Historie a současnost pivovaru Primátor

● 1448 První zmínka o sladovně
První zmínka o sladovně, která stála v dnešní ulici Kamenice

● 1495 První přímá zmínka o společném pivovaru právovárečných měšťanů
První přímá zmínka o společném pivovaru právovárečných měšťanů, který patřil k nejvýznamnějším městským hospodářským zařízením. Tehdy je uvedeno „pivovarní městiště“ za domem Kuby Vitiny v severozápadním rohu náměstí, kde stál až do roku 1980 dům čp. 67. Největšího rozkvětu pivovar dosáhl v 2. polovině 16. a na počátku 17. století za Smiřických. Vařilo se „bílé“ pšeničné i „červené“ ječné pivo.

pivovar● 1623 Měšťanům odňato právo várečné
Nová majitelka panství Marie Magdalena Trčková z Lípy odňala měšťanům právo várečné, její rozhodnutí potvrdil i následující majitel Ottavio Piccolomini, který ho v roce 1636 městu natrvalo zrušil.

● 1684 Náchodští měšťané si zřídili nevelký pivovar na svém statku Slaný v Kladsku
Náchodští měšťané si jako částečnou náhradu zřídili nevelký pivovar na svém statku Slaný (dnes Słone) v Kladsku, kam nesahala pravomoc náchodské vrchnosti a který vlastnili až do roku 1872. Své pivo však ve městě Náchodě čepovat nesměli.

● 1869 Zrušení monopolu na propinační právo
Zrušení monopolu na propinační právo Zemským zákonem č. 55 z 30. dubna 1869. Propinační právo od počátku 16. století až do tohoto roku zaručovalo odbyt piva panským, církevním a měšťanským pivovarům. Jeho zrušení znamenalo pád bariér pro stavbu nových pivovarů na průmyslové bázi a volnou soutěž v podnikání.

pivovar● 1871 Schválen návrh na stavbu pivovaru
Na zasedání městského zastupitelstva 30. června 1871 byl jednohlasně schválen návrh na stavbu průmyslového pivovaru přednesený purkmistrem (starostou) Josefem Boříkem údajně na podnět náchodského vinárníka Václava Šrůtka. Současně byla zvolena devítičlenná „pivováreční“ komise.

● 1871 Vyhláška vyzývající k „pivovarskému referendu“
V srpnu byla vylepena vyhláška vyzývající k „pivovarskému referendu“ - každý občan Náchoda s volebním právem se měl písemně o návrhu na radnici vyjádřit. Výsledek byl kladný, a tak přípravy intenzivně pokračovaly. Bylo rozhodnuto postavit větší průmyslový parostrojní pivovar s objemem jedné várky 54 hl a roční kapacitou 12 220 hl zásobující celé okolí. Projektem byl pověřen významný odborník na stavby pivovarů Ing. Josef Vincenc Novák (1842-1918) z Prahy.

● 1872 Položení základního kamene
V dubnu byl slavnostně položen základní kámen nového pivovaru a začalo se zdít. Stavbyvedoucím byl obecním zastupitelstvem 23. března zvolen stavitel Karel Tebich z Brna. V listopadu byla dokončena hrubá stavba a konala se slavnost rovnosti. Budova byla zcela dokončena v únoru 1873 a začalo se s montáží strojů.
pivovar
● 1873 Městské zastupitelstvo rozhodlo provozovat pivovar v režii města
Městské zastupitelstvo rozhodlo provozovat pivovar v režii města. Na zasedání 10. července 1873 byl zvolen první sládek Antonín Lutz, Němec, bývalý podstarší z knížecího pivovaru v České Skalici.

● 1873 Bylo uvařeno první pivo
Bylo uvařeno první pivo a vystaveno 6. prosince 1873, tedy již za 62 dny. V říjnu 1873 bylo uvařeno celkem 17 várek 10° a 11° piva.

● 1874 Ustanovena šestičlenná správní rada pivovaru
Na zasedání městského zastupitelstva byla ustanovena šestičlenná správní rada pivovaru v čele s předsedou Janem Tichým, která byla volena na tři roky a řídila pivovar až do roku 1936, kdy byla vystřídána pivovarským odborem (komisí) města. Zastupitelstvo také schválilo název firmy: „Obecní pivovar v Náchodě“.

● 1874 První výrobní kampaň pivovaru
V říjnu byla uzavřena první výrobní kampaň pivovaru (roční účetní období). pivovarZa rok bylo vyrobeno 13 858 hl a vystaveno 10 912 hl piva, což překonalo očekávání. Pivovar se však potýkal s nedostatkem ledu a kvalitní vody.

● 1876 Export náchodského piva za hranice - Prusko
Poprvé je doložen export náchodského piva za hranice - do sousedního Pruska bylo vyvezeno 1 536 hl.

● 1877 Poprvé uvařen 12° ležák
Poprvé uvařen 12° ležák, který však dlouho zůstával na okraji zájmu.

● 1880 Rozšíření sklepů o dva nové
Díky rostoucímu zájmu o náchodské pivo (výstav v roce 1879 dosáhl 14 260 hl) schváleno rozšíření sklepů o dva nové, přiléhající z jihu ke stávajícím sklepům. Stavba pod vedením stavitele Františka Plesnivého byla neprodleně zahájena a dokončena během 1. pololetí roku 1881.

● 1882 Přijat návrh na rekonstrukci hvozdu
Na zasedání obecního zastupitelstva byl přijat návrh na rekonstrukci hvozdu, kterou provedla firma Ringhofer Praha. Důvodem byla rostoucí produkce pivovaru, pivovarkterá v kampani 1882-1883 poprvé překročila 20 000 hl ročně.

● 1884 Nový sládek František C. Suda
Po rezignaci A. Lutze zvolen novým sládkem František C. Suda, sládek v Prostějově. I za nového sládka se dařilo dále zvyšovat výstav,který v kampani 1885-1886 dosáhl výše 23 406 hl.

● 1886 Zvětšen var pivovaru z 54 na 72 hl
Obecní zastupitelstvo rozhodlo na návrh správní rady zvětšit var pivovaru z 54 na 72 hl. Znamenalo to výměnu dosavadní varné (rmutovací) pánve a scezovací kádě za větší a instalaci nového chladícího štoku.

● 1887 První doložené tmavé pivo - Náchodský granát
Nově se na Vánoce začal vařit 13° ležák a od 15. července se začalo vystavovat první doložené tmavé pivo - Náchodský granát, vyrobený „po staročeském způsobu“.

● 1891 V pořadí třetí sládek Vojtěch Matějka
Obecní zastupitelstvo zvolilo v pořadí třetím sládkem Vojtěcha Matějku, sládka v Břeclavi. Ten 23. dubna zahájil svoji činnost, která byla nad míru úspěšná pivovara výstav piva se dále zvyšoval až na 31 031 hl v kampani 1890-1891.

● 1894 Schválena další nutná přístavba dvou sklepů
Schválena další nutná přístavba dvou sklepů, které měly kapacitu 1 900 hl. Plány a rozpočet vypracoval stavitel Josef Hakauf, výstavba byla zahájena v dubnu 1894 a 17. ledna 1895 proběhla úspěšná kolaudace společně s novou zděnou manipulační lednicí na místě dnešního návštěvnického centra. Tato stavba podle projektu stavitele Jana Svobody byla schválena správní radou pivovaru 27. srpna 1894 a obecním zastupitelstvem 27. srpna.

● 1897 Zhotoven komplexní plán na rozšíření pivovaru
Správní rada vzhledem k očekávané nedostačující kapacitě pivovaru navrhla zhotovit komplexní plán na rozšíření pivovaru až na roční kapacitu 60 000 hl. Kromě sladovny se měly rozšířit ležácké sklepy, spilka a vyměnit strojní zařízení. Již hotové plány nebyly uskutečněny, protože roční výstav pivovaru již dále nerostl a ustálil se na přibližně 27 000 hl.

● 1899 Schválena stavba nového vodovodu
Schválena stavba nového vodovodu z lesních pramenů pod Dobrošovem podle plánů a rozpočtů Ing. Kressa z Prahy. Stavba rychle pokračovala a 6. listopadu 1899 byl dán vodovod slavnostně do provozu. Další práce probíhaly ještě v roce 1900. pivovar

● 1902 Výměna starého parního kotle
Výměna starého parního kotle za nový větší od firmy Brněnská strojírna a rozšíření kotelny.

● 1908 První pivní speciál - 15° tmavé „zdravotní“ pivo „Salvator“
V tomto roce začal náchodský pivovar vyrábět první skutečně speciální pivo - 15° tmavé „zdravotní“ pivo „Salvator“, které bylo doporučováno „hlavně chudokrevným a rekonvalescentům“ a dodáváno ve čtvrt nebo půlhektolitrových soudcích z pivovaru nebo lahvové firmou Josef Lazar. Do pivovaru zavedeno elektrické osvětlení.

● 1908 Zdražení piva vyvrcholilo v pouliční demonstrace a bojkot hostinců
Náchodský pivovar jako člen Ochranného svazu pivovarů (tzv. pivovarského kartelu) byl nucen zdražit pivo o 1 korunu 20 haléřů za hektolitr. Vyvolalo to ostrou reakci lidových vrstev vrcholící pouličními demonstracemi a bojkotem hostinců prodávajících zdražené pivo.
pivovar
● 1914 První světová válka
V důsledku 1. světové války došlo k radikálnímu omezení dodávek surovin, což bylo nutno řešit snižováním stupňovitosti piva až na 3° a používáním náhražek při výrobě (cukrová řepa, kukuřice, pelyněk). Rakousko-uherská vláda také značně zvýšila ceny piva, což spolu s prozíravým vedením pivovaru umožnilo nepřetržitou výrobu po celou dobu války, i když výstav klesl až na 3 618 hl v kampani.

● 1925 Novým sládkem zvolen Antonín Rada
Novým sládkem zvolen Antonín Rada, kterému se po válečném propadu opět podařilo zvyšovat výstav piva až na 27 962 hl v roce 1929.
pivovar
● 1926 Zakoupeno první nákladní auto na rozvoz piva
Zakoupeno první nákladní auto na rozvoz piva (4,5 tunové). Další tři auta byla pořízena v letech 1928 a 1930.

● 1929 Rozhodnuto o postavení nové varny
Rozhodnuto o postavení nové varny s kapacitou 120 hl, práce zadány firmě Českomoravská Daněk & Breitfeld, provedeny v první polovině roku 1930 společně s úpravou vodovodu a výtahu. Finanční náklad na varnu dosáhl téměř 1 milionu korun.

● 1930 Růst pivovaru
Zadáno zvýšení pivovarského komína, zakoupení dvou hotelů v Hradci Králové (Grado, Stodola) a hostince ve Velké Vsi u Rychnova nad Kněžnou, které byly pronajímány za podmínky výčepu náchodského piva, výstavba nových garáží a lednice v pivovaru, dláždění silnice od metujského mostu k vratům pivovaru.
pivovar
● 1935 Chráněná značka "Náchodský PRIMÁTOR"
Zavedení obchodní známky „Náchodský PRIMÁTOR“ pro nově vyráběné tmavé 12° pivo vařené podle bavorského způsobu ze speciálních sladů. Poprvé je tato známka doložena 4.9.1935, zaregistrována byla 30.12.1935. S krátkou přestávkou je tato obchodní známka v podobě „PRIMÁTOR“ používána dosud.

● 1937 Nové stáčení lahvového piva
Od června se začalo stáčet lahvové pivo, které tehdy tvořilo 30% celkové spotřeby, na ručních plnících strojích. Do té doby se pivo v pivovaře stáčelo jen do dřevěných transportních sudů, do lahví pak výhradně v soukromých stáčírnách vlastněných hostinskými. Po propadu výroby v době světové hospodářské krize (v roce 1935 až na 18 400 hl) začal výstav opět stoupat až na 25 827 hl v roce 1938.

● 1938 V pivovaru stanoviště majora Purkyta
V době ohrožení ČSR nacistickým Německem bylo v pivovaru stanoviště majora Purkyta, velitele I. praporu 48. pěšího pluku, který obsazoval nedaleké objekty lehkého opevnění.
pivovar
● 1939 Druhá světová válka
V době nacistické okupace českých zemí byly opět omezovány dodávky surovin a vařilo se pouze nízkostupňové pivo (např. v letech 1943-1944 jen 3,2°-3,7°), i přesto zásluhou prozíravého vedení nedošlo k dramatickému poklesu výstavu piva a pivovar byl udržován v dobré ekonomické kondici.

● 1942 Popraven zaměstnanec pivovaru Jan Smola
V Berlíně byl za odbojovou činnost proti německým okupantům popraven zaměstnanec pivovaru Jan Smola, předseda ilegálního okresního komunistického vedení a kolportér odbojového tisku.

● 1945 Pivovar se stal sídlem štábu obrany
Pivovar se stal sídlem štábu obrany pod velením plukovníka Josefa Šlajse, který zde shromažďoval ukořistěné a odebrané zbraně a z dobrovolníků utvářel vojenskou posádku. Její členové se účastnili bojů u běloveské celnice večer 9.5. a následných akcí proti příslušníkům SS.
pivovar
● 1948 Investice do pivovaru
Zahájení postupné rekonstrukce pivovaru: pořízení moderní stáčecí linky na lahvové pivo a nového chladicího zařízení, rozšíření a rekonstrukce sladovny včetně nového párníku hvozdu a zavedení parovodu k výrobě piva a sušení sladu.

● 1949 Osamostatnění pivovaru
Z obecního pivovaru byl vytvořen jeden z pěti komunálních podniků města Náchoda, záhy se osamostatnil. Správcem podniku se stal Otto Dítě (od roku 1927 účetní a od roku 1942 správce pivovaru).

● 1951 Převzetí pivovaru do státního sektoru
Převzetí pivovaru do státního sektoru jako součást národního podniku Hradecké pivovary, Hradec Králové.

● 1953 Pivovar součástí národního podniku Krkonošské pivovary
pivovarPivovar začleněn do nově utvořeného národního podniku Krkonošské pivovary v Trutnově.

● 1958 Návrat pivovaru pod Hradecké pivovary
Podnik Krkonošské pivovary zrušen a náchodský pivovar se vrátil pod Hradecké pivovary.

● 1961 Vznik nového národní podniku Východočeské pivovary Hradec Králové
Vznik nového národní podniku Východočeské pivovary Hradec Králové, jedním ze závodů byl Pivovar Náchod. Přestože budovy a strojní vybavení bylo značně zastaralé, dařilo se zvyšovat výstav piva z 51 756 hl v roce 1961 až na 94 156 hl v roce 1969. Roku 1967 obdržel pivovar titul „Závod vzorné jakosti“.

● 1968 12°světlý ležák Extra Speciál
Kromě 12° tmavého piva Primátor se začal vařit také 12°světlý ležák Extra Speciál, který byl roku 1970 vyhlášen nejlepším ve své kategorii v ČSSR.

pivovar● 1970 Přestavba pivovaru
Začátek příprav na celkovou rekonstrukci pivovaru výstavbou nové spilky a rozšířením sklepů výměnou dřevěných ležáckých sudů za smaltované tanky, rekonstrukce dokončena v roce 1972.

● 1972 Modernizace pivovaru
Zahájení modernizace pivovaru výstavbou nové plničky lahví. Závod oslavil sté výročí trvání.

● 1973 Stavba nové lahvovny
Dokončena stavba nové lahvovny za téměř 1,5 mil Kč, jedné z nejmodernějších v tehdejší ČSSR. Následně rekonstruovány střechy okolních skladů (kolaudace 7.10.1976).

● 1977 Stavba nové vrátnice a sociálního zařízení pro zaměstnance
V červnu dokončena stavba nové vrátnice a sociálního zařízení pro zaměstnance u vjezdu do areálu.

● 1983 Vývoz piva do zahraničí, výroba nealkoholického piva, rekonstrukce varny
Linka na stáčení lahví byla doplněna o sprchový pastér, což umožnilo vývoz náchodského piva do zahraničí.V tomto roce byla započata výroba nealkoholického piva (druzí v Čechách). V tomto roce byla i zahájena rekonstrukce varny, kdy původně dvounádobovou varnu nahradila během 5 let moderní nerezová čtyřnádobová varní souprava.

● 1986 Přestavba lednic na ležácké sklepy a rozšíření hal
Dochází k přestavbě lednic na ležácké sklepy a rozšíření hal. Tato rozsáhlá výstavba však sebou přinesla i své negativní stránky. pivovarByla zrušena výroba sladu a stáčení sudového piva bylo předisponováno do pivovaru v Dobrušce.

● 1989 Nejvyšší výstav pivovaru
Pivovar dosáhl historicky nejvyššího výstavu 210 165 hl.

● 1992 Linka na stáčení lahví doplněna o paletizaci
Linka na stáčení lahví byla doplněna o paletizaci a balení lahví do kartonů.

● 1993 Navrácení pivovaru městu
Od počátku roku v rámci privatizačního procesu byl pivovar navrácen městu Náchod a stává se z něj akciová společnost. Dochází ke spuštění rozsáhlého investičního programu s cílem úplné modernizace všech provozů s důrazem na zachování tradiční výrobní technologie. Je vyměněna elektroinstalace ve spilce a sklepích, za pivovarem vyrůstá velká hala na skladování obalů a materiálu. Lahvárenská linka je počátkem roku vybavena etiketovačkou KRONES umožňující lepit na lahve tři etikety, v průběhu léta pak nejmodernějším stáčecím a kontrolním zařízením od firmy KRONES, včetně průtokového pastéru FISHER - výkon linky dosahuje 24 000 lahví za hodinu. V areálu je vybudována stanice na oxid uhličitý včetně rozvodů. Po téměř desetileté odmlce se do pivovaru také vrací stáčení sudů, na podzim je uvedena do provozu nová linka na stáčení nerezových sudů od firmy APV včetně doplňkové technologie - přetlačných tanků a sanitační stanice.

pivovar● 1994 Pokračuje masivní investiční činnost
V únoru lahvárenskou linku doplňuje nová myčka lahví firmy KRONES a linka na stáčení sudů je vybavena myčkou vnějšího povrchu sudů od firmy APV. Kompletně je zrekonstruováno strojní chlazení a vzduchové hospodářství.

● 1996 Začátek rekonstrukce spilky
Začíná rekonstrukce spilky, během dvou let jsou původní kvasné kádě vyvložkovány nerezem včetně duplikátorového chlazení a je zvýšena kapacita spilky.

● 1998 Odbytová i finanční krize pivovaru
Pivovar prochází velkou odbytovou i finanční krizí, odbyt klesá pod 110 tis. hl. a nastává problém s financováním společnosti. Dochází k velké redukci personálu a majitel, město Náchod, zvažuje odprodej pivovaru do soukromých rukou. Začíná stáčení do nových přepravek a lahví NRW.

● 1999 Nejsilnější pivo v Čechách 24%
pivovarPo úspěšném zavedení speciálních piv 16% (1995) a 21% (1998) začíná pivovar vyrábět nejsilnější pivo v Čechách 24% tmavý speciál s názvem PRIMÁTOR Double. V této době dochází k rozhodnutí začít se, vedle klasické produkce, programově zabývat výrobou speciálních piv.

● 2002 Produkce svrchně kvašených piv
Spilka je doplněna o propagační stanici na produkci kvasnic a moderní kvasničné hospodářství. Vzhledem k velkému objemu výroby nealkoholického piva (2. místo v republice) je zakoupeno zařízení HGB, které významně zlepší kvalitu tohoto výrobku a současně umožní standardizaci produkce pro rozvoj exportu. Pivovar začíná toto zařízení využívat i pro výrobu limonád. Pivovar se začíná zabývat produkcí svrchně kvašených piv s odlišnou technologií a jako první výrobek uvádí pšeničné pivo PRIMÁTOR Weizenbier. V dalších letech je řada svrchně kvašených piv doplněna o netradiční piva typu Stout, English Pale Ale.

● 2003 Nová etiketovačka, zahájena výstavba hotelové přístavby
Stáčecí linka lahví je vybavena etiketovačkou KRONES s možností lepit na lahve hliníkové šátečky a významně zlepšit vzhled výrobků. Sudárna je doplněna hloubkovým filtrem MMS od firmy Handtmann ke zvýšení trvanlivosti sudových piv. Pivovarem je zahájena výstavba hotelové přístavby Hotelu U Beránka dle projektu Ateliér 11 z Hradce Králové. Stavbou je pověřena firma Průmstav Náchod s.r.o.

pivovar● 2004 Nová prodejna uvnitř pivovaru, nové exportní oddělení
Vně areálu pivovaru vzniká nová reprezentativní prodejna pivovarských výrobků a propagačních předmětů. V rámci organizační struktury je nově zřízeno exportní oddělení a pivovar se systematicky začíná věnovat vývozu piva do zahraničí. V průběhu let se mu export postupně daří zvyšovat a podíl na výstavu dosahuje 25%. Pokračuje výstavba hotelové části Hotelu U Beránka, stavbu provází celá řada problémů a je ohrožen termín dokončení.

● 2005 Nový pomocný sklad pro potřeby sudárny, dokončení hotelové části
V pivovaru vyrůstá nový pomocný sklad pro potřeby sudárny. Je zahájeno budování nového návštěvnického centra. Na jaře je dokončena stavba hotelové části Hotelu U Beránka a od dubna se pivovar stává provozovatelem celého hotelu včetně restauračních zařízení.

pivovar● 2006 Nové moderní návštěvnické centrum
Dokončení moderního návštěvnického centra včetně venkovního posezení s kapacitou 120 osob.

● 2007 Rekonstrukce studených provozů pivovaru, nový design loga i etiket
Probíhá rekonstrukce studených provozů pivovaru, jsou instalovány moderní kónické stojaté nerezové tanky, skleněné potrubní rozvody nahrazeny nerezovými a vybudována sanitační stanice pro potřeby ležáckého sklepu. Pivovar mění kompletně design počínaje novým ztvárněním loga PRIMÁTOR a současně dochází ke změně designu etiket.

● 2008 Nový stroj na vkládání lahví, vybudování odpařovací stanice, odprodej hotelové části
Stáčecí linka lahví je vybavena novým strojem na vkládání lahví do přepravek a kartonů. Je vybudována odpařovací stanice na dusík a na chlazení dochází k výměně odpařovacího kondenzátoru. Na konci roku pivovar ukončuje svoje angažmá v provozování Hotelu U Beránka, současně je hotelová část společnosti odprodána akciové společnosti BERÁNEK Náchod a.s.

pivovar● 2009 Prodej pivovaru, nové pivo
Dochází k prodeji pivovaru liberecké společnosti LIF a.s. V létě spouští pivovar na popud nového majitele výrobu nového piva 11% ležáku PRIMÁTOR, které se velmi rychle stane nejoblíbenějším pivem z bohatého portfolia na tuzemském trhu.

● 2010 Nový inspektor prázdných lahví, registrace ochranné známky HRON
Na lahvovou linku je pořízen nový inspektor prázdných lahví a automatické řízení průtokové pasterace.

● 2011 Výměna linky na stáčení sudů a zakoupení zařízení na stáčení plastových sudů PETAINER
Dochází k výměně linky na stáčení sudů, současně je zakoupeno i zařízení na stáčení plastových sudů PETAINER pro exportní účely.
pivovar
● 2012 Automatizace procesu filtrace piva, Chipper
Na spilce je instalováno automatizované řízení teplot hlavního kvašení a spílání mladiny, přibyla zde i nová propagační stanice pro produkci kvasnic svrchního kvašení. Je automatizován proces filtrace piva. Pivovar uvádí na trh mixovaný nápoj pšeničného piva s grepovou limonádou pod chráněným názvem CHIPPER, následující rok jej doplní i další příchuť hruška se zázvorem.

● 2013 Dokončen vnější vzhled pivovaru, Weizenbier je nejlepší pivo na světě
Dokončuje se vnější vzhled pivovaru, je vybudována nová vstupní recepce včetně moderního školicího centra, opravena celá stěna směrem do ulice Dobrošovská. Po dvaceti letech provozu dochází k výměně plniče lahví novým od firmy NATE Chotěboř. Pivovar získává prestižní ocenění nejlepší pivo na světě pro pšeničné pivo Weizenbier na jedné z nejvýznamnějších degustačních soutěží WBA v Londýně.

● 2014 Nové vzdělávací kurzy, zvýšení výstavu pivovaru, nové pivo
Pivovar zahajuje v rámci provozu nově otevřeného školicího střediska program zaměřený na podporu pivní a gastronomické kultury formou vzdělávacích kurzů. Díky nárůstu množství piva vyvezeného do zahraničí a dosažení hranice 33 tisíc hl se podařilo zvýšit celkový výstav pivovaru o téměř 5%. Uvařením 20. speciálu India Pale Ale, svrchně kvašeného polotmavého piva, je symbolicky dovršena dvacetiletá cesta "Specialisty na speciály".
Zdroj:Stránky pivovaru Primátor, 2014


Více na stránkách pivovaru

Primátor Cup 2018 - Cena Metuje

Kdy:06.10.2018Obec:Nové Město n. MetujíZdroj:Pivovar Primátor

Primátor Cup 2018 - Běh Hronov - Náchod

Kdy:20.10.2018Obec:Hronov-NáchodZdroj:Pivovar Primátor

Prohlídky pivovaru Primátor

Kdy:dle rozpisuObec:NáchodZdroj:Pivovar Primátor

Návštěvnické centrum s kapacitou 100 míst využívají především návštěvníci, kteří přijedou na prohlídku pivovaru spojenou s degustací našeho širokého portfolia 15 druhů piv. V letních měsících je příjemné posezení na přilehlé terase, která má k dispozici až 40 míst. Návštěvnické centrum je též využíváno pro pořádání školení, akcí pro obchodní partnery nebo setkání zaměstnanců.

OBJEDNÁVKA EXKURZE:
Minimálně 14 dní před požadovaným termínem (po vzájemné dohodě je možné zajistit v kratším termínu). Pivovar provede e-mailem potvrzení požadavku do 5 pracovních dní ode dne doručení objednávky. V případě nedodržení přesného smluveného času příjezdu je Pivovar oprávněn změnit termín zahájení.

MOŽNÉ TERMÍNY:
Pondělí – Čtvrtek
14.00–17.00 hod.
Po dohodě lze provést exkurze i v jiném čase.
Doba provozu při venkovním posezení – maximálně do 20.00 hod.

TLUMOČENÍ:
Zájemci o exkurzi a o odborný výklad v jiném jazyce než AJ si sami zajistí překladatele.

POVINNOSTI ÚČASTNÍKŮ EXKURZE:
Při příjezdu uvést počet osob a předložit zodpovědnou osobou uvedenou v objednávce písemný seznam účastníků pro bezpečnostní agenturu a vyúčtování.

Klasická exkurze
Vlastní základní prohlídka v provozu s výkladem (bez ochutnávky)
80 Kč / 1 hod
Platba při menším počtu než 10 osob – minimální částka za exkurzi – 800 Kč.

Exkurze s posezením
Klasická exkurze spojená s posezením v návštěvnickém centru a volná ochutnávka čepovaného/lahvového piva. (Ochutnávka piva pouze pro osoby starší 18 let)
160 Kč / 2 hod
Platba při menším počtu než 10 osob – minimální částka za exkurzi – 1600 Kč.
Každá další hodina ochutnávky + 50 Kč

Občerstvení formou studených mís
+ 250 Kč (mísa pro 4 osoby)
Nabídka dalšího občerstvení pouze na vyžádání, rádi vám poskytneme informace zde

Slevy
Studenti do 26 let – 50%
Děti a mladiství od 7 do 18 let – 50 %
Děti do 6 let (pouze v doprovodu rodičů) – zdarma

Aktualizováno: před 6 měsíci

Pivovar Primátor má nový design láhví a 14 modernizovaných etiket

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:DesignMag.czAutor:Ondřej Krynek

Náchodský pivovar Primátor se rozhodl vybočit a odlišit se od ostatních pivovarů novu láhví a etiketami. Včetně celé nové komunikace ji navhli designéři z agentury Little Greta. Celkově má pivovar nejen čtrnáct nových etiket, ale také láhev vyvíjenou ve spolupráci s českými skláři.

„Původně jsme vyhráli tendr na nové etikety. Jenže jsme zjistili, že je třeba do komunikace značky více ‚sáhnout‘. Klienta se nám podařilo přesvědčit, abychom bytelněji komunikovali hodnoty, na kterých Primátor vyrostl – skutečné řemeslo, poctivost a hrdost na ryzost náchodského regionu. Velké průmyslové pivovary se sice podobnými slovy rády zaštiťují, ale na rozdíl od nich Primátor tyto principy nikdy neopustil,“ uvedl jeden z majitelů agentury Little Greta Tomáš Nedvěd.

„Nechceme, aby se naše exkluzivní výrobky nabízely v odřených opotřebených láhvích a jejich vzhled na regálech prodejen zapadal do řady běžné produkce. Našim přáním je aby zákazník měl radost z nákupu, z pocitu že získal cosi výjimečného,“ komentoval novou láhev sládek Petr Kaluža.

Primátor představil nový design a komunikaci

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Marketingové noviny.cz

Náchodský pivovar Primátor představil nový design a styl komunikace. Autorem je Little Greta. „Původně jsme vyhráli tendr na nové etikety. Jenže jsme zjistili, že je třeba do komunikace značky více ‘sáhnout’. Klienta se nám podařilo přesvědčit, abychom bytelněji komunikovali hodnoty, na kterých Primátor vyrostl – skutečné řemeslo, poctivost a hrdost na ryzost náchodského regionu.

Velké průmyslové pivovary se sice podobnými slovy rády zaštiťují, ale na rozdíl od nich Primátor tyto principy nikdy neopustil,“ uvedl jeden z majitelů agentury Tomáš Nedvěd.
Nové pojetí se promítlo do řady výstupů, zejména série čtrnácti etiket a imageového videa. „Pro zdůraznění tradičního přístupu při výrobě piva, na kterém Primátor lpí, jsme na etiketách použili autorskou ilustraci“, komentuje redesign jeho autor Radek Dostál. I za cenu toho, že výsledný produkt nebude prvoplánově navoněný, v novém prezentačním videu pak Little Greta pracovala se syrovou autentičností pivovarské výroby a divokostí náchodské přírody.

„Stejně svůj je totiž i produkt a lidé, kteří jej připravují. Je střecha skladu zralá k nátěru? Má pán ve videu sestřih ve stylu ‘vpředu byznys, vzadu párty’? No a co, pro klienta je nejdůležitější to, jaké vaří pivo,“ pousmál se Radim Vaňous, režisér videa. Že se tento nereklamní přístup vyplatil, podtrhuje nedávný zisk třetí příčky ve Zlatém středníku v kategorii Nejlepší firemní videoprezentace.

Primátor mění vzhled láhví a etiket

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Reflex.cz

Jaro je tady a s ním dlouho a pečlivě připravovaná významná událost v historii pivovaru Primátor – změna láhví a nový design etiket. Co je přivedlo na myšlenku vlastních láhví a co od změny očekávají? Přečtěte si rozhovor se sládkem Petrem Kalužou.

Proč vlastně změna láhve?
O potřebě nové láhve se v pivovaře hovoří již dlouhou dobu. O tom, že si takový výjimečný pivovar, jakým PRIMÁTOR je, novou láhev zaslouží, není pochyb. Špičková kvalita potvrzovaná dlouhodobě na prestižních domácích i zahraničních degustačních soutěžích, naprosto unikátní portfolio piv, průkopnická práce na poli speciálních piv u nás, tomu všemu by měl odpovídat i vnější obal. Cítím, že je správné, aby naše unikátní výrobky v záplavě piv v regálech obchodů vystupovaly z řady. Chceme, aby obal důstojně reprezentoval nejen klasiku, ale zejména piva netradiční, jejichž obliba mezi zákazníky roste.

Plánujete tuto láhev používat i na export?
Ano, to byl ostatně jeden z dalších důvodů, který nás vedl k tomuto rozhodnutí. Dlouholetá exportní úspěšnost pivovaru, kdy třetinu náchodského piva prodáme do více než 35 zemí světa, nás nutí vyrovnávat se s možná ještě tvrdší konkurencí. Jednoznačně identifikovatelný charakteristický obal je pro úspěšný prodej do zahraničí nezbytnost.

Jakým způsobem probíhal vývoj nové láhve?
Kritériem zadání při vývoji nové láhve byla jedinečnost v řadě ostatních piv na trhu. Ve spolupráci s českými skláři vznikala postupně během roku a půl unikátní láhev doplněná o charakteristickou dekorativní výzdobu. Mimochodem těch návrhů láhve se objevilo na stole více jak 50.

Jak by měl zákazník novou láhev vnímat?
Ve tvaru nové láhve se odráží unikátnost náchodských piv – netradiční delší tělo s kratším hrdlem, plastické reliéfy s možností vychutnávat naše piva všemi smysly včetně hmatu. Novou láhev ohraničuje logo PRIMÁTOR a charakteristické písmeno „P“. Silueta náchodského zámku vyjadřuje sounáležitost s regionem a hrdost na mnohasetletou tradici pivovarství. Chmelové šišky odkazují na tradiční řemeslný přístup k vaření piva.

A co nové etikety?
U výběrového řízení na grafickou podobu etiket bylo zadání jasné – čistý design, nové svěží řešení etikety a jasné odlišení jednotlivých druhů piv. Zadání zdánlivě jednoduché, ale v okamžiku, kdy vyrábíte 15 a více druhů výrobků jde už o dost komplikovanou záležitost.

Co znamenají nové výtvarné prvky na etiketách, mají nějaký význam?
Piva jsme rozdělili do tří řad s charakteristickým prvkem perokresby. Chmelová šiška na etiketách piv TRADITIONAL LINE představuje kvalitu používaných surovin. Historická budova pivovaru řady SPECIALTY LINE symbolizuje jedinečnost náchodských piv a kompas na svrchně kvašených pivech TOP LINE různé světové pivní styly.

Na etiketě se objevují ještě další výrazné grafické prvky – pečeť města Náchoda a dále dodržování tradičních řemeslných postupů vyjádřené ve slově CRAFT – řemeslo.

Poctivost, důraz na kvalitu a úcta k řemeslu je spojena i s výběrem speciálního strukturovaného papíru vyšší gramáže, podobné jako má například ruční papír.
A samozřejmě to úplně nejdůležitější na závěr – v každé nové láhvi zákazník najde svůj starý, oblíbený a nezaměnitelný PRIMÁTOR.

Ruční práce ovlivňuje chuť a kvalitu piva, říká šéf oceňovaného pivovaru

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Ladislav Pošmura

Přestože poctivé české pivo je podle ředitele náchodského pivovaru Primátor Josefa Hlavatého fenomén, je nutné zkoušet nové věci. Primátor proto vsadil na speciály a uspěl. Konkurencí mu jsou malé pivovary a paradoxně i automobilka.

Třiašedesátiletý ředitel vede pivovar už 20 let. Brzy se chystá do penze, ale na odpočinek zatím nemá vůbec čas. Oceňované pivo dostane od dubna nové lahve i etikety.

„Musím se přiznat, že mám rád všechny druhy alkoholických nápojů a pivo piju odmalička. Teď je asi jiná doba, ale když jsem byl dítě, dostávali jsme pivo doma k obědu. Tátovi jsem chodil pro pivo do hospody a ucucával ze džbánu, to pro mě vždy byla velká událost,“ říká v rozhovoru šéf pivovaru, který nyní zaměstnává 85 lidí.

Kolik piva v práci vypijete? Respektive: ovlivňuje vás, že pracujete v pivovaru?
Kromě oficiálních degustací jsem přímo v práci vypil za ta léta tak všehovšudy pět piv. V práci nepiju. Hlavně ve studentských letech jsem pil pivo hodně, teď už méně. Ale do hospody zajdu rád.

Někdo si jde do hospody vyčistit hlavu od zaměstnaní, ale co vy? Z pivovaru na pivo, to si od branže moc neodpočinete...
Je pravda, že je to jedna z nepříjemných věcí. Kamarádi samozřejmě vědí, co dělám, takže do mě trochu ryjí. Na druhou stranu je to i k něčemu dobré, v hospodě se dozvíte věci, které si třeba v práci ani neuvědomíte. Je dobrý znát názor lidí, kteří chodí na pivo. Další problém je, že se znám s většinou hospodských, kteří do mě lijí kořalku, když k nim přijdu na pivo (smích).

Které z vašich piv vám nejvíc chutná?
Asi nejsem schopen říct, které je nejlepší, mám rád všechny, co děláme. Pivo piju podle nálady, jídla, podle situace. V létě spíš desítku, jindy jedenáctku, dvanáctku. Hodně mám rád speciální piva.

Právě za speciály dostalo náchodské pivo v posledních letech řadu ocenění i v zahraničí. Čím si to vysvětlujete?
Snažíme se dodržovat tradiční výrobní postupy. Sice máme moderní technologické vybavení, ale pořád se tu dělá spousta ruční práce, která ve výsledku ovlivňuje chuť i kvalitu piva. Nejdeme cestou velkoprodukcí. Myslím, že jsme měli vždy i velké štěstí na sládky. Na Náchodsku je také výborná voda, což je úplný základ. Pomáhá i fakt, že máme minimální fluktuaci lidí na výrobních pozicích.

Co říkáte na velké množství malých minipivovarů, které v posledních letech rostou jako houby po dešti?
Mám z toho takový smíšený pocit. Někdy v roce 1995 jsme si řekli, že budeme v Náchodě dělat speciální piva, protože jsme v tom viděli určitou díru na trhu. Tehdy tu bylo nějakých 70 pivovarů a všechny dělaly to samé. Bohužel spoustu průkopnické práce ve výrobě speciálů jsme odvedli za tyto malé pivovary. Byli jsme jedni z prvních, kdo na trh vypustil svrchně kvašená piva. Dnes máme 15 druhů piv. Mám však pocit, že tu smetánku sklízí někdo jiný. Malých pivovarů jsou v Česku asi čtyři stovky, takže je musíme brát jako konkurenci.

Když je těch piv ve vašem sortimentu tolik, nebojíte se, že se v tom zákazník až skoro ztratí a bude zmaten, co vlastně Primátor vyrábí?
Máme jasně vyselektované, co trh chce. Jsou tu klasičtí pijáci, co chtějí svou desítku, případně jedenáctku. My jsme se vždy zaměřovali na dvanáctku, která s nástupem jedenáctky poněkud ustoupila. Dvanáctku nyní máme jako exportní sortiment, spolu s Weizenbier je to naše vlajková exportní loď. Do hospod samozřejmě nedáváme celý sortiment, hospodským spíš doporučujeme, aby si od nás vzali nějakou klasiku plus jeden nebo dva speciály. Bereme to tak, že by zákazník měl mít možnost si vybrat, co zrovna chce.

Váš Double s 10,5 procenty alkoholu nabízíte jako nejsilnější české pivo. Je to ještě vůbec pivo?
Spíš hovoříme o pivním vínu nebo pivním likéru. Toto pivo opět vychází ze snahy dělat něco jiného než ostatní. Čtyřiadvacítku jsme pustili na trh jako raritu a ono se to chytlo. Dnes už existuje určité množství konzumentů, kteří ji pravidelně pijí. Stále se to dá pít jako pivo, oblíbené je hlavně v zemích, kde mají rádi silná piva, třeba v Polsku nebo Rusku.

Je české pivo nejlepší?
Poctivé české pivo patří k tomu nejlepšímu, náš ležák ovládl ve světě kategorii pivních stylů. Na druhou stranu je třeba říct, že nejsme jediní, kdo dělá dobré pivo. I mladí už zjistili, že se dá po světě pít řada různých piv, které jsou od našeho velmi odlišné. České pivo je stále fenomén, i když ne možná tak velký, jak si myslíme. Možná by se pro propagaci českého piva dalo dělat ještě víc.

Kde se dá v cizině například inspirovat?
Před několika lety jsme byli ve Švédsku, kde všude měli India Pale Ale (IPA), opravdu hořké pivo. Chodili jsme po hospodách a zjistili, že se tam nic jiného nepije. Vypil jsem jich možná deset a ráno bylo hrozné. Přesto jsme se tím začali zabývat a taky ho začali dělat. Dnes patří IPA na západě i na východě mezi standardní sortiment.

Je podle vás v pořádku, že je v Česku pivo tak levné?
Složitá otázka. Má to několik vlivů. Zejména je to dáno tím, jak se tu po revoluci nastavily tržní ceny. Rozrostlo se tu více obchodních řetězců než je zdrávo, získaly velkou moc na určování cen a na trhu dominují. Diktují, jakým směrem se bude cena piva vyvíjet. Ještě nějakou roli v tom hrají velké nadnárodní společnosti, které mají určitou sílu říct, jak by si to s cenou piva představovaly, ale to už je dneska vlastně jenom Plzeň. I pro ně je to ale už složité.

Jak se vlastně stavíte k protikuřáckému zákonu?
Nejsem kuřák, nemám rád kouření, ale uznávám, že hlavně malým hospodám tím zavařili. Na venkově se bojuje o každou hospodu, řada hospodských to zavřela nebo jedou v nějakým omezeném režimu. Jinde se kouří načerno, nevím, jestli to má takhle smysl. Lidi pak přestanou do hospod chodit. Jsem pravicově zaměřený člověk a co se týče obchodu, jsem spíš proti takovým regulacím. Národní dědictví, jakým je vesnická hospoda, by neměla zaniknout. Spoustu hospod teď musí přebírat obce a dotují je, aby je vůbec udržely v provozu.

Jak se vám podniká v Náchodě?
Když pominu dva roky komplikací v dopravě, které byly vynucené, tak s místní radnicí vycházíme dobře. Obecně bych řekl, že je ideální nechat podnikatele podnikat a neházet jim klacky pod nohy. V regionu to máme složitější kvůli automobilce v Kvasinách a celému automobilovému průmyslu, který je na to navázán. Silné firmy významně ovlivňují vývoj mezd, na který jiná odvětví nejsou schopná reagovat. Je stále těžší se na trhu udržet.

Chybí vám dlouhodobě zaměstnanci na konkrétních pozicích?
Pivovarská profese je tak specifická, že kdo se v oboru pohybuje, většinou v něm zůstává. Větší problém máme na obchodních pozicích, ale zatím to zvládáme.

Při otevírání pevnosti se bude pít Josefovský Šancovák

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Náchodský deníkAutor:Jiří Špreňar

Slavnostní zahájení turistické sezony v pevnostním městě Josefově v sobotu zpestří ochutnávka zakázkově vyrobeného piva Josefovský Šancovák.

Historie piva v pevnosti je skoro stejně stará jako pevnost sama. O dobré pivo v Josefově bylo ze strany c. k. stavebního ředitelství postaráno zřízením pivovaru v dvojitých kasárnách na Bastionu 10 v roce 1789.

Vařil se trojí druh piva a cen za sud byla od 10 zlatých do 11 zlatých a 20 krejcarů. (Pro zajímavost, za 11 zlatých si bylo možné koupit třeba nový kabát.)

Nový pivovar se začal stavět v roce 1840 a přes sto let zásoboval vojenskou posádku i měšťany dobrým nápojem až do zrušení roku 1949. Josefovské pivo se ale potom ještě jednou objevilo v podobě jedenáctistupňového ležáku Josef od náchodského pivovaru.

„Zítra nabídneme dva druhy zakázkově vyrobeného piva, uvařeného z českých surovin tradičním způsobem – dvourmutově. Obě piva jsou plzeňského typu, spodně kvašená,“ prozrazuje Ilona Rejzková Zatloukalová, a doplňuje, že se jedná o světlou jedenáctku a polotmavou dvanáctku.

Proč právě název Josefovský Šancovák?
Obranným zdem, které Josefov obcházejí, se dodnes říkává šance. Místní název „šancovák“ je označení pro nadšence, co se podílejí na opravách hradeb. Na etiketách se proto objevili Vladimír Jirouš, šancovák, který se zasloužil o vytvoření modelu celého Josefova a Karel Kulhavý, člen první party, jež začala v Josefově s opravami hradeb, a oblíbený průvodce.

Náchodský Primátor se vytasil s novou edicí lahví a etiket. Chce se odlišit

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Lidovky.cz

Zcela nový a zcela jiný je design lahví, které v těchto dnech představil náchodský Pivovar Primátor. Jeho početná nabídka speciálních piv patří v Česku i ve světě k oceňovaným. Pivovar chce v tomto duchu vyniknout i s novým obalem.

Je to něco úplně jiného, než co dosud znali zákazníci lahvového piva od Primátora. Nový design skleněných obalů a etiket označuje pivovar za milník ve své historii.

„Nechceme, aby se naše exkluzivní výrobky nabízely v odřených opotřebených láhvích a jejich vzhled na regálech prodejen zapadal do řady běžné produkce. Našim přáním je aby zákazník měl radost z nákupu, z pocitu že získal cosi výjimečného.“ komentoval novou láhev náchodský sládek Petr Kaluža.

Ve spolupráci se skláři
Pivo v plechu frčí. Svijany spustily novou linku

Láhev s plastickými reliéfy siluety náchodského zámku, chmelové šistice a písmenem P vznikala na základě dlouhodobé spolupráce s českými skláři. Někoho možná moderní tvar překvapí, ale je jisté, že nové lahve Primátora budou mezi konkurencí v regálech obchodů vyčnívat.

Pivovar uvádí, že nové etikety s barevně sladěnými korunkami odlišují jednotlivé druhy všech 15 vyráběných piv. Jednoduché výtvarné motivy na etiketách a charakteristické perokresby rozdělují piva do tří řad.

„Dále se zde objevují další výrazné grafické prvky - stylizovaná pečeť města Náchoda, či slovo CRAFT - jako odraz vztahu pivovaru k dodržování tradičních řemeslných postupů. Kvalita etiket je zdůrazněna i výběrem speciálního papíru vyšší gramáže, připomínající svojí strukturou ruční papír,“ popisuje pivovar svou obalovou novinku.

Dvě zlaté koruny pro Náchodského PRIMÁTORA

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Město Náchod

Hned dvě cenné trofeje, Zlatou korunu a prestižní Golden Bohemia, převzal náchodský sládek Petr Kaluža koncem února na slavnostním vyhlášení vítězů dvou degustačních soutěží v Tereziánském sále Břevnovského kláštera v Praze.

Ceny v těchto soutěžích jsou pojaty trochu netradičně a udělovány konkrétní značce piva. Nehodnotí se tak jeden výrobek, jako je tomu na většině ostatních degustačních soutěží, ale posuzuje se kvalita podstatné části výrobního portfolia pivovaru. Do soutěže se přihlásilo vice než 80 pivovarů. V národní soutěži České a moravské pivní koruny 2018 produkci hodnotilo 45 domácích odborníků, soutěž Golden Bohemia Awards 2018 naopak rozhodovala degustační komise vyšperkovaná elitou pivních expertů a šéfů celosvětově uznávaných zahraničních soutěží.

Prestižní ocenění v obou soutěžích potvrdila kvalitu piv Náchodského pivovaru PRIMÁTOR a navázala na množství získaných cen z tuzemských i mezinárodních soutěží v posledních letech.

„Je to úžasná pocta pro pivovar, pro mě osobně a celý tým mých spolupracovníků. Opět se nám osvědčilo, že sázka na nejkvalitnější suroviny, poctivou práci a tradiční řemeslo je tou správnou cestou do srdcí všech milovníků piva", sdělil své bezprostřední dojmy po vyhlášení Náchodský sládek Petr Kaluža.

Zlatý začátek roku Náchodského pivovaru

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Město Náchod

Cenné kovy necinkají jen sportovcům v daleké Koreji. Hned dva nejcennější přivezl minulý týden také sládek Náchodského pivovaru PRIMÁTOR a.s. Petr Kaluža z mezinárodní degustační soutěže Zlatá pivní pečeť 2018 konané v rámci 28. ročníku Mezinárodního pivního festivalu v Českých Budějovicích.

Na soutěži, kde poroty hodnotily 1007 vzorků piva z 222 pivovarů z 18 zemí, získal v ohromné konkurenci zlatou pivní pečeť v kategorii extra silné pivo PRIMÁTOR® Rytířský 21%, speciální ležák. Toto výjimečné sváteční pivo charakterizuje nádech karamelu, jemný říz a příjemná doznívající chmelová hořkost.

V kategorii pšeničné pivo potvrdil své výsadní postavení PRIMÁTOR® Weizenbier, svrchně kvašené nefiltrované pšeničné pivo s jemnou hořkostí a podmaňující vůní banánu a hřebíčku. Rozšířil tím svou bohatou sbírku zlatých kovů z tuzemských i mezinárodních degustačních soutěží (World Beer Awards 2013, Brussels Beer Chalenge 2015, Zlatá pivní pečeť 2017 a další).

Rok 2017 byl pro náchodský pivovar Primátor úspěšný

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:České nápoje

Historicky nejvyšší počet získaných ocenění zaznamenala v loňském roce piva z Náchodského pivovaru PRIMÁTOR. Celkem do své sbírky náchodští přidali dalších 28 medailí či cen z tuzemských i zahraničích degustačních soutěží. Nejvíce osm medailí, z toho čtyři zlaté, získalo pšeničné pivo PRIMÁTOR Weizenbier, které patří v posledních letech k nejvíce oceňovanému pivu z širokého portfolia 15 piv.

Ohromný úspěch a velkou radost pivovaru udělala i loňská novinka, výčepní pivo Antonín, které zvítězilo v kategorii ležáků na prestižní soutěži Brussels Beer Challenge 2017.

Naposledy se v loňském roce objevila piva PRIMÁTOR mezi oceněnými v anketě časopisu Pivo, Bier & Ale vyhlašovanými závěrem roku ve Strahovském klášteře. Výroční cenu za dlouholetou kvalitu obdrželo speciální pivo PRIMÁTOR Polotmavý 13% a pivo PRIMÁTOR APAč 11% pak cenu za nejlepší nové svrchně kvašené pivo vyrobené v limitované edici.

Pivovaru se tak zúročuje poctivá práce založená na výběru nejkvalitnějších surovin, dodržování tradičních výrobních postupů, zkrátka to co se PRIMÁTOR už dlouhá léta snaží dělat: Skutečné řemeslo.

Antonín od Primátora je zlatý

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:České nápoje

Velký úspěch zaznamenala náchodská piva PRIMÁTOR® na mezinárodní degustační soutěži Brussels Beer Challenge. Výčepní pivo Antonín získalo zlatou medaili a jeho úspěch podtrhují další dvě bronzová místa, ležáku PRIMÁTOR® Premium, a téměř již tradičně, i piva PRIMÁTOR® Weizenbier ve svých kategoriích. Soutěže se zúčastnilo více jak 1500 piv ze 40 zemí světa.

“Toník mi dělá opravdu radost, je mu sotva pár měsíců a už se má takhle čile k světu” komentoval sládek Náchodského pivovaru PRIMÁTOR Petr Kaluža mimořádný úspěch výčepního piva Antonín. „Je to taková má osobní pocta řemeslu a umu našich předků a snaha ukázat, že i „obyčejné pivo“, pokud tomu dáte vše, lze udělat výjimečným způsobem“ dodal Petr Kaluža.

Základem plnosladového výčepního piva Antonín, jsou slady dvou odrůd Malz a Bojos, vhodných pro český typ piva, nelze opomenout i mimořádně kvalitní čistou vodu z přírodní rezervace Adršpašsko-teplické pánve. Pivo je vařeno náročným technologickým způsobem na tři rmuty, který dává pivu výraznou sladovou plnost. Chmel je přidáván během varu na třikrát, intenzivní chmelovou hořkost a vůni s dlouhodobým dozníváním pak pivu dodávají české odrůdy chmelů Žatecký poloraný červeňák a Sládek. Pivo bylo uvařeno v počátku letošního roku k výročí 145 let od založení Náchodského pivovaru a nese jméno prvního Náchodského sládka Antonína Lutze.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.16.07.2018 09:0250