Historie a současnost Pivovaru Velké Březno

● 1606 – existence pivovaru potvrzena kupní smlouvou
● 1753 – Ferdinand Bonaventura hrabě Harrach staví nový dvůr a pivovar
● 1841 – panství kupuje český místodržící Karel hrabě Chotek
● 1878 – pivovar si najímají podnikatelé R. Eckelmann a W. Wolfrum
● 1896 – přeměna podniku na akciovou společnost v čele s Karlem Chotkem
● 1890-1903 – přiváží zlaté medaile ze sedmi výstav /Vídeň, Berlín, Mnichov, Teplice,.../
● 1900 – vaří 18 druhů piv / Senátor, Priessner-Urquell, Bavaria, Korunní, Březňák, Urbräu.../
● 1900 – obchodní zástupci /Berlín, Drážďany, Londýn, Kapské město, Dares-saalam,.../
● 1902 – dvorním dodavatelem s právem označení výrobku císařskou orlicí
● 1906 – registruje ochrannou známku s portrétem pana Cibicha
● 1906 – z původně výstavního pavilonu se stává slavná restaurace TIVOLI
● 1906 – z ročního výstavu téměř 80 000 hl třetinu vyváží – Evropa, USA, Afrika,J.Amerika
● 1928 – nahrazuje dřevěné kvasné nádoby betonovými
● 1930 – jako první v ČSR užívá automatický zátkovací pivovarstroj švédského systému ALKA
● 1933 – instaluje varnu z I. brněnské strojírny – dosud operující
● 1942 – dodává pivo na Saharu pro Rommelovu Afrikakorps
● 1945 – pivovar konfiskován pod národní správou
● 1948 – součástí Krušnohorských pivovarů, n.p.
● 1960 – Severočeské pivovary,n.p.
● 1992 – privatizace do Ústeckých pivovarů,a.s.
● 1998 – součástí skupiny Drinks Union, a.s.
● 2005 – stabilizován výstav kolem 250 000 hl
● 2008 – pivovar se stal součástí koncernu Heineken
Zdroj:Stránky Wikipedie, 2015


Victor Cibich
Tvář Victora Cibicha hledí z etikety velkobřezenského piva už 100 let. Poprvé se na ní objevila v roce 1906. Po roce 1945 byla zapomenuta. Logo s panem Cibichem obnovil velkobřezenský pivovar v roce 1990.

● Život pana přednosty Victora Cibicha
Victor Cibich se narodil 11. prosince 1856 v Hustopečích u Brna v domě čp. 92. Jeho vzdělání není pivovarznámo, celý život byl zřejmě drážním úředníkem, díky čemuž se často stěhoval. Oženil se 26. června 1884 v Praze s Auguste Bunzelovou. 26. října 1886 se jim narodil syn Bruno a 24. prosince 1889 syn Paul.

Ve Velkém Březně se Cibichovi trvale usadili 12. března 1891. Bydleli v prostorném bytě v budově nádraží. V roce 1901 byl Victor Cibich kontrolorem soukromé rakouské severozápadní dráhy. Mimoto provozoval v pronajatých nádražních objektech drobný obchod s uhlím. V roce 1907 zažádal Victor Cibich u obce Velké Březno o udělení domovského práva. V protokolu následného jednání obecního výboru je poprvé zaznamenána jeho funkce přednosty stanice Velké Březno.

O jeho oblíbenosti svědčí, že když ve svých 59 letech zemřel, na hřbitov se s ním přišli rozloučit členové hraběcí rodiny Chotků, úředníci a zřízenci státních drah, představitelé a členové místních spolků a korporací.

● Jak se dostal Victor Cibich na etiketu Březňáka?
Victor Cibich byl proslulý svou láskou k pivu Březňák nejen ve Velkém Březně, ale i okolí. V roce 1906 ho oslovila správní rada s nabídkou stát se tváří piva Březňák. Victor Cibich rád souhlasil. Jako protihodnotu dostal doživotní rentu 30 piv týdně, kterou si vychutnával v restauraci Tivoli ve Velkém Březně.

● Co pan Cibich jedl a čeho se také mohl napít
Specialitou tehdejší české kuchyně bylo hojné užívání česneku a hub, běžný byl zázvor. V severních Čechách se vařila polévka z chleba, vody, másla a mletého zázvoru. Často se používal mák a povidla. Hlavní částí jídelníčku byla bramborová a moučná jídla. Konzumace masa byla závislá na stavovské pozici a ekonomickém vývoji. Velmi oblíbené a módní bylo lahvové pivo, které se mimo jiné stáčelo přímo ze sudů v hospodě.
Zdroj:Stránky Pivovaru Velké Březno, 2018


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Velké Březno

Kdy:v So nebo dle dohodyObec:Velké BřeznoZdroj:Pivovar Velké Březno

Také máte rádi velkobřezenské pivo? V tom případě si vás dovolujeme pozvat na prohlídku, která vám prozradí příběh našeho pivovaru.

Co Vás čeká:
● Prohlídka všech hlavních provozů velkobřezenského pivovaru se zajímavým výkladem
● Ukázka klasické technologie vaření českého piva
● Ochutnávka velkobřezenského piva přímo v pivovaru
● Prodej značkového skla a suvenýrů

Návštěvní hodiny
Pro jednotlivce máme otevřeno každou sobotu od 14:30 na vrátnici pivovaru.
Skupiny nad 10 osob si mohou na telefonu nebo e-mailové adrese domluvit libovolný termín návštěvy.
737 224 087 josef.helebrant@heineken.com

Základní vstupné
100,- prohlídka pivovaru s výkladem cca 50 min + degustace dvou druhů piva Březňák (degustace piva platí pouze pro osoby starší 18 let)
Zlevněné vstupné
60,- prohlídka pivovaru s výkladem cca 50 min

Aktualizováno: před 4 lety

Velké Březno: pivovar, kde se trochu zastavil čas

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Turistika.cz

Velké Březno je malebná obec v polabské kotlině uprostřed přírody a pískovcových skal. Stojí tam i stejnojmenný pivovar, v němž tamní sládci vaří pivo Březňák tradičním způsobem z nejkvalitnějších surovin podle ověřených receptur nepřetržitě od roku 1753. Používají například měděnou varnu z roku 1933, v provozu je i většina otevřených kvasných kádí na spilce. A ještě jedna podstatná věc zůstává neměnná – od roku 1906 zdobí logo Březňáka tvář váženého přednosty stanice z Velkého Března, pana Viktora Cibicha, který za vyobrazení své osoby na etiketách získal doživotní rentu třiceti piv týdně. Najdeme ho na etiketách skleněných lahví i pivním skle.

Velkobřezenská piva jsou na čepu nejen v restauracích v severních Čechách, ale i v mnoha provozovnách v celé České republice.

Pivovar si návštěvníci mohou prohlédnout i na vlastní oči. Čeká je exkurze do hlavních provozů pivovaru s odborným výkladem. Těšit se mohou na ukázku klasické technologie vaření českého piva i jeho ochutnávku. Jako v jednom z mála pivovarů zde uvidí například otevřené kvasné kádě na spilce z původní červené pryskyřice.

Pravidelné exkurze se konají vždy každou sobotu od 14:30 hodin.

Objednávky se přijímají na telefonním čísle +420 548 134 134 (ve všední dny od 7:00 do 16:00 hodin) nejméně týden předem, nebo na mailu exkurze@breznak.cz. Základní vstupné s degustací činí 100,- Kč, senioři a studenti zaplatí 60,- Kč. Výklad je možný v češtině, němčině a angličtině.

Po několikaleté pauze se letos 10. září od 11:30 hodin v areálu pivovaru uskuteční Den otevřených dveří. Návštěvníci se mohou těšit na vystoupení několika populárních hudebních skupin (např. Arakain), řezbářskou show, ruční dílny, soutěže, exkurze do pivovaru nebo závěrečný ohňostroj. Vstupné se neplatí, pivo bude stát 20 korun. K cestě do pivovaru a zpět lze využít kyvadlovou dopravu z Ústí nad Labem a Děčína.

Březňák

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Rozhlas.czAutor:Martin Krsek

Dobře živený a svátečně oděný padesátník s vysokým čelem a pečlivě upraveným plnovousem si nahýbá z plného půllitru, jehož dno lehce podpírá levou rukou se zapáleným doutníkem – to je zavedená značka, kterou si už roku 1906 nechal zaregistrovat pivovar ve Velkém Březně.

Ještě před první světovou válkou tvář pivaře pomáhala prodávat pivo v zahraničí – ústecké pivo se vyváželo například do Kapského Města, do Dar Es Salaamu a také ho pily německé jednotky Afrikakorpsu.

Dodnes se etiketa neoprávněně objevuje třeba až v Kostarice a Uruguayi, což současného vlastníka příliš neznepokojuje – je to spíš sběratelská kuriozita. Stopy jihoamerické etikety se přitom dají vysledovat nejspíš k odsunutým sudetským Němcům.

Zato v původní vlasti pivař po znárodňování zmizel. Objevil se jen krátce v období Pražského jara a pak, na pouhých 14 dnů, v roce 1981. Tenkrát plánované hospodářství nějak nezvládlo zajistit dostatek etiket, ale pivo být muselo, a tak se sáhlo do zásob etiket z roku 1968.

Tajemný Dědek Victor Cibich
Úplného vzkříšení se „Dědek“, jak mu ústečtí štamgasti přezdívají, dožil až roku 1990. A marketingová legenda se dočkala i vysvětlení – tvář z etikety totiž patřila existujícímu člověku.

Na to se přitom přišlo úplnou náhodou. Když velkobřezenský pivovar v 90. letech 20. století navštívil jeden z bývalých německých obyvatel a zahlédl starou reklamní ceduli, vyřkl jméno „Cipich“ a vyprávěl, že tenhle pán za propůjčení své tváře reklamě získal od pivovaru doživotní rentu 30 piv týdně.

Jméno bylo zapsáno s ohledem na německý pravopis jako Zippich a ústečtí historici začali pátrat v archivech – jenže o panu Cipichovi ani zmínky. Až kolega ústeckého archiváře Vladimíra Kaisera, Rakušan Hans Peter Hay, narazil na stopu – mimochodem, Březňák mu moc chutnal a dal mu tedy asi správnou inspiraci. Legenda o panu Cipichovi mu uvízla v hlavě. Až ve vídeňských archivech narazil na nositele stejně znějícího jména, který sloužil jako poštmistr ve Velkém Březně, a mohl tedy jako inspirace pro etiketu sloužit.

Ani to ale ještě není konec legendy – až po dalších 15 letech napadlo historika Petra Žižkovského prozkoumat záznamy s českým přepisem stejně znějícího jména. „Dědek“ z etikety konečně dostal občanské jméno – Victor Cibich, rodák z Hustopečí u Brna, který byl přednostou železniční stanice ve Velkém Březně.

A velkobřezenský poštmistr Cibich, kterého našel rakouský historik? Ten se jmenoval Paul a byl to syn pana Victora, přednosty velkobřezenské železniční stanice.

Tradiční etiketa piva Březňák už není jen legendární obchodní značkou. Posloužila také jako doklad složitého, ale vítaného návratu historické paměti do českého pohraničí.

Na počest Victora Cibicha byla dokonce uspořádána konference historiků a pivovar dal pietně upravit opuštěný hrob manželů Cibichových ve Valtířově u Velkého Března. Paní Augusta manžela přežila o 22 let, zemřela v roce 1938. Victor Cibich na nás z etiket Březňáku shlíží dodnes.

Zlatopramen Radler 0,0 % představuje novou příchuť Brusinka a rybíz

Publikováno:před rokemZdroj:Zlatopramen.czAutor:Přemysl Šimák, PR

Značka Zlatopramen rozšiřuje i letos portfolio radlerů s obsahem 0,0 % alkoholu o příchuť Brusinka a rybíz. Nový produkt se prodává v půllitrových plechovkách, už nyní je k dostání v regálech obchodů.

Novinka Zlatopramen 0,0 % Brusinka a rybíz je stejně jako další příchutě značky z minulých let zcela bez alkoholu. Další výhodou nového produktu je samotná příchuť, kterou v kategorii radlerů spotřebitelům konkurence nenabízí. „Držíme přírodní notu našich radlerů. Brusinka je v podstatě super potravinou a výborně doplňuje naše portfolio, které díky složení a opravdu žádnému alkoholu může zaujmout i zastánce zdravého životního stylu. Krásně tak doplňuje naši řadu radlerů, které kromě ovoce obsahují také bylinky,“ řekla manažerka značky Zlatopramen Alice Divišová. Zlatopramen od začátku své existence reaguje na spotřebitelské trendy, jako je zdravý životní styl, péče o tělo i duši, a návrat k přírodě. Radler s 0,0 % alkoholu je tak vhodný při jakémkoli pohybu, sportu a všech činnostech, kdy si lidé chtějí zachovat čistou hlavu.

Do portfolia Zlatopramen radlerů 0,0 % stále patří loňská novinka Mandarinka a jasmín, dále Grapefruit a rozmarýn a Citron, bezový květ a máta. Celou řadu chuťově doplňuje Tmavá višeň, která je jako jediná vyrobena z tmavého nealkoholického piva. Všechny uvedené produkty jsou bez umělých barviv a konzervantů. Od roku 2019 Zlatopramen snížil podíl cukru ve všech svých produktech o 30 procent.

Všechny příchutě Zlatopramen Radlerů se letos představují v novém designu plechovek, který klade důraz na jejich barevnost podle druhu použitého ovoce a tím i snadnější rozpoznatelnost a orientaci v regálech obchodů. Nové plechovky zdobí i mnohem větší ilustrované obrázky ovoce, které je klíčovou složkou nápoje.

Uvedení novinky na trh provází povedená kampaň čtyř spotů „Nebuď kapku moc“ na sociálních sítích.

Zlatopramen Radler 0,0 % přichází s novou příchutí: Mandarinka s jasmínem

Publikováno:před 2 letyZdroj:ZlatopramenAutor:Dita Vašíčková, PR

Značka Zlatopramen rozšiřuje své portfolio radlerů s nulaprocentním obsahem alkoholu o novou příchuť Mandarinka a jasmín. Ta doplní řadu stávajících populárních příchutí, jako jsou například Citrón, bezový květ a máta nebo Grep a rozmarýn. Nový produkt si již mohou zákazníci zakoupit v obchodech, a to v plechu s objemem 500 ml.

Novinka Zlatopramen Radler 0,0 % Madarinka a jasmín je stejně jako další příchutě této značky zcela bez alkoholu, což tyto nápoje činí unikátními v segmentu radlerů na českém trhu. Kromě toho jsou produkty bez umělých barviv, konzervantů a od loňského roku také se sníženým obsahem cukru o 30 %. Radlery od Zlatopramenu jsou ideálním společníkem nejen na cestách autem, ale i během sportovních či jiných aktivit, u nichž konzument uvítá osvěžení v podobě chlazeného nápoje, aniž by řešil případný alkohol v krvi.

Zlatopramen Radler 0,0 % zároveň letošní léto nezávazně vyzývá všechny, kteří chtějí změnit své staré návyky, zkusit něco nového a zkrátka začít od nuly. Zlatopramen výzva bod 0,0 bude komunikována prostřednictvím online a tištěných médií, zapojeni budou i influenceři. „Jedinečnost našeho radleru nás inspirovala k tomu, užít si letošní léto jinak a také bez kapky alkoholu. Proto jsme se rozhodli pro výzvu, která bude motivovat lidi k osobnímu posunu, ať se jedná o jakoukoli oblast,“ říká manažerka značky Alice Divišová.

Nová příchuť:
Zlatopramen Radler 0,0 % – Mandarinka a jasmín 500 ml

Nejpopulárnější příchutě:
Zlatopramen Radler 0,0 % – Citrón, bezový květ a máta 500 ml
Zlatopramen Radler 0,0 % – Grep a rozmarýn 500 ml

Březňák si odnáší dvě stříbrné z mezinárodní soutěže Zlatá pivní pečeť

Publikováno:před 3 letyZdroj:Pivovar Velké BřeznoAutor:Dita Vašíčková

I letos desítky pivovarů bojovaly na XXX. Mezinárodním pivním festivalu o pivní pečetě. Dvě stříbrné získal právě pivovar ve Velkém Březně, a to v kategoriích výčepního světlého piva a světlého 11% ležáku. Na své konto si tak připsal další z řady ocenění.

Březňák je tradiční české pivo vyráběné v pivovaru Velké Březno už po více než 260 let. Jeho oblíbenost a kvalita boduje i dnes. Březňák světlý výčepní uspěl v konkurenci 46 vzorků a umístil se na druhém místě se stříbrnou pečetí. Druhou stříbrnou pečeť získal Březňák 11, který uspěl mezi 53 vzorky konkurenčních světlých ležáků 11%. „Březňák světlý výčepní je snadno pitelný a dobře zažene žízeň. Má nezaměnitelnou vůni, za kterou vděčí právě trojitému chmelení a Žateckému poloranému červeňáku. Druhý na stupni vítězů, Březňák 11, je světlý ležák zlatavé barvy a pyšní se plnější chutí. Ta mu ale na pitelnosti neubírá,“ říká ředitel velkobřezenského pivovaru Libor Doseděl.

Ocenění Zlatá pivní pečeť je největší soutěžní událostí svého druhu. Ceny jsou udělovany v rámci pivovarnické přehlídky International Beer Festival Budweis na Mezinárodním pivním festivalu v Českých Budějovicích. Letos se konal jeho již třicátý ročník. Ve dnech 17. až 22. února 2020 se soutěžním degustačním testům podrobilo 264 pivovarů z 22 zemí. Samotné hodnocení soutěžících pivovarů je striktně anonymní a probíhá několik degustačních kol. O vítězi rozhoduje například chuť piva, jeho plnost, hořkost nebo říz.

Jak Březňák světlý výčepní, tak Březňák 11 vyrábí velkobřezenský pivovar, který se stále snaží zachovat si tradiční postup výroby. Právě tradice v kombinaci s prvotřídními surovinami a zručností pivovarských mistrů pomáhá Březňáku pravidelně vítězit právě na pivních soutěžích.

Den otevřených dveří pivovaru Velké Březno se letos velmi vydařil

Publikováno:před 3 letyZdroj:Regiony24.czAutor:Kateřina Veitová

Tisíce návštěvníků si nenechaly ujít Den otevřených dveří ve Velkém Březně, který se konal v sobotu 31. srpna. K návštěvě lákaly koncerty, zábava i skvělé pivo přímo od čepu, navíc všem přálo i pěkné počasí.

Den otevřených dveří odstartovalo tradiční naražení sudu piva, u kterého nemohli chybět ředitel pivovaru a vrchní sládek Libor Doseděl a Viktor Cibich, tvář z etikety velkobřezenských piv. Poté se až do pozdních večerních hodin na hlavním podiu střídali velmi kvalitní hudební interpreti, například Janek Ledecký se svou kapelou, Těžkej Pokondr nebo AC-DC revival. V areálu pivovaru si lidé užili i spoustu zábavy a soutěží a mohli si zajít na exkurzi. Celkem si Den otevřených dveří letos nenechalo ujít rekordních 6 000 lidí.

Na Den otevřených dveří se ale chodí také na dobré pivo. Na čepu bylo celé portfolio velkobřezenských piv i nabídka pivních speciálů. A pivo skutečně teklo proudem – celkem návštěvníci vypili 100 hektolitrů našich produktů (v roce 2018 to bylo 85 hektolitrů).

Den otevřených dveří každoročně symbolicky uzavírá hlavní pivovarskou sezónu. A pořadatelé už se těší, co pro milovníky pěnivého moku připraví v příštím roce.

Březňák představuje polotmavý ležák Beránek

Publikováno:před 5 letyZdroj:České nápoje

Pivovar ve Velkém Březně představuje novinku, speciální polotmavý ležák Beránek. Jedná se o plné pivo s jiskřivě granátovou barvou a příjemnou, dlouho doznívající hořkostí. Právě rostoucí obliba speciálů a polotmavých piv byla inspirací k uvaření Beránka přesně podle březňáckých hodnot „staré školy“. V restauracích a hospodách se začne objevovat průběžně od konce února.

Velkobřezenský pivovar si váží trpělivosti, poctivosti, tradice a kvality práce i surovin. Dává přednost ruční práci před moderními technologiemi a ví, že všechno dobré potřebuje svůj čas. A je to právě prodloužené zrání, které polotmavý speciální ležák chuťově zaokrouhluje a dodává mu neopakovatelný buket a skvělý říz.

Trpělivost a poctivá práce jsou pro nás stěžejní hodnoty už od roku 1753. Na nový ležák jsem pyšná, protože právě tyto hodnoty se v něm odráží. Navíc má příjemnou hořkost a výbornou pitelnost,“ říká sládková pivovaru Velké Březno Jiřina Poláková. Své hodnoty Březňák aktuálně prezentuje v novém televizním spotu zachycujícím vztah otce a syna. Mezilidské vztahy totiž vyžadují trpělivost stejně jako vaření piva „staré školy“. Musí se jim věnovat energie, péče a nechat prostor k tomu, aby uzrály. Tak jako na kvalitní vztah, tak i na pořádný ležák se vyplatí si počkat.

Beránek je vařen s pečlivostí, která je vlastní velkobřezenským pivovarníkům. Připravuje se z nejkvalitnějšího sladu, pramenité vody z pivovarských studní a vybraných odrůd českého chmele. Při jeho výrobě se používá mimo jiné původní český chmel Agnus, který v latině nese jméno významného českého šlechtitele Františka Beránka. Tento polotmavý speciální ležák s obsahem alkoholu 5,1 % obj., stupňovitosti 11,7 %, se pyšní výjimečnou chutí založenou na použití odleželého ječného sladu, kvašení na spilce v otevřených kádích a dlouhém zrání v ležáckém sklepě.

Speciální polotmavý ležák Beránek je dalším z vysoce kvalitních piv z pivovaru Velké Březno. Milovníci piva si ho budou moci vychutnat v hospodách v orosené sklenici s bohatou pěnou. Není tedy proč dál počítat ovečky, můžeme začít počítat Beránky!

Za novým polotmavým ležákem z Velkého Března stojí žena

Publikováno:před 5 letyZdroj:iLuxus.cz

Pivovar ve Velkém Březně představuje novinku, speciální polotmavý ležák Beránek. Jedná se o plné pivo s jiskřivě granátovou barvou a příjemnou, dlouho doznívající hořkostí. Právě rostoucí obliba speciálů a polotmavých piv byla inspirací k uvaření Beránka přesně podle březňáckých hodnot „staré školy“. V restauracích a hospodách se začne objevovat průběžně od konce února.

Velkobřezenský pivovar si váží trpělivosti, poctivosti, tradice a kvality práce i surovin. Dává přednost ruční práci před moderními technologiemi a ví, že všechno dobré potřebuje svůj čas. A je to právě prodloužené zrání, které polotmavý speciální ležák chuťově zaokrouhluje a dodává mu neopakovatelný buket a skvělý říz.

Trpělivost a poctivá práce jsou pro nás stěžejní hodnoty už od roku 1753. Na nový ležák jsem pyšná, protože právě tyto hodnoty se v něm odráží. Navíc má příjemnou hořkost a výbornou pitelnost,“ říká sládková pivovaru Velké Březno Jiřina Poláková. Své hodnoty Březňák aktuálně prezentuje v novém televizním spotu zachycujícím vztah otce a syna. Mezilidské vztahy totiž vyžadují trpělivost stejně jako vaření piva „staré školy“. Musí se jim věnovat energie, péče a nechat prostor k tomu, aby uzrály. Tak jako na kvalitní vztah, tak i na pořádný ležák se vyplatí si počkat.

Beránek je vařen s pečlivostí, která je vlastní velkobřezenským pivovarníkům. Připravuje se z nejkvalitnějšího sladu, pramenité vody z pivovarských studní a vybraných odrůd českého chmele. Při jeho výrobě se používá mimo jiné původní český chmel Agnus, který v latině nese jméno významného českého šlechtitele Františka Beránka. Tento polotmavý speciální ležák s obsahem alkoholu 5,1 % obj., stupňovitosti 11,7 %, se pyšní výjimečnou chutí založenou na použití odleželého ječného sladu, kvašení na spilce v otevřených kádích a dlouhém zrání v ležáckém sklepě.

V Litoměřicích zajděte do hospody staré školy v barvách Březňáku

Publikováno:před 5 letyZdroj:České nápoje

Litoměřická hospoda U Kapličky prošla kompletní rekonstrukcí a znovu se otevírá veřejnosti. Tento prostor s jedinečným geniem loci byl odpradávna místem, kde nacházeli útočiště milovníci dobrého piva a vyznavači pravých hodnot staré školy, jakými jsou poctivost, lidská práce a tradice prověřených věcí. Právě tyto hodnoty uznává i pivovar Velké Březno, za jehož podpory proběhla celková rekonstrukce.

Hospoda U Kapličky v Pokratické ulici v Litoměřicích je místem téměř mystickým. Historie domu sahá až do roku 1738 a po celou dobu jeho existence zde, až na krátké přestávky, nalézali azyl příznivci zlatavého moku. Hospoda je neměnnou součástí budovy a provází ji celými věky. Mezi místními koluje historka, že sem chodil na pivo i slavný loupežník Babinský.

S citem k budově samotné, jejímu vzdorování zubu času, prostorům nasáklým příběhy místních štamgastů a navázáním především na prvorepublikovou tradici, tak si přál vést renovaci nový majitel pan Šedina. Přestavba litoměřické hospody U Kapličky podle návrhu známého architekta Igora Valachoviče je přesně taková: interiér byl provzdušněn odstraněním příček, dominuje mu nový výčep a bar, některým stěnám pak páskované tapety ve stylu 30.let. Interiér kombinuje mobiliář značky TON a zakázkově vyrobený nábytek. „Snažili jsme se navázat na období první republiky, ponechána byla například původní štuková výzdoba stropu. Použili jsme i další pro tuto dobu typické prvky, jako například dřevěný obklad stěn. Prostor si zachoval eleganci,“ komentoval úpravy architekt Valachovič.

Hosté si mohou vychutnat nejen orosenou sklenici Březňáka, ale také pochoutky z české kuchyně. Šéfkuchař Michal Jirsák dohlíží na používání surovin z místních zdrojů a poctivou přípravu každého pokrmu. Pivní guláš, žebra nebo vepřové koleno jsou U Kapličky naprosto delikátní. Velice silná komunita štamgastů vedená panem Stanislavem Číhalem plánuje v hospodě pořádat pravidelná hudební vystoupení nebo vyrážet na pivo v dobových kostýmech z 18. století.

Značka Březňák věří v trpělivost nejen při vaření piva, ale i v budování mezilidských vztahů. V reklamním spotu velkobřezenského pivovaru je reflektována síla i křehkost vztahu otce a syna. Je tedy více než příhodné, že příběh pana Šediny a hospody U Kapličky se začal psát, už když byl malý kluk a chodil sem tátovi pro pivo do džbánku.

Nová kampaň Březňáku již od 18. ledna

Publikováno:před 5 letyZdroj:České nápoje

Značka Březňák představuje nový televizní spot – a stejně jako před dvěma lety chce upozornit na vztah otce a syna, ovšem z trochu jiného úhlu pohledu. Pro značku Březňák je jednou ze stěžejních hodnot staré školy trpělivost. Zkrátka že všechno na světě chce svůj čas, ať už se to týká mezilidských vztahů s těmi nejbližšími, nebo schopnosti uvařit skvělé pivo staré školy.

Kreativní agentura VCCP, která na nové kampani pro značku Březňák pracovala, se nechala inspirovat citátem jednoho z nejúspěšnějších Čechů, podnikatelem Tomášem Baťou, kterého zná bez nadsázky celý svět. Ten kdysi prohlásil: „Když jsem měl 20 let, myslel jsem si, že můj otec je idiot. Když jsem měl 30 let, občas jsem si myslel, že má docela pravdu. Když mi bylo 40, tak jsem si myslel, že to byl celkem moudrý chlap. A když jsem měl 50 let, řekl jsem si: kdyby tu tak byl a poradil mi!“

„Pochopit jeden druhého chce svůj čas. To je stejné, jako uvařit dobré pivo. Proto se nám citát tak líbí. U Březňáku můžeme stavět na dlouhé tradici a zmíněné trpělivosti. Pivo stále pomalu zraje v původních pískovcových sklepích, ve varně se pivo vaří od roku 1933 a podobizna Viktora Cibicha zdobí etikety od roku 1906,“ konstatoval manažer značky Petr Syřiště. Celou kampaní se tak prolínají hodnoty staré školy, kterými jsou lidská práce, tradice prověřených věcí a především zmíněná trpělivost, kdy se na pořádný kousek vyplatí počkat. Nejen pro Březňák je trpělivost zásadní hodnotou – představuje i důležitou součást vztahu otce se synem. Svého otce totiž v každém věku vnímáme jinak, proto kampaň odkazuje na zmíněný citát Tomáše Bati. Jak se vztah k otci může měnit podle toho, kolik nám je právě let, dokazují i upřímné zpovědi mužů různého věku v interview, které bude podpořeno na Facebooku.

Celá nová kampaň Březňáku startuje 18. ledna a bude se v různých podobách prolínat celým rokem 2018. Diváci mohou spoty o délce 60 sekund a 30 sekund vidět na všech kanálech televize Prima, dále na Barrandově a Óčku. Objeví se také v on-line médiích a na sociálních sítích. Protože značka Březňák nezapomíná na své kořeny, natáčelo se v krásných exteriérech v Litoměřicích a dalších lokalitách v severních a středních Čechách. Snad s výjimkou mladého herce Petra Buchty ve spotech nehrají známé tváře z televize. Nechceme jít cestou známých herců, celebrit a jejich příběhů. Nás zajímá opravdový a univerzální příběh otce a syna, který vyprávíme,“ uzavřel Petr Syřiště. Autorem hudby ke spotům je skupina Lucie.

Kreativní návrh zpracovala agentura VCCP a produkci nových spotů měla na starosti agentura BISTRO Films. Režisérem byl opět James Pilkington, který natáčel i předcházející velmi úspěšné reklamy o tátech – hrdinech před dvěma lety. Právě tehdy se značka rozhodla jít vlastní cestou, místo prvoplánové kampaně představit i závažnější společenské téma a zamyslet se nad úctou ke generaci rodičů, která si s přibývajícím věkem může v dnešním světě připadat trochu opomíjená a stranou od aktuálního dění.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.17.08.2022 11:2664