Novinky a zajímavosti ze světa piva

zprávy ze všech pivovarů

Stručná rekapitulace po 5leté činnosti pivního portálu „České pivo - České zlato“

Publikováno:před 10 dnyZdroj:České pivo - České zlato

Během těchto 5 let se pivní portál rozšířil o další nedílné součásti - webovou interaktivní mapu českých pivovarů, mobilní aplikaci „České pivovary do kapsy“ pro Android i iOS a aplikací „Pivobook“ na sociální síti Facebook.

● Databáze českých pivovarů obsahuje celkem 641 funkčních (průmyslových, létajících, školních, minipivovarů), připravovaných i zaniklých pivovarů (od roku 1970).

● Databáze českého zlata čítá přes 6500 českých piv, a to vařených jak celoročně, tak i sezónně, svátečně nebo jinak příležitostně.

● V přehledu pivních informací a novinek najdete na pivním portálu přes 6200 zpráv.

● „Pivobook“ získal přes 1800 lajků a obdobným počtem je i sledován.

● Na pivním portálu můžete v různých sekcích shlédnout přes 7700 fotografií pivovarů a jejich zařízení. Vedle pivovarů se na jejich pořízení a poskytnutí podílelo i několik dalších pivních nadšenců, s jejichž souhlasem jsou fotografie publikovány. Poděkování za jejich vstřícnost je vyjádřeno v sekci 'Poděkování'.

● Prezentaci svého pivovaru ověřilo a následně schválilo již 225 vlastníků nebo zástupců pivovarů. Seznam těchto pivovarů s poděkováním za jejich ochotu je uvedeno v sekci 'Poděkování'.

● Každý den navštíví pivní portál přes 500 návštěvníků z jedinečné IP. Mobilní aplikace zaznamená každý den skoro 1000 relací.

Děkujeme všem návštěvníkům za jejich přízeň a doufáme, že Vám budou součástí našeho pivního projektu i nadále pomáhat při poznávání českých pivovarů a při Vašich cestách za českým zlatem.

České pivo - České zlato  Ѵ©2013-2018,  Zdeněk Vokoun

Budvar loni prodal 1,54 milionu hektolitrů piva, o 4 procenta méně

Publikováno:před 11 hodinamiZdroj:Týden.czAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar loni prodal 1,547 milionu hektolitrů piva, meziročně klesl výstav o čtyři procenta a to navzdory vyššímu exportu. Pivovar vyvezl rekordní objem piva. Do 76 zemí exportoval více než 990 tisíc hektolitrů piva, meziročně o 1,5 procenta více. Mluvčí Budvaru Petr Samec uvedl, že pokles výstavu způsobily omezené kapacity výrobního podniku, přetížené linky a nedostatek zaměstnanců.

Pivovar se loni zaměřil více na prodej ležáku, zvýšil ho o dvě procenta, a vystavil tak nejvíce světlého ležáku v historii.

Budvar podle mluvčího během loňského roku nedokázal uspokojovat objednávky v plné výši. Pokles prodeje v tuzemsku se týkal výčepních piv.

"S ohledem na nedostatek výrobních kapacit jsme loni snížení prodeje v tuzemsku plánovali a očekávali. Zároveň jsme se i v tuzemsku zaměřili na prodej piv s vyšší přidanou hodnotou, tedy ležáků. Na rozšíření výroby usilovně pracujeme - již dva roky je areál pivovaru velkým staveništěm," řekl ředitel Budvaru Petr Dvořák.

Rekordním vývozem pivovar podle Samce potvrdil pozici druhého největšího vývozce českého piva s podílem 21,5 procent na celkovém českém exportu. "Klíčovým druhem vyváženého piva byl světlý ležák Budweiser Budvar, jehož export vzrostl objemově o 2,6 procenta," řekl Samec.

Podíl ležáku na celkové výrobě pivovaru se zvýšil na téměř 70 procent produkce, jeho prodej vzrostl jak v ČR, tak v zahraničí. Ležák patří do kategorie dražších piv, na které se chce Dvořák dlouhodobě zaměřit.

Pro Budvar, kde pracuje 670 lidí, jsou nyní prioritou investice do rozvoje výroby a logistiky. Od letošního dubna je ve zkušebním provozu nové logistické centrum za 750 milionů Kč, staví se nový ležácký sklep.

V březnu zprovoznil Budvar modernizovanou linku na stáčení piva do plechovek, investoval 40 milionů. Kapacita stoupla o 55 procent ze 16 tisíc na 25 tisíc plechovek za hodinu. Letos začnou i stavba nové stáčírny lahví a výrobních kapacit pro hlavní kvašení. Posledním rozšířením bude nová varna. Jde o součást rozvojového plánu, který začal v roce 2016, do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy. Poté stoupne roční výstav o čtvrtinu na dva miliony hektolitrů. Pak chce Budvar modernizovat starší provozy, investovat do automatizace, zvažuje i novou linku na plechovky.

Tržby a zisk za loňský rok zatím pivovar nezveřejnil. Dvořák před měsícem řekl, že "kvůli investicím nám dramaticky najedou odpisy, opticky nebudou možná naše zisky vypadat tak, jak vypadaly historicky, ale cash flow bude v pořádku". V roce 2016 měl Budvar rekordní tržby 2,54 miliardy korun a hrubý zisk 337,3 milionu korun.

Když v létě do Krkonoš, tak na horskou pivní stezku

Publikováno:před 11 hodinami

Budvar trápí nedostatek zaměstnanců. Meziročně prodal o čtyři procenta méně piva

Publikováno:před 15 hodinamiZdroj:Aktuálně.czBudvar

Budvar podle mluvčího během loňského roku nedokázal uspokojovat objednávky v plné výši. Pokles prodeje v tuzemsku se týkal výčepních piv.
Budějovický Budvar loni prodal 1,547 milionu hektolitrů piva, meziročně klesl výstav o čtyři procenta, a to navzdory vyššímu exportu. Pivovar vyvezl rekordní objem piva.

Do 76 zemí exportoval více než 990 000 hektolitrů piva, meziročně o 1,5 procenta více. Mluvčí Budvaru Petr Samec uvedl, že pokles výstavu způsobily omezené kapacity výrobního podniku, přetížené linky a nedostatek zaměstnanců.

Pivovar se loni zaměřil více na prodej ležáku, zvýšil ho o dvě procenta, a vystavil tak nejvíce světlého ležáku v historii.

Budvar podle mluvčího během loňského roku nedokázal uspokojovat objednávky v plné výši. Pokles prodeje v tuzemsku se týkal výčepních piv.

"S ohledem na nedostatek výrobních kapacit jsme loni snížení prodeje v tuzemsku plánovali a očekávali. Zároveň jsme se i v tuzemsku zaměřili na prodej piv s vyšší přidanou hodnotou, tedy ležáků. Na rozšíření výroby usilovně pracujeme - již dva roky je areál pivovaru velkým staveništěm," řekl ředitel Budvaru Petr Dvořák.

Rekordním vývozem pivovar podle Samce potvrdil pozici druhého největšího vývozce českého piva s podílem 21,5 procenta na celkovém českém exportu. "Klíčovým druhem vyváženého piva byl světlý ležák Budweiser Budvar, jehož export vzrostl objemově o 2,6 procenta," řekl Samec.

Podíl ležáku na celkové výrobě pivovaru se zvýšil na téměř 70 procent produkce, jeho prodej vzrostl jak v Česku, tak v zahraničí. Ležák patří do kategorie dražších piv, na které se chce Dvořák dlouhodobě zaměřit.

Pro Budvar, kde pracuje 670 lidí, jsou nyní prioritou investice do rozvoje výroby a logistiky. Od letošního dubna je ve zkušebním provozu nové logistické centrum za 750 milionů korun, staví se nový ležácký sklep.

V březnu zprovoznil Budvar modernizovanou linku na stáčení piva do plechovek, investoval 40 milionů. Kapacita stoupla o 55 procent ze 16 000 na 25 000 plechovek za hodinu. Letos začnou i stavby nové stáčírny lahví a výrobních kapacit pro hlavní kvašení.

Posledním rozšířením bude nová varna. Jde o součást rozvojového plánu, který začal v roce 2016, do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy. Poté stoupne roční výstav o čtvrtinu na dva miliony hektolitrů. Pak chce Budvar modernizovat starší provozy, investovat do automatizace, zvažuje i novou linku na plechovky.

Tržby a zisk za loňský rok zatím pivovar nezveřejnil. Dvořák před měsícem řekl, že "kvůli investicím nám dramaticky najedou odpisy, opticky nebudou možná naše zisky vypadat tak, jak vypadaly historicky, ale cash flow bude v pořádku". V roce 2016 měl Budvar rekordní tržby 2,54 miliardy korun a hrubý zisk 337,3 milionu korun.

Budvar loni prodal 1,54 mil. hektolitrů piva, o 4 pct méně

Publikováno:před 15 hodinamiZdroj:České novinyAutor:ČTKBudvar

Budějovický Budvar loni prodal 1,547 milionu hektolitrů piva, meziročně klesl výstav o čtyři procenta a to navzdory vyššímu exportu. Pivovar vyvezl rekordní objem piva. Do 76 zemí exportoval více než 990.000 hektolitrů piva, meziročně o 1,5 procenta více. Mluvčí Budvaru Petr Samec uvedl, že pokles výstavu způsobily omezené kapacity výrobního podniku, přetížené linky a nedostatek zaměstnanců.

Pivovar se loni zaměřil více na prodej ležáku, zvýšil ho o dvě procenta, a vystavil tak nejvíce světlého ležáku v historii.

Budvar podle mluvčího během loňského roku nedokázal uspokojovat objednávky v plné výši. Pokles prodeje v tuzemsku se týkal výčepních piv.

"S ohledem na nedostatek výrobních kapacit jsme loni snížení prodeje v tuzemsku plánovali a očekávali. Zároveň jsme se i v tuzemsku zaměřili na prodej piv s vyšší přidanou hodnotou, tedy ležáků. Na rozšíření výroby usilovně pracujeme - již dva roky je areál pivovaru velkým staveništěm," řekl ČTK ředitel Budvaru Petr Dvořák.

Rekordním vývozem pivovar podle Samce potvrdil pozici druhého největšího vývozce českého piva s podílem 21,5 procent na celkovém českém exportu. "Klíčovým druhem vyváženého piva byl světlý ležák Budweiser Budvar, jehož export vzrostl objemově o 2,6 procenta," řekl Samec.

Podíl ležáku na celkové výrobě pivovaru se zvýšil na téměř 70 procent produkce, jeho prodej vzrostl jak v ČR, tak v zahraničí. Ležák patří do kategorie dražších piv, na které se chce Dvořák dlouhodobě zaměřit.

Pro Budvar, kde pracuje 670 lidí, jsou nyní prioritou investice do rozvoje výroby a logistiky. Od letošního dubna je ve zkušebním provozu nové logistické centrum za 750 milionů Kč, staví se nový ležácký sklep.

V březnu zprovoznil Budvar modernizovanou linku na stáčení piva do plechovek, investoval 40 milionů. Kapacita stoupla o 55 procent ze 16.000 na 25.000 plechovek za hodinu. Letos začnou i stavba nové stáčírny lahví a výrobních kapacit pro hlavní kvašení. Posledním rozšířením bude nová varna. Jde o součást rozvojového plánu, který začal v roce 2016, do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy. Poté stoupne roční výstav o čtvrtinu na dva miliony hektolitrů. Pak chce Budvar modernizovat starší provozy, investovat do automatizace, zvažuje i novou linku na plechovky.

Tržby a zisk za loňský rok zatím pivovar nezveřejnil. Dvořák ČTK před měsícem řekl, že "kvůli investicím nám dramaticky najedou odpisy, opticky nebudou možná naše zisky vypadat tak, jak vypadaly historicky, ale cash flow bude v pořádku". V roce 2016 měl Budvar rekordní tržby 2,54 miliardy korun a hrubý zisk 337,3 milionu korun.

Spotřeba piva v Česku klesá. Méně jej pijeme kvůli zdraví, vyšší ceně i zákazu kouření

Publikováno:před 15 hodinamiZdroj:Reflex.cz

V minulém měsíci se v tuzemských médiích objevily výsledky průzkumu Českého svazu pivovarů a sladoven ze kterých plyne, že spotřeba piva v Česku klesla loni meziročně o pět litrů na hlavu. Co je ale hlavním důvodem tohoto poklesu? Podle dat agentury NMS Market Research stojí za nižší spotřebou zdravější životní styl Čechů (28 %), rostoucí ceny piva (23 %), ale také například zákaz kouření v restauracích (17 %).

Zákaz kouření uvedl jako hlavní důvod nižší konzumace piva i Český svaz pivovarů a sladoven, z našich dat ale plyne, že Češi stále více myslí i na svoje zdraví,“ říká Kamil Kunc, Client Service Manager agentury NMS Market Research.

Data z průzkumu rovněž ukazují, že Češi pijí méně piva jak doma, tak v restauracích. Zatímco v domácnosti si častěji dopřává pivo oproti loňsku jen 9 % Čechů, méně národního moku tam konzumuje 23 % dotázaných. V restauracích a hospodách pije více piva oproti loňsku pouze 7 % lidí, dokonce 31 % si ho tam však vychutnává méně.

I když pijeme méně, stále patříme mezi premianty
Ačkoliv se piva v České republice vypije méně, stále ho milujeme. Alespoň jednou za týden si v letním období doma pivo otevře 71 % Čechů. Do restaurace na „točené“ zavítá alespoň jednou týdně 55 % z nás. I když se v mnoha zemích světa pivo pije pouze k jídlu a naprosté většině stačí jedna až dvě skleničky, Češi se neomezují. „Celých 46 % respondentů uvedlo, že je schopno v restauraci vypít alespoň čtyři piva. Zároveň je Čechům poměrně jedno, jak silné pivo kupují. Dohromady 32 % dotázaných pije v hospodách klasické desítky, jedenáctistupňové pivo preferuje 31 % Čechů a ležák si objednává každý čtvrtý,“ doplňuje Kamil Kunc.

Doma Kozel, v restauraci Plzeň
Velkopopovický Kozel vévodí žebříčku piv, které si nejraději otevřeme doma (15 %). V restauracích mají Češi nejraději točenou žízeň (18 %), následovanou již zmíněným Kozlem (12 %), Radegastem (11 %), oblíbené jsou na čepu také Gambrinus, Svijany a Staropramen. „Klasický český pivař je věrný své značce, která má dlouhou tradici. Je to podobně jako s fotbalovým klubem. Když člověku některé pivo zachutná, mění jej za jiné jen velmi výjimečně. To potvrzuje i fakt, že v Česku pije takzvané speciály pouze každý desátý člověk, který má rád pivo,“ uzavírá Kamil Kunc.

Pokud si vyrazíme do restaurace či hospody, vypijeme během jedné návštěvy obvykle dvě až tři piva (37 %), čtyři až pět piv si dá běžně 24 % z nás, šest až deset piv pak uspokojí 19 % pivařů a naopak jedno pivo stačí 16 % populace. Více něž jedenáct kousků pak zvládnou pouze 3 % z nás.

Budvar v ČR prodal méně piva, export je naopak rekordní. Který druh je hitem?

Publikováno:před 15 hodinamiZdroj:EuroZprávy.czAutor:ČTKBudvar

České Budějovice - Budějovický Budvar loni prodal 1,547 milionu hektolitrů piva, meziročně klesl výstav o čtyři procenta a to navzdory vyššímu exportu. Pivovar vyvezl rekordní objem piva. Do 76 zemí exportoval více než 990.000 hektolitrů piva, meziročně o 1,5 procenta více. Mluvčí Budvaru Petr Samec uvedl, že pokles výstavu způsobily omezené kapacity výrobního podniku, přetížené linky a nedostatek zaměstnanců.

Pivovar se loni zaměřil více na prodej ležáku, zvýšil ho o dvě procenta, a vystavil tak nejvíce světlého ležáku v historii.

Budvar podle mluvčího během loňského roku nedokázal uspokojovat objednávky v plné výši. Pokles prodeje v tuzemsku se týkal výčepních piv.

"S ohledem na nedostatek výrobních kapacit jsme loni snížení prodeje v tuzemsku plánovali a očekávali. Zároveň jsme se i v tuzemsku zaměřili na prodej piv s vyšší přidanou hodnotou, tedy ležáků. Na rozšíření výroby usilovně pracujeme - již dva roky je areál pivovaru velkým staveništěm," řekl ČTK ředitel Budvaru Petr Dvořák.

Rekordním vývozem pivovar podle Samce potvrdil pozici druhého největšího vývozce českého piva s podílem 21,5 procent na celkovém českém exportu. "Klíčovým druhem vyváženého piva byl světlý ležák Budweiser Budvar, jehož export vzrostl objemově o 2,6 procenta," řekl Samec.

Podíl ležáku na celkové výrobě pivovaru se zvýšil na téměř 70 procent produkce, jeho prodej vzrostl jak v ČR, tak v zahraničí. Ležák patří do kategorie dražších piv, na které se chce Dvořák dlouhodobě zaměřit.

Pro Budvar, kde pracuje 670 lidí, jsou nyní prioritou investice do rozvoje výroby a logistiky. Od letošního dubna je ve zkušebním provozu nové logistické centrum za 750 milionů Kč, staví se nový ležácký sklep.

V březnu zprovoznil Budvar modernizovanou linku na stáčení piva do plechovek, investoval 40 milionů. Kapacita stoupla o 55 procent ze 16.000 na 25.000 plechovek za hodinu. Letos začnou i stavba nové stáčírny lahví a výrobních kapacit pro hlavní kvašení. Posledním rozšířením bude nová varna. Jde o součást rozvojového plánu, který začal v roce 2016, do roku 2020 investuje Budvar dvě miliardy. Poté stoupne roční výstav o čtvrtinu na dva miliony hektolitrů. Pak chce Budvar modernizovat starší provozy, investovat do automatizace, zvažuje i novou linku na plechovky.

Tržby a zisk za loňský rok zatím pivovar nezveřejnil. Dvořák ČTK před měsícem řekl, že "kvůli investicím nám dramaticky najedou odpisy, opticky nebudou možná naše zisky vypadat tak, jak vypadaly historicky, ale cash flow bude v pořádku". V roce 2016 měl Budvar rekordní tržby 2,54 miliardy korun a hrubý zisk 337,3 milionu korun.

Investor chce v Brně oprášit slávu sládka. U Šilingráku obnoví městský pivovar

Publikováno:před 20 hodinamiZdroj:Brněnská DrbnaAutor:ČTK

Soukromý investor chce v Brně oprášit slávu patrně nejslavnějšího sládka české historie. Za více než 20 milionů korun opraví v centru bývalý městský pivovar, kde proslulý sládek František Ondřej Poupě do své smrti v roce 1805 působil. V budově, kterou většina Brňanů zná jako Dům Dominik nebo Dům stavbařů vznikne pivovarský dům s minipivovarem a restaurací. Otevře patrně do konce letošního roku, řekl dnes ČTK jednatel společnosti Pivovarský dům Poupě Marek Tichý.

Tichý je spolumajitelem firmy Archatt, která se zabývá rekonstrukcemi památek. Aktuálně opravuje i vyhořelý Libušín na Pustevnách v Beskydech. Archatt je ale také většinovým vlastníkem pivovaru v Dalešicích. Skupina lidí kolem Archattu v čele s Tichým koupila bývalý městský pivovar v Dominikánské ulici v Brně v roce 2013 za 25 milionů. Pivovar dosloužil v 60. letech 19. století. Pak zde byly například byty a obchody.

Rozmanitá historie budovy
Za druhé světové války byla část areálu vybombardována. Pak dům převzali stavbaři, kteří si zde postavili svůj dům a výukové a kulturní centrum, dokončené v roce 1986. Vznikl zde také velký kulturní sál využívaný ještě před pár lety.

Investoři dodnes vedou spory s městem i státem
Po revoluci majitelé objektu zkrachovali a areál šel do dražby, kde objekt soukromníci okolo Tichého koupili. Na opravu ale investoři několik let nedostali stavební povolení a dodnes vedou spory se státem a městem o výši nájemného za pozemky pod budovou. „Čekali jsme, že nás spíše podpoří, ale toto očekávání se nesplnilo. Chtějí po nás ještě více než tržní cenu pozemků. Probíhají tedy soudy o bezdůvodné obohacení, které mají stanovit cenu nájmu," uvedl Tichý.

Minipivovar, řeznictví, sál pro pivovarské bály
Pivovarský dům Poupě chtějí stavebníci dokončit do konce roku. V přízemí vznikne restaurace s minipivovarem a řeznictví. Sál v patře se bude znovu využívat pro kulturní akce. „Máme takovou ambici, že bychom rádi soustředili brněnské pivovarské aktivity do tohoto místa. Plánujeme i pořídit laboratoř, nabízet minipivovarům rozbory, což je služba, která není běžně dostupná. Možná budeme i pěstovat kvasnice pro minipivovary," uvedl Tichý, který plánuje i pivovarské plesy. V

Dominiku se bude s pivem experimentovat
V Brně a okolí je dnes kolem desítky minipivovarů a další postupně vznikají. Podle Tichého to ale není problém, protože minipivovary ukrajují zatím jen malé procento trhu. V novém pivovarském domě se bude čepovat dalešické pivo z tanků a vlastní minipivovar bude sloužit na experimentování, například se svrchně kvašeným pivem. Celkem stavební úpravy a nový minipivovar vyjdou investora na zhruba 25 milionů.

Odkaz nejslavnějšího českého sládka
Pivovarský dům má připomenout nejslavnějšího českého sládka Františka Ondřeje Poupěte. Poupě za svůj život prošel několika českými pivovary, kde ale jeho pokrokovost narážela často na nevůli pivovarské chasy a někdy i vrchnosti. Svůj talent naplno projevil až v Brně, kde řídil městský pivovar. Na jeho zdech na Šilingrově náměstí sládka připomíná pamětní deska. V Brně měl i sladovnickou školu. Podle některých lidí z oboru je slavnější v Rakousku než doma.

Korunní pevnůstku ovládne Beerfest. Těšte se na 100 druhů piv, MIG 21 i Olympic

Publikováno:před 20 hodinamiZdroj:Olomoucký deník

Sedmnáctý ročník největšího českého pivního festivalu Beerfest začíná. Od čtvrtku do soboty nabídne ve třech dnech svým návštěvníkům spoustu hudby a piva v příjemném prostředí areálu Korunní pevnůstky v Olomouci.

Celý program začne ve čtvrtek ve dvě hodiny odpoledne zahájením za účasti primátora, poslední koncert pak začne v sobotu v deset večer.

Návštěvníci se mohou těšit na zhruba sto značek piva od klasických desítek, po nejrůznější speciály, které připravilo víc jak čtyřicet tři pivovarů z České republiky, regionálních pivovarů a minipivovarů.

“Snažíme se vždy na festival přivézt zajímavé pivovary. Nabídka těch malých je už skutečně obrovská, v dnešní době mají na festivalu převahu. I letos máme úplné nováčky, poprvé přijede se svými ležáky královehradecký pivovar Klenot,” zve na festival hlavní pořadatel Pavel Spálený.

Kromě piva si návštěvníci mohou poslechnout také spoustu zajímavých českých a slovenských interpretů a další doprovodný program.

"Ve čtvrtek vystoupí například znovuzrozená Gaia Mesiah, na tu se velmi těším," prozrazuje Spálený.

Kromě ní to ve čtvrtek rozbalí i Horkýže Slíže, v pátek zahrají k pivu Emma Smetana, DESMOD nebo taky MIG 21 a v neděli se návštěvníci kromě mezinárodního setkání sběratelů pivních kuriozit mohou těšit třeba na kapely Imodium a Olympic.

Celý program skončí v neděli po půlnoci.

Piva pijeme méně! Proč?

Publikováno:včeraZdroj:České nápoje

V minulém měsíci se v tuzemských médiích objevily výsledky průzkumu Českého svazu pivovarů a sladoven ze kterých plyne, že spotřeba piva v Česku klesla loni meziročně o pět litrů na hlavu. Co je ale hlavním důvodem tohoto poklesu? Podle dat agentury NMS Market Research stojí za nižší spotřebou zdravější životní styl Čechů (28 %), rostoucí ceny piva (23 %), ale také například zákaz kouření v restauracích (17 %).

„Zákaz kouření uvedl jako hlavní důvod nižší konzumace piva i Český svaz pivovarů a sladoven, z našich dat ale plyne, že Češi stále více myslí i na svoje zdraví,“ říká Kamil Kunc, Client Service Manager agentury NMS Market Research.

Data z průzkumu rovněž ukazují, že Češi pijí méně piva jak doma, tak v restauracích. Zatímco v domácnosti si častěji dopřává pivo oproti loňsku jen 9 % Čechů, méně národního moku tam konzumuje 23 % dotázaných. V restauracích a hospodách pije více piva oproti loňsku pouze 7 % lidí, dokonce 31 % si ho tam však vychutnává méně.

I když pijeme méně, stále patříme mezi premianty
Ačkoliv se piva v České republice vypije méně, stále ho milujeme. Alespoň jednou za týden si v letním období doma pivo otevře 71 % Čechů. Do restaurace na „točené“ zavítá alespoň jednou týdně 55 % z nás. I když se v mnoha zemích světa pivo pije pouze k jídlu a naprosté většině stačí jedna až dvě skleničky, Češi se neomezují. „Celých 46 % respondentů uvedlo, že je schopno v restauraci vypít alespoň čtyři piva. Zároveň je Čechům poměrně jedno, jak silné pivo kupují. Dohromady 32 % dotázaných pije v hospodách klasické desítky, jedenáctistupňové pivo preferuje 31 % Čechů a ležák si objednává každý čtvrtý,“ doplňuje Kamil Kunc.

Doma Kozel, v restauraci Plzeň
Velkopopovický Kozel vévodí žebříčku piv, které si nejraději otevřeme doma (15 %). V restauracích mají Češi nejraději točenou Plzeň (18 %), následovanou již zmíněným Kozlem (12 %), Radegastem (11 %), oblíbené jsou na čepu také Gambrinus, Svijany a Staropramen. „Klasický český pivař je věrný své značce, která má dlouhou tradici. Je to podobně jako s fotbalovým klubem. Když člověku některé pivo zachutná, mění jej za jiné jen velmi výjimečně. To potvrzuje i fakt, že v Česku pije takzvané speciály pouze každý desátý člověk, který má rád pivo,“ uzavírá Kamil Kunc.

Pokud si vyrazíme do restaurace či hospody, vypijeme během jedné návštěvy obvykle dvě až tři piva (37 %), čtyři až pět piv si dá běžně 24 % z nás, šest až deset piv pak uspokojí 19 % pivařů a naopak jedno pivo stačí 16 % populace. Více něž jedenáct kousků pak zvládnou pouze 3 % z nás.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.24.05.2018 16:036.256/6.256