Historie a současnost Pivovaru Staropramen

Ve druhé polovině 19. století začali obyvatelé pražského předměstí Smíchov pociťovat, že jim chybí pivo. Vařilo se jen v centru, což nestačilo. I vzchopili se smíchovští podnikatelé k činu a 23. října 1869 založili na vltavském břehu akcionářský pivovar. Stojí tam a vaří dodnes. Už za tři roky otevřeli na dvoře restauraci Na verandách. Také je tam dodnes a můžete do ní zaskočit.

● Proslulé jméno Staropramen dostal pivovar až v roce 1913 po jednom ze svých piv. Prosperoval a v roce 1932 už byl největším výrobcem pěnivého moku u nás. pivovarTen pravý kvas však měl teprve přijít. V předválečných letech 1933 až 1937 došlo k boomu. Vše se zvětšovalo a modernizovalo. Například přibyly varny a sudy nahradily ocelové tanky.

● Jenže vypukla válka a ta výrobě ani chvílím u půllitrů nepřeje. Přišel mír a s ním další rána – znárodnění. Staropramen byl začleněn do národního podniku Pražské pivovary. Ovšem pivo si Čechům netroufne vzít žádný režim… Na sklonku padesátých let se na své místo vrátily měděné kádě, které byly ukryty před nacisty. V roce 1960 překročila produkce milion hektolitrů za rok. A milionů přibývalo.

● Po revoluci v roce 1989 se národní podnik vrátil do podoby akciové společnosti. Proběhla monstrózní rekonstrukce, byla instalována jedna z nejlepších a největších varen v Evropě. Zvládne 3 000 000 hektolitrů piva ročně. Dnes je Staropramen součástí pivovarské skupiny MolsonCoors, vývozcem do 30 zemí a významnou hybnou silou pražského společenského života. Jeho curriculum vitae píšete i vy. Tak v sobě napěňte nějakou tu kapitolku. A ať má říz!
Zdroj:Stránky Pivovaru Staropramen, 2016


Více na stránkách pivovaru

Lucie Kováčová nastoupila v Pivovarech Staropramen

Publikováno:před 22 dnyZdroj:Pivovar StaropramenAutor:Denisa Mylbachrová, PR

Pivovary Staropramen přivítaly na vedoucí pozici právního oddělení a firemních záležitostí Lucii Kováčovou. Dříve působila jako Legal Director ve společnosti Tesco a má velké mezinárodní zkušenosti z právní oblasti.

Lucie Kováčová nastoupila na pozici Legal & Corporate Affairs Director v Pivovarech Staropramen po několikaletém působení ve společnosti Tesco. Na předcházející pozici byla zodpovědná za kompletní vedení právní agendy regionu střední Evropy. Díky svým schopnostem a působení v právních odděleních velké společnosti se v roce 2018 dostala na 5. místo žebříčku Forbes SK Mocné ženy korporátního světa. Na tento úspěch navázala i rok poté, kdy se objevila na seznamu významných českých korporátních právniček časopisu Právní rádce 2019.

„Na současné pozici je zajímavé spojení dvou oblastí – právní a firemních záležitostí. Oblast komunikace mě vždy zajímala. Témata, která jsou mi blízká a kterým se budu v budoucnu věnovat, jsou určitě udržitelnost a diverzita, rovnost a inkluze,“ uvádí ke své nové pozici Lucie Kováčová, která současně zastává pozici jednatelky společnosti a členky představenstva Pardubického pivovaru a Staropramenu Slovakia.

Lucie je také členkou několika organizací jako například právní pracovní skupiny Svazu pivovarů a sladoven a organizace Institut of Coaching, Harvard Medical School. Ve volném čase se nejraději věnuje své rodině, bikram józe, koučinku, mentoringu a seberozvoji.

„Šmrnc, lehkost, vtip.“ Staropramen s Hynkem Čermákem zachutnal nejvíc

Publikováno:před měsícemZdroj:MediářAutor:Ondřej Aust

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

1. Staropramen uvádí produktovou novinku
Česká pivní dvojka uvádí na trh novinku s názvem Staropramen 12. Reaguje tím nejen na dlouhodobě rostoucí oblibu dvanáctistupňových piv, ale také na mírný pokles prodejů v loňském roce. Letos se chce Staropramen přiblížit k výsledkům před vypuknutím pandemie. Pomoci tomu mají právě produktové novinky. Nová dvanáctka je od dubna postupně k dostání v obchodech i v hospodách a restauracích. Uvedení na trh od května podporuje komunikační kampaň včetně nového televizního spotu. Novinka se tak představí zákazníkům jak na televizních obrazovkách a menších venkovních plochách, tak v digitálu, na sociálních sítích a v místě prodeje. Spot vytvořila agentura WMC Grey, režie se ujal Jakub Švejkar v produkci Bistro Films. „Nový spotem se line nádech typicky českých vlastností, jako jsou sarkasmus a skepticismus, ale také nadhled a smysl pro humor,“ uvádí marketingový ředitel Pivovarů Staropramen David Zappe ke spotu, v jehož hlavní roli se také tentokrát představila dlouholetá tvář značky Hynek Čermák. „I když nejsou věci přesně podle našich představ, umíme je uchopit za správný konec, a nakonec si vždy můžeme připít na život po našem,“ vysvětluje Zappe. „Základem nové komunikační strategie piva Staropramen je posun značky blíž ke spotřebitelům. Proto jsme definovali pozitivní i negativní aspekty nátury českého spotřebitele. A právě jedním z nich je ‚brblalství‘,“ přibližuje pozadí vzniku kampaně stratég Aleš Hron z WMC Grey. „Když děláte pivní reklamu, je vždycky výzva vybruslit z reklamního klišé a přijít s něčím novým. Chtěli jsme, aby se v tom lidé našli a pobavili se. Vytyčili jsme si tenkou hranici mezi brblalstvím a humorem, na které jsme chtěli celou dobu balancovat, a myslíme, že ji Hynek Čermák skvěle trefil,“ doplňuje kreativní dvojice Radek Pleha a Klára Javůrková.

3. Pilsner Urquell s novým spotem od Alice Nellis
Pivní značka Pilsner Urquell spustila brandovou kampaň, v níž představuje nové pojetí hrdosti ve vztahu k sobě samým i druhým lidem. Kampaň odstartovala na Velikonoční pondělí nasazením televizního spotu, který poběží do konce června a pak po prázdninách. Vznikl v režii Alice Nellis v produkci Boogie Films a natáčel se v březnu v Úštěku a v Praze. Postupně ho doplní digitální média a komunikace v místě prodeje. Realizoval se i velký průzkum na téma hrdosti Čechů a Slováků. S daty a insighty z něj bude pracovat hlavně PR komunikace, využijí se ale i v dalších exekucích. O koncept a realizaci kampaně se postarala agentura VMLY&R poté, co na přelomu roku úspěšně obhájila kontraktu se značkou. Zaměřuje se na její dlouhodobé budování a rozvoj napříč komunikačními kanály. Původní koncept Hrdý originál fungoval na paralelách značky Pilsner Urquell s osobnostmi, které šly vlastní, originální cestou a díky tomu dosáhly úspěchu. Hrdost byla spojena s výjimečnými úspěchy slavných osobností a byla tedy tak trochu exkluzivní. „Cílem nové komunikační platformy Každý má svůj důvod k hrdosti je budovat či probouzet v lidech hrdost jako takovou. Člověk přece nemusí být slavný, udělat úžasnou kariéru nebo vyhrát olympiádu, aby mohl být na něco hrdý. Může být hrdý na syna, který se v určitý okamžik zachoval správně, na otce, který si nikdy nezadal s bývalým režimem, nebo na bratra, který sám vychovává tři děti. Chceme dosáhnout toho, aby se lidé zamysleli nad tím, jaký je jejich důvod k hrdosti. A věříme, že každý minimálně jeden najde,“ říká Miloš Kočí, kreativní ředitel VMLY&R. „Také značka Pilsner Urquell má mnoho důvodů k hrdosti. Třeba to, že jsme světu dali první zlatý ležák, přišli jako první s pivními tanky, že jsme nikdy nezměnili recepturu, nebo fakt, že nevaříme jen pivo, ale pomáháme kultivovat českou pivní kulturu. Jsou to ale i naši zaměstnanci a zákazníci. Zkrátka všichni lidé, kteří značku společně tvoří a pomáhají jí růst,“ říká Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Česká republika a Slovensko. Platforma Každý má svůj důvod k hrdosti má fungovat dlouhodobě a zahrne i další aktivity značky - partnerství s Českým olympijským výborem nebo Mezinárodním filmovým festivalem v Karlových Varech. „Novou platformu jsme si otestovali na několik úrovních. Během rozhovorů a výzkumů jsme zjistili, že pro každého z nás je mnohem jednodušší být hrdý na někoho blízkého než najít důvod, proč jsem hrdý sám na sebe. Proto téma hrdosti pojímáme způsobem, který je blízký každému z nás. Nehodnotí, neříká, jaké jsou správné důvody k hrdosti a jaké ne. Naopak, pomáhá každému najít tu svou – jedinečnou, originální a opravdovou,“ říká František Mareš, account director VMLY&R.

4. Pivo Kozel uvádí svou první „kampaň v kampani“
S novou sezonou značka Velkopopovický Kozel navazuje na svůj tradiční propozici Kdo umí, umí a ke standardní řadě zahrnout i nový produkt. Vytvořila tak svou první „kampaň v kampani“, tedy rámcový příběh spotu, na který naváže další komunikací. Znovu v ní cílí na poctivé „fachmany“ a oslavu jejich poctivého řemesla, neboť se dlouhodobě profiluje jako odměna za poctivě odvedenou práci. Cílem bylo inspirovat nejen všechny pijáky Kozla k tomu, že pokud je práce baví, mohou přijmout i další výzvy, jež se zdají být mimo jejich dovednosti. Mohou tak vystoupit ze svého běžného stereotypu. To platí nejen pro ně, ale i pro velkopopovického sládka. „Kampaň zkrátka mluví ke všem, kdo se nebojí vyzkoušet neprobádané pole a odměnou je jim skvělý výsledek a uznání komunity. Tak vznikl koncept, který zároveň ukazuje, že mistrovství nemusí být omezené na jedno řemeslo. Odměnou je pak už skvělé pivo,“ uvádí agentura McCann Prague, která koncept připravila. Produkčně ji zastřešuje produkce Boogie Films, spot režíroval Tomáš Bařina. Kampaň poběží v televizi a online od května do října 2022.

Cool reaguje na oblibu nealkoholických pivních mixů novinkou Tmavá švestka

Publikováno:před měsícemZdroj:Pivovar StaropramenAutor:Denisa Mylbachrová, PR

Jedna z nejvyhledávanějších značek pivních mixů na trhu, Cool z portfolia společnosti Pivovary Staropramen, také letos uvádí novou osvěžující příchuť. Portfolio rozšiřuje o nealko s příchutí Tmavá švestka, kterou podpoří rozmanitá komunikační kampaň.

Kombinace tmavé ovocné šťávy a nealko piva
Také letošní novinka Tmavá švestka slibuje svým konzumentům osvěžující chuť s 0,0 % obj. alkoholu. Navíc se jedná o první tmavou příchuť z portfolia oblíbené značky. „Uvedením této varianty se snažíme reagovat na poptávku, kterou jsme mezi spotřebiteli v posledních letech zaznamenali. Tmavou příchutí chceme oslovit další část konzumentů,“ vysvětluje manažerka značky Pavla Ličková. „K oblibě nealkoholických variant pivních mixů přispívá fakt, že nejsou chuťově příliš sladké. Obsahují navíc málo kalorií, například letošní novinka 18 kcal na 100 ml,“ dodává Pavla Ličková s tím, že údaje o energetické hodnotě naleznou spotřebitelé přímo na přední straně plechovek. Právě tento obal v prodejích pivních mixů dominuje.

Tmavá švestka je spolu s dalšími šesti variantami v obchodech dostupná od začátku května. Všechny plechovky jsou v designovém provedení s akvarelovými motivy, které již několik let odkazují ke kampani, ve které svěží chuť dodává vyprahlému letnímu městu šťávu.

Kampaň to letos vytmaví nudě
Značka Cool prostřednictvím své 360° kampaně již tradičně akcentuje akvarelové barvy. Lidé se s ní mohou setkat v klasických kanálech jako jsou televize, menší outdoorové plochy nebo tištěná média. Silná bude ale zejména v rámci digitálních kanálů a na největších sociálních sítích. „Novinku budou moci lidé ochutnat i v rámci letních festivalů nebo třeba v místě prodeje formou samplingu. Po loňském úspěchu také pořádáme spotřebitelské promoce o atraktivní výhry,“ dodává ke kampani manažerka značky s tím, že důležitou součástí jsou také partnerství. Poprvé se letos značka spojuje s hudební streamovací platformou Spotify. Naopak spolupráce s Rekoly trvá již od roku 2020. Také letos budou značky cyklistům představovat místa, kam všude se dá ve vybraných městech vyrazit za zajímavostmi na růžovém sdíleném kole. Chybět nebudou ani soutěže či ochutnávky.

Vznik populární kategorie pivních mixů se datuje do roku 2011, kdy Pivovary Staropramen na trh uvedly oblíbený Staropramen Cool Lemon. Protože v průběhu let konzumenti začali vyhledávat především nealkoholické verze, značka loni uvedla pivní mixy s 0,0 % obj. alkoholu. „Příklon k aktivnějšímu životnímu stylu nám ukazuje, že se zájem o nealko pivní mixy neustále zvyšuje. Prodeje značky Cool v roce 2021 tvořily z 80 % právě nealkoholické varianty,“ popisuje manažerka značky Pavla Ličková jeden z důvodů rozšíření portfolia.

Staropramen pokřtí novou dvanáctku a otevře brány návštěvníkům

Publikováno:před měsícemZdroj:Večerní Praha

Staropramen uvádí na trh novinku určenou všem milovníkům dvanáctistupňových piv. Slavnostní křest nové Staropramen 12, který je určen nejen milovníkům dobrého piva, ale i hudby, se uskuteční na dvoře pivovaru Staropramen ve dnech 3. a 4. června. Brány pivovaru se v pátek otevřou v 17 hodin, v sobotu potom v symbolických 12:12.

Pivovar Staropramen na svém dvoře již tradičně organizuje nejrůznější akce, které si získaly srdce pivních nadšenců. „V posledních dvou letech bylo podobných akcí pomálu. Těší nás, že letos budeme moci v této tradici pokračovat,“ říká David Šeberle z marketingového oddělení pivovaru.

Na slavnostním křtu Staropramen 12 samozřejmě nebude chybět poctivé a dobře ošetřené pivo a drobné občerstvení. Připraven je i bohatý hudební program. Návštěvníkům
se představí interpreti jako The Silver Spoon, Kapitán Demo, Elektrik Lady, PSH nebo skupina Skyline.

Přijďte oslavit nové dvanáctistupňové pivo charakteristické svou plnější, ale stále vyváženou chutí. Honza Špaček, vrchní sládek pivovaru Staropramen a autor této receptury, pivo vaří za pomoci pětinásobného chmelení, při kterém využívá tři druhy chmele. Ochutnejte novou Staropramen 12 s námi!

Vstupenky jsou k dispozici v předprodeji na www.goout.net nebo přímo na místě. Vstup do areálu z ulice Svornosti.

Program:

Pátek 3.6. – brány pivovaru se otevřou v 17 hodin

18:20 – 19:05: DEAF HEARTS
19:45 – 20:30: The Silver Spoon
21:00 – 22:00: Kapitán Demo

Sobota 4.6. – brány pivovar se otevřou ve 12:12

14:00 – 14:45: TH!S
15:25 – 16:10: GAIA MESIAH
16:50 – 17:35: VANUA 2
18:15 – 19:00: ELEKTRIK LADY
19:40 – 20:30: PSH
21:00 – 22:00: SKYLINE

Staropramen vstoupil na kazachstánský trh

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Kurzy.cz

Pražský Staropramen se stává další českou značkou, která bude od letošního roku přítomna na kazašském trhu. Oficiální uvedení 5 druhů piva z produkce předního českého výrobce alkoholických nápojů proběhlo dne 27. dubna 2022 v obchodním centru Kazachstánu, ve městě Almaty, za přítomnosti téměř 100 zástupců maloobchodních řetězců, restaurací a cateringových společností.

Prezentaci Staropramenu zorganizovala společnost Aniri Group, která je dovozcem tohoto piva, jakož i dalších českých značek, včetně Pilsner Urquell, Gambrinus, Rudolf Jelínek a Mattoni. Součástí prezentace, pro kterou byla zvolena restaurace „Praha“ na hlavní obchodní třídě Almaty, byla i ochutnávka tradičních českých jídel. Na zahájení akce vystoupil velvyslanec Rudolf Hykl, kdy připomněl vnímání České republiky v zahraničí, mmj. přes kvalitní české pivo, jehož výroba má v zemi dlouhou historickou tradici. Majitel firmy Aniri Group Vladimir Nesterenko uvedl: „ S českými výrobci piva velmi rád spolupracuji, pivo je kvalitní, v Kazachstánu ho znají a dobře se prodává.“ Informoval mmj. o plánu na navýšení dodávek českého piva, obnovení dovozu značky Pilsner Urquell přímými dodávkami z ČR dává do souvislosti s omezením prodeje a distribuce značky v Rusku, jehož prostřednictvím bylo pivo v poslední době vyváženo do Kazachstánu.

Velvyslanec Hykl během zahájení akce, vpravo majitel firmy Aniri Group V. Nesterenko

Po účastníky prezentace byla připravena též celá řada interaktivních her zaměřených na rozšíření znalostí o České republice, její historii a kultuře. Večera se též zúčastnila česká krajanská komunita, která je zkoncentrována právě ve městě Almaty. Staropramen bude dodáván do Kazachstánu jak v balené formě, tak v sudech, což přítomní zástupci restaurací a milovníci českého čepovaného piva zvláště ocenili. Velvyslanectví ČR dlouhodobě poskytuje podporu dovozcům české potravinářské produkce do Kazachstánu, mezi nimi i firmě Aniri Group, mmj. ve formě rozšíření nabízeného sortimentu.

K návratu na čísla z dob před pandemií má pomoci nová Staropramen 12

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Pivovar StaropramenAutor:Nikola Nevšímalová, PR

Česká pivní dvojka uvádí na trh novinku s názvem Staropramen 12. Reaguje tím nejen na dlouhodobě rostoucí oblibu dvanáctistupňových piv, ale také na mírný pokles prodejů v loňském roce. Novinka je od dubna postupně k dostání v obchodech i hospodách a restauracích. Uvedení na trh od května podpoří komunikační kampaň včetně nového televizního spotu.

Pivovary Staropramen prodaly v loňském roce 3,13 milionu hektolitrů piva, o 1,8 % méně než v roce 2020. Za poklesem stojí především pandemická situace a s ní spojené několikaměsíční uzavření provozoven, kvůli kterému prodeje v hospodách a restauracích meziročně poklesly o 8,3 %. V letošním roce se chce společnost přiblížit k výsledkům před vypuknutím pandemie. Pomoci tomu mají také produktové novinky, především nová Staropramen 12, která se v těchto dnech začíná objevovat na trhu.

Vyvážená 12 s plnější chutí
Preference konzumentů se mění a od roku 2010 roste podíl dvanáctistupňových piv v rámci kategorie ležáků. Z toho důvodu se rozhodli sládci pivovaru Staropramen uvařit pivo vyšší stupňovitosti než doposud. „Pro Staropramen 12 je charakteristická plnější, ale stále vyvážená chuť. Právě vyváženost je typická pro všechna naše piva, a je důvodem, proč je konzumenti pravidelně vyhledávají,“ říká Jan Špaček, autor receptury a současně vrchní sládek pivovaru Staropramen. „V průběhu pětinásobného chmelení používáme tři druhy chmele – Sládek, Premiant a Magnum,“ dodává Jan Špaček s tím, že díky tomu má nová Staropramen 12 také nepatrně vyšší hořkost než Ležák, který novinka v portfoliu značky na českém trhu nahrazuje. Konzumenti si mohou novinku vychutnat ve vybraných hospodách a restauracích, v lahvích a plechovkách se také již objevuje na pultech většiny obchodů tradičního i moderního trhu.

Podpora hospod a restaurací
Novinka má přispět k oživení trhu po dvou letech pandemie a několika vlnách restrikcí. „Hospody a restaurace byly za poslední dva roky dlouho uzavřeny nebo byl jejich provoz značně omezený. I přes poměrně vydařená letní období jsme pozorovali celkový pokles prodejů a konec některých našich zákazníků,“ říká komerční ředitel společnosti Pivovary Staropramen Michal Štěpánek s tím, že se naštěstí nenaplnily nejčernější scénáře a svůj provoz muselo ukončit pouze několik procent zákazníků. Společnost během dvou let investovala do tzv. pandemické podpory svých zákazníků desítky milionů korun
a v podpoře hodlá pokračovat. „Přestože vidíme, že se lidé do hospod a restaurací postupně vracejí, na nadcházející sezónu máme připraveno několik novinek a aktivací. Současně věříme, že se podaří zrealizovat i většinu akcí, jichž jsou naše značky dlouhodobě součástí nebo se konají pod jejich hlavičkou,“ dodává Michal Štěpánek.

360° kampaň odrážející český skepticismus
Uvedení nového produktu doprovází i silná marketingová podpora. Novinka se představí zákazníkům jak na televizních obrazovkách a menších venkovních plochách, tak i v digitálu, na sociálních sítích a v místě prodeje. „Nový spotem se line nádech typicky českých vlastností jako jsou sarkasmus a skepticismus, ale také nadhled a smysl pro humor,“ uvádí marketingový ředitel David Zappe ke spotu, v jehož hlavní roli se také tentokrát představila dlouholetá tvář značky – Hynek Čermák, kterému podruhé sekunduje jeho žena Veronika. „I když nejsou věci přesně podle našich představ, umíme je uchopit za správný konec, a nakonec si vždy můžeme připít na život po našem,“ vysvětluje Zappe s doplněním, že spot poběží v květnu na stanicích televizní skupiny Prima. Jeho zkrácené verze budou využity také v digitálních formátech.

Novinky a investice do výroby
Staropramen 12 není jedinou novinkou v nabídce Pivovarů Staropramen, své portfolio obohacuje také značka oblíbených pivních mixů Cool. „Abychom mohli našim zákazníkům a konzumentům poskytnout pivo té nejvyšší kvality, investujeme letos v našich pivovarech zhruba 300 milionů korun do výrobních zařízení,“ uvádí Michal Štěpánek s tím, že největší investicí je nová sudová linka na Smíchově.


Pivovary Staropramen loni prodaly 3,13 milionů hektolitrů piva

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Zemědělec.czAutor:Petra Vaňatová

Pivovary Staropramen prodaly v loňském roce 3,13 milionu hektolitrů piva, meziročně o 1,8 procenta méně. Prodeje podle společnosti klesly hlavně kvůli dlouhému období uzavření provozoven během epidemie koronaviru. Společnost v dubnu na trh uvedla nové dvanáctistupňové pivo. Novinářům to řekli zástupci společnosti.

"I přes poměrně vydařené letní období jsme pozorovali celkový pokles prodejů a konec některých našich zákazníků," řekl komerční ředitel společnosti Michal Štěpánek. Provoz ale podle něj ukončilo jen několik procent zákazníků společnosti. Prodeje v hospodách a restauracích loni klesly o 8,3 procenta.
Export společnosti loni meziročně vzrostl o 4,4 procenta. Finanční výsledky za rok 2021 společnost zatím nezveřejnila, letos plánuje investovat 300 milionů korun.
Podle Štěpánka se také mění chování obchodních partnerů společnosti. "Omezují otevírací hodiny, protože nemají obsluhu a kvalitní personál," doplnil.
"Spotřeba piva pomalu ale jistě klesá v celé Evropě. V Česku pomaleji než jinde," uvedl marketingový ředitel společnosti David Zappe. Mění se podle něj i chování zákazníků směrem spíše k domácí spotřebě. Lidé podle něj sice pijí méně, ale vyhledávají prémiové a dražší produkty.

Změny ve vedení mateřské společnosti Pivovarů Staropramen

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České nápoje

Na začátku roku 2022 došlo ke změnám ve vedení mateřské společnosti Pivovarů Staropramen. Po dlouhé a úspěšné kariéře v pivovarnickém byznysu odešel do důchodu bývalý prezident a výkonný ředitel EMEA APAC Molson Coors Beverage Company Simon Cox. Ve funkci jej vystřídal Sergey Yeskov, který doposud působil na pozici ředitele pro střední a východní Evropu společnosti Molson Coors Beverage Company. Novým lídrem vedení Pivovarů Staropramen na regionální úrovni se stal Željko Maslac.

Sergey Yeskov pro společnost Molson Coors Beverage Company pracuje již řadu let a má cenné zkušenosti z několika mezinárodních pozic. Kromě pozice ředitele pro střední a východní Evropu během své kariéry například působil jako prezident Molson Coors International. Měl tak možnost blíže poznat řadu mezinárodních pivních trhů. Cenné zkušenosti získal i ve vedoucích komerčních pozicích ve společnosti Molson Coors Canada.

„Sergeyovy bohaté zkušenosti získané na nejrůznějších mezinárodních pozicích a jeho přístup k vedení společnosti a zaměstnancům budou velkým přínosem pro náš evropský tým i mezinárodní byznys,” říká prezident a výkonný ředitel Molson Coors Beverage Company Gavin Hattersley.

Nového lídra na regionální úrovni má také vedení tuzemské pivovarské dvojky, společnosti Pivovary Staropramen. Sergeye Yeskova na pozici výkonného ředitele Molson Coors Beverage Company pro region střední a východní Evropy, jehož je Česká republika součástí, od ledna letošního roku nahradil dosavadní komerční ředitel – Željko Maslac.

Roli sládka nevnímám jako práci, jde spíše o poslání

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:NašePraha.czAutor:Martin Dudek

Na postu vrchního sládka došlo ve Staropramenu letos ke změně a nyní odpovídá za špičkovou kvalitu smíchovského piva Jan Špaček. A svou práci dělá více než dobře, což nedávno potvrdil nevídaný triumf v degustačních soutěžích.

Ve smíchovském pivovaru působíte od roku 2003. Jak se za tu dobu práce sládka proměnila?
Nijak zásadně, možná je o něco více manažerská, orientovaná na reporting a snižování spotřeby vody a energií. To nejdůležitější se ale nezměnilo vůbec. Každý sládek musí věnovat maximální péči svému pivu a dbát na jeho kvalitu. Stejně tak musí reagovat na změny surovin, protože každý rok je úroda ječmene a chmelu trochu jiná. Výsledkem pak musí být pivo, které chutná, jak má. Osobně nevnímám roli sládka jako práci, jde spíše o poslání.

V průběhu letošního roku jste se stal vrchním sládkem. Nebojíte se, že bude velice těžké navázat na práci vašeho předchůdce Zdeňka Luxe?
Smíchovským pivovarem prošla za více než 150letou historii celá řada sládků, mnozí z nich posunuli pivovar o významný kus vpřed. Rád bych se mezi ně zařadil, mým krédem je ctít řemeslo i historický odkaz. Věřím, že v takovém případě si naše piva najdou mnoho spokojených konzumentů z řad široké veřejnosti a současně osloví také odborníky.

Staropramen je zvyklý „sklízet medaile“, například z podzimních degustačních soutěží si jich na Smíchov přivezl celkem deset…
Ano, to je nejčerstvější a současně historický úspěch našich pivovarů. Vedle deseti medailí jsme obsadili několik dalších předních umístění. Navíc se nám povedl málo vídaný kousek, když jsme v kategorii světlých výčepních piv soutěže Pivo České republiky obsadili kompletní stupně vítězů s pivy Braník Aleš, Staropramen Smíchov a Braník světlý. Podobný hattrick spolu s kolegy z našich pivovarů v Praze, Ostravě a Pardubicích nepamatujeme.

Prozradíte, alespoň v hrubých obrysech, jakou novinku chystáte na příští rok?
To si s dovolením nechám nyní pro sebe, dozvíte se to ve správný čas. Za kolegy z Ostravaru ale mohu prozradit, že se můžeme těšit na další skvělý Speciál ze spilky.
„Ve volném čase se s oblibou starám o švestkový sad“

Současným trendem je akcentovat udržitelnou výrobu. Jakým způsobem toho lze docílit v podmínkách pivovaru?
V našich pivovarech (Pivovary Staropramen provozují pivovar Staropramen, Ostravar a Pardubický pivovar – pozn. red.) zohledňujeme kritérium udržitelnosti v každém jednotlivém rozhodnutí. Naše podnikání posuzujeme v širším kontextu, vyhodnocujeme potenciální i stávající dodavatele, klademe důraz na české suroviny, usilujeme o snižování energií, spotřeby vody i emisí. Jde o důležitý aspekt, když modernizujeme výrobní zařízení, plánujeme dopravu našeho piva nebo inovujeme obaly.

Když si od náročné práce chcete odpočinout, jakému koníčku se věnujete?
Někdy se po práci vydám na Smíchovskou náplavku, jen tak si sednout a pozorovat dění kolem. Jinak volný čas trávím nejradši s rodinou, moc rádi jezdíme na chalupu. Na té je stále co dělat, takže jde o aktivní odpočinek, žádné velké polehávání. Mým velkým koníčkem je zahrádkaření, dříve jsem se staral o vinici, dnes o švestkový sad.

A řekněte pravdu – po příchodu domů z práce si otevřete k večeři či k víkendovému obědu pivo, nebo si dopřejete raději něco bez sladu?
Pokud se bavíme čistě o alkoholických nápojích, jsem srdcař a pivo je pro mě volba číslo jedna. Cestou z práce se rád zastavím v některé ze smíchovských hospod na jedno, což je taková hezká tečka za pracovním dnem. Dám si raději pivo v hospodě s kamarády než doma na gauči. Navíc mám díky tomu přehled, v jaké kondici naše pivo v daném podniku je. Pivo totiž pivovar opouští ve špičkové kvalitě, ale je potřeba ohlídat, v jakém stavu se dostane ke konzumentovi. Z toho důvodu si dávám pivo ze smíchovského pivovaru. Rád ale ochutnávám jiná piva. Mohu tak porovnávat, případně se i inspirovat.

Pivovary Staropramen získaly deset medailí

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Brněnská Drbna

Piva Staropramen, Braník, Vilém, Taxis a Hořká 12 ze sklepa i ovocné beermixy Cool uspěly na tuzemských prestižních degustačních soutěžích. Pivovary Staropramen se tak s celkovým ziskem 3 prvních, 2 druhých a 5 třetích míst zařadily mezi nejúspěšnější účastníky tří podzimních odborných klání. Historický úspěch navíc podtrhl výsledek kategorie světlých výčepních piv na soutěži Pivo České republiky, kde piva Braník a Staropramen obsadila kompletní medailové pozice.

„Skvělé výsledky v odborných degustačních soutěžích svědčí o nadstandardní kvalitě našich piv. Získaná ocenění dokládají, že v našich pivovarech dlouhodobě ctíme řemeslo i historický odkaz,“ shodují se vrchní sládek pivovaru Staropramen Jan Špaček a vrchní sládek Pardubického pivovaru Michal Zimola.

Největší úspěch zaznamenaly Pivovary Staropramen na českobudějovické soutěži Pivo České republiky.

Braník Ležák se navíc umístil na 4. místě v kategorii absolutní vítěz a na medailový úspěch jen těsně nedosáhla i piva v dalších kategoriích ­­– 4. místo Hořká 12 ze sklepa (světlý ležák premium), 4. místo Ostravar Premium (světlý ležák premium) a 4. místo Porter (porter).

Na soutěži Česká pivní pečeť se dařilo nejen pivům, ale oblíbené pivní mixy Cool navíc ovládly kategorii míchaných nápojů z piva.

Úspěch společnosti Pivovary Staropramen na této odborné degustaci podtrhují také další přední umístění v celkové konkurenci více než 1 500 hodnocených vzorků – 4. místo Braník Ležák (světlý ležák), 4. místo Pernštejn Originál (světlé výčepní pivo), 4. místo Porter (porter), 5. místo Staropramen Nealko (nealkoholické pivo), 6. místo Ostravar Premium (světlý ležák premium) a 6. místo Kvasňák (nefiltrovaná piva).

Prestižní ocenění získala piva také na svatováclavské degustační soutěži České pivo, jejíž 21. ročník pořádal Českého svazu pivovarů a sladoven.

„Odborná ocenění nás velice těší. Podobný hattrick, jaký jsme letos získali na soutěži Pivo České republiky, v historii našich pivovarů nepamatujeme. Vedle toho je pro nás ale nesmírně důležité, že naše piva vyhledává a kupuje řada spokojených konzumentů,“ uzavírá Jan Špaček.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.14.06.2022 20:11209