Historie a současnost Pivovaru Ostravar

Ostravar je pivo typické pro město Ostravu a okolní region. Jeho tradice výroby sahá až do roku 1897, kdy byl v Ostravě založen Český akciový pivovar v Moravské Ostravě. První várka piva v něm byla uvařena o rok později. Pivovar Ostravar je tak součástí zdejšího regionu již 113 let a patří k nejstarším dodnes fungujícím podnikům na území města Ostravy.
Ostravar se vyrábí tradiční technologií spodního kvašení v otevřených kádích spilky a vyznačuje se střední plností a specifickou hořkostí. V současné době pivovar Ostravar produkuje dva druhy piva stejnojmenné značky – světlé pivo Ostravar Original a světlý ležák Ostravar Premium. V pivovaru se dále vyrábí známý pivní speciál Velvet a pivo fanoušků FC Baník polotmavý ležák Bazal.
Počátkem 20. století zažíval pivovar, stejně jako celá ekonomika v zemi, úspěšné období. Pak ale přišly světové války a s nimi krize. Po tomto těžkém období byl pivovar Ostravar v několika fázích rekonstruován a modernizován a stal se jedním z hlavních dodavatelů piva v moravskoslezském kraji. Dnes patří mezi deset největších pivovarů v České republice. Od roku 1997 je pivovar Ostravar součástí společnosti Pivovary Staropramen a.s., která je druhým největším výrobcem piva v České republice.
Pivovary Staropramen a.s. jsou součástí skupiny Molson Coors Brewing Company, která patří mezi největší pivovarnické společnosti světa. Svou podnikatelskou činnost vyvíjí v Kanadě, USA, Střední Evropě, Velké Británii a dalších exportních trzích. Společnost disponuje pestrým portfoliem vlastních i partnerských značek, včetně “vlajkových lodí” Coors Light, Molson Canadian, Staropramen a Carling.
Zdroj:Stránky 'Pivovaru Ostravar' 2016


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Ostravar

Kdy:celoročně Po-St 9-15hod.Obec:OstravaZdroj:Pivovar Ostravar

Návštěva exkurzní trasy pivovarem Ostravar je vhodným tipem pro příjemně strávené odpoledne. Za odborného výkladu se zde můžete seznámit s jednotlivými procesy vaření piva Ostravar.

Prohlídka začíná ve varně – varna v Ostravaru má nejmladší měděné povrchy v České republice. Spilka, tj. oddělení, kde naše pivo kvasí, není návštěvníkům přístupná kvůli přísným hygienickým pravidlům, která tam panují. Poté se pokračuje do ležáckých sklepů, kde naše pivo zraje v ležáckých tancích. Následně Vaše kroky povedou do filtrace. Poslední částí exkurzní trasy jsou stáčírny lahví. Prohlídka končí ve staré varně, v níž je umístěna zajímavá expozice pivovarského muzea. Zde si můžete prohlédnout vystavené exponáty tohoto tradičního českého odvětví. Celá exkurze v pivovaru je zakončena ochutnávkou piva z Ostravaru. Exkurzní trasa pivovarem a expozice pivovarského muzea jsou v Ostravě otevřeny od roku 2000. Ročně je navštíví na 7 000 návštěvníků. Výklad je možný i v anglickém jazyce.

Kontakt
PIVOVAR OSTRAVAR
Hornopolní 57, Ostrava 1
Tel.: 596 650 251
E-mail: exkurze.ostravar@molsoncoors.com

Návštěvní doba
Pondělí - středa: 9-15 hod. Pouze pro objednané
Minimální počet 10 návštěvníků

Cena exkurze
60 Kč dospělí
30 Kč děti, studenti, důchodci
Dětem je vstup povolen od 12 let a pouze v doprovodu rodičů

Aktualizováno: před rokem

Nejstarší pivovar severní Moravy slaví výročí. Jakých bylo 120 let Ostravaru?

Publikováno:před 9 hodinamiZdroj:Magazín PatriotAutor:Tomáš Svoboda

Otevřel vůbec první hospody s tankovým pivem, uvařil speciál zvaný Baník, později úspěšný Velvet či Strong. Pivovar Ostravar v těchto dnech slaví velké výročí. Dne 24. října totiž uplyne přesně 120 let od jeho založení.

Ostravský pivovar Ostravar je tak nejdéle fungujícím pivovarem na celé severní Moravě. Když v roce 1897 roztopil první vrchní sládek František Hörbinger varné kotle, zahájil tím tradici vaření typicky českého piva, která trvá dodnes.

Přitom ještě o pár let dříve, konkrétně v roce 1893, kdy skupina mladých mužů kolem syna prvního českého starosty v Ostravě Konstantina Grünwalda, koupila pozemky parní cihelny na Fifejdách, nic nenasvědčovalo tomu, že by byli schopni ohrozit pozici silného Strassmannova pivovaru.

Vsadili však na sílící národní uvědomění a do projektu přizvali drobné akcionáře z řad ostravských úředníků, obchodníků, advokátů, inženýrů, řemeslníků i zemědělců. Dali dohromady 3,6 miliónu zlatých a za ně postavili v Ostravě pivovar, jehož expanze pokračovala zejména po druhé světové válce rychlým tempem.

Sládek Franzl a tankové hospody
Ostravar si brzy vydobyl významnou pozici v regionu, avšak zásadní zlom přišel v 50. letech, kdy do pivovaru nastoupil talentovaný vrchní sládek Jaromír Franzl, šestý z rodů pivovarníků Franzlů, pod jehož vedením se výroba začala daleko více soustředit na kvalitu.

Franzl byl velký inovátor a vizionář, který věřil v tankové hospody a v pivní speciály. V 60. letech se začaly v portfoliu pivovaru objevovat speciály jako Baník, Rubín, kvasničák, Velikonoční a Vánoční piva. V roce 1963 pak otevřel Ostravar v Karviné vůbec první tankovou hospodu, která byla pravděpodoně jednou z prvních tankoven v Česku.

Po roce 1989 přišel útlum
V roce 1970 byl Ostravar čtvrtým největším pivovarem ve střední Evropě. To už ale sládek Franzl vařil pro Radegast v Nošovicích a nebyl u toho, když se spustil projekt výstavby nové moderní velkokapacitní varny, která byla otevřena v roce 1987.

Ostravar se sice mohl chlubit nejkrásnějšími měděnými varnými nádobami, avšak rozvoj pivovaru byl zbržděn po sametové revoluci roku 1989. Kvůli důsledkům tehdejší privatizace stagnoval, zatímco konkurence dělala mílové kroky vpřed.

Teprve s příchodem společnosti Pivovary Staropramen, která je součástí nadnárodního koncernu Molson Coors, se situace zase obrátila k lepšímu.

Úspěšná dvanáctka i speciály
V roce 1997 uvedl Ostravar na trh speciál Velvet, první české pivo s lavinovým efektem, které se stalo nejprodávanějším pivním speciálem u nás. V roce 2001 byl v prvním ročníku skutečně seriozní celostátní soutěže pod patronací Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského zvolen Ostravar v kategorii „prémiový ležák” nejlepším pivem v zemi a od té doby nese ostravská dvanáctka název „Ostravar Premium”.

O tři roky později vyhlásila celosvětová pivovarnická skupina Interbrew Ostravar nejprogresivnějším pivovarem ve střední Evropě. Další nej zaznamenal Ostravar s pivním speciálem Strong, který zřejmě jako jediné pivo v historii českého pivovarnictví vyhrál všechny tuzemské pivní soutěže, jichž se zúčastnil.

Nová éra s Mustangem a Černou Barborou
Pozadu v inovacích nezůstal Ostravar ani v tomto desetiletí. Nejprve pivovar začal s červeným festivalovým pivem Red na Colours of Ostrava, aby v roce 2014 uvedl na trh velmi úspěšné černé pivo Černou Barboru a o dva roky později také Mustang. První jedenáctku, kterou severní Morava začala s chutí pít.

K tomu přidal řadu speciálů ze spilky, kterou se od listopadu letošního roku chystá rozšířit o další chuťově zajímavá piva. Pivaři na Ostravsku dobře vědí, že síla Ostravaru nikdy nespočívala jen v reklamních kampaních, ale v progresivitě, kvalitě piva, inovacích a výdrži.

Ostravský pivovar vyrábí ročně desetimilióny půllitrů, zaměstnává stovky lidí v regionu a podporuje spoustu kulturních i sportovních akcí v kraji. Po celou dobu svého působení se pere o pozici nejlepšího piva v Moravskoslezském regionu a historicky stále lpí na procesu přirozené fermentace piva na spilce.

Osudové jsou sedmičky
Jak už víme, pivovar Ostravar byl založen v roce 1897. Historie ukazuje, že právě číslo 7 hrálo vždy důležitou roli.

Pivovar od svého založení sídlí na dnešní Hornopolní ulici č. 57 a dlouhou dobu se jmenoval Český akciový pivovar v Moravské Ostravě. Teprve v roce 1947 spatřila světlo světa značka Ostravar, která vznikla zkratkou Ostrava a pivovar.

V roce 1967 získal pivovar svou první cenu za kvalitu, a to konkrétně za nové pivo s názvem Baník. V roce 1987 pivovar slavnostně otevřel novou velkokapacitní varnu, která je jednou z nejkrásnějších varen s měděnými povrchy v Česku.

V roce 1997 Ostravar poprvé uvedl na trh nové pivo Velvet, které se stalo nejúspěšnějším pivním speciálem. Poslední datum spjaté se sedmičkou připadá na rok 2007, kdy Ostravar uvařil 7 miliard půllitrů.

Také o těchto číslech možná bude řeč během víkendového programu oslav 120. výročí. Součástí budou i prohlídky samotného pivovaru, a to v sobotu od 14 do 22 hodin a v neděli do 20 hodin s tím, že organizátoři doporučují registrovat se předem na webu Ostravaru.

Ostravar otevírá další dvě Ostravarny

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápoje

Pivovar Ostravar o prázdninách pokračuje v rozšiřování vlastních pivovarských hospod Ostravarna. Novou značkovou hospodu otevřel před nedávnem v Ostravě-Fifejdách a nyní otevírá další i v Opavě. Celkově tak již fungují tři podniky tohoto jména a o dalších pivovar začíná jednat. První Ostravarnu pivovar otevřel loni v srpnu na ulici U Jubilejní v městské části Ostrava-Jih.

Zatímco se řada hospod a restaurací na trhu v poslední době potýká s úbytkem návštěvníků, značkové pivovarské restaurace jsou na vzestupu. Spojení zkušených podnikatelů v gastronomii s pivovarskými koncepty je stále oblíbenější. “Vývoj na trhu a naše dlouhodobé zkušenosti s jinými koncepty byl pro nás jedním z důležitých impulsů vývoje vlastního konceptu ostravarské hospody. Po průzkumu trhu jsme se rozhodli pro koncept velké moderní hospody s tankovým pivem, jednoduchou, ale kvalitní kuchyní a přirozeně ostravskou atmosférou,” říká Jan Trochta, manažer značkových restaurací pivovaru, který je spoluautorem konceptu nových Ostravaren.

Každou Ostravarnu si Ostravar pečlivě vybírá a věnuje ji speciální pozornost včetně výběru zkušeného partnera v oblasti gastronomie. “Naším cílem je pozvednout v daném místě pivní kulturu. Proto je pro nás vždy zásadní kvalita lokality, provozu a také budoucího provozovatele, který je pro úspěch každé Ostravarny samozřejmě klíčový,” prozradil Trochta.

Koncept založený na tankovém pivu
Dnes je mezi milovníky piva symbolem kvality především tankové pivo. Je stále oblíbenější a vyhledávanější. Ostravar začal s tankovými hospodami už před pětapadesáti lety jako jeden z prvních pivovarů u nás a má tak s jeho distribucí dlouholetou zkušenost. „Výhodou tankového piva je především jeho kvalita a čerstvost. Ostravar se do Ostravarny přiváží z nedalekého pivovaru filtro-vaný a nepasterizovaný. S nadsázkou se dá říct, že pivo chutná jako byste jej konzumovali přímo ve sklepích pivovaru, jen je díky filtraci jiskrnější,“ vysvětluje vrchní sládek pivovaru Ostravar Roman Richter.

V Ostravarně je na čepu vždy to nejlepší z ostravského produkce. V čele s tankovým Premiem, doplněným Mustangem, Originalem a Speciálem ze Spilky, který se mění v průběhu roku. Aktuálně je jím Letní 11.

Ostravarna na Fifejdách
Nová poctivá pivovarská hospoda v Ostravě Fifejdách na ulici Ahepjukova je prostorná stylová restau-race s prvotřídní kuchyní, prvotřídním tankovým pivem a příjemnou zahrádkou. “Ostravar Premium z tanku tady má tu nejvyšší kvalitu zajištěnou skladováním se stálou teplotou bez kontaktu se vzduchem. Díky tomu nezvětrá a má správný říz,” říká na adresu nové Ostravarny vrchní sládek Roman Richter.Kuchyně Ostravarny na Fifejdách ctí osvědčené tradiční české recepty. Speciálním lákadlem jsou domácí nakládané tvarůžky, které jsou pro mnohé pivaře tím nejlepším doplňkem k pivu. Zákazníci mohou ochutnat také tvarůžkový tatarák vyráběný dle originální receptury a podávaný s topinkami z domácího chleba pečeném v místní vlastní peci. Milovníky české kuchyně zase určitě potěší luxusní svíčková na smetaně, tradiční pivovarský gulášek nebo poctivý kuřecí či vepřový řízek.

Opavská Ostravarna
"V opavském regionu měl náš pivovar historicky velmi silné postavení. Proto jsme chtěli mít první mimoostravskou Ostravarnu právě v Opavě,” prozradila manažerka značky Ostravar Pavla Ličková. Právě otevřená Ostravarna se nachází na rušné opavské Krnovské ulici a velmi zdařile využívá zajímavých prostor předchozí restaurace. Také v interiéru opavské Ostravarny najdete moderní prosklenou tankovnu, ze které i zde můžete dostat do předchlazeného krýglu tankové Premium, výtečnou jedenáctku Mustang, Ostravar Originál nebo Speciály ze spilky.

Budoucnost pivovarských hospod Ostravaru
Se sítí Ostravaren chce ostravský pivovar expandovat také do dalších měst v Moravskoslezském kraji. “Opava je první, ale rozhodně ne poslední město, kde se Ostravarna objeví,” prozradila manažerka značky Ostravar Pavla Ličková. V případě, že se naskytne vhodná příležitost, je Ostravar připraven otevřít značkovou restauraci dokonce i za hranicemi kraje. “Prioritou pro nás nicméně pochopitelně zůstává naše domácí Ostrava a její okolí,” říká Pavla Ličková.

Pivovary Staropramen jsou lídry v realizaci značkových pivovarských gastro konceptů
Koncept pivovarských hospod Ostravarna patří mezi čtyři značkové koncepty společnost Pivovary Staropramen, jíž je pivovar Ostravar součástí. Vlajkovou lodí mezi nimi je síť pivovarských restaurací Staropramen Potrefená husa s podniky po celém Česku. Společnost krom těchto restaurací buduje také síť pivovarských hospod Naše hospoda s hlavní značkou Staropramen a Ostravarny s Ostravarem. Le-tos tyto koncepty doplnil první Branický výčep.

Ostravar rozvezl do hospod letní novinku, jedenáctku z amerického chmele

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Magazín PatriotAutor:Tomáš Svoboda

Možná, že jste už měli možnost v hospodě ochutnat poslední novinku pivovaru Ostravar, kterou je ležák uvařený speciálně pro aktuální létní sezónu. Jmenuje se "Letní 11" a vyniká tím, že ji ostravští pivovarníci osvěžili americkou odrůdou chmele s citrusovým aroma.

U zrodu originální chuti nové jedenáctky stál chmel pojmenovaný po městečku na slunné Floridě. Když v Ostravaru přemýšleli, jak by letní novinka měla chutnat, narazil jeden ze sládků na tamní odrůdu citrusového chmele vypěstovanou v roce 2008.

„Nový chmel se jmenuje Citra stejně jako malé městečko na Floridě známé svými citrusovými plody a voní po červeném pomeranči, limetkách a grepech,“ vystihuje chuťové vlastnosti vrchní sládek Roman Richter.

Američané používají citrusový chmel pro piva typu IPA, která už jsou i u nás celkem běžně k dostání. Vyznačují se však větším obsahem alkoholu, což pro letní období není úplně žádoucí.

„Chtěli jsme něco osvěžujícího, ale s charakterem našeho piva. Uvařili jsme proto lehčí jedenáctistupňový ležák a chmel Citra použili k jeho dochmelení za studena. Výsledek byl fantastický. Najednou jsme v půllitru měli příjemně hořké osvěžující pivo jemně provoněné citrusovými plody,“ říká sládek Ostravaru.

Jako první se mohli o chuťových charakteristikách letního speciálu přesvědčit návštěvníci pivovarských slavností, kde měla „Letní 11“ koncem června svoji premiéru.

Se standardní distribucí limitované edice do hospod začal Ostravar na začátku července. Nové pivo bude k dostání pouze v čepované podobě a lidé je mohou ochutnat nejen na Ostravsku v Ostravarně a dalších vybraných hospodách, ale i za hranicemi Moravskoslezského regionu.

Jak ostravský pivovar již na jaře avizoval, vzhledem k letošním 120. narozeninám se zaměří také na celonárodní distribucí některých piv. Letní jedenáctku si tak budou moci dát třeba zákazníci v restauracích Potrefená husa po celé České republice.

Blíží se Slavnosti pivovaru Ostravar

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:České nápoje

V pátek a v sobotu se v areálu ostravského pivovaru uskuteční v pořadí sedmnácté Slavnosti pivovaru Ostravar. Do Ostravaru přijede spousta skvělých hudebníků v čele s Třemi sestrami, Čechomorem a Richardem Krajčem. Návštěvníky Slavností rovněž čeká nabitý pivní program. Premiéru bude mít na Slavnostech nový pivní speciál Letní jedenáctka, k jehož přípravě byl použit americký chmel s citrusovou vůní. Pivo se bude čepovat také přímo ze sklepa pivovaru a připraveny budou exkurze a pivovarské školy. Richard Krajčo pokřtí během Slavností Ostravaru svou novou desku Kryštof 25.

Slavnosti pivovaru Ostravar, to je především velká oslava zlatavého moku, při které v areálu ostravského pivovaru pivo teče proudem a na dvou hudebních scénách se střídá jedna skvělá kapela za druhou. “Jsme připraveni. V ležáckých skepích máme nachystáno 7 druhů piv, které jsme pro návštěvníky letošních Slavností připravili Ve čtvrtek pak začneme se stavbou hudebních scén a v pátek v 15.00 otevřeme pivovar lidem,” říká vrchní sládek pivovaru Roman Richter.

Páteční rocková párty
V pátek si v Ostravaru příjdou na své především příznivci rocku. Na hlavní scéně postupně vystoupí Legendy se vrací, HorkýžeSlíže a nováček Slavností Tři sestry. Šéf organizačního týmu Jan Vošta si Tři sestry na Slavnostech dlouhá léta přál. “Tři sestry jsou totiž ta nejvíce pivní kapela u nás. Jsme rádi, že se nám ji podařilo přivést do Ostravy zrovna na 120. narozeniny Ostravaru. ” vysvětluje Vošta. Program na hlavní stage v pátek doplní další dvě rocková uskupení, která budou hrát na nádvoří pivovaru. Jsou to Zakázaný ovoce a The Paranoid.

Pestrá sobota
Sobotní program bude ještě nabitější a hudebně velmi pestrý. Zahájí ho mladý talentovaný zpěvák Jakub Ondra, jehož písně už hrají největší česká rádia. Po něm poprvé na Slavnostech zazní pravý britský rock. Na Slavnosti totiž dorazí kapela Shoshin, která právě v Berlíně dokončila své nové album 'A Billion Happy Endings'. Následují známý český rapper Lipo, Michal Hrůza a tajemstvím obestřené vystoupení Richarda Krajča. Ještě před svým vystoupením plánuje Krajčo v Ostravaru pokřtít zbrusu novou desku s názvem Kryštof 25, vydanou u příležitosti 25. narozenin havířovsko-ostravské kapely. Finále sobotního programu i celého sedmnáctého ročníku obstará trojlístek známých kapel Mňága a Žďorp, Love&Light a Čechomor.

Na čepu poprvé Letní jedenáctka ze spilky
Ostravský pivovar využije pivního svátku nejen k prezentaci skvělé muziky, ale také k představení letní novinky. Jmenuje se přímočaře Letní jedenáctka a ostravští pivovarníci k její přípravě použili mimo jiné speciální odrůdu chmele s citrusovou vůní dovezenou až z USA. “Tento chmel má velmi osvěžující aroma a výborně se hodí do horkých letních dní. Proto jsme ho použili při přípravě letního speciálu ze spilky,” vysvětluje vrchní sládek pivovaru Ostravar Roman Richter.

Z 60 píp poteče kompletní portfólio Ostravaru včetně letní novinky
Vedle nové letní jedenáctky poteče ze 60 píp rozmístěných po areálu kompletní pivní portfólio ostravského pivovaru. “Celkem budeme čepovat 7 různých značek, tzn. Letní 11, nefiltrovaný a nepasterizovaný prémiový ležák, Ostravar Premium, Originál, Mustang, Černou Barboru i Velvet, takže si návštěvníci budou moci vybrat piva podle chuti, stupňovitosti, barvy, nebo podle toho, zda chtějí klasické pivo nebo nějaký speciál,” říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Roman Richter.

Exkurze poprvé i do stáčírny lahví, pivovarské školy se sládky
Ostravští pivovarníci zapracovali také na podobě exkurzí a letos si budou moci návštěvníci kromě vyhlášené spilky prohlédnout poprvé i provoz stáčírny lahví, která v uplynulých dvou letech prošla obrovskou modernizací. Další novinkou exkurzí je, že se na jednotlivých pracovištích návštěvníci budou mít možnost setkat přímo se zaměstnanci, kteří v provoze pracují a dozvědět se od nich spoustu zajímavých informací. Pro návštěvníky toužící se vzdělat v oblasti piva a pivovarnictví jsou opět připraveny pivovarské školy se sládky. Novinkou letošního ročníku bude také stan ve stylu hospody se speciálními osmihektolitrovými minitanky, ze kterých budou pivovarníci čepovat pivo Mustang do skleněných půllitrů tak jako v běžné hospodě.

Všechna piva za dvacku
Dvoudenní vstupné na Slavnosti Ostravaru lze ještě zakoupit v předprodeji za 330 Kč, na místě samém návštěvníci zaplatí o 70 korun více. Pořídit lze i jednodenní vstupenky za 190 Kč v předprodeji či 250 Kč na místě.. V ceně vstupenky mají návštěvníci starší 18 let tradičně půllitr piva na uvítanou zdarma. . Vstupenky je možné koupit na webu Ostravar.cz a GoOut.net. nebo v ostravských informačních centrech a také na Pivní pohotovosti v Ostravě. Cena všech piv na Slavnostech bude velmi příznivých 20 korun.

Hudební Line up Slavností / Pivní Line up Slavností

Pátek / Velká rocková párty
16:00 Legendy se vrací (OS)
17:00 Zakázaný ovoce (MS)
18:00 Horkýže Slíže (OS)
19:30 The Paranoid (MS)
20:30 Tři sestry (OS)

Pestrá sobota
14:30 Jakub Ondra (MS)
15.20 Shoshin (OS)
16.20 Lipo (MS)
17.10 Michal Hrůza (OS)
18.10 Richard Krajčo vč. Křtu nové desky Kryštof 25 (MS)
19.00 Mňága a Žďorb (OS)
20:00 Love&Light (MS)
20:50 Čechomor (OS)

(OS … Ostravar Stage, MS … Mustang stage)

Pivní Line up
Speciál ze spilky Letní 11 (letošní novinka s premiérou na Slavnostech)
Nepasterizovaný a nefiltrovaný Ostravar Premium
Prémiový ležák Ostravar Premium
Světlé výčepní pivo Ostravar Original
Jedenáctka Mustang
Černá Barbora
Sametově hebký Velvet

Před slavnostmi musíme dva týdny stěhovat půl pivovaru

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Moravskoslezský deníkAutor:Petr Jiříček

Odhaluje zákulisí příprav v rozhovoru pro Deník Jan Molitor z Ostravaru, který zažil všechny ročníky pivovarských slavností.

V ostravském pivovaru působí od konce 90. let. Vedle své funkce vrchního plánovače každý rok vydatně pomáhá i s organizací pivního svátku.

Jan Molitor tak patří k těm, kdo zažili všechny ročníky Slavností pivovaru Ostravar. Minulý rok během nich nachodil v pivovaru neuvěřitelných 120 kilometrů. Jak se těší na letošní „túru“ prozradil v rozhovoru pro Deník.

Slavnosti se kvapem blíží – jak těžké je takovou akci zorganizovat?
Docela dost. Slavnosti se konají v době, kdy máme v pivovaru největší zápřah před letní sezónou. Představte si, že by třeba Lego přestalo před Vánocemi na dva tři dny expedovat hračky. Všichni by řekli, že jsou blázni. A přesně to my děláme. Na tři dny zcela zastavíme výrobu a otevřeme pivovar, který nebyl stavěný na nápor deseti tisíc lidí. Je to trochu šílené. Ale my jsme do toho kdysi šli a lidem se to líbilo, takže se z toho stala tradice a letos připravujeme už 17. ročník.

Co je na organizaci Slavností nejtěžší?
Musíte uvařit více piva do zásoby, aby ten výpadek nebyl znát, a musíte se dobře vypořádat s místem. Náš pivovar byl postavený v roce 1897 a nikdo tehdy nepočítal s tím, že tady najednou přijde tolik lidí. Proto je potřeba velmi pečlivě naplánovat zejména to, kam uložit desetitisíce přepravek a sudů, abychom vytvořili dostatečně komfortní místo pro návštěvníky. Přestěhovat vše v pivovaru zabere přibližně 14 dní.

Vzpomínáte si na úplně první slavnosti?
Určitě. To se psal rok 1999 a já ho zažil celý jako pucflek za pípou. Začínalo se myslím už v 9 ráno a končilo pozdě večer. Byl to doslova pivní maratón a já byl na konci dne utahaný jako kočka.

Tehdy bylo pouze jedno pódium, že ano?
Přesně tak. Tam, kde je dnes hlavní stage, tam kdysi byly pivní soutěže. Hlavně závody v koulení sudů. Na přelomu tisíciletí byli naši zaměstnanci v této prastaré pivní disciplíně velmi dobří a dokonce se stali v Anglii několikrát mistry světa.

Kdysi se také místo vstupného vybírala víčka od piva…
Ano. A na místě se kupovaly žetony, které se směňovaly za pivo. Byl to divný systém, ale já k němu mám jednu úsměvnou vzpomínku. Mým úkolem bylo tehdy vyzvedávat žetony u výčepů, dát je do igelitového sáčku a nosit je zpátky do stánku, kde se prodávaly. Když jsem šel s žetony asi popadesáté, zaklepe mi na rameno mladý kluk a říká mi, ať se ohlédnu za sebe. Podívám se zpět a vidím, jak za mnou lidi ze země sbírají žetony. V tom igelitovém sáčku byla díra. Myslím, že tehdy jsem udělal na slavnostech hodně lidem radost. No a pak se žetonový systém zrušil.

Co se ale nezrušilo, jsou exkurze.
To je pravda. Exkurze pivovarem jsou jedním z klíčových bodů našeho programu a vždy jsou okamžitě plné. Samozřejmě, že nebudou chybět ani letos.

Změnila se za ta léta jejich náplň?
Změnily se dvě věci. Kdysi lidé slyšeli výklad z televizí a cédéček. To jsme změnili a výklad provádíme sami. Je to lepší a mnohem osobnější. Druhá věc, kterou jsme změnili je, že více pouštíme lidi na spilku. Spilka je totiž v Ostravaru mystické místo, kde v otevřených kádích zraje pivo tradičním způsobem. Tento proces už v moderních velkých pivovarech neuvidíte.

Co lidi při exkurzi nejvíce překvapí?
Řekl bych, že velikost našeho ležáckého sklepa. Při pohledu na nekonečná sklepení plná obřích tanků si většina návštěvníků uvědomí, jak je Ostravar vlastně velký pivovar. Do našeho sklepa se vejde celá roční produkce devíti středně velkých minipivovarů. To znamená spousta piva.

Jaké největší překvapení jste při exkurzích naopak zažil vy osobně?
Asi když se mezi návštěvníky objevili turisté z Polska. My totiž Slavnosti odjakživa koncipovali jako poděkování lidem od nás za jejich neutuchající věrnost a podporu, takže nás vůbec nenapadlo, že by se mezi návštěvníky objevili zahraniční turisté. Vím, že čeština a polština jsou si velmi podobné v obecné rovině, ale když dojde na odborný výklad, už je to horší. Viděl jsem, že při mém výkladu Poláci nerozumějí ani slovo. Chytli se pouze v momentě, když jsem vyslovil slovo alkohol. Opakovali po mně nadšeně “alkohol”, zvedali prst, jako že jsem jednička a plácali mě po zádech.

Možná, že vám nerozuměli proto, že výroba piva je poměrně složitý proces a málokdo z nás by ho dokázal přesně popsat.
To máte pravdu. Jeden celník si dokonce myslel, že se pivo vyrábí tak, že se do něho v závěrečné fázi přidává líh. Pořád se mě při exkurzi ptal, kde v pivovaru máme schované sudy s lihem. Já na to, na co bychom měli v pivovaru líh a on mi s vážnou tváří odpovídá: “Pivo je přece alkoholický nápoj. Tak musíte lít do piva líh, ne?” To mě úplně odzbrojilo.

Před třemi lety vám začal se Slavnostmi pomáhat Richard Krajčo. Můžete o něm prozradit něco, co o něm ještě nikdo nikdy neřekl.
O Richardu Krajčovi se všeobecně ví, že má rád zdravou stravu. Když k nám přišel poprvé, říkali mi, ať mu připravíme vegetariánskou stravu. Hlavně saláty. Tak jsme mu je připravili. No a pak přišel Richard a ucítil vůni grilovaného selete a bylo to. Saláty šly okamžitě stranou.

Jaký je Krajčův vztah k pivu?
Řekl bych, že ryze pozitivní. Stejně jako u každého správného chlapa. Fanoušci byli posledně překvapeni, že při slavnostním zahájení vypil půllitr piva na ex. Mně to tolik nepřekvapilo, protože když je v pivovaru, rád zajde do ležáckého sklepa a tam si dá pivo natočené přímo z tanku. To je totiž to nejlepší.

Už jste avizovali, že Richard Krajčo letos opět bude na Slavnostech hrát. V posledních letech si vždy připravil nějaké překvapení. Co chystá letos?
Na to se dá odpovědět jediné. Přijďte na slavnosti a uvidíte.l

Firma s tradicí: Ostravar slaví 120 let a chystá nové značky piv

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Magazín PatriotAutor:Tomáš Svoboda

Přesně 120 let uplyne 24. října letošního roku od chvíle, kdy byl v Ostravě založen pivovar Ostravar. Výročí chce oslavit ambiciózně. Sortiment rozšiřuje na osm pivních značek, se kterými se chce výrazně prosadit nejen v ostravském regionu, ale také v celé republice.

Zakladatelé, tedy ostravští občané, kteří v počtu 187 osob na tehdejší Český akciový pivovar v Moravské Ostravě nastřádali obnos 1 200 zlatých, by těmito plány byli jistě potěšeni. Vždyť už jen unikátní historie, která se píše téměř nepřetržitě od podzimu roku 1897, je pádným důvodem k hrdosti.

A když už jsme u těch výročí. Letos je tomu navíc 70 let od vzniku značky Ostravar, která přišla na svět v roce 1947 zároveň s přejmenováním původního pivovaru na Ostravský pivovar. Ten po celou dobu svojí existence sídlí v areálu na Hornopolní ulici, kde vaření piva začalo v roce 1898 a zastaveno bylo pouze v letech 1942 až 1944.

Tradičně nabízel Ostravar pivařům dvě základní značky piva, tedy světlou výčepní desítku a dvanáctku, světlý ležák, které podle sezóny doplňoval o jedno či dvě další piva případně speciál. Aktuálně však tuto konzervativní strategii opouští.

Intenzivní práce na nových pivech
Pivovar má za sebou „tříletku“ práce na budoucnosti značky. Povedlo se mu realizovat investice, jako byla například rekonstrukce spilky a sklepů, stáčíren, laboratoří na kontrolu kvality, ale také investice do konceptu nových hospod Ostravarna nebo do nových partnerství s celonárodním dopadem.

„Ruku v ruce s nimi jsme intenzivně pracovali na nových pivech, která v brzké době rozšíří nabídku našeho pivovaru,” uvedl vrchní sládek Ostravaru Roman Richter s tím, že nová strategie odpovídá rostoucímu zájmu pivařů o nejrůznější speciály.

„Chceme využít naší velké výhody, která vyplývá z používání původní technologie výroby piva. Díky naší spilce můžeme vařit v malých várkách více typově odlišných piv, a ty nabízet zákazníkům s daleko vyšší frekvencí,“ doplnil sládek s odkazem na tradiční výrobní postup, kdy pivo kvasí v otevřených kádích spilky, což je dnes běžné spíše v rukodělných minipivovarech.

A jaké nové značky vlastně začal Ostravar v uplynulých třech letech připravovat? Konkrétně to byla jedenáctka „Mustang“, třináctka tmavý speciál „Černá Barbora“ a řada pivních speciálů ze spilky, které symbolizují návrat k ostravským pivovarským tradicím.

Většinu nových značek chce pivovar patřící do společnosti Pivovary Staropramen a zároveň do nadnárodní skupiny Molson Coors Brewing Company dostat také na širší tuzemský trh.

„Spojení našich piv prvotřídní kvality se silnou distribuční sítí mateřské společnosti nám dává dobrou výchozí pozici i výhled na úspěch,“ vysvětlil jeden z nových kroků Roman Richter, který pozici vrchního sládka zastává od roku 2013.

Legendární sládci vařili Baník či Velvet
Jak ukazuje 120 let Ostravaru, má vskutku na co navazovat. Vždyť v historii pivovaru pevně spjatého s centrem Ostravy najdeme hned několik vynikajících sládků, kteří zásadně ovlivnili jeho prestiž i postavení.

Jedním z nich byl Jaromír Franzl. Ano, tušíte správně. Ten stejný Jaromír Franzl, který odešel v roce 1970 do Nošovic, aby pomohl „rozjet“ tehdy nový pivovar Radegast. Předtím však již od roku 1959 pracoval jako vrchní sládek Ostravaru, který za jeho éry zahájil koncept „ostravarských“ tankových hospod, ale přišel také s novými značkami. Jednou z nich byl třeba „Baník“.

Jako „zlatou éru“ ovšem Ostravar označuje působení sládka Roberta Kužely, který vytvořil „Velvet“, nejúspěšnější český speciál všech dob uvedený na trh v roce 1997, kdy pivovar slavil 100 let. Postupem času následoval další z mimořádných počinů, a to speciál „Strong“, se kterým, podobně jako s prémiovým ležákem, Ostravar bodoval na spoustě pivních soutěží.

Přirozeným vyústěním toho všeho bylo, že v roce 2008 roční výstav pivovaru poprvé překonal hranici 800 tisíc hektolitrů.

Letos bude Ostravar ve stopách předchozích generací pokračovat. A to hned na několika frontách. „Kromě nových druhů piv se mohou naši fanoušci těšit také na další nové značkové hospody Ostravarna, kapelami nabitý ročník pivních Slavností, další zajímavé projekty s kapelou Kryštof i podzimní narozeninovou oslavu 120. narozenin,“ dodala manažerka značky Zuzana Cieciotková.

120 let pijeme pivo z Ostravaru

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:České nápoje

Na podzim letošního roku zaznamená pivovar Ostravar další významný milník ve své činnosti. Se svými fanoušky oslaví 120 let své existence a zapíše se do historie Ostravy jako jedna z nejdéle fungujících a prosperujících firem v moravskoslezské metropoli.

Pivovar Ostravar byl založen 24. října roku 1897. Když 187 ostravských občanů zakládalo Český akciový pivovar v Moravské Ostravě (později přejmenovaný na pivovar Ostravar) v hodnotě 1200 zlatých, jistě netušili, že právě vzniká jeden z deseti největších a nejúspěšnějších pivovarů v Česku.

První polovina 20. století
Od kvalitní produkce k pozici jedničky v regionu

Obliba nového pivovaru přitom rychle rostla. Díky velmi kvalitnímu pivu z dílny prvního ostravarského sládka Františka Hörbingera se pivo českého typu vyráběné tradiční technologií spodního kvašení začalo rychle prosazovat na trhu. Již po dvou letech provozu začal pivovar svým akcionářům vyplácet první dividendy.
Rozvoj pivovaru se ještě urychlil po vzniku samostatného Československa v roce 1918 a v třicátých letech 20. století se Ostravar stal jedničkou mezi pivovary na severní Moravě. Díky fúzi se svým letitým konkurentem Strassmannovým pivovarem v roce 1940 Ostravar výstav zdvojnásobil.

Druhá polovina 20. století
S Jaromírem Franzlem mezi nejlepší pivovary v zemi

Další rychlá expanze Ostravaru pokračovala v 50. letech, kdy nejprve Ostravar převzal Hukvaldský pivovar a posléze musel nahradit také produkci Karvinskoého pivovaru, který se díky těžbě černého uhlí a poddolování doslova propadl do země.
V roce 1959 se ale ujal sládkovského žezla v Ostravě Jaromír Franzl, šestý pivovarský z rodu Franzlů, a nastal další významný zlom v éře ostravského pivovaru. Společně zs dalším vynikajícím sládkem Květoslavem Cáskem, který posílil ostravský tým z nedalekých Hukvald, vytvořili v Ostravě skvělý tým pivovarníků, který dokázal do Ostravaru přinést první významné ocenění za kvalitu. V roce 1964 vyhlásil Výzkumný ústav pivovarský Ostravar nejlepším pivem na Moravě. Franzl s Cáskem stáli nejen za zkvalitněním produkce, ale také u zrodu ostravarských tankových hospod, vlastní propagační stanice na kultivaci pivovarských kvasinek i řadou vynikajících značek (Ondráš, Baník, Rubín). V roce 1970 získal Ostravar jako čtvrtý největší pivovar v Československu právo nosit označení značkové pivo.
V osmdesátých letech se Ostravar pod vedením vrchního sládka Antonína Barnošáka pustil do velké modernizace pivovaru, která vyvrcholila prvního června roku 1987 slavnostním otevřením nové velkokapacitní varny s nádhernými varnými nádobami s měděnými povrchy.

Po sametové revoluci
Zlatá éra pod vedením Roberta Kužely

Po sametové revoluci získal Ostravar v roce 1995 silného strategického partnera v podobě mateřské společnosti Pivovary Staropramen a nastal další významný rozvoj ostravského pivovaru. Pivovar se začal koncentrovat na vývoj nových speciálních piv a v roce 1997, v době stého výročí pivovaru, byl na trh uveden Velvet. Unikátní pivo s lavinovým efektem získalo fenomenální úspěch a stalo se nejúspěšnějším českým speciálem všech dob. Autorovi receptury Robertu Kuželovi otevřel Velvet cestu k postu v pořadí čtrnáctého vrchního sládka pivovaru Ostravar. Talentovaný pivovarník a rodák z Přerova Robert Kužela započal zatou éru ostravského pivovaru.
V roce 2001 se Ostravar stal se svým prémiovým ležákem prvním vítězem nejprestižnější české pivní soutěže, pořádané Českým svazem pivovarů a sladoven, a odstartoval nevídanou sérii vítězství, která vyvrcholila získáním doublu v roce 2005, kdy Ostravar vyhrál najednou v soutěži Pivo České republiky obě hlavní tuzemské kategorie piv (dvanáctka i desítka). Ještě většího úspěchu dosáhl legendární speciál Ostravar Strong, který v pivních soutěžích v Česku nikdy nenašel žádného přemožitele.
Společně s úspěchy rostl i výstav (v roce 2007 přesáhla produkce ostravského pivovaru 7 miliard půllitrů piva a o rok později se výstav poprvé přehoupl přes 800 tisíc hektolitrů) a význam ostravského pivovaru a Ostravar se stal významnou součástí sportovního i kulturního dění na severní Moravě. Byla navázána dlouholetá partnerství s největší sportovní halou i nejvýznamnějším sportovním klubem na Moravě a ostravský pivovar se v roce 2012 také podílel na projektu přesunu hudebního festivalu Colours of Ostrava do Dolní oblasti Vítkovic.

Současnost
Nás nezkrotíte

V roce 2013 se stal novým vrchním sládkem ostravského pivovaru Roman Richter, druhý pivovarský z rodu Richterů, a Ostravar pod jeho vedením začal pracovat na další prorůstové strategii,. V letech 2014 až 2016 pivovar významně zmodernizoval studené provozy spilky a sklepů, oba stáčecí provozy lahvovny a kegů, vyvinul vlastní koncept pivovarské hospody s názvem Ostravarna a začal připravovat dvě zcela nové pivní značky – 11° Ostravar Mustang a 13° tmavý special s názvem Černá Barbora a unikátní řadu pivních speciálů ze spilky, které navazují na nejlepší tradice ostravských speciálních piv. Novým ambasadorem značky se stal herec, zpěvák a frontman kapely Kryštof Richard Krajčo. Ostravský rodák se stejně jako Ostravar hrdě hlásí k Moravskoslezskému kraji. Součástí nové prorůstové strategie představené v roce 120. narozenin ostravského pivovaru je významné rozšíření a prohloubení nabídky a poprvé v historii také cílená distribuce ostravských piv na celonárodní trh.
V uplynulých 120 letech se Ostravar významně zapsal do historie tohoto regionu a své kořeny zde zapustil opravdu hluboko. Spojení ostravského pivovaru s Pivovary Staropramen, druhým nejvýznamnějším hráčem na tuzemském trhu a členem celosvětové rodiny Molson Coors Brewing Company, která je od loňska třetí největší pivovarnickou společností světa, zajišťuje ostravskému pivovaru velmi dobrou výchozí pozici i pro příští léta.

Ostravar letos uvaří nejvíce druhů piv ve své historii

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:České nápoje

V roce 2017 zahajuje Ostravar novou éru v historii pivovaru. Poklidné a rozvážné tempo v zavádění nových značek, střídá významné zrychlení. V reakci na zájem spotřebitelů o nová piva letos ostravský pivovar chystá během šesti měsíců rozšířit svou nabídku piv na dvojnásobek. Ve 120ti leté historii Ostravar poprvé během jednoho roku uvaří 8 druhů piv.

Pivovar Ostravar byl založen již v roce 1897. Kmenové portfólio Ostravaru sestávalo po léta ze dvou základních značek (světlé výčepní pivo plus ležák) doplněných zpravidla o jedno či dvě sezónní piva popřípadě speciál. V letošním roce Ostravar hodlá výrazně navýšit počet nabízených piv a poprvé se je chystá nabídnout také ve zbytku republiky.

“V uplynulých 3 letech jsme intenzivně pracovali na budoucnosti značky. Všechny důležité investice jako rekonstrukce spilky a sklepů, obou stáčíren, laboratoří na kontrolu kvality nebo investice do vývoje konceptu nových hospod Ostravarna i investice do nových partnerství s celonárodním dopadem máme za sebou. Ruku v ruce s nimi jsme intenzivně pracovali na nových pivech, která v brzké době rozšíří nabídku našeho pivovaru,” popisuje vrchní sládek Ostravaru Roman Richter.

Nová strategie ostravského pivovaru reflektuje změny na trhu, ke kterým v posledních letech dochází. Ostravar reaguje zejména na čím dál vyšší zájem spotřebitelů o limitované várky piv.

“Chceme využít naší velké výhody, která vyplývá z používání původní technologie výroby piva,” říká Roman Richter. Ostravar totiž stále připravuje pivo tradičním způsobem s využitím otevřených kádí spilky, což jistě uvítají všichni milovníci řemeslně zpracovaného piva. “Díky spilce můžeme vařit v malých várkách více typově odlišných piv, a ty nabízet zákazníkům s daleko vyšší frekvencí,” vysvětluje vrchní sládek.

Společně s novými pivy Ostravar intenzivně pracuje na tom, aby se většina jeho nových značek piv objevila také v celonárodní distribuci. “Spojení našich piv prvotřídní kvality se silnou distribuční sítí naší mateřské společnosti nám dává dobrou výchozí pozici i výhled na úspěch,” míní vrchní sládek.

Součástí nové strategie je také aktuální kampaň. Již loni na podzim se objevilo na sociálních sítích zajímavé dvouminutové video končící sloganem Nás nezkrotíte, které během několika týdnů shlédlo čtvrt miliónu lidí.

„Nové motto Nás nezkrotíte – dobře vystihuje směr našeho pivovaru a zejména značky Ostravar,” říká manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková. “Motto vychází z kořenů a hodnot našeho kraje a zároveň je dostatečně atraktivní a srozumitelné pro zbytek republiky.”

Letošní kampaň Nás nezkrotíte dostala navíc do vínku podtitul 120 roků nezkrotnosti a odkazuje na sto dvacáté narozeniny ostravského pivovaru. “V roce takto významného výročí založení pivovaru jsme si dali záležet na množství novinek a zajímavých akcí,” říká Zuzana Cieciotková. “Kromě nových druhů piv se mohou naši fanoušci letos těšit také na další nové značkové hospody Ostravarna, kapelami nabitý ročník pivních Slavností, další zajímavé projekty s kapelou Kryštof i podzimní narozeninovou oslavu 120. narozenin,” říká závěrem Zuzana Cieciotková z Ostravaru.

Ostravar slaví 120 let a odtajnil první hvězdy letošních slavností

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Moravskoslezský deníkAutor:Petr Jiříček

Český akciový pivovar v Moravské Ostravě, později přejmenovaný na Ostravar, letos slaví kulaté 120. výročí svého založení. Při této příležitosti rozšiřuje svou nabídku stabilních piv ze tří na osm, která hodlá distribuovat do celé republiky.

Ačkoliv významné jsou pro Ostravar roky 2014 až 2016, kdy docházelo k výrazné modernizaci nejen spilky a sklepů, nejdůležitější jsou pro pivovar roky končící sedmičkou. A právě proto v tom letošním připravuje další průlomové novinky. Tou hlavní je rozšířená nabídka.

„Lidé byli dlouhodobě zvyklí, že pivovar nabízel dva druhy piv Premium a Original a k tomu jsme postupně přidávali občasné speciály. To se teď změní. Občasné speciály se stávají součástí trvalé nabídky, kterou ze dvou až tří piv rozšiřujeme hned na osm," prozradil vrchní sládek Ostravaru Roman Richter s tím, že do stabilní nabídky bude vedle dvou zmíněných piv patřit také Mustang, Černá Barbora, Velvet a další tři nová piva, která pivovar postupně odhalí v průběhu roku.

NÁRODNÍ EXPANZE
U příležitosti kulatin přichází Ostravar i s novou marketingovou politikou skrytou za mottem „Nás nezkrotíte". Ta se projeví například v celonárodní distribuci piva. „Ostravar byl dlouhou dobu čistě regionální pivo, kterým sice svými hodnotami zůstane, ale rozhodli jsme se, že se s ním i kvůli zvýšení povědomí o značce vydáme i za hranice regionu do celé republiky," zmínila manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková s tím, že pivovar připravuje otevření dalších dvou nových značkových hospod, takzvaných Ostravaren, a to v Opavě a Ostravě.

Zástupci pivovaru už také odhalili první hvězdy pro letošní 17. ročník Slavností pivovaru Ostravar, které se uskuteční 23. a 24. června. „V pátek v Rockovém nářezu vystoupí Horkýže Slíže a Tři sestry a sobota bude taková rodinnější, vystoupí Mňága a Žďorp a DJ Lipo," prozradila za Ostravar Pavla Ličková s tím, že další čtyři hvězdy pivovar představí začátkem května. V předprodeji už jsou první vstupenky.

Richard Krajčo je tváří Ostravaru. Pivovar vsadil na nezkrotnost

Publikováno:před rokemZdroj:Marketing&MediaAutor:Filip Rožánek

Frontman kapely Kryštof se objevil ve vůbec prvním reklamním videu ostravského pivovaru.

Brněnská komunikační agentura Aetna připravila novou kampaň na pivovar Ostravar se sloganem „Nás nezkrotíte“. Hlavními motivy jsou kromě načepovaného piva především vzpínající se kůň a industriální černo-červená kombinace. Tváří pivovaru se stal zpěvák a herec Richard Krajčo.

„Ostravar odjakživa vařil pivo pro Ostravsko a jeho značku zná v regionu opravdu každý. V posledních letech se ale mladým lidem pomalu vytrácely hodnoty, které značka v regionu reprezentuje. Proto bylo potřeba odvyprávět příběh Ostravaru znovu a jejich jazykem,“ zdůvodňuje agentura novou kampaň.

Brněnská Aetna se přípravy nové komunikace ujala po vítězství v únorovém tendru. „Od začátku jsme cítili, že ‚Nás nezkrotíte‛ je silné heslo, které v sobě nese podstatu specifik regionu, staví na jeho jinakosti a je silně patriotické,“ uvedla brand manažerka Ostravaru Zuzana Cieciotková. „Ostrava je prostě jiná, je osobitá, nepoddajná a má spíš vnitřní kouzlo, než že by se potřebovala předvádět světu. Inspirovali jsme se vzpínajícím koněm v logu pivovaru Ostravar a rozhodli se vsadit na nezkrotnost,“ souhlasí Michal Rožek z Aetny.

Značka chce proto „překvapovat kreativou i netradičně pojatými formáty, stejně jako oživovat městské prostory v Ostravě, aktivovat místní lidi a oslavovat jinakost i neústupný životní postoj“. V příštích měsících pak pivovar kompletně promění všechny svoje materiály a výrazně bude do komunikace investovat příští rok, kdy oslaví 120 let od svého založení.

Richard Krajčo, frontman kapely Kryštof, se objevuje nejen na vizuálech, ale také v reklamním videu režisérky Karin Babinské, které vzniklo v produkci Film United. Je to historicky vůbec poprvé, kdy má Ostravar svůj videospot.

Od začátku září pak zaváděcí kampaň doprovodí billboardy a bigboardy, PR podpora, upoutávky v kinech, on-line bannery a nově pojatá BTL komunikace.

Redesignem prošly také webové stránky pivovaru pod vedením agentury Newcast. Digitální kampaň připravila agentura Etnetera Motion a PR aktivity zajistila agentura Walker & Lambert.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.20.10.2017 12:3845