Historie a současnost Pivovaru Ostravar

Náš pivovar stojí v srdci regionu, v samém centru Ostravy. Jsme nedílnou součástí kraje a dáváme práci stovkám lidí. Za dobu, co tady působíme, jsme uvařili tolik piva, že bychom jím mohli zalít Ostravskou pánev. pivovarNaše pivo má chuť, která vznikla pro tenhle kraj. Navzdory všem ostatním jsme pořád zůstali u tradičního vaření piv v otevřených kádích na spilce. Ostravar je pivo typické pro město Ostravu a okolní region.

První zmínku o něm najdete v roce 1897, kdy byl založen Český akciový pivovar v Moravské Ostravě. První várka piva v něm byla uvařena o rok později. Dnes se v pivovaru stabilně vaří světlé pivo Ostravar Original, ležák Ostravar Premium a Ostravar Mustang. Naší chloubou jsou speciály, z posledních let znáte třeba Černou Barboru nebo Ruby, svrchně kvašený ALE. Málokdo ví, že se v pivovaru Ostravar vyrábí i další známý pivní speciál Velvet nebo, že u nás vznikl tmavý speciál Kelt.


● 1897 - založení Českého akciového pivovaru v Moravské Ostravě
● 1898 - postaven pivovar na Hornopolní ulici, prvním sládkem František Hörbinger
● 1901 - sládkem Emanuel Kavalla, v pivovaru působí 36 let a dostane Ostravar na pozici č. 1
● 1942 - vznik Moravsko-ostravského pivovaru, zastaveno vaření na Hornopolní ulici
● 1944 - obnovení činnosti na Hornopolní
● 1945 - pivo se vaří na Hornopolní, stáčírna je na Černé louce
● 1947 - nový název Ostravský pivovar, vzniká nová značka Ostravar
● 1963 - první tanková hospoda v Karviné U Slunka, kapacita 70 hl
● 1964 - první cena za kvalitu za sládka Jaromír Franzla
● 1967 - vaří se speciály (Rubín, Baník) a Ostravar jde na export
● 1970 - Ostravar 4. největším pivovarem v ČR, posílá do Nošovic sládka, který pomáhá rozjíždět Radegast
● 1987 - modernizace varny
● 1993 - nepodařená privatizace, ztráta postavení vůči Radegastu
● 1996 - fúze s Pivovary Staropramen
● 1997 - oslava 100 let, modernizace pod sládkem Petrem Kovaříkem
● 1999 - první vlastní pivní slavnosti
● 2001 - zlatá éra za sládka Roberta Kužely
● 2002 - Ostravar se prezentuje jako neodmyslitelná součást regionu
● 2003 - Robert Kužela vaří legendární Strong
● 2004 - spojení se skupinou InBev, navázána 8letá spolupráce s Baníkem, vzniká partnerství s Vítkovice Arénou
● 2007 - oslava 110 let, Ostravar má za sebou uvaření 7 miliard půllitrů
● 2009 - spolupráce s Baníkem vyvrcholila uvařením piva Bazal
● 2010 - redesign loga
● 2011 - uzavřeno dvouleté partnerství s Colours of Ostrava
● 2012 - sládek Richard Kornas uvařil STO15°, narozeninový speciál
● 2013 - obnovení tradice pivních slavností
● 2014 - ambasadorem Ostravaru se stává Richard Krajčo, Ostravar partnerem Kryštof kempů
● 2015 - dokončena modernizace stáčírny lahví, Ostravar startuje iniciativu „Ostrava žije“
● 2016 - nová kampaň, kterou se Ostravar hlásí k regionu – „Nás nezkrotíte“
Zdroj:Stránky Pivovaru Ostravar, 2017


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Ostravar

Kdy:celoročně Po-St 9-15hod.Obec:OstravaZdroj:Pivovar Ostravar

Návštěva exkurzní trasy pivovarem Ostravar je vhodným tipem pro příjemně strávené odpoledne. Za odborného výkladu se zde můžete seznámit s jednotlivými procesy vaření piva Ostravar.

Prohlídka začíná ve varně – varna v Ostravaru má nejmladší měděné povrchy v České republice. Spilka, tj. oddělení, kde naše pivo kvasí, není návštěvníkům přístupná kvůli přísným hygienickým pravidlům, která tam panují. Poté se pokračuje do ležáckých sklepů, kde naše pivo zraje v ležáckých tancích. Následně Vaše kroky povedou do filtrace. Poslední částí exkurzní trasy jsou stáčírny lahví. Prohlídka končí ve staré varně, v níž je umístěna zajímavá expozice pivovarského muzea. Zde si můžete prohlédnout vystavené exponáty tohoto tradičního českého odvětví. Celá exkurze v pivovaru je zakončena ochutnávkou piva z Ostravaru. Exkurzní trasa pivovarem a expozice pivovarského muzea jsou v Ostravě otevřeny od roku 2000. Ročně je navštíví na 7 000 návštěvníků. Výklad je možný i v anglickém jazyce.

Kontakt
PIVOVAR OSTRAVAR
Hornopolní 57, Ostrava 1
Tel.: 596 650 251
E-mail: exkurze.ostravar@molsoncoors.com

Návštěvní doba
Pondělí - středa: 9-15 hod. Pouze pro objednané
Minimální počet 10 návštěvníků

Cena exkurze
60 Kč dospělí
30 Kč děti, studenti, důchodci
Dětem je vstup povolen od 12 let a pouze v doprovodu rodičů

Aktualizováno: před 4 lety

Ostravar uvařil Märzen po 120 letech

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápoje

Pivovar Ostravar uvařil u příležitosti Dne českého piva pivo, které vařil ve svých počátcích. To znamená na přelomu 19. a 20. století. Sváteční pivo jménem Halla patří do kategorie piv typu Märzen, které je silnější, leží v ležáckých sklepích mnohem déle než tradiční ležáky a má jemnější a hladší chuť. Slavnostní narážení nového piva připravil Ostravar hned ve 4 městech na severní Moravě. Na speciální program se mohou těšit především fanoušci dnes v Tankovně U koně v Ostravě.

Na konci září pořádá Český svaz pivovarů a sladoven tradičně Dny českého piva. Akci, jejímž cílem je připomenout nejlepší tradice českého pivovarnictví a podpořit konzumaci čepovaného piva v hospodách a restauracích.

Doba je zlá, hospodští potřebují pomoc
Koronavirová krize letos tvrdě dopadla na české hospody a restaurace. “Hospodští to mají v dnešní době hodně těžké. Díky koronaviru přišli na jaře o podstatnou část tržeb a je naší povinností je v zájmu zachování české pivní kultury hospody maximálně podpořit,” říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek.

Ostravar se snažil od počátku vypuknutí pandemie hospodám pomáhat a ve svém úsilí pokračuje i na podzim. “Na Dny českého piva jsme pro naše hospody exkluzivně uvařili speciální pivo, které bude jen a jen pro ně. Jedná se o pivo, které jsme měli ve svém sortimentu před 120 lety,” prozrazuje Jan Řehůřek. “Nové pivo jsme pojmenovali Halla a patří do kategorie typu “Märzen.”

V Ostravě zavedl pivo typu Märzen do sortimentu ostravského pivovaru nejdéle sloužící sládek Emanuel Kavalla. “Na začátku 20. století patřilo toto pivo k nejoblíbenějším a dodnes je tato kategorie jednou z nejslavnějších piv na světě vůbec,” vysvětluje Vojta Slivoň, obchodní sládek pivovaru Ostravar.

Status posledního piva
Historie piv Märzen je stará téměř 500 let. V roce 1553 bylo v Německu vydáno nařízení, které mělo podstatně zvýšit kvalitu vařeného piva. “Podle tohoto nařízení směly pivovary vařit pivo pouze v chladnějších měsících roku. Konkrétně mezi svátkem svatého Michala (29. září) a Dnem svatého Jiří (23. duben). V reakci na toto nařízení začaly bavorské pivovary své poslední březnové várky piva vařit mnohem plnější, silnější a hořčejší, aby pivo vydrželo chutné a čerstvé ve sklepích i během teplého léta. Těmto pivům se začalo říkat Märzen. V Čechách a na Moravě pak březnové pivo nebo zkráceně březňák,” upřesňuje Vojta Slivoň.

Více sladu, delší zrání v ležáckém sklepě
“S kvalitativním vývojem pivovarnictví i zákonodárství se dnešní březnová piva už nemusí vařit v březnu. Stále však pro ně platí to, co pro původní Märzeny. Piva jsou silnější, leží v ležáckých sklepích mnohem déle než tradiční ležáky a mají jemnější a hladší chuť,” říká Jan Řehůřek

Ostravská Halla se vyznačuje přesně stejnými rysy. Ve srovnání s dvanáctkou je Halla ještě téměř o stupeň silnější a také mnohem sladovější. “To proto, že jsme k její přípravě použili mnohem více bavorského sladu, typického pro tuto kategorii piv. Bavorský slad má o 20 stupňů vyšší teplotu sušení.”

Halla je podle Řehůřka chuťově zajímavý hořký Märzen, který se vyznačuje jemností, středním až plným tělem, sladovou chutí a čistým suchým závěrem.

Slavnostní stáčky ve 4 městech na severní Moravě
Nové pivo Halla bude Ostravar dodávat výhradně hospodám a restauracím. Slavnostní stáčku nového piva naplánoval Ostravar do 4 měst. Speciální program bude mít premiéra nového piva v Tankovně U koně v Ostravě. “V Tankovně U koně spojíme slavnostní stáčku spojíme se slavnostním otevřením hospody,” říká Vojta Slivoň. “Tankovna U koně je sice od léta v provozu, ale díky koronaviru jsme ji ještě nestihli ani slavnostně otevřít. Teď spojíme obě akce do jedné,” prozrazuje Vojta Slivoň z Ostravaru. Akce samozřejmě proběhne se všemi hygienickými standardy s ohledem na zdraví a bezpečnost návštěvníků.

Nové pivo Halla bude podle ostravských pivovarníků k dostání nejen při Dnech českého piva, ale mělo by na čepu vydržet až do konce podzimu. Poté Hallu vystřídá nový speciál ze spilky.

Harmonogram Slavnostních stáček nového piva
Tankovna U Koně / Ostrava / 24.9. v 19.00
Kašpárkova Hasičárna / Opava / 24.9. v 19.00
Ostravarna U Jubilejní / Ostrava / 25.9. v 19.00
Ostravarna / Karviná / 25.9. v 19.00
Chacharova Hasičárna / Havířov / 25.9. v 19.00

Ostravar uvařil pivo, které pili lidé v Ostravě před 120 lety

Publikováno:před měsícemZdroj:Patriot MagazínAutor:Jaroslav Baďura

Pivovar Ostravar uvařil u příležitosti Dne českého piva pivo, které vařil ve svých počátcích.
To znamená na přelomu 19. a 20. století. Sváteční pivo jménem Halla patří do kategorie piv typu Märzen, které je silnější, leží v ležáckých sklepích mnohem déle než tradiční ležáky a má jemnější a hladší chuť.

Slavnostní narážení nového piva připravil Ostravar hned ve čtyřech městech na severní Moravě. Na speciální program se mohou těšit především fanoušci dnes v Tankovně U koně v Ostravě.

Na konci září pořádá Český svaz pivovarů a sladoven tradičně Dny českého piva. Akci, jejímž cílem je připomenout nejlepší tradice českého pivovarnictví a podpořit konzumaci čepovaného piva v hospodách a restauracích.

Doba je zlá, hospodští potřebují pomoc
"Koronavirová krize letos tvrdě dopadla na české hospody a restaurace. Hospodští to mají v dnešní době hodně těžké. Kvůli koronaviru přišli na jaře o podstatnou část tržeb a je naší povinností je v zájmu zachování české pivní kultury hospody maximálně podpořit,” říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek.

Ostravar se snažil od počátku vypuknutí pandemie hospodám pomáhat a ve svém úsilí pokračuje i na podzim.

"Na Dny českého piva jsme pro naše hospody exkluzivně uvařili speciální pivo, které bude jen a jen pro ně. Jedná se o pivo, které jsme měli ve svém sortimentu před 120 lety. Nové pivo jsme pojmenovali Halla a patří do kategorie typu Märzen,” prozrazuje Jan Řehůřek.

V Ostravě zavedl pivo typu Märzen do sortimentu ostravského pivovaru nejdéle sloužící sládek Emanuel Kavalla.

"Na začátku 20. století patřilo toto pivo k nejoblíbenějším a dodnes je tato kategorie jednou z nejslavnějších piv na světě vůbec,” vysvětluje Vojta Slivoň, obchodní sládek pivovaru Ostravar.

Status posledního piva
Historie piv Märzen je stará téměř 500 let. V roce 1553 bylo v Německu vydáno nařízení, které mělo podstatně zvýšit kvalitu vařeného piva. Podle tohoto nařízení směly pivovary vařit pivo pouze v chladnějších měsících roku.

Konkrétně mezi svátkem svatého Michala (29. září) a Dnem svatého Jiří (23. duben). V reakci na toto nařízení začaly bavorské pivovary své poslední březnové várky piva vařit mnohem plnější, silnější a hořčejší, aby pivo vydrželo chutné a čerstvé ve sklepích i během teplého léta.

"Těmto pivům se začalo říkat Märzen. V Čechách a na Moravě pak březnové pivo nebo zkráceně březňák,” upřesňuje Vojta Slivoň.

Ostravar obnovil stáčení piva do sudů

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České nápoje

V minulých dnech pivovar Ostravar plně obnovil provoz linek na stáčírně sudů, který byl po 12. březnu utlumen. Každou hodinu nyní stočí v Ostravaru 180 padesátilitrových sudů pro hospody a restaurace, které se chystají na otevření pivních zahrádek od 11. května.

V uplynulých dvou měsících se pivovar Ostravar po uzavření hospod plně soustředil na dodávku lahvového piva pro maloobchod, zatímco odbyt sudového piva klesl na minimum. Aktuální režim rozvolňování vládních opatření přináší významnou změnu do fungování ostravského pivovaru.

“V minulých dnech jsme v Ostravaru zase začali stáčet pivo do sudů ve standardním režimu. Na stáčírně sudů jsme najeli na plný provozní výkon,” hlásí vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek. “Každý den stáčíme čerstvé pivo pro hospody a restaurace, které se chystají v květnu na znovuotevření svých provozoven.”

Po rozsáhlých investicích v roce 2015 sjíždí z ostravských stáčecích linek každých 20 vteřin jeden padesátilitrový sud s pivem. Během jedné hodiny tak stačí Ostravar připravit pro hospody a restaurace 18 tisíc půllitrů. “Stáčecímu plánu dominuje hlavně naše vylepšená Ostravar dvanáctka,” přibližuje plány pivovaru na nejbližší dny vrchní sládek. Dvanáctce na stáčírně zdárně sekunduje také pivo Mustang. Jedenáctistupňové pivo z divokého chmele Kazbek, které si získalo oblibu nejen na Ostravsku, ale i za hranicemi Moravskoslezského kraje.

Ve stáčírně sudů samozřejmě platí zpřísněná hygienická pravidla. Povinnost nošení roušek, práce v rukavicích, častější dezinfekce prostor. “Pro naše lidi to ale není nic neobvyklého, protože ve stejném režimu funguje již od března stáčírna lahví a vlastně i zbytek pivovaru,” říká závěrem vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek.

Ostravar se připojil ke kampani #Zachraňhospodu

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České nápoje

Pivovar Ostravar se připojil k celostátní iniciativě Zachraň hospodu, která odstartovala prvního dubna. “Projekt je výzvou k záchraně českých, moravských a slezských hospod, které jsou důležitou součástí české kultury,” říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek. Provozovatelé hospod na severní Moravě iniciativu vítají.

Jednou z věcí, kterými se naše republika mohla odjakživa pyšnit, byly tuzemské hospody. Po staletí jsou vyhledávaným cílem domácích i zahraničních návštěvníků, kteří v nich ochutnávají vyhlášená česká piva a oceňují kvalitu českého pivovarnictví. V posledních letech se začala v hospodách a restauracích zvedat také kvalita gastronomie a celý sektor stoupal vzhůru. Hospody a restaurace se staly významným donátorem státního rozpočtu a podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven jen na DPH společně odvedly do státní kasy v roce 2019 téměř 45 miliard korun.

COVID19 má fatální dopad na české hospody
V současné době je všechno jinak. Po přijetí vládních opatření na ochranu před nemocí COVID19 museli podnikatelé v gastronomii své provozovny zavřít a ze dne na den se ocitli bez příjmů. “Více než 90 % partnerských provozoven na Ostravsku je zavřeno a situace se citelně dotýká i našich značkových restaurací Ostravarna,” potvrzuje aktuální stav vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek a dodává: „Proto jsme uvítali, že Český svaz pivovarů a sladoven ve spolupráci s pivovary a dalšími partnery přichází s iniciativou Zachraň hospodu! A ihned projekt podpořili.“

Je to jednoduché a transparentní. Lidé, kteří chtějí podpořit svou oblíbenou restauraci nebo hospůdku, mohou jít na web www.zachranhospodu.cz, který společně vytvořili iniciátoři projektu. Tady si koupí voucher na libovolnou konzumaci v konkrétní hospodě, až život vrátí do normálu a hospody obnoví provoz. Pokud tam svůj oblíbený podnik nenajdou, mohou ho samozřejmě nominovat.

Hospodští na severní Moravě #ZACHRAŇHOSPODU projekt kvitují
Oslovení provozovatelé značkových hospod Ostravarna na severní Moravě projekt vítají. “Jsem šťastný, že se něco děje. Vážně,“ říká Tomáš Poloch, který loni na podzim úspěšně otevřel Ostravarnu v Karviné. "Pivovary za námi stojí od začátku. Byly první, které nám přišly na pomoc a my si vážíme každé jejich iniciativy.”

“Když nám štamgasti v rámci projektu #ZACHRAŇHOSPODU pomůžou, budeme samozřejmě neskutečně rádi,” potvrzuje provozovatel Ostravarny U jubilejní v Ostravě Michal Ripp. Sám se plánuje do projektu zapojit tento týden. “V současné situaci to má každý provozovatel hospody těžké. My jsme jednou z mála hospod, která v Ostravě zcela neuzavřela provoz. Vaříme meníčka, dodáváme obědy přes aplikace, které zajišťují rozvoz jídla,” popisuje aktuální situaci Ripp.

Také Tomáš Poloch říká, že se snaží situaci ustát. “Už jsme přežili ledacos. A přežijeme i tohle,” míní. Význam projektu #ZACHRAŇHOSPODU vidí v tom, že iniciativa k hostům vysílá jasný signál, že hospody tady pořád jsou a že lidé s nimi mohou i nadále počítat. “Věřím, že si lidé u nás na zahrádce zase rádi dají čerstvě natočené pivo a něco dobrého na zub. Snad to bude již brzy,” přeje si Tomáš Poloch, provozovatel Ostravaren v Karviné a Na Fifejdách.

Zachraň hospodu! není jediný projekt, kterým se Ostravar snaží podpořit své provozovny. Samozřejmě je s nimi v úzkém kontaktu, v různých směrech poskytuje poradenství , pomáhá s výměnou staršího piva a připravuje projekty, které by jim měly pomoci při obnovení provozu.

Kroužkový Bard z Ostravaru

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:České nápoje

Pivovar Ostravar na začátku března připravil pro své příznivce velkou pivní lahůdku. Hořké kvasnicové pivo připravené speciální metodou kroužkování, která vyžaduje velký pivovarský fortel a řemeslný um.

Nové pivo Bard typově náleží do rodiny kvasnicových piv. Kvasnicové pivo je obecně pivo s přidaným obsahem kvasinek, které sládci přidávají do piva na konci procesu. Díky tomu má kvasnicové pivo lehký zákal a vyšší plnost. V případě speciálu Bard vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek přidal do piva kvasnice jinak, a to v podobě kroužků. V pivovarské hantýrce se pod pojmem kroužky skrývá čerstvě rozkvašená mladina ze spilky.

Náročný postup přípravy
“V pivovarnictví říkáme této metodě kroužkování,” vysvětluje vrchní sládek Řehůřek. “Na spilce si rozkvasíte mladinu, jako byste připravovali standardní várku piva. Zhruba po jednom a až jednom a půl dni se kvasící mladina nachází ve stádiu bílých kroužků, které jsou vizuálně charakterizované vysokou bílou růžicovitou až krápníkovou pěnou. Takto rozkvašené pivo se následně přidává do již filtrovaného piva v příslušném poměru 10 až 20%.” popisuje náročný způsob přípravy kvasnicového piva Jan Řehůřek.

Fantastická chuť
Ve srovnání s běžně uvařeným pivem je příprava piva metodou kroužkování samozřejmě mnohem obtížnější a ve světě je velkou raritou. “Celý tento složitý proces podstupujeme kvůli třem věcem. Za prvé získáme vyšší hořkost kvasnicového piva. Za druhé zjemníme silné chmelové aroma. (Bard je pětkrát chmelený!). Za třetí zvýšíme čerstvost a svěžest výsledného piva, takže chutná opravdu skvěle,” říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek.

Jméno po vítězi náročných závodů
Od druhé generace speciálů ze spilky dává Ostravar svým speciálům jména po slavných koních. Grifel, Rufus, Summer, atd. “Tentokrát jsme pro náš nejnovější speciál zvolili jméno Bard po hřebci jménem Bard,” vysvětluje manažerka značky Ostravar Pavla Ličková. “Bard totiž zvítězil v celé řadě velmi těžkých a náročných dostihů na britských ostrovech. Chtěli jsme tak podtrhnout fakt, že hořké kvasnicové pivo připravené speciální metodou kroužkování je opravdu těžké na přípravu a vyžaduje velký fortel a řemeslný um,” říká manažerka značky Ostravar Pavla Ličková. “Jsme opravdu pyšní, že se nám podařilo připravit hořké kvasnicové pivo v té nejvyšší kvalitě.”

S Bardem se potkáte jen v hospodách
Bard je prvním novým speciálem ostravského pivovaru v roce 2020. Ostravar vaří speciály ze spilky od roku 2016. Společným znakem speciálů je, že se jedná se o chuťově zajímavá piva, která jsou připravovaná v malých várkách podle netradičních receptur a fermentují v otevřených kádích spilky. Piva jsou určena jen do hospod, což má za cíl zatraktivnit nabídku hospodským a tím jim pomoci přilákat milovníky piva k jejich častější návštěvě.

Vedle Speciálů ze spilky má Ostravar v nabídce také v loňském roce vylepšenou dvanáctku Ostravar, světlé výčepní pivo Ostravar Original, jedenáctku Mustang a tmavý speciál Černá Barbora, který se může pochlubit titulem nejlepší tmavý speciál ČR 2018.

Ostravarna nově i v Bratislavě

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:České nápoje

Pivovar Ostravar slavnostně otevřel svou první značkovou hospodu za hranicemi České republiky. Ostravarna s pořadovým číslem pět se nachází v Bratislavě.

Na konceptu vlastních značkových hospod pracoval pivovar Ostravar od roku 2014. V létě 2016 otevřel pivovar první značkovou Ostravarnu v domovské Ostravě. Po úspěšné premiéře přibyly na mapě hospod další tři Ostravarny, a to v Opavě, Ostravě a v Karviné. Nyní se Ostravar se svým úspěšným konceptem vydává za hranice České republiky.

“Ostravarna v Bratislavě je pilotním zahraničním projektem,” říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek. “Pro Bratislavu jsme se rozhodli ze dvou důvodů. Za prvé je zde velmi oblíbená naše značka Mustang. Za druhé máme v hlavním městě Slovenska kvalitního franchízového partnera, který je pro otevření kvalitní hospody důležitý,” vysvětluje Řehůřek.

Nová Ostravarna Amelia bude otevřená v bratislavské městské části Karlova Ves na západě města. V Karlově Vsi se nachází velké sídliště Dlhé Diely, spousta škol, Slovenská televize i bratislavská ZOO. Žije zde přibližně 50 tisíc obyvatel a třetinu z nich tvoří studenti a mladí lidé.

“Stejně jako v případě Ostravy nebo Karviné jsme v Bratislavě zvolili rezidenční lokalitu,” uvádí manažerka značky Ostravar Pavla Ličková. “Předpokládáme, že skvěle ošetřené tankové pivo, výhodné umístění hospody a dobré jméno, které v Bratislavě naše pivo má, přispějí k úspěšnému provozu první zahraniční Ostravarny.”

Na čepu bude v bratislavské Ostravarně celkem 6 druhů piva včetně Speciálu ze spilky i Černé Barbory. Na jídelním lístku najdou hosté restaurace stejně jako v případě dalších Ostravaren pokrmy vhodné především k pivu. Specialitou Ostravarny bude 300gramový Tanier Amelia pro 2 osoby se 3 druhy masa, praženými bramborovými lupínkami, rýží a zeleninovou oblohou, ke kterému obdržíte 2 krásně vychlazené Mustangy.

Američané pivo Blue Moon Belgian White milují. Co na ně řeknou Češi?

Publikováno:před rokemZdroj:Médiář.cz

Pivovary Staropramen zahájily v Česku prodej nového piva, pro místní trh je vaří Ostravar.
Na český trh se poprvé dostává americká značka Blue Moon Belgian White z portfolia pivovarské skupiny Molson Coors, vlastníka tuzemských Pivovarů Staropramen. „Značka Blue Moon je typickým zástupcem craftových neboli řemeslných piv. Na trhu v USA jí v této kategorii patří první příčka,“ říká Vladimíra Formánková, marketingová ředitelka Pivovarů Staropramen.

Hlavní cílovou skupinou pro Blue Moon v Česku jsou mladí lidé od 25 let výš, muži i ženy žijící ve velkých městech, kteří při návštěvě gastropodniků vyhledávají zážitky. Proto se chce Blue Moon v Česku soustředit primárně na vybrané podniky s širší pivní nabídkou. Typově se jedná o pivo belgického typu inspirované klasickým Belgian Witbier, tedy prokvašené nefiltrované pšeničné pivo charakteristické „osvěžujícím pomerančovým twistem“. I proto je s podáváním piva spojen rituál, kdy se pivo servíruje s plátkem pomeranče. Podle informací Retailku by se větší komunikační podpory mělo novince dostat v příštím roce.

Historie americké značky Blue Moon se počítá od roku 1995. Pro Česko, ale i další evropské země pivo vaří pivovar Ostravar, jenž je rovněž součástí skupiny Staropramen, a který má mimo jiné zkušenosti s výrobou pivních speciálů jako Černá Barbora, Mustang, Rufus, Gavora či Grifel.

Staropramen značky z ciziny umí
Pro Pivovary Staropramen není distribuce ani výroba zahraničních značek ničím novým. Po dlouhá léta vyráběly pro evropský trh japonské pivo Asahi, avšak poté, co tento pivovar v roce 2016 majetkově vstoupil do Plzeňského Prazdroje, byla jeho výroba ve Staropramenu ukončena.

Další značkou po léta spojenou s pražským pivovarem je belgická Stella Artois. Ta dnes spolu s Heinekenem patří k lídrům mezi importovanými značkovými pivy, nicméně její výroba byla ze Smíchovského pivovaru přesunuta do Maďarska.

Na pražském Smíchově naopak dnes vzniká další z klíčových značek skupiny Molson Coors, a to Miller Genuine Draft. Tato značka je však určena výhradně pro zahraniční trhy. Kromě toho Pivovary Staropramen na český trh řadu let importují značky jako Hoegaarden nebo Leffe.

Ostravar vaří pivo pro svého amerického vlastníka, vyváží ho do celé Evropy

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:Štěpán Bruner

Pivovary Staropramen zahájily v Česku výrobu a prodej piva z portfolia svého kanadsko-amerického vlastníka, skupiny Molson Coors. Ve svém Pivovaru Ostravar Staropramen vaří jedničku amerického trhu takzvaných řemeslných piv Blue Moon Belgian White, kterou následně vyváží do celé Evropy, od začátku roku. Poprvé také pivo mateřské skupiny nabídne i českým zákazníkům.

Blue Moon tvoří spolu se Staropramenem, Coors Light a Miller čtyři globální značky koncernu Molson Coors, které chce skupina nabízet celosvětově. Staropramen pivo Blue Moon Belgian White vaří od začátku roku pro celou Evropu s výjimkou Velké Británie a Irska, uvedla firma na dotaz E15. Od nynějška je dostupné i v Česku, a to ve třetinkových lahvích a jako čepované.

Pivo z portfolia mateřské skupiny nabídne Staropramen českým zákazníkům vůbec poprvé. Firma sice na Smíchově již několik let vaří americké pivo Miller Genuine Draft, v Česku jej ale neprodává.

Staropramen nepředpokládá, že by s Blue Moon Belgian White na domácím trhu nějak významněji prorazil, chápe jej spíš jako zpestření své nabídky. „Český trh je stále trhem ležáků a výčepního piva. Pivní speciály jsou sice rostoucím segmentem, ale stále zaujímají jen malý díl trhu,“ uvedla mluvčí pivovaru Denisa Mylbachrová.

Loni tvořily podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven prodeje kategorie ostatních piv, kam patří, kam patří nealkoholická piva, pivní mixy a pivní speciály, 4,5 procenta tuzemské spotřeby.



Ostravar má nového vrchního sládka! Kteří jsou ti nejslavnější?

Publikováno:před rokemZdroj:Moravskoslezský deníkAutor:Petr Jiříček

Pivovar Ostravar bude mít od 1. října nového vrchního sládka. Romana Richtera vystřídá ve funkci šestatřicetiletý Jan Řehůřek, který se stane v pořadí osmnáctým vrchním sládkem pivovaru Ostravar od roku 1897.

Vystudovaný pivovarník Jan Řehůřek je členem ostravské pivovarnické líhně a patří k nastupující generaci ostravských sládků. Do Ostravaru nastoupil v roce 2007 a ve funkci podsládka působil v pivovaru do roku 2014. Poté pomáhal s rozjezdem pivovarů v Irsku, Španělsku a na Balkáně v rámci evropské organizace Molson Coors. Před dvanácti měsíci se Jan Řehůřek společně s dalšími mladými sládky podílel na vývoji vylepšené ostravarské dvanáctky, kterou pivovar uvedl na trh letos v dubnu.

Na léto přichystal Ostravar pivo Summer

Publikováno:před rokemZdroj:České nápoje

V Ostravě dne 11.7. Se začátkem prázdnin se do hospod a restaurací v České republice vrací letní pivo Summer. Toto pivo z regionálního pivovaru Ostravar svými chuťovými vlastnostmi potvrzuje, že v Ostravaru pivní speciály opravdu umí.

Letní Summer patří do řady piv s názvem Speciály ze spilky. Jedná se o řemeslně připravovaná piva v limitovaných várkách zavážená výhradně do hospod a restaurací. Zájem o ostravské speciály v poslední době prudce roste, což dokládá meziroční růst 120%.

Do kategorie Speciálů ze spilky řadí Ostravar chuťově zajímavá piva s netradičními recepturami a postupy. Přesně to je případ piva Summer, které se od běžných světlých výčepních piv na trhu odlišuje chutí i postupem při jeho přípravě.

“K největším změnám dochází na varně, kde Summer ve srovnání s našimi tradičními značkami prochází vyšším počtem chmelení,” prozrazuje vrchní sládek pivovaru Ostravar Roman Richter. “Při chmelení používáme také trochu jinou skladbu chmelů. Vedle tradičních tuzemských chmelů chmelíme Summer navíc i speciální odrůdou amerického chmele pěstovanou v podhůří Skalistých hor,” dodává Richter.

Zmiňovaný chmel se jmenuje Citra a patří do kategorie moderních chmelů, které mají speciální aroma profil a vysoký obsah alfa kyselin. Podle vrchního sládka Citru často používají minipivovary. “My však v inovačním procesu Speciálů ze spilky s Citrou pracujeme jinak. Nepoužíváme Citru k výrobě piv typu Ale, ale pro zvýšení chuťových atributů světlého výčepního piva českého typu. V tom je náš přístup zcela unikátní,” vysvětluje sládek.

Výsledná várka čtyřikrát chmeleného Speciálu ze spilky s nezaměnitelným citrusovým aroma má výraznou hořkou chuť. “Kvůli jeho skvělé plné chuti a nízké hladině alkoholu si naši zákazníci loni Summer zamilovali. A právě proto jsme Summer pro ně uvařili na léto i v letošním roce,” říká sládek Richter.

Ostravský speciál se již tradičně čepuje do speciálních pivních bucláků o objemu 0,4 litru s logem Speciály ze spilky a na čepu je od začátku července. “Naše letní pivo můžete ochutnat nejen v Moravskoslezském kraji, ale také ve vybraných hospodách a restauracích po celé České republice i na Slovensku, kam Summer zavážíme,” říká brand manažerka značky Ostravar Pavla Ličková. Podle Ličkové předpokládá Ostravar, že Summer budou moci lidé ochutnávat až do konce léta.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.27.09.2020 08:3579