Historie a současnost Pivovaru Zubr

Moderní dějiny pivovaru Zubr, tedy v té podobě, jak ho známe dnes, začínají rokem 1872, kdy byl položen jeho základní kámen. Pivo se ale v Přerově vařilo od nepaměti. Pivovar Zubr vybírá pro svá piva kvalitní regionální suroviny a ve výrobě využívá tradiční klasické technologie, kdy hlavní kvašení probíhá v otevřených kvasných kádích a pivo následně dlouho zraje v ležáckém sklepě.pivovar

● 1252 - Král Přemysl Otakar II. udělil privilegia trhové vsi Přerovu, tedy i práva vařit pivo.
● 1480 - Vzniká panský pivovar, který dal postavit Vilém z Pernštejna. Od té doby přibyla do znaku města Přerova černá zubří hlava se zlatou houžví v nozdrách, rodový erb pánů z Pernštejna.
● 1872 - Byl položen základní kámen ke stavbě akciového pivovaru. Jeho oficiální název zněl „První moravský pivovar akciový se sladovnou v Přerově“
● 1873 - V tomto roce byl pivovar slavnostně posvěcen a uskutečnila se první várka piva. pivovarPivo se začalo prodávát pod registrovanou ochrannou známkou.
● 1898 - Pivovaru byl udělen diplom (ocenění kvality piva) na Jubilejní výstavě ve Vídni
● 1913 - Vznikl nový kartel pod názvem – Ochranný svaz českomoravských pivovarů v Přerově.
● 1940 - Pivovar dosáhl základního kapitálu ve výši 8 000.000 korun
● 1948 - Byl založen národní podnik Hanácké pivovary se sídlem v Přerově, který tvořil přerovský pivovar, pivovar v Prostějově, Olomouci, Těšeticích a Kroměříži.
● 1949 - K podniku se dodatečně přičlenily Severomoravské pivovary – závody Litovel a Hanušovice
● 1953 - Dochází k nové reorganizaci podniku: pivovarHanácké pivovary byly rozděleny na tři samostatné podniky: Přerovský pivovar-národní podnik Přerov; Olomoucké pivovary-národní podnik Olomouc; Severomoravské pivovary, národní podnik Litovel.
● 1955 - Tři národní podniky byly znovu sloučeny a vytvořeny opět Hanácké pivovary, národní podnik Přerov.
● 1958 - V pivovaru pracuje největší počet zaměstnanců v jeho historii – celkem 600. Od té doby se jejich počet stále snižoval, až se v posledních letech ustálil na počtu kolem dvou set.
● 1960 - 1.července 1960 byl ustaven nový celokrajský podnik Severomoravské pivovary, národní podnik Přerov, který vznikl spojením národních podniků pivovarHanácké pivory Přerov a Ostravské pivovary Ostrava.
● 1970 - Poprvé v historii překročila celková produkce piva 500 tisíc hl – přesně dosáhla 512.644 hl
● 1982 - Pivovar dosáhl své nejvyšší produkce piva v historii - 559 153 hl
● 1988 - Pivovar zrušil vlastní sladovnu, od té doby pivovar veškerý slad nakupuje
● 1990 - Po zrušení krajů v roce 1990 byl podnik transformován na "Moravskoslezské pivovary Přerov, akciová společnost", sdružující pivovary Přerov, Olomouc, pivovarOpava, Litovel, Hanušovice a Vsetín.
● 1997 - V létě tohoto roku zasáhly Pivovar Zubr ničivé povodně – stoletá voda
● 2000 - V srpnu 2000 se v Přerově začalo pivo stáčet do PET lahví. Brzy nato pivo dodávané v PET lahvi (Šenkýř) uspělo v soutěži Pivex - skončilo na třetím místě v kategorii světlá výčepní piva v konkurenci 35 značek.
● 2001 - V únoru 2001 se pivovar pustil do budování nové varny. Nové zařízení na výrobu mladiny mělo být plně automatické. V roce 2001 byl také odvysílán první reklamní spot na celoplošných českých TV stanicích.
● 2003 - Jedenáctka Zubr Gold, kterou si do té doby konzumenti mohli dopřát pouze točenou, pivovarbyla od července 2003 na trhu také v lahvích. Desítka Zubr Classic v tomto roce získalo ocenění KlasA, které uděluje ministr zemědělství kvalitním domácím potravinářským a zemědělským produktům.
● 2005 - Na konci dubna 2005 pivovar uvedl na trh novou sadu etiket lahvového piva. Jejich autorem byl specialista na obalový design Vladimír Kovařík, který s pivovarem spolupracoval již řadu let, a využil ve svých návrzích technologických možností metalického efektu v kombinaci s tiskem na bílém podkladu.
● 2010 - Byla zahájena výstavba objektu nové stáčírny a skladů v pivovaru Zubr
● 2011 - Nová stáčírna a sklady v pivovaru byly uvedeny do provozu.
Zdroj:Stránky Pivovaru Zubr, 2017


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Zubr

Kdy:dle objednávkyObec:PřerovZdroj:Pivovar Zubr

Rádi Vás přivítáme u nás v pivovaru. Přijďte si prohlédnout místa, kde se vaří pivo Zubr, a odhalte historii a tajemství výroby kvalitního moravského piva.

● Exkurze se mohou zúčastnit pouze osoby starší 18-ti let, popř. osoby starší 15-ti let v rámci výuky v doprovodu pedagogů
● Minimální/maximální počet návštěvníků: 10/25 osob ve skupině
● Návštěvní doba: pondělí - pátek 8.00 - 14.00 hod.
● Délka exkurze: cca 1 hodina
● Exkurze jsou zdarma a může zahrnovat ochutnávku kvasnicového piva v ležáckém sklepě
● Exkurzi je ideální objednat min. týden předem!

Aktualizováno: před 8 lety

Pivovary ze skupiny Pivovary CZ Group slaví medailové úspěchy

Publikováno:před měsícemZdroj:Pivovary CZ Group a.s.Autor:Jana Boumová, PR

Pivovary Zubr a Litovel ze skupiny Pivovary CZ Group opět potvrdily kvalitu svých piv, když uspěly na degustační soutěži České pivo, kterou každoročně organizuje Český svaz pivovarů a sladoven. První místo získalo pivo Zubr Gold v kategorii výčepních piv, bronz si odváží nealkoholické pivo Litovel Řezaný citron.

Vyhlášení odborné soutěže o nejlepší česká piva probíhá v rámci Svatováclavské slavnosti na počest sv. Václava, patrona všech pivovarníků. Nezávislá porota piva hodnotí v několika kategoriích a naše pivovary každoročně obsazují první příčky. Ocenění si na pódiu převzali sládci jednotlivých pivovarů. Za Litovel Petr Kostelecký, který slaví letos ve funkci sládka 30 let, a za Zubr nový sládek Vojtěch Grecman.

Pivovary si zakládají na klasických výrobních postupech a tradičních technologiích, kdy pivo kvasí na otevřené spilce a dlouho leží v ležáckém sklepě, aby získalo svoji jedinečnou chuť, plnost a dobrou pitelnost. „Za oceněními našich piv stojí také vybrané místní suroviny a pečlivý přístup. Máme velkou radost z toho, že se naše piva těší oblibě u konzumentů i odborníků a dlouhodobě slaví úspěchy na prestižních soutěžích v Česku i ve světě,“ komentuje úspěch Nataša Rousková, která po předání „sládkovského žezla“ Vojtěchu Grecmanovi nově působí jako vrchní sládek všech pivovarů skupiny Pivovary CZ Group.

Úspěch večera podtrhlo uvedení pedagoga a emeritního sládka pivovaru Litovel Miroslava Koutka do Síně slávy českého pivovarnictví. Jeho jméno je celoživotně spojeno s pivovarem, kde byl Miroslav Koutek úspěšným sládkem dlouhých třináct let. Svými aktivitami upevňuje prestiž českého pivovarnictví, věnuje se vzdělávání mladých budoucích pivovarníků, nebo rozšiřuje povědomí o historii pivovarnictví, a to nejen u studentů, ale i u široké veřejnosti. Mimo jiné stál i u zrodu piva Litovel Moravan.

Zubr Gold
Světlé pivo zlaté barvy s hustou pěnou, vyznačující se střední zaokrouhlenou plností a silnějším dobrým řízem. Charakteristickým znakem je střední intenzita hořkosti s jemným, harmonickým charakterem, vyrovnaně spojující chuť sladu a chmele.

Litovel Řezaný Citron
Míchaný polotmavý nápoj, který vznikl mistrným řezem z nealkoholického Černého citronu a nealkoholického piva Litovel FREE. Nevšední kombinace vůní sladu a citronu, sytě jantarová barva, výrazná svěžest spolu se sníženým obsahem kalorií o 33% dělají tento nápoj jedinečný.

Soutěž České pivo
Tradiční prestižní odborná soutěž České pivo se letos konala po dvaadvacáté. Pořádá ji Český svaz pivovarů a sladoven ve spolupráci s Výzkumným ústavem pivovarským a sladařským. V letošním roce se soutěžilo celkem v šesti kategoriích: světlé ležáky, 11% světlé ležáky, světlá výčepní piva, tmavá piva, nealkoholická piva neochucená a nealkoholická piva ochucená. Vedle vyhlášení výsledků soutěže České pivo jsou během Svatováclavské slavnosti také uváděny významné osobnosti do Síně slávy českého pivovarnictví a sladařství za celoživotní přínos oboru a je udělována Cena českého sládka F. O. Poupěte za přínos pivovarství, sladařství a návazným odvětvím v ČR.

České pivo je plné, hořkost kulatá a voní po chmelu, říká úspěšná sládková

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Rostislav Hányš

Před více než čtvrt stoletím prorazila Nataša Rousková do typicky mužské profese, kterou je sládek v pivovaru. Dnes patří v tomto oboru k nejúspěšnějším. Za dobu, co vaří pivo, získal její domovský pivovar Zubr v Přerově více než stovku cen na nejrůznějších pivních soutěžích v Česku i v zahraničí.

Sládková z přerovského pivovaru Zubr patří k několika málo ženám v této profesi v zemi. Přitom původně se pivovarnictví věnovat nechtěla. „Nebyl to zrovna sen osmnáctileté dívky spojit pracovní kariéru s pivovarem, i když jsem chodila do Zubru na brigádu, protože jsem bydlela nedaleko. Ale že bych se jednou živila prací v pivovaru, mě nikdy nenapadlo,“ přiznává Nataša Rousková.

Čím jste původně chtěla být a co rozhodlo, že se budete věnovat pivovarnictví?
Byla to souhra náhod. Neměla jsem nikoho z příbuzných v pivovarnictví, dokonce ani doma nebyl nikdo vášnivý pivař. Po gymnáziu jsem nastoupila na Vysokou školu chemicko-technologickou v Praze. Plánovala jsem, že bych se chtěla věnovat pěsticí kosmetice. Strašně mě bavily parfémy. Říkala jsem si, že bych se mohla dostat i na stáž do zahraničí, kde jsou parfémy doma. V druhém ročníku jsme ale měli stáže na různých katedrách a shodou okolností byla poslední na katedře kvasných procesů a biotechnologií, kde bylo také pivovarnictví. Musím říct, že se mi tam strašně líbilo. Byli tam senzační lidé, katedru vedla profesorka Basařová, která byla v pivovarnictví velký pojem. Nebyla žádný teoretik, a navíc uměla své znalosti skvěle předávat. Byla zapálená do pivovarnictví a přenesla to i na mě. Uvědomila jsem si, jakou má pivo tradici. Tak jsem si řekla, proč bych jezdila studovat parfémy do zahraničí, když české pivo je světový fenomén? Proč bych vlastně nestudovala pivo?

Se Zubrem i do další hokejové sezóny

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Olomoucké novinky

Pro přerovský hokej jde o naprosto zásadní zprávu. Představitelé klubu HC ZUBR Přerov, který patří mezi stabilní účastníky první hokejové ligy, podepsali novou smlouvu o pokračování spolupráce s významnou přerovskou společností Pivovary CZ Group, jejíž součástí je i pivovar Zubr.

Ten tak zůstává generálním partnerem hokejových Zubrů i pro novou sezónu 2024/25.

Pivovar, s historií přesahující 150 let, si zakládá na produkci kvalitního piva podle klasických českých pivovarnických postupů. Přerovské pivo pravidelně oceňují jak odborníci v degustačních soutěžích, tak široká veřejnost, včetně přerovských hokejových fanoušků.

„Podpora pivovaru Zubr, jakožto generálního partnera je pro náš hokejový klub naprosto zásadní. Bez něj bychom nemohli hrát první ligu, ve které se pravidelně účastníme play-off. Jsem velmi rád, že naše spolupráce bude pokračovat i v sezóně 2024/25, která je pro nás jubilejní desátou sezónou v první lize. Pivovar Zubr představuje jeden z nejvýznamnějších podniků v přerovském regionu a takto významných partnerů, nejen z regionu, by náš klub potřeboval určitě více.“ říká jednatel HC ZUBR Přerov Tomáš Pluháček. „Spolupráce přerovského hokeje s naším pivovarem Zubr dlouhodobě funguje. Pivo, hokej a fanoušci, to je spojení, které rádi podporujeme. Věříme, že nová sezona bude pro klub co nejvíce úspěšná," doplňuje ke spolupráci René Musila, předseda představenstva Pivovary CZ Group.

Pivovar se zubrem ve znaku je generálním partnerem přerovského hokejového klubu od roku 2007. Díky jeho výrazné podpoře se klub nejprve stal stabilním účastníkem druhé hokejové ligy. V sezoně 2014/15 se pak po sedmnácti letech čekání vrátil do první ligy, kde se mu devětkrát v řadě podařilo postoupit do čtvrtfinále play-off. Svého dosud nejlepšího prvoligového umístění dosáhl A-tým Zubrů v ročníku 2019/20, kdy po 58 kol trvající základní části obsadil v tabulce druhou pozici. Vedle A-mužstva se v klubu rozvíjí také mládež. Týmy dorostu a juniorky aktuálně působí v nejvyšších českých soutěžích, další odchovanci hrají v zahraničí a nastupují za českou reprezentaci.

Společnost Pivovary CZ Group a.s., která je součástí skupiny Kofola ČeskoSlovensko, má v portfoliu pivovary značek Holba, Litovel a Zubr. Patří mezi tradiční české výrobce piv působící především na Moravě. K výrobě piva používají kvalitní regionální suroviny a ve výrobě se využívá tradiční klasická technologie, kdy hlavní kvašení probíhá v otevřených kvasných kádích a pivo následně dlouho zraje v ležáckém sklepě. Roční výstav skupiny se dlouhodobě pohybuje okolo 800 tis. hl, přičemž zhruba třetina produkce směřuje na zahraniční trhy. Piva společnosti Pivovary CZ Group a. s patří dlouhodobě mezi nejúspěšnější oceňovaná piva v ČR. Každoročně se umisťují na předních příčkách prestižních degustačních pivovarských soutěží jako je České pivo organizované Českým svazem pivovarů a sladoven, nebo PIVEX.

Zubr Grand je absolutním vítězem soutěže Zlatý pohár PIVEX 2024

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Pivovar ZubrAutor:Jana Bartáková, PR

Letošní prestižní soutěž Zlatý pohár PIVEX opanoval moravský pivovar Zubr. Absolutním vítězem soutěže PIVEX 2024 byl vyhlášen Zubr Grand, který získal zlato i v kategorii světlých ležáků. Loňský absolutní vítěz Zubr Gold si odváží zlato v kategorii světlých výčepních piv a 2. místo mezi světlými ležáky patří pivu Zubr Gradus. Úspěch slaví také ochucené nealkoholické pivo Litovel Pomelo, které letos získalo bronzovou medaili.

Pivovary Zubr, Litovel a Holba, patřící do společnosti Pivovary CZ Group, se pravidelně umisťují na předních místech prestižních tuzemských i zahraničních degustačních soutěží. Svou výjimečnou kvalitu opakovaně potvrdily i na 32. ročníku soutěže o Zlatý pohár PIVEX. Od letošního března je většinovým majitelem společnosti Pivovary CZ Group skupina Kofola.

„Když jsem letos opět stála na pódiu a přebírala medaile pro naše piva, cítila jsem velkou radost. Nejen za sebe, ale především za všechny naše kolegy, kteří se na vaření piva podílejí a kteří do své práce dávají srdce. Opakovaná vítězství našich piv jsou dalším potvrzením, že svoji práci děláme opravdu dobře a poctivě,“ říká Nataša Rousková, sládková pivovaru Zubr.

Soutěž Zlatý pohár PIVEX je jedním z nejvýznamnějších hodnocení kvality piv na území České republiky a letošního 32. ročníku se účastnilo celkem 42 vzorků v kategoriích světlé výčepní pivo, světlé ležáky, nealko piva, tmavá piva a míchaná piva.

„Soutěž Zlatý pohár PIVEX osobně považuji za jednu z nejprestižnějších v Česku. Medaile si z této soutěže odváží naše pivovary každoročně a my se jen utvrzujeme v tom, že pečlivý výběr surovin, tradiční pivovarské postupy a v případě míchaných nealko piv i odvaha dělat věci jinak, je základ úspěchu“, doplňuje výrobně-technický ředitel Pivovary CZ Group Tomáš Pluháček.

Úspěšnou účast piv ze skupiny Pivovary CZ Group podtrhla další dvě zlata v soutěži Zlatý soudek. Dvě první místa patří světlému ležáku Zubr Gradus a výčepnímu pivu Zubr Gold.
„Letošní výsledky všech kategorií této prestižní soutěže jsou pro nás velkým závazkem. Dlouhodobě ctíme tradici, a proto jsou pro nás všechna ocenění příjemnou výzvou do budoucna“, dodává René Musila, generální ředitel společnosti

Soutěž Zlatý pohár PIVEX je nejstarší odbornou degustační soutěží v České republice a v letošním roce se konal již 31. ročník. O držitelích ocenění rozhoduje odborná degustační porota ve dvou kolech a hodnocení probíhá anonymně. Hlavními hodnotícími kritérii při degustaci jsou chuť, plnost, vůně, říz, hořkost i jiné vlastnosti piva nebo příznaky podle dalších chuťových, čichových i vizuálních zjištění odborných degustátorů. V obou kolech soutěže jsou u všech vzorků piv prováděny laboratorní rozbory a senzorická hodnocení v laboratořích Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského v Praze, které je odborným garantem soutěže.

Kofola dokončila nákup většinového podílu v pivovarech Zubr, Holba a Litovel

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Kofola ČeskoSlovensko a.s.Autor:Jana Ptačinská, PR

Krátce poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválil spojení soutěžitelů, došlo k vypořádání transakce mezi smluvními stranami. Společnost Kofola ČeskoSlovensko se tak stala většinovým majitelem tradičních pivovarských značek – Zubr, Holba a Litovel.

„Pivo je největší kategorií rychloobrátkového zboží na československém trhu. Pivovary CZ Group jsou silnou firmou, která stejně jako Kofola stojí na poctivém řemesle a srdcařích, kteří v ní pracují. Jsem rád, že můžeme být u rozvoje dalších krásných českých značek, které mají nejen dlouhou historii, ale i věhlas mezi odborníky,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola a dodává: „K novému byznysu budeme přistupovat s pokorou a s cílem naučit se novému řemeslu.“

Transakce, která čekala na schválení antimonopolních úřadů, byla dokončena v pátek 8. března vyrovnáním všech smluvních stran. Kofola získala 51% podíl ve společnosti Pivovary CZ Group. Jejími menšinovými majiteli se staly společnosti ÚSOVSKO a.s. a investiční skupina RSJ.

Do čela pivovarské firmy, která bude samostatně řízeným pilířem skupiny Kofola, se postaví René Musila, jeden ze zakladatelů nápojářské Kofoly. „Těšíme se na zajímavé výzvy související s poznáváním nového byznysu. Víme, že pivní trh si vyžaduje vlastní přístup, nedojde tedy k přímému propojení našich týmů. Pivovary mají ve svých řadách skvělé odborníky, od kterých se máme co učit. Naším cílem tedy bude podpořit kompetentní zaměstnance, zachovat kvalitu piva a posílit obchodní expanzi všech značek,“ uvádí René Musila.

Spotřeba piva v Česku dlouhodobě klesá a nejvíce se tato skutečnost přenáší do gastro trhu. Aby firma i nadále obstála v silném konkurenčním prostředí a byla schopna se dále rozvíjet, bude nutné podpořit výrobu skvělých lokální produktů s tradicí také širší obchodní distribucí, silnějším marketingem, excelentní logistikou a službami šitými na míru zákazníkům a spotřebitelům. „S tím vším máme v Kofole dlouholeté zkušenosti a rádi bychom je zúročili na cestě k dalšímu rozvoji a růstu pivovarů,“ doplňuje René Musila.

I proto bude pivovarnický tým posílen o další zkušené lídry z Kofoly. Na pozici komerčního ředitele, který bude spojovat sales a logistiku, nastoupí Roman Zúrik, který vedl komerční část LEROSu. Finančním ředitelem se stane dosavadní CFO Kofoly v Česku a na Slovensku, Martin Rosypal.
„Nová akvizice je osvěžením pro celou Kofolu. Otevírá nám nejen nové cesty pro růst skupiny, našich lidí, ale nabízí nám i nové exportní příležitosti. Portfolio tradičních a kvalitou prověřených značek, o které nyní už pod Kofolou pečujeme, je opravdu výjimečné,“ uzavírá Jannis Samaras.

Pivovarům Holba, Litovel a Zubr meziročně vzrostly tržby na 1,44 miliardy Kč

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Pivovary CZ GroupAutor:Jana Bartáková, PR

Rok 2023 byl pro Pivovary CZ Group, které sdružují značky Zubr, Holba a Litovel, velmi úspěšný. Tržby za rok 2023 dosáhly 1,44 miliardy Kč, což v meziročním porovnání znamená nárůst o 12,8 %. Celkový výstav piva v roce 2023 dosáhl 826 000 hektolitrů. Na celkovém výstavu se více než třetinou podílel export, který v roce 2023 vytvořil svůj absolutní rekord v historii společnosti.

„Čísla, která máme k dispozici, dokládají, že loňský rok byl pro naše pivovary úspěšný. Výsledky ukázaly, že zákazníci a konzumenti nám zachovali přízeň i přes negativní okolnosti, které pivnímu trhu i potravinám obecně nepřály. A za to jim patří naše poděkování,“ říká Tomáš Konečný, obchodní ředitel společnosti Pivovary CZ Group.

Nejvyšší výstav piva za posledních 15 let a absolutní rekord v exportu
V roce 2023 se navýšila celková produkce piva na 826 000 hektolitrů. Pivovarům se podařilo dosáhnout nejvyššího výstavu za posledních 15 let, a ve srovnání s loňským rokem se zvýšil o 6,7 %. Více než třetinou se na celkovém výstavu podílel export, který dosáhl nejlepšího výsledku v historii společnosti. „Meziročně jsme posílili své pozice na tradičních trzích, kam patří Německo, Polsko, Maďarsko a dařilo se nám i na méně tradičních trzích, jako je například Kuba,“ doplňuje Konečný.
Tržby za rok 2023 dosáhly 1,44 miliardy Kč, což v meziročním porovnání znamená nárůst o 12,8 %. Objem dokončených investic do technologií a obalových materiálů společnosti PCZG v roce 2023 opět přesáhl 100 mil. Kč. Jako správný krok se ukazuje i spuštění produkce vlastních technických plynů od května 2023 jako součást strategie zvyšování kvality.
Také celkové výsledky za letošní leden a únor navazují na úspěšný trend z předchozího roku. V meziročním porovnání se za první 2 měsíce zvýšil výstav o více než 10 %.
„Obliba našich piv u konzumentů je výsledkem pečlivého dodržování tradičních technologických postupů výroby českého piva a výsledkem odbornosti a umu zaměstnanců. Úcta k tradici, zručnost našich lidí, pečlivost, vysoká technologická úroveň, zdroje kvalitní vody a vybrané suroviny zejména od lokálních dodavatelů jsou předpokladem kvality našich piv, základem zdravé ekonomiky našich pivovarů, a především potenciálem i závazkem do budoucna“ vysvětluje Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva společnosti Pivovary CZ Group a dodává „Je na místě poděkovat také našim zaměstnancům a obchodním partnerům, bez nich bychom nemohli být takto úspěšní.“

Kofola může koupit Pivovary CZ, výrobce značek Holba, Zubr a Litovel

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Průmyslová automatizace

Skupina Kofola ČeskoSlovensko může koupit většinový podíl ve firmě Pivovary CZ Group, která vyrábí piva značek Holba, Zubr a Litovel. Může koupit také společnost Fontána, která na území Česka prodává alkoholické i nealkoholické nápoje.

Transakci povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který o tom informoval v tiskové zprávě. "Spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Rozhodnutí je pravomocné," uvedl úřad. Od prosince, kdy se spojením začal zabývat, zkoumal zejména podíly spojovaných firem na trhu s nealkoholickými nápoji i na trhu s pivem, a to jak ve velkoobchodním prodeji, tak v prodeji přímo do restaurací a hospod. Dospěl k závěru, že spojením firem ani na jednom z těchto trhů nebude narušena hospodářská soutěž.

Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku, svým loňským ročním výstavem plánovaly překročení 800.000 hektolitrů, z čehož více než třetina jde na export. V pivovarech v Hanušovicích, Přerově a Litovli zaměstnávají téměř 500 lidí.

Majitelem společnosti Pivovary CZ Group je společnost Moravská pivovarská, Kofola 100 procent akcií kupuje prostřednictvím firmy Pivovary Triangl. Společnost Pivovary Triangl byla založena letos v listopadu a sídlo má v Krnově na Bruntálsku, Kofola ČeskoSlovensko v ní má 51 procent, investiční skupina RSJ drží 29 procent a společnost Úsovsko 20 procent.

Kofola dříve uvedla, že nová akvizice jí umožní růst v dalším stabilním segmentu s exportním potenciálem a že i s ohledem na specifika pivního trhu zůstanou Pivovary CZ Group jejím samostatně řízeným pilířem. Do čela pivovarů nastoupí po dokončení akvizice jeden ze zakladatelů a provozní ředitel skupiny Kofola René Musila.

Kofola sídlící v Ostravě je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má více než 2000 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

ÚOHS začal posuzovat nákup firmy Pivovary CZ Group skupinou Kofola

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTK

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal posuzovat nákup většinového podílu ve společnosti Pivovary CZ Group, která vyrábí piva značek Holba, Zubr a Litovel, skupinou Kofola ČeskoSlovensko. Vyplývá to z oznámení zveřejněného na internetových stránkách úřadu.

Kofola o záměru informovala na konci listopadu, výši transakce neuvedla. "K navrhovanému spojení soutěžitelů má dojít zejména v oblasti výroby a velkoobchodního prodeje piva, lihovin a nealkoholických nápojů na území České republiky. Rozhodnutí ve výše uvedené věci dosud nebylo vydáno," uvedl úřad v oznámení.

Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku, svým letošním ročním výstavem překročí produkci 800.000 hektolitrů, z čehož více než třetina jde na export. V pivovarech v Hanušovicích, Přerově a Litovli zaměstnávají téměř 500 lidí.

Majitelem společnosti Pivovary CZ Group je společnost Moravská pivovarská, Kofola 100 procent akcií kupuje prostřednictvím firmy Pivovary Triangl. Společnost Pivovary Triangl byla založena letos v listopadu a sídlo má v Krnově na Bruntálsku, Kofola ČeskoSlovensko v ní má 51 procent, investiční skupina RSJ drží 29 procent a společnost Úsovsko 20 procent.

Kofola uvedla, že nová akvizice jí umožní růst v dalším stabilním segmentu s exportním potenciálem a že i s ohledem na specifika pivního trhu zůstanou Pivovary CZ Group jejím samostatně řízeným pilířem. Do čela pivovarů nastoupí po dokončení akvizice jeden ze zakladatelů a provozní ředitel skupiny Kofola René Musila.

Kofola sídlící v Ostravě je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má více než 2000 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

S MAXXIMEM 14 % bude váš Advent silný a dokonale vyladěný

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Pivovar ZubrAutor:Jana Bartáková, PR

Zpestřete si čekání na Vánoce silným čtrnáctistupňovým speciálem s jantarovou barvou a hustou, jemnou, smetanovou pěnou z rukou Nataši Rouskové, sládkové pivovaru ZUBR. Charakteristická, jemně doznívající hořkost tohoto speciálu je ušlechtilá, střední až vyšší intenzity a příjemně se snoubí s vyšší zaokrouhlenou plností a dobrým řízem.

Klasický způsob přípravy mladiny a použití kvalitních českých surovin a pivovarských kvasnic spolu s kvašením v otevřených kádích a až 90denním dozráváním v ležáckých tancích při nízkých teplotách jsou příčinami zrodu piva s nezaměnitelným aroma. Když jej ochutnáte, bude se chtít napít znova a tak se pozná dobré pivo!

K dostání je od 27. listopadu na čepu ve vybraných pivnicích a restauracích především na střední Moravě. Ručně stáčené soudky i multipacky (8 x 0,5 l) budou v prodeji regionálně v maloobchodních a velkoobchodních sítích či v některých hospodách.
MAXXIM 14 % je součástí nového projektu Sládkův Tip společnosti Pivovary CZ Group, ve kterém budou zákazníkům v průběhu celého roku představována výjimečná a netradiční piva. „Cílem je zákazníkům a štamgastům zpestřit běžnou nabídku našimi pivními specialitami pod značkou Sládkův Tip. MAXXIM 14 % u nás ale není žádnou neznámou. Pivovar ZUBR s ním slaví úspěchy již delší dobu, a i proto jsme se ho do projektu Sládkův Tip rozhodli zařadit,“ říká Tomáš Pluháček, výrobně technický ředitel společnosti Pivovary CZ Group.

Kofola ČeskoSlovensko kupuje většinový podíl ve společnosti Pivovary CZ Group

Publikováno:před 12 měsíciZdroj:Kurzy.cz

Kofola ČeskoSlovensko kupuje většinový podíl ve společnosti Pivovary CZ Group, která rozvíjí tradiční značky piv Holba, Zubr a Litovel. Nápojářská rodina tak může na regionální úrovni vstoupit do další kategorie, ve které může využít své podnikatelské, distribuční a marketingové know-how. Dokončení transakce, která podléhá schválení antimonopolních úřadů, se očekává zkraje příštího roku.

„V Kofole jsme se naučili rozvíjet tradiční a lokální značky se silným příběhem. Když se objevila příležitost investovat do pivovarů, které vyrábějí značky s dlouhou historií, za kterými stojí poctivé řemeslo a moderní výrobní zázemí, neváhali jsme. Věříme, že zkušenost našich lidí může pomoci k jejich rozvoji,“ vysvětluje Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola.

Pivovary CZ Group jsou pátou největší pivovarnickou skupinou v Česku, svým letošním ročním výstavem překročí produkci 800 tisíc hl, z čehož více než třetina piva míří na exportní trhy. V pivovarech v Hanušovicích, Přerově a Litovli společnost zaměstnává téměř 500 lidí. Piva značek Holba, Zubr, Litovel se zde vaří již více než 130 let tradičními postupy, za použití nejkvalitnějších surovin zejména z lokálních zdrojů. Díky tomu se těší mimořádné oblibě u zákazníků i nezávislých odborníků, o čemž dlouhodobě svědčí i bezkonkurenční řada prestižních mezinárodních a tuzemských ocenění.

„Kvalita našich piv je výsledkem nejen pečlivého dodržování tradičních technologických postupů výroby českého piva, ale i výsledkem odbornosti a umu zaměstnanců. Úcta k tradici, zručnost našich lidí, vysoká technologická úroveň pivovarů, zdroje kvalitní vody a suroviny zejména od lokálních dodavatelů jsou základem našeho úspěchu, potenciálem i závazkem do budoucna,“ říká Ing. Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva Pivovary CZ Group. „Záleží nám na tom, aby byla zachována řemeslná tradice vaření piva, stabilní vztahy se zákazníky, dodavateli i zaměstnanci a společenská odpovědnost firmy. To vše byla při jednáních o prodeji důležitá kritéria. Jsme rádi, že jsme našli partnera, který nám pomůže zachovat a dále rozvíjet kvalitu našich piv, a zároveň posílí i jejich obchodní expanzi,“ vysvětluje Jaromír Dvorský. „Rád bych poděkoval našim zaměstnancům a obchodním partnerům, bez nich bychom takových úspěchů nemohli dosahovat,“ dodává.

"Nová akvizice umožní skupině Kofola růst v dalším stabilním segmentu s exportním potenciálem. S ohledem na specifika pivního trhu a s pokorou k umění zaměstnanců pivovarů zůstanou Pivovary CZ Group samostatně řízeným pilířem Kofoly," uvedly firmy ve zprávě pro média.

„Přestože nám primárně nejde o přímé synergie s naším dosavadním nealko byznysem, i pivní průmysl má nějaké společné rysy s nápojovou branží. Naším cílem je podpořit um a kvality českých pivovarů. Byla by škoda, kdyby tradiční české značky přešly do rukou zahraničních investorů,“ vysvětluje René Musila, jeden ze zakladatelů a provozní ředitel skupiny Kofola, který se po dokončení akvizice postaví do čela pivního pilíře.

Za akvizicí společnosti Pivovary CZ Group stojí kromě rodinné nápojářské firmy ještě dva menšinoví podílníci. Kofola ČeskoSlovensko a.s. se stane 51 % vlastníkem pivovarské společnosti, dalšími spolupodílníky jsou investiční skupina RSJ (29 %) a ÚSOVSKO a.s.
(20 %).

„Vstup do lokálních pivovarů je dalším dílem skládačky naší dlouhodobé strategie private equity fondů a jsme rádi, že jsme mohli se společností s takovým renomé, jako je Kofola, spojit síly,“ komentuje novou spolupráci Matěj Kumstýř, asset manažer investiční skupiny RSJ. Ta spravuje široké portfolio investic v České republice a zahraničí a zaměřuje se kromě jiného na podporu českých a regionálních perspektivních firem.

Smluvní strany se dohodly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat. Transakce je platná s jedinou odkládací podmínkou, kterou je schválení antimonopolních úřadů. Dokončení transakce je očekáváno na počátku příštího roku.

Společnost Pivovary CZ Group a.s. má v portfoliu piva značek Holba, Litovel a Zubr. Pivovary patří mezi tradiční české výrobce piv působící především na Moravě. K výrobě piva používají kvalitní regionální suroviny a ve výrobě se využívá tradiční klasická technologie, kdy hlavní kvašení probíhá v otevřených kvasných kádích a pivo následně dlouho zraje v ležáckém sklepě. Roční výstav pivovarů bude letos přesahovat 800 tis. hl, přičemž téměř třetina produkce směřuje na zahraniční trhy. Piva společnosti Pivovary CZ Group a.s. patří dlouhodobě mezi nejúspěšnější oceňovaná piva v ČR. Každoročně se umisťují na předních příčkách prestižních degustačních pivovarských soutěží, jako je České pivo organizované Českým svazem pivovarů a sladoven, nebo PIVEX.

Kofola ČeskoSlovensko a.s. je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává více než 2 000 lidí. Ve svém československém portfoliu rozvíjí nejen stejnojmennou Kofolu, hroznovou Vineu, ale i pramenitou vodu Rajec a minerální vody Korunní, Ondrášovku a Kláštornou Kalcia. Dceřinými společnostmi Kofoly jsou výrobce čerstvých šťáv a provozovatel Freshbarů a Salaterií UGO a producent bylinných směsí a čajů LEROS, jehož bylinné výluhy se využívají i v samotných nápojích. Součástí portfolia LEROSU jsou i špičkové kávy Café Reserva a Trepallini. Kromě Česka a Slovenska působí společnost Kofola i ve Slovinsku a Chorvatsku, kde rozvíjí primárně tradičních značky minerálních vod Radenska a Studenac.

Investiční skupina RSJ, v jejíž čele stojí Libor Winkler, spravuje široké portfolio dlouhodobých investic v České republice a zahraničí. Věnuje se investicím do defenzivních aktiv jako je zemědělská půda, investuje do segmentu dospělých společností ve výrobě, obchodě a ve službách i buduje růstové portfolio prostřednictvím VC fondů a jejich technologických startupů. V neposlední řadě se zaměřuje na akvizice výnosových nemovitostí a na investice do rezidenčního a logistického developmentu. Její spektrum investic je globální, důraz ale klade na region střední Evropy. Investiční skupina RSJ aktivně vyhledává projekty se zajímavým investičním potenciálem, které svému okolí přinášejí víc než jen finanční zisk. Na projektech pracuje se stabilními a dlouhodobými partnery, a to jak z řad investorů, tak dodavatelů a obchodních partnerů.

Koncern ÚSOVSKO Klopina tvoří uskupení zemědělských, potravinářských, obchodních a průmyslových společností. Koncern jako celek zaměstnává 700 pracovníků. V zemědělské činnosti společnosti koncernu hospodaří na 14 000 ha zemědělské půdy v Olomouckém kraji, z toho výměra 4 750 ha je obhospodařována v ekologickém režimu. ÚSOVSKO je rozčleněno na dvě centra: zemědělsko-potravinářské a průmyslové a do pěti hospodářských divizí – rostlinná výroba, živočišná výroba, ovocnářství, potravinářství a TechEnergo.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.25.09.2024 16:17143