Alkoholické a nealkoholické nápoje. Komisi tvořili zástupci Ministerstva zemědělství ČR, krajského úřadu, Státního zemědělského intervenčního fondu, Státní zemědělské a potravinářské inspekce, Státní veterinární správy, Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.

Komise navrhla udělit značku Regionální potravina Zlínského kraje 2019 těmto výrobkům:
1. Masné výrobky tepelně opracované - Tlačenka speciá, lMilan Žabčík
2. Masné výrobky trvanlivé, tepelně neopracované, konzervy a polokonzervy - nevyhlášeno
3. Sýry včetně tvarohu - BIO Sýr s bílou plísní JAVORNÍK - CZ s.r.o.
4. Mléčné výrobky ostatní - Kefírové mléko meruňkové, Mlékárna Valašské Meziříčí, spol. s r.o.
5. Pekařské výrobky včetně těstovin - Pšeničný chléb se špaldou, Radek Císař
6. Cukrářské výrobky včetně cukrovinek - Staročeský medovník, MEDOKS, s.r.o.
7. Alkoholické a nealkoholické nápoje -JAROŠOVSKÝ LEŽÁK 12%, Jarošovský pivovar a.s.
8. Ovoce a zelenina v čerstvé nebo zpracované formě - TALAŠOVO KYSANÉ ZELÍ, Jiří Talaš
9. Ostatní - Včelí med z období květu lípy, Ing. Karel Kolínek

Soutěž Regionální potravina je projektem Ministerstva zemědělství určeným na podporu malých a středních zemědělců a producentů potravin v jednotlivých krajích České republiky. Státní zemědělský intervenční fond značku administruje. Oceněný výrobek získá právo zdarma užívat značku Regionální potravina po dobu čtyř let na obalu svého výrobku. V současné době je oceněno 411 produktů od 325 výrobců. Podrobné informace o soutěži jsou k dispozici na webových stránkách www.regionalnipotravina.cz.

Jarošovský speciál ochutnáte na Dni otevřených dveří

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:iDobrýDen.cz

Jen jednou za rok se otevřou tajné brány Jarošovského pivovaru. Potřetí se tak stane na 1. máje a všechny generace zájemců jsou zvány k prohlídkám pivovaru, muzea i na zábavný pořad. Ani letos nebude porušena tradice představení nového speciálu - světlo světa spatří Jarošovská APU 13% s vylepšenou recepturou. „Věřím, že bude brzy vyprodaná!“ tvrdí s úsměvem Milan Esender, vrchní sládek Jarošovského pivovaru. Ten bude na této akci provádět exkurze v pivovaru, které jsou v tento den zdarma. Pivovar loni prošel rozšířením výroby, i tento rok tedy bude co k vidění. "Den otevřených dveří v Jarošovském pivovaru se koná na den oslavy práce, protože jen kvalitní práce stojí za výrobou Jarošovského piva,“ vysvětluje Miroslav Harašta, ředitel pivovaru.

Historii připomene prohlídka minimuzea, které bylo otevřeno v listopadu loňského roku. Na okamžik se tak můžete vrátit až 330 let v čase nazpět prostřednictvím velkoplošných fotografií a historických předmětů z celoživotní sbírky Milana Špičáka - pivních láhví, sklenic, podtácků a reklamní ch předmětů, vah na ječmen, sudů na pivo a části výbavy někdejší sladovny.
Příjemně pobavit se můžete při pivních soutěžích a produkci kapel 4 z tanku a Psík a Sekec. Průběh dne bude moderovat herec Slováckého divadla David Vaculík. Třešeň v areálu je vyčleněna pro „Líbání pod třešní“, nejhezčí selfie bude odměněna.
V Jarošovském pivovaru nebude zapomenuto ani na děti, které si mohou nechat namalovat obličej a odnést balonek. Pivo by nebylo zážitkem bez dobrého grilovaného bufetu. Den otevřených dveří začíná v 10.00, první exkurze startují ve 12.00.

Jarošovský pivovar má za sebou úspěšný rok

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:iDobrýDen.cz

Před dvěma lety nový Jarošovský pivovar uvařil první várku piva. A asi dobře. Protože poptávka po místním zlatavém moku vysoce překročila plány managementu pivovaru. Proto byl v druhé polovině roku 2018 vyjednán úvěr od České spořitelny na nákup technologie umožňující zvýšení kapacity výroby. Nyní se výstav pivovaru zvýšil až na 10 000 hl/rok.

„V roce 2018 jsme uvařili 4 270 hl, což je o 1 750 hl více než v loňském roce,“ prozradil ředitel pivovaru Miroslav Harašta.

Pivovar v loňském roce (mimo svou stálou produkci) nabídl přátelům Jarošovského piva 9 speciálních piv. Plánuje, že v letošním roce jejich počet ještě zvýší - je to reakce na zájem a oblibu pivních speciálů. Ten první v letošním roce navazuje na tradici místního pivovarnictví. Jde o Jarošovský Ursus 19%. Ten byl poprvé v původním Jarošovském pivovaru uvařen ve 30. letech 19. století. V jeho vůni rozeznáte karamelové tóny s dozvuky lehké připáleniny a jemné chmelové okořenění. Po napití vnímáte střední chmelovou hořkost a robustně plné tělo piva s lehounkým alkoholovým podtónem. Posledním vjemem je chuť napalovaného sladu, také karamele s dozníváním až do tónů hořké čokolády.

V únoru se milovníci dobrého piva mohou těšit na Jarošovskou Valentýnskou 13%. Jde o tematicky vyrobené pivo, valentýnsky barevně laděné, které ale zůstává chlapsky hořké. Samozřejmě (mj.) během roku pivovar nabídne i loňské úspěšné speciály: Letňák 11% a Cérka 13%.

Další novinkou je vybudování Minimuzea Jarošovského piva přímo v areálu pivovaru. Návštěvník se zde může seznámit s historií pivovarnictví na Slovácku. Pravidelné exkurze s odborným výkladem probíhají každý pátek od 16 hodin. Zájemci si mohou zarezervovat místo na tel. 608 136 482 nebo na e-mailu .zc.ravovipyksvosoraj@ofni

„Navazujeme na vše dobré, co nás minulost naučila, a děkuji všem, kteří nám pomohli tento záměr dotáhnout do konce! Vážíme si těch střípků historie, které u nás můžete vidět, protože vařit pivo je řemeslo, a to, jak známo, se učí od otců a dědů,“ uzavřel Miroslav Harašta.

Jarošovský pivovar má vlastní minimuzeum

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:iDobrýDen.cz

V den, kdy v Jarošovském pivovaru představili nový speciál - Jarošovského Jožu 13%, speciální spodně kvašené, polotmavé pivo, v jehož vůni vystupuje karamelová a lehce chmelově kořeněná vůně, otevřeli také minimuzeum. Tvoří ho celoživotní sbírka Milana Špičáka, který se v původním pivovaru narodil a od osmi let začal se sbíráním všeho s logem JP. "Garáže jsou poloprázdné a pod pergolou toho taky hodně ubylo, ale hromadu toho mám ještě doma," poznamenal Špičak po stěhování do muzea. "Jsem šťastný, že si to nemusím vzít do hrobu. Víte, jak by ta moje hrobka vypadala?"

Minimuzeum má dokonce čtyři kmotry! Jsou jimi vylosovaní návštěvníci výstavy Pivo a tabáček ve Slováckém muzeu Pavel Lůčný, Vlasta Frýzová, Robert Daníček a nová tvář značky Jarošovského pivovaru Petra Jilíková. Z rukou ředitele Miroslava Harašty v pátek převzali křestní listy, které jim do konce života zaručují bezplatný vstup na akce pořádané Jarošovským pivovarem a speciály ve dvou baleních na příští rok zdarma.

"Toto jsou moje poklady," přivítal Špičák první návštěníky muzea po přestřižení pásky a podělil se s nimi o svůj životní příběh až do poslední věty. "Jarošovský pivovar přežil dvě války, povodeň v roce 97 nikoliv."

V minimuzeu najdete na panelech ze Slováckého muzea celou historii pivovaru a předměty spojené s výrobou, přepravou, spotřebou a propagací Jarošovského pivovaru. Tyto prostory se stanou součástí exkurzních tras a každý druhý rok se v nich budou z iniciativy Milana Špičáka setkávat bývalí zaměstnanci a příznivci Jarošovského pivovaru. Příští rok to bude již podesáté!

"Od prosince budeme minimálně jedenkrát týdně provázet příchozí po pivovaru," slibil ředitel pivovaru. Exkurze nabídne výlet do historie právě díky tomuto muzeu, výklad technologie výroby na schématickém zobrazení a následnou prohlídku přímo ve výrobě.

Jarošovský pivovar rozšířil výrobu. Poptávka po pivech je velká

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Zlín.cz

Poptávka po regionálních pivech roste. Důkazem toho je například Jarošovský pivovar, který už nestíhal uspokojit poptávku zákazníků. Během září tak rozšířil svou výrobní kapacitu.

„Vysokou poptávku si vysvětlujeme tím, že při výrobě striktně dodržujeme tradiční postupy řemeslného pivovaru. Používáme místní suroviny i fortel hradišťských sládků a pivo prostě místním i turistům chutná. Poptávka však byla tak velká, že než abychom polevili v kvalitě, stalo se letos, že jsme nebyli schopni uspokojit všechny své zákazníky,“ vysvětloval ředitel pivovaru Miroslav Harašta.

Vedení pivovaru mělo původně plány rozšířit výrobu pivovaru v letech 2019-2020, ale vzhledem k velké poptávce se k tomuto kroku rozhodlo přistoupit už letos. ,,Jsem velmi rád, že se nám podařilo získat úvěr na rozšíření výroby o hodně dříve, než jsme plánovali,“ uvedl ředitel pivovaru. Společnost již nakoupila nové technologické zařízení, které do pivovaru dorazilo během srpna a září. Díky tomu se kapacita výroby „zvedne“ na 10 000 hl ročně.

Jarošovský pivovar: zájem konzumentů stoupá, výrobní kapacita nestačí

Publikováno:před 12 měsíciZdroj:Novinky.czAutor:Lenka Durďáková

Ačkoli se v Jarošově v Uherském Hradišti pivo vařilo již od roku 1688 a mělo svou tradici, byl pivovar díky velkým ztrátám v roce 1997 uzavřen. Výroba se do Jarošova pod taktovkou společnosti Jarošovský pivovar a. s. vrátila po dlouhých 18 letech v roce 2015 a už dnes původní kapacita nedostačuje.

Noví majitelé navyšují kapacitu výroby, aby uspokojili své zákazníky.

„Na našich zákaznících nám velmi záleží, stejně tak jako na kvalitě piva,“ říká ředitel pivovaru, Miroslav Harašta a vzápětí vysvětluje: „Poptávka po našem pivu byla vysoká a předčila naše očekávání, nechtěli jsme však za žádnou cenu slevovat z kvality a urychlovat výrobu a také jsme nechtěli, aby zákazníci odcházeli s nepořízenou, což se letos už několikrát bohužel stalo. Proto se nám díky úvěru od České spořitelny daří rozšířit výrobu o téměř dva roky dříve, než bylo v původním plánu.“

První část technologického zařízení v minulých dnech dorazila do pivovaru, druhá část bude dodaná v druhé půli září. Kapacita výroby se tím zvedne na 10 000 hl/ročně a první takto „navýšená“ várka piva dorazí ke svým zákazníkům během listopadu. Jak stručně situaci vystihuje sládek Jarošovského pivovaru Milan Esender, který se navýšení kapacity už nemohl dočkat: „No konečně je to tu.“

Jarošovské pivo si u místních i přespolních velmi rychle vybudovalo dobrou pověst, výroba striktně dodržuje tradiční postupy řemeslného pivovaru, používá místní suroviny i fortel Hradišťských sládků. Zákazníci se mohou těšit na stálý sortiment: Jarošovská Desítka (10%), Jarošovský Jura (11%), Jarošovský ležák (12%) a Jarošovský Šohaj (14%). A každý měsíc pak na nový speciál. V září to bude 16% speciál uvařený na počest svatého Rocha a svatého Václava, patrona to Českého piva.

Pivovar se pravidelně zapojuje do kulturního života města Uherské Hradiště a podílí se, či pomohl více než 40 kulturním, sportovním akcím, nadačním aktivitám. V den otevřených dveří pivovar praskal ve švech, všichni byli zvědaví, jak to vlastně v novém Jarošovském pivovaru vypadá a kdo tedy to „jejich“ pivo vaří. Ne méně si návštěvníci užili zábavu a točené Jarošovské pivo na III. Hradišťských pivácích na Masarykově náměstí v Uherském Hradišti a pivovar si opět budou moci prohlédnout a užít na Slavnostech piva, které se konají v říjnu pod názvem Jarošovský Oktoberfest. Ač je Slovácko tradičně vinařským regionem, nevyhýbá se pivovar ani vinařským akcím a první zářijový víkend bude jediným a prvním pivovarem na putování Vinohradskou ulicí.

Pivovar zdvojnásobuje výrobu, zájem překonal očekávání

Publikováno:před 12 měsíciZdroj:iDobrýDen.cz

Z Jarošovského pivovaru s nepořízenou… Už nikdy. Majitelé minipivovaru v Uherském Hradišti totiž po půldruhém roce života zdvojnásobují výrobní kapacitu z 4 800 na 10 tisíc hektolitrů ročně! Poptávka po jarošovském pivu překročila i nejoptimističtější očekávání.

„Technologický upgrade jsme plánovali až v letech 2019 až 2020, ale protože zájem konzumentů dramaticky překročil naše výrobní možnosti, musíme na zvýšenou poptávku reagovat. Už se stalo, že jsme nebyli schopni uspokojit všechny zákazníky,“ vysvětlil Miroslav Harašta, ředitel pivovaru v Uherském Hradišti, který rozjel výrobu loni v únoru.

Aktuálně už v areálu pivovaru stojí první várka nových ležáckých tanků, druhá část technologického zařízení dorazí koncem září. „Jelikož jsme získali bankovní úvěr, můžeme výrobu rozšířit o hodně dříve, než jsme plánovali,“ těší Haraštu. Za vysokou poptávkou je podle něj výroba striktně dodržující tradiční postupy řemeslného pivovaru, místní suroviny a fortel hradišťských sládků. „I přes zvyšování výroby zůstáváme minipivovarem, který vyrábí pivo pro Slovácko, na které mohou být místní hrdi!“ zdůraznil ředitel.

Nemění se ani stálá nabídka, ve které zůstává klasická desítka, jedenáctka Jura, dvanáctka Jarošovský ležák a čtrnáctka Šohaj. A každý měsíc nový speciál. V září pivovar vypustí do světa 16% speciál uvařený na počest svatého Rocha a svatého Václava, patrona českého piva.

Jarošovský pivovar získal ocenění Red Dot za design

Publikováno:před 12 měsíciZdroj:Marketing JournalAutor:Petr Michl

České pivo je skvělé, to každý ví. Neděje se ovšem každý den, aby vyhrávalo také „Oscara pro designery". Přesně to se nyní stalo Jarošovskému pivovaru a jeho lahvím.

Jarošovský pivovar získal jednu z nejvyšších poct ve světě designu, ocenění Red Dot. Jeho novou vizuální identitu, včetně etiket, vytvořila kreativní agentura Little Greta.

Red Dot je ocenění za produktový a komunikační design, které od roku 1955 uděluje německé designové centrum sídlící v Essenu. V soutěži jsou každý rok posuzovány práce tisíců designérů a studií ze šedesáti zemí.

Toto ocenění ovšem nebylo v tomto případě zase tak velkým překvapením, Jarošovský pivovar jich už získal celou řadu: dvě ceny za design etiket na World Beer Awards, ale také IDA Design Award a A' Design Award

„Poslední měsíce byly z hlediska ocenění výživné. Od listopadu je tohle naše šestá kreativní cena. Je ale fakt, že Red Dot stojí nejvýš. Někdy se říká, že Red Dot je pro designéry to stejné jako Oskar pro herce,“ uvedl jeden z majitelů agentury Tomáš Nedvěd.

Vítězný vizuál pro Jarošovský pivovar, který obnovil svou výrobu v roce 2015, čerpá z tradičních slováckých motivů – kohouta, jeřábu nebo srdce. Ty polští designéři Little Grety Pawel Ratajczyk a Mateusz Slowakiewicz doplnili o typické pivní symboly – chmel a ječmen.

Motiv kouhouta má symboliku vzkříšení – návrat pivovaru zpět k životu. V devadesátých letech Jarošovský pivovar proslavila stejnojmenná píseň skupiny Argema. 4 roky po její vydání v roce 1997 ovšem pivovar zanikl. Je tak skvělé, že o sobě dává vědět nejenom pivem, ale také svým designem. Cenu Red Dot získaly v minulosti z českých značek například ŠKODA Auto, Ton, mmcité nebo Tescoma.

Jarošovský pivovar po prvním roce ostré výroby

Publikováno:před rokemZdroj:Jarošovský pivovarAutor:Gabriela Uherková

8. února 2017 byla uvařena první várka Jarošovského Ležáku. Tímto počinem byla oficiálně obnovena výroba piva v Jarošově.

“Výstav pivovaru dosáhl během necelého prvního roku existence 2 520 Hl piva“, uvádí ředitel pivovaru, Miroslav Harašta.

Základními produkty jsou: Jarošovská Desítka 10%, Jarošovský Jura 11%, Jarošovský ležák 12% a Jarošovský Šohaj 14%. Sezónní speciály Jarošovského pivovaru rozšiřují pivní obzory milovníků tohoto nápoje: Jarošovský Joža 13%, Jarošovský Rochus 16%, Jarošovská IPA 15% uvařená v říjnu 2017 na akci Slovácký Oktoberfest. Jako poslední v prosinci představená, Jarošovská adventní 14% s přídavkem včelího medu z místní produkce.

Pivovar se významně zapojil do kulturního života města Uherského Hradiště a podílel se, či pomohl v loňském roce více než 40 kulturním, sportovním akcím, nadačním aktivitám. Pivovar také zavedl pravidelné každoroční akce, kterými je DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ, kdy návštěvníci mají možnost nahlédnout do „kuchyně“ pivovaru a HRADIŠŤSKÉ PIVÁKY, které si místní užili na Masarykové náměstí v Uherském Hradišti.

„Velmi si vážím lidí, kteří se zasloužili o obnovení tradice vaření piva v Jarošově! Přeji novému Jarošovskému pivovaru to nejdůležitější: Dej bůh štěstí!“ s úsměvem říká celoživotní zaměstnanec bývalého Jarošovského pivovaru a pivní patriot, pan Milan Špičák.

Pivovar v příštím roce rozšíří kapacitu na dvojnásobek!

Publikováno:před rokemZdroj:iDobrýDen.cz

Kvalita piva je pro nás klíčová, slibuje ředitel Harašta
Zítra, 1. května, se otevřou dveře Jarošovského pivovaru dokořán! Návštěvníci budou moci absolvovat zdarma exkurzi v pivovaru, a to každou celou hodinu. Těšit se mohou na Jarošovský ležák, Juru, Desítku a Jana, ale také na kapelu Sory, Dj Berna, pivní soutěže, líbání pod třešní a v neposlední řadě dílnu.

„Tady si návštěvníci budou moci stočit láhev piva, láhev zavíčkovat a nalepit etiketu, kterou si sami vytvoří!“ láká k prvomájové návštěvě Miroslav Harašta, ředitel Jarošovského pivovaru. „Necháme konzumenty trochu nakouknout pod pivovarskou pokličku.“

S horkými dny a zvyšující se oblibou stoupá spotřeba Jarošovského piva téměř na dvojnásobek.

„Letos se trochu obáváme, že nebudeme schopni uspokojit všechny naše zákazníky,“ strachuje se ředitel Harašta. Kvalita piva je pro něj klíčová, a proto, než aby brány pivovaru opouštělo nedostatečně uzrálé pivo, zvolí vedení variantu „nějakého dne bez piva“ a současně zúžení sortimentu nabízených produktů. „Například Šohaje 14 vrátíme do portfolia až na podzim. A tajně doufám, že se na nás naši konzumenti nebudou hněvat,“ věří Harašta, který hlásí, že Jarošovský pivovar je v současné době na maximu produkce, tedy 4 000 hektolitrů ročně.

„Rozšíření kapacity pivovaru máme v plánu v závěru letošního a na začátku příštího roku,“ hlásí první muž. Maximální kapacita pak vzroste na deset tisíc hektolitrů ročně. „Jen mne trochu mrzí, že se nám to bohužel nepodaří ještě tuto sezónu,“ dodal ředitel Jarošovského pivovaru.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.16.06.2019 17:3929