Novinky a zajímavosti ze světa piva

zprávy ze všech pivovarů

Nepasterované svijanské pivo v plechovkách jde na odbyt

Publikováno:před 2 dnyZdroj:Pivovar SvijanyAutor:Luboš SpálovskýSvijany

● Pivovar zvýšil odhad letošní produkce na 7 milionů půllitrových plechovek
● Do konce května do plechu stočil 16,2 tisíce hektolitru piva
● 22 % vyrobených plechovek směřuje do zahraničí

„Živé“ pivo bez pasterizace, které ve Svijanech od konce března jako první český pivovar stáčejí na nové automatické stáčecí lince do plechovek, má mezi zákazníky úspěch. „Prodej půllitrových svijanských plechovek s nepasterovaným pivem má stále vzrůstající tendenci. Do konce května jsme do plechovek stočili již přes 16 tisíc hektolitrů piva a upravili původní roční plán na výrobu plechovek z pěti na sedm milionů kusů,“ řekl ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík.

Stejně jako v případě lahvového piva sjíždí i z nové linky nejvíce plechovek s obsahem nepasterovaného Svijanského Mázu 11 %. Vedle něj pivovar do plechu stáčí i Svijanskou Desítku 10 %, Svijanského Rytíře 12 %, speciál Svijanský Kníže 13 % a prémiový ležák "450". Se zhruba šesti procenty produkci doplňují pasterované plechovky s nealkoholickým pivem Svijanský Vozka. „Největším odběratelem je v České republice i na Slovensku řetězec Lidl, regionálně plechovky odebírají také Ahold a Globus a spolupracující velkoobchody,“ uvedl vedoucí obchodního oddělení Pivovaru Svijany Vratislav Žitka.

K výhodám plechovek patří, že nepropouští světlo a plyny, jsou velice skladné a pivo se v nich mnohem rychleji vychladí na správnou teplotu než pivo ve skleněné láhvi. Vedle toho jsou také stoprocentně recyklovatelné, a tedy i ekologické. „Růst poptávky po pivu v plechovkách je ze všech těchto důvodů i na českém trhu už dnes markantní a bude stále rychleji pokračovat i v příštích letech,“ řekl dále Roman Havlík.

Nejmodernější plnicí linka pro nepasterované pivo
Na očekávaný trend zvyšování obliby plechovkového piva ve Svijanech loni zareagovali instalací nové stáčírny, která představuje zatím největší investici v celé historii pivovaru v celkovém objemu přes 100 milionů Kč. Od letošního března na ní jako první český pivovar stáčí i do plechovek – stejně jako do všech ostatních obalů – pivo nepasterované. „Plničku na plechovky s hodinovou kapacitou 15 tisíc plechovek nám dodala společnost Krones, která je považována za světovou špičku v oblasti stáčení piva. Abychom mohli v plechovkách nabídnout skutečně nepasterované pivo, museli jsme i toto její špičkové zařízení ve spolupráci s ní vylepšit o určitá nestandartní řešení, a to jak v zájmu udržení absolutní mikrobiální čistoty, tak také prakticky úplného vyloučení možných zbytků vzdušného kyslíku při plnění,“ řekl svijanský sládek Petr Menšík. „Výsledkem je to, že v našich plechovkách zůstává po uzavření ještě méně vzdušného kyslíku než v případě mnohých lahvových piv. A protože se naše pivo na rozdíl od nich navíc nezahřívá při pasteraci, nemusejí mít konzumenti obavy z výraznější ztráty jeho kvality i při delším skladování.“

Pasterace, tedy tepelné ošetření, se provádí s cílem prodloužit dobu trvanlivosti piva. V důsledku zahřívání a oxidace se však při ní zhoršují senzorické vlastnosti i nutriční hodnota piva, ničí se enzymy a další zdraví prospěšné látky.

Plechovky do celého světa
Dosud je hlavním exportním trhem svijanského pivovaru Slovensko, kam směřuje téměř 90 % celkového vývozního objemu. Od zprovoznění plnicí linky plechovek si pivovar Svijany podle svého exportního manažera Jana Adámka slibuje významné zvýšení objemu exportu na evropské a světové trhy. „V současné době již i na Slovensko vyvážíme kompletní sortiment nepasterovaných piv v plechovce a v dalších sousedních zemích probíhají jednání s obchodními řetězci. Svijanský Máz a Svijanská Desítka v plechovkách se již vyvážejí také například do Litvy a do Ruska. A počátkem června jsme expedovali první kontejner plechovkového piva i do Spojených států. Celkem směřovalo na export 22 procent všech vyrobených plechovek,“ řekl v této souvislosti Jan Adámek.

Svijanské plechovky s nepasterovaným pivem mají stejnou dobu trvanlivosti jako dosud vyráběné pasterované plechovkové pivo, tedy šest měsíců. „Nevyžadují přísnější skladovací podmínky než běžné plechovky. Tak vysoce kvalitní výrobek jako české pivo si však v obou případech – ať už s pasterací nebo bez ní – zaslouží co nejlepší zacházení a ideální podmínky při skladování. Jen tak je možné v plném rozsahu zachovat jeho unikátní senzorické vlastnosti,“ doplnil Petr Menšík.

Loni Pivovar Svijany uvařil celkem o zhruba dvě procenta více piva než v roce 2016 a s více než 638 tisíci hektolitrů je jedním z největších pivovarů v českých rukou a největším českým výrobcem zachovávajícím tradiční způsob kvašení piva. Letos plánuje dosažení hranice 650 tisíc hektolitrů.

Výhody balení piva do plechovek
● Plechovky jsou lehké – 22 pivních plechovek váží jako jediná láhev
● Plechovky jsou velice skladné
● Pivo v plechovkách se vychladí na správnou teplotu mnohem rychleji než pivo ve skleněné láhvi
● Plechovky se při dopadu na zem nerozbijí
● Za plechovky se (zatím) nemusí platit záloha
● Plechovky jsou stoprocentně recyklovatelné, a tedy i ekologické
● Plech nepropouští světlo a plyny
● Ze všech těchto důvodů se v řadě zemí světa plechovky používají jako tradiční pivní obal již od roku 1933

Přednosti nepasterovaného piva
● Díky absenci tepelného ošetření si uchovává všechny původní senzorické vlastnosti
● Plný obsah enzymů a dalších zdraví prospěšných látek
● Trvanlivější pěna
● Čistší chuť a vůně
● Vyšší obsah těkavých chmelových silic mu dodává příjemně chmelové aroma

Cafu, Poborský, Brichta i Kohák. Fotbalový SamsonFest nabídne hvězdnou zábavu

Publikováno:před 2 dnyZdroj:Pivovar SamsonAutor:Pavel OrálekSamson

Nejstarší českobudějovický Pivovar Samson připravil pro veřejnost největší zábavní lahůdku letošního roku – první ročník SamsonFestu, který bude mít sportovně-kulturní podobu. Samson, oficiální pivo Mistrovství světa ve fotbale FIFA 2018TM pro Českou republiku, podpoří i čeští fotbaloví internacionálové Antonín Panenka, Radek Bejbl, Petr Kouba a Karel Poborský, událost v areálu Pivovaru Samson si nenechá ujít ani legendární brazilský fotbalový šampion Cafu. Programem v sobotu 23. června od 15:00 do 22:00 bude provázet charizmatický Jakub Kohák.

„Pivo a fotbal jsou spojené nádoby. Samson i díky spolupráci s belgicko-brazilskou světovou pivní jedničkou AB InBev zažívá návrat na piedestal českých piv. I když čeští fotbalisté bohužel letos na šampionát nepostoupili, my na něm jako oficiální pivo Mistrovství světa ve fotbale FIFA 2018TM pro Českou republiku hrajeme důstojnou roli. Přijde nám proto logické podělit se o naši radost s našimi zákazníky. SamsonFest má výraznou fotbalovou stopu, na své si ale přijdou i hudební fajnšmekři,“ říká generální ředitel Pivovaru Samson Daniel Dřevikovský.

SamsonFest se bude hemžit známými tvářemi. Mezi hosty nebudou chybět stříbrní medailisté z evropského šampionátu 1996 Petr Kouba, Radek Bejbl a českobudějovický patriot Karel Poborský. Účast přislíbil i slavný fotbalový internacionál Antonín Panenka, jehož chladnokrevná penalta v roce 1976 posunula Československo k triumfu na Mistrovství Evropy a obletěla celý svět.

České legendy nejpopulárnějšího sportu planety se na SamsonFestu potkají s jedním z nejúspěšnějších fotbalistů historie. Do Českých Budějovic dorazí dvojnásobný mistr světa a vítěz Ligy mistrů Cafu. Brazilský fotbalový kouzelník byl v roce 2002 kapitánem vítězného týmu, který zatím naposledy získal trofej pro slavné jihoamerické “kanárky“. „Cafu je symbolem lidskosti, poctivé práce a úžasné kreativity. To jsou hodnoty, které vyznává naše společnost AB InBev. Je skvělé, že si Cafu v nabitém programu našel čas pro SamsonFest. Je to důkaz, že se v Brazílii dobře ví o českém fotbalu i výborném pivu,“ říká ředitel AB InBev pro právní záležitosti Fabio Riva.

SamsonFest se bude konat v sobotu 23. června od 15:00 do 22:00. Vstup pro veřejnost je zdarma. K dostání bude exkluzivně nefiltrované pivo Samson, chybět nebudou ani další piva z portfolia Pivovaru Samson včetně nealkoholického Pita. Na návštěvníky čeká bohatý doprovodný program. Moderátorem bude Jakub Kohák, který byl jednou z tváří fotbalového seriálu Okresní přebor. Na pódiu zazní písně zejména v jižních Čechách oblíbené kapely Parkán, revivalu AC/DC, program uzavře rocker Aleš Brichta, jehož hit „Nechte vlajky vlát“ patří k české fotbalové klasice.

Pivovar Samson, a.s., České Budějovice patří do portfolia belgicko-brazilské společnosti AB InBev, která je největším světovým pivním koncernem. Mezi jeho další značky patří například Stella Artois, Corona či Foster´s. Česká republika jako pivní velmoc si v jeho portfoliu získává čím dál důležitější postavení, čemuž napomáhá investování do jejích tradičních značek, jako je právě Samson.

Rekvalifikační kurz VÚPS - Pivovarnické a sladovnické práce V. běh.

Publikováno:před 16 dnyZdroj:VÚPS a.s.Autor:Ing. Jaromír Fiala

Kurz bude probíhat dle nové akreditace MŠMT, stačí ukončené střední vzdělání (maturita není třeba), v Praze a nově i v Brně (dle zájmu uchazečů), opět v rozsahu 121 hodin teoretické výuky a 180 hodin praktické výuky do konce března 2019. Výuka probíhá v mikrobiologických a analytických laboratořích VÚPS, školících prostorech Výzkumného senzorického centra, čtvrtprovozních a poloprovozních pivovarech. Lektory jsou zaměstnanci VÚPS a pracovníci z pivovarsko - sladařské praxe (celkem 37 lektorů).

REKVALIFIKAČNÍ KURZ VÚPS, a.s., PIVOVARNICKÉ A SLADOVNICKÉ PRÁCE
dle akreditace MŠMT-1374/2018-1/38 udělena 11.4.2018 do 11.4.2021

Další běh kurzu bude zahájen 1. října 2018
Přihlášky je možné zasílat do 30. června 2018

Vstupní předpoklady:
Ukončené střední vzdělání
Platný zdravotní průkaz pro práci v potravinářství
Minimální věk 18 let
Místo výuky: Praha nebo Brno (dle zájmu uchazečů)
Forma vzdělávání: prezenční - účast na kurzu musí být min. 80%
Metoda výuky: přednáška, procvičování, praxe
Cena: 70 000,- Kč (DPH = 0)

Kurz bude probíhat v rozsahu 121 hodin teoretické výuky a 180 hodin praktické výuky do konce března. Výuka probíhá v mikrobiologických a analytických laboratořích VÚPS, školících prostorech Výzkumného senzorického centra, čtvrtprovozních a poloprovozních pivovarech. Součástí kurzu jsou zkoušky pro certifikát "Vybraný posuzovatel pro senzorickou analýzu piva" a závěrečné teoretické a praktické zkoušky ze získaných znalostí a dovedností v okruhu Technologie sladu, Technologie piva a Laboratorní kontrola.

Lektory jsou zaměstnanci VÚPS a pracovníci z pivovarsko – sladařské praxe.

Další informace jsou na www.beerresearch.cz na samostatné stránce "Rekvalifikační kurz".
Odborným garantem kurzu je Ing. Jaromír Fiala, Ph.D., fiala@beerresearch.cz

Pivo, hudba a džípy. Pivovar Ferdinand ožije charitativním festivalem

Publikováno:před 13 hodinamiZdroj:Týden.cz

Opět po roce se v Benešově u Prahy koná festival (nejen) pro hudební nadšence, který pomáhá. Benefiční akce Open Door Hospital a Ferdinand fest 2018 se letos koná v sobotu 23. června, tentokrát ji hostí areál benešovského pivovaru.

Letošní již pátý ročník je zaměřen na podporu onkologického oddělení Nemocnice Rudolfa a Stefanie v Benešově. Návštěvníci festivalu mohou nemocnici podpořit u vstupu, a to dobrovolným příspěvkem minimálně 50 korun. Za příspěvek dostane každý kromě vstupu na akci také originální festivalový odznáček. Finanční příspěvky návštěvníků budou využity ke zlepšení komfortu prostředí onkologického oddělení.

Areál benešovského pivovaru Ferdinand se všem zájemcům otevře v sobotu 23. června, program začíná ve 13 hodin a končí až ve 22.00. Během dne se na pódiu vystřídá celkem šest kapel, například Pohoda Team, Ruce Nohy nebo Ultima. Doprovodný program, který odstartuje kolem 15.30, nabídne výstavu přibližně osmdesáti automobilů značky Jeep, které si mohou návštěvníci prohlédnout. V rámci víkendového letního srazu Jeep Parade na festival totiž dorazí účastníci Club Jeep Czech Republic.

Chybět samozřejmě nebude ani občerstvení, pitný režim si vezme na starost samotný pivovar. Kromě svých piv nabídne návštěvníkům pro osvěžení i limonádu Ferdinádu.

Krušovice Imperial získaly stříbro na Monde Selection 2018

Publikováno:před 22 hodinamiZdroj:České nápojeKrušovice

Koncom mája vyvrcholil 57. ročník prestížnej medzinárodnej súťaže kvality Monde Selection 2018, odkiaľ si kráľovské pivo Krušovice Imperial odnieslo strieborné ocenenie. Ocenenie kvality Monde Selection je považované za najvyššie uznané ocenenie kvality v priemysle spotrebného tovaru. Krušovice Imperial tak vysielajú jasný signál o kvalite smerom k domácim i zahraničným spotrebiteľom.

Do aktuálneho ročníka medzinárodnej súťaže kvality Monde Selection, ktorá sa konala dňa 24. mája 2018 v španielskej Valencii, sa zapojilo viac ako 1000 spoločností z 92 krajín sveta. Výrobcovia spolu predstavili viac ako 3000 výrobkov, z ktorých porota zložená z 80-tich nezávislých expertov vybrala tie najlepšie.

„Teším sa, že kvalitu našich pív čoraz viac oceňujú nie len doma, ale aj v zahraničí. Monde Selection Silver Award je jasným signálom pre spotrebiteľa, že sa na kvalitu oceneného výrobku môže jednoznačne spoľahnúť. Krušovice Imperial je výnimočné české pivo, ktoré majú aj slovenskí zákazníci čoraz viac v obľube. Svedčia o tom aj medziročné nárasty predaja,“ uviedla Naďa Kasalová, brand manažérka značky Krušovice na Slovensku.

Monde Selection hodnotí, testuje a oceňuje tie najlepšie výrobky v oblasti spotrebného priemyslu na svete už od roku 1961. Výrobky každoročne hodnotí nezávislá porota zložená z desiatok expertov z rôznych odvetví. V závislosti od výsledkov sa týmto produktom udeľujú ocenenia, ktoré deklarujú najvyššiu kvalitu.

Na Pivobraní se představí 30 minipivovarů

Publikováno:před 22 hodinamiZdroj:Impuls.cz

Masarykovo náměstí v Novém Jičíně bude v sobotu 23. června patřit pivu. Město již šestým rokem organizuje Pivobraní, na kterém se představí 30 minipivovarů z našeho regionu i ze zahraničí. Sládci pro tuto akci připravili přes 100 druhů piv včetně letních speciálů. Součástí přehlídky pěnivého moku bude zábavný a kulturní program pro celé rodiny, od dětí až po seniory. Vystoupí zdejší muzikanti, a také například Vilém Čok, Mňága a Žďorp, Michal Hrůza a O5 Radeček.

“Již od založení města se na náměstí pivo vařilo. Tento pivní festival jsme zorganizovali, abychom si připomněli tradici právovárečných domů,” uvedla Radka Bobková vedoucí Návštěvnického centra Nový Jičín. Už je tradicí, že organizátoři akce neopomíjejí životní prostředí. Pivo bude opět čepováno do vratných kelímků. Kromě českých a moravských piv mohou lidé ochutnat piva z Francie, Polska, Slovenska, Belgie a Itálie.

Návštěvnici si z letošního ročníku Pivobraní mohou odnést i různé upomínkové předměty s logem festivalu. „Další novinkou je možnost nechat si, za drobný poplatek, kolo od 8 do 18 hodin v úschovně, v provozovně na Úzké ulici,“ doplnila Bobková. Zároveň bude po celou sobotu parkování v ulicích Generála Hlaďo, Divadelní, Tyršova a na centrálním parkovišti Na Valech zdarma. Město Nový Jičín letos také poprvé dojednalo mimořádné autobusové linky, které budou zajišťovat spojení mezi centrem města a místními částmi.

Starobrno vzkazuje svým pivařům: Život nepočká!

Publikováno:před 22 hodinamiZdroj:Metro.czStarobrno

Starobrno představilo novou kampaň s ústřední myšlenkou Život nepočká. Spustilo ji vtipnými on-line spoty, inspirovanými akčními filmy ze sedmdesátých let s překvapivým rozuzlením. Další novinkou je i vizáž starobrněnských produktů, a to včetně nejoblíbenější značky - jedenáctky Starobrno Medium.

Vystupte z každodenní rutiny, nežijte v zajetých kolejích, otevřete oči, spontánně se seznamujte a bavte se známými i novými lidmi. Život nepočká! To je hlavní sdělení nové kampaně značky Starobrno, kterou představuje právě v těchto dnech. Tematicky tak navazuje na dlouhodobou komunikaci, sázející na tajemství dobré nálady a samozřejmě specifický humor, který je Brňanům tak vlastní. „V Brně žijí otevření a spontánní lidé, kteří mohou být pro zbytek republiky inspirací, aby se nechávali více unášet životem, protože ten nepočká. Takovou atmosféru má navodit posezení u našeho piva, a s touto myšlenkou pracuje nová kampaň,“ uvedla manažerka značky Starobrno Petra Havlišová.

Prakticky se kampaň představí v on-line médiích, konkrétně sérií pěti videí. V nich diváci sledují napínavou honičku Klaďase a Padoucha. Na známých místech Brna spoty natáčel Jiří Volek, režisér zatím poslední řady reality show Robinsonův ostrov. V roli agenta Klaďase diváci uvidí herce Jakuba Gottwalda, brněnského rodáka, v současnosti člena souboru Národního divadla. Klaďas se na cestě k polapení Padoucha v podání herce Filipa Kaňkovského nechává strhnout brněnskou atmosférou, takže hra na kočku a myš má nakonec nevšední rozuzlení. Režisér Volek se inspiroval akčními filmy ze sedmdesátých let, které dodnes neztratily nic ze své kvality. Přizpůsobil tak styl natáčení, zabarvení obrazu, nechybí ani originální humor. Autorem kreativního konceptu Život nepočká je agentura VCCP.

„Přijít s novou kampaní pro Starobrno byla výzva - netvořili jsme ji pouze pro místní, kteří považují Starobrno za nedílnou součást jejich domovského města, a svým způsobem i života, ale i pro zbytek republiky. Kampaň má totiž za cíl místním lidem připomenout, co je a jejich město činí tak jedinečnými a zároveň tyto vlastnosti představit i dalším,“ konstatovala Simona Fischmeisterová z kreativní agentury VCCP.

Spolu s novými spoty představuje značka Starobrno novou vizuální identitu všech svých produktů. Cílem bylo vytvořit design vyznačující se vzdušností, jednoduchostí a menší zdobností než dříve – a to se podle Petry Havlišové podařilo. Design tak dobře koresponduje s pozicí značky na pivním trhu. „Starobrno se snaží motivovat lidi, aby opustili svoji bublinu a otevřeli se známým i neznámým lidem kolem sebe, s nimiž budou sdílet dobrou náladu a společné chvíle nad pivem. S vidinou nových spontánních zážitků a dávkou humoru, to vše je pro Starobrno přece typické,“ doplnila P. Havlišová.

Autorem nové vizuální identity je studio LION brand & story s.r.o. Změny se týkají loga značky Starobrno, dále etiket i vizuální podoby plechovek a multipacků celého portfolia. Zvláštní pozornost si zasluhuje „vlajková loď pivovaru“ Starobrno Medium. „Jedenáctka Starobrno Medium má v našem pivovaru výsadní postavení, jsme na ni mimořádně hrdí. Chceme, aby si oblibu získala i za hranicemi Jihomoravského kraje. Proto se Medium snažíme co nejvíce dostat i mimo region, aby toto pivo měli šanci ochutnat lidé v celé České republice. Myslíme si totiž, že starobrněnský pivovar skvěle reprezentuje a dává o něm patřičně vědět,“ konstatoval ředitel a vrchní sládek pivovaru Ondřej Koucký.

Starobrno Medium chutná nejen spotřebitelům, ale i odborníkům na degustačních soutěžích. V letošním roce získalo třetí místo v soutěži Zlatý soudek PIVEX, vloni bylo Medium druhé na soutěži České pivo a třetí na Pivu České republiky. Ze soutěží ve své kategorii světlých ležáků vozí umístění na předních příčkách už řadu let.

Slavnosti Ostravaru již tento víkend: pivo přímo z ležáckého sklepa

Publikováno:před 2 dnyZdroj:České nápojeOstravar

Slavnosti pivovaru Ostravar vypuknou v ostravském pivovaru již tento týden. Zatímco největší hudební hvězdy představil Ostravar již na začátku února, své pivní hvězdy představil ostravský pivovar těsně před startem akce. Vedle očekávaných značek jako Mustang nebo Černá Barbora bude na Slavnostech poprvé k dostání nový speciál ze spilky Summer.

Ostravský pivovar se na Slavnosti pečlivě připravuje již několik měsíců. Vrchní sládek Roman Richter uvařil na 18.ročník Slavností pro návštěvníky tentokrát 6 druhů piv. Spodně kvašený ležák, světlé výčepní pivo, tmavý speciál Černá Barbora, v posledním roce velmi populární Mustang a letní novinku Summer.

Mustang s vlastní hospodou
“Hvězdou první velikosti na Slavnostech bude zcela jistě Mustang. Pivo, jehož obliba zejména mezi mladými lidmi roste strmě vzhůru” prozradil Richter. Značka Mustang je podle vrchního sládka v současné době jednou z nejrychleji rostoucích pivních značek v Česku. Pochopitelně, že Ostravar si svůj klenot pěkně hýčká. Bude to vidět i na Slavnostech.

Pro Mustanga ostravští pivovarníci postaví v areálu velký pivní stan, který nabídne návštěvníkům komfort opravdové hospody. Stan bude vybaven speciálními pivními tanky s kapacitou 8 hektolitrů, ze kterých budou pivovarníci čepovat Mustanga do skleněných půllitrů tak jako ve vyhlášených pivovarských hospodách Ostravarna.

Ležák z 60 píp přímo z pivovarského sklepa
Dalším pivem je spodně kvašený ležák Ostravar. Tohle pivo budou moci návštěvníci ochutnat v té nejsurovější a nejkrásnější podobě. Nefiltrované a nepasterizované. “Výčepy napojíme přímo na naše ležácké tanky ve sklepích pivovaru, které mají takřka nekonečnou kapacitu 7 miliónů půllitrů,” prozrazuje Jan Molitor z organizačního týmu Slavností. Právě on má na starosti položení půl kilometrů rozvodů mezi tanky a výčepy. Vše přitom musí zvládnout během 24 hodin, protože pivovar je na prahu léta v plném provozu až do samotného zahájení Slavností. Celkem poteče Ostravar v areálu pivovaru z 60 píp.

Na čepu poprvé letní speciál Summer
Kromě Mustanga, ležáku nebo tmavé Černé Barbory připravil ostravský pivovar na Slavnosti také nový speciál z limitované edice Speciálů ze spilky. “Bude se jmenovat jednoduše Summer,” prozrazuje vrchní sádek ostravského pivovaru Roman Richter. Jedná se o čtyřikrát chmelenou desítku s extra dávkou chmele až z podhůří Skalistých hor.

Nové pivo patří do kategorie Speciálů ze spilky, a proto opět dostalo jméno po slavných koních minulosti. “Koní jménem Summer najdete v historii jezdeckého sportu bezpočet a mnozí se stali ve svých zemích nedostižnými legendami,” říká Roman Richter. “Věříme, že se čtyřikrát chmelené desítka se svou velmi plnou chutí pozitivně zapíše i do naší pivní historie.”

Dvě hudební scény a celá řada hvězd
Vedle piva bude hrát o víkendu hlavní roli samozřejmě i hudba. Pořadatelům se tentokrát podařilo dát dohromady velmi pestrou směsici kapel. “Představte si na jedné straně Tomáše Kluse nebo Lenny a na druhé straně ostré kapely typu Škwor nebo Krucipüsk. A vedle obou těchto hudebních stylů někoho jako je Kapitán Demo, který si dělá legraci ze všeho a ze všech,“ říká Jan Vošta z organizačního týmu Slavností. Celkem se na dvou hudebních scénách vystřídá od pátku do soboty 13 kapel.

Komentované prohlídky a bohatý doprovodný program
Součástí doprovodného programu budou komentované prohlídky, které poprvé zamíří i do nových prostor kvasničného hospodářství nebo oblíbená pivovarská škola. Samozřejmě nebudou chybět ani populární pivní soutěže včetně klání v držení tupláků, oblíbený fotokoutek nebo možnost si nechat nakreslit vlastní karikaturu.

V ceně lístku půllitr piva na uvítanou
Dvoudenní vstupné na Slavnosti Ostravaru lze ještě zakoupit v předprodeji za 390 Kč, jednodenní vstupenky stojí 250 Kč. Na místě samém návštěvníci zaplatí o 50 korun více. V ceně vstupenky mají návštěvníci starší 18 let tradičně půllitr piva na uvítanou zdarma. „Všem, kteří se na Slavnosti chystají, určitě doporučuji zakoupení vstupenek v předprodeji. Buď na internetu, v ostravských infocentrech, v Ostravarně U Jubilejní nebo na Pivní pohotovosti,“ radí Pavla Ličková z Ostravaru.

Pivní Line Up 2018

Summer 10 / žhavá novinka pro žhavé léto / čtyřikrát chmelená desítka s extra dávkou chmele až ze Skalistých hor.
Nefiltrovaný a nepestarizovaný ležák přímo z pivovarského sklepa
Ostravar Mustang / unikátní jedenáctka s chutí jak bič
Ostravar Premium / tradiční spodně kvašený ležák, vlajková loď pivovaru
Černá Barbora / třináctistupňový temně černý speciál pojmenovaný po patronce X generací ostravských havířů

Ostravar Originál / světlé výčepní pivo

Měšťanský Pivovar v Poličce: Kvůli suchu jsme museli dokoupit městskou vodu

Publikováno:před 2 dnyZdroj:Vodárenství.czPolička

Veřejností v současnosti rezonuje palčivá problematika sucha a s ním související snížené zásoby vody v některých lokalitách. Češi jsou národem pivařů a v zemi se v minulém roce vyrobilo 20 milionů hektolitrů piva. Jeho výroba patří ve spotřebě vody k náročným procesům. Zeptali jsme se proto představitelů pivovarů a zjišťovali jsme, kolik hektolitrů vody ročně na výrobu piva spotřebují, jestli se jich dotýkají problémy s vydatností vodních zdrojů nebo zda plánují investovat do technologií, které spotřebu vody sníží.

Budova Měšťanského pivovaru v Poličce byla postavena v roce 1865 a v roce 1948 došlo k jejímu znárodnění. Po restituci a navrácení potomkům původních majitelů vznikl v roce 1994 Měšťanský pivovar v Poličce. V roce 2017 oslavil 500 let existence právovárečného měšťanstva.

Pivovar loni spotřeboval téměř půl milionu hektolitrů vody. Jako malý nezávislý pivovar pivo nepasterizuje ani neexportuje. Problémy se suchem ovšem pocítil. „Z uvedeného celkového množství musel pivovar dokoupit městskou vodu v objemu 4 770 hektolitrů, což činí 0,97 %,“ informoval jeho statutární ředitel Karel Witz. Pivovar investuje do technologií snižující spotřebu vody. „Za zmínku stojí využití takzvané předchlazovací pitné vody, která se při spílání mladiny předáním tepla ohřeje a je využívána především na varně, ale i dále v provozu. Již třetím rokem usilujeme o stavební povolení na Přístavbu dvojokruhové čistírny odpadních vod, anaerobní a aerobní,“ uvedl dále Witz.

Kolik hektolitrů vody ročně na výrobu piva spotřebujete, jakou metodou spotřebu monitorujete? Kolik vody spotřebujete na další procesy související s výrobou (mytí obalů atd.).
Roční spotřeba vody byla v loňském roce 489 560 hektolitrů. Vztaženo na prodané hektolitry vychází spotřeba na 4,26 hektolitru vody na hektolitr prodaného piva. V roce 2017 jsme v tuzemsku vystavili 114 551 hektolitrů piva. Pivo nepasterujeme a ani neexportujeme. Jsme „malý nezávislý pivovar“. V provozu jsou umístěny vodoměry. Na zdrojích a na střediscích. Měsíčně se zapisují do tabulek naměřené hodnoty.
Z uvedené celkové hodnoty se spotřebovalo v loňském roce na lahvovně 104 280 hektolitrů vody, tj. 21,3 %, na sudové stáčírně 54 540 hektolitrůvody, tj. 11,1 %. Na propírání kvasnic, sanitace a čištění ve spilce a ležáckém sklepě bylo potřeba 73 610 hl vody, tj. 15,0 %. Další spotřeba vody je například v kotelně, chlazení, vlastní dvouokruhové čistírně odpadních vod, šatnách, atd.

Pocítil nějak pivovar sucho nebo problémy s kapacitou vodních zdrojů, které pro svou výrobu využívá?
Problém sucha v posledním období (4 – 5 let) postihl i pivovar, i když v malé míře, a především v letním období. Z uvedeného celkového množství musel pivovar dokoupit městskou vodu v objemu 4 770 hektolitrů, což činí 0,97 %. Nejednalo se o vodu na vaření piva, ale o vodu na pomocné procesy. Na pivovaru používáme čtnáctimetrové kopané studně z roku 1906 a z roku 1926 na užitkovou vodu. Voda nemá jakoukoliv zvláštní ochranu kromě zdění, zakrytí a oplocení. Studny jsou na našem pozemku. V létě v nich voda občas dojde. Tehdy dochází ke spotřebě městské vody. Kromě toho používáme dostatečně hluboké artézské vrty pro varnou vodu.

Investuje nebo plánuje pivovar investovat do technologií, které spotřebu vody sníží?
Investice do technologií, které spotřebu vody snižují, se dějí průběžně. Za zmínku stojí např. využití tzv. předchlazovací pitné vody, která se při spílání mladiny předáním tepla ohřeje a je využívána především ve varně, ale i dále v provozu. Již třetím rokem se usilujeme o stavební povolení na přístavbu okruhové čistírny odpadních vod, anaerobní a aerobní. Tuto čistírnu provozujeme od roku 2006. V anaerobní části se vyčistí 80 % znečištění. V aerobní části zbývajících 20 % znečištění. V anaerobní části se vyvíjí bioplyn, kterým si naše čistírna odpadní vody na vstupu ohřívá na teploty od 30 – 35 °C. Celkem spotřebujeme 97,5 % bioplynu, zbytek je zemní plyn. V prosinci 2017 jsme obdrželi povolení na územní rozhodnutí na umístění přístavby čistírny, které nabylo v lednu 2018 právní moci.

Jedná o přístavbu kapacitně stejně vybavené čistírny odpadních vod na zhruba 100 000 hektrolitrů piva. Přístavba je zaústěná do společného odtoku. Musíme totiž za 7-10 let obnovit anaerobní reaktor UASB Biothane z Holandska. Očekávané práce jsou na delší časové období, ½ až ¾ roku. Kromě toho je třeba využívat čistírnu 7 dní v týdnu, ne jenom 4 – 5 dní.

Pivovar Holba meziročně zvýšil prodej piva o pět procent

Publikováno:před 3 dnyZdroj:Týden.czAutor:ČTKHolba

Pivovar Holba z Hanušovic na Šumpersku v prvních pěti měsících letošního roku meziročně zvýšil prodej piva o pět procent na 123 800 hektolitrů. Vzrostl prodej piva v sudech i lahvích, řekl ředitel pivovaru Vladimír Zíka.

Letní počasí podle něj plní zahrádky a provozovatelé restaurací ve výletních místech prodávají až několikanásobně více piva. "U nás v Jeseníkách je už od května celkem teplo a to láká vyrazit do hor. Zatím turisté přijíždějí většinou o víkendech, ale i to je na výtočích znát. Kapacitně stačíme rostoucí poptávku plynule vykrývat," uvedl Zíka.

Zatímco loni v květnu Pivovar Holba prodal dva tisíce hektolitrů desetistupňového piva, letos to bylo třikrát více. Podle Zíky se zvýšil prodej i ostatních piv z produkce hanušovického pivovaru.

Odbyt piva vzrostl také v červnu, kdy s nástupem teplého počasí hanušovický pivovar podle Zíky zaznamenává prodejní rekordy. Denně expeduje přes dva tisíce hektolitrů piva, což je více než dvojnásobek ročního průměru.

Také sesterský přerovský Pivovar Zubr díky rozšiřování distribuce a teplému počasí zvýšil na jaře prodej sudového piva meziročně o několik procent. Mimořádně úspěšný byl v tomto ohledu květen, řekl ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček.

"Náš výstav, který mířil do sudů, se od ledna do května oproti loňskému roku zvýšil o dva procentní body, a to i navzdory novým opatřením, se kterými se provozovny musely v letošním a loňském roce vyrovnat," uvedl Pluháček. Silným měsícem byl podle něj hlavně květen, kdy výstav Pivovaru Zubr meziročně vzrostl o osm procent, přičemž sudového piva prodala firma o sedm procent více.

"Vzhledem k stále trvajícímu trendu poklesu spotřeby čepovaného piva, se kterým se pivní trh dlouhodobě potýká, jsme s květnovými výsledky velmi spokojeni," podotkl Pluháček.

Vyšší prodej piva přisoudil rozšiřování distribuce a důrazu na kvalitu vyráběného piva. "Samozřejmě nelze nezmínit ani to, že na růst prodejů v květnu mělo vliv i slunečné a na toto období extrémně teplé počasí, které přilákalo lidi na zahrádky restaurací," dodal Pluháček.

Pivovary Holba, Zubr a Litovel patří do pivovarnické skupiny středomoravských pivovarů PMS Přerov. Jejich celkový roční výstav je do jednoho milionu hektolitrů piva. Pivovary prodávají svá piva především na Moravě a ve východních Čechách.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.06.2018 07:176.376/6.376