Historie a současnost Pivovaru Radegast

V Nošovicích vaří sládci pivo Radegastu už více než 40 let. Za tu dobu se toho hodně změnilo a pivovar prošel několika etapami modernizace. Nezměnila se ale receptura ani postup vaření piva Radegast, a tak zůstává stejná i jeho chuť, výrazná hořkost a správný říz.

● 1966 Položení základního kamene pivovaruRadegast
V 60. letech bylo rozhodnuto najít na severní Moravě vhodnou lokalitu pro výstavbu moderního pivovaru s velkou kapacitou soustředěnou na jediném místě. Po pečlivém vyhodnocení byla vybrána obec Nošovice. Základní kámen pivovaru byl položen roku 7. července 1966.

● 1970 Uvaření první várky pivaRadegast
První várka piva se rodí 3. prosince 1970. Rok poté dostává pivo jméno podle staroslovanského boha slunce, ohně a pohostinnosti Radegasta.

● 1988 Překročení hranice 1 mil. hl. piva uvařeného za rokRadegast
Radegast investuje do nejmodernější techniky a jako první z domácích pivovarů zavádí cylindrokónické kvasné tanky. Objem každého z 18 tanků je 2 000 hl. Roční výstav překračuje magickou hranici milion hektolitrů. Za dalších 10 let jsou to dokonce 2 miliony.

● 1990 Privatizace pivovaru, vznik spol. Pivovar Radegast a.s.Radegast
Do 30. června 1990 byl pivovar Radegast jedním ze závodů podniku Severomoravské pivovary Přerov, 1. července se stal samostatným státním podnikem. Po privatizaci v roce 1991 začíná nošovický Pivovar Radegast, a. s., psát novou, slavnou kapitolu v dějinách českého pivovarnictví.

● 1994 Zprovoznění nové varnypivovar
V roce 1994 byla uvedena do provozu nová varna, jejíž kvalita odpovídá nejvyššímu světovému standardu. V pivovaru byla postavena jedna z prvních filtračních linek se stabilizačním filtrem a linka na stáčení do sudů. Průkopnicky zde přešli z hliníkových sudů na nerezové KEG sudy.

● 1997 Dokončení výstavby cylindrokónických tankůRadegast
V r. 1997 byla dokončena výstavba cylindrokónických tanků, jejímž cílem je navýšení výrobní kapacity pivovaru v úseku hlavního kvašení a dokvašování. Investice umožňuje zvýšení celkové produkce pivovaru na 2,4 mil. hl piva ročně. Pivovar má jednu z nejmodernějších plně automatizovaných linek na stáčení ve střední Evropě s kapacitou 50 tisíc lahví za hodinu. Byla uvedena do provozu v roce 1998.

● 1998 Dosažení mety 2 mil. hl. piva uvařeného za rokRadegast
Zatímco se v roce 1988 v pivovaru vystavilo asi 1 mil. hl piva, v roce 1998 poprvé Radegast ve své historii pokořil dvoumilionovou hranici vystaveného piva. V roce 1999 pak dosáhl tržního podílu na tuzemském trhu téměř 14 % (oproti 7 % z roku 1992).


● 1999 Součást největší české pivovarské skupiny Plzeňský Prazdroj a.s.Radegast
V roce 1999 se pivovar Radegast stal součástí spol. Plzeňský Prazdroj, a.s., která je největší pivovarnickou skupinou v ČR. Radegast tak patří do celosvětové rodiny globální skupiny SABMillerplc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.

● 2010 Otevřeno nové návštěvnické centrum - 1.etapa prohlídkové trasyRadegast
Ke 40. výročí pivovaru nadělil pivovar všem zájemcům o správně hořké pivo nové lákadlo – zbrusu nové Návštěvnické centrum – Radegastovu svatyni. Návštěvnické centrum doplnilo tradiční prohlídky pivovaru. Svým interiérovým řešením vypovídá o tom, že Radegast je pivo pro pravé chlapy, které má 40letou tradici a je pevnou součástí regionu. Důležitou roli hrála i inspirace beskydskou přírodou, která dává pivu Radegast základ v podobě vynikající vody z Morávky. Významnou část interiéru pokrývá expozice o historii piva Radegast. Součástí je také kinosál, ve kterém si návštěvníci prohlédnou filmy. Nechybí ani prodejna s širokou nabídkou předmětů z kolekce Radegast.

● 2012 Dokončena 2.etapa prohlídkové trasy pivovarem RadegastRadegast
Významnou inovací za 1,5 mil. Kč prošla před začátkem turistické sezóny exkurzní trasa pivovarem, jejímž cílem bylo stéle zlepšovat komfort pro návštěvníky a informační hodnotu a zážitek z návštěvy pivovaru. Nově turisté nahlédnou i do ležáckého sklepa, což dříve nebylo možné. A to z místnosti připomínající velký sud, ve kterém nechybí poutavá expozice o vývoji ležáckých sklepů a bednářském umění. V průběhu trasy vznikly nové informační panely představující jednotlivé části výroby piva i pivovarnictví jako oboru. V místech, kam z bezpečnostních důvodů nelze vstoupit, byly nainstalovány velkoplošné obrazovky, na nichž návštěvníci uvidí záběry z provozů. To se týká například sladovny, kde přibylo i názorné schéma výroby sladu. Podobné schéma je nově také v lahvovně, odkud se k výtahu do degustační síně nad pivovarem lidé projdou po novém chodníku. I díky investicím do Návštěvnického centra a trasy se pivovar Radegast stal v roce 2012 součástí projektu Industriální atraktivity v Moravskoslezském kraji, který má Moravskoslezský kraj prezentovat především jako oblast plnou atraktivních technických památek a přilákat návštěvníky z celé České republiky.

● 2014 Nová Ryze Hořká 12 z NošovicRadegast
Sládci z nošovického pivovaru uvařili nové pivo Radegast Ryze Hořká 12. Ta nahradila v portfoliu pivovaru stávající světlý ležák Radegast Premium. Nová Ryze Hořká 12 je plnější a díky použití třech druhů moravského chmele vyniká intenzivnější avšak příjemnou hořkostí i výrazným chmelovým aroma. Jen během prvních třech měsíců od uvedení na trh se nové dvanáctky vytočilo 20 milionů půllitrů.
Zdroj:Stránky Pivovaru Radegast, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Radegast

Kdy:dle rozpisu na stránkách pivovObec:NošoviceZdroj:Pivovar Radegast

TRASA PROHLÍDKY

● NÁVŠTĚVNICKÉ CENTRUM - RADEGASTOVA SVATYNĚ
Prohlídka pivovaru Radegast začíná v Návštěvnickém centru – Radegastově svatyni s interaktivní expozicí. Zde vás seznámíme s historií piva Radegast a jeho propojením s životem v regionu, kultem boha Radegasta a čistou beskydskou přírodou, která dává pivu Radegast základ v podobě vynikající vody z Morávky.

● CYLINDROKÓNICKÉ TANKY
Z Návštěvnického centra vyrazíte na prohlídku vlastní výroby. Nejprve projdete pod obřími cylindrokónickými tanky, v nichž probíhá hlavní kvašení piva Radegast.

● VÝROBA SLADU
Jednu z hlavních surovin – slad – si v pivovaru Radegast vyrábíme sami. Tento proces trvá několik dní, proto vám výrobu sladu představíme v krátkém filmu na velkoplošné obrazovce přímo před budovou sladovny.

● STÁČÍRNA
Následuje zastávka ve stáčírně pivovaru Radegast - v jedné z nejmodernějších, plně automatizovaných linek na stáčení ve střední Evropě s kapacitou 50 tisíc lahví za hodinu. Z provozních důvodů bohužel není možné garantovat, že v době prohlídek budou stáčecí linky plně v provozu. Nicméně na videoprojekci si všechny úseky plnění lahví budete moci detailně prohlédnout.

● LEŽÁCKÉ SKLEPY
Ze speciální místnosti připomínající ležácký sud můžete nahlédnout do ležáckého sklepa, kam přichází tzv. mladé pivo z kvasných cylindrokónických tanků. V ležáckém sklepě pivo dokvašuje a zraje.

● VARNA JAROMÍRA FRANZLA
Další kroky vás zavedou do varny – samého srdce pivovaru, kde se pivo Radegast vaří. Tady uvidíte pivovarské pstruhy dohlížející na to, že voda z Morávky má výbornou kvalitu. Právě beskydská voda je totiž klíčovou surovinou pro vaření Radegastu, společně s žateckým chmelem z Tršicka a sladem z vlastní sladovny.


PRAKTICKÉ INFORMACE:
●Délka prohlídky: 120 min.
●Kapacita ve skupině: min. 10 osob, maximálně 40 osob
●Prohlídku pivovaru Radegast lze absolvovat pouze s průvodcem v českém, anglickém, německém nebo polském jazyce.
●Náročnost prohlídky je střední – nutno zdolat schody.
●Prohlídka zahrnuje ochutnávku správně hořkého piva Radegast nebo nealkoholického piva Birell dle volby návštěvníka. Ochutnávka je podávána pouze starším 18 let.
●Návštěvní řád
●Vzhledem k tomu, že se jedná o potravinářský průmysl, případné zastavení provozu z důvodů sanitací je běžnou součástí našeho provozu.

PRAVIDLA NÁVŠTĚVY PIVOVARU RADEGAST PRO NEZLETILÉ:
●Bez doprovodu odpovědné osoby starší 18 let a plně způsobilé k právním úkonům (např. rodiče, učitele, průvodce) mohou nezletilí návštěvníci absolvovat v pivovaru Radegast pouze prohlídku pivovarnictví.
●Pokud nezletilé návštěvníky doprovází odpovědná osoba starší 18 let plně způsobilá k právním úkonům (např. rodič, učitel, průvodce, vedoucí skupiny) akceptujeme, že za nezletilého návštěvníka či skupinu návštěvníků přebírá odpovědnost tato odpovědná osoba a rozhodnutí o tom, jaký prohlídkový okruh s nezletilým/i navštíví, ponecháváme na této odpovědné osobě.

OTEVÍRACÍ DOBA Návštěvnického centra a Radegastova obchodu, platná od 1.11.2016:

●ŘÍJEN – BŘEZEN:
Úterý – sobota: 10.00 – 16.00 hodin
Pondělí, neděle: zavřeno
Prohlídky pivovaru pro veřejnost v češtině: sobota od 14.00 hodin

●DUBEN – ZÁŘÍ:
Pondělí: zavřeno
Úterý – sobota: 10.00 – 17.00 hodin
Neděle: 10.00 – 14.00 hodin
Prohlídky pivovaru pro veřejnost v češtině: úterý, čtvrtek a sobota v 15.00 hodin, neděle v 11.00 hodin

Skupinové exkurze (nad 10 osob) v ČJ, AJ, PL si objednejte kdykoliv po telefonické nebo emailové rezervaci (min 24 hod. před prohlídkou).

Aktualizováno: před 12 měsíci

Birell je nejlepším nealko pivem na Slovensku

Publikováno:před 13 dnyZdroj:České nápoje

V Česku a na Slovensku mali ľudia možnosť po prvý raz ochutnať nealkoholické pivo zhruba pred 40 rokmi. Zlatý mok bez alkoholu prišiel do našich končín uhasiť smäd najmä vodičov a motoristov. Aj preto nosilo nealko názov PITO, čo predstavovalo spojenie slov "Pivo a auTO". V 90.tych rokoch sa už ponuka nealiek rozširovala, preto bol čas prísť s niečím výnimočným.

Zemetrasenia na trhu s nealkoholickým pivom prišlo v roku 1992, kedy sládkovia z Nošovíc uvarili prvú várku Birella. Jeho chuť im vyrazila dych. Od ostatných nealiek sa totiž výrazne odlišoval. Birell chutil ako ozajstné pivo a behom pár rokov stal kráľom svojho druhu. Jeho zárukou kvality je originálna receptúra a unikátny spôsob varenia.

Birell sa stal jednotkou krátko po uvedení na trh. Vďačí za to svojej neodolateľnej chuti, ktorú už dlhé roky oceňujú aj odborníci na zlatý mok. Dôkazom sú mnohé ocenenia, ktoré si Birell odniesol. Okrem zlatej a striebornej medaily z najstaršej súťaže na svete, ktorej ocenenia sú nazývané aj pivné Oskary, Birell dominuje aj na Slovensku. Svedčia o tom tohtoročné výsledky prestížnej degustačnej súťaže Slovenská pivná korunka 2018. Birell triumfoval v kategórii Nealkoholické pivá, v ktorej si zlato odniesol Birell Polotmavý, na druhom mieste skončil Birell Svetlý. Svojich súperov prevalcoval aj v kategórii Miešané nealkoholické nápoje typu radler a ochutené nealkoholické pivá. Jednotkou sa stal Birell Polotmavý Citrón a striebro si odniesol Birell Pomelo & Grep.

V čom je Birell unikátny?
Existujú tri spôsoby, ako vyrobiť nealkoholické pivo. Nie všetky však uspokoja aj tých najväčších pivných fajnšmekrov. Väčšina pivovarov totiž využíva receptúry, ktoré obmedzujú tvorbu alkoholu, no pivo po nich môže mať mladinovú nevyzretú chuť. Bežne sa tiež alkohol z piva odstraňuje pomocou fyzikálno-chemických procesov. Tiež však môžu negatívne ovplyvniť chuť piva, preto sa s takýmito procesmi nošovickí sládkovia neuspokojili. Oni totiž stavili na fakt, že 100 % chute je viac než 0,0 % alkoholu.

Birell sa preto vyrába rovnakým postupom ako tie najlepšie alkoholické pivá. Rozdiel je iba v použitých pivovarských kvasinkách. Vďaka nim sa Birell môže pýšiť všetkými vlastnosťami pravého piva – plnou chuťou, rezkosťou a príjemnou horkosťou. „Pri výrobe nášho nealkoholického piva používame špeciálny kmeň kvasiniek Birell, ktorý je citlivý i na veľmi nízky obsah alkoholu. Dochádza tak k samovoľnému ukončeniu kvasného procesu a tým aj k zastaveniu ďalšej produkcie alkoholu. V použitých surovinách či v celkovej dĺžke kvasenia a zrenia piva sa Birell od alkoholických pív prakticky nelíši,“ vysvetľuje autor receptúry Ivo Kaňák.

Tak ako pri iných pivách sú základom klasické suroviny prvotriednej kvality – voda, chmeľ a jačmeň. Sládkovia používajú tzv. „veľmi mäkkú“ vodu ideálnu pre varenie piva. Jačmeň sa spracováva vo vlastnej sladovni. Sládkovia používajú vždy len prvotriedny kvalitný český chmeľ.

Uvariť dobré nealko pivo je to najťažšie, čo môže sládka stretnúť. „Dokážu to len tí najlepší. Vždy hovorím svojim kolegom, ak chcete poznať kvalitu pivovaru, ochutnajte tam nealko. A my vďaka špeciálnemu kmeňu kvasiniek Birell, ktoré pri kvasení produkujú minimum alkoholu, varíme to najlepšie nealko pivo,“ uzavrel Kaňák.

Nejlepší novinka ve Volbě spotřebitelů je Radegast Rázná 10

Publikováno:před 26 dnyZdroj:České nápoje

Radegast Rázná 10, kterou nošovický pivovar uvedl vloni na trh, získala zlato v anketě Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2018. V exkluzivním výzkumu, který předchází udělení ocenění, spotřebitelé určili, že je pro ně Radegast Rázná 10 nejlepší novinkou v kategorii piv.

Ocenění převzal na včerejším slavnostním galavečeru v pražském kině Lucerna manažer značky Radegast Marek Grabovský, který ke spotřebitelskému výběru řekl: „Vítězství je pro nošovický pivovar nejen skvělou odměnou, ale zároveň jasným důkazem, že rozhodnutí uvařit nové výčepní pivo bylo správné, a že lidé si jeho hořkou a plnější chuť pochvalují.“

To potvrzuje i současný trend a rostoucí zájem o piva s výraznější a plnější chutí. Oceněná desítka z Nošovic je výrazně hořká, má svěží chmelové aroma a plnější chuť, než je u výčepních piv běžné. Spotřebitelé označili jako nejoblíbenější novinku v roce 2015 také Radegast Ryze Hořkou 12.

Volba spotřebitelů je program, který každý rok oceňuje nové a inovované výrobky uvedené na český trh. Jde o výrobky, se kterými se zákazníci setkávají při každodenních nákupech. O titul Nejlepší novinka se letos ucházelo přes 150 výrobků uvedených (nebo uváděných) na trh v období od ledna 2017 do konce května 2018 v 37 potravinářských a 13 nepotravinářských kategoriích.

Radegast Rázná 10 se tak během celého roku může pyšnit logem Volba spotřebitelů -Nejlepší novinka 2018.

Novinka na poli nealko piv: Birell bez lepku

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápoje

Více než třicet procent spotřebitelů se snaží omezit příjem lepku, protože se pak cítí lépe. Právě jim – a dalším 400 tisícům lidí, kteří jej nemohou konzumovat, vychází vstříc na začátku letní sezóny značka Birell. Omezování příjmu lepku je celospolečenský trend – a proto také Birell rozšiřuje svou nabídku. Stejná chuť, jakou proslul klasický Birell, a nulový obsah lepku – takové jsou hlavní přednosti unikátní novinky, se kterou na trh přichází přední český výrobce nealkoholických piv.

„Birell bez lepku uvádíme na trh pro všechny spotřebitele, kteří z jakéhokoli důvodu lepek konzumovat nemohou, ale také pro ty, kteří se zajímají o zdravý způsob života a uvědomují si rizika plynoucí z jeho zvýšené konzumace. Z našich průzkumů vyplývá, že více než třetina, přesně 34 procent, lidí se snaží lepek ve stravě omezovat a celých 41 procent lidí by si dokonce chtělo kupovat i bezlepkové pivo,“ říká Veronika Hořáková, marketingová manažerka značky Birell.

Nový Birell bez lepku je stejně jako klasický Birell uvařen z kvalitní vody, ječmene upraveného ve vlastních sladovnách a českého chmele. Protože se o odbourání lepku během výrobního procesu postará speciální enzym, zůstává díky tomu proslulá chuť tohoto nápoje nedotčena a od klasického Birellu je k nerozeznání.

Lepek neboli gluten je bílkovina obsažená v pšenici, žitě, ječmeni a ovsu, díky níž pečivo dobře kyne a po upečení drží tvar. Pro mnoho spotřebitelů však tato látka představuje zdravotní komplikace. Podle lékařských studií totiž přibližně jeden člověk ze sta trpí celiakií, vrozenou nesnášenlivostí lepku, a zhruba pět procent lidí alergií na tuto látku. Podle průzkumu, který si značka Birell nechala zpracovat, se povědomí Čechů o lepku zvýšilo: 74 procent žen a 61 procent mužů ví, v jakých surovinách se vyskytuje a jaká je jeho funkce.

Vyhýbat se zbytečně vysoké spotřebě lepku v potravinách se v posledních letech stalo i součástí zdravého způsobu života. Průzkum odhalil, že Češi na zdravý životní styl, kvalitní potraviny a správnou stravu dbají mnohem více než dříve. Bezmála tři čtvrtiny (74 procent) z nich si více všímají složení potravin a dvě třetiny (66 procent) se snaží o zdravou a vyváženou stravu.

Půllitrová láhev Birellu bez lepku bude od května k dostání v supermarketech a hypermarketech Albert za 15,90 Kč.

Nová Radegastovna v Ostravě: Aura

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápoje

Původní hospoda Aura na Opavské ulici ožila. Radikální změnou prošel nejen interiér, který je nově zařízen dle konceptu značky Radegast, ale především celkový servis pro zákazníky. V nově otevřené Radegastovně Aura si teď mohou hosté dopřát špičkově načepované tankové pivo v kombinaci s kvalitní gastronomií v originálním prostředí.

„Záměrem nové Radegastovny Aura, nesoucí stejný název jako původní hospoda, byla snaha majitelů vytvořit místo, kde je zážitek ze správně načepovaného piva a kvalitního jídla ještě navíc umocněn příjemným prostředím,“ říká manažer značky Radegast Marek Grabovský.

„Původně jsme zamýšleli Radegastovnu nastěhovat na jiné místo, ale nakonec jsme zůstali na staré adrese a radikální změnu vzali jako velkou výzvu. Přece jen lidé sem byli zvyklí chodit za poctivou domácí kuchyní,“ vysvětluje Zdenka Schulzová, provozovatelka restaurace od roku 2010 a zakladatelka rodinné tradice v pohostinství.

Ze starého prostoru zůstaly prakticky jen obvodové zdi, jinak se změnilo takřka vše. Nejviditelnější změnou je přestěhování výčepu. Oproti minulosti je nyní výčep přímo naproti vstupu a stal se tak centrem celé hospody.

„Výčep býval vždy v českých hospodách srdcem, host měl výčepního stále na očích a mohl ho pozorovat při práci,“ říká sládek Pavel Zítek a doplňuje, že právě tato sounáležitost s děním u výčepu umožňuje hostům vnímat kvalitu načepovaného piva.

„Hlavním pivem u nás je Radegast Ryze Hořká 12, kterou čepujeme ze čtyř interiérových tanků. Nejčastěji čepujeme na hladinku, ale umíme i pro Radegast tradiční čepování na dva razy. U všech stylů hostům přidáváme i vysvětlení, v čem spočívá jedinečnost každého způsobu čepování,“ vysvětluje individuální přístup personálu k zákazníkům výčepní Michal Langer.

Aby pivo hostům chutnalo, je slavnostní otevření provázeno tradičním křtem výčepu. V Radegastovně Aura se tohoto „pivního rituálu“ ujali, kromě pivovarských odborníků, také vítkovický hokejový obránce Jan Výtisk a náčelník Horské služby Beskydy Radim Pavlica.

Adresa Radegastovny Aura:
Opavská 962/39, 708 00 Ostrava, Tel: 734 722 444, www.radegastovna.cz/aura

Radegast Mistr výčepní 2018 je Hana Baniová z restaurace Assen Poruba

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:První zprávy

Vítězkou soutěže Radegast Mistr výčepní 2018 se stala Hana Baniová z restaurace Assen Poruba v Ostravě-Porubě.
Na druhém místě skončila Michaela Schmidtová z Řízkárny Veranda ve Frýdku-Místku a třetí místo si do Zlína odváží Petr Adámek z Radegastovny REX. Soutěž uspořádal již počtvrté pivovar Radegast. Oceňuje tak výčepní, kteří umí perfektně načepovat správně hořké pivo z Nošovic. Na show, kterou z čepování piva umí udělat ti nejlepší výčepní, vytvořili návštěvníci skvělou atmosféru.

Finálového klání se zúčastnilo čtrnáct soutěžících, kteří uspěli v regionálních kolech. Zajímavostí letošního finále soutěže bylo vysoké zastoupení žen. Do finále se jich probojovalo devět. Na finálový souboj, který se uskutečnil v nošovickém pivovaru a v Dolní oblasti Vítkovice v Ostravě, přijeli výčepní z Moravskoslezského, Olomouckého, Zlínského a Jihomoravského kraje.

„Jednoznačně platí, že sládek pivo vaří, ale výčepní ho dělá. V Radegastu si vážíme výčepních, kteří čepují pivo jen v perfektní kvalitě. I proto jsme rádi, že se do soutěže Radegast Mistr výčepní hlásí stále více lidí s láskou ke správně hořkému pivu. Rovněž nás těší, že se soutěže účastní čím dál více ženy, a jak dnes ukázaly, umisťují se na předních pozicích,“ řekl Ivo Kaňák, ředitel pivovaru Radegast.

Letošní finále soutěže začalo dopoledne v nošovickém pivovaru Radegast. Na výčepní zde čekal nejprve test jejich znalostí, ve kterém museli prokázat, že opravdu dobře rozumějí celému procesu vaření piva a péči o něj. Odpoledne se finalisté přesunuli do Starých koupelen v Dolních Vítkovicích, kde je čekala druhá část finálového souboje – praktická zkouška z čepování. Při ní museli dokázat, že umějí dokonale načepovat správně hořké pivo Radegast – jedno na hladinku a druhé „na dva razy“.

Kromě ředitele pivovaru a dalších odborníků na vaření i čepování piva zasedl v porotě známý herec a ostravský patriot Norbert Lichý. „Velice si to tady užívám, poněvadž jsem milovník hořkého piva Radegast. Musím říct, že soutěžící jsou velmi šikovní, takže rozhodování je složité. Až jako porotce soutěže Radegast Mistr výčepní jsem si uvědomil, jak je těžké dobré pivo vlastně načepovat," řekl Lichý.

„Je to úžasný pocit, určitě to pořádně oslavím. Bylo velmi náročné se připravit, hlavně psychicky. Ale já miluji čepování piva, baví mě učit se. Měla jsem výborné kamarády – výčepní, výborné lidi kolem sebe, kteří mi moc pomáhali, a patří jim za to dík,“ řekla Hana Baniová, vítězka soutěže Radegast Mistr výčepní roku 2018, která tím také převzala do opatrování putovní dřevěnou sochu patrona Beskyd Radegasta od posledního vítěze Dalibora Charváta z Tusto Titanium Brno.

Většinu výčepních – finalistů bude možné osobně potkat během festivalu Colours of Ostrava, kde jeho návštěvníkům načepují hořké pivo Radegast ve skvělé kvalitě. Zúčastní se také Radegast dne, který se uskuteční 1. září 2018 v pivovaru Radegast v Nošovicích.

Nová reklamní kampaň Radegastu. Jak jinak než hořká...

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České nápoje

Zvednout se po tvrdém pádu chce někdy pořádnou vůli. Nový televizní spot značky Radegast symbolickým způsobem zachycuje, co se odehrává v hlavě hokejisty po srážce s protivníkem. Reklamní kampaň rozvíjí motto značky: „Život je hořký. BOHUDÍK.“ a zároveň využívá faktu, že právě Radegast je hlavním partnerem a oficiálním pivem nejsledovanější ligy v České republice – české hokejové extraligy.

„Radegast i hokej jsou tady pro správné chlapy, kteří umí ocenit hořké stránky života,“ vysvětluje toto – nejen reklamní – spojení Marek Grabovský, manažer značky, a dodává: „Hokej je sice nejdrsnější sport, ale okamžiky, které přináší život, jsou často hořké ještě o něco víc. Ukazujeme, že pravý chlap takové chvíle zvládne v životě i na ledě.“

Kreativní koncept a scénář reklamního spotu vytvořila agentura Boomerang Communication pod vedením kreativního týmu Lukáše Jaloveckého. Režie se ujal zkušený americký režisér Alexei Tylevich a náročné třídenní natáčení nejen na ledě, ale především pod vodou, produkčně zajistila společnost Armada Films. O atraktivní vizuální post-produkci se postaralo studio RUR. Reklama je od tohoto týdne intenzivně nasazena v hlavních televizních stanicích. Na atraktivní spot se můžete podívat zde:

Z Ostravy do Radegastu vlakem?

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:České nápoje

Nošovický pivovar se v loňském roce těšil velkému zájmu návštěvníků. Celkem loni do Radegastu zamířilo více než 28 tisíc turistů. To je o čtyři procenta více lidí než v roce 2016.

Výrazný podíl na nárůstu počtu turistů má nová aktivita Radegastu – speciální vlaky, které vozí návštěvníky z Ostravy až přímo do areálu nošovického pivovaru. „Celkem k nám Slezský železniční spolek v loňském roce vypravil devět motorových vlaků, které přivezly na osm set turistů,“ říká Simona Jasníková z pivovaru Radegast.

V projektu speciálních vlaků Radegast pokračuje i v letošním roce. V létě pak nabídne pivovar jako zpestření letní kina. Návštěvníci se mohou těšit nejen na klasické prohlídky, ale i na velmi oblíbené školy čepování piva.

Tankový Radegast ochutnáte i v Hranicích na Moravě

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České nápoje

To, že nejčerstvější pivo je tankové pivo, už ví i v Hranicích na Moravě. V nejrušnější ulici 1. máje, ve Sport baru Zero, si mohou zákazníci pochutnat už i na tankovém pivu Radegast Rázná 10, které se do hospody vozí přímo z nošovického pivovaru Radegast a je tak v kondici, ve které pivovar opouští.

„Absence tankového Radegastu ve městě a v jeho okolí nás nasměrovala k rozhodnutí zlepšit kvalitu servisu čepování piva i u nás a nabídnout našim štamgastům zážitek z piva při sledování sportovních zápasů, kterými je náš bar proslaven,“ říká Evelina Porubská, majitelka Sport baru a dodává, že se zaměřili také na zlepšení jeho skladování. „Dříve byly sudy v nechlazeném skladu, nyní máme nový zachlazený box na sudy.“

Změnu doznal také samotný výčep, tradiční srdce české hospody. Zachlazený stůl s vodní lázní s výčepní hlavou Radegast je nyní novým působištěm pana výčepního, s jehož proškolením pomohl Radegast mistr výčepní, Jakub Šrubař. „Výčepní musí vědět o pivu co nejvíce. Měl by znát jeho historii i současnost, jeho charakteristiky, a především musí vědět, jakou péči pivo potřebuje, aby chutnalo tak, jak bylo vyrobeno v pivovaru,“ nadšeně říká Jakub Šrubař. Je na něm vidět, že svou prací žije a nadšení dokáže i předávat ostatním.

Důležité také je dodržovat správné skladování, hygienu a odbornou sanitaci pivního vedení a vědět, jak správně pivo načepovat a naservírovat, aby si host užil jeho chuť, kterou nikdo nenarušil od samotné výroby až po první doušek a vypití. Proto se pivovar Radegast soustřeďuje na to, aby si pivo spotřebitelé užili v té nejlepší kvalitě. Sport bar Zero v Hranicích na Moravě je toho příkladem.

Radegastovna poprvé v Čechách

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České nápoje

Plzeňský Prazdroj otevřel první značkovou hospodu Radegastu v novém designu nejen v Praze, ale i Čechách. Už i v Praze si tak lidé mohou dopřát špičkově načepované tankové pivo Radegast, které nejlépe chutná ve spojení s kvalitní gastronomií v originálním prostředí.

„Vychutnat si nezaměnitelnou chuť správně hořkého piva Radegast, díla nošovických sládků, v originálním prostředí chceme umožnit milovníkům zlatavého moku i v ostatních regionech a přiblížit jim prostředí, kde je Radegast „doma“ – Beskydy,“ vysvětluje manažer značky Radegast Marek Grabovský. „Radegastovna má poskytovat ojedinělý a neopakovatelný zážitek milovníkům Radegastu. Interiér symbolizuje a oslavuje především sílu chlapského ducha, protože Radegast je pivo pro pravé chlapy,“ dodává Marek Grabovský. Všechny interiérové prvky poukazují na svůj původ v přírodě, podobně jak to dělají i nošovičtí sládci použitím výhradně přírodních surovin při vaření piva. Kde jinde by měl být Radegast doma, když ne právě v Radegastovnách?

Koncept Radegastoven od architekta Jana Boučka je založen na myšlence použití jednotlivých materiálů v jejich „syrové“ až původní podobě – dřevo a kámen se tu snoubí s materiálem vznikající lidskou činností – ocelovým plechem. Dominantou interiéru je pohanský bůh Radegast, který shlíží na hosty a společně s výčepem vévodí celému prostoru. Kromě sochy hospodě dominuje výčep, srdce hospody, který je řešen jako kamenný monoblok a připomíná kamenný kvádr přímo z lomu.

Radegastovna Kolbenka vnáší do kdysi nejprůmyslovější čtvrti hlavního města – Vysočan atmosféru a pohodu Beskyd, kterou si až dosud vychutnávali návštěvníci těchto restaurací jen na Moravě. Název nového přírůstku se nabízel sám, vždyť sídlí v lokalitě bývalého gigantu ČKD, resp. Kolben a Daněk.

„Původní hospoda stála jen na pivu, v prostředí, které dávno neodpovídalo nárokům současných spotřebitelů,“ vrací se na počátky rozhodování o převzetí objektu Jaroslav Nový, majitel a provozovatel. „Je to lokalita budoucnosti, která se rychle rozvíjí, a proto jsme hledali něco nového a neotřelého jako důstojný stánek pro výborné pivo a moderní gastronomický koncept. V tom nám pak byl koncept Radegastovna konečnou nápovědou.“

„O tom, že jsme hledali jiný koncept, než je obvyklý, svědčí skladba piv na čepu. Vsadili jsme na Radegast Ryze Hořkou 12, která je hlavním pivem. Tuto dominanci nechceme rozmělňovat přítomností jiných oblíbených značek, na které si lidé mohou dojít jinam,“ vysvětluje druhý z provozovatelů Karel Krämer.

Šéfkuchaři Michal Arnold a Josef Prošek připravují jídla, která nesou ducha Beskyd a Valašska, ale i tradiční pokrmy, které se snaží připravovat originálními způsoby. Mezi nejtypičtější patří Valašská kyselica, k pivu domácí sulc, placky z bramborových škubánků s houbami, z beskydských specialit moravské zelňáky se špenátem, strapačky se zelím a uzeným masem, z dezertů pak pravé valašské frgále.

Na správně hořké pivo Radegast do pivovaru vás zaveze historický vlak

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:První zprávy

Na pivo Radegast přímo ke zdroji, do nošovického pivovaru, vás druhou prosincovou sobotu zaveze mimořádně vypravený vlak.
Prohlídka pivovaru, škola čepování a ochutnávka správně hořkého piva. To vše vás v pivovaru čeká.

Vlak vyjíždí 9. prosince z nádraží Ostrava-střed v 9:15 hodin. Další zastávky jsou v Ostravě- Kunčicích, Havířově, Havířově-střed, Albrechticích u Českého Těšína, Českém Těšíně a Nošovicích. Vlak bude veden motorovým vozem řady M152.0. Ve vlaku bude zajištěno občerstvení formou roznášky a k veselé atmosféře přispěje harmonikář.

V ceně vlakové jízdenky je prohlídka jednotlivých provozů nošovického pivovaru a Radegastova škola čepování.

Tento netradiční zážitek je realizován díky nadačnímu příspěvku z grantového programu Radegast lidem. Slezský železniční spolek, který grant získal, tak do konce tohoto roku a v průběhu příštího roku vypraví do nošovického pivovaru celkem devět historických vlaků. Projekt „Zvláštní vlaky do pivovaru Radegast v Nošovicích“ získal letos také nejvíce hlasů veřejnosti v hlasování o bonusovou prémii.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.12.06.2018 20:2593