Historie a současnost Královského pivovaru Krušovice

Historie Královského pivovaru Krušovice se datuje až do 16. století. První písemný doklad o pivovaru pochází z roku 1581, avšak pivo se v Krušovicích vařilo bezpochyby mnohem dříve. Skutečnou slávu krušovického pivovarnictví však založil císař a český král Rudolf II., který roku 1583 pivovar zakoupil pro Českou korunu. Od té doby patří Krušovice neodmyslitelně k dějinám českého piva.
Jak podoba pivovaru, tak způsob výroby doznaly od časů Rudolfa řady změn, to podstatné však zůstalo. Prvotřídní žatecký chmel, sluncem prozářený ječný slad, čirá pramenitá voda a především láska a nadšení sládků, kteří po staletí uchovávají krušovickou recepturu příštím generacím.

pivovarHistorické mezníky v časové ose:
● 1581 - Založení pivovaru
● 1583 - V Anglii vládla Alžběta I., v Česku Rudolf II., ve Francii Jindřich III. a krušovický pivovar patřil České koruně.
● 1605 - Guy Fawes a jeho komplicové se pokusili odpálit nálož ve Westminsterském paláci a kvalita piva v Krušovicích se ověřovala tak, že sládek Šimon musel sednout na pivem namočenou lavičku a počkat, až uschne. Pokud se pak zvedl a lavička zůstala přilepená k jeho kalhotám, bylo pivo v pořádku!
● 1620 - Bitva na Bílé hoře. Sládek Šimon střídavě poslouchá ruch války a šumění z varných kotlů. Různá žoldnéřská vojska pak drancují pivovar, ale i šíří slávu krušovického piva. Zrodil se Mušketýr, slavné pivo z Krušovic. pivovar
● 1652 - Když Holandská Východoindická společnost založila Kapské Město a v Anglii začali používat parní topení k vytápění skleníků, v Krušovicích už rok za naplněné sudy ručil, dokud je hostinský prázdné nevrátil, sládek Votýpka.
● 1682 - Petr Veliký se stává ruským císařem a sládkem našeho pivovaru Vodička. Krušovické pivo mu přišlo tak skvělé, že se s ním doslova oženil a prožil v pivovaru krásných 24 let. O tři roky později se majitelem pivovaru stává Arnošt Josef z Valdštejna, což je k velkému prospěchu.
● 1719 - Daniel Defoe vydává román Robinson Crusoe a na proslulé krušovické „baby“ se těší nový sládek Kočí. „Baby“ se tehdy říkalo každému jedenáctému a dvanáctému sudu, který od majitele pivovaru dostával sládek a chasa. pivovar
● 1731 - V Londýně Stephenu Grayi jako prvnímu spadlo do klína nejvyšší vědecké ocenění udělované Královskou společností – Copleyho medaile. Valdštejn zemřel a jeho dceři Marii Anně spadlo do klína krásné dědictví.
● 1824 - V Anglii byl veřejnosti představen první objevený dinosaurus Megalosaurus a v Krušovicích po pouhých dvou letech končí své působení sládek Staněk. Asi už ho nebavilo ručit plným měšcem za chyby a škody, co mohl napáchat on nebo chasa.
● 1825 - Byl izolován chemický prvek hliník a otevřena první železniční trať na světě Stockton–Darlington. Krušovický pivovar patří Fürstenbergům a sládkem se stává Heger. Říká se, že měl ty nejkrutější metody v historii krušovických sládků. Kdo neplnil své povinnosti na sto procent, nesměl celý týden Krušovice ani ochutnat. pivovar
● 1852 - Skončila druhá Francouzská republika a mezi Londýnem a Paříží byl natažen první podmořský kabel pro telegrafní linky. Krušovickým sládkem se stal Dania, který spával v místnosti se sudy, když pivo zrálo, aby měl jistotu, že mu nic nechybí.
● 1869 - Ve světě to jelo. Suezský průplav byl otevřen pro dopravu a dostavěna byla transkontinentální železniční trať napříč Amerikou. V Krušovicích ale nezůstávali pozadu. V pivovaru byl instalován první parní stroj, přestavěna sladovna, sušárny, varna i chladírny.
● 1874 - Konal se první ročník Velké pardubické a v krušovickém pivovaru se stal sládkem Josef Hofweber. Jeho láska ke krušovickému pivu byla ale příliš silná. Po necelém roce ho tak vystřídal Jakub Rösch, který za záhadných okolností zmizel. Traduje se, že ho unesli Švédi, aby je naučil vařit pivo, o kterém se u nich už celá staletí pěly písně. pivovar
● 1877 - Julius Richard Petri vynalezl Petriho misku, Edison zdokonaloval telefon a Neruda vydal Povídky malostranské. Z Krušovic byli uneseni ještě dva sládci, Viktor Šanta a necelý rok po něm Antonín Vanžat, než se švédská koruna vzdala marných snah uvařit své vlastní královské pivo.
● 1891 - V New Yorku byla otevřena Carnegie Hall. V Praze-Holešovicích zase Výstaviště, kde se konala druhá Jubilejní zemská výstava, na níž bylo krušovické pivo k radosti majitele knížete Maxmiliána Egona Fürstenberga staršího a tehdejšího sládka Františka Eisenhuta staršího oceněno zlatou medailí. pivovar
● 1901 - Počátek nového století přinesl spoustu nového. Marconi uskutečnil první radiotelegrafní spojení přes Atlantik a konal se první samostatný koncert České filharmonie. Do Krušovic přišel nový sládek Josef Klimeš mladší. Díky jeho fascinaci překotným vývojem vědy a techniky se pivovar za 27 let jeho působení dočkal celé řady inovací.
● 1928 - Disney vymyslel nejslavnějšího myšáka všech dob, Fleming zase penicilin. Krušovický pivovar v té době ročně uvařil v průměru 45 900 hektolitrů piva a vypadal jako moderní průmyslový závod. To velmi vyhovovalo nadšenci a puntičkáři Ing. Josefu Emingerovi, který se stal sládkem. pivovar
● 1937 - Zřítila se vzducholoď Hindenburg, Walt Disney získal Oscara za Sněhurku a sedm trpaslíků a po pěti letech na postu sládka opustil Krušovice Milan Storzer, kterého ale záliba v krušovickém pivu neopustila nikdy.
● 1945 - S koncem války přišel po sedmi letech i konec krušovického sládka Dr.&nbps;Ing.&nbps;Hanuše Landsperského – srdcaře, který dokázal i v krušné době 2. světové války vařit prvotřídní pivo.
● 1948 - Shromáždění OSN přijalo Všeobecnou deklaraci lidských práv, krušovický pivovar byl znárodněn a jeho tehdejším sládkem se stal Josef Tománek, nedoceněný básník, který ve volných chvílích skládal milostnou poezii o krušovickém pivu a po večerech recitací svých veršů bavil osazenstvo místních hospod. pivovar
● 1950 - Asimov vydal sbírku Já, robot a v Marseille vrátili neznámí zloději šperky a drahé kameny v hodnotě 150 milionů franků. Tajemství krušovického piva po příští dva roky přišel střežit sládek Jiří Bitner.
● 1953 - Edmund Hillary zdolal Mount Everest. Nezdolné bylo ovšem odhodlání krušovického sládka Bohumila Rapka dopřát výjimečnou chuť našeho piva co nejvíce lidem. Pivovar tak pod jeho vedením zvýšil průměrnou roční produkci piva na 94 300 hektolitrů.
● 1956 - Svět modernizoval. Byl položen první telefonní transatlantický kabel, zaveden termín byte, vyroben první mobilní telefon a český vědec Otto Wichterle vynalezl kontaktní čočky. Ani v Krušovicích nezůstávali pozadu. Do provozu byla uvedena nová kotelna a modernizováno chlazení. pivovar
● 1973 - Světovou módu ovládají džínsy, československá kina Tři oříšky pro Popelku a v Krušovicích se vlády ujímá sládek Josef Bernard. Pod jeho pečlivým dohledem je dokončena výměna dřevěných nádob ve spilce a ve sklepě za ocelové kádě a tanky.
● 1987 - Když počet lidí na Zemi překročil hranici 5 miliard, v Krušovicích byli připraveni. V té době se tady vařilo už přes 250 000 hektolitrů piva ročně. Krušovický pivovar po čtyřech plodných letech a za neustále se šířícího věhlasu krušovického piva opustil sládek Ing.&nbps;Václav&nbps;Koub.
● 1988 - Narodila se zpěvačka Adele a fyzik Jack Steinberger získal Nobelovu cenu. Tu by si zasloužil i tehdejší krušovický sládek Ing. František Máša, kdyby se udělovala za dosažené úspěchy ve vaření piva. pivovar
● 1989 - Revolučníí rok. Začali se vysílat Simpsonovi a v Berlíně proběhl první ročník Love Parade. Krušovickým sládkem byl Ing. Jan Šuráň. S pivovarem, který mu okamžitě přirostl k srdci, se ale musel pod tíhou nových pořádků brzy bolestně rozloučit.
● 1990 - Na oběžnou dráhu kolem Země byl dopraven Hubbleův vesmírný dalekohled a v krušovickém pivovaru poprvé v historii usedla na trůn žena. Sládkem se stala Alena Mildorfová a o naše pivo pečovala s typicky ženskou něhou a mateřskou láskou.
● 1994 - Sportovní aerobic byl konečně zařazen do Mezinárodní gymnastické federace. Krušovice koupil Dr. Oetker a učinil strategické rozhodnutí vrátit se k odkazu Rudolfa II. a přejmenovat pivovar na Královský pivovar Krušovice. pivovar
● 1998 - Byl spuštěn vyhledávač Google a otevřeny archivy inkvizice. Z Krušovic se stal díky investici přesahující dvě miliardy korun jeden z nejmodernějších pivovarů v Evropě. Produkce piva překročila hranici milionu hektolitrů piva ročně. Takto nastaveného trendu se držel i nový sládek Ing. Lukančo Trifinčofski.
● 2008 - Světu vládla ekonomická krize, USA první afroamerický prezident a krušovickému pivovaru sládek Tomáš Kosmák. Ten přišel po odkoupení pivovaru jednou z nejvýznamnějších pivovarských skupin na světě – Heinekenem. Nový sládek se do vaření piva pustil s vědomím, že nový majitel ví, že pivo není pudink
Zdroj:Stránky Královského pivovaru Krušovice, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Královského pivovaru Krušovice

Kdy:celoročně dle dohodyObec:KrušoviceZdroj:Pivovar Krušovice

Exkurzi je lepší rezervovat nejlépe týden předem. Prohlídka i s degustací trvá přibližně 90 minut. Provedeme vás historií Krušovického pivovaru od roku 1548.
Dozvíte se mnoho zajímavostí o výrobě světového piva - o výrobě mladiny, její filtrace a stáčení pomocí nejmodernějších technologií

Exkurze si můžete domlouvat telefonicky na čísle +420 737 224 087 nebo mailem na exkurze@krusovice.cz.
Cena za prohlídku včetně degustace a suvenýru je 160 Kč.
Zlevněné vstupné včetně degustace a suvenýru je 110 Kč a platí pro studenty a seniory po předložení dokladu.
Exkurze se konají v německém, ruském a anglickém jazyce. V případě zájmu o jakýkoliv jiný cizí jazyk zajistíme soukromého průvodce v požadovaném jazyce.
Degustace piva platí pouze pro osoby starší 18 let. Nabídka pro CK při pravidelných prohlídkách (min. 5 skupin v roce): každý 21. PAX zdarma. Ceny prohlídek jsou platné od 1. 4. 2014.

Aktualizováno: před 4 lety

ČESKÉ PIVO 2023: První místo pro Krušovice Hořké Nealko

Publikováno:včeraZdroj:Pivovar KrušoviceAutor:Martina Kavková, PR

Nealkoholické pivo z Královského pivovaru Krušovice bodovalo na degustační soutěži ČESKÉ PIVO 2023, kde získalo první místo. Ceny se předávaly včera večer na slavnostním galavečeru u příležitostí Svatováclavských slavností v Praze.

Krušovice Hořké Nealko si letos na degustačních soutěžích vede naprosto skvěle, protože si připsalo hned několik výrazných úspěchů. První místo z prestižní degustační soutěže ČESKÉ PIVO se tak připojilo ke zlatu z Žatecké Dočesné a také ke druhému místu na Pivní pečeti v Litoměřicích a stříbru ze Zlatého poháru PIVEX v Brně. Celkem tak Krušovice Hořké Nealko v roce 2023 získalo hned čtyři medailová umístění z prestižních degustačních soutěží.

Krušovické Hořké Nealko, které je na trhu dva a půl roku, je vůbec prvním nealkoholickým pivem v historii pivovaru. Vyznačuje se plnou sladovou chutí s příjemnou, dlouho doznívající hořkostí, která činí 28 jednotek IBU. „Na našem hořkém nealku jsme si dali opravdu záležet, kdy cílem bylo dosáhnout hořkosti, která připomíná oblíbený ležák. A to se povedlo. Těší nás, že to oceňuje nejen široká veřejnost, ale i odborníci v rámci degustační soutěže ČESKÉ PIVO,“ dodal k úspěchu ředitel pivovaru Krušovice Michal Rouč.

Odbornou jednokolovou soutěž ČESKÉ PIVO každoročně vyhlašuje Český svaz pivovarů a sladoven už od roku 2001, jejím garantem je Výzkumný ústav pivovarský a sladařský. Slavnostní vyhlášení výsledků se koná u příležitostí Svatováclavských slavností českého piva, které jsou poctou patronovi českých pivovarníků a sladovníků – svatému Václavovi.

Krušovice zvou na Bohémskou porci zábavy

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Pivovar KrušoviceAutor:Martina Kavková, PR

Otevřít léto opravdu v Bohémském stylu se chystají Krušovice se svojí novinkou Bohém. Zvou proto na Bohémskou porci zábavy, která se uskuteční ve čtvrtek 29. června 2023 v Riegrových sadech v Praze. Vstup na akci je zdarma.

Atraktivní program začíná v 15.00 hodin. Na hlavním pódiu se během odpoledne a večera vystřídá spousta populárních interpretů a skupin: Vojtěch Drahokoupil, Monika Bagárová, Marpo a Troublegang či Leoš Mareš. Jedním z vrcholů večera (od 20.50) bude i vystoupení Losers Cirque Company, jehož akrobaté, tanečníci a umělci předvedou své dechberoucí kousky. Na vedlejší stage pak budou vystupovat DJs Saxofrancis, Viiito a Adriana Hranáčová.

„Proč zveme na Bohémskou porci zábavy? Prvního května jsme široké veřejnosti představili náš nový prémiový ležák z Krušovic, který se jmenuje Bohém. Jeho uvedení na trh provázejí i dvě bohémské reklamy s otcem a synem Polívkovými. A v Bohémském stylu pokračujeme i na letních akcích. Návštěvníci si v Riegrových sadech v Praze užijí spoustu kvalitních hudebních i kulturních vystoupení, a to zcela zdarma. Chceme dát lidem možnost nejen ochutnat naší bohémskou novinku z Krušovic, ale i zažít, co znamená otevřít léto v Bohémském stylu,“ uvedl brand manažer značky Krušovice Pavel Vácha.

Krušovická novinka Bohém je prémiový ležák, který je uvařen pouze z nejkvalitnějších žateckých chmelů: Žateckého poloraného červeňáku, Sládku a Premiantu. Nová krušovická receptura zaujme jedinečnou chutí a vyváženou hořkostí. Chuť dotváří kromě výběrových chmelů a receptury také kvalitní voda z vlastních studní v Křivoklátských lesích. Neobsahuje žádné chemické složky ani chmelový extrakt. Obsah alkoholu je 4,7 %, hořkost 37 IBU.

Krušovice uvádějí ležák Bohém, podporují ho otec a syn Polívkovi

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:MediaGuru

Pivovar Krušovice spouští integrovanou kampaň na podporu uvedení nového ležáku Bohém. Koncept těží ze vztahu otce a syna Polívkových, dramatizuje mezigenerační střet a rozehrává příběh od romantického začátku k bohémské jízdě v druhé fázi kampaně.

„Naše zadání bylo velmi ambiciózní a spojené s velkými očekáváními, která byla splněna bezezbytku. Chtěli jsme nejen vystoupit z řady, ale hlavně podpořit vnímanou kvalitu produktu, a proto jsme zvolili na české poměry odvážný přístup založený nejen na funkčních, ale hlavně emočních benefitech,” říká Jiří Coufal, Group Brand Manager značky Krušovice spadající do portfolia Heineken.

Mediální strategii tvoří dvě odlišné fáze s různou TV stopáží, nasazené s časovým odstupem. Navíc jsou obě fáze na první pohled zdánlivě odlišné.

Nejprve lyrický Básník rozehrává příběh, který o dva týdny později vrcholí ukázkou nespoutaného bohémství ve spotu Bohém. První fáze stojí na produktových vlastnostech, které představuje mladý básník v podání Vladimíra Polívky. Ten recituje příběh původu, složení a chuti moku z prémiového žateckého chmele a křivoklátské vody.

Navazuje druhá fáze, která diváky posune k imageové podívané na téma bohémství. Bolek Polívka za hudebního doprovodu skupiny Carry The Throne ukazuje Vladimírovi, co to znamená být skutečným bohémem. Výsledkem je výpravný spot s filmovou estetikou.

„Jsme rádi, že díky vstřícnému přístupu a odhodlání celého marketingového týmu značky Krušovice jsme měli volnost v kreativnímu přístupu k tvorbě integrované komunikační kampaně, která navíc vznikla v rekordně krátkém čase,“ říká Petr Kroupa, Head of Comms, FLO.

Za novou komunikační kampaní pivovaru Krušovice ze skupiny Heineken stojí tým FLO, který je součástí konzultační skupiny Mind2FLO. Režie obou spotů se ujal Milan Balog, za produkcí stojí Boogie Films. Na vzniku kreativního konceptu se podílel i tým Jinej Gang, který FLO přizvala ke spolupráci. Zapojil se i Adam Bartas zodpovědný za klíčové vizuály.

S Bohémem se chceme odlišit od české pivní reklamy

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Marketing&MediaAutor:Martina Ježdíková

Po tradičně laděném spotu přichází totální změna. Heineken právě nasazuje druhý díl televizní kampaně na Krušovice Bohém s Bolkem Polívkou a jeho synem Vladimírem. „Kreativou jsme chtěli nejen překvapit, ale také pobavit,“ vysvětluje Martina Ježdíková, marketingová ředitelka společnosti Heineken, v rozhovoru pro MAM.

Zatímco v úvodní části, která byla nasazena na začátku května, básnil herec Vladimír Polívka o pivě, závěrečný záběr tohoto spotu na jeho otce Bolka předznamenal, že příběh bude mít pokračování. Jakým směrem se vydal, je však poměrně překvapivé.

„Očekávání českého pivního spotřebitele od produktu i reklamy ovlivňuje to, že je velice konzervativní a tradiční. A stejné atributy má i česká pivní reklama. Věděli jsme, že pokud se vydáme touto cestou, nijak se neodlišíme. My jsme se však odlišit chtěli a také jsme chtěli, aby to spotřebitele zasáhlo,“ říká Martina Ježdíková.

Z toho, jak byla druhá kreativa pojata, je evidentní, pro koho Krušovice nový ležák Bohém a svou kampaň uvařili. „Naším záměrem je vytvořit pozitivnější vztah mladší cílové skupiny k naší značce a nabídnout jí skvěle chutnající pivo,“ vysvětluje marketingová ředitelka.

Proč jste se rozhodli přinést na hodně nasycený pivní trh nový produkt?

Značka Krušovice je velmi známá, povědomí o ní má 98 procent českých spotřebitelů. Ale naše mladší aspirativní cílová skupina od 25 do 40 let k ní má neutrální vztah. To bychom chtěli změnit. Proto na ni cílíme komunikaci, pro kterou však zároveň platí, že nesmí negativně narušit tu současnou cílovou skupinu, která má ke Krušovicím vztah.

Jak obtížné je Bohéma uvést a vyplatí se tato určitě nemalá investice?
Náročné to je hodně, protože vše od receptury přes název a obal až po komunikační koncept vznikalo od nuly. Z pohledu času, lidí i financí to byl složitý proces a jestli se to vyplatí, budeme vědět zhruba za půl roku. Máme velmi vysoká očekávání a prvotní data jsou pozitivní. Bohémovi věříme.

Vyšly vám dobře testy?
Krásně se nám zakřížkovala všechna políčka. Šli jsme od konceptu, který byl velmi silný. Dokázali jsme se dostat do nejlepší desítky FMCG konceptů co do síly značky a ochoty zaplatit cenovou prémii a korespondovalo to s našimi cíli v rámci brand power. Hodně jsme testovali design obalu, a i zde jsme splnili všechna naše KPIs — jestli je atraktivní, zda je spotřebitel ochoten za produkt zaplatit více než za běžnou značku a jestli mu design ke značce Krušovice sedí. Testováním prošly i názvy, kdy se postupovalo od velkého množství různých variant až k Bohémovi, se kterým se mladší i starší cílová skupina z mnoha důvodů sžila. Vyšla nám dobře televizní reklama a úspěch mělo také samotné pivo. Zkrátka všechny ukazatele říkají, že je náš balíček správný. Teď to musíme prodat.

Krušovice dávají na trh nový ležák s názvem Bohém

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:MediaGuru

Pivovar Krušovice představil nový prémiový ležák s názvem Bohém. Uvedla jej prvomájová akce na Petříně.


Pivovar Krušovice uvádí na trh novinku v podobě prémiového ležáku Bohém. Podpoří ho 360° kampaň, v níž budou vystupovat celebrity.

Bohém obsahuje 4,7 % alkoholu a dosahuje stupně hořkosti 37 IBU. Vyrábí se ze tří druhů žateckého chmelu, kterému svědčí nejen tamní klimatické podmínky i červená půda. V obchodech je pivo dostupné od dubna, nyní se rozšiřuje pokrytí v hospodách.

„Recepturu nového prémiového ležáku jsme ladili dlouhé měsíce. Na začátku byly čtyři receptury, z toho procesem testování a ochutnávek v pivovaru i v naší Krušovické Šaland vznikla jedna vítězná. U té se k dokonalosti ladila hořkost, která je pro Bohéma typická, a její doznívání na jazyku,“ přibližuje Michal Rouč, krušovický sládek a zároveň ředitel pivovaru Krušovice.

Novinkou chce pivovar Krušovice oslovit i mladší spotřebitele ve věku starších 30 let. „Název Bohém evokuje českost a moment, kdy se napijete a zapomenete na dění kolem vás. Design jsme záměrně zvolili odlišný od klasických piv. Chtěli jsme dosáhnout prémiovosti, kvality, modernosti a zároveň tradice a to se nám, myslím, povedlo. Vše v designu je zvoleno záměrně tak, abychom se co nejvíce odlišovali, ale zároveň podpořili zmíněné atributy,“ vysvětluje Jiří Coufal, Group Brand Manager společnosti Heineken.

Novinka byla veřejnosti představena 1. května na svátek zamilovaných, a to pod rozkvetlou zachmelenou třešní na Petříně, konkrétně před restaurací Nebozízek. Její koruna nebyla jen posetá typicky růžovými květy, ale i chmelem. Pod ní se mohli návštěvníci políbit, vyfotit a následně i ochutnat bohémský ležák zdarma.

Dále novinku podpoří 360° kampaň s novým reklamním spotem, v němž budou vystupovat celebrity. Nasazen bude v televizi 15. května. Dále komunikace poběží na internetu, v outdooru, rádiu či printu. Součástí budou i eventy nebo podpora v místě prodeje.

Krušovice přicházejí s bohémskou novinkou

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Informuji.cz

Pivovar Krušovice uvádí na trh prémiovou produktovou novinku s názvem Bohém, kterou představí veřejnosti formou netradiční první ochutnávky na Prvního máje. A kde jinde se poprvé seznámit s Bohémem z Krušovic než na svátek lásky pod rozkvetlou třešní na Petříně. Ta, která speciálně vykvete na Nebozízku, bude doslova bohémská.

Krušovická novinka Bohém je prémiový ležák, který je uvařen pouze z těch nejkvalitnějších žateckých chmelů: Žateckého poloraného červeňáku, Sládku a Premiantu. Nová krušovická receptura překvapí jemně hořkou chutí a příjemným chmelovým aroma. Chuť tvoří kromě výběrových chmelů také kvalitní voda z křivoklátských studní a fakt, že při výrobě nebyly použity žádné přidané chemické složky ani chmelový extrakt.

Piva z pivovarů Starobrno, Krušovice a Velké Březno v Žatecké Dočesné 2022

Publikováno:před rokemZdroj:Heineken ČRAutor:Martina Kavková, PR

Piva spadající pod pivovary skupiny HEINEKEN ČR získala na 65. ročníku Žatecké Dočesné hned několik ocenění. Třetí příčku ve své kategorii získal světlý prémiový ležák Starobrno Bitr. Hned dvě pomyslná stříbra si odnesli krušovičtí sládci za Krušovice Černé s karamelovou chutí v kategorii Tmavých výčepních piv a za Krušovice Hořké Nealko v kategorii Nealkoholických piv. Pozadu nezůstal ani pivovar Velké Březno, který se svým pivem Beránek Weizenbier obsadil druhé místo mezi Pšeničnými pivy.

Jubilejní 65. ročník slavností chmele a piva, Žatecká Dočesná, se v letošním roce uskutečnil 2. a 3. září. Součástí bohatého programu je již tradiční degustace piv při Žatecké Dočesné ve Chmelařském institutu, s. r. o., určená pro zvanou odbornou a laickou veřejnost. V letošním ročníku se vítěz vybíral z celkem 158 přihlášených vzorků piv z 27 českých pivovarů. Degustací se během dvou dnů zúčastnilo celkem 221 degustujících.

Piva z portfolia skupiny HEINEKEN se na degustaci piv při Žatecké Dočesné na příčkách vítězů objevila hned čtyřikrát, třikrát na druhém místě a jednou na třetím.

Čtyřikrát chmelený ležák Starobrno Bitr patří mezi nejnovější piva starobrněnského pivovaru a vznikl přímo na přání pivařů. Za příjemné pravé chmelové aroma vděčí Bitr kombinaci tří prvotřídních typicky českých odrůd chmele, které ležáku zajistily vyváženou chuť a skvělou pitelnost. Pivo je dále charakteristické jiskrně zlatavou barvou, středním řízem, vyšší hořkostí od prvního loku a lahodným chmelovým dozvukem, nabádajícím k dalšímu napití. Extrakt původní mladiny (dříve stupňovitosti) spodně kvašeného ležáku Bitr činí 11,5 % hm. a hořkost 35 jednotek IBU.

„Z druhého místa, na kterém se Starobrno Bitr umístilo, mám velkou radost. Dokládá, že jsme uspokojili chutě nejen pivních fanoušků, ale i odborných degustátorů a právem si tak pivo zaslouží stát na stupni vítězů ve své kategorii,“ komentuje ocenění Jiří Brňovják, vrchní sládek brněnského pivovaru.

Pivovar Krušovice se svými pivy vybojoval hned dvě stříbrné pozice. Krušovice Černé s karamelovou chutí bodovalo v kategorii Tmavé výčepní pivo, zatímco v kategorii Nealkoholické pivo si svou chutí porotu získalo pivo Krušovice Hořké Nealko. Tradiční černé pivo krušovického pivovaru se vyznačuje výraznou karamelovou chutí s tóny pražené kávy a jemnou chmelovou hořkostí. Charakteristickou tmavou barvu pivu dodávají speciální druhy ječných sladů – český, barevný, karamelový a mnichovský.

Nealkoholické pivo Krušovice Hořké Nealko bylo uvedeno na trh v uplynulém roce jako vůbec první krušovické nealkoholické pivo. Za poměrně krátkou dobu se stalo díky své plné sladové chuti s příjemnou, dlouho doznívající a ve finále dominantně převažující hořkostí oblíbeným produktem, který pozitivně hodnotí nejen milovníci pivního osvěžení. Žatecká porota ocenila jeho intenzivní zlatavou barvu, sladovou vůni i hořkost dosahující 28 jednotek IBU.

„Těší nás, že jsme s naším tradičním a chuťově výrazným tmavým pivem a loňskou novinkou hořkým osvěžujícím nealkem uspěli nejen na mezinárodní soutěži kvality Monde Selection, ale i u českých degustátorů. Stříbrná ocenění dokládají, že vařit pivo poctivě a kombinovat tradiční postupy s nejmodernější technologií je klíčem k úspěchu všech milovníků piva doma i v zahraničí,“ uvedl ředitel a vrchní sládek Královského pivovaru Krušovice Michal Rouč.

Pivo Beránek Weizenbier z pivovaru Velké Březno obsadilo mezi Pšeničnými pivy druhou příčku. Jde o řemeslné pivo s charakteristickými vlastnostmi pšeničných piv, má velmi lehkou, harmonickou vůni a chuť s příjemně ovocnými tóny banánu a hřebíčku, vyšší pěnivost a jemné zakalení. Beránek Weizenbier je svrchně kvašený, nefiltrovaný a oblíbený také jako letní osvěžení.

Kombinovat tradiční postupy s nejmodernější technologií je klíčem k úspěchu

Publikováno:před rokemZdroj:E15.cz

Pivovar Krušovice letos získal hned dvě prestižní ocenění Monde Selection. Konkurence 60. ročníku byla veliká a Mezinárodní institut kvality vybíral z více než 3000 produktů z celého světa. O úspěchu krušovických piv nám řekl více ředitel a vrchní sládek pivovaru Krušovice Michal Rouč a marketingový manažer značky Jiří Coufal.

Michal Rouč: „Vařit pivo poctivě a kombinovat tradiční postupy s nejmodernější technologií je klíčem k úspěchu.“

Čeho si na oceněných produktech Krušovice Královský Ležák 12 a nealkoholického piva Krušovice Královsky Hořké Nealko ceníte nejvíce vy?
Náš ležák je královskou volbou mezi krušovickými pivy. Je to nejoblíbenější produkt, světlý ležák, který se hodí ke každé příležitosti a díky vyšší, dlouho doznívající hořkosti získal právem ocenění.

Hořké Nealko je loňská novinka, která se vyznačuje typicky hořkou sladovou chutí ležáku. Tu má právě díky výrazné hořkosti o 28 jednotkách IBU, která je dána přesným dodržením stanovené receptury a pečlivě vybraných chmelů. Nejlépe chutná vychlazené na ideálních 7 stupňů Celsia.

S jakou ideou jste vymýšleli Krušovice Královsky Hořké Nealko? Co bylo cílem?
Dlouhodobě sledujeme trend, kdy se zvyšuje poptávka po pivech s nízkým obsahem alkoholu. I z vlastních průzkumů nám vyplynulo, že lidem na trhu chybí nealkoholické pivo, které však svou hořkostí připomíná klasický ležák. I proto jsme vloni na přání konzumentů představili nové Hořké Nealko, které si i přes minimální obsah alkoholu zachovává autentickou pivní hořkost. Na naše první nealkoholické pivo máme převážně pozitivní ohlasy, z čehož mám velkou radost.

Pomocí jakých technologií či tradičních postupů pivo vaříte?
V Krušovicích stavíme na dlouholeté znalosti řemesla. Naši sládci pracují na kvalitě našeho piva již více než 440 let. Tu tradici ale kombinujeme s moderními technologiemi tak, aby výsledek byl co nejlepší. No, a jak se nyní ukázalo, vařit pivo poctivě a kombinovat tradiční postupy s nejmodernější technologií je klíčem k úspěchu.

Krušovice Královský Ležák 12 s plnou chutí patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější piva z vašeho repertoáru. Proč tomu tak je?
Naše dvanáctka se vyznačuje výraznou hořkostí, dlouho doznívající, plnou sladovou chutí i vůní a sytě zlatavou barvou. S těmito vlastnostmi excelentního ležáku českého typu vede mezi pivaři.

Mimo něj je dlouhodobě v oblibě náš Krušovice Královský Originál 10 coby poctivá česká desítka. A kdo má raději chuťově výraznější piva, volí Krušovice Královsky Černé, které se řadí mezi nejoceňovanější tmavá piva ve střední Evropě.

Jiří Coufal: „Chtěli jsme uspět v náročné soutěži.“

Jaká byla vaše motivace se do prestižní soutěže přihlásit?
Vědecké hodnocení je založené na přísných metodikách společnosti Monde Selection, které jdou daleko za rámec běžných degustací nebo hodnocení, proto je pro nás ocenění dokladem o kvalitě našeho piva, které obstálo i ve světové konkurenci. Před udělením mezinárodního ocenění Monde Selection musí přihlášené produkty projít 360° hodnocením kvality. Porota složená z mezinárodních odborníků posuzuje produkty dle smyslového hodnocení i vědeckého zkoumání. Degustace Monde Selection jsou založeny na organoleptických parametrech, jako je chuť, vizuální stránka, pachuť, pocit v ústech a vůně. Hodnocení probíhá po dobu čtyř měsíců, během nichž porotci denně ochutnávají omezený počet výrobků, aby si zachovali chuťové buňky. Motivace tedy byla uspět i v takto náročné soutěži oproti klasickým soutěžím v ČR, které se nikam nevyvíjí a postupně ztrácí kredibilitu.

Vítěze ocenění Monde Selection vybírala porota i na základě produktových obalů. Jaká myšlenka stojí za tím krušovickým?
Obal byl od začátku koncipován tak, abychom akcentovali vzhled prémiového ležáku. Pití nealko piva už není kompromis díky naší speciální receptuře, která dává našemu Hořkému Nealku plnou chuť i bez alkoholu. Hořkost 28 IBU na úrovni průměru ležáků jsme na obalu také zvýraznili, což nakupujícího na tuto hlavní přednost nealkoholické novinky dobře upozorňuje.

Odborná porota hodnotila krušovická piva hned z několika aspektů. Jak se tyto aspekty, které bodovaly na globální úrovni, snažíte předávat českým zákazníkům prostřednictvím brand komunikace?
U obalového designu našich produktů i názvů chystáme změny. Názvy se nově zaměřují na vyzdvihnutí chuťových atributů jednotlivých piv: Krušovice Královský Ležák 12 s plnou chutí, Krušovice Originál 10 s říznou chutí, Krušovice Královsky Hořké Nealko, Krušovice Černé s karamelovou chutí. Očekáváme, že změna designu zvýší vnímanou hodnotu značky, zajistí lepší viditelnost v regálech a podpoří u spotřebitelů chuť k zakoupení krušovického piva.

Ocenění Monde Selection není však jediným hodnocením poslední produktové novinky Krušovice Královsky Hořké Nealko. Při uvedení produktu na trh jste se na názor zeptali přímo svých zákazníků. Jak testování laickou porotou dopadlo?
Ze spotřebitelského průzkumu jsme zjistili zvýšený zájem o neochucené nealkoholické pivo, které se svou hořkostí co nejvíce přibližuje skutečnému ležáku. Na tuto poptávku jsme zareagovali Královsky Hořkým Nealkem. Už z prvních ohlasů jsme věděli, že se novinka u pivařů těší oblibě, a z hlediska prodejů této novinky jsme zatím nad očekáváním.

Krušovice mění vzhled obalů. Moderní design, který nezapomíná na tradici

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar KrušoviceAutor:Martina Kavková, PR

Královský pivovar Krušovice letos mění design svého portfolia. V novém, modernějším pojetí nezapomíná na tradiční prvky značky. Spolu s designem mění piva i své názvy. Oproti původním upouští od přívlastku „královský“ a nové pojmenování vyzdvihuje chuťové atributy jednotlivých piv.

„Cílem bylo designy obalů zmodernizovat a zároveň vycházet z tradičních prvků značky. Nový design se opírá o tři hlavní symboly – upravené krušovické logo, korunku a krušovickou pečeť, která oproti původnímu designu mění na obalu svou roli a stává se dominantním prvkem,“ říká Zuzana Placková, Brand Manager Krušovic. Nový design tedy pracuje s původními prvky, které nyní změnily své postavení. Tradiční krušovická korunka a logo prošly drobnými vizuálními úpravami a spolu s pečetí představují klíčové prvky designu. K podpoření dojmu vizuálně čistého a jednoduššího vzhledu z obalů mizí budova krušovického pivovaru, nápisy „Královský pivovar“ a „Vařeno od roku 1581“ i podstavec s texturou českého granátu.

Významnou roli při redesignu hrála i zvolená barevnost a souhra metalických a matných efektů jednotlivých barev. Největší změnou z hlediska barev prochází Krušovice Ležák 12. Ten se z původní béžové, která v kategorii dvanáctek obecně převažuje, přeladil do tmavě zelené a zlatavé barvy, čímž rozbíjí barevný stereotyp dvanáctek. Nově také na produktu Krušovice Originál 10 dominuje červená barva. U černého piva, Krušovice Černé, a nealkoholického piva, Krušovice Hořké Nealko, barvy zůstávají stejné.

„Očekáváme, že změna designu zajistí především lepší viditelnost na regálech, zvýší vnímanou hodnotu značky a podpoří u spotřebitelů chuť k zakoupení našeho piva,“ doplňuje Jiří Coufal, Group Brand Manažer značky Krušovice.

Změnou prošly i názvy krušovických piv. Značka v názvech upouští od přívlastku „královský“ a zaměřuje se na vyzdvihnutí chuťových atributů jednotlivých piv: Krušovice Ležák 12 s plnou chutí, Krušovice Originál 10 s říznou chutí, Krušovice Hořké Nealko, Krušovice Černé s karamelovou chutí.

Design připravovala agentura LAVO Productions.

Moderní vzhled, který nezapomíná na tradici. Krušovická piva jsou v novém

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.cz

Královský pivovar Krušovice mění design svého portfolia. V novém pojetí nezapomíná na tradiční prvky značky. Spolu s designem mění piva i své názvy. Proti těm původním upouští od přívlastku královský a nové pojmenování vyzdvihuje chuťové atributy jednotlivých piv.

„Cílem bylo designy obalů zmodernizovat a zároveň vycházet z tradičních prvků značky. Nový design se opírá o tři hlavní symboly, a to upravené krušovické logo, korunku a krušovickou pečeť, která proti původnímu designu mění na obalu svou roli a stává se dominantním prvkem,“ říká brand manažerka pivovaru Zuzana Placková.

Nový design pracuje s původními prvky, které nyní změnily své postavení. Tradiční krušovická korunka a logo prošly drobnými vizuálními úpravami a spolu s pečetí představují klíčové prvky designu. K podpoření dojmu vizuálně čistého a jednoduššího vzhledu z obalů mizí budova krušovického pivovaru, nápisy „Královský pivovar“ a „Vařeno od roku 1581“ i podstavec s texturou českého granátu.

Významnou roli při redesignu hrála i zvolená barevnost a souhra metalických a matných efektů jednotlivých barev. Největší změnou z hlediska barev prochází Krušovice Ležák 12. Ten se z původní béžové, která v kategorii dvanáctek obecně převažuje, přeladil do tmavě zelené a zlatavé barvy, čímž rozbíjí barevný stereotyp dvanáctek.

Nově také na produktu Krušovice Originál 10 dominuje červená barva. U černého piva, Krušovice Černé, a nealkoholického piva, Krušovice Hořké Nealko, barvy zůstávají stejné.

„Očekáváme, že změna designu zajistí především lepší viditelnost na regálech, zvýší vnímanou hodnotu značky a podpoří u spotřebitelů chuť k zakoupení našeho piva,“ doplňuje Group brand manažer značky Krušovice Jiří Coufal.

Změnou prošly i názvy krušovických piv. Značka v názvech upouští od přívlastku „královský“ a zaměřuje se na vyzdvihnutí chuťových atributů jednotlivých piv: Krušovice Ležák 12 s plnou chutí, Krušovice Originál 10 s říznou chutí, Krušovice Hořké Nealko, Krušovice Černé s karamelovou chutí.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.20.09.2023 19:4789