Historie a současnost Pivovaru Staropramen

Ve druhé polovině 19. století začali obyvatelé pražského předměstí Smíchov pociťovat, že jim chybí pivo. Vařilo se jen v centru, což nestačilo. I vzchopili se smíchovští podnikatelé k činu a 23. října 1869 založili na vltavském břehu akcionářský pivovar. Stojí tam a vaří dodnes. Už za tři roky otevřeli na dvoře restauraci Na verandách. Také je tam dodnes a můžete do ní zaskočit.

● Proslulé jméno Staropramen dostal pivovar až v roce 1913 po jednom ze svých piv. Prosperoval a v roce 1932 už byl největším výrobcem pěnivého moku u nás. pivovarTen pravý kvas však měl teprve přijít. V předválečných letech 1933 až 1937 došlo k boomu. Vše se zvětšovalo a modernizovalo. Například přibyly varny a sudy nahradily ocelové tanky.

● Jenže vypukla válka a ta výrobě ani chvílím u půllitrů nepřeje. Přišel mír a s ním další rána – znárodnění. Staropramen byl začleněn do národního podniku Pražské pivovary. Ovšem pivo si Čechům netroufne vzít žádný režim… Na sklonku padesátých let se na své místo vrátily měděné kádě, které byly ukryty před nacisty. V roce 1960 překročila produkce milion hektolitrů za rok. A milionů přibývalo.

● Po revoluci v roce 1989 se národní podnik vrátil do podoby akciové společnosti. Proběhla monstrózní rekonstrukce, byla instalována jedna z nejlepších a největších varen v Evropě. Zvládne 3 000 000 hektolitrů piva ročně. Dnes je Staropramen součástí pivovarské skupiny MolsonCoors, vývozcem do 30 zemí a významnou hybnou silou pražského společenského života. Jeho curriculum vitae píšete i vy. Tak v sobě napěňte nějakou tu kapitolku. A ať má říz!
Zdroj:Stránky Pivovaru Staropramen, 2016


Více na stránkách pivovaru

Američané vybrali Staropramen mezi globální značky. Ve světě má symbolizovat Prahu

Publikováno:před 16 dnyZdroj:Aktuálně.czAutor:Michal Šenk

Značka Staropramen, která je součástí globálního pivovarnického gigantu Molson Coors, se stala jednou ze čtyř nejvíce podporovaných značek skupiny. "Například nedávno při vstupu na trh v Kazachstánu jsme vytvořili virtuální realitu Prahy," říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz Darko Ivančevič z Molson Coors, který má prezentaci české značky v koncernu na starosti.

V současnosti přichází americký majitel s kampaní, která má ve světě upozornit na domov Staropramenu - Prahu a připomenout fanouškům piva, že by neměli pouze pracovat, ale také relaxovat a bavit se.

Pozici Staropramenu v Molson Coors má na starosti Chorvat Darko Ivančevič, který v rozhovoru pro Aktuálně.cz šířeji popisuje to, jaké plány se značkou Američané mají.

Jak dnes vypadá celá společnost Molson Coors?
Po akvizici amerického SAB Milleru před dvěma a půl roky jsme se stali v podstatě dvojnásobně velkými. A to pro nás znamenalo nutnost vytvořit globální řízení skupiny. Skupina má strategii vybrat značky, které mají potenciál globálních prodejů, a ty podporuje. Takové značky jsou momentálně čtyři: Coors Light, Miller, Blue Moon a Staropramen. Tři americké a jedna česká, což by měla být pro vaše národní sebevědomí velká věc.

Je to, že jste Chorvat, pro českou značku spíš výhoda, nebo handicap?
Myslím, že spíš výhoda. Je nutné říct, že Staropramen ve světě lidé vnímají jinak než v Česku a pro mě je jednodušší rozhodovat se víc racionálně než emočně. Nejde o moji národní věc.

Jak chcete Staropramen světu ukazovat?
Jako tradiční, český. Ale to samo o sobě nestačí. Protože českých značek je na mezinárodním trhu spousta. Musíme přinést něco víc a nejlépe by to mělo být nějaké emocionální spojení.

Zákazníkům říkáme, že Staropramen je chuťově výtečně vyvážené pivo, uvařeno tradičním českým způsobem, které inspiruje lidi, aby vedli svůj život ve stejné rovnováze. Našli si po práci čas na sebe, čas na relax, na moderní zábavu.

Kde se Staropramenu nejvíc daří?
Ve střední Evropě, ve Velké Británii, Skandinávii, Rusku, na Ukrajině. A otevíráme nové trhy. Například v Jižní Koreji máme teď velké plány. Do budoucna myslíme i na Spojené státy. Dvě třetiny prodejů značky momentálně připadají na zahraničí, třetina pak na Česko a Slovensko. Celkem jde o zhruba tři miliony hektolitrů, z čehož dva se vypijí v zahraničí.

Vyrábí se Staropramen jen v Praze?
Staropramen pro zahraničí z části vaříme v Praze na Smíchově a část licenčně, abychom byli co nejblíž danému trhu a zákazníkům. Většinou jde o pivovary, které vlastníme. Kvalita je díky tomu velmi dobrá. A pivo se takto dostává k zákazníkům čerstvé, což je u piva klíčové. Je to cesta, které věříme, ač jsme si vědomi, že některé značky volí tu druhou, tedy že své pivo vaří pouze na jednom místě.

A jak Staropramen ve světě propagujete?
Důležitou součástí komunikace je vždy Praha. Aktuální kampaň, pojmenovaná Life Your Way, cílí na emoce a to, že pivo je společenský lubrikant. Co se přímo nástrojů marketingu týče, tak klíčové u piva je najít pro něj správná místa prodeje. Je to prémiové pivo.

Když vstupujeme na nový trh, nejprve musíme zajistit jeho dostupnost a základní podporu. Pak přijde druhá fáze, kdy komunikujeme hodnoty značky obvykle prostřednictvím venkovní reklamy a sociálních sítí a nakonec dáme lidem pivo ochutnat.

Pouštíme se i do inovativních věcí. Například nedávno při vstupu na trh v Kazachstánu jsme vytvořili virtuální realitu Prahy, konzument si nasadí brýle s touto virtuální realitou a dá si pivo. Je to, jako by ho pil v Praze. A teď máme novou kampaň s názvem Every Moment Counts. Je napojena na výročí 150 let od založení pivovaru.

Pojďme k Molson Coors. Jak vypadá pozice skupiny na globálním pivním trhu?
Jsme globální trojka. Celosvětová spotřeba piva je 1,8 miliardy hektolitrů, takže to je naše hřiště. Chceme se držet piva, nemáme v plánu se pouštět do dalších kategorií, což někteří konkurenti dělají. V našem portfoliu máme kolem stovky značek. Kromě čtyř zmíněných hlavních značek i další třeba v objemu i větší. Příklad může být britský Carling.

Akcie Molson Coors poslední dva roky výrazně propadly. Proč?
Existuje několik věcí, které ovlivňují hodnotu akcií. Jednak jde stále o dopad akvizice, kterou jsem zmínil, značek ze skupiny Miller. A pak v USA, které jsou pro náš byznys klíčové, je pivní kategorie pod tlakem.

Pivo není pod tlakem jen v USA, ale vůbec na rozvinutých trzích kvůli změně životního stylu, lidé pijí méně alkoholu. Dá se s tím něco dělat?
Věřím tomu, že pivo nezmizí, je tu s námi po staletí. Jen dnes žijeme v době neomezených možností. Před sto lety jste měli na výběr chleba bílý nebo tmavý, dnes máte na výběr sto chlebů a stejně je to se vším včetně piva.

Šli jste do hospody a řešili, zda si dáte pivo, nebo víno, dnes máte stovky možností toho, co budete pít. Na druhou stranu jsou trhy jako třeba moje rodné Chorvatsko, kde příležitosti jsou, kde se pilo něco jiného a proč by se teď nemohlo pít více piva?

Velké pivovary jako ty vaše musí také řešit fenomén malých řemeslných pivovarů. Jak vnímáte konkurenci mezi průmyslovými a menšími pivovary?
Je dobře, že je tato vlna. Po mnoho let byla kategorie piva považována za nudnou, dnes lidem připadá zajímavá, pestrá. Tradiční pivovary to donutilo neusnout a reagují tím, že přicházejí s novými druhy piv, inovacemi, jako je třeba naše Extra chmelená a další.

Staropramen rozšíří nabídku o pardubická piva

Publikováno:před 30 dnyZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTK

Pivovary Staropramen se staly majoritním akcionářem Pardubického pivovaru. Drží 89 procent akcií. Staropramen tím chce posílit sortiment regionálních značek. S původními většinovými majiteli Pardubického pivovaru už Staropramen podepsal smlouvu o koupi. Pardubický pivovar si zachová vlastní autonomii, zůstane samostatnou akciovou společností s dosavadními zaměstnanci a hospodařením.

Staropramen chce prodeje pardubických piv rozšířit do celé ČR a posílit export, zejména na Slovensko. Potenciál mají podle Staropramenu značky Pernštejn, Taxis a Porter, v celé zemi by měly být ke koupi nejpozději v září.

"Spotřebitel žádá pestrost nabídky, my mu ji chceme dát. Naprostý standard je v restauracích pět šest piv," řekl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík.

Majoritními akcionáři Pardubického pivovaru byli od roku 2010 dva podnikatelé. Michal Pátek ­držel 41 procent akcií, Leoš Kvapil vlastnil 40,5 procenta akcií. Zbytek pivovaru vlastní drobní akcionáři. Jednání o prodeji začala asi před rokem a půl.

"Naše zdroje byly omezené. Pro nás je důležité, že budou zachována místa a zajištěny investice," řekl Kvapil. Pokud Pardubický pivovar chtěl docílit celostátní distribuce, potřeboval by investici 100 milionů korun.

Cílem akvizice je do deseti let zdvojnásobit produkci na 160 000 hektolitrů − kolem 80 000 hektolitrů piva ročně uvařili v Pardubicích v posledních letech. Pivo stáčí do sudů nebo lahví, v plastu nebo plechovkách jej nenabízí. Podnik víc produkce uplatní na domácím trhu, okolo 25 000 hektolitrů vyváží do dvacítky zemí.

Ředitelkou Pardubického pivovaru bude Petra Chovancová. Finanční ředitel a jednatel bude Zdeněk Havlena z firmy Pivovary Staropramen, zasedne i v představenstvu. Kvapil v představenstvu zůstane. Volba představenstva je na programu valné hromady příští týden. "Provedeme jen nezbytné změny. Výměnu na pozici ředitele, navazující změny v představenstvu. A začneme obchodně spolupracovat. To je vše. Zaměstnanců ani chodu pivovaru se změna nijak nedotkne," uvedl Kovařík.

Pardubický pivovar vykazoval v posledních deseti letech ztrátu, od zhruba dvou do 7,5 milionu korun. Loni dosáhla asi tří milionů.

Pivovar vznikl v roce 1871. Vyrábí řadu značky Pernštejn, čtrnáctistupňový Taxis nebo Porter, což je tmavé devatenáctistupňové pivo.

Staropramen zkušenost s regionálním pivovarem má, vlastní Ostravar, který vyrábí i speciální piva. Firma je od roku 2012 součástí americké pivovarské skupiny Molson Coors. Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partners za 2,7 miliardy eur. V roce 2017 měla firma 1436 zaměstnanců. Staropramen se vyváží do 33 zemí.

Posílení regionálních značek. Staropramen koupil akcie Pardubického pivovaru

Publikováno:před měsícemZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Pivovary Staropramen se staly majoritním akcionářem Pardubického pivovaru. Drží 89 procent akcií. Staropramen chce posílit vlastní sortiment regionálních značek, uvedli dnes zástupci pivovarů na tiskové konferenci v Pardubicích. Zbytek vlastní drobní akcionáři.

"Spotřebitel žádá pestrost nabídky, my jim ji chceme dát. Naprostý standard je v restauracích pět šest piv," řekl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík. Majoritními akcionáři Pardubického pivovaru byli od roku 2010 dva podnikatelé. Michal Pátek držel 41 procent akcí, Leoš Kvapil vlastnil 40,5 procenta akcií. Jednání o prodeji začala asi před rokem a půl.

"Naše zdroje byly omezené. Pro nás je důležité, že budou zachovaná místa, budou zajištěné potřebné investice," řekl Kvapil. Kdyby Pardubický pivovar chtěl docílit celostátní distribuce, potřeboval by investici 100 milionů korun.

Cílem akvizice je do deseti let zdvojnásobit produkci na 160 tisíc hektolitrů. V posledních letech pivovar uvařil kolem 80 tisíc hektolitrů piva ročně. Pivo stáčí do sudů nebo lahví, pivo v plastových lahvích nebo plechovkách nenabízí. V prodejích loni převažovalo z 60 procent lahvové pivo. Podnik víc produkce uplatní na domácím trhu, okolo 25 tisíc hektolitrů vyváží do dvacítky zemí.

Chodu pivovaru se změna nedotkne
Pardubický pivovar si zachová vlastní autonomii, zůstane samostatnou akciovou společností s dosavadními zaměstnanci a hospodařením. "Zaměstnanců ani chodu pivovaru se změna nijak nedotkne," řekl Kovařík.

Novou ředitelkou Pardubického pivovaru bude Petra Chovancová a finanční ředitel a jednatel bude Zdeněk Havlena z firmy Pivovary Staropramen, zasedne také v představenstvu. Leoš Kvapil v představenstvu zůstane. Volba představenstva je na programu valné hromady příští týden.

Ztrátu pivovar vykazoval v letech 2009 až 2012 zhruba od dvou milionů korun do 7,5 milionu korun. Ztrátový byl také v roce 2014, ztráta byla 1,7 milionu korun. Loni a předloni měl rovněž ztrátové hospodaření, 1,7 milionu korun a loňských přibližně tři miliony korun. Předloňské výnosy podniku byly téměř 134 milionů korun.

Pivovar vznikl v roce 1871. V roce 2016 oslavil 145 let existence. Piva vyrábí řadu značky Pernštejn, čtrnáctistupňový Taxis nebo Porter, což je tmavé devatenáctistupňové pivo. V roce 2016 založil minipivovar, který vaří speciální druhy piva. Uvaří desítky hektolitrů piva ročně.

Staropramen investuje do regionálních značek, ovládl Pardubický pivovar

Publikováno:před měsícemZdroj:iDNES.czAutor:ČTK

Pivovary Staropramen se staly majoritním akcionářem Pardubického pivovaru, ve kterém nyní drží 89 procent akcií. Zbytek vlastní drobní akcionáři. Zástupci pivovarů na středeční tiskové konferenci uvedli, že Staropramen chce posílit vlastní sortiment regionálních značek.

„Spotřebitel žádá pestrost nabídky, my jim ji chceme dát. Naprostý standard je v restauracích pět šest piv,“ řekl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík.

Od roku 2010 byli majoritními akcionáři Pardubického pivovaru dva podnikatelé. Michal Pátek držel 41 procent akcí, Leoš Kvapil vlastnil 40,5 procenta akcií. Jednání o prodeji začala asi před rokem a půl.

„Naše zdroje byly omezené. Pro nás je důležité, že budou zachovaná místa, budou zajištěné potřebné investice,“ řekl Kvapil. Kdyby Pardubický pivovar chtěl docílit celostátní distribuce, potřeboval by investici 100 milionů korun.

Cílem akvizice je do deseti let zdvojnásobit produkci na 160 tisíc hektolitrů. V posledních letech pivovar uvařil kolem 80 tisíc hektolitrů piva ročně. Pivo stáčí do sudů nebo lahví, pivo v plastových lahvích nebo plechovkách nenabízí. V prodejích loni převažovalo z 60 procent lahvové pivo. Podnik víc produkce uplatní na domácím trhu, pivo jinak vyváží do dvacítky zemí.

Pardubický pivovar je od roku 2009 ve ztrátě
Pardubický pivovar si zachová vlastní autonomii, zůstane samostatnou akciovou společností s dosavadními zaměstnanci a hospodařením. „Zaměstnanců ani chodu pivovaru se změna nijak nedotkne,“ řekl Kovařík.

Novou ředitelkou Pardubického pivovaru bude Petra Chovancová a finanční ředitel a jednatel bude Zdeněk Havlena z firmy Pivovary Staropramen, zasedne také v představenstvu. Leoš Kvapil v představenstvu zůstane. Volba představenstva je na programu valné hromady příští týden.

Ztrátu pivovar vykazoval v letech 2009 až 2012 zhruba od dvou milionů korun do 7,5 milionu korun. Ztrátový byl také v roce 2014, ztráta byla 1,7 milionu korun. Loni a předloni měl rovněž ztrátové hospodaření, 1,7 milionu korun a loňských přibližně tři miliony korun. Předloňské výnosy podniku byly téměř 134 milionů korun.

Pivovar vznikl v roce 1871. V roce 2016 oslavil 145 let existence. Vyrábí značky Pernštejn, čtrnáctistupňový Taxis nebo Porter, což je tmavé devatenáctistupňové pivo. V roce 2016 založil minipivovar, který vaří speciální druhy piva. Uvaří ho desítky hektolitrů ročně.

Smíchovské pivo slaví „pod komínem“ 150 let

Publikováno:před měsícemZdroj:Metro.czAutor: Filip Jaroševský

V roce 1869 se na Smíchově sešli Češi, aby zde založili pivovar, který tu stojí a vaří pivo dodnes. Už zítra se tu na jeho nádvoří sejdou místní i přespolní, aby 150. narozeniny Staropramenu jak se patří oslavili. Na dvoře, pod pivovarským komínem i v přilehlých ulicích bude znít hudba a zaduní harleye. Organizátoři také umožní návštěvníkům podívat se do útrob pivovaru i na vyhlídku z takzvaných CK tanků.

„Letošní Slavnosti Smíchova se nesou v duchu oslav. Areál pivovaru se pro návštěvníky od jedné hodiny promění v největší hospodu se zahrádkou v Praze. Jsem hrdý, že jsem vrchním sládkem v roce, kdy pivovar slaví tak významné výročí,“ říká pro deník Metro vrchní sládek pivovaru Zdeněk Lux.

Smíchovem se bude rozléhat veselí podobně, jako tomu bývá v případě sousedských setkání „pod komínem“. Ta probíhají na dvoře pivovaru každý měsíc a vstup bývá, stejně jako první piva a občerstvení, zcela zdarma.

V případě zítřka organizátoři zvolili symbolické vstupné 150 korun, ze kterého se zaplatí například hudební vystoupení kapel jako Hudba Praha, Mydy Rabycad, Cocotte Minute či PSH. Zároveň se budou konat prohlídky návštěvnického centra i exkurze do interiérů pivovaru pod vedením smíchovských sládků. V Pivovarské škole se potom veřejnost dozví, nejen jak se pivo vaří, ale také jak ho správně načepovat a párovat s nejrůznějšími pokrmy.

V areálu pivovaru Staropramen se bude slavit výročí 150 let od jeho založení

Publikováno:před měsícemZdroj:Pražský Patriot

V sobotu 8. června se pivovar Staropramen promění v největší hospodu se zahrádkou v Praze. Přímo v pivovaru a jeho nejbližším okolí poteče pivo z několika desítek kohoutů. Bude se slavit nejen výročí 150 let od založení pivovaru. Návštěvníci se mohou těšit na hudební vystoupení skupin Hudba Praha, Mydy Rabycad či PSH.

Partneři pivovaru se postarají o bohatý doprovodný program, Miroslav Lisý zaujme příchozí svou adrenalinovou motoshow, připravena bude také výstava Harley-Davidson s možností zapůjčení vybraných strojů. Pod vedením sládků proběhnou exkurze do výroby a o edukaci se postará Pivovarská škola s kurzy čepování piva. Slavnostního přípitku se spolu s účastníky ujme vrchní sládek Zdeněk Lux.

Jubileum pivovaru se bude slavit na pivovarském dvoře, pod komínem, ve varně či v přilehlých ulicích. Vstupné je symbolických 150 korun a brány pivovaru se návštěvníkům otevřou již ve 13 hodin. Čekat na ně bude bohatý program až do pozdního večera.

Účastníci oslav budou mít příležitost ochutnat kompletní portfolio piv ze Smíchova. Ta budou servírována z desítek kohoutů na místě, kde sládci vaří Staropramen již 150 let.

„Letošní Slavnosti Smíchova se nesou v duchu oslav. Areál pivovaru se promění v největší hospodu se zahrádkou v Praze. V průběhu odpoledne se po ní rozlehne pověstný třesk, obdobně jako při zrodu pivovaru před 150 lety,“ uvádí k plánovanému hromadnému přípitku na dalších 150 let vrchní sládek pivovaru Zdeněk Lux.

K němu se připojí nejen generální ředitel Petr Kovařík, ale i zaměstnanci pivovaru, sousedi, partneři a všichni příznivci pivovaru. „Staropramen slaví po svém se všemi blízkými, a to nejen u nás, ale také v cizině, kde zaznamenává velké úspěchy a šíří dobrou pověst českého piva,“ dodává k mezinárodnímu přesahu oslav Zdeněk Lux.

Oslava svébytné hospodské kultury
Na akci bude zajištěno pestré typicky hospodské občerstvení a po celé odpoledne je připraven bohatý kulturní program. „Naše velká hospoda i výročí si zaslouží pořádně oslavit, a to by nešlo bez té správné hospodské muziky, která krásně doplňuje a současně oslavuje pivní kulturu a její rituály. Co by to ale bylo za oslavu bez významných hostů, proto na hlavním pódiu vystoupí několik českých kapel jako Hudba Praha, Mydy Rabycad či PSH,“ nastiňuje hudební program manažerka značky Staropramen Petra Chovancová a dodává, že návštěvníci budou mít příležitost zahrát si některou z hospodských her, jako jsou karty, šipky, šachy nebo stolní fotbal.

„Nechceme pivní kulturu a její rituály pouze oslavovat. Je potřeba si vše pořádně zažít a utvrdit se nejen ve svých vlastních rituálech, ale i znalostech. Budou probíhat prohlídky návštěvnického centra i exkurze do interiérů pivovaru pod vedením smíchovských sládků. Lidé se seznámí s činnostmi, které práce v pivovaru obnáší. V Pivovarské škole se veřejnost dozví nejen, jak se pivo vaří, ale také, jak ho správně načepovat a párovat s nejrůznějšími pokrmy,“ vyjmenovává další připravené aktivity Chovancová, v jejichž rámci budou moci návštěvníci nahlédnout nejen do staré i nové varny, ale také 13. komnaty pivovaru.

Bohatý doprovodný program
Během Slavností Smíchova nabídne pivovar Staropramen neobvyklý pohled. Zpřístupněna bude vyhlídka na vrcholu cylindrokónických kvasných tanků, z níž se otevírá jedinečný výhled na oba břehy Vltavy. Po celé odpoledne je navíc připraven pestrý doprovodný program.

„Do příprav akce jsme zapojili též významné partnery našeho pivovaru. V průběhu odpoledne se navíc dvakrát uskuteční motoshow v podání Miroslava Lisého,“ říká na závěr Petr Bajgar, Event manažer společnosti Pivovary Staropramen, s tím, že festival Letní Letná přiblíží akrobatické vystoupení a v rámci výstavy strojů Harley-Davidson bude možné si zapůjčit některou z motorek.

Ve spolupráci s fotbalovou ligou Hanspaulka nebude chybět ani sportovní vyžití, a to v podobě fotbálku tři na tři. Díky ragbistům z klubu Tatra Smíchov se mohou zájemci těšit na aktivity spojené s jedním z nejtvrdších sportů.

Slavnosti Smíchova 2019 – Program

Dvůr pivovaru
13:00 – 20:00 Vyhlídky z CK tanků
13:00 – 20:00 Prohlídka energetiky / 13. komnata pivovaru
13:00 – 20:00 Pivo pod CK tanky
13:00 – 19:00 Prohlídky pivovaru se sládky
13:50 – 19:10 Prohlídky nové varny
13:30 – 19:00 Prohlídky staré varny
14:00 – 14:15 Ochutnávka z Letní Letné nad vašimi hlavami
15:00 – 15:30 Vzdušná akrobacie – „Smíchovské šály“
16:45 – 17:00 Ochutnávka z Letní Letné nad vašimi hlavami
17:35 – 17:45 Přípitek na dalších 150 let
18:30 – 19:00 Vzdušná akrobacie – „Smíchovské šály“
19:45 – 20:00 Ochutnávka z Letní Letné nad vašimi hlavami
21:30 Čepujeme poslední pivo

Hudební stage
13:45 – 14:30 Gaia Mesiah
15:15 – 16:00 Movebreakers
16:45 – 17:30 Hudba Praha
17:35 – 17:45 Přípitek na dalších 150 let
18:15 – 19:00 Mydy Rabycad
19:15 – 19:30 Losování o ledničku Smeg
19:45 – 20:30 Cocotte Minute
21:00 – 21:45 PSH
21:30 Čepujeme poslední pivo

Návštěvnické centrum
14:30 – 15:30 Párování piva a jídla s Liborem Vávrou
16:30 – 17:30 Škola čepování piva s mistry výčepu
18:30 – 19:30 Škola čepování piva s mistry výčepuce Svornosti – HD zóna
14:45 – 15:05 Moto vystoupení Míry Lisého
17:45 – 18:05 Moto vystoupení Míry Lisého
21:30 Čepujeme poslední pivo
21:50 Ohňostroj

Smíchov sobě, to je kniha o Staropramenu

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápoje

Ikonicky, v historických prostorách pivovaru Staropramen v Paspově sále, včera proběhl křest knihy Smíchov sobě – Velký příběh smíchovského pivovaru. Ta poutavým způsobem vypráví jeho příběh, nechybějí dobové inzeráty, fakta ani perličky z bohaté historie. Autorem originálního díla je Igor Paleta, svými ilustracemi jej doplnil kreslíř Jindřich Vaníček. U slavnostního křtu nechyběl ani Hynek Čermák, hlavní tvář reklamních kampaní značky Staropramen. Publikace bude k dostání na Smíchovských slavnostech, na sousedském setkání Výčep pod komínem i na oslavách Dnů českého piva.

Ať už jste příznivcem značky Staropramen nebo ne, tato kniha k oslavám 150 let pivovaru vtáhne do děje každého milovníka piva. „Smíchovskému pivovaru je sto padesát let. To už je pořádný kus historie. Jsou to milióny odmakaných směn, milióny mozolů a tuny propoceného oblečení, milióny nápadů i nezdarů. A já si myslím, že to, co dělá značku piva, není jen logo, ale to, co má ten pivovar odžito. Ta spousta příběhů. Tisíce, možná milióny příběhů. Přečtěte si knížku Smíchov sobě a možná vám pak začne chutnat Staropramen trochu jinak,“ říká autor Igor Paleta.

150 let v jedné knize
Lidé ze Smíchova si s myšlenkou nechat vytvořit ucelené dílo, zachycující vývoj od Akciového pivovaru na Smíchově po dnes dobře známý Staropramen, pohrávali již delší dobu. „Od chvíle, kdy jsme začali kousek po kousku objevovat příběh pivovaru, bylo jasné, že ho pivařům potřebujeme sdělit celý. Kniha je jen začátkem a zároveň skvělou ukázkou našich hodnot, tedy toho, za čím pivovar stojí od založení až do dnes. I díky autorovi Igorovi Paletovi a jeho spolupracovníkům je příběh vyprávěn poutavou formou,“ odhaluje Petra Chovancová, manažerka značky Staropramen. Čtenáři v monografii naleznou zajímavé informace ze světa pivovarnictví, mnoho dobových materiálů spojených se Smíchovem a nechybí ani ilustrace, jejichž autorem je Jindřich Vaníček.

Vzpomínky samotných zaměstnanců
Slavnostního křtu knihy se zúčastnili nejen zástupci pivovaru a obchodní partneři, ale také pamětníci a dnes již bývalí zaměstnanci smíchovského pivovaru. „Vyprávění našich kolegů, kteří toho v pivovaru prožili opravdu mnoho a svou prací jej posunovali do dnešní podoby, by vydalo na několikadílný román. Nebylo jednoduché vybrat jen některé části a poskládat z nich ucelený příběh. Avšak výsledek podle mě přesně odpovídá realitě, zkrátka že na Smíchově si děláme věci po svém,“ dodává vrchní sládek Zdeněk Lux, který k přípravě knihy přispěl zásadním dílem.

Pivovar Staropramen vydává knihu v omezeném nákladu, cenným artiklem se tak může stát pro nejednoho sběratele. První příležitost, kde bude zájemcům k dispozici, jsou Slavnosti Smíchova, které se uskuteční 8. června přímo na dvoře pivovaru. Následně bude publikace k dostání na sousedském setkání Výčep pod komínem a na oslavách Dnů českého piva.

Staropramen vydává ke 150 letům knihu „Smíchov sobě“

Publikováno:před měsícemZdroj:MediaGuru.cz

Staropramen letos slaví svých 150 let. Kromě kampaně, do které pivovar obsadil na 40 svých zaměstnanců, vydává při této příležitosti i knihu „Smíchov sobě“.

Kniha vypráví příběh pivovaru, nechybějí dobové inzeráty, fakta ani perličky z historie. „Od chvíle, kdy jsme začali kousek po kousku objevovat příběh pivovaru, bylo jasné, že ho pivařům potřebujeme sdělit celý. Kniha je jen začátkem a zároveň skvělou ukázkou našich hodnot, tedy toho, za čím pivovar stojí od založení až do dnes,“ popisuje manažerka značky Staropramen Petra Chovancová.

Kniha vznikla v dílně studia Yinachi, které má s publikacemi již své zkušenosti. Stojí například za tituly Kmeny, Obsese, Hrdinové a dětské knihy Neboj Neboj nebo Velký bobek.

„Oslovili jsme profíka ze Silicon Valley – Igora Paletu, autora textu, potom držitele ceny Czech Grand Design Jindřicha Janíčka, který knihu ilustroval, dále pak kronikáře Igora Čižmáře, který sesbíral prameny z archivů a rodinných alb potomků zaměstnanců pivovaru. Propili jsme stovky litrů piv při setkáních s pamětníky, jejichž unikátní příběhy ze zákulisí sesbíral a dal dohromady kreativní guru Petr Hanousek. Nakonec knihu dopekl náš jinačí Honza, celým jménem Jan Prell, umělecký direktor tohoto velkého knižního projektu,“ popisuje za Yinachi Ondřej Roček, který je supervizorem knihy.

Kniha je vydána v omezeném nákladu. K dostání bude jen na vybraných akcích. Poprvé bude zájemcům k dispozici na Slavnostech Smíchova, které se uskuteční 8. června na dvoře pivovaru, dále poté na sousedském setkání Výčep pod komínem a na oslavách Dnů českého piva.

Pivovar na Smíchově slaví výročí

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Náš REGIONAutor:Martin Solar

Před 150 lety došlo k založení Akcionářského pivovaru na Smíchově, který se ve 30. letech minulého století stal největším podnikem tohoto druhu v Československu a dnes je tuzemskou dvojkou, jenž je součástí nadnárodního pivovarnického konsorcia Molson Coors.

Pivovar přichystal u příležitosti významného výročí celou řadu akcí, na kterých chce svou dlouhou historii připomenout. Dojde například k vydání knihy, která bude mapovat historii pivovaru. „Nebude to žádné nezáživné historické pojednání. Kniha poutavě vtáhne čtenáře do příběhu pivovaru Staropramen,“ říká Petra Chovancová, manažerka značky. V květnu bude také poprvé naražen sud s první várkou výročního piva. a v sobotu 8. června se budou v areálu pivovaru konat Smíchovské slavnosti. Kromě piva a prohlídek je připraven bohatý kulturní program. I letos pivovar nepolevuje v investicích.

Pro obyvatele Smíchova je dobrou zprávou koupě nové myčky lahví a kotle na výrobu páry. Důležitým krokem při jejich výběru byla co nejnižší míra hlučnosti a prašnosti. Další investice putovaly do logistiky – 40 milionů korun na nákup KEG sudů a dalších sto milionů korun na výměnu přepravek pro tradiční skleněné lahve za nové. A nechybí ani nová reklamní kampaň, v níž si kromě Hynka Čermáka účinkuje také 40 zaměstnanců pivovaru.

Staropramen investuje 60 milionů do vodního hospodářství

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Vodárenství.cz

V roce, kdy smíchovský pivovar slaví 150 let od svého založení, oznámil sérii investic o celkové hodnotě 250 milionů korun. Staropramen se chce například zaměřit na nové obaly a snížení spotřeby vody. Investice souvisí také s novinkou v podobě nepasterizovaného piva. Nové mikrofiltrační zařízení si vyžádalo zhruba 15 milionů korun.
„Díky mikrofiltraci jsme schopni zaručit, že pivo zůstane senzoricky stabilní po celou dobu. Od začátku roku tak můžete v hospodách najít tři naše značky Smíchov, Jedenáctku a Ležák v nepasterizované formě,“ uvedl sládek Zdeněk Lux, podle kterého chce pivovar zásobovat nepasterizovaným pivem všechny své hospody. Zhruba 80 milionů Staropramen investuje do nových výčepních technologií v restauracích. Na 100 milionů korun přijde pivovar kompletní obměna 950 tisíců přepravek na vratné lahve.

Přibližně 57 milionů korun bude směřovat do nových technologií s nižší spotřebou energií a vody. Jedná se zejména o nový kotel a úspornější myčku se speciálními vstřiky, které ušetří až dvacet procent vody při vymývání lahví. Úspora vody je zvlášť v období sucha pro pivovary předním tématem. Například pivovary Heineken uvedly, že na výrobu jednoho litru piva spotřebují pouze 2,7 litru vody, což je řadí mezi nejšetrnější na světě.

„Zaměřili jsme se na monitoring spotřeby vody, který dokáže odhalovat možné problémy. Také vodu, kterou použijeme při chlazení na varně, opětovně využijeme při jiném úkonu,“ uvedla dříve mluvčí Pivovarů Staropramen Denisa Mylbachrová. Smíchovskému pivovaru se dlouhodobě daří spotřebu snižovat. „V roce 2017 se nám podařilo dostat na 3,53 litru vody na litr piva. Pokud to srovnáme s rokem 2013, jedná se o víc než pětiprocentní zlepšení,“ řekla Mylbachrová.

Produkce piva v Evropské unii se meziročně zvýšila o dva miliony na 39,6 miliardy litrů
K nárůstu mezi roky 2017 a 2018 přispěly rozvoj malých pivovarů a vyšší produkce piv s nízkým obsahem alkoholu. Informace přineslo pivovarnické sdružení Brewers of Europe. Žebříčku největších producentů oblíbeného nápoje vévodí Německo s výrobou 9,3 miliardy litrů, na druhém místě je Velká Británie a pomyslné bronzové pozici Polsko. Česká republika, tradiční pivařská velmoc, se umístila sedmá.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.04.07.2019 08:56165