Historie a současnost Pivovaru Starobrno

V současnosti má výsadní postavení na jižní Moravě a přestože opravdové začátky pivovaru je těžké určit, sahají zřejmě až do 14. století. V té době začal ženský gotický klášter pivovarvyrábět a prodávat vlastní pivo.
Významný mezník v historii pivovaru představuje také konec 18. století. Konkurs na sládka tenkrát vyhrál proslulý průkopník a zakladatel moderní výroby piva v Čechách a na Moravě – František Ondřej Poupě. Strávil zde poté celých 7 let, během nichž se dále věnoval rozvoji pivovarnictví, zavedl v brněnském pivovaru teploměr, pivní váhu a otevřel 1. pivovarnickou školu.
Posledními majiteli starého klášterního pivovaru byli Josef Mandel a Hermann Hayek, kteří v roce 1872 vystavěli v ulici V hlinkách zcela nový pivovar. Budovy starého pivovaru využívali při stavbě sladovny; od počátku existence nového pivovaru se mluvilo o „Starobrněnském pivu“.
pivovarV roce 1943 vzniká nová společnost – První brněnský akciový pivovar a moravská sladovna, která však byla již za dva roky znárodněna dekretem prezidenta Beneše a transformována na Starobrněnský pivovar a sladovnu, národní společnost. Po roce 1948 byl pivovar začleněn do podniku Středomoravské pivovary, n. p. a začalo usilovné období s plánovaným řízením. V následujících 45 letech se do pivovaru téměř neinvestovalo, což se velmi výrazně projevilo na kvalitě piva.
Rok 1992 je počátkem moderní historie pivovaru. Starobrno bylo transformováno ze státního podniku na akciovou společnost a rovněž získalo významnou cenu jakosti – 1. místo na pivním veletrhu PIVEX, jenž patří mezi nejprestižnější soutěže, kdy kvalitu piva hodnotí sládci a profesionální degustátoři.
Privatizací v roce 1994 se společnost stala součástí rakouské pivovarnické skupiny BBAG. pivovarZa několik let se ze zastaralého státního podniku stal s přílivem nového kapitálu a kvalitního know-how moderní pivovar, který od té doby získal na českém trhu více ocenění, než kterýkoliv z jeho konkurentů. Jednou ze stěžejních událostí v budování podnikové identity a podnikového designu společnosti STAROBRNO, a.s. byla změna loga, ke které došlo v roce 1995. Nový typ byl později doplněn o slogan značky Starobrno – „Tajemství dobré nálady“. Společnost se tak stala prvním pivovarem v České republice, který začal důsledně používat slogan jako marketingový nástroj.
Fúze v roce 2003 mezi Heineken Group a většinovým akcionářem STAROBRNA, a. s. představuje nejdůležitější mezník v novodobé historii společnosti. BRAU UNION AG, nová společnost založená na základě smlouvy mezi BBAG a skupinou Heineken, se stala nejvýznačnější středoevropskou pivovarnickou skupinou, jejímž členem je i STAROBRNO, a. s.
Zdroj:Stránky Pivovaru Starobrno, 2015


HISTORIE V BODECH
Pivovar Starobrno najdete na Starém Brně a je tak přirozeně silně spjat celou svou historií i současností s Brnem a svým regionem, na který je náležitě hrdý.

● 1243pivovar Už v polovině 13. století udělil Václav I. městu Brnu královská privilegia, přičemž jedním z nich bylo i právo vařit pivo. V roce 1323 založila osvícená královna Eliška Rejčka na Starém Brně cisterciácký klášter, jehož součástí se o dva roky později stal pivovar.



● 1798pivovar Koncem 18. století vyhrál konkurz na sládka tehdejšího Měšťanského pivovaru v Brně na Starobrněnské ulici proslulý průkopník a zakladatel moderní výroby piva v Čechách a na Moravě František Ondřej Poupě a zasloužil se tak o rozvoj pivovarnictví v Brně. Strávil v Brně celých 7 let, během nichž se dále věnoval rozvoji pivovarnictví, zavedl v pivovarnictví teploměr, pivní váhu a otevřel 1. pivovarnickou školu.


● 1872pivovar Poslední majitelé klášterního pivovaru Josef Mandel a Hermann Hayek se v roce 1872 rozhodli postavit nový moderní pivovar v ulici Hlinky v bezprostředním sousedství dnešního Mendlova náměstí. Pivo, které se zde vařilo, bylo od počátku známé jako „starobrněnské“. V roce 1896 už má výstav kolem 160 tis. hl ročně. V roce 1895 přechází pivovar z ledování na umělé chlazení a rozsvěcuje se zde první žárovka.


● 1897pivovar V roce 1897 je zde umístěna první elektrická pneumatická sladovna v rakouských zemích, která je umístěna do nové budovy sladovny. V roce 1903 produkce piva dosahuje rekordních 275 tis. hektolitrů piva, toto bude překonáno až v poválečném roce 1946. Ve 20. letech 20. století se ve Vídni zakládá distribuční sklad, do kterého je dováženo denně až 5 vagónů starobrněnského piva.


● 1931pivovar Ve 30. letech 20. století se starobrněnský pivovar stává největším pivovarem na Moravě a nabízí široké portfolio piv a pivních speciálů. Kromě tradičních výčepních piv vyrábělo čtrnáctistupňové pivo Baron Trenck a pivní pálenku Bier Brand.



● 1948pivovar V roce 1944 poškodilo americké bombardování mimo jiné i pivovar. V roce 1948 byl pivovar předán „do rukou lidu“ a dlouhá desetiletí let se do něj neinvestovalo, což se bohužel podepsalo na jeho stavu.



● 1992pivovar Moderní éra starobrněnského pivovaru se začala psát roku 1992. Právě tehdy vznikla ze státního podniku akciová společnost a o dva roky později se stala součástí rakouské pivovarnické skupiny BBAG, která započala modernizaci pivovaru. V roce 2003 přechází Starobrno pod skupinu Heineken Group. Díky přílivu kapitálu a kvalitního know-how, získává pivovar postupně na českém pivním trhu mnoho ocenění.


● 2008pivovar Uvedli jsme do provozu novou modernizovanou varnu, díky které máme kvalitu vaření našeho piva pod skvělou kontrolou. Pivo u nás vaříme stále tradičními postupy - typickou metodou pro český spodně kvašený ležák, tedy vařením dekokčním způsobem na dva rmuty, a to výhradně z českých a moravských surovin.


● 2012pivovar Od roku 2012 je naše sudové a lahvové pivo nepasterizované, díky čemuž si ještě více uchovává svoji čerstvou a přirozeně lahodnou chuť, jejímž základem jsou nejlepší moravský slad a nejjemnější žatecký chmel.



● 2016pivovar V roce 2016 jsme pro vás otevřeli nové návštěvnické prostory a dále zvelebujeme celou exkurzní trasu.



Zdroj:Stránky Pivovaru Starobrno, 2018


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Starobrno

Kdy:dle určených časůObec:BrnoZdroj:Pivovar Starobrno

Prohlídka spojená s degustací piva
Pivovar Starobrno, který na stejném místě v ulici Hlinky nedaleko Mendlova náměstí stojí už od roku 1872, se stále častěji stává oblíbeným výletním cílem. Pivovarem provázejí kvalifikovaní průvodci, kteří turisty seznámí s dlouhou historií vaření piva na Starém Brně i v samotném pivovaru Starobrno. Dále je informují o všech fázích výroby piva, tradiční technologii a kvalitních surovinách k jeho vaření.

Program exkurze
Návštěvníci si projdou varnu i prostory, kam ústí cylindrokonické tanky ke kvašení piva. Z ochozu si prohlédnou linku na vyfukování, plnění a balení PET lahví. Na závěr všechny dospělé čeká degustace v Pivovarské restauraci.

Jak se objednat
Exkurze se konají v pracovní dny i víkendy, a to v předem určených časech.

Pracovní den 8.00 - 17.30 hod nutné objednat
Sobota od 11.00 a od 13.00 hod bez objednání
Neděle od 14.00 a od 15.00 hod bez obejdnání

e-mail: exkurze@starobrno.cz
telefon: +420 737 224 087

Exkurze mohou probíhat s výkladem v českém, anglickém, německém a ruském jazyce. V případě skupin nad 10 osob je objednávka nutná kvůli zajištění dostatečného počtu průvodců.

CENY EXKURZÍ
Dospělý 150 Kč
Studenti na 18 let 100 Kč
Důchodci 100 Kč
Žák školní výpravy s doprovodem 60 Kč

Aktualizováno: před 6 měsíci

Pivní trh vře kvůli ‚craftu‘ z Brna. Výrobce těží z nejasné definice, konkurence se vzteká

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav Petr

Ve světě používanému označení „craft beer“ chybí v Česku jasná definice. Jako tzv. řemeslná piva teď označuje své novinky třeba pivovar Starobrno, jenž je však součástí nadnárodního koncernu Heineken.

S pozdravem „Zdarec“ přináší v nové televizní reklamě pivovaru Starobrno netrpělivě očekávaný pošťák na domácí stůl tři plechovky s pivními novinkami, které výrobce na etiketách i v marketingové kampani označuje jako „craft“. Neboli řemeslná.

S americkým chmelem uvařené Starobrno American Pale Ale, spodně kvašený India Pale Lager a v Belgii inspirovaný višňový Red. Zástupci tuzemských minipivovarů i mnozí zdejší odborníci z branže mají jasno – jde o marketingový trik využívající obliby řemeslných piv, často velebených pivními fajnšmekry.

Craft je původem americký a v poslední době také u nás používaný výraz pro nezávislé řemeslné pivovary a jejich piva. U nás se často ztotožňují s minipivovary nebo menšími průmyslovými pivovary. A v tom je problém. Starobrno jako součást koncernu Heineken, trojky světového i českého pivovarnického trhu, lze těžko řadit mezi nezávislé řemeslné pivovary.

Mluvčí Heinekenu v Česku Dita Vašíčková ale připomíná, že definice řemeslného piva se u nás různí a žádná přesná aktuálně neexistuje. „V něčem se ale ty definice shodují a prolínají, a to je rozhodně používání kvalitních surovin, unikátní chuťový zážitek, nejvyšší technická a technologická úroveň, kombinace tradičních a inovativních způsobů výroby, obsah alkoholu nad 3,5 procenta a malé a omezené velikosti várek. Naše crafty tato kritéria splňují,“ uvedla pro Lidovky.cz mluvčí.

Zájem konzumentů o řemeslná piva vychází podle ní z jejich touhy objevovat a poznávat nové pivní styly a nové chuťové zážitky.

Jako „rodinná Škodovka“
I když Starobrno samo sebe vyloženě neprezentuje jako řemeslný pivovar, své pivní novinky z u nás poměrně žádané anglosaské kategorie ejlů (ale) a speciálních piv tak označuje. Na rozdíl od největších konkurentů Plzeňského Prazdroje a Pivovarů Staropramen, kteří podobná piva už delší dobu v omezeném množství také vaří nebo distribuují, ale výrazu craft se vyhýbají.

„Řemeslné pivo znamená, že bylo vyrobeno postaru řemeslným způsobem v řemeslném pivovaru. Starobrno chce asi výrazem říci, že to dělají poctivě. Ale craft to určitě není,“ komentuje situaci Jan Veselý, nezávislý pivovarnický expert a někdejší šéf českého i evropského svazu pivovarů.

„Co je na Heinekenu a Starobrnu craftového? Využívají jen toho, že u nás neexistuje přesná definice řemeslného piva a řemeslného pivovaru,“ přidává se šéf Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň.

A podle Tomáše Maiera, který přednáší na České zemědělské univerzitě Praha obor ekonomika pivovarnictví, zní výraz craft pivovar Starobrno stejně paradoxně, jako kdybychom používali výraz rodinná automobilka Škoda nebo nezávislá farma Agrofert.

Maier oceňuje každé zpestření trhu. I když, jak tvrdí, musí velké průmyslové pivovary – na rozdíl od těch řemeslných – vynakládat obrovské peníze do propagace každého a zejména nového produktu. A takováto menšinová produkce se koncernům pak nemusí ekonomicky vyplatit.

„Je to ale evidentní snaha se přiživit na něčem, co je zrovna v módě. Na Starobrnu není nic řemeslného, to je normální komerční průmyslový pivovar, který je navíc vlastněn nadnárodním kapitálem a akcionáře Heinekenu, sedící v Amsterdamu, nejvíc zajímá ziskovost společnosti,“ říká Maier.

Situace ale není jednoznačná. Nejenže v Česku nemáme žádnou definici řemeslného, tedy craft pivovaru, ale shoda nepanuje ani ve světě. Vlivná americká asociace Brewers Association, která sdružuje tisíce tamních craft pivovarů, požaduje, aby byly malé, nezávislé a s tradiční výrobou.

Pojmem „malý“ se však myslí s výstavem do sedmi milionů hektolitrů ročně. Což by například milionové Starobrno splňovalo – pokud by ale nebyl součástí amerických pravidel i požadavek, aby většinu ovládal přímo sládek nebo někdo, kdo v pivovaru pracuje. Maximálně 25 procent může vlastnit cizí kapitál.

Módní nálepka pro každého
Z tohoto důvodu by u nás nešlo označit za craft pivovar například humpolecký Bernard, kde má poloviční podíl belgická společnost Duvel Moortgat. Ale ani třeba Svijany nebo náchodský Primátor, protože další z parametrů říká, že pivovar nemá být součástí větší skupiny. A oba tyto pivovary jsou (společně s Rohozcem) součástí skupiny LIF. Zkrátka by ale přišly i některé minipivovary, pokud je vybudoval podnikatel čistě jako investici.

Pravidla mají i Italové. Tamní legislativa stanovuje pro craft pivovar nejen maximální velikost, ale požaduje třeba i to, aby vyráběná piva byla nefiltrovaná a nepasterovaná. „Můžeme snadno říci, že Starobrno nebo lecjaký jiný pivovar u nás nespadá do pojmu craft. Ale na základě čeho? U nás si může takovou nálepku dát skoro každý, protože neexistuje žádná definice. Pokud hájíte jednu nebo druhou stranu, vždycky někoho naštvete,“ reaguje renomovaný znalec české a světové pivní scény Pavel Borowiec, vydavatel časopisu Pivo, Bier & Ale a degustátor předních světových pivních soutěží.

Starobrno představuje craftová piva

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Brněnská Drbna

Populární česká přírodní místa a památky letos v létě očekávají pořádný nával turistů. Chystáte se také na dovolenou po Česku a současně vás láká představa zažít něco světového a přitom se podívat někam, kde už jste nebyli třikrát? Nemusíte do cizokrajných dálek, abyste objevili něco nového. Máme pro vás tipy, jak můžete navštívit světová místa, aniž vytáhnete paty za hranice.

Letní dovolená v Česku je stále více skloňovaným tématem. Cesta kolem světa za pár dní, světová místa pár hodin od domu – to jsou titulky, které momentálně zaplňují média. Jasně, všichni najednou mluví o tom, že máme v Česku i Švýcarsko. Ale slyšeli jste někdy o jihočeském Stonehenge nebo šumavském Everestu? Víte, kde leží moravská Amazonie a česká Sahara? Další tipy na světová místa v Česku také najdete na craft.starobrno.cz.

Americký Pale Ale nebo belgický speciál
Stejně tak si lze užít exotiku přímo z domova. Například s řemeslnými pivy inspirovanými světovými styly. Tak se můžete s přáteli na zahradě přenést třeba do Ameriky s příjemně hořkým American Pale Ale, nebo si zaskočit do Belgie se speciálem ochuceným višňovou šťávou.

Autorem recepturv všech tří řemeslných piv je vrchní sládek Jiří Brňovják: „Jedná se o nové receptury připravované pomocí tradičních technologií z těch nejlepších surovin. Při výrobě používáme i zahraniční suroviny, aromatické chmele, které jsou chuťově zajímavé a nejsou běžnou součástí ležáků prodávaných v Česku,“ uvedl Jiří Brňovják, pro něhož je Starobrno domovským pivovarem už 20 let.

Starobrno IPL (India Pale Lager) 500 ml – 21,90 Kč
Spodně kvašené pivo, které kombinuje dobrou pitelnost ležáku (obsah alkoholu 5 % obj.) a výraznější hořkost aromatických chmelů. Ty se používají během studeného chmelení a dávají pivu lehce citrusovo-kořenitou chuť.

Starobrno APA (American Pale Ale) 500 ml – 21,90 Kč
Svrchně kvašené nefiltrované pivo s vyšší hořkostí a kořenitě-chmelovou chutí, kterou dodávají hořké americké chmele. Aroma je chmelové až borovicové a obsah alkoholu 5 % obj., což zaručuje jeho výbornou pitelnost.

Starobrno RED (ochucené višňové pivo) 500 ml – 21,90 Kč
Kombinace piva s višňovou šťávou překvapí vyváženou chutí, jemnou hořkostí a příjemným osvěžením. Jde o lehčí pivo, protože má 3,6 % alkoholu obj. Při jeho výrobě se kladl důraz na vyváženost sladké, hořké a kyselé chuti tak, aby vzniklo vyrovnané a pitelné pivo.

Starobrno slaví znovuotevření hospod svým populárním speciálem

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Pivovar StarobrnoAutor:Dita Vašíčková, PR

Dlouho očekávaný den se přiblížil! Už v pondělí 25. května si štamgasti v celé České republice dopřejí „odložené“ Zelené pivo z pivovaru Starobrno. Zelené půllitry se tak stanou oslavou nového začátku a vyhlídkou na lepší časy. Proto také jejich čepování a konzumaci provází nový pozdrav: ZELENÁ ŽIVOTU.

V předcházejících čtrnácti letech majitelé a provozovatelé hospod a restaurací zelené sudy naráželi na velikonoční Zelený čtvrtek. Populární třináctka tak neodmyslitelně patřila k oslavám svátků jara. Letos ale bylo všechno jinak, protože kvůli nouzovému stavu musely všechny gastronomické provozy zavřít. „Naši pivaři Zelené pivo ze Starobrna milují, epidemiologická situace ale neumožňovala jeho konzumaci tak, jak byli v minulosti zvyklí, tedy společně v hospodách nebo na zahrádkách. V tomto ohledu jsme nechtěli nic uspěchat a případně riskovat zdraví našich příznivců. Také jsme chtěli být solidární s našimi provozovnami. Nyní zákazníky podpoříme právě při otevření jejich podniků 25. května. A Zelené pivo dá sezoně zelenou,“ konstatoval obchodní ředitel pro gastronomii Pavel Slavík.

Zelené pivo si ve své oblíbené hospodě mohou všichni vychutnat do 29. května. Aktuální seznam všech provozoven, kde se čepuje, najdou na stránkách www.zelenepivo.cz.

Zelený speciál letos slaví patnácté narozeniny. Starobrněnští sládci ho od začátku vaří podle stejné původní receptury z kvalitní vody, speciálního sladu a jakostního žateckého chmele, a to tradičním způsobem na dva rmuty. Spolu s chmelem se do mladinové pánve přidává bylinný výluh, jehož složení zná jen několik lidí. Připravuje se přímo v pivovaru Starobrno. Svou sílu speciální třináctka získává spodním kvašením po dobu osmi dnů, pak při teplotě kolem jednoho stupně Celsia dokvašuje, chuťově se zakulacuje a dostává tak typický buket a říz. Nakonec se do piva přidává likér. Zelená barva piva je tudíž výsledkem kombinace několika faktorů – technologie, surovin, výluhu i likéru.

O zelené pivo nepřijdou. Štamgasti ho ochutnají už v pondělí

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Brněnský deníkAutor:Michal Hrabal

Na Zelený čtvrtek se Jihomoravané tradičního zeleného piva od pivovaru Starobrno nedočkali, o populární třináctku však ani letos nepřijdou.

Štamgasti si ho dopřejí v pondělí 25. května, kdy otevírají hospody a restaurace znovu po více než dvouměsíční pauze způsobené pandemií nového koronaviru.

„Naši pivaři Zelené pivo ze Starobrna milují, epidemiologická situace ale neumožňovala jeho konzumaci tak, jak byli v minulosti zvyklí, tedy společně v hospodách nebo na zahrádkách. V tomto ohledu jsme nechtěli nic uspěchat a případně riskovat zdraví našich příznivců,“ uvedl obchodní ředitel pro gastronomii Pavel Slavík.

Zelené pivo si ve své oblíbené hospodě mohou milovníci tohoto nápoje vychutnat do 29. května. Zelený speciál letos slaví patnácté narozeniny.

Celníci vylili čtrnáct tisíc litrů Starobrna do kanálu

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Brněnská DrbnaAutor:Martin Šeda

Pohled, který milovníky piva nepříjemně píchne u srdce. Brněnští celníci asistovali v pivovaru Starobrno u vylití 14 tisíc litrů piva. Pandemie koronaviru, vyhlášení nouzového stavu a řada dalších omezení totiž způsobila, že ve skladech restaurací, barů i samotných pivovarů zbývá spousta piva, které kvůli expiraci už nebude možné vypít. Díky novele zákona můžou však pivo za dozoru celníků vylít a zažádat o vrácení spotřební daně.

Schválená novela zákona o spotřebních daních nově umožňuje provozovatelům daňových skladů, tedy i pivovarům, požádat příslušného správce daně o možnost vrácení již distribuovaného piva zpět do skladů. Pod dohledem celníků je pak možné pivo zlikvidovat a následně si požádat o vrácení uhrazené spotřební daně.

V případě Starobrna se jednalo o 14 tisíců litrů, které bylo staženo z prodeje z tanků a následně zlikvidováno. „Postupně zde bude likvidováno i další pivo, které měly některé podniky nakoupeno v KEG sudech. Daňový subjekt tak bude mít nárok na vrácení příslušné částky spotřební daně," uvedla mluvčí celníků Lada Temňáková.

Starobrno se vydává v reklamě cestou pozpátku

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:MediaGuru.cz

Pivovar Starobrno upravil svůj reklamní spot od Jana Prušinovského. Nově ho pouští pozpátku.
„Ívardz an,“ tak přeje v aktuální verzi reklamního spotu „na zdraví“ pivovar Starobrno. Svou reklamu, kterou natočil režisér Jan Prušinovský, před několika dny upravil do pandemické doby, kdy je omezen osobní kontakt. Z tohoto důvodu je děj i voice over spotu, který je založen na sousedském setkávání u piva, obrácen pozpátku, kdy se lidé postupně od stolu zvedají, až u něj zůstane hostitel sám. S lahví Starobrna pak přeje: „Na zdraví a ať jsme brzy zase spolu.“

Kreativa vznikla v dílně agentury VCCP. Produkci zajistila společnost Up&Up production. Plánování médií i nákup má na starosti Dentsu Aegis Network. O PR se stará Havas PR.

Starobrno není jedinou značkou, která se rozhodla svou stávající komunikaci upravit. Kofola například nasadila postavám svého letošního zamilovaného spotu digitální roušky. Raiffeisenbank či Česká spořitelna upravily voice over. A Innogy nebo Bohemia Energy natočily spot přes videohovor.

Zelené pivo letos oslaví první den otevřených hospod

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České novinyAutor:ČTK

Zelené pivo určené k čepování v restauracích na Zelený čtvrtek letos lidé ochutnají se zpožděním. Pivovar Starobrno, který i letos zelený velikonoční speciál uvařil, se rozhodl jeho distribuci mezi konzumenty posunout na první den, kdy se restaurace a pivnice otevřou. Zavřené jsou kvůli nařízení vlády od 14. března jako součást opatření proti šíření koronaviru. Starobrno o tom informovalo v tiskové zprávě.

"Sudy narazíme, až to bude bezpečné, a společně tak oslavíme start nové sezony. Navíc je většina provozoven zavřená a my s nimi budeme solidární. Naše zákazníky proto Zeleným pivem podpoříme právě při otevření jejich provozoven," uvedl obchodní ředitel pro gastronomii Pavel Slavík.

Zelené pivo se má podle Starobrna stát oslavou nového začátku a vyhlídkou na lepší časy. Až dosud bylo čepování velikonočního speciálu velmi přísně hlídané a pivovar nepovoloval jeho konzumaci dřív než právě na Zelený čtvrtek.

Autorem receptury, kterou Starobrno už patnáct let drží, je bývalý sládek Petr Hauskrecht. Pivovar v posledních letech drží jeho množství na 5000 hektolitrech.

Recept na třináctistupňový speciál znají jen čtyři lidé. Vaří se ze speciálního světlého ječného sladu, žateckého chmele poloraný červeňák a v přesně daný okamžik se do mladinové pánve přidává speciální bylinný výluh. Pivovar prozrazuje pouze to, že jeho součástí je kopřiva a na jednu 500litrovou várku je zapotřebí asi pět litrů.

Pivovar Starobrno je součástí skupiny Heineken. Jde o třetí největší českou pivovarnickou skupinu, její zisk stoupl v roce 2017 zhruba o 23 procent na 206,4 milionu korun. Tržby Heinekenu klesly podle výroční zprávy o 1,7 procenta na 3,13 miliardy korun. Výroční zprávu za rok 2018 pro Českou republiku skupina zatím nezveřejnila. Do skupiny patří kromě Starobrna i pivovary Krušovice a Velké Březno. Jednotlivé pivovary samostatné výsledky neuvádějí.

Pivovar Starobrno pomáhá nemocnici

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Pivovar StarobrnoAutor:Dita Vašíčková, PR

Pivovar Starobrno momentálně spolupracuje s Fakultní nemocnicí Brno. Dodává jí preformy, ze kterých se v pivovaru na speciální lince vyfukují, plní a balí PET lahve s pivem. Nyní preformy našly také jiné využití. Slouží na odběrových místech k uložení vzorků odebraných lidem s podezřením na nákazu COVID-19. Zatím pivovar nemocnici dodal 3 000 preforem.

Za nápadem stojí náměstek brněnské nemocnice profesor MUDr. Ondřej Ludka, Ph.D. Ten před časem navštívil pivovar Starobrno, aby si ho prohlédl při veřejné exkurzi, jejíž součástí je i prohlídka PET linky. Po čase si vzpomněl, že preforma ze speciálního plastu se šroubovacím uzávěrem, navíc z nerozbitného materiálu, by se lékařům hodila při odběrech vzorků testovaných lidí.

Odběry do preforem Starobrna se nyní uskutečňují ve stanech před nemocnicí. „Prozatím jsme nemocnici předali prvních 3 000 kusů, do budoucna počítáme s dalšími dodávkami podle potřeby. Jsme rádi, že můžeme takto pomoci,“ uvedl ředitel pivovaru Starobrno Karel Honegr.

„Velmi mě potěšilo, že preformy ze Starobrna našly takové nečekané uplatnění. Jsem proto rád, že přispějeme k řešení současné složité epidemiologické situace doslova v první linii. Až vše pomine, rádi zdravotníky pozveme na prohlídku pivovaru,“ uvedl Milan Schramm, ředitel výroby a logistiky společnosti HEINEKEN ČR, do které Starobrno patří.

Starobrno pomáhá i dalším zdravotníkům. Dnes pivovar například poslal dodávku nealkoholických radlerů zaměstnancům Zdravotnické záchranné služby Jihomoravského kraje.

Starobrno uvádí IPL, APA a višňový RED

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České nápoje

Značka Starobrno rozšiřuje své portfolio o tři nové přírůstky v podobě řemeslných piv. Nově si budou konzumenti moci vychutnat spodně kvašený ležák IPL, svrchně kvašený nefiltrovaný APA nebo višňový RED.

Starobrno je pivo s dlouholetou tradicí a historií, které se z domácího jihomoravského regionu rozšířilo na výčepy po celém Česku. Starobrněnští sládci pro spotřebitele vaří několik druhů piv včetně nejoblíbenější jedenáctky Starobrno Medium, nyní značka nově nabízí i řemeslná piva. „Cílem je představit spotřebitelům další pivní styly. Chceme dodat konzumentům odvahu zkusit něco jiného a nabídnout nové chuťové zážitky za velmi přijatelnou cenu,“ říká Senior Brand Manager značky Starobrno Pavel Geschmay.

Na pivních regálech se pod značkou Starobrno nově objeví India Pale Lager (IPL), American Pale Ale (APA) a ochucené višňové pivo RED. Ve spodně kvašeném ležáku IPL se mísí dobrá pitelnost, ležácká plnost a výraznější hořkost aromatických chmelů, které dodávají pivu lehce citrusovo-kořenitou chuť. Nefiltrované svrchně kvašené pivo APA disponuje vyšší hořkostí a kořenitě-chmelovou chutí, kterou jí dodávají hořké americké chmele. Višňový RED potěší především ty, kteří preferují segment ochucených piv. Při jeho výrobě byl kladen důraz na vyváženost sladké, hořké a kyselé chuti tak, aby ani jedna z nich nevyčnívala a vzniklo vyrovnané a pitelné pivo.

Autorem receptur craftů Starobrno je Jiří Brňovják, vrchní sládek zodpovědný za kvalitu vařených piv ve všech pivovarech Heineken ČR. „Jedná se o nové receptury připravované pomocí tradičních technologií z těch nejlepších surovin. Při výrobě jsou používány i zahraniční suroviny, aromatické chmele, které jsou chuťově zajímavé a nejsou běžnou součástí ležáků prodávaných v Česku,“ dodává Jiří Brňovják, pro něhož je Starobrno domovským pivovarem už 20 let.

Dobyde Starobrno Medium celou republiku?

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České nápoje

Pivovar Starobrno spouští novou kampaň na podporu svého ležáku Starobrno Medium. Značka rozšířená zejména v jihomoravském regionu cílí nově celostátně a staví na pozitivně vnímaných hodnotách moravské pohostinnosti a sdílení toho dobrého. Kampaň s názvem „O dobré věci stojí za to se rozdělit“ je nasazená od začátku března a dominuje jí 45 vteřin dlouhý televizní spot v režii Jana Prušinovského.

Značka Starobrno má za sebou dlouholetou tradici. Její nejoblíbenější jedenáctka je ale nyní známa především na Moravě, a to chce značka nově změnit. „Naší letošní prioritou je přiblížit příběh a kvalitní produkty Starobrna celé republice. Tomu odpovídá idea kampaně i zvolený mediamix,“ uvádí Senior Brand Manager Starobrna Pavel Geschmay. Kampaň je vedle televize nasazená v onlinu, outdooru a POS materiálech. Ve zvolených kanálech poběží od března do léta.

Příběh TV spotu ukazuje, že není vůbec složité sejít se u jednoho stolu a užít si společně radost ze života. „V poslední době vidíme, že spousta lidí vnímá dnešní život jako velmi náročný a komplikovaný. Je tu touha vrátit se k jednoduššímu, vlídnějšímu způsobu života, kdy spolu lidé komunikují bezprostředně. Starobrno jako pivo z jižní Moravy má skvělé předpoklady nést tyto hodnoty,“ říká Henri de la Barre, Planning Director agentury VCCP, která je autorem kreativy.

Autorem spotu je přední český režisér a scénárista Jan Prušinovský. „Je potěšení točit reklamu, která šíří radost ze života. I moje zkušenost je taková, že na jižní Moravě nedělají z běžných starostí větší vědu, než je nutné, a lidé mají ke spontánním setkáním o něco blíž,“ dodává Prušinovský, jehož seriál Most! nedávno získal Českého lva v kategorii Nejlepší dramatický televizní seriál.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.19.07.2020 15:5477