Novinky a zajímavosti ze světa piva

zprávy ze všech pivovarů

ZUBRFEST 2018: tisíce návštěvníků a nejlepší pivo roku

Publikováno:před 11 hodinamiZdroj:Pivovar ZubrAutor:Jana DobrovskáZubr

Přerovský pivovar Zubr po roce přivítal všechny milovníky dobrého piva, kvalitní hudby a té nejlepší zábavy. Branou pivovaru prošlo v sobotu 16. června více než 5 000 návštěvníků, kteří zaplnili pivovar a společně si vychutnali 22 000 půllitrů piv Zubr. Dvě hudební stage představily řadu populárních českých a slovenských interpretů v čele s Martou Jandovou, Horkýže Slíže, Vypsanou fiXou nebo Desmod. Už tak nabitý program doplnila Freestyle motocross show s Liborem Podmolem společně se strongmanem Jirkou Tkadlčíkem a autogramiádou hokejistů z HC ZUBR Přerov. Pomyslnou třešničkou na dortu byl závěrečný ohňostroj, který byl letos opravdu mimořádně povedený.

„Zubrfest je již tradicí, která pro mě osobně vždy odstartuje pohodové letní období. Proto mě těší, že se celý festival rok od roku posouvá a nastavuje si stále vyšší laťku. Atmosféra pivovaru, který se zaplní tisíce lidmi, je jedinečná. Bylo vidět, že se lidé dobře baví a my jsme vždy rádi, když můžeme naše fanoušky u nás přivítat. I proto jsme se rozhodli, že k Zubrfestu a dubnové oslavě narozenin přidáme letos akci novou, a to Dočesnou se Zubrem, která 1. září poprvé proběhne také přímo v pivovaru,“ říká Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr.

Zubrfest tento rok poprvé nabídl možnost zakoupení vstupenky online a přilákal tak návštěvníky nejen z Přerova a jeho blízkého okolí. Na hosty čekaly hektolitry dobrého piva, mezi nimi i nejlepší ležák roku 2018, oblíbená jedenáctka Zubr Grand, která je absolutním vítězem soutěže o Zlatý pohár PIVEX - PIVO 2018. Tu od čtyř do pěti hodin odpoledne čepoval pivovar přímo z ležáckého sklepa zcela zdarma. Ochutnat bylo možné kompletní sortiment pivovaru včetně cideru Royal Dog. Na vlastní kůži mohli návštěvníci výrobu piva zažít i při exkurzích, které byly organizovány v rámci doprovodného programu.

„I letos darujeme část výtěžku Zubrfestu tam, kde je to nejvíce potřeba, konkrétně se jedná o Hematologicko-transfúzní oddělení nemocnice Přerov. Je to to nejmenší, co můžeme udělat, abychom jim touto cestou poděkovali za jejich záslužnou práci,“ doplňuje Tomáš Pluháček. Dárcovství krve a záchraně lidských životů vzdal Zubrfest hold i oceněním šesti pravidelných dárců krve, kterým odpoledne na chvíli patřilo hlavní pódium.

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí pivovarské skupiny PMS. Pivovar je držitelem ocenění Klasa A a Regionální potravina a známky CHZO "České pivo". Nejprodávanějším pivem z produkce je 11° ležák Zubr Grand, absolutní šampion degustační soutěže Zlatý pohár Pivex – PIVO 2018, vítěz v kategorii ležáků v ročnících 2018 a 2017 a rovněž vítěz soutěže České pivo 2017 v kategorii jedenáctistupňových piv. První místo v soutěži České pivo 2017 si odnesl také Zubr Premium, a to v královské kategorii světlých ležáků. Zubr Premium je zároveň držitelem absolutního vítězství v soutěži Zlatý pohár Pivex – PIVO 2016. Na loňském jubilejním ročníku soutěže PIVEX 2017 byl pivovar Zubr zvolen pivovarem čtvrtstoletí. Novinkou ve stálém sortimentu je 12° ležák Zubr Gradus.

Rekvalifikační kurz VÚPS - Pivovarnické a sladovnické práce V. běh.

Publikováno:před 13 dnyZdroj:VÚPS a.s.Autor:Ing. Jaromír Fiala

Kurz bude probíhat dle nové akreditace MŠMT, stačí ukončené střední vzdělání (maturita není třeba), v Praze a nově i v Brně (dle zájmu uchazečů), opět v rozsahu 121 hodin teoretické výuky a 180 hodin praktické výuky do konce března 2019. Výuka probíhá v mikrobiologických a analytických laboratořích VÚPS, školících prostorech Výzkumného senzorického centra, čtvrtprovozních a poloprovozních pivovarech. Lektory jsou zaměstnanci VÚPS a pracovníci z pivovarsko - sladařské praxe (celkem 37 lektorů).

REKVALIFIKAČNÍ KURZ VÚPS, a.s., PIVOVARNICKÉ A SLADOVNICKÉ PRÁCE
dle akreditace MŠMT-1374/2018-1/38 udělena 11.4.2018 do 11.4.2021

Další běh kurzu bude zahájen 1. října 2018
Přihlášky je možné zasílat do 30. června 2018

Vstupní předpoklady:
Ukončené střední vzdělání
Platný zdravotní průkaz pro práci v potravinářství
Minimální věk 18 let
Místo výuky: Praha nebo Brno (dle zájmu uchazečů)
Forma vzdělávání: prezenční - účast na kurzu musí být min. 80%
Metoda výuky: přednáška, procvičování, praxe
Cena: 70 000,- Kč (DPH = 0)

Kurz bude probíhat v rozsahu 121 hodin teoretické výuky a 180 hodin praktické výuky do konce března. Výuka probíhá v mikrobiologických a analytických laboratořích VÚPS, školících prostorech Výzkumného senzorického centra, čtvrtprovozních a poloprovozních pivovarech. Součástí kurzu jsou zkoušky pro certifikát "Vybraný posuzovatel pro senzorickou analýzu piva" a závěrečné teoretické a praktické zkoušky ze získaných znalostí a dovedností v okruhu Technologie sladu, Technologie piva a Laboratorní kontrola.

Lektory jsou zaměstnanci VÚPS a pracovníci z pivovarsko – sladařské praxe.

Další informace jsou na www.beerresearch.cz na samostatné stránce "Rekvalifikační kurz".
Odborným garantem kurzu je Ing. Jaromír Fiala, Ph.D., fiala@beerresearch.cz

Kompletní sortiment Dudáka. Na pouti ochutnáte i novinku na počest K.Klostermanna

Publikováno:před 10 hodinamiZdroj:Krajské listyDudák

Kompletní sortiment piv, které se vaří ve strakonickém pivovaru Dudák mohou ochutnat ti, kteří v sobotu 23. června navštíví tradiční Pivovarskou pouť ve Strakonicích, kterou organizuje poslední pivovar v České republice, který patří městu – Dudák - Měšťanský pivovar Strakonice.

Cena piva bude jednotná – 25 Kč, Král Šumavy, Klostermann a to jak v tradiční polotmavé variantě, tak i v té nové, světlé bude stát 30 Kč.

Připravena budou tři pódia, na tom hlavním, na dvoře pivovaru vystoupí například populární kapela Buty, pop-rocková skupina UDG nebo rockové uskupení Portless se zambijským raperem Henry D, závěr večera bude patřit strakonické legendě Parkán. Vstup na akci je zdarma. „Jedná se o jedinečnou příležitost, při které mohou návštěvníci na jednom místě ochutnat vše, co u nás vaříme. Včetně současné novinky, kterým je světlý Klostermann,“ uvedl sládek pivovaru DUDÁK Dušan Krankus.

170. výročí narození spisovatele Klostermanna? Nový dvanáctistupňový světlý ležák
Ten vznikl k příležitosti 170. výročí narození spisovatele Karla Klostermanna – jedná se o nový dvanáctistupňový světlý ležák. Díky dominanci Žateckého poloraného červeňáku je pivo jemně hořké s příjemnou chmelovou vůní, kterou pivo získává přidáním chmele až v samém konci chmelovaru.

Pivovarskou pouť organizuje pivovar jako poděkování svým konzumentům za celoroční přízeň. Na čepu tu bude kompletní sestava Dudáků, dále nefiltrovaný Sklepák, Král Šumavy, populární polotmavý ležák Klostermann nebo Otavský zlatý. Pivovarská pouť začíná ve 13 hodin slavnostním výstřelem z děla, končit se bude po půlnoci. Před pivovarem zahraje skupina Narttu a Scéna, u řeky se představí tradiční Nektarka a Otavanka. Na Podskalí bude připravený i program pro děti, nebudou chybět různé atrakce, mezi jinými i skákací hrad a obří skluzavka.

Součástí pivovarské pouti je tradiční neckyáda. Kuriózní plavidla pojedou po stejné trase jako v předchozích letech – z katovického kempu Otavský ráj a skončí před pivovarem. Plavidla budou soutěžit ve třech kategoriích, jako je například rychlost plavidel nebo celkový umělecký dojem. Cena je připravená také pro Miss neckyády.

Prazdroj investuje přes půl miliardy do rozšíření výstavu

Publikováno:před 10 hodinamiZdroj:E15.czAutor:Michal NosekPrazdroj

Plzeňský Prazdroj o třetinu zvyšuje kapacitu výroby piva Pilsner Urquell. Rozšíření varny a nové tanky přišly na 280 milionů korun. Pivovar díky tomu zvýšil možný objem výroby na 3,5 milionu hektolitrů ročně. Investice se má pivovaru vrátit do jednoho roku. Příští rok Prazdroj plánuje zprovoznit dalších deset velkých tanků.

S růstem exportu přichází i další investice. „Nyní máme schválený projekt na deset dalších obřích ležáckých tanků, každý o objemu pět tisíc hektolitrů. Tento projekt má být za zhruba čtvrt miliardy dokončen před Vánoci 2019,“ uvedl pro E15 manažer kapitálových projektů Plzeňského Prazdroje Tomáš Kosmák.

Podle generálního ředitele Prazdroje Granta Liversage reaguje pivovar na rostoucí poptávku po pivu Pilsner Urquell. Jen loni vzrostly jeho prodeje v Česku o více než sedm procent, v zahraničí ho lidé poprvé vypili přes milion hektolitrů. Nová investice umožní zároveň zvýšit export na nové trhy, zejména v Asii, doplnil Liversage.

Pivovar v dubnu zahájil pravidelný vývoz do Číny a mateřská společnost Asahi buduje prémiovou značku Plzeňský Prazdroj ve vybraných japonských restauracích, doplnil marketingový ředitel Prazdroje Grant McKenzie. Celkem loni Prazdroj prodal v Česku a v cizině rekordních více než 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více.

Celkový výstav českých pivovarů loni po pěti letech růstu meziročně klesl o méně než procento. Export ovšem rostl o čtyři procenta. Uvedl to Český svaz pivovarů a sladoven.




Tuplák za více než jedenáct eur. Ceny piva na Oktoberfestu stále rostou

Publikováno:před 10 hodinamiZdroj:Echo24.czAutor:ČTK

Pivo na mnichovském festivalu Oktoberfest letos opět podraží. Cena za tuplák se bude pohybovat od 10,70 do 11,50 eura (275 až 296 korun), informovala tento týden radnice bavorské metropole. Loni mohli hostinští pěnivý mok prodávat za částku v rozmezí 10,60 až 10,95 eura. Hranice 11 eur letos padla poprvé.

Každoroční zdražování piva patří k méně oblíbeným tradicím festivalu v Mnichově. Cena nepřetržitě roste už desítky let. V roce 1971 bylo možné koupit litrový tuplák za 2,50 marky (dnes v přepočtu asi 32 korun). Hranici deseti eur poprvé překročil máz festivalového piva v roce 2014, letos padla hranice jedenáctieurová.

Za nejdražší máz piva si návštěvníci Oktoberfestu letos připlatí oproti loňsku 55 centů. V předcházejících letech se přitom zdražení pohybovalo mezi 25 a 30 centy.

Podle mluvčího hospodských Petera Inselkammera je hlavním důvodem relativně vysokého nárůstu ceny piva především prudké zvýšení zvláštní přirážky k nájmu, který musí hostinští platit městu. Přirážku zavedl Mnichov teprve loni. Chtěl tak pokrýt zvýšené náklady na bezpečnostní opatření v souvislosti s teroristickou hrozbou.

Na rozdíl od piva budou nealkoholické nápoje stát letos na Oktoberfestu zhruba stejně jako loni, některé z nich dokonce zlevní. Za litr vody žíznivci v průměru zaplatí 8,72 eura (224 korun), za litr limonády 9,27 eura (238 korun). Podle Inselkammera chtěli zachováním výše cen nealkoholických nápojů na loňské úrovni hostinští ukázat, že jsou na Oktoberfestu vítány i rodiny s dětmi.

Počátek pivních slavností, které se postupně proměnily v obří komerční podnik, spadá do října 1810, kdy po své svatbě uspořádali bavorský korunní princ Ludvík a jeho manželka Tereza Sasko-Hildburghausenská pro obyvatele království na louce za Mnichovem slavnost s koňským dostihem. Akce měla úspěch a začala se konat pravidelně jako říjnová slavnost (Oktoberfest). Svůj název si udržela i poté, co kvůli teplejšímu počasí její začátek organizátoři posunuli na září.

Letos se Oktoberfest bude konat od soboty 22. září do neděle 7. října. Loni mnichovský svátek piva navštívilo 6,2 milionu lidí a zlatavého moku se vypilo 7,5 milionu litrů.

Nová kampaň Starobrna: Život nepočká

Publikováno:před 11 hodinamiZdroj:České nápojeStarobrno

Starobrno představuje novou kampaň s ústřední myšlenkou Život nepočká. Odstartuje ji vtipnými on-line spoty, inspirovanými akčními filmy ze sedmdesátých let s překvapivým rozuzlením. Další novinkou je i vizáž starobrněnských produktů, a to včetně nejoblíbenější značky - jedenáctky Starobrno Medium.

Vystupte z každodenní rutiny, nežijte v zajetých kolejích, otevřete oči, spontánně se seznamujte a bavte se známými i novými lidmi. Život nepočká! To je hlavní sdělení nové kampaně značky Starobrno, kterou představuje právě v těchto dnech. Tematicky tak navazuje na dlouhodobou komunikaci, sázející na tajemství dobré nálady a samozřejmě specifický humor, který je Brňanům tak vlastní. „V Brně žijí otevření a spontánní lidé, kteří mohou být pro zbytek republiky inspirací, aby se nechávali více unášet životem, protože ten nepočká. Takovou atmosféru má navodit posezení u našeho piva, a s touto myšlenkou pracuje nová kampaň,“ vysvětluje Petra Havlišová, manažerka značky Starobrno.

Prakticky se kampaň představí v on-line médiích, konkrétně sérií pěti videí. V nich diváci sledují napínavou honičku Klaďase a Padoucha. Na známých místech Brna spoty natáčel Jiří Volek, režisér zatím poslední řady reality show Robinsonův ostrov. V roli agenta Klaďase diváci uvidí herce Jakuba Gottwalda, brněnského rodáka, v současnosti člena souboru Národního divadla. Klaďas se na cestě k polapení Padoucha v podání herce Filipa Kaňkovského nechává strhnout brněnskou atmosférou, takže hra na kočku a myš má nakonec nevšední rozuzlení. Režisér Volek se inspiroval akčními filmy ze sedmdesátých let, které dodnes neztratily nic ze své kvality. Přizpůsobil tak styl natáčení, zabarvení obrazu, nechybí ani originální humor. Autorem kreativního konceptu Život nepočká je agentura VCCP.

„Přijít s novou kampaní pro Starobrno byla výzva - netvořili jsme ji pouze pro místní, kteří považují Starobrno za nedílnou součást jejich domovského města, a svým způsobem i života, ale i pro zbytek republiky. Kampaň má totiž za cíl místním lidem připomenout, co je a jejich město činí tak jedinečnými a zároveň tyto vlastnosti představit i dalším,“ popisuje account managerka kreativní agentury VCCP Simona Fischmeisterová.

Spolu s novými spoty představuje značka Starobrno novou vizuální identitu všech svých produktů. Cílem bylo vytvořit design vyznačující se vzdušností, jednoduchostí a menší zdobností než dříve – a to se podle Petry Havlišové podařilo. Design tak dobře koresponduje s pozicí značky na pivním trhu. „Starobrno se snaží motivovat lidi, aby opustili svoji bublinu a otevřeli se známým i neznámým lidem kolem sebe, s nimiž budou sdílet dobrou náladu a společné chvíle nad pivem. S vidinou nových spontánních zážitků a dávkou humoru, to vše je pro Starobrno přece typické,“ doplňuje.

Autorem nové vizuální identity je studio LION brand & story s.r.o. Změny se týkají loga značky Starobrno, dále etiket i vizuální podoby plechovek a multipacků celého portfolia. Zvláštní pozornost si zasluhuje „vlajková loď pivovaru“ Starobrno Medium. „Jedenáctka Starobrno Medium má v našem pivovaru výsadní postavení, jsme na ni mimořádně hrdí. Chceme, aby si oblibu získala i za hranicemi Jihomoravského kraje. Proto se Medium snažíme co nejvíce dostat i mimo region, aby toto pivo měli šanci ochutnat lidé v celé České republice. Myslíme si totiž, že starobrněnský pivovar skvěle reprezentuje a dává o něm patřičně vědět,“ konstatoval ředitel a vrchní sládek pivovaru Ondřej Koucký.

Starobrno Medium chutná nejen spotřebitelům, ale i odborníkům na degustačních soutěžích. V letošním roce získalo třetí místo v soutěži Zlatý soudek PIVEX, vloni bylo Medium druhé na soutěži České pivo a třetí na Pivu České republiky. Ze soutěží ve své kategorii světlých ležáků vozí umístění na předních příčkách už řadu let.

Prazdroj navyšuje výstav prémiového ležáku Pilsner Urquell

Publikováno:před 11 hodinamiZdroj:České nápojePrazdroj

Plzeňský Prazdroj ode dneška zvyšuje výrobu prémiového piva Pilsner Urquell. Pivovar investoval do nových technologií celkem 280 milionů korun a výrobní kapacitu ležáku díky nim rozšiřuje téměř o třetinu na více než 88 tisíc hektolitrů piva týdně, respektive 3,5 milionu hektolitrů ročně.

Rozšířením výroby pivovar reaguje na rostoucí poptávku po Pilsner Urquell. Jen v loňském roce vzrostly prodeje originálního plzeňského ležáku v Česku o více než 7 procent, v zahraničí ho pak lidé poprvé vypili přes jeden milion hektolitrů. Nová investice umožní Prazdroji zároveň zvýšit export na nové trhy, zejména v Asii.

Větší část z celkové investice 280 milionů korun – cca 160 milionů korun, směřovala do rozšíření varny. Její součástí je nová vystírací káď, dva měděné rmutovací kotle, scezovací káď a mladinová pánev. Zbytek peněz byl využit na nákup a instalaci deseti nových cylindrokonických tanků, v nichž bude Pilsner Urquell kvasit a zrát.

Pro investici se Plzeňský Prazdroj rozhodl na jaře loňského roku, tedy v době převzetí japonskou pivovarnickou společností Asahi. „Nový akcionář nám dal plnou podporu. Jeho záměrem je posilovat prodeje nejsilnějších značek. Pilsner Urquell je naší vlajkovou značkou a poptávka po ní stále roste. Práce se začaly na podzim loňského roku a byly dokončeny koncem letošního dubna. V současné době začínáme s plnou výrobou,” komentuje generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.

Instalace nové technologie vyžadovala pečlivou práci mnoha expertů. „Opravdovým oříškem bylo usazení nové scezovací kádě. Nerezová nádoba má ve svém průměru 10 metrů, váží přes 45 tun a řadí se tak mezi největší scezovací kádě v celé zemi. Podobně náročná byla i práce s cylindrokonickými tanky. Ty cestovaly na lodích po moři, poté po Labi, odkud byly na specializovaných nákladních vozidlech převezeny do Plzně. Když jsme je v pivovaru přesunovali pomocí speciálních podvalníků, měli jsme mezi budovami na každé straně jen několik centimetrů místa. Obří jeřáby potom tanky usadily na konstrukci budovy. Bylo krásné počasí a přihlížejícím se naskytl nevšední pohled na obrovské nádoby vážící 23,5 tuny, jak se vznáší nad budovami pivovaru,“ vzpomíná projektový manažer Tomáš Kosmák. Po instalaci nové technologie začala v Prazdroji na přelomu dubna a května testovací výroba. “Vyladění technologie bylo velmi náročné a vyžádalo si několik týdnů testování,“ doplňuje Tomáš Kosmák.

Významnou část nové kapacity využije Prazdroj k exportu ležáku: „Pilsner Urquell se těší silnému růstu v zahraničí jak na našich tradičních evropských trzích, tak v Asii. V rámci Evropy výrazný růst zaznamenáváme zejména Ve Skandinávii a na Balkáně, protože spotřebitelé tam tento slavný český ležák obdivují. V Asii jsme od dubna zahájili pravidelný vývoz do Číny a naše mateřská společnost Asahi začala budovat značku na jejím domácím japonském trhu. Naším cílem je, aby značka rostla postupně, zajistit dokonalou kvalitu servisu a chuťových zkušeností s ní a vysvětlit příběh značky. Proto spolupracujeme s Asahi a dalšími místními partnery, abychom pečlivě vybrali restaurace, kde bude náš ležák k dispozici,“ uvádí marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie.

I přes investice do moderních technologií se ale legendární ležák Pilsner Urquell vaří podle stejné receptury a se stejným postupem jako před 176 lety, kdy dal vzniknout nové kategorii piv s označením pils nebo pilsener. „Vaříme stále na tři rmuty v měděných nádobách s přímým otopem plamenem, používáme žatecký chmel - poloraný červeňák, vlastní slad a vodu, speciální prazdrojské kvasnice. Doba výroby Pilsner Urquell tak je i nadále 5 týdnů a chutná, stále stejně skvěle, jako když jej poprvé uvařil Josef Groll,“ doplňuje manažer plzeňského závodu Prazdroje Stanislav Hamara.

Pro rozšíření kapacity má Prazdroj zajištěn dostatek surovin od tradičních tuzemských dodavatelů. „Díky tuzemským surovinám je české pivo unikátní. Pro spotřebitele je zárukou zachování výjimečných vlastností, protože závazně stanovuje skladbu surovin. Dodavatelům pak garantuje stabilní dlouhodobou poptávku. Dodržování těchto pravidel a prohlubování spolupráce je součástí naší obchodní politiky. Naše obchodní partnery jsme v předstihu informovali, že naše dlouhodobé pozitivní obchodní vztahy budeme díky nové investici ještě posilovat,“ vysvětluje Stanislav Hamara. Pro novou výrobu přijme Prazdroj pět nových zaměstnanců - vařičů a zaměstnanců laboratoře.

Plzeňský Prazdroj naposledy rozšiřoval varnu v roce 2004, kdy do zvýšení výroby investoval podobnou částku jako letos. Cylindrokonické tanky pak používá od roku 1993, kdy pořídil prvních 48 nádob pro hlavní kvašení a 56 tanků pro zrání. Historická varna Plzeňského Prazdroje z 19. století byla v roce 2008 zrekonstruována do původní podoby a nyní je součástí prohlídkové trasy pivovaru.

Prazdroj rozšířil výrobu o třetinu, očekává růst exportu do Asie

Publikováno:před 11 hodinamiZdroj:Novinky.czAutor:Ivan BlažekPrazdroj

Plzeňský Prazdroj rozšířil výrobu svého prémiového ležáku téměř o třetinu na celkem 3,5 miliónu hektolitrů piva ročně. V pondělí uvedl do provozu novou část varny, celkem do technologií investoval 280 miliónů korun. Podnik tak reaguje na rostoucí poptávku po pivu Pilsner Urquell.

„Loni jsme na domácím trhu zaznamenali nárůst prodeje o sedm procent a vůbec poprvé v historii jsme vyvezli přes milión hektolitrů do zahraničí,“ konstatoval Grant Liversage, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.

O investici se rozhodlo na jaře loňského roku, tedy v době převzetí firmy japonskou pivovarnickou skupinou Asahi. Podle Ryotchiho Kitagany, generálního ředitele Asahi Global pro evropské podniky, se zvýší export plzeňského piva do východní Asie.

„V dubnu jsme zahájili vlastní distribuci piva Pilsner Urquell do vybraných japonských restaurací a budeme exportovat tuto značku také do Číny, zejména do velkých metropolitních oblastí,“ uvedl Kitagana.

Nejvíce spolkla varna
Větší část investice – zhruba 160 miliónů korun – směřovala do rozšíření varny, kde přibyla nová vystírací káď, dva měděné rmutovací kotle, scezovací káď a mladinová pánev. Zbytek peněz šel na nákup a instalaci deseti nových cylindrokónických tanků.

„Opravdovým oříškem bylo usazení nové scezovací kádě, která se řadí mezi největší v celé zemi – má průměr deset metrů a váží přes 45 tun,“ připomněl projektový manažer Tomáš Kosmák.

„Podobně náročná byla i práce s cylindrokónickými tanky s hmotností přes 23 tun. Ty cestovaly na lodích po moři, poté po Labi, odkud byly na specializovaných nákladních vozidlech převezeny do Plzně. Když jsme je v pivovaru přesunovali pomocí speciálních podvalníků, měli jsme mezi budovami na každé straně jen několik centimetrů místa,“ doplnil Kosmák.

Plzeňský Prazdroj naposledy rozšiřoval varnu v roce 2004, kdy do zvýšení výroby investoval podobnou částku jako letos. Cylindrokónické tanky používá od roku 1993, kdy pořídil prvních 48 nádob pro hlavní kvašení a 56 tanků pro zrání.

Historická varna Plzeňského Prazdroje z devatenáctého století byla v roce 2008 zrekonstruována do původní podoby a nyní je součástí prohlídkové trasy pivovaru.

Milovníci piva se dočkali, tankové pivo Kutná Hora je na čepu

Publikováno:před 12 hodinamiZdroj:Kutnohorský deníkAutor:Hana KratochvílováMěšťan. Kutná Hora

Milovníci piva, zejména toho z Měšťanského pivovaru Kutná Hora, se dočkali. Tankové pivo Kutná Hora míří na čep. Od konce uplynulého týdne jej budou moci ochutnat v restauraci Dačický, kde jsou umístěné dva pětihektolitrové tanky. Jde o vůbec první tankové pivo ze znovuobnoveného pivovaru v kutnohorském Lorci.

Pivní tanky se v letním období budou plnit podle žíznivosti hostů jednou až dvakrát za týden. Závoz bude řešen speciálně upravenou dodávkou.

Proč je tankové pivo to nejlepší, řekl sládek Měšťanského pivovaru v Kutné Hoře, Jakub Hájek: „U Dačického budeme nabízet Zlatou 12 v nefiltrované a nepasterované variantě, tudíž se bude jednat o živé pivo s kvasnicemi. Chuť tak nebude ničím ovlivněna a bude na úrovni piva čepovaného přímo v ležáckém sklepě. A o tom se říká, že chutná nejlépe.“

Majitel restaurace Dačický Pavel Cikler prozradil, že o tankovém pivu uvažovali dlouho. „Ve vedlejším objektu jsme dokonce původně chtěli vybudovat minipivovar. Nakonec jsme se přiklonili k této variantě, svoji roli v tom sehrálo i to, že byl znovu otevřen kutnohorský pivovar,“ řekl Cikler s tím, že chce hostům nabízet lokální produkt.

„Chceme tohle unikátní pivo nabízet hlavně místním, kteří obnovení loreckého pivovaru docela prožívali a fandí mu,“ uzavřel Cikler.

Na Pivovarské pouti ochutnají návštěvníci kompletní sortiment pivovaru DUDÁK

Publikováno:před 12 hodinamiZdroj:Jižní Čechy TeďAutor:Pavel PechoušekDudák

Kompletní sortiment piv, které se vaří ve strakonickém pivovaru DUDÁK mohou ochutnat ti, kteří v sobotu 23.června navštíví tradiční Pivovarskou pouť ve Strakonicích, kterou organizuje poslední pivovar v České republice, který patří městu - DUDÁK-Měšťanský pivovar Strakonice a.s.

Připravena budou tři pódia, na tom hlavním, na dvoře pivovaru vystoupí například populární kapela Buty, pop-rocková skupina UDG nebo rockové uskupení Portless se zambijským raperem Henry D, závěr večera bude patřit strakonické legendě Parkán. Vstup na akci je zdarma. „Jedná se o jedinečnou příležitost, při které mohou návštěvníci na jednom místě ochutnat vše, co u nás vaříme. Včetně současné novinky, kterým je světlý Klostermann," uvedl sládek pivovaru DUDÁK Dušan Krankus.

Ten vznikl ku příležitosti 170. výročí narození Karla Klostermanna – jedná se o nový dvanáctistupňový světlý ležák. Díky dominanci Žateckého poloraného červeňáku je pivo jemně hořké s příjemnou chmelovou vůní, kterou pivo získává přidáním chmele až v samém konci chmelovaru.

Pivovarskou pouť organizuje pivovar jako poděkování svým konzumentům za celoroční přízeň. Na čepu tu bude kompletní sestava Dudáků, dále nefiltrovaný Sklepák, Král Šumavy, populární polotmavý ležák Klostermann nebo Otavský zlatý. Pivovarská pouť začíná v jednu hodinu po poledni slavnostním výstřelem z děla, končit se bude po půlnoci. Před pivovarem zahraje skupina Narttu, u řeky se představí tradiční Nektarka a Oktavanka. Na Podskalí bude připravený i program pro děti, nebudou chybět různé atrakce, mezi jinými i skákací hrad a obří skluzavka.

Součástí pivovarské pouti je tradiční neckyáda. Kuriózní plavidla pojedou po stejné trase jako v předchozích letech – z katovického kempu Otavský ráj a skončí před pivovarem. Plavidla budou soutěžit ve třech kategoriích, jako je například rychlost plavidel nebo celkový umělecký dojem. Pohár je také připravený pro Miss neckyády.

Takže pokud nemáte na sobotu 23. června už pevně nalinkovaný program, hurá do Strakonic. A pokud už ho máte, tak ho zrušte. Pivovarská pouť za to určitě stojí.

Cena piva bude jednotná – 25 korun, Klostermann a to jak v tradiční polotmavé variantě, tak i v té nové, světlé bude stát 30 Kč.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.18.06.2018 15:336.353/6.353