Historie a současnost Pivovaru Starobrno

V současnosti má výsadní postavení na jižní Moravě a přestože opravdové začátky pivovaru je těžké určit, sahají zřejmě až do 14. století. V té době začal ženský gotický klášter pivovarvyrábět a prodávat vlastní pivo.
Významný mezník v historii pivovaru představuje také konec 18. století. Konkurs na sládka tenkrát vyhrál proslulý průkopník a zakladatel moderní výroby piva v Čechách a na Moravě – František Ondřej Poupě. Strávil zde poté celých 7 let, během nichž se dále věnoval rozvoji pivovarnictví, zavedl v brněnském pivovaru teploměr, pivní váhu a otevřel 1. pivovarnickou školu.
Posledními majiteli starého klášterního pivovaru byli Josef Mandel a Hermann Hayek, kteří v roce 1872 vystavěli v ulici V hlinkách zcela nový pivovar. Budovy starého pivovaru využívali při stavbě sladovny; od počátku existence nového pivovaru se mluvilo o „Starobrněnském pivu“.
pivovarV roce 1943 vzniká nová společnost – První brněnský akciový pivovar a moravská sladovna, která však byla již za dva roky znárodněna dekretem prezidenta Beneše a transformována na Starobrněnský pivovar a sladovnu, národní společnost. Po roce 1948 byl pivovar začleněn do podniku Středomoravské pivovary, n. p. a začalo usilovné období s plánovaným řízením. V následujících 45 letech se do pivovaru téměř neinvestovalo, což se velmi výrazně projevilo na kvalitě piva.
Rok 1992 je počátkem moderní historie pivovaru. Starobrno bylo transformováno ze státního podniku na akciovou společnost a rovněž získalo významnou cenu jakosti – 1. místo na pivním veletrhu PIVEX, jenž patří mezi nejprestižnější soutěže, kdy kvalitu piva hodnotí sládci a profesionální degustátoři.
Privatizací v roce 1994 se společnost stala součástí rakouské pivovarnické skupiny BBAG. pivovarZa několik let se ze zastaralého státního podniku stal s přílivem nového kapitálu a kvalitního know-how moderní pivovar, který od té doby získal na českém trhu více ocenění, než kterýkoliv z jeho konkurentů. Jednou ze stěžejních událostí v budování podnikové identity a podnikového designu společnosti STAROBRNO, a.s. byla změna loga, ke které došlo v roce 1995. Nový typ byl později doplněn o slogan značky Starobrno – „Tajemství dobré nálady“. Společnost se tak stala prvním pivovarem v České republice, který začal důsledně používat slogan jako marketingový nástroj.
Fúze v roce 2003 mezi Heineken Group a většinovým akcionářem STAROBRNA, a. s. představuje nejdůležitější mezník v novodobé historii společnosti. BRAU UNION AG, nová společnost založená na základě smlouvy mezi BBAG a skupinou Heineken, se stala nejvýznačnější středoevropskou pivovarnickou skupinou, jejímž členem je i STAROBRNO, a. s.
Zdroj:Stránky Pivovaru Starobrno, 2015


HISTORIE V BODECH
Pivovar Starobrno najdete na Starém Brně a je tak přirozeně silně spjat celou svou historií i současností s Brnem a svým regionem, na který je náležitě hrdý.

● 1243pivovar Už v polovině 13. století udělil Václav I. městu Brnu královská privilegia, přičemž jedním z nich bylo i právo vařit pivo. V roce 1323 založila osvícená královna Eliška Rejčka na Starém Brně cisterciácký klášter, jehož součástí se o dva roky později stal pivovar.



● 1798pivovar Koncem 18. století vyhrál konkurz na sládka tehdejšího Měšťanského pivovaru v Brně na Starobrněnské ulici proslulý průkopník a zakladatel moderní výroby piva v Čechách a na Moravě František Ondřej Poupě a zasloužil se tak o rozvoj pivovarnictví v Brně. Strávil v Brně celých 7 let, během nichž se dále věnoval rozvoji pivovarnictví, zavedl v pivovarnictví teploměr, pivní váhu a otevřel 1. pivovarnickou školu.


● 1872pivovar Poslední majitelé klášterního pivovaru Josef Mandel a Hermann Hayek se v roce 1872 rozhodli postavit nový moderní pivovar v ulici Hlinky v bezprostředním sousedství dnešního Mendlova náměstí. Pivo, které se zde vařilo, bylo od počátku známé jako „starobrněnské“. V roce 1896 už má výstav kolem 160 tis. hl ročně. V roce 1895 přechází pivovar z ledování na umělé chlazení a rozsvěcuje se zde první žárovka.


● 1897pivovar V roce 1897 je zde umístěna první elektrická pneumatická sladovna v rakouských zemích, která je umístěna do nové budovy sladovny. V roce 1903 produkce piva dosahuje rekordních 275 tis. hektolitrů piva, toto bude překonáno až v poválečném roce 1946. Ve 20. letech 20. století se ve Vídni zakládá distribuční sklad, do kterého je dováženo denně až 5 vagónů starobrněnského piva.


● 1931pivovar Ve 30. letech 20. století se starobrněnský pivovar stává největším pivovarem na Moravě a nabízí široké portfolio piv a pivních speciálů. Kromě tradičních výčepních piv vyrábělo čtrnáctistupňové pivo Baron Trenck a pivní pálenku Bier Brand.



● 1948pivovar V roce 1944 poškodilo americké bombardování mimo jiné i pivovar. V roce 1948 byl pivovar předán „do rukou lidu“ a dlouhá desetiletí let se do něj neinvestovalo, což se bohužel podepsalo na jeho stavu.



● 1992pivovar Moderní éra starobrněnského pivovaru se začala psát roku 1992. Právě tehdy vznikla ze státního podniku akciová společnost a o dva roky později se stala součástí rakouské pivovarnické skupiny BBAG, která započala modernizaci pivovaru. V roce 2003 přechází Starobrno pod skupinu Heineken Group. Díky přílivu kapitálu a kvalitního know-how, získává pivovar postupně na českém pivním trhu mnoho ocenění.


● 2008pivovar Uvedli jsme do provozu novou modernizovanou varnu, díky které máme kvalitu vaření našeho piva pod skvělou kontrolou. Pivo u nás vaříme stále tradičními postupy - typickou metodou pro český spodně kvašený ležák, tedy vařením dekokčním způsobem na dva rmuty, a to výhradně z českých a moravských surovin.


● 2012pivovar Od roku 2012 je naše sudové a lahvové pivo nepasterizované, díky čemuž si ještě více uchovává svoji čerstvou a přirozeně lahodnou chuť, jejímž základem jsou nejlepší moravský slad a nejjemnější žatecký chmel.



● 2016pivovar V roce 2016 jsme pro vás otevřeli nové návštěvnické prostory a dále zvelebujeme celou exkurzní trasu.



Zdroj:Stránky Pivovaru Starobrno, 2018


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Starobrno

Kdy:dle určených časůObec:BrnoZdroj:Pivovar Starobrno

Prohlídka spojená s degustací piva
Pivovar Starobrno, který na stejném místě v ulici Hlinky nedaleko Mendlova náměstí stojí už od roku 1872, se stále častěji stává oblíbeným výletním cílem. Pivovarem provázejí kvalifikovaní průvodci, kteří turisty seznámí s dlouhou historií vaření piva na Starém Brně i v samotném pivovaru Starobrno. Dále je informují o všech fázích výroby piva, tradiční technologii a kvalitních surovinách k jeho vaření.

Program exkurze
Návštěvníci si projdou varnu i prostory, kam ústí cylindrokonické tanky ke kvašení piva. Z ochozu si prohlédnou linku na vyfukování, plnění a balení PET lahví. Na závěr všechny dospělé čeká degustace v Pivovarské restauraci.

Jak se objednat
Exkurze se konají v pracovní dny i víkendy, a to v předem určených časech.

Pracovní den 8.00 - 17.30 hod nutné objednat
Sobota od 11.00 a od 13.00 hod bez objednání
Neděle od 14.00 a od 15.00 hod bez obejdnání

e-mail: exkurze@starobrno.cz
telefon: +420 737 224 087

Exkurze mohou probíhat s výkladem v českém, anglickém, německém a ruském jazyce. V případě skupin nad 10 osob je objednávka nutná kvůli zajištění dostatečného počtu průvodců.

CENY EXKURZÍ
Dospělý 150 Kč
Studenti na 18 let 100 Kč
Důchodci 100 Kč
Žák školní výpravy s doprovodem 60 Kč

Aktualizováno: před rokem

Starobrno začalo vařit zelené pivo na Velikonoce. Obsahuje kopřivy

Publikováno:před 27 dnyZdroj:Týden.czAutor:ČTK

První várku zeleného piva na Zelený čtvrtek uvařili v brněnském pivovaru Starobrno. Receptura jediného speciálu, který v největším jihomoravském pivovaru připravují, zahrnuje bylinný výluh obsahující mimo jiné kopřivu a likér, který pivu dodává zelenou barvu. Ve Starobrně letos velikonoční speciál připravují už počtrnácté.

"Stejně jako v minulých letech uvaříme 4500 hektolitrů zeleného piva pro český trh a 510 hektolitrů pro Slovensko. Už třetím rokem uvařené množství nezvyšujeme, protože pití zeleného piva má být spojené s Velikonocemi a nemělo by být dostupné příliš dlouho po nich," řekl sládek pivovaru Svatopluk Vrzala.

Recept na třináctistupňový speciál znají jen čtyři lidé. Vaří se ze speciálního světlého ječného sladu, odrůdy chmele Žatecký poloraný červeňák a v přesně daný okamžik se do mladinové pánve přidává speciální bylinný výluh. Pivovar prozrazuje pouze to, že jeho součástí je kopřiva a na jednu 500litrovou várku je zapotřebí asi pět litrů výluhu. Po uvaření pivo osm dnů kvasí a několik týdnů dozrává při teplotě kolem jednoho stupně Celsia. Po filtrování se do něj přidává ještě likér kvůli barvě.

Vedení pivovaru na zeleném pivu oceňuje hlavně to, že si jej vychutnají všichni milovníci piva, nejde pouze o gurmánskou specialitu pro opravdové fajnšmekry. "Od jiných speciálů se zelené pivo hodně liší právě svou pitelností, o to se nejvíce snažíme. Aby si k němu našel cestu i běžný konzument," uvedl Milan Schramm, výrobní ředitel společnosti Heineken, která značku Starobrno vlastní.

Heineken je třetí největší česká pivovarnická skupina a její zisk stoupl v roce 2017 zhruba o 23 procent na 206,4 milionu korun. Tržby Heinekenu klesly podle výroční zprávy o 1,7 procenta na 3,13 miliardy korun. Do skupiny patří pivovary Krušovice, Velké Březno a Starobrno. Jednotlivé pivovary samostatné výsledky neuvádějí.

Naše pivo je už mnoho let stejně dobré, říká nový šéf Starobrna

Publikováno:před měsícemZdroj:iDNES.czAutor:Marek Osouch

Dva a půl roku šéfoval pivovaru Starobrno Ondřej Koucký. Od začátku letošního roku ho však v čele podniku na Mendlově náměstí, který patří do nizozemské skupiny Heineken a ročně uvaří přes 1,25 milionu hektolitrů piva, vystřídal další Pražan.
„Starobrno má v rámci Heinekenu fantastickou pověst,“ říká nový ředitel Karel Honegr.

Do Starobrna přecházíte z krušovického pivovaru. Jaké pivo si teď dáváte v restauraci nebo kupujete domů?
V Brně samozřejmě brněnské pivo. Vaříme ho tady, chodím na degustace, mám ho rád.

Kdy jste vůbec Starobrno ochutnal poprvé?
Už je to nějakou dobu, kdy jsem pil dvanáctku Draka. Byl na mě tehdy hodně silný, ale oblíbil jsem si ho. Pivo mám rád celkově. Chodím a zkouším různé značky pod Heinekenem. Zajímá mě, jak je v restauracích čepují. Od brněnské nabídky většinou přejdu k Březňáku nebo Krušovicím, které jsem pil dosud.

Máte kolem sebe lidi, kteří by vám dokázali říct, že Starobrno není dobré?
Najdou se kritici každého piva. To se týká i Plzně. My ale můžeme zodpovědně říct, že se naše pivo vaří už mnoho let podle stejných receptur a je i stejně dobré. Je však možné, že se mění chutě lidí. Dopad na to má samozřejmě i fakt, jak dostanu pivo natočené v hospodě.

Takže vidíte zásadní vliv na pověst piva také u hospodských?
Přesně tak. Jednou z našich priorit je soustředit se na to, abychom si byli jistí, že se pivo dostane ke konzumentovi v takové kvalitě, v jaké je v pivovaru. Když nám volá nespokojený hospodský, okamžitě je sládek schopen vyjet a vyřešit s ním problém na místě. Na to teď klademe důraz.

Proč jste se o post šéfa brněnského pivovaru vlastně ucházel?
Jde o prestižní místo. V rámci Heinekenu má Starobrno fantastickou pověst. Přišel jsem z oddělení, které mělo na starosti služby zákazníkům, což vnímám jako to hlavní, co musíme podporovat. To jsem chtěl do Brna přinést.

Jak konkrétně tedy budete služby zákazníkům zlepšovat?
Ono to zní hrozně obecně, ale pro nás to hlavně znamená, že lidi, kteří vaří pivo, jezdí za hospodskými řešit jejich problémy a učí je pivo čepovat, jak chceme, aby ho zákazník dostal. Pivovar musí dělat kroky směrem k hospodám.

Při svém nástupu jste avizoval, že se chcete zaměřit na podporu prodeje v domácím regionu. Vypijí tedy Brňané a lidé na jižní Moravě málo Starobrna?
Určitě ho nepijí málo. Pořád jsme v regionu dominantní silou, ale trh je vysoce konkurenční, vidíme tlak malých pivovarů. Proto vnímáme jako nutnou potřebu poskytovat našim zákazníkům prvotřídní službu, o níž jsem mluvil.

Do Krušovic jste naskočil v roce 2012, do té doby jste ale neměl zkušenost s výrobou piva ani potravinářským průmyslem. Pracoval jste ve firmě zaměřené na prodej drogistického zboží nebo v někdejším Telecomu. Proč jste si vybral zrovna pivovarnictví?
To byla šťastná shoda okolností. V předchozí práci jsem měl na starosti největší sklad firmy ve střední Evropě. Tehdy do Heinekenu hledali člověka na místo manažera plánování a logistiky. Tu jsem znal dobře ze skladu a plánování mi taky nebylo zcela neznámé, protože jsem se s ním už dříve potkával. Každopádně mě lákalo přesunout se do pivovarnictví, takže jsem tento krok udělal a jsem za to rád.

V Krušovicích jste měl na starosti právě plánování a logistiku a snažil jste se různými opatřeními zlepšit efektivitu práce. Je to něco, v čem dnes brněnský pivovar pokulhává?
Vůbec ne, Starobrno je v tomto ohledu naopak v rámci celé skupiny Heineken jeden z nejlepších pivovarů. Minulý rok podnik dosáhl na naprosto fantastické ocenění, když získal takzvanou Stříbrnou cenu. Tu nemá ani deset ze zhruba 140 pivovarů v Heinekenu.

Co to znamená?
Že pivovar má minimální spotřebu energií při výrobě piva, minimální spotřebu vody, zato velice produktivní provoz v tom, že na jednoho zaměstnance připadá hodně uvařených hektolitrů. Nedá se toho dosáhnout z roku na rok. Je to řada opatření za spoustu let, než se pivovar „vytuní“. Většina ostatních oceněných pivovarů je navíc postavena nově na zelené louce, takže od začátku disponují jinou technologií než my tady ve Starobrnu.

Jaké nedostatky byste tedy chtěl ve Starobrnu vylepšit?
Pivovar má jedno vrozené omezení, což je místo. Potřebovali bychom mnohem větší sklady, manipulační prostory, ale s tím nic neuděláme. Do pivovaru ale i dál investujeme, například do digitalizace, v níž je jedním z nejlepších.

Výroba piva je přece jen stále spíše řemeslo než automatická linka s roboty. V čem spočívá digitalizace v pivovarnictví?
Máte pravdu, pořád tu pracují lidé. V minulosti se budovaly velíny, kde bylo na obrazovkách vidět, jak vše běží. Dneska má každý zaměstnanec svůj tablet. Nic není na nástěnkách, vše už je v tabletu.

Jak v digitalizaci hodláte pokračovat letos?
Plánujeme přejít do varny. Na konci roku bychom mohli být zhruba ve třetině pivovaru. V některých částech, kde už máme hotovo, zaměstnanci s sebou kromě tabletů nosí také chytré hodinky. Ten důvod je takový, že člověk chodí po pivovaru, může dělat něco jiného, a když se něco děje se zařízením, které obsluhuje, na hodinkách se mu to ukáže, nemusí tam stát. A má to i bezpečnostní aspekt, tedy že mistr ví, kde jeho lidi jsou.

Vaří tedy pivo ještě člověk, nebo program v tabletu?
Samozřejmě ho dělá člověk, nicméně ho vyrábí tak, že ovládá počítač. Vše jede v automatu, ale pořád je tam sládek, který musí pivo v určitých fázích výroby degustovat. Digitalizace nám zajišťuje, že pivo má stabilní kvalitu.

Když jste na začátku říkal, že se pivo dělá pořád stejně, tak je to tedy skutečně pravda? V minulosti tyto technologie přece neexistovaly, pivo nebylo pod neustálou kontrolou v každém okamžiku výroby, takže přece muselo být jiné...
Pokud lidé měli stejné zkušenosti a chtěli vyrobit stejné pivo, tak se ručně dobrali k podobnému výsledku jako my s technologiemi. Chuťově nemohlo být identické, ale bylo velmi podobné.

Hodně se mluví o velmi nízké nezaměstnanosti v Česku a u pivovarů hlavně o nedostatku sládků s tím, jak vyrostly minipivovary. Máte dost lidí?
Je to až neuvěřitelné, ale my máme minimální fluktuaci, tedy odchody zaměstnanců a příchody nových. Právě jedním z parametrů při udílení Stříbrné ceny je také ten, jak se pivovar stará o své lidi. A u nás se jich mění jen pár za rok.

V Brně se nevyrábí pouze Starobrno, ale i další značky Heinekenu, třeba nealkoholický Zlatopramen nebo Hostan. Plánujete ohledně nich nějaké změny, například bude se výroba některého z těchto piv navyšovat nebo přesouvat jinam?
Aktuálně žádné zásadní změny neplánujeme, značky jsou hodně regionálně ukotvené, není důvod to dělat jinak. Vše souvisí i s vývojem trhu. Třeba rok 2018 nám hrál do karet – bylo velmi horké léto.

Které pivo Starobrna se nejvíce prodává?
Na množství surového piva je to zdaleka nejvíce sudová jedenáctka Medium.

Objeví se nějaký nový druh Starobrna, nebo zůstanete u zaběhnutých značek?
Vím, že marketingové oddělení má nějaké inovace v hlavě, ale nevím, v jaké je to fázi a co a kdy půjde do výroby. Samozřejmě se díváme i na nabídku minipivovarů, sládci jdou jejich piva ochutnat, pak nad tím debatujeme a přemýšlíme o tom. Třeba teď český trh zažívá boom svrchně kvašených piv typu IPA, která právě minipivovary hodně vaří.

Chtěl byste, aby takové pivo vznikalo i ve Starobrnu?
Naše cílová skupina má trochu jiné chutě. Mně chutná brněnské pivo, jaké je dnes, takže pivo typu IPA nevnímáme jako prioritu. Sám mám napitých piv hodně, ale vždy u mě nakonec zvítězil klasický český spodně kvašený ležák, jenž má pitelnost a hořkost, která mi vyhovuje.

Žijete v Praze. Budete se teď se změnou zaměstnání stěhovat do Brna?
Budu, ale až později. Mám dvě malé děti, které chodí do školy, takže ve školním roce ne, ale od září bychom tady už chtěli být.

Kam v Brně nejraději chodíte na pivo, když vynecháme starobrněnskou Pivovarskou restauraci, kterou máte hned po ruce?
Po pravdě, dál jsem se ještě nedostal. První měsíc byl dost hektický. Nicméně byl jsem tady už o Vánocích, kdy jsem si prošel v Brně adventní trhy. Ty mě uchvátily, protože i když moje manželka pochází z Moravy, přímo v historickém centru Brna jsem předtím nikdy nebyl.

Opravdu?
Ano, ze své původní pozice jsem jezdil jen do pivovaru. Ale brněnské centrum o Vánocích opravdu vypadalo lépe než Praha, kde je to hodně komerční. Tady jsem měl takový příjemný pocit u srdce.

Šéfem pivovaru Starobrno se stal Karel Honegr

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTK

Brněnský pivovar Starobrno ze skupiny Heineken má od začátku roku nového ředitele. Po interním výběrovém řízení se jím stal Karel Honegr, který dosud pracoval jako lídr zákaznického servisu a logistiky české pobočky Heinekenu. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.

Dosavadní ředitel Ondřej Koucký, který ve funkci působil od poloviny roku 2016, se přesunul do Bulharska, kde nastoupil do funkce ředitele výroby a logistiky bulharské pobočky skupiny Heineken.

Karel Honegr je absolventem Vysoké školy ekonomické v Praze a ve skupině Heineken působí od roku 2012, kdy nastoupil jako manažer plánování a logistiky pivovaru Krušovice.

Za svůj největší dosavadní úspěch považuje reorganizaci logistiky a zlepšení atmosféry na pracovišti v odděleních logistiky, které vedlo ke zvýšení efektivity práce. "Protože pivo začíná u lidí, zaměřím se na spokojenost, rozvoj a bezpečnost našich zaměstnanců, dále na podporu prodeje v domácím regionu a v neposlední řadě na podporu digitalizace v rámci celého dodavatelského řetězce, což je oblast, ve které se stal pivovar Starobrno jedním z nejpokrokovějších pivovarů ve světě Heinekenu," uvedl po svém jmenování Honegr.

Do skupiny Heineken v České republice patří ještě pivovar v Krušovicích a Velké Březno u Ústí nad Labem. Ostatní provozy, které Heineken v České republice měl, už skončily. Skupina Heineken je dlouhodobě trojkou na českém trhu po plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen.

Život nepočká! Starobrno plnilo tajná přání

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České nápoje

Starobrno i během adventu pokračuje ve své úspěšné letošní kampani Život nepočká. Na vánočních trzích na náměstí Svobody se o jedné adventní neděli splnily sny několika lidem.

Starobrno prostřednictvím videa na FB oslovilo lidi, kteří by svým blízkým, partnerům a kamarádům chtěli splnit jejich přání nebo sen – třeba výlet, adrenalinový zážitek nebo absolvování kurzu. Z mnoha tipů vzešli celkem čtyři vítězové. Fanoušek fotbalového klubu Arsenal pojede díky své přítelkyni na zápas do Londýna. Dlouholeté přání se splnilo také paní, která toužila po tandemovém seskoku padákem. Pobyt v Nízkých Tatrách snad pomůže překonat strach ženě, která přestala lyžovat po úrazu, a nyní by se k tomuto sportu ráda vrátila. Konečně nejméně obvyklý zážitek si odnesl muž, který se projede po Transsibiřské magistrále.

„Připadá nám, že lidé si často svá přání neplní a sny odkládají. Konec roku je přece jako stvořený k bilancování a novým předsevzetím, Mnozí si je ale spojují s věcmi, které by dělat měli - a nejde tak o opravdové sny. Naší snahou bylo lidi povzbudit ke splnění svých snů, protože život nepočká,“ konstatovala manažerka značky Starobrno Petra Havlišova.

Kromě rozdávání velkých dárků byla součástí odpoledne také soutěž o starobrněnské ceny. Otázky se týkaly historie pivovarnictví v Brně i samotného pivovaru a diváci předvedli opravdu překvapivé znalosti.

Hokejisté Komety opět na plechovkách Starobrna

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:České nápoje

Starobrno jako každoročně pro milovníky piva, Komety i sběratele připravilo limitovanou edici plechovek. Jejich design odkazuje na zisk extraligového titulu dva roky po sobě. Tento double si vyloženě říkal o koncept dvojic těch hráčů Komety, kteří na ledě nejvíce vzájemně spolupracovali, a díky tomu se stali také oni strůjci letošního opakovaného úspěchu. Plechovky 0,5 litru obsahují dlouhodobě nejoblíbenější a nejprodávanější produkt starobrněnského pivovaru – jedenáctku Starobrno Medium, které nedávno zvítězilo v kategorii světlých ležáků na prestižní degustační soutěži Žatecká Dočesná.

Spotřebitele i fanoušky tak potěší dvojice hráčů s výstižnou charakteristikou a samozřejmě podpisem. Starobrno je léta hrdým partnerem úspěšného hokejového klubu, proto už od roku 2013 nepřetržitě každý rok ke startu každé hokejové sezony připravuje limitované edice s vyobrazenými hráči. „V roce 2017 jsme společně s Kometou a fanoušky oslavili titul po 51. letech. S přáním, aby následující sezona byla stejně úspěšná. To se podařilo a přejeme do budoucna opět všechno nejlepší,“ uvedla manažerka značky Starobrno Petra Havlišová.

A kteří hokejisté se na plechovkách objeví?

Martin Erat #10
Martin je největší hvězdou celé české Tipsport extraligy vůbec. Sehrál tisíc zápasů v NHL a startoval na čtyřech olympiádách. Střílí rozhodující góly, dává klíčové přihrávky, řeší detaily. Jednoznačný tahoun Komety hokejem prostě žije. Jeho parťákem je Leoš Čermák.

Leoš Čermák #12
Leoš je kapitán, lídr a duše kabiny, Osobnost s autoritou napříč celým týmem, která ho dokáže vést ke společnému cíli. Když něco řekne, tak to prostě platí, když vyjede na led, soupeř to pocítí. V Kometě hraje dlouhá léta, ještě déle, než jeho parťák Martin Erat.

Jan Hruška #57
Jan je brněnský rodák s šikovnýma rukama, co nešetří úsměvem - a současně je schopen rozhodnout zápas. Pohodář z Moravy, který s hokejem začínal na slavném stadionu za Lužánkami. Nyní se mu dva roky po sobě poštěstilo slavit mistrovský titul. Jeho parťákem je Tomáš Malec.

Tomáš Malec #71
Tomáš to do Brna „vzal“ přes zámoří i kariéru v české nejvyšší soutěži. Neváhá lehnout do každé střely, neuhne z jediného souboje a kdykoli se postaví za své spoluhráče. V Brně je teď doma a Kometu už má ve svém srdci, stejně jako její fanoušky. Jeho parťákem je Jan Hruška.

Alexandre Mallet #95
Kanadský sympaťák našel svou hokejovou rodinu po angažmá v Pardubicích až v Brně. Je sám sebou, hraje rychlý kombinační hokej a jeho hvězda září hlavně v play-off. Dokáže pláchnout soupeřům a rozhodnout zápas i ve vlastním oslabení. Jeho parťákem je Michal Gulaši.

Michal Gulaši #24
Špičkový obránce Michal se nebojí dát hit a ochránit brankáře. Na své hokejové pouti prošel zámořím, Skandinávií i českou nejvyšší soutěží, aby v posledních dvou sezonách pomohl Kometě ke dvěma mistrovským titulům za sebou. Jeho parťákem je Alexandre Mallet.

Starobrno podpořilo další regionální sportovní klub FC Zbrojovka Brno

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:České nápoje

Pivovar Starobrno je novým partnerem FC Zbrojovka Brno. To v praxi to znamená, že se tradiční brněnská značka bude čepovat při zápasech na stadionu na Srbské ulici. Vizuálně tam na sebe upozorní například u stánků.

U příležitosti nové spolupráce uspořádá Starobrno autogramiádu s celkem 22 hráči klubu, kterou bude moderovat Petr Švancara. Uskuteční se v úterý 16. října od 18:00 hodin do 20:00 hodin ve starobrněnské Pivovarské restauraci - pivnici na Mendlově náměstí. Příznivci Zbrojovky a Starobrna se mohou těšit na jedno pivo zdarma po celou dobu konání autogramiády, pokud přijdou ve „zbrojováckém“ oblečení či s doplňky, jako třeba s čepicí. Od hostesek při vstupu pak dostanou pivenku, na kterou si vyzvednou pivo přímo od čepu zdarma. Program se chystá i venku před pivnicí, a to v podobě různých soutěží. Zájemci mohou vyhrát spoustu pěkných dárků od obou partnerů Starobrna i Zbrojovky v jejich stáncích. Vyhrát dále mohou i vstupenky na nedělní zápas Zbrojovky.

Starobrno si nového partnerství s FC Zbrojovka Brno velmi cení. Jde totiž o regionálního partnera, kterého v Brně zná bez nadsázky každý. „Zbrojovka je pro nás skvělý partner, na fotbal chodí celé generace Brňanů, má silnou fanouškovskou základnu. Proto jsme rádi, že jim můžeme nabídnout právě naše starobrněnské pivo, které k Brnu patří stejně neodmyslitelně jako Zbrojovka,“ konstatoval obchodní ředitel pro Moravu Pavel Sokol. A spolupráci vítá i předseda představenstva Zbrojovky Václav Bartoněk. "Je pro nás potěšující, že jsme v duchu regionální sounáležitosti mohli uzavřít smlouvu o partnerství právě s pivovarem Starobrno," uvedl Václav Bartoněk.

Zbrojovka dále představuje i spoustu doprovodných aktivit. Jde například o Tour de klub, jejímž cílem je větší vzájemné propojení Zbrojovky a amatérských celků. Své partnerské kluby Zbrojovka touto cestou inspiruje a napomáhá jejich dalšímu rozvoji. Kluby se dočkají například tréninku na domácím hřišti, které vedou trenéři Zbrojovky, účasti při pravidelných náborech fotbalistů či diskuzí zástupců klubu s rodiči či trenéry. Starobrno je partnerem uvedených tour v okolí Brna. Příznivci fotbalu se tak mohou těšit nejen na pivo, ale třeba i soutěže o starobrněnské dárky.

Na Dnu Starobrna teklo pivo proudem a Kometa představila dresy pro novou sezonu

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Brněnský deníkAutor:Eliška Gáfriková

Pivo teklo proudem, reproduktory duněly a nadšení lidé tančili a bavili se. Pivovar Starobrno zaplnily tisíce návštěvníků na dalším ročníku tradičního hudebního festivalu Den se Starobrnem. Letos zájemcům zahrálo jedenáct kapel.

Akce začala v sobotu již před polednem. „Na horním nádvoří pivovaru se pak před jednou hodinou křtil dres brněnské Komety pro novou sezonu," uvedla mluvčí pivovaru Heineken pro Českou republiku Ludmila Čechová.

Odpoledne a večer pak už areál pivovaru kromě komentovaných prohlídek a pochutávání si na zlatavém moku patřil hlavně hudbě. „Koncerty jedenácti kapel se střídaly na pódiích na horním i dolním nádvoří. Hlavním lákadlem programu bylo vystoupení skupiny Portless se zpěvákem Kryštofem Michalem," zmínila Čechová.

Ředitel pivovaru Starobrno: Řadíme se mezi pivovary s nejefektivnějším využitím vody

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Vodárenství.cz

Veřejností v současnosti rezonuje palčivá problematika sucha a s ním související snížené zásoby vody v některých lokalitách. Češi jsou národem pivařů a v zemi se v minulém roce vyrobilo 20 milionů hektolitrů piva. Jeho výroba patří ve spotřebě vody k náročným procesům. Zeptali jsme se proto představitelů pivovarů a zjišťovali jsme, kolik hektolitrů vody ročně na výrobu piva spotřebují, jestli se jich dotýkají problémy s vydatností vodních zdrojů nebo zda plánují investovat do technologií, které spotřebu vody sníží.

Pivovar Starobrno je součástí nizozemské skupiny Heineken. Ve starobrněnském pivovaru se vaří pivo od roku 1325. Podle ředitele Ondřeje Kouckého monitorují množství využité vody pomocí několika desítek průtokoměrů napojených na online systém a v celosvětovém měřítku se řadí mezi pivovary s nejefektivnějším využitím vody. Tu podnik nakupuje od Brněnských vodáren a kanalizací. Společnost také hledá další cesty k ještě efektivnějšímu využití nejcennější suroviny.

Kolik hektolitrů vody ročně na výrobu piva spotřebujete, jakou metodou spotřebu monitorujete? Kolik vody spotřebujete na další procesy související s výrobou (mytí obalů atd.).
Množství spotřebované vody monitorujeme pomocí několika desítek průtokoměrů napojených na online systém. Spotřebu vody vyjadřujeme v poměru vůči objemu vyrobeného piva, kde jsme v minulém roce dosáhli výsledku pod 2,8 hektolitru vody na 1 vyrobený hektolitr piva. Z toho přibližně 1 hektolitr vody je spotřebován do produktu samotného a na zbylý provoz (sanitace zařízení, mytí obalů, chladicí okruhy apod.) spotřebuje méně než 1,8 hektolitru. Tím se řadíme mezi pivovary s nejefektivnějším využitím vody nejen v České republice, ale i v celosvětovém měřítku.

Pocítil nějak pivovar sucho nebo problémy s kapacitou vodních zdrojů, které pro svou výrobu využívá?
Náš pivovar ne, protože s vodou hospodaříme velmi opatrně a nakupujeme ji od Brněnských vodáren a kanalizací, které mají stabilní a vydatné zdroje.

Investuje nebo plánuje pivovar investovat do technologií, které spotřebu vody sníží?
Ano, neustále hledáme další cesty jak dále zefektivnit využití vody a již tak velmi dobrý výsledek ještě dále posunout do naprosté špičky v mezinárodním porovnání.

Starobrno vzkazuje svým pivařům: Život nepočká!

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Metro.cz

Starobrno představilo novou kampaň s ústřední myšlenkou Život nepočká. Spustilo ji vtipnými on-line spoty, inspirovanými akčními filmy ze sedmdesátých let s překvapivým rozuzlením. Další novinkou je i vizáž starobrněnských produktů, a to včetně nejoblíbenější značky - jedenáctky Starobrno Medium.

Vystupte z každodenní rutiny, nežijte v zajetých kolejích, otevřete oči, spontánně se seznamujte a bavte se známými i novými lidmi. Život nepočká! To je hlavní sdělení nové kampaně značky Starobrno, kterou představuje právě v těchto dnech. Tematicky tak navazuje na dlouhodobou komunikaci, sázející na tajemství dobré nálady a samozřejmě specifický humor, který je Brňanům tak vlastní. „V Brně žijí otevření a spontánní lidé, kteří mohou být pro zbytek republiky inspirací, aby se nechávali více unášet životem, protože ten nepočká. Takovou atmosféru má navodit posezení u našeho piva, a s touto myšlenkou pracuje nová kampaň,“ uvedla manažerka značky Starobrno Petra Havlišová.

Prakticky se kampaň představí v on-line médiích, konkrétně sérií pěti videí. V nich diváci sledují napínavou honičku Klaďase a Padoucha. Na známých místech Brna spoty natáčel Jiří Volek, režisér zatím poslední řady reality show Robinsonův ostrov. V roli agenta Klaďase diváci uvidí herce Jakuba Gottwalda, brněnského rodáka, v současnosti člena souboru Národního divadla. Klaďas se na cestě k polapení Padoucha v podání herce Filipa Kaňkovského nechává strhnout brněnskou atmosférou, takže hra na kočku a myš má nakonec nevšední rozuzlení. Režisér Volek se inspiroval akčními filmy ze sedmdesátých let, které dodnes neztratily nic ze své kvality. Přizpůsobil tak styl natáčení, zabarvení obrazu, nechybí ani originální humor. Autorem kreativního konceptu Život nepočká je agentura VCCP.

„Přijít s novou kampaní pro Starobrno byla výzva - netvořili jsme ji pouze pro místní, kteří považují Starobrno za nedílnou součást jejich domovského města, a svým způsobem i života, ale i pro zbytek republiky. Kampaň má totiž za cíl místním lidem připomenout, co je a jejich město činí tak jedinečnými a zároveň tyto vlastnosti představit i dalším,“ konstatovala Simona Fischmeisterová z kreativní agentury VCCP.

Spolu s novými spoty představuje značka Starobrno novou vizuální identitu všech svých produktů. Cílem bylo vytvořit design vyznačující se vzdušností, jednoduchostí a menší zdobností než dříve – a to se podle Petry Havlišové podařilo. Design tak dobře koresponduje s pozicí značky na pivním trhu. „Starobrno se snaží motivovat lidi, aby opustili svoji bublinu a otevřeli se známým i neznámým lidem kolem sebe, s nimiž budou sdílet dobrou náladu a společné chvíle nad pivem. S vidinou nových spontánních zážitků a dávkou humoru, to vše je pro Starobrno přece typické,“ doplnila P. Havlišová.

Autorem nové vizuální identity je studio LION brand & story s.r.o. Změny se týkají loga značky Starobrno, dále etiket i vizuální podoby plechovek a multipacků celého portfolia. Zvláštní pozornost si zasluhuje „vlajková loď pivovaru“ Starobrno Medium. „Jedenáctka Starobrno Medium má v našem pivovaru výsadní postavení, jsme na ni mimořádně hrdí. Chceme, aby si oblibu získala i za hranicemi Jihomoravského kraje. Proto se Medium snažíme co nejvíce dostat i mimo region, aby toto pivo měli šanci ochutnat lidé v celé České republice. Myslíme si totiž, že starobrněnský pivovar skvěle reprezentuje a dává o něm patřičně vědět,“ konstatoval ředitel a vrchní sládek pivovaru Ondřej Koucký.

Starobrno Medium chutná nejen spotřebitelům, ale i odborníkům na degustačních soutěžích. V letošním roce získalo třetí místo v soutěži Zlatý soudek PIVEX, vloni bylo Medium druhé na soutěži České pivo a třetí na Pivu České republiky. Ze soutěží ve své kategorii světlých ležáků vozí umístění na předních příčkách už řadu let.

Život a pivo nepočká, padouch ano, vzkazuje Starobrno

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:MarketingSales.cz

Starobrno startuje novou kampaň, která podobně jako v minulosti staví nikoliv na klišé v podobě vybraných surovin, ale na humor.

Ústřední myšlenka nové kampaně Starobrna patřící do skupiny Heineken zní Život nepočká. Tematicky tak navazuje na dlouhodobou komunikaci, sázející na specifický humor. "V Brně žijí otevření a spontánní lidé, kteří mohou být pro zbytek republiky inspirací, aby se nechávali více unášet životem, protože ten nepočká. Takovou atmosféru má navodit posezení u našeho piva, a s touto myšlenkou pracuje nová kampaň," vysvětluje Petra Havlišová, manažerka značky Starobrno.

Pětice on-line spotů je inspirována akčními filmy ze sedmdesátých let s honičkami Klaďase a Padoucha. Na známých místech Brna spoty natáčel Jiří Volek, režisér zatím poslední řady reality show Robinsonův ostrov. V roli agenta Klaďase diváci uvidí herce Jakuba Gottwalda, brněnského rodáka, v současnosti člena souboru Národního divadla. Klaďas se na cestě k polapení Padoucha v podání herce Filipa Kaňkovského nechává strhnout brněnskou atmosférou a místo honičce se raději věnuje popíjení piva. Autorem kreativního konceptu Život nepočká je agentura VCCP.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.20.02.2019 09:4960