Historie a současnost Pivovaru Bizon

Jsme malý nezávislý pivovárek, ležící v Čižicích – 12 km jižně od Plzně a 4 km od dálnice D5 Praha–Plzeň–Rozvadov. V okolí se nachází mnoho cyklistických a turistických stezek, tudíž je snadné se k nám dostat. :-)

Hostinský pivovar U Bizona začal produkovat vlastní pivo v roce 2011. Hlavní myšlenka o vybudování vlastního pivovaru vznikla, když pivo přestalo být pivem a čeští pivaři museli konzumovat chemická piva z velkých pivovarů, které zde pivovarskoupili velké zahraniční podniky a už jim přestalo jít o českou národní hrdost, ale o co nejvyšší zisk. Mimochodem náš pivovárek nečerpá dotace a tím pádem nezatěžuje kapsy každého z nás.

Jak už to tak bývá, začátky byly krušné, a proto jsme od prázdnin 2012 angažovali sládka s vystudovanou potravinářskou průmyslovou školou „Podskalská“ a 20–ti letou praxí, pana Luboše Svobodu. Od té doby nabral náš pivovárek úplně jiný směr. Získali jsme řadu ocenění a o naše pivo začal být velký zájem.

Pivo vaříme převážně z žateckých chmelů, hanáckých sladů a z výborné vody, protože Čižice a okolí leží na žulovém podloží. Pivo nijak nepasterizujeme, nefiltrujeme, ani chemicky neupravujeme a tím si udržuje svojí plnou chuť a zůstává v něm vysoký podíl hodnotných látek příznivě působících na lidský organismus. Jsou to zejména vitamíny skupiny B, stopové prvky, bílkoviny, zbytkové sacharidy, hořké chmelové látky, kysličník uhličitý a spousta dalších komponent.
Zdroj:Stránky Pivovaru Bizon, 2014


Více na stránkách pivovaru

Košík.cz uvařil vlastní radler. Grepivo zákazníkům přiveze vychlazené

Publikováno:před 2 letyZdroj:Košík.czAutor:František Brož

První řemeslné ochucené pivo, které zároveň přijede zákazníkovi ledově vychlazené a připravené k okamžitému vypití. Online supermarket Košík.cz vstupuje se svou novinkou Grepivo do rychle rostoucího segmentu radlerů a ochucených piv s nízkým obsahem alkoholu. V rPETu nabídne verzi pro letní radovánky a novinku chce v létě zkusit otestovat i na čepu.

Grepivo od Košíku stojí na základech oblíbené „Osmičky“, tedy osmistupňového piva, které je v nabídce od loňského roku. Jak už vypovídá název, jeho chuť je doplněna grepovou šťávou. Prodávat se bude v klasické skleněné lahvi, ale také 1,5litrové lahvi ze 100% rPET – tedy plně recyklovaného plastového materiálu. Ta bude určená na grilování, zahradní party a další letní zábavu.

„Spojili jsme řemeslný světlý ležák a osvěžující chuť hořkokyselé limonády z růžového grepu. Vznikl tak výborně pitelné ochucené pivo s nízkým obsahem alkoholu, které v prosluněných dnech perfektně uhasí žízeň,“ uvádí Robert Beneš, vrchní sládek z pivovaru Bizon, který piva Authentic vaří a který svou tváří a podpisem na etiketě garantuje jejich kvalitu.

Košík v současnosti nabízí 11 druhů piv Authentic, přičemž část sezonně obměňuje. Letos přidal například další letní speciál Summer Haze. V rámci značky Authentic patří řemeslná piva k nadprůměrně silné kategorii a nadstandardní úspěch si Košík slibuje i od své novinky. Celkově Košík vlastních řemeslných piv prodal za tři roky, co jsou v nabídce, více než 400 hektolitrů. A další desítky pak vytočil přímo na čepu v rámci spolupráce s restauracemi a bistry.
„S Authenticem obnovujeme tradice zaniklých pivních druhů, ale také zakládáme zcela nové. S naším prvním radlerem si naopak chceme zkusit vstup do velice mladé kategorie. A pokud se Grepivo ukáže jako trefa do černého, jsme připraveni nabídnout ho i v dalších variantách a obalech,“ uvádí za obchod Košíku Tomáš Jeřábek. „Tak jako vloni, i letos bychom chtěli otestovat jeho chuť také přímo na čepu a být tam, kde budou lidé.“

Vstup Košíku do nové kategorie přitom není nahodilý. Obliba radlerů v Česku roste již zhruba pět let v řadě. V roce 2020 dokonce podle informací Českého svazu pivovarů a sladoven jejich prodeje a výtoč překročily objemy klasických nealkoholických piv a nyní rostou na jeho úkor. V letošním roce by se objem prodaných piv mohl dostat poprvé přes hranici 750 tisíc hektolitrů.
Grepivo Authentic

• Míchaný nápoj z piva typu ležák, nefiltrované a nepasterizované
• Pitelné a lehké splynutí ležáku a grepové limonády
• Stupeň piva: 8°
• Hořkost 24 IBU
• Obsah alkoholu 3,3 % objemu

O online supermarketu Košík.cz

Košík.cz je online supermarket s potravinami, drogerií a potřebami pro domácnost, které dokáže přivézt na jakoukoli adresu v České republice. Čtyřem milionům zákazníků v Praze a středních Čechách, Polabí, na Plzeňsku, Liberecku, Ústecku, v Hradci Králové a na Pardubicku, ale také v jižních Čechách nebo okolí Litoměřic, Teplic, Mostu, Litvínova a Chomutova pak Košík přiveze také čerstvé, chlazené nebo mražené položky.
Skvělé produkty za férovou cenu pak přináší v rámci své výběrové značky Authentic, která si zakládá na řemeslném zpracování a kvalitních surovinách. Do oříškového a cereálního světa pak zákazníky zavede značka Mr. Nutly. Nejkvalitnější a nejširší nabídku ryb a mořských plodů pak značka Fish&Fresh.

Privátní značka piva Košíku míří na čep do restaurací

Publikováno:před 3 letyZdroj:MediaGuru.cz

Řemeslné pivo Authentic online supermarketu Košík bude nově možné zakoupit i v čepované variantě.
Řemeslná sezonní piva Authentic, která patří pod privátní značku online supermarketu Košík, míří na čep. Jako první je bude točit Kolkovna v letním kulturním prostoru Gauč na pražském Výstavišti. S  koncem léta by se piva Authentic na čepu měla objevit také v  dalších kamenných restauracích.

„Dostáváme skvělou zpětnou vazbu napříč zákazníky i jednotlivými znalci pivních speciálů, že se nám pod značkou Authentic daří pravidelně vařit chuťově ojedinělé typy piv. To nám dodává patřičné sebevědomí a chuť jít s pivní kůží na trh,“ zmiňuje Jan Škrabánek, šéf marketingu Košíku. „Rádi bychom obnovili i tradici zapomenutých sezonních autentických speciálů, které budou na čepu vždy jen pár týdnů. Zcela v duchu naší myšlenky, která definuje celou řadu Authentic,“ dodává.

Košík má v  současnosti v  nabídce sedm druhů vlastních piv řady Authentic. Vaří je ve spolupráci s  malým rodinným pivovarem Bizon v Čižicích u Plzně. Nabídka se sezónně obměňuje, momentálně žebříčku kraluje letní Pohodář Summer Ale nebo lehká osmistupňová Osmička. Kolkovna bude točit pšeničnou třináctku. Jen za letošní letní měsíce jich Košík prodal již kolem 6000 litrů a překročil původní odhady skoro o třetinu.

Pod značkou Authentic nabízí Košík více než 200 produktů napříč portfoliem – kromě piva i čerstvé maso, sýry, zmrzliny, těstoviny nebo hotová jídla.

Na vesnicích chtějí ležáky, ve městech pivní speciály

Publikováno:před 4 letyZdroj:CelebrityTime

Když se v roce 2009 projevila hospodářská krize, omezili lidé i chození do hospod. Některé podniky nepřežily, jiné ale naopak přemýšlely, co nabídnout, aby své hosty přilákaly zpátky. A tak se zrodil v Čižicích, pár kilometrů jižně od Plzně, rodinný pivovar Bizon. Nabízí širokou škálu pivních stylů, např. ležáky, Ale, IPA a další různé speciály. Proto zde používají nejen české odrůdy chmele, ale také zahraniční. Hravé etikety i názvy piv si vymýšlejí sami. Na Vánoce chystají 13° světlý speciál s vůní citrusů.

Přestože se v současné době s minipivovary doslova roztrhl pytel, pivovar Bizon vznikl už v roce 2011. V Čižicích se stal součástí typické vesnické hospody zvané Hostinec U Bizona, kterou tehdy již 8 let provozoval Robert Beneš.

„Dopady finanční krize v roce 2008 jsme znatelně pocítili i v naší hospodě. Proto jsme se snažili vymyslet nějaký nový koncept, jak se lidem přiblížit, např. vyrábět uzeniny. Nakonec to ale vyhrál minipivovárek. První varnu jsme pořídili v roce 2011 s objemem 115 litrů. První pivo jsme pojmenovali Pener. Byl to takový pokus, od něhož jsme se odvíjeli dál,“ vzpomíná Michael Beneš z pivovaru Bizon, kde má na starosti mimo jiné design, etikety a propagaci.

Na začátku jsme byli pivovar bez piva
„Než se pivo uvaří a uleží, dostane se na čep zhruba za měsíc a půl. Pivovarníci z Malenovic, odkud původní varna pocházela, nás varovali, že jakmile se výroba piva rozjede, nebude pivovárek stačit. To se záhy potvrdilo,“ prozrazuje Michael Beneš.

„Z jedné várky jsme tehdy uvařili jen 2 velké sudy. Ty však byly hned pryč. Byli jsme pivovar bez piva. Takže jsme začali přemýšlet, jak se rozšířit. Navíc náš sládek, Roman „Bizon“ Suchý, původní výčepní hostince, který byl u lidí neuvěřitelně oblíbený, byl na tom zdravotně stále hůř. Nakonec jsme v roce 2012 zvětšili pivovar na 400 litrů a najali profesionálního sládka. V současné době máme varnu na 2 000 litrů.“

Češi a pivo? Velký rozdíl mezi vesnicemi a městem
Motivací vzniku pivovaru Bizon byla snaha nabídnout lidem domácí produkt a povýšit klasickou hospodu. Poskytnout jim něco exkluzivního. Fungovala ale tato myšlenka také v praxi?

„Začínali jsme s vařením ležáků. Ze začátku byli místní nedůvěřiví, ale postupně jim naše pivo začalo chutnat. Na vesnici je nejoblíbenější světlý ležák NOSTALGIE 12° a světlý speciál KAROLÍNA SVĚTLÁ 13°,“ zmiňuje Beneš. „Vidíme ovšem velký rozdíl u lidí z města. Ti, kteří k nám přijedou, více přemýšlejí nad tím, že zkusí něco nového. To platí také o mladších místních obyvatelích. Protože prodáváme lahvová piva i ve vybraných e-shopech, např. Košík.cz, vidíme, že ve městech frčí speciály, konkrétně naše CITRA ART ALE 13° a APARÁT 14°.“

Jak se vůbec zrodí pivo?
Výroba piva začíná našrotováním ječného sladu, aby se z něj mohly vyvařit zkvasitelné cukry. Sešrotovaný slad se smíchá s vodou, čímž vznikne hustá kaše, tzv. vystírka. Poté se dílo postupně zahřívá (v závislosti na receptuře), až se dostane k chmelovaru. Vaří se 60–90 minut. V první fázi se přidá chmel, dostává se z něj hořkost. Po vypnutí hořáku se nechá „dílo“ odpočívat cca 5 minut. Poté se dodá chmel obsahující aromatické látky. Vše se zachladí na zákvasnou teplotu (7–20 stupňů podle pivního stylu a způsobu kvašení). Kvasnice přibližně týden přeměňují vyvařené cukry ze sladu na alkohol.

„Některá piva se chmelí zastudena. Získají tak aromatické látky v závislosti na druhu chmele, např. exotické ovoce, květinové aroma apod. Jakmile se přemění cukry, změříme, zda je pivo dost prokvašené. Pivo přečerpáme do tanku. Tam leží, v závislosti na pivním stylu, zhruba 2–8 týdnů,“ upřesňuje Beneš. „Jakmile pivo ‚doleží‘, chutě se zakulatí a uhladí. Stočíme ho do sudu a můžeme distribuovat, nebo stáčet do lahví. Musí se ale uchovávat v chladu, protože pivo nefiltrujeme a nepasterujeme.“

Suroviny nejen české, ale i zahraniční
Pro výrobu ležáků používají v pivovaru Bizon vesměs české slady, třeba ze záhlinické sladovny. Dovážejí také ze sousedního bavorského Bamberka, jejichž slady jsou speciálnější, např. pražený nebo čokoládový.

„Přestože je možné uvařit americkou IPA z českých surovin, bude chutnat spíše jako české pivo. U nás máme odlišné podmínky pro zrání chmele. Nicméně české typy (např. NOSTALGIE 12°) vaříme z plzeňského sladu a používáme i žatecké odrůdy chmelů. V našem sortimentu najdete také pivo KLÍŠŤÁK 13° (Red Ale), které je zbarvené dočervena. Na jeho výrobu používáme vyloženě české odrůdy chmele, např. i nově vyšlechtěnou, jejíž historicky první sklizeň proběhla v roce 2019.“

Prodává nejen pivo, ale i jejich názvy a etikety
Přestože v pivovaru Bizon pracuje pouhých 5 nadšenců, mají zcela jasnou představu o tom, jak by vše mělo fungovat. Z prodejů vypozorovali, že velkou roli při koupi piva hraje kromě samotného obsahu také název a design etikety. Na internetu lidé vybírají především očima.

„Snažili jsme se vytvořit promyšlený koncept, aby byla naše piva rozpoznatelná hned na první pohled. Proto se snažíme odlehčit jejich názvy. Chceme do nich promítnout, že každé pivo je naprosto jiné. Třeba taková KAROLÍNA SVĚTLÁ 13° značí, že se jedná o světlé pivo a bude chutnat i ženám. HROBNÍK 15° je zase černé pivo. Nemělo by pohřbít, ale je tím posledním pivem dne. NOSTALGIE 12° vám zase může připomenout staré dobré pivo plzeňského typu, KLÍŠŤÁK 13° (Red Ale) naláká především svým názvem a červenou barvou. Lidi baví, že je to něco úplně jiného, než nabízejí velké pivovary,“ zmiňuje Beneš.

Design pivních etiket navrhuje ve spolupráci s vybranými ilustrátory Michael Beneš. Ten vystudoval grafický design na pražské UMPRUM, jako téma diplomové práce zvolil právě úpravu koncepce a redesign pivovaru Bizon. V etiketách najdete spojení hravosti a lidovosti.

Čím inspirují zahraniční pivovary?
Přestože je české pivo ve světě vyhlášené, nikdy neuškodí okouknout konkurenci za hranicemi. Majitele pivovaru Bizon nadchly řemeslné pivovary, které se nebojí experimentovat, např. ze severu Evropy. Často fungují na bázi kontrakčního pivovaru – vaří pivo v pivovarech po celém světě, které si pak nechají naplnit do plechovek, lahví a soudků a pivo následně prodávají v barech zaměřených na řemeslné pivo a na svých e-shopech. Inspirací jsou také pivovary, které existují stovky let, např. v Belgii. V klášterech vaří chuťově bohatá a zajímavá piva, kvašení probíhá spontánně nebo se speciálními belgickými kvasnicemi, které produkují velké množství ovocných esterů. Mezi oblíbence patří i Bavorsko, kde si zakládají na tradici. Mají třeba jen 1–2 druhy piv.

„Já osobně mám nejraději svrchně kvašená piva, kde jsou použity americké odrůdy chmele. Jsou chuťově výrazná a jdou do ovocných tónů. Zkrátka piva, která nejsou nudná. Oslovují mě zahraniční pivní styly, což se projevuje i v našich speciálech,“ přiznává Beneš.

Projekt Regionální potravina otvírá dveře do světa
Letos získal pivovar Bizon značku kvality Regionální potravina za svůj vynikající HROBNÍK 15° černý speciál. „Ocenění Regionální potravina znamená obrovskou příležitost, aby nás lidé více poznali. Je skvělé, že projekt dokáže pomáhat i drobným podnikatelům, kteří nedosáhnou na velkou marketingovou podporu. Značka je symbolem kvality a dává nám mnohem více možností, jak se dostat z vesnice do světa. Díky ní jsme mohli vycestovat na několik zahraničních veletrhů,“ upřesňuje Robert Beneš.

Pivovar Bizon získal ocenění Regionální potravina už podruhé, poprvé se světlým speciálem KAROLÍNA SVĚTLÁ 13°.

„Nechceme ale usnout na vavřínech, neustále se učíme a připravujeme další novinky. Právě teď jsme uvařili světlý SVÁTEČNÍ SPECIÁL 13°, který jsme „nachmelili“ českými i americkými odrůdami. Bude výrazně hořký. Koncipovali jsme ho tak, aby se skvěle hodil k řízku a bramborovému salátu. Proto v něm budou díky americkým chmelům cítit i citrusy, což skvěle doplní i rybu. Exkluzivně bude dostupný na Košík.cz,“ dodává Michael Beneš, spolumajitel pivovaru Bizon.

O značce Regionální potravina
Již jedenáct let uděluje Ministerstvo zemědělství značku Regionální potravina nejkvalitnějším zemědělským nebo potravinářským výrobkům, které zvítězí v krajských soutěžích. Projekt má za cíl podpořit domácí producenty lokálních potravin a motivovat zákazníky k jejich vyhledávání v obchodech, na farmářských trzích či přímo u výrobců. Spotřebitelé si mohou vybírat z více než 500 výrobků od více než 350 výrobců. Značka Regionální potravina oceňuje ty nejlepší výrobky z každého kraje. Více informací je k dispozici na webových stránkách regionalnipotravina.cz.

Košík.cz zařídí pohodové grilování s vlastním pivem Pohodář

Publikováno:před 4 letyZdroj:Pivovar BizonAutor:František Brož, PR

Jaro v rozpuku a hlavní grilovací sezonu na dohled slaví online supermarket Košík.cz s pomocí dalšího ze série svých privátních piv. Letošní letní IPA dostala název Pohodář, a tak jako u předchozích speciálů, i tentokrát vznikla ve spolupráci s Pivovarem Bizon. Celkem se do prodeje dostane 1400 lahví této svěží limitované desítky.

Pohodář je svěží a výborně pitelná světlá letní IPA – desítka. Ukrývá v sobě šťavnatost a příjemnou hořkost moderních chmelů Mosaic, Galaxy, Citra a Columbus z USA a Austrálie. V chuti dominují tóny tropického manga a papáji, doplněné o citrusy – konkrétně grep a pomeranč, kterých bylo dosaženo intenzivním chmelením za studena. Slad je použit Plzeňský a pšeničný. Hořkost má podle IBU na stupni 40 (běžné české ležáky jsou běžně kolem IBU 30).

„Myslím, že všichni se chceme po náročném startu jara dostat co nejrychleji do pohody. A nic nenaladí lépe, než večerní posezení s rodinou a kamarády nebo víkendové grilování,“ uvádí Jan Škrabánek, marketingový ředitel Košík.cz. „Právě z tohoto pocitu vznikl náš Pohodář. Pivo, které v sobě nese příslib šťavnatého léta a každému přinese kousek vzdálených koutů světa, které teď leckomu tak trochu chybí.“

Pohodář tak doplní nabídku v rámci probíhající grilovací kampaně „Grilování na klik“. Ta nabízí celou řadu na míru připravených specialit – od řemeslných masných produktů řeznického mistra Kloudy po zeleninu vypěstovanou speciálně pro Košík na českých farmách.

„Spolupráce s panem řezníkem Kloudou je naše oblíbená tradice, mezi zákazníky Košíku velice oblíbená. Jen za poslední měsíc jsme prodali trojnásobek jeho úžasných stejků včetně těch autorsky stařených,“ zmiňuje Škrabánek.

Pohodář je už několikáté privátní pivo, které si Košík nechal uvařit na míru. V minulosti bodoval například s velikonočním Koledníkem nebo loňským letním Grillmasterem. Celoročně pak prodává ještě několik dalších základních druhů. Pohodáře můžete koupit tady:
https://www.kosik.cz/produkt/pivovar-bizon-kosik-cz-pohodar-10-letni-session-ipa
A grilování na klik pak vyzkoušet zde:
https://www.kosik.cz/stranky/grilovani-na-klik?kampan=hp

Košík.cz je e-shop s potravinami, drogerií a potřebami pro domácnost. Z více než 15 000 položek mohou vybírat čtyři miliony zákazníků v Praze a středních Čechách, Polabí, na Plzeňsku, Liberecku, Ústecku, v Hradci Králové a na Pardubicku, ale také v okolí Litoměřic, Teplic, Mostu, Litvínova a Chomutova. Na jakékoli místo v republice pak rozveze do druhého pracovního dne nákup vybraný z až 1700 položek.

Košík.cz začal prodávat pivo vlastní značky

Publikováno:před 5 letyZdroj:MediaGuru.cz

E-shop s potravinami, drogerií a potřebami pro domácnost Košík.cz představil v rámci velikonoční kampaně svůj první privátní výrobek. Limitovaná edice 1400 lahví 14,5stupňového piva nese název Koledník a pro Košík ho uvařil řemeslný Pivovar Bizon ze západních Čech. Košík standardně nabízí výrobky z Pivovaru ve svém sortimentu. „Malých řemeslných výrobců máme na Košíku desítky a rádi se za ně a jejich snahu postavíme s dalšími privátními výrobky,“ uvádí Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz s tím, že plánují v tomto stylu pokračovat a přidávat další vlastní značky.

Koledník je uvařen v pivním stylu Märzen, který se původně vařil jako úplně poslední várka piva v březnu, než se jarní teploty vyšplhaly příliš vysoko. Tento druh spodně kvašeného piva vzniklv letech 1871 až 1872 a jeho receptura je údajně odvozena od dnes již v podstatě zaniklého pivního stylu vídeňského ležáku.

Novinka je součástí velikonoční kampaně. Speciální velikonoční série se dočkaly také charitativní Dobroskutky, jejichž nákupem zákazníci Košíku přispívají na Konto Bariéry.

Košík.cz nabízí více než 15 tisíc položek včetně těch z marketů Delmart a Wine Food nebo britského supermarketu Iceland zhruba čtyřem milionům zákazníků v Praze a středních Čechách, na Plzeňsku, Liberecku, Ústecku, v Hradci Králové a na Pardubicku, ale také v okolí Teplic, Mostu a Chomutova.

Zaostřeno na: tmavá IPA od Bizona z Čižic

Publikováno:před 9 letyZdroj:Lidovky.cz

V Čižicích ležících zhruba dvanáct kilometrů od Plzně vaří pivo od roku 2011. Hlavní rozmach ale přišel až ve chvíli, kdy tu začal sládkovat ostřílený Luboš Svoboda. Díky zaměření na "exotický" sortiment teď podnik nově produkuje i pro export.

Jedním z jeho speciálů je tmavá svrchně kvašená Freedom IPA. Koupil jsem ji v restauraci U Všech kukaček na šumavské Modravě, kde ji v nápojovém lístku pojmenovali jako Straka.

Jak píše čižický podnik na svých stránkách, „pivo vaříme převážně z žateckých chmelů, hanáckých sladů a z výborné vody, protože Čižice a okolí leží na žulovém podloží.“

Pěna kapučínové barvy má ve sklenici krémový charakter, nevystoupá nijak vysoko. Nad ní se nese svěží vůně s příznaky sladu. Barva čtrnáctistupňového piva je tmavě rumová.

Chuť nejdřív překvapuje svou svěžestí, výrazná hořkost má zpožděný nástup a s každým dalším douškem ještě narůstá. Pocitově se v ní „bije“ kávovina s příkrým citrusovým ovocem. I přesto je pitelnost velmi dobrá a po poměrně nečekaném začátku se jedná o povedenou ipu.

Oslavy osvobození si užijí i pivaři! K mání bude speciál Freedom IPA

Publikováno:před 9 letyZdroj:QAP.cz

Oslavy 70 let od konce druhé světové války už v příštích dnech ovládnou celý region. Centrum oslav proběhne v Plzni v rámci velkolepých Slavností svobody. Právě během oslav si na své přijdou také pivaři. Kvůli významnému výročí vznikl totiž pivní speciál Freedom IPA.

Pivo k Plzeňskému kraji neodmyslitelně patří a i z toho důvodu nesmí během oslav osvobození chybět skutečná lahůdka. Speciál Freedom IPA uvařili v pivovaru U Bizona v Čižicích. "Pivo stáčíme do půllitrových klasických skleněných lahví, mají speciální etiketu od našeho grafika Jana Košťála, který stál i u zrodu myšlenky takový speciál uvařit," řekl QAPu Robert Beneš z pivovaru U Bizona.

Rozhodně nepůjde jen o nějaký "odvárek", ale o pivo, které má skutečně říz. "Jde o svrchně kvašené pivo, jehož základem je americký chmel Cascade. Má lehce grapefruitové aroma. IPA je zkratka pro Indian Pale Ale," vysvětluje Robert Beneš s tím, že jde o čtrnáctistupňové pivo. "Připraveno máme pět set kusů, ale v případě zájmu není problém stočit další. K dostání bude v našich restauracích, to znamená v hostinském pivovaru U Bizona v Čižicích, ale také během oslav v Plzni v restauraci U Bizona na Klatovské a také v centru města v Riegrově ulici, kde bude speciální stánek." V průběhu Slavností svobody bude k mání speciál také na Chodském náměstí.

Freedom IPA se dostane také do vybraných pivoték. Motiv pro vznik amerického speciálu v českých končinách je naprosto jasný. "Oslavy konce druhé světové války a osvobození Američany se dotýkají celého regionu. Právě proto jsme použili také americký chmel," uzavírá Robert Beneš.

Pivovar U Bizona v Čižicích funguje už od října roku 2011 a za tu dobu si vysloužil velmi dobrou pověst mezi milovníky piva. Krom aktuálního speciálu vaří další originální piva.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.06.2022 22:367