Historie a současnost minipivovaru Proud

Historie
1905 ● Položení základního kamene původní elektrárny
Na začátku 20. století začal plzeňský pivovar narážet na problémy se zásobováním energií. Šéfinženýr pivovaru František Spalek však přišel s ambiciózním projektem známým jako Spalkův projekt. Ten měl zajistit pivovaru soběstačnost a jeho součástí byla i naše elektrárna sloužící tehdy jako elektrocentrála.

1907 ● Elektrárna uvedena do provozu
Od roku 1907 vyráběla elektrárna elektrickou energii. Původně díky parním strojům, později turbínou poháněnou párou z uhelných kotlů. Elektrárna dodávala energii do sousedního pivovaru, pivovarale i do města pro veřejné osvětlení.

1945 ● Bombardování elektrárny během 2. světové války
Dne 17. dubna 1945, na samém závěru války, byla budova naši elektrárny těžce postižena náletem spojenců při bombardování Plzně. Trvalo více než půl roku, než byla elektrárna opravena a znovu uvedena do provozu. Svoji funkci poté plnila po několik dalších desítek let.

1995 ● Zastavení výroby elektrické energie
Výroba vlastní energie pro pivovar začala být postupně nahrazovaná odběrem z veřejné sítě. Po odstranění parní turbíny sloužila hala bývalé strojovny na několik let jako plynová kotelna pro zásobování varen Plzeňského pivovaru párou. Tedy už bez výroby elektrické energie.

2019 ● Založení pivovaru Proud a rekonstrukce budovy
Bývalá elektrárna se mění v pivovar. Zahájili jsme rozsáhlou rekonstrukci budovy s cílem co nejdříve začít vařit pivo a navrátit elektrárně zašlý lesk a slávu.

2020 ● Otevření pivovaru a naše vize do budoucna
Rekonstrukce zdaleka není hotová. Po jejím dokončení a po vybudování technologie pivovaru máme v plánu zvelebit elektrárnu i zvenčí a zásahu neujde ani její okolí. Vizualizace architektonického studia Mimosa nastiňuje budoucí podobu elektrárny po celkové rekonstrukci.
Zdroj:Stránky minipivovaru Proud, 2020


Jsme tandem – Michal Škoda a Lenka Straková. Naše setkání rozhodně nemohla být náhoda, oba moc rádi ochutnáme nová piva a v tomhle oboru nejen pracujeme, ale s vařením piva experimentujeme i doma. Žijeme tím a baví nás to.

Jak jsme se tedy potkali? Svedl nás dohromady náš společný pivní zájem. pivovarNarazili jsme na sebe v Plzeňském Prazdroji v roce 2015 při práci na projektu Volba Sládků. Lenka je sládková a vyvíjela pro tento program receptury a Michal program spoluvytvářel.

Oba nás vždycky bavilo objevovat rozmanité pivní styly. Rádi experimentujeme a nikdy se nebráníme zkoušení něčeho nového. A tak vlastně všechno celkem přirozeně spělo k tomu, abychom spolu jednou začali rozjíždět minipivovar. Ten náš bude součástí Plzeňského Prazdroje a my věříme, že právě silné zázemí nám dává volnost prozkoumávat hranice a nenechat se svazovat konvencemi.

Při vaření piva stavíme na našich znalostech a zkušenostech a kombinujeme je s nejmodernějšími technologiemi. A věříme, že cesta kupředu je také o sdílení zkušeností. Proto je pro nás důležité nejen experimentovat, ale i potkávat se s dalšími lidmi v oboru a navzájem se posouvat dál.
Zdroj:Stránky minipivovaru Proud, 2020


Více na stránkách pivovaru

Bronz pro etiketu piva TheMže ze soutěže Best Label

Publikováno:před 16 dnyZdroj:České nápoje

Etiketa piva TheMŽE, které je součástí stálé nabídky nového pivovaru Proud, uspěla mezi 104 etiketami z celého světa v mezinárodní grafické soutěži Best Label Hospitality Riva. Bronzovou medailí oceněná etiketa je výsledkem zdařilé spolupráce Proudu se studiem Artbureau, autorem grafického návrhu, a rodinnou tiskárnou Etiflex.

Soutěž Best Label je součástí předního italského veletrhu prezentujícího svět pohostinství a cateringu Hospitality Riva. Letošní 45. ročník se mimořádně přesunul z výstaviště v Riva del Garda do on-line prostředí. Odborná porota na etiketě TheMŽE z pivovaru Proud ocenila čisté, moderní řešení, kdy lineární povaha grafické ilustrace kontrastuje s pohybem hravého písma. A také efektivní využití ušlechtilého stylu tisku a smysl pro detail; díky použití několika základních barev bylo docíleno svěží barevné palety.

Studio Artbureau stojí za celým vizuálním stylem Proudu, který pracuje s vlnovkou a typografickým řešením loga, jež funguje i otočené o 180º.

Pivo není jen světlý ležák, lidé žádají speciály. Prazdroj proto zřídil pivovar Proud

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:VíkendAutor:Ondřej Soukup

Začalo to zhruba před patnácti lety a dnes můžeme mluvit o skutečném boomu: v Česku působí přes pět stovek minipivovarů. To nemohou ignorovat ani velcí hráči. Plzeňský Prazdroj si proto vytvořil vlastní minipivovar Proud. Na starosti jej mají Lenka Straková a Michal Škoda.

Drobnou usměvavou černovlásku Lenku Strakovou si snadno zapamatujete podle vrabčího účesu. Ostatně tolik sládkových v Česku zase není, byť se situace postupně zlepšuje, a to zejména v minipivovarech. „Pravda je, že jsem na gymnáziu byla jediná z holek, která dělala maturitu z chemie a biologie. Ostatní spolužačky maturovaly spíš z dějepisu a následně šly na práva a další humanitní obory. Ale když jsem nastoupila na vysokou chemicko-technologickou, tak tam to bylo půl na půl,“ vysvětluje Straková. Volba zaměstnání byla pro ni coby plzeňskou rodačku jasná: „Ještě na škole jsem měla možnost dělat v laboratoři Plzeňského Prazdroje měření pro diplomovou práci, takže jsem to tady znala. Jednou v létě jsem sem nastoupila na brigádu, pak jim někdo vypadl, tak jsem si brigádu prodloužila, protože už jsem měla po škole. A nakonec se z toho stalo zaměstnání.“

Lenka Straková byla u toho, když v roce 2015 Prazdroj v odpovědi na rostoucí oblibu speciálních piv vytvořil program Volba sládků. První byl polotmavý Gambrinus a zpočátku šlo hlavně o speciály velkých značek jako Radegast nebo slovenský Šariš. Postupně se prosadily i pro českého pivaře exotičtější styly jako silně chmelená a velmi suchá brut IPA nebo výrazně ovocný sunny ale. Kvůli limitu technologií určených pro průmyslovou výrobu českého ležáku, a nikoliv na přípravu menšího objemu speciálů došli v Prazdroji postupně k myšlence založit vlastní minipivovar.

Proud vítá jaro svěží novinkou – pivním speciálem s chutí a vůní exotiky Yuzu Pale Ale

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Life4you.cz

Plzeňský řemeslný pivovar Proud obohatil sezónní pivní nabídku pozoruhodnou novinkou: Yuzu Pale Ale – osvěžující pivo s lehkým citrusovým aroma a příjemnou hořkostí je ideálním nápojem pro přívětivé jarní a letní dny.

„Hledali jsme zajímavé ovoce pro náš jarní/letní speciál. Důležitý pro nás byl známý původ suroviny a možnost spolupracovat na vývoji daného piva s lidmi, kteří této surovině a jejímu použití rozumí. Shodou okolností jsme narazili na plzeňskou firmu Yuzu s.r.o., která dováží prvotřídní produkt přímo od zpracovatelů citrusu yuzu z Koreje. Výsledkem je nejen spolupráce na pivu jako takovém, ale i na samotném prodeji,“ přibližuje vznik nového speciálu ředitel pivovaru Proud Michal Škoda. Yuzu Pale Ale tak bude dostupný nejen v e-shopu pivovaru Proud, na Rohlík.cz a ve vybraných pivotékách, ale také v kavárnách CrossCafe a v e-shopu Yuzu.

„Při přípravě piva jsme nejprve konzultovali vlastnosti plodu yuzu s týmem Yuzu s.r.o., který se dlouhodobě zabývá jeho použitím v nejrůznějších úpravách od čaje přes limonády až po dorty. Následně jsme společně vybrali produkt z yuzu zpracovávaný jihokorejskými farmáři tradiční metodou smícháním kůry, dužiny a šťávy v poměru 50:50 s cukrem. Z tohoto produktu jsme uvařili první prototyp na pokusné 100l varně. Vybrali jsme pivní styl pale ale, zejména pro jeho lehkost a dobré možnosti kombinace chuťového profilu yuzu s různými odrůdami chmele,“ upřesňuje sládková Lenka Straková.

Yuzu je super-citrus nabitý vitamínem C a antioxidanty původem z Asie.
„Yuzu vyžaduje specifické podmínky pro pěstování, daří se mu pouze v několika málo oblastech a čerstvé se téměř nevyváží. Oproti jiným citrusům je kyselejší a aromatičtější, má málo šťávy, silnou žlutou kůru. Farmáři jej zpracovávají celé, aby zachovali specifickou chuť a zdravé látky v yuzu obsažené, plody vypeckují, nakrájí a smíchají s medem a cukrem v poměru 50:50. Pro pivovar Proud jsme dovezli opravdu exkluzivní produkt nejvyšší kvality, jsme rádi, že jej můžeme takto využít, ze spojení yuzu a piva jsme nadšení,“ říká Eliška Hynková ze společnosti Yuzu, která pro český trh toto exotické ovoce objevila. Nabízí jej například v podobě Yuzu tea s širokým využitím při přípravě horkých nápojů, limonád, alko i nealko koktejlů, dezertů, zálivek na saláty nebo marinád na maso.

Její práci jí muži závidí. Lenka Straková je sládková

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:ProŽeny.czAutor:Kateřina Osičková

O Češích se říká, že jsou národ pivařů, a je to pravda. Chmelový mok má u nás dlouhou tradici. Lenka Straková pracuje v pivovarství už roky a nemá pocit, že by šlo o mužské prostředí. Co obnáší její práce sládkové?

Co se vám vybaví, když se řekne „sládek“? Bodrý chlapík s červenými tvářemi, knírem od pěny a pupíkem z koštování? A samozřejmě s oroseným půllitrem v ruce?
Lenka Straková je mladá štíhlá žena, která rozhodně nemá knír, ale pivu rozumí jako málokdo. Dlouhé roky pracovala v Plzeňském Prazdroji, kde mimo jiné vymýšlela novinky. A před pár měsíci stála u zrodu experimentálního minipivovaru Proud.

Jak se k pivu dostala a zajde si někdy jen tak „na jedno“?

Snila jste o pivu už jako malá?
V dětství jsem snila o práci u koní, chtěla jsem být třeba zvěrolékařkou pouze pro koně. O pivu jsem začala snít až později.

To bylo kdy?
Na střední škole jsem hledala školu, kde bych se mohla věnovat kombinaci chemie, biologie a matematiky. Našla jsem chemicko-technologickou, kde mne na první pohled zaujala fakulta potravinářských a biochemických technologií. A tam je jedním z oborů právě pivovarství a sladařství. Čím víc jsem se pak dozvídala o technologii výroby piva, tím víc jsem chtěla v pivovaru skutečně pracovat.

Pracujete jako sládková. Co vaše práce obnáší, jak vypadá běžný den?
Když to řeknu zjednodušeně, znamená to postarat se o pivo od první myšlenky na vaření až po předání hotového výrobku do prodeje. Každý den je díky tomu jiný a někdy ani týden není běžný, trochu to připomíná práci Ferdy Mravence. Do jednoho dne se musí vejít vedle vaření nebo stáčení i kontrola kvašení a ležení, čištění zařízení, příprava surovin a samozřejmě také plánování a administrativa. Třešničkou na sládkovském dortu je potom ochutnávka hotového piva před jeho stáčením.

Co vás osobně na práci sládkové nejvíc baví? Existuje něco, co moc nemusíte?
Obecně bych řekla, že mě baví praktické věci a kontakt s produktem. Třeba příprava receptury, což obnáší výběr surovin a kombinování jejich chutí a vůní, které se následně mají propojit a projevit v pivu. Samozřejmě mě baví i ochutnávání piva v průběhu dozrávání a následná kontrola po stočení nebo na trhu. A můžu mluvit o štěstí, protože si vlastně nedokážu vybavit jedinou věc, kterou bych v práci nemusela.

Jak jste se dostala k práci v Plzeňském Prazdroji?
Postupně... Dělala jsem tu měření pro diplomovou práci a poté zůstala na brigádě, ze které se časem stalo zaměstnání.

Pracovala jste tam více než deset let, co vše jste si vyzkoušela a naučila se?
Prakticky jsem stále zaměstnancem Plzeňského Prazdroje a na tu práci vzpomínám jen v dobrém. Vzpomínky vlastně plynule navazují na nové zážitky. Prošla jsem celým pivovarem a postupně načerpala zkušenosti v laboratořích, ve výrobě, v řízení technologie, při tvorbě nových produktů a zajišťování kvality z pohledu standardů i bezpečnosti potravin.

A jak vznikla myšlenka na založení minipivovaru Proud?
Šlo o dlouhodobý sen spojený s vývojem nových produktů pro pivovary ve skupině Plzeňského Prazdroje. Původní myšlenkou byl malý pokusný pivovar. Nakonec se podařilo vybudovat téměř samostatný experimentální pivovar a já mám velké štěstí, že tu jsem od samého začátku.

Jaká piva máte v nabídce?
V nabídce máme pět základních piv, která chceme vařit celoročně. Je to lehký Pale Ale TheMže, potom český ležák Ventill, polotmavá žitná IPA Soutock a černý Stout Cotel. Nakonec vaříme i nealkoholické pivo ve stylu Hazy IPA, které dostalo díky své lehkosti a svěžesti název Proovan.

Pro koho vaše piva jsou?
Pro každého, kdo rád ochutnává pivo a nebrání se novým zážitkům, ale i pro toho, kdo si vybere jeden konkrétní výrobek a pro ten se k nám může vracet. Cílíme na ochutnávkové pivnice, pivní bary a pivotéky, kde si zákazníci chtějí vybírat a právě proto tam chodí.

V čem se liší práce sládkové ve velkém a malém pivovaru?
Všude se pivo vaří a potom kvasí a zraje. V Proudu máme malý objem várky a můžeme více experimentovat, ať už s použitím více druhů nejrůznějších surovin nebo i s postupy, které by pro velký pivovar byly technologicky nemožné.

Pivovarství je vnímáno jako mužské prostředí. Je pro ženy těžší se v něm prosadit?
Pivovarství je sice považováno za mužský obor, ale historicky první pivo vařily právě ženy pro své muže. Práce v pivovaru byla vždy fyzicky těžká, a možná proto je tento obor považován za mužský, nicméně ženy v pivovarech vždy pracovaly, i když třeba na fyzicky méně náročných pozicích. V dnešní době se může prosadit každý, kdo svoji práci dělá dobře, nevidím v tom velký rozdíl. Ženy se na pozici sládka liší od mužů stejně jako na pozici lékaře či policisty.

Proč se u Čechů těší pivo takové oblibě? Držíme si stále světové prvenství?
Pivo má v Čechách obrovskou tradici a vždy bylo lidem dobře dostupné. Nízkoalkoholická piva se dokonce dříve používala i jako ochranný nápoj například ve slévárnách. Dnes se takto nadále využívá nealkoholické pivo, jde totiž o nutričně vyvážený nápoj, který dokáže zahnat žízeň a navíc má příznivé účinky na lidský organismus.

Jak se náš vztah k pivu v čase vyvíjí? Jsou Češi ochotní experimentovat, nebo jsou spíš konzervativní?
O Češích dříve platilo, že jsou poměrně konzervativní, ale doba se mění a stále více lidí vyhledává nové chutě a chce objevovat různé pivní styly. Mnozí za ochutnávkami cestují přímo do pivovarů. Mají tak k dispozici pivo úplně nejčerstvější, prohlédnou si technologii a třeba si i popovídají se sládkem.

Jaké novinky na pivním trhu se za poslední roky objevily?
Tak objevil se třeba pivovar Proud. (smích) Několik let patří k oblíbeným piva ve stylu IPA a z něj vycházející varianty jako Hazy IPA, NEIPA nebo Session IPA. V posledních době se na našem trhu objevila kyselá piva, která jsou velmi osvěžující a mohou zaujmout třeba jako alternativa vinného střiku.

Jak se liší vztah k pivu u žen a mužů?
Opět bych neřekla, že se liší jen kvůli pohlaví… Vztah k pivu se spíše liší příležitostí, při které si ho lidé dají, a tím, co od piva očekávají. Někdo si chce dát lehký Ale nebo ležák jenom na žízeň. Další může chtít silnější výrazně aromatické pivo s vyšší hořkostí, jako je IPA, na zapití mastnějšího jídla. Můžete si vybrat například i spontánně kvašené pivo, to překvapí svojí komplexností a chutí, která bývá často srovnávána s vínem. Zajímavým zážitkem jsou určitě i silnější piva typu Barley wine, která si díky vyššímu obsahu alkoholu vychutnáte po malých doušcích a i tak vám přinesou velký chuťový zážitek.

Co se o pivu a pivařích říká a není to pravda?
Myslím, že největší lež o pivařích je tvrzení, že se pouze opíjejí a jediné, co je zajímá, je vypitý objem. Dnes pivaře zajímá více kvalita a chuťový zážitek, rádi si vybírají.

S pivem je spojena odborná terminologie. Co se často plete?
Nejvíc vtipných odpovědí asi člověk uslyší, když se zeptá, jaký je rozdíl mezi desítkou, dvanáctkou a třeba čtrnáctkou. Jde o stupňovitost neboli původní extrakt mladiny – zjednodušeně o množství cukrů, které byly v mladině před kvašením. Je to vyjádření určité síly piva, ale nemusí to přímo úměrně souviset s obsahem alkoholu, protože každé pivo může být jinak prokvašené.

Pivem žijete v práci, zajdete pak „na jedno“?
Ano a ráda. Je to ideální příležitost probrat s kamarády nebo s kolegy, co je „nového“.

Máte svoje oblíbené?
Já si nejvíc pochutnám na dobrých hořkých pivech. Zároveň ráda ochutnávám, takže je těžké vybrat si pouze jednoho favorita. Aktuálně je mou jedničkou náš nealkoholický Proovan, protože si ho můžu dát kdykoliv.

Užijete si pivo, aniž byste hodnotila kvalitu?
Snažím se, ale nakonec se vždycky přistihnu, že před každým napitím svůj nápoj poctivě i očuchám, a ve výsledku se hodnocení nevyhnu. Minimálně v rovině chutná/nechutná to proběhne vždycky a od toho už je jen krůček k hodnocení, proč tomu tak je.

Dáte si i jiný alkohol?
Výjimečně ano, většinou je to ale ze studijních důvodů. (smích)

A když nepracujete, jak ráda trávíte čas?
Mám dvě děti, sedmiletého kluka a pětiletou holčičku, takže máme běžný školkový a školní režim. A když je volno, tak se snažíme být co nejvíc venku, na procházkách nebo jedeme na kole na výlet. Jsem moc ráda, že se děti rády hýbou a nevadí jim zkoušet různé sporty, které jim trochu podsouvám, protože baví mě samotnou. Jinak teď se naučily hrát prší, takže můžeme chvíle „doma/u stolu“ trávit u stolních a karetních her.

V Proudu vařili pivo v růžových botách

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Plzeňský deníkAutor:Zdeněk Sequens

Jako jediný v České republice se v pondělí na Mezinárodní den žen zapojil plzeňský minipivovar Proud do celosvětové akce Pink Boots Collaboration Brew Day.
V růžových botách tam přitom uvařili na podporu a oslavu žen v pivovarnictví exkluzivní várku piva Hazy IPA podle receptury zdejší sládkové Lenky Strakové, a to včetně nealkoholické verze. Piva z jednorázové limitované várky budou v prodeji v e-shopu pivovaru a ve vybraných pivotékách. Součástí Pink Boots Collaboration Brew Day bylo také on-line setkání tuzemských profesionálek v oboru pivovarnictví.

Pink Boots Collaboration Brew Day je iniciativou mezinárodní neziskové organizace Pink Boots Society. Symbolicky 8. března v pivovarech po celém světě, které se rozhodly do akce aktivně zapojit, obují ženy i muži růžové boty a uvaří vybraný styl piva ze směsi chmele nazvané Pink Boots Hop Blend. Část výtěžku z prodeje chmele putuje skrze organizaci Pink Boots Society na vzdělávací programy určené ženám v pivovarnictví.

Speciální várka Hazy IPA a online setkání žen z oblastí českého pivovarnictví

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:life4you.cz

Plzeňský minipivovar Proud se v pondělí 8. března, jako jediný v České republice, stane dějištěm celosvětové akce Pink Boots Collaboration Brew Day. Na Mezinárodní den žen tady v růžových botách uvaří exkluzivní várku piva Hazy IPA, včetně nealkoholické verze, podle receptury zdejší sládkové Lenky Strakové na podporu a oslavu žen v pivovarnictví. Součástí Pink Boots Collaboration Brew Day v pivovaru Proud bude také setkání tuzemských profesionálek v oboru pivovarnictví, které se s ohledem na aktuální protipandemická opatření uskuteční online. Pozvání přijaly například dámy z pivovarů Monopol, Chroust, Trilobit, Dva kohouti, Kbelského pivovaru, z Českého svazu pivovarů a sladoven či Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského.

Pink Boots Collaboration Brew Day je iniciativou mezinárodní neziskové organizace Pink Boots Society. Symbolicky 8. března v pivovarech po celém světě, které se rozhodly do akce aktivně zapojit, obují ženy i muži růžové boty a uvaří vybraný styl piva ze směsi chmele nazvané Pink Boots Hop Blend od americké společnosti Yakima Chief Hops, proslulé chmelovými produkty špičkové kvality. Část výtěžku z prodeje chmele putuje skrze organizaci Pink Boots Society na vzdělávací programy určené ženám v pivovarnictví.

Možnost zúčastnit se alespoň zprostředkovaně Pink Boots Collaboration Brew Day v pivovaru Proud oslovené dámy z českého pivovarského světa s radostí přivítaly. „Pracuji v pivovarství už skoro 35 let. Nabídka stát se součástí skupinky Pink Boots mě velmi potěšila, protože v současné době, kdy se nemůžu naplno věnovat tomu, co mě baví, tedy výrobě piva, jsem opravdu ráda za každou příležitost vrátit se alespoň virtuálně do pivovarského dění,“ reagovala Martina Valterová, sládková teplického pivovaru Monopol.

Další z účastnic, vedoucí Analytických laboratoří a degustátorka Jana Olšovská z Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského, připomíná i jiné pozoruhodné projekty, které dokládají, že pivo a pivovarnictví už zdaleka nejsou doménou jen mužů: „S Lenkou Strakovou jsme napsaly tři odborné publikace a čtvrtou připravujeme. Jednou jsme u piva dokonce vymyslely společně s naším kamarádem Vladimírem Nesvadbou z Chmelařského institutu v Žatci nádherný projekt Aplikace nových odrůd a genotypů chmele odolných k suchu do pěstitelské a pivovarské praxe. Moc se těším na letošní sklizeň a první várku, která bude v Proudu.“

Jak tedy bude probíhat varní den 8. března v Proudu? „Začneme v 7 ráno vystírkou (smícháním rozemletého sladu s vodou) a skončíme cca v 17 hodin spíláním (naplněním kvasného tanku studenou mladinou) a zakvašením mladiny. Budeme vařit jednu mladinu, kterou pak rozdělíme do dvou kvasných tanků a zakvasíme rozdílným typem kvasinek. V průběhu kvašení a ležení budeme ještě obě piva chmelit ´za studena´ právě směsí chmelů Pink Boots 2020. Výsledkem pak bude Hazy IPA – EPM 14°P a nealko Hazy IPA, obě s výrazným chmelovým aroma s nádechem citrusů, tropického ovoce i květin a vyšší hořkostí, která vyvaží sladkost pocházející z neprokvašeného extraktu,“ říká sládková Lenka Straková. Piva z jednorázové limitované várky budou následně v prodeji v e-shopu pivovaru Proud a ve vybraných pivotékách.

„Pozvání na akci Pink Boots Collaboration Brew Day jsem přijala s nadšením sobě vlastním. Miluji pivo a lidi, kteří se kolem jeho výroby ´motají´. V tomto případě to budou ženy, které, dle mého názoru, přinášejí ještě jiný pohled na české pivovarství. Navíc tento projekt je charitativní, a to je v dnešní komplikované době vlastně to nejdůležitější. Těším se na online setkání. Ještě více na to, až se budeme moci potkat osobně a pivo ochutnat,“ dodává Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven.

Minipivovar Proud v rámci Pink Boots Collaboration Brew Day uvaří Hazy IPA

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Tojesenzace.cz

Nový plzeňský minipivovar Proud se jako první český pivovar zapojí do celosvětové akce Pink Boots Collaboration Brew Day. V Proudu se tak na Mezinárodní den žen 8. března bude v růžových botách vařit exkluzivní várka piva podle receptury zdejší sládkové Lenky Strakové na podporu a oslavu žen v pivovarnictví. Hazy IPA ze speciální směsi chmelů od Yakima Chief Hops v jednorázové limitované várce, včetně nealkoholické verze, bude následně v prodeji v e-shopu pivovaru Proud a ve vybraných pivotékách

Pink Boots Collaboration Brew Day je iniciativou mezinárodní neziskové organizace Pink Boots Society, která byla založena v roce 2017 v USA s cílem podpořit profesionálky v oboru pivovarnictví v profesním růstu a vzdělávání. Symbolicky na Mezinárodní den žen 8. března v pivovarech po celém světě, které se myšlenku Pink Boots rozhodly podpořit, obují ženy i muži růžové boty a uvaří vybraný styl piva ze směsi chmele nazvané Pink Boots Hop Blend. Složení chmelové směsi se každým rokem mění, ale vždy pochází od partnera iniciativy, renomované americké společnosti Yakima Chief Hops, proslulé chmelovými produkty špičkové kvality. (Letošní Pink Boots Hop Blend sestává z chmelů: Cashmere, Ahtanum®, Citra®, Loral® & Sabro®, směs vytváří kombinaci tropických, bylinných, citrusových a dřevitých aromatických tónů.) Část výtěžku z prodeje chmele putuje skrze organizaci Pink Boots Society na vzdělávací programy určené ženám v pivovarnictví.

Pivovar Proud zapojením do akce Pink Boots Society naplňuje jednu z vizí, s kterými v roce 2020 vznikl – participovat na zajímavých pivovarských projektech, přinášejících inspiraci a nové impulsy. „Podobné projekty nás baví, protože spojují lidi, kteří pivo prostě milují. Tento projekt je ale speciální i důrazem na fakt, že pivo a pivovarnictví nejsou zdaleka doménou pouze mužů. Mnoho žen přichází pivu na chuť právě díky širší dostupnosti zajímavých pivních stylů. Navíc ženy čím dál častěji pracují v pivovarnictví v různých oblastech, samozřejmě včetně samotné výroby. Pro mě jako sládkovou je z profesní stránky lákavá i možnost vařit pivo z exkluzivní limitované směsi chmelů, moc se těšíme na výsledek,“ konstatuje vrchní sládková pivovaru Proud Lenka Straková.

Plzeňský minipivovar Proud uvaří speciální várku piva Hazy IPA

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Marketingové noviny

Nový plzeňský minipivovar Proud se jako první český pivovar zapojí do celosvětové akce Pink Boots Collaboration Brew Day. V Proudu se tak na Mezinárodní den žen 8. března bude v růžových botách vařit exkluzivní várka piva podle receptury zdejší sládkové Lenky Strakové na podporu a oslavu žen v pivovarnictví.

Hazy IPA ze speciální směsi chmelů od Yakima Chief Hops v jednorázové limitované várce, včetně nealkoholické verze, bude následně v prodeji v e-shopu pivovaru Proud a ve vybraných pivotékách.

Pink Boots Collaboration Brew Day je iniciativou mezinárodní neziskové organizace Pink Boots Society, která byla založena v roce 2017 v USA s cílem podpořit profesionálky v oboru pivovarnictví v profesním růstu a vzdělávání. Symbolicky na Mezinárodní den žen 8. března v pivovarech po celém světě, které se myšlenku Pink Boots rozhodly podpořit, obují ženy i muži růžové boty a uvaří vybraný styl piva ze směsi chmele nazvané Pink Boots Hop Blend.

Složení chmelové směsi se každým rokem mění, ale vždy pochází od partnera iniciativy, renomované americké společnosti Yakima Chief Hops, proslulé chmelovými produkty špičkové kvality. Část výtěžku z prodeje chmele putuje skrze organizaci Pink Boots Society na vzdělávací programy určené ženám v pivovarnictví.

Pivovar Proud zapojením do akce Pink Boots Society naplňuje jednu z vizí, s kterými v roce 2020 vznikl – participovat na zajímavých pivovarských projektech, přinášejících inspiraci a nové impulsy. „Podobné projekty nás baví, protože spojují lidi, kteří pivo prostě milují. Tento projekt je ale speciální i důrazem na fakt, že pivo a pivovarnictví nejsou zdaleka doménou pouze mužů. Mnoho žen přichází pivu na chuť právě díky širší dostupnosti zajímavých pivních stylů. Navíc ženy čím dál častěji pracují v pivovarnictví v různých oblastech, samozřejmě včetně samotné výroby. Pro mě jako sládkovou je z profesní stránky lákavá i možnost vařit pivo z exkluzivní limitované směsi chmelů, moc se těšíme na výsledek,“ konstatuje vrchní sládková pivovaru Proud Lenka Straková.

Pivovar Proud spustí e-shop, plánuje zážitkové programy

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:MediaGuru.cz

Experimentální minipivovar, který vznikl pod záštitou Plzeňského Prazdroje, se dostává do prodeje. Spustí i vlastní e-shop.


Minipivovar Proud dostává své pivo postupně do prodeje, tento týden spustí také vlastní e-shop. Do budoucna chce lidem nabídnout možnost prohlídek v pivovaru a plánuje i několik zážitkových programů.

Proud vznikl jako experimentální minipivovar pod záštitou Plzeňského Prazdroje a je jeho součástí. „Vznik minipivovaru vychází ze strategie PPAS podporovat pivní kategorii, nicméně samotné fungování Proudu bude v co největší možné míře nezávislé. Proud má tedy vlastní vedení, sládky, obchodníky, ale i komunikaci. Sami si také určujeme, jaká piva budeme vařit, kam je budeme prodávat a jak je budeme podporovat z pohledu marketingu,“ přibližuje na dotaz MediaGuru ředitel minipivovaru Michal Škoda.

„Chtěli jsme vytvořit prostor pro vaření různých pivních stylů v malých várkách, experimentování a spolupráci s dalšími sládky a pivovary,“ vysvětluje důvody Plzeňského Prazdroje jeho tiskový mluvčí Zdeněk Kovář.

V současnosti je Proud dostupný na Rohlíku a v dárkových prodejnách Plzeňského Prazdroje v Plzni a nově také v pražské nákupní galerii Myslbek. „Koncem týdne plánujeme také spustit vlastní e-shop. Co se týká hospod, tak v Plzni je to například Klub malých pivovarů nebo Pivstro, v Praze jsme měli premiéru u Dvou Kohoutů. Obecně se zaměřujeme na ochutnávkové pivnice a pivotéky v Plzni, Praze a Brně,“ popisuje Michal Škoda.

V pivovaru vlastní hospodu zatím Proud neplánuje, ani jinde po Plzni. „Připravujeme nějaký projekt v Praze, ale zatím je brzy o tom mluvit, aktuálně čekáme, jak se vyvine situace s koronavirovou krizí,“ říká Michal Škoda.

Pro podporu značky je pro Proud klíčové budování komunity, k čemuž využívá zejména sociální sítě Facebook a Instagram, kde lidem ukazuje, jak pivovar vznikal i veškeré dění okolo pivovaru a lidí, kteří za ním stojí. Využívá také newsletter. „Určitě se budeme ale hodně zaměřovat i na eventy, ať už ve formě pivních festivalů, nebo různých gastronomických akcí. Chceme lidem také nabídnout možnost prohlídek v pivovaru a plánujeme několik zážitkových programů. Vše je ale zatím odloženo na jaro, uvidíme, jak se situace bude vyvíjet,“ dodává Michal Škoda.

Vizuální identitu a design značky vytvořilo studio ArtBureau, které za ni letos získalo i stříbrného Louskáčka v kategorii Corporate Design. Na tvorbě a plánování online komunikace se podílí WeDigital, community management si dělá pivovar interně. Oblast PR koordinuje s 2Media.

Pivo Proud jde do prodeje. Vizuální identitu navrhlo Artbureau

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Marketing&MediaAutor:Irena Buřívalová

Řemeslný pivovar Proud, který byl zbudován v areálu Plzeňského Prazdroje v bývalé elektrárně postavené počátkem 20. století v rámci takzvaného Spalkova projektu, začal prodávat své speciály. Nabízí je například Rohlik.cz. Podle ředitele pivovaru Michala Škody se pivo rozveze i do pivoték a ochutnávkových pivnic.

„Naším cílem je zařadit se po bok minipivovarů, s některými časem i spolupracovat. Fungujeme nezávisle na Plzeňském Prazdroji, máme vlastní marketingový rozpočet a obchodní cíle. Musíme si na sebe umět vydělat,“ uvedl Michal Škoda s tím, že v plánu není velká kampaň, spíše krátká videa zaměřená na příběh značky, digitální reklama a komunikace na sítích.

„Chtěli jsme vytvořit prostor pro vaření různých pivních stylů v malých várkách, experimentování a spolupráci s dalšími sládky a pivovary. Proto vznikl minipivovar Proud, který působí v nejvyšší možné míře samostatně a nezávisle na Prazdroji,“ uvedl mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář.

Název Proud vznikl podle Škody interně. Artbureau pak vyhrálo výzvu Czechdesign s logem, které funguje obousměrně. „Zhruba jednou za sto let vznikne značka, která je čitelná i vzhůru nohama. U Proudu jsme to štěstí měli,” uvedl Jakub Wdowka, zakládající člen studia Artbureau. Nová vizuální identita měla vycházet ze tří základních hodnot – spolupráce, experimentování a hravosti. Samotné logo mělo být mladé, moderní, progresivní, ale zároveň přátelské a vřelé.

„Měl jsem příležitost navrhnout názvy celého portfolia a explikace pivního stylu na etiketách. Společným jmenovatelem je proudění ve všech formách, světový pivní rozhled a typický český nadhled. Kdo někdy řešil naming, ví, že to často bývá řehole, ale tentokrát, na mou duši, pohoda. Jak to bývá, když se sejde osvícený zadavatel a inspirativní produkt,“ uvedl freelancer Petr Voborský na síti LinkedIn, který pomáhá s formulací názvů piv.

Online komunikace vzniká ve spolupráci s agenturou WeDigital. „Spravujeme Facebook a Instagram, kde připravujeme obsah. O community management pečují interně v týmu Proud. Připravujeme také newsletter a před pár dny jsme spustili web. V krátkých videích postupně představíme lidi, kteří za pivem Proud stojí,“ uvedl Matej Neradný z WeDigital.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.09.06.2021 08:0419