Historie a současnost pivovaru Gambrinus

● 1870 Vznik pivovarupivovar
15.10. zahajuje provoz První plzeňský akciový pivovar (současný Gambrinus) a 18. 12. si registruje svou první ochrannou známku Erste Pilsner Actien Brauerei – Pilsner Bier. Pouhý rok předtím se v plzeňském hostinci U Císaře rakouského 20 významných podnikatelů v čele s Emilem Škodou rozhodlo založit tento druhý moderní plzeňský pivovar.

● 1873 První export do Amerikypivovar
Toho roku objevuje plzeňská piva také Nový svět. Svůj první úspěšný export do USA slaví Měšťanský i První akciový pivovar v témže roce. O rok později zahájí plzeňský ležák pravidelný export a na sklonku 19. století proniká také do Latinské Ameriky, Afriky i na Blízký východ.

● 1909 Ochranná známka Kaiserquellpivovar
Pivo Prvního akciového pivovaru je chráněno známkou Kaiserquell – Císařský zdroj, a to na počest císaře Františka Josefa I., který pivo pochválil. První akciový pivovar pak od c. k. hofmistrovského úřadu ve Vídni získává v roce 1912 honosný titul „c. k. dvorní dodavatel“. Těsně před první světovou válkou se První akciový stává předním výrobcem piva v Čechách, jeho roční výstav v té době dosahuje přes 270 tisíc hl.

● 1919 Plzeňský Gambrinuspivovar
Kaiserquell, ochranná známka zapsaná na počest Františka Josefa I., se vznikem samostatné československé republiky ztrácí smysl. Proto je zaregistrována nová ochranná známka Plzeňský Gambrinus. Název piva Gambrinus sahá až do 13. století a vychází ze jména vévody Jana Primuse, děda Karla IV. a patrona sladovníků.

● 1934 Dynastie Hlaváčkůpivovar
Po pěti letech v roli sládka se vrchním ředitelem Plzeňských akciových pivovarů stává František Hlaváček, dědeček dnešního sládka pivovaru Gambrinus Jana Hlaváčka a otec Iva Hlaváčka (na snímku), jenž byl v Plzni hlavním sládkem a později výrobním ředitelem v letech 1958 až 1987. Již tři generace pivovarské rodiny Hlaváčkových tak spojují své jméno s pivovarem Gambrinus, tedy více než 80 let.

● 1939 Válečný provozpivovar
Druhá světová válka přerušuje vývoj obou plzeňských pivovarů. Vozový park zabavuje říšská vojenská správa. Válečný nedostatek surovin dopadá na kvalitu piva a i Gambrinus navzdory veškeré snaze sládků vařit dobré pivo klesá na slabou válečnou „osmičku“. Gambrinus přežívá proto, že zásobuje pivem dělníky ve Škodovce.

● 1945 Bombardování pivovarupivovar
Na sklonku války 17. 4. je pivovar Gambrinus téměř zničen spojeneckými bombami. Právě v troskách se ale rodí později nejoblíbenější pivo u nás – světlý výčepní Gambrinus. Tehdejší ředitel pivovaru František Hlaváček svým plamenným proslovem na bedně od piva zažíhá myšlenku na skvělou budoucnost a už o rok později se tu v nově vybudovaném pivovaru vaří 200 tisíc hl kvalitního piva.

● 1960 Nové ocelové tankypivovar
Od počátku své existence investuje pivovar Gambrinus do provozu a technických inovací. Na sklonku 50. let instaluje 20 ležáckých ocelových tanků s kapacitou 3 600 hl. V březnu 1960 vyjíždí z pivovaru první autocisterna a stáčení probíhá mimo pivovar.

● 1961 Technické inovacepivovar
V pivovaru Gambrinus se instalují technologické novinky: spádové varny, nový způsob kvašení či jímání CO2 z krytých kovových kvasných kádí, nová a šetrnější stáčecí linka o výkonu 14 tisíc lahví za hodinu, jež snižuje možnost kontaminace a dává větší garanci kvality a chuti piva. Nejnovější zařízení na zpětné jímání kvasného CO2 v pivovarech Prazdroj a Gambrinus funguje od roku 2011 a významně snižuje emise skleníkových plynů – ročně se ušetří přes 280 tun CO2.

● 1979 Výstav 1 milionu hlpivovar
Pivovar Gambrinus díky rostoucí oblibě svého piva překračuje hranici 1 milionu hl ročního výstavu. Ačkoliv je direktivním nařízením tehdejších úřadů určen pouze Západočechům, věhlas značky překračuje hranice regionu. Málokdo ale v tu chvíli čeká, že se právě Gambrinus stane nejtypičtějším reprezentantem českého piva.

● 1993 Cylindrokónické tankypivovar
Gambrinus, otevřený užitečným modernizačním snahám, začíná používat takzvané cylindrokónické tanky. Jejich provoz zaručuje především mikrobiologickou čistotu obou oddělených fází kvašení a zrání, tudíž i čistou chuť a správný říz piva.


● 1998 Varna s nejmodernější technologiípivovar
V pivovaru Gambrinus začíná vařit nová varna – největší v České republice. Varna je vybavena nejmodernější technologií: ekologickou a úspornou, která zároveň zajišťuje vysokou a vyrovnanou kvalitu várek.

● 2008 Gambrinus 11° Excelent
Gambrinus rozšiřuje své portfolio o Gambrinus 11° Excelent, který se brzy stává jednou z nejprodávanějších jedenáctek v ČR. Vyznačuje se plnější chutí danou přídavkem karamelového sladu a především unikátním dávkováním chmele, jež spočívá v přidání třetí dávky chmele až po ukončení chmelovaru.

● 2010 Prohlídky pivovaru Gambrinuspivovar
25. srpna se slavnostně otevřela návštěvnická trasa pivovaru Gambrinus. Veřejnost se díky ní seznamuje s reálným provozem pivovaru: používanými surovinami, tradičním postupem a nejmodernější technologií, ale také s unikátní interaktivní Gambrinus Arénou. Zde se návštěvníci projíždějí napříč časem na historickém náklaďáku, ve fotbalovém utkání si kopnou penaltu proti brankáři Gambrinus ligy nebo se v záři reflektorů stanou kytaristy rockové skupiny. Prohlídku uzavírá ochutnávka piv Gambrinus s výkladem odborníka, jak poznat kvalitu piva a jak správně o něj pečovat. Každý si může sám vyzkoušet, jak správně načepovat pivo Gambrinus.
Zdroj:Stránky pivovaru Gambrinus, 2016


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky pivovaru Gambrinus

Kdy:dle rezervaceObec:PlzeňZdroj:Pivovar Gambrinus

Zajímá vás, jak se pivo vaří a jak chutná ještě zrající pivo?

Přijďte do pivovaru Gambrinus, kde navštívíte varnu i pivovarské sklepy. Právě tam ochutnáte pivo, jaké chutnají jen naši sládci. Během prohlídky se dozvíte zajímavosti z historie pivovaru, zjistíte více o surovinách, které se pro pivo Gambrinus používají, a také o jeho varním procesu. Navštívíte unikátní prostor historické otevřené spilky a uvidíte i cylindrokonické tanky, ve kterých pivo zraje teď.

Na závěr vám náš zkušený výčepní představí zásady správné péče o pivo a prohlídku zakončíte školou čepování a vydatnou degustaci piv Gambrinus. Tak na zdraví!

Otevírací doba
duben- září pondělí – neděle 8:00 – 18:00
říjen – březen pondělí – neděle 8:00 – 17:00

Skupiny 15 a více osob
Skupinám zarezervujeme vlastní prohlídku během uvedené otevírací doby. Prohlídku si můžete za příplatek 50 Kč na osobu objednat i mimo otevírací dobu. Pro rezervaci použijte tlačítko SKUPINOVÁ REZERVACE 15+ nebo níže uvedené kontakty.
Individuální návštěvníci

Pro jednotlivce a malé skupiny do 14 osob nabízíme následující časy prohlídek. Na tyto časy je možné objednat si vstupenku online. Online lze zakoupit vstupenka maximálně 2 hodiny před prohlídkou a platba je možná pouze kartou.

Prohlídka začíná v Návštěvnickém centru na nádvoří pivovaru Plzeňský Prazdroj.

Více na stránkách pivovaru.

Aktualizováno: před rokem

Pivo Excelent rozděluje kampaň podle věku

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:MediaGuru.cz

Excelent novou kampaní cílí na studenty i třicátníky, na každého míří trochu jinou komunikací.
Pivní značka Excelent odstartovala v květnu digitální kampaň #PoSvýOse. „Nová kampaň je určena pro všechny, co si užívají život a žijí ho podle svého. Pro ty, kteří respektují tradice a věci prověřené časem, ale berou si z nich to nejlepší, a dělají je po svém,“ vysvětluje na dotaz MediaGuru.cz marketingový manažer Martin Troup s tím, že cílem je především podpořit povědomí značky.

Kampaň přitom pracuje s rozdílnými exekucemi, jimiž chce Excelent oslovit spotřebitele dle věku. „Jednotlivým věkovým skupinám představujeme situace jim nejbližší, například studentská témata studentům nebo téma hypotéky třicátníkům apod. Celý kreativní koncept i formáty tomu byly přizpůsobeny,“ popisuje Troup.

Kreativa kampaně vznikla v dílně nové agentury značky – Kindred. Produkci zajistila společnost Silencio s režisérským duem Klang.

Excelent se ve své komunikaci také dlouhodobě spojuje s ambasadory, mezi které patří například skater a organizátor závodů Tomáš Vintr. S osobnostmi z oblasti gamingu a sportu spolupracuje i v třetí sérii Excellent Challenge.

Pivní značka buduje rovněž své konceptové hospody, tzv. Excelent Puby, kterých má nyní sedm – po dvou v Liberci a Plzni a jeden v Ostravě, Hradci Králové a Brně. Kromě toho se dá Excelent koupit ve zhruba 80 klubech a 600 hospodách po celé republice

Gambrinus Copperfielda nakonec obsadil do kampaně

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:MediaGuru.cz

Gambrinus odkryl své plány s Copperfieldem. Světoznámý mág se stal tváří jeho nové kampaně.


Pivní značka Gambrinus rozjela další kampaň na oslavu svých 150 let. Poté, co začátkem roku spustila futuristický reklamní spot, v němž ujišťuje, že ať se stane cokoliv, Gambrinus zůstane, a nasadila mimo jiné i věštkyni Jolandu, se rozhodla zkusit své štěstí za oceánem a vyhledat slavného iluzionistu Davida Copperfielda.

„Cílem této kampaně je ukázat, že na Gambrinus se bude vždycky dát spolehnout. I v době rychlého vývoje a neustálých změn, kdy nás média skoro každý den straší, co nám kdo vezme a co v budoucnosti zmizí. My říkáme, že na rozdíl od všech výstřelků dnešní doby jsou věci a hodnoty, které si my Češi ani za 150 let jen tak vzít nenecháme,“ říká Jakub Marek, senior brand manager Gambrinusu, a dodává: „A kdo jiný by nám mohl pomoct to demonstrovat než člověk, kterému se podařilo nechat zmizet téměř cokoliv.“

Na Copperfielda upozorňovala značka nejdříve na jednom ze svých vizuálů, což vzbudilo u fanoušků na sociálních sítích zvědavost i spekulace o tom, zda má s iluzionistou nějaké plány. Následně se za ním do Las Vegas vydal sládek pivovaru Pavel Zítek, aby dokázal, že „pivo Gambrinus žádným trikům nepodlehne“. Jeho cestu mohli fanoušci sledovat prostřednictvím vlogů.

O několik dní později se na sociální síti pivovaru objevilo hlavní video, ve kterém Copperfield přijímá výzvu pivovaru a před kamerami se pokusil nechat zmizet lahvovou desítku, což se mu nepovadlo. Místo piva totiž zmizelo zcela něco jiného.

„Věříme, že osobnost tohoto formátu přitáhne pozornost a že budou naši příznivci hrdí na to, jací lidé Gambrinus taky podporují. S nadsázkou se dá říct, že i David Copperfield věří tomu, že Gambrinus může zmizet pouze jediným způsobem, a to tak, že ho vypijete,” popisuje Rado Jankovič z agentury Triad Advertising, která je pod kampaní podepsána.

David Copperfield se od 3. června objeví i v televizi, dále bude kampaň pokračovat na internetu, sociálních sítích a v místě prodeje.

Média na Facebooku nakupuje Triad Advertising, ostatní formáty má na starosti mediální agentura Wavemakers. Hlavní spot vznikl v produkci Stink v režii Jaroslava Moravce.

Comeback Copperfielda: Na české pivo triky neplatí! POTVRZENO!

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Extra.cz

Copperfield, fenomén, o kterém jsme v Čechách léta neslyšeli, míří opět na televizní obrazovky, tentokrát jako tvář reklamy Gambrinusu. Nejznámější žijící iluzionista však Nepřekvapuje perfektně povedeným trikem jako vždy. Naopak. Poprvé ve své kariéře si před kamerami zkusil, jaké to je, když se kouzlo nepovede.

U příležitosti oslav sto padesátých narozenin se Gambrinus rozšoupnul a na narozeninové oslavě nechybí ani kouzelník. Mít Copperfielda na billboardech a tvrdit, že na jejich pivo jeho triky neplatí, jim bylo málo a rozhodli se s mágem utkat osobně. A nezastavila je ani vzdálenost. V čele s hlavním sládkem Zítkem se vydali do dalekého Las Vegas, aby vyzvali Copperfielda k duelu pivo vs triky. Jak tohle mohlo dopadnout?!

Copperfield výzvu přijal a před kamerami se pokusil o trik, který se mu podařil už snad tisíckrát. S každodenní pravidelností nechává před zraky fanoušků zmizet předměty, osoby, budovy nebo celá města, tentokrát to bylo ale jiné. Všechno je jednou poprvé a jsou věci, které prostě nezmizí. Jako třeba české pivo.

Sládkův výlet do Vegas i Copperfieldovo nepovedený trik se rychle staly virálním hitem na sociálních sítích a Gambrinus slibuje, že už brzy uvidíme kouzelníka i v televizní reklamě. Pivovaru se podařilo alespoň na chvíli oživit kult mága devadesátých let, pobavit tisíce věrných fanoušků a hlavně ujistit svět, že na zdravý rozum žádné triky neplatí.


Gambrinus vs. David Copperfield. Jak dopadne tenhle souboj?

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:eXtra.cz

Gambrinus si v rámci oslav svých sto padesátých narozenin rýpnul do Davida Copperfielda, největšího žijícího mága. Ten ale na Facebooku nečekaně zareagoval a jeho jméno z billboardů zmizelo. Jak se zdá, tím ale příběh nekončí. Na světlo se dostávají nové informace. Tým pivovarníků se rozhodl vyrazit přímo za Davidem Copperfieldem do Las Vegas.

Na reklamních plochách s odvážným výrokem, že na české pivo triky neplatí, bylo jméno Davida Copperfielda po jeho reakci na sociální síti okamžitě přelepeno. A jak se k tomu staví Gambrinus? „My to sice mysleli trochu s nadsázkou, ale za tvrzením, že na naše pivo žádné triky neplatí, si stojíme” V rámci fair play jsme reklamy přelepili, ale tím to pro nás nekončí,“ říká hlavní sládek Gambrinusu Pavel Zítek a má pravdu.

Se svým týmem se totiž sládek vydal přímo do Las Vegas, aby českému národu dokázali, že na jejich pivo triky neplatí. O tom, co se v Americe dělo, ale pivovar záhadně mlčí. Billboardy jsou stále přelepené. Jediná zpráva, kterou jsme z pivovaru dostali, zní: „Všechno odhalíme 28. května. Dřív ne. Neradi bychom znovu něco přelepovali.“ Otázkou zůstává, zda se výprava opravdu s Copperfieldem setkala. Pokud ano, co se ve Vegas dělo a jak návštěva probíhala? Snad v tomto případě nebude platit tvrzení, že co se stalo ve Vegas, zůstane ve Vegas.

Přece jen si nad tím nemusíme lámat hlavu. Pivovar nedávno alespoň zveřejnil video s prvními záběry z daleké cesty: Podařilo se nám také zjistit, že pivovar Gambrinus se ve své letošní kampani na oslavu 150. narozenin zavazuje, že bude nejméně dalších 150 let vařit pivo tradičními postupy, z českých surovin a bez dalších příkras. „Tento závazek si v pivovaru necháme pro další generace pivovarníků vytesat do kamene. Stojíme si za tím a naše přesvědčení nikdo jen tak nezvrátí. Dokonce ani sám největší mág všech dob – David Copperfield. Proto jsme to dali i na billboardy,“ uzavírá Pavel Zítek.

Co si výprava od cesty do Vegas vlastně slibuje? Snad nepředpokládá, že na Copperfielda narazí jen tak někde náhodou na ulici s prosbou, ať dokáže, že je největší kouzelník všech dob a vyvrátí tvrzení pivovarníků, že na české pivo jsou všechny triky krátké. Na tuto otázku pivovar opět neodpověděl. Slíbil jen, že se všichni vše včas dozví. Nezbývá tedy, než čekat, jaké pokračování bude příběh mít.

Gambrinus přelepuje své billboardy. Z nové kampaně mizí Copperfield

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Týden.cz

Gambrinus, značka jednoho z nejprodávanějších piv v České republice, se ve své nové reklamě naváží do samotného Davida Copperfielda. Po pár dnech však z reklamních ploch jméno kouzelníka, jenž je pro nás synonymem zábavy let devadesátých, zmizelo. Chtěl snad Gambrinus oživit kult tohoto mága, ale něco se nepovedlo? Nebo je za tím něco víc?

Česká reklama bývá často odvážná. Některé tuzemské značky se nebojí vystoupit z davu, jít trochu jiným směrem a být všechno, jen ne konzervativní. Tento názor v poslední době razí i společnost Gambrinus. Nedávno se v jejich reklamních spotech objevila nezapomenutelná věštkyně Jolanda a její hlášku "velký zlatý" si dodnes příznivci tohoto českého piva připomínají. V dalších reklamách se pak proslavil třeba chytlavý veršovaný ostrovtip hudebníka Záviše. Teď si však možná vzal příliš velké sousto.

V posledních týdnech se po celé republice objevily billboardy, ve kterých si Gambrinus bere do pusy Davida Copperfielda, snad nejslavnějšího kouzelníka přelomu tisíciletí. Ve své nové kampani Gambrinus zpochybňuje jeho kouzelnický um a tvrdí, že na české pivo jeho triky neplatí. Nebylo by na tom nic divného, pokud by se tyto billboardy nezačaly v posledních dnech přelepovat. Jméno samotného Copperfielda je záhadně překryto. Nabízejí se otázky, kde Gambrinus v kampani pochybil. Nemohlo třeba dojít k přerušení vzájemné spolupráce? Pokud tedy vůbec nějaká byla.

Na sociální síti českého pivovaru se navíc minulý týden objevil screenshot, jak sám Copperfield sdílí příspěvek české kampaně, v níž se objevuje jeho jméno. Evidentně je tedy s celou kauzou obeznámen. Proč ale došlo k přelepení jeho jména?

Dá se předpokládat, že Gambrinus, jak ho známe, asi ví, co dělá. Je tedy dost možné, že přelepení jména slavného kouzelníka má i tentokrát svůj záměr. Do karet hraje navíc to, že pivovar letos slaví 150 let, a proto se nebojí odvážných kousků. Vypadá to, že tohle bude ještě velice zajímavé.

Srdcovka, konceptová hospoda Gambrinusu je na pražském Proseku

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:České nápoje

V Praze na Proseku byla slavnostně otevřena nová Srdcovka, konceptová hospoda Gambrinusu. Prostorná restaurace vznikla po kompletní rekonstrukci části sídlištního nákupního centra. Koncept hospod Srdcovka byl vytvořen s cílem dopřát lidem to nejkvalitnější pivo, které bude chutnat stejně jako v pivovaru.

Srdcovka si svůj název vysloužila díky lidem, kteří své povolání dělají srdcem a pivo milují. Takových srdcařů je v Gambrinusu hodně a mnoho z nich zasvětilo vaření piva celý svůj profesní život. Jejich siluety a příběhy jsou proto jedním z hlavních designových prvků interiéru hospody.

„Pivo je u nás vždy ‚až‘ na prvním místě. Je to naše srdeční záležitost – odtud také vzešla inspirace pro Srdcovky. Aby si hosté vychutnali Gambrinus v nejvyšší kvalitě, čepujeme jej přímo z originálních pivních tanků, vyvinutých speciálně pro hospody Srdcovka. Připomínají pivovarské tanky, v nichž v pivovaru pivo kvasí a později leží. Krátké, po celé délce chlazené vedení k výčepu zajistí, že pivo chutná jako u nás v pivovaru,“ vysvětluje sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek.

Hlavní roli v Srdcovce Prosek hraje Gambrinus Nepasterizovaná 12 z tanku, kterou mimo jiné vaří i mistr varny Zdeněk Polák už déle než 42 let a piva Gambrinus navařil už přes 27 milionů hektolitrů. Jeho silueta na zdi nechybí ani na Proseku.

„Pivo je sice na prvním místě, ale k dobrému pivu chceme nabízet i kvalitní gastronomii. Tradiční česká kuchyně bude mnohem lépe chutnat v našem novém, originálním interiéru,“ říká Alexandr Tauer, majitel Srdcovky.

Pivovarskou atmosféru interiéru podtrhují nejen nerezové tanky, siluety pivovarských, ale i přiznané trubky pivního vedení. Útulnou atmosféru dávají Srdcovkám interiérové prvky vyrobené ze starého dřeva ošlehaného větrem a sluncem. Srdcovka v sobě spojuje prostory dýchající historií s moderními technologiemi pro ten nejlepší zážitek z piva.

Jak nová hospoda vznikala? „Před pěti lety jsem navštívil původní Pizzerii Severka a umanul jsem si, že bych tu chtěl jednou vytvořit klasickou českou pivnici s výborným pivem a tradiční českou kuchyní. Po pěti letech se myšlenka stala realitou. Do rekonstrukce jsme se pouštěli už s jistotou konceptu Srdcovka. Typickou sídlištní stavbu jsme zrekonstruovali od základů až po stropy,“ vysvětluje Alexandr Tauer.

Restaurace Srdcovka se chce vracet i přes moderní prostředí k minulosti, k tradici klasické české hospody s českou kuchyní ve spojení s pivem nejvyšší kvality. Kapacita restaurace je 160 hostů, včetně salonku, který ale může být i otevřený.

Šéfkuchaři Tomáš Tejral a Simona Fedincová doporučují především specialitu pomalu pečený vepřový bok bez kosti. Druhým trumfem pak je trhaný hamburger, žádné mleté maso, ale trhaná pečínka.

Výčepní Jakub Kalhous a František Předosta čepují nejen tankovou dvanáctku, ale také Gambrinus Nefiltrovaný ležák, Velkopopovického Kozla Černého, ležák Pilsner Urquell, nealkoholický Birell a každý měsíc jiný speciál od plzeňských sládků v programu Volba sládků.

Gambrinus slaví 150. výročí futuristickou kampaní

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Mediář.cz

Pivovar Gambrinus z portfolia Plzeňského Prazdroje si tento rok připomíná 150 let existence. Ve futuristických spotech se proto dívá, jak bude svět – konkrétně domovina značky, tedy město Plzeň – vypadat za dalších 150 let. Nehledě na to, co zítřky přinesou, se Gambrinus zavazuje “být pivem zdravého rozumu, na které se jeho pijáci mohou spolehnout”. “Výroční kampaně nemusí být vždy spojené jen s bilancováním a ohlížením se do minulosti,” míní Jakub Marek, senior brand manager Gambrinusu, “i když si důležitost své historie uvědomujeme, v rámci komunikace jsme se rozhodli jít neotřelou cestou.”

“Klient od počátku nechtěl klasickou sebeoslavující kampaň, proto jsme si mysleli, že bude osvěžující oslavit raději dalších 150 let, spíš než ty uplynulé,“ doplňuje Tony Durston, creative group head z agentury McCann. “To nám umožnilo nejen zábavnou práci při předvídání, jak by mohl svět v roce 2169 vypadat, ale také jsme mohli spotřebitelům slíbit, že ať se v budoucnu stane cokoliv, u Gambrinusu se mohou spolehnout na to, že tu pro ně vždy bude nenáročné, pitelné pivo.” Spoty vznikly v režii Jakuba Koháka z produkce Stink. Významná část práce však probíhala především v postprodukci přidáním vizuálních efektů od RUR.

Kampaň odstartovala v pondělí 7. ledna 2019 televizním spotem v délce 45 vteřin a bude ji pak možné spatřit ve všech médiích v průběhu celého roku. Kreativní koncept – nadlinkové formáty, POS a celkovou vizuální identitu značky Gambrinus pro tento rok – je prací agentury McCann Prague ve spolupráci s týmem McCann Manchester. jde o první případ spolupráce mezi McCann Prague a některou ze sesterských kanceláří ze sítě McCann Worldgroup. “Zmiňovaný projekt odstartoval tento typ spolupráce i pro další projekty,” informuje agentura.

Nezvýšili jsme cenu desítky, abychom pomohli hostinským

Publikováno:před 12 měsíciZdroj:Novinky.cz

„Desítkové“ hospody umístěné zejména na vesnicích a městských předměstích byly nejvíce zasaženy nedávnou sérií legislativních změn, jako zákaz kouření nebo zavedení EET, řekl v rozhovoru pro Právo obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz. Podle něj je i to důvod, proč nezvýšili cenu výčepního piva.

Prazdroj spustil několik projektů na podporu hospod, zejména těch „desítkových“. Proč jste se k tomu odhodlali, je to reakce na pokles prodejů výčepních piv?
Naše spolupráce s hospodskými je dlouhodobá. Je založená na pravidelné komunikaci, díky které zjišťujeme, co je trápí a děláme si v restauracích také vlastní průzkumy - obrazně řečeno nám leží opravdu na srdci.

Je pravda, že v poslední době jsme se zaměřili i na „desítkové“ hospody. A to proto, že právě tyto provozovny, umístěné zejména na vesnicích a městských předměstích, byly nejvíce zasaženy nedávnou sérií legislativních změn. Mám na mysli zejména zákaz kouření nebo zavedení EET. I proto jsme vytvořili programy, které jsou šité těmto provozům na míru. Víme, co v hospodách funguje, a protože mnoho z nich naše pivo odebírá, tak zároveň vidíme, kde má konkrétní provozovna slabiny. Samotný hospodský už to kolikrát ani nevnímá a naším posláním je mu to říct a navrhnout řešení. Každému tak dáváme jedinečný, na míru ušitý program.

Co se týká výsledků, z mého pohledu jsou velmi dobré, hospodští sami oceňují, že se k nim hosté vracejí a že jim i přibývají noví zákazníci. To je základ úspěchu.

Jak moc dobré ty výsledky jsou? Zvyšují se hospodám tržby?
Jak víte, dlouhodobá spotřeba čepovaného piva má spíše sestupný trend, proto mám radost, když vidím pozitivní vývoj v případech, kde hospodští zapracují na změnách. V průměru se bavíme o zlepšení okolo 5 - 10%, jsou ale i hospody, kde změny provedené takzvaně od podlahy přinesou i dvouciferný růst prodejů. To je to, co dokážeme měřit my sami.

Další zvýšení prodejů ale často zaznamenají hospodští i u nealkoholických nápojů a jídel. Zde bývají nárůsty ještě vyšší. Je to logické – v útulné hospodě se najíte mnohem raději než někde, kde se vám moc nelíbí. Tam si dáte jedno pivo a jdete.

Nejvíce desítkových hospod má Gambrinus, udělali jste něco speciálně jen pro tuto značku?
Gambrinus je hlavní značkou, která se podílí na našich projektech podpory desítkových hospod. S ním jsme vytvořili program zaměřený na vylepšení vesnických hospod. Začali jsme na Plzeňsku a budeme pokračovat v dalších krajích. Kromě absolutního nárůstu prodeje desítky Gambrinus nám hostinští hlásí, že se jim daří získávat nové zákazníky, často ženy, které dříve do hospody chodily jen zřídka. Pro hospodské i pro nás je to povzbuzení do další práce.

Už dva roky jste desítku hospodám nezdražovali. Proč? Začíná se to nějak projevovat v prodejích?
Segment hospod a restaurací prochází v posledních letech již zmíněnými změnami, a proto je zachování ceny výčepních piv důležitou formou podpory hospod především na vesnicích a v malých městech. Vždycky jde o obchod a ten se musí vyplácet oběma stranám, jinak nedává dlouhodobě smysl. Náš přístup se vyplácí.

Jak do svých programů podpory hospody vybíráte, jaká musejí splnit kritéria?
Hospody vybíráme do programů podle řady kritérií, ale to hlavní je, aby sami hospodští chtěli něco změnit k lepšímu. Není to jen o tom, že my poradíme či zainvestujeme peníze. Bez jejich vlastní aktivity by žádný program nefungoval.

Dlouhodobě sledujete mnoho kvalitativních ukazatelů v hospodách. V čem se v poslední době hospody nejvíce zlepšily a kde naopak ještě mají rezervy?
Velké zlepšení je vidět v kvalitě čepování piv a obecně v péči o pivo. Tohle téma řešíme s hospodskými už dlouho a mám radost, že je vidět pozitivní změna. Zlepšení zaznamenáváme i v komunikaci nebo chcete-li marketingu hospod směrem k zákazníkovi, a to nejen v hospodě samotné, ale i v digitálních kanálech. Mnohé vytvářejí vlastní webové stránky nebo komunikují prostřednictvím Facebooku. I to pomáhá přilákat další zákazníky. Rezervy řady hospod jsou stále v jejich vzhledu, neútulný interiér či nevalný vnějšek hospody nové zákazníky nenalákají.

Prazdroj zároveň ohlásil vznik několika nových konceptů hospod. Co si od nich slibujete?
Češi jsou stále náročnější spotřebitelé. Je to logické, roste naše kupní síla, chceme za své peníze maximální užitek. Mladí dospělí mezi 25-35 lety před patnácti dvaceti lety neměli tolik peněz a spokojili se s čepovaným pivem kdekoliv, dnes má ale tato věková skupina často vyšší příjmy a na hospodu jiné požadavky než generace předešlé. My na to musíme reagovat a přicházet s novými koncepty. Tak abychom oslovili všechny cílové skupiny. Vytváříme nové designy hospod, v jednotlivých konceptech s majiteli restaurací ladíme i nabídku jídel, aby odpovídala požadavkům zákazníků v daném místě.

Budou v Česku ještě přibývat ve velkém tankovny?
Určitě ano, ale už jich zřejmě nebude tolik jako v minulých letech. Míst, kde je vhodné tankovou technologii instalovat, je stále méně, trh začíná být nasycen. Více se chceme zaměřit na kvalitu hospod, jejich prostředí, obsluhu a v neposlední řadě na konceptové hospody, v tom vidíme potenciál.

Jak podle Vás bude vypadat hospoda za deset, dvacet let, jaké změny nás jako spotřebitele čekají?
V budoucnosti budou vyhrávat ty hospody a restaurace, které budou schopné nabídnout perfektní komplexní služby. Nebude to jenom o skvěle načepovaném pivu, ale daleko více o personálu, jídle, komunikaci a vzhledu. Návštěva hospody či restaurace by měla být vždy výjimečným zážitkem v pozitivním slova smyslu, něčím, co doma nezažijete.

V bratislavské Redutě najdete Srdcovku, restauraci Gambrinusu

Publikováno:před rokemZdroj:České nápoje

Na Slovensku slávnostne pokrstili prvú konceptovú prevádzku Gambrinusu, takzvanú Srdcovku. Tá sídli v historickej budove bratislavskej Reduty, do ktorej mali doteraz prístup len návštevníci kultúrnych podujatí. Nová reštaurácia tak tieto unikátne priestory sprístupni aj širokej verejnosti.

V susedných Čechách funguje už sedem takýchto Srdcoviek, špecializovaných reštaurácií, ktoré majú u milovníkov piva obrovský úspech. Projekt sa rozbieha aj na Slovensku a prvá Srdcovka má miesto priamo v historickom centre hlavného mesta.

Prečo Srdcovka?
„Hlavnou myšlienkou bolo vzdať poctu dlhoročným pracovníkom pivovaru Gambrinus, pre ktorých je typické, že k výrobe piva okrem vody, sladu a chmeľu pridávajú ešte jednu, najvzácnejšiu surovinu – svoje srdce. Veľká časť zamestnancov tu pracuje viac ako 20 rokov a zasvätili mu značnú časť života,“ odhaľuje zrod názvu Pavel Zítek, sládok pivovaru Gambrinus.

Príbehy niektorých z tých, ktorí zasvätili život vareniu piva, nájdete priamo aj na stenách prevádzky. Stretnete sa tak s majstrom varne, sladovne, majstrom na spilke, pivničným majstrom či kontrolórkou kvality, ktorí vám vyrozprávajú čo ich pozícia obnáša a ako dopomáhajú k výrobe zlatého moku.

Historická budova a moderné technológie
Priestor bratislavskej Reduty je historicky veľmi zaujímavý. Kedysi vraj bývala tereziánskou sýpkou, postavenou na príkaz Márie Terézie v roku 1773. Neskôr bola prestavaná do podoby ako ju poznáme dnes. Dalo by sa teda povedať, že slad a jačmeň sa tak vlastne opäť vracajú na svoje miesto.

Začiatkom päťdesiatych rokov minulého storočia sa budova Reduty stala sídlom Slovenskej filharmónie, ktorá tu sídli dodnes. Jej zástupcov koncept veľmi oslovil, pretože ich cieľom je priblížiť tieto priestory širokej verejnosti. Doteraz boli využívané najmä na kultúrne podujatia v podobe bohatého koncertného života za účasti špičkových umelcov a umeleckých zoskupení z celého sveta. Otvorením Srdcovky by chceli prilákať do priestorov aj tých, ktorí vážnej hudbe až tak neholdujú.

„Som rád, že sa podarilo nájsť projekt, ktorý dáva ľuďom možnosť, aby nahliadli a trávili čas v týchto krásnych priestoroch. Sami sme dohliadli na to, aby išlo o veľmi šetrnú rekonštrukciu, ktorá dá vyniknúť pôvodnej architektúre budovy. Teší ma výsledok, v ktorom sa históriu podarilo vyzdvihnúť moderným spôsobom. Navyše, čo si budeme hovoriť, aj hudobníci si radi dajú pivo a znamenité jedlo a teraz to majú len pár schodov dole,“ prezrádza s úsmevom technický riaditeľ Slovenskej filharmónie Rudolf Novák.

Pavel Vrba se vsadil se sládkem Gambrinusu, ve hře je téměř 12 tisíc piv

Publikováno:před rokemZdroj:FotbalPortal.cz

Kouč fotbalové Viktorie Plzeň se vsadil se sládkem pivovaru Gambrinus o 11 700 piv. Pokud dokáže tým Pavla Vrby postoupit do jarních bojů Ligy mistrů či Evropské ligy, dostanou fanoušci 11 700 piv zdarma. Tento počet není náhodný, koresponduje s kapacitou Doosan Areny.

Po losu Ligy mistrů, který sledovali fanoušci Plzně před domovským stadionem, pronesl Pavel Vrba: „Jde o velmi těžkou skupinu. V této soutěži už si nelze soupeře vybírat. Ale pokusíme se zabojovat o postup do jarní fáze pohárů. Dostat se do dalších bojů Ligy mistrů nebo Evropské ligy by byl opravdu obrovský úspěch.“

Svá slova stvrdil sázkou. „Pokud Viktorka postoupí ze skupiny do jarních pohárových bojů, vyhraje pro své fanoušky 11 700 piv od pivovaru Gambrinus. Jde o sázku s Pavlem Vrbou,“ řekl sládek pivovaru Zdeněk Polák. Pokud fotbalisté Plzně nepostoupí, bude Pavel Vrba ve vybrané plzeňské restauraci čepovat pivo fanouškům. Ti tak budou mít možnost potkat slavného fotbalového trenéra.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.03.06.2019 11:42107