Historie a současnost Rodinného pivovaru Bernard

Historie
V roce 1597 skončila v Humpolci éra vaření měšťanského piva, které nahradila produkce z pivovaru, patřícího majitelům heráleckého panství. Pivovar postupně rostl a v 30. letech 20. století zaměstnávala jeho tehdejší majitelka Marie Terezie Fügnerová pivovar40 stálých pracovníků a roční výstav byl 20 tisíc hl. Ležák i světlé a tmavé výčepní pivo měly velmi dobrou jakost a prodávaly se na Humpolecku, Německobrodsku, Ledečsku i Pelhřimovsku.
Po válce, v roce 1949, byl pivovar přeměněn na komunální podnik, později začleněn do národního podniku Horácké pivovary Jihlava a v roce 1960 do národního podniku Jihočeské pivovary České Budějovice. V posledních letech existence humpoleckého pivovaru rostl tlak na jeho zrušení.
Vedení národního podniku již nepočítalo s jeho dalším rozvojem a nastal celkový úpadek včetně poklesu kvality i výstavu piva. V roce 1991 činil výstav pouhých 26 tisíc hl.

Novodobá historie a současnost
26. října 1991 Stanislav Bernard, Josef Vávra a Rudolf Šmejkal vydražili zkrachovalý humpolecký pivovar v malé privatizaci. Začali si plnit sen o vybudování pivovaru, který bude nejenom vařit poctivé české pivo, ale bude mít i svůj názor. Prvních deset let po privatizaci (pivovar byl vydražen za pětinásobek účetní hodnoty a technologicky byl tzv. po smrti) pivovarbojoval pivovar doslova o přežití. Díky kvalitě piva, servisu a postupném budování značky se podařilo tento sen splnit. BERNARD se stal celostátně známou značkou a pojmem. Současní čeští majitelé pivovaru, Stanislav Bernard a Josef Vávra, však mají další sen - aby se značka BERNARD stala značkou kultovní.
Od roku 2000 působí Rodinný pivovar BERNARD jako akciová společnost a v červenci 2001 do ní jako strategický partner vstoupil pivovar Duvel Moortgat z Belgického království. Českými majiteli jsou Stanislav Bernard a Josef Vávra.
Rodinný pivovar BERNARD v Humpolci dosáhl řady úspěchů a každý rok na jeho kontě přibývají další prestižní ocenění. Se značkou BERNARD se můžete setkat nejenom v celé České republice, ale i v mnoha dalších státech. V roce 2009 výstav pivovaru poprvé překročil hranici 200 tisíc hl alkoholického a nealkoholického piva.
Zdroj:Stránky Rodinného pivovaru Bernard, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Rodinného pivovaru Bernard

Kdy:dle rozpisuObec:HumpolecZdroj:Rodinný pivovar Bernard

Děkujeme za Váš zájem o prohlídku Rodinného pivovaru BERNARD. Přijďte se na vlastní oči přesvědčit, co jsme od roku 1991 v pivovaru dokázali.
Těšíme se na Vaši návštěvu!

Čas prohlídky:
● Pondělí–pátek: 8.00–16.00
● Sobota: 8.00–12.00 (po dohodě až do 16.00)

Minimální počet osob na prohlídku je 10, maximálně 20 osob v jedné skupině. Počet skupin lze domluvit.
V uvedený čas budete mít možnost navštívit i naši značkovou prodejnu (otevírací doba Po - Pá 8.00 -12.00 a 12.30 - 18.00, So 8.00 - 12.00), kde si můžete koupit nepasterizované pivo BERNARD nebo dárkové předměty.

Cena prohlídky:
● Dospělý – 150 Kč
● Senioři – 100 Kč
● Studenti - 100 Kč
● Děti 7 - 15 let - 100 Kč
● Děti předškolního věku - ZDARMA
● Rodinné vstupné (max. 2 dospělí + děti) – 300 Kč
● Sobota – příplatek 50 Kč na každou osobu (Pozn.: V sobotu je pivovar mimo provoz.)

V ceně prohlídky je exkurze v pivovaru s průvodcem a ochutnávka nepasterizovaného piva BERNARD. Před začátkem prohlídky, je třeba zaplatit exkurzi hotově na značkové prodejně BERNARD naproti vchodu do pivovaru. Platba kartou není možná, děkujeme za pochopení.

Na prohlídku není možné vodit ani nosit zvířata!
Pro návštěvu pivovaru je třeba mít pevnější obuv!
Prosíme Vás o rezervaci exkurze minimálně 1 týden dopředu.

Rezervace:
● prohlidka@bernard.cz
● 565 300 201

Aktualizováno: před 7 lety

Bernard loni vyrobil o čtyři procenta víc piva a investoval do varny

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTK

Rodinný pivovar Bernard v uplynulém roce uvařil 358.400 hektolitrů piva. Bylo to skoro o čtyři procenta víc než v roce 2020, který byl také poznamenaný protiepidemickými opatřeními. Vyplývá to z informací, které ČTK poskytl mluvčí pivovaru Radek Tulis. Loňský obrat pivovaru byl podle předběžných údajů před auditem 804 milionů korun, zatímco v předchozím roce činil 747 milionů Kč.

Produkce humpoleckého pivovaru řadu let pravidelně stoupala, snížila se až v roce 2020. Tehdy uvařil 345.200 hektolitrů piva. O rok dřív, když ještě nebyla epidemie koronaviru, vystavil pivovar Bernard 400.600 hektolitrů piva, což byla zatím jeho nevyšší roční výroba.

Rodinnému pivovaru Bernard se podle mluvčího loni podařilo jít proti trendu poklesu dodávek sudového piva do gastronomických provozů na českém trhu. Prodej piva v sudech do hospod a restaurací humpolecký pivovar meziročně zvýšil skoro o devět procent. Prodej lahvového piva zůstal na úrovni roku 2020, uvedl Tulis.

Letos na jaře otevře pivovar Bernard v Humpolci návštěvnické centrum, zaměstná v něm čtyři desítky lidí. Personál už shání, hlavně číšníky a kuchaře. Po měsíčním zkušebním provozu bude centrum naplno fungovat od června. Podle loňských informací podniku jde o projekt za víc než 150 milionů korun, jehož součástí je i 33 metrů vysoká rozhledna postavená kolem funkčního pivovarského komína. Pivovar chtěl původně návštěvnické centrum otevřít už loni, ale záměr odložil kvůli koronavirové epidemii.

Pivovar trvale investuje také do modernizace technologií. V roce 2021 dokončil rekonstrukci varny a řešil nakládání s odpadní vodou. Vybudoval dva kilometry kanalizace, která bude odvádět splašky do budoucí čistírny, jejíž stavba by měla být zahájena ještě v tomto roce.

Zkraje letoška pivovar zaměstnával přes 200 lidí.

Pivovar Bernard loni uvařil 358 400 hl piva, meziročně o čtyři procenta víc

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Zemědělec.czAutor:Vaňatová Petra

Rodinný pivovar Bernard v uplynulém roce uvařil 358 400 hektolitrů piva. Bylo to skoro o čtyři procenta víc než v roce 2020, který byl také poznamenaný protiepidemickými opatřeními. Vyplývá to z informací, kteréposkytl mluvčí pivovaru Radek Tulis. Loňský obrat pivovaru byl podle předběžných údajů před auditem 804 milionů korun, zatímco v předchozím roce činil 747 milionů Kč.
Produkce humpoleckého pivovaru řadu let pravidelně stoupala, snížila se až v roce 2020. Tehdy uvařil 345 obrat200 hektolitrů piva. O rok dřív, když ještě nebyla epidemie koronaviru, vystavil pivovar Bernard 400 600 hektolitrů piva, což byla zatím jeho nevyšší roční výroba.
Rodinnému pivovaru Bernard se podle mluvčího loni podařilo jít proti trendu poklesu dodávek sudového piva do gastronomických provozů na českém trhu. Prodej piva v sudech do hospod a restaurací humpolecký pivovar meziročně zvýšil skoro o devět procent. Prodej lahvového piva zůstal na úrovni roku 2020, uvedl Tulis.
Letos na jaře otevře pivovar Bernard v Humpolci návštěvnické centrum, zaměstná v něm čtyři desítky lidí. Personál už shání, hlavně číšníky a kuchaře. Po měsíčním zkušebním provozu bude centrum naplno fungovat od června. Podle loňských informací podniku jde o projekt za víc než 150 milionů korun, jehož součástí je i 33 metrů vysoká rozhledna postavená kolem funkčního pivovarského komína. Pivovar chtěl původně návštěvnické centrum otevřít už loni, ale záměr odložil kvůli koronavirové epidemii.

Rodinný pivovar Bernard otevře návštěvnické centrum

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Life4you.cz

Již 30 let jde Rodinný pivovar Bernard vlastní cestou k poctivému českému pivu, aby přinášel lidem radost. A nyní jim bude opět o kousek blíž. V květnu otevře náruč svým příznivcům a do zkušebního provozu uvede návštěvnické centrum. „Cítím, že si tady budeme blízko. Jsem šťastný, že jsme překonali všechna úskalí a můžeme oznámit otevření,“ těší se spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard.

Návštěvnické centrum vzniklo k třicátému výročí pivovaru. „Myšlenku vytvořit místo pro návštěvníky jsem měl v podstatě od počátku. Záměr se ale časem rozrostl, centrum nebude sloužit jen pivovaru, může být místem pro setkávání, poznání, kulturu,“ představuje projekt Stanislav Bernard.

Moderní objekt bude výchozím bodem prohlídek pivovaru. Odtud se návštěvníci dostanou přímo do výroby i do nových expozic, uvidí projekce v kinosále, atraktivní 3D model areálu a najdou tu prodejnu dárkových předmětů. Ve dvou patrech pivnice se bude podávat čerstvé pivo dodané přímo z pivovaru a jídla ze surovin převážně od lokálních dodavatelů. Připraveno je zázemí pro školení, porady, besedy, oslavy, promítání apod. Z 33 metrů vysoké rozhledny, vybudované kolem funkčního pivovarského komína, bude krásná vyhlídka na pivovar, město a široké okolí.

Čtyři desítky pracovních míst
Návštěvnické centrum pivovaru zaměstná čtyři desítky lidí. „Hledáme kolegyně a kolegy především pro provoz pivnice a kuchyně, to znamená servírky a číšníky, výčepní, a také kuchaře, řezníka, cukráře. A také lidi na recepci, do prodejny a na úklid,“ avizuje manažer centra Tomáš Lavický.

Centrum je stavebně dokončeno, nyní probíhají finální práce v interiéru, poslední instalace technologií, dodávky nábytku apod. Po měsíčním zkušebním provozu se služby centra naplno rozběhnou od června 2022. Konkrétní termín otevření centra pivovar s dostatečným předstihem oznámí. Výstavba Návštěvnického centra Rodinného pivovaru Bernard začala slavnostním poklepáním základního kamene 3. června 2019.

Stanislav Bernard: Štěstí není v penězích, ale v mezilidských vztazích

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Rozhlas.czAutor:Hela Dvořáková

Osoba Stanislava Bernarda je od začátku 90. let spojená s pivovarem v Humpolci. Se svými společníky tam vybudoval značku, která má velmi dobrý zvuk i ve světě.

„Když jsme kupovali ten pivovar, říkal jsem si, jestli to zvládneme, budeme vydělávat, tak budeme šťastni. Dneska se tomu směju. Je dobré mít nějaké peníze, ale pravé štěstí je v lidských vztazích, lidské blízkosti,“ řekl Stanislav Bernard Hele Dvořákové v Dobrém dopoledni.

Pivovary velmi silně zasáhla covidová krize. „Chystali jsme krizové scénáře, počítali jsme. Pak se objevily nápady. Našli jsme Jirku Syrovátku a podařilo se začít vyrábět pivní pálenku. Máme také čokoládu s vlastní značkou, používáme slad a chmel.“

Pivovar v Humpolci stojí na stále stejném místě. Aktuálně se rozrostl o návštěvnické centrum, které se podaří otevřít v příštím roce na jaře. Stanislav Bernard mluvil také o smělém projektu visutých zahrad nad střechami pivovaru. O tom si poslechněte v přiloženém audiu.

Chmel pro speciální pivo Bernard vyrostl na Vysočině

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:České nápoje

Vrchní sládek Rodinného pivovaru Bernard Josef Vávra uvařil pivo s chmelem, který vypěstoval na vlastní zahradě nedaleko Humpolce. Tedy na Vysočině, v regionu pro tuto plodinu netypickém. Řízný a voňavý Ležák s chmelem z Vysočiny se stává tradicí, tento podzimní speciál k zákazníkům míří už potřetí, opět v limitované edici.

„Pro výrobu piva využíváme vlastní slad, vodu i kvasnice, rádi bychom měli pod kontrolou i chmel. Netajíme se myšlenkou pořídit si i vlastní chmelnice, odtud už nebylo daleko k pokusu si vypěstovat chmel doma a použít ho do piva," říká Josef Vávra.

„Chmel, který u nás roste, je naprosto plnohodnotný, zralý, s vysokou hořkostí a aromatickými látkami. Také jeho výnosnost je dobrá, narostlo ho hodně. Přikládám to změně klimatických podmínek a bohatším srážkám na Vysočině," popisuje Josef Vávra úrodu, ze které uvařil čtyřikrát chmelený ležák.

Speciál Rodinného pivovaru Bernard je světlý ležák jedenáctka s 4,5 % alkoholu, hořkostí 37 MJH (měrné jednotky hořkosti) a jemným chmelovým aroma. „Pivo má dobrý říz, celek je harmonický, ale výrazem hořkosti se od našich dalších ležáků odlišuje. Nicméně hodnocení necháme na zákaznících," usmívá se vrchní sládek.

Ležák s chmelem z Vysočiny, kterého uvařil Rodinný pivovar Bernard pouhých 110 hektolitrů, je dodávaný na trh ve stylových lahvích s patentním uzávěrem. Pivo je od k dostání ve Značkových prodejnách Bernard a v e-shopu.

Pivovarem roku je podle Sdružení přátel piva pivovar Bernard z Humpolce

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:České novinyAutor:ČTK

Pivovarem roku se letos stal podle Sdružení přátel piva Rodinný pivovar Bernard z Humpolce. Ocenění získal pošesté. Pivovar Bernard letos uspěl i ve třech kategoriích podle druhů piv. Minipivovarem roku je Pivovar Volt z Jablonce nad Nisou. Sládkem roku se stal Aleš Dvořák z pivovaru Budějovický Budvar. Výsledky ankety vyhlásili pořadatelé v Pivovaru Beránek ve Stěžerách na Hradecku.

Anketa Sdružení přátel piva o nejlepší piva, pivovary a pivovarské osobnosti roku se koná od roku 1990 a je nejstarší novodobou soutěží na českém pivním trhu. První část hodnocení je anketní mezi členy sdružení, nejlepší piva pak postoupí do anonymní finální degustace. Sdružení přátel piva má 1508 registrovaných členů.

V tuzemsku je nyní přibližně 500 minipivovarů a 50 průmyslových pivovarů. Čísla se podle sdružení průběžně mění. Některé pivovary zavírají a jiné otvírají, ale také přecházejí mezi kategoriemi. "Kategorie průmyslových pivovarů donedávna klesala. Aktuálně to již přestává platit, neboť některé minipivovary z hlediska ročního výstavu již překračují roční výstav 10.000 hektolitrů, a stávají se tak průmyslovými pivovary," uvedl předseda Sdružení přátel piva Tomáš Erlich.

Pivovar Bernard má podle sdružení nejlepší pivo v kategoriích světlé výčepní pivo, světlý ležák a v kategorii tmavé a polotmavé pivo. Pivovar Volt, který má ve svém portfoliu 28 piv, zvítězil v kategoriích světlé svrchně kvašené pivo a tmavé a polotmavé svrchně kvašené pivo.

První místo za nejlepší silné pivo si odnesl pivovar Krkonošský medvěd Vrchlabí a za pšeničné pivo Podřipský rodinný minipivovar. Kategorii kyselých piv vyhrál jihlavský minipivovar MadCat Craft Brewing.

Rodinný pivovar Bernard jde vlastní cestou k poctivému pivu už 30 let

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:Life4you.cz

Když Stanislav Bernard, Josef Vávra a Rudolf Šmejkal vydražili 26. října 1991 ruinu zkrachovalého pivovaru, netušili, že během příštích třiceti let se tak výrazně zapíšou do českého pivovarnictví.

„Prvních deset let bylo doslova bojem o přežití, nicméně tvrdě pracujeme po celou dobu. Máme řadu skvělých výsledků, jsme ekonomicky zdraví, to je důležité. Ale nejvíce si cením toho, že se nám podařilo vybudovat skvělé vztahy se zákazníky, obchodními partnery a také mezi sebou ve firmě. Jsem přesvědčený, že dobrá energie mezi lidmi je součástí našeho piva. I proto je tak oblíbené,“ ohlíží se za třemi dekádami pivovaru jeho spolumajitel Stanislav Bernard.

„Věděl jsem, že dokážu uvařit dobré pivo, když budu mít volné ruce. Sen se mi splnil. Že je dnes naše pivo tak oblíbené zákazníky a oceňované odborníky, je radost. Od počátku bez přestávky inovujeme, investujeme do technologií, znalostí a do co nejkvalitnějších surovin. Úspěch našeho piva tomu všemu dává smysl a je pro nás odměnou,“ přidává svůj pohled vrchní sládek a spolumajitel pivovaru Josef Vávra.

Vlastní cestou ve výrobě i v komunikaci
Rodinný pivovar Bernard si rychle získal oblibu originální komunikací. U jeho kampaní se veřejnost nejen dovídá o značce a výrobcích, ale zároveň se dobře baví. Motivy kampaně Svět se zbláznil, držte se baví zákazníky dodnes, podobně jako např. holá hlava spolumajitele pivovaru na etiketách nealkoholického piva Bernard s čistou hlavou. Do povědomí i paměti se vryly také kampaně Vlastní cestou, Pivo jako šperk, nebo Proti europivu. Nebývalý ohlas měla letošní kampaň Svět se zbláznil, držme se s netradičně dlouhým černobílým spotem, který nepropagoval žádný produkt, ale byl poselstvím lidskosti a soudržnosti.

Pivovar přišel na trh s mnoha novinkami. Jako první začal prodávat nealkoholický nápoj s ovocnou příchutí, Bernard s čistou hlavou Švestka, či polotomavé nealko, poznávacím znamením značky se staly retrolahve s patentními uzávěry, pivo prodává v praktických přepravkách na jedenáct lahví atd. Humpolečtí vyrábí pivo především z vlastních surovin, ať jde o slad, kvasnice nebo vodu z hlubinných vrtů. O kvalitě svědčí i bezpočet ocenění včetně těch světově nejprestižnějších.

Spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard se také významně podepsal na podobě českého pivovarnictví prosazením diferencované spotřební daně. To odstartovalo nebývalý rozvoj minipivovarů, kterých je dnes v České republice pět stovek.

Koření trhu
Velikostí výstavu patří Rodinný pivovar Bernard ke středním, patří mu asi dvě procenta českého trhu, exportuje do třiceti zemí světa. Dosud nejvyšší výstav pivovar zaznamenal v roce 2019, kdy překonal hranici 400 tisíc hektolitrů. „Naším cílem není maximalizace výroby a zisku. Jsme kořením trhu. Trvale usilujeme o nejvyšší možnou kvalitu, do které investujeme nejen nejlepší suroviny a technologie, ale také naše srdce. Je nedílnou ingrediencí našeho piva,“ říká Stanislav Bernard. Pivovar po privatizaci začal s 24 zaměstnanci, nyní jich je 210, dalších 27 lidí pracuje ve Sladovně Bernard v Rajhradě u Brna, kterou pivovar vlastní od roku 2000.

S úctou k místu, odkud pochází
Pivovar patří k Humpolci stovky let, dědictví Rodinný pivovar Bernard přijal a dále rozvíjí. Pivovar je partnerem a podporovatelem mnoha místních organizací a aktivit. Nedílnou součástí kalendáře města je hudební festival Bernard Fest.

Cílem turistů se Humpolec nepochybně stane po otevření návštěvnického centra. Bude nabízet prohlídky pivovaru a expozice v nových prostorách centra včetně videoprojekce v kinosále, a také výhledy z rozhledny či z pivnice v nejvyšším patře budovy. K zakoupení budou dárkové a upomínkové předměty ve značkové prodejně. S ohledem na nejasný vývoj epidemické situace se otevření centra plánuje v roce 2022.

Park na střeše pivovaru
Jsme rozhodnuti vybudovat na střechách pivovarských hal pohádkovou zahradu o velikosti několika tisíců metrů čtverečních a věnovat tak pivovaru i lidem krásné místo k odpočinku. Studii pro nás vytvořil moudrý člověk, jeden z nejlepších architektů pan Josef Pleskot. Zahrady budou zároveň zadržovat dešťové vody a v parném létě osvěží mikroklima města. Humpolec tak získá nový zelený ostrov hned vedle centra a další důvod k jeho návštěvám.

„Nikdy nepřestane naše snaha vyrábět co nejkvalitnější, pitelné, dobré, české pivo. A dál budeme kousek po kousku pracovat na budování kultovní značky,“ shodují se spolumajitelé pivovaru Stanislav Bernard a Josef Vávra.

Rodinný pivovar Bernard slaví 30 let

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:České nápoje

Když Stanislav Bernard, Josef Vávra a Rudolf Šmejkal vydražili 26. října 1991 ruinu zkrachovalého pivovaru, netušili, že během příštích třiceti let se tak výrazně zapíšou do českého pivovarnictví.

„Prvních deset let bylo doslova bojem o přežití, nicméně tvrdě pracujeme po celou dobu. Máme řadu skvělých výsledků, jsme ekonomicky zdraví, to je důležité. Ale nejvíce si cením toho, že se nám podařilo vybudovat skvělé vztahy se zákazníky, obchodními partnery a také mezi sebou ve firmě. Jsem přesvědčený, že dobrá energie mezi lidmi je součástí našeho piva. I proto je tak oblíbené,“ ohlíží se za třemi dekádami pivovaru jeho spolumajitel Stanislav Bernard.

„Věděl jsem, že dokážu uvařit dobré pivo, když budu mít volné ruce. Sen se mi splnil. Že je dnes naše pivo tak oblíbené zákazníky a oceňované odborníky, je radost. Od počátku bez přestávky inovujeme, investujeme do technologií, znalostí a do co nejkvalitnějších surovin. Úspěch našeho piva tomu všemu dává smysl a je pro nás odměnou,“ přidává svůj pohled vrchní sládek a spolumajitel pivovaru Josef Vávra.

Vlastní cestou ve výrobě i v komunikaci
Rodinný pivovar Bernard si rychle získal oblibu originální komunikací. U jeho kampaní se veřejnost nejen dovídá o značce a výrobcích, ale zároveň se dobře baví. Motivy kampaně Svět se zbláznil, držte se baví zákazníky dodnes, podobně jako např. holá hlava spolumajitele pivovaru na etiketách nealkoholického piva Bernard s čistou hlavou. Do povědomí i paměti se vryly také kampaně Vlastní cestou, Pivo jako šperk, nebo Proti europivu. Nebývalý ohlas měla letošní kampaň Svět se zbláznil, držme se s netradičně dlouhým černobílým spotem, který nepropagoval žádný produkt, ale byl poselstvím lidskosti a soudržnosti.

Pivovar přišel na trh s mnoha novinkami. Jako první začal prodávat nealkoholický nápoj s ovocnou příchutí, Bernard s čistou hlavou Švestka, či polotomavé nealko, poznávacím znamením značky se staly retrolahve s patentními uzávěry, pivo prodává v praktických přepravkách na jedenáct lahví atd. Humpolečtí vyrábí pivo především z vlastních surovin, ať jde o slad, kvasnice nebo vodu z hlubinných vrtů. O kvalitě svědčí i bezpočet ocenění včetně těch světově nejprestižnějších.

Spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard se také významně podepsal na podobě českého pivovarnictví prosazením diferencované spotřební daně. To odstartovalo nebývalý rozvoj minipivovarů, kterých je dnes v České republice pět stovek.

Koření trhu
Velikostí výstavu patří Rodinný pivovar Bernard ke středním, patří mu asi dvě procenta českého trhu, exportuje do třiceti zemí světa. Dosud nejvyšší výstav pivovar zaznamenal v roce 2019, kdy překonal hranici 400 tisíc hektolitrů. „Naším cílem není maximalizace výroby a zisku. Jsme kořením trhu. Trvale usilujeme o nejvyšší možnou kvalitu, do které investujeme nejen nejlepší suroviny a technologie, ale také naše srdce. Je nedílnou ingrediencí našeho piva,“ říká Stanislav Bernard. Pivovar po privatizaci začal s 24 zaměstnanci, nyní jich je 210, dalších 27 lidí pracuje ve Sladovně Bernard v Rajhradě u Brna, kterou pivovar vlastní od roku 2000.

S úctou k místu, odkud pochází
Pivovar patří k Humpolci stovky let, dědictví Rodinný pivovar Bernard přijal a dále rozvíjí. Pivovar je partnerem a podporovatelem mnoha místních organizací a aktivit. Nedílnou součástí kalendáře města je hudební festival Bernard Fest.

Cílem turistů se Humpolec nepochybně stane po otevření návštěvnického centra. Bude nabízet prohlídky pivovaru a expozice v nových prostorách centra včetně videoprojekce v kinosále, a také výhledy z rozhledny či z pivnice v nejvyšším patře budovy. K zakoupení budou dárkové a upomínkové předměty ve značkové prodejně. S ohledem na nejasný vývoj epidemické situace se otevření centra plánuje v roce 2022.

Park na střeše pivovaru
Jsme rozhodnuti vybudovat na střechách pivovarských hal pohádkovou zahradu o velikosti několika tisíců metrů čtverečních a věnovat tak pivovaru i lidem krásné místo k odpočinku. Studii pro nás vytvořil moudrý člověk, jeden z nejlepších architektů pan Josef Pleskot. Zahrady budou zároveň zadržovat dešťové vody a v parném létě osvěží mikroklima města. Humpolec tak získá nový zelený ostrov hned vedle centra a další důvod k jeho návštěvám.

„Nikdy nepřestane naše snaha vyrábět co nejkvalitnější, pitelné, dobré, české pivo. A dál budeme kousek po kousku pracovat na budování kultovní značky,“ shodují se spolumajitelé pivovaru Stanislav Bernard a Josef Vávra.

V Rajhradě klíčí ječmen do ležáků pro humpolecký pivovar Bernard

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Třebíčský deníkAutor:Jiří Sláma

Po letní odstávce začali pracovníci sladovny pivovaru Bernard v Rajhradě tzv. vymáčku. Navážejí na podlahy zvané humna namočený ječmen.
Sladování je několikadenní proces. Nejdříve se ječmen namočí, aby získal vlhkost ke klíčení, poté je opatrně rozprostřen na podlahy a klíčí bez přístupu denního světla několik dní. Naklíčené zrno se přesune na tzv. hvozd k sušení. Teplota a délka sušení ovlivňuje barvu a další vlastnosti sladu. Zrnu požehnal také rajhradský farář.

Tato technologie je unikátní ve svém procesu, který je stejné, jako před dvěma stovkami let. Moderní technologie ho doplňuje optickým třídičem. Kamery tohoto zařízení sledují každé jedno zrnko ječmene, které vstupuje do sladovny (cca 8 tun za hodinu). Pokud kamery zaznamenají nestandardní tvar nebo rozměr, zařízení proudem vzduchu vadné zrno nebo nečistotu z proudu obilí vyfoukne.

Fanoušci pivovaru si řekli o čokoládu

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:FeedIT.cz

Rodinný pivovar Bernard loni 13. září k Mezinárodnímu dni čokolády zveřejnil na sociálních sítích v počítači vytvořený obrázek čokolády s logem pivovaru. Nápad se fanouškům pivovaru velmi zalíbil a začali se čokolády „dožadovat“. „Popravdě, zájem jsme čekali. Ale ne tak velký,“ připouští marketingový ředitel pivovaru Tomáš Lipták. „Začali jsme hledat, kdo je schopen takovou čokoládu vyrobit.“

Po roce se původně pouze virtuální čokoláda stala skutečností. Mléčná a tmavá, obě se sladem, ta světlá i se špetkou chmele. Dodavatelem je česká firma Jordi´s, která čokolády vyrábí postupem bean to bar – od bobu k tabulce. Výrobek je zcela bez chemických přísad.

K výrobě mléčné čokolády jsou použity boby odrůd Trinitario a Criollo ze severu Madagaskaru, v chuti je cítit červené ovoce, dřevité tóny a ořechy. Obsah kakaové sušiny je 47 %. Pro tmavou čokoládu výrobce požívá boby z Trinidadu a Bolívie. Prvně uvedené mají v chuti dřevité tóny, koření, citrusy a máslo, v chuti bolivijských bobů jsou cítit květinové tóny, ovoce a koření. Kakaová sušina je obsažena minimálně z 82 %. Hmotnost tabulky je 70 g.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.28.01.2022 22:51144