Historie a současnost Pivovaru Staropramen

Ve druhé polovině 19. století začali obyvatelé pražského předměstí Smíchov pociťovat, že jim chybí pivo. Vařilo se jen v centru, což nestačilo. I vzchopili se smíchovští podnikatelé k činu a 23. října 1869 založili na vltavském břehu akcionářský pivovar. Stojí tam a vaří dodnes. Už za tři roky otevřeli na dvoře restauraci Na verandách. Také je tam dodnes a můžete do ní zaskočit.

● Proslulé jméno Staropramen dostal pivovar až v roce 1913 po jednom ze svých piv. Prosperoval a v roce 1932 už byl největším výrobcem pěnivého moku u nás. pivovarTen pravý kvas však měl teprve přijít. V předválečných letech 1933 až 1937 došlo k boomu. Vše se zvětšovalo a modernizovalo. Například přibyly varny a sudy nahradily ocelové tanky.

● Jenže vypukla válka a ta výrobě ani chvílím u půllitrů nepřeje. Přišel mír a s ním další rána – znárodnění. Staropramen byl začleněn do národního podniku Pražské pivovary. Ovšem pivo si Čechům netroufne vzít žádný režim… Na sklonku padesátých let se na své místo vrátily měděné kádě, které byly ukryty před nacisty. V roce 1960 překročila produkce milion hektolitrů za rok. A milionů přibývalo.

● Po revoluci v roce 1989 se národní podnik vrátil do podoby akciové společnosti. Proběhla monstrózní rekonstrukce, byla instalována jedna z nejlepších a největších varen v Evropě. Zvládne 3 000 000 hektolitrů piva ročně. Dnes je Staropramen součástí pivovarské skupiny MolsonCoors, vývozcem do 30 zemí a významnou hybnou silou pražského společenského života. Jeho curriculum vitae píšete i vy. Tak v sobě napěňte nějakou tu kapitolku. A ať má říz!
Zdroj:Stránky Pivovaru Staropramen, 2016


Více na stránkách pivovaru

Pivovary Staropramen předloni snížily ztrátu o více než miliardu korun

Publikováno:před 3 dnyZdroj:E15.czAutor:ČTK

Druhý největší český výrobce piva, skupina Pivovary Staropramen, předloni snížil ztrátu o 1,2 miliardy korun na 82 milionů korun. Provozní výsledek bez odpisů a opravných položek klesl o šest procent 2,2 miliardy korun, uvedla společnost ve výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. Konsolidovaný provozní zisk předloni činil 1,02 miliardy korun, o rok dříve šlo o ztrátu 768 milionů korun. Společnost provozuje smíchovský Staropramen a ostravský pivovar Ostravar.

Celkové konsolidované tržby skupiny se předloni meziročně snížily o 11 milionů korun na 8,98 miliardy korun. Tržby za prodej piva klesly o 99 milionů korun na 7,24 miliardy korun. Většinu piva skupina prodala v zahraničí, v Česku klesly prodeje piva o 61 milionů korun na 2,72 miliardy korun, na Slovensku o 54 milionů na 443 milionů korun. Export na další trhy skupině vzrostl, do Chorvatska vyvezla pivo za více než tři miliardy korun.

„Na výsledcích roku 2017 se projevily vyšší marketingové náklady konsolidující společnosti v souvislosti s investicí do značky Staropramen i výrazný pokles celkového trhu prodejů piva v sektoru gastronomie, dále tvorba opravné položky k pohledávkám u dceřiné společnosti v souvislosti s platební neschopností významného řetězce a odběratele na chorvatském trhu,“ dodává zpráva.

Staropramen vyvážel do 33 zemí světa, nejvýznamnějšími exportními trhy jsou kromě Slovenska Švédsko, Velká Británie a Německo. V licenční výrobě se firmě dlouhodobě kromě Chorvatska v Rumunsku, Bulharsku, Maďarsku a Srbsku.

Firma v roce 2017 přestala vařit prémiový ležák Asahi, protože tato skupina koupila jedničku českého trhu Plzeňský Prazdroj. „Získali jsme tak kapacitu pro zahájení licenční výroby světlého ležáku Miller Genuine Draft z portfolia naší mateřské společnosti Molson Coors Brewing Company, jehož výrobu jsme koncem roku 2017 také zahájili,“ dodává dokument. Značku skupina distribuuje do více než 70 zemí světa, pro většinu Evropy ji bude vařit v Pivovarech Staropramen.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem. Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Počet zaměstnanců firma předloni navýšila o 28 na 1436.

Jednička na českém trhu Plzeňský Prazdroj zvýšil od předloňského dubna do konce loňského března zisk před zdaněním meziročně o 30 procent na 4,8 miliardy korun. Tržby v minulém fiskálním roce stouply meziročně o osm procent téměř na 16 miliard korun. Největší český pivovar prodal předloni téměř 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o milion hektolitrů víc. Společnost loni na konci března převzala japonská skupina Asahi.

Zisk třetí největší české pivovarnické skupiny Heineken ČR stoupl v roce 2017 o zhruba 23 procent na 206,4 milionu korun. Tržby jí klesly o 1,7 procenta na 3,13 miliardy korun, uvádí společnost ve své výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. Do skupiny patří trojice pivovarů Krušovice, Velké Březno a Starobrno.

„Nejtěžší disciplína? Uvařit českou desítku,“ říká ředitel Staropramenu

Publikováno:před 9 dnyZdroj:Seznam zprávyAutor:Zuzana Hodková

V pravidelném pořadu Byznys zblízka vám každý týden krok po kroku ukážeme, jak vznikají věci, které Česko proslavily ve světě – a jejich výrobu si sami vyzkoušíme. Tentokrát vaříme pivo.

Generální ředitel Pivovarů Staropramen Petr Kovařík v našem studiu doplní, jak se pozná dobrý sládek a kolik by toho měl mít „nadegustováno“. A odpoví i na otázku, jestli se v Česku bude už brzo prodávat víc nealkoholického piva než toho tradičního.

„Dobrého sládka poznáte podle toho, že umí uvařit perfektní českou desítku, což je nejtěžší disciplína. Všeho tam máte o dvacet procent míň a každá chyba se v desítce víckrát projeví. Když se vám tam něco nepovede, každý to hned pozná,“ dodává Kovařík.

Ředitelem výroby a logistiky Staropramenu se stal Milan Jeřábek

Publikováno:před 9 dnyZdroj:České nápoje

Společnost Pivovary Staropramen, druhý největší výrobce piva v Česku a významný exportér, má ve svém nejvyšším vedení nového člena. Na pozici ředitele výroby a logistiky pro Českou republiku a Slovensko nastoupil v prosinci Milan Jeřábek, pro kterého jde o návrat do známého prostředí pivovarů, kde svou kariéru začínal.

Nástupem Milana Jeřábka (53 let) do společnosti Pivovary Staropramen vedení firmy posiluje o dalšího manažera s mezinárodní zkušeností, kterou získal během svého působení ve společnosti Danone Group. V jeho rámci působil na ředitelských pozicích v odděleních Supply a byl součástí vedení této nadnárodní společnosti v Česku, Polsku a poslední dva roky také v Japonsku.

Zároveň je pro Milana Jeřábka příchod do Pivovarů Staropramen návratem do míst, kde začínal svou více než třicetiletou úspěšnou kariéru ve výrobě a logistice. Ve smíchovském pivovaru byl téměř dvacet let až do roku 2004, kdy v té době pátým rokem působil na pozici vrchního sládka pivovaru Staropramen.

„Těší nás, že se nám podařilo zlákat zpět do pivovaru kolegu, který naše pivovarnické prostředí a výrobu piva velmi dobře zná, a zároveň je jedním z největších odborníků v oblasti výroby a logistiky u nás. Při pohledu na Milanovy výsledky je zřejmé, že pod jeho vedením vždy docházelo k růstu kvality a objemu výroby, logistických procesů, exportu i spokojenosti zaměstnanců,“ říká o Milanu Jeřábkovi generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík, podle kterého mezi jedny z hlavních priorit Milana Jeřábka na počátku bude patřit rozvoj logistiky a zákaznické agendy.

Milan Jeřábek na pozici ředitele výroby a logistiky nastupuje po Zdeňku Luxovi, jenž tento post zastával tři roky v kombinované roli s rolí vrchního sládka pivovaru Staropramen. „V průběhu roku jsme se Zdeňkem dohodli na oddělení těchto dvou rolí. Zdeněk si přál dál pokračovat v roli vrchního sládka pivovaru Staropramen. Proto jsme zahájili výběr nového ředitele výroby a logistiky naší společnosti,“ doplňuje generální ředitel Petr Kovařík.

Pivovary Staropramen zdražují točené pivo

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Týden.czAutor:ČTK

Pivovary Staropramen, které jsou druhým největším tuzemským výrobcem piva, od teď zdražují točené pivo o 3,2 procenta. Ceny se zvýší u většiny tankových ležáků a prémiových piv o 0,6 koruny až 1,4 koruny na půllitr, nejprodávanější ležáky pak zdraží zhruba o korunu. Pivovar již jednou prodejní ceny zvyšoval, když na jaře zdražil nejčastěji o korunu lahvové a plechovkové pivo.

Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj ceny piva zvýšil od října, Budějovický Budvar bude zdražovat nejspíš příští rok.

Za nárůstem ceny piv z produkce Pivovarů Staropramen stojí podle mluvčího Pavla Barvíka růst výrobních nákladů, zejména zdražování chmele, ječmene nebo energií. "Letos na jaře jsme kvůli tlaku rostoucích nákladů zvyšovali ceny vybraných lahvových a plechovkových piv, jejichž cenová úroveň především v promočních akcích byla pro nás dlouhodobě neudržitelná. Další růst nákladů v průběhu letošního roku nás nyní nutí upravit ceny především sudových a tankových ležáků a prémiových piv," vysvětlil v říjnu generální ředitel společnosti Petr Kovařík.

Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj již ceny zvýšil od října, kdy zdražil v průměru o 3,7 procenta, týkalo se to zejména ležáků a prémiových piv. Půllitr piva tak zdražil o 1,50 koruny, konečnou cenu v restauraci si ale určují obchodníci. Národní podnik Budějovický Budvar zdraží pivo nejspíš příští rok. Několikaprocentní růst cen by se měl týkat zboží nabízeného v obchodech při slevových akcích.

Pivovary Staropramen loni prodaly 3,1 milionu hektolitrů piva, meziročně o 6000 hektolitrů více. Zahraniční prodej včetně licenční výroby vzrostl o deset procent na 1,9 milionu hektolitrů. Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Společnost předloni zaměstnávala v průměru 1408 lidí.

Výstav českých pivovarů loni po pěti letech růstu klesl o 0,7 procenta na 20,32 milionu hektolitrů kvůli poklesu výroby pro domácí trh. Prodeje v ČR se snížily o 2,1 procenta na 16,04 milionu hektolitrů. Export se zvýšil o 4,5 procenta. Stále více se prodává pivo balené proti točenému, loňský poměr byl 62 ku 38 procentům.

Pivovary Staropramen ode dneška zdražují točené pivo o 3,2 pct

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České novinyAutor:ČTK

Pivovary Staropramen, které jsou druhým největším tuzemským výrobcem piva, dneškem zdražují točené pivo o 3,2 procenta. Ceny se zvýší u většiny tankových ležáků a prémiových piv o 0,6 koruny až 1,4 koruny na půllitr, nejprodávanější ležáky pak zdraží zhruba o korunu. Pivovar již jednou prodejní ceny zvyšoval, když na jaře zdražil nejčastěji o korunu lahvové a plechovkové pivo. Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj ceny piva zvýšil od října, Budějovický Budvar bude zdražovat nejspíš příští rok.

Za nárůstem ceny piv z produkce Pivovarů Staropramen stojí podle mluvčího Pavla Barvíka růst výrobních nákladů, zejména zdražování chmele, ječmene nebo energií. "Letos na jaře jsme kvůli tlaku rostoucích nákladů zvyšovali ceny vybraných lahvových a plechovkových piv, jejichž cenová úroveň především v promočních akcích byla pro nás dlouhodobě neudržitelná. Další růst nákladů v průběhu letošního roku nás nyní nutí upravit ceny především sudových a tankových ležáků a prémiových piv," vysvětlil v říjnu generální ředitel společnosti Petr Kovařík.

Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj již ceny zvýšil od října, kdy zdražil v průměru o 3,7 procenta, týkalo se to zejména ležáků a prémiových piv. Půllitr piva tak zdražil o 1,50 koruny, konečnou cenu v restauraci si ale určují obchodníci. Národní podnik Budějovický Budvar zdraží pivo nejspíš příští rok. Několikaprocentní růst cen by se měl týkat zboží nabízeného v obchodech při slevových akcích.

Pivovary Staropramen loni prodaly 3,1 milionu hektolitrů piva, meziročně o 6000 hektolitrů více. Zahraniční prodej včetně licenční výroby vzrostl o deset procent na 1,9 milionu hektolitrů. Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Společnost předloni zaměstnávala v průměru 1408 lidí.

Výstav českých pivovarů loni po pěti letech růstu klesl o 0,7 procenta na 20,32 milionu hektolitrů kvůli poklesu výroby pro domácí trh. Prodeje v ČR se snížily o 2,1 procenta na 16,04 milionu hektolitrů. Export se zvýšil o 4,5 procenta. Stále více se prodává pivo balené proti točenému, loňský poměr byl 62 ku 38 procentům.

Staropramen dosáhl za první republiky největšího rozkvětu

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České nápoje

Smíchovský pivovar Staropramen oslaví příští rok 150 let své existence. S českou národní myšlenkou a tím i s československým státem, který pro změnu letos slaví 100 let od svého založení, ho přitom pojí víc, než by na první pohled mohlo být zřejmé. Jeho historie je příběhem vzdoru a odvahy v nelehkých dobách, příběhem šikovnosti a sebevědomí českých manažerských elit a příběhem o tom, že být Čechy a zůstat Čechy se vyplatí, i když okolnosti vypadají jinak. Jaká tedy byla role pivovaru v rozvoji a udržování české národní myšlenky?

Počátek příběhu pivovaru Staropramen je neoddělitelně spjatý s českou národní emancipací druhé poloviny 19. století a soupeřením Čechů o jejich vlastní politický i společenský prostor. České země byly totiž od roku 1867 součástí Rakouska-Uherska a až do první světové války sváděly neúspěšný boj o větší autonomii, jazykovou rovnoprávnost a respekt v rámci monarchie. Součástí českého národního obrození se postupně stala i emancipace v hospodářské oblasti, která byla – v době, kdy většinu kapitálu držela německá elita – umožněna zakládáním svépomocných záložen. Díky kapitálu, který shromáždily, mohly být založeny akciové společnosti praktikující určitou formu českého ekonomického nacionalismu. Patřily mezi ně i budoucí významná jména naší ekonomiky: třeba Českomoravská továrna na stroje – pozdější základ strojírenského gigantu ČKD – nebo právě Akcionářský pivovar na Smíchově založený roku 1869.

Nový pivovar myšlenku českého národního podniku naplňoval od samého počátku. Hrdě se hlásil k české národní příslušnosti, používal výhradně češtinu jako jednací jazyk, podporoval národně buditelské aktivity, zaměstnával Čechy a preferoval české obchodní partnery. Za zmínku určitě stojí i umístění sochy Čechie na tehdejší varně, která měla všem lidem v pivovaru připomínat jeho vlastenecké hodnoty. V pivovarnictví se v této době podobný podnik nevyskytoval a většina českých pivovarů své češství z obavy před ztrátou německé klientely raději nezdůrazňovala. Všichni sládci a vrchní sládci pivovaru od jeho založení až do současnosti – a bylo jich jedenadvacet – byli navíc Češi.

Svou podporu českému hnutí dal Akcionářský pivovar na Smíchově najevo i v roce 1891, když masivně investoval do své účasti na Všeobecné zemské výstavě v Praze. Finance na svou prezentaci přitom navýšil právě ve chvíli, kdy vyšla najevo demonstrativní neúčast německých firem. Návštěva výstavy posilovala českou identitu a pivovar podporoval vysokou účast Čechů i jinak – třeba bezplatnými obědy pro školáky cestující do Prahy z příhraničních oblastí.

Čechům se Smíchovský pivovar přiblížil i samotným svým pivem. Jeho hlavní chloubou totiž byla dostupná desítka oslovující převážně ty, kteří se pohybovali ve stejném prostředí, v jakém pivovar vyrostl – tedy dělnické vrstvy tvořící většinu českého obyvatelstva. Mimochodem, pokud vás zajímá, jak mohla klasická smíchovská hospoda vypadat někdy na přelomu 19. a 20. století, máte možnost do ní nahlédnout přímo u stanice metra Anděl uprostřed Smíchova. V proskleném kontejneru se představuje vše, co do klasické české hospody patřilo (a možná stále patří) a seznámit se zde můžete i s historií pivovaru Staropramen a jeho příběhy.

On se totiž Staropramen už před první světovou válkou posunul na pozici druhého největšího pivovaru v Monarchii a svůj růst si – po oklepání se z válečného šoku – udržel i po vzniku samostatného Československa. Během první republiky sledovali jeho ředitelé nejnovější trendy v oboru a podařilo se jim vybudovat nejmodernější pivovar u nás. Staropramen se vypracoval na pozici československé jedničky, stal se třetím největším pivovarem v Evropě, a zdárně přežil i období hospodářské krize. Za to všechno přitom vděčil nejen modernizaci, ale i svému zaměření na domácí trh. Zatímco se další velké pivovary, třeba ty v Plzni nebo v Českých Budějovicích, výrazně soustředily na export, Staropramen se pil doma, v Československu, a stal se součástí zvyku „obyčejných” českých dělníků.

Ani během druhé světové války pivovarští na svou národní hrdost nerezignovali. Jak jinak si vysvětlit obrovské riziko, které v roce 1940 podstoupili, když před německou okupační správou ukryli téměř kompletní vybavení nové měděné varny, aby je zachránili před zabavením a využitím pro účely válečného průmyslu. Zazděná v budově Štěpánského mlýna nedaleko pivovaru zůstala varna až do konce války a její část dodnes slouží v pivovaru v Ostravě.

V 50. letech pak začal Staropramen, tolik oblíbený v domácích výčepech, šířit slávu českého piva i v zahraničí. Nejprve na východ od našich krajin (odtud jeho obliba na trzích bývalého východního bloku), s postupem času po celém světě. V současné době si Staropramen mohou vychutnat v 33 zemích světa a ročně se ho mimo ČR vypije na 380 milionů půllitrů. Smíchovské pivo je dlouhodobě druhým nejoblíbenějším českým pivem v zahraničí a v portfoliu své mateřské značky Molson Coors patří mezi trojici klíčových globálních značek. Pivo s nezaměnitelnou siluetou Pražského hradu na etiketách a půllitrech najdete kromě Evropy v hospodách a obchodech třeba v Koreji, Vietnamu, Kanadě nebo Austrálii.

Staropramen slaví 100 let republiky po svém

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České nápoje

Pivo Staropramen se vaří již téměř 150 let a smíchovský pivovar je tudíž živoucím svědkem vzniku československého státu. Jednu z klíčových událostí našich dějin si proto připomněl společně se svými sousedy z řad konzumentů přímo na dvoře pivovaru při oblíbené akci výčep Pod komínem. Ta pro změnu oslavila své první výročí.

Že je historie Staropramenu neodmyslitelně spjata se snahou Čechů o jejich vlastní politický i společenský prostor, to se jistě dozvíte jinde. Kromě české národní myšlenky však pivovar od začátku podporoval svou domovskou čtvrť Smíchov a snažil se být dobrým sousedem. Tento záměr přetrvává dodnes, kdy pivovar úzce spolupracuje s Městskou částí Praha 5, neziskovými organizacemi ve svém okolí, či pravidelně otevírá své brány pro nejbližší sousedy.

Právě před rokem se poprvé uskutečnila dnes již tradiční a oblíbená sousedská událost výčep Pod komínem. „Když jsme loni na podzim poprvé otevřeli sousedský výčep, panovalo v našich řadách trošku napětí. Bylo to jako v reálném životě, kdy se seznamujete se svými sousedy v novém bydlišti a nevíte, co můžete čekat“ usmívá se manažerka značky Petra Chovancová a dodává: „Stačilo však pár setkání a bylo jasné, že pokračování filmu „Zítra to roztočíme, drahoušku!“ natáčet nebudeme. Když Pod komín dorazíte dnes, uvidíte několik stovek lidí, jak se dobře baví a vychutnávají si naše pivo.“ Do povědomí se akce dostala nejen díky médiím, ale velkou měrou přispěl i virální marketing (ústní reklama).

Podle dat, která mají organizátoři k dispozici, dominují mezi návštěvníky rezidenti Smíchova. Výčep Pod komínem si však oblíbili také zaměstnanci přilehlých firem a smíchovskému pivovaru se tak daří naplňovat cíl, jímž je prohloubení sousedských vztahů. Čísla o návštěvnosti jednotlivých akcí navíc potvrzují, že jejich obliba roste. „Lidé, kteří Pod komín jednou zavítali, se zpravidla rádi vracejí. Polovina účastníků k nám na pivo a kus řeči přišla opakovaně, alespoň čtyřikrát se akce zúčastnil každý pátý návštěvník,“ přidává informace o návštěvnosti Petra Chovancová a dodává: „Zajímavostí je, že více než třetinu návštěvníků tvoří ženy. Dávají tím najevo, že si nenechávají ujít dobrou zábavu se známými a přáteli, a že setkání u piva není čistě mužskou záležitostí.“

Podle slov Petry Chovancové Pod komínem vznikají i moc hezké lidské příběhy. Hned na prvním setkání se objevil bývalý mistr varny, v doprovodu manželky a na vozíčku. Přinesl své fotky z působení v pivovaru. Smíchovští sládci se ho hned ujali a ukázali mu, jak pivovar vypadá dnes.

Výčep Pod komínem se během jednoho roku a sedmi uskutečněných setkání zařadil mezi stálice společenského dění na Smíchově. „Každou sousedskou sešlost pořádáme na specifické téma. Pod komínem jsme se sešli v rámci Jara po Smíchovsku či Sousedské výpomoci,“ říká Petra Chovancová.

Jubilejní říjnové setkání bylo věnováno stoletému výročí založení republiky. Kromě tradičního „piva přímo ze žíly“ a občerstvení byla pro návštěvníky přichystána výstava velkoformátových snímků od známé reportážní fotografky Alžběty Jungrové.

Pivní zdražování pokračuje, Staropramen zvedá cenu točeného. Prý je to nevyhnutelné

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Aktuálně.czAutor:ČTK

Ceny se tak zvýší u většiny tankových ležáků a prémiových piv o 0,6 koruny až 1,4 koruny na půllitr, nejprodávanější ležáky pak zdraží zhruba o korunu.

Pivovary Staropramen, druhý největší tuzemský výrobce piva, od listopadu zdraží točené pivo, tedy sudové a tankové, v průměru o 3,2 procenta. Uvedl to mluvčí pivovaru Pavel Barvík. Ceny se tak zvýší u většiny tankových ležáků a prémiových piv o 0,6 koruny až 1,4 koruny na půllitr, nejprodávanější ležáky pak zdraží zhruba o korunu. Pivovar již jednou prodejní ceny zvyšoval, když na jaře zdražil nejčastěji o korunu lahvové a plechovkové pivo.

Za nárůstem ceny stojí podle Barvíka růst výrobních nákladů, zejména zdražování chmele, ječmene nebo energií. "Letos na jaře jsme díky tlaku rostoucích nákladů zvyšovali ceny vybraných lahvových a plechovkových piv, jejichž cenová úroveň především v promočních akcích byla pro nás dlouhodobě neudržitelná. Další růst nákladů v průběhu letošního roku nás nyní nutí upravit ceny především sudových a tankových ležáků a prémiových piv," vysvětluje generální ředitel společnosti Petr Kovařík.

Podle něj dojde ke změně cen u některých druhů piv po dvou letech, u některých po čtyřech letech. "Ceny jsme i přes růst nákladů drželi, abychom tímto podpořili naše partnery z řad hospodských a restauratérů. Ze stejného důvodu jsme se nyní rozhodli nezvyšovat ceny většiny výčepních piv," dodal Kovařík.

Podle Barvíka se ke změnám cen snaží pivovar u každého výrobku přistupovat individuálně. "Cílem tohoto přístupu je provést pouze opravdu nevyhnutelné úpravy cen a zmírnění dopadu změn cen na spotřebitele a také na naše obchodní partnery," uzavřel mluvčí.

Zdražují i ostatní pivovary
Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj již ceny zvýšil od října, kdy zdražil v průměru o 3,7 procenta, zejména u ležáků a prémiových piv. V reakci na to již zdražily i některé pražské restaurace, například Bredovský dvůr v pražské ulici Politických vězňů zdražil půllitr plzeňského piva o 8,5 procenta na 51 korun, tedy o čtyři koruny na půllitr. Jiné restaurace v centru Prahy však stále drží cenu pod 50 korunami, například podle webu Kolkovny v Celnici je stále za 49 korun za půllitr a za 89 korun za tuplák.

Mluvčí Prazdroje Jitka Němečková v září uvedla, že od října zdraží pivovar cenu Pilsner Urquell o 1,5 koruny na půllitr. "Konečnou cenu si určuje obchodník sám, nemůžeme předjímat jeho reakci. Vzhledem k tomu, že nový ceník je platný od 1. října, je těžko komentovat, o kolik hospody a restaurace zdraží. Jen dodám, že naše současná úprava cen nijak nesouvisí s vládou schváleným snížením DPH na čepované pivo, které vnímáme jako kompenzaci hospodám při vyrovnávaní se zavedením EET a zákazem kouření," dodala mluvčí.

Pivo zdraží nejspíš příští rok i Budějovický Budvar. Několikaprocentní růst cen by se měl týkat zboží nabízeného v obchodech při slevových akcích. "Obecně jsem přesvědčený o tom, že ty promoční ceny jsou příliš nízké. V minulosti byly hodně nízké, teď bude potřeba nějakých dílčích změn," řekl již dříve ČTK ředitel Budvaru Petr Dvořák.

Výrobu Staropramenu táhne export
Pivovary Staropramen loni prodaly 3,1 milionu hektolitrů piva, meziročně o 6000 hektolitrů více. Zahraniční prodej včetně licenční výroby vzrostl o deset procent na 1,9 milionu hektolitrů. Výrobu táhl export, na domácím trhu kvůli regulacím prodala firma meziročně o 7000 hektolitrů piva méně.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem. Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Společnost předloni zaměstnávala v průměru 1408 lidí.

Loni po pěti letech růstu výstav českých pivovarů meziročně klesl o 0,7 procenta na 20,32 milionu hektolitrů kvůli poklesu výroby pro domácí trh. Prodeje v ČR se snížily o 2,1 procenta na 16,04 milionu hektolitrů. Export se zvýšil o 4,5 procenta. Stále více se prodává pivo balené proti točenému pivu v restauracích a hospodách, loňský poměr byl 62 ku 38 procentům.

Staropramen od listopadu zdraží točené pivo. Roste cena chmele i energií

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:ČTK

Pivovary Staropramen, druhý největší tuzemský výrobce piva, od listopadu zdraží točené pivo, tedy sudové a tankové, v průměru o 3,2 procenta. Pivovar přitom zdražoval už na jaře. Za plechovkové a lahvové pivo si teď zákazníci připlatí zhruba korunu. Za vyšší ceny mohou rostoucí výrobní náklady.

Ceny se tak zvýší u většiny tankových ležáků a prémiových piv o 0,6 koruny až 1,4 koruny na půllitr, nejprodávanější ležáky pak zdraží zhruba o korunu. Za nárůstem ceny stojí podle Barvíka růst výrobních nákladů, zejména zdražování chmele, ječmene nebo energií.

„Letos na jaře jsme díky tlaku rostoucích nákladů zvyšovali ceny vybraných lahvových a plechovkových piv, jejichž cenová úroveň především v promočních akcích byla pro nás dlouhodobě neudržitelná. Další růst nákladů v průběhu letošního roku nás nyní nutí upravit ceny především sudových a tankových ležáků a prémiových piv,“ vysvětluje generální ředitel společnosti Petr Kovařík.

Podle něj dojde ke změně cen u některých druhů piv po dvou letech, u některých po čtyřech letech. „Ceny jsme i přes růst nákladů drželi, abychom tímto podpořili naše partnery z řad hospodských a restauratérů. Ze stejného důvodu jsme se nyní rozhodli nezvyšovat ceny většiny výčepních piv,“ dodal Kovařík.

Podle mluvčího Pavla Barvíka se ke změnám cen snaží pivovar u každého výrobku přistupovat individuálně. „Cílem tohoto přístupu je provést pouze opravdu nevyhnutelné úpravy cen a zmírnění dopadu změn cen na spotřebitele a také na naše obchodní partnery,“ uzavřel mluvčí.

Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj již ceny zvýšil od října, kdy zdražil v průměru o 3,7 procenta, zejména u ležáků a prémiových piv.

V reakci na to již zdražily i některé pražské restaurace, například Bredovský dvůr v pražské ulici Politických vězňů zdražil půllitr plzeňského piva o 8,5 procenta na 51 korun, tedy o čtyři koruny na půllitr. Jiné restaurace v centru Prahy však stále drží cenu pod 50 korunami, například podle webu Kolkovny v Celnici je stále za 49 korun za půllitr a za 89 korun za tuplák.

Dražší bude i Budějovický Budvar
Mluvčí Prazdroje Jitka Němečková v září uvedla, že od října zdraží pivovar cenu Pilsner Urquell o 1,5 koruny na půllitr. „Konečnou cenu si určuje obchodník sám, nemůžeme předjímat jeho reakci. Vzhledem k tomu, že nový ceník je platný od 1. října, je těžké komentovat, o kolik hospody a restaurace zdraží. Jen dodám, že naše současná úprava cen nijak nesouvisí s vládou schváleným snížením DPH na čepované pivo, které vnímáme jako kompenzaci hospodám při vyrovnávaní se zavedením EET a zákazem kouření,“ dodala mluvčí.

Pivo zdraží nejspíš příští rok i Budějovický Budvar. Několikaprocentní růst cen by se měl týkat zboží nabízeného v obchodech při slevových akcích. „Obecně jsem přesvědčený o tom, že ty promoční ceny jsou příliš nízké. V minulosti byly hodně nízké, teď bude potřeba nějakých dílčích změn,“ řekl již dříve ČTK ředitel Budvaru Petr Dvořák.

Pivovary Staropramen loni prodaly 3,1 milionu hektolitrů piva, meziročně o 6000 hektolitrů více. Zahraniční prodej včetně licenční výroby vzrostl o deset procent na 1,9 milionu hektolitrů. Výrobu táhl export, na domácím trhu kvůli regulacím prodala firma meziročně o 7000 hektolitrů piva méně.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem. Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Společnost předloni zaměstnávala v průměru 1408 lidí.

Loni po pěti letech růstu výstav českých pivovarů meziročně klesl o 0,7 procenta na 20,32 milionu hektolitrů kvůli poklesu výroby pro domácí trh. Prodeje v ČR se snížily o 2,1 procenta na 16,04 milionu hektolitrů. Export se zvýšil o 4,5 procenta. Stále více se prodává pivo balené proti točenému pivu v restauracích a hospodách, loňský poměr byl 62 ku 38 procentům.



Pivovary Staropramen od listopadu zdraží točené pivo o 3,2 procenta

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Lidovky.czAutor:ČTK

Pivovary Staropramen, druhý největší tuzemský výrobce piva, od listopadu zdraží točené pivo, tedy sudové a tankové, v průměru o 3,2 procenta. V pátek to sdělil mluvčí pivovaru Pavel Barvík. Ceny se tak zvýší u většiny tankových ležáků a prémiových piv o 0,6 koruny až 1,4 koruny na půllitr, nejprodávanější ležáky pak zdraží zhruba o korunu. Pivovar již jednou prodejní ceny zvyšoval, když na jaře zdražil nejčastěji o korunu lahvové a plechovkové pivo.

Za nárůstem ceny stojí podle Barvíka růst výrobních nákladů, zejména zdražování chmele, ječmene nebo energií. „Letos na jaře jsme díky tlaku rostoucích nákladů zvyšovali ceny vybraných lahvových a plechovkových piv, jejichž cenová úroveň především v promočních akcích byla pro nás dlouhodobě neudržitelná. Další růst nákladů v průběhu letošního roku nás nyní nutí upravit ceny především sudových a tankových ležáků a prémiových piv,“ vysvětluje generální ředitel společnosti Petr Kovařík.

Podle něj dojde ke změně cen u některých druhů piv po dvou letech, u některých po čtyřech letech. „Ceny jsme i přes růst nákladů drželi, abychom tímto podpořili naše partnery z řad hospodských a restauratérů. Ze stejného důvodu jsme se nyní rozhodli nezvyšovat ceny většiny výčepních piv,“ dodal Kovařík.

Podle Barvíka se ke změnám cen snaží pivovar u každého výrobku přistupovat individuálně. „Cílem tohoto přístupu je provést pouze opravdu nevyhnutelné úpravy cen a zmírnění dopadu změn cen na spotřebitele a také na naše obchodní partnery,“ uzavřel mluvčí.

Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj již ceny zvýšil od října, kdy zdražil v průměru o 3,7 procenta, zejména u ležáků a prémiových piv. V reakci na to již zdražily i některé pražské restaurace, například Bredovský dvůr v pražské ulici Politických vězňů zdražil půllitr plzeňského piva o 8,5 procenta na 51 korun, tedy o čtyři koruny na půllitr. Jiné restaurace v centru Prahy však stále drží cenu pod 50 korunami, například podle webu Kolkovny v Celnici je stále za 49 korun za půllitr a za 89 korun za tuplák.

„Současná úprava cen nesouvisí s vládou schváleným snížením DPH na čepované pivo.“
Mluvčí Prazdroje Jitka Němečková v září uvedla, že od října zdraží pivovar cenu Pilsner Urquell o 1,5 koruny na půllitr. „Konečnou cenu si určuje obchodník sám, nemůžeme předjímat jeho reakci. Vzhledem k tomu, že nový ceník je platný od 1. října, je těžko komentovat, o kolik hospody a restaurace zdraží. Jen dodám, že naše současná úprava cen nijak nesouvisí s vládou schváleným snížením DPH na čepované pivo, které vnímáme jako kompenzaci hospodám při vyrovnávaní se zavedením EET a zákazem kouření,“ dodala mluvčí.

Pivo zdraží nejspíš příští rok i Budějovický Budvar. Několikaprocentní růst cen by se měl týkat zboží nabízeného v obchodech při slevových akcích. „Obecně jsem přesvědčený o tom, že ty promoční ceny jsou příliš nízké. V minulosti byly hodně nízké, teď bude potřeba nějakých dílčích změn,“ řekl již dříve ředitel Budvaru Petr Dvořák.

Pivovary Staropramen loni prodaly 3,1 milionu hektolitrů piva, meziročně o 6000 hektolitrů více. Zahraniční prodej včetně licenční výroby vzrostl o deset procent na 1,9 milionu hektolitrů. Výrobu táhl export, na domácím trhu kvůli regulacím prodala firma meziročně o 7000 hektolitrů piva méně.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem. Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Společnost předloni zaměstnávala v průměru 1408 lidí.

Loni po pěti letech růstu výstav českých pivovarů meziročně klesl o 0,7 procenta na 20,32 milionu hektolitrů kvůli poklesu výroby pro domácí trh. Prodeje v ČR se snížily o 2,1 procenta na 16,04 milionu hektolitrů. Export se zvýšil o 4,5 procenta. Stále více se prodává pivo balené proti točenému pivu v restauracích a hospodách, loňský poměr byl 62 ku 38 procentům.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.15.01.2019 15:57144