Historie a současnost Pivovaru Samson

Pivovar Samson, a.s., České Budějovice patří do portfolia společnosti AB InBev, která je největším světovým pivním koncernem. Mezi jeho další značky patří například Stella Artois, Corona či Foster´s. Česká republika jako pivní velmoc si v jeho portfoliu získává čím dál důležitější postavení, čemuž napomáhá investování do jejích tradičních značek, jako je právě Samson.
Zdroj:Stránky Pivovaru Samson, 2017


Více na stránkách pivovaru

Pivovaru Samson stoupl výstav, investuje 30 milionů korun

Publikováno:před měsícemZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTK

AB InBev koupila pivovar v roce 2014 od společnosti Taurus One Limited se sídlem na Kypru. ABI dosud do Samsonu investovala téměř půl miliardy korun. Samson vyváží téměř do 20 zemí, asi polovinu produkce.

Pivovar Samson v Českých Budějovicích, který patří do belgicko-brazilské společnosti AB InBev (ABI), měl loni výstav přes 91.000 hektolitrů. Meziročně vzrostl o 3000 hektolitrů. Ztráty dané koronakrizí pomohl zmírnit i vývoz, jenž stoupl o 3,5 procenta. Letos Samson investuje přes 30 milionů Kč, zmodernizuje sudovou i lahvovou linku. ČTK to řekl ředitel pivovaru Daniel Dřevikovský.

Kvůli tomu, že byly loni část roku zavřené restaurace, se snížil odbyt sudového piva v řádu několika tisíc hektolitrů. "Zaměřili jsme se proto na prodej lahvového piva a byl to krok správným směrem. Ztráty způsobené pandemií pomohl mírnit i export, který meziročně vzrostl o 3,5 procenta," uvedl ředitel. Rostoucí výstav považuje za úspěch. Při jarní koronakrizi zastavil pivovar dočasně linku na stáčení piva do sudů. Pivo ale likvidovat nemusel, asi 1500 sudů, které měl na skladě, prodal díky slevám, uvedl již dříve ředitel.

Letos pivovar zmodernizuje sudovou stáčecí linku. Zlepší i technologii chlazení. "Pro lahvovou linku pořizujeme automatickou paletizaci přepravek a kartonů a v souladu s naší dlouhodobou strategií budeme dál investovat do vybavení laboratoře či technologií pro precizní kontrolu výrobního procesu," uvedl ředitel.

Samson rovněž předělal prodejnu v areálu, kde nabízí i nepasterovaný ležák. Připravená je turistická prohlídková trasa pivovarem, vede přes historickou humnovou sladovnu a podzemím. Samson také chystá zahradní restauraci v části areálu, která přiléhá k relaxační zóně Malého jezu. Pořídí i výčepní zařízení a venkovní stánky pro své zákazníky, kteří budou pořádat venkovní akce.

V roce 2019 měl pivovar s 80 zaměstnanci tržby 98,7 milionu Kč a skončil ve ztrátě po zdanění 72,1 milionu. Ke konci roku 2019 dosáhla ztráta za všechna minulá období 357,4 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy. Letos plánuje tržby 101,9 milionu a ztrátu 71,1 milionu. Až do roku 2023 nečeká, že se ze ztráty dostane. K prosinci 2019 měl pivovar daňově uznatelnou ztrátu 303,4 milionu Kč. Vyplývá to z posudku, který vypracovala společnost KPMG.

AB InBev koupila pivovar v roce 2014 od společnosti Taurus One Limited se sídlem na Kypru. ABI dosud do Samsonu investovala téměř půl miliardy korun. Samson vyváží téměř do 20 zemí, asi polovinu produkce. Skupina AB InBev vyrábí piva Budweiser, Stella Artois, Corona, Foster's, Leffe či Löwenbräu. Na globální produkci piva se podílí téměř čtvrtinou.

Pivovar Samson rozšiřuje svou nabídku o nachmelený ležák

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Pivovar SamsonAutor:Jan Strnad,PR

Portfolio nejstaršího českobudějovického pivovaru se rozšiřuje o světlý ležák s výraznějším chmelovým aroma. Je specifický vůní Žateckého poloraného červeňáku, tedy odrůdy chmele, která je celosvětově považována za jednu z nejlepších. Již během léta bylo možné nachmelený ležák ochutnat v restauracích na čepu a po kladné odezvě od zákazníků je nyní pivo k dostání i v lahvích. Nové pivo by mohlo trvale doplnit stávající portfolio pivovaru.

„Naši zákazníci se v poslední době často ptali, zda neuvažujeme o nějakém více chmeleném pivu, tak jsme připravili novou recepturu. Není problém dodat pivu hořkost, ale uvařit pivo takové, aby mělo vůni, příjemnou hořkost a lahodný dojem po napití, to vyžaduje um a zkušenosti, které náš pan sládek využil při tvorbě receptury pro toto nové pivo z rodiny Samson,“ popisuje Daniel Dřevikovský, generální ředitel Pivovaru Samson. „Překvapením pro nás bylo, že si nový ležák velmi pochvalovaly také ženy,“ dodává.

Nachmelený ležák je na stupnici hořkosti sice o něco výše, než ostatní produkce, od ostatních ležáků se však liší především čichovými vjemy. Jeho barva se nijak nemění, bude typická pro český ležák.

„Důvodem, proč jsme zvolili odrůdu Žateckého poloraného červeňáku, je její výrazné aroma. Nechtěli jsme příliš zvyšovat hořkost, aby pivo bylo dále dobře pitelné, ale spíše se zaměřit na vůni,“ říká vrchní sládek Pivovaru Samson Radim Lavička.

Jedná se o plnosladový prémiový ležák s dokonalým řízem. Je vařený tradičním způsobem na 2 rmuty z vody z 274 metrů hluboké artézské studny. „Osobně věřím, že toto pivo si díky jedinečné chuti najde mnoho obdivovatelů mezi všemi milovníky piva,“ dodává Lavička.

Pivovar Samson, a.s. patří do portfolia Belgicko-brazilské společnosti AB InBev, která je největším světovým výrobcem piva. Mezi další značky tohoto koncernu patří například Stella Artois, Corona, Leffe či Beck´s. Samson je nejstarším českobudějovickým pivovarem a své místo původu hrdě prezentuje i na svých nových etiketách. Díky investicím AB InBev patří Samson do první ligy světových piv. Stabilně vysokou kvalitu produkce Pivovaru Samson dokazují mnohá ocenění z prestižních degustačních soutěží. Čelní příčky ve svých kategoriích získal Samson nejen opakovaně v Londýně na World Beer Awards, ale ceny si dále přivezl z Austrálie (Australian International Beer Awards), Belgie (Brussels Beer Challenge) a soutěží Pivo České republiky či z degustací českých pivních znalců v rámci První pivní extraligy.

Pivovar Samson obhájil loňská ocenění. Bodoval i se speciálem BOCK

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Pivovar SamsonAutor:Jan Strnad, PR

Pivovar Samson zažívá úspěšný měsíc. Bodoval na mezinárodní degustační soutěži World Beer Awards v Londýně a nyní slaví úspěch i na domácí půdě. Zvítězil v soutěži Golden Bohemia, kde zahraniční porota udělila Pivovaru Samson ocenění nejlepšího pivovaru v České republice. Vítězem se stal i jeho SAMSON BOCK v kategorii nejlepší světlý speciál v národní degustační soutěži České a moravské pivní koruny. Samson obhájil i loňské ocenění o nejlepší pivovar České a moravské pivní koruny 2020.

Degustace proběhla již v lednu na začátku roku. Ochutnáno bylo celkem 413 vzorků z celkem 132 pivovarů. Samson byl jedním z 27 pivovarů, kterým se podařilo uspět jak v soutěži Golden Bohemia, tak v národní soutěži České a moravské pivní koruny. V rámci druhé zmiňované soutěže zaválel i speciál SAMSON BOCK, konkrétně v kategorii nejlepší světlý speciál. Ten si letos taktéž odvezl stříbrnou medaili z Londýnské soutěže World Beer Awards 2020.
„Mám velkou radost. Ocenění od odborné poroty je pro mě i zbytek týmu motivací a potvrzením, že svou práci děláme dobře,“ říká sládek Pivovaru Samson Radim Lavička.

Národní soutěž České a moravské pivní koruny 2020 a Golden Bohemia se konaly již popáté. Pravidla soutěže zůstávají stejná a všem zúčastněným pivovarům jsou poskytnuty rovnocenné podmínky. Zahraniční komise patřila, co se odbornosti týče, pravděpodobně k nejsilnějším ze všech ročníků. Hodnotila nejenom pivní vzorky, ale také pivovary celkově. Vyhrály pouze ty pivovary, jejichž sortiment měl celkově dobré bodové ohodnocení. Mezi výherci nechyběly jak velké tradiční pivovary, tak ani minipivovary.

„Úspěch na tuzemské půdě nám dělá velkou radost. Letos se v odborné porotě v obou soutěžích sešly opravdu neuvěřitelné kapacity oboru, o to víc nás ocenění těší. V soutěži se opět blýskl i náš speciál SAMSON BOCK, za což patří velké dík všem kolegům, kteří se na jeho výrobě podílejí. BOCK sbírá jedno ocenění za druhým,“ říká generální ředitel Pivovar Samson Daniel Dřevikovský.

Původně bylo slavnostní předávání naplánováno na březen letošního roku, ovšem kvůli tehdejší pandemické situaci bylo zrušeno. Znovu bylo naplánováno na 24. září a mělo se uskutečnit v Hlavním sále Valdštejnského paláce v Praze na pozvání místopředsedy senátu Jana Horníka. Bohužel, i nynější situace kolem onemocnění COVID-19 zapříčinila zrušení akce. Organizátor soutěže Pavel Borowiec se proto rozhodl ocenění předat osobně.
Pivovar Samson, a.s. patří do portfolia Belgicko-brazilské společnosti AB InBev, která je největším světovým výrobcem piva. Mezi další značky tohoto koncernu patří například Stella Artois, Corona, Leffe či Beck´s. Samson je nejstarším českobudějovickým pivovarem a své místo původu hrdě prezentuje i na svých nových etiketách. Díky investicím AB InBev patří Samson do první ligy světových piv. Stabilně vysokou kvalitu produkce Pivovaru Samson dokazují mnohá ocenění i z dalších prestižních degustačních soutěží. Čelní příčky ve svých kategoriích získal Samson nejen opakovaně v Londýně na World Beer Awards, ale ceny si dále přivezl z Austrálie (Australian International Beer Awards), Belgie (Brussels Beer Challenge) a soutěží Pivo České republiky či z degustací českých pivních znalců v rámci První pivní extraligy

Samson potřetí v řadě na stupních vítězů

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Pivovar SamsonAutor:Anna Řeháková, PR

Samson obhájil další vítězství na prestižní světové degustační soutěži World Beer Awards v Londýně. Speciál SAMSON BOCK si odnesl stříbrnou medaili v kategorii ležák typu „Bock“. Navázal tak na loňská vítězství, kdy si z Anglie odvezl medaile hned čtyři – zlatou opět v kategorii ležák typu „Bock“ se speciálem BOCK, zlatou za nejlepší tmavý ležák i za nejlepší nealkoholické pivo České republiky a bronz v kategorii světlý ležák českého typu. Rok předtím to byly medaile dvě – zlatá a stříbrná. Opakovaný úspěch je zejména v nynější komplikované době pro pivovar radostnou událostí.

World Beer Awards (WBA) je celosvětově uznávaná mezinárodní degustační soutěž, ve které se potkávají piva z celého světa. Do poroty usedají pouze největší kapacity oboru, a proto patří ke špičce světových pivních klání.

Pivní speciály se nyní těší velké oblibě. Proto sládci oprášili recepturu speciálu BOCK ze staré historické knížky, která byla kdysi vydána ke stému výročí Pivovaru Samson. Ukázalo se, že navázat na tradici se vyplatí.

„Dbáme na vysokou kvalitu a těší nás, že si toho opakovaně všímají i pivní znalci za hranicemi České republiky. Jsme hrdí, že jsme uspěli i na mezinárodním poli. Samson sází na kvalitu a také na tradiční receptury. Modernizace pivovaru a um našich lidí jsou klíčové ingredience pro to, abychom se dlouhodobě drželi na špici českého pivovarnictví,“ dodává generální ředitel Pivovar Samson Daniel Dřevikovský.

V Londýně už piva z Pivovaru Samson dobře znají. V roce 2018 zde pivovar získal ocenění za nejlepší ležák českého typu vzniklý v České republice. Úspěšné bylo i nealkoholické Pito, které získalo stříbrnou medaili. Loni byl Samson ještě úspěšnější, kdy zazářil opět se svým speciálem SAMSON BOCK v kategorii ležák typu „Bock“ a odnesl si celosvětový titul World’s Best Lager Bock. Zlaté medaile obdržel také v kategoriích nejlepší tmavý ležák a nejlepší nealkoholické pivo České republiky. Bronzová medaile padla v kategorii světlý ležák českého typu.

„BOCK má svůj říz. Vsadili jsme na tradici a na prvotřídní suroviny. Už druhé vítězství tohoto piva jen dokazuje, že naši lidé odvádějí kontinuálně skvělou práci,“ říká sládek Pivovaru Samson, Radim Lavička.

Letos se v soutěži Pivovar Samson předvedl v novém kabátě. Koncem minulého roku totiž českobudějovické pivní portfolio prošlo obměnou a piva získala nové etikety. Vedení vsadilo na jednoduchost a styl doplněný bílým pozadím, hrdla oceněných piv hrdě ukazují své londýnské medaile.
„Stejně jako všechny pivovary, i Samson prožívá krušný rok kvůli pandemii COVID-19. Zareagovali jsme rychle a efektivně, omezili jsme výrobu sudového piva a posílili výrobu piva lahvového, což se ukázalo jako dobrý krok. Díky tomu jsme nemuseli vylévat pivo takzvaně na kanál,“ říká generální ředitel Daniel Dřevikovský.

Pivovar Samson, a.s. patří do portfolia Belgicko-brazilské společnosti AB InBev, která je největším světovým výrobcem piva. Mezi další značky tohoto koncernu patří například Stella Artois, Corona, Leffe či Beck´s. Samson je nejstarším českobudějovickým pivovarem a své místo původu hrdě prezentuje i na svých nových etiketách. Díky investicím AB InBev patří Samson do první ligy světových piv. Stabilně vysokou kvalitu produkce Pivovaru Samson dokazují mnohá ocenění i z dalších prestižních degustačních soutěží. Čelní příčky ve svých kategoriích získal Samson nejen opakovaně v Londýně na World Beer Awards, ale ceny si dále přivezl z Austrálie (Australian International Beer Awards), Belgie (Brussels Beer Challenge) a soutěží Pivo České republiky či z degustací českých pivních znalců v rámci První pivní extraligy.

Pivovar Samson prodělal přes 70 milionů korun

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Novinky.czAutor:ČTK

Pivovar Samson z Českých Budějovic, který patří do americko-belgické nadnárodní společnosti Anheuser-Busch InBev (AB InBev), loni prodělal 70,6 milionu korun. Oproti předloňskému roku byla ztráta nižší o 8,4 milionu korun. Vyplývá to z výroční zprávy ve Sbírce listin.

Ke konci roku 2019 dosáhla celková ztráta za všechna minulá období 357,4 milionu korun.
Pivovar utržil 98,7 milionu korun. Meziročně tak tržby zůstaly na zhruba stejné úrovni.

Samson měl loni výstav 88 tisíc hektolitrů, podobně jako v roce 2018. Při jarní koronavirové krizi dočasně zastavil linku na stáčení piva do sudů. Pivo ale likvidovat nemusel. Zhruba 1500 sudů, které měl na skladě, prodal díky slevám.

„Žádné pivo jsme nevylili, protože jsme byli schopni pružně reagovat, a hodně produkce jsme přesunuli do lahví,” uvedl ředitel pivovaru Daniel Dřevikovský.

Loni pivovar investoval 13 milionů korun, letos plánoval investovat 20 milionů. Investice ale na jaře zastavil kvůli koronaviru.

AB InBev koupila pivovar v roce 2014 od společnosti Taurus One Limited se sídlem na Kypru. Skupina dosud do Samsonu investovala téměř půl miliardy korun. InBev dále vyrábí piva Budweiser, Stella Artois, Leffe či Löwenbräu. Jako světová pivovarnická jednička se na globální produkci podílí téměř z jedné čtvrtiny.

AB InBev se v poslední době potýká s vysokou mírou zadlužení, která pramení z akvizice pivovarnické skupiny SABMiller, která byla do té doby světovou dvojkou.

Aby fúzi posvětily evropské antimonopolní orgány, musela se část evropských pivovarů ze skupiny SAB Miller prodat japonské společnosti Asahi. Týkalo se to například i Plzeňského Prazdroje nebo polské značky Tyskie.

Po konci omezení jsme měli největší prodeje, říká ředitel Samsonu

Publikováno:před 10 měsíciZdroj:iDNES.czAutor:Lukáš Marek

„Lidé jsou zpět v hospodách, ale kupují sudy třeba i na víkend na zahrádku,“ popisuje v rozhovoru ředitel českobudějovického pivovaru Samson Daniel Dřevikovský. Mluví i o vylepšení pivovarské prodejny nebo prohlídkách pro turisty.

Některé pivovary neměly v době zavřených hospod v souvislosti s koronavirem odbyt a musely dokonce pivo vylít do kanálů. Ta hrozba visela i nad českobudějovickým Samsonem.

„Měli jsme na skladě spoustu sudového a hrozilo, že vyprší doba jeho trvanlivosti. Nakonec jsme však nemuseli vylít ani jeden sud,“ říká spokojeně ředitel pivovaru Daniel Dřevikovský.

Co jste udělali?
Lít pivo do kanálu, to je pro pivovarníka nejsmutnější pohled. Udělali jsme raději speciální slevy a podařilo se nám ho prodat. Pro naše zákazníky to byl zajímavý bonus. A nám se to vrátilo, protože někteří díky tomu Samson po dlouhé době zkusili, zachutnal jim a teď se k nám vrací.

Kolik sudů to bylo?
Když to propuklo, na skladě jsme jich měli asi 1 500.

Ale určitě i vás musela omezení související s covidem ovlivnit?
Samozřejmě. Museli jsme přijmout celou řadu opatření a měli jsme i nařízení a striktnější pravidla od AB InBev, naší mateřské společnosti. Zaměstnanci to ale vzali úplně přirozeně a měl jsem radost, že jsou tak zodpovědní. V tu chvíli nikdo nevěděl, jak moc velké riziko to vlastně je.

Museli jste ze dne na den snížit výstav? Nebo jste řekli, přestáváme stáčet do sudů, jedeme jen do lahví?
I za běžné situace plánujeme podle toho, jakou očekáváme poptávku. Takže jsme přestali stáčet do sudů a tuto linku odstavili. Když se hospody otevřely, zase jsme ji spustili.

Jistě jste pocítili zvýšený zájem o lahvové?
Je to tak. Ale stala se i zajímavá věc. Vozíme pivo do Itálie a právě i do oblasti, která byla nejvíce zasažená. Čekali jsme, že se tam prodej zastaví, a on se naopak zvedl. Bylo to nečekané, tam jsme vůbec nevěděli, jak trh zareaguje. A bylo to zároveň i ponaučení, že všechny možnosti jsou otevřené.

A vrátili už se lidé naplno do hospod?
Jéje. V červenci jsme měli největší měsíční výstav na domácím trhu v sudech za posledních sedm let. A je také pravda, že si k nám lidé často jezdí do prodejny pro sudové, které si berou domů a pijí tam pak s přáteli na zahradě.

Protože je pivovarská prodejna více využívaná, slyšel jsem, že se ji chystáte vylepšit, je to tak?
Na letošní rok jsme měli naplánované tři projekty a mezi nimi i renovaci prodejny. Dále vytvoření pivní zahrádky v pivovaru a prohlídkovou trasu pro turisty. Situace s covidem to zkomplikovala, investiční akce dostaly stopku. Ale teď už jsou opět odblokované. Takže pracujeme na vytvoření turistické trasy a úpravě prodejny. A příští rok bychom chtěli i tu zahrádku.

Znamená to, že turisty začnete provádět ještě letos?
Trasu chceme letos připravit, ale spuštění bude asi až příští rok. Zajímavostí je, že v historickém pivovaru, kterému je letos 225 let, jsou moderní technologie. Zároveň ale zůstaly staré technologie na odstavených odděleních, což by mělo být pro návštěvníky poutavé, když jim ukážeme ten kontrast minulosti a současnosti.

O to víc by se pak hodilo mít v provozu i pivovarskou zahrádku a udržet turisty déle.
To bychom rádi, a také proto přistupujeme rovněž k proměně naší prodejny. Navíc novou atrakci chceme navázat i na lodní dopravu, která teď na Malši funguje a jedna zastávka je přímo pod pivovarem, takže by sem mohli návštěvníci jezdit i po vodě.

Nedávno jste také na lahvích změnili etikety. V minulosti vás mnozí pivaři kritizovali, že na Samsonu není poznat, že je z Budějovic. Teď už budou asi spokojení. Původ a město tam je hodně cítit. Navíc jste přidali i další zajímavosti.
Od zákazníků jsme měli hodně podnětů, ať provedeme změnu. Navíc s tím, jak jsme prošli modernizací, chtěli jsme, aby byl i design etiket čistší a měly nosnou informaci. Pro mě jako Budějčáka pak bylo důležité, aby bylo jasně vidět, odkud pivo je. Řekli jsme si, že to tam patří. Zjednodušili jsme i právovárečnický znak, přidali jsme dopředu informaci o stupňovitosti piva. A na zadní části je popis piva, aby zákazník dostal základní informaci o tom, co může v lahvi očekávat. Pro rychlou orientaci nechybí ani přehledné sdělení o alkoholu, hořkosti a barvě.

To vypadá, že se snažíte, aby se běžný spotřebitel stal tak trochu i znalcem piva. Mění se český konzument, vyzná se více?
Myslím, že podobné změny vedou k tomu, že se zákazník lépe orientuje. Provádíme v pivovaru také tréninkové degustace a hlídáme tím kvalitu piva. S panem sládkem jsme tyto degustace udělali i pro veřejnost a mělo to úžasný ohlas. Mně to zpětně ukázalo, jak na tom konzumenti jsou. I ti, kteří byli přesvědčeni, že jsou pivní odborníci, odcházeli s tím, že ještě bude potřeba potrénovat a něco se naučit. Ale myslím, že Češi začali objevovat nové styly.

Ještě jste chtěl něco dodat.
Je to trend, ale pak z prodeje zjistíme, že lidé rádi zaexperimentují, a pak se zase rádi vrátí k dobrému a tradičnímu českému ležáku. Když je dobře uvařený, je to radost.

Dá se říct, že vy jste s jedním pivem trochu vybočili – vaříte Bock, tedy silné pivo původem z Německa.
Bock se rozhodně povedl a loni získal na renomované soutěži v Londýně cenu za nejlepší bock na světě. Je to speciál, takže ho neprodáváme na objem, ale jsme za něj rádi. Hlavně měl radost pan sládek, že dostal možnost ho uvařit.

Když jsme spolu mluvili v minulosti, přál jste si, aby se Samson více čepoval takzvaně okolo komína, tedy blízko pivovaru a v Budějovicích celkově. Podařilo se to?
Skvělé bylo, že se například Samson v uplynulé sezoně čepoval na stadionu Dynama při zápasech první ligy. To byla naše největší hospoda. A jinak nám v Budějovicích za loňský rok přibylo dvanáct míst, kde se čepuje naše pivo, a dostali jsme se i úplně do centra.

A jak se vám daří v zahraničí? Tím se chci ještě vrátit k jaru a krizi spojené s epidemií koronaviru. Zmínil jste, že v Itálii byl dokonce zájem ještě větší.
Někde nám objemy poklesly, nějaké objednávky se zrušily v době nejtvrdších opatření, ale po rozvolnění se to podařilo dohnat, příkladem je Rakousko. V Polsku jsme začali s novým distributorem a tam se prodej Samsonu vyvíjí perfektně. Také myslím, že Poláci oceňují plnější chuť oproti jejich pivům.

To znamená, že jste nemuseli měnit hospodářský plán ani propouštět?
Už mám výsledky za leden až červenec a jsme na tom dokonce lépe, než byl plán. Ale vidíte, co se ve světě děje, a tak nevíme, co bude za dalších pět měsíců. O propouštění jsme neuvažovali, jen jsme dočasně raději zavřeli pivovarskou prodejnu, ta je již opět otevřená.

Upustili jste od prodeje plechovkového piva. Jeho prodej ale stoupá, nevrátíte se k tomu?
Máte pravdu, že ta čísla rostou. Za sebe ale říkám, že nejraději mám čepované, dále pivo z lahve, a to ještě lépe z vratné. Ten systém považuji za perfektní a jsem rád, že se ho u nás podařilo zachovat, ve spoustě zahraničních zemí nám to závidí. Až pak je pro mě plechovka. Má své výhody i nevýhody. My nemáme stáčecí linku, což je obří investice, ale lze to řešit externím stáčením. My trend sledujeme a přemýšlíme, zda do toho vstoupit. Já si stále myslím, že pivu více sluší skleněná lahev. Je to výborný materiál, hygienický.

Kolikrát můžete jednu lahev použít?
Probíral jsem to se skláři, pokud se s flaškou dobře zachází a je kvalitně vyrobená, může to být klidně čtyřicet otáček i více.

A ve světě, nechybí tam pro Samson plechovka ještě více?
Myslím, že českému pivu i ve světě více sluší sklo. Zákazníkovi by to mělo dát informaci, že tohle je ten kvalitní český ležák.

Jaký je letos plánovaný výstav pivovaru?
Loni to bylo 88 tisíc hektolitrů a letos bychom rádi čísla docílili opět, i přesto, jak to bylo složité. Někteří velcí hráči se totiž vrhli více do lahvového trhu a díky své síle se dostávali na dobrá místa v regálech.

Jsme hrdí na to, jak Samson chutná

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Deník.cz

S cílem vyhnout se přímému srovnání se zavedenými značkami na pivním trhu v České republice se mnozí výrobci snaží prorazit skrze netradiční a exotické pivní styly. Nejstarší pivovar v Českých Budějovicích Samson naopak již několik let sází na opačný přístup – navzdory obří konkurenci na trhu se drží tradičních receptur a spoléhá se na špičkovou kvalitu své produkce.

Umístění na nejvyšších příčkách prestižních degustačních soutěží vysokou kvalitu potvrzuje. Co stojí za skvělými výsledky piva Samson, jsme se zeptali generálního ředitele pivovaru Ing. Daniela Dřevikovského.

Z laického pohledu se může pivní trh v České republice obecně jevit jako více méně ustálen na několika dominantních značkách. Čím chcete konkurovat zavedeným hráčům v segmentu tradičních českých piv?
Základem pro rozhodnutí ohledně sortimentu pro nás byly dvě oblasti. Samson je pivovar s pozoruhodnou historií a tradicí, kterou je potřeba respektovat, a zároveň se cítíme vázáni zpětnou vazbou od našich zákazníků, jejich preferencemi. Tím pádem byl cíl jasný: zachovat původní receptury a zaměřit se na maximální kvalitu. Dnes je vidět, že se to daří.

Takový proces jistě vyžaduje nemalé investice…
Zásadní byl vstup společnosti AB InBev. Dále fakt, že jsme našli společnou řeč ohledně směřování investic do zvýšení kvality produkce. Kolegové z AB InBev vnímají tradiční způsob výroby v Pivovaru Samson jako značný potenciál pro dlouhodobý úspěšný růst firmy a díky nim jsme byli schopni realizovat naši vizi.

Můžete uvést celkovou výši investic do pivovaru?
Je to již kolem půl miliardy korun. V roce 2019 jsme modernizovali etiketovací stroj, suchou část KEG linky, investovali jsme do filtrační linky a nakoupili výčepní a chladící zařízení do nových provozoven restaurací, celkově se jednalo o investici ve výši přes 5 milionů korun. Rok 2019 pro nás byl velmi úspěšný na poli pivních soutěží, což považuji za potvrzení správného rozhodnutí o dlouhodobé strategii a směřování investic.

Na jakých soutěžích jste zabodovali?
Za jednoznačně nejvýraznější úspěch považuji triumf na prestižní degustační soutěži World Beer Awards v Londýně. Jedná se o jednu z nejvýznamnějších mezinárodních soutěží, která patří do absolutní špičky pivních klání. Tam jsme získali tři zlata a bronz. V kategorii ležák typu „Bock“ jsme dosáhli krásného celosvětového prvenství World's Best Lager Bock. Velmi si ceníme také zlaté medaile udělené našemu nealkoholickému Pitu, které zvítězilo mezi všemi českými nealko pivy. Třetím umístěním na nejvyšší příčce se v kategorii tmavých piv vařených v České republice blýskl Samson tmavý ležák. Krásným bronzem byl pak v kategorii světlý ležák českého typu vařený v České republice oceněn ležák Samson. Tato ocenění podtrhuje fakt, že Pivovar Samson v Londýně bodoval hned ve dvou ročnících po sobě v různých kategoriích, což se hned tak nějakému pivovaru nepovedlo. V minulém roce jsme také zvítězili v Národní degustační soutěži o nejlepší pivovar české a moravské pivní koruny 2019. Bronzovou medaili dále získal v rámci mezinárodní soutěže Australian International Beer Awards (AIBA) náš ležák Samson, konkrétně v kategorii ležák českého typu.

Přesuňme se do blízké budoucnosti. Jaké jsou vaše hlavní cíle pro letošní rok?
I v současné mimořádné situaci chceme oslavit výročí 225 let od založení pivovaru. Omezení plynoucí z aktuální situace nechceme zlehčovat, proto jsme dostali nápad vytvořit nový 10 pack, na kterém jsou popsány důležité milníky z historie pivovaru. Distribuce tohoto speciálního balení probíhá v obchodní síti Jednota České Budějovice. Také chceme zareagovat na veliký zájem veřejnosti a vytvořit prohlídkovou trasu v pivovaru. Ve střednědobém horizontu se ale zásady Pivovaru Samson nemění – naším cílem je nabízet pivo takové, jak ho vymysleli naši předkové a zároveň se soustředit na udržení vysoké kvality vyráběných piv. Staletími vyprecizovaný chuťový profil piva Samson je poklad, kterého si velmi ceníme a respektujeme, a o který budeme nadále s maximální starostlivostí pečovat. A v žádném případě jej nechceme a nebudeme měnit, a jakožto Budějčáci jsme hrdí na to, jak Samson chutná.

Samson oblékne nový kabát, který bude jeho kvalitnímu pivu slušet

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar SamsonAutor:Jan Strnad, PR

O kvalitě piva Samson dnes již není pochyb. Za posledních pár let pivovar Samson dosáhl až na přední příčky světových soutěží a právem si užívá své místo na výsluní. Opakovaný triumf v prestižní degustační soutěži World Beer Awards v Londýně a čím dál tím větší základna podniků, kde si lidé mohou Samson vychutnat, jsou toho důkazem. Jednou z předností nejstaršího českobudějovického pivovaru je i to, že dokáže držet krok s novými trendy. Přichází tak s novou tváří, která odráží jeho moderní charakter.

Svou znovunabytou kvalitu chce pivovar Samson odrazit i do své vnější podoby, a tak se rozhodl pro kompletní rebranding celého portfolia produktů. Lahve s pivem Samson budou zdobit nové pivní etikety, které vsází na jednoduchost a styl doplněný bílým pozadím. Zjednodušen bude také právovárečný znak. Pivovar Samson nechce zůstat pozadu ani v tomto směru.

„Nový koncept etiket odráží tradici a slávu budějovických právovárečných měšťanů a jejich piva, proto s veškerou úctou a hrdostí vracíme město České Budějovice na přední etiketu. Zároveň si myslím, že etiketa by měla být nositelem podstatných informací pro zákazníka a měla by být srozumitelná a příjemná. Nové etikety tak mají pomoct v lepší orientaci našim zákazníkům. Jejich čistota pak reprezentuje vysokou kvalitu obsahu uvnitř,“ říká Daniel Dřevikovský, generální ředitel pivovaru Samson. „Nejlepším důkazem je stejně však pivo samotné a takový důkaz máme. Na co jsme také náležitě pyšní, je náš letošní triumf. Z prestižní mezinárodní degustační soutěže WBA pořádané v Londýně jsme si letos odnesli hned tři zlaté a jednu bronzovou medaili. Na lahvích vítězných piv nyní tyto informace naleznou i naši zákazníci.“

Zajímavostí je, že lepené etikety na lahvích se sice nepoužívaly od počátku distribuce piva, jejich tradice však sahá až do konce 19. století. Doba se neustále měnila, pivovar Samson tak během svého fungování vystřídal mnoho tváří. Ta nejnovější se nechala inspirovat nastupujícími trendy v obalovém designu. Bylo tak zvoleno bílé pozadí, neboť tato barva symbolizuje čistotu. Vodoznaky, které jsou na něm umístěné, vyobrazují jeden z atributů piva – chmel. Jistých grafických úprav doznalo i logo Samson, především bylo upraveno písmeno S a úhel náklonu tak, aby působilo vyváženě. Nově je na zadních etiketách umístěna také graficky přehledná tabulka s informacemi o pivu, jako je alkohol, hořkost a barva. Celkově je design zjednodušen pro lepší identifikaci značky mezi konkurenčními lahvemi v prodejní síti.

„Nové etikety jsou čitelné, jednoduché a přehledné, tento tah je krokem vpřed. Oceňuji také, že lahve s vítěznými pivy na prestižních degustačních soutěžích mají jasný argument
o světovosti,“
říká Jiří Mikeš, bývalý prezident Rady pro reklamu a dlouholetý ředitel Asociace komunikačních agentur.
Nabídka speciálů přináší velkou konkurenci. Kromě oblíbeného nefiltrovaného ležáku jeden takový speciál vyrobil Samson loni a letos na mezinárodní soutěži s ním hned vyhrál zlatou medaili v celosvětové konkurenci piv typu BOCK. Ze stejné soutěže si odnesl ještě další tři ocenění. Nejde však jen o ocenění z oficiálních pivních klání. Oblibu si získává mezi lidmi v jižních Čechách i po celé České republice, kde postupně rozšiřuje nabídku podniků, v nichž je možné Samson vychutnat. Čepovaný Samson si lidé mohou dopřát v 14 českobudějovických hospodách a více než dvou stech restaurací po ČR.

„Špičkovou kvalitu dnes pivovar Samson může nabízet především díky investicím společnosti AB InBev, která jej v roce 2014 vzala pod svá křídla a vložila nemalé prostředky do nových moderních technologií. Pivovar velice dbá také na prvotřídní kvalitu svých surovin. Za úspěchy v neposlední řadě vděčíme také zaměstnancům, kteří svoji práci dělají poctivě a díky lásce k dobrému pivu i s nadšením,“ říká Radim Lavička, sládek pivovaru Samson.

Pivovar Samson, a.s., České Budějovice patří do portfolia pivovarnické společnosti AB InBev, která je největším světovým pivním koncernem. Mezi jeho další značky patří například Stella Artois, Corona či Beck´s. Česká republika jako pivní velmoc si v jeho portfoliu získává čím dál důležitější postavení, čemuž napomáhá investování do jejích tradičních značek,
jako je právě Samson.

Nádvoří pivovaru Samson na svatého Václava rozvibruje muzika i lahodné pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar SamsonAutor:Petra Nandrážiová, PR

Když se spojí pivovarský dvůr, významné výročí a oslava absolutní výhry na mezinárodní soutěži, vznikne událost, která potěší místní obyvatele i výletníky a příjemně naváže na akce z předchozích let. Nádvoří pivovaru Samson 28. září rozkvete Svatováclavskými slavnostmi, které odbitím desáté hodiny ranní otevřou stánky s domácími i světovými delikatesami, roztočí sudy se skvělým nefiltrovaným ležákem a pobaví poutavým doprovodným programem s kapelami nejrůznějších žánrů. Přijďte společně s pivovarem oslavit jeho vítězství na World Beer Awards v Londýně, okoštovat a zkrátka vychutnat si pořádný doušek báječného sobotního dne.

Sezona festivalů ještě neskončila, „pivní loket“ zatím není třeba odkládat. Poslední zářijovou sobotu se otevřou brány pivovaru Samson a nádvoří přivítá návštěvníky vůní grilovaného býka, francouzských klobásek, BBQ žebírek, ale také například paelou nebo mexickými tortillami. Slavnosti nabídnou pestrou paletu chutí od staročeských specialit až po mezinárodní kuchyni. Chuťovou přehlídku doprovodí čerstvý nefiltrovaný ležák Samson.

Nebude chybět ani zábavný doprovodný program. Žílami bude proudit nejen šmakovní pivo, ale i nadupaná muzika. Nejdříve si diváky podmaní kapela Lovesong orchestra, která přinese oblíbené balkánské rytmy, k posezení zahraje flašinetář Milan Binder, milovníky country potěší skupina Country Rebels CB. K vystoupením se se svým akordeonem přidá i Václav Koubek a další. Návštěvníci pak budou moci porovnat síly v nejrůznějších soutěžích s pěknými cenami, mezi nimiž budou například i lístky na fotbal SK Dynamo, se kterým od letošního roku Samson spolupracuje. Atmosféra se ponese v duchu oslav nevídaného triumfu pivovaru na mezinárodním poli. Na prestižní soutěži v Londýně totiž pivovar získal ne jednu výhru, ale hned tři zlaté v čele s celosvětovým prvenstvím za nejlepší ležák typu „Bock“ na světě.

„Název Svatováclavské slavnosti je příhodný, letos je totiž opravdu co slavit. Již podruhé se nám podařilo uspět na uznávané mezinárodní soutěži World Beer Awards v Londýně, a to grandiózně. Odnesli jsme si vítězství v kategorii tmavý ležák i zlato za nealkoholické pivo. Největší radost však mám z úžasného výsledku našeho speciálu Samson BOCK. Samson nyní opravdu patří do první ligy světových piv. Návštěvníci budou sami moci ochutnat,“ říká Daniel Dřevikovský, generální ředitel pivovaru Samson.

World Beer Awards je prestižní mezinárodní soutěž, která vybírá ta nejlepší piva v nejrůznějších kategoriích a patří k absolutní špičce pivních evropských klání. O výsledcích soutěže rozhoduje mezinárodní porota, jejíž členové z celého světa jsou kapacitami ve svém oboru.

„Program Svatováclavských slavností bude opravdu prošpikovaný tím nejlepším, co by si člověk během první podzimní soboty k jídlu, k pití a k poslechu přál. Věřím, že neopakovatelným hudebním zážitkem bude například bubenická show Tam Tam Batucada, která dvůr pivovaru doslova rozvibruje. Báječnou atmosféru však samozřejmě pomůžou dotvořit i sami návštěvníci,“ říká Štefan Oršoš z produkční společnosti Food event.

Budějovický Pivovar Samson a.s. patří do portfolia belgicko-brazilské společnosti AB InBev, která je největším světovým pivním koncernem. Mezi jeho další značky patří například Stella Artois, Corona či Foster´s. Česká republika jako pivní velmoc si v jeho portfoliu získává čím dál důležitější postavení, čemuž napomáhá investování do jejích tradičních značek, jako je právě Samson.

Pivovar Samson v Londýně potvrdil triumf. Odnesl si tři zlata a bronz

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar SamsonAutor:Jan Strnad, PR

Budějovické pivo boduje ve světových soutěžích. Po loňském úspěchu se pivovar Samson letos opět zúčastnil prestižní světové degustační soutěže World Beer Awards v Londýně.
A vyplatilo se, uspěl na plné čáře. Se svým speciálem Samson BOCK pivovar Samson zazářil v kategorii ležák typu „Bock“ a odnesl si celosvětový titul World’s Best Lager Bock. Zlaté medaile obdržel také v kategoriích nejlepší tmavý ležák a nejlepší nealkoholické pivo České republiky. Navázal
tak na úspěchy minulého roku, kdy si z Londýna odnesl zlato i stříbro.

Pivovar Samson potvrdil, že na kvalitu svého piva opravdu nedá dopustit, a patří tak do první ligy světových piv. Důkazem, že má co nabídnout, je jak široké portfolio pivovaru,
tak ocenění nikoliv jednoho, ale hned čtyř druhů jeho piva. Z prestižní soutěže WBA si totiž odnesl tři „zlaté“ a jednu „bronzovou“.

Celosvětovým vítězem se ve své kategorii stal speciál Samson BOCK. Nealkoholické Pito, které dovoluje řídit, aniž by člověk přišel o požitek z pivní chuti, zazářilo a obsadilo první místo mezi českými nealko pivy. Na nejvyšší příčce stupínku vítězů se v kategorii tmavých piv umístil i Samson ležák. Krásným bronzem pak byl v kategorii světlý ležák českého typu vařený v ČR oceněn ležák Samson.

„Moc nás těší, že se Samson vrací do povědomí Čechů a zároveň získává uznání na mezinárodním poli. Díky investicím pivovarnického koncernu AB InBev, který pivovar v roce 2014 koupil, můžeme opět přinášet stabilní vysokou kvalitu piv. Jsem velice rád, že naše opakovaná výhra v tak uznávané londýnské degustační soutěži tuto kvalitu potvrzuje,“ říká Daniel Dřevikovský, generální ředitel pivovaru Samson.

World Beer Awards je prestižní mezinárodní soutěž, která vybírá ta nejlepší piva
v nejrůznějších kategoriích a patří ke špičce pivních evropských klání. O výsledcích soutěže rozhoduje mezinárodní porota, jejíž členové z celého světa jsou kapacitami ve svém oboru.

„Protože silné ležáky se v posledních letech těší čím dál větší oblibě, a my chceme držet krok s dobou, rozhodli jsme se uvařit vlastní pivní speciál. Po dlouhém debatování, jak jinak než u piva, jsme usoudili, že bude nejlepší, když se podíváme do historie pivovaru Samson. Inspiraci jsme našli v 124 let staré knize, kterou naši předkové vydali u příležitosti tehdejšího výročí 100 let od založení našeho pivovaru. Zjistili jsme, že se u nás silný ležák typu Bock
v té době vyráběl. Z úvah pak stačilo přejít k činům a silný ležák Samson BOCK uvařit. Pan sládek se svým týmem navázal na tradici měrou vrchovatou, když se podařilo v Londýně vyhrát ocenění „Nejlepší ležák typu Bock na světě!“
dodává Daniel Dřevikovský.

Již předchozí roky byly pro pivovar velice úspěšnými. Ležák Samson loni v Londýně získal ocenění World Beer Awards za nejlepší ležák českého typu vyrobený v České republice. Nealkoholické Pito ve stejné soutěži získalo ve své kategorii stříbrnou medaili. Samson zaujal porotu také v soutěži Brussels Beer Challenge, kde minulý rok obdržel Certificate
of Excellence. Ležák Samson tentýž rok zabodoval i v soutěži českých pivních znalců První pivní extraliga. Mezi českými pivy mu porota udělila druhé místo.

Pivovar Samson, a.s., České Budějovice patří do portfolia pivovarnické společnosti AB InBev, která je největším světovým pivním koncernem. Mezi jeho další značky patří například Stella Artois, Corona či Beck´s. Česká republika jako pivní velmoc si v jeho portfoliu získává čím dál důležitější postavení, čemuž napomáhá investování do jejích tradičních značek,
jako je právě Samson.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.19.04.2021 09:3374