Novinky a zajímavosti ze světa piva

zprávy ze všech pivovarů

ZUBRFEST 2018: tisíce návštěvníků a nejlepší pivo roku

Publikováno:včeraZdroj:Pivovar ZubrAutor:Jana DobrovskáZubr

Přerovský pivovar Zubr po roce přivítal všechny milovníky dobrého piva, kvalitní hudby a té nejlepší zábavy. Branou pivovaru prošlo v sobotu 16. června více než 5 000 návštěvníků, kteří zaplnili pivovar a společně si vychutnali 22 000 půllitrů piv Zubr. Dvě hudební stage představily řadu populárních českých a slovenských interpretů v čele s Martou Jandovou, Horkýže Slíže, Vypsanou fiXou nebo Desmod. Už tak nabitý program doplnila Freestyle motocross show s Liborem Podmolem společně se strongmanem Jirkou Tkadlčíkem a autogramiádou hokejistů z HC ZUBR Přerov. Pomyslnou třešničkou na dortu byl závěrečný ohňostroj, který byl letos opravdu mimořádně povedený.

„Zubrfest je již tradicí, která pro mě osobně vždy odstartuje pohodové letní období. Proto mě těší, že se celý festival rok od roku posouvá a nastavuje si stále vyšší laťku. Atmosféra pivovaru, který se zaplní tisíce lidmi, je jedinečná. Bylo vidět, že se lidé dobře baví a my jsme vždy rádi, když můžeme naše fanoušky u nás přivítat. I proto jsme se rozhodli, že k Zubrfestu a dubnové oslavě narozenin přidáme letos akci novou, a to Dočesnou se Zubrem, která 1. září poprvé proběhne také přímo v pivovaru,“ říká Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr.

Zubrfest tento rok poprvé nabídl možnost zakoupení vstupenky online a přilákal tak návštěvníky nejen z Přerova a jeho blízkého okolí. Na hosty čekaly hektolitry dobrého piva, mezi nimi i nejlepší ležák roku 2018, oblíbená jedenáctka Zubr Grand, která je absolutním vítězem soutěže o Zlatý pohár PIVEX - PIVO 2018. Tu od čtyř do pěti hodin odpoledne čepoval pivovar přímo z ležáckého sklepa zcela zdarma. Ochutnat bylo možné kompletní sortiment pivovaru včetně cideru Royal Dog. Na vlastní kůži mohli návštěvníci výrobu piva zažít i při exkurzích, které byly organizovány v rámci doprovodného programu.

„I letos darujeme část výtěžku Zubrfestu tam, kde je to nejvíce potřeba, konkrétně se jedná o Hematologicko-transfúzní oddělení nemocnice Přerov. Je to to nejmenší, co můžeme udělat, abychom jim touto cestou poděkovali za jejich záslužnou práci,“ doplňuje Tomáš Pluháček. Dárcovství krve a záchraně lidských životů vzdal Zubrfest hold i oceněním šesti pravidelných dárců krve, kterým odpoledne na chvíli patřilo hlavní pódium.

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí pivovarské skupiny PMS. Pivovar je držitelem ocenění Klasa A a Regionální potravina a známky CHZO "České pivo". Nejprodávanějším pivem z produkce je 11° ležák Zubr Grand, absolutní šampion degustační soutěže Zlatý pohár Pivex – PIVO 2018, vítěz v kategorii ležáků v ročnících 2018 a 2017 a rovněž vítěz soutěže České pivo 2017 v kategorii jedenáctistupňových piv. První místo v soutěži České pivo 2017 si odnesl také Zubr Premium, a to v královské kategorii světlých ležáků. Zubr Premium je zároveň držitelem absolutního vítězství v soutěži Zlatý pohár Pivex – PIVO 2016. Na loňském jubilejním ročníku soutěže PIVEX 2017 byl pivovar Zubr zvolen pivovarem čtvrtstoletí. Novinkou ve stálém sortimentu je 12° ležák Zubr Gradus.

Rekvalifikační kurz VÚPS - Pivovarnické a sladovnické práce V. běh.

Publikováno:před 14 dnyZdroj:VÚPS a.s.Autor:Ing. Jaromír Fiala

Kurz bude probíhat dle nové akreditace MŠMT, stačí ukončené střední vzdělání (maturita není třeba), v Praze a nově i v Brně (dle zájmu uchazečů), opět v rozsahu 121 hodin teoretické výuky a 180 hodin praktické výuky do konce března 2019. Výuka probíhá v mikrobiologických a analytických laboratořích VÚPS, školících prostorech Výzkumného senzorického centra, čtvrtprovozních a poloprovozních pivovarech. Lektory jsou zaměstnanci VÚPS a pracovníci z pivovarsko - sladařské praxe (celkem 37 lektorů).

REKVALIFIKAČNÍ KURZ VÚPS, a.s., PIVOVARNICKÉ A SLADOVNICKÉ PRÁCE
dle akreditace MŠMT-1374/2018-1/38 udělena 11.4.2018 do 11.4.2021

Další běh kurzu bude zahájen 1. října 2018
Přihlášky je možné zasílat do 30. června 2018

Vstupní předpoklady:
Ukončené střední vzdělání
Platný zdravotní průkaz pro práci v potravinářství
Minimální věk 18 let
Místo výuky: Praha nebo Brno (dle zájmu uchazečů)
Forma vzdělávání: prezenční - účast na kurzu musí být min. 80%
Metoda výuky: přednáška, procvičování, praxe
Cena: 70 000,- Kč (DPH = 0)

Kurz bude probíhat v rozsahu 121 hodin teoretické výuky a 180 hodin praktické výuky do konce března. Výuka probíhá v mikrobiologických a analytických laboratořích VÚPS, školících prostorech Výzkumného senzorického centra, čtvrtprovozních a poloprovozních pivovarech. Součástí kurzu jsou zkoušky pro certifikát "Vybraný posuzovatel pro senzorickou analýzu piva" a závěrečné teoretické a praktické zkoušky ze získaných znalostí a dovedností v okruhu Technologie sladu, Technologie piva a Laboratorní kontrola.

Lektory jsou zaměstnanci VÚPS a pracovníci z pivovarsko – sladařské praxe.

Další informace jsou na www.beerresearch.cz na samostatné stránce "Rekvalifikační kurz".
Odborným garantem kurzu je Ing. Jaromír Fiala, Ph.D., fiala@beerresearch.cz

Pivovar Holba do května zvýšil prodej piva o 5 procent na 123 800 hektolitrů

Publikováno:před 14 hodinamiZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTKHolba

Pivovar Holba z Hanušovic na Šumpersku v prvních pěti měsících letošního roku meziročně zvýšil prodej piva o pět procent na 123.800 hektolitrů. Vzrostl prodej piva v sudech i lahvích, řekl dnes ČTK ředitel pivovaru Vladimír Zíka.

Letní počasí podle něj plní zahrádky a provozovatelé restaurací ve výletních místech prodávají až několikanásobně více piva. "U nás v Jeseníkách je už od května celkem teplo a to láká vyrazit do hor. Zatím turisté přijíždějí většinou o víkendech, ale i to je na výtočích znát. Kapacitně stačíme rostoucí poptávku plynule vykrývat," uvedl Zíka.

Zatímco loni v květnu Pivovar Holba prodal 2000 hektolitrů desetistupňového piva, letos to bylo třikrát více. Podle Zíky se zvýšil prodej i ostatních piv z produkce hanušovického pivovaru. Odbyt piva vzrostl také v červnu, kdy s nástupem teplého počasí hanušovický pivovar podle Zíky zaznamenává prodejní rekordy. Denně expeduje přes 2000 hektolitrů piva, což je více než dvojnásobek ročního průměru.

Také sesterský přerovský Pivovar Zubr díky rozšiřování distribuce a teplému počasí zvýšil na jaře prodej sudového piva meziročně o několik procent. Mimořádně úspěšný byl v tomto ohledu květen, řekl ČTK ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček. "Náš výstav, který mířil do sudů, se od ledna do května oproti loňskému roku zvýšil o dva procentní body, a to i navzdory novým opatřením, se kterými se provozovny musely v letošním a loňském roce vyrovnat," uvedl Pluháček. Silným měsícem byl podle něj hlavně květen, kdy výstav Pivovaru Zubr meziročně vzrostl o osm procent, přičemž sudového piva prodala firma o sedm procent více.

"Vzhledem k stále trvajícímu trendu poklesu spotřeby čepovaného piva, se kterým se pivní trh dlouhodobě potýká, jsme s květnovými výsledky velmi spokojeni," podotkl Pluháček. Vyšší prodej piva přisoudil rozšiřování distribuce a důrazu na kvalitu vyráběného piva. "Samozřejmě nelze nezmínit ani to, že na růst prodejů v květnu mělo vliv i slunečné a na toto období extrémně teplé počasí, které přilákalo lidi na zahrádky restaurací," dodal Pluháček.

Pivovary Holba, Zubr a Litovel patří do pivovarnické skupiny středomoravských pivovarů PMS Přerov. Jejich celkový roční výstav je do jednoho milionu hektolitrů piva. Pivovary prodávají svá piva především na Moravě a ve východních Čechách.

Mluvčí roku 2018 je z Plzeňského Prazdroje

Publikováno:před 16 hodinamiZdroj:České nápojePrazdroj

Tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková získala prestižní ocenění v oboru komunikace, stala se Mluvčí roku 2018.

Znovuobnovenou soutěž společně organizuje Asociace public relations agentur (APRA) a PR Klub. V letošním roce bylo na tuto cenu nominováno odborníky na PR a novináři celkem 28 tiskových mluvčích z různých institucí a firem. Do užšího finále byla porotou složenou z dlouholetých expertů v oboru public relations a šéfredaktorů či seniorních redaktorů nominována nejlepší pětice, z níž pak vzešla vítězka.

Jitka Němečková působí v Plzeňském Prazdroji na uvedené pozici od roku 2016. Předtím pracovala jako manažerka komunikace společností Unipetrol a Spolana. Kariéru tato absolventka Vysoké školy ekonomické začínala jako redaktorka v odborném časopisu Marketing & Media.

„Aktivní a efektivní komunikace je důležitou součástí firemní strategie Plzeňského Prazdroje, máme radost a zároveň jsme hrdí, že naše tisková mluvčí obdržela toto ocenění. Což mimo jiné potvrzuje, že propagace naší firmy i portfolia našich značek stojí na skvělé práci zkušených profesionálů,“ říká Grant Liversage, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.

Špinavá bruneta, lehká bloncka. Pivovar se omluvil za sexistickou reklamu

Publikováno:před 16 hodinamiZdroj:Reflex.czAutor:Tereza Stonišová

Z českého prostředí to známe velmi dobře: Pivo pro holky bude růžové, čtrnáctistupňové pivo bude „zakázané“, a tak dále. Neděje se to ale jen u nás – v Jihoafrické republice došlo minulý týden k malému skandálu, když tamní oblíbený minipivovar pojmenoval svá piva způsobem, který rozhořčil jeho zákazníky.

Lehká bloncka, kterou už měl každej. To je jen jeden z mnoha názvů, který se objevil u nově pojmenovaných pivních speciálů pivovaru. Proti rádobyvtipným označením, které si dělají legraci mimo jiné z jiných národů (Portugalců), se ohradila jako první početná instagramová pivní komunita, která daný pivovar sleduje.

„Misogynie není vtipná. Víme, že sex prodává, ale tohle nesměřuje na ten správný sex,“ uvedla například jedna z blogerek. Pivovar se záhy za nevhodná označení omluvil a reklamu, která byla dostupná především na sociálních sítích, stáhl.

Omlouváme se
Pivovar, který se jmenuje Vale Bru, uznal svou chybu a ve svém tiskovém prohlášení uvedl, že „…za nevhodná označení přijímá plnou odpovědnost. Bylo to necitlivé a nesprávné a my se tímto omlouváme,“ uvádí zpráva pivovaru.

Vlastně to ale není sexismus, co na označení Špinavá bruneta (následovaná až nechutným popisem) nebo Lehká bloncka zaráží. Jde spíš o to, že názvy nijak nevnadí k pití, na čemž se alespoň dle některých komentářů na sociálních sítích shodli muži i ženy.

A je úplně jedno, jestli jste feministka, antifeminista, jestli vám bojovníci proti stigmatizacím a stereotypům lezou na nervy, nebo naopak takovými bojovníky jste. Nebo pivo s popiskem „Když vlhne a stříká, víte, co to znamená“ ve vás vyvolá chuť se jej napít?

Staropramen zvýšil export, v Británii sází na pivo Pravha

Publikováno:před 16 hodinamiZdroj:MediaGuru.czStaropramen

Staropramen se v zahraniční komunikaci spojuje s Prahou, ve Velké Británii má úspěch desítka Pravha.
V loňském roce prodala značka Staropramen v Česku a zahraničí 3,1 milionů hektolitrů svého piva, což je o šest tisíc hektolitrů více než předloni. Zatímco na tuzemském trhu prodeje poklesly, o 13 tisíc hektolitrů vzrostl export.

„Export je pro nás v dnešní době důležitým generátorem růstu. Domácí trh byl loni v oblasti gastronomie bohužel výrazně zasažen zákazem kouření i dopadem dalších opatřeních státu, a to snížilo celkovou spotřebu piva v Česku na osobu v průměru o 5 litrů. Úspěšné prodeje v zahraničí nám tento pokles trhu v Česku nahradily a přinesly i další hektolitry navíc,“ vysvětlil generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen Petr Kovařík s tím, že nyní je toto smíchovské pivo po Velkopopovickém Kozlu druhou nejprodávanější českou pivní značkou v zahraničí.

Na zahraničních trzích využívá značka jinou marketingovou strategii než v tuzemsku. Zatímco doma se od loňského roku vrací ke svým smíchovským kořenům, v cizině sází na spojení s Prahou i českou pivní kulturou.

Staropramen je v současné době v prodeji v 33 zemích světa. „Naším cílem není být v co nejvíce zemích světa, ale vybíráme si jen ty strategické trhy. Tam, kam vstoupíme, se snažíme dělat dobrou práci,“ uvedl Petr Kovařík.

Největší exportní zemí je Slovensko, mezi další velké trhy patří Švédsko, Německo nebo Velká Británie. Nově se k významným trhům řadí také Polsko, kde rostou prodeje Staropramenu v posledních dvou letech v řádech desítek procent. Licenčním trhům vládne Ukrajina a Rusko, které následují země střední a jihovýchodní Evropy, jako je Maďarsko, Chorvatsko, Bulharsko, Srbsko, Rumunsko. Právě v tomto regionu narostly během loňského roku prodeje značky Staropramen o více než 30 %. Nedávno vstoupila značka také do Austrálie.

V zahraničí se Staropramen profiluje jako „prémiová značka českého piva“, v komunikaci o ma etiketách a sklenicích přitom využívá spojení s Prahou jako místem svého původu. Od roku 2012 tak značka komunikovala kampaní „Spirits of Prague“, v níž vyobrazovala významné historické události spojené s hlavním městem republiky. Kampaň je nasazována dodnes, a to především na nových trzích.

V zemích, kde je již značka zavedena, byla letos uvedena nová kampaň „Life Your Way“, v níž je důraz kladen především na vyrovnanost v životě i chuti piva.
Další marketingové aktivity značky se ale liší trh od trhu. Například ve Velké Británii byla v roce 2016 uvedena desítka s názvem Pravha, jenž vznikl kombinací dvou českých slov – Pravá a Praha. Důvodem byly těžkosti, s nimiž Britové vyslovují český název hlavního města i označení piva Staropramen Světlý. Pravha cílí především na mladší spotřebitele a momentálně je k dostání ve více než 2 000 hospod a restaurací. Od letošního roku se také poprvé objevila v maloobchodu – v řetězci Sainsbury‘s.

Ve Švédsku je Staropramen k dostání ve více než 800 hospod. Kromě toho zde už přes šest let funguje tzv. pivovarská akademie, kterou prochází obsluhující personál.

Na Slovensku značka v poslední době svou strategii změnila – dříve zde používala svou českou komunikaci, nyní volí mezinárodní linii. Zavádí sem také svůj gastro koncept Naše hospoda a tankovou technologii, která je prozatím umístěna v šesti hospodách.

Prodeje Staropramenu loni rostly, v ČR firma stagnovala

Publikováno:před 19 hodinamiZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTKStaropramen

Pivovary Staropramen loni prodaly 3,1 milionu hektolitrů piva, meziročně o 6000 hektolitrů více. Zahraniční prodej včetně licenční výroby vzrostl o deset procent na 1,9 milionu hektolitrů, oznámil dnes na tiskové konferenci generální ředitel společnosti Petr Kovařík. Výrobu táhl export, na domácím trhu kvůli regulacím prodala firma meziročně o 7000 hektolitrů piva méně. Hospodářské výsledky firma, která je druhým největším českým výrobcem piva, neuvedla.

"Staropramen je dlouhodobě druhým nejprodávanějším českým pivem v zahraničí, a to i díky silné podpoře naší mateřské společnosti Molson Coors - třetí největší pivovarnické společnosti na světě - která jej zařadila mezi své čtyři klíčové globální značky a významně investuje do jeho podpory," řekl Kovařík.

V ČR prodeje klesly, podle ředitele hlavně kvůli státním regulacím, jako je například protikuřácký zákon. "Ekonomice se daří, lidem se daří, tak proč by mělo pivo takovým dramatickým způsobem klesat?" zeptal se Kovařík, podle kterého se loni český pivovarnický trh dostal na úroveň let 2009 a 2010, kdy byla hospodářská a finanční krize. Podle něj si ji ale nyní Češi v pivovarnickém segmentu způsobili sami. Doufá v to, že se letos trh srovná, ale dopady regulace budou podle něj stále citelné.

Staropramen prodává své výrobky v 33 zemích. Největším exportním trhem je Slovensko, mezi další velké patří Švédsko, Německo nebo Británie. V posledních dvou letech rostou o desítky procent také prodeje v Polsku. Licenční výroba je nejsilnější na Ukrajině a v Rusku.

Pivovary Staropramen předloni kvůli odpisům prodělaly 1,29 miliardy korun, o rok dříve šlo o 2,74 miliardy. Provozní výsledek hospodaření bez odpisů a opravných položek dosáhl předloni 2,34 miliardy korun, v roce 2015 činil provozní výsledek 1,52 miliardy Kč.

Celkové konsolidované tržby společnosti se předloni zvýšily o 513 milionů na 8,99 miliardy Kč. Tržby za prodej piva klesly o 175 milionů na 7,34 miliardy Kč, hlavně kvůli poklesu prodejů v ČR. Většinu tržeb (4,56 miliardy korun) za pivo má společnost v zahraničí, na ČR pak zbývá 2,78 miliardy korun, uvedla už dříve v konsolidované výroční zprávě.

Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem. Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Společnost předloni zaměstnávala v průměru 1408 lidí.

Po pěti letech růstu loni výstav českých pivovarů meziročně klesl o 0,7 procenta na 20,32 milionu hektolitrů kvůli poklesu výroby pro domácí trh. Prodeje v Česku se snížily o 2,1 procenta na 16,04 milionu hektolitrů. Česká spotřeba piva loni klesla o pět litrů na osobu, činila tak 138 litrů na osobu. Podle Českého svazu pivovarů a sladoven je to nejméně v historii. Export se naopak zvýšil o 4,5 procenta.

Výroba nejznámějšího českého piva se zatím stěhovat nebude

Publikováno:před 22 hodinamiZdroj:Týden.czAutor:ČTKPrazdroj

Nejznámější české pivo Pilsner Urquell se bude dál vařit jen v Plzeňském Prazdroji v České republice, s licenční výrobou jinde ve světě se nepočítá. V pondělí to řekl ředitel evropských podniků skupiny Asahi Rjoiči Kitagawa při otevření nové části varny, která zvýšila kapacitu výroby piva Pilsner Urquell o třetinu na 3,5 milionu hektolitrů ročně. Asahi Group Holdings plzeňský pivovar převzal loni v dubnu. Lahvové i sudové pivo z Prazdroje už míří do téměř 60 zemí světa.

Prazdroj, který poslední roky využíval varnu na výrobu ležáku na 100 procent, vidí největší potenciál růstu na asijských trzích, kam firma dodává čepovaný i balený ležák.

"Největší potenciál je v Číně. Nejen kvůli tomu, že to je největší populace na světě, ale také kvůli změně trhu s pivem," řekl Kitagawa. Celková spotřeba tam sice klesá, ale rostou, stejně jako na celém světě, prodeje řemeslných piv z minipivovarů a piv dovážených.

"Dokonce i naše Asahi Super Dry (prémiové pivo skupiny Asahi) tam má poslední tři roky 20procentní růst," uvedl Kitagawa. Pilsner Urquell směřoval do Číny už několik let, předchozí vlastník Prazdroje, SABMiller tam ale měl společný podnik s lokálním distributorem. "Takto se ale nedal úplně maximalizovat potenciál Pilsneru Urquell na tomto trhu. A teď je ta situace trochu jiná, protože speciálně mladá generace obdivuje evropské značky, nejen v pivech, ale také v módě i třeba v autech," uvedl.

Letos v dubnu Asahi zahájil prodej Pilsneru Urquell v Japonsku. "Velmi pečlivě vybíráme provozovny, které mohou prodávat sudový Pilsner Urquell. Rozhodně ho nechceme prodávat v lacinějších pubech," řekl Kitagawa. Cena čepovaného plzeňského ležáku je v Japonsku dvakrát vyšší, než kolik stojí Asahi Super Dry. Velmi úspěšný už je český ležák v Jižní Koreji, stejně jako Velkopopovický Kozel, oba stále rostou.

Podle Kitagawy se nedá odhadnout, kolik let vydrží současná zvýšená výrobní kapacita v Plzni. "Pokud značka (Pilsner Urquell) dále poroste, tak nemáme žádné zábrany, abychom dále přemýšleli o správném investování," řekl. Pokud budou ještě vyšší požadavky spotřebitelů, je podle něj "povinností podniku" vyšší výrobu zajistit. "Předpokládáme, že časem bude třeba kapacitu rozšířit, ale kdy to bude přesně, to je těžké říct," uvedl generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.

Liversage letos opět očekává vyšší prodej Pilsneru Urquell; loni vzrostl jeho odbyt v Česku o více než sedm procent, v zahraničí ho lidé poprvé vypili více než milion hektolitrů. "Na místním trhu ale letos velký nárůst neočekáváme," uvedl Liversage. Český trh podle něj stagnuje a zřejmě to tak v příštích letech zůstane.

Ani Kitagawa neuvedl, jaký odhaduje plánovaný nárůst exportu Pilsneru Urquell. Podle Liversage chce firma zvyšovat objemy prodeje, ale soustředí se hlavně na kvalitu piva a jeho čepování. "A s tou kvalitou pak přijde i ten nárůst prodeje," řekl ředitel Prazdroje.

Japonci teď vstupují na český trh se svým pivem Asahi Super Dry. Podle Kitagawy má šanci a najde si své konzumenty. "Opět jde o značku, která předpokládá vysokou kvalitu místa kde a jak se čepuje. A pak kvalita může přinést ty objemy," dodal Liversage.

Asahi loni prodal přes 21 milionů hektolitrů piva. Prazdroj přes 11 milionů hektolitrů piva, meziročně o tři procenta více. Odbyt v zahraničí přesáhl čtyři miliony hektolitrů a zvýšil se o osm procent. Prodeje v ČR se meziročně zvýšily o necelé procento.

Pivo Krušovice hledá v nové kampani osobní království

Publikováno:před 22 hodinamiZdroj:MediaGuru.czKrušovice

Království každého z nás hledá v novém komunikačním konceptu pivo Krušovice.
Pivní značka Krušovice uvádí nový komunikační koncept „Tvoje království“, v němž opět tematizuje svou „královskou historii“.

Od roku 1583, kdy tento pivovar koupil Rudolf II., byl po sto let vlastnictvím české královské koruny. Z tohoto důvodu staví značka svou dlouhodobou komunikaci na postavě krále a jeho království. Od roku 2014 využívala koncept „Král všedního dne“, loni se posunula se sloganem „Buď jsi král, nebo ne“ více k charakterním mužům. Letos se chce zaměřit na osobní království každého z nás, oslovit tak chce mladší cílovou skupinu.

„Pivovar Krušovice chce být partnerem všem, kteří žijí aktivním životem, a tím mám na mysli hlavně zapálení pro věc, vášeň. Nemusí to být hned vrcholový sportovec, sportovkyně nebo světoznámá hudební hvězda. V první řadě jde o prožitky. A v tomto směru věříme, že každý z nás má svoje ,království'. I když jsme každý jiný, jsou příležitosti, kdy se naše království protínají, například v hospodě nebo na hudebním festivalu,“ vysvětluje Jiří Coufal, brand manažer značky Krušovice.

Kampaň odstartovala televizním spotem, který vyzdvihuje produktové benefit i samotný původ piva. V různých verzích střihu je nasazen i v zahraničí, například na Slovensku, Ukrajině, v Chorvatsku a na dalších trzích.

Nová komunikace pracuje s dynamickým claimem, který se mění podle konkrétní situace. Vidět je to například na sponzorských vzkazech, které byly představeny během Mistrovství světa v ledním hokeji.

Komunikace běží také na internetu, kde nyní probíhá soutěž s kapelou Megaphone. Ta pod sloganem „Tvoje hudba. Tvoje království“ vybízí fanoušky a veřejnost k zapojení se do soutěže o účast v jejich novém videoklipu.

Autorem konceptu je agentura DDB. Online komunikaci připravila Bistro Agency.

Nižší DPH jako záchrana upadajících hospod

Publikováno:před 22 hodinamiZdroj:iRozhlas.czAutor:Petr Holub

Snížení daně z přidané hodnoty se dotkne jen několika druhů podnikání, v první řadě by se tím měl ulehčit některým řemeslům přechod k účtování na elektronických pokladnách EET.

Překvapivě se opět snižuje sazba pro jídlo a nápoje podávané v restauracích, k sazbě 10 procent poklesne také čepované pivo. Přirozeně každého napadne, čím si to hospody zasloužily, a stejně samozřejmá je odpověď.

První vlna EET, která zasáhla právě restaurace a ubytovací zařízení, způsobila v první řadě úpadek řemesla hostinských. Nejde tedy o populistické snížení ceny piva, ale o pomoc upadajícímu sektoru.

Tento úpadek hospod potvrzují data o podnikatelích v oborech pohostinství a ubytování, které průběžně publikuje Eurostat. Podnikáním v tomto sektoru se koncem roku 2016 zabývalo 35 tisíc lidí, po nástupu pokladen EET jejich počet poklesl pod 30 tisíc. Nutně to neznamená, že stejně ubylo hospod.

Bilance společnosti Bisnode ukazuje, že se skutečně zavřely tisíce provozoven, další tisíce firem však vznikly. Z toho se dá jednoduše usoudit, že zanikly zvláště malé hospody na vesnici, které byly do určité míry nahrazeny expanzí restauračních řetězců nebo obecně větších společností ve velkých městech. Tento trend ukazuje, že s restauracemi něco není v pořádku.

Hospody a pošta
Sektor prochází celou řadou změn. Na druhý pokus se prosadil zákaz kouření, vedle toho byly zavedeny pokladny EET. Pro řadu hospod to znamenalo odliv zákazníků a značné komplikace při provozu.

Oslabena zřejmě nebyla role hospod při zajišťování obědů pro zaměstnance, stále častěji se restaurace využívají pro uzavřené společnosti, obvykle rodinné nebo firemní slavnosti, nadále slouží turistům. Jinými slovy, hospody se stávají výdejnami obědů, službami cestovního ruchu a cateringovými firmami, jejich sociální role ale oslabuje.

V posledních měsících se často naříká nad tím, jak funguje pošta. Může za to nový manažerský model, který by měl odpovídat otevření trhu s poštovními službami. Trpí tím zvláště hlavní úkol, který má pošta už po století, tedy každodenní doručování zásilek.

Hospody jako sociální prostor
Konkurovat soukromým firmami při doručování zboží nakoupeném na internetu je jistě možné a státní pošta to dokáže, někdo však musí správně a včas doručit dopis i do té poslední vesnice. To se v manažerském modelu tak úplně nedaří.

S hospodami je to podobné. Také ony patří k institucím, na kterých stojí náš všední život. V české společnosti jsou právě hospody nejdůležitějším a v některých obcích jediným sociálním prostorem, kde se mohou potkat úplně neznámí lidé.

Kde mizí hospody a kde má výpadky pošta, tam se mění základní parametry fungování společnosti, není nutno dodávat, že k horšímu. Právě proto, že se obě zmíněné instituce považují za samozřejmost, má každý sklony je nějak vylepšovat, tedy měnit jejich fungování. Ony však samozřejmé nejsou a nepromyšlené změny je mohou ničit.

Snížení DPH má zřejmě na poslední chvíli zachránit hospodu v její tradiční funkci jako místo setkávání místních lidí. Dost možná však pomůže spíše dravým řetězcům, které do byznysu nastoupily spolu s EET. Na výsledek si tedy musíme počkat.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.19.06.2018 16:546.365/6.365