Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Zámek Svijany otevírá luxusní pivní lázně

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar SvijanyAutor:Kateřina Kociánová, PRSvijany

Pivo se ve svijanském pivovaru vaří už od roku 1564 a téměř 460 let tak blahodárně působí na své konzumenty zevnitř. Letošní rok v tomto směru přináší novinku – vybrané kvalitní suroviny a meziprodukty vznikající při výrobě piva na ně poprvé začnou působit i zvnějšku. V nově otevřených pivních lázních na Zámku Svijany je čeká mimořádný zážitek v podobě horké lázně ve vířivých dubových vanách s kvalitní svijanskou vodou obohacenou o pivovarské kvasnice, slad a chmel. Součástí procedury je i konzumace kroužkovaného ležáku Zámek a odpočinek na slaměném lůžku.

„Liberecký kraj nabízí řadu různých léčebných a zkrášlujících procedur v různých lázních, ale pivní koupele přímo u zdroje velkého pivovaru zde dosud chyběly. Byl by proto hřích nevyužít vysoce kvalitní pivovarské suroviny ze sousedního pivovaru a nenabídnout hostům tuto prémiovou službu ve stylovém zámeckém prostředí,“ řekl manažer Zámku Svijany Libor Stejskal. „Lázně s profesionální péčí jsou navíc příjemným zpestřením pobytu v Hotelu & Zámku Svijany.“

Dvě designové místnosti s pivní lázní, prostorným slaměným lůžkem a sprchovým koutem byly vybudovány v budově bývalé školy naproti Zámku Svijany. Jejich výstavba byla zahájena v únoru loňského roku, ale vlivem covidové situace a nedostatku stavebního materiálu se stavba protáhla až do roku letošního.

Řada prokazatelných léčebných účinků
„Naše lázně disponují dvěma místnostmi. Jedna místnost vám poskytne zážitek koupele v jedné vaně a je určena maximálně pro dvě osoby. Ve druhé místnosti je umístěna dvojvana a její kapacita je od dvou do čtyř osob. Obě místnosti nabízejí ve vanách z dubového dřeva horkou koupel s perličkovou lázní o teplotě 34 až 37 °C se speciální pivní směsí. K dostatečné hydrataci slouží výčep kroužkovaného ležáku Zámek umístěný v blízkosti vany, který je hostům k dispozici spolu s tradičními ručně vyráběnými preclíky z pekařství u Rýdlů,“ přibližuje Libor Stejskal lázeňskou proceduru.
Po koupeli, která trvá podle doporučení 20 až 30 minut, následuje odpočinek na slaměném lůžku. Během něj se organismus uklidní a harmonizuje: prohřáté tělo se přestane potit, svaly se uvolní, srdeční tep se zpomalí, klesá krevní tlak a obnovuje se tělesná energie. Pokožka zároveň vstřebává účinné látky, které na kůži při koupeli ulpěly. Pivní koupel má řadu prokazatelných léčebných účinků a přináší pocit čisté a omlazené pleti.

Svijany investují do balení TopClip

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar SvijanyAutor:Kateřina Kociánová, PRSvijany

Místo dosavadní plastové fólie začnou Svijany jako první český pivovar používat pro balení plechovek piva praktický a ekologický papírový šestipack TopClip.
Do potřebného zařízení investují více než deset milionů korun. Výhodou nového balení je mimo jiné to, že z šestipacku lze po vychlazení jednoduše odebírat jednu nebo více plechovek, zatímco ostatní zůstávají nadále zafixovány v papírovém držáku.

Patentovaný obal TopClip vyvinula společnost Smurfit Kappa jako náhradu spojování plechovek do skupinového balení pomocí smršťovací fólie v roce 2019. Moderní obal se zcela obejde bez plastů, je recyklovatelný a pro přírodu absolutně neškodný. Podle údajů výrobce má také o 30 procent menší uhlíkovou stopu než balení do fólie.

„Nový obal je jednoduchý a elegantní, ale především daleko praktičtější. Vyloupnout z něj v lednici vychlazenou plechovku je úplná hračka,“ pochvaluje si ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík.

Pivovar má letos v plánu také investice do technologického vybavení na filtraci piva, nového analyzátoru v pivovarské laboratoři včetně dalšího příslušenství a inovovaného inspektoru lahví ve stáčírně. Zásadní investici pak bude představovat zajištění vyšší energetické soběstačnosti pivovaru pomocí solárních panelů na střechách pivovarských budov.

Svijany představují letošní velikonoční design

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar SvijanyAutor:Kateřina Kociánová, PRSvijany

Na letošní Velikonoce Svijany připravily opět limitovanou sérii svátečních obalů, které potěší nejen sběratele, ale i běžné zákazníky. Minimalistický sváteční design z dílny dvorního svijanského návrháře Jakuba Růžičky využívá tradičních grafických motivů evokujících svátky jara v různých barevných řadách.
Sezónní edice půllitrových plechovek nepasterovaného svijanského piva s motivem svátků jara pivovar hodlá vyrobit více než jeden milion kusů. Velikonoční plechovky budou po omezenou dobu k dostání v běžné maloobchodní síti, stejně jako lahvové pivo s velikonočními etiketami.

V prodeji je již také originální velikonoční šestipack půllitrových plechovek s nepasterovaným pivem. Balení TopClip obsahuje šest půllitrových plechovek Svijanského Mázu 11 % ve velikonočním designu a je k dostání v pivovarské prodejně a na e-shopu pivovaru.

Další velikonoční balení – již osvědčený velikonoční multipack s osmi půllitrovými lahvemi nejprodávanějšího svijanského piva, Svijanského Mázu 11 % – na zákazníky čeká například v řetězcích Billa, Globus, Tesco a Makro. Ve stejných prodejnách mohou nakupovat také letošní velikonoční edici oblíbeného dvoulitrového balení piva  Plechovek pro chlapy.

Všechna velikonoční balení a celý široký sortiment pivovaru nabízí pivovarská prodejna v blízkosti pivovaru. S výjimkou lahvového piva lze pro nákup využít i e-shop pivovaru.

Dlouholetá tradice, letos ponovu
Pivovar Svijany dlouhá léta dodržuje tradici sezónních balení piva pro vánoční a velikonoční trh. „Za tu dobu je to už slušná řada různých nápaditých designů, které vydají na samostatnou sbírku. Letošní velikonoční grafika je jiná v tom, že koresponduje s novým, moderním vzhledem obalů svijanského piva, který jsme představili teprve loni v červnu,“ řekl ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík. „Je přehlednější, graficky čistší a dobře odráží skutečnost, že Svijany nejsou běžné průmyslové pivo, ale že jsou výsledkem poctivé, řemeslné pivovarské práce. Věřím, že se bude všem našim fanouškům a milovníkům svijanského piva líbit.“

Pivovar Bakalář v problémech. Kvůli ruskému majiteli přichází o zákazníky

Publikováno:před 2 letyZdroj:Mělnický deníkAutor:Josef RodBakalář

Poměrně znatelně dolehla válka na Ukrajině i na Tradiční pivovar v Rakovníku - Bakalář. Ten musel zastavit export do Ruska, což pro něj znamená významnou ztrátu. Navíc jeho výrobky stáhly z prodeje obchody Albert, a to nejen v regionu, ale i v některých prodejnách po celé republice. Jednalo se přitom o největšího tuzemského odběratele lahvového piva.

„Stalo se tak proto, že náš majitel je Rus, a to na pokyn holandského majitele společnosti. Přitom je to podle mě slušný a pracovitý chlap, který je v současné době mimo naší republiku. Kromě Albertu přestávají mít ze stejného důvodu o naše pivo zájem i někteří hostinští. Těší nás alespoň fakt, že se naopak objevují noví odběratelé,“ konstatoval ředitel pivovaru Jiří Kovář.

Bakalář již zastavil vývoz piva do Ruska, které bylo doposud největším exportním trhem. Do země putovala zhruba třetina produkce pivovaru.

„Poklesly i další exportní trhy, ale přerušení dodávek do Ruska nás postihlo znatelně. To, co se ale děje na Ukrajině, je velké neštěstí a jednoznačně odsuzujeme agresi vůči nezávislému státu. Navíc by bylo složité tam pivo dovézt a získat platby,“ vysvětlil ředitel.

Od září s jiným ředitelem
Vedle poklesu prodeje piva o desítky procent na pivovar dolehly i dražší ceny energií, které se od loňského roku zvýšily několikanásobně. Navíc se zvýšily i ceny pohonných hmot a materiálu.

Všechny tyto skutečnosti se mohou výrazně odrazit na tvrdých úsporných opatřeních, aby byl pivovar v Rakovníku zachován.

Přitom v loňském roce i přes nepřízeň covidu-19, který se do jeho života výrazně promítl, vyrobil pivovar 160 tisíc hektolitrů piva, což byla vůbec rekordní produkce v jeho novodobé historii.

Letošní rok bude posledním pro jeho ředitele Jiřího Kováře, který se chystá v září odejít do důchodu. „Odchod jsem si představoval samozřejmě jinak, ale myslím si, že pivovar se nachází i po dvou letech omezení kvůli pandemii ve výborné kondici a nyní budu připravovat jeho předání svému nástupci,“ uzavřel Kovář.

Nejbližší akcí rakovnického pivovaru bude Velikonoční jarmark na pivovarském dvoře, který se po dvouleté pauze uskuteční v sobotu 9. dubna od 10 hodin. V plánu je rovněž uspořádání tradiční akce Vítání léta.

Značky Holba, Zubr a Litovel chystají marketingové novinky

Publikováno:před 2 letyZdroj:MediaGuru.czHolba

Firmě Pivovary CZ Group, která zastřešuje pivovary Holba, Zubr a Litovel, se meziročně zvýšily prodeje. Společnost plánuje nové marketingové aktivity a také produkty.



Společnost Pivovary CZ Group oznámila za loňský rok meziroční nárůst prodeje o 10 %, tržby bez DPH vystoupaly na celkových 1,2 miliardy korun. Nejvíce se o růst tržeb zasloužil export. Do společnosti patří od 1. října 2021 pivovary Holba, Litovel a Zubr. „Přestože od transformace uplynulo zatím jen pár měsíců, hodnotíme ji úspěšně. Sloučení přineslo zjednodušení organizační struktury a zefektivnění procesů napříč celou společností,“ vysvětluje Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva Pivovary CZ Group. Detaily ohledně sloučení a dalších projektů oznámili zástupci firmy na středeční tiskové konferenci v Olomouci.

Ke sloučení zmíněných pivovarů došlo kvůli zvýšení konkurenceschopnosti všech tří značek, posílení jejich pozice na trhu a zlepšení koordinace v oblasti logistiky a distribuce. Sloučení se však nedotklo zaměstnanců, ani jednotlivého vystupování značky. „Nic se nezměnilo ani na filozofii našich řemeslných pivovarů vařit a dodávat poctivé pivo nejvyšší kvality. To i nadále vaří sládci a jejich zkušení kolegové v Hanušovicích, v Litovli a v Přerově a všechny tři pivovary působí každý pod svou vlastní značkou,“ dodává Jaromír Dvorský.

Vzhledem k rozvolňujícím se opatřením plánují Pivovary CZ Group znovuotevřít pro veřejnost všechny tři pivovary. Od 1. dubna chtějí obnovit exkurze a plánují také řadu tradičních eventů. Součástí plánovaných aktivit je oslava 150. narozenin pivovaru Zubr. V marketingových aktivitách přibydou také novinky v sortimentu. Pivovary své zákazníky lákají na nové pivo Litovel Josef a Holba nealko, které na trh přijdou v nejbližších dnech a týdnech.

Dalším společným projektem je nový pivní džbánek Holba, na kterém spolupracoval český designér Rony Plesl. „Prvotní nápad na džbánek Holby byl sice rychlý, ale dlouho jsme hledali přesnou proporci. Velice těžká byla pak práce s logem, které je hodně grafické a jeho převedení do plastické podoby není jednoduché,“ vysvětluje autor designu. Zároveň také doplňuje, že se designem chtěl pivovar lišit od ostatních značek, a proto zvolil vyšší džbánek s velkým uchem a výraznou optikou.

Další novinkou, kterou na konferenci zástupci pivovarů představili, je první provozovna v konceptu nazvaném Ryzí pramen. „Chtěli jsme vyjádřit hrdost na náš původ, proto jsme při tvorbě interiéru spolupracovali s dodavateli z našeho regionu. Naším cílem je totiž nejen nabídnout návštěvníkům to nejkvalitnější pivo, ale také vytvořit příjemné prostředí působící originálním a zároveň čistým dojmem,“ vysvětluje Ondřej Hnila, brand manager Pivovaru Holba. Dodal také, že se pivovar aktuálně zaměřuje na region východních Čech, kde plánuje otevření nových poboček. V horizontu pěti let plánuje otevřít celkem deset nových provozoven.

Tomáš Pluháček, výrobně technický ředitel, doplňuje, že v letošním roce čelí odvětví velkému růstu cen vstupů, zejména energií a obalového materiálu. Zároveň také konstatuje, že od 19. dubna dojde ke zdražení cen čepovaného piva o jednu korunu.

Pivovary Holba, Zubr a Litovel loni prodaly přes 700 tisíc hektolitrů piva

Publikováno:před 2 letyZdroj:Olomoucká DrbnaZubr

V říjnu minulého roku se definitivně spojily do společného projektu Pivovary CZ Group výrobci piva z Olomouckého kraje - Holba, Litovel a Zubr. Tržby nové akciové společnosti vzrostly meziročně o 10 procent, stále však mírně zaostávají za předcovidovým obdobím. Kvůli vyšším nákladům pivovary přistoupí i k mírnému navýšení ceny piva v hospodách a restauracích.

Podle zástupců vedení společnosti představuje fúze podniků zejména organizační a administrativní usnadnění, výroba v pivovarech v Hanušovicích, Přerově a Litovli funguje takřka beze změny.

Obchodní ředitel společnosti Pivovary CZ Group Tomáš Konečný informoval, že skupina prodala 727 tisíc hektolitrů nápojů, z toho takřka 99 procent tvořilo pivo a nápoje na jeho bázi. Odvětví výroby piva se kvůli pandemii potýká s rychlou proměnou struktury hlavních odbytišť. „Poměr retailu tedy baleného piva a gastra neboli restauračních zařízení, prošel turbulentními změnami. Co běžně trvalo pět nebo deset let, se událo během dvou let. Velká část konzumentů se posunula do retailu. Produkce pro gastro pro nás před pandemií představovala 55 procent výroby, nyní je to pod 40 procenty,“ uvedl obchodní ředitel Konečný.

Pivovary využívají chmel z tršické oblasti a slad ze Zábřehu, který zpracovává ječmen z Hané a východních Čech. Chtějí také zachovat svůj postup vaření piva, což s sebou ale při současné inflaci přináší určité komplikace. „Čelíme dost zásadnímu nárůstu nákladů. Inflace je kolem jedenácti procent. U některých vstupů došlo ke zdražení i o 60 nebo 80 procent. Také nárůst cen energií musíme nějakým způsobem přežít. Třeba i zdražováním piva, kterému se asi nevyhneme,“ prohlásil na tiskové konferenci výrobně technický ředitel Tomáš Pluháček.

K úpravě ceny piva trojice pivovarů z regionu by mělo dojít 19. dubna. „Změna se bude týkat čepovaného piva, u kterého dojde k navýšení ceny. Baleného piva se v danou chvíli zdražení týkat nebude," objasnil Tomáš Konečný s tím, že půllitr sudového a tankového piva bude stát nově o jednu korunu více.

Sudové pivo naposledy zdražovaly společnosti Litovel, Holba a Zubr v září minulého roku, a to takřka po dvou letech. Jestli bude kvůli dražším energií potřeba ještě výraznějších úprav, zatím není podle obchodního ředitele Konečného jasné. „Nemůžeme predikovat, co se stane s energiemi, případně s obalovými materiály v druhé polovině tohoto roku. Významnou část těchto vlivů jsme schopní absorbovat různými opatřeními v rámci výroby, obchodních a servisních činností. Tak, abychom celou tu nálož vyšších nákladů nepřenášeli na naše zákazníky. Což je i tento případ. Nárůst nákladů je výrazně vyšší, než jak jsme ho promítli do úpravy ceny,“ upozornil jeden z členů vedení pivovarské skupiny.

Pivovary CZ Group zaznamenaly nárůst o 14 procent v oblasti baleného piva a o 22 procent posílil exportní segment společnosti. Celkové tržby společnosti byly 1,2 miliardy korun. V současnosti firma investuje i do vylepšení výroby a dalších zařízení.

V Litovli probíhá dokončení nové kartonové balící linky, v Hanušovicích proběhla investice do rekonstrukce chladících systémů a do snížení emisí kotelny. V Přerově pak došlo úpravám sklepů pro lepší podmínky ležení piva. „Celkově se jednalo o investici za zhruba sto milionů korun,“ podotkl Tomáš Pluháček s tím, že pivovary se kvůli proměně stylu konzumace piva více zaměřily také na balení piva do přepravek či patnáctilitrových soudků.

Birell mění svoji recepturu. Po třiceti letech

Publikováno:před 2 letyZdroj:Vitalia.czAutor:Kateřina ČepelíkováRadegast

Nealkoholická piva jsou na vzestupu, už se nepijí jen když potřebujete někoho odvézt autem, ale i proto, že se velmi blíží chuti klasického piva. Tak jako nová receptura pro Birell Světlý.

„Svět kolem nás se mění a dynamicky se mění i životní styl. Stále více lidí vyznává aktivní přístup k životu. S tím souvisí i postupný nárůst spotřeby nealkoholických nápojů, včetně nealkoholického piva. Například ve Španělsku představují tržby za nealkoholické pivo již 18 % celkových tržeb za pivo. Odborníci předpokládají v příštích pěti letech nárůst celkové světové spotřeby nealkoholického piva o více než 7 %,“ říká Lenka Trvalcová, manažerka značky Birell. A to byl i jeden z důvodů, proč loni touto dobou přišla česká značka Birell se dvěma novými nealko pivy (Birell Za studena chmelený i Birell stylu IPA) a proč letos upravuje recepturu Birellu Světlý.

Proč má Birell Světlý novou recepturu
Letos se Plzeňský Prazdroj rozhodl zareagovat na měnící se preference českých pivařů a změnil recepturu nejprodávanější varianty – Birellu Světlého. Čeští pivaři dnes totiž více než dříve dávají přednost chuťově plným, zajímavým pivům. Nová receptura má přiblížit populární variantu Birell Světlý ještě více chuti klasického českého piva.

„Lidé si dnes chtějí pivo především vychutnat. Bez ohledu na stupňovitost nebo obsah alkoholu očekávají, že se stane příjemnou součástí posezení s přáteli. Pivo se stává tématem jejich hovoru, vnímají rozdíly, dokážou ocenit jednotlivé chutě i celkový dojem. Proto jsme se rozhodli v tomto duchu vylepšit i naše nealkoholické pivo. Vyzkoušeli jsme řadu možností, jak udělat Birell zajímavější, celkově bohatší. Jsme přesvědčeni, že pivo, které jsme uvařili, uspokojí i ty největší pivní fajnšmekry,“ vysvětluje Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje.

V čem se nový Birell liší od předchozího?
I v nové receptuře sládci používají desítkami let prověřené unikátní kvasnice, které stojí za skutečně pivní chutí Birellu. Ty tvoří během procesu kvašení a zrání jen velmi nízké množství alkoholu, a přitom produkují chuťově důležité látky, stejné jako při výrobě alkoholických piv.

Nový Birell Světlý je ale celkově bohatší, má tmavší barvu a plnou sladovou chuť s tóny karamelu. Přitom si ponechává velmi dobrou pitelnost. Sládci přidali ke sladu plzeňskému i slady karamelový a barevný, což obohatilo chuť a zároveň přispělo k plnější zlaté barvě nového Birellu. Přidáním chmele po skončení chmelovaru získalo pivo kromě vyšší hořkosti taky nádherné chmelové aroma.

Pozitivní vliv na plnost chuti a celkový zážitek z napití má i nový způsob rmutování, díky kterému se do piva dostává více chuťově významných látek. Nový Birell se proto svou chutí, vzhledem i aroma ještě více přiblížil dobrým alkoholickým pivům plzeňského typu.

Na novém Birellu se podílel i autor původní receptury
Vylepšená receptura je výsledkem spolupráce sládků Plzeňského Prazdroje – autora původní receptury Iva Kaňáka, dnes ředitele Pivovaru Radegast, sládka Tomáše Pokorného, který má v Plzeňském Prazdroji na starosti inovace, a nošovického sládka Petra Kwaczka.

ŽENY VAŘÍ PIVO – Nataša Rousková

Publikováno:před 2 letyZdroj:Life4you.czZubr

Nataša Rousková je nejúspěšnější česká sládková, na kontě má víc než stovku ocenění z nejrůznějších pivních soutěží. A to nejen v Česku, ale i v zahraničí. Vystudovala potravinářskou fakultu VŠCHT, původně se ale chtěla věnovat kosmetice. „Jenže teprve když jsem v rámci povinného kolečka po různých katedrách přišla na kvasnou chemii, cítila jsem tam hluboké znalosti, ob– rovskou profesionalitu a pochopila jsem, že české pivovarnictví má ve světě největší renomé. Řekla jsem si, proč jet studovat parfémy do Francie, když můžu v Čechách studovat pivo,“ vzpomíná na své začátky. Hodně ji ovlivnila profesorka Basařová, kterou uznával celý pivovarnický svět. „Její přednášky byly hrozně zajímavé, měla totiž zkušenosti z provozu i znalosti z výzkumu, navíc ji uznávali odborníci z celého světa.“

Do pivovaru Zubr nastoupila Nataša po mateřské v roce 1993 a už v něm zů- stala po celý svůj profesní život. Zubr vyrábí výhradně spodně kvašená piva klasickým způsobem podle tradičních receptur.

Na český ležák je patřičně hrdá. Neobává se, že by zásluhou nových piv- ních stylů, které přinášejí minipivovary, ztratil u českých pivařů na atraktivitě.

„Myslím, že u nás bude stále převládat český ležák, ale i mezi minipivovary budou časem stálice, které budou lidi vyhledávat právě proto, že jim chutná právě jejich styl.“ Sama dává přednost tradiční české klasice, ale neodmítá ani jiné styly piv, jen u nich postrádá pitelnost. „Já si chci u piva příjemně posedět a proklábosit celý večer,“ říká Nataša a vysvětluje, proč je pitelnost piva důležitá. „Když je harmonie mezi plností, alkoholem, hořkostí i sladko– stí, pak vám to do sebe zapadne jako puzzle a vznikne ta krásná lahodná sametová chuť, která vás vybídne, abyste si dali ještě jedno další. Hospoda a její přátelská atmosféra je pro české pivní prostředí důležitá, proto doufám, že nám tu pivní česká kultura zůstane, až se vypořádáme s koronavirem, byla by strašná škoda, aby se lidi nescházeli s přáteli a nepovídali si u piva.“

Pivovary CZ Group v dubnu zdraží půllitr sudového piva o korunu

Publikováno:před 2 letyZdroj:České novinyAutor:ČTKLitovel

O jednu korunu zdraží v dubnu půllitr čepovaného piva společnost Pivovary CZ Group, která sdružuje pivovary v Litovli, Přerově a Hanušovicích. Zvýšení cen sudového piva zhruba o šest až sedm procent souvisí s výrazným nárůstem cen vstupních surovin, energií či obalových materiálů. Novinářům to dnes řekl obchodní ředitel společnosti Pivovary CZ Group Tomáš Konečný.

Pivovary Zubr, Holba a Litovel podle Konečného nechtějí slevit z kvality používaných surovin a výrobního postupu, proto se rozhodly promítnout část prudce rostoucích nákladů do ceny piva. "Od 19. dubna upravíme ceny čepovaného piva. U tankového a sudového piva dojde ke zvýšení ceny o jednu korunu na půllitr," uvedl Konečný, podle kterého růst nákladů je výrazně vyšší než chystaná úprava cen.

Pivovary v Litovli, Přerově a Hanušovicích naposledy zvyšovaly ceny lahvového a sudového piva loni na podzim po zhruba dvouleté pauze. Výrobně-technický ředitel Pivovarů CZ Group Tomáš Pluháček novinářům řekl, že zatímco inflace se pohybuje kolem 11 procent, tak například náklady pivovaru na energie vzrostly o 60 až 80 procent, přičemž lze očekávat jejich další růst.

Průběžně zvyšují ceny piva i ostatní pivovary. Plzeňský Prazdroj, největší český pivovar, zdraží od dubna půllitr čepovaného piva o jednu korunu. Půjde o všechny značky, tedy Pilsner Urquell, Radegast, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Birell v sudech a tancích. Ceny lahvového a plechovkového piva se nezmění.

Společnost Pivovary CZ Group, která od loňského roku sdružuje pivovary Zubr, Litovel a Holba, loni zvýšila prodej piva o deset procent na 727.000 hektolitrů. Za rokem 2019, kdy situaci na trhu ještě neovlivnila pandemie koronaviru, loňský výstav zaostával o necelá tři procenta. O více než devět procent loni vzrostl výstav Pivovaru Holba, Pivovar Litovel vykázal pětiprocentní růst a Pivovar Zubr udržel produkci piva na úrovni roku 2020.

Vepřové hody v pivovaru Velké Popovice se zabijačkovými specialitami

Publikováno:před 2 letyZdroj:Večerní PrahaVelké Popovice

Jedinečnou příležitost zažít autentickou atmosféru, vůně a chutě tradiční zábavy našich předků nabídnou Vepřové hody v pivovaru Velké Popovice. Jedenáctý ročník oblíbené akce se koná v sobotu 9. dubna od 10 do 16 hodin v pivovarském parku. Nenechte si ujít neodolatelné speciality, zpestřené prohlídky pivovaru a jízdu retro vlakem, který vás z pražského Hlavního nádraží doveze rovnou do Velkých Popovic.

Zruční mistři řezníci připraví jitrnice, prejty, polévky, tlačenku, guláš, škvarky a další nejen zabijačkové dobroty. O příjemnou náladu se postará živá muzika a čepované poctivé pivo Velkopopovický Kozel světlý a černý. Připravena je ukázka stáčení a prodej piva Mistrův ležák a Velkopopovický Kozel Černý v patentních lahvích. Během hodů můžete navštívit prohlídku pivovaru se školou čepování a ochutnávkou Volby sládků – pivem polotmavý ležák Popeleční Benedict. A samozřejmě nebude chybět živý maskot pivovaru, kozel Olda. Vstupenky na prohlídky zakoupíte: tickets.prazdroj.cz/prohlidka-pivovaru

Chcete-li si dopřát ještě intenzivnější výletní zážitek, vydejte se do pivovaru Velké Popovice motoráčkem Kozel expres – z Hlavního nádraží v Praze vyjede v sobotu 9. dubna v 10:15 hodin. Během hodinové jízdy se pokocháte malebnou krajinou, kterou si užijete také při příjemné desetiminutové procházce do pivovarského parku na vepřové hody. Zpět do Prahy vás vlak odveze v 16:45 hodin. Jízdenky na Kozel expres zakoupíte na: tickets.prazdroj.cz/inshop/scripts/shop

A pokud to do Velkých Popovic nestihnete na vepřové hody, nevadí. Od začátku dubna budou opět přístupné každodenní prohlídky pivovaru Velké Popovice a škola čepování piva. Za poznáním pozoruhodné historie i současnosti pivovaru, který byl založen už v roce 1874, se tak můžete vydat ve vámi vybraném termínu.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.25.04.2024 07:1810.660/10.660