Historie a současnost Pivovaru Staropramen

Ve druhé polovině 19. století začali obyvatelé pražského předměstí Smíchov pociťovat, že jim chybí pivo. Vařilo se jen v centru, což nestačilo. I vzchopili se smíchovští podnikatelé k činu a 23. října 1869 založili na vltavském břehu akcionářský pivovar. Stojí tam a vaří dodnes. Už za tři roky otevřeli na dvoře restauraci Na verandách. Také je tam dodnes a můžete do ní zaskočit.

● Proslulé jméno Staropramen dostal pivovar až v roce 1913 po jednom ze svých piv. Prosperoval a v roce 1932 už byl největším výrobcem pěnivého moku u nás. pivovarTen pravý kvas však měl teprve přijít. V předválečných letech 1933 až 1937 došlo k boomu. Vše se zvětšovalo a modernizovalo. Například přibyly varny a sudy nahradily ocelové tanky.

● Jenže vypukla válka a ta výrobě ani chvílím u půllitrů nepřeje. Přišel mír a s ním další rána – znárodnění. Staropramen byl začleněn do národního podniku Pražské pivovary. Ovšem pivo si Čechům netroufne vzít žádný režim… Na sklonku padesátých let se na své místo vrátily měděné kádě, které byly ukryty před nacisty. V roce 1960 překročila produkce milion hektolitrů za rok. A milionů přibývalo.

● Po revoluci v roce 1989 se národní podnik vrátil do podoby akciové společnosti. Proběhla monstrózní rekonstrukce, byla instalována jedna z nejlepších a největších varen v Evropě. Zvládne 3 000 000 hektolitrů piva ročně. Dnes je Staropramen součástí pivovarské skupiny MolsonCoors, vývozcem do 30 zemí a významnou hybnou silou pražského společenského života. Jeho curriculum vitae píšete i vy. Tak v sobě napěňte nějakou tu kapitolku. A ať má říz!
Zdroj:Stránky Pivovaru Staropramen, 2016


Více na stránkách pivovaru

Pivovar Staropramen zve k oslavám 155. narozenin na Výčep pod komínem

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Pivovar StaropramenAutor:Simona Křivánková, PR

Pivovar Staropramen slaví výročí 155 let od svého založení. Oslavy se odehrají prostřednictvím oblíbeného Výčepu pod komínem, který se uskuteční ve čtvrtek 19. září od 17 hodin a nabídne nejen výborné pivo, ale také jedinečnou příležitost připít si na významné jubileum. Návštěvníci se mohou těšit na tankovou Staropramen 10 a letošní novinky Extra Chmel, Staropramen Nealko, ale i Cool+.
Pro účastníky již tradiční akce Výčep pod komínem bude dále připraveno slavnostní naražení sudu, které proběhne pod vedením zkušených sládků a připomene tradiční pivovarské rituály. Pivo bude k dostání na několika výčepních místech a v areálu se budou nacházet dva stánky s jídlem od Crush Street Food.

Chybět nebude ani hudební doprovod a fotokoutek, kde si návštěvníci mohou pořídit vzpomínkové fotografie. Každý dospělý návštěvník si bude moci vychutnat jedno pivo zdarma. Za příznivého počasí budou k dispozici organizované prohlídky cylindrokonických tanků, jejichž součástí je jedinečný výhled na Prahu.

Vstup z ulice Svornosti.

Výčep pod komínem již od roku 2017
Není nic lepšího než si vychutnat sklenici skvěle ošetřeného piva v dobré společnosti, a kde jinde než přímo v pivovaru? Právě proto vznikla v roce 2017 akce Výčep pod komínem, kdy Staropramen poprvé otevřel své brány veřejnosti a umožnil návštěvníkům zažít pravou pivovarskou atmosféru přímo pod ikonickým komínem. Tato akce se stala velmi oblíbenou a nyní se pravidelně koná několikrát do roka.
Navzdory covidové přestávce se tradice Výčepů pod komínem nejen udržela, ale neustále se rozvíjí. Akce nejsou pouze o setkávání a dobrém pivu. Často představují novinky ze světa pivovarnictví, připomínají významné události nebo podporují charitativní projekty. Výčep pod komínem tak nabízí nejen nezapomenutelný pivovarský zážitek a skvěle ošetřené pivo, ale je i vítanou komunitní akcí.

Staropramen: Funkční piva jsou novou érou beermixu

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:MediaGuru.cz

Pivovary Staropramen letos uvedly na trh nová funkční piva. Podle marketingového ředitele Davida Zappeho se jim daří.

Letošní rok je z pohledu Davida Zappeho, marketingového ředitele společnosti Pivovary Staropramen, pro pivo mnohem slibnější než ten loňský. „Začátek roku se vydařil i díky počasí. Navíc po ekonomických turbulencích posledních let opět roste spotřebitelská důvěra. A k našim dobrým výsledkům přispěl i hokejový šampionát a právě probíhá fotbalové Euro,“ přibližuje Zappe.

Staropramen, jenž se točil nejen v O2areně během mistrovství světa v ledním hokeji, ale je k dispozici i ve fanzónách probíhajícího evropského šampionátu ve fotbale, plánuje v létě nasadit na českém trhu mezinárodní kampaň s Orlandem Bloomem. V české komunikační lince proběhnou brzy také změny, dá se očekávat, že tvář Hynka Čermáka, který se v reklamách značky sedm let objevoval, nahradí jiný koncept.

Pod značkou Cool uvedla pivovarnická skupina také nealkoholický pivní mix s funkčními benefity Cool+. „Skvěle se daří oběma variantám a prodejně jsme vysoko nad plánem,“ prozrazuje Zappe s tím, že novince se dostává podpory především na různorodých akcích.

Skupina však rozvíjí i další své značky, ať už české, jako je Ostravar nebo Braník, nebo zahraniční. Zastupuje například Stella Artois, Hoegaarden a poslední dva roky i Guinness. Více o marketingových aktivitách jednotlivých značek i trendech v kategorii piva se můžete dočíst v našem rozhovoru.

Staropramen se dlouhodobě prezentuje jako značka oslavující českou náturu, k čemuž využívá tvář Hynka Čermáka. Plánujete v komunikaci značky nějaké větší změny?
S komunikační linkou s Hynkem Čermák jsme začali pracovat již před sedmi lety, postupně jsme ji rozvíjeli a posouvali do konceptu oslavy české nátury. Nyní nám běží kampaň „12. hráč“ jež vychází z naší dlouhodobé podpory České fotbalové reprezentace. Po ukončení šampionátu nasadíme mezinárodní kampaň s Orlandem Bloomem, samozřejmě adaptovanou na české prostředí. Budeme s ní v digitálu a dalších kanálech.

Znamená to, že tedy úplně opustíte linku oslavy české nátury?
Ne, jen budeme současně využívat i Orlanda Blooma, abychom zachovali konzistenci komunikaci napříč trhy, kde působíme.

A v samotné komunikační lince s Hynkem Čermákem budete něco měnit?
Ano, změny představíme v druhé polovině roku, ale více bych nyní nerad prozrazoval.

Jak propojení s fotbalovou asociací a národní reprezentací pomáhá značce, když zatím Češi na Euru jednou prohráli a jednou remizovali?
Dopad našeho partnerství si průběžně měříme, ale je ještě brzy z Eura něco vyvozovat. Nicméně jsme přesvědčeni, že fotbalovým fanouškům nemusí nutně vadit, zda prohrajeme, nebo zvítězíme. Důležité je společně fandit. Česká nátura je taková, že Češi se nikdy nevzdávají. A i ten 12. hráč v naší reklamě je prezentován tak, že je jedno, zda je to smutná, nebo veselá chvíle, vždy je ale zásadní být součástí týmu.

Tento rok jste na jaře také na trh uvedli nový Staropramen Nealko. Jak se novince daří? Budete ji také marketingově podporovat?
Novince se daří výborně, obchodní výsledky jsou skvělé, ale hlavně nás těší velmi pozitivní zpětná vazba partnerů i spotřebitelů. Dokazuje to, že u nealkoholické verze došlo k velmi výraznému posunu. Staropramen Nealko podporujeme nyní v digitálu a v místě prodeje. Dlouhodobě vnímáme, že tato kategorie piv roste a budeme jí i nadále poskytovat příslušnou podporu.

V kategorii nealkoholických či nízkoalkoholických piv a pivních mixů jste rovněž představili novinky i pod značkou Cool, kdy jste uvedli řadu pivních mixů s funkčními benefity Cool+. Proč jste se k tomuto kroku rozhodli?
Vnímám to jako logický krok. Osobně už několik let tuto oblast testuji a nyní přišla ta správná chvíle ji zavést. Trend funkčních nápojů je dostatečně silný na to, aby ovlivnil i pivní mixy. Pro nás je to nová éra beermixu, které jsme nejdříve uváděli jako nízkoalkoholické varianty, poté zcela nealkoholické, které této kategorii nyní jednoznačně dominují. Ty alkoholické jsme už vyřadili z nabídky. Beermixy před několika lety de facto vyrostly na základě příslibu, že je to přírodnější a dospělá alternativa k tradičním soft drinkům, a takovou alternativou k funkčním nápojům jsou i pivní mixy s funkčními benefity.

Jaké jsou na funkční piva reakce?
Velmi dobré. Skvěle se daří oběma variantám a prodejně jsme vysoko nad plánem.

Co plánujete na jejich podporu během následujících měsíců? Budete k podpoře využívat například i letních akcí?
Podpora Cool+ už probíhá na eventech, kde jsme se Staropramenem přítomni. Začali jsme na Běhu pro Světluškou, pokračovali s Apetit piknikem, účastníme se i menších hudebních festivalů nebo koncertních šňůr skupiny Mirai či Kryštof kempů. Zanedlouho ukážeme i naši spolupráci se světovými šampiony – beachvolejbalisty Perušičem a Schweinerem. S Cool+ nabízíme dvě varianty – Cool+ Energy cílí spíš na mladé dospělé, Cool+ Vitality na ty „věčně mladé“, spíše ženy, které by rády podpořily svou imunitu a dobrou náladu.

Před dvěma lety vstoupila další značka z Vašeho portfolia – Ostravar – na národní trh. Jak si značka v celonárodním srovnání stojí?
Ostravar v celonárodním měřítku funguje velmi dobře a postupně se stává naší druhou nohou v mainstream segmentu. Přitom se nám daří zachovávat silnou propojenost s domácím regionem.

Budete pokračovat s podporou značky v televizi? Na co se v marketingových aktivitách nyní soustředíte?
V rámci marketingových aktivit pokračujeme v kampani, kterou jsme uvedli v loňském roce. Podporujeme značku i na YouTube, kde máme nyní krátký film Zátky osudu, který vznikl ve spolupráci s režisérem Vladimírem Skórkou a scenáristou Petrem Kolečkem. Chystáme i další novinky.

V portfoliu máte i značku Braník, která v komunikaci od roku 2021 využívala kampaň s Branickými rytíři. Jak značka komunikuje nyní?
Braník je velmi silná značka, objemově naše největší v portfoliu. Komunikace však v jejím marketingovém mixu hraje mnohem menší roli než u ostatních značek. Vzhledem k tomu, že se pohybuje v cenově citlivé kategorii, mnohem důležitější je u ní práce s cenou a distribuce. Bohužel z velké většiny jdou prodeje v off-trade přes cenové akce, u piva je to až 80 %.

Na co se v komunikaci Braníku, byť je její role menší než dřív, nyní soustředíte?
Braník komunikujeme na sociálních sítích a v digitálu, je to ale spíše taková údržba značky. Rovněž spolupracujeme se seriálem Revír na TV Seznam, což je velmi efektivní způsob, jak udržet povědomí a potvrdit u stávajících i nových konzumentů kvalitu naší značky.

Kromě vlastních značek máte v portfoliu i zahraniční značky, které v tuzemsku zastupujete. Kterým z nich se u nás daří?
V tuzemsku poskytujeme široký výběr mezinárodních prémiových značek. Jednak máme vlastní značky ze skupiny Molson Coors Beverage Company, jednak zde některé zahraniční značky zastupujeme.

Z vlastních značek se na místním trhu daří třeba Blue Moon. V Maďarsku se nyní uvádí Coors Light nebo Müller Lime, do Bulharska MCBC přináší Madrí. Některé značky, například Blue Moon nebo Müller Lime, u nás i vyrábíme pro ostatní trhy v CEE regionu.

Co se týče importovaných nebo licencovaných značek, je naší objemově největší značkou Stella Artois, u níž nyní běží silná kampaň s Davidem Beckhamem. Mezinárodně jedna z nejhodnotnějších značek v našem portfoliu je Corona, což je fenomén, který dokáže s velmi jednoduchou, čistou komunikací a jednou variantou růst. I u nás funguje výborně. Dále zastupujeme belgické pšeničné pivo Hoegardean, kterému se u nás velmi dobře daří v lepších barech. A poslední dva roky zastupujeme i Guinness a Kilkenny od skupiny Diageo, které od té doby, co jsme distribuci převzali, rostou.

Jak Guinness na českém trhu marketingově podporujete?
Guinness se ve své komunikaci soustředí na den sv. Patrika, který se slaví 17. března, a další sváteční příležitosti, jako jsou Vánoce. Na českém trhu spolupracujeme s vybranými influencery, kteří zvou své sledující do irských pubů a potom o oslavách sv. Patrika referují na svých kanálech. Dva roky po sobě jsme od Diageo dostali pochvalu, jak dobře s touto příležitostí pracujeme. Na Vánoce mělo zase velký úspěch dárkové balení Guinness se sklenicí.

A co značka Corona, nepoškodila ji koronavirová pandemie, jak se o tom svého času spekulovalo?
Právě naopak, Corona se během pandemie ještě trochu pozvedla. Se značkou na českém trhu pracujeme na hudebních festivalech nebo gastro akcích typu Apetit piknik. Komunikace je řízena globálně, u nás ji jen adaptujeme. Jejím cílem je být tam, kde se spolu lidé setkávají.

Corona se prodává v třetinkových lahvích, které nyní na trh uvedl i pivovar Proud s tím, že lidé dnes více řeší, jak s pivem v ruce vypadají. Vnímáte také tento trend?
Ano, tento trend se právě rozjíždí, uvidíme, jak dlouho vydrží. Třetinkové lahve nabízíme u některých importovaných a prémiovějších značek.

Pozorujete v marketingové komunikaci piva nějaký posun? Všímáte si nějakých nových zásadních trendů?
V komunikaci velký posun nevnímám. Český pivní trh je poměrně konzervativní. Neznamená to, že by tu nebyly vůbec žádné pohyby, ale nic zásadního se nemění. Zavedené značky, které obsazují 90 % komunikačního prostoru, jdou cestami, které fungují. Ale je jasné, že se postupně budeme muset všichni dopracovat k modernější komunikaci, která bude schopna oslovit nastupující generace.

A jakých trendů si v kategorii piva všímáte obecně?
Kromě nárůstu konzumace nealkoholického piva zde vzniká prostor pro nízkoalkoholická piva. Zároveň roste také obliba pitelných hořkých piv. Obecně se dá říct, že se trh premiumizuje, kdy se spotřebitelé z cenově dostupných značek upgradují na mainstreamové a dál na prémiové, což je pozitivní. Naopak je smutné, že konzumace piva v hospodách dlouhodobě klesá, což je dáno změnou životního stylu i větším výběrem možností k trávení volného času. Snažíme se proti tomu bojovat podporou našich hospod.

Nealkoholické pivní mixy COOL se rozrůstají

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Pivovar StaropramenAutor:Markéta Friedl, PR

Společnost Pivovary Staropramen, průkopník v oblasti pivních mixů na českém trhu, představuje novinku ve svém portfoliu. Vedle klasických nealkoholických pivních mixů COOL, které se těší velké oblibě již od svého uvedení v roce 2011, přináší nové varianty COOL+ Energy s výtažkem z guarany, kofeinem a vitamínem B5 a COOL+ Vitality s výtažkem z ženšenu, zinkem a vitamíny B5, B6 a C.

Kombinace benefitů a chutí v pivních mixech
Pivovary Staropramen zahajují novou éru ochuceného nealkoholického piva. Nová řada COOL+ není pouhým rozšířením sortimentu, ale také revolučním krokem směrem k osvěžujícím nápojům, které navíc poskytují zajímavé funkční výhody.

COOL+ je k dostání hned ve dvou variantách: COOL+ Energy s příchutí červeného pomeranče a grepu, který je obohacený o extrakt z guarany, kofein a vitamín B5, a COOL+ Vitality s tropickou příchutí manga, ananasu a pomeranče, doplněný o extrakt z ženšenu, antioxidanty a vitamíny B5, B6 a C. Obě varianty jsou bez konzervantů a poskytují osvěžení a zároveň benefity pro aktivní životní styl.

Aktivnější životní styl Čechů
Pivovary Staropramen touto novinkou reagují na měnící se preference a životní styl konzumentů. Stoupající obliba nealkoholických piv a pivních mixů v uplynulých letech není pouze výsledkem změn preferencí mezi mladými dospělými, ale spíše odrazem proměny životního stylu napříč celou společností. Lidé všech věkových kategorií jsou dnes mnohem aktivnější, sportují, cestují a dbají na zdravý životní styl. Zároveň si rádi dopřejí osvěžující nápoj na bázi piva.

„Pivní mixy vznikly původně jako kombinace ovocné složky a piva s nízkým obsahem alkoholu okolo 2 %. Dnes však téměř všechny pivní mixy, které se u nás konzumují, připadají na jejich nealkoholické varianty, které se na trhu objevily o pár let později,“ popisuje Kristina Odstrčilová, manažerka značky COOL ze společnosti Pivovary Staropramen a dodává: „COOL+ pivní mixy posouvá zase o krok dál. Věříme, že se bude těšit stejné oblibě jako jeho předchůdci.“

Nealkoholický pivní mix COOL je k dispozici v několika variantách, od již tradičních příchutí grepu a citronu po tmavou švestku.
Novinku podpoří reklamní kampaň „Vyždímej den naplno“, která odstartovala tento týden a k vidění bude v televizi, on-line, kinech i na vybraných prodejnách. S novým COOL+ se také bude možné setkat na akcích jako Běh pro Světlušku nebo Apetit piknik.

Spot je k vidění zde: https://www.youtube.com/channel/UChSRLYA8ee6N1LpWhH8CBhA

Unikátním pivovodem v pražské O2 aréně proteklo za 20 let přes 12 milionů piv

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Deník.czAutor:Petr Vaňous

Už dvacet let udivuje svět unikátní systém distribuce piva v pražské O2 areně. Takřka dvě stovky výčepů zásobují čtyři tanky a téměř tříkilometrové potrubí. Jediný výčep dokáže pivo načepovat za čtyři vteřiny. Za dvacet let jím proteklo přes dvanáct milionů půllitrů chmelového moku.

V žádné jiné sportovní hale na světě neexistuje systém distribuce piva, jako je v pražské O2 areně, která v těchto dnech slaví 20 let své existence. Deník měl možnost nahlédnout do jeho útrob.

Celý systém, který dokáže načepovat více než 30 tisíc piv za čtvrt hodiny, je kompletně vyroben z nerezu. Skládá se ze čtyř sedmdesátihektolitrových tanků, jež napájejí osm okruhů trubek v celkové délce 2,7 kilometru. Na ně je napojeno 168 rychlovýčepů a 24 standardních výčepů. K naplnění trubek je potřeba 45 hektolitrů piva a celý proces předtím, než pivo nateče ke každému výčepu, trvá 45 minut.

Nepasterizované pivo se sem dostává z nedalekého pivovaru Staropramen na Smíchově. A to za pár desítek minut. „Od jeho stočení do cisterny v pivovaru se v pivním systému haly ocitne většinou do jedné hodiny. V O2 areně je pak čerstvé a nepasterizované pivo přečerpáno do čtyř tanků ve sklepě podobném tomu pivovarskému s ideální teplotou čtyři stupně Celsia,“ informoval Jaroslav Balhar ze společnosti Pivovary Staropramen.

O2 arena i celé pivní hospodářství vznikly v roce 2004. Otevřela se pod jménem Sazka arena 24. března a 24. dubna tam začalo mistrovství světa v ledním hokeji. Hokejová událost roku se na stejném místě konala i před devíti lety, kdy hokejoví fanoušci ze šestnácti zemí světa vypili tam a v ostravské Ostravar areně celkem 280 tisíc litrů piva. „Oba hokejové šampionáty v letech 2004 a 2015 byly zatím největším náporem, který hala a pivní hospodářství zažily. Jejich průběh však ukázal, že celé nadimenzování systému a výběr technologií byly správné. Za hokejem pak v úspěšnosti prodeje piva následují rockové koncerty. Za něj dokážou fanoušci vypít kolem 85 hektolitrů,“ uvedl Balhar.

Dodal, že výjimkou byl koncert pub punkové kapely Tři sestry, kdy fanoušci vypili 90 hektolitrů. Při hokejových utkáních se, pokud je hala plná, vypije kolem 60 hektolitrů.

Největší česká multifunkční hala přivítala za dvacet let svého fungování přes třináct milionů návštěvníků a uskutečnilo se v ní více než dva tisíce událostí - koncertů, sportovních, tanečních a společenských akcí a show. Návštěvnický rekord z koncertů drží od roku 2018 americká kapela Metallica, na kterou přišlo 20 174 diváků.

Letos halu čeká další velká zkouška. „Impulsem k vystavění O2 areny byl světový šampionát v ledním hokeji, který se letos již potřetí vrací do České republiky. Mistrovství světa v hokeji v letech 2004 a 2015 byly nejnavštěvovanější sportovní události arény. Očekáváme, že letošní mistrovství by mělo přilákat rekordní návštěvnost,“ konstatovala mluvčí haly Zuzana Krejčíková.

Pivní hospodářství v O2 areně slaví dvacet let, chystá se na hokejový šampionát

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Pražský patriot

Pivní hospodářství v O2 areně z dílny společnosti Pivovary Staropramen slaví dvacet let, stejně jako celá multifunkční hala. I letos ji v rámci různých sportovních a kulturních událostí navštíví stovky tisíc fanoušků, kterým bude sloužit systém schopný načepovat více než 30 000 piv za 15 minut.

Největší česká multifunkční hala přivítala za dvacet let svého fungování přes 13 milionů návštěvníků a uskutečnilo se v ní více než dva tisíce akcí – koncertů, sportovních, tanečních a společenských akcí a show. Návštěvnický rekord z hudebních koncertů drží od roku 2018 americká kapela Metallica, na kterou přišlo 20 174 diváků.

„Impulsem k vystavění O2 areny byl světový šampionát v ledním hokeji, který se letos již po třetí vrací do České republiky. Mistrovství světa v hokeji v letech 2004 a 2015 byly nejnavštěvovanější sportovní události areny. Očekáváme, že letošní mistrovství by mělo přilákat rekordní návštěvnost,“ uvádí Zuzana Krejčíková, tisková mluvčí O2 areny.

Návštěvníci si mohou vychutnat tankovou Staropramen 10
O celé pivní hospodářství největší české multifunkční haly se již po mnoho let stará takzvaný sládek haly. Jedná se o zkušeného odborníka, který má za sebou dlouho praxi přímo v pivovaru Staropramen. Dohlíží na údržbu, pravidelné čištění systému a kontrolu kvality piva.

Nepasterizované tankové pivo Staropramen 10 uvařené na Smíchově se dostává do areny velmi rychle. Od jeho stočení do cisterny v pivovaru se v pivním systému haly ocitne většinou do jedné hodiny.

V O2 areně je pak čerstvé a nepasterizované pivo přečerpáno do čtyř tanků ve sklepě podobném tomu pivovarskému s ideální teplotou 4 °C. Odtud vede 2,7 kilometrů pivního vedení v osmi okruzích. Na pivovod je napojeno celkem 168 rychlovýčepů a 24 standardních výčepů, jejichž kapacita je více než 30 000 piv za 15 minut.

Společnost Pivovary Staropramen je současně partnerem multifunkčního kongresového centra O2 universum a též Ostravar areny v Ostravě, kde si návštěvníci mohou vychutnat pivo značky Ostravar.

Nejvíce piva vypijí hokejoví fanoušci
O2 arena i celé pivní hospodářství od společnosti Pivovary Staropramen vzniklo v roce 2004 u příležitosti mistrovství světa v ledním hokeji. Hokejová událost roku se v České republice konala i před devíti lety, kdy hokejoví fanoušci ze 16 zemí světa vypili v pražské O2 areně a ostravské Ostravar areně celkem 280 000 litrů piva, což je o 100 000 litrů piva více než při prvním mistrovství v roce 2004.

Oba hokejové šampionáty v letech 2004 a 2015 byly zatím největším náporem, který hala a pivní hospodářství zažily.

Nový Staropramen Extra Chmel potěší milovníky hořkých ležáků

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Tojesenzace.cz

Staropramen představuje ležák Extra Chmel, první pivo z dílny smíchovského pivovaru, které je chmeleno v různých fázích výroby jedinou odrůdou chmele. Díky této metodě vynikne hořkost a aroma české odrůdy chmele Premiant. Staropramen tímto krokem reaguje na oblibu hořkých, chuťově výrazných piv. V obchodech a vybraných provozovnách bude novinka k dostání od druhé poloviny dubna.

Staropramen Extra Chmel navazuje na svého úspěšného předchůdce Staropramen Extra Chmelenou 12, kterou na Smíchově poprvé uvařili jako limitovanou várku u příležitosti Dnů českého piva. Odezva milovníků piva byla více než pozitivní, proto se ležák stal součástí stále pivní nabídky.

„V loňském roce jsme se rozhodli původní recepturu inovovat,“ vysvětluje Jan Špaček, vrchní sládek pivovaru Staropramen a pokračuje: „Použili jsme metodu single hop. To znamená, že jsme k chmelení využili jedinou odrůdu chmele. Vybrali jsme odrůdu Premiant, kterou jsme využili nejen na varně v různých fázích chmelovaru, ale i pro chmelení za studena. Díky tomu získal Staropramen Extra Chmel svůj typický charakter, intenzivní chmelovou hořkost i osobité aroma.“ Výsledkem je dobře pitelný ležák s plnou chutí a vyšší vyváženou hořkostí vybízející k dalšímu napití. Jedná se o pivo s nejvyšší hořkostí v portfoliu ležáků z dílny pivovaru Staropramen.

V obchodech bude Extra Chmel k dostání v plechovkách a ve vybraných provozovnách si jej budou moci hosté vychutnat na čepu. Možnost otestovat tuto novinku budou mít i návštěvníci oblíbené akce Výčep pod komínem, která proběhne 25.dubna od 17 hodin na dvoře pivovaru Staropramen.

Pivovary Staropramen se řadí mezi nejlepší zaměstnavatele roku 2024 v Česku

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Pivovar StaropramenAutor:Markéta Friedl, PR

Společnost Pivovary Staropramen obdržela dvě prestižní ocenění v HR oblasti. Nejenže obhájila mezinárodní certifikaci Top Employer 2024, zabodovala také mezi studenty v českém žebříčku TOP Zaměstnavatelé 2024, kde v kategorii Spotřebitelský průmysl stoupla hned o dvě příčky na osmé místo. Ocenění Top Employer je každoročně udělováno firmám, které svým zaměstnancům poskytují kvalitní pracovní prostředí a zároveň v této oblasti trvale usilují o další rozvoj. TOP Zaměstnavatele již tradičně vybírají vysokoškoláci a studenti středních škol.

Pivovary Staropramen obhájily ocenění Top Employer
Certifikát Top Employer uděluje organizace Top Employers Institute, která se již od roku 1991 věnuje důslednému a nezávislému hodnocení zaměstnavatelů po celém světě. Tento detailní průzkum se zaměřuje na šest oblastí, které se dále skládají z 20 podoblastí jako je HR strategie, pracovní prostředí, získávání talentů, vzdělávání, diverzita, rovnost, inkluze a další. Program již certifikoval a ocenil více než 2 300 Top zaměstnavatelů ve 121 zemích na pěti kontinentech. Organizace zároveň poskytuje užitečné rady, doporučení a návody, aby pomohla společnostem dosahovat vyššího standardu v péči o zaměstnance.

Pivovary Staropramen poprvé certifikát Top Employer Česká republika získaly v roce 2023 a zařadily se tak po bok ostatních zemí ze skupiny Molson Coors Beverage Company z regionu střední a východní Evropy Toto ocenění obdržely i jiné přední firmy napříč odvětvími.

Ocenění Top Employer Česká republika 2024 je pro společnost Pivovary Staropramen dalším důležitým milníkem v její dlouhé a bohaté historii. „Jsme nadšeni, že se nám podařilo získat tak významné ocenění. Potvrzuje to, že se v personální oblasti ubíráme správnou cestou a že lidé jsou pro nás opravdu na prvním místě. Díky jejich angažovanosti, kreativitě a oddanosti patří naše značky mezi nejoblíbenější nejenom v Česku, ale i ve světě,“ uvádí Lucie Benešová, HR ředitelka společnosti Pivovary Staropramen.

Certifikát Top Employer je nejen odměnou za dosavadní úspěchy, ale také motivací do budoucna. Titul musejí společnosti každoročně obhajovat. „Ocenění Top Employer Česká republika 2024 je pro nás nejen zadostiučiněním, ale i velkým závazkem do budoucna. Naším cílem je samozřejmě na letošní úspěch navázat a certifikát si dlouhodobě udržet. Věříme, že cenná zpětná vazba, kterou jsme díky certifikaci získali, nám v našem úsilí pomůže,“ dodává Lucie Benešová.

Společnost boduje i u studentů
Každoročně sestavovaný žebříček TOP Zaměstnavatelé vzniká na základě vnímání zaměstnavatelů studenty středních a vysokých škol. Ve 13. ročníku této prestižní a na českém trhu unikátní studie hlasovalo celkem 11 416 studentů českých vysokých škol a 4 118 středoškoláků. Sběr dat probíhal od 2. října do 15. prosince 2023 formou online dotazníku, který sestavila a vyhodnotila Asociace studentů a absolventů ve spolupráci s výzkumnou agenturou NIQ.

Ocenění Top Zaměstnavatel 2024 je pro společnost Pivovary Staropramen dalším důležitým ukazatelem, že je pro mladé lidi stále atraktivnějším místem, kde by chtěli pracovat. „Věříme, že k tomuto posunu přispěly naše loňské aktivity zaměřené na studenty. Již tradičně se jednalo o exkurze a studentské praxe jak na Smíchově, tak v Ostravě. Zároveň jsme v loňském roce navázali bližší spolupráci s Českou zemědělskou univerzitou v Praze (ČZU), kde studenti zpracovávali případové studie v oblasti HR, pravidelně jsme přednášeli na téma diverzity managementu, udržitelného přístupu k podnikání a podobně,“ uzavírá Lucie Benešová.

Staropramen spouští kampaň 12. hráč

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Pivovar StaropramenAutor:Markéta Friedl, PR

Staropramen je hrdým partnerem České fotbalové reprezentace. S nastupující pivní sezonou a blížícím se mistrovstvím Evropy ve fotbale spouští kampaň 12. hráč. Ta ukazuje, že fanoušci, kteří si rádi vychutnají kvalitní pivo, k fotbalu prostě neodmyslitelně patří. Značka při této příležitosti vydává i limitovanou fotbalovou edici plechovkového piva Staropramen 12. K dispozici bude v obchodech od druhé poloviny května a objeví se na ní zástupci fotbalové reprezentace.

Nový spot bude k vidění v TV i na sítích
Staropramen ke kampani natočil nový reklamní spot, který je o fotbale, pivu a české povaze. „Staropramen dlouhodobě prezentujeme jako značku oslavující českou náturu, není to jinak ani u nového spotu,“ říká David Zappe, marketingový ředitel společnosti Pivovary Staropramen. „Pracujeme s českou houževnatostí, jsme nad věcí, trošičku ironičtí sami k sobě. Důležité je zůstat pozitivní: ať už je to jakkoliv, my to zvládneme,“ popisuje Pavla Ličková, brand manager. Připomíná, že Češi se nevzdávají, ať už se zrovna daří nebo ne. A neplatí to jenom o fotbale.

Ve spotu jsou kromě hlavního aktéra Hynka Čermáka k vidění i fotbalové hvězdy Tomáš Souček, Jindřich Staněk a Tomáš Holeš nebo sládci Staropramenu – Jan Řehůřek, Jan Špaček, Rudolf Schaffer, Marek Hrdlička a Michal Meduna.

Reklamní spot je k vidění v televizi i na sociálních sítích od 8. dubna. Kampaň také poběží v online, tisku, rádiu, PR, directu, instore a AR/VR, a to až do srpna 2024.
Odkaz na spot na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V4iWyMF8MGk

Staropramen spouští před fotbalovým Eurem kampaň Dvanáctý hráč

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:MediaGuru.cz

S blížícím se mistrovstvím Evropy ve fotbale startuje Staropramen novou kampaň 12. hráč.
S nastupující pivní sezonou a blížícím se mistrovstvím Evropy ve fotbale spouští Staropramen, partner České fotbalové reprezentace, novou kampaň s názvem 12. hráč. Ta ukazuje, že fanoušci, kteří si rádi vychutnají kvalitní pivo, k fotbalu neodmyslitelně patří. Značka při této příležitosti vydává i limitovanou fotbalovou edici plechovkového piva Staropramen 12. K dispozici bude v obchodech od druhé poloviny května a objeví se na ní zástupci fotbalové reprezentace.

V kampani využije Staropramen nový reklamní spot, který je o fotbale, pivu a české povaze. „Staropramen dlouhodobě prezentujeme jako značku oslavující českou náturu, není to jinak ani u nového spotu,“ říká David Zappe, marketingový ředitel společnosti Pivovary Staropramen.

„Pracujeme s českou houževnatostí, jsme nad věcí, trošičku ironičtí sami k sobě. Důležité je zůstat pozitivní: ať už je to jakkoliv, my to zvládneme,“ popisuje Pavla Ličková, brand manager značky Staropramen. Připomíná, že Češi se nevzdávají, ať už se zrovna daří, nebo ne. A neplatí to jenom o fotbale.

Ve spotu jsou kromě hlavního aktéra Hynka Čermáka k vidění i fotbalisti Tomáš Souček, Jindřich Staněk a Tomáš Holeš nebo sládci Staropramenu – Jan Řehůřek, Jan Špaček, Rudolf Schaffer, Marek Hrdlička a Michal Meduna.

Reklamní spot je od 8. dubna k vidění v televizi i na sociálních sítích. Kampaň poběží také na internetu, v tisku, rádiu, PR, directu, instore a AR/VR, a to až do srpna 2024.

Pod kreativou je podepsána agentura WMC Grey. Produkci zajistila společnosti Boogie Films, režie se ujal Tomáš Bařina. Média má na starosti OMD, o PR se stará DFMG.

Pivovary Staropramen se svými značkami bodovaly v odborné soutěži PIVEX

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Pivovar StaropramenAutor:Markéta Friedl, PR

Piva Staropramen 12 a Braník Světlý letos získala ocenění na 32. ročníku odborné pivovarské soutěže PIVEX v konkurenci 42 vzorků ve dvou kategoriích.

Pivovary Staropramen se již tradičně účastnily odborné degustační soutěže Zlatý pohár PIVEX. V letošním 32. ročníku získaly značky společnosti rovnou dvě ocenění. Braník Světlý se v kategorii Světlá výčepní piva umístil na druhém místě a Staropramen 12 získala bronz mezi světlými ležáky.

„Kvalita našich piv je pro nás na prvním místě. Máme o to větší radost, když můžeme na úspěchy z předchozích let kontinuálně navázat. Další dvě medaile dokazují, že naše pivo dlouhodobě patří k těm, které odborníci oceňují. Doufáme, že k tomuto úspěchu v budoucnu přidáme ještě další z jiných pivovarských klání, a rozšíříme tak bohatou sbírku odborných ocenění, která jen potvrzují vysokou kvalitu a standard našich piv,“ komentuje úspěch Jan Špaček, vrchní sládek pivovaru Staropramen.

PIVEX je nejstarší odbornou degustační soutěží piv s více než 30letou tradicí. Mezi odborníky je řazena do pozice nejprestižnějšího a nejvýznamnějšího oborového degustačního hodnocení piva v Česku. Hlavními hodnotícími kritérii jsou při degustaci chuť, plnost, vůně, říz, hořkost a další vlastnosti piva nebo příznaky podle chuťových, čichových i vizuálních zjištění odborných degustátorů. Součástí hodnocení jsou i laboratorní rozbory a senzorická hodnocení.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.11.09.2024 15:32228