Historie a současnost Královského pivovaru Krušovice

Historie Královského pivovaru Krušovice se datuje až do 16. století. První písemný doklad o pivovaru pochází z roku 1581, avšak pivo se v Krušovicích vařilo bezpochyby mnohem dříve. Skutečnou slávu krušovického pivovarnictví však založil císař a český král Rudolf II., který roku 1583 pivovar zakoupil pro Českou korunu. Od té doby patří Krušovice neodmyslitelně k dějinám českého piva.
Jak podoba pivovaru, tak způsob výroby doznaly od časů Rudolfa řady změn, to podstatné však zůstalo. Prvotřídní žatecký chmel, sluncem prozářený ječný slad, čirá pramenitá voda a především láska a nadšení sládků, kteří po staletí uchovávají krušovickou recepturu příštím generacím.

pivovarHistorické mezníky v časové ose:
● 1581 - Založení pivovaru
● 1583 - V Anglii vládla Alžběta I., v Česku Rudolf II., ve Francii Jindřich III. a krušovický pivovar patřil České koruně.
● 1605 - Guy Fawes a jeho komplicové se pokusili odpálit nálož ve Westminsterském paláci a kvalita piva v Krušovicích se ověřovala tak, že sládek Šimon musel sednout na pivem namočenou lavičku a počkat, až uschne. Pokud se pak zvedl a lavička zůstala přilepená k jeho kalhotám, bylo pivo v pořádku!
● 1620 - Bitva na Bílé hoře. Sládek Šimon střídavě poslouchá ruch války a šumění z varných kotlů. Různá žoldnéřská vojska pak drancují pivovar, ale i šíří slávu krušovického piva. Zrodil se Mušketýr, slavné pivo z Krušovic. pivovar
● 1652 - Když Holandská Východoindická společnost založila Kapské Město a v Anglii začali používat parní topení k vytápění skleníků, v Krušovicích už rok za naplněné sudy ručil, dokud je hostinský prázdné nevrátil, sládek Votýpka.
● 1682 - Petr Veliký se stává ruským císařem a sládkem našeho pivovaru Vodička. Krušovické pivo mu přišlo tak skvělé, že se s ním doslova oženil a prožil v pivovaru krásných 24 let. O tři roky později se majitelem pivovaru stává Arnošt Josef z Valdštejna, což je k velkému prospěchu.
● 1719 - Daniel Defoe vydává román Robinson Crusoe a na proslulé krušovické „baby“ se těší nový sládek Kočí. „Baby“ se tehdy říkalo každému jedenáctému a dvanáctému sudu, který od majitele pivovaru dostával sládek a chasa. pivovar
● 1731 - V Londýně Stephenu Grayi jako prvnímu spadlo do klína nejvyšší vědecké ocenění udělované Královskou společností – Copleyho medaile. Valdštejn zemřel a jeho dceři Marii Anně spadlo do klína krásné dědictví.
● 1824 - V Anglii byl veřejnosti představen první objevený dinosaurus Megalosaurus a v Krušovicích po pouhých dvou letech končí své působení sládek Staněk. Asi už ho nebavilo ručit plným měšcem za chyby a škody, co mohl napáchat on nebo chasa.
● 1825 - Byl izolován chemický prvek hliník a otevřena první železniční trať na světě Stockton–Darlington. Krušovický pivovar patří Fürstenbergům a sládkem se stává Heger. Říká se, že měl ty nejkrutější metody v historii krušovických sládků. Kdo neplnil své povinnosti na sto procent, nesměl celý týden Krušovice ani ochutnat. pivovar
● 1852 - Skončila druhá Francouzská republika a mezi Londýnem a Paříží byl natažen první podmořský kabel pro telegrafní linky. Krušovickým sládkem se stal Dania, který spával v místnosti se sudy, když pivo zrálo, aby měl jistotu, že mu nic nechybí.
● 1869 - Ve světě to jelo. Suezský průplav byl otevřen pro dopravu a dostavěna byla transkontinentální železniční trať napříč Amerikou. V Krušovicích ale nezůstávali pozadu. V pivovaru byl instalován první parní stroj, přestavěna sladovna, sušárny, varna i chladírny.
● 1874 - Konal se první ročník Velké pardubické a v krušovickém pivovaru se stal sládkem Josef Hofweber. Jeho láska ke krušovickému pivu byla ale příliš silná. Po necelém roce ho tak vystřídal Jakub Rösch, který za záhadných okolností zmizel. Traduje se, že ho unesli Švédi, aby je naučil vařit pivo, o kterém se u nich už celá staletí pěly písně. pivovar
● 1877 - Julius Richard Petri vynalezl Petriho misku, Edison zdokonaloval telefon a Neruda vydal Povídky malostranské. Z Krušovic byli uneseni ještě dva sládci, Viktor Šanta a necelý rok po něm Antonín Vanžat, než se švédská koruna vzdala marných snah uvařit své vlastní královské pivo.
● 1891 - V New Yorku byla otevřena Carnegie Hall. V Praze-Holešovicích zase Výstaviště, kde se konala druhá Jubilejní zemská výstava, na níž bylo krušovické pivo k radosti majitele knížete Maxmiliána Egona Fürstenberga staršího a tehdejšího sládka Františka Eisenhuta staršího oceněno zlatou medailí. pivovar
● 1901 - Počátek nového století přinesl spoustu nového. Marconi uskutečnil první radiotelegrafní spojení přes Atlantik a konal se první samostatný koncert České filharmonie. Do Krušovic přišel nový sládek Josef Klimeš mladší. Díky jeho fascinaci překotným vývojem vědy a techniky se pivovar za 27 let jeho působení dočkal celé řady inovací.
● 1928 - Disney vymyslel nejslavnějšího myšáka všech dob, Fleming zase penicilin. Krušovický pivovar v té době ročně uvařil v průměru 45 900 hektolitrů piva a vypadal jako moderní průmyslový závod. To velmi vyhovovalo nadšenci a puntičkáři Ing. Josefu Emingerovi, který se stal sládkem. pivovar
● 1937 - Zřítila se vzducholoď Hindenburg, Walt Disney získal Oscara za Sněhurku a sedm trpaslíků a po pěti letech na postu sládka opustil Krušovice Milan Storzer, kterého ale záliba v krušovickém pivu neopustila nikdy.
● 1945 - S koncem války přišel po sedmi letech i konec krušovického sládka Dr.&nbps;Ing.&nbps;Hanuše Landsperského – srdcaře, který dokázal i v krušné době 2. světové války vařit prvotřídní pivo.
● 1948 - Shromáždění OSN přijalo Všeobecnou deklaraci lidských práv, krušovický pivovar byl znárodněn a jeho tehdejším sládkem se stal Josef Tománek, nedoceněný básník, který ve volných chvílích skládal milostnou poezii o krušovickém pivu a po večerech recitací svých veršů bavil osazenstvo místních hospod. pivovar
● 1950 - Asimov vydal sbírku Já, robot a v Marseille vrátili neznámí zloději šperky a drahé kameny v hodnotě 150 milionů franků. Tajemství krušovického piva po příští dva roky přišel střežit sládek Jiří Bitner.
● 1953 - Edmund Hillary zdolal Mount Everest. Nezdolné bylo ovšem odhodlání krušovického sládka Bohumila Rapka dopřát výjimečnou chuť našeho piva co nejvíce lidem. Pivovar tak pod jeho vedením zvýšil průměrnou roční produkci piva na 94 300 hektolitrů.
● 1956 - Svět modernizoval. Byl položen první telefonní transatlantický kabel, zaveden termín byte, vyroben první mobilní telefon a český vědec Otto Wichterle vynalezl kontaktní čočky. Ani v Krušovicích nezůstávali pozadu. Do provozu byla uvedena nová kotelna a modernizováno chlazení. pivovar
● 1973 - Světovou módu ovládají džínsy, československá kina Tři oříšky pro Popelku a v Krušovicích se vlády ujímá sládek Josef Bernard. Pod jeho pečlivým dohledem je dokončena výměna dřevěných nádob ve spilce a ve sklepě za ocelové kádě a tanky.
● 1987 - Když počet lidí na Zemi překročil hranici 5 miliard, v Krušovicích byli připraveni. V té době se tady vařilo už přes 250 000 hektolitrů piva ročně. Krušovický pivovar po čtyřech plodných letech a za neustále se šířícího věhlasu krušovického piva opustil sládek Ing.&nbps;Václav&nbps;Koub.
● 1988 - Narodila se zpěvačka Adele a fyzik Jack Steinberger získal Nobelovu cenu. Tu by si zasloužil i tehdejší krušovický sládek Ing. František Máša, kdyby se udělovala za dosažené úspěchy ve vaření piva. pivovar
● 1989 - Revolučníí rok. Začali se vysílat Simpsonovi a v Berlíně proběhl první ročník Love Parade. Krušovickým sládkem byl Ing. Jan Šuráň. S pivovarem, který mu okamžitě přirostl k srdci, se ale musel pod tíhou nových pořádků brzy bolestně rozloučit.
● 1990 - Na oběžnou dráhu kolem Země byl dopraven Hubbleův vesmírný dalekohled a v krušovickém pivovaru poprvé v historii usedla na trůn žena. Sládkem se stala Alena Mildorfová a o naše pivo pečovala s typicky ženskou něhou a mateřskou láskou.
● 1994 - Sportovní aerobic byl konečně zařazen do Mezinárodní gymnastické federace. Krušovice koupil Dr. Oetker a učinil strategické rozhodnutí vrátit se k odkazu Rudolfa II. a přejmenovat pivovar na Královský pivovar Krušovice. pivovar
● 1998 - Byl spuštěn vyhledávač Google a otevřeny archivy inkvizice. Z Krušovic se stal díky investici přesahující dvě miliardy korun jeden z nejmodernějších pivovarů v Evropě. Produkce piva překročila hranici milionu hektolitrů piva ročně. Takto nastaveného trendu se držel i nový sládek Ing. Lukančo Trifinčofski.
● 2008 - Světu vládla ekonomická krize, USA první afroamerický prezident a krušovickému pivovaru sládek Tomáš Kosmák. Ten přišel po odkoupení pivovaru jednou z nejvýznamnějších pivovarských skupin na světě – Heinekenem. Nový sládek se do vaření piva pustil s vědomím, že nový majitel ví, že pivo není pudink
Zdroj:Stránky Královského pivovaru Krušovice, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Královského pivovaru Krušovice

Kdy:celoročně dle dohodyObec:KrušoviceZdroj:Pivovar Krušovice

Exkurzi je lepší rezervovat nejlépe týden předem. Prohlídka i s degustací trvá přibližně 90 minut. Provedeme vás historií Krušovického pivovaru od roku 1548.
Dozvíte se mnoho zajímavostí o výrobě světového piva - o výrobě mladiny, její filtrace a stáčení pomocí nejmodernějších technologií

Exkurze si můžete domlouvat telefonicky na čísle +420 737 224 087 nebo mailem na exkurze@krusovice.cz.
Cena za prohlídku včetně degustace a suvenýru je 160 Kč.
Zlevněné vstupné včetně degustace a suvenýru je 110 Kč a platí pro studenty a seniory po předložení dokladu.
Exkurze se konají v německém, ruském a anglickém jazyce. V případě zájmu o jakýkoliv jiný cizí jazyk zajistíme soukromého průvodce v požadovaném jazyce.
Degustace piva platí pouze pro osoby starší 18 let. Nabídka pro CK při pravidelných prohlídkách (min. 5 skupin v roce): každý 21. PAX zdarma. Ceny prohlídek jsou platné od 1. 4. 2014.

Aktualizováno: před 3 lety

Piva z pivovarů Starobrno, Krušovice a Velké Březno v Žatecké Dočesné 2022

Publikováno:před 23 dnyZdroj:Heineken ČRAutor:Martina Kavková, PR

Piva spadající pod pivovary skupiny HEINEKEN ČR získala na 65. ročníku Žatecké Dočesné hned několik ocenění. Třetí příčku ve své kategorii získal světlý prémiový ležák Starobrno Bitr. Hned dvě pomyslná stříbra si odnesli krušovičtí sládci za Krušovice Černé s karamelovou chutí v kategorii Tmavých výčepních piv a za Krušovice Hořké Nealko v kategorii Nealkoholických piv. Pozadu nezůstal ani pivovar Velké Březno, který se svým pivem Beránek Weizenbier obsadil druhé místo mezi Pšeničnými pivy.

Jubilejní 65. ročník slavností chmele a piva, Žatecká Dočesná, se v letošním roce uskutečnil 2. a 3. září. Součástí bohatého programu je již tradiční degustace piv při Žatecké Dočesné ve Chmelařském institutu, s. r. o., určená pro zvanou odbornou a laickou veřejnost. V letošním ročníku se vítěz vybíral z celkem 158 přihlášených vzorků piv z 27 českých pivovarů. Degustací se během dvou dnů zúčastnilo celkem 221 degustujících.

Piva z portfolia skupiny HEINEKEN se na degustaci piv při Žatecké Dočesné na příčkách vítězů objevila hned čtyřikrát, třikrát na druhém místě a jednou na třetím.

Čtyřikrát chmelený ležák Starobrno Bitr patří mezi nejnovější piva starobrněnského pivovaru a vznikl přímo na přání pivařů. Za příjemné pravé chmelové aroma vděčí Bitr kombinaci tří prvotřídních typicky českých odrůd chmele, které ležáku zajistily vyváženou chuť a skvělou pitelnost. Pivo je dále charakteristické jiskrně zlatavou barvou, středním řízem, vyšší hořkostí od prvního loku a lahodným chmelovým dozvukem, nabádajícím k dalšímu napití. Extrakt původní mladiny (dříve stupňovitosti) spodně kvašeného ležáku Bitr činí 11,5 % hm. a hořkost 35 jednotek IBU.

„Z druhého místa, na kterém se Starobrno Bitr umístilo, mám velkou radost. Dokládá, že jsme uspokojili chutě nejen pivních fanoušků, ale i odborných degustátorů a právem si tak pivo zaslouží stát na stupni vítězů ve své kategorii,“ komentuje ocenění Jiří Brňovják, vrchní sládek brněnského pivovaru.

Pivovar Krušovice se svými pivy vybojoval hned dvě stříbrné pozice. Krušovice Černé s karamelovou chutí bodovalo v kategorii Tmavé výčepní pivo, zatímco v kategorii Nealkoholické pivo si svou chutí porotu získalo pivo Krušovice Hořké Nealko. Tradiční černé pivo krušovického pivovaru se vyznačuje výraznou karamelovou chutí s tóny pražené kávy a jemnou chmelovou hořkostí. Charakteristickou tmavou barvu pivu dodávají speciální druhy ječných sladů – český, barevný, karamelový a mnichovský.

Nealkoholické pivo Krušovice Hořké Nealko bylo uvedeno na trh v uplynulém roce jako vůbec první krušovické nealkoholické pivo. Za poměrně krátkou dobu se stalo díky své plné sladové chuti s příjemnou, dlouho doznívající a ve finále dominantně převažující hořkostí oblíbeným produktem, který pozitivně hodnotí nejen milovníci pivního osvěžení. Žatecká porota ocenila jeho intenzivní zlatavou barvu, sladovou vůni i hořkost dosahující 28 jednotek IBU.

„Těší nás, že jsme s naším tradičním a chuťově výrazným tmavým pivem a loňskou novinkou hořkým osvěžujícím nealkem uspěli nejen na mezinárodní soutěži kvality Monde Selection, ale i u českých degustátorů. Stříbrná ocenění dokládají, že vařit pivo poctivě a kombinovat tradiční postupy s nejmodernější technologií je klíčem k úspěchu všech milovníků piva doma i v zahraničí,“ uvedl ředitel a vrchní sládek Královského pivovaru Krušovice Michal Rouč.

Pivo Beránek Weizenbier z pivovaru Velké Březno obsadilo mezi Pšeničnými pivy druhou příčku. Jde o řemeslné pivo s charakteristickými vlastnostmi pšeničných piv, má velmi lehkou, harmonickou vůni a chuť s příjemně ovocnými tóny banánu a hřebíčku, vyšší pěnivost a jemné zakalení. Beránek Weizenbier je svrchně kvašený, nefiltrovaný a oblíbený také jako letní osvěžení.

Kombinovat tradiční postupy s nejmodernější technologií je klíčem k úspěchu

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:E15.cz

Pivovar Krušovice letos získal hned dvě prestižní ocenění Monde Selection. Konkurence 60. ročníku byla veliká a Mezinárodní institut kvality vybíral z více než 3000 produktů z celého světa. O úspěchu krušovických piv nám řekl více ředitel a vrchní sládek pivovaru Krušovice Michal Rouč a marketingový manažer značky Jiří Coufal.

Michal Rouč: „Vařit pivo poctivě a kombinovat tradiční postupy s nejmodernější technologií je klíčem k úspěchu.“

Čeho si na oceněných produktech Krušovice Královský Ležák 12 a nealkoholického piva Krušovice Královsky Hořké Nealko ceníte nejvíce vy?
Náš ležák je královskou volbou mezi krušovickými pivy. Je to nejoblíbenější produkt, světlý ležák, který se hodí ke každé příležitosti a díky vyšší, dlouho doznívající hořkosti získal právem ocenění.

Hořké Nealko je loňská novinka, která se vyznačuje typicky hořkou sladovou chutí ležáku. Tu má právě díky výrazné hořkosti o 28 jednotkách IBU, která je dána přesným dodržením stanovené receptury a pečlivě vybraných chmelů. Nejlépe chutná vychlazené na ideálních 7 stupňů Celsia.

S jakou ideou jste vymýšleli Krušovice Královsky Hořké Nealko? Co bylo cílem?
Dlouhodobě sledujeme trend, kdy se zvyšuje poptávka po pivech s nízkým obsahem alkoholu. I z vlastních průzkumů nám vyplynulo, že lidem na trhu chybí nealkoholické pivo, které však svou hořkostí připomíná klasický ležák. I proto jsme vloni na přání konzumentů představili nové Hořké Nealko, které si i přes minimální obsah alkoholu zachovává autentickou pivní hořkost. Na naše první nealkoholické pivo máme převážně pozitivní ohlasy, z čehož mám velkou radost.

Pomocí jakých technologií či tradičních postupů pivo vaříte?
V Krušovicích stavíme na dlouholeté znalosti řemesla. Naši sládci pracují na kvalitě našeho piva již více než 440 let. Tu tradici ale kombinujeme s moderními technologiemi tak, aby výsledek byl co nejlepší. No, a jak se nyní ukázalo, vařit pivo poctivě a kombinovat tradiční postupy s nejmodernější technologií je klíčem k úspěchu.

Krušovice Královský Ležák 12 s plnou chutí patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější piva z vašeho repertoáru. Proč tomu tak je?
Naše dvanáctka se vyznačuje výraznou hořkostí, dlouho doznívající, plnou sladovou chutí i vůní a sytě zlatavou barvou. S těmito vlastnostmi excelentního ležáku českého typu vede mezi pivaři.

Mimo něj je dlouhodobě v oblibě náš Krušovice Královský Originál 10 coby poctivá česká desítka. A kdo má raději chuťově výraznější piva, volí Krušovice Královsky Černé, které se řadí mezi nejoceňovanější tmavá piva ve střední Evropě.

Jiří Coufal: „Chtěli jsme uspět v náročné soutěži.“

Jaká byla vaše motivace se do prestižní soutěže přihlásit?
Vědecké hodnocení je založené na přísných metodikách společnosti Monde Selection, které jdou daleko za rámec běžných degustací nebo hodnocení, proto je pro nás ocenění dokladem o kvalitě našeho piva, které obstálo i ve světové konkurenci. Před udělením mezinárodního ocenění Monde Selection musí přihlášené produkty projít 360° hodnocením kvality. Porota složená z mezinárodních odborníků posuzuje produkty dle smyslového hodnocení i vědeckého zkoumání. Degustace Monde Selection jsou založeny na organoleptických parametrech, jako je chuť, vizuální stránka, pachuť, pocit v ústech a vůně. Hodnocení probíhá po dobu čtyř měsíců, během nichž porotci denně ochutnávají omezený počet výrobků, aby si zachovali chuťové buňky. Motivace tedy byla uspět i v takto náročné soutěži oproti klasickým soutěžím v ČR, které se nikam nevyvíjí a postupně ztrácí kredibilitu.

Vítěze ocenění Monde Selection vybírala porota i na základě produktových obalů. Jaká myšlenka stojí za tím krušovickým?
Obal byl od začátku koncipován tak, abychom akcentovali vzhled prémiového ležáku. Pití nealko piva už není kompromis díky naší speciální receptuře, která dává našemu Hořkému Nealku plnou chuť i bez alkoholu. Hořkost 28 IBU na úrovni průměru ležáků jsme na obalu také zvýraznili, což nakupujícího na tuto hlavní přednost nealkoholické novinky dobře upozorňuje.

Odborná porota hodnotila krušovická piva hned z několika aspektů. Jak se tyto aspekty, které bodovaly na globální úrovni, snažíte předávat českým zákazníkům prostřednictvím brand komunikace?
U obalového designu našich produktů i názvů chystáme změny. Názvy se nově zaměřují na vyzdvihnutí chuťových atributů jednotlivých piv: Krušovice Královský Ležák 12 s plnou chutí, Krušovice Originál 10 s říznou chutí, Krušovice Královsky Hořké Nealko, Krušovice Černé s karamelovou chutí. Očekáváme, že změna designu zvýší vnímanou hodnotu značky, zajistí lepší viditelnost v regálech a podpoří u spotřebitelů chuť k zakoupení krušovického piva.

Ocenění Monde Selection není však jediným hodnocením poslední produktové novinky Krušovice Královsky Hořké Nealko. Při uvedení produktu na trh jste se na názor zeptali přímo svých zákazníků. Jak testování laickou porotou dopadlo?
Ze spotřebitelského průzkumu jsme zjistili zvýšený zájem o neochucené nealkoholické pivo, které se svou hořkostí co nejvíce přibližuje skutečnému ležáku. Na tuto poptávku jsme zareagovali Královsky Hořkým Nealkem. Už z prvních ohlasů jsme věděli, že se novinka u pivařů těší oblibě, a z hlediska prodejů této novinky jsme zatím nad očekáváním.

Krušovice mění vzhled obalů. Moderní design, který nezapomíná na tradici

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Pivovar KrušoviceAutor:Martina Kavková, PR

Královský pivovar Krušovice letos mění design svého portfolia. V novém, modernějším pojetí nezapomíná na tradiční prvky značky. Spolu s designem mění piva i své názvy. Oproti původním upouští od přívlastku „královský“ a nové pojmenování vyzdvihuje chuťové atributy jednotlivých piv.

„Cílem bylo designy obalů zmodernizovat a zároveň vycházet z tradičních prvků značky. Nový design se opírá o tři hlavní symboly – upravené krušovické logo, korunku a krušovickou pečeť, která oproti původnímu designu mění na obalu svou roli a stává se dominantním prvkem,“ říká Zuzana Placková, Brand Manager Krušovic. Nový design tedy pracuje s původními prvky, které nyní změnily své postavení. Tradiční krušovická korunka a logo prošly drobnými vizuálními úpravami a spolu s pečetí představují klíčové prvky designu. K podpoření dojmu vizuálně čistého a jednoduššího vzhledu z obalů mizí budova krušovického pivovaru, nápisy „Královský pivovar“ a „Vařeno od roku 1581“ i podstavec s texturou českého granátu.

Významnou roli při redesignu hrála i zvolená barevnost a souhra metalických a matných efektů jednotlivých barev. Největší změnou z hlediska barev prochází Krušovice Ležák 12. Ten se z původní béžové, která v kategorii dvanáctek obecně převažuje, přeladil do tmavě zelené a zlatavé barvy, čímž rozbíjí barevný stereotyp dvanáctek. Nově také na produktu Krušovice Originál 10 dominuje červená barva. U černého piva, Krušovice Černé, a nealkoholického piva, Krušovice Hořké Nealko, barvy zůstávají stejné.

„Očekáváme, že změna designu zajistí především lepší viditelnost na regálech, zvýší vnímanou hodnotu značky a podpoří u spotřebitelů chuť k zakoupení našeho piva,“ doplňuje Jiří Coufal, Group Brand Manažer značky Krušovice.

Změnou prošly i názvy krušovických piv. Značka v názvech upouští od přívlastku „královský“ a zaměřuje se na vyzdvihnutí chuťových atributů jednotlivých piv: Krušovice Ležák 12 s plnou chutí, Krušovice Originál 10 s říznou chutí, Krušovice Hořké Nealko, Krušovice Černé s karamelovou chutí.

Design připravovala agentura LAVO Productions.

Moderní vzhled, který nezapomíná na tradici. Krušovická piva jsou v novém

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:iDNES.cz

Královský pivovar Krušovice mění design svého portfolia. V novém pojetí nezapomíná na tradiční prvky značky. Spolu s designem mění piva i své názvy. Proti těm původním upouští od přívlastku královský a nové pojmenování vyzdvihuje chuťové atributy jednotlivých piv.

„Cílem bylo designy obalů zmodernizovat a zároveň vycházet z tradičních prvků značky. Nový design se opírá o tři hlavní symboly, a to upravené krušovické logo, korunku a krušovickou pečeť, která proti původnímu designu mění na obalu svou roli a stává se dominantním prvkem,“ říká brand manažerka pivovaru Zuzana Placková.

Nový design pracuje s původními prvky, které nyní změnily své postavení. Tradiční krušovická korunka a logo prošly drobnými vizuálními úpravami a spolu s pečetí představují klíčové prvky designu. K podpoření dojmu vizuálně čistého a jednoduššího vzhledu z obalů mizí budova krušovického pivovaru, nápisy „Královský pivovar“ a „Vařeno od roku 1581“ i podstavec s texturou českého granátu.

Významnou roli při redesignu hrála i zvolená barevnost a souhra metalických a matných efektů jednotlivých barev. Největší změnou z hlediska barev prochází Krušovice Ležák 12. Ten se z původní béžové, která v kategorii dvanáctek obecně převažuje, přeladil do tmavě zelené a zlatavé barvy, čímž rozbíjí barevný stereotyp dvanáctek.

Nově také na produktu Krušovice Originál 10 dominuje červená barva. U černého piva, Krušovice Černé, a nealkoholického piva, Krušovice Hořké Nealko, barvy zůstávají stejné.

„Očekáváme, že změna designu zajistí především lepší viditelnost na regálech, zvýší vnímanou hodnotu značky a podpoří u spotřebitelů chuť k zakoupení našeho piva,“ doplňuje Group brand manažer značky Krušovice Jiří Coufal.

Změnou prošly i názvy krušovických piv. Značka v názvech upouští od přívlastku „královský“ a zaměřuje se na vyzdvihnutí chuťových atributů jednotlivých piv: Krušovice Ležák 12 s plnou chutí, Krušovice Originál 10 s říznou chutí, Krušovice Hořké Nealko, Krušovice Černé s karamelovou chutí.

Krušovice získaly ocenění Mezinárodního institutu kvality

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Pivovar KrušoviceAutor:Přemysl Šimák, PR

Královský ležák 12 a nealkoholické pivo Královsky hořké nealko pivovaru Krušovice získaly ocenění Monde Selection. V letošním jubilejním 60. ročníku vybírala odborná porota ze 3 173 produktů z celého světa.

Monde Selection, Mezinárodní institut kvality, už 60 let hodnotí kulinářské výrobky z celého světa od potravin, lihovin, nápojů až po dietní a zdravotní produkty. Ve všech těchto kategoriích sleduje jednotlivé kvality, které jsou pro spotřebitele nejdůležitější.

Před udělením mezinárodního ocenění Monde Selection musí přihlášené produkty projít 360° hodnocení kvality. Porota složená z mezinárodních odborníků posuzuje produkty dle smyslového hodnocení i analytických parametrů. Degustace Monde Selection jsou založeny na organoleptických parametrech, jako je chuť, vizuální stránka, cizí příchutě, pocit v ústech a vůně. Hodnocení probíhá po dobu čtyř měsíců, během nichž porotci ochutnávají omezený počet výrobků denně, aby si zachovali chuťové buňky. Vědecké hodnocení je založené na přísných metodikách společnost Monde Selection, které jdou daleko za rámec běžných degustací nebo hodnocení.

Oceněný Královský ležák 12 se vyznačuje dlouho doznívající, výraznou hořkostí, plnou sladovou chutí i vůní a sytě zlatou barvou. S těmito vlastnostmi excelentního ležáku českého typu patří dlouhodobě mezi neoblíbenější piva Královského pivovaru Krušovice.

Nealkoholické pivo Královsky hořké nealko bylo uvedeno na trh v uplynulém roce jako vůbec první krušovické nealkoholické pivo. Za poměrně krátkou dobu se stalo díky své plné sladové chuti s příjemnou, dlouho doznívající a ve finále dominantně převažující hořkostí oblíbeným produktem, který pozitivně hodnotí nejen milovníci pivního osvěžení. Mezinárodní porota ocenila jeho intenzivní zlatou barvu, sladovou vůni i hořkost dosahující 28 jednotek IBU.

„Těší nás, že jsme s našimi tradičními i nealkoholickými pivy uspěli v konkurenci dalších produktů z celého světa. Odborná porota ocenila kvalitu našich piv a vyzdvihla ty vlastnosti, kterých si fanoušci krušovického piva nejvíce cení. Ocenění dokládají, že vařit pivo poctivě a kombinovat tradiční postupy s nejmodernější technologií je klíčem k úspěchu u milovníků piva i odborníků,“ uvedl ředitel Královského pivovaru Krušovice Michal Rouč.
Jedním z kritérií hodnocení je také obal produktů. Tam je klíčový jednak design obalu, ale také informace na něm uvedené a jejich jasnost, ochrana produktu, použité materiály a prospotřebitelský přístup. „Z výsledků máme velkou radost. Naše loňská novinka – první Krušovické nealko – je specifické kromě chuti i designem, a to díky bílé barvě, která v této kategorii není běžná a odlišuje se“, dodává Jiří Coufal, Senior Brand Manager značky Krušovice.

Český unikát. V Hanušovicích otevřeli samoobslužnou hospodu, je tam i bowling

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Bruntálský deníkAutor:Petr Krňávek

Restauraci, v níž si host si sám natočí pivo nebo limonádu, otevřeli v Hanušovicích. Podnik Formanka funguje jako samoobslužná s pomocí moderních technologií. Místní radnice tak chce za udržitelných nákladů zachovat v horní části města poslední restaurační zařízení, ale i místo pro setkávání. Koncept je v celém Česku unikátní.

Formanka je na první pohled hospoda jako každá jiná. Stoly s židlemi, kulečník, fotbálek, uprostřed výčep. Na číšníka nebo servírku zde však člověk nenarazí. Hosté se obsluhují sami.

„Když jsme se v roce 2019 rozhodovali, jestli Formanku koupit, řešili jsme dilema, zda má hospoda fungovat pod záštitou města. Na druhou stranu jsme si říkali, že pokud ten objekt nezachráníme jako restauraci, může se z něj stát ubytovna,“ popisuje motivaci, proč se místní samospráva ujala opuštěné hospody, starosta Hanušovic Marek Kostka.

Vedení radnice však stálo před otázkou, jak provoz udržet ekonomicky. Jen mzdy personálu by měsíčně vyšly skoro na sto padesát tisíc korun. Záhy přišly koronavirové uzávěry, které zkomplikovaly i variantu pronájmu.

Starosta: Je důležité to zkusit
Radnice nakonec vsadila na experiment: samoobslužný provoz.
„Hospoda jako je tato možná nikde v České republice není. Existují venkovní výčepy, ale vnitřní prostor nikdo neřešil. Jsme první a je důležité to zkusit. Pokud se to dobře uchopí a lidem se to vysvětlí, jsem přesvědčený, že to může fungovat. Lidem říkám: otevřené to bude jen tak dlouho, dokud si to dokážete udržet otevřené vy sami, pokud si to nebudete ničit,“ říká starosta Kostka.

Platíte kartou nebo čipem
Hospoda funguje na bázi moderních technologií. Kávu, nealko, pivo, cukrovinky, nebo třeba drobné občerstvení si hosté zakoupí ve výdejních automatech nebo v samočepech. Zaplatí buď platební kartou nebo speciálním čipem vystaveným městským úřadem, na který si nabijí kredit.

Bezhotovostní platby jsou i prevencí vůči tomu, aby se do Formanky stahovali alkoholici či drogově závislí. Takoví lidé obvykle nemají bankovní účet a bezhotovostní platby jsou pro ně nedostupné. Lokál ostatně není bez dozoru. Kvůli bezpečnosti jsou zde instalované kamery a do hospody dochází i člověk, který například mění bečky s pivem a kontroluje, zda je vše v pořádku.

Jako místo k setkávání
Důležitou motivací při úvahách o vzkříšení Formanky bylo zachovat lidem místo k setkávání. Sloužit má i jako komunitní centrum. Po ranním nákupu si sem mohou přijít na kávu senioři, po práci lidé v produktivním věku, v pátek večer mladí, kteří se vrací ze škol. Lákadlem přitom není jen pivo nebo příjemné prostředí. Příchozí si mohou zahrát šipky, fotbálek, kulečník nebo bowling. K dispozici je i jukebox.

„Věřím, že pokud dáme lidem důvěru, může to celé fungovat,“ uzavírá Marek Kostka.

Krušovice mění positioning, přichází s novým konceptem

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:MediaGuru.cz

Pivovar Krušovice spouští svou první reklamní kampaň od agentury Saatchi & Saatchi. Představuje v ní nový komunikační koncept „Síla královského charakteru“, který vychází z upraveného positioningu značky. Ten vyzdvihuje vyzrálost cílové skupiny, která není sebestředná, dokáže se postavit za druhé a za své morální hodnoty je po zásluze odměněna. Kampaň je k vidění v televizi, tisku, outdooru, na internetu, sociálních sítích a její součástí je i PR podpora.

„Dříve se Krušovice soustředily na jednotlivce. Teď značku posouváme tak, aby se lidé více zajímali o to, co se kolem nich děje, vkládali do toho dění sami sebe, a přispívali tím k jeho rozvoji. Akcentujeme důležitost propojení se s ostatními lidmi, které má člověk kolem, protože jak víme, království netvoří jenom sám král. Naším cílem je, aby si na toto propojení naši zákazníci vzpomněli, ztotožnili se s ním, a přiblížili se tak ještě více k hodnotám značky,“ představuje group brand manažer značky Krušovice Jiří Coufal.

Kampaň posunutý positioning značky plně odráží. „Komunikační strategii jsme připravili tak, aby pomohla různým cílům, které značka sleduje. Zatímco televizní spot je emotivnější a primárně určen k podpoře značky a jejího positioningu, digitální výstupy budou využívat také produktové benefity a mediálně zacílí na definované persony a konzumní příležitosti,“ popisuje přístup Tomáš Preněk, Head of Strategy Publicis Groupe, do níž patří agentura Saatchi & Saatchi.

Jedním z hlavních brandových symbolů využitých napříč komunikací je korunka, která je ústředním motivem klíčového vizuálu a objevuje se i v televizním spotu. Ten přináší příběh hrdiny s královským charakterem v pomyslném souboji s jeho povahovým protějškem o půllitr krušovické dvanáctky. „Krušovice se po letech opět vracejí do prostředí hospody, kde je pivo vždy nejlepší. Pozornost diváků si získají zajímavé charaktery, ale třeba i malý magický moment, který ke královskému pivu a charakteru vždy patřil,“ popisuje nový komunikační koncept Petr Roth, kreativní ředitel Publicis Groupe / Saatchi & Saatchi. Produkci spotu zajistila společnost Boogie Films. Režie se ujal Karel Janák.

S tématem královského charakteru bude značka pracovat i na sociálních sítích. „V prostředí sociálních sítí vyzdvihujeme charakterové vlastnosti hodné králů, hrajeme si rovněž s kontrasty v chování hlavních postav. Odměňujeme vyzrálost, férovost, pevnou vůli a umění být tu pro druhé,“ uvádí Václav Blacký z agentury Bistro Social.

Posun od pomyslného „já“ k „my“ zohlední také píárová linka kampaně zastřešená agenturou Ogilvy. „Chceme lidi povzbudit, aby se odvážili a pustili se do zvelebování svého království, což může být třeba městská čtvrť, obec nebo vnitroblok. Produktová část komunikace s krušovickou dvanáctkou v hlavní roli se pak zaměří na to, jak pivovar v průběhu let pomáhal zlepšovat život v jeho okolí,“ doplňuje za Ogilvy Václav Rambousek.

Královský pivovar Krušovice oslavuje 440 let

Publikováno:před 12 měsíciZdroj:Královský pivovar KrušoviceAutor:Přemysl Šimák

Jeden z deseti nejstarších evropských pivovarů, Královský pivovar Krušovice, slaví kulatiny. Pivo se tady vaří bez přestání od roku 1581. Výročí 440 let od založení si místní pivovarníci připomínají novým nealkoholickým pivem, znovuotevřením muzea, ale také speciální zásilkou krušovického piva pro evropské královské dvory.

Krušovičtí slaví 440. výročí od založení pivovaru v průběhu celého roku. „Prvním milníkem v oslavách bylo představení nového Královsky hořkého nealka. Tím jsme splnili přání pivařů, kteří volali po nealku hořkém jako ležák. Při přípravě nové receptury jsme se právě na hořkost zaměřili. Řešili jsme nejen jak výrazná bude, ale i jaký bude její charakter. Chtěli jsme dodat na trh pivo s vyšší, ale příjemnou hořkostí, a proto bylo důležité najít ten správný poměr použitých chmelů. Z reakcí našich konzumentů mám pocit, že se nám to podařilo,“ říká Michal Rouč, ředitel Královského pivovaru Krušovice.

Přídomek „královský“ si krušovický pivovar nese už odpradávna. Pivo se tady vaří už od roku 1581 a největší slávu a královskou tradici mu zajistil císař a český král Rudolf II. Ten totiž pivovar o dva roky později koupil pro Českou korunu a nechal krušovické pivo dovážet na Pražský hrad.

Připijí si i evropští panovníci
To nejdůležitější z celé 440leté historie pivovarnického řemesla v Krušovicích, od dob Rudolfa II. až po současnost, se mohou příznivci krušovického piva dozvědět v pivovarském muzeu, které před časem opět otevřelo. „Návštěvníci poznají, jaké nástroje se ve sladovnictví a chmelařství používají, ochutnají nejrůznější druhy sladů a zkusí rozpoznávat typické vůně a zvuky, které k vaření piva patří,“ zve na návštěvu do muzea Michal Rouč.

Kromě toho se pivovar Krušovice chystá své výročí oslavit i s dalšími královskými rody v Evropě. „Vzhledem k tomu, že k našemu pivovaru neodmyslitelně už od nepaměti patří jeho královský původ, vybrali jsme sedm evropských královských dvorů a plánujeme jim prostřednictvím jejich ambasád poslat speciální zásilku krušovického piva na ochutnání. A při té příležitosti je pozveme, aby se alespoň na dálku k oslavám našeho významného jubilea připojily,“ dodává ředitel pivovaru Krušovice Michal Rouč.

Královský pivovar Krušovice vaří pivo bez přerušení už 440 let

Publikováno:před 12 měsíciZdroj:Info.cz

Krušovický pivovar patří neodmyslitelně k dějinám českého piva. Však se také jeho historie datuje až do 16. století, což ho řadí mezi pět nejstarších pivovarů v celé Evropě. Letos pivovar slaví kulaté výročí 440 let a také novinku, první nealkoholické pivo.

První písemný doklad o pivovaru pochází z roku 1581, avšak pivo se v Krušovicích vařilo bezpochyby mnohem dříve. O skutečnou slávu krušovického pivovarnictví se zasloužil císař a český král Rudolf II., který roku 1583 pivovar zakoupil pro Korunu českou. Sám pak dohlížel na to, aby měl pivovar vždy dostatek kvalitních surovin a pivo nechal ve velkém vozit na Pražský hrad.

Jak podoba pivovaru, tak způsob výroby doznaly od časů Rudolfa řady změn, to podstatné však zůstalo. Kvalitní chmel ze žatecké oblasti, vynikající voda z nedalekých křivoklátských lesů, výběrový český a moravský ječmen, a především láska a nadšení sládků, kteří po staletí uchovávají krušovickou recepturu příštím generacím.

Za celých 440 let své existence pivovar vaří pivo bez přerušení, což dokazuje vášeň a odhodlání krušovických sládků, kteří se poctivého řemesla nevzdali ani v náročných časech třicetileté války či po únosu sládků švédskými vojsky.

Dnes patří pivovar mezi nejmodernější české pivovary s téměř plně automatizovanými výrobními linkami, které každou hodinu pošlou do světa až 50 tisíc lahví krušovického piva! Disponuje také plechovkovou linkou, která je od loňska zmodernizovaná a produkuje až 32 tisíc plechovek za hodinu. Díky moderním technologiím i poctivému řemeslu zaměstnanců se krušovickému pivovaru vloni opět podařilo pokořit metu milion hektolitrů uvařeného piva!

V roce významného výročí si mohou na zdraví krušovického pivovaru připít všichni. Nabídku Krušovic totiž rozšířila novinka, první nealkoholické pivo v historii pivovaru. Sytě zlaté Královsky hořké nealko od pivovaru Krušovice ocení každý, kdo má chuť na pivo hořké jako ležák, ačkoli si potřebuje udržet čistou hlavu. Krušovické nealko vyniká správným řízem a plnou sladovou chutí. Po napití si vychutnáte dlouho doznívající a ve finále převažující hořkost charakterizovanou 28 jednotkami IBU. Velmi hustá a kompaktní pěna podtrhuje vysokou kvalitu piva.

Kreativní agenturou Pivovaru Krušovice je Saatchi & Saatchi

Publikováno:před rokemZdroj:MediaGuru.cz

Pivovar Krušovice si ve výběrovém řízení na kreativní agenturu vybral Saatchi & Saatchi.
Agentura Saatchi & Saatchi zvítězila ve výběrovém řízení na novou kreativní agenturu Královského pivovaru Krušovice. Pro značku z pivovarnické skupiny Heineken připraví nový dlouhodobý komunikační koncept, který má posílit prémiovou image značky a současně ji více přiblížit zákazníkům. První společná kampaň je naplánována na první pololetí 2022. Saatchi & Saatchi střídají v pozici kreativní agentury Krušovic agenturu DDB.

„Tendr na kreativní ATL agenturu jsme vypisovali téměř po čtyřech letech, kdy jsme byli v dobrých rukou agentury DDB Prague. Výběrové řízení bylo velmi náročné jak na agentury, tak i na klientské straně kvůli, řekl bych, nestandardnímu formátu. Ten spočíval ve vysokém počtu check-in schůzek, abychom si ověřili, jak by se nám s vybraným subjektem reálně pracovalo na denní bázi. Ve druhém kole předvedla agentura Saatchi & Saatchi zásadní strategický a kreativní posun, a proto jsme se rozhodli vydat se s ní na společnou královskou cestu za objevením pomyslného svatého grálu Krušovic,“ uvedl Jiří Coufal, Senior Brand Manager značky Krušovice.

„Na tomto vítězství si ceníme velké angažovanosti klienta ve výběrovém řízení. Celý tendr nebyl jen o nalezení správné koncepční cesty, jak odlehčenou a atraktivní formou komunikovat nový positioning značky, ale z velké části se jednalo také o zkoušku toho, jak bude vypadat každodenní spolupráce mezi klientem a agenturou,“ řekla k tendru Lucie Garbieńová, Managing Director, Saatchi & Saatchi.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.07.09.2022 12:2283