Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Birell s novou příchutí: Jablko se zázvorem a heřmánkem

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápoje

Řada nápojů Birell Botanicals se rozšiřuje o příchuť Jablko se zázvorem a heřmánkem. Milovníkům přírodního osvěžení tak přináší unikátní kombinaci chuti ovoce s jemnou hořkostí a osobitým aroma pečlivě vybraných ingrediencí. Doplňuje dvě stávající podmanivé příchutě – Bezový květ s citronem a tymiánem a Zelený čaj s jasmínem a bergamotem. Jedinečnou postupně se rozvíjející chuť získávají všechny tři příchutě během 19denního procesu zrání.

Každá plechovka této neodolatelné novinky nabízí osvěžující kombinaci nasládlé chuti jablka a příjemně výrazného zázvoru, kterou harmonicky doplňuje heřmánek. Jejich mix přináší neobyčejný zážitek všem, kteří si rádi vychutnají dobré pití s originálními chuťovými kombinacemi. Nápoj se připravuje tradičním pivovarnickým postupem za použití unikátních kvasinek Birell a nejjemnějších odrůd chmele, rostlin a ovocných šťáv.

„Těší nás, že lidé čím dál častěji dávají přednost odlehčené variantě nealkoholických nápojů před přeslazenými sycenými limonádami,“ říká Veronika Hořáková, manažerka značky Birell a dodává: „Birell Botanicals získává svou osobitou postupně se rozvíjející chuť během 19denního procesu zrání, kdy se o něj starají sládci se stejnou péčí jako o ta nejlepší piva. Ovlivňuje ji i specificky namíchaný poměr ingrediencí, které jsou navíc přidávány v různém skupenství – od sušených, přes extrakty až po přírodní aromata.“

Birell Botanicals reaguje na současný trend zdravého životního stylu a jeho chuť je typická pozvolným vynikáním jednotlivých ingrediencí, které se do nápoje přidávají postupně během varného procesu. Čistě přírodní nápoj poslouží jako příjemné osvěžení během náročného dne v práci i při zasloužené chvíli odpočinku. Navíc je díky nižší koncentraci obsaženého cukru než u podobných sladkých nealkoholických nápojů a limonád skvělou volbou i pro ty, kteří si hlídají svůj jídelníček.

Vyzkoušejte toto chutné osvěžení plné přírodních ingrediencí. Birell Botanicals Jablko se zázvorem a heřmánkem lze zakoupit v praktické plechovce o objemu 400 ml. K dostání je v běžné maloobchodní síti za doporučenou prodejní cenu 19,90 Kč.

Krnovský pivovar je mezi pěti nejlepšími v republice, zhodnotili porotci soutěží

Publikováno:před měsícemZdroj:Bruntálský deníkAutor:Gabriela MathiasováNachmelená Opice

Pivo z krnovského pivovaru Nachmelená opice chutnalo české i mezinárodní porotě složené z degustátorů a sládků. Pivovar podle nich patří k pěti nejlepším v České republice.

Krnovský pivovar Nachmelená opice získal další ocenění v degustační soutěži České a moravské pivní koruny a v soutěži Draft Beer Awards. Krnovští pivovarníci v konkurenci 84 pivovarů patřili k nejúspěšnějším.

Pouze pět českých pivovarů dostalo cenu v obou soutěžích zároveň. Krnovský pivovar byl mezi nimi. Kromě Nachmelené opice patří k nejlepším i pivovar Matuška, pivovar Mazák, pivovar Primátor a Krkonošský Medvěd.

„V degustační soutěži České a moravské pivní koruny se hodnotí pivovar jako celek. To znamená, že vzorky mezi sebou nesoutěží, ale každý vzorek musí projít dvěma koly hodnocení,“ vysvětlil sládek pivovaru Nachmelená opice Michal Kuřec.

Pokud projde nadpoloviční většina vzorků daného pivovaru, pak pivovar získává Zlatou korunu. Což byl případ Nachmelené opice. A kdo vzorky hodnotí?

„Hodnotitelé byli z řad sládků a odborníků z České republiky. Stejným způsobem pak hodnotí piva i mezinárodní porota, kde zasedla opravdová degustatorská esa z Německa, Británie, Belgie, Itálie,“ uvedl Michal Kuřec.

Mezinárodní porota udělila devíti českým pivovarům a jejich nejlepším pivům ceny Golden Bohemia.

„Českou a mezinárodní pivní korunu zároveň získalo jen pět pivovarů. Jsme hrdí, pyšní, zůstáváme pokorní a jedeme dál,“ reagoval na ocenění Michal Sládek.

Soutěž pořádal letos potřetí časopis Pivo, Bier & Ale. Oceněné pivovary převzaly diplomy v Tereziánském sále Břevnovského kláštera.

„Je třeba dělat vše pro to, aby pivo ztratilo pověst nápoje IV. cenové skupiny,“ uvedl šéfredaktor časopisu Pavel Borowiec při slavnostním předávání cen.

„Nachmelená opice je ze Slezska,“ připomněli na sociální síti fanoušci krnovského pivovaru, protože název této soutěže Slezsko opomíjí. Uvidíme, zda se organizátoři tuto připomínku vyrovnají v příštím ročníku.

Krnovský pivovar sbírá ceny každoročně. Před rokem například uspěl v největší degustační soutěži minipivovarů ve střední Evropě Jarní cena českých sládků. Zde získal bronz se svým velikonočním speciálem Easter Stout 12%.

Skupina Heineken v Česku zvýšila výrobu piva o 100 tisíc hektolitrů

Publikováno:před měsícemZdroj:Novinky.czAutor:ČTK

Skupina Heineken Česká republika ve čtvrtek uvedla, že v loňském roce meziročně vyrobila o zhruba 100 tisíc hektolitrů piva více, celkem 2,4 miliónu hektolitrů. Vedle toho zaznamenala meziroční nárůst vývozu o 7 miliónů lahví piva. Do skupiny patří pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno.

Export značky Krušovice oproti loňskému roku vzrostl o 22 procent. „Mám radost zejména z růstu naší mezinárodní značky Krušovice,” řekl k tomu šéf českého Heinekenu Nikolay Mladenov.

„Jsem rád i za to, že jsou lidé zvědaví, jak to v našich pivovarech vypadá, a chtějí se dozvědět, jak se nejpopulárnější český nápoj krok za krokem vyrábí,“ dodal Mladenov. Meziroční nárůst účastníků exkurzí dosáhl téměř 40 procent.

Budějovický Budvar instaloval nový plnič plechovek

Publikováno:před měsícemZdroj:Regionální novinyBudvar

Pivovar Budějovický Budvar dnes uvedl do zkušebního provozu nový plnič plechovek. Kapacita stáčírny plechovek se tím zvýšila o 55% ze 16 000 plechovek na 25 000 plechovek za hodinu. Součástí nového plniče je automatický systém pro odběr vzorků, které průběžně vyhodnocuje oddělení řízení jakosti. Kromě plniče plechovek bylo na lince nutné vyměnit také průtokový pastér, mycí zařízení a uzavíračku za zařízení s vyšším výkonem. Nově bude instalován také automatický zásobník víček, což výrazně ulehčí fyzickou práci obsluze linky. Veškeré práce včetně demontáže původních strojů byly provedeny za tři týdny. Hodnota investice je asi 40 mil. Kč a dodavatelem německá firma KHS Dortmund.

"K výměně plniče jsme přistoupili kvůli dynamickému růstu poptávky po našem pivu v plechu. V roce 2013 jsme v plechovkách prodali 147 000 hektolitrů a loni to bylo téměř 300 000 hektolitrů," říká Adam Brož, sládek Budějovického Budvaru. V současné době stáčí Budějovický Budvar do plechovek pět druhů piva. Asi 1/3 objemu se prodává v tuzemsku.

Zvýšení kapacity stáčírny plechovek je součástí rozvojového plánu podniku, který byl zahájen v roce 2015. Poptávka po budvarském pivu stále převyšuje hranici výrobní kapacity. V roce 2018 uvede pivovar do provozu plně automatizované logistické centrum a dokončí stavbu ležáckých sklepů. Navíc letos začnou další dvě velké stavby - jednak budova cylindrokonických tanků (nádob určených pro hlavní kvašení piva), jednak objekt pro instalaci další linky na plnění lahví. V dalších letech bude rozšiřování výroby završeno výstavbou nové varny. Po dokončení všech investic bude mít pivovar roční výstav dva miliony hektolitrů. Celková hodnota investic budou asi dvě miliardy Kč.

Česká divize pivovaru Heineken navýšila výrobu, dařil se export Krušovic

Publikováno:před měsícemZdroj:E15.czAutor:ČTKKrušovice

České pivovary skupiny Heineken loni meziročně vyrobily o zhruba sto tisíc hektolitrů piva a dalších nápojů více, výroba vzrostla na 2,4 milionu hektolitrů. Do skupiny patří na českém trhu tři pivovary - Krušovice, Velké Březno a Starobrno. Společnost je v objemu výroby na českém trhu třetí za skupinou Plzeňského Prazdroje a Pivovary Staropramen. Firmě se zvýšil export do zahraničí o více než sedm milionů lahví piva.

"Opět se nám podařilo navýšit tržní podíl na domácím trhu, kde nám rostly objemy prodejů většiny našich strategických značek. Byli jsme také úspěšní v exportu a mám radost zejména z růstu naší mezinárodní značky Krušovice," uvedl generální ředitel Heineken ČR Nikolay Mladenov. Celosvětový export Krušovic tak loni meziročně vzrostl o 22 procent, absolutní údaje firma neuvedla. Krušovice jsou od roku 2016 v osmici světových největších mezinárodních značek skupiny. Krušovice se vyváží do Evropy, Asie i Ameriky. Mezinárodní portfolio skupiny pod značkami Heineken, Desperado, Zlatý bažant a pak ciderů rostlo podle firmy v desítkách procent.

Jenom pivovar Starobrno loni uvařil rekordních 1,25 milionu hektolitrů piva. Je to nejvyšší výstav za více než 140 let existence pivovaru, řekl již dříve ČTK ředitel a vrchní sládek pivovaru Ondřej Koucký. Pivovar se blíží své maximální kapacitě, která je nyní 1,5 milionu hektolitrů. Loni společnost do všech tří pivovarů investovala skoro 100 milionů korun, skoro pět milionů korun dala firma na obměnu strojních zařízení ve Velkém Březně. Necelých devět milionů pak do nových přetlačných tanků v Pivovaru Starobrno, kde zahájila práce na renovaci chladicího systému za zhruba 40 milionů korun. V Krušovicích pak rekonstruovala úpravnu vody za necelých 26 milionů korun. "Další a zároveň největší investicí loňského roku bylo dokončení stavby distribučního centra přímo v areálu pivovaru Velké Březno, které vyšlo na téměř 50 milionů korun," dodala společnost. Údaje o loňském ani předloňském hospodaření společnost zatím oficiálně ve veřejné Sbírce listin nezveřejnila, poslední údaje v ní jsou za rok 2015.

Národ pivařů nezklamal! Na velkopopovických Ladovských hodech to žilo navzdory mrazu

Publikováno:před měsícemZdroj:Náš regionAutor:Bohumil BrejžekVelké Popovice

Přes mrazivé počasí ovládly v sobotu 3. března nádvoří velkopopovického pivovaru již tradiční Ladovské vepřové hody s bohatým doprovodným programem.

Přímo z Plzně přijela bednářská parta Plzeňského prazdroje, která jako poslední pivovarská parta vyrábí dubové sudy a kádě tradičním způsobem, dále bylo k vidění bourání prasete v provedení řeznického mistra Tomáše Hudery, jehož kolega Michal Kovařík zase ukázal, jak se jelita a jitrnice plní. Nechyběla parta řezníků z Vojenic, uzenář Arnošta Dvořák či mistr škvarkař Radomír Sekyra.

Samozřejmě, že se především ochutnávalo a to jak vepřové pochoutky, tak lahodný velkopopovický kozel. Snědlo se přes dva tisíce jitrnic a jelit, také koblihy, koláče, štrúdly a vypilo devět sudů piva. Kdo si prohlédl pivovar i zevnitř, určitě neprohloupil, mohl si tam za dozoru pivovarského odborníka načepovat pivo sám. A samozřejmě, že byl přitom i maskot pivovaru, šestiletý kozel Olda i dva malí kozlíci.

V dubnu se půjde po Stezce barona Ringhoffera
Jednalo se o první akci pivovaru v tomto roce, po níž budou následovat další. Ještě před červnovým velkým Dnem kozla, jinak slavnostech piva Velkopopovický kozel a pivovaru, to bude 21. dubna Pochod krajinou barona Ringhoffera. Na dvacetikilometrovou trasu romantickou krajinou Velkopopovicka a Kamenicka se bude jako vždy vyrážet z nádraží v Mirošovicích a jeho součástí bude i zastávka ve velkopopovickém pivovaru na nefiltrovaného Kozla.

Předtím se ale projdete z Mirošovic kolem Štičího rybníku a Lomnického potoka k zastávce na stezce v Dolní Lomnici nazvané Tvář Ringhofferovy krajiny a další zastávce Lesní studny. Z Velkých Popovic pak budete pokračovat dál až do Kamenice a Kostelce u Křížků.

Někdejší největší pivovar ve střední Evropě získá novou tvář

Publikováno:před měsícemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Martina Marečková

● Investiční skupina Penta plánuje zahájit výstavbu projektu Nuselský pivovar v Praze v druhé polovině příštího roku.
● Architektonický návrh rekonstrukce památkově chráněného objektu zpracuje ateliér CMC architects.
● Nové bytové domy na čtyřhektarovém území nakreslí studio Chybík + Krištof.

Svého času stál v pražských Nuslích největší průmyslový pivovar ve střední Evropě. Pivo se v něm už dávno nevaří, celý areál je dnes zdevastovaný, ale na obzoru je už rekonstrukce památkově chráněných budov. Investiční skupina Penta vybrala architekty, kteří se úkolu zhostí. Je jím ateliér CMC architects v čele s architektem Davidem Chisholmem.

"U soutěže na historickou část jsme lovili mezi architekty, kteří mají zkušenosti s rekonstrukcí historických objektů a dobré reakce veřejnosti," řekl David Musil, jenž má ve společnosti Penta Real Estate na starosti rezidenční projekty. CMC architects stojí za konceptem oceňované konverze budovy pivovarské spilky v Praze-Holešovicích, v němž vznikly loftové byty.

Penta na projekt Nuselský pivovar organizovala dvě architektonické soutěže, do kterých přizvala vybrané ateliéry. První z nich se týkala již zmiňované rekonstrukce někdejšího pivovaru a druhá novostaveb. V té uspělo brněnské studio Chybík+Krištof.

Miliardy do brownfieldů
Penta patří mezi největší vlastníky lukrativních brownfieldů v Praze. V areálu po někdejší továrně na letecké motory Waltrovka v Jinonicích společnost Marka Dospivy postupně investovala kolem pěti miliard korun do výstavby kanceláří a bydlení. Ve Waltrovce zbývá prodat asi 200 bytů. Příští rok se může Penta plně pustit do projektu Nuselský pivovar, jehož náklady odhaduje na dvě miliardy.

V území ohraničeném ulicemi Křesomyslova, Závišova a Bělehradská má převažovat bydlení, doplňkově kanceláře, obchody a služby pro budoucí rezidenty. Na možnost pronájmu originálních kanceláří v historických budovách se podle developera ptají některé firmy už dnes.

Podle dnešních odhadů by na pozemcích mohlo vzniknout 400−450 bytů, převážně v novostavbách. V historických objektech má být vedle kanceláří i restaurace a loftové bydlení. "Jedinečnost a genius loci tohoto místa jsou patrné," uvedl Rudolf Vacek, ředitel developmentu v Penta Real Estate.

Penta plánuje v areálu paralelně zahájit rekonstrukci památkově chráněných budov i výstavbu nové části. Také s ohledem na to, aby budoucí obyvatele domů neobtěžoval hluk a prach ze staveniště.

Stavby, na něž se nevztahuje památková ochrana, čeká demolice. "Územní rozhodnutí bychom v optimistickém scénáři rádi získali na přelomu let 2018 a 2019, pak bychom plynule navázali stavebním povolením," sdělil Vacek. "V druhé polovině příštího roku bychom chtěli zahájit výstavbu," dodal. Pokud vše půjde bez komplikací, stavební ruch v areálu pivovaru by mohl skončit za dva až tři roky. Rekonstrukce historických objektů, které pocházejí z konce 17. století, ale investory často něčím překvapí, a proto těžko předjímat.

Území se zpřístupní širší veřejnosti
V areálu dnes fungují sklady, hudební zkušebny či paintballová herna. Vlastník z pronájmu části budov hradí nezbytnou údržbu nemovitostí a ostrahu. "Areál má čtyři hektary a dnes je zavřený. Stejně jako u jiných brownfieldů bychom chtěli oblast otevřít," řekl Vacek.

"Nebudeme tu vytvářet žádné luxusní ghetto," doplnil Musil. Penta by ráda získala do území dobrou restauraci, která by lákala lidi z široka daleka, podobně jako například Wine Food Market na Smíchově.

V historických domech vznikne atypické bydlení. Dům má na šířku jen čtyři metry, a byty v nich proto budou mít dvě až tři patra. Jejich cena vzhledem k lokalitě širšího centra Prahy podle Musila "určitě nebude nízká". K atraktivitě budoucí obytné čtvrti přispěje i to, že nedaleko odsud na náměstí Bratří Synků se plánuje otevření nové stanice metra trasy D.

Penta také v rámci takzvané participace představí projekt občanům Prahy 4. Ti budou moct vyjádřit své podněty k plánované zástavbě a investor s nimi prý bude pracovat.

Mezi další miliardové realitní projekty skupiny Penta patří přestavba okolí Masarykova nádraží či výstavba kanceláří a bytů u hlavního nádraží v centru Prahy.

Pivovary Topvar se přejmenovaly na Plzeňský Prazdroj Slovensko

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápoje

Zásadný míľnik pre Pivovary Topvar. Spoločnosť od dnešného dňa mení názov na Plzeňský Prazdroj Slovensko. Nový názov odzrkadľuje hodnoty tradície, kvality, starostlivosti a vášne pre pivo, ktoré sú jej vlastné. Zároveň lepšie vyjadruje ponuku jej pivných značiek, ktoré sú u spotrebiteľov široko obľúbené. Významný hráč na slovenskom pivnom trhu zároveň zdôrazňuje, že nechystá žiadne významné zmeny svojho fungovania.

Mení sa názov spoločnosti, všetky ostatné údaje a aspekty podnikania zostávajú bez zmeny. „Naša spoločnosť má na slovenskom trhu významnú pozíciu, ktorá vychádza z umu a tradície varenia piva, výnimočnej ponuky značiek i inovatívneho prístupu. Je dôležité, aby to, kým sme a na čo sme hrdí, vyjadroval aj názov našej spoločnosti,“ vysvetlil Martin Grygařík, obchodný riaditeľ, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Pôvodný názov bol so spoločnosťou, ktorá dnes zamestnáva už viac ako 650 ľudí, spätý viac ako 10 rokov. Premenovaním nadviaže Plzeňský Prazdroj Slovensko na úzku spoluprácu s Plzeňským Prazdrojom v Čechách, s ktorým ho okrem portfólia ponúkaných pív spája aj úzka spolupráca a nadštandardné kolegiálne vzťahy. „Taktiež chceme potvrdiť našu rolu v budovaní pivnej kategórie na Slovensku. Našou dlhodobou ambíciou je samozrejme prvenstvo v postavení na trhu,“ prezrádza Grygařík. Ako dodal, dlhodobou snahou spoločnosti je stabilizovať a rozvíjať najmä oblasť predaja piva v pohostinstvách a reštauráciách a zamerať sa na to, aby milovníci piva pili ležiaky prémiových značiek.

Pivovar Šariš reprezentuje vysokú kvalitu a znalosti hrdých slovenských sládkov.

Jeden z najmodernejších pivovarov na Slovensku, Pivovar Šariš vo Veľkom Šariši, zohráva dôležitú úlohu nielen v rámci Slovenska, ale aj ako súčasť skupiny Asahi Breweries Europe. Pivovar Šariš je hrdým domovom a výrobným miestom piva Šariš, ktoré oslávilo v uplynulom roku 50. výročie svojho vzniku a teší sa obľube spotrebiteľov na Slovensku. Plzeňský Prazdroj Slovensko bude aj naďalej rozvíjať pivovar Šariš a značku Šariš a naplno využívať znalosti pivovarníkov a výrobné kapacity pivovaru pre naplnenie očakávaní spotrebiteľov.

Spoločnosť chce v komunikácii značky Šariš pokračovať predovšetkým zameraním sa na zdôraznenie kvality, ktorú začala v rámci kampane Šariš Zlatá 12. „Budeme naďalej rozvíjať 50-ročnú tradíciu piva Šariš. Veríme, že má potenciál osloviť stále širšiu základňu slovenských milovníkov piva,“ doplnil Ján Čerkala, manažér závodu, Pivovar Šariš.

Obliba piva mezi ženami nadále roste

Publikováno:před měsícemAutor:Marek Vomočil

Pivo je pro ženy v Česku stále atraktivnějším nápojem. Meziročně vzrostla skupina žen, které si alespoň občas pivo dopřejí, konkrétně z 57 % na 59 %. V průměru si jej dají skoro dvakrát za týden. Vyplývá to z výsledků každoročního průzkumu Pivo v české společnosti, který pro Český svaz pivovarů a sladoven připravuje Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR (CVVM).
Nositelkami vzestupného trendu jsou především ženy v nejmladší věkové kategorii 18 – 29 let, u nichž došlo k meziročnímu nárůstu o 6 %. Tři procenta přidala také skupina žen mladšího středního věku (30 – 44 let). „Mladší lidé jsou obecně otevřenější experimentům, chtějí zkoušet stále nové chutě, jejich loajalita ke značce a dokonce ani k typu piva ještě není tak vysoká jako v pozdějším věku. Pivovary na to reagují nabídkou pivních speciálů, jejichž obliba i mezi ženami stále roste,“ říká Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven. O dvě procenta meziročně narostla i skupina žen, které v situaci, kdy si nemohou dát normální pivo, sáhnou po jeho nealkoholické variantě.

Pivo je v Česku nápojem vzdělaných žen s dobrými příjmy
Novými konzumentkami piva jsou nejčastěji ženy s vyšším odborným a vysokoškolským vzděláním
a také s vyššími příjmy. „My ženy přistupujeme k výběru jídla i nápojů možná o něco sofistikovaněji než muži. Více se zajímáme nejen o složení a kvalitu, ale taky o to, co je právě tzv. trendy. V tom všem pivo dokonale obstojí, doplňuje Martina Ferencová.

Dva půllitry týdně
V průměru ženy v Česku vypijí o něco více než dva půllitry týdně. Tento ukazatel meziročně narostl jen zanedbatelně. Mírně pokles podíl žen, které si dají jeden až dva půllitry týdně, a narostl podíl těch, které vypijí méně než jeden nebo naopak více než dva půllitry za týden. „Naprostá většina žen se přirozeně drží v mezích zodpovědné konzumace, která odpovídá maximálně dvěma třetinkám piva denně. Takové množství nenaruší ani případný dietní režim. Pivo je taky ideální iontový nápoj po sportovním výkonu. Osobně považuji 10° a nealko pivo za nejlepší nápoje, které kdy lidstvo vynalezlo“, říká prof. MUDr. Jan Pirk, přední český kardiochirurg a zapálený sportovec.

Roste zájem o výrobu
Žebříčku témat spojených s pivem u žen podle studie CVVM vévodí to, jak a z čeho se pivo vyrábí
a jaké jsou jeho dopady na zdraví. Prakticky vůbec je naopak nezajímá vývoj situace na trhu piva v ČR a ani to, jaké jsou pivní trendy v zahraničí.

O průzkumu
Výzkumný projekt „Pivo v české společnosti“ probíhá v CVVM již od roku 2004. Sleduje trendy v množství a frekvenci konzumace piva v dospělé české populaci. Studie realizovaná na podzim 2017 pracovala s daty získanými od téměř tisícovky respondentů napříč jednotlivými skupinami dospělé populace v Česku. Podrobné výsledky jsou dostupné ve výzkumných zprávách CVVM: cvvm.soc.cas.cz.

Krušovice představují nový ležák K11, změnu designu a názvů piv

Publikováno:před měsícemZdroj:České nápojeKrušovice

Královský pivovar Krušovice přichází s hlavní novinkou letošního roku, a to s čepovaným ležákem K11. Světlý ležák s příjemnou hořkostí zákazníci poprvé ochutnají v březnu. Současně pivovar Krušovice přechází na nový design plechovek, skleněných lahví a PET obalů. Nové názvy produktů mají vystihnout přesnou povahu populární desítky a dvanáctky.

Hlavní novinkou Královského pivovaru Krušovice se stává ležák K11. Důvodem jeho uvedení na trh je stále rostoucí popularita jedenáctek na českém pivním trhu, a proto nesmí chybět ani v portfoliu Královského pivovaru Krušovice. K11 je světlý ležák s příjemnou hořkostí a vyšší plností vyrobený z několika druhů českých sladů, které pivu dodávají krásnou zlatavou barvu a dokonalou plnou chuť. Za správnou vyváženost nový ležák vděčí právě použitým speciálním sladům (karamelovému, pšeničnému a mnichovskému).

Název nového ležáku K11 vznikl spojením písmene K jako označení pivovaru Krušovice a číslovky 11, která vyjadřuje stupňovitost piva. Novinka s tímto originálním názvem bude k dostání pouze na čepu od března 2018. Stejně jako ostatní produkty krušovického portfolia se i K11 vyrábí z žateckého chmele.

Krušovice dále představují nové obaly svých produktů, které reagují na bohatou královskou historii značky. Celkový dojem nejvíce umocňuje použití královské pečeti. Současně dochází i k úpravě názvosloví, které vychází z přesného popisu produktu. Nejoblíbenější značku z nabídky pivovaru Krušovice si spotřebitelé vychutnají pod názvem Královská 12. „Chceme maximálně podpořit prémiové vnímání naší vlajkové lodi a tou je Královská 12. Jsme hrdí na to, že jsme jako jediný pivovar v České republice získali královskou pečeť,“ uvedl brand manager pro značku Krušovice Jiří Coufal. Přejmenování se dočkala i oblíbená desítka z portfolia pivovaru, ta nově nese název Řízná 10 díky svému jedinečnému řízu.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.04.2018 21:506.160/6.160