Historie a současnost Pivovaru Velké Březno

● 1606 – existence pivovaru potvrzena kupní smlouvou
● 1753 – Ferdinand Bonaventura hrabě Harrach staví nový dvůr a pivovar
● 1841 – panství kupuje český místodržící Karel hrabě Chotek
● 1878 – pivovar si najímají podnikatelé R. Eckelmann a W. Wolfrum
● 1896 – přeměna podniku na akciovou společnost v čele s Karlem Chotkem
● 1890-1903 – přiváží zlaté medaile ze sedmi výstav /Vídeň, Berlín, Mnichov, Teplice,.../
● 1900 – vaří 18 druhů piv / Senátor, Priessner-Urquell, Bavaria, Korunní, Březňák, Urbräu.../
● 1900 – obchodní zástupci /Berlín, Drážďany, Londýn, Kapské město, Dares-saalam,.../
● 1902 – dvorním dodavatelem s právem označení výrobku císařskou orlicí
● 1906 – registruje ochrannou známku s portrétem pana Cibicha
● 1906 – z původně výstavního pavilonu se stává slavná restaurace TIVOLI
● 1906 – z ročního výstavu téměř 80 000 hl třetinu vyváží – Evropa, USA, Afrika,J.Amerika
● 1928 – nahrazuje dřevěné kvasné nádoby betonovými
● 1930 – jako první v ČSR užívá automatický zátkovací pivovarstroj švédského systému ALKA
● 1933 – instaluje varnu z I. brněnské strojírny – dosud operující
● 1942 – dodává pivo na Saharu pro Rommelovu Afrikakorps
● 1945 – pivovar konfiskován pod národní správou
● 1948 – součástí Krušnohorských pivovarů, n.p.
● 1960 – Severočeské pivovary,n.p.
● 1992 – privatizace do Ústeckých pivovarů,a.s.
● 1998 – součástí skupiny Drinks Union, a.s.
● 2005 – stabilizován výstav kolem 250 000 hl
● 2008 – pivovar se stal součástí koncernu Heineken
Zdroj:Stránky Wikipedie, 2015


Victor Cibich
Tvář Victora Cibicha hledí z etikety velkobřezenského piva už 100 let. Poprvé se na ní objevila v roce 1906. Po roce 1945 byla zapomenuta. Logo s panem Cibichem obnovil velkobřezenský pivovar v roce 1990.

● Život pana přednosty Victora Cibicha
Victor Cibich se narodil 11. prosince 1856 v Hustopečích u Brna v domě čp. 92. Jeho vzdělání není pivovarznámo, celý život byl zřejmě drážním úředníkem, díky čemuž se často stěhoval. Oženil se 26. června 1884 v Praze s Auguste Bunzelovou. 26. října 1886 se jim narodil syn Bruno a 24. prosince 1889 syn Paul.

Ve Velkém Březně se Cibichovi trvale usadili 12. března 1891. Bydleli v prostorném bytě v budově nádraží. V roce 1901 byl Victor Cibich kontrolorem soukromé rakouské severozápadní dráhy. Mimoto provozoval v pronajatých nádražních objektech drobný obchod s uhlím. V roce 1907 zažádal Victor Cibich u obce Velké Březno o udělení domovského práva. V protokolu následného jednání obecního výboru je poprvé zaznamenána jeho funkce přednosty stanice Velké Březno.

O jeho oblíbenosti svědčí, že když ve svých 59 letech zemřel, na hřbitov se s ním přišli rozloučit členové hraběcí rodiny Chotků, úředníci a zřízenci státních drah, představitelé a členové místních spolků a korporací.

● Jak se dostal Victor Cibich na etiketu Březňáka?
Victor Cibich byl proslulý svou láskou k pivu Březňák nejen ve Velkém Březně, ale i okolí. V roce 1906 ho oslovila správní rada s nabídkou stát se tváří piva Březňák. Victor Cibich rád souhlasil. Jako protihodnotu dostal doživotní rentu 30 piv týdně, kterou si vychutnával v restauraci Tivoli ve Velkém Březně.

● Co pan Cibich jedl a čeho se také mohl napít
Specialitou tehdejší české kuchyně bylo hojné užívání česneku a hub, běžný byl zázvor. V severních Čechách se vařila polévka z chleba, vody, másla a mletého zázvoru. Často se používal mák a povidla. Hlavní částí jídelníčku byla bramborová a moučná jídla. Konzumace masa byla závislá na stavovské pozici a ekonomickém vývoji. Velmi oblíbené a módní bylo lahvové pivo, které se mimo jiné stáčelo přímo ze sudů v hospodě.
Zdroj:Stránky Pivovaru Velké Březno, 2018


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Velké Březno

Kdy:v So nebo dle dohodyObec:Velké BřeznoZdroj:Pivovar Velké Březno

Také máte rádi velkobřezenské pivo? V tom případě si vás dovolujeme pozvat na prohlídku, která vám prozradí příběh našeho pivovaru.

Co Vás čeká:
● Prohlídka všech hlavních provozů velkobřezenského pivovaru se zajímavým výkladem
● Ukázka klasické technologie vaření českého piva
● Ochutnávka velkobřezenského piva přímo v pivovaru
● Prodej značkového skla a suvenýrů

Návštěvní hodiny
Pro jednotlivce máme otevřeno každou sobotu od 14:30 na vrátnici pivovaru.
Skupiny nad 10 osob si mohou na telefonu nebo e-mailové adrese domluvit libovolný termín návštěvy.
737 224 087 josef.helebrant@heineken.com

Základní vstupné
100,- prohlídka pivovaru s výkladem cca 50 min + degustace dvou druhů piva Březňák (degustace piva platí pouze pro osoby starší 18 let)
Zlevněné vstupné
60,- prohlídka pivovaru s výkladem cca 50 min

Aktualizováno: před 2 lety

Zlatopramen Radler 0,0 % přichází s novou příchutí: Mandarinka s jasmínem

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:ZlatopramenAutor:Dita Vašíčková, PR

Značka Zlatopramen rozšiřuje své portfolio radlerů s nulaprocentním obsahem alkoholu o novou příchuť Mandarinka a jasmín. Ta doplní řadu stávajících populárních příchutí, jako jsou například Citrón, bezový květ a máta nebo Grep a rozmarýn. Nový produkt si již mohou zákazníci zakoupit v obchodech, a to v plechu s objemem 500 ml.

Novinka Zlatopramen Radler 0,0 % Madarinka a jasmín je stejně jako další příchutě této značky zcela bez alkoholu, což tyto nápoje činí unikátními v segmentu radlerů na českém trhu. Kromě toho jsou produkty bez umělých barviv, konzervantů a od loňského roku také se sníženým obsahem cukru o 30 %. Radlery od Zlatopramenu jsou ideálním společníkem nejen na cestách autem, ale i během sportovních či jiných aktivit, u nichž konzument uvítá osvěžení v podobě chlazeného nápoje, aniž by řešil případný alkohol v krvi.

Zlatopramen Radler 0,0 % zároveň letošní léto nezávazně vyzývá všechny, kteří chtějí změnit své staré návyky, zkusit něco nového a zkrátka začít od nuly. Zlatopramen výzva bod 0,0 bude komunikována prostřednictvím online a tištěných médií, zapojeni budou i influenceři. „Jedinečnost našeho radleru nás inspirovala k tomu, užít si letošní léto jinak a také bez kapky alkoholu. Proto jsme se rozhodli pro výzvu, která bude motivovat lidi k osobnímu posunu, ať se jedná o jakoukoli oblast,“ říká manažerka značky Alice Divišová.

Nová příchuť:
Zlatopramen Radler 0,0 % – Mandarinka a jasmín 500 ml

Nejpopulárnější příchutě:
Zlatopramen Radler 0,0 % – Citrón, bezový květ a máta 500 ml
Zlatopramen Radler 0,0 % – Grep a rozmarýn 500 ml

Březňák si odnáší dvě stříbrné z mezinárodní soutěže Zlatá pivní pečeť

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Pivovar Velké BřeznoAutor:Dita Vašíčková

I letos desítky pivovarů bojovaly na XXX. Mezinárodním pivním festivalu o pivní pečetě. Dvě stříbrné získal právě pivovar ve Velkém Březně, a to v kategoriích výčepního světlého piva a světlého 11% ležáku. Na své konto si tak připsal další z řady ocenění.

Březňák je tradiční české pivo vyráběné v pivovaru Velké Březno už po více než 260 let. Jeho oblíbenost a kvalita boduje i dnes. Březňák světlý výčepní uspěl v konkurenci 46 vzorků a umístil se na druhém místě se stříbrnou pečetí. Druhou stříbrnou pečeť získal Březňák 11, který uspěl mezi 53 vzorky konkurenčních světlých ležáků 11%. „Březňák světlý výčepní je snadno pitelný a dobře zažene žízeň. Má nezaměnitelnou vůni, za kterou vděčí právě trojitému chmelení a Žateckému poloranému červeňáku. Druhý na stupni vítězů, Březňák 11, je světlý ležák zlatavé barvy a pyšní se plnější chutí. Ta mu ale na pitelnosti neubírá,“ říká ředitel velkobřezenského pivovaru Libor Doseděl.

Ocenění Zlatá pivní pečeť je největší soutěžní událostí svého druhu. Ceny jsou udělovany v rámci pivovarnické přehlídky International Beer Festival Budweis na Mezinárodním pivním festivalu v Českých Budějovicích. Letos se konal jeho již třicátý ročník. Ve dnech 17. až 22. února 2020 se soutěžním degustačním testům podrobilo 264 pivovarů z 22 zemí. Samotné hodnocení soutěžících pivovarů je striktně anonymní a probíhá několik degustačních kol. O vítězi rozhoduje například chuť piva, jeho plnost, hořkost nebo říz.

Jak Březňák světlý výčepní, tak Březňák 11 vyrábí velkobřezenský pivovar, který se stále snaží zachovat si tradiční postup výroby. Právě tradice v kombinaci s prvotřídními surovinami a zručností pivovarských mistrů pomáhá Březňáku pravidelně vítězit právě na pivních soutěžích.

Den otevřených dveří pivovaru Velké Březno se letos velmi vydařil

Publikováno:před rokemZdroj:Regiony24.czAutor:Kateřina Veitová

Tisíce návštěvníků si nenechaly ujít Den otevřených dveří ve Velkém Březně, který se konal v sobotu 31. srpna. K návštěvě lákaly koncerty, zábava i skvělé pivo přímo od čepu, navíc všem přálo i pěkné počasí.

Den otevřených dveří odstartovalo tradiční naražení sudu piva, u kterého nemohli chybět ředitel pivovaru a vrchní sládek Libor Doseděl a Viktor Cibich, tvář z etikety velkobřezenských piv. Poté se až do pozdních večerních hodin na hlavním podiu střídali velmi kvalitní hudební interpreti, například Janek Ledecký se svou kapelou, Těžkej Pokondr nebo AC-DC revival. V areálu pivovaru si lidé užili i spoustu zábavy a soutěží a mohli si zajít na exkurzi. Celkem si Den otevřených dveří letos nenechalo ujít rekordních 6 000 lidí.

Na Den otevřených dveří se ale chodí také na dobré pivo. Na čepu bylo celé portfolio velkobřezenských piv i nabídka pivních speciálů. A pivo skutečně teklo proudem – celkem návštěvníci vypili 100 hektolitrů našich produktů (v roce 2018 to bylo 85 hektolitrů).

Den otevřených dveří každoročně symbolicky uzavírá hlavní pivovarskou sezónu. A pořadatelé už se těší, co pro milovníky pěnivého moku připraví v příštím roce.

Březňák představuje polotmavý ležák Beránek

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápoje

Pivovar ve Velkém Březně představuje novinku, speciální polotmavý ležák Beránek. Jedná se o plné pivo s jiskřivě granátovou barvou a příjemnou, dlouho doznívající hořkostí. Právě rostoucí obliba speciálů a polotmavých piv byla inspirací k uvaření Beránka přesně podle březňáckých hodnot „staré školy“. V restauracích a hospodách se začne objevovat průběžně od konce února.

Velkobřezenský pivovar si váží trpělivosti, poctivosti, tradice a kvality práce i surovin. Dává přednost ruční práci před moderními technologiemi a ví, že všechno dobré potřebuje svůj čas. A je to právě prodloužené zrání, které polotmavý speciální ležák chuťově zaokrouhluje a dodává mu neopakovatelný buket a skvělý říz.

Trpělivost a poctivá práce jsou pro nás stěžejní hodnoty už od roku 1753. Na nový ležák jsem pyšná, protože právě tyto hodnoty se v něm odráží. Navíc má příjemnou hořkost a výbornou pitelnost,“ říká sládková pivovaru Velké Březno Jiřina Poláková. Své hodnoty Březňák aktuálně prezentuje v novém televizním spotu zachycujícím vztah otce a syna. Mezilidské vztahy totiž vyžadují trpělivost stejně jako vaření piva „staré školy“. Musí se jim věnovat energie, péče a nechat prostor k tomu, aby uzrály. Tak jako na kvalitní vztah, tak i na pořádný ležák se vyplatí si počkat.

Beránek je vařen s pečlivostí, která je vlastní velkobřezenským pivovarníkům. Připravuje se z nejkvalitnějšího sladu, pramenité vody z pivovarských studní a vybraných odrůd českého chmele. Při jeho výrobě se používá mimo jiné původní český chmel Agnus, který v latině nese jméno významného českého šlechtitele Františka Beránka. Tento polotmavý speciální ležák s obsahem alkoholu 5,1 % obj., stupňovitosti 11,7 %, se pyšní výjimečnou chutí založenou na použití odleželého ječného sladu, kvašení na spilce v otevřených kádích a dlouhém zrání v ležáckém sklepě.

Speciální polotmavý ležák Beránek je dalším z vysoce kvalitních piv z pivovaru Velké Březno. Milovníci piva si ho budou moci vychutnat v hospodách v orosené sklenici s bohatou pěnou. Není tedy proč dál počítat ovečky, můžeme začít počítat Beránky!

Za novým polotmavým ležákem z Velkého Března stojí žena

Publikováno:před 3 letyZdroj:iLuxus.cz

Pivovar ve Velkém Březně představuje novinku, speciální polotmavý ležák Beránek. Jedná se o plné pivo s jiskřivě granátovou barvou a příjemnou, dlouho doznívající hořkostí. Právě rostoucí obliba speciálů a polotmavých piv byla inspirací k uvaření Beránka přesně podle březňáckých hodnot „staré školy“. V restauracích a hospodách se začne objevovat průběžně od konce února.

Velkobřezenský pivovar si váží trpělivosti, poctivosti, tradice a kvality práce i surovin. Dává přednost ruční práci před moderními technologiemi a ví, že všechno dobré potřebuje svůj čas. A je to právě prodloužené zrání, které polotmavý speciální ležák chuťově zaokrouhluje a dodává mu neopakovatelný buket a skvělý říz.

Trpělivost a poctivá práce jsou pro nás stěžejní hodnoty už od roku 1753. Na nový ležák jsem pyšná, protože právě tyto hodnoty se v něm odráží. Navíc má příjemnou hořkost a výbornou pitelnost,“ říká sládková pivovaru Velké Březno Jiřina Poláková. Své hodnoty Březňák aktuálně prezentuje v novém televizním spotu zachycujícím vztah otce a syna. Mezilidské vztahy totiž vyžadují trpělivost stejně jako vaření piva „staré školy“. Musí se jim věnovat energie, péče a nechat prostor k tomu, aby uzrály. Tak jako na kvalitní vztah, tak i na pořádný ležák se vyplatí si počkat.

Beránek je vařen s pečlivostí, která je vlastní velkobřezenským pivovarníkům. Připravuje se z nejkvalitnějšího sladu, pramenité vody z pivovarských studní a vybraných odrůd českého chmele. Při jeho výrobě se používá mimo jiné původní český chmel Agnus, který v latině nese jméno významného českého šlechtitele Františka Beránka. Tento polotmavý speciální ležák s obsahem alkoholu 5,1 % obj., stupňovitosti 11,7 %, se pyšní výjimečnou chutí založenou na použití odleželého ječného sladu, kvašení na spilce v otevřených kádích a dlouhém zrání v ležáckém sklepě.

V Litoměřicích zajděte do hospody staré školy v barvách Březňáku

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápoje

Litoměřická hospoda U Kapličky prošla kompletní rekonstrukcí a znovu se otevírá veřejnosti. Tento prostor s jedinečným geniem loci byl odpradávna místem, kde nacházeli útočiště milovníci dobrého piva a vyznavači pravých hodnot staré školy, jakými jsou poctivost, lidská práce a tradice prověřených věcí. Právě tyto hodnoty uznává i pivovar Velké Březno, za jehož podpory proběhla celková rekonstrukce.

Hospoda U Kapličky v Pokratické ulici v Litoměřicích je místem téměř mystickým. Historie domu sahá až do roku 1738 a po celou dobu jeho existence zde, až na krátké přestávky, nalézali azyl příznivci zlatavého moku. Hospoda je neměnnou součástí budovy a provází ji celými věky. Mezi místními koluje historka, že sem chodil na pivo i slavný loupežník Babinský.

S citem k budově samotné, jejímu vzdorování zubu času, prostorům nasáklým příběhy místních štamgastů a navázáním především na prvorepublikovou tradici, tak si přál vést renovaci nový majitel pan Šedina. Přestavba litoměřické hospody U Kapličky podle návrhu známého architekta Igora Valachoviče je přesně taková: interiér byl provzdušněn odstraněním příček, dominuje mu nový výčep a bar, některým stěnám pak páskované tapety ve stylu 30.let. Interiér kombinuje mobiliář značky TON a zakázkově vyrobený nábytek. „Snažili jsme se navázat na období první republiky, ponechána byla například původní štuková výzdoba stropu. Použili jsme i další pro tuto dobu typické prvky, jako například dřevěný obklad stěn. Prostor si zachoval eleganci,“ komentoval úpravy architekt Valachovič.

Hosté si mohou vychutnat nejen orosenou sklenici Březňáka, ale také pochoutky z české kuchyně. Šéfkuchař Michal Jirsák dohlíží na používání surovin z místních zdrojů a poctivou přípravu každého pokrmu. Pivní guláš, žebra nebo vepřové koleno jsou U Kapličky naprosto delikátní. Velice silná komunita štamgastů vedená panem Stanislavem Číhalem plánuje v hospodě pořádat pravidelná hudební vystoupení nebo vyrážet na pivo v dobových kostýmech z 18. století.

Značka Březňák věří v trpělivost nejen při vaření piva, ale i v budování mezilidských vztahů. V reklamním spotu velkobřezenského pivovaru je reflektována síla i křehkost vztahu otce a syna. Je tedy více než příhodné, že příběh pana Šediny a hospody U Kapličky se začal psát, už když byl malý kluk a chodil sem tátovi pro pivo do džbánku.

Nová kampaň Březňáku již od 18. ledna

Publikováno:před 3 letyZdroj:České nápoje

Značka Březňák představuje nový televizní spot – a stejně jako před dvěma lety chce upozornit na vztah otce a syna, ovšem z trochu jiného úhlu pohledu. Pro značku Březňák je jednou ze stěžejních hodnot staré školy trpělivost. Zkrátka že všechno na světě chce svůj čas, ať už se to týká mezilidských vztahů s těmi nejbližšími, nebo schopnosti uvařit skvělé pivo staré školy.

Kreativní agentura VCCP, která na nové kampani pro značku Březňák pracovala, se nechala inspirovat citátem jednoho z nejúspěšnějších Čechů, podnikatelem Tomášem Baťou, kterého zná bez nadsázky celý svět. Ten kdysi prohlásil: „Když jsem měl 20 let, myslel jsem si, že můj otec je idiot. Když jsem měl 30 let, občas jsem si myslel, že má docela pravdu. Když mi bylo 40, tak jsem si myslel, že to byl celkem moudrý chlap. A když jsem měl 50 let, řekl jsem si: kdyby tu tak byl a poradil mi!“

„Pochopit jeden druhého chce svůj čas. To je stejné, jako uvařit dobré pivo. Proto se nám citát tak líbí. U Březňáku můžeme stavět na dlouhé tradici a zmíněné trpělivosti. Pivo stále pomalu zraje v původních pískovcových sklepích, ve varně se pivo vaří od roku 1933 a podobizna Viktora Cibicha zdobí etikety od roku 1906,“ konstatoval manažer značky Petr Syřiště. Celou kampaní se tak prolínají hodnoty staré školy, kterými jsou lidská práce, tradice prověřených věcí a především zmíněná trpělivost, kdy se na pořádný kousek vyplatí počkat. Nejen pro Březňák je trpělivost zásadní hodnotou – představuje i důležitou součást vztahu otce se synem. Svého otce totiž v každém věku vnímáme jinak, proto kampaň odkazuje na zmíněný citát Tomáše Bati. Jak se vztah k otci může měnit podle toho, kolik nám je právě let, dokazují i upřímné zpovědi mužů různého věku v interview, které bude podpořeno na Facebooku.

Celá nová kampaň Březňáku startuje 18. ledna a bude se v různých podobách prolínat celým rokem 2018. Diváci mohou spoty o délce 60 sekund a 30 sekund vidět na všech kanálech televize Prima, dále na Barrandově a Óčku. Objeví se také v on-line médiích a na sociálních sítích. Protože značka Březňák nezapomíná na své kořeny, natáčelo se v krásných exteriérech v Litoměřicích a dalších lokalitách v severních a středních Čechách. Snad s výjimkou mladého herce Petra Buchty ve spotech nehrají známé tváře z televize. Nechceme jít cestou známých herců, celebrit a jejich příběhů. Nás zajímá opravdový a univerzální příběh otce a syna, který vyprávíme,“ uzavřel Petr Syřiště. Autorem hudby ke spotům je skupina Lucie.

Kreativní návrh zpracovala agentura VCCP a produkci nových spotů měla na starosti agentura BISTRO Films. Režisérem byl opět James Pilkington, který natáčel i předcházející velmi úspěšné reklamy o tátech – hrdinech před dvěma lety. Právě tehdy se značka rozhodla jít vlastní cestou, místo prvoplánové kampaně představit i závažnější společenské téma a zamyslet se nad úctou ke generaci rodičů, která si s přibývajícím věkem může v dnešním světě připadat trochu opomíjená a stranou od aktuálního dění.

25 let vařila pivo ve Velkém Březně. K profesi sládkové jí předurčilo už její příjmení

Publikováno:před 3 letyZdroj:Rozhlas.czAutor:Eva Bucharová

Když se mladičká Jana, dcera hajného, rozhodovala, kam na střední, zatoužila dostat se z polosamoty rovnou do Prahy. Možná proto, že se tehdy jmenovala Chmelová, padla jí do oka Střední průmyslová škola potravinářská – obor kvasné technologie.

„Byly jsme čtyři děti, peněz moc nebylo, přesto jsem rodiče uprosila,“ vzpomíná Jana a doplňuje: „Rodiče měli jedinou podmínku – pokud ti to nepůjde, půjdeš ze školy pryč.“

A tak jí to pro jistotu celé čtyři roky šlo. Učitelé si jí rádi „vychutnávali“ se slovy: „Tak se pojďte předvést, Chmelová. Už jsme tu jednu takového jména měli, ale té to moc nešlo.“

Po maturitě pracovala Jana v pivovaru v Lounech, Krásném Březně a dlouhých 25 let ve Velkém Březně. „Sládkové – ženy jsme byly v republice vždycky tak maximálně tři,“ vzpomíná Jana Rostová.

Emeritní sládková Jana Rostová je už 11 let v důchodu, ale v pivovaru pracuje dál, jako průvodkyně ve velkobřezenském pivovaru. Exukrze jsou pravidelně každou sobotu ve 14:30. Někdy přijedou i němečtí turisté a tak si svojí němčinu zdokonaluje na Univerzitě třetího věku.

Z přiloženého audiozáznamu celého rozhovoru se dozvíte také třeba to, co má z celého velkobřezenského pivovaru nejraději. Pohodu u poslechu vám přeje Český rozhlas Sever!

Pivovar Velké Březno má nový distribuční sklad, přímo ve svém areálu

Publikováno:před 3 letyZdroj:iDNES.czAutor:Mirka Salavová

Společnost Heineken otevřela distribuční centrum ve svém pivovaru ve Velkém Březně. Využila k tomu donedávna nepoužívanou budovu, k níž přistavěla montovanou halu. Náklady na stavbu byly téměř 50 milionů korun. Březenský pivovar je jediný z českých poboček Heinekenu, který má sklad přímo v areálu.

„Dříve jsme využívali sklad přímo v Ústí nad Labem. Teď ale ušetříme za nájem. Zároveň se zjednoduší cesta našeho piva přímo k zákazníkovi,“ říká Michal Rouč, vrchní sládek a ředitel pivovaru.

„Když jsem před devíti lety do Velkého Března nastupoval, nedovedl jsem si představit, kam až se pivovar dokáže posunout. Nový sklad je jeden z vrcholů transformace v tradiční pivovar 21. století,“ dodává Rouč (o stavbě skladu jsme psali zde).

Sklad je rozdělený na dvě části. V jedné se skladují palety, v druhé se připravuje zboží k rozvozu. Prostory mají rozlohu přes šest tisíc metrů čtverečních, kapacitu přibližně 7 400 palet a pracuje tu 20 zaměstnanců.

„Tento projekt pro nás není důležitý jen z hlediska investice, kterou jsme do pivovaru vložili, ale i proto, že doufáme v růst v tomto regionu,“ prohlásil Milan Schramm, ředitel výroby společnosti Heineken v České republice.

Dopravní zatížení nevzroste, slibuje pivovar
„Halu jsme se snažili udělat moderní uvnitř, ale navenek ji nechat historickou. To proto, abychom zachovali ráz s pivovaru, který je velkým dědictvím,“ přiblížil.

Podle vedení pivovaru nové centrum nezatíží místní komunikace, protože nárůst počtu automobilů, které z pivovaru odvážejí palety, nebude rapidní.

„Nechali jsme si vypracovat studii, podle níž dopravní zatížení nevzroste. Silnice, která probíhá Velkým Březnem, má denní hustotu provozu okolo 10 tisíc aut a něco málo přes sto kamionů,“ uvedl Rouč.

„Od nás však budou vyjíždět denně maximálně desítky aut. I v minulosti jsme museli pivo odsud odvážet. Přibude pouze 14 nových menších dodávek do deseti tun pro rozvážení přímo zákazníkům,“ vysvětlil.

Heineken otevřel ve Velkém Březně sklad, plánuje i úpravu technologií

Publikováno:před 3 letyZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTK

Společnost Heineken dnes otevřela v areálu pivovaru ve Velkém Březně na Ústecku distribuční centrum. Ze skladu rozváží všechny druhy piv do obchodů a restaurací na severozápadě Čech. Náklady na investici činily téměř 50 milionů korun. Novinářům to řekl ředitel pivovaru a vrchní sládek Michal Rouč. Heineken ČR je tuzemskou trojkou na trhu s pivem. Patří mu značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholický Zlatopramen a Hostan.

Velkobřezenský pivovar je v Heinekenu jediný, který má sklad přímo v areálu. Doposud využíval nájemních prostor v Ústí nad Labem. "Ušetříme za nájem a cesta piva k zákazníkům se zjednodušuje. Do dnešního dne jsme ho museli vozit do deset kilometrů vzdáleného skladu a pak rozvážet dál," uvedl Rouč. Skladovací prostory včetně manipulační plochy mají rozlohu víc než 6000 metrů čtverečních a sklad má kapacitu přibližně 7400 palet.

Pivovar využil ke skladování jednu doposud prázdnou budovu, k níž přistavil montovanou halu. Práce začaly v lednu a skončily v červenci, pak se stěhovalo. Zaměstnancům z Ústí pivovar nabídl přechod do Velkého Března, všichni toho využili, ve skladu pracuje 20 lidí. Obec Velké Březno otevření skladu v pivovaru, který stojí na břehu Labe přes 260 let, vítá. "Pro nás je to důkaz toho, že Heineken to myslí s pivovarem ve Velkém Březně vážně. V minulosti byly pochyby, zda vůbec bude fungovat. Padesátimilionová investice znamená, že pivo se dál bude u nás vařit," řekl ČTK starosta Michal Kulhánek.

Obavy před započetím stavby panovaly ze zvýšení dopravní zátěže. "Dělali jsme studii a zatížení nijak výrazně nenaroste. Silnice kolem má denní hustotu provozu téměř 10.000 vozidel a přes 100 kamionů a my jsem i tak museli pivo odsud odvézt. Přibude pouze 14 aut s váhou do deseti tun pro rozvoz přímo zákazníkům," uvedl Rouč. Podle starosty se naopak uleví vedlejší ulici Pivovarská, protože vjezd do pivovaru je nyní přímo z hlavní silnice.

Heineken podle Rouče bude v investicích v Březně pokračovat. "Čeká nás rekonstrukce vrátnice a úprava technologií," zmínil. V historickém pivovaru nedaleko Ústí nad Labem v roce 2014 skončil provoz lahvové stáčecí linky, zůstala výroba tankového a sudového piva. Výstav velkobřezenského pivovaru byl loni 200.000 hektolitrů.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.06.2020 12:5461