Historie a současnost Pivovaru Staropramen

Ve druhé polovině 19. století začali obyvatelé pražského předměstí Smíchov pociťovat, že jim chybí pivo. Vařilo se jen v centru, což nestačilo. I vzchopili se smíchovští podnikatelé k činu a 23. října 1869 založili na vltavském břehu akcionářský pivovar. Stojí tam a vaří dodnes. Už za tři roky otevřeli na dvoře restauraci Na verandách. Také je tam dodnes a můžete do ní zaskočit.

● Proslulé jméno Staropramen dostal pivovar až v roce 1913 po jednom ze svých piv. Prosperoval a v roce 1932 už byl největším výrobcem pěnivého moku u nás. pivovarTen pravý kvas však měl teprve přijít. V předválečných letech 1933 až 1937 došlo k boomu. Vše se zvětšovalo a modernizovalo. Například přibyly varny a sudy nahradily ocelové tanky.

● Jenže vypukla válka a ta výrobě ani chvílím u půllitrů nepřeje. Přišel mír a s ním další rána – znárodnění. Staropramen byl začleněn do národního podniku Pražské pivovary. Ovšem pivo si Čechům netroufne vzít žádný režim… Na sklonku padesátých let se na své místo vrátily měděné kádě, které byly ukryty před nacisty. V roce 1960 překročila produkce milion hektolitrů za rok. A milionů přibývalo.

● Po revoluci v roce 1989 se národní podnik vrátil do podoby akciové společnosti. Proběhla monstrózní rekonstrukce, byla instalována jedna z nejlepších a největších varen v Evropě. Zvládne 3 000 000 hektolitrů piva ročně. Dnes je Staropramen součástí pivovarské skupiny MolsonCoors, vývozcem do 30 zemí a významnou hybnou silou pražského společenského života. Jeho curriculum vitae píšete i vy. Tak v sobě napěňte nějakou tu kapitolku. A ať má říz!
Zdroj:Stránky Pivovaru Staropramen, 2016


Více na stránkách pivovaru

Pivovar na Smíchově slaví výročí

Publikováno:před 14 dnyZdroj:Náš REGIONAutor:Martin Solar

Před 150 lety došlo k založení Akcionářského pivovaru na Smíchově, který se ve 30. letech minulého století stal největším podnikem tohoto druhu v Československu a dnes je tuzemskou dvojkou, jenž je součástí nadnárodního pivovarnického konsorcia Molson Coors.

Pivovar přichystal u příležitosti významného výročí celou řadu akcí, na kterých chce svou dlouhou historii připomenout. Dojde například k vydání knihy, která bude mapovat historii pivovaru. „Nebude to žádné nezáživné historické pojednání. Kniha poutavě vtáhne čtenáře do příběhu pivovaru Staropramen,“ říká Petra Chovancová, manažerka značky. V květnu bude také poprvé naražen sud s první várkou výročního piva. a v sobotu 8. června se budou v areálu pivovaru konat Smíchovské slavnosti. Kromě piva a prohlídek je připraven bohatý kulturní program. I letos pivovar nepolevuje v investicích.

Pro obyvatele Smíchova je dobrou zprávou koupě nové myčky lahví a kotle na výrobu páry. Důležitým krokem při jejich výběru byla co nejnižší míra hlučnosti a prašnosti. Další investice putovaly do logistiky – 40 milionů korun na nákup KEG sudů a dalších sto milionů korun na výměnu přepravek pro tradiční skleněné lahve za nové. A nechybí ani nová reklamní kampaň, v níž si kromě Hynka Čermáka účinkuje také 40 zaměstnanců pivovaru.

Staropramen investuje 60 milionů do vodního hospodářství

Publikováno:před měsícemZdroj:Vodárenství.cz

V roce, kdy smíchovský pivovar slaví 150 let od svého založení, oznámil sérii investic o celkové hodnotě 250 milionů korun. Staropramen se chce například zaměřit na nové obaly a snížení spotřeby vody. Investice souvisí také s novinkou v podobě nepasterizovaného piva. Nové mikrofiltrační zařízení si vyžádalo zhruba 15 milionů korun.
„Díky mikrofiltraci jsme schopni zaručit, že pivo zůstane senzoricky stabilní po celou dobu. Od začátku roku tak můžete v hospodách najít tři naše značky Smíchov, Jedenáctku a Ležák v nepasterizované formě,“ uvedl sládek Zdeněk Lux, podle kterého chce pivovar zásobovat nepasterizovaným pivem všechny své hospody. Zhruba 80 milionů Staropramen investuje do nových výčepních technologií v restauracích. Na 100 milionů korun přijde pivovar kompletní obměna 950 tisíců přepravek na vratné lahve.

Přibližně 57 milionů korun bude směřovat do nových technologií s nižší spotřebou energií a vody. Jedná se zejména o nový kotel a úspornější myčku se speciálními vstřiky, které ušetří až dvacet procent vody při vymývání lahví. Úspora vody je zvlášť v období sucha pro pivovary předním tématem. Například pivovary Heineken uvedly, že na výrobu jednoho litru piva spotřebují pouze 2,7 litru vody, což je řadí mezi nejšetrnější na světě.

„Zaměřili jsme se na monitoring spotřeby vody, který dokáže odhalovat možné problémy. Také vodu, kterou použijeme při chlazení na varně, opětovně využijeme při jiném úkonu,“ uvedla dříve mluvčí Pivovarů Staropramen Denisa Mylbachrová. Smíchovskému pivovaru se dlouhodobě daří spotřebu snižovat. „V roce 2017 se nám podařilo dostat na 3,53 litru vody na litr piva. Pokud to srovnáme s rokem 2013, jedná se o víc než pětiprocentní zlepšení,“ řekla Mylbachrová.

Produkce piva v Evropské unii se meziročně zvýšila o dva miliony na 39,6 miliardy litrů
K nárůstu mezi roky 2017 a 2018 přispěly rozvoj malých pivovarů a vyšší produkce piv s nízkým obsahem alkoholu. Informace přineslo pivovarnické sdružení Brewers of Europe. Žebříčku největších producentů oblíbeného nápoje vévodí Německo s výrobou 9,3 miliardy litrů, na druhém místě je Velká Británie a pomyslné bronzové pozici Polsko. Česká republika, tradiční pivařská velmoc, se umístila sedmá.

Pražský Staropramen oslavuje a zároveň investuje do modernizace výroby

Publikováno:před měsícemZdroj:Deník.czAutor:Jozef Gáfrik

Letošní rok je pro pivovar Staropramen významným milníkem. Před 150 lety byl na Smíchově položen základní kámen výrobního areálu a začala se psát historie nynějšího druhého největšího výrobce piva v České republice.

Oslavy jubilea začnou v dubnu, a to nejen novou reklamní kampaní, ale zejména novinkami pro spotřebitele. Na trh přijde například speciální balení piva s nápisem 150 let, ale také výroční várka, kterou však pivovar dodá v květnu a červnu pouze do hospod a restaurací.

Oslavy budou pokračovat zveřejněním knihy o historii pivovaru v rámci Smíchovských slavností v areálu pivovaru 8. června.

Oslavy i v zahraničí
Slavit se bude i na zahraničních trzích, kde Staropramen chce překročit prodejní hranici 200 milionů litrů. „Ve světě jsme druhá nejprodávanější česká pivní značka, v řadě evropských států však zůstáváme dlouhodobě jedničkou. Uvedu alespoň Velkou Británii," uvedl v této souvislosti generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík.

"V posledních letech zaznamenává zahraniční prodej naší značky pravidelný růst. Loni zhruba o opět procent. Dovolím si říct, že významné přispíváme ke slávě tuzemského piva v zahraničí,“ dodal

Před krátkým časem – v polovině března – uzavřel pivovar smlouvu s Fotbalovou asociací ČR, na základě které se stal oficiálním partnerem českého reprezentačního mužstva. Připomeňme, že ve stejné pozici, ovšem jako partner mediální, je i redakce Deníku.

Letos bez pasterizace
Od letošního roku začal Smíchovský pivovar dodávat do hospod a restaurací nepasterizované sudové pivo, pod značkami Smíchov, Jedenáctka a Ležák. Umožnila to instalace nového mikrofiltračního zařízení za 15 milionů korun. Pivovar tuto novinku zdůvodňuje zájmem konzumentů.

Vedle výročí 150 let od založení pivovaru se s letošním rokem pojí z hlediska Staropramenu i dvě další jubilea - „sice výrazně mladší, ale pro pivovar také velmi významná,“ poznamenal Jiří Kovařík.

Před 20 lety byla v Praze na Vinohradech otevřena první restaurace Potrefená Husa. Pivovar tak založil první síť pivovarských značkových restaurací a začal udávat trend na poli gastronomie při spojení široké nabídky piva a jídla.

Patnáctileté výročí pak letos oslaví „největší tanková restaurace Staropramenu v České republice“, jak ji majitelé s malou nadsázkou nazývají – a tou je aréna O2 v Praze s unikátním „pivovodem“.

Rozvodný systém o délce asi dva kilometry umožňuje, aby ve všech výčepech umístěných v této obrovské hale teklo neustále čerstvé pivo. Během hokejového utkání se průměrný výčep pohybuje kolem šesti tisíců litrů piva.

Investice do ekologie
V jubilejním roce plánuje pivovar ve vlastnictví americko-kanadské společnosti Molson Coors i silnou investiční ofenzivu, která se blíží hranici 200 milionů korun, částečně realizovaných již vloni. Jedním z důvodů je důraz na ekologickou stránku výroby.

Podle manažerů pivovar zohledňuje i hlučnost a prašnost, neboť areál dnes leží v hustě zastavěné oblasti hlavního města. Tyto parametry byly zohledněny také při výběru nové myčky lahví a kotle na výrobu páry. Pivovar do nich letos investuje 57 milionů korun.

Staropramen oslaví výročí založení pivovaru u nás i v zahraničí

Publikováno:před měsícemZdroj:Pražský Patriot

Letošní rok je pro pivovar Staropramen významným milníkem v jeho historii. Před 150 lety byl na Smíchově položen základní kámen a začala se psát historie současné české pivní dvojky a také druhé nejprodávanější české značky piva v zahraničí.

České oslavy v dubnu zahájí nová reklamní kampaň, kde kromě hlavní tváře značky posledních let Hynka Čermáka účinkuje také 40 zaměstnanců pivovaru.

Na trhu se ve stejnou dobu objeví speciální balení piva s logem 150 let. Oslavy budou pokračovat uvedením knihy o historii pivovaru spojeným s výroční várkou piva do hospod a červnovými Smíchovskými slavnostmi v areálu pivovaru. Slavit se bude i na zahraničních trzích, na kterých by měl Staropramen pokořit hranici 400 milionů prodaných půllitrů.

Hned se začátkem roku začal Smíchovský pivovar do hospod a restaurací dodávat sudová piva Smíchov, Jedenáctku a Ležák výhradně jako nepasterizovaná. V polovině března uzavřel partnerství s českou fotbalovou reprezentací a stal se tak oficiálním pivním partnerem národního fotbalového týmu. A další aktivity na sebe nenechají dlouho čekat.

Připomenutí výročí v kampani a pozvání na pivo do hospod i pivovaru
Začátkem dubna připomene Staropramen 150. výročí prostřednictvím nové reklamní kampaně. „Je na první pohled patrné, že nová kampaň navazuje na ty předešlé. V hlavní roli se opět představí Hynek Čermák a samozřejmě Smíchov. Tentokrát bude hodně vidět pivovar a jeho ikonický komín, pod kterým se odehrávají pravidelná sousedská setkání, a v neposlední řadě naši zaměstnanci,“ popisuje Petra Chovancová, manažerka značky Staropramen a dodává: „Mám obrovskou radost, že i tentokrát se ve větších či menších rolích představí na 40 našich lidí. Svědčí to o velké loajalitě a hrdosti zaměstnanců na pivovar a značku, pro kterou pracují. Co víc si může manažer značky přát.“

Kulaté výročí připomene i speciální edice piva, která putuje na pulty už v těchto dnech. Na všech obalech se objeví logo 150 let. Milovníci piva se také mohou těšit na národní promoci v obchodech, kde hlavní výhrou bude ikonická lednice značky SMEG v barvách značky.
S jarem je také spojené vydání knihy, která bude mapovat historii pivovaru. „Nebude to žádné nezáživné historické pojednání. Kniha poutavě vtáhne čtenáře do příběhu pivovaru Staropramen,“ říká Petra Chovancová.

Co by to bylo za výročí bez výroční várky piva a velké oslavy přímo v pivovaru. „V květnu bude poprvé naražen sud s první várkou výročního piva. Zatím neprozradím, co přesně chystáme, ale lidé se to včas dozvědí,“ usmívá se vrchní sládek Zdeněk Lux a dodává: „Rád bych už dnes všechny pozval na Smíchovské slavnosti, které se budou konat v sobotu 8. června v areálu pivovaru. Kromě výborného piva a prohlídek je připraven bohatý kulturní program.“

Oslava výročí i na zahraničních trzích
Staropramen má významné postavení nejen na českém trhu, ale i v zahraničí. „Staropramen je ve světě druhá nejprodávanější česká pivní značka a na řadě evropských trhů jsme dlouhodobě jedničkou. V posledních letech zahraniční prodeje naší značky zaznamenávají pravidelný výrazný nárůst. Loni rostly zhruba o 5 %,” říká generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík a doplňuje: „150 let pivovaru je tak významné téma nejen u nás doma, ale i ve světě. Kolegové v zahraničí je připomínají novou reklamní kampaní, na obalech piva a prostřednictvím dalších lokálních aktivit v jednotlivých zemích. Staropramen prostě letos čeká celosvětová oslava.“ A pravděpodobně také dárek v podobě 400 milionů půllitrů piva Staropramen prodaných v zahraničí.

Když jedno výročí nestačí
Vedle výročí 150 let od založení pivovaru se s letošním rokem pojí další dvě, sice výrazně mladší, ale pro pivovar velmi významná. Před 20 lety byla na pražských Vinohradech otevřena první restaurace nesoucí název Potrefená Husa. Pivovar tak založil první síť pivovarských značkových restaurací a začal udávat trendy na poli gastronomie v oblasti spojení široké nabídky piv a jídel. Patnáctileté výročí pak letos oslaví také největší tanková restaurace Staropramenu v Česku, pražská O2 arena, a s ní unikátní systém pivního hospodářství, který je zabudován přímo do útrob haly. Během hokejových zápasů se zde obvykle vypije okolo 12 tisíc piv, při rockových koncertech jich konzumenti zvládnou i více než 20 tisíc. I tato výročí budou součástí letošních oslav 150 let Staropramene.

Důležité milníky v historii pivovaru:
1869 – založení Akcionářského pivovaru na Smíchově
1877 – sládek Trnka vyladil recepturu Smíchova -legendární desítky
1884 – zrození Granátu, který dal název celé kategorii piva
1900 – vznik vlastní propagační stanice pivovarských kvasinek
1919 – rozsáhlá modernizace pivovaru pod vedením sládka Josefa Paspy
1932 – Pivovar se stal největším pivovarem v Československu a patřil mezi 3 největší v Evropě
1944 – záchrana nové varny před válečnou konfiskací
1953 – počátky exportu piva Staropramen
1991 – založení společnosti Pražské pivovary
1996 – instalace v té době největší scezovací kádě v Evropě a oficiální začátek modernizace
1999 – otevření první restaurace Potrefená husa na Vinohradech. Tento gastronomický koncept letos slaví 20 let své existence.
2004 – otevření O2Areny s unikátním pivním hospodářstvím. S nadsázkou se dá říct, že vzniká největší tanková hospoda značky Staropramen.
2006 – instalace cylindrokonických tanků
2010 – vznik Jedenáctky na základě originální receptury sládka Jana Špačka

Staropramen pořídí novou mikrofiltraci, myčku lahví a do kotel na výrobu páry

Publikováno:před měsícemZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTK

Pivovary Staropramen, dvojka na českém pivním trhu, letos investují 250 milionů Kč do nových sudů, přepravek, kotle nebo myčky, ale i do mikrofiltrace, aby mohly nabídnout více nepasterizovaného piva. To by se mělo časem podle vrchního sládka Zdeňka Luxe dostat do všech restauračních zařízení, kde se Staropramen čepuje. Dnes to uvedli zástupci pivovaru na tiskové konferenci. Pivovar Staropramen letos slaví 150. výročí od svého vzniku, plánuje tak kampaně a oslavy.

Do restaurací chce firma dodávat nepasterizovanou desítku, jedenáctku i dvanáctku. I kvůli tomu pivovary investují 15 milionů Kč do mikrofiltrace, tedy do stabilizace piva za studena. "Díky speciální mikrofiltraci jsme schopni zaručit to, že to pivo nezahříváme, zůstane senzoricky stabilní po dlouhou dobu," vysvětlil Lux.

Dalších 57 milionů korun letos firma investuje do nové myčky lahví a do kotle na výrobu páry. Do nových sudů firma vloží 40 milionů korun, dalších 100 milionů Kč pak investuje do nových přepravek na lahve, kterých firma loni naplnila 950.000. Podle Luxe je vnitřní prostor přepravek snáze omyvatelnější.

Pivovary Staropramen předloni snížily ztrátu o 1,2 miliardy korun na 82 milionů korun. Provozní výsledek bez odpisů a opravných položek klesl o šest procent na 2,2 miliardy korun, uvedla společnost ve výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. Konsolidovaný provozní zisk předloni činil 1,02 miliardy korun, o rok dříve činila ztráta 768 milionů Kč. Společnost provozuje smíchovský Staropramen a ostravský pivovar Ostravar.

Celkové konsolidované tržby skupiny se předloni meziročně snížily o 11 milionů korun na 8,98 miliardy korun. Tržby za prodej piva klesly o 99 milionů korun na 7,24 miliardy korun. Většinu piva skupina prodala v zahraničí, v ČR klesly prodeje piva o 61 milionů korun na 2,72 miliardy Kč, na Slovensku o 54 milionů na 443 milionů korun. Export na další trhy skupině vzrostl, do Chorvatska vyvezla pivo za více než tři miliardy Kč,

V roce 2018 měla skupina podle generálního ředitele Petra Kovaříka výstav přibližně stejný jako předloni. Tržby firmy meziročně vzrostly o dvě procenta. Celkové finanční výsledky chce firma zveřejnit až na tiskové konferenci v polovině roku.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem. Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Počet zaměstnanců firma předloni navýšila o 28 na 1436.

Staropramen slaví 150. výročí založení

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápoje

Letošní rok je pro pivovar Staropramen významným milníkem v jeho historii. Před 150 lety byl na Smíchově položen základní kámen a začala se psát historie současné české pivní dvojky a také druhé nejprodávanější české značky piva v zahraničí. České oslavy v dubnu zahájí nová reklamní kampaň, kde kromě hlavní tváře značky posledních let Hynka Čermáka účinkuje také 40 zaměstnanců pivovaru. Na trhu se ve stejnou dobu objeví speciální balení piva s logem 150 let. Oslavy budou pokračovat uvedením knihy o historii pivovaru spojeným s výroční várkou piva do hospod a červnovými Smíchovskými slavnostmi v areálu pivovaru. Slavit se bude i na zahraničních trzích, na kterých by měl Staropramen pokořit hranici 400 milionů prodaných půllitrů.

Výročí 150 let je významným milníkem v historii každé značky či podniku. Proto pivovar pro své příznivce a milovníky piva na tento rok připravil řadu zajímavých akcí a novinek.

Hned se začátkem roku začal Smíchovský pivovar do hospod a restaurací dodávat sudová piva Smíchov, Jedenáctku a Ležák výhradně jako nepasterizovaná. V polovině března uzavřel partnerství s českou fotbalovou reprezentací a stal se tak oficiálním pivním partnerem národního fotbalového týmu. A další aktivity na sebe nenechají dlouho čekat.

Připomenutí výročí v kampani a pozvání na pivo do hospod i pivovaru
Začátkem dubna připomene Staropramen 150. výročí prostřednictvím nové reklamní kampaně. „Je na první pohled patrné, že nová kampaň navazuje na ty předešlé. V hlavní roli se opět představí Hynek Čermák a samozřejmě Smíchov. Tentokrát bude hodně vidět pivovar a jeho ikonický komín, pod kterým se odehrávají pravidelná sousedská setkání, a v neposlední řadě naši zaměstnanci,“ popisuje Petra Chovancová, manažerka značky Staropramen a dodává: „Mám obrovskou radost, že i tentokrát se ve větších či menších rolích představí na 40 našich lidí. Svědčí to o velké loajalitě a hrdosti zaměstnanců na pivovar a značku, pro kterou pracují. Co víc si může manažer značky přát.“

Kulaté výročí připomene i speciální edice piva, která putuje na pulty už v těchto dnech. Na všech obalech se objeví logo 150 let. Milovníci piva se také mohou těšit na národní promoci v obchodech, kde hlavní výhrou bude ikonická lednice značky SMEG v barvách značky.

S jarem je také spojené vydání knihy, která bude mapovat historii pivovaru. „Nebude to žádné nezáživné historické pojednání. Kniha poutavě vtáhne čtenáře do příběhu pivovaru Staropramen,“ říká Petra Chovancová.

Co by to bylo za výročí bez výroční várky piva a velké oslavy přímo v pivovaru. „V květnu bude poprvé naražen sud s první várkou výročního piva. Zatím neprozradím, co přesně chystáme, ale lidé se to včas dozvědí,“ usmívá se vrchní sládek Zdeněk Lux a dodává: „Rád bych už dnes všechny pozval na Smíchovské slavnosti, které se budou konat v sobotu 8. června v areálu pivovaru. Kromě výborného piva a prohlídek je připraven bohatý kulturní program.“

Oslava výročí i na zahraničních trzích
Staropramen má významné postavení nejen na českém trhu, ale i v zahraničí. „Staropramen je ve světě druhá nejprodávanější česká pivní značka a na řadě evropských trhů jsme dlouhodobě jedničkou. V posledních letech zahraniční prodeje naší značky zaznamenávají pravidelný výrazný nárůst. Loni rostly zhruba o 5 %,” říká generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík a doplňuje: „150 let pivovaru je tak významné téma nejen u nás doma, ale i ve světě. Kolegové v zahraničí je připomínají novou reklamní kampaní, na obalech piva a prostřednictvím dalších lokálních aktivit v jednotlivých zemích. Staropramen prostě letos čeká celosvětová oslava.“ A pravděpodobně také dárek v podobě 400 milionů půllitrů piva Staropramen prodaných v zahraničí.

Když jedno výročí nestačí
Vedle výročí 150 let od založení pivovaru se s letošním rokem pojí další dvě, sice výrazně mladší, ale pro pivovar velmi významná. Před 20 lety byla na pražských Vinohradech otevřena první restaurace nesoucí název Potrefená Husa. Pivovar tak založil první síť pivovarských značkových restaurací a začal udávat trendy na poli gastronomie v oblasti spojení široké nabídky piv a jídel. Patnáctileté výročí pak letos oslaví také největší tanková restaurace Staropramenu v Česku, pražská O2 arena, a s ní unikátní systém pivního hospodářství, který je zabudován přímo do útrob haly. Během hokejových zápasů se zde obvykle vypije okolo 12 tisíc piv, při rockových koncertech jich konzumenti zvládnou i více než 20 tisíc. I tato výročí budou součástí letošních oslav 150 let Staropramene.

Důležité milníky v historii pivovaru:
1869 - založení Akcionářského pivovaru na Smíchově
1877 - sládek Trnka vyladil recepturu Smíchova -legendární desítky
1884 - zrození Granátu, který dal název celé kategorii piva
1900 - vznik vlastní propagační stanice pivovarských kvasinek
1919 - rozsáhlá modernizace pivovaru pod vedením sládka Josefa Paspy
1932 - Pivovar se stal největším pivovarem v Československu a patřil mezi 3 největší v Evropě
1944 - záchrana nové varny před válečnou konfiskací
1953 - počátky exportu piva Staropramen
1991 - založení společnosti Pražské pivovary
1996 - instalace v té době největší scezovací kádě v Evropě a oficiální začátek modernizace
1999 - otevření první restaurace Potrefená husa na Vinohradech. Tento gastronomický koncept letos slaví 20 let své existence.
2004 - otevření O2Areny s unikátním pivním hospodářstvím. S nadsázkou se dá říct, že vzniká největší tanková hospoda značky Staropramen.
2006 - instalace cylindrokonických tanků
2010 - vznik Jedenáctky na základě originální receptury sládka Jana Špačka

Perličky a zajímavosti:
Od svého založení Smíchovský pivovar uvařil 130 000 000 hl piva. To je 26 000 000 000 půllitrů.

Staropramen investuje čtvrt miliardy, většinu spolykají nové přepravky

Publikováno:před měsícemZdroj:Euro.czAutor:Jan Brož

V souvislosti s výročím 150 let od svého založení oznámil smíchovský pivovar sérii investic o celkové hodnotě 250 milionů korun. Staropramen se chce zaměřit na nové obaly i snížení spotřeby vody.

Vlna investic částečně souvisí s novinkou v podobě nepasterizovaného piva, kterém tuzemská dvojka od začátku roku zaváží své hospody. Zhruba 15 milionů korun si tak vyžádalo nové mikrofiltrační zařízení, které zásobování gastronomie tepelně neupraveným pivem umožňuje.

„Díky mikrofiltraci jsme schopni zaručit, že pivo zůstane senzoricky stabilní po celou dobu. Od začátku roku tak můžete v hospodách najít tři naše značky Smíchov, Jedenáctku a Ležák v nepasterizované formě,“ uvedl sládek Staropramenu Zdeněk Lux.

Podle něj chce pivovar zásobovat nepasterizovaným pivem všechny své hospody. Dalších 80 milionů si tak vyžádají nové výčepní technologie přímo v restauracích, přičemž 40 milionů připadne na nové sudy. Pivovar si od opatření slibuje, že nalákají více spotřebitelů do pohostinství, a tedy i k dražšímu pivu. Podle ředitele Staropramenu Petra Kovaříka dosahují navíc pohostinství s dobře ošetřeným pivem v průměru o 15 procent vyšších tržeb.

Největší balík z čtvrtmiliardové částky však nesměřuje do gastronomie, ale maloobchodu. Na celkem 100 milionů korun přijde pivovar kompletní obměna 950 tisíců přepravek na vratné lahve. Ta už částečně odstartovala loni a dokončena by měla být v letošním roce. Podle Luxe mají nové přepravky vyšší podíl recyklovatelných plastů a jsou snadněji omyvatelné.

S tím souvisí i 57 milionů korun do nových technologií s nižší spotřebou energií a vody. Jde především o nový kotel a úspornější myčku se speciálními vstřiky, které ušetří až dvacet procent vody při vymývání lahví.

S přibývajícími suchy se omezení spotřeby vody stává důležitým tématem nejen pro Staropramen, ale i celé pivovarnictví. Aktivní v této oblasti jsou především pivovary ze skupiny Heineken. Pivovary se chlubí tím, že na výrobu jednoho litru piva spotřebují pouze 2,7 litru vody, což je řadí mezi nejšetrnější na světě.

Staropramen do kampaně ke 150 letům obsadí na 40 zaměstnanců

Publikováno:před měsícemZdroj:MediaGuru

Staropramen spouští kampaň u příležitosti svého 150. výročí. Její hlavní tváří je opět Hynek Čermák, kterého doplní na 40 zaměstnanců pivovaru.

Letošní rok smíchovský Staropramen slaví 150. výročí od svého založení. Připomene si to reklamní kampaní, v níž kromě hlavní tváře Hynka Čermáka účinkuje i na 40 zaměstnanců pivovaru. Na trhu se rovněž objeví i speciální balení piva s logem 150 let, výroční várka či kniha o historii pivovaru.

Kampaň se objeví v éteru začátkem dubna, a to v televizi, na internetu a sociálních sítích. „Je na první pohled patrné, že nová kampaň navazuje na ty předešlé,“ popisuje Petra Chovancová, manažerka značky Staropramen, a dodává: „Tentokrát bude hodně vidět pivovar a jeho ikonický komín, pod kterým se odehrávají pravidelné pravidelná sousedská setkání, a v neposlední řadě naši zaměstnanci.“

Staropramen již se svými zaměstnanci natáčel v loňském roce, kdy jich 15 obsadil do spotu na Dny českého piva. Nyní si jich v kampani zahrálo 40 a k vidění budou nejen v televizních spotech, které budou nasazeny na stanicích skupiny Prima, ale i ve videech určených pro online prostředí.

Kulaté výročí připomene i speciální edice piva, která putuje na pulty už v těchto dnech. Na všech obalech se objeví logo 150 let, na některých budou natištěny i příběhy sládků. V místě prodeje bude v klíčových řetězcích nasazena také komunikace s cílem podpořit vizibilitu značky. Její součástí bude národní promoce, v níž mohou spotřebitelé od května do července soutěžit o lednici značky Smeg v barvách značky.

Rovněž Staropramen vydává knihu mapující historii pivovaru. Titul s názvem Smíchov sobě od Igora Palety do volné distribuce však nepůjde. K dostání bude jen na akcích Staropramenu, například na Smíchovských slavnostech, které se budou konat 8. června v pivovarském areálu a kde bude naražen sud s výroční várkou piva.

Kromě českého trhu bude Staropramen svých 150 let připomínat i v zahraničí. „Staropramen je ve světě druhá nejprodávanější česká pivní značka a na řadě evropských trhu jsme dlouhodobě jedničkou. V posledních letech zahraniční prodeje naší značky zaznamenávají pravidelný výrazný nárůst. Loni rostly zhruba o 5 %,“ říká generální ředitel společnosti Pivovary Staropram Petr Kovařík.

Kampaň „Make Every Moment Count“ se natáčela v Praze. Kromě televizních spotů bude na internetu značka pracovat se zdravicemi z jednotlivých trhů. K vidění bude například ve Velké Británii, Maďarsku, Chorvatsku, ale třeba nově i ve Švédsku.

Pod českou kampaní je podepsána agentura Yinachi. Produkci zajistila společnost Boogie Films. Režie se ujala Alice Nellis. Zahraniční kampaň vznikla v dílně chorvatské agentury BBDO.

Vedle kampaně investuje pivovar také do modernizace své výroby, celkem 250 milionů korun směřuje do výrobních a výčepních technologií i nových obalů.

Staropramen partnerem české fotbalové reprezentace

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:České nápoje

Předseda Fotbalové asociace ČR Martin Malík a generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík dnes v historických prostorách Paspova sálu smíchovského pivovaru podepsali smlouvu o partnerství. Staropramen ji s českou reprezentací uzavřel na období dvou kvalifikačních cyklů s příslušnou opcí na další spolupráci. Konkrétně se týká kvalifikací na mistrovství Evropy 2020 a následných bojů o mistrovství světa 2022. Národní fotbalový tým tak získává silného pivního partnera s významnou pozicí nejen na českém trhu, ale i v zahraničí. Smíchovský pivovar pak spojení s tím nejlepším, co český národní sport číslo jedna nabízí – fotbalovou reprezentací. A možnost oslovit její fanoušky.

Představitelé Staropramenu a FAČR podepsali partnerství na setkání zástupců reprezentace s médii před březnovými atraktivními zápasy v Anglii a proti Brazílii, které český národní tým čekají.

„Jsme velice rádi, že jsme se stali partnery české fotbalové reprezentace. Staropramen je dlouhodobě jednou z nejprodávanějších českých pivních značek v zahraničí. Na řadě trhů jako například v Anglii, Chorvatsku, Švédsku nebo Maďarsku je českou pivní značkou číslo 1. Přišlo nám logické spojit se s národním fotbalovým týmem a podpořit ho v jeho úsilí. Věříme, že v Evropě uspěje stejně jako se to podařilo našemu pivu,“ říká k partnerství Petr Kovařík, generální ředitel Pivovarů Staropramen, a dodává: „Od partnerství očekáváme, že nám pomůže zdůraznit naši silnou pozici v zahraničí i v očích českých spotřebitelů. Především nám ale umožní přiblížit se k fanouškům českého národního týmu. Na fotbale se vždy pilo pivo a u piva se zase vždy mluvilo o fotbale. To spojení je velmi přirozené a my nyní dostáváme příležitost být tam, kde budou fanoušci národního týmu.“

Spojení vítá také předseda FAČR Martin Malík: „Veškerá jednání se Staropramenem probíhala v uvolněné a přátelské atmosféře a stejně tak doufám, že toto naše vzájemné partnerství povede i v budoucnu k oboustranné spokojenosti. Jsem rád, že síly spojují zástupci největšího sportu u nás s jedním z největších pivních exportérů České republiky, zároveň oba se sídlem v Praze.“

A co mohou od nového partnera očekávat fanoušci národního týmu v nejbližší době? „Jak je u nás pravidlem, v prvním kroku se zaměříme nejprve na to, co fanoušky zajímá nejvíce – na vysokou kvalitu nabízeného piva a pivního servisu ve fanzónách před zápasy a na stadionech během zápasů. Další aktivity pro fanoušky reprezentace, naše spotřebitele, zákazníky i zaměstnance budou přicházet postupně,“ popisuje Jan Vošta, sponzoring manažer Staropramenu.

Na nové partnerství se těší i manažer národního týmu Libor Sionko. „Fotbal a pivo k sobě odjakživa patří, takže toto partnerství je logickým spojením. Věřím, že i s pomocí pivovaru Staropramen se nám podaří postoupit na mistrovství Evropy,“ řekl.

Finanční náležitosti kontraktu se obě strany dohodly nezveřejňovat.

Český národní tým čekají koncem března dva velmi atraktivní zápasy. Reprezentace nejprve 22. března poměří síly v kvalifikačním utkání v Anglií na stadionu ve Wembley. Jen o čtyři dny později – 26. března – je pak naplánováno přátelské utkání s Brazílií na vyprodaném stadionu v Edenu.

Právě při zápase proti Brazílii budou moci fanoušci pivo Staropramen ochutnat poprvé. A pro členy nově vzniklého Fanklubu fotbalové reprezentace bude navíc ve fanzóně k dispozici speciální program.

Fotbal bude mít nového mecenáše. Stane se jím Staropramen?

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Týden.cz

Český fotbal a pivovar Gambrinus. Dlouhé spojení, které trvalo v tuzemsku dvacet let, bude mít nového nástupce. O pivního sponzora však příznivci kopané zřejmě nepřijdou. Místo z Plzně budou ale nově na stadionech a reprezentačních akcích pít rezavý mok z Prahy. Novým partnerem Fotbalové asociace České republiky se totiž podle všech indicií stane Staropramen.

Gambrinus vydržel u českého fotbalu dlouhých dvacet let. Nyní už ale bude nahrazen. Kauzy v minulosti odradily vytrvalého partnera od posílání peněz do české nejvyšší soutěže a reprezentace. "Rozhodli jsme se neuplatnit opci na pokračování sponzorství. Zatímco se v průběhu času sponzoři měnili, přicházeli a odcházeli, pivovar vytrval po celou tu dobu, ale současná situace přiměla i tak stabilního partnera, aby přehodnotil svůj postoj," znělo v oficiálním prohlášení v létě 2017.

Kauzy okolo českého fotbalu poškozovaly podle tehdejšího marketingového manažera Gambrinusu Marka Dvořáka i samotný pivovar. Již na úterý chystá FAČR oznámit nového sponzora a podle všech indicií se jedná o Staropramen.

Nadcházející tisková konference se totiž uskuteční v reprezentačních prostorách Pivovarů Staropramen na pražském Smíchově. Do českého fotbalu budou po roce opět putovat peníze z pivovarnictví. Dlouholetý Gambrinus však tentokrát vystřídá rezavý mok z Prahy. Plzeňský prazdroj opustil fotbalové prostředí již úplně a nemá s ním už rok nic společného.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.05.05.2019 12:21157