Historie a současnost Pivovaru Staropramen

Ve druhé polovině 19. století začali obyvatelé pražského předměstí Smíchov pociťovat, že jim chybí pivo. Vařilo se jen v centru, což nestačilo. I vzchopili se smíchovští podnikatelé k činu a 23. října 1869 založili na vltavském břehu akcionářský pivovar. Stojí tam a vaří dodnes. Už za tři roky otevřeli na dvoře restauraci Na verandách. Také je tam dodnes a můžete do ní zaskočit.

● Proslulé jméno Staropramen dostal pivovar až v roce 1913 po jednom ze svých piv. Prosperoval a v roce 1932 už byl největším výrobcem pěnivého moku u nás. pivovarTen pravý kvas však měl teprve přijít. V předválečných letech 1933 až 1937 došlo k boomu. Vše se zvětšovalo a modernizovalo. Například přibyly varny a sudy nahradily ocelové tanky.

● Jenže vypukla válka a ta výrobě ani chvílím u půllitrů nepřeje. Přišel mír a s ním další rána – znárodnění. Staropramen byl začleněn do národního podniku Pražské pivovary. Ovšem pivo si Čechům netroufne vzít žádný režim… Na sklonku padesátých let se na své místo vrátily měděné kádě, které byly ukryty před nacisty. V roce 1960 překročila produkce milion hektolitrů za rok. A milionů přibývalo.

● Po revoluci v roce 1989 se národní podnik vrátil do podoby akciové společnosti. Proběhla monstrózní rekonstrukce, byla instalována jedna z nejlepších a největších varen v Evropě. Zvládne 3 000 000 hektolitrů piva ročně. Dnes je Staropramen součástí pivovarské skupiny MolsonCoors, vývozcem do 30 zemí a významnou hybnou silou pražského společenského života. Jeho curriculum vitae píšete i vy. Tak v sobě napěňte nějakou tu kapitolku. A ať má říz!
Zdroj:Stránky Pivovaru Staropramen, 2016


Více na stránkách pivovaru

Mezi desítkou TOP odpovědných firem najdeme i Pivovary Staropramen

Publikováno:před 8 dnyZdroj:České nápoje

Společnost Pivovary Staropramen uspěla v šestnáctém ročníku hodnocení BpS TOP Odpovědná firma, nejprestižnějšího ocenění v oblasti udržitelného podnikání a odpovědného chování firem. V hlavní kategorii BpS TOP Odpovědná velká firma se Pivovary Staropramen umístily mezi 10 nejlepšími společnostmi. V další strategické kategorii obdržela titul BpS TOP Odpovědná firma v reportingu a zařadila se tak mezi nejúspěšnější zúčastněné firmy v roce 2019. Budoucí aktivity v oblasti odpovědného chování a trvalé udržitelnosti společnost potvrdila připojením se ke strategii Byznysu pro společnost #odpovedne2030.

Pro hodnocení BpS TOP Odpovědná firma byla v letošním roce poprvé využita forma nezávislého ratingu. Jde o komplexní hodnocení přístupu firem k udržitelnému podnikání a CSR, které je sestaveno na základě bodové klasifikace 110 kritérií v jednotlivých oblastech odpovědnosti a udržitelnosti firem – strategie, HR a diverzita, dodavatelsko-odběratelský řetězec, životní prostředí a podpora komunit. „Rating BpS TOP Odpovědná firma sleduje dlouhodobost, jasné cíle, komplexní odpovědný pohled na podnikání přinášející udržitelnost firmám i společnosti. Hlásí se do něj firmy, které chtějí veřejně ukázat, jak se jim daří jednotlivé oblasti naplňovat,“ řekla Pavlína Kalousová, předsedkyně aliance Byznys pro společnost.

Pivovary Staropramen v nejodpovědnější desítce

Pivovary Staropramen se v hlavní strategické kategorii BpS TOP Odpovědná velká firma umístily v první desítce nejlepších firem. Subjekty v sestaveném žebříčku odpovědně, systematicky, komplexně, strategicky a inovativně rozvíjejí své podnikání směrem k dlouhodobé udržitelnosti a angažují se ve všech hlavních oblastech odpovědného podnikání. Z dílčích hodnocení přitom získala společnost nejvyšší rating v oblasti strategie, a to 93 % (podrobné hodnocení viz příloha níže). „Otázka udržitelnosti je v posledních letech bezesporu velké téma. Ať už se bavíme o klimatických změnách, situaci kolem plastů nebo podpoře lokálních podnikatelů a zemědělců, tyto diskuse mají smysl. Otevírají nové možnosti spolupráce napříč sektory, protože výrobní společnosti v zásadě čelí podobným výzvám a je tedy nasnadě využít určitých synergií a společně posouvat věci k lepšímu,“ uvedla Edita Šilhánová, jednatelka společnosti Pivovary Staropramen. Její společnost navíc získala titul v další hlavní strategické kategorii BpS TOP Odpovědná firma v reportingu, v níž jsou hodnoceny společnosti, které komplexně, transparentně a efektivně měří a komunikují své aktivity v oblasti odpovědného a udržitelného podnikání.

Na dosavadní úspěchy navážeme také v budoucnu

Pivovary Staropramen kladou velký důraz na společenskou odpovědnost a trvalou udržitelnost svého podnikání dlouhodobě. Letošní ocenění v hodnocení BpS TOP Odpovědná firma navazují na úspěchy v předešlých ročnících, kdy v letech 2017 a 2018 získala společnost Pivovary Staropramen stříbrný certifikát v hlavní kategorii TOP Odpovědná velká firma a bronzový certifikát v kategorii Nejangažovanější zaměstnanci, potažmo TOP Odpovědná firma ve firemním dobrovolnictví, za dlouholetý úspěšný projekt Dny, kdy pomáháme aneb Community Days. Také do nadcházejících let je udržitelná budoucnost pro společnost Pivovary Staropramen prioritou. Z toho důvodu se jako jeden z prvních signatářů připojila k nové strategii aliance Byznysu pro společnost #odpovedne2030, která motivuje všechny firmy k tomu, aby přijaly nový přístup vycházející z celoevropské výzvy s názvem Směrem k udržitelné budoucnosti (A New Deal for Europe: Towards a Sustainable Future in the World).

Pivovary Staropramen přivádějí do ČR značku Blue Moon

Publikováno:před 19 dnyZdroj:MediaGuru

Americká značka řemeslného piva Blue Moon rozšíří na českém trhu portfolio společnosti Pivovary Staropramen.
Společnost Pivovary Staropramen přivádí do České republiky americké řemeslné pivo Blue Moon Belgian White, které patří do portfolia jejího vlastníka pivovarské skupiny Molson Coors.

Poprvé bylo pivo Blue Moon na českém trhu představeno na konci září v rámci Prague Bar Show 2019. Nyní je distribuováno do obchodů a restaurací, přičemž dostupné bude ve skleněných lahvích o objemu 0,33 l, a také v čepované podobě. „Značku Blue Moon si oblíbili nejen konzumenti ve Spojených státech amerických, ale i konzumenti v dalších více než 25 zemích světa, a to jak kvůli jeho výjimečné a zároveň velmi příjemné pivní chuti, tak způsobu servírování, který přináší do pivního světa osvěžení. Věříme, že český pivní trh toto osvěžení ocení a že si značka své příznivce najde i u nás,“ uvádí Vladimíra Formánková, marketingová ředitelka společnosti Pivovary Staropramen.

Hlavní cílovou skupinou značky jsou mladí lidé nad 25 let žijící ve velkých městech, kteří při návštěvě gastropodniků vyhledávají unikátní zážitky, nejde jim o to dát si „jedno“. Od toho se bude odvíjet i výběr podniků, kde bude Blue k dostání. V nabídce by měly mít zahraniční prémiová i řemeslná piva. Servírovat se bude s rituálem – s plátkem pomeranče, který zdůrazňuje ovocnou chuť i vůni prokvašeného nefiltrovaného pšeničného piva.

Do konce roku Blue Moon podpoří PR aktivity a komunikace v místě prodeje. Další podpora bude následovat v příštím roce.

Příběh značky Blue Moon započal v roce 1995 v americkém státě Colorado. Založil ji Keith Villa, vrchní sládek tamního pivovaru Sandlot, který se po získání z pivovarnictví na univerzitě v Bruselu rozhodl uvařit pšeničné pivo inspirované těmi belgickými. Na americkém trhu si drží v kategorii řemeslných piv první pozici.

Staropramen slaví 20 let Potrefených hus, připravuje nový koncept

Publikováno:před 29 dnyZdroj:MediaGuru

Koncept značkových restaurací Potrefená husa je na trhu 20 let. Nyní Pivovary Staropramen připravují na Smíchově nový koncept.
Před 20 lety uvedly Pivovary Staropramen svůj koncept značkových restaurací Potrefená husa. Nyní jich má téměř 30, které každoročně navštíví bezmála tři miliony lidí. Nyní společnost, do jejíhož portfolia patří také koncepty Naše hospoda a Ostravarna, připravuje pilotní projekt na pražském Smíchově.

Potrefená husa se stala základním stavebním kamenem pro vytvoření sítě pivovarských restaurací společnosti Pivovary Staropramen. „Původně byl projekt určen pro větší města nad 50 000 obyvatel. S proměnou gastronomické scény i vzrůstající náročností zákazníků se nyní nebráníme ani umístění v menších městech, pokud se ukáže, že by zde Potrefená husa mohla dobře fungovat,“ vysvětluje Jan Trochta, manažer značkových restaurací společnosti Pivovary Staropramen.

Důraz je v Potrefené huse od počátku kladen na způsob čepování a servírování piva – každý podnik je proto vybaven zachlazenými sklepy a vychlazeným mokrým pivním sklem. Součástí je od loňského roku také speciální výčepní stojan, který byl síti zhotoven na míru. Nabídku doplňuje pravidelně obměňovaný jídelní lístek, jenž je postaven na tuzemské gastronomii i mezinárodní kuchyni.

V roce 2014 uvedly Pivovary Staropramen koncept Naše hospoda se zaměřením na menší a střední města. Během pěti let bylo do provozu uvedeno 10 hospod včetně letos otevřené restaurace v Liberci. O dva roky později ke zmíněným dvěma konceptům přibyla ještě regionální Ostravarna, jejíž doménou je tankové pivo a ostravský duch. „Značkové hospody jsou oblíbené, v regionech zpravidla patří k těm nejlepším zařízením. Jsou zárukou kvality jídla i piva a hosté se do nich rádi vrací,“ přibližuje Jan Trochta.

„Při rozvoji sítí Naše hospoda i Ostravarna čerpáme ze silného know-how, které jsme získali díky dlouholetému budování restaurací Potrefená husa. V poslední době však také zaznamenáváme zájem zákazníků i provozovatelů o podniky vycházející ze značkových restaurací, ale pojatých individuálně a připravených na míru,“ dodává Jan Trochta s tím, že na jednom takovém pilotním projektu jeho tým pracuje na pražském Smíchově.

Podnik vzniká v nezvyklém objektu a bude vyveden v atypickém designu. Kromě gastronomie bude lákat návštěvníky také za zábavou a v hlavní roli budou piva Smíchovského výběru či speciály ze Spilky.

Staropramen slaví Dny českého piva po smíchovsku. V hospodách a Pod komínem

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Tojesenzace.cz

Na letošní rok připadá již sedmý ročník Dnů českého piva, které opět proběhnou pod záštitou Českého svazu pivovarů a sladoven. Ani letos u nich nebude chybět pivovar Staropramen, jenž si pro své příznivce připravil hned tři zajímavé události. Slavit se bude nejen přímo v hospodách, ale také v oblíbeném Výčepu Pod komínem, který za dva roky jeho existence navštívily tisíce návštěvníků.

Konec září patřil v posledních šesti letech Dnům českého piva a nejinak tomu bude také letos. Do sedmého ročníku se zapojí i smíchovský pivovar a bude slavit po svém, stejně jako výročí 150 let své existence. „Dny českého piva v podání pivovaru Staropramen odstartují týden před jejich oficiálním zahájením. V průběhu dvou týdnů jsme pro naše příznivce připravili tři různé aktivity v pivovaru i hospodách po celém Česku,“ prozrazuje manažer značky Petr Klíma, jenž má letošní Dny českého piva ve Staropramenu na starosti.

Slavnostní narážení v hospodách
Pivovar ze Smíchova začne vzdávat hold českému pivu 17. a 18. září, když v úterý i ve středu smíchovští sládci slavnostně narazí Extra Chmelenou 12. „Pětinásobně chmelený pivní speciál byl poprvé uvařen v roce 2015 u příležitosti Dnů českého piva. Od té doby patří do Smíchovského výběru, toho nejlepšího od smíchovských sládků,“ doplňuje Klíma s tím, že se zájemci budou moci během těchto dvou dnů setkat s pivovarskými v šesti vybraných pražských hospodách a vždy od 19 hodin připít na české pivo, nezaměnitelnou hospodskou kulturu a její rozmanité rituály.

Oslavy Pod komínem
Další aktivitou v rámci letošních Dnů českého piva bude 19. září tradiční Výčep Pod komínem. Už dva roky se na pivovarském dvoře schází nejen Smíchováci, ale také přespolní. Pravidelná setkání otevírající pivovar veřejnosti se za krátkou dobu stala oblíbenou společenskou událostí, na kterou se mnozí rádi vracejí. „Výčep Pod komínem se poprvé otevřel na podzim 2017 a od té doby jej navštívily tisíce lidí. Akce se zpravidla účastní okolo 600 lidí z řad stávajících i bývalých zaměstnanců, obyvatel Smíchova, pracovníků z okolních firem i konzumentů ze vzdálenějších koutů Prahy,“ vysvětluje Klíma a dodává, že podobně jako v hospodách nebude při sousedském setkání chybět slavnostní narážení, jehož se zhostí generální ředitel pivovaru Petr Kovařík spolu s vrchním sládkem Zdeňkem Luxem. Hlavním tématem smíchovských Dnů českého piva jsou pivní rituály. Nebude proto chybět jejich velkoformátová výstava či divadelní mini představení, která je zobrazují.

Sběr pivních rituálů
Po oslavě Pod komínem se smíchovské oslavy přesunou do všech koutů Česka. Po celé republice se rozjedou pivní misionáři, kteří budou šířit smíchovské pivní rituály a sbírat nové od samotných konzumentů. Ti se mohou těšit na odměny v podobě stylového keramického džbánku či výroční knihy Smíchov sobě, která mapuje stopadesátiletou historii smíchovského pivovaru.

Slavnostní narážení začíná v 19 hodin v těchto pražských podnicích:
Út 17. 9. Pivnice Skalka
St 18. 9. Restaurace u Bílého Lva
Restaurace na Kačabce
Restaurace Modřanské Labe
Restaurace Vratislav
Potrefená husa Na Verandách

Ovocná piva baví i tradiční pivaře, v létě se jich prodá až desetkrát víc

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Seznam ZprávyAutor:Oliver Sálus

Česko je pivní velmocí. Vedle tradiční čepované dvanáctky ale letí, hlavně pak přes léto, pivní ovocné mixy. Jaký je trend na trhu a co může za nárůst prodeje piv v obchodech?

Ovocné pivní mixy jsou sezónní záležitostí. „Pijí se samozřejmě i v zimě, nicméně v letním období se jich prodává desetkrát víc,” říká generální ředitel Staropramenu Petr Kovařík.

Stále více táhnou ale i nealkoholické varianty ovocných piv. Za tím podle Kovaříka stojí zdravý životní styl, rozšířené letní sporty, jako například cyklistika, a jednoduše i teplé počasí. Jedná se přitom o celosvětový fenomén. „CItrusové příchutě jako citron a grapefruit táhnou po celém světě, u jiných příchutí to tak docela neplatí,” říká Kovařík.

Za posledních dvanáct měsíců utratili Češi za pivo v obchodech téměř 20,1 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 8,7 procenta. Rostoucí trend maloobchodu je zřejmý již několik let a ovlivnily jej regulace včetně protikuřáckého zákona. „Spousta hospod prostě zmizela a má to důsledek samozřejmě i na pivo. Češi nyní raději pijí ležáky, oblíbili si jednorázová balení, takže piva v plechovkách letí a roste celá kategorie maloobchodu,” uzavřel Kovařík.

Naše hospoda od Staropramene v Liberci

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápoje

Společnost Pivovary Staropramen otevřela před prázdninami v Liberci novou restauraci Naše hospoda. Jedná se o desátou restauraci tohoto konceptu, který dlouhodobě zvyšuje kvalitu českých hospod a nabízí profesionálně ošetřené tankové pivo i dobré české jídlo. Hosté z řad milovníků zlatavého moku i kvalitní gastronomie naleznou Naši hospodu Pivovarský dvůr v centru města na adrese Papírová 123/12.

Značka Staropramen dlouhodobě pracuje na zlepšení české pivní a gastronomické kultury. S projektem Naše hospoda se zaměřuje na provozovny v menších a středních městech a podílí se na proměně tradičních českých hospod. „Gastronomie v České republice urazila za poslední roky velký kus cesty. Řada českých hospod tak vítá naši pomoc při realizaci změn reagujících na vyvíjející se požadavky zákazníků. Vnímání standardu se v posledních letech výrazně proměnilo i u typicky českých hospod,“ vysvětluje Jan Trochta, manažer značkových restaurací společnosti Pivovary Staropramen.

Poprvé v Liberci
Naše hospoda Pivovarský dvůr v Papírové ulici doplňuje již zavedené liberecké podniky spojené se značkou Staropramen. Jsou jimi například oblíbená Potrefená husa na Soukenném náměstí či individuální hospoda Gusto, která je silně komunitní. „Zařízení ve stylu Naší hospody doposud v Liberci chybělo, těžit může také z výborné polohy. Industriální prostředí bývalé textilní manufaktury působí přímo jako stvořené pro tento projekt. Věřím, že se nám podaří oslovit široké spektrum zákazníků, kteří se k nám budou rádi vracet,“ říká Jan Trochta.

Jednotný interiér, výborné pivo i stabilně vysoká úroveň služeb
Pro koncept, který cílí na již zavedené české hospody, je specifický moderní a jednotný interiér včetně nového vybavení a výčepu s nerezovým obložením. Personál podniků ze sítě Naše hospoda navíc prochází důkladným proškolením, aby provozovny splňovaly standardy v oblasti péče o pivo Staropramen, nabídky jídel i kompletního servisu. „Podniky zařazené do sítě Naše hospoda nabízí svým návštěvníkům perfektně ošetřené pivo i kvalitní tradiční gastronomii v jednotném a stylovém interiéru,“ doplňuje Jan Trochta. Za roky provozování Naší hospody v jiných českých městech se vyprofiloval její typický zákazník. „Typický host si návštěvu hospody spojuje nejen s pivem, ale také s něčím dobrým a jednoduchým k zakousnutí. Zároveň vyhledává subjektivně přijatelný poměr ceny a kvality,“ dodává Trochta s tím, že nová provozovna v Liberci není poslední otevřenou provozovnou v rámci sítě v tomto roce.

Naší hospodou to nekončí
Naše hospoda není jediným gastronomickým počinem společnosti Pivovary Staropramen. Průkopníkem je úspěšný řetězec Potrefená husa, který letos slaví 20. narozeniny a lze jej najít především ve větších městech včetně Liberce. Koncept je celkově považován za zakladatele restauračních sítí v podání českých pivovarů. Na jiné zákazníky se zaměřuje Branický Výčep, který se vrací k dříve tolik oblíbeným bufetům, kam se chodívalo pít „na stojáka“. Značka Braník se se svým výčepem snaží tuto tradici v čistém a moderním prostředí obnovit. Pozadu nezůstává ani regionální značka Ostravar, která přišla s konceptem vlastní pivovarské hospody Ostravarna založeném na tankovém pivu, které je pro milovníky piva symbolem kvality.

Císařské slzy, Pračep i Horáková: Slova spjatá s pivovarem, který slaví narozeniny

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Aktuálně.czAutor:Iva Špačková

Smíchovský pivovar slaví kulatiny. Před 150 lety ho založili čeští "aktivisté", kteří se v tehdejším Rakousku-Uhersku chtěli vymezit vůči Němcům, vedle nichž si připadali jako přehlížení příbuzní. Pivovar přežil první a druhou světovou válku, socialismus i přechod na tržní ekonomiku a dnes je druhým největším v zemi. Podívejte se, co za tu dobu zažil.

Američané vybrali Staropramen mezi globální značky. Ve světě má symbolizovat Prahu

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Aktuálně.czAutor:Michal Šenk

Značka Staropramen, která je součástí globálního pivovarnického gigantu Molson Coors, se stala jednou ze čtyř nejvíce podporovaných značek skupiny. "Například nedávno při vstupu na trh v Kazachstánu jsme vytvořili virtuální realitu Prahy," říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz Darko Ivančevič z Molson Coors, který má prezentaci české značky v koncernu na starosti.

V současnosti přichází americký majitel s kampaní, která má ve světě upozornit na domov Staropramenu - Prahu a připomenout fanouškům piva, že by neměli pouze pracovat, ale také relaxovat a bavit se.

Pozici Staropramenu v Molson Coors má na starosti Chorvat Darko Ivančevič, který v rozhovoru pro Aktuálně.cz šířeji popisuje to, jaké plány se značkou Američané mají.

Jak dnes vypadá celá společnost Molson Coors?
Po akvizici amerického SAB Milleru před dvěma a půl roky jsme se stali v podstatě dvojnásobně velkými. A to pro nás znamenalo nutnost vytvořit globální řízení skupiny. Skupina má strategii vybrat značky, které mají potenciál globálních prodejů, a ty podporuje. Takové značky jsou momentálně čtyři: Coors Light, Miller, Blue Moon a Staropramen. Tři americké a jedna česká, což by měla být pro vaše národní sebevědomí velká věc.

Je to, že jste Chorvat, pro českou značku spíš výhoda, nebo handicap?
Myslím, že spíš výhoda. Je nutné říct, že Staropramen ve světě lidé vnímají jinak než v Česku a pro mě je jednodušší rozhodovat se víc racionálně než emočně. Nejde o moji národní věc.

Jak chcete Staropramen světu ukazovat?
Jako tradiční, český. Ale to samo o sobě nestačí. Protože českých značek je na mezinárodním trhu spousta. Musíme přinést něco víc a nejlépe by to mělo být nějaké emocionální spojení.

Zákazníkům říkáme, že Staropramen je chuťově výtečně vyvážené pivo, uvařeno tradičním českým způsobem, které inspiruje lidi, aby vedli svůj život ve stejné rovnováze. Našli si po práci čas na sebe, čas na relax, na moderní zábavu.

Kde se Staropramenu nejvíc daří?
Ve střední Evropě, ve Velké Británii, Skandinávii, Rusku, na Ukrajině. A otevíráme nové trhy. Například v Jižní Koreji máme teď velké plány. Do budoucna myslíme i na Spojené státy. Dvě třetiny prodejů značky momentálně připadají na zahraničí, třetina pak na Česko a Slovensko. Celkem jde o zhruba tři miliony hektolitrů, z čehož dva se vypijí v zahraničí.

Vyrábí se Staropramen jen v Praze?
Staropramen pro zahraničí z části vaříme v Praze na Smíchově a část licenčně, abychom byli co nejblíž danému trhu a zákazníkům. Většinou jde o pivovary, které vlastníme. Kvalita je díky tomu velmi dobrá. A pivo se takto dostává k zákazníkům čerstvé, což je u piva klíčové. Je to cesta, které věříme, ač jsme si vědomi, že některé značky volí tu druhou, tedy že své pivo vaří pouze na jednom místě.

A jak Staropramen ve světě propagujete?
Důležitou součástí komunikace je vždy Praha. Aktuální kampaň, pojmenovaná Life Your Way, cílí na emoce a to, že pivo je společenský lubrikant. Co se přímo nástrojů marketingu týče, tak klíčové u piva je najít pro něj správná místa prodeje. Je to prémiové pivo.

Když vstupujeme na nový trh, nejprve musíme zajistit jeho dostupnost a základní podporu. Pak přijde druhá fáze, kdy komunikujeme hodnoty značky obvykle prostřednictvím venkovní reklamy a sociálních sítí a nakonec dáme lidem pivo ochutnat.

Pouštíme se i do inovativních věcí. Například nedávno při vstupu na trh v Kazachstánu jsme vytvořili virtuální realitu Prahy, konzument si nasadí brýle s touto virtuální realitou a dá si pivo. Je to, jako by ho pil v Praze. A teď máme novou kampaň s názvem Every Moment Counts. Je napojena na výročí 150 let od založení pivovaru.

Pojďme k Molson Coors. Jak vypadá pozice skupiny na globálním pivním trhu?
Jsme globální trojka. Celosvětová spotřeba piva je 1,8 miliardy hektolitrů, takže to je naše hřiště. Chceme se držet piva, nemáme v plánu se pouštět do dalších kategorií, což někteří konkurenti dělají. V našem portfoliu máme kolem stovky značek. Kromě čtyř zmíněných hlavních značek i další třeba v objemu i větší. Příklad může být britský Carling.

Akcie Molson Coors poslední dva roky výrazně propadly. Proč?
Existuje několik věcí, které ovlivňují hodnotu akcií. Jednak jde stále o dopad akvizice, kterou jsem zmínil, značek ze skupiny Miller. A pak v USA, které jsou pro náš byznys klíčové, je pivní kategorie pod tlakem.

Pivo není pod tlakem jen v USA, ale vůbec na rozvinutých trzích kvůli změně životního stylu, lidé pijí méně alkoholu. Dá se s tím něco dělat?
Věřím tomu, že pivo nezmizí, je tu s námi po staletí. Jen dnes žijeme v době neomezených možností. Před sto lety jste měli na výběr chleba bílý nebo tmavý, dnes máte na výběr sto chlebů a stejně je to se vším včetně piva.

Šli jste do hospody a řešili, zda si dáte pivo, nebo víno, dnes máte stovky možností toho, co budete pít. Na druhou stranu jsou trhy jako třeba moje rodné Chorvatsko, kde příležitosti jsou, kde se pilo něco jiného a proč by se teď nemohlo pít více piva?

Velké pivovary jako ty vaše musí také řešit fenomén malých řemeslných pivovarů. Jak vnímáte konkurenci mezi průmyslovými a menšími pivovary?
Je dobře, že je tato vlna. Po mnoho let byla kategorie piva považována za nudnou, dnes lidem připadá zajímavá, pestrá. Tradiční pivovary to donutilo neusnout a reagují tím, že přicházejí s novými druhy piv, inovacemi, jako je třeba naše Extra chmelená a další.

Staropramen rozšíří nabídku o pardubická piva

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTK

Pivovary Staropramen se staly majoritním akcionářem Pardubického pivovaru. Drží 89 procent akcií. Staropramen tím chce posílit sortiment regionálních značek. S původními většinovými majiteli Pardubického pivovaru už Staropramen podepsal smlouvu o koupi. Pardubický pivovar si zachová vlastní autonomii, zůstane samostatnou akciovou společností s dosavadními zaměstnanci a hospodařením.

Staropramen chce prodeje pardubických piv rozšířit do celé ČR a posílit export, zejména na Slovensko. Potenciál mají podle Staropramenu značky Pernštejn, Taxis a Porter, v celé zemi by měly být ke koupi nejpozději v září.

"Spotřebitel žádá pestrost nabídky, my mu ji chceme dát. Naprostý standard je v restauracích pět šest piv," řekl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík.

Majoritními akcionáři Pardubického pivovaru byli od roku 2010 dva podnikatelé. Michal Pátek ­držel 41 procent akcií, Leoš Kvapil vlastnil 40,5 procenta akcií. Zbytek pivovaru vlastní drobní akcionáři. Jednání o prodeji začala asi před rokem a půl.

"Naše zdroje byly omezené. Pro nás je důležité, že budou zachována místa a zajištěny investice," řekl Kvapil. Pokud Pardubický pivovar chtěl docílit celostátní distribuce, potřeboval by investici 100 milionů korun.

Cílem akvizice je do deseti let zdvojnásobit produkci na 160 000 hektolitrů − kolem 80 000 hektolitrů piva ročně uvařili v Pardubicích v posledních letech. Pivo stáčí do sudů nebo lahví, v plastu nebo plechovkách jej nenabízí. Podnik víc produkce uplatní na domácím trhu, okolo 25 000 hektolitrů vyváží do dvacítky zemí.

Ředitelkou Pardubického pivovaru bude Petra Chovancová. Finanční ředitel a jednatel bude Zdeněk Havlena z firmy Pivovary Staropramen, zasedne i v představenstvu. Kvapil v představenstvu zůstane. Volba představenstva je na programu valné hromady příští týden. "Provedeme jen nezbytné změny. Výměnu na pozici ředitele, navazující změny v představenstvu. A začneme obchodně spolupracovat. To je vše. Zaměstnanců ani chodu pivovaru se změna nijak nedotkne," uvedl Kovařík.

Pardubický pivovar vykazoval v posledních deseti letech ztrátu, od zhruba dvou do 7,5 milionu korun. Loni dosáhla asi tří milionů.

Pivovar vznikl v roce 1871. Vyrábí řadu značky Pernštejn, čtrnáctistupňový Taxis nebo Porter, což je tmavé devatenáctistupňové pivo.

Staropramen zkušenost s regionálním pivovarem má, vlastní Ostravar, který vyrábí i speciální piva. Firma je od roku 2012 součástí americké pivovarské skupiny Molson Coors. Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partners za 2,7 miliardy eur. V roce 2017 měla firma 1436 zaměstnanců. Staropramen se vyváží do 33 zemí.

Posílení regionálních značek. Staropramen koupil akcie Pardubického pivovaru

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Pivovary Staropramen se staly majoritním akcionářem Pardubického pivovaru. Drží 89 procent akcií. Staropramen chce posílit vlastní sortiment regionálních značek, uvedli dnes zástupci pivovarů na tiskové konferenci v Pardubicích. Zbytek vlastní drobní akcionáři.

"Spotřebitel žádá pestrost nabídky, my jim ji chceme dát. Naprostý standard je v restauracích pět šest piv," řekl generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík. Majoritními akcionáři Pardubického pivovaru byli od roku 2010 dva podnikatelé. Michal Pátek držel 41 procent akcí, Leoš Kvapil vlastnil 40,5 procenta akcií. Jednání o prodeji začala asi před rokem a půl.

"Naše zdroje byly omezené. Pro nás je důležité, že budou zachovaná místa, budou zajištěné potřebné investice," řekl Kvapil. Kdyby Pardubický pivovar chtěl docílit celostátní distribuce, potřeboval by investici 100 milionů korun.

Cílem akvizice je do deseti let zdvojnásobit produkci na 160 tisíc hektolitrů. V posledních letech pivovar uvařil kolem 80 tisíc hektolitrů piva ročně. Pivo stáčí do sudů nebo lahví, pivo v plastových lahvích nebo plechovkách nenabízí. V prodejích loni převažovalo z 60 procent lahvové pivo. Podnik víc produkce uplatní na domácím trhu, okolo 25 tisíc hektolitrů vyváží do dvacítky zemí.

Chodu pivovaru se změna nedotkne
Pardubický pivovar si zachová vlastní autonomii, zůstane samostatnou akciovou společností s dosavadními zaměstnanci a hospodařením. "Zaměstnanců ani chodu pivovaru se změna nijak nedotkne," řekl Kovařík.

Novou ředitelkou Pardubického pivovaru bude Petra Chovancová a finanční ředitel a jednatel bude Zdeněk Havlena z firmy Pivovary Staropramen, zasedne také v představenstvu. Leoš Kvapil v představenstvu zůstane. Volba představenstva je na programu valné hromady příští týden.

Ztrátu pivovar vykazoval v letech 2009 až 2012 zhruba od dvou milionů korun do 7,5 milionu korun. Ztrátový byl také v roce 2014, ztráta byla 1,7 milionu korun. Loni a předloni měl rovněž ztrátové hospodaření, 1,7 milionu korun a loňských přibližně tři miliony korun. Předloňské výnosy podniku byly téměř 134 milionů korun.

Pivovar vznikl v roce 1871. V roce 2016 oslavil 145 let existence. Piva vyrábí řadu značky Pernštejn, čtrnáctistupňový Taxis nebo Porter, což je tmavé devatenáctistupňové pivo. V roce 2016 založil minipivovar, který vaří speciální druhy piva. Uvaří desítky hektolitrů piva ročně.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.05.11.2019 10:09172