Historie a současnost pivovaru Gambrinus

● 1870 Vznik pivovarupivovar
15.10. zahajuje provoz První plzeňský akciový pivovar (současný Gambrinus) a 18. 12. si registruje svou první ochrannou známku Erste Pilsner Actien Brauerei – Pilsner Bier. Pouhý rok předtím se v plzeňském hostinci U Císaře rakouského 20 významných podnikatelů v čele s Emilem Škodou rozhodlo založit tento druhý moderní plzeňský pivovar.

● 1873 První export do Amerikypivovar
Toho roku objevuje plzeňská piva také Nový svět. Svůj první úspěšný export do USA slaví Měšťanský i První akciový pivovar v témže roce. O rok později zahájí plzeňský ležák pravidelný export a na sklonku 19. století proniká také do Latinské Ameriky, Afriky i na Blízký východ.

● 1909 Ochranná známka Kaiserquellpivovar
Pivo Prvního akciového pivovaru je chráněno známkou Kaiserquell – Císařský zdroj, a to na počest císaře Františka Josefa I., který pivo pochválil. První akciový pivovar pak od c. k. hofmistrovského úřadu ve Vídni získává v roce 1912 honosný titul „c. k. dvorní dodavatel“. Těsně před první světovou válkou se První akciový stává předním výrobcem piva v Čechách, jeho roční výstav v té době dosahuje přes 270 tisíc hl.

● 1919 Plzeňský Gambrinuspivovar
Kaiserquell, ochranná známka zapsaná na počest Františka Josefa I., se vznikem samostatné československé republiky ztrácí smysl. Proto je zaregistrována nová ochranná známka Plzeňský Gambrinus. Název piva Gambrinus sahá až do 13. století a vychází ze jména vévody Jana Primuse, děda Karla IV. a patrona sladovníků.

● 1934 Dynastie Hlaváčkůpivovar
Po pěti letech v roli sládka se vrchním ředitelem Plzeňských akciových pivovarů stává František Hlaváček, dědeček dnešního sládka pivovaru Gambrinus Jana Hlaváčka a otec Iva Hlaváčka (na snímku), jenž byl v Plzni hlavním sládkem a později výrobním ředitelem v letech 1958 až 1987. Již tři generace pivovarské rodiny Hlaváčkových tak spojují své jméno s pivovarem Gambrinus, tedy více než 80 let.

● 1939 Válečný provozpivovar
Druhá světová válka přerušuje vývoj obou plzeňských pivovarů. Vozový park zabavuje říšská vojenská správa. Válečný nedostatek surovin dopadá na kvalitu piva a i Gambrinus navzdory veškeré snaze sládků vařit dobré pivo klesá na slabou válečnou „osmičku“. Gambrinus přežívá proto, že zásobuje pivem dělníky ve Škodovce.

● 1945 Bombardování pivovarupivovar
Na sklonku války 17. 4. je pivovar Gambrinus téměř zničen spojeneckými bombami. Právě v troskách se ale rodí později nejoblíbenější pivo u nás – světlý výčepní Gambrinus. Tehdejší ředitel pivovaru František Hlaváček svým plamenným proslovem na bedně od piva zažíhá myšlenku na skvělou budoucnost a už o rok později se tu v nově vybudovaném pivovaru vaří 200 tisíc hl kvalitního piva.

● 1960 Nové ocelové tankypivovar
Od počátku své existence investuje pivovar Gambrinus do provozu a technických inovací. Na sklonku 50. let instaluje 20 ležáckých ocelových tanků s kapacitou 3 600 hl. V březnu 1960 vyjíždí z pivovaru první autocisterna a stáčení probíhá mimo pivovar.

● 1961 Technické inovacepivovar
V pivovaru Gambrinus se instalují technologické novinky: spádové varny, nový způsob kvašení či jímání CO2 z krytých kovových kvasných kádí, nová a šetrnější stáčecí linka o výkonu 14 tisíc lahví za hodinu, jež snižuje možnost kontaminace a dává větší garanci kvality a chuti piva. Nejnovější zařízení na zpětné jímání kvasného CO2 v pivovarech Prazdroj a Gambrinus funguje od roku 2011 a významně snižuje emise skleníkových plynů – ročně se ušetří přes 280 tun CO2.

● 1979 Výstav 1 milionu hlpivovar
Pivovar Gambrinus díky rostoucí oblibě svého piva překračuje hranici 1 milionu hl ročního výstavu. Ačkoliv je direktivním nařízením tehdejších úřadů určen pouze Západočechům, věhlas značky překračuje hranice regionu. Málokdo ale v tu chvíli čeká, že se právě Gambrinus stane nejtypičtějším reprezentantem českého piva.

● 1993 Cylindrokónické tankypivovar
Gambrinus, otevřený užitečným modernizačním snahám, začíná používat takzvané cylindrokónické tanky. Jejich provoz zaručuje především mikrobiologickou čistotu obou oddělených fází kvašení a zrání, tudíž i čistou chuť a správný říz piva.


● 1998 Varna s nejmodernější technologiípivovar
V pivovaru Gambrinus začíná vařit nová varna – největší v České republice. Varna je vybavena nejmodernější technologií: ekologickou a úspornou, která zároveň zajišťuje vysokou a vyrovnanou kvalitu várek.

● 2008 Gambrinus 11° Excelent
Gambrinus rozšiřuje své portfolio o Gambrinus 11° Excelent, který se brzy stává jednou z nejprodávanějších jedenáctek v ČR. Vyznačuje se plnější chutí danou přídavkem karamelového sladu a především unikátním dávkováním chmele, jež spočívá v přidání třetí dávky chmele až po ukončení chmelovaru.

● 2010 Prohlídky pivovaru Gambrinuspivovar
25. srpna se slavnostně otevřela návštěvnická trasa pivovaru Gambrinus. Veřejnost se díky ní seznamuje s reálným provozem pivovaru: používanými surovinami, tradičním postupem a nejmodernější technologií, ale také s unikátní interaktivní Gambrinus Arénou. Zde se návštěvníci projíždějí napříč časem na historickém náklaďáku, ve fotbalovém utkání si kopnou penaltu proti brankáři Gambrinus ligy nebo se v záři reflektorů stanou kytaristy rockové skupiny. Prohlídku uzavírá ochutnávka piv Gambrinus s výkladem odborníka, jak poznat kvalitu piva a jak správně o něj pečovat. Každý si může sám vyzkoušet, jak správně načepovat pivo Gambrinus.
Zdroj:Stránky pivovaru Gambrinus, 2016


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky pivovaru Gambrinus

Kdy:dle rezervaceObec:PlzeňZdroj:Pivovar Gambrinus

Zajímá vás, jak se pivo vaří a jak chutná ještě zrající pivo?

Přijďte do pivovaru Gambrinus, kde navštívíte varnu i pivovarské sklepy. Právě tam ochutnáte pivo, jaké chutnají jen naši sládci. Během prohlídky se dozvíte zajímavosti z historie pivovaru, zjistíte více o surovinách, které se pro pivo Gambrinus používají, a také o jeho varním procesu. Navštívíte unikátní prostor historické otevřené spilky a uvidíte i cylindrokonické tanky, ve kterých pivo zraje teď.

Na závěr vám náš zkušený výčepní představí zásady správné péče o pivo a prohlídku zakončíte školou čepování a vydatnou degustaci piv Gambrinus. Tak na zdraví!

Otevírací doba
duben- září pondělí – neděle 8:00 – 18:00
říjen – březen pondělí – neděle 8:00 – 17:00

Skupiny 15 a více osob
Skupinám zarezervujeme vlastní prohlídku během uvedené otevírací doby. Prohlídku si můžete za příplatek 50 Kč na osobu objednat i mimo otevírací dobu. Pro rezervaci použijte tlačítko SKUPINOVÁ REZERVACE 15+ nebo níže uvedené kontakty.
Individuální návštěvníci

Pro jednotlivce a malé skupiny do 14 osob nabízíme následující časy prohlídek. Na tyto časy je možné objednat si vstupenku online. Online lze zakoupit vstupenka maximálně 2 hodiny před prohlídkou a platba je možná pouze kartou.

Prohlídka začíná v Návštěvnickém centru na nádvoří pivovaru Plzeňský Prazdroj.

Více na stránkách pivovaru.

Aktualizováno: před 8 měsíci

Gambrinus přelepuje své billboardy. Z nové kampaně mizí Copperfield

Publikováno:před 5 dnyZdroj:Týden.cz

Gambrinus, značka jednoho z nejprodávanějších piv v České republice, se ve své nové reklamě naváží do samotného Davida Copperfielda. Po pár dnech však z reklamních ploch jméno kouzelníka, jenž je pro nás synonymem zábavy let devadesátých, zmizelo. Chtěl snad Gambrinus oživit kult tohoto mága, ale něco se nepovedlo? Nebo je za tím něco víc?

Česká reklama bývá často odvážná. Některé tuzemské značky se nebojí vystoupit z davu, jít trochu jiným směrem a být všechno, jen ne konzervativní. Tento názor v poslední době razí i společnost Gambrinus. Nedávno se v jejich reklamních spotech objevila nezapomenutelná věštkyně Jolanda a její hlášku "velký zlatý" si dodnes příznivci tohoto českého piva připomínají. V dalších reklamách se pak proslavil třeba chytlavý veršovaný ostrovtip hudebníka Záviše. Teď si však možná vzal příliš velké sousto.

V posledních týdnech se po celé republice objevily billboardy, ve kterých si Gambrinus bere do pusy Davida Copperfielda, snad nejslavnějšího kouzelníka přelomu tisíciletí. Ve své nové kampani Gambrinus zpochybňuje jeho kouzelnický um a tvrdí, že na české pivo jeho triky neplatí. Nebylo by na tom nic divného, pokud by se tyto billboardy nezačaly v posledních dnech přelepovat. Jméno samotného Copperfielda je záhadně překryto. Nabízejí se otázky, kde Gambrinus v kampani pochybil. Nemohlo třeba dojít k přerušení vzájemné spolupráce? Pokud tedy vůbec nějaká byla.

Na sociální síti českého pivovaru se navíc minulý týden objevil screenshot, jak sám Copperfield sdílí příspěvek české kampaně, v níž se objevuje jeho jméno. Evidentně je tedy s celou kauzou obeznámen. Proč ale došlo k přelepení jeho jména?

Dá se předpokládat, že Gambrinus, jak ho známe, asi ví, co dělá. Je tedy dost možné, že přelepení jména slavného kouzelníka má i tentokrát svůj záměr. Do karet hraje navíc to, že pivovar letos slaví 150 let, a proto se nebojí odvážných kousků. Vypadá to, že tohle bude ještě velice zajímavé.

Srdcovka, konceptová hospoda Gambrinusu je na pražském Proseku

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápoje

V Praze na Proseku byla slavnostně otevřena nová Srdcovka, konceptová hospoda Gambrinusu. Prostorná restaurace vznikla po kompletní rekonstrukci části sídlištního nákupního centra. Koncept hospod Srdcovka byl vytvořen s cílem dopřát lidem to nejkvalitnější pivo, které bude chutnat stejně jako v pivovaru.

Srdcovka si svůj název vysloužila díky lidem, kteří své povolání dělají srdcem a pivo milují. Takových srdcařů je v Gambrinusu hodně a mnoho z nich zasvětilo vaření piva celý svůj profesní život. Jejich siluety a příběhy jsou proto jedním z hlavních designových prvků interiéru hospody.

„Pivo je u nás vždy ‚až‘ na prvním místě. Je to naše srdeční záležitost – odtud také vzešla inspirace pro Srdcovky. Aby si hosté vychutnali Gambrinus v nejvyšší kvalitě, čepujeme jej přímo z originálních pivních tanků, vyvinutých speciálně pro hospody Srdcovka. Připomínají pivovarské tanky, v nichž v pivovaru pivo kvasí a později leží. Krátké, po celé délce chlazené vedení k výčepu zajistí, že pivo chutná jako u nás v pivovaru,“ vysvětluje sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek.

Hlavní roli v Srdcovce Prosek hraje Gambrinus Nepasterizovaná 12 z tanku, kterou mimo jiné vaří i mistr varny Zdeněk Polák už déle než 42 let a piva Gambrinus navařil už přes 27 milionů hektolitrů. Jeho silueta na zdi nechybí ani na Proseku.

„Pivo je sice na prvním místě, ale k dobrému pivu chceme nabízet i kvalitní gastronomii. Tradiční česká kuchyně bude mnohem lépe chutnat v našem novém, originálním interiéru,“ říká Alexandr Tauer, majitel Srdcovky.

Pivovarskou atmosféru interiéru podtrhují nejen nerezové tanky, siluety pivovarských, ale i přiznané trubky pivního vedení. Útulnou atmosféru dávají Srdcovkám interiérové prvky vyrobené ze starého dřeva ošlehaného větrem a sluncem. Srdcovka v sobě spojuje prostory dýchající historií s moderními technologiemi pro ten nejlepší zážitek z piva.

Jak nová hospoda vznikala? „Před pěti lety jsem navštívil původní Pizzerii Severka a umanul jsem si, že bych tu chtěl jednou vytvořit klasickou českou pivnici s výborným pivem a tradiční českou kuchyní. Po pěti letech se myšlenka stala realitou. Do rekonstrukce jsme se pouštěli už s jistotou konceptu Srdcovka. Typickou sídlištní stavbu jsme zrekonstruovali od základů až po stropy,“ vysvětluje Alexandr Tauer.

Restaurace Srdcovka se chce vracet i přes moderní prostředí k minulosti, k tradici klasické české hospody s českou kuchyní ve spojení s pivem nejvyšší kvality. Kapacita restaurace je 160 hostů, včetně salonku, který ale může být i otevřený.

Šéfkuchaři Tomáš Tejral a Simona Fedincová doporučují především specialitu pomalu pečený vepřový bok bez kosti. Druhým trumfem pak je trhaný hamburger, žádné mleté maso, ale trhaná pečínka.

Výčepní Jakub Kalhous a František Předosta čepují nejen tankovou dvanáctku, ale také Gambrinus Nefiltrovaný ležák, Velkopopovického Kozla Černého, ležák Pilsner Urquell, nealkoholický Birell a každý měsíc jiný speciál od plzeňských sládků v programu Volba sládků.

Gambrinus slaví 150. výročí futuristickou kampaní

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Mediář.cz

Pivovar Gambrinus z portfolia Plzeňského Prazdroje si tento rok připomíná 150 let existence. Ve futuristických spotech se proto dívá, jak bude svět – konkrétně domovina značky, tedy město Plzeň – vypadat za dalších 150 let. Nehledě na to, co zítřky přinesou, se Gambrinus zavazuje “být pivem zdravého rozumu, na které se jeho pijáci mohou spolehnout”. “Výroční kampaně nemusí být vždy spojené jen s bilancováním a ohlížením se do minulosti,” míní Jakub Marek, senior brand manager Gambrinusu, “i když si důležitost své historie uvědomujeme, v rámci komunikace jsme se rozhodli jít neotřelou cestou.”

“Klient od počátku nechtěl klasickou sebeoslavující kampaň, proto jsme si mysleli, že bude osvěžující oslavit raději dalších 150 let, spíš než ty uplynulé,“ doplňuje Tony Durston, creative group head z agentury McCann. “To nám umožnilo nejen zábavnou práci při předvídání, jak by mohl svět v roce 2169 vypadat, ale také jsme mohli spotřebitelům slíbit, že ať se v budoucnu stane cokoliv, u Gambrinusu se mohou spolehnout na to, že tu pro ně vždy bude nenáročné, pitelné pivo.” Spoty vznikly v režii Jakuba Koháka z produkce Stink. Významná část práce však probíhala především v postprodukci přidáním vizuálních efektů od RUR.

Kampaň odstartovala v pondělí 7. ledna 2019 televizním spotem v délce 45 vteřin a bude ji pak možné spatřit ve všech médiích v průběhu celého roku. Kreativní koncept – nadlinkové formáty, POS a celkovou vizuální identitu značky Gambrinus pro tento rok – je prací agentury McCann Prague ve spolupráci s týmem McCann Manchester. jde o první případ spolupráce mezi McCann Prague a některou ze sesterských kanceláří ze sítě McCann Worldgroup. “Zmiňovaný projekt odstartoval tento typ spolupráce i pro další projekty,” informuje agentura.

Nezvýšili jsme cenu desítky, abychom pomohli hostinským

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Novinky.cz

„Desítkové“ hospody umístěné zejména na vesnicích a městských předměstích byly nejvíce zasaženy nedávnou sérií legislativních změn, jako zákaz kouření nebo zavedení EET, řekl v rozhovoru pro Právo obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz. Podle něj je i to důvod, proč nezvýšili cenu výčepního piva.

Prazdroj spustil několik projektů na podporu hospod, zejména těch „desítkových“. Proč jste se k tomu odhodlali, je to reakce na pokles prodejů výčepních piv?
Naše spolupráce s hospodskými je dlouhodobá. Je založená na pravidelné komunikaci, díky které zjišťujeme, co je trápí a děláme si v restauracích také vlastní průzkumy - obrazně řečeno nám leží opravdu na srdci.

Je pravda, že v poslední době jsme se zaměřili i na „desítkové“ hospody. A to proto, že právě tyto provozovny, umístěné zejména na vesnicích a městských předměstích, byly nejvíce zasaženy nedávnou sérií legislativních změn. Mám na mysli zejména zákaz kouření nebo zavedení EET. I proto jsme vytvořili programy, které jsou šité těmto provozům na míru. Víme, co v hospodách funguje, a protože mnoho z nich naše pivo odebírá, tak zároveň vidíme, kde má konkrétní provozovna slabiny. Samotný hospodský už to kolikrát ani nevnímá a naším posláním je mu to říct a navrhnout řešení. Každému tak dáváme jedinečný, na míru ušitý program.

Co se týká výsledků, z mého pohledu jsou velmi dobré, hospodští sami oceňují, že se k nim hosté vracejí a že jim i přibývají noví zákazníci. To je základ úspěchu.

Jak moc dobré ty výsledky jsou? Zvyšují se hospodám tržby?
Jak víte, dlouhodobá spotřeba čepovaného piva má spíše sestupný trend, proto mám radost, když vidím pozitivní vývoj v případech, kde hospodští zapracují na změnách. V průměru se bavíme o zlepšení okolo 5 - 10%, jsou ale i hospody, kde změny provedené takzvaně od podlahy přinesou i dvouciferný růst prodejů. To je to, co dokážeme měřit my sami.

Další zvýšení prodejů ale často zaznamenají hospodští i u nealkoholických nápojů a jídel. Zde bývají nárůsty ještě vyšší. Je to logické – v útulné hospodě se najíte mnohem raději než někde, kde se vám moc nelíbí. Tam si dáte jedno pivo a jdete.

Nejvíce desítkových hospod má Gambrinus, udělali jste něco speciálně jen pro tuto značku?
Gambrinus je hlavní značkou, která se podílí na našich projektech podpory desítkových hospod. S ním jsme vytvořili program zaměřený na vylepšení vesnických hospod. Začali jsme na Plzeňsku a budeme pokračovat v dalších krajích. Kromě absolutního nárůstu prodeje desítky Gambrinus nám hostinští hlásí, že se jim daří získávat nové zákazníky, často ženy, které dříve do hospody chodily jen zřídka. Pro hospodské i pro nás je to povzbuzení do další práce.

Už dva roky jste desítku hospodám nezdražovali. Proč? Začíná se to nějak projevovat v prodejích?
Segment hospod a restaurací prochází v posledních letech již zmíněnými změnami, a proto je zachování ceny výčepních piv důležitou formou podpory hospod především na vesnicích a v malých městech. Vždycky jde o obchod a ten se musí vyplácet oběma stranám, jinak nedává dlouhodobě smysl. Náš přístup se vyplácí.

Jak do svých programů podpory hospody vybíráte, jaká musejí splnit kritéria?
Hospody vybíráme do programů podle řady kritérií, ale to hlavní je, aby sami hospodští chtěli něco změnit k lepšímu. Není to jen o tom, že my poradíme či zainvestujeme peníze. Bez jejich vlastní aktivity by žádný program nefungoval.

Dlouhodobě sledujete mnoho kvalitativních ukazatelů v hospodách. V čem se v poslední době hospody nejvíce zlepšily a kde naopak ještě mají rezervy?
Velké zlepšení je vidět v kvalitě čepování piv a obecně v péči o pivo. Tohle téma řešíme s hospodskými už dlouho a mám radost, že je vidět pozitivní změna. Zlepšení zaznamenáváme i v komunikaci nebo chcete-li marketingu hospod směrem k zákazníkovi, a to nejen v hospodě samotné, ale i v digitálních kanálech. Mnohé vytvářejí vlastní webové stránky nebo komunikují prostřednictvím Facebooku. I to pomáhá přilákat další zákazníky. Rezervy řady hospod jsou stále v jejich vzhledu, neútulný interiér či nevalný vnějšek hospody nové zákazníky nenalákají.

Prazdroj zároveň ohlásil vznik několika nových konceptů hospod. Co si od nich slibujete?
Češi jsou stále náročnější spotřebitelé. Je to logické, roste naše kupní síla, chceme za své peníze maximální užitek. Mladí dospělí mezi 25-35 lety před patnácti dvaceti lety neměli tolik peněz a spokojili se s čepovaným pivem kdekoliv, dnes má ale tato věková skupina často vyšší příjmy a na hospodu jiné požadavky než generace předešlé. My na to musíme reagovat a přicházet s novými koncepty. Tak abychom oslovili všechny cílové skupiny. Vytváříme nové designy hospod, v jednotlivých konceptech s majiteli restaurací ladíme i nabídku jídel, aby odpovídala požadavkům zákazníků v daném místě.

Budou v Česku ještě přibývat ve velkém tankovny?
Určitě ano, ale už jich zřejmě nebude tolik jako v minulých letech. Míst, kde je vhodné tankovou technologii instalovat, je stále méně, trh začíná být nasycen. Více se chceme zaměřit na kvalitu hospod, jejich prostředí, obsluhu a v neposlední řadě na konceptové hospody, v tom vidíme potenciál.

Jak podle Vás bude vypadat hospoda za deset, dvacet let, jaké změny nás jako spotřebitele čekají?
V budoucnosti budou vyhrávat ty hospody a restaurace, které budou schopné nabídnout perfektní komplexní služby. Nebude to jenom o skvěle načepovaném pivu, ale daleko více o personálu, jídle, komunikaci a vzhledu. Návštěva hospody či restaurace by měla být vždy výjimečným zážitkem v pozitivním slova smyslu, něčím, co doma nezažijete.

V bratislavské Redutě najdete Srdcovku, restauraci Gambrinusu

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:České nápoje

Na Slovensku slávnostne pokrstili prvú konceptovú prevádzku Gambrinusu, takzvanú Srdcovku. Tá sídli v historickej budove bratislavskej Reduty, do ktorej mali doteraz prístup len návštevníci kultúrnych podujatí. Nová reštaurácia tak tieto unikátne priestory sprístupni aj širokej verejnosti.

V susedných Čechách funguje už sedem takýchto Srdcoviek, špecializovaných reštaurácií, ktoré majú u milovníkov piva obrovský úspech. Projekt sa rozbieha aj na Slovensku a prvá Srdcovka má miesto priamo v historickom centre hlavného mesta.

Prečo Srdcovka?
„Hlavnou myšlienkou bolo vzdať poctu dlhoročným pracovníkom pivovaru Gambrinus, pre ktorých je typické, že k výrobe piva okrem vody, sladu a chmeľu pridávajú ešte jednu, najvzácnejšiu surovinu – svoje srdce. Veľká časť zamestnancov tu pracuje viac ako 20 rokov a zasvätili mu značnú časť života,“ odhaľuje zrod názvu Pavel Zítek, sládok pivovaru Gambrinus.

Príbehy niektorých z tých, ktorí zasvätili život vareniu piva, nájdete priamo aj na stenách prevádzky. Stretnete sa tak s majstrom varne, sladovne, majstrom na spilke, pivničným majstrom či kontrolórkou kvality, ktorí vám vyrozprávajú čo ich pozícia obnáša a ako dopomáhajú k výrobe zlatého moku.

Historická budova a moderné technológie
Priestor bratislavskej Reduty je historicky veľmi zaujímavý. Kedysi vraj bývala tereziánskou sýpkou, postavenou na príkaz Márie Terézie v roku 1773. Neskôr bola prestavaná do podoby ako ju poznáme dnes. Dalo by sa teda povedať, že slad a jačmeň sa tak vlastne opäť vracajú na svoje miesto.

Začiatkom päťdesiatych rokov minulého storočia sa budova Reduty stala sídlom Slovenskej filharmónie, ktorá tu sídli dodnes. Jej zástupcov koncept veľmi oslovil, pretože ich cieľom je priblížiť tieto priestory širokej verejnosti. Doteraz boli využívané najmä na kultúrne podujatia v podobe bohatého koncertného života za účasti špičkových umelcov a umeleckých zoskupení z celého sveta. Otvorením Srdcovky by chceli prilákať do priestorov aj tých, ktorí vážnej hudbe až tak neholdujú.

„Som rád, že sa podarilo nájsť projekt, ktorý dáva ľuďom možnosť, aby nahliadli a trávili čas v týchto krásnych priestoroch. Sami sme dohliadli na to, aby išlo o veľmi šetrnú rekonštrukciu, ktorá dá vyniknúť pôvodnej architektúre budovy. Teší ma výsledok, v ktorom sa históriu podarilo vyzdvihnúť moderným spôsobom. Navyše, čo si budeme hovoriť, aj hudobníci si radi dajú pivo a znamenité jedlo a teraz to majú len pár schodov dole,“ prezrádza s úsmevom technický riaditeľ Slovenskej filharmónie Rudolf Novák.

Pavel Vrba se vsadil se sládkem Gambrinusu, ve hře je téměř 12 tisíc piv

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:FotbalPortal.cz

Kouč fotbalové Viktorie Plzeň se vsadil se sládkem pivovaru Gambrinus o 11 700 piv. Pokud dokáže tým Pavla Vrby postoupit do jarních bojů Ligy mistrů či Evropské ligy, dostanou fanoušci 11 700 piv zdarma. Tento počet není náhodný, koresponduje s kapacitou Doosan Areny.

Po losu Ligy mistrů, který sledovali fanoušci Plzně před domovským stadionem, pronesl Pavel Vrba: „Jde o velmi těžkou skupinu. V této soutěži už si nelze soupeře vybírat. Ale pokusíme se zabojovat o postup do jarní fáze pohárů. Dostat se do dalších bojů Ligy mistrů nebo Evropské ligy by byl opravdu obrovský úspěch.“

Svá slova stvrdil sázkou. „Pokud Viktorka postoupí ze skupiny do jarních pohárových bojů, vyhraje pro své fanoušky 11 700 piv od pivovaru Gambrinus. Jde o sázku s Pavlem Vrbou,“ řekl sládek pivovaru Zdeněk Polák. Pokud fotbalisté Plzně nepostoupí, bude Pavel Vrba ve vybrané plzeňské restauraci čepovat pivo fanouškům. Ti tak budou mít možnost potkat slavného fotbalového trenéra.

Sázka s Gambrinusem: Za postup ze skupiny 11 700 piv pro fanoušky

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Region Plzeň

Trenér Pavel Vrba v pondělí uzavřel sázku se sládkem pivovaru Gambrinus Zdeňkem Polákem: pokud svůj tým dovede k postupu ze skupiny do jarních bojů Ligy mistrů či Evropské ligy, dostanou fanoušci 11 700 piv zdarma. Tento počet odpovídá kapacitě Doosan Areny. V opačném případě se kouč postaví za pípu a bude čepovat pivo v jedné z plzeňských restaurací.

„Jde o velmi těžkou skupinu. V této soutěži už si nelze soupeře vybírat. Ale pokusíme se zabojovat o postup do jarní fáze pohárů. Dostat se do dalších bojů Ligy mistrů nebo Evropské ligy by byl opravdu obrovský úspěch.“

Tuto větu pronesl trenér Viktorie Pavel Vrba ihned po losu Ligy mistrů v Monaku.

Nyní, pouhé dva dny před úvodním zápasem skupinové fáze svůj výrok zopakoval. A navíc jej stvrdil zajímavou sázkou. „Pokud Viktorka postoupí ze skupiny do jarních bojů v evropských pohárech, vyhraje pro své fanoušky 11 700 piv od pivovaru Gambrinus,“ potvrdil Zdeněk Polák, sládek pivovaru, jenž se vaření zlatavého moku věnuje přes 40 let.

A pokud by se Viktorce nepodařilo postoupit? „V tom případě půjdu a budu našim fanouškům čepovat pivo ve vybrané restauraci v Plzni,“ má jasno kouč Viktorie.

„Věřím, že nás čekají opravdu velké zápasy a s podporou našich fantastických fanoušků uděláme maximum pro to, abychom se o postup porvali. Pokud by se nám to povedlo, byl by to obrovský úspěch. Již ve středu nás čeká důležité utkání doma proti CSKA Moskva, což je opravdu silný protivník. Před pěti lety jsme ho doma ale dokázali porazit, nyní se pokusíme tento úspěch zopakovat,“ říká Pavel Vrba před úvodním zápasem nejprestižnější klubové soutěže a zároveň doufá, že v Doosan Areně nezůstane ani jedna volná sedačka. „Liga mistrů je to nejvíc, co můžeme společně v Plzni zažít. Takovou událost si nesmí žádný viktorián nechat ujít,“ uzavírá trenér.

Gambrinus nabízí prohlídku pivovaru nebo párty na historické varně

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:České nápoje

V areálu Plzeňského Prazdroje se nachází i pivovar Gambrinus, někdejší První plzeňský akciový pivovar, jemuž dalo jméno jeho slavné pivo. A právě v jeho prostorách můžete absolvovat tematické prohlídky, kde se dozvíte vše o výrobě piva Gambrinus nebo zažít jedinečnou soukromou párty přímo v srdci pivovaru.

Zajímá-li vás, jak se vaří pivo a jak ještě zrající zlatavý mok chutná, je pro vás prohlídka pivovaru Gambrinus to pravé! Dozvíte se zajímavosti z historie pivovaru, rozšíříte si znalosti o surovinách, které se pro pivo Gambrinus používají, a o jeho varním procesu. V srdci pivovaru si prohlédnete unikátní prostory historické otevřené spilky a uvidíte i cylindrokonické tanky, ve kterých pivo zraje dnes. Na závěr prohlídky si pod dohledem zkušeného výčepního vyzkoušíte, jak se pivo správně čepuje a jaké jsou správné zásady péče o pivo. Po celou dobu prohlídky ochutnáte několik druhů piv Gambrinus, včetně aktuální Volby sládků.

Pokud si chcete užít jedinečnou pivovarskou oslavu, objednejte si Párty v pivovaru Gambrinus! O hosty se vám postarají chlapi, kteří vaření piva a péči o něj věnovali mnoho let svého života. Součástí soukromé oslavy, kterou je možné objednat pro skupiny patnácti a více osob, je škola čepování piva, při kterém vám výčepní prozradí, jak se správně starat o pivo, aby náležitě chutnalo. Sami se také naučíte čepovat pivo různými způsoby. S vašimi přáteli si užijete posezení v historické Varně 1869 s občerstvením a vynikajícími pivy Gambrinus přímo od zdejších sládků po dobu čtyř hodin.

Více informací o prohlídce najdete na http://www.prazdrojvisit.cz/prohlidky/prohlidka-pivovaru-gambrinus/ a o Párty v pivovaru Gambrinus na http://www.prazdrojvisit.cz/zazitky/party-v-pivovaru-gambrinus/

Gambrinus den navštívilo 32 tisíc lidí

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:České nápoje

Vynikající pivo, čtyři pivní zahrádky – na plzeňském Náměstí republiky a v přilehlých ulicích proběhl již třetí Gambrinus den. Na největší pivní zahrádce v republice se navzdory chladnému počasí sešlo na 32 tisíc návštěvníků, kteří si vychutnali skvěle načepované pivo do skla přímo z tanku spolu s hudbou v podání kapel z Plzně a okolí. Hlavním pivním zážitkem byl Nefiltrovaný polotmavý speciál – pivo uvařené výhradně pro letošní ročník festivalu.

Kromě něj si fanoušci dobrého piva mohli vychutnat také Nepasterizovanou desítku, jedenáctku i dvanáctku Gambrinus. Pivo bylo čepované do skla přímo z pivních tanků. Návštěvníci také mohli ochutnat speciality připravené v některé z dvanácti restaurací z Plzně a okolí, které se na letošním ročníku Gambrinus dne prezentovaly.

„Tankové pivo čepované do skla je klasika, která nesmí na Gambrinus dni chybět. Návštěvníci si velmi pochvalovali především jeho příjemně hořkou chuť, která se pojí s kvalitou čepování – u nás jej navíc jako na jediném festivalu dostanou z tanku rovnou do perfektně umyté a mokré sklenice, a tak to má být,“ říká sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek.

Gambrinus bere kvalitu čepování piva opravdu vážně – i proto je součástí Gambrinus dne finále soutěže Gambrinus Mistr výčepní. V něm se mezi sebou utkali ti nejlepší výčepní z celé České republiky. Soutěžili ve znalostech o vaření piva a následné péči o něj, i v praktickém čepování piva. Vítězem v konkurenci 8 finalistů se stal Tomáš Smejkal z restaurace Ingot ze Žďáru nad Sázavou. Všichni finalisté se po vyhlášení prezentovali i na škole čepování, která probíhala po celý den a své znalosti předávali dále zájemcům z řad návštěvníků festivalu.

Sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek také předal řediteli Fakultní nemocnice Plzeň Václavu Šimánkovi šek na 145 tisíc korun. Jde o výtěžek z loňského ročníku Gambrinus dne, kdy Gambrinus věnoval nemocnici za každého návštěvníka pivního festivalu 5 Kč. Plzeňská fakultní nemocnice je největším zaměstnavatelem v Plzeňském kraji a Gambrinus si váží práce všech jejích zaměstnanců. Věnoval jim proto i volné vstupenky s pivenkami na Gambrinus den.

Součástí programu letošního Gambrinus dne byly také komentované prohlídky pivovaru. Speciálními průvodci po místech, kde se fenomén českého pivovarnictví vaří, byli Srdcaři Gambrinusu, tedy lidé, kteří práci pro značku zasvětili celý svůj profesní život. Jejich siluety také zdobí interiéry konceptových hospod – Srdcovek. Zájemcům o prohlídku přiblížili historii pivovaru, podrobnosti o vaření piva a nechali je třeba také ochutnat pivo, které ještě zraje.

Gambrinus den je oslavou založení tohoto pivovaru – 25. června 1869 se totiž sešlo 20 akcionářů Gambrinusu, kteří odstartovali tradici jeho vaření. Šlo o slavné lidi české historie. Mezi nimi byl mimo jiné majitel strojíren rytíř Emil Škoda nebo stavitel Martin Stelzer. Cítili, že plzeňské pivo je úspěšné a prodalo by se ho i víc. Čas ukázal, jak dobří vizionáři byli – Gambrinus je do dnešního dne stálicí na české pivní mapě.

Gambrinus den s živou muzikou, speciálním pivem i prohlídkami pivovaru se Srdcaři Gambrinusu

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Jo magazín

Další ročník oblíbeného pivního festivalu Gambrinus den v sobotu 23. června promění náměstí Republiky v Plzni v největší pivní zahrádku v Česku. Rušno bude také na dalších místech v centru západočeské metropole. Kapely napříč žánry, hospody, pivo čepované do skla přímo z tanku, festivalový pivní speciál… všechno bude z Plzně a všeho bude dost. Intenzivní zážitek nejen pro plzeňské patrioty!

Sobotní Gambrinus den předznamená páteční ochutnávka – 22. června večer zahrají tři začínající plzeňské kapely. Velký pivní svátek ozdobí finále Mistrů výčepních a také škola čepování pro veřejnost s finalisty této prestižní soutěže coby lektory. K ochutnání bude nefiltrovaný polotmavý festivalový speciál s plnou chutí lehce praženého sladu s karamelovými tóny, uvařený na počest letošního Gambrinus dne. Stylovým zpestřením oslav budou mimořádné prohlídky Pivovaru Gambrinus. Setkáte se s největšími Srdcaři Gambrinusu, kteří péči o pivo zasvětili téměř celý život a rádi se podělí o zážitky z výroby. Chybět nebude bohatá degustace různých druhů piv značky Gambrinus. Prohlídky se konají od 10:00, 12:30, 15:00, 17:30 a 20:00 hodin. Vstupenky za festivalové ceny 100 Kč/osoba jsou v prodeji na http://prazdroj.colosseum.eu/prazdroj/list.

Mezi hudebními hosty Gambrinus dne budou formace KEKS, Semtex, Extra Band, Fast Food Orchestra, Odyssea, Pouťový orchestr, Ocho Rios, Rezatý Rakety, Gentlemani s Daliborem Gondíkem, Bára Zemanová Band a mnozí další.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.15.05.2019 11:5293