Historie a současnost Pivovaru Radegast

V Nošovicích vaří sládci pivo Radegastu už více než 40 let. Za tu dobu se toho hodně změnilo a pivovar prošel několika etapami modernizace. Nezměnila se ale receptura ani postup vaření piva Radegast, a tak zůstává stejná i jeho chuť, výrazná hořkost a správný říz.

● 1966 Položení základního kamene pivovaruRadegast
V 60. letech bylo rozhodnuto najít na severní Moravě vhodnou lokalitu pro výstavbu moderního pivovaru s velkou kapacitou soustředěnou na jediném místě. Po pečlivém vyhodnocení byla vybrána obec Nošovice. Základní kámen pivovaru byl položen roku 7. července 1966.

● 1970 Uvaření první várky pivaRadegast
První várka piva se rodí 3. prosince 1970. Rok poté dostává pivo jméno podle staroslovanského boha slunce, ohně a pohostinnosti Radegasta.

● 1988 Překročení hranice 1 mil. hl. piva uvařeného za rokRadegast
Radegast investuje do nejmodernější techniky a jako první z domácích pivovarů zavádí cylindrokónické kvasné tanky. Objem každého z 18 tanků je 2 000 hl. Roční výstav překračuje magickou hranici milion hektolitrů. Za dalších 10 let jsou to dokonce 2 miliony.

● 1990 Privatizace pivovaru, vznik spol. Pivovar Radegast a.s.Radegast
Do 30. června 1990 byl pivovar Radegast jedním ze závodů podniku Severomoravské pivovary Přerov, 1. července se stal samostatným státním podnikem. Po privatizaci v roce 1991 začíná nošovický Pivovar Radegast, a. s., psát novou, slavnou kapitolu v dějinách českého pivovarnictví.

● 1994 Zprovoznění nové varnypivovar
V roce 1994 byla uvedena do provozu nová varna, jejíž kvalita odpovídá nejvyššímu světovému standardu. V pivovaru byla postavena jedna z prvních filtračních linek se stabilizačním filtrem a linka na stáčení do sudů. Průkopnicky zde přešli z hliníkových sudů na nerezové KEG sudy.

● 1997 Dokončení výstavby cylindrokónických tankůRadegast
V r. 1997 byla dokončena výstavba cylindrokónických tanků, jejímž cílem je navýšení výrobní kapacity pivovaru v úseku hlavního kvašení a dokvašování. Investice umožňuje zvýšení celkové produkce pivovaru na 2,4 mil. hl piva ročně. Pivovar má jednu z nejmodernějších plně automatizovaných linek na stáčení ve střední Evropě s kapacitou 50 tisíc lahví za hodinu. Byla uvedena do provozu v roce 1998.

● 1998 Dosažení mety 2 mil. hl. piva uvařeného za rokRadegast
Zatímco se v roce 1988 v pivovaru vystavilo asi 1 mil. hl piva, v roce 1998 poprvé Radegast ve své historii pokořil dvoumilionovou hranici vystaveného piva. V roce 1999 pak dosáhl tržního podílu na tuzemském trhu téměř 14 % (oproti 7 % z roku 1992).


● 1999 Součást největší české pivovarské skupiny Plzeňský Prazdroj a.s.Radegast
V roce 1999 se pivovar Radegast stal součástí spol. Plzeňský Prazdroj, a.s., která je největší pivovarnickou skupinou v ČR. Radegast tak patří do celosvětové rodiny globální skupiny SABMillerplc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.

● 2010 Otevřeno nové návštěvnické centrum - 1.etapa prohlídkové trasyRadegast
Ke 40. výročí pivovaru nadělil pivovar všem zájemcům o správně hořké pivo nové lákadlo – zbrusu nové Návštěvnické centrum – Radegastovu svatyni. Návštěvnické centrum doplnilo tradiční prohlídky pivovaru. Svým interiérovým řešením vypovídá o tom, že Radegast je pivo pro pravé chlapy, které má 40letou tradici a je pevnou součástí regionu. Důležitou roli hrála i inspirace beskydskou přírodou, která dává pivu Radegast základ v podobě vynikající vody z Morávky. Významnou část interiéru pokrývá expozice o historii piva Radegast. Součástí je také kinosál, ve kterém si návštěvníci prohlédnou filmy. Nechybí ani prodejna s širokou nabídkou předmětů z kolekce Radegast.

● 2012 Dokončena 2.etapa prohlídkové trasy pivovarem RadegastRadegast
Významnou inovací za 1,5 mil. Kč prošla před začátkem turistické sezóny exkurzní trasa pivovarem, jejímž cílem bylo stéle zlepšovat komfort pro návštěvníky a informační hodnotu a zážitek z návštěvy pivovaru. Nově turisté nahlédnou i do ležáckého sklepa, což dříve nebylo možné. A to z místnosti připomínající velký sud, ve kterém nechybí poutavá expozice o vývoji ležáckých sklepů a bednářském umění. V průběhu trasy vznikly nové informační panely představující jednotlivé části výroby piva i pivovarnictví jako oboru. V místech, kam z bezpečnostních důvodů nelze vstoupit, byly nainstalovány velkoplošné obrazovky, na nichž návštěvníci uvidí záběry z provozů. To se týká například sladovny, kde přibylo i názorné schéma výroby sladu. Podobné schéma je nově také v lahvovně, odkud se k výtahu do degustační síně nad pivovarem lidé projdou po novém chodníku. I díky investicím do Návštěvnického centra a trasy se pivovar Radegast stal v roce 2012 součástí projektu Industriální atraktivity v Moravskoslezském kraji, který má Moravskoslezský kraj prezentovat především jako oblast plnou atraktivních technických památek a přilákat návštěvníky z celé České republiky.

● 2014 Nová Ryze Hořká 12 z NošovicRadegast
Sládci z nošovického pivovaru uvařili nové pivo Radegast Ryze Hořká 12. Ta nahradila v portfoliu pivovaru stávající světlý ležák Radegast Premium. Nová Ryze Hořká 12 je plnější a díky použití třech druhů moravského chmele vyniká intenzivnější avšak příjemnou hořkostí i výrazným chmelovým aroma. Jen během prvních třech měsíců od uvedení na trh se nové dvanáctky vytočilo 20 milionů půllitrů.
Zdroj:Stránky Pivovaru Radegast, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Radegast

Kdy:dle rozpisu na stránkách pivovaruObec:NošoviceZdroj:Pivovar Radegast

TRASA PROHLÍDKY

● NÁVŠTĚVNICKÉ CENTRUM - RADEGASTOVA SVATYNĚ
Prohlídka pivovaru Radegast začíná v Návštěvnickém centru – Radegastově svatyni s interaktivní expozicí. Zde vás seznámíme s historií piva Radegast a jeho propojením s životem v regionu, kultem boha Radegasta a čistou beskydskou přírodou, která dává pivu Radegast základ v podobě vynikající vody z Morávky.

● CYLINDROKÓNICKÉ TANKY
Z Návštěvnického centra vyrazíte na prohlídku vlastní výroby. Nejprve projdete pod obřími cylindrokónickými tanky, v nichž probíhá hlavní kvašení piva Radegast.

● VÝROBA SLADU
Jednu z hlavních surovin – slad – si v pivovaru Radegast vyrábíme sami. Tento proces trvá několik dní, proto vám výrobu sladu představíme v krátkém filmu na velkoplošné obrazovce přímo před budovou sladovny.

● STÁČÍRNA
Následuje zastávka ve stáčírně pivovaru Radegast - v jedné z nejmodernějších, plně automatizovaných linek na stáčení ve střední Evropě s kapacitou 50 tisíc lahví za hodinu. Z provozních důvodů bohužel není možné garantovat, že v době prohlídek budou stáčecí linky plně v provozu. Nicméně na videoprojekci si všechny úseky plnění lahví budete moci detailně prohlédnout.

● LEŽÁCKÉ SKLEPY
Ze speciální místnosti připomínající ležácký sud můžete nahlédnout do ležáckého sklepa, kam přichází tzv. mladé pivo z kvasných cylindrokónických tanků. V ležáckém sklepě pivo dokvašuje a zraje.

● VARNA JAROMÍRA FRANZLA
Další kroky vás zavedou do varny – samého srdce pivovaru, kde se pivo Radegast vaří. Tady uvidíte pivovarské pstruhy dohlížející na to, že voda z Morávky má výbornou kvalitu. Právě beskydská voda je totiž klíčovou surovinou pro vaření Radegastu, společně s žateckým chmelem z Tršicka a sladem z vlastní sladovny.


PRAKTICKÉ INFORMACE:
●Délka prohlídky: 120 min.
●Kapacita ve skupině: min. 10 osob, maximálně 40 osob
●Prohlídku pivovaru Radegast lze absolvovat pouze s průvodcem v českém, anglickém, německém nebo polském jazyce.
●Náročnost prohlídky je střední – nutno zdolat schody.
●Prohlídka zahrnuje ochutnávku správně hořkého piva Radegast nebo nealkoholického piva Birell dle volby návštěvníka. Ochutnávka je podávána pouze starším 18 let.
●Návštěvní řád
●Vzhledem k tomu, že se jedná o potravinářský průmysl, případné zastavení provozu z důvodů sanitací je běžnou součástí našeho provozu.

PRAVIDLA NÁVŠTĚVY PIVOVARU RADEGAST PRO NEZLETILÉ:
●Bez doprovodu odpovědné osoby starší 18 let a plně způsobilé k právním úkonům (např. rodiče, učitele, průvodce) mohou nezletilí návštěvníci absolvovat v pivovaru Radegast pouze prohlídku pivovarnictví.
●Pokud nezletilé návštěvníky doprovází odpovědná osoba starší 18 let plně způsobilá k právním úkonům (např. rodič, učitel, průvodce, vedoucí skupiny) akceptujeme, že za nezletilého návštěvníka či skupinu návštěvníků přebírá odpovědnost tato odpovědná osoba a rozhodnutí o tom, jaký prohlídkový okruh s nezletilým/i navštíví, ponecháváme na této odpovědné osobě.

OTEVÍRACÍ DOBA Návštěvnického centra a Radegastova obchodu, platná od 1.11.2016:

●ŘÍJEN – BŘEZEN:
Úterý – sobota: 10.00 – 16.00 hodin
Pondělí, neděle: zavřeno
Prohlídky pivovaru pro veřejnost v češtině: sobota od 14.00 hodin

●DUBEN – ZÁŘÍ:
Pondělí: zavřeno
Úterý – sobota: 10.00 – 17.00 hodin
Neděle: 10.00 – 14.00 hodin
Prohlídky pivovaru pro veřejnost v češtině: úterý, čtvrtek a sobota v 15.00 hodin, neděle v 11.00 hodin

Skupinové exkurze (nad 10 osob) v ČJ, AJ, PL si objednejte kdykoliv po telefonické nebo emailové rezervaci (min 24 hod. před prohlídkou).

Aktualizováno: před 3 měsíci

Birell Botanicals - nové nealko osvěžení

Publikováno:před 13 dnyZdroj:České nápoje

Birell, lídr nealkoholických piv, rozšiřuje segment o novou řadu nápojů pro dospělé – Birell Botanicals. Novinka přináší jedinečnou kombinaci mírně nasládlé, lehké chuti s jemnou hořkostí nealkoholického piva a osobitým aromatem pečlivě vybraných bylin. Celý proces zrání nechávají sládci plynout jeho přirozenou cestou, ingredience přidávají postupně během varného procesu. O nápoj pečují plných 19 dní. Birell Botanicals nabízí dvě chuťové varianty: Bezový květ s tymiánem a citronem a Zelený čaj s jasmínem a bergamotem.

Kategorie nealkoholických piv na tuzemském trhu neustále roste. Klíčovým hráčem je právě Birell, který již dlouhou dobu udává trend v celém segmentu nealkoholických piv a radlerů a drží si status nejprodávanější značky na trhu s podílem 64 %. „Zatím každá inovace od Birellu přinesla značce objemový růst a nové spotřebitele,“ říká Veronika Hořáková, manažerka značky Birell, a doplňuje: „Jako lídr trhu jsme se proto rozhodli jít opět vstříc zákazníkům a vstupujeme s Birell Botanicals do nového segmentu nealko nápojů. Rádi bychom novinkou oslovili všechny, kteří vyznávají aktivní životní styl, užívají si chvilek strávených se svými blízkými a ocení poctivé osvěžení kdekoliv.“

Kolové nápoje a limonády jsou preferovanými nápoji pro 48 % spotřebitelů. Přesto je ale velká část dospělých zákazníků vnímá jako nezdravé. Birell by rád tuto mezeru zaplnil právě představovanou řadou Birell Botanicals a nabídl zákazníkům poctivé nealko osvěžení.

„Birell Botanicals jsou připraveny tradičním pivovarnickým postupem za použití unikátních kvasinek Birell a nejjemnějších odrůd chmele, rostlin a ovocných šťáv. Celý proces zrání nechávají naši sládci plynout jeho přirozenou cestou, ingredience přidávají postupně během varného procesu. O nápoj pečují plných 19 dní. Výsledkem je pak specifická chuť, v níž pozvolna vynikají jednotlivé ingredience. Spotřebitele tak čeká mimořádný chuťový zážitek postupně se rozvíjející chuti,“ popisuje degustátor Plzeňského Prazdroje Pavel Konáš.

Obě novinky Birell Botanicals Bezový květ s tymiánem a citronem a Birell Botanicals Zelený čaj s jasmínem a bergamotem se prodávají v 400ml plechovce. K dostání jsou v běžné maloobchodní síti.

Zajímavost:
Birell se jako jediné nealkoholické pivo vaří nepřerušeným procesem za přispění unikátních kvasinek Birell. Přesně tak, jak vznikají ta nejlepší česká piva. Kvalitní voda, ječmen upravený ve vlastních sladovnách a žatecký chmel jsou příčinou toho, že chuť Birellu je chuť bez kompromisů.

Bergamot je odrůda citroníku. Má malé plody podobné pomeranči nebo limetce a pěstuje se především v Itálii. Jeho nezaměnitelná chuť se využívá zejména v různých druzích čajů.

Do Nošovic zavítalo v sobotu 15 tisíc lidí

Publikováno:před 16 dnyZdroj:Ostrava Online

Tradiční oslava správně hořkého piva Radegast přilákala v sobotu do Nošovic i přes nepříznivé počasí 15 tisíc lidí. Velký zájem byl o prohlídky pivovaru, kterou si nenechalo ujít okolo 1000 návštěvníků. Také škola čepování piva pod vedením Mistrů výčepních měla po celé odpoledne plno. Hlasitého aplausu se dočkala Marie Rottrová, jejíž koncert byl jediným festivalovým vystoupením na Moravě.

Celé pošmourné odpoledne, které se neslo v duchu správně hořkého piva, bylo nabité hudebním i zábavním programem. A v chlapských disciplínách v hořké zóně to adrenalinem jen vřelo. Napjatý souboj mezi hokejisty HC Vítkovice Ridera a HC Frýdek-Místek vyústil v suverénní vítězstvím hokejistů HC Frýdek Místek, kteří ukázali, kdo je před sezónou v lepší fyzické kondici. Domů si lidé odnesli i podpisy hokejových hvězd, mezi kterými nechyběl například vítkovický obránce Jan Výtisk či brankář Patrik Bartošák. Soutěž o hořký životní příběh také našla svého vítěze. Stal se jím Vratislav Kaňok, který se může celý rok těšit z piva Radegast zdarma.

Veřejně prospěšné organizace, kterým pivovar podporuje projekty z oblasti péče o přírodní bohatství a udržitelný turismus v Beskydech, byly představeny na hlavním pódiu manažerem závodu, Ivem Kaňákem. Ten také ohlásil projekty, které zvítězily ve veřejném hlasování o bonusovou prémii. Projekt Historické vlaky do Nošovic se díky veřejnému hlasování těší jak z grantu na realizaci samotného projektu, tak na bonusovou prémii 50 tis. korun.

Večerní program završilo vystoupení české pop-punkové kapely Rybičky 48. „Bylo úžasné vidět tisíce spokojených lidí na jednom místě, kteří přišli i přes opravdu hořké počasí s námi oslavit skvělé pivo, moc jim za to děkujeme,“ sděluje své dojmy z akce manažer závodu Radegast, Ivo Kaňák.

Oslava správně hořkého piva se blíží

Publikováno:před 25 dnyZdroj:Ostrava Online

Radegast den, oslava správně hořkého piva Radegast, vypukne v sobotu 2. září v areálu pivovaru v Nošovicích. Pivo načepované do skla, znamenitá hudba, hořká zóna plná adrenalinu, mistrná škola čepování - to všechno je připraveno pro návštěvníky. Vstup na akci je zdarma, z Ostravy a Frýdku-Místku budou vypraveny speciální vlaky a autobusy.
O vše bude perfektně postaráno. Letos si návštěvníci, poprvé v historii Radegast dne, vychutnají ve speciálním stanu pivo ve skle, kde bude i Wi-Fi zdarma. Od Mistrů výčepních se dozvědí, jak se má správně hořké pivo Radegast načepovat a sami si to také vyzkouší.

Velkou událostí pro hudební fanoušky bude vystoupení ostravské rodačky a uznávané české zpěvačky Marie Rottrové. Na hlavním podiu se navíc představí i další hudební pecky, jako jsou kapely Tublatanka, Mňága a Žďorp či Rybičky 48. V průběhu dne se lze zúčastnit exkurze pivovarem, naučit se správně čepovat pivo v mistrné škole čepování nebo pokořit různé adrenalinové disciplíny v Radegast "Hořké zóně". Zde se v bude v odpoledních hodinách také konat hořké klání mezi vybranými hokejisty z HC Frýdek-Místek a HC Vítkovice Ridera.

Na hlavním podiu proběhne slavnostní vyhlášení vítězných projektů z programu Radegast lidem, kterým pivovar podporuje veřejně prospěšné projekty z oblasti péče o přírodní bohatství a udržitelný turismus v Beskydech.

Novinkou letošního ročníku je soutěž o nejlepší "hořký příběh". Lidé budou moci své historky, vystihující slogan piva Radegast "Život je hořký. Bohudík", povyprávět na kameru a autor nejlepšího příběhu bude odměněn pivem na rok zdarma.

Pivovarské brány se pro návštěvníky otvírají v sobotu 2. září v 11hodin. Program v areálu nošovického pivovaru začíná od 11:30 hodin, končí ve 23 hodin. Vstup je pro všechny zdarma. Mimořádná doprava na akci bude zajištěna vlakem z Ostravy a Frýdku-Místku přímo do areálu pivovaru a pravidelnými autobusy z Frýdku-Místku. Auto bude možné zdarma zaparkovat na prostorném parkovišti automobilky. Odtud bude zajištěna bezplatná kyvadlová doprava do areálu pivovaru.

Sládek pivovaru: Všude žijí chlapi, kterým správně hořké pivo lahodí

Publikováno:před měsícemZdroj:Deník.czAutor:Jozef Gáfrik

Pohanský bůh Radegast jistě netušil, že jednou budou jeho jméno ctít sta tisíce milovníků piva. Od uvaření první várky v Nošovicích uplyne letos 47 let. Více než čtvrtinu této doby pečuje o kvalitu tamního piva sládek Petr Kwaczek.

Čemu připisujete jako odborník fakt, že teď jsou v módě různé netradiční druhy piva?
Důvodů je hned několik. Netradiční druhy jsou oblíbené zejména u mladé generace, která ráda zkouší nové produkty. Větší obliba speciálů souvisí i s cestováním a ochutnáváním různých druhů piva v zahraničí, které pak člověk zkouší pít i doma. Speciály však pokrývají pouze malé procento pivního trhu.

Čím se odlišují od tzv. tradičního piva, tedy desítek nebo dvanáctek?
Odlišností je celá řada. Jedná se třeba o použité suroviny, jako jsou speciální druhy sladu vyrobené z různých obilovin. Například použitím kouře z rašeliny při jejím dosušování se vyrobí nakuřovaný slad, který dává pivu uzené aroma. Speciální odrůdy chmele vhodné pro studené chmelení naopak dodávají pivu přirozenou cestou aroma kořeněné nebo citrusové. Velmi důležitou úlohu hrají kvasnice, které se na chuti piva podílejí zásadním způsobem

Jak na změny v poptávce reaguje váš pivovar?
Rozvíjíme tradiční české pivovarnictví, které proslavilo Čechy po celém světě. Věnujeme se proto především spodně kvašeným dvanáct-kám a desítkám. Nám, sládkům, dává tato kategorie velký prostor pro vyvíjení nových chuťových variací.

Příkladem je úspěch naší Ryze Hořké dvanáctky uvedené na trh před třemi lety. Získala prvenství například v soutěži České pivo 2016 a vyhrála také loňskou První pivní extraligu v česko-slovenském superfinále. Zla- to si odnesla také z letošní mezinárodní soutěže v australském Melbourne. Nejvíce nás však těší, že si velice rychle získala oblibu pivařů.

Předpokládám však, že jen na tento úspěch nespoléháte?
Ne, ale tato zkušenost nás inspirovala. Každý, kdo pivu rozumí, ví, že dobrý pivovar se pozná podle toho, jakou vaří desítku. Proto jsme se rozhodli vyjít vstříc současným požadavkům a uvařili jsme i parádní výčepní pivo. Nová Rázná desítka je více chmelená a chuťově plnější, než byl Radegast Originál. Ohlasy z hospod jsou velmi pozitivní.

|Kde se vlastně Radegast momentálně nachází na českém pivním trhu?
Vyrábíme pivo oblíbené ze-jména na Moravě a ve Slezsku. V posledních letech se však úspěšně vracíme i do Čech a na Slovensko. Důkazem jsou mimo jiné množící se značkové restaurace, nesoucí název „Radegastovna“. Postupně je otevřeme v kaž- dém větším městě republiky a také na Slovensku. Jsem přesvědčen, že za úspěchem našeho piva stojí jeho hořká chuť. Všude žijí tvrdí chlapi, kterým správně hořké pivo vyhovuje.

Na jaké balení kladete důraz?
Všechna balení jsou důležitá, jak to známe každý. Jedeme na dovolenou přibalíme si plechovky. Doma si rádi otevřeme vychlazenou láhev a do hospody si jdeme vychutnat čepované pivo. Pro Radegast je typický vysoký, více než padesátiprocentní podíl sudového a tankového piva, který nemá v republice obdoby. Novou módou jsou plechovky.

Doménou vašeho pivovaru je však přece jen Morava. Kde hledat důvody?
Spočívají v kořenech značky, která je s Moravskoslezským krajem a čistou beskydskou přírodou hluboce spjata. Pi-vo vaříme z křišťálově čisté horské vody, slad si vyrábíme sami a chmel používáme moravský. Jsme zkrátka zdejší patrioti.

Redegastu se daří prodávat jeho dvanáctku, za tři roky vzrostl o více než 20 %

Publikováno:před měsícemZdroj:Zet.czAutor:ČTK

Za tři roky od uvedení piva Radegast Ryze Hořká 12 na trh stoupl pivovaru Radegast prodej dvanáctistupňového piva o více než 20 procent. V současnosti tvoří více než polovinu prodeje celé značky a je nejprodávanější dvanáctkou v Česku. Informoval o tom marketingový ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj, jejíž je Radegast součástí, Grant McKenzie.

Ryze Hořká 12 se v pivovaru v Nošovicích na Frýdecko-Místecku začala vařit v roce 2014. „Od té doby každý rok rostl prodej o více než pět procent. Normálně se ležáky prodávají méně než desítky. U Radegastu to je naopak, dvanáctka dělá více než 50 procent. To není běžné,“ řekl McKenzie.

Celkem se piva Radegast prodá v České republice více než milion hektolitrů ročně. „Prodej desítky trochu klesá, ale dvanáctka roste moc, takže celkově roste celá značka. Celkový prodej roste o tři až čtyři procenta ročně,“ řekl ředitel.

Značku Radegast se Prazdroj chystá dále posilovat. Chce expandovat do Brna či Čech, ale například také na Slovensko. „Momentálně na Slovensko prodáváme jenom sudy a tanky, žádné lahve ani plechovky. Poslední tři roky jsme byli překvapeni, že je to tak úspěšné. Radegast má jinou chuť než slovenské pivo, je velmi hořký a někteří pivaři to milují,“ řekl McKenzie. Pivovar se na Slovensku, konkrétně v Žilině, chystá otevřít i první ze sítě svých hospod Radegastoven. Po ní by mohly následovat další v Bratislavě i jiných městech.

Prazdroj ale očekává, že v Česku celý pivní trh pocítí pokles prodeje kvůli zákazu kouření v restauračních zařízeních. Nyní to podle McKenzieho není velký problém, protože díky dobrému počasí mohou kuřáci postávat před restauracemi nebo sedět na zahrádkách. „Ale víme, že v zimě to bude velký problém. Myslíme, že to bude celkem minus pět procent pro celý pivní trh. Například v Praze nebo městech to bude možná minus procento dvě, to není problém, ale na vesnicích to může být minus deset procent nebo i horší,“ řekl ředitel.

Hospodským proto doporučuje, aby nabídli hostům jiné služby. „Nemůžete být jenom pivnice s pivem a nic víc. Musí být dobrá kuchyně, musíte mít více aktivit pro zákazníky, protože co víme z Ruska nebo Velké Británie, zákazníci se změní. Dřív chodili jenom pivaři, teď rodiny nebo ženy, a jiní lidé hledají jiné věci, například jídlo nebo aktivity s dětmi,“ řekl McKenzie.

Radegast připravuje i inovace, například limitované edice piva. Chce nadále spolupracovat s hokejovou extraligou nebo festivalem Colours of Ostrava. V sobotu 2. září také uspořádá v Nošovicích tradiční festival Radegast den, jejž navštěvuje každoročně několik desítek tisíc lidí. Největší hvězdou bude zpěvačka Marie Rottrová, která letos vystoupí jen na několika málo koncertech.

Slezský Pivovar Radegast vyrábí ročně v Nošovicích téměř dva miliony hektolitrů piva. Jde převážně o značky Radegast a Birell, ale vaří se tam také Gambrinus.

Radegast uvařil na léto nové pivo. Ráznou desítku

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Bruntálský deník

Nošovičtí sládci v těchto dnech uvedli na trh nové pivo hořké osvěžení nazvané Radegast Rázná 10.

Novinka doplňuje úspěšnou a oblíbenou Radegast Ryze Hořkou 12. Bude na čepu v hospodách a zamíří také do obchodů v lahvích a plechovkách, a to za stejnou cenu jako dosavadní Radegast Original. Čepovat se bude i na festivalu Colours of Ostrava.

„Radegast Rázná 10 je pivo uvařené ze sladu vyrobeného ve vlastní sladovně z vybraných českých odrůd sladovnického ječmene a nejkvalitnějšího moravského chmele. Naše novinka tak přináší pijákům nekompromisní hořké osvěžení s plnějším chuťovým profilem, než je u desítek obvyklé," popisuje nošovický sládek Petr Kwaczek.

Radegast podle něj od začátku uznává tradiční dělení českého pivního trhu na desítky a dvanáctky a nechce se pouštět do kompromisních řešení, jako jsou třeba jedenáctky. „Desítka má být na žízeň a osvěžení a dvanáctka na vychutnání a posezení u piva," konstatuje Petr Kwaczek s tím, že charakteristické hořkosti piva Radegast věnují sládci nejvyšší pozornost u každé nové receptury.

Na uvaření Rázné 10 měl velký vliv i úspěch světlého ležáku Radegast Ryze Hořká 12. „Od uvedení na trh v roce 2014 se výstav Ryze Hořké 12 každoročně zvyšuje. V loňském roce byl meziroční nárůst téměř 10 procent a oproti původnímu ležáku Radegast Premium byl v loňském roce výstav o 18 procent vyšší," dodává manažer pivovaru Radegast Ivo Kaňák.

Rázná 10: novinka od Radegastu

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České nápoje

Dnešní pivaři jsou nároční a chtějí výraznější a plnější piva. Nošovičtí sládci se rozhodli vyjít vstříc tomuto požadavku i v kategorii výčepních piv a uvádí na trh hořké osvěžení Radegast Rázná 10. Novinka doplňuje úspěšnou a oblíbenou Radegast Ryze Hořkou 12. Hořká piva z Nošovic tak respektují tradiční český pivní trh rozdělený na desítky a dvanáctky. Radegast Rázná 10 je osvěžující, a přitom chuťově bohaté plné pivo uvařené z vybraného sladovnického ječmene a nejkvalitnějšího moravského chmele.

I když dnes pivaři dávají stále více přednost ležákům, jsou sládci pivovaru Radegast přesvědčeni o důležitosti a potřebě kvalitního výčepního piva. Desítka je historickou součástí českého pivního trhu v podstatě od poloviny 19. století. V nošovickém pivovaru se začala vařit okamžitě po jeho vzniku v roce 1970 jako Nošovická desítka. Radegast od začátku uznává tradiční dělení českého pivního trhu na desítky a dvanáctky a nechce se pouštět do kompromisních řešení, jako jsou třeba jedenáctky. Desítka má být na žízeň a osvěžení a dvanáctka na vychutnání a posezení u piva.

„S ústupem této tradiční pivní kategorie jsme se nechtěli smířit. Vyslyšeli jsme přání pivařů, aby si mohli vychutnat plnější a bohatší chuť i u výčepního piva, a rozhodli se uvařit novou Ráznou 10. Naše novinka z Nošovic přináší pijákům nekompromisní hořké osvěžení s plnějším chuťovým profilem, než je u desítek obvyklé,“ říká sládek nošovického Pivovaru Radegast Petr Kwaczek.

Charakteristické hořkosti piva Radegast věnují sládci nejvyšší pozornost u každé nové receptury. Jinak tomu není ani u Rázné 10, která je uvařena z vybraných českých odrůd sladovnického ječmene a vyšších dávek tří nejkvalitnějších odrůd chmele Žateckého poloraného červeňáku, Sládka a Žateckého pozdního. Novou recepturu Radegast připravoval a testoval několik měsíců.

Chuťově bohaté a plné pivo Radegast Rázná 10 je ideální volbou pro zahnání žízně. Díky skladbě chmele a trojitému chmelení má nošovická novinka intenzivnější chmelové aroma a vyšší hořkost vyváženou vyšší plností v porovnání s původní desítkou Radegast Original, což potvrdily i senzorické testy mezi pivaři v průběhu vývoje a přípravy.

Na uvaření Rázné 10 měl velký vliv i úspěch světlého ležáku Radegast Ryze Hořká 12, který před třemi lety reagoval na měnící se chuťové preference spotřebitelů. „Od uvedení na trh v roce 2014 se výstav Ryze Hořké 12 každoročně zvyšuje. V loňském roce byl meziroční nárůst téměř 10 % a oproti původnímu ležáku Radegast Premium byl v loňském roce výstav o 18 % vyšší. Velký úspěch Ryze Hořké 12 se tak, kromě spokojenosti pivařů, zobrazil také ve výborných výsledcích v hospodách a maloobchodní síti. Ryze Hořká 12 se stala druhou nejoblíbenější dvanáctkou na trhu,“ říká manažer Pivovaru Radegast Ivo Kaňák

Kvalitu Radegast Ryze Hořké 12 ocenili i zahraniční a tuzemští odborníci. Správně hořký ležák z Nošovic získal zlatou medaili z prestižní degustační soutěže Australian International Beer Awards 2017 a zvítězil v tradiční soutěži České pivo 2016.

Radegast Rázná 10 bude na čepu v moravských i českých hospodách a zamíří také do obchodů v lahvích a plechovkách, a to za stejnou cenu jako dosavadní Radegast Original. Fanoušci chuťově bohatého piva si hořké osvěžení z Nošovic vychutnají i 19.- 22. července na hudebním festivalu Colours of Ostrava.

Birell zlatý na Pivexu

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České nápoje

Minuloročná novinka Birell Polotmavý opätovne potvrdila svoje kvality. Tak ako si vlani, vzápätí po uvedení na slovenský trh, odniesol striebro zo Slovenskej pivnej korunky v kategórii Nealkoholické pivá, včera večer už obhájil zlato v susednej Českej republike v 25. ročníku renomovanej súťaže Zlatý pohár PIVEX – Pivo 2017 v rovnakej kategórii.

Kvalitné prírodné suroviny a tradičné výrobné postupy, ktoré stoja za výnimočnou chuťou českého nealkoholického piva Birell sú tým, vďaka čomu zbiera ocenenia na každej domácej aj zahraničnej pivnej súťaži, ktorej sa zúčastní.

„Sme veľmi radi, že sa znova potvrdilo, že je náš produkt unikátny a obľúbený, a to nielen u zákazníkov, ale aj u odborníkov. Birell Polotmavý získava pravidelne ceny na súťažiach po celom svete. V roku 2015 napríklad získal zlatú medailu na súťaži The International Brewing Awards vo Veľkej Británii. Rok predtým sa umiestnil na druhom mieste za Birellom Svetlým na súťaži České pivo,“ povedala marketingová manažérka značky Birell Veronika Hořáková.

Nealkoholické osvieženie Birell ponúka plnohodnotnú chuť piva, pretože pri jeho výrobe sa používajú špeciálne kvasinky, ktoré umožňujú pripraviť ho v neskrátenom výrobnom procese, tak ako pri klasickom pive. Vďaka tomu sa nemusí do výroby vôbec zasahovať, a Birell tak neprechádza žiadnymi chemickými ani fyzikálnymi úpravami. Výsledkom je plná a príjemne horká pivná chuť, či už ide o Birell svetlý alebo polotmavý, alebo ich ochutené variácie.

● Australian International Beer Awards (2016, 2015, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005)
● World Beer Awards (2015, 2012)
● The International Brewing Awards (2015, 2005)
● Zlatý pohár Pivex (2015, 2014, 2013, 2011, 2010, 2009)
● České pivo (2014, 2013, 2011, 2010, 2008)
● Cena sdružení přátel piva (2012, 2010, 2009, 2007, 2006)
● Monde Selection (2006, 2005)
●World Beer Cup (2008)

Den Radegastu vloni přilákal téměř padesát tisíc návštěvníků

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:První zprávy

Na Den Radegastu opět letos pivovar pozve nejen milovníky skvělého hořkého piva, čepování ale i kvalitní hudby a zábavy.

Loni teklo pivo na severní Moravě ve velkém. Prohlídková trasa pivovaru Radegast, škola čepování a další akce a aktivity přivedly v roce 2016 do pivovaru téměř 50 tisíc návštěvníků.

Severomoravský region nabízí kromě krásné přírody také celou řadu industriálních turistických atraktivit. Jednou z nich je také pivovar Radegast, který vaří oblíbené správně hořké moravské pivo. Prohlídková trasa pivovaru, zážitkový program Radegastova škola čepování a další akce a aktivity pivovaru přivedly v roce 2016 do pivovaru téměř 50 tisíc návštěvníků, což znamená meziroční nárůst návštěvnosti o 9 %.

Pivovar Radegast připravuje i na letošní rok zajímavé aktivity. „Zvyšující se zájem o náš pivovar nás velmi těší, a proto chystáme zajímavý program i na letošní rok. Nebližší bude březnový den s tradičními řemesly. Návštěvníci se mohou tentokrát těšit na ukázku řemesla kovářů a šindelářů z Rožnova pod Radhoštěm z Valašského muzea v přírodě, speciální prohlídky pivovaru a školu čepování piva nebo výstavu s názvem Pivovarská řemesla, která návštěvníky pomyslně provede procesem výroby piva a představí jim práci sládků, sklepáků, spilečných nebo třeba hvozdařů,“ říká Rudolf Šlehofer, manažer rozvoje cestovního ruchu a péče o historické dědictví.

Moravskoslezskenovinky.cz informovala Jitka Němečková, tisková mluvčí Plzeňského Prazdroje.

Radegastovny se šíří krajem. Další značková hospoda otevřela ve Frýdku-Místku

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Magazín PatriotAutor:Tomáš Svoboda

Nejdříve Ostrava a po ní také Frýdek-Místek, hned na dvou místech našeho kraje se v závěru loňského roku otevřely nové hospody s tankovým pivem pod značkou tzv. Radegastovny. Jaké jsou budoucí perspektivy tohoto moderního konceptu?

Pivovar Radegast jich zatím v celé republice otevřel devět, přičemž hned sedm z nich se nachází v Moravskoslezském kraji. Naposled mezi Radegastovny přibyla frýdecko-místecká restaurace „Tankovna“ Růžový pahorek, která slavnostně otevřela během ledna.

Umístit novou provoznu právě tam, tedy do typické sídlištní lokality, se ale neobešlo bez váhání. V místě sice byla vysoká spotřeba piva, avšak v prostředí, které mělo ke kulturní konzumaci daleko, a to i kvůli klubu, který neměl dobrou pověst.

„Snad jsme lidi z okolí přesvědčili, že budou mít po ruce dobrou hospodu,“ řekl Jiří Veverka, spolumajitel restaurace, která láká především na špičkově ošetřené tankové ve spojení s kvalitní gastronomií. Vše přitom zapadá do originálního „syrového“ interiéru, kterému dominuje výčep a socha boha Radegasta, daného konceptem nošovického pivovaru.

Hosté mají v nové nekuřácké Radegastovně k dispozici přes stovku míst v různých typech sezení, od klasických židlí, přes vysoké sezení až po masivní dřevěné lavice s koženým polstrováním. Hlavním pivem je regionální klasika, tedy „ryze hořký“ světlý ležák, který čepují z tanků vystavených v proskleném zachlazeném boxu. Každý měsíc je pak v nabídce také speciál z programu „Volba sládků“.

Co se týče kuchyně, základ tvoří dlouhodobě k pivu nejžádanější pokrmy od grilovaných vepřových kolen až po žebra, ale dojde i na dobrý guláš či svíčkovou na smetaně s domácím knedlíkem.

Dobré jídlo a tankové pivo? Ideální kombinace, potvrzuje Ostrava

Podobným příkladem moderní restaurace, kde zákazníci ocení kombinaci dobrého jídla a čerstvého tankového piva, je také Radegastovna v centru Ostravy. Na přelomu listopadu a prosince loňského roku na tamním Masarykově náměstí vystřídala jinou tradiční značku, firmu Baťa, se kterou bylo místo spjato více než 80 let.

„První dva měsíce provozu potvrzují, že se může stát významným prvkem centra Ostravy a oblíbenou provozovnou,“ uvedla Jitka Němečková, mluvčí Plzeňského Prazdroje, jehož součástí je i pivovar Radegast.

Plánuje v rámci své strategie další rozšiřování moderního konceptu v regionu? „Ano, ale chceme zachovat lokální exkluzivitu našich již existujících konceptových hospod. Proto bychom rádi, aby se nové provozovny otevřely zejména tam, kde zatím ještě žádné konceptové nabízející naše značky nejsou,“ doplnila mluvčí.

Zatím se tedy počet Radegastoven v našem kraji zastavil na počtu sedmi. Z toho jsou dvě v Ostravě, jedna ve Frýdku-Místku, Karviné, Třinci, Kopřivnici a Frenštátě pod Radhoštěm.

Vzhledem k tomu, že mateřský pivovar je „pouze“ poskytovatelem licence konceptu, předpokládá se, že jeho další rozšíření bude záležet především na aktuální poptávce ze strany provozovatelů restaurací a hospod.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.07.09.2017 16:0979