Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Akcionáři SABMiller a AB InBev schválili spojení největších pivovarnických skupin světa

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Rozhlas.czAutor:Filip NeradPrazdroj

Každé čtvrté pivo na planetě pochází ze dvou největších pivovarských skupin na světě. Ve středu padla poslední překážka pro to, aby se tito největší výrobci piva spojili a vytvořili jednu obří společnost. Pak už nic nebude bránit tomu, aby světová pivovarská jednička AB InBev převzala majitele Plzeňského Prazdroje, firmu SABMiller. Obě firmy plánují jednu z největších transakcí v dějinách dokončit v říjnu.

Akcionáři pivovarnických skupin Anheuser-Busch InBev a SABMiller schválili fúzi obou podniků. Po jejich souhlasu už nic nebrání tomu, aby světová pivovarská jednička AB InBev převzala za zhruba 2,5 bilionu korun majitele Plzeňského Prazdroje.

Oba pivovarničtí giganti se na fúzi dohodli loni, museli ale získat souhlas antimonopolních úřadů na trzích, kde působí. Po červnovém referendu o vystoupení Británie z Evropské unie a poklesu kurzu libry musel Anheuser-Busch InBev zvýšit svou nabídku na 45 liber za akcii, jinak hrozilo, že akcionáři největšího konkurenta prodej neschválí. Jeho součástí je i závazek, že nový pivovarnický kolos prodá pivovary SABMilleru ve střední a východní Evropě. Mezi ty patří i Plzeňský Prazdroj.

Přístup na africké a jihoamerické trhy

Oproti původnímu očekávání byl souhlas akcionářů s touto obří transakcí jednoznačný. O spojení nejdříve hlasovali akcionáři skupiny Anheuser-Busch v Bruselu a jednoznačně je podpořili. To nebylo až takové překvapení. AB InBev o koupení SABMilleru usiluje už delší dobu, protože se díky němu bude moct dostat na rostoucí trhy v Africe a Latinské Americe, kde zatím nemá tak silnou pozici.

Překvapivá byla spíš velmi silná podpora fúze mezi akcionáři v SABMilleru. Část jich totiž před středečním hlasováním byla nespokojená s výší nabídky belgického konkurenta. Nakonec ji ale na valné hromadě v Londýně velká většina akcionářů podpořila.

SABMiller přestane existovat
Souhlasila tak i s tím, že značka SABMiller úplně zmizí z trhu. Anheuser-Busch totiž dnes oznámil, že po dokončení obchodu bude celá nová obří pivovarnická skupina vystupovat pod jménem Anheuser-Busch InBev. Podle dosavadních plánů by jejich spojení mělo být dokončeno za necelé dva týdny, konrétně 10. října.

Nadnárodní koncern SABMiller vlastní i české pivovary ze skupiny Plzeňského Prazdroje. Prodej mateřské společnosti se jich dotkne zásadně. Aby skupina Anheuser-Busch InBev dostala souhlas od Evropské komise s pohlcením svého největšího konkurenta a s vytvořením toho pivovarnického gigantu, musela souhlasit s prodejem pivovarů SABMilleru ve střední a východní Evropě.

Prazdroj bez majitele
Kromě pivovarů plzeňského Prazdroje tak bude muset najít nové majitele pro pivovary na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a v Rumunsku. Celková cena těchto pivovarů se přitom odhaduje v přepočtu až na 190 miliard korun.

Tato obří fúze se tímto způsobem ale nedotkne jen pivovarů v Evropě. Anheuser-Busch musí ze stejného důvodu třeba také aktiva SABMilleru v Číně.

Pivovar Zubr letos exportuje tisíce hektolitrů piva do Izraele

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Deník.czAutor:ČTKZubr

První tisíce hektolitrů piva letos exportuje do Izraele přerovský Pivovar Zubr, který do této blízkovýchodní země dosud nevyvážel. Export do Izraele se vyvíjí slibně a vypadá to na poměrně velké objemy prodaného piva, řekl ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček.



Vývoz do Izraele přerovskému Pivovaru Zubr zařídila česká firma, která má v Izraeli obchodní aktivity. "Náš pivovar už navštívil rabín, který zkontroloval, zda je výroba piva Zubr košer. Schválil nám ji a můžeme do Izraele vyvážet," uvedl Pluháček.

První jedenáctistupňové pivo Zubr bylo do Izraele vyvezeno v srpnu. "Odhaduji, že letos tam exportujeme tři až čtyři tisíce hektolitrů, což je pro nás z pohledu celkového vývozu slušný objem," podotkl Pluháček.

Export se na prodeji Pivovaru Zubr podílí zhruba pětinou. Hlavním vývozním teritoriem zůstává Slovensko, pivovar ale vyváží také do Švédska, Estonska či Finska. Přerovské pivo je nově vyváženo také do Číny a na Kapverdské ostrovy. "Náš export lehce roste. V zahraničí je zájem hlavně o pivo v plechovkách," řekl Pluháček.

Pivovar Zubr loni díky rostoucímu prodeji v Česku i na zahraničních trzích zvýšil výstav piva zhruba o šest procent z 240.000 hektolitrů v roce 2014 na 255.000 hektolitrů. Loňská výroba byla podle Pluháčka nejvyšší za posledních několik let.

Produkce pivovaru za prvních devět měsíců letošního roku kopíruje loňský rok. "Zatím to vypadá, že letos z pohledu výstavu dopadneme zhruba stejně jako loni. Nebylo tak teplé léto, takže prodeje v hlavní sezoně byly o něco menší než v roce 2015. Naopak září a předsezonní období se vydařilo lépe," řekl Pluháček.

Ocenění pro ležák
Pivovar Zubr letos opět zabodoval v degustační soutěži České pivo. Ležák Zubr Grand se stal vítězem v kategorii jedenáctistupňových piv a ocenění si odnesla i piva Zubr Gold a Zubr Classic. "Ležák Zubr Grand se po dvou letech, co je na trhu, stal naší nejprodávanější značkou. Tvoří už zhruba 60 procent námi distribuovaného piva," řekl Pluháček.

Češi podle něj v posledních letech stále častěji dávají přednost jedenáctistupňovému pivu. "Lidé chtějí o něco kvalitnější pivo. Je to vidět hlavně ve městech a větších obcích. Například v Přerově a Hranicích už prakticky neexistuje restaurace, kde by se čepovalo pouze desetistupňové pivo," uvedl Pluháček.

Pivovar Zubr patří do pivovarnické skupiny středomoravských pivovarů Zubr, Holba a Litovel. Jejich roční výstav je do jednoho milionu hektolitrů piva. Pivovary prodávají svá piva především na Moravě a ve východních Čechách.

Na návštěvnicky úspěšné léto Prazdroj navazuje středeční vyjížďkou motorek.

Publikováno:před 11 měsíciPrazdroj

Podle statistik agentury Czech Tourism jsou prohlídkové trasy Plzeňského Prazdroje šestou nejvyhledávanější turistickou destinací v ČR a letos opět obhájily prestižní Certifikát výjimečnosti (Certificate of Excellence), který uděluje největší světový cestovatelský portál – TripAdvisor. Úspěšným létem však sezona pro pivovar nekončí, do konce roku ožije celou řadou zajímavých akcí.

„Pivovar Plzeňský Prazdroj a Pivovarské muzeum v Plzni jsou unikátní destinací, kterou navštěvují milovníci piva a historie z celého světa. Certifikát výjimečnosti je významné ocenění, které udělují samotní návštěvníci na základě vlastní zkušenosti a spokojenosti, a trasy Plzeňského Prazdroje získaly Certifikát výjimečnosti v každém ze šesti doposud konaných ročníků. Toto ocenění nám zároveň přivádí další návštěvníky, kteří se o našich trasách dozvědí právě díky skvělým hodnocením z portálu TripAdvisor,“ vysvětluje Rudolf Šlehofer, manažer turismu a tradice Plzeňského Prazdroje.

Plzeňský Prazdroj připravil na léto řadu zajímavých akcí, které vyvrcholily prázdninovým hudebním festivalem s názvem Léto v Prazdroji. Letošní, již 13. ročník, přivedl na nádvoří pivovaru více než 22 tisíc lidí.

Pivovar i na podzim láká návštěvníky za kulturou, zábavou či poznáním. Ve středu 28. září proběhne tradiční Svatováclavská vyjížďka motorek, která na nádvoří pivovaru přivede stovky motocyklů různých značek i jejich obdivovatele.

Sobota, 1. října bude patřit oslavě narozenin piva Pilsner Urquell - Pilsner Fest oslaví již 174. výročí uvaření první várky plzeňského spodně kvašeného ležáku. Připraven je bohatý hudební a doprovodný program a také speciální prohlídky pivovaru, které návštěvníky zavedou mimo obvyklou prohlídkovou trasu.

Dne 4. října pořádá Plzeňský Prazdroj koncert v katedrále sv. Bartoloměje u příležitosti 174. výročí uvaření první várky piva Pilsner Urquell. Navazuje tak na dlouhou tradici, kdy se právovárečníci a další významné osobnosti města scházely k oslavě zrození plzeňského piva.

Pivovarské muzeum v Plzni a Plzeňské historické podzemí nabídnou nové výstavy a cyklus workshopů Podzimní inspirace.

Konferenční a společenské centrum SECESE bude od listopadu do dubna hostit cyklus koncertů a vystoupení řady zajímavých hostů. Nebudou chybět cestovatelské přednášky, komediální vystoupení a mnoho dalšího. Program se nyní připravuje.

Podrobnosti o všech připravovaných akcích Plzeňského Prazdroje se dozvíte na stránkách www.prazdrojvisit.cz

Poslední velká překážka fúze SABMiller a AB InBev padla. Spojení schválili akcionáři

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:E15.czAutor:ČTK

Akcionáři pivovaru SABMiller schválili převzetí firmy větším konkurentem Anheuser-Busch InBev v hodnotě 79 miliard liber (2,5 bilionu korun). Překonali tak poslední velkou překážku spojení dvou největších pivovarnických skupin světa. Krátce předtím transakci podpořili akcionáři AB InBev. Spojení by mělo být formálně dokončeno 10. října, uvedl AB InBev.

Dohodu již schválily regulační úřady po celém světě. Evropská komise však stanovila jako podmínku, že SABMiller prodá své pivovarnické aktivity v Evropě, mezi které patří i Plzeňský Prazdroj.

Sloučená skupina bude kontrolovat téměř třetinu globálního trhu s pivem. Silnou pozici bude mít v Africe a v Latinské Americe. Skupina si ponechá současný název Anheuser-Busch InBev a jejím generálním ředitelem bude současný šéf AB InBev Carlos Brito.

Dohodu zkomplikoval vývoj kurzu britské libry po rozhodnutí Británie opustit EU. Někteří akcionáři se k fúzi začali stavět kriticky, když pokles kurzu libry snížil atraktivitu nabídky na převzetí; negativní postoj některých nezvrátilo ani následné zvýšení nabídky.

Pro spojení se nicméně nakonec vyslovilo více než 95 procent přítomných akcionářům SABMiller, potřeba bylo nejméně 75 procent. Již dříve svoji podporu dohodě vyjádřili dva největší akcionáři, Altria a BevCo, kteří vlastní celkem 40 procent akcií, napsaly agentury AP a Reuters.

Méně lidí i vypitého piva. Oktoberfest oproti loňsku ztrácí na číslech

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Lidovky.czAutor:ČTK

Mnichovský pivní festival Oktoberfest přilákal za první týden necelé tři miliony návštěvníků, což je mírný pokles proti loňsku. Snížila se i spotřeba piva, kterého lidé na Tereziánské louce vypili o 15 procent méně než loni.

Provozovatelé pivních stanů to přičítají chladnému počasí v minulém týdnu, uvedli v úterní tiskové zprávě pořadatelé Oktoberfestu.

Loni přišly za první týden Oktoberfestu na Tereziánskou louku tři miliony lidí, letos jich podle organizátorů bylo méně. Na festivalu je proto podle nich menší tlačenice než obvykle a přispělo to i k poklesu kriminality. Policie v této souvislosti mluví o „klidné a bezpečné (Tereziánské) louce“.

Proti loňsku se výrazně snížila spotřeba piva. Zavinilo to počasí, protože kvůli chladnu a dešti v prvním festivalovém týdnu zůstaly zavřené pivní zahrádky před festivalovými stany. Provozovatelé pivních stanů ale jsou vzhledem k předpovědi počasí optimističtí a věří, že se ve druhém týdnu Oktoberfestu zvedne jeho návštěvnost a podaří se překonat hranici prodaných šesti milionů litrů piva, za kterou festival loni těsně zaostal.

I když Oktoberfest letos láká méně návštěvníků, prodavači jídla si na nezájem nemohou stěžovat. V prvním týdnu spořádali lidé na Tereziánské louce 54 volů a 25 telat, což je srovnatelný počet s loňským rokem.

Oktoberfest letos bude o jeden den delší než obvykle, protože se rozšíří o státní svátek připomínající sjednocení Německa. Návštěvníci tak mohou na Tereziánskou louku přicházet až do pondělí 3. října. Litrový máz speciálního festivalového piva si mohou koupit za nejméně 10,40 eura (281 Kč).

Oktoberfest je největší pivní slavnost na světě. Jeho počátek spadá do roku 1810, kdy po své svatbě uspořádali bavorský korunní princ Ludvík a jeho manželka Tereza Sasko-Hildburghausenská pro obyvatele království na louce za Mnichovem slavnost s koňským dostihem. Za dvě století se festival postupně proměnil v obří komerční podnik, kde hosté každoročně utratí stovky milionů eur.

Reinheitsgebot stále platí. Pivovarnictví přesto zažívá digitální revoluci

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Aleš Černý

I tak konzervativní odvětví, jakým je pivovarnictví, zažívá nástup čtvrté průmyslové revoluce. Digitální technika a zpracování velkých dat jsou vidět ve výrobě nebo třeba při distribuci na velkých akcích. Vize německého Siemensu je pivo, jehož celou přípravu a výrobu sládek navrhne a řídí z cloudu.

Přesně před pěti sty lety schválili v Bavorsku zákon o receptuře piva známý jako Reinheitsgebot. Ten stanovil, že se pivo nesmí vařit z jiných ingrediencí, než jsou chmel, ječmen a voda. Až na různé výjimky a příchutě platí (nyní už neformální) pravidlo v Evropě dosud.

I když se půl milénia nezměnilo, z čeho se pivo vaří, hodně se proměnil způsob, jakým se připravuje a následně dostává k pijákům. A nyní se zdá, že i pivovarnictví zastihla „čtvrtá průmyslová revoluce“.

Počítače kontrolující proces vaření piva nejsou u největších pivovarů, ale ani u těch menších novinkou. To ví každý, kdo se v posledních letech účastnil pivovarnické exkurze. Nyní se přidá víc automatizace.

Čtvrtá průmyslová revoluce se blíží
Představitelé velkých českých a moravských pivovarů říkají, že cítí potřebu aplikace řešení tzv. čtvrté průmyslové revoluce stejně jako jejich kolegové v jiných oborech. Nejvíc se u nás o průmyslu 4.0 mluví v souvislosti s automobilovým průmyslem.

„Vyplývá to ze situace na trhu, kde je snaha snížit podíl manuální práce a zvýšit nároky na odbornost pracovníků,“ vysvětluje například vrchní sládek a ředitel pivovaru Starobrno Ondřej Koucký, co motivuje jeho firmu, vlastněnou nadnárodním gigantem Heineken, k prohlubování automatizace v procesu vaření i stáčení.

Na dalším pokroku v digitalizaci výroby pracuje například jedna z největších technologických firem Evropy - německý Siemens, který dodává pivovarům po desetiletí například kontrolní systém Braumat.

Manažer Siemensu pro nápojářský průmysl Christian Maurer vidí budoucnost v tom, že se kromě kontroly produkce bude pomocí počítačů ve větší míře modelovat a plánovat. „K tomu slouží na přesných datech založená tzv. digitální dvojčata či kopie (digital twins) samotného produktu, procesu i pivovaru. Po jejich splynutí můžeme virtuálně simulovat vaření piva včetně následků, které nastanou třeba v kapacitě produkce či vytížení linky v momentě, kdy pozměníme recepturu,“ vysvětluje Maurer.

Systém má propojit simulaci vaření se skutečnou výrobou. Od původní ideje přes vaření až po lahvování, etiketování nebo marketing a nacenění. „Každý, i mimo pivovarský byznys, si tak bude moci poměrně jednoduše naplánovat a následně připravit vlastní pivo,“ říká.

Počítače zatím chuť piva simulovat neumí
Na mysl logicky přichází myšlenka, zda lze od počítače namodelovat i to, co považuje asi každý piják na pivu za nejdůležitější. „Ne, chuť nasimulovat neumíme. Zatím ne,“ přiznává Maurer.

Zatímco podobné cloudové systémy jsou aktuálně hudbou (byť možná nepříliš vzdálené) budoucnosti, jiná řešení spadající do škatulky Průmysl 4.0 Siemens už v praxi ukazuje. Třeba na domácí půdě v Mnichově, při největším a nejtradičnějším evropském pivním festivalu - právě probíhajícím Oktoberfestu. Tři z největších pivních stanů už několik let používají software pro distribuci k zákazníkovi.

Ten se skrývá v malé místnosti a reprezentuje ho obrazovka, přes kterou lze kontrolovat údaje o pivu přepravovaném ze čtveřice tanků 240 metry pivovodů. A to tak, aby každá z jedenácti píp ve stanu mohla natočit patnáct litrů piva za minutu. Tedy jeden tuplák každé čtyři sekundy.

Nutná je i spolehlivost celého systému, v perných dnech se takto v minulých letech vytáčelo v jednom stanu i 70 tisíc piv denně (že se letos kvůli nižší návštěvnosti na Oktoberfestu čepuje méně jsme psali zde).

„Díky systému víme přesně, kdy nám dojdou zásoby v tancích, a cisterna tak nemusí jezdit zbytečně. Zároveň pomáhá udržovat stálý tlak ve všech pípách, což byl dříve problém,“ říká sládek pivovaru Paulaner Ulrich Stief.

Zpráva roku: Po pivu je lepší sex! Máme důkazy!

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Femina.cz

Jsi nažhavená na maximum a těšíš se na erotický maratón? Jenže to (bohužel) vždycky dopadne stejně. Než bys řekla švec, je po všem! S tím je teď konec, protože máme spolehlivý recept, jak vyvrcholení tvého partnera oddálit. Pošli ho večer „na jedno“ a ráno nebudeš vědět, čí jsi!

Alkohol že do ložnice nepatří? Ale kdeže! Sexuální experti teď přišli se zajímavým zjištěním, které tě pěkně vyvede z omylu. Odborníci tvrdí, že po jednom zlatavém moku před spaním samec vydrží „v akci“ mnohem déle. Nevěříš ani za mák? Tyhle výhody pivního dopingu definitivně přesvědčí tebe, zapřisáhlé vinaře a možná i všechny abstinenty!

Orosený zlepšovák s bílou pěnou
Vychlazené pivko totiž není jen oblíbený a osvěžující alkoholický nápoj, který milují všichni muži světa. Funguje i jako pánská nekompromisní brzda orgasmu. Jako vážně!

Mohou za to obsažené fytoestrogeny, které jejich vyvrcholení dokáží taktně pozdržet. To je překvapivý názor týmu amerických sexuologů pod vedením lékařky Kat Van Kirk, terapeutky s letitou praxí, která se zabývá poradenstvím v oblasti sexuálního zdraví.

Není pivo jako pivo
Teď už tomu svému návštěvu hospody vyčítat rozhodně nebudeš. Spíš naopak! Dostane od tebe nejen povolení, ale i pár drobných „na útratu“. Jestli tvoje polovička preferuje spíš tmavý ležák, můžeš se radovat o to víc.

Po něm totiž prožije daleko intenzivnější erekci a jeho libido vystoupá do nebeských výšin. Taky aby ne, vždyť je v něm ukrytý vysoký obsah železa, učiněného „nakopávače“ červených krvinek! Ty pak budou do penisu proudit přímo rychle a zběsile, což je samozřejmě ku prospěchu věci. Takže na zdraví? Přesně jak říkáš…

Ranní ptáče bez lahváče? Nikam nedoskáče!
Odbornice přes erotiku Kat Van Kirk má v rukávu i další pivní bonus. Vychází ze studie provedené na Fondazione di Ricerca e Cura, italské nadace pro výzkum a léčbu. Ta zjistila, že půllitr chmelového zázraku denně snižuje riziko srdečních onemocnění a mrtvice až o jednu třetinu. To není zrovna málo, co?

Ten tvůj bude „jako rybička“! A když už jsme u toho, jeho srdce v kondici pro tebe znamená co? Samozřejmě dobrý sex, jak jinak. Od dnešního dne je tedy „lahváč“ povinná sexuální výbava, souhlas? Ale bacha, povolen je pouze jeden (!) kousek… Po takových pěti by ses mohla dočkat jen chrápání z druhé strany postele!

Co ty na to? Věříš, že pivo a delší sexuální výdrž jdou dohromady? Napiš nám o tom do diskuze pod článkem! Ale ještě před tím se pobav touto vtipnou reklamou na pivo, která byla hitem internetu. Teď už je nám jasné, o co tam ve skutečnosti běží…

Tým pivovaru Velké Březno si to rozdal se sporťáky TV Nova

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:JenProMuže.czVelké Březno

V pondělí 19. září se v obci Velké Březno uskutečnil benefiční fotbalový zápas, ve kterém své síly poměřil tým pivovaru Velké Březno se sporťáky TV Nova a protagonisty seriálu Ulice Ondrou Havlem, Václavem Matějovským, Johanem Mádrem a dalšími.

Výsledek napínavého zápasu, který zcela ovládli hráči pivovaru, byl 3:1 pro domácí tým. Za pivovar skóroval Zdeněk Špimr, Tomáš Pavlas a Martin Hofman, za TV Nova se gólově prosadil jen Jan Pavlíček z redakce sportu. Vrchní sládek a ředitel pivovaru Michal Rouč si zápas moc užil a trochu vtipkoval. „Jsem zklamaný, čekal jsem, že vyhrajeme deset nula. Celá akce byla moc povedená, partnerství se seriálem Ulice mi dává smysl, takže doufám, že v něm budeme pokračovat.“

Výtěžek zápasu v hodnotě 10 000 Kč věnoval pivovar Velké Březno místnímu fotbalovému klubu Jiskra. Návštěvníci zápasu z řad veřejnosti i hvězdy TV Nova si během dne prohlédli malebný pivovar Velké Březno, ve kterém se pivo vaří tradičním způsobem více než 260 let. Dozvěděli se mnoho zajímavosti o historii a vaření piva Březňák a v mezičase si užili vystoupení místních mažoretek a zasoutěžili si o lákavé ceny.

Vídeňákům zachutnalo pivo z malých českých pivovarů

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:E15.cz

V největším vídeňském obchodním domě Lugner city probíhájí Dny českého piva. „Je to velká příležitost v boji s globálními pivovary, které zneužívají svého postavení na trhu. Tato prezentace malých pivovarů snad pomůže k nalezení nových odbytišť,“ řekl Jiří Janeček, který zde prezentuje privátní značku Malý Janek.

„Malým pivovarům se jen velmi těžko daří prosazovat na trhu proti europivovarům a proto jsme rádi za podobné akce,“ doplnil Petr Ugrin z pivovaru Gwern.

Minipivovarů v Česku stále přibývá, za poslední rok se jejich počet zvýšil zhruba o čtvrtinu na 280. Celková produkce nejmenších loni vzrostla o třetinu. Přestože je jich zhruba šestkrát více než velkých pivovarů, jejich podíl na výrobě piva v Česku je odhadován zhruba na jedno procento.

„Bohužel se nacházíme v prostředí ovládaném světovými pivovary, které vaří euro pivo a pomocí dotací a smluv si udržují odbytiště. Jen těžko se mi prodává pivo do hospody, která je pod smlouvou a má zakázáno čepovat jiná piva. Jsem rád, že můžu být ve Vídni a prodávat naše pivo a doufám, že získáme i nového odběratele,“ doplnil Filip Hovorka z Přátelského pivovaru Malešov.

Malé restaurační pivovary nemohou velkým výrobcům konkurovat z hlediska množství vyrobeného piva a ceny. Jejich pivo je v průměru o deset až 50 procent dražší, než pivo od velkých výrobců. „Snažíme se vařit poctivé české pivo a jen těžko konkurujeme proti velkým nadnárodním pivovarům, kde zisk je na prvním místě. Naše pivo vaříme z kvalitních surovin . Vídeň nám snad pomůže přesvědčit zákazníky, že kvalita je na prvním místě,“ poznamenal ve Vídni Radek Borseník z pivovaru Hladov. Zpropagovat české minipivovary v zahraničí chce i Miroslav Sedláček z pivovaur Kounice.

Minipivovary se snaží zákazníky lákat na jiný typ piva, než je světlý ležák, který je v Česku i celosvětově nejrozšířenější. Díky malým vyráběným objemům mohou více experimentovat a vařit speciály či ochucená piva.

„Vlastním malinký pivovar s varnou 230 litrů a vše si dělám sám. Pivovar buduji postupně, nechci se zadlužovat, a věřím že se s kvalitou prosadím na těžkém českém trhu,“ prozradil svou filozofii majitel, sládek, distributor z Pivovaru Lišák Jan Michalík.

Na úspěšnou návštěvnickou sezonu naváže Prazdroj řadou zajímavých podzimních akcí

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Regiony24.czAutor:Jitka NěmečkováPrazdroj

Téměř 400 tisíc lidí navštívilo letos do konce srpna trasu pivovaru Plzeňský Prazdroj, Pivovarské muzeum v Plzni, Plzeňské historické podzemí a další doprovodné programy a akce v Plzeňském Prazdroji. Podle statistik agentury Czech Tourism jsou prohlídkové trasy Plzeňského Prazdroje šestou nejvyhledávanější turistickou destinací v ČR a letos opět obhájily prestižní Certifikát výjimečnosti (Certificate of Excellence), který uděluje největší světový cestovatelský portál – TripAdvisor. Úspěšným létem však sezona pro pivovar nekončí, do konce roku ožije celou řadou zajímavých akcí.

„Pivovar Plzeňský Prazdroj a Pivovarské muzeum v Plzni jsou unikátní destinací, kterou navštěvují milovníci piva a historie z celého světa. Certifikát výjimečnosti je významné ocenění, které udělují samotní návštěvníci na základě vlastní zkušenosti a spokojenosti, a trasy Plzeňského Prazdroje získaly Certifikát výjimečnosti v každém ze šesti doposud konaných ročníků. Toto ocenění nám zároveň přivádí další návštěvníky, kteří se o našich trasách dozvědí právě díky skvělým hodnocením z portálu TripAdvisor,“ vysvětluje Rudolf Šlehofer, manažer turismu a tradice Plzeňského Prazdroje.

Plzeňský Prazdroj připravil na léto řadu zajímavých akcí, které vyvrcholily prázdninovým hudebním festivalem s názvem Léto v Prazdroji. Letošní, již 13. ročník, přivedl na nádvoří pivovaru více než 22 tisíc lidí.

Pivovar i na podzim láká návštěvníky za kulturou, zábavou či poznáním. Ve středu 28. září proběhne tradiční Svatováclavská vyjížďka motorek, která na nádvoří pivovaru přivede stovky motocyklů různých značek i jejich obdivovatele.

Sobota, 1. října bude patřit oslavě narozenin piva Pilsner Urquell – Pilsner Fest oslaví již 174. výročí uvaření první várky plzeňského spodně kvašeného ležáku. Připraven je bohatý hudební a doprovodný program a také speciální prohlídky pivovaru, které návštěvníky zavedou mimo obvyklou prohlídkovou trasu.

Dne 4. října pořádá Plzeňský Prazdroj koncert v katedrále sv. Bartoloměje u příležitosti 174. výročí uvaření první várky piva Pilsner Urquell. Navazuje tak na dlouhou tradici, kdy se právovárečníci a další významné osobnosti města scházely k oslavě zrození plzeňského piva.

Pivovarské muzeum v Plzni a Plzeňské historické podzemí nabídnou nové výstavy a cyklus workshopů Podzimní inspirace.

Konferenční a společenské centrum SECESE bude od listopadu do dubna hostit cyklus koncertů a vystoupení řady zajímavých hostů. Nebudou chybět cestovatelské přednášky, komediální vystoupení a mnoho dalšího. Program se nyní připravuje.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.19.08.2017 12:085.330/5.330