Historie a současnost Pivovaru Staropramen

Ve druhé polovině 19. století začali obyvatelé pražského předměstí Smíchov pociťovat, že jim chybí pivo. Vařilo se jen v centru, což nestačilo. I vzchopili se smíchovští podnikatelé k činu a 23. října 1869 založili na vltavském břehu akcionářský pivovar. Stojí tam a vaří dodnes. Už za tři roky otevřeli na dvoře restauraci Na verandách. Také je tam dodnes a můžete do ní zaskočit.

● Proslulé jméno Staropramen dostal pivovar až v roce 1913 po jednom ze svých piv. Prosperoval a v roce 1932 už byl největším výrobcem pěnivého moku u nás. pivovarTen pravý kvas však měl teprve přijít. V předválečných letech 1933 až 1937 došlo k boomu. Vše se zvětšovalo a modernizovalo. Například přibyly varny a sudy nahradily ocelové tanky.

● Jenže vypukla válka a ta výrobě ani chvílím u půllitrů nepřeje. Přišel mír a s ním další rána – znárodnění. Staropramen byl začleněn do národního podniku Pražské pivovary. Ovšem pivo si Čechům netroufne vzít žádný režim… Na sklonku padesátých let se na své místo vrátily měděné kádě, které byly ukryty před nacisty. V roce 1960 překročila produkce milion hektolitrů za rok. A milionů přibývalo.

● Po revoluci v roce 1989 se národní podnik vrátil do podoby akciové společnosti. Proběhla monstrózní rekonstrukce, byla instalována jedna z nejlepších a největších varen v Evropě. Zvládne 3 000 000 hektolitrů piva ročně. Dnes je Staropramen součástí pivovarské skupiny MolsonCoors, vývozcem do 30 zemí a významnou hybnou silou pražského společenského života. Jeho curriculum vitae píšete i vy. Tak v sobě napěňte nějakou tu kapitolku. A ať má říz!
Zdroj:Stránky Pivovaru Staropramen, 2016


Více na stránkách pivovaru

Staropramen slaví Dny českého piva po smíchovsku. V hospodách a Pod komínem

Publikováno:před 9 dnyZdroj:Tojesenzace.cz

Na letošní rok připadá již sedmý ročník Dnů českého piva, které opět proběhnou pod záštitou Českého svazu pivovarů a sladoven. Ani letos u nich nebude chybět pivovar Staropramen, jenž si pro své příznivce připravil hned tři zajímavé události. Slavit se bude nejen přímo v hospodách, ale také v oblíbeném Výčepu Pod komínem, který za dva roky jeho existence navštívily tisíce návštěvníků.

Konec září patřil v posledních šesti letech Dnům českého piva a nejinak tomu bude také letos. Do sedmého ročníku se zapojí i smíchovský pivovar a bude slavit po svém, stejně jako výročí 150 let své existence. „Dny českého piva v podání pivovaru Staropramen odstartují týden před jejich oficiálním zahájením. V průběhu dvou týdnů jsme pro naše příznivce připravili tři různé aktivity v pivovaru i hospodách po celém Česku,“ prozrazuje manažer značky Petr Klíma, jenž má letošní Dny českého piva ve Staropramenu na starosti.

Slavnostní narážení v hospodách
Pivovar ze Smíchova začne vzdávat hold českému pivu 17. a 18. září, když v úterý i ve středu smíchovští sládci slavnostně narazí Extra Chmelenou 12. „Pětinásobně chmelený pivní speciál byl poprvé uvařen v roce 2015 u příležitosti Dnů českého piva. Od té doby patří do Smíchovského výběru, toho nejlepšího od smíchovských sládků,“ doplňuje Klíma s tím, že se zájemci budou moci během těchto dvou dnů setkat s pivovarskými v šesti vybraných pražských hospodách a vždy od 19 hodin připít na české pivo, nezaměnitelnou hospodskou kulturu a její rozmanité rituály.

Oslavy Pod komínem
Další aktivitou v rámci letošních Dnů českého piva bude 19. září tradiční Výčep Pod komínem. Už dva roky se na pivovarském dvoře schází nejen Smíchováci, ale také přespolní. Pravidelná setkání otevírající pivovar veřejnosti se za krátkou dobu stala oblíbenou společenskou událostí, na kterou se mnozí rádi vracejí. „Výčep Pod komínem se poprvé otevřel na podzim 2017 a od té doby jej navštívily tisíce lidí. Akce se zpravidla účastní okolo 600 lidí z řad stávajících i bývalých zaměstnanců, obyvatel Smíchova, pracovníků z okolních firem i konzumentů ze vzdálenějších koutů Prahy,“ vysvětluje Klíma a dodává, že podobně jako v hospodách nebude při sousedském setkání chybět slavnostní narážení, jehož se zhostí generální ředitel pivovaru Petr Kovařík spolu s vrchním sládkem Zdeňkem Luxem. Hlavním tématem smíchovských Dnů českého piva jsou pivní rituály. Nebude proto chybět jejich velkoformátová výstava či divadelní mini představení, která je zobrazují.

Sběr pivních rituálů
Po oslavě Pod komínem se smíchovské oslavy přesunou do všech koutů Česka. Po celé republice se rozjedou pivní misionáři, kteří budou šířit smíchovské pivní rituály a sbírat nové od samotných konzumentů. Ti se mohou těšit na odměny v podobě stylového keramického džbánku či výroční knihy Smíchov sobě, která mapuje stopadesátiletou historii smíchovského pivovaru.

Slavnostní narážení začíná v 19 hodin v těchto pražských podnicích:
Út 17. 9. Pivnice Skalka
St 18. 9. Restaurace u Bílého Lva
Restaurace na Kačabce
Restaurace Modřanské Labe
Restaurace Vratislav
Potrefená husa Na Verandách

Ovocná piva baví i tradiční pivaře, v létě se jich prodá až desetkrát víc

Publikováno:před měsícemZdroj:Seznam ZprávyAutor:Oliver Sálus

Česko je pivní velmocí. Vedle tradiční čepované dvanáctky ale letí, hlavně pak přes léto, pivní ovocné mixy. Jaký je trend na trhu a co může za nárůst prodeje piv v obchodech?

Ovocné pivní mixy jsou sezónní záležitostí. „Pijí se samozřejmě i v zimě, nicméně v letním období se jich prodává desetkrát víc,” říká generální ředitel Staropramenu Petr Kovařík.

Stále více táhnou ale i nealkoholické varianty ovocných piv. Za tím podle Kovaříka stojí zdravý životní styl, rozšířené letní sporty, jako například cyklistika, a jednoduše i teplé počasí. Jedná se přitom o celosvětový fenomén. „CItrusové příchutě jako citron a grapefruit táhnou po celém světě, u jiných příchutí to tak docela neplatí,” říká Kovařík.

Za posledních dvanáct měsíců utratili Češi za pivo v obchodech téměř 20,1 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 8,7 procenta. Rostoucí trend maloobchodu je zřejmý již několik let a ovlivnily jej regulace včetně protikuřáckého zákona. „Spousta hospod prostě zmizela a má to důsledek samozřejmě i na pivo. Češi nyní raději pijí ležáky, oblíbili si jednorázová balení, takže piva v plechovkách letí a roste celá kategorie maloobchodu,” uzavřel Kovařík.

Naše hospoda od Staropramene v Liberci

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápoje

Společnost Pivovary Staropramen otevřela před prázdninami v Liberci novou restauraci Naše hospoda. Jedná se o desátou restauraci tohoto konceptu, který dlouhodobě zvyšuje kvalitu českých hospod a nabízí profesionálně ošetřené tankové pivo i dobré české jídlo. Hosté z řad milovníků zlatavého moku i kvalitní gastronomie naleznou Naši hospodu Pivovarský dvůr v centru města na adrese Papírová 123/12.

Značka Staropramen dlouhodobě pracuje na zlepšení české pivní a gastronomické kultury. S projektem Naše hospoda se zaměřuje na provozovny v menších a středních městech a podílí se na proměně tradičních českých hospod. „Gastronomie v České republice urazila za poslední roky velký kus cesty. Řada českých hospod tak vítá naši pomoc při realizaci změn reagujících na vyvíjející se požadavky zákazníků. Vnímání standardu se v posledních letech výrazně proměnilo i u typicky českých hospod,“ vysvětluje Jan Trochta, manažer značkových restaurací společnosti Pivovary Staropramen.

Poprvé v Liberci
Naše hospoda Pivovarský dvůr v Papírové ulici doplňuje již zavedené liberecké podniky spojené se značkou Staropramen. Jsou jimi například oblíbená Potrefená husa na Soukenném náměstí či individuální hospoda Gusto, která je silně komunitní. „Zařízení ve stylu Naší hospody doposud v Liberci chybělo, těžit může také z výborné polohy. Industriální prostředí bývalé textilní manufaktury působí přímo jako stvořené pro tento projekt. Věřím, že se nám podaří oslovit široké spektrum zákazníků, kteří se k nám budou rádi vracet,“ říká Jan Trochta.

Jednotný interiér, výborné pivo i stabilně vysoká úroveň služeb
Pro koncept, který cílí na již zavedené české hospody, je specifický moderní a jednotný interiér včetně nového vybavení a výčepu s nerezovým obložením. Personál podniků ze sítě Naše hospoda navíc prochází důkladným proškolením, aby provozovny splňovaly standardy v oblasti péče o pivo Staropramen, nabídky jídel i kompletního servisu. „Podniky zařazené do sítě Naše hospoda nabízí svým návštěvníkům perfektně ošetřené pivo i kvalitní tradiční gastronomii v jednotném a stylovém interiéru,“ doplňuje Jan Trochta. Za roky provozování Naší hospody v jiných českých městech se vyprofiloval její typický zákazník. „Typický host si návštěvu hospody spojuje nejen s pivem, ale také s něčím dobrým a jednoduchým k zakousnutí. Zároveň vyhledává subjektivně přijatelný poměr ceny a kvality,“ dodává Trochta s tím, že nová provozovna v Liberci není poslední otevřenou provozovnou v rámci sítě v tomto roce.

Naší hospodou to nekončí
Naše hospoda není jediným gastronomickým počinem společnosti Pivovary Staropramen. Průkopníkem je úspěšný řetězec Potrefená husa, který letos slaví 20. narozeniny a lze jej najít především ve větších městech včetně Liberce. Koncept je celkově považován za zakladatele restauračních sítí v podání českých pivovarů. Na jiné zákazníky se zaměřuje Branický Výčep, který se vrací k dříve tolik oblíbeným bufetům, kam se chodívalo pít „na stojáka“. Značka Braník se se svým výčepem snaží tuto tradici v čistém a moderním prostředí obnovit. Pozadu nezůstává ani regionální značka Ostravar, která přišla s konceptem vlastní pivovarské hospody Ostravarna založeném na tankovém pivu, které je pro milovníky piva symbolem kvality.

Císařské slzy, Pračep i Horáková: Slova spjatá s pivovarem, který slaví narozeniny

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Aktuálně.czAutor:Iva Špačková

Smíchovský pivovar slaví kulatiny. Před 150 lety ho založili čeští "aktivisté", kteří se v tehdejším Rakousku-Uhersku chtěli vymezit vůči Němcům, vedle nichž si připadali jako přehlížení příbuzní. Pivovar přežil první a druhou světovou válku, socialismus i přechod na tržní ekonomiku a dnes je druhým největším v zemi. Podívejte se, co za tu dobu zažil.

Američané vybrali Staropramen mezi globální značky. Ve světě má symbolizovat Prahu

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Aktuálně.czAutor:Michal Šenk

Značka Staropramen, která je součástí globálního pivovarnického gigantu Molson Coors, se stala jednou ze čtyř nejvíce podporovaných značek skupiny. "Například nedávno při vstupu na trh v Kazachstánu jsme vytvořili virtuální realitu Prahy," říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz Darko Ivančevič z Molson Coors, který má prezentaci české značky v koncernu na starosti.

V současnosti přichází americký majitel s kampaní, která má ve světě upozornit na domov Staropramenu - Prahu a připomenout fanouškům piva, že by neměli pouze pracovat, ale také relaxovat a bavit se.

Pozici Staropramenu v Molson Coors má na starosti Chorvat Darko Ivančevič, který v rozhovoru pro Aktuálně.cz šířeji popisuje to, jaké plány se značkou Američané mají.

Jak dnes vypadá celá společnost Molson Coors?
Po akvizici amerického SAB Milleru před dvěma a půl roky jsme se stali v podstatě dvojnásobně velkými. A to pro nás znamenalo nutnost vytvořit globální řízení skupiny. Skupina má strategii vybrat značky, které mají potenciál globálních prodejů, a ty podporuje. Takové značky jsou momentálně čtyři: Coors Light, Miller, Blue Moon a Staropramen. Tři americké a jedna česká, což by měla být pro vaše národní sebevědomí velká věc.

Je to, že jste Chorvat, pro českou značku spíš výhoda, nebo handicap?
Myslím, že spíš výhoda. Je nutné říct, že Staropramen ve světě lidé vnímají jinak než v Česku a pro mě je jednodušší rozhodovat se víc racionálně než emočně. Nejde o moji národní věc.

Jak chcete Staropramen světu ukazovat?
Jako tradiční, český. Ale to samo o sobě nestačí. Protože českých značek je na mezinárodním trhu spousta. Musíme přinést něco víc a nejlépe by to mělo být nějaké emocionální spojení.

Zákazníkům říkáme, že Staropramen je chuťově výtečně vyvážené pivo, uvařeno tradičním českým způsobem, které inspiruje lidi, aby vedli svůj život ve stejné rovnováze. Našli si po práci čas na sebe, čas na relax, na moderní zábavu.

Kde se Staropramenu nejvíc daří?
Ve střední Evropě, ve Velké Británii, Skandinávii, Rusku, na Ukrajině. A otevíráme nové trhy. Například v Jižní Koreji máme teď velké plány. Do budoucna myslíme i na Spojené státy. Dvě třetiny prodejů značky momentálně připadají na zahraničí, třetina pak na Česko a Slovensko. Celkem jde o zhruba tři miliony hektolitrů, z čehož dva se vypijí v zahraničí.

Vyrábí se Staropramen jen v Praze?
Staropramen pro zahraničí z části vaříme v Praze na Smíchově a část licenčně, abychom byli co nejblíž danému trhu a zákazníkům. Většinou jde o pivovary, které vlastníme. Kvalita je díky tomu velmi dobrá. A pivo se takto dostává k zákazníkům čerstvé, což je u piva klíčové. Je to cesta, které věříme, ač jsme si vědomi, že některé značky volí tu druhou, tedy že své pivo vaří pouze na jednom místě.

A jak Staropramen ve světě propagujete?
Důležitou součástí komunikace je vždy Praha. Aktuální kampaň, pojmenovaná Life Your Way, cílí na emoce a to, že pivo je společenský lubrikant. Co se přímo nástrojů marketingu týče, tak klíčové u piva je najít pro něj správná místa prodeje. Je to prémiové pivo.

Když vstupujeme na nový trh, nejprve musíme zajistit jeho dostupnost a základní podporu. Pak přijde druhá fáze, kdy komunikujeme hodnoty značky obvykle prostřednictvím venkovní reklamy a sociálních sítí a nakonec dáme lidem pivo ochutnat.

Pouštíme se i do inovativních věcí. Například nedávno při vstupu na trh v Kazachstánu jsme vytvořili virtuální realitu Prahy, konzument si nasadí brýle s touto virtuální realitou a dá si pivo. Je to, jako by ho pil v Praze. A teď máme novou kampaň s názvem Every Moment Counts. Je napojena na výročí 150 let od založení pivovaru.

Pojďme k Molson Coors. Jak vypadá pozice skupiny na globálním pivním trhu?
Jsme globální trojka. Celosvětová spotřeba piva je 1,8 miliardy hektolitrů, takže to je naše hřiště. Chceme se držet piva, nemáme v plánu se pouštět do dalších kategorií, což někteří konkurenti dělají. V našem portfoliu máme kolem stovky značek. Kromě čtyř zmíněných hlavních značek i další třeba v objemu i větší. Příklad může být britský Carling.

Akcie Molson Coors poslední dva roky výrazně propadly. Proč?
Existuje několik věcí, které ovlivňují hodnotu akcií. Jednak jde stále o dopad akvizice, kterou jsem zmínil, značek ze skupiny Miller. A pak v USA, které jsou pro náš byznys klíčové, je pivní kategorie pod tlakem.

Pivo není pod tlakem jen v USA, ale vůbec na rozvinutých trzích kvůli změně životního stylu, lidé pijí méně alkoholu. Dá se s tím něco dělat?
Věřím tomu, že pivo nezmizí, je tu s námi po staletí. Jen dnes žijeme v době neomezených možností. Před sto lety jste měli na výběr chleba bílý nebo tmavý, dnes máte na výběr sto chlebů a stejně je to se vším včetně piva.

Šli jste do hospody a řešili, zda si dáte pivo, nebo víno, dnes máte stovky možností toho, co budete pít. Na druhou stranu jsou trhy jako třeba moje rodné Chorvatsko, kde příležitosti jsou, kde se pilo něco jiného a proč by se teď nemohlo pít více piva?

Velké pivovary jako ty vaše musí také řešit fenomén malých řemeslných pivovarů. Jak vnímáte konkurenci mezi průmyslovými a menšími pivovary?
Je dobře, že je tato vlna. Po mnoho let byla kategorie piva považována za nudnou, dnes lidem připadá zajímavá, pestrá. Tradiční pivovary to donutilo neusnout a reagují tím, že přicházejí s novými druhy piv, inovacemi, jako je třeba naše Extra chmelená a další.

Staropramen rozšíří nabídku o pardubická piva

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTK

Pivovary Staropramen se staly majoritním akcionářem Pardubického pivovaru. Drží 89 procent akcií. Staropramen tím chce posílit sortiment regionálních značek. S původními většinovými majiteli Pardubického pivovaru už Staropramen podepsal smlouvu o koupi. Pardubický pivovar si zachová vlastní autonomii, zůstane samostatnou akciovou společností s dosavadními zaměstnanci a hospodařením.

Staropramen chce prodeje pardubických piv rozšířit do celé ČR a posílit export, zejména na Slovensko. Potenciál mají podle Staropramenu značky Pernštejn, Taxis a Porter, v celé zemi by měly být ke koupi nejpozději v září.

"Spotřebitel žádá pestrost nabídky, my mu ji chceme dát. Naprostý standard je v restauracích pět šest piv," řekl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík.

Majoritními akcionáři Pardubického pivovaru byli od roku 2010 dva podnikatelé. Michal Pátek ­držel 41 procent akcií, Leoš Kvapil vlastnil 40,5 procenta akcií. Zbytek pivovaru vlastní drobní akcionáři. Jednání o prodeji začala asi před rokem a půl.

"Naše zdroje byly omezené. Pro nás je důležité, že budou zachována místa a zajištěny investice," řekl Kvapil. Pokud Pardubický pivovar chtěl docílit celostátní distribuce, potřeboval by investici 100 milionů korun.

Cílem akvizice je do deseti let zdvojnásobit produkci na 160 000 hektolitrů − kolem 80 000 hektolitrů piva ročně uvařili v Pardubicích v posledních letech. Pivo stáčí do sudů nebo lahví, v plastu nebo plechovkách jej nenabízí. Podnik víc produkce uplatní na domácím trhu, okolo 25 000 hektolitrů vyváží do dvacítky zemí.

Ředitelkou Pardubického pivovaru bude Petra Chovancová. Finanční ředitel a jednatel bude Zdeněk Havlena z firmy Pivovary Staropramen, zasedne i v představenstvu. Kvapil v představenstvu zůstane. Volba představenstva je na programu valné hromady příští týden. "Provedeme jen nezbytné změny. Výměnu na pozici ředitele, navazující změny v představenstvu. A začneme obchodně spolupracovat. To je vše. Zaměstnanců ani chodu pivovaru se změna nijak nedotkne," uvedl Kovařík.

Pardubický pivovar vykazoval v posledních deseti letech ztrátu, od zhruba dvou do 7,5 milionu korun. Loni dosáhla asi tří milionů.

Pivovar vznikl v roce 1871. Vyrábí řadu značky Pernštejn, čtrnáctistupňový Taxis nebo Porter, což je tmavé devatenáctistupňové pivo.

Staropramen zkušenost s regionálním pivovarem má, vlastní Ostravar, který vyrábí i speciální piva. Firma je od roku 2012 součástí americké pivovarské skupiny Molson Coors. Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partners za 2,7 miliardy eur. V roce 2017 měla firma 1436 zaměstnanců. Staropramen se vyváží do 33 zemí.

Posílení regionálních značek. Staropramen koupil akcie Pardubického pivovaru

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Pivovary Staropramen se staly majoritním akcionářem Pardubického pivovaru. Drží 89 procent akcií. Staropramen chce posílit vlastní sortiment regionálních značek, uvedli dnes zástupci pivovarů na tiskové konferenci v Pardubicích. Zbytek vlastní drobní akcionáři.

"Spotřebitel žádá pestrost nabídky, my jim ji chceme dát. Naprostý standard je v restauracích pět šest piv," řekl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík. Majoritními akcionáři Pardubického pivovaru byli od roku 2010 dva podnikatelé. Michal Pátek držel 41 procent akcí, Leoš Kvapil vlastnil 40,5 procenta akcií. Jednání o prodeji začala asi před rokem a půl.

"Naše zdroje byly omezené. Pro nás je důležité, že budou zachovaná místa, budou zajištěné potřebné investice," řekl Kvapil. Kdyby Pardubický pivovar chtěl docílit celostátní distribuce, potřeboval by investici 100 milionů korun.

Cílem akvizice je do deseti let zdvojnásobit produkci na 160 tisíc hektolitrů. V posledních letech pivovar uvařil kolem 80 tisíc hektolitrů piva ročně. Pivo stáčí do sudů nebo lahví, pivo v plastových lahvích nebo plechovkách nenabízí. V prodejích loni převažovalo z 60 procent lahvové pivo. Podnik víc produkce uplatní na domácím trhu, okolo 25 tisíc hektolitrů vyváží do dvacítky zemí.

Chodu pivovaru se změna nedotkne
Pardubický pivovar si zachová vlastní autonomii, zůstane samostatnou akciovou společností s dosavadními zaměstnanci a hospodařením. "Zaměstnanců ani chodu pivovaru se změna nijak nedotkne," řekl Kovařík.

Novou ředitelkou Pardubického pivovaru bude Petra Chovancová a finanční ředitel a jednatel bude Zdeněk Havlena z firmy Pivovary Staropramen, zasedne také v představenstvu. Leoš Kvapil v představenstvu zůstane. Volba představenstva je na programu valné hromady příští týden.

Ztrátu pivovar vykazoval v letech 2009 až 2012 zhruba od dvou milionů korun do 7,5 milionu korun. Ztrátový byl také v roce 2014, ztráta byla 1,7 milionu korun. Loni a předloni měl rovněž ztrátové hospodaření, 1,7 milionu korun a loňských přibližně tři miliony korun. Předloňské výnosy podniku byly téměř 134 milionů korun.

Pivovar vznikl v roce 1871. V roce 2016 oslavil 145 let existence. Piva vyrábí řadu značky Pernštejn, čtrnáctistupňový Taxis nebo Porter, což je tmavé devatenáctistupňové pivo. V roce 2016 založil minipivovar, který vaří speciální druhy piva. Uvaří desítky hektolitrů piva ročně.

Staropramen investuje do regionálních značek, ovládl Pardubický pivovar

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:ČTK

Pivovary Staropramen se staly majoritním akcionářem Pardubického pivovaru, ve kterém nyní drží 89 procent akcií. Zbytek vlastní drobní akcionáři. Zástupci pivovarů na středeční tiskové konferenci uvedli, že Staropramen chce posílit vlastní sortiment regionálních značek.

„Spotřebitel žádá pestrost nabídky, my jim ji chceme dát. Naprostý standard je v restauracích pět šest piv,“ řekl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík.

Od roku 2010 byli majoritními akcionáři Pardubického pivovaru dva podnikatelé. Michal Pátek držel 41 procent akcí, Leoš Kvapil vlastnil 40,5 procenta akcií. Jednání o prodeji začala asi před rokem a půl.

„Naše zdroje byly omezené. Pro nás je důležité, že budou zachovaná místa, budou zajištěné potřebné investice,“ řekl Kvapil. Kdyby Pardubický pivovar chtěl docílit celostátní distribuce, potřeboval by investici 100 milionů korun.

Cílem akvizice je do deseti let zdvojnásobit produkci na 160 tisíc hektolitrů. V posledních letech pivovar uvařil kolem 80 tisíc hektolitrů piva ročně. Pivo stáčí do sudů nebo lahví, pivo v plastových lahvích nebo plechovkách nenabízí. V prodejích loni převažovalo z 60 procent lahvové pivo. Podnik víc produkce uplatní na domácím trhu, pivo jinak vyváží do dvacítky zemí.

Pardubický pivovar je od roku 2009 ve ztrátě
Pardubický pivovar si zachová vlastní autonomii, zůstane samostatnou akciovou společností s dosavadními zaměstnanci a hospodařením. „Zaměstnanců ani chodu pivovaru se změna nijak nedotkne,“ řekl Kovařík.

Novou ředitelkou Pardubického pivovaru bude Petra Chovancová a finanční ředitel a jednatel bude Zdeněk Havlena z firmy Pivovary Staropramen, zasedne také v představenstvu. Leoš Kvapil v představenstvu zůstane. Volba představenstva je na programu valné hromady příští týden.

Ztrátu pivovar vykazoval v letech 2009 až 2012 zhruba od dvou milionů korun do 7,5 milionu korun. Ztrátový byl také v roce 2014, ztráta byla 1,7 milionu korun. Loni a předloni měl rovněž ztrátové hospodaření, 1,7 milionu korun a loňských přibližně tři miliony korun. Předloňské výnosy podniku byly téměř 134 milionů korun.

Pivovar vznikl v roce 1871. V roce 2016 oslavil 145 let existence. Vyrábí značky Pernštejn, čtrnáctistupňový Taxis nebo Porter, což je tmavé devatenáctistupňové pivo. V roce 2016 založil minipivovar, který vaří speciální druhy piva. Uvaří ho desítky hektolitrů ročně.

Smíchovské pivo slaví „pod komínem“ 150 let

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Metro.czAutor: Filip Jaroševský

V roce 1869 se na Smíchově sešli Češi, aby zde založili pivovar, který tu stojí a vaří pivo dodnes. Už zítra se tu na jeho nádvoří sejdou místní i přespolní, aby 150. narozeniny Staropramenu jak se patří oslavili. Na dvoře, pod pivovarským komínem i v přilehlých ulicích bude znít hudba a zaduní harleye. Organizátoři také umožní návštěvníkům podívat se do útrob pivovaru i na vyhlídku z takzvaných CK tanků.

„Letošní Slavnosti Smíchova se nesou v duchu oslav. Areál pivovaru se pro návštěvníky od jedné hodiny promění v největší hospodu se zahrádkou v Praze. Jsem hrdý, že jsem vrchním sládkem v roce, kdy pivovar slaví tak významné výročí,“ říká pro deník Metro vrchní sládek pivovaru Zdeněk Lux.

Smíchovem se bude rozléhat veselí podobně, jako tomu bývá v případě sousedských setkání „pod komínem“. Ta probíhají na dvoře pivovaru každý měsíc a vstup bývá, stejně jako první piva a občerstvení, zcela zdarma.

V případě zítřka organizátoři zvolili symbolické vstupné 150 korun, ze kterého se zaplatí například hudební vystoupení kapel jako Hudba Praha, Mydy Rabycad, Cocotte Minute či PSH. Zároveň se budou konat prohlídky návštěvnického centra i exkurze do interiérů pivovaru pod vedením smíchovských sládků. V Pivovarské škole se potom veřejnost dozví, nejen jak se pivo vaří, ale také jak ho správně načepovat a párovat s nejrůznějšími pokrmy.

V areálu pivovaru Staropramen se bude slavit výročí 150 let od jeho založení

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Pražský Patriot

V sobotu 8. června se pivovar Staropramen promění v největší hospodu se zahrádkou v Praze. Přímo v pivovaru a jeho nejbližším okolí poteče pivo z několika desítek kohoutů. Bude se slavit nejen výročí 150 let od založení pivovaru. Návštěvníci se mohou těšit na hudební vystoupení skupin Hudba Praha, Mydy Rabycad či PSH.

Partneři pivovaru se postarají o bohatý doprovodný program, Miroslav Lisý zaujme příchozí svou adrenalinovou motoshow, připravena bude také výstava Harley-Davidson s možností zapůjčení vybraných strojů. Pod vedením sládků proběhnou exkurze do výroby a o edukaci se postará Pivovarská škola s kurzy čepování piva. Slavnostního přípitku se spolu s účastníky ujme vrchní sládek Zdeněk Lux.

Jubileum pivovaru se bude slavit na pivovarském dvoře, pod komínem, ve varně či v přilehlých ulicích. Vstupné je symbolických 150 korun a brány pivovaru se návštěvníkům otevřou již ve 13 hodin. Čekat na ně bude bohatý program až do pozdního večera.

Účastníci oslav budou mít příležitost ochutnat kompletní portfolio piv ze Smíchova. Ta budou servírována z desítek kohoutů na místě, kde sládci vaří Staropramen již 150 let.

„Letošní Slavnosti Smíchova se nesou v duchu oslav. Areál pivovaru se promění v největší hospodu se zahrádkou v Praze. V průběhu odpoledne se po ní rozlehne pověstný třesk, obdobně jako při zrodu pivovaru před 150 lety,“ uvádí k plánovanému hromadnému přípitku na dalších 150 let vrchní sládek pivovaru Zdeněk Lux.

K němu se připojí nejen generální ředitel Petr Kovařík, ale i zaměstnanci pivovaru, sousedi, partneři a všichni příznivci pivovaru. „Staropramen slaví po svém se všemi blízkými, a to nejen u nás, ale také v cizině, kde zaznamenává velké úspěchy a šíří dobrou pověst českého piva,“ dodává k mezinárodnímu přesahu oslav Zdeněk Lux.

Oslava svébytné hospodské kultury
Na akci bude zajištěno pestré typicky hospodské občerstvení a po celé odpoledne je připraven bohatý kulturní program. „Naše velká hospoda i výročí si zaslouží pořádně oslavit, a to by nešlo bez té správné hospodské muziky, která krásně doplňuje a současně oslavuje pivní kulturu a její rituály. Co by to ale bylo za oslavu bez významných hostů, proto na hlavním pódiu vystoupí několik českých kapel jako Hudba Praha, Mydy Rabycad či PSH,“ nastiňuje hudební program manažerka značky Staropramen Petra Chovancová a dodává, že návštěvníci budou mít příležitost zahrát si některou z hospodských her, jako jsou karty, šipky, šachy nebo stolní fotbal.

„Nechceme pivní kulturu a její rituály pouze oslavovat. Je potřeba si vše pořádně zažít a utvrdit se nejen ve svých vlastních rituálech, ale i znalostech. Budou probíhat prohlídky návštěvnického centra i exkurze do interiérů pivovaru pod vedením smíchovských sládků. Lidé se seznámí s činnostmi, které práce v pivovaru obnáší. V Pivovarské škole se veřejnost dozví nejen, jak se pivo vaří, ale také, jak ho správně načepovat a párovat s nejrůznějšími pokrmy,“ vyjmenovává další připravené aktivity Chovancová, v jejichž rámci budou moci návštěvníci nahlédnout nejen do staré i nové varny, ale také 13. komnaty pivovaru.

Bohatý doprovodný program
Během Slavností Smíchova nabídne pivovar Staropramen neobvyklý pohled. Zpřístupněna bude vyhlídka na vrcholu cylindrokónických kvasných tanků, z níž se otevírá jedinečný výhled na oba břehy Vltavy. Po celé odpoledne je navíc připraven pestrý doprovodný program.

„Do příprav akce jsme zapojili též významné partnery našeho pivovaru. V průběhu odpoledne se navíc dvakrát uskuteční motoshow v podání Miroslava Lisého,“ říká na závěr Petr Bajgar, Event manažer společnosti Pivovary Staropramen, s tím, že festival Letní Letná přiblíží akrobatické vystoupení a v rámci výstavy strojů Harley-Davidson bude možné si zapůjčit některou z motorek.

Ve spolupráci s fotbalovou ligou Hanspaulka nebude chybět ani sportovní vyžití, a to v podobě fotbálku tři na tři. Díky ragbistům z klubu Tatra Smíchov se mohou zájemci těšit na aktivity spojené s jedním z nejtvrdších sportů.

Slavnosti Smíchova 2019 – Program

Dvůr pivovaru
13:00 – 20:00 Vyhlídky z CK tanků
13:00 – 20:00 Prohlídka energetiky / 13. komnata pivovaru
13:00 – 20:00 Pivo pod CK tanky
13:00 – 19:00 Prohlídky pivovaru se sládky
13:50 – 19:10 Prohlídky nové varny
13:30 – 19:00 Prohlídky staré varny
14:00 – 14:15 Ochutnávka z Letní Letné nad vašimi hlavami
15:00 – 15:30 Vzdušná akrobacie – „Smíchovské šály“
16:45 – 17:00 Ochutnávka z Letní Letné nad vašimi hlavami
17:35 – 17:45 Přípitek na dalších 150 let
18:30 – 19:00 Vzdušná akrobacie – „Smíchovské šály“
19:45 – 20:00 Ochutnávka z Letní Letné nad vašimi hlavami
21:30 Čepujeme poslední pivo

Hudební stage
13:45 – 14:30 Gaia Mesiah
15:15 – 16:00 Movebreakers
16:45 – 17:30 Hudba Praha
17:35 – 17:45 Přípitek na dalších 150 let
18:15 – 19:00 Mydy Rabycad
19:15 – 19:30 Losování o ledničku Smeg
19:45 – 20:30 Cocotte Minute
21:00 – 21:45 PSH
21:30 Čepujeme poslední pivo

Návštěvnické centrum
14:30 – 15:30 Párování piva a jídla s Liborem Vávrou
16:30 – 17:30 Škola čepování piva s mistry výčepu
18:30 – 19:30 Škola čepování piva s mistry výčepuce Svornosti – HD zóna
14:45 – 15:05 Moto vystoupení Míry Lisého
17:45 – 18:05 Moto vystoupení Míry Lisého
21:30 Čepujeme poslední pivo
21:50 Ohňostroj

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.13.09.2019 20:23169