Historie a současnost Královského pivovaru Krušovice

Historie Královského pivovaru Krušovice se datuje až do 16. století. První písemný doklad o pivovaru pochází z roku 1581, avšak pivo se v Krušovicích vařilo bezpochyby mnohem dříve. Skutečnou slávu krušovického pivovarnictví však založil císař a český král Rudolf II., který roku 1583 pivovar zakoupil pro Českou korunu. Od té doby patří Krušovice neodmyslitelně k dějinám českého piva.
Jak podoba pivovaru, tak způsob výroby doznaly od časů Rudolfa řady změn, to podstatné však zůstalo. Prvotřídní žatecký chmel, sluncem prozářený ječný slad, čirá pramenitá voda a především láska a nadšení sládků, kteří po staletí uchovávají krušovickou recepturu příštím generacím.

pivovarHistorické mezníky v časové ose:
● 1581 - Založení pivovaru
● 1583 - V Anglii vládla Alžběta I., v Česku Rudolf II., ve Francii Jindřich III. a krušovický pivovar patřil České koruně.
● 1605 - Guy Fawes a jeho komplicové se pokusili odpálit nálož ve Westminsterském paláci a kvalita piva v Krušovicích se ověřovala tak, že sládek Šimon musel sednout na pivem namočenou lavičku a počkat, až uschne. Pokud se pak zvedl a lavička zůstala přilepená k jeho kalhotám, bylo pivo v pořádku!
● 1620 - Bitva na Bílé hoře. Sládek Šimon střídavě poslouchá ruch války a šumění z varných kotlů. Různá žoldnéřská vojska pak drancují pivovar, ale i šíří slávu krušovického piva. Zrodil se Mušketýr, slavné pivo z Krušovic. pivovar
● 1652 - Když Holandská Východoindická společnost založila Kapské Město a v Anglii začali používat parní topení k vytápění skleníků, v Krušovicích už rok za naplněné sudy ručil, dokud je hostinský prázdné nevrátil, sládek Votýpka.
● 1682 - Petr Veliký se stává ruským císařem a sládkem našeho pivovaru Vodička. Krušovické pivo mu přišlo tak skvělé, že se s ním doslova oženil a prožil v pivovaru krásných 24 let. O tři roky později se majitelem pivovaru stává Arnošt Josef z Valdštejna, což je k velkému prospěchu.
● 1719 - Daniel Defoe vydává román Robinson Crusoe a na proslulé krušovické „baby“ se těší nový sládek Kočí. „Baby“ se tehdy říkalo každému jedenáctému a dvanáctému sudu, který od majitele pivovaru dostával sládek a chasa. pivovar
● 1731 - V Londýně Stephenu Grayi jako prvnímu spadlo do klína nejvyšší vědecké ocenění udělované Královskou společností – Copleyho medaile. Valdštejn zemřel a jeho dceři Marii Anně spadlo do klína krásné dědictví.
● 1824 - V Anglii byl veřejnosti představen první objevený dinosaurus Megalosaurus a v Krušovicích po pouhých dvou letech končí své působení sládek Staněk. Asi už ho nebavilo ručit plným měšcem za chyby a škody, co mohl napáchat on nebo chasa.
● 1825 - Byl izolován chemický prvek hliník a otevřena první železniční trať na světě Stockton–Darlington. Krušovický pivovar patří Fürstenbergům a sládkem se stává Heger. Říká se, že měl ty nejkrutější metody v historii krušovických sládků. Kdo neplnil své povinnosti na sto procent, nesměl celý týden Krušovice ani ochutnat. pivovar
● 1852 - Skončila druhá Francouzská republika a mezi Londýnem a Paříží byl natažen první podmořský kabel pro telegrafní linky. Krušovickým sládkem se stal Dania, který spával v místnosti se sudy, když pivo zrálo, aby měl jistotu, že mu nic nechybí.
● 1869 - Ve světě to jelo. Suezský průplav byl otevřen pro dopravu a dostavěna byla transkontinentální železniční trať napříč Amerikou. V Krušovicích ale nezůstávali pozadu. V pivovaru byl instalován první parní stroj, přestavěna sladovna, sušárny, varna i chladírny.
● 1874 - Konal se první ročník Velké pardubické a v krušovickém pivovaru se stal sládkem Josef Hofweber. Jeho láska ke krušovickému pivu byla ale příliš silná. Po necelém roce ho tak vystřídal Jakub Rösch, který za záhadných okolností zmizel. Traduje se, že ho unesli Švédi, aby je naučil vařit pivo, o kterém se u nich už celá staletí pěly písně. pivovar
● 1877 - Julius Richard Petri vynalezl Petriho misku, Edison zdokonaloval telefon a Neruda vydal Povídky malostranské. Z Krušovic byli uneseni ještě dva sládci, Viktor Šanta a necelý rok po něm Antonín Vanžat, než se švédská koruna vzdala marných snah uvařit své vlastní královské pivo.
● 1891 - V New Yorku byla otevřena Carnegie Hall. V Praze-Holešovicích zase Výstaviště, kde se konala druhá Jubilejní zemská výstava, na níž bylo krušovické pivo k radosti majitele knížete Maxmiliána Egona Fürstenberga staršího a tehdejšího sládka Františka Eisenhuta staršího oceněno zlatou medailí. pivovar
● 1901 - Počátek nového století přinesl spoustu nového. Marconi uskutečnil první radiotelegrafní spojení přes Atlantik a konal se první samostatný koncert České filharmonie. Do Krušovic přišel nový sládek Josef Klimeš mladší. Díky jeho fascinaci překotným vývojem vědy a techniky se pivovar za 27 let jeho působení dočkal celé řady inovací.
● 1928 - Disney vymyslel nejslavnějšího myšáka všech dob, Fleming zase penicilin. Krušovický pivovar v té době ročně uvařil v průměru 45 900 hektolitrů piva a vypadal jako moderní průmyslový závod. To velmi vyhovovalo nadšenci a puntičkáři Ing. Josefu Emingerovi, který se stal sládkem. pivovar
● 1937 - Zřítila se vzducholoď Hindenburg, Walt Disney získal Oscara za Sněhurku a sedm trpaslíků a po pěti letech na postu sládka opustil Krušovice Milan Storzer, kterého ale záliba v krušovickém pivu neopustila nikdy.
● 1945 - S koncem války přišel po sedmi letech i konec krušovického sládka Dr.&nbps;Ing.&nbps;Hanuše Landsperského – srdcaře, který dokázal i v krušné době 2. světové války vařit prvotřídní pivo.
● 1948 - Shromáždění OSN přijalo Všeobecnou deklaraci lidských práv, krušovický pivovar byl znárodněn a jeho tehdejším sládkem se stal Josef Tománek, nedoceněný básník, který ve volných chvílích skládal milostnou poezii o krušovickém pivu a po večerech recitací svých veršů bavil osazenstvo místních hospod. pivovar
● 1950 - Asimov vydal sbírku Já, robot a v Marseille vrátili neznámí zloději šperky a drahé kameny v hodnotě 150 milionů franků. Tajemství krušovického piva po příští dva roky přišel střežit sládek Jiří Bitner.
● 1953 - Edmund Hillary zdolal Mount Everest. Nezdolné bylo ovšem odhodlání krušovického sládka Bohumila Rapka dopřát výjimečnou chuť našeho piva co nejvíce lidem. Pivovar tak pod jeho vedením zvýšil průměrnou roční produkci piva na 94 300 hektolitrů.
● 1956 - Svět modernizoval. Byl položen první telefonní transatlantický kabel, zaveden termín byte, vyroben první mobilní telefon a český vědec Otto Wichterle vynalezl kontaktní čočky. Ani v Krušovicích nezůstávali pozadu. Do provozu byla uvedena nová kotelna a modernizováno chlazení. pivovar
● 1973 - Světovou módu ovládají džínsy, československá kina Tři oříšky pro Popelku a v Krušovicích se vlády ujímá sládek Josef Bernard. Pod jeho pečlivým dohledem je dokončena výměna dřevěných nádob ve spilce a ve sklepě za ocelové kádě a tanky.
● 1987 - Když počet lidí na Zemi překročil hranici 5 miliard, v Krušovicích byli připraveni. V té době se tady vařilo už přes 250 000 hektolitrů piva ročně. Krušovický pivovar po čtyřech plodných letech a za neustále se šířícího věhlasu krušovického piva opustil sládek Ing.&nbps;Václav&nbps;Koub.
● 1988 - Narodila se zpěvačka Adele a fyzik Jack Steinberger získal Nobelovu cenu. Tu by si zasloužil i tehdejší krušovický sládek Ing. František Máša, kdyby se udělovala za dosažené úspěchy ve vaření piva. pivovar
● 1989 - Revolučníí rok. Začali se vysílat Simpsonovi a v Berlíně proběhl první ročník Love Parade. Krušovickým sládkem byl Ing. Jan Šuráň. S pivovarem, který mu okamžitě přirostl k srdci, se ale musel pod tíhou nových pořádků brzy bolestně rozloučit.
● 1990 - Na oběžnou dráhu kolem Země byl dopraven Hubbleův vesmírný dalekohled a v krušovickém pivovaru poprvé v historii usedla na trůn žena. Sládkem se stala Alena Mildorfová a o naše pivo pečovala s typicky ženskou něhou a mateřskou láskou.
● 1994 - Sportovní aerobic byl konečně zařazen do Mezinárodní gymnastické federace. Krušovice koupil Dr. Oetker a učinil strategické rozhodnutí vrátit se k odkazu Rudolfa II. a přejmenovat pivovar na Královský pivovar Krušovice. pivovar
● 1998 - Byl spuštěn vyhledávač Google a otevřeny archivy inkvizice. Z Krušovic se stal díky investici přesahující dvě miliardy korun jeden z nejmodernějších pivovarů v Evropě. Produkce piva překročila hranici milionu hektolitrů piva ročně. Takto nastaveného trendu se držel i nový sládek Ing. Lukančo Trifinčofski.
● 2008 - Světu vládla ekonomická krize, USA první afroamerický prezident a krušovickému pivovaru sládek Tomáš Kosmák. Ten přišel po odkoupení pivovaru jednou z nejvýznamnějších pivovarských skupin na světě – Heinekenem. Nový sládek se do vaření piva pustil s vědomím, že nový majitel ví, že pivo není pudink
Zdroj:Stránky Královského pivovaru Krušovice, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Královského pivovaru Krušovice

Kdy:celoročně dle dohodyObec:KrušoviceZdroj:Pivovar Krušovice

Exkurzi je lepší rezervovat nejlépe týden předem. Prohlídka i s degustací trvá přibližně 90 minut. Provedeme vás historií Krušovického pivovaru od roku 1548.
Dozvíte se mnoho zajímavostí o výrobě světového piva - o výrobě mladiny, její filtrace a stáčení pomocí nejmodernějších technologií

Exkurze si můžete domlouvat telefonicky na čísle +420 737 224 087 nebo mailem na exkurze@krusovice.cz.
Cena za prohlídku včetně degustace a suvenýru je 160 Kč.
Zlevněné vstupné včetně degustace a suvenýru je 110 Kč a platí pro studenty a seniory po předložení dokladu.
Exkurze se konají v německém, ruském a anglickém jazyce. V případě zájmu o jakýkoliv jiný cizí jazyk zajistíme soukromého průvodce v požadovaném jazyce.
Degustace piva platí pouze pro osoby starší 18 let. Nabídka pro CK při pravidelných prohlídkách (min. 5 skupin v roce): každý 21. PAX zdarma. Ceny prohlídek jsou platné od 1. 4. 2014.

Aktualizováno: před 2 lety

Královský pivovar Krušovice oslavuje 440 let

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Královský pivovar KrušoviceAutor:Přemysl Šimák

Jeden z deseti nejstarších evropských pivovarů, Královský pivovar Krušovice, slaví kulatiny. Pivo se tady vaří bez přestání od roku 1581. Výročí 440 let od založení si místní pivovarníci připomínají novým nealkoholickým pivem, znovuotevřením muzea, ale také speciální zásilkou krušovického piva pro evropské královské dvory.

Krušovičtí slaví 440. výročí od založení pivovaru v průběhu celého roku. „Prvním milníkem v oslavách bylo představení nového Královsky hořkého nealka. Tím jsme splnili přání pivařů, kteří volali po nealku hořkém jako ležák. Při přípravě nové receptury jsme se právě na hořkost zaměřili. Řešili jsme nejen jak výrazná bude, ale i jaký bude její charakter. Chtěli jsme dodat na trh pivo s vyšší, ale příjemnou hořkostí, a proto bylo důležité najít ten správný poměr použitých chmelů. Z reakcí našich konzumentů mám pocit, že se nám to podařilo,“ říká Michal Rouč, ředitel Královského pivovaru Krušovice.

Přídomek „královský“ si krušovický pivovar nese už odpradávna. Pivo se tady vaří už od roku 1581 a největší slávu a královskou tradici mu zajistil císař a český král Rudolf II. Ten totiž pivovar o dva roky později koupil pro Českou korunu a nechal krušovické pivo dovážet na Pražský hrad.

Připijí si i evropští panovníci
To nejdůležitější z celé 440leté historie pivovarnického řemesla v Krušovicích, od dob Rudolfa II. až po současnost, se mohou příznivci krušovického piva dozvědět v pivovarském muzeu, které před časem opět otevřelo. „Návštěvníci poznají, jaké nástroje se ve sladovnictví a chmelařství používají, ochutnají nejrůznější druhy sladů a zkusí rozpoznávat typické vůně a zvuky, které k vaření piva patří,“ zve na návštěvu do muzea Michal Rouč.

Kromě toho se pivovar Krušovice chystá své výročí oslavit i s dalšími královskými rody v Evropě. „Vzhledem k tomu, že k našemu pivovaru neodmyslitelně už od nepaměti patří jeho královský původ, vybrali jsme sedm evropských královských dvorů a plánujeme jim prostřednictvím jejich ambasád poslat speciální zásilku krušovického piva na ochutnání. A při té příležitosti je pozveme, aby se alespoň na dálku k oslavám našeho významného jubilea připojily,“ dodává ředitel pivovaru Krušovice Michal Rouč.

Královský pivovar Krušovice vaří pivo bez přerušení už 440 let

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Info.cz

Krušovický pivovar patří neodmyslitelně k dějinám českého piva. Však se také jeho historie datuje až do 16. století, což ho řadí mezi pět nejstarších pivovarů v celé Evropě. Letos pivovar slaví kulaté výročí 440 let a také novinku, první nealkoholické pivo.

První písemný doklad o pivovaru pochází z roku 1581, avšak pivo se v Krušovicích vařilo bezpochyby mnohem dříve. O skutečnou slávu krušovického pivovarnictví se zasloužil císař a český král Rudolf II., který roku 1583 pivovar zakoupil pro Korunu českou. Sám pak dohlížel na to, aby měl pivovar vždy dostatek kvalitních surovin a pivo nechal ve velkém vozit na Pražský hrad.

Jak podoba pivovaru, tak způsob výroby doznaly od časů Rudolfa řady změn, to podstatné však zůstalo. Kvalitní chmel ze žatecké oblasti, vynikající voda z nedalekých křivoklátských lesů, výběrový český a moravský ječmen, a především láska a nadšení sládků, kteří po staletí uchovávají krušovickou recepturu příštím generacím.

Za celých 440 let své existence pivovar vaří pivo bez přerušení, což dokazuje vášeň a odhodlání krušovických sládků, kteří se poctivého řemesla nevzdali ani v náročných časech třicetileté války či po únosu sládků švédskými vojsky.

Dnes patří pivovar mezi nejmodernější české pivovary s téměř plně automatizovanými výrobními linkami, které každou hodinu pošlou do světa až 50 tisíc lahví krušovického piva! Disponuje také plechovkovou linkou, která je od loňska zmodernizovaná a produkuje až 32 tisíc plechovek za hodinu. Díky moderním technologiím i poctivému řemeslu zaměstnanců se krušovickému pivovaru vloni opět podařilo pokořit metu milion hektolitrů uvařeného piva!

V roce významného výročí si mohou na zdraví krušovického pivovaru připít všichni. Nabídku Krušovic totiž rozšířila novinka, první nealkoholické pivo v historii pivovaru. Sytě zlaté Královsky hořké nealko od pivovaru Krušovice ocení každý, kdo má chuť na pivo hořké jako ležák, ačkoli si potřebuje udržet čistou hlavu. Krušovické nealko vyniká správným řízem a plnou sladovou chutí. Po napití si vychutnáte dlouho doznívající a ve finále převažující hořkost charakterizovanou 28 jednotkami IBU. Velmi hustá a kompaktní pěna podtrhuje vysokou kvalitu piva.

Kreativní agenturou Pivovaru Krušovice je Saatchi & Saatchi

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:MediaGuru.cz

Pivovar Krušovice si ve výběrovém řízení na kreativní agenturu vybral Saatchi & Saatchi.
Agentura Saatchi & Saatchi zvítězila ve výběrovém řízení na novou kreativní agenturu Královského pivovaru Krušovice. Pro značku z pivovarnické skupiny Heineken připraví nový dlouhodobý komunikační koncept, který má posílit prémiovou image značky a současně ji více přiblížit zákazníkům. První společná kampaň je naplánována na první pololetí 2022. Saatchi & Saatchi střídají v pozici kreativní agentury Krušovic agenturu DDB.

„Tendr na kreativní ATL agenturu jsme vypisovali téměř po čtyřech letech, kdy jsme byli v dobrých rukou agentury DDB Prague. Výběrové řízení bylo velmi náročné jak na agentury, tak i na klientské straně kvůli, řekl bych, nestandardnímu formátu. Ten spočíval ve vysokém počtu check-in schůzek, abychom si ověřili, jak by se nám s vybraným subjektem reálně pracovalo na denní bázi. Ve druhém kole předvedla agentura Saatchi & Saatchi zásadní strategický a kreativní posun, a proto jsme se rozhodli vydat se s ní na společnou královskou cestu za objevením pomyslného svatého grálu Krušovic,“ uvedl Jiří Coufal, Senior Brand Manager značky Krušovice.

„Na tomto vítězství si ceníme velké angažovanosti klienta ve výběrovém řízení. Celý tendr nebyl jen o nalezení správné koncepční cesty, jak odlehčenou a atraktivní formou komunikovat nový positioning značky, ale z velké části se jednalo také o zkoušku toho, jak bude vypadat každodenní spolupráce mezi klientem a agenturou,“ řekla k tendru Lucie Garbieńová, Managing Director, Saatchi & Saatchi.

Pivo Krušovice v kampani odhaluje své první nealko

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:MediaGuru.cz

Pivovar Krušovice rozšiřuje svou nabídku o nealkoholické pivo s názvem Královsky hořké nealko.
První nealkoholické pivo ve své nabídce s názvem Královsky hořké nealko uvádí na trh pivovar Krušovice. Na novinku upozorňuje reklamní kampaní, v níž zdůrazňuje vysokou hořkost a plnou chuť.

„Novinka připomíná alkoholické pivo právě díky plnosti a výrazné hořkosti o 28 jednotkách IBU, které štamgasti znají hlavně od klasického ležáku. Pivům bez alkoholu tyto chuťové vlastnosti často chybějí, a proto si troufám říct, že Královsky hořké nealko zákazníky překvapí,“ komentuje senior manažer značky Krušovice Jiří Coufal.

Reklamní kampaň běží v televizi, na internetu i sociálních sítích. Její součástí jsou také PR aktivity. Reklamní spot, jenž je nasazen do televizního vysílání, se natáčel přímo v pivovaru „Při tvorbě spotu jsme vycházeli z otázky, kterou si doteď pokládali nejen konzumenti, ale i lidé v pivovaru: ‚Proč by nealko nemohlo být hořké jako ležák?‘ Vytvořili jsme proto příběh, ze kterého je cítit zvídavost a touha objevovat. Zároveň ale nechybí jistá míra odlehčenosti a jemného humoru,“ popisuje Magdaléna Mohelová z agentury DDB Prague, jež je pod kampaní podepsána.

Digitální část kampaně, která novinku představuje cílové skupině tvořené muži i ženami ve věku od 25 do 50 let především na sociálních sítích, reflektuje sdělení o zachování výrazné hořkosti v podobě momentu překvapení. „Věděli jsme, že máme před sebou limitující šestivteřinové nepřeskočitelné bumpery a SoMe formáty, díky kterým potřebujeme v publiku vzbudit touhu ochutnat nový produkt. Toto omezení jsme vzali jako výzvu a pokusili se vytěžit z několikasekundového formátu maximum,“ vysvětluje Michal Kotulek, kreativní ředitel agentury Isobar, která se stará o online část kampaně. Krátká videa tak staví na odpovědích lidí, kteří při prvním ochutnání nealka přemýšlejí, k čemu by charakter piva přirovnali. Koncept podporují na sociálních sítích také vizuály, které kombinují silnou typografii s produktem, a gify.

V rámci PR komunikace nabídne značka nealko pivo k otestování čtenářů, kteří konzumují média korespondující s cílovou skupinou. „A podobně překvapivým způsobem chceme novinku dostat do povědomí i mezi vybranými novináři. Zájem spotřebitelů navíc podpoříme sérií výzev na Evropě 2, po jejichž úspěšném zdolání získá posluchač-vítěz kromě zásob nového nealka také netradiční zážitkovou večeři,“ doplňuje Václav Rambousek z Ogilvy, jež se stará o PR komunikaci.

Kromě zmíněných agentur se na kampani podílí také Bistro Social, které má na starosti sociální média. Nákup offline médií zajišťuje Carat, online médií Adexpres. Produkci televizní spotu měla na starosti společnost Boogie Films.

Královská nadílka

Publikováno:před rokemZdroj:Královský pivovar KrušoviceAutor:Dita Vašíčková, PR

Vánoce za rohem a vy tápete, čím potěšit tátu, dědu, bratra, strejdu nebo kamaráda? Vybírejte královsky! Do konce roku máte šanci koupit limitovanou edici sixpacku prémiového krušovického ležáku. Krušovice Královský Ležák 12 je typický svou zlatavou barvou, plnou sladovou chutí a příjemnou, dlouho doznívající hořkostí. Té je dosaženo použitím vybraných odrůd českého chmele ze žatecké chmelařské oblasti. Při výrobě sládci používají vlastní kmen kvasinek a tři druhy velmi kvalitních českých a moravských sladů. Díky svým vlastnostem je excelentním pivem pro všechny milovníky hořkých a plných piv českého typu.

Královský pivovar Krušovice je jedním z 10 nejstarších pivovarů v Evropě. Pivo se zde vaří podle královských hodnot nepřetržitě od roku 1581. Královskými ingrediencemi, které našemu pivu propůjčují svou nezaměnitelnou chuť, jsou chmel ze žatecké chmelařské oblasti, voda z křivoklátských lesů a slad.

Doporučená cena: 19,90 Kč za plechovku

Sklad v Krušovicích zlevní rozvoz piva

Publikováno:před rokemZdroj:LogistikaAutor:Filip Hubička

Krušovický pivovar otevřel větší sklad a spustil výkonnější plechovkovou linku. Celková hodnota obou investic přesahuje 130 milionů korun. Nový sklad přinese zjednodušení i zlevnění logistiky.

Stavba skladu začala na konci loňského roku a trvala do letošního léta. Nyní už je zkolaudovaný a pojme až 12 600 palet, původní sklad měl kapacitu 6800 palet. "Klíčovým přínosem je pro nás také snížení provozních nákladů na skladování i na dopravu," uvedl ředitel krušovického pivovaru Michal Rouč. Podle něj je návratnost zhruba osmdesátimilionové investice pět let. Efektivita transportu krušovického piva zákazníkům se zvýší, protože dosud zboží putovalo přes externí sklad. Nyní se budou obchodní řetězce zásobovat přímo z nového skladu, který má výměru tři tisíce metrů čtverečních.

Pivo v plechu vede
Podle Milana Schramma, ředitele výroby pivovarů společnosti Heineken ČR, do které Krušovice patří, povede investice k úsporám nejenom skladovacích nákladů, ale i těch transportních. Dvě starší haly v areálu pivovaru slouží stále svému účelu, první ke skladování piva určeného na export, druhá ke skladování prázdných plechovek. Prázdné sudy a přepravky s prázdnými lahvemi pivovar skladuje ve venkovních prostorách.

Královský pivovar distribuuje svoje alkoholické nápoje v lahvích o objemu 0,5 a 0,33 litru, v plechovkách o objemu 0,5 litru, v 1,5litrových PET lahvích, v sudech o objemech 30 a 50 litrů a také cisternami přímo do tankových provozoven. Nyní tvoří 45 procent produkce v Krušovicích pivo stáčené do plechu, 40 procent pivo v lahvích a 15 procent sudové pivo.

Královský pivovar Krušovice otevřel nový sklad

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTK

Krušovický pivovar otevřel větší sklad a spustil výkonnější plechovkovou linku. Celková hodnota obou investic přesahuje 130 milionů korun. Nový sklad přinese zjednodušení i zlevnění logistiky, výkon linky na plechovky je o třetinu vyšší. O pivo v plechovce stoupá zájem, souvisí to i s pandemií koronaviru, kdy si část zákazníků pivo kupuje častěji domů, řekl ředitel krušovického pivovaru Michal Rouč.

Stavba skladu začala na konci loňského roku a trvala do letošního léta. Nyní už je zkolaudovaný a pojme až 12 600 palet, původní sklad měl kapacitu 6800 palet. "Klíčovým přínosem je pro nás také snížení provozních nákladů na skladování i na dopravu," uvedl Rouč. Podle něj by měla být návratnost zhruba osmdesátimiliové investice pět let, záležet bude na situaci na trhu. Efektivita transportu krušovického piva zákazníkům se zásadně zvýší, protože dosud zboží putovalo přes externí sklad. Nyní se budou obchodní řetězce zásobovat přímo z krušovického skladu, který má výměru tři tisíce metrů čtverečních.

Krušovický pivovar zdvojnásobil sklad, pivo v něm nestojí déle než týden

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:Robert Božovský

Krušovický pivovar ve čtvrtek otevřel ve svém areálu novou halu a po nucené pauze kvůli koronaviru obnovil i návštěvnické prohlídky a kurzy sommeliérství. Vedení Krušovic navzdory omezenému odběru piva kvůli zavřeným hospodám očekává, že se mu letos stejně jako loni podaří vyprodukovat více než milion hektolitrů.

„Nyní se už situace vrací k normálu,“ konstatuje ředitel pivovaru Michal Rouč.

Nová hala zvyšuje skladovací kapacity z původních 6 800 palet s nápoji na nynějších 12 600 palet. Zboží odsud bude nejdéle do sedmi dnů od výroby směřovat do obchodní sítě v celém Česku. Denně je odsud rozveze 50 až 55 kamionů.

Jedná se o druhou letošní zásadní investici mateřské společnosti Heineken do krušovického pivovaru. Už na jaře, těsně před vypuknutím koronavirové pandemie, zprovoznili modernizovanou linku na plnění plechovkových obalů. Celková hodnota obou zmíněných investic je téměř 140 milionů korun.

Projekt výstavby nového skladu, který je v zimních měsících vytápěný, se začal rodit před šesti lety.

„Výstavba začala loni v prosinci. Návratnost této investice odhadujeme na pět let,“ dodává Rouč s tím, že nápoje z nového skladu budou směřovat přímo do velkých obchodních řetězců. To je rozdíl oproti minulosti, kdy pivo distribuovala najatá externí firma.

„Menší prodejny a restaurace budeme zavážet stejně jako dosud z našich menších skladů po celé České republice,“ říká Rouč.

Obliba plechovek roste
Modernizovaná linka pivovaru na plnění plechovek nyní dokáže odbavit o třetinu výrobků více.

„Obliba tohoto typu obalu u spotřebitelů roste a musíme být na potřeby zákazníků připraveni,“ konstatuje ředitel výroby všech pivovarů koncernu Heineken v České republice Milan Schramm.

V současnosti tvoří zhruba 45 procent produkce krušovického pivovaru nápoje v plechu, 40 procent v lahvích a pouze 15 procent v sudech. Podle Michala Rouče to souvisí s nařízeným uzavřením restaurací na jaře a zvýšeným nákupem piva v plechových a skleněných obalech v obchodech.

Linka má novou vstupní část, technici na ní instalovali mimo jiné zařízení k oplachování plechovek a modernější a výkonnější plnič obalů o obsahu od 0,33 do 0,55 litru. Pro tuzemský trh jsou podle ředitele pivovaru Michala Rouče nejzajímavějším segmentem půllitrové plechovky.

Příprava projektu trvala rok, samotné provedení pak necelé čtyři týdny na přelomu února a března. Instalaci provázely některé komplikace v souvislosti s opatřeními proti pandemii onemocnění covidu-19.

„Stroje montovali až do uzavření hranic dělníci z Brazílie. Linku pak museli oživit specialisté z Německa. Bylo hodně složité je sem dostat, aby stroje zprovoznili. Naše zásoby plechovkových nápojů nám rychle docházely,“ popisuje situaci Milan Schramm.

V loňském roce v areálu pivovaru renovovali nádvoří, které se více otevřelo veřejnosti, firma také modernizovala pivovarnické muzeum. Předtím zase investice směřovaly do čistírny a úpravny vody.

Další plány zatím nechce vedení pivovaru uvádět s tím, že ještě nemá souhlas mateřské společnosti. Podobně v tajnosti zůstávají i plány na chystané rozšíření stávajícího portfolia produktů krušovického pivovaru.

Zájemci o prohlídku se vracejí
Pivovar není známý pouze svými nápoji, ale i návštěvnickými prohlídkami a kurzy sommeliérství pro pivní znalce.

„Po nucené pauze jsme exkurze opět obnovili na začátku července. Pravidelně je pořádáme vždy v jedenáct a třináct hodin. Větší skupiny zájemců se mohou objednat i v jiných časech,“ říká Michal Rouč.

Téměř úplně prý zmizeli turisté ze zahraničí, naprostou většinu hostů tvoří tuzemští návštěvníci. S pivovarem, do jehož areálu smějí nyní lidé jen v rouškách, se jich měsíčně seznámí několik tisíc.

„Prohlídkový okruh jsme částečně upravili, aby návštěvníci nepřišli do styku s pracovníky v provozu. Součástí exkurze je nadále možnost degustace našich piv,“ uvádí ředitel pivovaru.

Uzavřel se však dočasně velký obchod se suvenýry a upomínkovými předměty na nádvoří, částečně ho supluje prodejna u karlovarské silnice mimo areál.

Pivovar v Krušovicích je také jeden z mála v Česku, který má vlastní kapli. Je i vysvěcená.

„Připravili jsme si peníze na restaurování jejího interiéru. Uvnitř se nacházejí nádherné varhany, kapli občas využívají k obřadům svatebčané. Následovat by měla důkladná oprava přilehlé budovy, tedy bývalého zámku. V něm uvažujeme o vybudování nových reprezentativních prostor pivovaru,“ dodává Milan Schramm.

Krušovický pivovar má výkonnější plechovkovou linku a větší sklad

Publikováno:před rokemZdroj:Zemědělec.czAutor:Petra Vaňatová

Krušovický pivovar letos spustil výkonnější plechovkovou linku a otevřel větší sklad. Celková hodnota obou investic přesahuje 130 milionů korun. Nový sklad přinese zjednodušení i zlevnění logistiky, výkon linky na plechovky je o třetinu vyšší. O pivo v plechovce stoupá zájem, souvisí to i s pandemií koronaviru, kdy si část zákazníků pivo kupuje častěji domů, řekl ředitel krušovického pivovaru Michal Rouč.

Stavba skladu začala na konci loňského roku a trvala do letošního léta. Nyní už je zkolaudovaný a pojme až 12 600 palet, původní sklad měl kapacitu 6800 palet. „Klíčovým přínosem je pro nás také snížení provozních nákladů na skladování i na dopravu,“ uvedl Rouč. Podle něj by měla být návratnost investice pět let, záležet bude na situaci na trhu.
Linka měla dříve hodinovou kapacitu až 24 000 plechovek, nyní je to až 32 000 plechovek. Je zprovozněná od jara, instalace nových technologií trvala tři týdny. Rozjezd zkomplikovala pandemie koronaviru. Kvůli opatřením nemohli přijet v domluveném termínu zahraniční experti, a velkou část práce tak museli zvládnout místní technici. Nyní tvoří 45 procent produkce v Krušovicích pivo stáčené do plechu, 40 procent pivo v lahvích a 15 procent sudové pivo.
Dosavadní obchodní výsledky nasvědčují tomu, že by pivovar mohl druhý rok za sebou vyrobit více než jeden milion hektolitrů piva. Ačkoliv trh s pivem poznamenala opatření související s pandemii, nyní se prodej podle vedení krušovického pivovaru vrací k normálu a v některých oblastech i nad normál. Podle ředitele výroby pivovarů Heineken ČR, do kterých patří i Královský pivovar Krušovice, Milana Schramma je vedle tuzemského trhu zásadní pro pivovar například i trh v Německu, Slovensku a Rusku.*

Pohlednice z minulosti: Pivní etikety Krušovice

Publikováno:před rokemZdroj:Mělnický deníkAutor:Miroslav Elsnic

Pivní etikety. Pro někoho jen bezcenný kousek papíru nalepený na lahvi s chmelovým mokem s údaji o výrobku. Pro jiné kus historie, vzpomínek a cenný artefakt. V dnešním díle seriálu Retro, který redakce Deníku pro vás čtenáře připravuje, vám dáme možnost podívat se na vývoj papírových etiket jednoho z nejstarších pivovarů na našem území - Královského pivovaru Krušovice.

Jedná se o pivní etikety, které jste mohli na pivních lahvích vídat od padesátých let minulého století až téměř do současnosti. Mezi nimi je také „speciální” etika, která byla využívána od roku 1991 na lahve s tradičním českým chmelovým mokem směřující do Spojených států amerických. Zde zveřejněné pivní etikety jsou pouze výběrem, v některém z dalších dílů seriálu Retro se určitě k etiketám krušovického pivovaru vrátíme.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.19.10.2021 13:4376