Historie a současnost pivovaru Gambrinus

● 1870 Vznik pivovarupivovar
15.10. zahajuje provoz První plzeňský akciový pivovar (současný Gambrinus) a 18. 12. si registruje svou první ochrannou známku Erste Pilsner Actien Brauerei – Pilsner Bier. Pouhý rok předtím se v plzeňském hostinci U Císaře rakouského 20 významných podnikatelů v čele s Emilem Škodou rozhodlo založit tento druhý moderní plzeňský pivovar.

● 1873 První export do Amerikypivovar
Toho roku objevuje plzeňská piva také Nový svět. Svůj první úspěšný export do USA slaví Měšťanský i První akciový pivovar v témže roce. O rok později zahájí plzeňský ležák pravidelný export a na sklonku 19. století proniká také do Latinské Ameriky, Afriky i na Blízký východ.

● 1909 Ochranná známka Kaiserquellpivovar
Pivo Prvního akciového pivovaru je chráněno známkou Kaiserquell – Císařský zdroj, a to na počest císaře Františka Josefa I., který pivo pochválil. První akciový pivovar pak od c. k. hofmistrovského úřadu ve Vídni získává v roce 1912 honosný titul „c. k. dvorní dodavatel“. Těsně před první světovou válkou se První akciový stává předním výrobcem piva v Čechách, jeho roční výstav v té době dosahuje přes 270 tisíc hl.

● 1919 Plzeňský Gambrinuspivovar
Kaiserquell, ochranná známka zapsaná na počest Františka Josefa I., se vznikem samostatné československé republiky ztrácí smysl. Proto je zaregistrována nová ochranná známka Plzeňský Gambrinus. Název piva Gambrinus sahá až do 13. století a vychází ze jména vévody Jana Primuse, děda Karla IV. a patrona sladovníků.

● 1934 Dynastie Hlaváčkůpivovar
Po pěti letech v roli sládka se vrchním ředitelem Plzeňských akciových pivovarů stává František Hlaváček, dědeček dnešního sládka pivovaru Gambrinus Jana Hlaváčka a otec Iva Hlaváčka (na snímku), jenž byl v Plzni hlavním sládkem a později výrobním ředitelem v letech 1958 až 1987. Již tři generace pivovarské rodiny Hlaváčkových tak spojují své jméno s pivovarem Gambrinus, tedy více než 80 let.

● 1939 Válečný provozpivovar
Druhá světová válka přerušuje vývoj obou plzeňských pivovarů. Vozový park zabavuje říšská vojenská správa. Válečný nedostatek surovin dopadá na kvalitu piva a i Gambrinus navzdory veškeré snaze sládků vařit dobré pivo klesá na slabou válečnou „osmičku“. Gambrinus přežívá proto, že zásobuje pivem dělníky ve Škodovce.

● 1945 Bombardování pivovarupivovar
Na sklonku války 17. 4. je pivovar Gambrinus téměř zničen spojeneckými bombami. Právě v troskách se ale rodí později nejoblíbenější pivo u nás – světlý výčepní Gambrinus. Tehdejší ředitel pivovaru František Hlaváček svým plamenným proslovem na bedně od piva zažíhá myšlenku na skvělou budoucnost a už o rok později se tu v nově vybudovaném pivovaru vaří 200 tisíc hl kvalitního piva.

● 1960 Nové ocelové tankypivovar
Od počátku své existence investuje pivovar Gambrinus do provozu a technických inovací. Na sklonku 50. let instaluje 20 ležáckých ocelových tanků s kapacitou 3 600 hl. V březnu 1960 vyjíždí z pivovaru první autocisterna a stáčení probíhá mimo pivovar.

● 1961 Technické inovacepivovar
V pivovaru Gambrinus se instalují technologické novinky: spádové varny, nový způsob kvašení či jímání CO2 z krytých kovových kvasných kádí, nová a šetrnější stáčecí linka o výkonu 14 tisíc lahví za hodinu, jež snižuje možnost kontaminace a dává větší garanci kvality a chuti piva. Nejnovější zařízení na zpětné jímání kvasného CO2 v pivovarech Prazdroj a Gambrinus funguje od roku 2011 a významně snižuje emise skleníkových plynů – ročně se ušetří přes 280 tun CO2.

● 1979 Výstav 1 milionu hlpivovar
Pivovar Gambrinus díky rostoucí oblibě svého piva překračuje hranici 1 milionu hl ročního výstavu. Ačkoliv je direktivním nařízením tehdejších úřadů určen pouze Západočechům, věhlas značky překračuje hranice regionu. Málokdo ale v tu chvíli čeká, že se právě Gambrinus stane nejtypičtějším reprezentantem českého piva.

● 1993 Cylindrokónické tankypivovar
Gambrinus, otevřený užitečným modernizačním snahám, začíná používat takzvané cylindrokónické tanky. Jejich provoz zaručuje především mikrobiologickou čistotu obou oddělených fází kvašení a zrání, tudíž i čistou chuť a správný říz piva.


● 1998 Varna s nejmodernější technologiípivovar
V pivovaru Gambrinus začíná vařit nová varna – největší v České republice. Varna je vybavena nejmodernější technologií: ekologickou a úspornou, která zároveň zajišťuje vysokou a vyrovnanou kvalitu várek.

● 2008 Gambrinus 11° Excelent
Gambrinus rozšiřuje své portfolio o Gambrinus 11° Excelent, který se brzy stává jednou z nejprodávanějších jedenáctek v ČR. Vyznačuje se plnější chutí danou přídavkem karamelového sladu a především unikátním dávkováním chmele, jež spočívá v přidání třetí dávky chmele až po ukončení chmelovaru.

● 2010 Prohlídky pivovaru Gambrinuspivovar
25. srpna se slavnostně otevřela návštěvnická trasa pivovaru Gambrinus. Veřejnost se díky ní seznamuje s reálným provozem pivovaru: používanými surovinami, tradičním postupem a nejmodernější technologií, ale také s unikátní interaktivní Gambrinus Arénou. Zde se návštěvníci projíždějí napříč časem na historickém náklaďáku, ve fotbalovém utkání si kopnou penaltu proti brankáři Gambrinus ligy nebo se v záři reflektorů stanou kytaristy rockové skupiny. Prohlídku uzavírá ochutnávka piv Gambrinus s výkladem odborníka, jak poznat kvalitu piva a jak správně o něj pečovat. Každý si může sám vyzkoušet, jak správně načepovat pivo Gambrinus.
Zdroj:Stránky pivovaru 'Gambrinus' 2016


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky pivovaru Gambrinus

Kdy:dle rezervace na stránkách pivovaruObec:PlzeňZdroj:Pivovar Gambrinus

Užijte si jedinečnou party v srdci pivovaru Gambrinus. O vás a vaše přátele nebo klienty se budou starat chlapi, kteří vaření piva a péči o něj věnovali mnoho let svého života.

Dozvíte se vše o pivech, která se v pivovaru Gambrinus vaří. Nahlédnete i do samotné varny, která zvládne uvařit 12 várek piva denně (jedna má 840 hl studené mladiny).

Absolvujete školu čepování piva, během které zjistíte, jak se má výčepní správně o pivo starat, aby vám v hospodě chutnalo. Naučíte se sami pivo načepovat na různé způsoby a užijete si posezení v historické Varně 1869 v srdci pivovaru s občerstvením a vynikajícími pivy Gambrinus přímo od našich sládků.

Párty v pivovaru Gambrinus si naplno užijete hlavně s přáteli.

SOUKROMÁ PÁRTY
Soukromou párty si mohou objednat skupiny 15 a více osob kdykoliv podle kapacity pivovaru. Termín si rezervujte na níže uvedených kontaktech.

Informace o programu:
●Akce probíhá v českém jazyce.
●Minimální počet účastníků pro soukromou párty je 15 osob. Maximální kapacita programu je 50 osob.
●Soukromou párty pro 15 a více osob si můžete objednat kdykoliv podle kapacity pivovaru.
●V ceně Party v pivovaru Gambrinus je zahrnuta konzumace piv Gambrinus a lehké občerstvení k pivu. Navíc si můžete doobjednat večeři či raut, promítání sportovních zápasů a další atraktivní doprovodný program.
●Zážitkový program Party v pivovaru Gambrinus je určen výhradně pro dospělé.

Aktualizováno: před 12 měsíci

Gambrinus končí s asociací, ale ne s českým fotbalem

Publikováno:před 15 hodinamiZdroj:Týden.czAutor:ČTK

Pivovar Gambrinus sice za rok ukončí po 19 letech sponzoring Fotbalové asociace ČR, ovšem fotbal hodlá nadále finančně podporovat. Peníze chce dávat přímo klubům prostřednictvím svého projektu Kopeme za fotbal tak, aby nechodily přes asociaci ani krajské svazy.

"Pomáháme českému fotbalu takřka dvacet let a chceme v tom jednoznačně pokračovat, ale už bez toho, aby naše finance přerozdělovaly další subjekty. Chceme, aby byla naše podpora transparentní a pomáhala skutečně těm, kteří hrají fotbal pro radost," řekl manažer pivovaru Marek Dvořák.

Program Kopeme za fotbal běží již sedm let. Pivovar v něm kluby odměňoval vybavením či přátelskými zápasy s ligovými celky. Nyní počítá z rozšířením spolupráce z 250 na 800 klubů. Zároveň chystá nový grantový program, ve kterém budou moci kluby zapojené do programu požádat o finanční nebo materiální podporu. Chce také vytvořit střediska služeb pro jednotlivé regiony.

"Momentálně prověřujeme možnosti zajištění sdílených služeb v jednotlivých regionech, kde by si kluby mohly například zapůjčit sekačky, vybavení pro stavební úpravy zázemí a areálu nebo zde využít rad odborníků na údržbu trávníku. Uspoří tím prostředky, které jistě najdou uplatnění jinde," dodal Dvořák.

Pivovar Gambrinus se kvůli současné krizi ve vedení českého fotbalu rozhodl od sezony 2018/19 neuplatnit opci a ukončit sponzorství reprezentace a první ligy. Jméno pivovaru měla nejvyšší soutěž v letech 1997 až 2014 v názvu. Poslední tři sezony byl hlavním partnerem.

Centrum Plzně se proměnilo v pivní zahrádku

Publikováno:před 29 dnyZdroj:Plzeňský deníkAutor:Andrea Pánková

Sobotní Gambrinus den navštívilo celkem 27 tisíc lidí.

V sobotu se v západočeské metropoli konala slavnost všech milovníků piva. Tisíce návštěvníků se sešly v centru Plzně, aby vytvořily největší pivní zahrádku v Česku.

Vše začalo patnáct minut před polednem, když sládek Gambrinusu Pavel Zítek narazil na náměstí Republiky festivalovou várku nefiltrované dvanáctky, která byla uvařena speciálně pro Gambrinus den. Následovalo několik hudebních vystoupení – představila se například kapela Kníry, Trautenberk, Semtex, Lucie Revival či Děda Mládek Illegal Band. Odpoledne mohli návštěvníci zhlédnout finále soutěže Gambrinus Mistr Výčepní, jejímž vítězem se stal Tomáš Havlíček z pražské Restaurace Sokol. Někteří návštěvníci se také sami zúčastnili školy čepování.

Kromě náměstí Republiky byla pivní zahrádka také U Branky, v Proluce a u Západočeského muzea.

Sobotní letní počasí přilákalo podle mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitky Němečkové 27 tisíc milovníků pěnivého nápoje. Na loňský ročník zavítalo o sedm tisíc návštěvníků méně.

Ve večerních hodinách byly zahrádky zcela zaplněny.

„Na náměstí jsme přišli asi v půl osmé a bylo tam úplně plno, že jsme si neměli kam sednout. Čekala jsem, že přijde hodně lidí, ale tolik?" kroutila hlavou návštěvnice Petra Nováková. „Přesunuli jsme se k Brance, kde právě hrála kapela Kníry, takže to tam vypadalo podobně, ale líbilo se nám tam," usmívala se studentka, kterou zaujal systém prodeje občerstvení. Jídlo i pivo se prodávalo za žetony v hodnotě 25 Kč, které si návštěvníci kupovali v pokladnách.

Kromě speciální nefiltrované dvanáctky mohli zájemci ochutnat nefiltrovanou desítku a dvanáctku.

Gambrinus den přilákal do centra podle organizátorů 27 tisíc lidí

Publikováno:před 30 dnyZdroj:Plzeň.cz

V sobotu se v centru Plzně konala velká pivní oslava. Hlavní město českého piva se k příležitosti 2. ročníku Gambrinus dne proměnilo v největší pivní zahrádku. Pivní festival odstartoval chvíli před polednem slavnostním naražení speciální festivalové várky. Skvělý zážitek všem popřáli sládek pivovaru Pavel Zítek společně s ředitelem pivovaru Stanislavem Hamarou a obchodním sládkem Martinem Hložkem.

Stejně jako v loňském roce nabídl Gambrinus den i letos dokonalý pivní zážitek. Pivo na většině míst čepovali přímo z tanků do skla ti nejlepší plzeňští výčepní a nechyběla ani špičková obsluha. O servis piva i jídla se postarala dvanáctka hospod z Plzně a blízkého okolí. Ve všech čtyřech festivalových zónách – na náměstí Republiky, v Proluce, na scénách Branka i Muzeum vládla ta správná hospodská atmosféra.

Gambrinus den nabídl nejen pivo a dobré jídlo, ale také nabitý program. Na všech čtyřech pódiích se vystřídaly ty nejlepší regionální kapely, večer rozezpívala náměstí skupina Děda Mládek Illegal Band. Velkým lákadlem byla také škola čepování s nejlepšími výčepními. Ti se přímo na hlavním pódiu utkali o titul Gambrinus Mistr výčepní 2017. Vítězem této unikátní podívané se nakonec stal Tomáš Havlíček z pražské Restaurace Sokol.

„Jsme velice rádi, že druhý ročník Gambrinus dne přilákal ještě více návštěvníků než loni a doufáme, že si skvělou atmosféru a dobré pivo, které chutnalo jako u nás v pivovaru, užili všichni stejně dobře, jako my,“ říká Pavel Zítek.

Nepasterovaný Gambrinus dobývá Slovensko

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápoje

Súčasným trendom v potravinárstve je čerstvosť. Z rôznych prieskumov vychádza, že Slováci už nehľadia v prvom rade na cenu, ale najmä na kvalitu a čerstvosť. A hoci donedávna prevažoval názor, že kvalitné nepasterizované pivo vedia vyrobiť len malé, resp. reštauračné pivovary, ktoré navaria len toľko piva, koľko hneď predajú, dobrý veľký pivovar dokáže to isté.

Potvrdzuje to značka Gambrinus, ktorá vie, vďaka unikátnej technológii mikrofiltrácie v záverečnej fáze výroby, načapovať nepasterizované pivo s plnou a sviežou chuťou v každej dobrej pivárni po celom Slovensku. Slováci pritom zatiaľ nemali až toľko príležitostí oceniť jeho prednosti. Podľa prieskumu pivovaru Gambrinus len 49 % ho niekedy v živote ochutnalo a dokonca 14 % Slovákov vôbec nepasterizované pivo nepozná.

Za necelé dva roky od zavedenia nepasterizovaného piva do ponuky pivární a reštaurácií v susednej Českej republike sa stal Nepasterizovaný Gambrinus 10 % jednotkou medzi čapovanými desiatkami. „Veríme, že podobný úspech zaznamená nepasterizované pivo aj u Slovákov. Na základe skúseností z Čiech vieme, že tam kde sa začal čapovať nepasterizovaný Gambrinus, zvýšila sa priemerná výtoč piva,“ uviedol brand manažér značky pre Slovensko Josef Jalůvka. Jeho slová potvrdzuje prevádzkar reštaurácie Gurmánsky dvor Dávid Darázs: „Zákazníci si radi doprajú to najlepšie, teda kvalitné a čerstvé potraviny a nápoje. U nás pripravujeme jedlá v prevažnej miere z čerstvých potravín, preto sme radi, že máme možnosť ponúknuť zákazníkom nepasterizované pivo, ktoré má rovnakú chuť ako keby sme ho podávali priamo v pivovare.“

Nepasterizovaný Gambrinus sa varí tým istým spôsobom ako ostatné varianty, len tesne pred stáčaním do sudov prechádza mikrofiltráciou, čím je zaistená potrebná trvanlivosť a zároveň uchovaná plná živá chuť. Väčšina pivovarov svoje sudové pivá z dôvodu dlhšej trvanlivosti stabilizuje prietokovým pastérom.

„Naším cieľom je ponúkať na prevádzkach čo najčerstvejšie pivo, ktoré chutí rovnako ako u nás v pivovare. Preto sa snažíme maximálne šetrne zabezpečiť jeho vyhovujúcu trvanlivosť. Z tohto dôvodu sme investovali nemalé finančné prostriedky do špeciálnej technológie mikrofiltrácie, ktorá predĺži trvanlivosť a pritom zachová maximálnu čerstvosť chuti piva,“ hovorí Pavel Zítek, sládok pivovaru Gambrinus.

Gambrinus den opět zve na největší pivní zahrádku

Publikováno:před měsícemZdroj:Plzeňský deník

Už víte, co budete dělat v sobotu 24. června?
Lákavou pozvánku si pro vás připravil sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek: „Vyrazte spolu s námi do plzeňských ulic na druhý ročník pivního festivalu Gambrinus den. Kromě skvělého tankového piva čepovaného do skla se můžete těšit také na živé finále Mistrů výčepních, školu čepování, bohatý hudební program i speciální festivalovou várku. A večer budu velmi rád, když si se mnou připijete na náměstí Republiky, a společně se tak pokusíme o rekord v největším počtu přiťuknutí."

Co je Gambrinus den?
Na Gambrinus den celá Plzeň slaví. Z našeho města se stane největší pivní zahrádka v celé České republice, na níž se potkají všichni Plzeňáci. Ven se přesouvají také ty nejlepší místní Gambrinus hospody a jejich výčepní, kteří se o naše pivo s láskou starají. Můžu tedy zaručit, že si návštěvníci dozajista pochutnají na špičkově načepovaném pivu přímo z tanků, které chutná jako u nás v pivovaru. Speciální pro Gambrinus den je také to, že se pivo čepuje do skla, což se vám většinou na venkovním festivalu nestane.

Letos se koná již druhý ročník, čekají na návštěvníky nějaké novinky?
První ročník Gambrinus dne se vydařil snad ještě lépe, než jsme si vůbec troufli doufat. Pozitivní reakce Plzeňáků a jejich hojná účast nás velmi potěšily, a proto chceme letos všem dopřát ještě více skvěle načepovaného piva a dobré zábavy. Festival bude letos celkově větší. Rozšířili jsme počet festivalových zón a pro návštěvníky jsme připravili speciální pivní program.

Proč by si Plzeňáci neměli festival nechat ujít?
Protože je to jediný den v roce, kdy se vše točí okolo skvělého piva a Plzně. Jen pro tento den bude připravena speciální várka Festivalové nefiltrované 12, která má díky přítomnosti pivovarských kvasinek výjimečně plnou chuť. Poprvé před zraky diváků se odehraje finále celostátního klání Mistrů výčepních Gambrinus, návštěvníci festivalu si budou moci vyzkoušet i školu čepování a večer si všichni společně připijeme a pokusíme se překonat rekord v největším počtu přiťuknutí. Tímto tedy všechny Plzeňáky srdečně zvu na Gambrinus den!

Gambrinus opouští český fotbal

Publikováno:před měsícemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:David Janeczek

● Pivovar Gambrinus se rozhodl, že ukončí sponzorování českého profesionálního fotbalu.
● Důvodem jsou i s fotbalem spojené kauzy, které prý poškozují dobré jméno pivovaru.
● Gambrinus nicméně chce nadále podporovat amatérský fotbal a nižší soutěže.

Pivovar Gambrinus oznámil, že už nadále nebude sponzorovat český profesionální fotbal. "Kauzy kolem vrcholového fotbalu a dlouhodobá neochota vedení fotbalové asociace udělat zásadní kroky pro zlepšení jeho jména poškozují i nás," řekl marketingový manažer pivovaru Marek Dvořák.

Současná sponzorská smlouva pivovaru a českého fotbalu je sice platná až do konce následující sezony, ale o konkrétní podobě vzájemné spolupráce na toto zbývající období chce pivovar Gambrinus intenzivně jednat. Neuplatnění stávající opce se tak týká až sezony 2018/2019.

"Jsme si jistí, že nás fanoušci v našem rozhodnutí podpoří, i nadále budeme sponzorovat fotbal na nižších úrovních, kde cítíme skutečnou radost ze hry a férovost," dodal Dvořák, který upřesnil, že Gambrinus zůstane také u financování amatérského fotbalu.

Fotbalová asociace ČR a Ligová fotbalová asociace, která řídí první ligu, byly o plánech sponzora dopředu informovány. "Není to neočekávaný krok. Spolupráce se společností Gambrinus byla dlouhodobá a je těžké si po 19 letech představit fotbal bez její účasti," uvedly obě organizace ve společném prohlášení. Vyjádřily se také, že hodlají nadále pokračovat v jednání s pivovarem a že najdou cesty spolupráce v jiných oblastech českého fotbalu.

Současné kauzy nás poškozují, zní z pivovaru Gambrinus

Publikováno:před měsícemZdroj:Regiony24.czAutor:Jitka Němečková

Pivovar Gambrinus oznámil razantní krok ohledně svého dalšího účinkování v českém fotbale. Z pozice hlavního partnera, který podporuje fotbal na všech jeho úrovních rekordních devatenáct let, se rozhodl neuplatnit opci na pokračování sponzorství nejvyšší soutěže a reprezentace.

Gambrinus je neodmyslitelným partnerem českého fotbalu již téměř dvě desítky let. Zatímco se v průběhu času sponzoři měnili, přicházeli a odcházeli, pivovar vytrval ve sponzorství po celou tu dobu. Během těchto let podpořil fotbal nemalými prostředky, a to v časech dobrých a pro český fotbal úspěšných, tak i horších. Podle pivovaru však gradace posledních kauz, a hlavně jejich řešení v nedohlednu, přiměly i tak stabilního partnera, jakým Gambrinus vždy byl, k přehodnocení dosavadního postoje.

„Kauzy kolem vrcholového fotbalu a dlouhodobá neochota vedení FAČR udělat zásadní kroky pro zlepšení jeho jména poškozují i nás,“ vysvětluje důvody neuplatnění opce Marek Dvořák, marketingový manažer pivovaru Gambrinus a dodává: „Jsme si jistí, že nás fanoušci podpoří, i nadále budeme sponzorovat fotbal na nižších úrovních, kde cítíme skutečnou radost ze hry a férovost.“ Gambrinus již před lety založil program Kopeme za fotbal, ve kterém je zapojeno několik stovek amatérských fotbalových klubů. Tento program bude do budoucna pro pivovar hlavním spojením s fotbalem.

Současná sponzorská smlouva je sice platná do konce následující sezony, nicméně o konkrétní podobě vzájemné spolupráce na toto zbývající období chce pivovar Gambrinus intenzivně jednat. Neuplatnění opce se týká ročníku 2018/2019.

Další rána pro fotbal? Gambrinus končí se sponzorstvím reprezentace i ligy

Publikováno:před měsícemZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Pivovar Gambrinus se rozhodl ukončit sponzorství reprezentace a první ligy v důsledku současné krize ve vedení Fotbalové asociace ČR a kauz týkajících se vrcholového fotbalu. Oznámil, že neprodlouží stávající smlouvu, která vyprší v roce 2018.

Gambrinus sponzoruje český fotbal devatenáct let. Patří mezi šest oficiálních partnerů reprezentace a je hlavní partner první ligy. Odhaduje se, že nyní přispívá do českého fotbalu částkou okolo 20 až 25 milionů korun ročně. "Současná sponzorská smlouva je sice platná do konce následující sezony, nicméně o konkrétní podobě vzájemné spolupráce na toto zbývající období chceme intenzivně jednat," uvedl manažer pivovaru Marek Dvořák.

Krok, ke kterému se vedení Gambrinusu rozhodlo, není úplným překvapením, protože společnost už před týdnem bezprostředně po valné hromadě uvedla, že vnímá situaci jako kritickou a bude zvažovat další postup.

Fotbalová asociace i Ligová fotbalová asociace o tomto kroku tedy již dopředu věděly: "Pro fotbal jako celek to není neočekávaný krok. Spolupráce se společností Gambrinus byla dlouhodobá a je těžké si po 19 letech představit fotbal bez její účasti," uvedly ve společném prohlášení Ligová fotbalová asociace, Fotbalová asociace ČR a její marketingová společnost STES.

"I proto budeme dále pokračovat v jednáních a pevně doufáme, že dokážeme se společností Gambrinus najít shodu v některých jiných patrech fotbalu. V tuto chvíli řešíme, jakou formu spolupráce nastavit od sezony 2018/19 především v projektech směřujících k výkonnostnímu fotbalu," stojí v prohlášení.

Gambrinus však bude dál finančně podporovat amatérské soutěže, například programem Kopeme za fotbal, do kterého je zapojeno několik stovek klubů na nižší úrovni.

Vedení českého fotbalu prochází od počátku května krizí kvůli kauze se zmanipulovanými dotacemi. Bývalý předseda FAČR Miroslav Pelta je obviněný z údajné manipulace s dotacemi ministerstva školství a obvinění čelí i asociace jako právní subjekt. Na valné hromadě 2. června měl však být zvolen nový šéf českého fotbalu. Nestalo se tak a Pelta následně na svou funkci rezignoval.

Čínská společnost CEFC zatím partnerem reprezentace zůstala. Firma vlastnící Slavii prostřednictvím svého zástupce Jaroslava Tvrdíka před valnou hromadou hrozila, že ukončí spolupráci s FAČR, pokud nový výkonný výbor bude pod nadvládou Romana Berbra. To však zablokovala moravská komora, což Tvrdík označil za důvod, proč CEFC u fotbalu zatím zůstane. V uplynulé sezoně nesla první liga název ePojisteni.cz. Firma ale od sponzorství ustoupila již v lednu, takže ukončení spolupráce nesouvisí s nynější krizí.

Nový Excelent Ice Beer je za studena chmelený a s přídavkem máty

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápoje

K tradičnímu jedenáctistupňovému ležáku značky Excelent nově přibyde osvěžující za studena chmelený Excelent Ice Beer, do kterého se v průběhu vaření přidává malé množství máty pro osvěžující efekt. V červnu ho na trh uvede Plzeňský Prazdroj a k dostání bude exkluzivně v obchodních řetězcích Tesco a Žabka.

Excelent Ice Beer je za studena chmelený ležák vařený z aromatické odrůdy chmele nazývané Sorachi Ace. „Jedná se o pivo se 4,7 % alkoholu, jemnější hořkostí, výraznějším aroma a s jemným nádechem máty. Není to však žádný radler nebo ochucené pivo, ale osvěžující, chuťově lehký, ležák,“ vysvětluje Martin Hložek, sládek piva Excelent.

Za studena chmelený ležák s osvěžujícím nádechem máty ochutnají jako jedni z prvních účastníci hudebních festivalů Colours of Ostrava nebo Beats for Love, kde bude k dostání na stáncích Plzeňského Prazdroje. „Očekáváme, že Excelent Ice Beer si díky své lehkosti a netradičnímu chladícímu efektu oblíbí hlavně mladí dospělí nebo příležitostní spotřebitelé, kteří vyhledávají lehčí piva pro osvěžení. Určitě přijde vhod i při letním grilování, zahradních party nebo piknicích,“ vysvětluje záměr pivovaru Martin Hložek.

Žádná jednání o pozici titulárního sponzora ligy nevedeme, tvrdí Gambrinus

Publikováno:před měsícemZdroj:Sport.cz

Fotbalová liga zůstala bez titulárního partnera a mezi možnými nástupci společnosti ePojisteni.cz padlo také jméno pivovaru Gambrinus. Dlouholetý partner českého fotbalu ovšem informaci vyvrací. „Žádná taková jednání neprobíhají a pokud se nepodaří fotbal nasměrovat na správnou cestu, nebude to možné ani v budoucnu," ujišťuje Marek Dvořák, marketingový manažer pivovaru. Gambrinus figuroval v názvu první ligy od roku 1997 do roku 2014.

Nestabilní situace na fotbalové scéně nenechává dlouholetého partnera v klidu.
Pivovar Gambrinus sponzoruje fotbal na všech jeho úrovních po dlouhých devatenáct let. Proto před páteční volební valnou hromadou FAČR odeslal otevřený dopis všem delegátům. Apeluje v něm na delegáty, aby volili velmi zodpovědně vůči fanouškům, hráčům i všem členům. Gambrinus v dopise žádá delegáty, aby přihlédli k uplynulým kauzám a svou volbou nového vedení nasměrovali český fotbal na cestu, která vrátí tomuto sportu to, co od něj všichni očekávají - radost ze hry, bez pochybností a kontroverzních kauz.

Gambrinus současně prohlašuje, že rozhodně nejedná s FAČR o pozici titulárního sponzora.
Vedení asociace musí mít všeobecnou důvěru

„Téměř dvě desítky let děláme jako partner vše pro to, abychom maximálně přispěli k dobré reputaci českého fotbalu a spokojenosti fanoušků. Proto považujeme za naši povinnost důrazně delegátům připomenout, o jak moc při páteční volbě nového vedení FAČR jde," zdůrazňuje Marek Dvořák, marketingový manažer pivovaru Gambrinus. „Proto v otevřeném dopise vyzýváme delegáty, aby se oprostili od nejrůznějších vlivů z prostředí fotbalové asociace i mimo ni a volili nové vedení fotbalu s tím nejlepším svědomím."

Gambrinus delegáty rovněž žádá, aby při volbě nového předsedy, místopředsedů a výkonného výboru FAČR volili takové kandidáty, kteří přicházejí s jasnou, konkrétní a realistickou vizí, jak zajistit transparentní a čisté fungování asociace a fotbalu obecně. Vhodný kandidát musí podle Gambrinusu představit také svou vizi, jak vzbudit o fotbal větší zájem.

„Chceme takové vedení asociace, které fotbalu vrátí dobré jméno a bude mít zároveň důvěru fanoušků, odborné i široké sportovní veřejnosti," dodává Dvořák.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.25.07.2017 07:5362