Historie a současnost Pivovaru Starobrno

V současnosti má výsadní postavení na jižní Moravě a přestože opravdové začátky pivovaru je těžké určit, sahají zřejmě až do 14. století. V té době začal ženský gotický klášter pivovarvyrábět a prodávat vlastní pivo.
Významný mezník v historii pivovaru představuje také konec 18. století. Konkurs na sládka tenkrát vyhrál proslulý průkopník a zakladatel moderní výroby piva v Čechách a na Moravě – František Ondřej Poupě. Strávil zde poté celých 7 let, během nichž se dále věnoval rozvoji pivovarnictví, zavedl v brněnském pivovaru teploměr, pivní váhu a otevřel 1. pivovarnickou školu.
Posledními majiteli starého klášterního pivovaru byli Josef Mandel a Hermann Hayek, kteří v roce 1872 vystavěli v ulici V hlinkách zcela nový pivovar. Budovy starého pivovaru využívali při stavbě sladovny; od počátku existence nového pivovaru se mluvilo o „Starobrněnském pivu“.
pivovarV roce 1943 vzniká nová společnost – První brněnský akciový pivovar a moravská sladovna, která však byla již za dva roky znárodněna dekretem prezidenta Beneše a transformována na Starobrněnský pivovar a sladovnu, národní společnost. Po roce 1948 byl pivovar začleněn do podniku Středomoravské pivovary, n. p. a začalo usilovné období s plánovaným řízením. V následujících 45 letech se do pivovaru téměř neinvestovalo, což se velmi výrazně projevilo na kvalitě piva.
Rok 1992 je počátkem moderní historie pivovaru. Starobrno bylo transformováno ze státního podniku na akciovou společnost a rovněž získalo významnou cenu jakosti – 1. místo na pivním veletrhu PIVEX, jenž patří mezi nejprestižnější soutěže, kdy kvalitu piva hodnotí sládci a profesionální degustátoři.
Privatizací v roce 1994 se společnost stala součástí rakouské pivovarnické skupiny BBAG. pivovarZa několik let se ze zastaralého státního podniku stal s přílivem nového kapitálu a kvalitního know-how moderní pivovar, který od té doby získal na českém trhu více ocenění, než kterýkoliv z jeho konkurentů. Jednou ze stěžejních událostí v budování podnikové identity a podnikového designu společnosti STAROBRNO, a.s. byla změna loga, ke které došlo v roce 1995. Nový typ byl později doplněn o slogan značky Starobrno – „Tajemství dobré nálady“. Společnost se tak stala prvním pivovarem v České republice, který začal důsledně používat slogan jako marketingový nástroj.
Fúze v roce 2003 mezi Heineken Group a většinovým akcionářem STAROBRNA, a. s. představuje nejdůležitější mezník v novodobé historii společnosti. BRAU UNION AG, nová společnost založená na základě smlouvy mezi BBAG a skupinou Heineken, se stala nejvýznačnější středoevropskou pivovarnickou skupinou, jejímž členem je i STAROBRNO, a. s.
Zdroj:Stránky Pivovaru Starobrno, 2015


HISTORIE V BODECH
Pivovar Starobrno najdete na Starém Brně a je tak přirozeně silně spjat celou svou historií i současností s Brnem a svým regionem, na který je náležitě hrdý.

● 1243pivovar Už v polovině 13. století udělil Václav I. městu Brnu královská privilegia, přičemž jedním z nich bylo i právo vařit pivo. V roce 1323 založila osvícená královna Eliška Rejčka na Starém Brně cisterciácký klášter, jehož součástí se o dva roky později stal pivovar.



● 1798pivovar Koncem 18. století vyhrál konkurz na sládka tehdejšího Měšťanského pivovaru v Brně na Starobrněnské ulici proslulý průkopník a zakladatel moderní výroby piva v Čechách a na Moravě František Ondřej Poupě a zasloužil se tak o rozvoj pivovarnictví v Brně. Strávil v Brně celých 7 let, během nichž se dále věnoval rozvoji pivovarnictví, zavedl v pivovarnictví teploměr, pivní váhu a otevřel 1. pivovarnickou školu.


● 1872pivovar Poslední majitelé klášterního pivovaru Josef Mandel a Hermann Hayek se v roce 1872 rozhodli postavit nový moderní pivovar v ulici Hlinky v bezprostředním sousedství dnešního Mendlova náměstí. Pivo, které se zde vařilo, bylo od počátku známé jako „starobrněnské“. V roce 1896 už má výstav kolem 160 tis. hl ročně. V roce 1895 přechází pivovar z ledování na umělé chlazení a rozsvěcuje se zde první žárovka.


● 1897pivovar V roce 1897 je zde umístěna první elektrická pneumatická sladovna v rakouských zemích, která je umístěna do nové budovy sladovny. V roce 1903 produkce piva dosahuje rekordních 275 tis. hektolitrů piva, toto bude překonáno až v poválečném roce 1946. Ve 20. letech 20. století se ve Vídni zakládá distribuční sklad, do kterého je dováženo denně až 5 vagónů starobrněnského piva.


● 1931pivovar Ve 30. letech 20. století se starobrněnský pivovar stává největším pivovarem na Moravě a nabízí široké portfolio piv a pivních speciálů. Kromě tradičních výčepních piv vyrábělo čtrnáctistupňové pivo Baron Trenck a pivní pálenku Bier Brand.



● 1948pivovar V roce 1944 poškodilo americké bombardování mimo jiné i pivovar. V roce 1948 byl pivovar předán „do rukou lidu“ a dlouhá desetiletí let se do něj neinvestovalo, což se bohužel podepsalo na jeho stavu.



● 1992pivovar Moderní éra starobrněnského pivovaru se začala psát roku 1992. Právě tehdy vznikla ze státního podniku akciová společnost a o dva roky později se stala součástí rakouské pivovarnické skupiny BBAG, která započala modernizaci pivovaru. V roce 2003 přechází Starobrno pod skupinu Heineken Group. Díky přílivu kapitálu a kvalitního know-how, získává pivovar postupně na českém pivním trhu mnoho ocenění.


● 2008pivovar Uvedli jsme do provozu novou modernizovanou varnu, díky které máme kvalitu vaření našeho piva pod skvělou kontrolou. Pivo u nás vaříme stále tradičními postupy - typickou metodou pro český spodně kvašený ležák, tedy vařením dekokčním způsobem na dva rmuty, a to výhradně z českých a moravských surovin.


● 2012pivovar Od roku 2012 je naše sudové a lahvové pivo nepasterizované, díky čemuž si ještě více uchovává svoji čerstvou a přirozeně lahodnou chuť, jejímž základem jsou nejlepší moravský slad a nejjemnější žatecký chmel.



● 2016pivovar V roce 2016 jsme pro vás otevřeli nové návštěvnické prostory a dále zvelebujeme celou exkurzní trasu.



Zdroj:Stránky Pivovaru Starobrno, 2018


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Starobrno

Kdy:dle určených časůObec:BrnoZdroj:Pivovar Starobrno

Prohlídka spojená s degustací piva
Pivovar Starobrno, který na stejném místě v ulici Hlinky nedaleko Mendlova náměstí stojí už od roku 1872, se stále častěji stává oblíbeným výletním cílem. Pivovarem provázejí kvalifikovaní průvodci, kteří turisty seznámí s dlouhou historií vaření piva na Starém Brně i v samotném pivovaru Starobrno. Dále je informují o všech fázích výroby piva, tradiční technologii a kvalitních surovinách k jeho vaření.

Program exkurze
Návštěvníci si projdou varnu i prostory, kam ústí cylindrokonické tanky ke kvašení piva. Z ochozu si prohlédnou linku na vyfukování, plnění a balení PET lahví. Na závěr všechny dospělé čeká degustace v Pivovarské restauraci.

Jak se objednat
Exkurze se konají v pracovní dny i víkendy, a to v předem určených časech.

Pracovní den 8.00 - 17.30 hod nutné objednat
Sobota od 11.00 a od 13.00 hod bez objednání
Neděle od 14.00 a od 15.00 hod bez obejdnání

e-mail: exkurze@starobrno.cz
telefon: +420 737 224 087

Exkurze mohou probíhat s výkladem v českém, anglickém, německém a ruském jazyce. V případě skupin nad 10 osob je objednávka nutná kvůli zajištění dostatečného počtu průvodců.

CENY EXKURZÍ
Dospělý 150 Kč
Studenti na 18 let 100 Kč
Důchodci 100 Kč
Žák školní výpravy s doprovodem 60 Kč

Aktualizováno: před 3 lety

O zelené pivo nepřijdou. Štamgasti ho ochutnají už v pondělí

Publikováno:před 2 letyZdroj:Brněnský deníkAutor:Michal Hrabal

Na Zelený čtvrtek se Jihomoravané tradičního zeleného piva od pivovaru Starobrno nedočkali, o populární třináctku však ani letos nepřijdou.

Štamgasti si ho dopřejí v pondělí 25. května, kdy otevírají hospody a restaurace znovu po více než dvouměsíční pauze způsobené pandemií nového koronaviru.

„Naši pivaři Zelené pivo ze Starobrna milují, epidemiologická situace ale neumožňovala jeho konzumaci tak, jak byli v minulosti zvyklí, tedy společně v hospodách nebo na zahrádkách. V tomto ohledu jsme nechtěli nic uspěchat a případně riskovat zdraví našich příznivců,“ uvedl obchodní ředitel pro gastronomii Pavel Slavík.

Zelené pivo si ve své oblíbené hospodě mohou milovníci tohoto nápoje vychutnat do 29. května. Zelený speciál letos slaví patnácté narozeniny.

Celníci vylili čtrnáct tisíc litrů Starobrna do kanálu

Publikováno:před 2 letyZdroj:Brněnská DrbnaAutor:Martin Šeda

Pohled, který milovníky piva nepříjemně píchne u srdce. Brněnští celníci asistovali v pivovaru Starobrno u vylití 14 tisíc litrů piva. Pandemie koronaviru, vyhlášení nouzového stavu a řada dalších omezení totiž způsobila, že ve skladech restaurací, barů i samotných pivovarů zbývá spousta piva, které kvůli expiraci už nebude možné vypít. Díky novele zákona můžou však pivo za dozoru celníků vylít a zažádat o vrácení spotřební daně.

Schválená novela zákona o spotřebních daních nově umožňuje provozovatelům daňových skladů, tedy i pivovarům, požádat příslušného správce daně o možnost vrácení již distribuovaného piva zpět do skladů. Pod dohledem celníků je pak možné pivo zlikvidovat a následně si požádat o vrácení uhrazené spotřební daně.

V případě Starobrna se jednalo o 14 tisíců litrů, které bylo staženo z prodeje z tanků a následně zlikvidováno. „Postupně zde bude likvidováno i další pivo, které měly některé podniky nakoupeno v KEG sudech. Daňový subjekt tak bude mít nárok na vrácení příslušné částky spotřební daně," uvedla mluvčí celníků Lada Temňáková.

Starobrno se vydává v reklamě cestou pozpátku

Publikováno:před 2 letyZdroj:MediaGuru.cz

Pivovar Starobrno upravil svůj reklamní spot od Jana Prušinovského. Nově ho pouští pozpátku.
„Ívardz an,“ tak přeje v aktuální verzi reklamního spotu „na zdraví“ pivovar Starobrno. Svou reklamu, kterou natočil režisér Jan Prušinovský, před několika dny upravil do pandemické doby, kdy je omezen osobní kontakt. Z tohoto důvodu je děj i voice over spotu, který je založen na sousedském setkávání u piva, obrácen pozpátku, kdy se lidé postupně od stolu zvedají, až u něj zůstane hostitel sám. S lahví Starobrna pak přeje: „Na zdraví a ať jsme brzy zase spolu.“

Kreativa vznikla v dílně agentury VCCP. Produkci zajistila společnost Up&Up production. Plánování médií i nákup má na starosti Dentsu Aegis Network. O PR se stará Havas PR.

Starobrno není jedinou značkou, která se rozhodla svou stávající komunikaci upravit. Kofola například nasadila postavám svého letošního zamilovaného spotu digitální roušky. Raiffeisenbank či Česká spořitelna upravily voice over. A Innogy nebo Bohemia Energy natočily spot přes videohovor.

Zelené pivo letos oslaví první den otevřených hospod

Publikováno:před 2 letyZdroj:České novinyAutor:ČTK

Zelené pivo určené k čepování v restauracích na Zelený čtvrtek letos lidé ochutnají se zpožděním. Pivovar Starobrno, který i letos zelený velikonoční speciál uvařil, se rozhodl jeho distribuci mezi konzumenty posunout na první den, kdy se restaurace a pivnice otevřou. Zavřené jsou kvůli nařízení vlády od 14. března jako součást opatření proti šíření koronaviru. Starobrno o tom informovalo v tiskové zprávě.

"Sudy narazíme, až to bude bezpečné, a společně tak oslavíme start nové sezony. Navíc je většina provozoven zavřená a my s nimi budeme solidární. Naše zákazníky proto Zeleným pivem podpoříme právě při otevření jejich provozoven," uvedl obchodní ředitel pro gastronomii Pavel Slavík.

Zelené pivo se má podle Starobrna stát oslavou nového začátku a vyhlídkou na lepší časy. Až dosud bylo čepování velikonočního speciálu velmi přísně hlídané a pivovar nepovoloval jeho konzumaci dřív než právě na Zelený čtvrtek.

Autorem receptury, kterou Starobrno už patnáct let drží, je bývalý sládek Petr Hauskrecht. Pivovar v posledních letech drží jeho množství na 5000 hektolitrech.

Recept na třináctistupňový speciál znají jen čtyři lidé. Vaří se ze speciálního světlého ječného sladu, žateckého chmele poloraný červeňák a v přesně daný okamžik se do mladinové pánve přidává speciální bylinný výluh. Pivovar prozrazuje pouze to, že jeho součástí je kopřiva a na jednu 500litrovou várku je zapotřebí asi pět litrů.

Pivovar Starobrno je součástí skupiny Heineken. Jde o třetí největší českou pivovarnickou skupinu, její zisk stoupl v roce 2017 zhruba o 23 procent na 206,4 milionu korun. Tržby Heinekenu klesly podle výroční zprávy o 1,7 procenta na 3,13 miliardy korun. Výroční zprávu za rok 2018 pro Českou republiku skupina zatím nezveřejnila. Do skupiny patří kromě Starobrna i pivovary Krušovice a Velké Březno. Jednotlivé pivovary samostatné výsledky neuvádějí.

Pivovar Starobrno pomáhá nemocnici

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar StarobrnoAutor:Dita Vašíčková, PR

Pivovar Starobrno momentálně spolupracuje s Fakultní nemocnicí Brno. Dodává jí preformy, ze kterých se v pivovaru na speciální lince vyfukují, plní a balí PET lahve s pivem. Nyní preformy našly také jiné využití. Slouží na odběrových místech k uložení vzorků odebraných lidem s podezřením na nákazu COVID-19. Zatím pivovar nemocnici dodal 3 000 preforem.

Za nápadem stojí náměstek brněnské nemocnice profesor MUDr. Ondřej Ludka, Ph.D. Ten před časem navštívil pivovar Starobrno, aby si ho prohlédl při veřejné exkurzi, jejíž součástí je i prohlídka PET linky. Po čase si vzpomněl, že preforma ze speciálního plastu se šroubovacím uzávěrem, navíc z nerozbitného materiálu, by se lékařům hodila při odběrech vzorků testovaných lidí.

Odběry do preforem Starobrna se nyní uskutečňují ve stanech před nemocnicí. „Prozatím jsme nemocnici předali prvních 3 000 kusů, do budoucna počítáme s dalšími dodávkami podle potřeby. Jsme rádi, že můžeme takto pomoci,“ uvedl ředitel pivovaru Starobrno Karel Honegr.

„Velmi mě potěšilo, že preformy ze Starobrna našly takové nečekané uplatnění. Jsem proto rád, že přispějeme k řešení současné složité epidemiologické situace doslova v první linii. Až vše pomine, rádi zdravotníky pozveme na prohlídku pivovaru,“ uvedl Milan Schramm, ředitel výroby a logistiky společnosti HEINEKEN ČR, do které Starobrno patří.

Starobrno pomáhá i dalším zdravotníkům. Dnes pivovar například poslal dodávku nealkoholických radlerů zaměstnancům Zdravotnické záchranné služby Jihomoravského kraje.

Starobrno uvádí IPL, APA a višňový RED

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápoje

Značka Starobrno rozšiřuje své portfolio o tři nové přírůstky v podobě řemeslných piv. Nově si budou konzumenti moci vychutnat spodně kvašený ležák IPL, svrchně kvašený nefiltrovaný APA nebo višňový RED.

Starobrno je pivo s dlouholetou tradicí a historií, které se z domácího jihomoravského regionu rozšířilo na výčepy po celém Česku. Starobrněnští sládci pro spotřebitele vaří několik druhů piv včetně nejoblíbenější jedenáctky Starobrno Medium, nyní značka nově nabízí i řemeslná piva. „Cílem je představit spotřebitelům další pivní styly. Chceme dodat konzumentům odvahu zkusit něco jiného a nabídnout nové chuťové zážitky za velmi přijatelnou cenu,“ říká Senior Brand Manager značky Starobrno Pavel Geschmay.

Na pivních regálech se pod značkou Starobrno nově objeví India Pale Lager (IPL), American Pale Ale (APA) a ochucené višňové pivo RED. Ve spodně kvašeném ležáku IPL se mísí dobrá pitelnost, ležácká plnost a výraznější hořkost aromatických chmelů, které dodávají pivu lehce citrusovo-kořenitou chuť. Nefiltrované svrchně kvašené pivo APA disponuje vyšší hořkostí a kořenitě-chmelovou chutí, kterou jí dodávají hořké americké chmele. Višňový RED potěší především ty, kteří preferují segment ochucených piv. Při jeho výrobě byl kladen důraz na vyváženost sladké, hořké a kyselé chuti tak, aby ani jedna z nich nevyčnívala a vzniklo vyrovnané a pitelné pivo.

Autorem receptur craftů Starobrno je Jiří Brňovják, vrchní sládek zodpovědný za kvalitu vařených piv ve všech pivovarech Heineken ČR. „Jedná se o nové receptury připravované pomocí tradičních technologií z těch nejlepších surovin. Při výrobě jsou používány i zahraniční suroviny, aromatické chmele, které jsou chuťově zajímavé a nejsou běžnou součástí ležáků prodávaných v Česku,“ dodává Jiří Brňovják, pro něhož je Starobrno domovským pivovarem už 20 let.

Dobyde Starobrno Medium celou republiku?

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápoje

Pivovar Starobrno spouští novou kampaň na podporu svého ležáku Starobrno Medium. Značka rozšířená zejména v jihomoravském regionu cílí nově celostátně a staví na pozitivně vnímaných hodnotách moravské pohostinnosti a sdílení toho dobrého. Kampaň s názvem „O dobré věci stojí za to se rozdělit“ je nasazená od začátku března a dominuje jí 45 vteřin dlouhý televizní spot v režii Jana Prušinovského.

Značka Starobrno má za sebou dlouholetou tradici. Její nejoblíbenější jedenáctka je ale nyní známa především na Moravě, a to chce značka nově změnit. „Naší letošní prioritou je přiblížit příběh a kvalitní produkty Starobrna celé republice. Tomu odpovídá idea kampaně i zvolený mediamix,“ uvádí Senior Brand Manager Starobrna Pavel Geschmay. Kampaň je vedle televize nasazená v onlinu, outdooru a POS materiálech. Ve zvolených kanálech poběží od března do léta.

Příběh TV spotu ukazuje, že není vůbec složité sejít se u jednoho stolu a užít si společně radost ze života. „V poslední době vidíme, že spousta lidí vnímá dnešní život jako velmi náročný a komplikovaný. Je tu touha vrátit se k jednoduššímu, vlídnějšímu způsobu života, kdy spolu lidé komunikují bezprostředně. Starobrno jako pivo z jižní Moravy má skvělé předpoklady nést tyto hodnoty,“ říká Henri de la Barre, Planning Director agentury VCCP, která je autorem kreativy.

Autorem spotu je přední český režisér a scénárista Jan Prušinovský. „Je potěšení točit reklamu, která šíří radost ze života. I moje zkušenost je taková, že na jižní Moravě nedělají z běžných starostí větší vědu, než je nutné, a lidé mají ke spontánním setkáním o něco blíž,“ dodává Prušinovský, jehož seriál Most! nedávno získal Českého lva v kategorii Nejlepší dramatický televizní seriál.

Zelené půllitry opět přivítají Velikonoce. Zelená třináctka se vaří právě dnes

Publikováno:před 3 letyZdroj:Pivovar StarobrnoAutor:Nicole Baronová, PR

Popatnácté! Zelené pivo letos oslaví půlkulaté narozeniny. Starobrněnští sládci ho vaří dnes, čepovat se začne jako každoročně na velikonoční Zelený čtvrtek. Ten letos připadá na 9. dubna. Celkem budou mít pivaři k dispozici v celé republice 4 500 hektolitrů Zeleného piva. Dalších 500 hektolitrů poputuje na Slovensko, kde si ho tamní obyvatelé rovněž velmi oblíbili.

Nedílnou součástí vaření Zeleného piva je lití bylinného výluhu ve varně pivovaru Starobrno. Složení výluhu, který se chystá přímo v pivovaru, zná jen několik málo lidí. Připravuje se z několika bylin, přičemž pivovar „odtajnil“ jedinou z nich – kopřivu dvoudomou. „Přesné dávkování koncentrovaného a silného výluhu je výrobním tajemstvím. Musí se hlídat čas kontaktu bylin s vroucí vodou, abychom dosáhli patřičné kvality a koncentrace. Potřebujeme řádově litry výluhu,“ uvedl manažer kvality společnosti HEINEKEN Jiří Brňovják. Kromě výluhu hraje v receptuře důležitou roli světlý ječný slad, jehož výroba a parametry se trochu liší od sladů běžně používaných pro ostatní druhy starobrněnských piv. Slad se proto vyrábí výhradně pro tuto příležitost.

Zelené pivo se od začátku své existence vaří podle stále stejné původní receptury z kvalitní vody, uvedeného sladu a jakostního žateckého chmele, a to tradičním způsobem na dva rmuty. Spolu s chmelem se do mladinové pánve přidává bylinný výluh. Svou sílu speciální pivo získává spodním kvašením po dobu osmi dnů, pak při teplotě kolem jednoho stupně Celsia dokvašuje, chuťově se zakulacuje a získává typický buket a říz. Nakonec se do piva přidává likér. Zelená barva piva je tudíž výsledkem kombinace několika faktorů – technologie, surovin, výluhu i likéru.

„Říkám to každoročně a řeknu to i letos: ve Starobrně jsme na Zelené pivo strašně hrdí. Zelený speciál se stal neodmyslitelnou součástí každých Velikonoc. Těšíme se, až ho budeme vařit, ochutnáme a nabídneme našim zákazníkům,“ uvedl výrobní ředitel společnosti HEINEKEN Milan Schramm.

Pití Zeleného piva provází řada doprovodných akcí, o kterých bude pivovar včas informovat. Kam na pivo zajít se zájemci před Velikonocemi dozvědí na webových stránkách www.zelenepivo.cz.

Brněnské zelené pivo se už vaří. Na Zelený čtvrtek ho lidé ochutnají po patnácté

Publikováno:před 3 letyZdroj:Brněnský deníkAutor:Oldřich Haluza

Už po patnácté ochutnají pivní milovnicí na Zelený čtvrtek na Velikonoce zelené pivo od pivovaru Starobrno.
Tamní sládci už pivo vaří, v úterý ve varně nalili bylinný výluh, který u nápoje přispívá k jeho typické zelené barvě.

Výluhy chystají přímo v pivovaru, jeho složení zná pouze několik málo lidí. Připravují ho z několika surovin, ze kterých pivovar prozradil pouze kopřivu dvoudomou. „Přesné dávkování koncentrovaného a silného výluhu je výrobním tajemstvím. Musí se hlídat čas kontaktu bylin s vroucí vodou, abychom dosáhli patřičné kvality a koncentrace. Potřebujeme řádově litry výluhu," uvedl manažer kvality pivovaru Jiří Brňovják. V receptuře je kromě výluhu důležitý světlý ječný slad, který je odlišný od sladů používaných pro ostatní druhy starobrněnských piv.

V poslední fázi přidávají sládci do piva likér, který výrazně dopomáhá zbarvení moku. Výsledná zelená barva piva vznikne kombinací několika faktorů, jako jsou technologie, surovin, výluh i likéru.
Pivovar letos uvaří pět tisíc hektolitrů zelené třináctky, čtyři a půl tisíce hektolitrů z nich přitom poputují do celé republiky. Zbytek uvařeného piva poputuje na Slovensko.

Starobrno zve na večerní prohlídky

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápoje

Pivovar Starobrno se znova více otevírá veřejnosti. Po několika letošních úspěšných akcích pozve tentokrát všechny zájemce na večerní prohlídky pivovaru. Konat se budou každý den od středy 25. září do soboty 28. září.

Prohlídky v netradičním večerním čase se uskuteční u příležitosti Dnů českého piva. „Každý pivovar Dny českého piva slaví po svém. Starobrno se rozhodlo jít trochu jinou cestou. Návštěvníky tak zve nejen do hospod. Chce jim ukázat, jak a kde se jejich oblíbené pivo vaří,“ uvedla manažerka značky Petra Havlišová.

Speciální exkurze od 25. do 28. září začínají vždy v 19:00 hodin. Kapacita každé z nich je maximálně 25 lidí. Všichni zájemci se ovšem musí dopředu přihlásit na stránkách exkurze@starobrno.cz. Zvýhodněná je i cena vstupenky – na místě zaplatí 100 korun (běžná cena je 150 korun). Prohlídka s průvodcem trvá zhruba hodinu.

Zájemci o exkurzi s výkladem si prohlédnou některé provozy pivovaru, například varnu nebo prostory, kam ústí velkokapacitní cylindrokonické tanky k dokvašování piva. Podívají se i na linku k vyfukování, plnění a balení PET lahví. Dozvědí se také spoustu informací z historie pivovaru a dlouhé tradici vaření piva na Starém Brně. Návštěvníci se mohou těšit i na ochutnávku nefiltrovaného ležáku, který přímo ze sklepa chutná prostě nejlépe.

Speciální akci ke Dnům českého piva pořádá i Pivovarská restaurace na Mendlově náměstí. Zájemcům nabízí speciální menu, sestávající z pivní sýrové pomazánky Obatzdy, paštiky, kuřecích křídel a pivovarských žebírek. Součástí menu pro dva je i ochutnávkový set šesti šnitů z produkce pivovaru Starobrno. Domů si pak lidé odnesou dvakrát litrový fresh beer starobrněnského Draka. V ceně je dále prohlídka starobrněnského pivovaru s výkladem. Vše výše uvedené zahrnuje voucher pro dvě osoby za 699 korun. Prodej začíná ve středu 25. září. Vouchery lze rezervovat v Pivovarské restauraci na telefonních číslech 543 420 130 nebo 774 416 124, jde to také mailem - restaurace@pivovarskastarobrno.cz. Celkem je k dispozici 100 voucherů.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.05.2020 16:4594