Historie a současnost Pivovaru Staropramen

Ve druhé polovině 19. století začali obyvatelé pražského předměstí Smíchov pociťovat, že jim chybí pivo. Vařilo se jen v centru, což nestačilo. I vzchopili se smíchovští podnikatelé k činu a 23. října 1869 založili na vltavském břehu akcionářský pivovar. Stojí tam a vaří dodnes. Už za tři roky otevřeli na dvoře restauraci Na verandách. Také je tam dodnes a můžete do ní zaskočit.

● Proslulé jméno Staropramen dostal pivovar až v roce 1913 po jednom ze svých piv. Prosperoval a v roce 1932 už byl největším výrobcem pěnivého moku u nás. pivovarTen pravý kvas však měl teprve přijít. V předválečných letech 1933 až 1937 došlo k boomu. Vše se zvětšovalo a modernizovalo. Například přibyly varny a sudy nahradily ocelové tanky.

● Jenže vypukla válka a ta výrobě ani chvílím u půllitrů nepřeje. Přišel mír a s ním další rána – znárodnění. Staropramen byl začleněn do národního podniku Pražské pivovary. Ovšem pivo si Čechům netroufne vzít žádný režim… Na sklonku padesátých let se na své místo vrátily měděné kádě, které byly ukryty před nacisty. V roce 1960 překročila produkce milion hektolitrů za rok. A milionů přibývalo.

● Po revoluci v roce 1989 se národní podnik vrátil do podoby akciové společnosti. Proběhla monstrózní rekonstrukce, byla instalována jedna z nejlepších a největších varen v Evropě. Zvládne 3 000 000 hektolitrů piva ročně. Dnes je Staropramen součástí pivovarské skupiny MolsonCoors, vývozcem do 30 zemí a významnou hybnou silou pražského společenského života. Jeho curriculum vitae píšete i vy. Tak v sobě napěňte nějakou tu kapitolku. A ať má říz!
Zdroj:Stránky Pivovaru Staropramen, 2016


Více na stránkách pivovaru

Změny ve vedení mateřské společnosti Pivovarů Staropramen

Publikováno:před 9 dnyZdroj:České nápoje

Na začátku roku 2022 došlo ke změnám ve vedení mateřské společnosti Pivovarů Staropramen. Po dlouhé a úspěšné kariéře v pivovarnickém byznysu odešel do důchodu bývalý prezident a výkonný ředitel EMEA APAC Molson Coors Beverage Company Simon Cox. Ve funkci jej vystřídal Sergey Yeskov, který doposud působil na pozici ředitele pro střední a východní Evropu společnosti Molson Coors Beverage Company. Novým lídrem vedení Pivovarů Staropramen na regionální úrovni se stal Željko Maslac.

Sergey Yeskov pro společnost Molson Coors Beverage Company pracuje již řadu let a má cenné zkušenosti z několika mezinárodních pozic. Kromě pozice ředitele pro střední a východní Evropu během své kariéry například působil jako prezident Molson Coors International. Měl tak možnost blíže poznat řadu mezinárodních pivních trhů. Cenné zkušenosti získal i ve vedoucích komerčních pozicích ve společnosti Molson Coors Canada.

„Sergeyovy bohaté zkušenosti získané na nejrůznějších mezinárodních pozicích a jeho přístup k vedení společnosti a zaměstnancům budou velkým přínosem pro náš evropský tým i mezinárodní byznys,” říká prezident a výkonný ředitel Molson Coors Beverage Company Gavin Hattersley.

Nového lídra na regionální úrovni má také vedení tuzemské pivovarské dvojky, společnosti Pivovary Staropramen. Sergeye Yeskova na pozici výkonného ředitele Molson Coors Beverage Company pro region střední a východní Evropy, jehož je Česká republika součástí, od ledna letošního roku nahradil dosavadní komerční ředitel – Željko Maslac.

Roli sládka nevnímám jako práci, jde spíše o poslání

Publikováno:před měsícemZdroj:NašePraha.czAutor:Martin Dudek

Na postu vrchního sládka došlo ve Staropramenu letos ke změně a nyní odpovídá za špičkovou kvalitu smíchovského piva Jan Špaček. A svou práci dělá více než dobře, což nedávno potvrdil nevídaný triumf v degustačních soutěžích.

Ve smíchovském pivovaru působíte od roku 2003. Jak se za tu dobu práce sládka proměnila?
Nijak zásadně, možná je o něco více manažerská, orientovaná na reporting a snižování spotřeby vody a energií. To nejdůležitější se ale nezměnilo vůbec. Každý sládek musí věnovat maximální péči svému pivu a dbát na jeho kvalitu. Stejně tak musí reagovat na změny surovin, protože každý rok je úroda ječmene a chmelu trochu jiná. Výsledkem pak musí být pivo, které chutná, jak má. Osobně nevnímám roli sládka jako práci, jde spíše o poslání.

V průběhu letošního roku jste se stal vrchním sládkem. Nebojíte se, že bude velice těžké navázat na práci vašeho předchůdce Zdeňka Luxe?
Smíchovským pivovarem prošla za více než 150letou historii celá řada sládků, mnozí z nich posunuli pivovar o významný kus vpřed. Rád bych se mezi ně zařadil, mým krédem je ctít řemeslo i historický odkaz. Věřím, že v takovém případě si naše piva najdou mnoho spokojených konzumentů z řad široké veřejnosti a současně osloví také odborníky.

Staropramen je zvyklý „sklízet medaile“, například z podzimních degustačních soutěží si jich na Smíchov přivezl celkem deset…
Ano, to je nejčerstvější a současně historický úspěch našich pivovarů. Vedle deseti medailí jsme obsadili několik dalších předních umístění. Navíc se nám povedl málo vídaný kousek, když jsme v kategorii světlých výčepních piv soutěže Pivo České republiky obsadili kompletní stupně vítězů s pivy Braník Aleš, Staropramen Smíchov a Braník světlý. Podobný hattrick spolu s kolegy z našich pivovarů v Praze, Ostravě a Pardubicích nepamatujeme.

Prozradíte, alespoň v hrubých obrysech, jakou novinku chystáte na příští rok?
To si s dovolením nechám nyní pro sebe, dozvíte se to ve správný čas. Za kolegy z Ostravaru ale mohu prozradit, že se můžeme těšit na další skvělý Speciál ze spilky.
„Ve volném čase se s oblibou starám o švestkový sad“

Současným trendem je akcentovat udržitelnou výrobu. Jakým způsobem toho lze docílit v podmínkách pivovaru?
V našich pivovarech (Pivovary Staropramen provozují pivovar Staropramen, Ostravar a Pardubický pivovar – pozn. red.) zohledňujeme kritérium udržitelnosti v každém jednotlivém rozhodnutí. Naše podnikání posuzujeme v širším kontextu, vyhodnocujeme potenciální i stávající dodavatele, klademe důraz na české suroviny, usilujeme o snižování energií, spotřeby vody i emisí. Jde o důležitý aspekt, když modernizujeme výrobní zařízení, plánujeme dopravu našeho piva nebo inovujeme obaly.

Když si od náročné práce chcete odpočinout, jakému koníčku se věnujete?
Někdy se po práci vydám na Smíchovskou náplavku, jen tak si sednout a pozorovat dění kolem. Jinak volný čas trávím nejradši s rodinou, moc rádi jezdíme na chalupu. Na té je stále co dělat, takže jde o aktivní odpočinek, žádné velké polehávání. Mým velkým koníčkem je zahrádkaření, dříve jsem se staral o vinici, dnes o švestkový sad.

A řekněte pravdu – po příchodu domů z práce si otevřete k večeři či k víkendovému obědu pivo, nebo si dopřejete raději něco bez sladu?
Pokud se bavíme čistě o alkoholických nápojích, jsem srdcař a pivo je pro mě volba číslo jedna. Cestou z práce se rád zastavím v některé ze smíchovských hospod na jedno, což je taková hezká tečka za pracovním dnem. Dám si raději pivo v hospodě s kamarády než doma na gauči. Navíc mám díky tomu přehled, v jaké kondici naše pivo v daném podniku je. Pivo totiž pivovar opouští ve špičkové kvalitě, ale je potřeba ohlídat, v jakém stavu se dostane ke konzumentovi. Z toho důvodu si dávám pivo ze smíchovského pivovaru. Rád ale ochutnávám jiná piva. Mohu tak porovnávat, případně se i inspirovat.

Pivovary Staropramen získaly deset medailí

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Brněnská Drbna

Piva Staropramen, Braník, Vilém, Taxis a Hořká 12 ze sklepa i ovocné beermixy Cool uspěly na tuzemských prestižních degustačních soutěžích. Pivovary Staropramen se tak s celkovým ziskem 3 prvních, 2 druhých a 5 třetích míst zařadily mezi nejúspěšnější účastníky tří podzimních odborných klání. Historický úspěch navíc podtrhl výsledek kategorie světlých výčepních piv na soutěži Pivo České republiky, kde piva Braník a Staropramen obsadila kompletní medailové pozice.

„Skvělé výsledky v odborných degustačních soutěžích svědčí o nadstandardní kvalitě našich piv. Získaná ocenění dokládají, že v našich pivovarech dlouhodobě ctíme řemeslo i historický odkaz,“ shodují se vrchní sládek pivovaru Staropramen Jan Špaček a vrchní sládek Pardubického pivovaru Michal Zimola.

Největší úspěch zaznamenaly Pivovary Staropramen na českobudějovické soutěži Pivo České republiky.

Braník Ležák se navíc umístil na 4. místě v kategorii absolutní vítěz a na medailový úspěch jen těsně nedosáhla i piva v dalších kategoriích ­­– 4. místo Hořká 12 ze sklepa (světlý ležák premium), 4. místo Ostravar Premium (světlý ležák premium) a 4. místo Porter (porter).

Na soutěži Česká pivní pečeť se dařilo nejen pivům, ale oblíbené pivní mixy Cool navíc ovládly kategorii míchaných nápojů z piva.

Úspěch společnosti Pivovary Staropramen na této odborné degustaci podtrhují také další přední umístění v celkové konkurenci více než 1 500 hodnocených vzorků – 4. místo Braník Ležák (světlý ležák), 4. místo Pernštejn Originál (světlé výčepní pivo), 4. místo Porter (porter), 5. místo Staropramen Nealko (nealkoholické pivo), 6. místo Ostravar Premium (světlý ležák premium) a 6. místo Kvasňák (nefiltrovaná piva).

Prestižní ocenění získala piva také na svatováclavské degustační soutěži České pivo, jejíž 21. ročník pořádal Českého svazu pivovarů a sladoven.

„Odborná ocenění nás velice těší. Podobný hattrick, jaký jsme letos získali na soutěži Pivo České republiky, v historii našich pivovarů nepamatujeme. Vedle toho je pro nás ale nesmírně důležité, že naše piva vyhledává a kupuje řada spokojených konzumentů,“ uzavírá Jan Špaček.

Menu párované s pivními speciály ve Fortelu

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápoje

Smíchovská novinka na gastronomické scéně – restaurace Fortel od pivovaru Staropramen – nabídne exkluzivní menu šéfkuchaře Pavla Berkyho. Od 20. září se bude párovat s pivními speciály Smíchovského výběru. Událost vyvrcholí akcí pro širokou veřejnost 30. září, kdy bude Pavel Berky vařit v otevřené kuchyni.

Zatímco loni na podzim se za posezením do hospod a restaurací kvůli vládním opatřením téměř nemohlo, letos Staropramen v rámci spolupráce se semifinalistou televizní soutěže MasterChef 2020 Pavlem Berkym připravil pro restauraci Fortel jedinečné menu.

Od 20. do 30. září mají smíchovští i přespolní možnost ochutnat originální pochoutky moderní gastronomie vytvořené přímo pro párování s jedinečnými pivy Smíchovského výběru – Extra Chmelenou 12, Nefiltrem Pšeničným a Granátem. „Propojení kuchařského umění Pavla Berkyho s výběrem piv smíchovských sládků si mohou hosté exkluzivně vychutnat pouze ve Fortelu. Stejně jako Pavel představuje čerstvý vítr v moderní gastronomii, Smíchovský výběr je zákazníky vítaným obohacením české pivní scény. Dohromady pak tvoří neopakovatelný gastronomický zážitek,“ říká o spolupráci junior brand manažer značky Staropramen Karolina Janouchová.

Pavel Berky je mladá tvář na dynamické gastroscéně. Do hledáčku širší veřejnosti se dostal díky semifinále soutěže MasterChef v roce 2020. Jeho lásku a cit pro vaření a netradiční recepty ukáže v rámci spolupráce se značkou Staropramen na třech neotřelých receptech, z nichž každý je uvařený přímo na míru konkrétnímu pivu ze Smíchovského výběru.

Přijďte s přáteli zažít jedinečnou atmosféru nové smíchovské restaurace a potěšit i své chuťové buňky!

Pivovary Staropramen zvedly čistý zisk, dostaly se ale do provozní ztráty

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České novinyAutor:ČTK

Pivovary Staropramen vykázaly za loňský rok čistý zisk 807 milionů korun vzrostl tak meziročně o 24 procent. Čistý zisk významně ovlivnily dividendy z dceřiných společností. Tržby ale spolčenosti klesly o sedm procent na 4,06 mld.Kč, sdělili dnes ČTK její zástupci. Kvůli uzavřeným restauračním provozům se společnost loni dostala do provozní ztráty čtyř milionů korun proti předchozímu zisku 357 milionů Kč.

Pandemie ovlivnila také ukazatel EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů meziročně klesl o 37 procent na 589 milionů. "K poklesu tržeb došlo v důsledku změny ve struktuře prodejů na domácím trhu, kdy byl kvůli protiepidemickým opatřením značně omezen provoz hospod a restaurací," dodala finanční ředitelka společnosti Silvia Miklósová.

Firmě se loni podařilo prodat na exportních trzích 893.000 hektolitrů piva, meziročně o více než 50.000 hektolitrů. Prodává hlavně na Slovensko, do Švédska, Německa, Maďarska a do Polska. Naopak licenční výroba Staropramenu klesla o desetinu, největším trhem zůstává Ukrajina. "Značka Staropramen i loni udržela pozici druhé nejprodávanější české pivní značky v zahraničí," uzavřela firma.

Společnost už dříve uvedla, že jí loni klesly prodeje v ČR meziročně o 2,4 procenta. Celkové prodeje v ČR i v zahraničí činily 3,19 milionu hektolitrů. Byly tak podobné jako předloni, kdy šlo o 3,2 milionu hektolitrů.

Ve vedení firmy nahradil letos v lednu Zdenka Havlenu Chorvat Teo Ćendo. Ten byl dříve regionálním ředitelem v pivovaru Zagrebačka.

Konsolidované tržby skupiny Pivovary Staropramen předloni meziročně vzrostly o miliardu na 10,38 miliardy Kč. Skupina byla v 730milionovém zisku po předchozí zhruba 3,1miliardové ztrátě. Společnost například provozuje smíchovský Staropramen a ostravský pivovar Ostravar.

Pivovary v ČR loni uvařily 20,1 milionu hektolitrů piva, meziročně výstav klesl o 6,9 procenta. Spotřeba piva na obyvatele loni klesla o zhruba sedm litrů, tedy 14 velkých piv, na 135 litrů, a byla tak nejnižší od 60. let minulého století. Za poklesem výroby stojí koronavirové restrikce a omezení provozu restaurací v ČR, ale i v zahraničí, sdělili už dříve zástupci Českého svazu pivovarů a sladoven.

Je reprezentovat nejvíc? Podle Staropramenu ano

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:České nápoje

Od roku 2019 je Staropramen partnerem české fotbalové reprezentace. S nadcházejícím evropským šampionátem přichází pivní značka s hrdinskou kampaní „Reprezentovat je pro nás nejvíc“. Protagonisty v novém spotu jsou Hynek Čermák, Jaroslav Šilhavý a smíchovský sládek Jan Špaček. Součástí kampaně je také národní spotřebitelská promoce v obchodech, hospodách a restauracích o ceny s fotbalovou tematikou.

Staropramen v rámci kampaně pracuje se třemi výraznými osobnostmi: Hynkem Čermákem, již tradiční tváří smíchovského pivovaru, Jaroslavem Šilhavým, trenérem české fotbalové reprezentace a sládkem Janem Špačkem. „Prostřednictvím kampaně Reprezentovat je pro nás nejvíc odkazujeme na poctivé řemeslo, píli a důslednost, které vedou k co nejlepšímu výsledku. To všechno jsou vlastnosti spojující naše hrdiny, kteří se stali tvářemi této kampaně,“ říká o kampani David Šeberle, Senior brand manager značky Staropramen. Trojice hrdinů se divákům představí v televizním spotu nebo v outdooru, ale také v online prostředí, zejména na sociálních sítích.

Stojíme za naší jedenáctkou
Kampaň „Reprezentovat je pro nás nejvíc“ se promítne také do aktivit v obchodech, hospodách a restauracích. Spotřebitelská promoce s mottem: „Spolu za výhrou“ poběží od 1. června až do konce šampionátu. „Mechanika soutěže je jednoduchá. V obchodech stačí kupovat piva Staropramen, Smíchov, Jedenáctka nebo Ležák ve speciální fotbalové edici a sbírat kódy z plechovek a lahví. V hospodách a restauracích se konzumenti do soutěže mohou zapojit po zakoupení dvou čepovaných piv Staropramen,“ uvádí David Šeberle. Výherci se mohou těšit na OLED TV, dresy podepsané reprezentanty a mnoho dalších atraktivních cen.

Vrchní sládek Staropramenu po čtvrt století skončil, údajně ze dne na den

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav Petr

Pivovary Staropramen přišly o tvůrce smíchovského piva. Zdeněk Lux skončil podle informací Lidovky.cz ze dne na den, oficiálně ale po vzájemné dohodě.

Víc než čtvrtstoletí působil Zdeněk Lux v Pivovarech Staropramen, od roku 2007 jako vrchní sládek, zodpovědný za řízení výroby. V dubnu, jak sám potvrdil na sociální síti, skončil a je „otevřen novým příležitostem v oboru“.

Dnes osmačtyřicetiletý absolvent Vysoké školy chemicko-technologické v Praze stojí za tradičními značkami piva Staropramen i novinkami poslední doby. V roce 2007 přešel z pozice vrchního sládka Braníku do postu vrchního sládka Pivovarů Staropramen a jeho velkým dílem bylo přestěhování výroby z Braníka do smíchovského pivovaru a zejména modernizace a rozšíření produkce na Smíchově.

Lux byl také jedním ze tří manažerů, kteří stáli před deseti lety u zrodu značky Cool Lemon a boomu „beer mixů“, tedy v podstatě radlerů, směsi ovocné šťávy s pivem, která se v poslední době masivně šíří Českem spíš v podobě mixu s nealkoholickým pivem. Za Luxovo dílo lze považovat i start výroby nefiltrovaného Staropramene.

Nový manažer je na cestě
„Vrchní sládek pivovaru Zdeněk Lux odešel na základě vzájemné dohody s vedením společnosti. Zdeněk v našich pivovarech úspěšně působil 26 let, za což mu patří velký dík. Nástup nového manažera pivovaru očekáváme v nejbližších týdnech. Zatím nebudeme prozrazovat jeho jméno,“ uvedla mluvčí Staropramene Denisa Mylbachrová.

Sám Lux nechtěl důvody svého odchodu, ke kterému podle některých informací došlo prakticky ze dne na den, příliš komentovat. „Po čtvrt století práce pro Pivovary Staropramen, nastal čas změny. Děkuji za možnost učit se, rozvíjet se i podílet se na vedení této firmy,“ napsal na sociální síti LinkedIn.

Spekuluje se, že důvodem byly neshody s některými kolegy i změny, které se ve Staropramenu v poslední době udály. „Už jsem si tam nenašel pro sebe prostor dělat to, co mě baví,“ vyjádřil se pro Lidovky.cz bez dalších podrobností.

„Na některé zkušené lidi se teď v pivovaru hledí jako na přežilé a vyhaslé. Pro Luxe to celé bylo hodně nečekané. Přitom patří bezesporu k odborníkům svého oboru,“ komentoval situaci jeden z českých pivovarnických manažerů obeznámený se situací.

Skutečností je, že produkce Staropramene měla v uplynulém čtvrtstoletí slabší i vydařené chvíle. „K velkým úspěchům bych řadil loňské vítězství Staropramene desítky v kategorii Bohemian-style Session Lager, tedy v podstatě výčepních piv, na největší evropské degustační soutěži European Beer Star. To patří k jeho zásluhám,“ komentuje Luxovo působení ve Staropramenu vydavatel časopisu Pivo, Bier & Ale Pavel Borowiec.

Střídání na vysokých postech
Pivovary Staropramen, včetně produkce v ostravském Ostravaru, jsou součástí kanadsko-amerického koncernu Molson Coors a akcionáři v poslední době vyměnili v pražské centrále několik předních manažerů. České střídají zahraniční.

Na nejvyšším postu se za poslední dva roky vystřídal Petr Kovařík, Zdeněk Havlena a letos nastoupil Chorvat Teo Ćendo, který v rámci skupiny Molson Coors doposud působil jako regionální ředitel v chorvatském pivovaru Zagrebačka.

V dubnu převzal kompletní řízení marketingových aktivit po Vladimíře Formánkové rodák z Maďarska David Zappe, který v předchozích letech působil jako marketingový ředitel ve společnosti Heineken.

Staropramen jako dvojka trhu za Plzeňským Prazdrojem loni prodal celkem 3,19 milionu hektolitrů, což je podobné množství jako v předchozím roce, ale jen díky vyššímu exportu. Na českém trhu odbyt vlivem koronakrize a uzavřených gastro podniků klesl o 2,4 procenta.

Marketingovým ředitelem Pivovarů Staropramen se stal David Zappe

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:České nápoje

Marketing ve společnosti Pivovary Staropramen má od března na starost nový ředitel David Zappe. V předchozích letech působil jako marketingový ředitel ve společnosti Heineken. Pozici ve vedení (Country Leadership Team) a kompletní řízení marketingových aktivit převzal po Vladimíře Formánkové.

S mezinárodním marketingem a reklamou má David Zappe více než 20 let zkušeností, přičemž polovinu získal v pivovarnictví.

Profesní dráhu započal v roce 2002 ve společnosti SABMiller v Maďarsku. Po následném působení ve významných společnostech v oblasti rychloobrátkového zboží (British American Tobacco, Kraft Foods nebo Scott Celaflor) se v roce 2012 vrátil k pivu, když se přesunul do společnosti Heineken. Zde působil 9 let na několika marketingových pozicích. Nejprve se v České republice staral o značky jako Krušovice, Zlatopramen, Březňák nebo Desperados, a povedlo se mu na trh uvést populární novinku – radlery. Poté pracoval jako marketingový ředitel Heineken Slovakia a před nástupem do společnosti Pivovary Staropramen byl dva a půl roku marketingovým ředitelem pivovaru Laško Union.

„Vedení marketingového týmu pro Pivovary Staropramen je pro mě velkou výzvou. Společně nás čeká několik velmi ambiciózních projektů, ať už jde o uvedení novinek na trh či vrchol partnerství s fotbalovou reprezentací v podobě evropského šampionátu. I když současná situace příliš nenahrává rozvoji unikátní české pivní kultury, naše komunikační a marketingové strategie chceme neustále posouvat dopředu a společně tak dosáhnout skvělých výsledků,“ uvádí nový marketingový ředitel Pivovarů Staropramen.

Rodným jazykem Davida Zappe je maďarština, plynně ovládá také češtinu, slovenštinu, angličtinu a němčinu. Ve svém volném čase se nejraději věnuje turistice, paddleboardingu nebo literatuře a filmu.

Rok 1894: Rozšíření pivovaru Staropramen na Smíchově

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Bejvávalo.cz

Máte rádi pivo Staropramen? Historický článek z roku 1894 vás seznámí s tím, jak pivovar Staropramen, tehdy ještě fungující pod původním názvem akciový pivovar na Smíchově, radikálně rozšířen.

Rozšíření akciového pivovaru na Smíchově.
Správní rada předložila příslušným úřadům plány na stavbu nové velké sladovny, budovy pro hlídače a kolny k požahování a paření sudů.

Těchto dnů konalo se v této záležitosti komissionální řízení, jehož se dle stavebního řádu zúčastnili také zástupcové obce pražské.

Nová sladovna vystaví se na pozemku pod pivovarem směrem k Vltavě, bude dvoupatrová, 103 metry dlouhá a 21 metr široká, bude vystavena vesměs z ohnivzdorného materiálu a zařízena na výrobu 130 vagonů sladu po 100 metr. centech.

Okresní hejtmanství smíchovské udělilo živnostenské povolení a při stavební komisi nebyly podány námitky.

Pouze zástupcové obce pražské kladli na to důraz, aby se splašky v sedimentačních jamách vyčistily, dříve než budou puštěny do Vltavy, což vzato na vědomí.

Se stavbou hned s jara se započne.

Staropramen uvádí do obchodů piva Smíchovského výběru

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:CysnewsAutor:Jiří Cysař

Česká pivní dvojka uvádí do off-trade piva Smíchovského výběru, která byla dosud k dostání především v hospodách a restauracích. Reaguje tím nejen na současnou situaci, ale také na dlouhodobou změnu spotřebitelského chování. Kategorie vícestupňových a speciálních piv rostou v maloobchodu dlouhodobě. V případě Staropramenu se jejich prodej za posledních deset let více než zdvojnásobil.

Smíchovský výběr je tím nejlepším z nápadů sládků pivovaru Staropramen. Čtyři pivní speciály – Nefiltr Pšeničný, Extra chmelená 12, Granát a Velvet – byly takto pohromadě představeny v roce 2018 a konzumenti si je mohli dopřát pouze ve vybraných hospodách a restauracích.

„V minulosti jsme například Extra chmelenou 12 do off-trade uváděli pouze v limitovaných edicích při zvláštních příležitostech, jako jsou například Dny českého piva. Loňské uzavření hospod a restaurací bylo impulsem k rozšíření nabídky v obchodech a přiblížení prémiovějšího piva našim zákazníkům na stálo,“ dodává Petr Klíma s tím, že v současnosti jsou Nefiltr Pšeničný, Extra chmelená 12 a Granát k dostání ve všech obchodech moderního trhu, ve vybraných prodejnách tradičního trhu, v dynamicky se rozvíjejícím prodejním kanálu e-commerce a na čerpacích stanicích.

Roky prověřená legenda či kometa posledních let
Vybroušenou plnou chuť Granátu mohli smíchovští ochutnat poprvé již v roce 1884, kdy jej uvařil tehdejší sládek Michael Trnka. Od druhé světové války až do přelomu milénia se receptura skvostu, jemuž použití tří druhů sladů dodává jedinečnou barvu, uchovávala tajně ve zdech Smíchovského pivovaru.

Extra chmelená 12 je poctou výjimečnému českému chmelu – ikonické odrůdě žatecký poloraný červeňák. Sládci Smíchovského pivovaru již několikátou sezónu vaří chuťově plný, středně prokvašený ležák s hustou pěnou, který je třikrát chmelený přímo na varně a k tomu ještě dvakrát za studena.

Nefiltr Pšeničný se může pochlubit netradiční pivní chutí, která v sobě spojuje tradici českého ležáku s německými a belgickými vlivy v podobě pšeničného sladu, koriandru a ovocných tónů.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.17.01.2022 19:49202