Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Pivovar Primátor posiluje plechovky a chce uspořit energie

Publikováno:před 2 letyZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTKPrimátor

Náchodský pivovar Primátor letos plánuje zvýšení výstavu asi o čtyři procenta na více než 120.000 hektolitrů z loňských necelých 116.000 hektolitrů. Větší odbyt čeká u plechovkového piva, v dodávkách sudového piva do českých restaurací a přes výpadek ruského trhu také v exportu. ČTK to řekl ředitel pivovaru Petr Kaluža. Primátor se profiluje jako výrobce speciálních piv, která tvoří téměř 40 procent jeho výstavu.

Loňský výstav pivovaru byl na úrovni roku 2020. "Vzhledem ke covidové situaci to bereme jako slušný výsledek a obhájení pozic. Podporovali jsme naše hospodské, aby těžkou dobu přežili, a vyplatilo se nám to," řekl Kaluža. Připomněl, že kvůli covidovým restrikcím byly restaurace prvních pět měsíců loňského roku zcela zavřené a na podzim do restaurací nemohli neočkovaní.

V exportu se loni pivovaru podle Kaluži dařilo vracet na objemy před epidemií, když vývoz vzrostl o více než čtyři procenta na 44.237 hektolitrů. Do ciziny tak putovalo přes 38 procent výstavu. Pivovar vyváží do 29 zemí světa, hlavními odbytišti jsou Polsko, Francie, Čína, Slovensko. Nosnými exportními pivy jsou ležák Premium a pšeničné pivo Weizen. Dosavadní rekordní export pivovar vykázal v roce 2019 ve výši 46.052 hektolitrů.

Mezi pět hlavních odběratelských zemí dosud patřilo Rusko, kam ročně směřovalo tři až pět procent výstavu pivovaru. "Odbyt do Ruska můžeme odepsat, stejně tak kvůli válce můžeme škrtnout i obchodní aktivity, které jsme měli na Ukrajině. Soustavně však na exportu pracujeme a věříme v jeho plynulý nárůst," řekl Kaluža.

Odbyt piva v plechovkách Primátor plánuje znásobit z dosavadního jednoho procenta na více než pět procent výstavu. "Zatím jsme v plechovkách nabízeli pouze výčepní pivo Antonín a ochucená nealko piva. Letos na trh plechovkového piva postupně vstoupíme i s naší nejprodávanější jedenáctkou, s dvanáctkou Premium a speciálním pivem Tchyně, které je aktuálně naší nejrychleji rostoucí značkou," řekl Kaluža. Pivo do plechovek si pivovar nechává plnit v pivovaru Svijany.

Pivovar letos čelí výraznému růstu nákladů, a to zejména u energií, u nichž jde navýšení do milionů korun. "Zabýváme se různými úsporami v provozu, zvažujeme fotovoltaiku," uvedl ředitel. Kvůli rostoucím nákladům pivovar od 1. dubna zvýšil ceny sudového i lahvového piva přibližně o jednu korunu na půllitru. "Bojíme se, zda to je poslední letošní zdražení," uvedl Kaluža.

Primátor, v němž pracuje asi 80 lidí, má ve výrobním portfoliu 18 druhů piv. K tomu přidává několik sezonních speciálů. Patří tak k pivovarům s nejširší nabídkou v českém pivovarnictví. V segmentu svrchně kvašených piv je Primátor podle dat Českého svazu pivovarů a sladoven největším výrobcem v Česku.

Před 150 lety byl položen základní kámen obecního pivovaru v Náchodě
Před 150 lety, 8. dubna 1872, byl slavnostně položen základní kámen nového Obecního pivovaru v Náchodě, který se nyní jmenuje Primátor. O rok později se již začalo v novém pivovaru vařit pivo. Značka Náchodský Primátor byla zaregistrována v roce 1935 a s krátkou přestávkou je tato obchodní známka v podobě Primátor používána dosud.

Sortiment pivovaru je široký, kromě klasického ležáku, výčepního piva nebo černého piva vyrábí i různé speciály a svrchně kvašená piva. Výstav pivovaru se pohybuje kolem 120.000 hektolitrů, z toho téměř 40 procent jde na export. Nejvíce piva putuje do Polska, k dalším velkým odběratelům patří Rusko, Maďarsko nebo Čína. Pivovar zaměstnává asi 90 lidí.

Pivovar patřil v minulosti městu Náchod, které jej v roce 2009 za 150 milionů korun prodalo liberecké firmě LIF. Prodej ale provázely soudní spory. Zrušení prodeje se domáhala společnost Pivovar Holba, soudní řízení bylo v září 2020 zastaveno. Pivovar Holba, který byl neúspěšným uchazečem v tendru o Primátor, stáhl žalobu.

Pivovary v ČR v roce 2020 uvařily 20,1 milionu hektolitrů piva a meziročně výstav klesl o 6,9 procenta. Spotřeba piva na obyvatele se propadla o zhruba sedm litrů (14 velkých piv) na 135 litrů a byla nejnižší od 60. let minulého století. Pokles výroby způsobila protiepidemická opatření v tuzemsku i zahraničí. Výsledky trhu s pivem za minulý rok zástupci oboru představí tento měsíc.

Pivovar Primátor Náchod plánuje růst výstavu na 120.000 hl, posiluje plechovky

Publikováno:před 2 letyZdroj:České novinyAutor:ČTKPrimátor

Náchodský pivovar Primátor letos plánuje zvýšení výstavu asi o čtyři procenta na více než 120.000 hektolitrů z loňských necelých 116.000 hektolitrů. Větší odbyt čeká u plechovkového piva, v dodávkách sudového piva do českých restaurací a přes výpadek ruského trhu také v exportu. ČTK to řekl ředitel pivovaru Petr Kaluža. Primátor se profiluje jako výrobce speciálních piv, která tvoří téměř 40 procent jeho výstavu.

Loňský výstav pivovaru byl na úrovni roku 2020. "Vzhledem ke covidové situaci to bereme jako slušný výsledek a obhájení pozic. Podporovali jsme naše hospodské, aby těžkou dobu přežili, a vyplatilo se nám to," řekl Kaluža. Připomněl, že kvůli covidovým restrikcím byly restaurace prvních pět měsíců loňského roku zcela zavřené a na podzim do restaurací nemohli neočkovaní.

V exportu se loni pivovaru podle Kaluži dařilo vracet na objemy před epidemií, když vývoz vzrostl o více než čtyři procenta na 44.237 hektolitrů. Do ciziny tak putovalo přes 38 procent výstavu. Pivovar vyváží do 29 zemí světa, hlavními odbytišti jsou Polsko, Francie, Čína, Slovensko. Nosnými exportními pivy jsou ležák Premium a pšeničné pivo Weizen. Dosavadní rekordní export pivovar vykázal v roce 2019 ve výši 46.052 hektolitrů.

Mezi pět hlavních odběratelských zemí dosud patřilo Rusko, kam ročně směřovalo tři až pět procent výstavu pivovaru. "Odbyt do Ruska můžeme odepsat, stejně tak kvůli válce můžeme škrtnout i obchodní aktivity, které jsme měli na Ukrajině. Soustavně však na exportu pracujeme a věříme v jeho plynulý nárůst," řekl Kaluža.

Odbyt piva v plechovkách Primátor plánuje znásobit z dosavadního jednoho procenta na více než pět procent výstavu. "Zatím jsme v plechovkách nabízeli pouze výčepní pivo Antonín a ochucená nealko piva. Letos na trh plechovkového piva postupně vstoupíme i s naší nejprodávanější jedenáctkou, s dvanáctkou Premium a speciálním pivem Tchyně, které je aktuálně naší nejrychleji rostoucí značkou," řekl Kaluža. Pivo do plechovek si pivovar nechává plnit v pivovaru Svijany.

Pivovar letos čelí výraznému růstu nákladů, a to zejména u energií, u nichž jde navýšení do milionů korun. "Zabýváme se různými úsporami v provozu, zvažujeme fotovoltaiku," uvedl ředitel. Kvůli rostoucím nákladům pivovar od 1. dubna zvýšil ceny sudového i lahvového piva přibližně o jednu korunu na půllitru. "Bojíme se, zda to je poslední letošní zdražení," uvedl Kaluža.

Primátor, v němž pracuje asi 80 lidí, má ve výrobním portfoliu 18 druhů piv. K tomu přidává několik sezonních speciálů. Patří tak k pivovarům s nejširší nabídkou v českém pivovarnictví. V segmentu svrchně kvašených piv je Primátor podle dat Českého svazu pivovarů a sladoven největším výrobcem v Česku.

Pivovar Primátor, který si letos připomíná 150 let od svého vzniku, patřil v minulosti městu Náchod. V roce 2009 jej město za 150 milionů korun prodalo liberecké firmě LIF.

Šampionem soutěže Pivex je Zubr Gold, Pivovar Zubr má titul pivovar třicetiletí

Publikováno:před 2 letyZdroj:České novinyAutor:ČTKZubr

Šampionem letošního ročníku soutěže lahvových piv Zlatý pohár Pivex 2022 se stal Zubr Gold, který zvítězil i mezi světlými výčepními pivy. Pořadatelé 30. ročníku soutěže také na dnešním slavnostním večeru vyhlásili vítěze Zlatého superpoháru Pivex 1992 až 2022, tedy pivovar třicetiletí. I tento titul získal Pivovar Zubr. Současně se soutěží lahvových piv se konal také 8. ročník soutěže sudových piv a první ročník soutěže speciálů.

Vítězi Zlatého soudku Pivex 2022 se mezi světlými ležáky stala Gambrinus Nepasterizovaná 12, mezi světlými výčepními pivy Braník Světlý. Zvláštní cenu pro minipivovar získal Medlánecký Kluzák 11 z pivovaru Moravia Brno.

V prvním ročníku soutěže speciálů Zlatý pohár Special Pivex 2022 zvítězila Soutock-žitná IPA z minipivovaru Proud, který patří do skupiny Plzeňský Prazdroj.

Dnešní degustace sudových piv byla poslední ze sérií ochutnávek, z nichž vzešli vítězové. Do dvoukolové soutěže lahvových piv bylo letos přihlášeno 45 pivních značek v pěti kategoriích, do soutěže sudových piv 35 pivních značek ve dvou kategoriích pro velké pivovary a speciální kategorii pro minipivovary. "Soutěž Pivex je mimo jiné unikátní tím, že v ní mohou soutěžit pivovary velké i minipivovary. Počet přihlášených vzorků hodně souvisí se situací na trhu, letos je vidět, že pokles cestovního ruchu silně ovlivnil i pivovary, certifikát z naší soutěže jim může pomoci jako marketingový nástroj," poznamenal Jiří Morávek, ředitel pořádající společnosti SNIP&CO.

Do soutěže balených piv loni výrobci přihlásili 30 značek, letos 45 značek, u sudových piv byl počet loni srovnatelný, 33 značek ve srovnání s letošními 35 značkami.

Certifikovaní degustátoři hodnotí vzorky anonymně, označené jsou pouze kódy. Vzhledem k tomu, že většina degustátorů jsou sládci ze soutěžících pivovarů, systém jim přiděluje vzorky tak, aby nehodnotili vlastní produkci. Hlavními hodnoticími kritérii jsou chuť, plnost, vůně, říz a případně hořkost. Konečný výsledek je určen součtem hodnot z obou kol. Hodnocení sudových piv má jen jedno kolo.

V soutěži o Zlatý pohár PIVEX 2022 opět zazářily moravské pivovary Zubr a Litovel

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovary CZ GroupAutor:Dita Václavíková, PRLitovel

Letošní jubilejní 30. ročník odborné degustační soutěže o Zlatý pohár PIVEX – PIVO 2022 byl velmi úspěšný pro Pivovary CZ Group a.s., které celkem získaly sedm ocenění včetně příčky nejvyšší – absolutním vítězem celé soutěže se stalo světlé výčepní pivo Zubr Gold. Navíc byl pivovar Zubr vyhlášen nejúspěšnějším pivovarem v této prestižní soutěži za 30 let jejího trvání a získal cenu Pivovar třicetiletí, stříbrnou pozici v této mimořádné kategorii pak získal pivovar Litovel. Úspěšnou účast piv ze skupiny Pivovary CZ Group podtrhla stříbrná medaile ležáku Zubr Gradus v soutěži sudových piv Zlatý soudek.

Pivovary Litovel, Zubr a Holba patří do skupiny Pivovary CZ Group a pravidelně se na předních místech tuzemských i zahraničních degustačních soutěží. Svou výjimečnou kvalitu opakovaně potvrdily i na letošním ročníku soutěže o Zlatý pohár PIVEX.

V pivovaru Zubr se již 24 let vaří pivo pod taktovkou sládkové Nataši Rouskové. „Na ocenění Pivovar třicetiletí jsme patřičně hrdí, protože je důkazem dlouhodobě vysoké kvality našeho piva. Bez dodržování klasických výrobních postupů, vybraných surovin a bez lidí, kteří vaří pivo s láskou a maximální péčí, by to nešlo. Jen tak může vzniknout pivo s dobrou pitelností, správným řízem a chutí,“ uvádí k zisku titulu Pivovar třicetiletí sládková pivovaru Zubr Nataša Rousková.

Do letošního ročníku soutěže PIVEX 2022 se přihlásilo 45 pivních značek a odbornou porotu z nich svými jedinečnými vlastnostmi nejvíce zaujalo pivo Zubr Gold. Vítězem prestižní kategorie světlých ležáků se pak stal 4x chmelený ležák Zubr Grand 11%. Úspěchy slaví také pivo Litovel Pomelo, které zvítězilo v kategorii míchaných nízkoalkoholických a nealkoholických piv a v kategorii tmavých piv získalo stříbro pivo Litovel Premium Dark.

Každé ocenění svědčí o vysoké kvalitě našeho piva a v této pro pivovary náročné době je pro nás vzpruhou a povzbuzením do další práce. Obzvláště jde-li o takto mimořádný úspěch. I nadále chceme vařit to nejlepší české pivo, které bude vyhledávané nejen u nás, ale i v zahraničí,“ říká výrobně-technický ředitel Pivovary CZ Group Tomáš Pluháček.

„Za oceněními našich piv stojí také vybrané místní suroviny a pečlivý přístup. Máme velkou radost z toho, že se naše piva těší oblibě u konzumentů i odborníků a dlouhodobě slaví úspěchy na prestižních soutěžích v Česku i ve světě,“ dodává sládek pivovaru Litovel Petr Kostelecký.

Mattoni a Budvar chtějí do pěti let dvouciferný podíl na trhu nealko piv

Publikováno:před 2 letyZdroj:České novinyAutor:ČTKBudvar

Společnosti Mattoni 1873 a Budějovický Budvar chtějí do pěti let získat dvouciferný podíl na trhu nealko ochucených piv. Firmy uvedly na trh společný nápoj BIRGO. Na tiskové konferenci to dnes řekl generální ředitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale. Mattoni dosud ochucené nealko pivo nevyráběla.

BIRGO se prodává na Slovensku a v Česku bude k dostání během několika týdnů. Vyrábět se bude výhradně v Budějovickém Budvaru na nové lince s hodinovou kapacitou 50.000 plechovek, jejíž provoz firma zahájila na konci března. Nový nápoj bude k dispozici ve třech příchutích, a sice mango-limetka, grapefruit a citron-limetka.

Budvar zároveň dnes oznámil přistoupení k iniciativě Zálohujeme.cz, která dlouhodobě podporuje zavedení vratných záloh na PET lahve a plechovky v Česku. Spoluzakladatelem této iniciativy je právě Mattoni.

Minimálně jedno nealkoholické pivo si za minulý rok podle GfK Spotřebitelského panelu domů z nákupu přineslo 36 procent domácností. Počet kupujících je meziročně poměrně stabilní. Nealkoholické pivo si domácnosti kupují v průměru sedmkrát za rok a utratí za něj při jednom nákupu zhruba 57 korun. Mattoni uvedla, že v roce 2000 Češi vypili téměř 46,9 milionu hektolitrů nealkoholických piv, což představovalo meziroční růst o 31 procent. Novější čísla firma nesdělila.

Skupina Mattoni 1873 loni zvýšila tržby o 6,2 procenta na 16 miliard korun. Provozní zisk EBITDA stoupl o čtyři procenta. Konkrétní hodnotu zisku nápojářská firma nezveřejňuje. Středoevropská skupina se sídlem v ČR loni vyrobila více než 1,76 miliardy lahví s nápoji. Objem výroby se meziročně zvýšil o 8,2 procenta.

Budvar loni uvařil rekordních 1,8 milionu hektolitrů, meziročně o 4,6 procenta víc. Tržby za pivo poprvé překonaly tři miliardy korun, činily 3,17 miliardy. Export stoupl meziročně o 11,3 procenta.

Ostravar začíná dodávat do maloobchodu Mustanga a Černou Barboru

Publikováno:před 2 letyZdroj:České nápojeOstravar

Pivovar Ostravar dnes přináší dobrou zprávu všem milovníkům piva. “Od dnešního dne začínáme pivní značky Mustang a Černá Barbora dodávat do maloobchodu. Spotřebitelé si naše nejlepší pivní speciály budou poprvé moci vychutnat i jinak. Při sledování oblíbeného filmu, při posezení s přáteli doma na zah-radě, nebo třeba u jídla doručeného domů,” uvedl vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek. Dopo-sud Ostravar dodával Mustang s Černou Barboru pouze do hospod a restaurací.

Mustang a Černá Barbora jsou považovány za nejlepší pivní speciály ostravského pivovaru a jedny z nejlepších na trhu vůbec. “Mustang sice není speciálem v pravém slova smyslu, neboť stupňovitostí spadá do kategorie světlých ležáků, ale pro nás i spotřebitele, je to velmi speciální . K jeho přípravě používáme speciální odrůdu chmele jménem Kazbek, který je vypěstovaný z divokého chmele a navíc je na spilce” vysvětluje Jan Řehůřek.

Mustang v současné době patří na tuzemském trhu k nejrychleji rostoucím značkám. Prodeje piva před vypuknutím pandemie koronaviru exponenciálně rostly a dobře si vedla i Černá Barbora, která byla v roce 2018 vyhlášená nejlepší tmavým pivním speciálem v Česku. Výstav obou značek dohromady se dnes podle Ostravaru počítá v desítkách tisíc hektolitrů. “Mustang s Černou Barborou by celoročně uživily několik malých pivovarů dohromady,” prozrazuje ostravský vrchní sládek.

Výjimečná piva pro mladší generaci konzumentů
Ostravar je na úspěch svých pivních speciálů patřičně hrdý. “V dnešním pivovarském světě je velmi těžké prosadit se s úplně novými značkami,” říká senior marketing manažerka Zuzana Cieciotková. “Bez vysokých marketingových investic to je takřka nemožné. Nám se to ale podařilo. Je vlastně zázrak, že hned se dvěma značkami najednou. Chtěla bych při této příležitosti proto moc poděkovat všem lidem, kteří se na nich podíleli.”

Příběh Mustanga a Černé Barbory má podobné kořeny. “Obě naše značky odráží touhu dělat věci jinak. Přesně v duchu motta našeho pivovaru Nás nezkrotíte. Mustang a Černá Barbora navíc skvěle oslovují zejména mladší generaci milovníků piva, takže věřím, že před sebou mají dlouhou budoucnost.”

Obě značky mají společné i to, že vyzrávaly postupně. Vedení ostravského pivovaru jim podle Cieciotkové dopřávalo dostatek času k jejich růstu, aniž by na ně nějak strhávalo pozornost. “Hodili jsme je do vody, a nechali je plavat. Teprve když jsme viděli, že je o ně zájem, přišla nějaká marketingová podpora. Základem Mustangu a Černé Barbory tak vždy byla jejich výjimečná chuť.”

Černá Barbora. Příběh prvního opravdu hořkého černého piva
Příběh Černé Barbory se začal psát v roce 2013. “Na trhu v té době byla k dostání pouze černá piva s nasládlou chutí, která více oslovovala ženy. My jsme si položili otázku, zda dokážeme uvařit černé pivo dostatečně hořké a zároveň dostatečně pitelné, aby oslovilo i muže a mohli jste u něho sedět celý večer. A odpověď našich sládků zněla, zkusíme to,” vzpomíná Zuzana Cieciotková. V Ostravaru vymysleli unikátní recepturu založenou na kombinaci čtyř sladů a tří chmelů. K výjimečnému pivu vymysleli v Ostravě také výjimečný název. Černá Barbora.

Ostravar se novým pivem přihlásil ke dvanácti generacím ostravských a karvinských havířů, kteří se navždy zapsali do dějin kraje na severovýchodě republiky. Název a příběh nového piva byl stejně jako jeho skvělá chuť trefou do černého. Pivo si postupně začalo razit cestu do hospod a restaurací. “Během pár sezón se o pivu začalo mluvit i za hranicemi kraje a Bára, jak všichni pivu v Ostravaru říkáme, se začala prodávat i na druhém konci republiky. V roce 2018 si Bára získala i respekt odborné veřejnosti když byla vyhlášena nejlepším tmavým pivní speciálem v České republice,” připomíná Zuzana Cieciotková.

Mustang, chuťově nadupaná jedenáctka|
Po úspěchu Černá Barbory přišel Mustang. V roce 2015 začali ostravští sládci experimentovat s divokou odrůdou chmele Kazbek. “I v případě značky Mustang jsme hledali díru na trhu. Něco, co tady nebylo,” říká Zuzana Cieciotková. “V době, kdy se pivovary snažily šetřit na surovinách, jsme se vydali úplně opačnou cestou. Snažili jsme se použít ty nejlepší dostupné suroviny na trhu. A ne jen v nějakém marginálním množství. Vzpomínám si, že na první degustaci byli všichni z tohohle piva úplně vedle.”

Ostravar uvedl Mustang na trh v roce 2016. Vybalancovaná chuť a správně zvolené suroviny společně s unikátním pivním sklem okamžitě udělaly z nového piva v hospodách a restauracích velmi atraktivní zboží. “Samovolně začaly dokonce vznikat hospody, které chtěly mít Mustang jako své hlavní pivo a naši značku si sami dávali do svého názvu. To už nám bylo jasné, že jsme na dobré cestě,” směje se senior manažerka Ostravaru. Silnou stránkou Mustangu je podle Cieciotkové, že se jedná o klasický ležák českého typu, takže spadá přesně do kategorie toho, co lidé, od dobrého českého piva očekávají. Zároveň ale pivo konzumentům přináší nový chuťový zážitek. Marketingovým sloganem značky zní: Mustang chutná jak bič.

Distribuce startuje dnes
Od uvedení na trh byly Mustang i Černá Barbora k dispozici jen majitelům gastroprovozoven. “Po určitou dobu jsme chtěli dát hospodám a restauracím jistou exkluzivitu. Ta nyní končí. V úterý 5.dubna začínáme s distribucí do maloobchodu,” říká Zuzana Cieciotková. Obě značky bude Ostravar do obchodů dodávat v plechovkovém balení o objemu 0,5 l. Volba typu obalu byla podle Zuzany Cieciotkové jednoduchá. “Mladí spotřebitelé, na které Mustang i Černá Barbora cílí, upřednostňují plechovková balení piva, protože jsou uživatelsky komfortnější. Jsou lehčí, odolnější a také rychleji vychladitelná,” říká závěrem senior marketing manažerka Zuzana Cieciotková.

Mattoni a Budvar společně mají nealko pivo Birgo balené v papíru

Publikováno:před 2 letyZdroj:iDNES.czAutor:Veronika BělohlávkováBudvar

Velké české nápojářské ikony Mattoni 1873 a Budějovický Budvar oznámily spolupráci. Společnosti chtějí do pěti let získat dvouciferný podíl na trhu nealko ochucených piv. Kromě nového nealkoholického produktu je také spojuje společný přístup k cirkularitě v nápojovém průmyslu, jenž dotváří vstup pivovaru do iniciativy Zálohujme.cz.

„Spolupráce s Budějovickým Budvarem mi dává obrovský smysl. Nejenže jsme společně vyvinuli skvěle chutnající produkt, ale máme i stejné názory na udržitelné podnikání a věříme, že je potřeba zavést cirkulární principy do praxe. Jsem rád, že se k nám kolegové z Budvaru přidali v iniciativě Zálohujme.cz,“ řekl na úterní tiskové konferenci generální ředitel Mattoni 1873.

Strategická spolupráce dvou českých ikon na novém výrobku má přesah i do oblasti udržitelného podnikání. Nealkoholický nápoj Birgo se vyrábí výhradně v Budějovickém Budvaru na nové moderní lince s hodinou kapacitou až 50 tisíc plechovek, jejíž provoz pivovar zahájil na konci března. Vyspělé technologické vybavení linky přispívá k výrazně efektivnějšímu využití vody, tepla a elektrické energie.

„Spojili jsme se s tradiční českou značkou, která na věci nahlíží stejně a sdílí tytéž hodnoty. Navíc jsme se stali součástí iniciativy týkající se zálohování,“ doplnil generální ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák.

Společný nový nealkoholický nápoj je balený do papírových multipacků, které navíc neobsahují lepidlo. Jedná se o technologii tzv. wrap-around s obsahem recyklovaného papíru, jehož použití ušetří 16 procentní uhlíkové stopy oproti klasickým plastovým fóliím. Samotný materiál pak obsahuje 74 procent recyklovaného hliníku. Již nyní se prodává na Slovensku, na český trh dorazí během několika týdnů. Cena zatím není stanovena.

Pivovar Bakalář očekává nižší výstav kvůli pozastavení vývozu do Ruska

Publikováno:před 2 letyZdroj:ZemědělecAutor:Fialová ZuzanaBakalář

Rakovnický pivovar Bakalář letos očekává kvůli pozastavení vývozu do Ruska a na Ukrajinu nižší výstav. Loni činila produkce téměř 160 000 hektolitrů piva. Dopad na pivovar bude mít také ukončení objednávání výrobků na tuzemském trhu ze strany jednoho pro pivovar významného obchodního řetězce, uvedl ředitel Tradičního pivovaru v Rakovníku Jiří Kovář. Mezi značky pivovaru patří kromě Bakaláře ještě Černovar a Pražačka. Pivovar patří ruské investiční skupině. Ředitel zveřejnil na webu prohlášení, ve kterém odsuzuje porušení mezinárodního práva a násilí na Ukrajině, kterou koncem únor napadlo Rusko.

Přibližně polovinu produkce rakovnického piva tvoří vývoz. Minulý rok pivovar nejvíce exportoval do Ruska, Slovenska, Ukrajiny, významnými trhy jsou pro něj i Maďarsko, Kazachstán a Francie. "Bohužel momentálně se pivovar bude muset vyrovnávat se ztíženou ekonomickou situací. Nejen z důvodu ztráty exportních a tuzemských prodejů, ale také z pohledu enormního nárůstu cen energie, pohonných hmot, obalového materiálu, chemie a dalších vstupních položek," popsal Kovář. Podíl produkce pivovaru nyní činí přibližně 1 : 2 ve prospěch lahvového piva. "Je to právě mimo jiné i důsledek pandemie, která tento novodobý trend ještě zintenzivnila," doplnil ředitel.*

Strakonický pivovar nově nabízí zelené pivo v zelených lahvích

Publikováno:před 2 letyZdroj:Regionální novinkyDudák

Velikonoční zelené je od minulého týdne v prodeji v Pivovarské prodejně na strakonickém Podskalí, ve vybraných prodejnách COOP, kde se bude pivo nabízet v zelených půllitrových lahvích a hlavně v restauracích a hospodách, kde mají na čepu pivo ze Strakonic. Velikonoční speciál bude možné zakoupit i v exkluzivním dárkovém balení po třech lahvích.

„Jedná se o zelený ležák dominantní hořké chuti. Jde o dvanáctistupňové pivo s obsahem alkoholu 4,8 procenta," uvádí sládek pivovaru DUDÁK Vlastimil Matej.

Strakonický pivovar ho bude letos prodávat již po osmé a dá se očekávat, že prodej bude atakovat rekordní hranici z předcovidového roku 2019, kdy se vypilo celkem 420 hektolitrů piva, což představuje 84.000 piv. Letos se bude prodávat ve více než 150 podnicích na jihozápadě Čech, také v Praze, středních Čechách, na Brněnsku, ale i v několika restauracích v Maďarsku a na Slovensku, a to až do vyprodání zásob.

„V předcovidových časech se Velikonoční zelené těšilo každoročně narůstající oblibě nejen v lahvové, ale i čepované podobě. Věříme, že i letos pomůže našim odběratelům přilákat do svých restaurací a hospod nejen štamgasty, ale i sváteční návštěvníky," uvedl sládek Matej.

Pro jeho vaření byl použit moravský slad z humnové sladovny a upravený žatecký chmel. Stejně jako ostatní strakonická piva i Velikonoční zelené kvasilo v otevřených kádích na spilce a dozrávalo 40 dnů v ležáckém tanku. Základem zelené báze, která se do piva přidává před jeho zfiltrováním, je bylina - kopřiva dvoudomá, díky níž má Velikonoční zelené svěží zelenou barvu a současně si pivo zachovává svoji původní chuť.

Žatecký pivovar po 220 letech končí s tradičním vařením piva

Publikováno:před 2 letyZdroj:e-Ústí.czAutor:Jitka FárováŽatec

Ekonomická krize, pandemie koronaviru, neustále zdražování surovin, energií a v neposlední řadě i pohonných hmot se podepsaly na existenci mnoha firem. Řada z nich ukončila svoji existenci. Jednou ze společností, která neustála toto náročné období je i Žatecký pivovar. Po 220 letech končí s tradičním vařením piva a mění sortiment.

„Několik posledních let bylo pro Žatecký pivovar velice náročných s ohledem na vysoce konkurenční prostředí a používanou technologii Tradičního vaření piva. Bylo proto rozhodnuto zmenšit a zmodernizovat stávající provoz včetně změny sortimentu tak, aby odpovídal aktuálním požadavkům současného trhu. Bohužel to znamená, že do budoucna bude v novém provozu zapotřebí výrazně nižší počet lidí, takže většina smluv se zaměstnanci bude ukončena v průběhu roku 2022. Do nového provozu bude investováno s cílem spuštění během října 2022. Provoz nového Mini-pivovaru by měli zajišťovat někteří za současných zaměstnanců tak, aby byla zaručena konzistence a vysoká kvalita piva značky Žatec,“ tak zní prohlášení na facebookovém profilu Žateckého pivovaru.

V souvislosti s ukončením provozu se už nebudou od 1. května 2022 organizovat ani prohlídky pivovaru.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.25.04.2024 07:1810.660/10.660