Historie a současnost Rodinného pivovaru Bernard

V roce 1597 skončila v Humpolci éra vaření měšťanského piva, které nahradila produkce z pivovaru, patřícího majitelům heráleckého panství. Pivovar postupně rostl a v 30. letech 20. století zaměstnávala jeho tehdejší majitelka Marie Terezie Fügnerová 40 stálých pracovníků a roční výstav byl 20 tisíc hl. Ležák i světlé a tmavé výčepní pivo měly velmi dobrou jakost a prodávaly se na Humpolecku, Německobrodsku, Ledečsku i Pelhřimovsku.
Po válce, v roce 1949, byl pivovar přeměněn na komunální podnik, později začleněn do národního podniku Horácké pivovary Jihlava a v roce 1960 do národního podniku Jihočeské pivovary České Budějovice. V posledních letech existence humpoleckého pivovaru rostl tlak na jeho zrušení.
Vedení národního podniku již nepočítalo s jeho dalším rozvojem a nastal celkový úpadek včetně poklesu kvality i výstavu piva. V roce 1991 činil výstav pouhých 26 tisíc hl.
pivovar
26. října 1991 Stanislav Bernard, Josef Vávra a Rudolf Šmejkal vydražili zkrachovalý humpolecký pivovar v malé privatizaci. Začali si plnit sen o vybudování pivovaru, který bude nejenom vařit poctivé české pivo, ale bude mít i svůj názor. Prvních deset let po privatizaci (pivovar byl vydražen za pětinásobek účetní hodnoty a technologicky byl tzv. po smrti) bojoval pivovar doslova o přežití. Díky kvalitě piva, servisu a postupném budování značky se podařilo tento sen splnit. BERNARD se stal celostátně známou značkou a pojmem. Současní čeští majitelé pivovaru, Stanislav Bernard a Josef Vávra, však mají další sen - aby se značka BERNARD stala značkou kultovní.
Od roku 2000 působí Rodinný pivovar BERNARD jako akciová společnost a v červenci 2001 do ní jako strategický partner vstoupil pivovar Duvel Moortgat z Belgického království. Českými majiteli jsou Stanislav Bernard a Josef Vávra.
Rodinný pivovar BERNARD v Humpolci dosáhl řady úspěchů a každý rok na jeho kontě přibývají další prestižní ocenění. Se značkou BERNARD se můžete setkat nejenom v celé České republice, ale i v mnoha dalších státech. V roce 2009 výstav pivovaru poprvé překročil hranici 200 tisíc hl alkoholického a nealkoholického piva.
Zdroj:Stránky Rodinného pivovaru Bernard, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Rodinného pivovaru Bernard

Kdy:dle rozpisuObec:HumpolecZdroj:Rodinný pivovar Bernard

Děkujeme za Váš zájem o prohlídku Rodinného pivovaru BERNARD. Přijďte se na vlastní oči přesvědčit, co jsme od roku 1991 v pivovaru dokázali.
Těšíme se na Vaši návštěvu!

Čas prohlídky:
● Pondělí–pátek: 8.00–16.00
● Sobota: 8.00–12.00 (po dohodě až do 16.00)

Minimální počet osob na prohlídku je 10, maximálně 20 osob v jedné skupině. Počet skupin lze domluvit.
V uvedený čas budete mít možnost navštívit i naši značkovou prodejnu (otevírací doba Po - Pá 8.00 -12.00 a 12.30 - 18.00, So 8.00 - 12.00), kde si můžete koupit nepasterizované pivo BERNARD nebo dárkové předměty.

Cena prohlídky:
● Dospělý – 150 Kč
● Senioři – 100 Kč
● Studenti - 100 Kč
● Děti 7 - 15 let - 100 Kč
● Děti předškolního věku - ZDARMA
● Rodinné vstupné (max. 2 dospělí + děti) – 300 Kč
● Sobota – příplatek 50 Kč na každou osobu (Pozn.: V sobotu je pivovar mimo provoz.)

V ceně prohlídky je exkurze v pivovaru s průvodcem a ochutnávka nepasterizovaného piva BERNARD. Před začátkem prohlídky, je třeba zaplatit exkurzi hotově na značkové prodejně BERNARD naproti vchodu do pivovaru. Platba kartou není možná, děkujeme za pochopení.

Na prohlídku není možné vodit ani nosit zvířata!
Pro návštěvu pivovaru je třeba mít pevnější obuv!
Prosíme Vás o rezervaci exkurze minimálně 1 týden dopředu.

Rezervace:
● prohlidka@bernard.cz
● 565 300 201

Aktualizováno: před 2 lety

V pivovaru Bernard se zvýšila produkce na více než dvě stě padesát tisíc hektolitrů

Publikováno:před 3 dnyZdroj:Jihlavská DrbnaAutor:ČTK

Rodinný pivovar Bernard v Humpolci zvýšil za letošní tři čtvrtletí produkci piva o 3,5 procenta na 252 900 hektolitrů. U jeho nejprodávanějšího jedenáctistupňového světlého piva se odbyt v meziročním porovnání zvýšil o čtyři procenta, sdělil mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek. Pivovar postupně modernizuje výrobu, práce se nedávno týkaly i pivovarského komína.

Na letošní výsledky pivovaru měly kromě počasí vliv i prosincové zavedení elektronické evidence tržeb (EET) v restauracích a následný zákaz kouření platný od 31. května. „EET méně než jsme čekali a zákaz kouření více, než jsme čekali,“ uvedl Mikulášek. Podotkl, že na větší hodnocení dopadu zákazu kouření je ještě brzo, ale podle prvních ohlasů, které má pivovar od „svých“ hostinských, se návštěvnost restaurací snížila. Projevilo se to nejvíc s podzimem, kdy začala být kuřákům venku před hospodami zima.

Bernard vaří nepasterizované, nefiltrované a kvasnicové pivo, kromě toho čtyři druhy nealkoholického piva. V sortimentu má i svrchně kvašené pivo. Světlá jedenáctka se na celkovém prodeji od ledna do konce září podílela téměř 30 procenty. Na odbytu mají výrazný podíl také další světlá piva značky Bernard, desetistupňové a dvanáctistupňové.

Loni se roční výstav humpoleckého pivovaru zvýšil o 4,4 procenta na rekordních 315.400 hektolitrů piva. Kvůli dlouhodobému růstu produkce podnik rozšiřuje zázemí, letošní investice se týkaly i provozu na stáčení piva do láhví a varny. Nyní pracovníci v pivovaru instalují výkonnější kotel, který dodává páru potřebou pro výrobu piva. Pracovníci zároveň opravili nerezovou vložkou vnitřek pivovarského komínu měřícího 32 metrů.

Tržby za tři čtvrtletí pivovar ještě nezveřejnil. V prvním letošním pololetí činily jeho tržby za pivo 345,5 milionu korun, zatímco ve stejné době minulého roku 331,3 milionu korun.

Výstav pivovaru Bernard do září stoupl o 3,5 pct. na 252.900 hl

Publikováno:před 6 dnyZdroj:Haló novinyAutor:ČTK

Rodinný pivovar Bernard v Humpolci zvýšil za letošní tři čtvrtletí produkci piva o 3,5 procenta na 252.900 hektolitrů. U jeho nejprodávanějšího jedenáctistupňového světlého piva se odbyt v meziročním porovnání zvýšil o čtyři procenta, sdělil mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek. Pivovar postupně modernizuje výrobu, práce se nedávno týkaly i pivovarského komína.

Na letošní výsledky pivovaru měly kromě počasí vliv i prosincové zavedení elektronické evidence tržeb (EET) v restauracích a následný zákaz kouření platný od 31. května. »EET méně než jsme čekali a zákaz kouření více, než jsme čekali,« uvedl Mikulášek. Podotkl, že na větší hodnocení dopadu zákazu kouření je ještě brzo, ale podle prvních ohlasů, které má pivovar od "svých" hostinských, se návštěvnost restaurací snížila. Projevilo se to nejvíc s podzimem, kdy začala být kuřákům venku před hospodami zima.

Bernard vaří nepasterizované, nefiltrované a kvasnicové pivo, kromě toho čtyři druhy nealkoholického piva. V sortimentu má i svrchně kvašené pivo. Světlá jedenáctka se na celkovém prodeji od ledna do konce září podílela téměř 30 procenty. Na odbytu mají výrazný podíl také další světlá piva značky Bernard, desetistupňové a dvanáctistupňové.

Loni se roční výstav humpoleckého pivovaru zvýšil o 4,4 procenta na rekordních 315.400 hektolitrů piva. Kvůli dlouhodobému růstu produkce podnik rozšiřuje zázemí, letošní investice se týkaly i provozu na stáčení piva do láhví a varny. Nyní pracovníci v pivovaru instalují výkonnější kotel, který dodává páru potřebou pro výrobu piva. Pracovníci zároveň opravili nerezovou vložkou vnitřek pivovarského komínu měřícího 32 metrů.

Tržby za tři čtvrtletí pivovar ještě nezveřejnil. V prvním letošním pololetí činily jeho tržby za pivo 345,5 milionu korun, zatímco ve stejné době minulého roku 331,3 milionu Kč.

Humpolecký Bernard zvýšil v pololetí produkci rozšiřuje své výrobní zázemí

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Průmyslová automatizacaAutor:ČTK

Humpolec (Pelhřimovsko) 20. srpna (ČTK) - Rodinný pivovar Bernard zvýšil v prvním pololetí výstav piva v meziročním porovnání o 5,6 procenta na 160.000 hektolitrů. Nejúspěšnějším měsícem pivovaru byl v tomto období červen, kdy produkce piva překonala 40.800 hektolitrů a v porovnání se stejným loňským obdobím vykázala více než třináctiprocentní růst. ČTK to sdělil mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek.

K rostoucímu odbytu piva Bernard podle mluvčího přispěl marketing, ale i počasí. "Zákazník si rád najde kvalitní pivo, o což se snažíme dlouhodobě," doplnil. Začátkem srpna překonal výstav pivovaru 200.000 hektolitrů. Bernard vaří nepasterizované, nefiltrované a kvasnicové pivo, kromě toho čtyři druhy nealkoholického piva. V sortimentu má i svrchně kvašené pivo. Téměř třetinu produkce pivovaru představuje jedenáctistupňové světlé pivo, jehož odbyt v pololetí stoupl o dalších 6,6 procenta.

Tržby za pivo měl pivovar od ledna do konce června 345,5 milionu korun, ve stejné době minulého roku to bylo 331,3 milionu Kč. Loni se roční výstav humpoleckého pivovaru zvýšil o 4,4 procenta na rekordních 315.400 hektolitrů piva. Kvůli dlouhodobému navyšování produkce podnik rozšiřuje své výrobní zázemí, což se v tomto roce týká i varny. Nové technologie v její přistavěné části jsou nyní ve zkušebním provozu.

K popularitě pivovaru přispívají jím pořádané akce. Tisíce lidí navštívily červnový festival Bernard Fest v Humpolci. Oslava piva značky Bernard nazvaná Den Bernarda se bude popáté konat v českých a slovenských hospodách čepujících humpolecké pivo 4. října.

Výzva: I my jsme museli uplácet hostinské, říká zachránce malých pivovarů Bernard

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Seznam.czAutor:Jindřich Šídlo

Když Andrej Babiš vysvětloval Čapí hnízdo, nechal jsem se vyškrtnout ze seznamu podporovatelů ANO, říká úspěšný podnikatel.
Článek

Pětadvacet let je Stanislav Bernard, spolumajitel stejnojmenného pivovaru v Humpolci, symbolem úspěchu českého kapitalismu. Ze zhuntovaného pivovaru udělal se svým společníkem Josefem Vávrou prosperující podnik, do nějž v roce 2001 vstoupil belgický pivovar Duvel Moortgat.

„Nejtěžší období pro nás začalo v půlce 90. let, kdy velké pivovary začaly uplácet hostinské, aby změnili značku piva," vzpomíná jednašedesátiletý Bernard na začátky svého podnikání. Ačkoliv ke stejné praxi přistoupil jistý čas i jeho pivovar, před osmi lety to dělat přestal. A Bernarda tahle zkušenost přivedla k angažmá v Nadačním fondu proti korupci.

Ačkoliv je Bernard dodnes zastupitelem za ODS v Humpolci, tvrdí, že jej politika přestala zajímat. Loni na jaře se nechal vyškrtnout ze seznamu příznivců hnutí ANO na jejich webových stránkách. „Impulsem bylo Čapí hnízdo. Když jsem viděl, jak pan Babiš nevysvětluje podstatu té kauzy a dal si to dohromady s tím, že je ministr financí a po ostatních vyžaduje přesnost a pořádek," vysvětluje Stanislav Bernard.

Podívejte se ve videu nahoře na celý rozhovor se Stanislavem Bernardem o tom, proč Češi pijí méně piva, o hrozbách pro české hospody i o tom, jak objevil vnitřní jógu.

Pijte pivo Bernard

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Neviditelný pes

Pro Británii to byla zkouška, zdali je pořád ještě svobodná – zda v BBC zůstane Top Gear. Dokud to byl Top Gear s Jeremym, Richardem a Clarksonem, byla to Británie Beatles a Frost over England. Pak Jeremyho Clarksona vyhodili kvůli trapné zámince sporu o spálený biftek a je to Británie trapných premiérů, kteří vyhlašují referenda jen proto, aby je prošvihli, a mladí lidé hlasují pro vyžilého bolševika.

Pivo Bernard se svým kulturním přesahem, to je zase u nás ostrůvek svěžího vzduchu, ostrůvek recese a sršatých nápadů. Je to jako v závěru Čapkova R.U.R. Dokud žárovička svítí, žijem, říkají si postavy hry a sledují, jak jedna po druhé žárovičky hasnou. Pivo Bernard a jeho reklamy jsou taková žárovička v dusivé tmavošedé mlze mazlavé korektnosti zamořené chaluhami zákazů.

A už je to tady, reklama s tancující černoškou je sexistická a rasistická. Na námitku Stanislava Bernarda, že námitky proti reklamě mají čtyřprocentní podporu, oponuje růžolící aktivistická soudružka, že na čtyři procenta je třeba brát stejný ohled jako na čtyřprocentní homosexuální menšinu. Že jí není hanba, chtělo by se říct. Jenže ona jí hanba být nemůže, protože má skořápku na zadku a nemá ponětí o padesátých létech, kdy jiné takové růžolící soudružky taky hořely pro svoji pravdu.

Historka z té doby: obrátila se taková růžolící na moji matku s prosbou o radu, že ona miluje soudruha Pepíčka a soudruh Pepíček vzdoruje a že už organizace ho vyzvala, aby se vyjevil, a on je jako dub, a co by ona, jako zkušená soudružka, poradila? Moje matka jí poradila, aby si umyla vlasy. Zrudla rozhořčením a běžela ji udat.

Ve věci reklamy pivovaru Bernard by si tyhle dvě soudružky mohly podat přes propast času ruce. Tamti soudruzi pivo Bernard utnuli. Ti noví soudruzi se o to snaží.

Proč jsou pořád nějací soudruzi?

Tak aspoň pijte pivo Bernard, dokud smí být. Já mu připiju červeným vínem bez černošky.

Bernard provokuje feministky. Opravil kritizované „sexistické“ billboardy

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:ParlamentníListy.czAutor:David Hora

Kritika ze všech stran se snáší na pivovar Bernard. A to kvůli reklamě. Ta podle některých obsahuje sexistické prvky. Pivovar sice zareagoval novými billboardy, podle některých ale v tomto směru zase nepříliš povedeně.

Na nové billboardy zareagovali v minulých dnech zástupci Stínové rady pro reklamu, kteří majiteli napsali otevřený dopis. Panu Bernardovi vyčetli nejen údajně sexistické prvky v předešlých reklamách, ale v tomto kontextu se jim nelíbí ani reklamy nové.

V otevřeném dopise vysvětlují, co se jim nelíbí ani na nových billboardech. „Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaši, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí,“ píše se v dopise.

Nyní se do nových reklam opřela i Johanna Nejedlová na stránkách Deníku Referendum. „Marketingoví kreativci pivovaru Bernard se opět pochlapili (záměrně používám tahle slova) a představili nové reklamní billboardy, na nichž předchozí motivy půllitru a ‚pin up girl‘ doplnili o obličej majitele pivovaru Stanislava Bernarda a nápis ‚feminist edition‘, ‚za vším hledej ženu‘ či ‚pivo s koulemi‘,“ píše Nejedlová s tím, že pivovar, aby reagoval na kritiku, zvolil trapnou frašku, jíž se podle jejího názoru pokouší provokovat feministky.

Nejedlá ve svém komentáři píše, že ji zaráží, že nejen Bernard, ale ani žádný další výrobce piva si neuvědomuje nebo naschvál nevidí, že úplně opomíjí polovinu populace, když svoji reklamu cílí jen na muže. Nakonec se zamýšlí i nad tím, jestli lidé vůbec chtějí ve veřejném prostoru reklamu na alkohol. „Shodli jsme se, že reklamy na cigarety jsou nepřijatelné. Stejně tak by podle mne měly být nepřijatelné i reklamy na alkohol, který je prokazatelně obdobně nebezpečný,“ míní autorka článku.

Rodinný pivovar Bernard se může pochlubit pestrou škálou speciálů

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:iDNES.cz

Aby vše ze svého sortimentu představil i svým zákazníkům, rozhodl se před několika lety spustit projekt Rotující pípa, který se prvotně usídlil pouze v místech prodeje. Jedná se o koncept výčepního kohoutu, na němž se v hospodách, kde se čepuje Bernard, střídají jednotlivé pivní druhy.

Zákazník tak má možnost ochutnat postupně všechny druhy piva Bernard.

Celý projekt je založený na retro stylu, kdy pro každý druh piva vznikl originální obrázek PIN-UP dívky. Za tři roky se koncept Rotující pípy v hospodách stal velmi oblíbeným, a tak zhruba před dvěma lety začal pivovar postupně zveřejňovat jednotlivé dívky i na svém firemním facebookovém profilu. Jednotlivé dívky vzbudily již v té době větší či menší vlnu zájmu, vše vyvrcholilo v prosinci 2015 v případě Černé 12, kdy se naplno rozhořela kritika zejména ze strany různých genderových a feministických skupin.

Na základě těchto ohlasů se pivovar Bernard rozhodl svou Rotující pípu představit široké veřejnosti v rámci květnové masivní outdoorové kampaně. Jednotlivé dívky jste tak mohli zahlédnout na billboardových plochách po celé České republice i Slovensku. Kampaň opět rozdmýchala vlnu kritiky, a proto se v pivovaru Bernard rozhodli na červen připravit sérii tří vizuálů PIN-UP s obličejem p. Bernarda, kde se snaží humorným způsobem téma PIN-UP odlehčit a ukázat lidem, že by se na svět měli dívat s větší dávkou nadhledu.

Sexistická reklama? Bernard opět pohoršil feministky

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav Petr

Humpolecký pivovar znovu provokuje a snaží se přilákat pozornost. Oprášil retro pin-up girls na svých bilboardech. Kritici a strážci genderové diskriminace ho už vyzvali ke stažení téhle údajně sexistické kampaně.

Mladá černoška v krátkých růžových šatech tleská černé dvanáctce od Bernarda, jiná spoře oděná a v lyžích se pak usmívá zády opřena o sklenici bernardího piva Černá lavina.

Na jiném bilboardu stojí usměvavá roztleskávačka v červeném dresu a obličejem samotného Stanislava Bernarda před orosenou sklenici a nápisem Pivo s koulema. Takzvané pin-up girls s Bernardovou hlavou prezentuje pivovar jako „Feminist edition“.

Spolumajitel humpoleckého pivovaru Stanislav Bernard těžko mohl ještě víc popíchnout feministky a zanícené strážce genderové diskriminace. V kampani za „rotující pípu“ s nabídkou více druhů humpoleckých piv v podstatě oprášil bilboardy z roku 2015. A pohledným nakresleným kráskám v americkém retro stylu přidal v některých případech svůj obličej.

Nominace na Sexistické prasátečko
„Cílem bylo jednak udělat si trochu legraci, a to i ze sebe, a také chceme naznačit lidem, aby se nebrali tak moc vážně. Jde také o to, vyvolat diskusi nad svobodou projevu. Kampaň je naprosto v souladu se zákony i etikou. Jen se nechceme nechat sešněrovat všelijakou překorektností nebo přeregulovaností,“ vyjádřil se Bernard pro server Lidovky.cz.

Reakce na sebe nedala dlouho čekat. Bilboard se už u nás objevil v nominacích na letošní ročník Sexistické prasátečko. A skupina aktivistů včele se Stínovou radou pro reklamu, nebo slovenským (Bernard se hodně prodává na Slovensku) webem Sexistický kix vyzvala Bernarda v otevřeném dopise, aby celou kampaň stáhl.

„Tyto reklamy navazují na Vaši online kampaň z předešlých let, vůči které se zvedla vlna kritiky ze strany široké veřejnosti z důvodu jejich sexistického (a v některých případech i rasistického) obsahu,“ píší Bernardovi.

A na jiném místě dodávají: „Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaší, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí.“

Vlna kritiky nebo názor hrstky lidí?
Bernard s těmito názory nesouhlasí, ale vadí mu nejvíc, že autoři dopisu podle jeho názoru lžou, když tvrdí, že už původní verze kampaně „zvedla vlnu kritiky ze strany široké veřejnosti“.

„O žádnou širokou veřejnost se nejednalo. Skupiny kritiků na Facebooku a jinde byly mnohem méně početné oproti množství lidí, které nám naopak vyjádřilo podporu,“ říká spolumajitel humpoleckého pivovaru.

O tom, že aktuální kampaň pivovaru nelze označit za vyloženě sexistickou a už vůbec ne neetickou, jsou přesvědčeni i někteří odborníci na marketink a reklamu. „Sexistická? To určitě není. Bernard chce možná spíš provokovat, vyvolat pozornost,“ říká legenda v oboru reklamy a marketingu Jiří Mikeš, někdejší prezident Rady pro reklamu a exředitel Asociace komunikačních agentur.

O reklamě ve všech souvislostech přednášel například na Světovém kongresu reklamy, na Vídeňské univerzitě, na FAMU a věnuje se výuce komerčních komunikací na Fakultě mezinárodních vztahů pražské VŠE.

Mikeš má ale s kampaní Bernarda jiný problém. „Nechápu ji, nelíbí se mi. Nerozumím tomu, proč spojovat v kampani pivo a ženy. Jakože Bernard je pivo pro ženy?,“ dodává Mikeš.

Začalo to Aničkou Dajdou
Humpolecký pivovar – na rozdíl od většiny konkurence - skutečně umí v reklamě vyvolat pozornost a jeho kampaně provokují. Nejen, že od počátku dává sám Bernard v různých podobách svou tvář etiketám piv a bilboardům, ale i tématy prezentace.

Mnozí si například pamatují bilboardy ze série „Svět se zbláznil, držte se“, ve kterých od roku 2004 komentoval různé absurdní situace ve společnosti – počínaje vystoupením falešně zpívající Aničky Dajdou při soutěži Superstar.

Bernardovy reklamy se tak úspěšně vymykají klasické prezentaci pivovarů ve stylu rozjásaných partiček a hromadných oslav té jediné správné značky.

Jednou z mála výjimek se stala před dvěma lety mystifikace Gambrinusu, když úspěšně skoro celý květen vydával své pivo za značku nového minipivovaru Patron a mnozí pivaři na trik skočili.

Rasistické, urážlivé k ženám. Bernard provokuje a opět sklízí kritiku

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:iDENS.czAutor:Filip Horáček

Na vytrvalou, několik let trvající kritiku svých reklam feministkami zareagoval pivovar Bernard svérázně. Na stovkách billboardů po Česku začal majitel propagovat černé pivo s afrem na hlavě a prémiový ležák představuje jako „pivo s koulemi“. Kritiků se tím však nezbavil, naopak.

„Snažíme se humorným způsobem odlehčit téma pin-up a ukázat lidem, že by se na svět měli dívat s větší dávkou nadhledu,“ vysvětlil pivovar svůj nejnovější reklamní počin. Stojí za ním reklamní agentura Butterflies & Hurricanes.

Nejde o ojedinělý výstřelek, ale o reakci na kritiku, která se táhne za několika jeho kampaněmi na rotující pípu. Ta umožňuje hospodským z jednoho výčepního kohoutu střídat pivní speciály, aby hosté postupně ochutnali všechny chutě.

Začalo to už před lety, kdy tento svůj projekt začal pivovar z Humpolce lokálně propagovat pomocí takzvaných pin-up dívek - tedy obrázků, které se masově rozšířily v pop kultuře a symbolizují sexuální symboly. Jednou z nejznámějších pin-up girl byla Marylin Monroe.

V kampani pivovaru každý pivní speciál symbolizovala jiná dívka v retro stylu. Kritiku si Bernard vyslechl už ve chvíli, kdy vizuály umístil na Facebook. Feministky, ale nejen je, zvedla ze židle zejména reklama na černou 12°, reprezentovanou polonahou černoškou. „Od té doby se potýkáme s útoky od různých genderových a feministických skupin, které nás a naši kampaň kritizují, často dost nevybíravým způsobem,“ sdělil mluvčí Zdeněk Mikulášek.

Vizuály s ženami s tmavou barvou pleti na černou dvanáctku nebo černou lavinu pobouřily a vysloužily si přívlastky „rasistické“ a „sexistické“.

Kritika neutichla ani letos, když v květnu pivovar spustil další podporu své rotující pípy a své „pivní víly“ umístil na billboardy. Nyní kvůli negativním ohlasům mění hlavy žen za tvář majitele Stanislava Bernarda, který se na řidiče směje jako černoch nebo transvestita. Ani tyto svérázné reklamy na „pivo s koulema“ či s bujarým afrem kritiky neukonejšily.

„Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaší, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí,“ napsala Stanislavu Bernardovi Stínová rada pro reklamu spolu s dalšími jednotlivci a organizacemi. Podotýkají, že vyobrazení polonahých žen nesouvisí s produktem a žádají stažení billboardů.

„Kampaň pivovaru Bernard je do určité míry kontroverzní. No a co? Je to reklama na pivo. Neřeším, jestli se mi nápad líbí či nelíbí, ale reklama je od toho, aby zaujala. To se Bernardu rozhodně podařilo, a že reklama pracuje s určitou mírou nadsázky, je její přirozený princip,“ hodnotí kampaň Ondřej Obluk, ředitel tuzemské pobočky reklamní agentury Ogilvy & Mather.

„Reklamy, které nedostatek nápadu nahrazují nahým ženským tělem, jsou bezpochyby sexistické a trapné, tady ale nevidím jediný důvod, proč by měla někoho urážet. Navíc kůži na trh nese pan Bernard, který propůjčil reklamě svoji tvář, nikoliv feministky. Jestli je kampaň uráží, mohou pít jinou značku piva,“ dodal.


Co vzkazuje pivovarník Bernard feministkám, které bojují proti jeho kampani?

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Reflex.czAutor:Marek Stoniš

Pivovarník Stanislav Bernard se pro Reflex.cz vyjádřil k aktivistkám ze Stínové rady pro reklamu, které žádají stažení jeho billboardové kampaně „Feminist edition“ kvůli údajnému sexismu.

„Ony mají svůj problém a snaží se ho řešit na úkor všech,“ říká v krátkém rozhovoru. „Bojem, zákazy nebo regulacemi. Já jim ze srdce a bez ironie přeji to nejlepší. Pokud ony budou vnitřně spokojené, nebudou — s prominutím - blbnout kolem takových věcí, jako je reklama na pivo. Já je respektuju, nemám s nimi žádný problém, nebojuji s nimi. Ale protože celou problematiku týkající se podobného typu aktivismu studuji několik let, vím, že za aktuálními problémy kolem mé kampaně je problém, který mají především ony samy se sebou.“

O tom, co se prostřednictvím kampaně snaží Stanislav Bernard říct o naší společnosti, si můžete poslechnout ve videu.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.18.11.2017 15:1488