Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Plzeňské hospody budou slavit uvaření první várky plzeňského ležáku

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeň.czPrazdroj

Před 173 lety uvařili v Plzni první zlatý ležák svého druhu na světě. K letošním oslavám této významné události pivovarnické historie je připraveno unikátní putování nefiltrovaného piva Pilsner Urquell po českých městech. Oslava narozenin piva Pilsner Urquell začala v sobotu 3. října na Pilsner Festu. Na narozeninovou oslavu připomínající 173 let od uvaření první várky slavného ležáku nyní navazují regionální oslavy, které se konají ještě do poloviny listopadu.

Jednotlivé pivnice a restaurace nabízí nefiltrovaný Pilsner Urquell naražený ze stylového dřevěného sudu plzeňským sládkem. Oslavu přitom vždy slavnostně zahájí historická postava Josefa Grolla, prvního plzeňského sládka, který v roce 1842 spojil měkkou plzeňskou vodu, žatecký chmel a český ječmen a dal vzniknout unikátní chuti plzeňského originálu. Dobrou náladu do pivnic společně s tradičním plzeňským ležákem přináší také putovní dobová kapela a návštěvníci se mohou podívat na prezentaci bednářského řemesla, která je doplněna soutěží ve skládání dubového soudku. Ve čtvrtek 12. listopadu tradiční oslavy zamíří do Plzně.

První restaurací, kde plzeňský sládek narazí slavnostně dubový sud s nefiltrovaným ležákem, bude Švejk restaurant Tivoli, kde se začne slavit v 19 hodin. „Budova této restaurace má dlouhé historické kořeny. Nejprve na začátku 20. let fungovala jako restaurace Barnun-Bailey, na jejíž zahradě se konaly první výstavní plzeňské trhy. Později se restaurace přejmenovala právě na restauraci Tivoli, která se stala oblíbeným cílem výletů místních obyvatel, kde si mohli dopřát výbornou chuť místního piva Pilsner Urquell,“ vysvětluje Václav Berka, starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje. Restaurant 12 je poslední zastávkou regionálních oslav v Plzni, kde plzeňský sládek narazí sud ve čtvrtek večer v 21 hodin.

Carlsberg se propadl do ztráty, propustí dva tisíce lidí

Publikováno:před rokemZdroj:E15.cz

Dánský pivovar Carlsberg se kvůli špatným výsledkům na ruském a čínském trhu ve třetím čtvrtletí propadl do ztráty. Společnost také oznámila, že sníží počet pracovníků v administrativě o zhruba 15 procent, což představuje asi dva tisíce míst. Doufá, že jí to pomůže vrátit se k růstu.

Společnost sice během tří měsíců do konce září vytvořila provozní zisk ve výši 3,5 miliardy dánských korun před mimořádnými náklady. Po zaúčtování těchto nákladů ale vykázala ztrátu před zdaněním ve výši 4,6 miliardy DKK (16,7 miliardy korun). Ve stejném období před rokem byla v zisku tři miliardy DKK.

Carlsberg je již nějakou dobu pod tlakem kvůli propadu na ruském a ukrajinském trhu, odkud pochází více než čtvrtina jeho provozního zisku. Pivovar v Rusku zápolí s poklesem ekonomiky i tvrdší regulací. Letos tam zavřel dva pivovary a v těch zbývajících hodlá snížit produkci. Reorganizaci firma plánuje i v Británii a v Číně, kde by mohla zavřít některé menší pivovary, prohlásil dnes generální ředitel Cees 't Hart.

Odpisy za deset miliard
Společnost uvedla, že kvůli nákladům na restrukturalizaci a snížení hodnoty majetku zaznamená odpisy ve výši zhruba deset miliard DKK. Většinu z nich již firma zaúčtovala v tomto kvartálu. V následujícím čtvrtletí by měly tyto odpisy činit až 1,5 miliardy DKK.

Náklady spojené s Ruskem firma odhaduje na pět miliard DKK. Náklady spojené s jejími čínskými aktivitami budou činit čtyři miliardy DKK a odpisy v britských aktivitách 600 milionů DKK.

Carlsberg je čtvrtým největším producentem piva na světě. Mezi jeho nejznámější značky patří Carlsberg, Tuborg, San Miguel či Kronenbourg. V České republice Carlsberg loni koupil jednapadesátiprocentní podíl v Žateckém pivovaru. Dánská společnost už také řadu let úzce spolupracuje s Budějovickým Budvarem.

Prazdroj bude mít nového majitele. Za 2,7 bilionu korun

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev předložila oficiální nabídku na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje, za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 bilionu Kč). Obě společnosti se už v polovině října rámcově dohodly na vytvoření kolosu, který bude vařit téměř třetinu světové produkce piva.

AB InBev zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to o zhruba polovinu více než závěrečná cena akcie SABMiller ze 14. září, tedy den předtím, než se objevily spekulace o fúzi. Na této ceně se firmy předběžně dohodly už v říjnu.

Akvizice, kterou ještě musejí schválit regulátoři, by mohla být jednou z největších fúzí v historii. AB InBev odhaduje, že obchod by mohl být dokončen ve druhém pololetí příštího roku. Úspory vzniklé sloučením firma odhaduje na až 1,4 miliardy dolarů ročně.

S fúzí souvisí jiná transakce, ve které americko-kanadský výrobce piva Molson Coors převezme od SABMilleru jeho většinový podíl ve společném podniku MillerCoors. Molson Coors za podíl 58 procent zaplatí 12 miliard dolarů (asi 302 miliard Kč). Stane se tak druhým největším pivovarem v USA se čtvrtinovým podílem na trhu, napsal list The Wall Street Journal.

Tato dohoda, jejíž součástí jsou i práva na používání značky Miller na světových trzích, by měla zmírnit obavy, že AB InBev po fúzi ovládne americký trh.

Na problémy by ale fúze mohla narazit u čínských regulátorů. V Číně je předním hráčem SABMiller, jehož společný podnik s čínskou China Resources Enterprise vyrábí tamní nejprodávanější značku piva Snow a ovládá podle analytiků 23 procent čínského trhu. Na něm se vypije třetina světové produkce piva, a je tudíž předmětem velkého zájmu. AB InBev zatím nesdělil, jak souhlas čínských regulátorů hodlá zajistit.

"Toto sloučení vytvoří první skutečně globální pivovar," řekl generální ředitel AB InBev Carlos Brito.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Sloučená společnost, jejíž jméno zatím není známo, bude zapsána na burze v Belgii. Sekundární úpisy akcií se uskuteční v Johannesburgu, Mexiku a v New Yorku.

AB InBev předložil oficiální nabídku na koupi majitele Prazdroje

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev předložila oficiální nabídku na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje, za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 bilionu Kč). Podle agentury AP to vyplývá z dnešního sdělení firem. Obě společnosti se už v polovině října rámcově dohodly na vytvoření kolosu, který bude vařit téměř třetinu světové produkce piva.



AB InBev zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to o zhruba polovinu více než závěrečná cena akcie SABMiller ze 14. září, tedy den předtím, než se objevily spekulace o fúzi. Na této ceně se firmy předběžně dohodly už v říjnu.

Akvizice, kterou ještě musejí schválit regulátoři, by mohla být jednou z největších fúzí v historii. AB InBev odhaduje, že obchod by mohl být dokončen ve druhém pololetí příštího roku. Úspory vzniklé sloučením firma odhaduje na až 1,4 miliardy dolarů ročně.

S fúzí souvisí jiná transakce, ve které americko-kanadský výrobce piva Molson Coors převezme od SABMilleru jeho většinový podíl ve společném podniku MillerCoors. Molson Coors za podíl 58 procent zaplatí 12 miliard dolarů (asi 302 miliard Kč). Stane se tak druhým největším pivovarem v USA se čtvrtinovým podílem na trhu, napsal list The Wall Street Journal.

Tato dohoda, jejíž součástí jsou i práva na používání značky Miller na světových trzích, by měla zmírnit obavy, že AB InBev po fúzi ovládne americký trh.

Problém u čínských regulátorů
Na problémy by ale fúze mohla narazit u čínských regulátorů. V Číně je předním hráčem SABMiller, jehož společný podnik s čínskou China Resources Enterprise vyrábí tamní nejprodávanější značku piva Snow a ovládá podle analytiků 23 procent čínského trhu. Na něm se vypije třetina světové produkce piva, a je tudíž předmětem velkého zájmu. AB InBev zatím nesdělil, jak souhlas čínských regulátorů hodlá zajistit.

„Toto sloučení vytvoří první skutečně globální pivovar," řekl podle agentury AP novinářům generální ředitel AB InBev Carlos Brito.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Sloučená společnost, jejíž jméno zatím není známo, bude zapsána na burze v Belgii. Sekundární úpisy akcií se uskuteční v Johannesburgu, Mexiku a v New Yorku.

Pivní jednička dala nabídku na převzetí majitele Prazdroje

Publikováno:před rokemZdroj:Roklen24Autor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev předložila oficiální nabídku na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje, za zhruba 107 miliard dolarů. Obě firmy se už v polovině října rámcově dohodly na vytvoření kolosu, který bude vařit téměř třetinu světové produkce piva.

Anheuser-Busch InBev zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to o zhruba polovinu více, než jaká byla závěrečná cena akcie SABMiller ze 14. září, tedy den předtím, než se objevily spekulace o fúzi. Na této ceně se firmy předběžně dohodly už v říjnu.

S fúzí souvisí jiná transakce, ve které americko-kanadský výrobce piva Molson Coors převezme od SABMilleru jeho většinový podíl v dosud společném podniku MillerCoors. Podnik prodává na americkém trhu piva značek Coors Light, Miller Lite, Blue Moon. Molson Coors za podíl 58 procent zaplatí 12 miliard dolarů. Stane se tak druhým největším pivovarem v USA se čtvrtinovým podílem na trhu, napsal list The Wall Street Journal.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson. SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Spotřeba piva v ČR se probouzí, Češi stále myslí na kvalitu

Publikováno:před rokemZdroj:Investujeme.czAutor:ČSOB

Po výrazném propadu v roce 2010 spotřeba piva v České republice pomalu roste. Podle průzkumu společnosti ČSOB se zvyšuje podíl piva konzumovaného doma, který tvoří již 59 % oproti množství piva vypitého v restauracích (41 %). Důvody jsou ekonomické, cena lahvového piva je výrazně nižší. Kromě toho roste poptávka po zajímavějších a chuťově kvalitnějších produktech, které nahrávají pivním speciálům a menším pivovarům.

Zatímco v roce 2009 vyrobily pivovary pro český trh 16,7 milionů hektolitrů piva, o rok později to bylo pouze 15,1 milionů hektolitrů. Slibný trend potvrzuje loňský výsledek s přibližně 16 miliony hektolitrů. „Chování Čechů se s ekonomickou krizí změnilo, přesto je pro českého konzumenta stále prioritou kvalita, ať už pije pivo z lahve či v restauraci. Pro české spotřebitele je stále typický určitý patriotismus. Zákazníci zachovali věrnost svému výběru, jejich reakce spočívala především v příklonu k jinému typu produktu,“ komentuje situaci na trhu Petr Manda, výkonný ředitel útvaru Firemní bankovnictví ČSOB.

Příklon Čechů k nižší ceně lahvového piva vysvětluje Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje: „Lidé dnes mají mnohem širší škálu možností jak investovat své peníze a čas než třeba před deseti lety. V našem odvětví se to projevilo především v přesunu konzumace z provozoven do domácností. Pokud už se lidé rozhodnou, že chtějí strávit čas v restauraci, jsou stále náročnější.“

„Ve spotřebitelském chování se v poslední době profilují dva hlavní trendy. Na jedné straně lidé pijí více levnějšího lahvového piva a pijí ho doma, na druhé straně se mezi pivaři rekrutuje náročnější klientela, která vyhledává kvalitní a neobvyklá piva,“ souhlasí Ladislav Češpiva z Pivovaru Nymburk.

S tím, kde lidé pivo pijí, souvisejí i obalové trendy. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven vzrostl meziročně podíl piva prodávaného v PET lahvích o 11 % a piva v plechovkách dokonce o 16 %. Radek Holopírek z Tradičního pivovaru Rakovník vidí budoucnost prodeje piva v plechovkách. „V příštích letech půjdou plechovky nahoru a i nadále bude klesat poměr piva vytočeného v hospodách ve prospěch toho, které lidé budou pít doma.“ Přes naznačené obalové trendy ale stále největší podíl na trhu zaujímá pivo ve skleněných lahvích, a to 41 %.

Zástupci oboru se o budoucnost českého piva nebojí. „Češi mají rádi dobré pivo a český spotřebitel je nejlepší kontrolor kvality piva,“ říká Vladimír Balach z Českého svazu pivovarů a sladoven. Pavel Regner z Pivovaru Konrád věří, že na trhu bude v budoucnu místo pro všechny typy pivovarů: „Budou zde stále velcí hráči, kteří budou nabízet piva taková ta velká a levnější a k tomu na druhé straně různé minipivovary a mikropivovary, které budou nabízet piva dražší, zvláštní, originální a místní a k tomu budou střední pivovary, ty budou nabízet něco mezi, budou mít stálý sortiment, který občas něčím zpestří.“

Anheuser-Busch InBev předložil oficiální nabídku na koupi majitele Prazdroje

Publikováno:před rokemZdroj:Česká televizeAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev předložila oficiální nabídku na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje, za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 bilionu korun). S odvoláním na sdělení firem o tom informovala agentura Bloomberg. Obě firmy se už v polovině října rámcově dohodly na vytvoření kolosu, který bude vařit téměř třetinu světové produkce piva.

Anheuser-Busch InBev zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to o zhruba polovinu více než závěrečná cena akcie SABMiller ze 14. září, tedy den předtím, než se objevily spekulace o fúzi. Na této ceně se firmy předběžně dohodly už v říjnu.

S fúzí souvisí jiná transakce, ve které americko-kanadský výrobce piva Molson Coors převezme od SABMilleru jeho většinový podíl ve společném podniku MillerCoors. Podnik prodává na americkém trhu piva značek Coors Light, Miller Lite, Blue Moon. Molson Coors za podíl 58 procent zaplatí 12 miliard dolarů (asi 302 miliard korun). Stane se tak druhým největším pivovarem v USA se čtvrtinovým podílem na trhu, napsal list The Wall Street Journal.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou
dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Roste prodej piva z tanku 
i plechovek

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:Jan Klička

Spotřeba piva v ČR se po útlumu postupně probouzí, ale mění se návyky konzumentů. Ti dávají ve větší míře přednost konzumaci doma před restauracemi. Momentálně činí tento poměr 59 ku 41 procentům ve prospěch nákupu 
v obchodech. Pivovary na to reagují zaváděním konceptových restaurací či zaváděním speciálů. Vyplývá to z nového Indexu očekávání firem, který pro obor pivovarnictví zpracovala ČSOB.

Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven vzrostl meziročně podíl piva prodávaného v PET lahvích 
o 11 procent a piva v plechovkách dokonce o 16 procent, zatímco podíl lahvového a sudového piva stagnoval. „Plastové lahve jsou už na svém vrcholu, nyní je boom piva v plechovkách. Je to důsledkem toho, že dospěla nová generace pivařů, které není divné pít pivo z plechovky, což nějakého tatíka těžko naučíte," míní Radek Holopírek z Tradičního pivovaru Rakovník.

Trendem je i tankové pivo přepravované v cisternách. Jeho tržní podíl sice činí jen tři procenta, meziročně je to ovšem skok o šest procent. „Chování Čechů se s ekonomickou krizí změnilo, přesto je pro českého konzumenta stále prioritou kvalita, ať už pije pivo z lahve či v restauraci," říká Petr Manda z ČSOB. „Pokud už se lidé rozhodnou, že chtějí strávit čas v restauraci, jsou stále náročnější," dodává Drahomíra Mandíková z Plzeňského Prazdroje. Současná doba proto přeje speciálům, včetně těch z minipivovarů. Těch je nyní 300, vedle toho je v ČR šest velkých pivovarských skupin a 29 samostatných středně velkých pivovarů.

AB InBev předložil oficiální nabídku na koupi majitele Prazdroje

Publikováno:před rokemZdroj:Finanční novinyAutor:ČTKPrazdroj

Světová pivovarnická jednička Anheuser-Busch InBev předložila oficiální nabídku na koupi svého menšího rivala SABMiller, majitele Plzeňského Prazdroje, za zhruba 107 miliard dolarů (2,7 bilionu Kč). S odvoláním na dnešní sdělení firem o tom informovala agentura Bloomberg. Obě firmy se už v polovině října rámcově dohodly na vytvoření kolosu, který bude vařit téměř třetinu světové produkce piva.

Anheuser-Busch InBev zaplatí za většinu akcií svého konkurenta 44 liber za akcii v hotovosti. Je to o zhruba polovinu více než závěrečná cena akcie SABMiller ze 14. září, tedy den předtím, než se objevily spekulace o fúzi. Na této ceně se firmy předběžně dohodly už v říjnu.

S fúzí souvisí jiná transakce, ve které americko-kanadský výrobce piva Molson Coors převezme od SABMilleru jeho většinový podíl ve společném podniku MillerCoors. Podnik prodává na americkém trhu piva značek Coors Light, Miller Lite, Blue Moon. Molson Coors za podíl 58 procent zaplatí 12 miliard dolarů (asi 302 miliard Kč). Stane se tak druhým největším pivovarem v USA se čtvrtinovým podílem na trhu, napsal list The Wall Street Journal.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Pivo s citronem. Co to je za novoty?

Publikováno:před rokemZdroj:Vitalia.czAutor:Kateřina Čepelíková

Ovoce do piva nepatří, říká nekompromisně pivař. Je to nešvar, myslí si o pivu s citronem jeden sládek. Druhý je tolerantnější: Ke konzumaci takového piva přistupuji s očekáváním nového zážitku.

Plátek citronu se přidává zejména do piv pšeničných. Pšeničné pivo bavorského typu má lehkou chuť s banánovým a hřebíčkovým aroma, pšeničné pivo – belgický witbier zas bývá kořeněn koriandrem a pomerančovou kůrou či různými bylinami, přidání další ovocné složky se tak nabízí. Ne každý s tím však dokáže souznít. „Pokud by mi výčepní přinesl pivo s citronem, viděl by mě u sebe v hospodě naposledy. Nechápu, kde se takový zlozvyk vzal. Ovoce do piva prostě nepatří. Vlastně ani neznám nikoho, kdo by takový patok pil,“ rozčiluje se pivař Kryštof.

Přesto takových lidí u nás zřejmě stále přibývá, protože prakticky každá hospoda, která nabízí pšeničné pivo, má v nápojovém lístku i variantu s citronem. „Citron a obecně žádné ovoce nemá v tradičním českém pivě co dělat, nejedná-li se o ovocné pivo. Nepatří ani do pšeničných piv, kde potom zaniká jeho typická banánová příchuť, která tam vzniká už při výrobním procesu působením kvasinek,“ podporuje názor Kryštofa i Jaroslav Lebeda, sládek a výrobní ředitel Pivovaru Ferdinand. „Dodání plátku citronu do pšeničných piv je nešvar, kterého se chytly některé restaurace s vidinou větší atraktivity, ale z mé zkušenosti si zákazník do druhého piva citron dát nenechá.“

Citron k pivu, nebo v pivu?
Do každého (ani toho prvního) pšeničného piva se ale plátek citronu nedává. Jak jsme si zjišťovali, o stále tak trochu nezvyklém doplňku k pivu je host obvykle informován v nápojovém lístku.

Pokud o něj máte zájem, je dobré se dopředu zeptat, jak vám citron k pivu budou servírovat. Obvykle ho najdete na okraji sklenice (asi jako k limonádě), nicméně pravidlem to není. Můžete ho dostat na extra talířku, už vymačkaný do piva, ale jak jsme se dozvěděli v prostějovské Kolibě U Tří králů, je běžné i to, že se oloupaný plátek citronu vhazuje přímo do sklenice s pivem.

„Nevím, proč se má citron vůbec do piva dávat (i kdyby jen do filtrovaného piva) a docela mi vadí, že když si objednám pšeničné, dostanu ho automaticky s citronem, aniž by se mě někdo zeptal… rád se nechám poučit, ale nikdo mi nenamluví, že se pivo nemá pít jako pivo…?,“ durdí se Dwarf v internetové diskuzi na pivni.info.cz.

Je celkem běžnou praxí, že pokud si nápojový lístek nepřečtete, přinesou vám klidně něco, co vlastně ani nechcete. I v brněnském hotelu Pegas citron také volně vloží přímo do piva, ovšem s kůrou. Což je asi nejméně ideální stav, pokud nejde o bio citron. Alkohol či alkoholické drinky s plátky citrusů jsou totiž jedním z nechtěných zdrojů pesticidů.

Ani sládci se neshodnou
Ne všichni ale na citron či pomeranč v pivu dští oheň a síru. Václav Berka, starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje, se k podávání nestandardních doplňků staví velmi otevřeně: „Ve světě existuje mnoho druhů piva, a piva patří mezi nápoje, které mají velmi rozmanité chuti. Od čokoládově sladkých, přes hořké ležáky až po piva charakteristická velmi intenzivní kyselostí. Pro mne je důležité vědět, co vlastně sládek sleduje, když použije nějaké ´nepivní´ suroviny. Ke konzumaci takového piva pak přistupuji s očekáváním nového zážitku, a když jsem připraven, že nepřijde ta lahodná, příjemně hořká a plná chuť ležáku plzeňského typu, zpravidla nejsem zklamán.“

Je jisté, že záleží na zvyku, přístupu k novinkám i chuťových pohárcích toho kterého konzumenta, ale jak nám řekl rozhodně Jaroslav Lebeda, kvalita piva se vhozením citronu do piva zkazí. „Citron reaguje s oxidem uhličitým, který rychle vyprchá, a pivo se pak stává prázdné a bez řízu. Druhým faktorem je to, že agresivní citronová příchuť zastíní všechny přirozené a typické vůně a chutě piva.“

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.06.2017 22:455.125/5.125