Historie a současnost Pivovaru Velké Březno

● 1606 – existence pivovaru potvrzena kupní smlouvou
● 1753 – Ferdinand Bonaventura hrabě Harrach staví nový dvůr a pivovar
● 1841 – panství kupuje český místodržící Karel hrabě Chotek
● 1878 – pivovar si najímají podnikatelé R. Eckelmann a W. Wolfrum
● 1896 – přeměna podniku na akciovou společnost v čele s Karlem Chotkem
● 1890-1903 – přiváží zlaté medaile ze sedmi výstav /Vídeň, Berlín, Mnichov, Teplice,.../
● 1900 – vaří 18 druhů piv / Senátor, Priessner-Urquell, Bavaria, Korunní, Březňák, Urbräu.../
● 1900 – obchodní zástupci /Berlín, Drážďany, Londýn, Kapské město, Dares-saalam,.../
● 1902 – dvorním dodavatelem s právem označení výrobku císařskou orlicí
● 1906 – registruje ochrannou známku s portrétem pana Cibicha
● 1906 – z původně výstavního pavilonu se stává slavná restaurace TIVOLI
● 1906 – z ročního výstavu téměř 80 000 hl třetinu vyváží – Evropa, USA, Afrika,J.Amerika
● 1928 – nahrazuje dřevěné kvasné nádoby betonovými
● 1930 – jako první v ČSR užívá automatický zátkovací pivovarstroj švédského systému ALKA
● 1933 – instaluje varnu z I. brněnské strojírny – dosud operující
● 1942 – dodává pivo na Saharu pro Rommelovu Afrikakorps
● 1945 – pivovar konfiskován pod národní správou
● 1948 – součástí Krušnohorských pivovarů, n.p.
● 1960 – Severočeské pivovary,n.p.
● 1992 – privatizace do Ústeckých pivovarů,a.s.
● 1998 – součástí skupiny Drinks Union, a.s.
● 2005 – stabilizován výstav kolem 250 000 hl
● 2008 – pivovar se stal součástí koncernu Heineken
Zdroj:Stránky Wikipedie, 2015


Victor Cibich
Tvář Victora Cibicha hledí z etikety velkobřezenského piva už 100 let. Poprvé se na ní objevila v roce 1906. Po roce 1945 byla zapomenuta. Logo s panem Cibichem obnovil velkobřezenský pivovar v roce 1990.

● Život pana přednosty Victora Cibicha
Victor Cibich se narodil 11. prosince 1856 v Hustopečích u Brna v domě čp. 92. Jeho vzdělání není pivovarznámo, celý život byl zřejmě drážním úředníkem, díky čemuž se často stěhoval. Oženil se 26. června 1884 v Praze s Auguste Bunzelovou. 26. října 1886 se jim narodil syn Bruno a 24. prosince 1889 syn Paul.

Ve Velkém Březně se Cibichovi trvale usadili 12. března 1891. Bydleli v prostorném bytě v budově nádraží. V roce 1901 byl Victor Cibich kontrolorem soukromé rakouské severozápadní dráhy. Mimoto provozoval v pronajatých nádražních objektech drobný obchod s uhlím. V roce 1907 zažádal Victor Cibich u obce Velké Březno o udělení domovského práva. V protokolu následného jednání obecního výboru je poprvé zaznamenána jeho funkce přednosty stanice Velké Březno.

O jeho oblíbenosti svědčí, že když ve svých 59 letech zemřel, na hřbitov se s ním přišli rozloučit členové hraběcí rodiny Chotků, úředníci a zřízenci státních drah, představitelé a členové místních spolků a korporací.

● Jak se dostal Victor Cibich na etiketu Březňáka?
Victor Cibich byl proslulý svou láskou k pivu Březňák nejen ve Velkém Březně, ale i okolí. V roce 1906 ho oslovila správní rada s nabídkou stát se tváří piva Březňák. Victor Cibich rád souhlasil. Jako protihodnotu dostal doživotní rentu 30 piv týdně, kterou si vychutnával v restauraci Tivoli ve Velkém Březně.

● Co pan Cibich jedl a čeho se také mohl napít
Specialitou tehdejší české kuchyně bylo hojné užívání česneku a hub, běžný byl zázvor. V severních Čechách se vařila polévka z chleba, vody, másla a mletého zázvoru. Často se používal mák a povidla. Hlavní částí jídelníčku byla bramborová a moučná jídla. Konzumace masa byla závislá na stavovské pozici a ekonomickém vývoji. Velmi oblíbené a módní bylo lahvové pivo, které se mimo jiné stáčelo přímo ze sudů v hospodě.
Zdroj:Stránky Pivovaru Velké Březno, 2018


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Velké Březno

Kdy:v So nebo dle dohodyObec:Velké BřeznoZdroj:Pivovar Velké Březno

Také máte rádi velkobřezenské pivo? V tom případě si vás dovolujeme pozvat na prohlídku, která vám prozradí příběh našeho pivovaru.

Co Vás čeká:
● Prohlídka všech hlavních provozů velkobřezenského pivovaru se zajímavým výkladem
● Ukázka klasické technologie vaření českého piva
● Ochutnávka velkobřezenského piva přímo v pivovaru
● Prodej značkového skla a suvenýrů

Návštěvní hodiny
Pro jednotlivce máme otevřeno každou sobotu od 14:30 na vrátnici pivovaru.
Skupiny nad 10 osob si mohou na telefonu nebo e-mailové adrese domluvit libovolný termín návštěvy.
737 224 087 josef.helebrant@heineken.com

Základní vstupné
100,- prohlídka pivovaru s výkladem cca 50 min + degustace dvou druhů piva Březňák (degustace piva platí pouze pro osoby starší 18 let)
Zlevněné vstupné
60,- prohlídka pivovaru s výkladem cca 50 min

Aktualizováno: před 5 lety

Víte, kde se vaří Březňák, nebo Zlatopramen?

Publikováno:včeraZdroj:e-Ústí.cz

Velké Březno - Vydali jsme se do míst, kde se vaří pivo Březňák, nebo Zlatopramen. Víte kde to je? Odpověď najdete na pravém břehu Labe, ve vesnici Velké Březno, kde stojí Pivovar Velké Březno.

Pivovar byl založen v roce 1753. Pivo je pozitivně hodnoceno konzumenty i odbornou porotou, obdrželo několik ocenění z festivalu PIVEX a několik předních míst na soutěžích v České republice. Do počátku 20. století vlastnil pivovar hrabě Chotek, v tu dobu se zde vařilo až 18 vlastních značek piva. V době druhé světové války pivovar dodával pivo německé armádě v operaci Afrikakorps. Po roce 1989 prošel privatizací a dostal se do vlastnictví společnosti drinks Union, od roku 2008 je součástí koncernu Heineken.

V současnosti se zde vaří i značka Zlatopramen, kterou původně vařil dnes zrušený pivovar v Krásném Březně. V pivovaru je dodnes funkční měděná varna z třicátých let minulého století, používají se stále otevřené kvasné kádě a pivo zraje v pivovarských sklepech.

Tváří piva je Viktor Cibich, jehož portrét je právě na pivních etiketách Březňáku. V roce 1906 ho oslovila správní rada s nabídkou stát se tváří piva Březňák. Jeho portrét se od té doby objevuje na etiketách, cedulích, inzertních a propagačních materiálech všeho druhu. Jako honorář obdržel doživotní rentu 30 tupláků (30 litrů) týdně, které popíjel v restauraci Tivoli ve Velkém Březně. Zemřel v roce 1916 v 59 letech ve Velkém Březně a o jeho oblíbenosti svědčí i záznam o pohřbu.

Objednat lze exkurzi s ochutnávkou, pivovar organizuje také Den otevřených dveří. Pivo produkuje v sudech, skleněných i PET lahvích a plechovkách.

Pivovarníci a příznivci Březňáku uctí památku Viktora Cibicha

Publikováno:před 7 dnyZdroj:Pivovar Velké BřeznoAutor:Martina Kavková, PR

Památku tváře velkobřezenských piv Viktora Cibicha letos uctí členové Sdružení přátel piva a zaměstnanci pivovaru Velké Březno v sobotu 25. března. Sraz účastníků bude stejně jako v předchozích letech před hřbitovem ve Valtířově po příjezdu autobusu po půl jedenácté dopoledne. Na místo dorazí i vojenští veteráni z Babin. Po položení květin pak společně navštíví pivovar Velké Březno.

Viktor Cibich byl váženým přednostou vlakového nádraží ve Velkém Březně. Za doživotní pivní rentu souhlasil s vyobrazením své osoby na etiketách – a zdobí je dodnes.

Akci s názvem „v březnu na Březňáka“ organizuje Sdružení přátel piva. Spolu s nimi se scházejí i pivovarníci z Velkého Března a mnohdy i štamgasti, kteří mají pivo značky Březňák v oblibě. Setkání si nenechá ujít ředitel pivovaru Jaroslav Horáček. „Tvář Viktora Cibicha neodmyslitelně patří k pivu, které se v našem malebném pivovaru vaří už pěknou řádku let. Ze hřbitova se všichni vydáme k nám do pivovaru, kde bude možné si ho prohlédnout a posedět nad pivem, které měl pan Cibich rád. Stejně jako my,“ uvedl Jaroslav Horáček.

Na březnové setkání se každoročně těší i dlouholetý člen Sdružení přátel piva Zdeněk Šťastný. „Na hrob vždy pokládáme věneček z chmele a ječmene s doutníčkem, který k panu Cibichovi patří stejně jako pivo Březňák,“ řekl Zdeněk Šťastný.

Velké Březno: pivovar, kde se trochu zastavil čas

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Turistika.cz

Velké Březno je malebná obec v polabské kotlině uprostřed přírody a pískovcových skal. Stojí tam i stejnojmenný pivovar, v němž tamní sládci vaří pivo Březňák tradičním způsobem z nejkvalitnějších surovin podle ověřených receptur nepřetržitě od roku 1753. Používají například měděnou varnu z roku 1933, v provozu je i většina otevřených kvasných kádí na spilce. A ještě jedna podstatná věc zůstává neměnná – od roku 1906 zdobí logo Březňáka tvář váženého přednosty stanice z Velkého Března, pana Viktora Cibicha, který za vyobrazení své osoby na etiketách získal doživotní rentu třiceti piv týdně. Najdeme ho na etiketách skleněných lahví i pivním skle.

Velkobřezenská piva jsou na čepu nejen v restauracích v severních Čechách, ale i v mnoha provozovnách v celé České republice.

Pivovar si návštěvníci mohou prohlédnout i na vlastní oči. Čeká je exkurze do hlavních provozů pivovaru s odborným výkladem. Těšit se mohou na ukázku klasické technologie vaření českého piva i jeho ochutnávku. Jako v jednom z mála pivovarů zde uvidí například otevřené kvasné kádě na spilce z původní červené pryskyřice.

Pravidelné exkurze se konají vždy každou sobotu od 14:30 hodin.

Objednávky se přijímají na telefonním čísle +420 548 134 134 (ve všední dny od 7:00 do 16:00 hodin) nejméně týden předem, nebo na mailu exkurze@breznak.cz. Základní vstupné s degustací činí 100,- Kč, senioři a studenti zaplatí 60,- Kč. Výklad je možný v češtině, němčině a angličtině.

Po několikaleté pauze se letos 10. září od 11:30 hodin v areálu pivovaru uskuteční Den otevřených dveří. Návštěvníci se mohou těšit na vystoupení několika populárních hudebních skupin (např. Arakain), řezbářskou show, ruční dílny, soutěže, exkurze do pivovaru nebo závěrečný ohňostroj. Vstupné se neplatí, pivo bude stát 20 korun. K cestě do pivovaru a zpět lze využít kyvadlovou dopravu z Ústí nad Labem a Děčína.

Březňák

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Rozhlas.czAutor:Martin Krsek

Dobře živený a svátečně oděný padesátník s vysokým čelem a pečlivě upraveným plnovousem si nahýbá z plného půllitru, jehož dno lehce podpírá levou rukou se zapáleným doutníkem – to je zavedená značka, kterou si už roku 1906 nechal zaregistrovat pivovar ve Velkém Březně.

Ještě před první světovou válkou tvář pivaře pomáhala prodávat pivo v zahraničí – ústecké pivo se vyváželo například do Kapského Města, do Dar Es Salaamu a také ho pily německé jednotky Afrikakorpsu.

Dodnes se etiketa neoprávněně objevuje třeba až v Kostarice a Uruguayi, což současného vlastníka příliš neznepokojuje – je to spíš sběratelská kuriozita. Stopy jihoamerické etikety se přitom dají vysledovat nejspíš k odsunutým sudetským Němcům.

Zato v původní vlasti pivař po znárodňování zmizel. Objevil se jen krátce v období Pražského jara a pak, na pouhých 14 dnů, v roce 1981. Tenkrát plánované hospodářství nějak nezvládlo zajistit dostatek etiket, ale pivo být muselo, a tak se sáhlo do zásob etiket z roku 1968.

Tajemný Dědek Victor Cibich
Úplného vzkříšení se „Dědek“, jak mu ústečtí štamgasti přezdívají, dožil až roku 1990. A marketingová legenda se dočkala i vysvětlení – tvář z etikety totiž patřila existujícímu člověku.

Na to se přitom přišlo úplnou náhodou. Když velkobřezenský pivovar v 90. letech 20. století navštívil jeden z bývalých německých obyvatel a zahlédl starou reklamní ceduli, vyřkl jméno „Cipich“ a vyprávěl, že tenhle pán za propůjčení své tváře reklamě získal od pivovaru doživotní rentu 30 piv týdně.

Jméno bylo zapsáno s ohledem na německý pravopis jako Zippich a ústečtí historici začali pátrat v archivech – jenže o panu Cipichovi ani zmínky. Až kolega ústeckého archiváře Vladimíra Kaisera, Rakušan Hans Peter Hay, narazil na stopu – mimochodem, Březňák mu moc chutnal a dal mu tedy asi správnou inspiraci. Legenda o panu Cipichovi mu uvízla v hlavě. Až ve vídeňských archivech narazil na nositele stejně znějícího jména, který sloužil jako poštmistr ve Velkém Březně, a mohl tedy jako inspirace pro etiketu sloužit.

Ani to ale ještě není konec legendy – až po dalších 15 letech napadlo historika Petra Žižkovského prozkoumat záznamy s českým přepisem stejně znějícího jména. „Dědek“ z etikety konečně dostal občanské jméno – Victor Cibich, rodák z Hustopečí u Brna, který byl přednostou železniční stanice ve Velkém Březně.

A velkobřezenský poštmistr Cibich, kterého našel rakouský historik? Ten se jmenoval Paul a byl to syn pana Victora, přednosty velkobřezenské železniční stanice.

Tradiční etiketa piva Březňák už není jen legendární obchodní značkou. Posloužila také jako doklad složitého, ale vítaného návratu historické paměti do českého pohraničí.

Na počest Victora Cibicha byla dokonce uspořádána konference historiků a pivovar dal pietně upravit opuštěný hrob manželů Cibichových ve Valtířově u Velkého Března. Paní Augusta manžela přežila o 22 let, zemřela v roce 1938. Victor Cibich na nás z etiket Březňáku shlíží dodnes.

Zlatopramen Radler 0,0 % představuje novou příchuť Brusinka a rybíz

Publikováno:před rokemZdroj:Zlatopramen.czAutor:Přemysl Šimák, PR

Značka Zlatopramen rozšiřuje i letos portfolio radlerů s obsahem 0,0 % alkoholu o příchuť Brusinka a rybíz. Nový produkt se prodává v půllitrových plechovkách, už nyní je k dostání v regálech obchodů.

Novinka Zlatopramen 0,0 % Brusinka a rybíz je stejně jako další příchutě značky z minulých let zcela bez alkoholu. Další výhodou nového produktu je samotná příchuť, kterou v kategorii radlerů spotřebitelům konkurence nenabízí. „Držíme přírodní notu našich radlerů. Brusinka je v podstatě super potravinou a výborně doplňuje naše portfolio, které díky složení a opravdu žádnému alkoholu může zaujmout i zastánce zdravého životního stylu. Krásně tak doplňuje naši řadu radlerů, které kromě ovoce obsahují také bylinky,“ řekla manažerka značky Zlatopramen Alice Divišová. Zlatopramen od začátku své existence reaguje na spotřebitelské trendy, jako je zdravý životní styl, péče o tělo i duši, a návrat k přírodě. Radler s 0,0 % alkoholu je tak vhodný při jakémkoli pohybu, sportu a všech činnostech, kdy si lidé chtějí zachovat čistou hlavu.

Do portfolia Zlatopramen radlerů 0,0 % stále patří loňská novinka Mandarinka a jasmín, dále Grapefruit a rozmarýn a Citron, bezový květ a máta. Celou řadu chuťově doplňuje Tmavá višeň, která je jako jediná vyrobena z tmavého nealkoholického piva. Všechny uvedené produkty jsou bez umělých barviv a konzervantů. Od roku 2019 Zlatopramen snížil podíl cukru ve všech svých produktech o 30 procent.

Všechny příchutě Zlatopramen Radlerů se letos představují v novém designu plechovek, který klade důraz na jejich barevnost podle druhu použitého ovoce a tím i snadnější rozpoznatelnost a orientaci v regálech obchodů. Nové plechovky zdobí i mnohem větší ilustrované obrázky ovoce, které je klíčovou složkou nápoje.

Uvedení novinky na trh provází povedená kampaň čtyř spotů „Nebuď kapku moc“ na sociálních sítích.

Zlatopramen Radler 0,0 % přichází s novou příchutí: Mandarinka s jasmínem

Publikováno:před 3 letyZdroj:ZlatopramenAutor:Dita Vašíčková, PR

Značka Zlatopramen rozšiřuje své portfolio radlerů s nulaprocentním obsahem alkoholu o novou příchuť Mandarinka a jasmín. Ta doplní řadu stávajících populárních příchutí, jako jsou například Citrón, bezový květ a máta nebo Grep a rozmarýn. Nový produkt si již mohou zákazníci zakoupit v obchodech, a to v plechu s objemem 500 ml.

Novinka Zlatopramen Radler 0,0 % Madarinka a jasmín je stejně jako další příchutě této značky zcela bez alkoholu, což tyto nápoje činí unikátními v segmentu radlerů na českém trhu. Kromě toho jsou produkty bez umělých barviv, konzervantů a od loňského roku také se sníženým obsahem cukru o 30 %. Radlery od Zlatopramenu jsou ideálním společníkem nejen na cestách autem, ale i během sportovních či jiných aktivit, u nichž konzument uvítá osvěžení v podobě chlazeného nápoje, aniž by řešil případný alkohol v krvi.

Zlatopramen Radler 0,0 % zároveň letošní léto nezávazně vyzývá všechny, kteří chtějí změnit své staré návyky, zkusit něco nového a zkrátka začít od nuly. Zlatopramen výzva bod 0,0 bude komunikována prostřednictvím online a tištěných médií, zapojeni budou i influenceři. „Jedinečnost našeho radleru nás inspirovala k tomu, užít si letošní léto jinak a také bez kapky alkoholu. Proto jsme se rozhodli pro výzvu, která bude motivovat lidi k osobnímu posunu, ať se jedná o jakoukoli oblast,“ říká manažerka značky Alice Divišová.

Nová příchuť:
Zlatopramen Radler 0,0 % – Mandarinka a jasmín 500 ml

Nejpopulárnější příchutě:
Zlatopramen Radler 0,0 % – Citrón, bezový květ a máta 500 ml
Zlatopramen Radler 0,0 % – Grep a rozmarýn 500 ml

Březňák si odnáší dvě stříbrné z mezinárodní soutěže Zlatá pivní pečeť

Publikováno:před 3 letyZdroj:Pivovar Velké BřeznoAutor:Dita Vašíčková

I letos desítky pivovarů bojovaly na XXX. Mezinárodním pivním festivalu o pivní pečetě. Dvě stříbrné získal právě pivovar ve Velkém Březně, a to v kategoriích výčepního světlého piva a světlého 11% ležáku. Na své konto si tak připsal další z řady ocenění.

Březňák je tradiční české pivo vyráběné v pivovaru Velké Březno už po více než 260 let. Jeho oblíbenost a kvalita boduje i dnes. Březňák světlý výčepní uspěl v konkurenci 46 vzorků a umístil se na druhém místě se stříbrnou pečetí. Druhou stříbrnou pečeť získal Březňák 11, který uspěl mezi 53 vzorky konkurenčních světlých ležáků 11%. „Březňák světlý výčepní je snadno pitelný a dobře zažene žízeň. Má nezaměnitelnou vůni, za kterou vděčí právě trojitému chmelení a Žateckému poloranému červeňáku. Druhý na stupni vítězů, Březňák 11, je světlý ležák zlatavé barvy a pyšní se plnější chutí. Ta mu ale na pitelnosti neubírá,“ říká ředitel velkobřezenského pivovaru Libor Doseděl.

Ocenění Zlatá pivní pečeť je největší soutěžní událostí svého druhu. Ceny jsou udělovany v rámci pivovarnické přehlídky International Beer Festival Budweis na Mezinárodním pivním festivalu v Českých Budějovicích. Letos se konal jeho již třicátý ročník. Ve dnech 17. až 22. února 2020 se soutěžním degustačním testům podrobilo 264 pivovarů z 22 zemí. Samotné hodnocení soutěžících pivovarů je striktně anonymní a probíhá několik degustačních kol. O vítězi rozhoduje například chuť piva, jeho plnost, hořkost nebo říz.

Jak Březňák světlý výčepní, tak Březňák 11 vyrábí velkobřezenský pivovar, který se stále snaží zachovat si tradiční postup výroby. Právě tradice v kombinaci s prvotřídními surovinami a zručností pivovarských mistrů pomáhá Březňáku pravidelně vítězit právě na pivních soutěžích.

Den otevřených dveří pivovaru Velké Březno se letos velmi vydařil

Publikováno:před 4 letyZdroj:Regiony24.czAutor:Kateřina Veitová

Tisíce návštěvníků si nenechaly ujít Den otevřených dveří ve Velkém Březně, který se konal v sobotu 31. srpna. K návštěvě lákaly koncerty, zábava i skvělé pivo přímo od čepu, navíc všem přálo i pěkné počasí.

Den otevřených dveří odstartovalo tradiční naražení sudu piva, u kterého nemohli chybět ředitel pivovaru a vrchní sládek Libor Doseděl a Viktor Cibich, tvář z etikety velkobřezenských piv. Poté se až do pozdních večerních hodin na hlavním podiu střídali velmi kvalitní hudební interpreti, například Janek Ledecký se svou kapelou, Těžkej Pokondr nebo AC-DC revival. V areálu pivovaru si lidé užili i spoustu zábavy a soutěží a mohli si zajít na exkurzi. Celkem si Den otevřených dveří letos nenechalo ujít rekordních 6 000 lidí.

Na Den otevřených dveří se ale chodí také na dobré pivo. Na čepu bylo celé portfolio velkobřezenských piv i nabídka pivních speciálů. A pivo skutečně teklo proudem – celkem návštěvníci vypili 100 hektolitrů našich produktů (v roce 2018 to bylo 85 hektolitrů).

Den otevřených dveří každoročně symbolicky uzavírá hlavní pivovarskou sezónu. A pořadatelé už se těší, co pro milovníky pěnivého moku připraví v příštím roce.

Březňák představuje polotmavý ležák Beránek

Publikováno:před 5 letyZdroj:České nápoje

Pivovar ve Velkém Březně představuje novinku, speciální polotmavý ležák Beránek. Jedná se o plné pivo s jiskřivě granátovou barvou a příjemnou, dlouho doznívající hořkostí. Právě rostoucí obliba speciálů a polotmavých piv byla inspirací k uvaření Beránka přesně podle březňáckých hodnot „staré školy“. V restauracích a hospodách se začne objevovat průběžně od konce února.

Velkobřezenský pivovar si váží trpělivosti, poctivosti, tradice a kvality práce i surovin. Dává přednost ruční práci před moderními technologiemi a ví, že všechno dobré potřebuje svůj čas. A je to právě prodloužené zrání, které polotmavý speciální ležák chuťově zaokrouhluje a dodává mu neopakovatelný buket a skvělý říz.

Trpělivost a poctivá práce jsou pro nás stěžejní hodnoty už od roku 1753. Na nový ležák jsem pyšná, protože právě tyto hodnoty se v něm odráží. Navíc má příjemnou hořkost a výbornou pitelnost,“ říká sládková pivovaru Velké Březno Jiřina Poláková. Své hodnoty Březňák aktuálně prezentuje v novém televizním spotu zachycujícím vztah otce a syna. Mezilidské vztahy totiž vyžadují trpělivost stejně jako vaření piva „staré školy“. Musí se jim věnovat energie, péče a nechat prostor k tomu, aby uzrály. Tak jako na kvalitní vztah, tak i na pořádný ležák se vyplatí si počkat.

Beránek je vařen s pečlivostí, která je vlastní velkobřezenským pivovarníkům. Připravuje se z nejkvalitnějšího sladu, pramenité vody z pivovarských studní a vybraných odrůd českého chmele. Při jeho výrobě se používá mimo jiné původní český chmel Agnus, který v latině nese jméno významného českého šlechtitele Františka Beránka. Tento polotmavý speciální ležák s obsahem alkoholu 5,1 % obj., stupňovitosti 11,7 %, se pyšní výjimečnou chutí založenou na použití odleželého ječného sladu, kvašení na spilce v otevřených kádích a dlouhém zrání v ležáckém sklepě.

Speciální polotmavý ležák Beránek je dalším z vysoce kvalitních piv z pivovaru Velké Březno. Milovníci piva si ho budou moci vychutnat v hospodách v orosené sklenici s bohatou pěnou. Není tedy proč dál počítat ovečky, můžeme začít počítat Beránky!

Za novým polotmavým ležákem z Velkého Března stojí žena

Publikováno:před 5 letyZdroj:iLuxus.cz

Pivovar ve Velkém Březně představuje novinku, speciální polotmavý ležák Beránek. Jedná se o plné pivo s jiskřivě granátovou barvou a příjemnou, dlouho doznívající hořkostí. Právě rostoucí obliba speciálů a polotmavých piv byla inspirací k uvaření Beránka přesně podle březňáckých hodnot „staré školy“. V restauracích a hospodách se začne objevovat průběžně od konce února.

Velkobřezenský pivovar si váží trpělivosti, poctivosti, tradice a kvality práce i surovin. Dává přednost ruční práci před moderními technologiemi a ví, že všechno dobré potřebuje svůj čas. A je to právě prodloužené zrání, které polotmavý speciální ležák chuťově zaokrouhluje a dodává mu neopakovatelný buket a skvělý říz.

Trpělivost a poctivá práce jsou pro nás stěžejní hodnoty už od roku 1753. Na nový ležák jsem pyšná, protože právě tyto hodnoty se v něm odráží. Navíc má příjemnou hořkost a výbornou pitelnost,“ říká sládková pivovaru Velké Březno Jiřina Poláková. Své hodnoty Březňák aktuálně prezentuje v novém televizním spotu zachycujícím vztah otce a syna. Mezilidské vztahy totiž vyžadují trpělivost stejně jako vaření piva „staré školy“. Musí se jim věnovat energie, péče a nechat prostor k tomu, aby uzrály. Tak jako na kvalitní vztah, tak i na pořádný ležák se vyplatí si počkat.

Beránek je vařen s pečlivostí, která je vlastní velkobřezenským pivovarníkům. Připravuje se z nejkvalitnějšího sladu, pramenité vody z pivovarských studní a vybraných odrůd českého chmele. Při jeho výrobě se používá mimo jiné původní český chmel Agnus, který v latině nese jméno významného českého šlechtitele Františka Beránka. Tento polotmavý speciální ležák s obsahem alkoholu 5,1 % obj., stupňovitosti 11,7 %, se pyšní výjimečnou chutí založenou na použití odleželého ječného sladu, kvašení na spilce v otevřených kádích a dlouhém zrání v ležáckém sklepě.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.26.03.2023 15:0066