Historie a současnost pivovaru Gambrinus

● 1870 Vznik pivovarupivovar
15.10. zahajuje provoz První plzeňský akciový pivovar (současný Gambrinus) a 18. 12. si registruje svou první ochrannou známku Erste Pilsner Actien Brauerei – Pilsner Bier. Pouhý rok předtím se v plzeňském hostinci U Císaře rakouského 20 významných podnikatelů v čele s Emilem Škodou rozhodlo založit tento druhý moderní plzeňský pivovar.

● 1873 První export do Amerikypivovar
Toho roku objevuje plzeňská piva také Nový svět. Svůj první úspěšný export do USA slaví Měšťanský i První akciový pivovar v témže roce. O rok později zahájí plzeňský ležák pravidelný export a na sklonku 19. století proniká také do Latinské Ameriky, Afriky i na Blízký východ.

● 1909 Ochranná známka Kaiserquellpivovar
Pivo Prvního akciového pivovaru je chráněno známkou Kaiserquell – Císařský zdroj, a to na počest císaře Františka Josefa I., který pivo pochválil. První akciový pivovar pak od c. k. hofmistrovského úřadu ve Vídni získává v roce 1912 honosný titul „c. k. dvorní dodavatel“. Těsně před první světovou válkou se První akciový stává předním výrobcem piva v Čechách, jeho roční výstav v té době dosahuje přes 270 tisíc hl.

● 1919 Plzeňský Gambrinuspivovar
Kaiserquell, ochranná známka zapsaná na počest Františka Josefa I., se vznikem samostatné československé republiky ztrácí smysl. Proto je zaregistrována nová ochranná známka Plzeňský Gambrinus. Název piva Gambrinus sahá až do 13. století a vychází ze jména vévody Jana Primuse, děda Karla IV. a patrona sladovníků.

● 1934 Dynastie Hlaváčkůpivovar
Po pěti letech v roli sládka se vrchním ředitelem Plzeňských akciových pivovarů stává František Hlaváček, dědeček dnešního sládka pivovaru Gambrinus Jana Hlaváčka a otec Iva Hlaváčka (na snímku), jenž byl v Plzni hlavním sládkem a později výrobním ředitelem v letech 1958 až 1987. Již tři generace pivovarské rodiny Hlaváčkových tak spojují své jméno s pivovarem Gambrinus, tedy více než 80 let.

● 1939 Válečný provozpivovar
Druhá světová válka přerušuje vývoj obou plzeňských pivovarů. Vozový park zabavuje říšská vojenská správa. Válečný nedostatek surovin dopadá na kvalitu piva a i Gambrinus navzdory veškeré snaze sládků vařit dobré pivo klesá na slabou válečnou „osmičku“. Gambrinus přežívá proto, že zásobuje pivem dělníky ve Škodovce.

● 1945 Bombardování pivovarupivovar
Na sklonku války 17. 4. je pivovar Gambrinus téměř zničen spojeneckými bombami. Právě v troskách se ale rodí později nejoblíbenější pivo u nás – světlý výčepní Gambrinus. Tehdejší ředitel pivovaru František Hlaváček svým plamenným proslovem na bedně od piva zažíhá myšlenku na skvělou budoucnost a už o rok později se tu v nově vybudovaném pivovaru vaří 200 tisíc hl kvalitního piva.

● 1960 Nové ocelové tankypivovar
Od počátku své existence investuje pivovar Gambrinus do provozu a technických inovací. Na sklonku 50. let instaluje 20 ležáckých ocelových tanků s kapacitou 3 600 hl. V březnu 1960 vyjíždí z pivovaru první autocisterna a stáčení probíhá mimo pivovar.

● 1961 Technické inovacepivovar
V pivovaru Gambrinus se instalují technologické novinky: spádové varny, nový způsob kvašení či jímání CO2 z krytých kovových kvasných kádí, nová a šetrnější stáčecí linka o výkonu 14 tisíc lahví za hodinu, jež snižuje možnost kontaminace a dává větší garanci kvality a chuti piva. Nejnovější zařízení na zpětné jímání kvasného CO2 v pivovarech Prazdroj a Gambrinus funguje od roku 2011 a významně snižuje emise skleníkových plynů – ročně se ušetří přes 280 tun CO2.

● 1979 Výstav 1 milionu hlpivovar
Pivovar Gambrinus díky rostoucí oblibě svého piva překračuje hranici 1 milionu hl ročního výstavu. Ačkoliv je direktivním nařízením tehdejších úřadů určen pouze Západočechům, věhlas značky překračuje hranice regionu. Málokdo ale v tu chvíli čeká, že se právě Gambrinus stane nejtypičtějším reprezentantem českého piva.

● 1993 Cylindrokónické tankypivovar
Gambrinus, otevřený užitečným modernizačním snahám, začíná používat takzvané cylindrokónické tanky. Jejich provoz zaručuje především mikrobiologickou čistotu obou oddělených fází kvašení a zrání, tudíž i čistou chuť a správný říz piva.


● 1998 Varna s nejmodernější technologiípivovar
V pivovaru Gambrinus začíná vařit nová varna – největší v České republice. Varna je vybavena nejmodernější technologií: ekologickou a úspornou, která zároveň zajišťuje vysokou a vyrovnanou kvalitu várek.

● 2008 Gambrinus 11° Excelent
Gambrinus rozšiřuje své portfolio o Gambrinus 11° Excelent, který se brzy stává jednou z nejprodávanějších jedenáctek v ČR. Vyznačuje se plnější chutí danou přídavkem karamelového sladu a především unikátním dávkováním chmele, jež spočívá v přidání třetí dávky chmele až po ukončení chmelovaru.

● 2010 Prohlídky pivovaru Gambrinuspivovar
25. srpna se slavnostně otevřela návštěvnická trasa pivovaru Gambrinus. Veřejnost se díky ní seznamuje s reálným provozem pivovaru: používanými surovinami, tradičním postupem a nejmodernější technologií, ale také s unikátní interaktivní Gambrinus Arénou. Zde se návštěvníci projíždějí napříč časem na historickém náklaďáku, ve fotbalovém utkání si kopnou penaltu proti brankáři Gambrinus ligy nebo se v záři reflektorů stanou kytaristy rockové skupiny. Prohlídku uzavírá ochutnávka piv Gambrinus s výkladem odborníka, jak poznat kvalitu piva a jak správně o něj pečovat. Každý si může sám vyzkoušet, jak správně načepovat pivo Gambrinus.
Zdroj:Stránky pivovaru Gambrinus, 2016


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky pivovaru Gambrinus

Kdy:dle rezervaceObec:PlzeňZdroj:Pivovar Gambrinus

Zajímá vás, jak se pivo vaří a jak chutná ještě zrající pivo?

Přijďte do pivovaru Gambrinus, kde navštívíte varnu i pivovarské sklepy. Právě tam ochutnáte pivo, jaké chutnají jen naši sládci. Během prohlídky se dozvíte zajímavosti z historie pivovaru, zjistíte více o surovinách, které se pro pivo Gambrinus používají, a také o jeho varním procesu. Navštívíte unikátní prostor historické otevřené spilky a uvidíte i cylindrokonické tanky, ve kterých pivo zraje teď.

Na závěr vám náš zkušený výčepní představí zásady správné péče o pivo a prohlídku zakončíte školou čepování a vydatnou degustaci piv Gambrinus. Tak na zdraví!

Otevírací doba
duben- září pondělí – neděle 8:00 – 18:00
říjen – březen pondělí – neděle 8:00 – 17:00

Skupiny 15 a více osob
Skupinám zarezervujeme vlastní prohlídku během uvedené otevírací doby. Prohlídku si můžete za příplatek 50 Kč na osobu objednat i mimo otevírací dobu. Pro rezervaci použijte tlačítko SKUPINOVÁ REZERVACE 15+ nebo níže uvedené kontakty.
Individuální návštěvníci

Pro jednotlivce a malé skupiny do 14 osob nabízíme následující časy prohlídek. Na tyto časy je možné objednat si vstupenku online. Online lze zakoupit vstupenka maximálně 2 hodiny před prohlídkou a platba je možná pouze kartou.

Prohlídka začíná v Návštěvnickém centru na nádvoří pivovaru Plzeňský Prazdroj.

Více na stránkách pivovaru.

Aktualizováno: před 6 lety

Gambrinus oslavil výročí 150 let

Publikováno:před 5 letyZdroj:České nápoje

Pivovar Gambrinus si připomněl 150. výročí od svého založení. Popřát mu přišli představitelé Plzně i vedení společnosti Plzeňský Prazdroj, jejíž je Gambrinus součástí. Hlavním bodem oslavy bylo odhalení kamenné pamětní desky na zdi pivovaru, která nese závazek sládků a vedení pivovaru, že se Gambrinus bude i nadále vařit způsobem typickým pro české pivo.

„Na pivo Gambrinus jsme v Prazdroji po právu hrdí. Jsme odhodlání chránit dědictví našeho skvělého piva a zachovat jeho kvalitu i do budoucna. 150. výročí založení pivovaru je nejlepší příležitost pro náš společný závazek vařit Gambrinus i v budoucnosti tak, aby se na něj lidé mohli vždy spolehnout,“ řekl v úvodu akce generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.

Poděkování za reprezentaci města a přání dalších úspěchů předal zaměstnancům pivovaru i starosta městské části Plzeň 3 David Procházka.

Díky dovednosti a oddanosti sládků v historii se Gambrinus zařadil mezi pilíře české pivní kultury. Ti dnešní navazují na jejich umění a nadále dodržují principy, které stojí za úspěchem piva Gambrinus. Sládci i vedení pivovaru se proto rozhodli stvrdit závazek, že jsou odhodláni udržet českost a vysokou kvalitu piva Gambrinus i do budoucna. Manažer plzeňského pivovaru Stanislav Hamara: „Vážíme si úspěchů, kterých dosáhli naši předkové, sládci pivovaru Gambrinus, v uplynulých 150 letech. Z jejich zkušeností a odhodlání těžíme dodnes v naší každodenní práci. Uvědomujeme si odpovědnost za zachování ryze českého charakteru našeho piva a zavazujeme se, že budeme i nadále vařit české pivo Gambrinus tradičními postupy, tak abychom zachovali jeho chuť a říz. K tomu povedeme i naše následovníky, aby se lidé s radostí scházeli u piva Gambrinus i za dalších 150 let. Slibujeme, že na Gambrinus bude vždy spolehnutí.“

Stanislav Hamara také poděkoval současným i minulým zaměstnancům za práci, kterou pro Gambrinus odvedli a za to, že předávali a předávají své zkušenosti a dovednosti nastupujícím mladým sladovníkům. Po úvodních slovech odhalili zástupci pivovaru a města kamennou pamětní desku, na které je vyryt zmíněný slib.

Již v méně formální atmosféře připomněl obchodní sládek Gambrinusu Pavel Zítek všem přítomným důležité okamžiky historie pivovaru a neopomněl poděkovat i všem hospodským a výčepním za spolupráci, protože jejich role je pro kvalitu piva v půllitru klíčová, jak zdůraznil: “Sládek pivo vaří, ale hospodský ho dělá.“

V závěru oficiální části představil manažer značky Jakub Marek důležité akce a aktivity, kterými se Gambrinus rozhodl oslavit své významné výročí. Pozval všechny přítomné na hlavní část oslav 150. výročí založení pivovaru, Gambrinus den, pivní festival plném hudby, zábavy, ale především piva Gambrinus v nejvyšší kvalitě, který se uskuteční v pátek 21. a v sobotu 22. června na náměstí Republiky v Plzni. Program Gambrinus dne je k dispozici na www.gambrinus.cz/gambrinusden.

Prazdroji po letech roste prodej Gambrinusu, plánují se investice

Publikováno:před 5 letyZdroj:Prumyslová automatizaceAutor:ČTK

Prodej piva Gambrinus po dlouholeté stagnaci druhým rokem roste. Letošní vyšší odbyt podporuje zejména nový produkt, jedenáctistupňový ležák Gambrinus, ale po letech se zvyšuje také prodej "desítky". ČTK to dnes při zahájení oslav 150 let založení pivovaru Gambrinus řekl Grant Liversage, generální ředitel Plzeňského Prazdroje, do jehož skupiny Gambrinus patří.

"Rozhodně věříme značce a budeme investovat do produkce i další podpory," uvedl. Prazdroj chce, aby se Gambrinus nadále vyráběl jen v Česku a nemá žádný plán na licenční výrobu v zahraničí.

Podle něj byl poslední roky růst prodejů kolem nuly. "Ale s jedenáctkou jde konečně nahoru," uvedl Liversage. "Bylo tam takové nepříjemné období, kdy se intenzifikace vedla trochu jiným směrem, než si představujeme," řekl Milan Máca, který dohlíží na výrobu gambrinusu a přípravu receptů od roku 1982. Dodal, že loni začaly prodeje růst a že o "jedenáctku" je zájem.

Podle mluvčí pivovaru Jitky Němečkové začal propad prodejů značky Gambrinus kolem roku 2007. "Byl způsoben také tím, že se značka zaměřila příliš na kvantitu, byla k dostání v příliš mnoha hospodách a nebylo možné udržovat precizní kontrolu nad kvalitou čepování a servírování. Pozvolný propad trval do roku 2018, kdy se prodeje stabilizovaly a od letoška opět roste," řekla.

Podle manažera značky Jakuba Marka je nejsilnější odbyt na západě Čech, kolem Prahy a na severu Čech, kde Gambrinus má více než poloviční podíl. Odhadl, že v celé ČR se čepuje zhruba v pětině všech restaurací a hospod.

Sládek Pavel Zítek uvedl, že pivovar Gambrinus už v roce 1979 překročil milion vyrobených hektolitrů za rok. Po velkých investicích do rozšíření v 90. letech v roce 1996 překročil hranici dvou milionů, rok později tři miliony a kolem této hranice se prodeje stále držely. Gambrinus se vyváží do 19 zemí, například do Izraele a Koreje. Export ale není dominantní, dodal.

Podle Marka se na oslavy 150 let Gambrinusu 21. a 22. června změní Plzeň na největší pivní zahrádku v ČR. Pivovar odstartoval kampaň s americkým kouzelníkem Davidem Copperfieldem. Podle Zítka je pivovar Gambrinus se necelými 40 zaměstnanci v poměru k roční produkci zřejmě nejefektivnějším výrobcem piva v ČR.

Gambrinus oslavil výročí závazkem sládků na dalších 150 let

Publikováno:před 5 letyZdroj:Region Plzeň

Popřát mu přišli představitelé Plzně i vedení společnosti Plzeňský Prazdroj, jejíž je Gambrinus součástí. Hlavním bodem oslavy bylo odhalení kamenné pamětní desky na zdi pivovaru, která nese závazek sládků a vedení pivovaru, že se Gambrinus bude i nadále vařit způsobem typickým pro české pivo.

„Na pivo Gambrinus jsme v Prazdroji po právu hrdí. Jsme odhodlání chránit dědictví našeho skvělého piva a zachovat jeho kvalitu i do budoucna. 150. výročí založení pivovaru je nejlepší příležitost pro náš společný závazek vařit Gambrinus i v budoucnosti tak, aby se na něj lidé mohli vždy spolehnout," řekl v úvodu akce generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.

Poděkování za reprezentaci města a přání dalších úspěchů předal zaměstnancům pivovaru i starosta městské části Plzeň 3 David Procházka.

Díky dovednosti a oddanosti sládků v historii se Gambrinus zařadil mezi pilíře české pivní kultury. Ti dnešní navazují na jejich umění a nadále dodržují principy, které stojí za úspěchem piva Gambrinus. Sládci i vedení pivovaru se proto rozhodli stvrdit závazek, že jsou odhodláni udržet českost a vysokou kvalitu piva Gambrinus i do budoucna. Manažer plzeňského pivovaru Stanislav Hamara: „Vážíme si úspěchů, kterých dosáhli naši předkové, sládci pivovaru Gambrinus, v uplynulých 150 letech. Z jejich zkušeností a odhodlání těžíme dodnes v naší každodenní práci. Uvědomujeme si odpovědnost za zachování ryze českého charakteru našeho piva a zavazujeme se, že budeme i nadále vařit české pivo Gambrinus tradičními postupy, tak abychom zachovali jeho chuť a říz. K tomu povedeme i naše následovníky, aby se lidé s radostí scházeli u piva Gambrinus i za dalších 150 let. Slibujeme, že na Gambrinus bude vždy spolehnutí.“

Stanislav Hamara také poděkoval současným i minulým zaměstnancům za práci, kterou pro Gambrinus odvedli a za to, že předávali a předávají své zkušenosti a dovednosti nastupujícím mladým sladovníkům. Po úvodních slovech odhalili zástupci pivovaru a města kamennou pamětní desku, na které je vyryt zmíněný slib.

Již v méně formální atmosféře připomněl obchodní sládek Gambrinusu Pavel Zítek všem přítomným důležité okamžiky historie pivovaru a neopomněl poděkovat i všem hospodským a výčepním za spolupráci, protože jejich role je pro kvalitu piva v půllitru klíčová, jak zdůraznil: “Sládek pivo vaří, ale hospodský ho dělá.“

V závěru oficiální části představil manažer značky Jakub Marek důležité akce a aktivity, kterými se Gambrinus rozhodl oslavit své významné výročí. Pozval všechny přítomné na hlavní část oslav 150. výročí založení pivovaru, Gambrinus den, pivní festival plném hudby, zábavy, ale především piva Gambrinus v nejvyšší kvalitě, který se uskuteční v pátek 21. a v sobotu 22. června na náměstí Republiky v Plzni. Program Gambrinus dne je k dispozici na www.gambrinus.cz/gambrinusden.

Pivo Excelent rozděluje kampaň podle věku

Publikováno:před 5 letyZdroj:MediaGuru.cz

Excelent novou kampaní cílí na studenty i třicátníky, na každého míří trochu jinou komunikací.
Pivní značka Excelent odstartovala v květnu digitální kampaň #PoSvýOse. „Nová kampaň je určena pro všechny, co si užívají život a žijí ho podle svého. Pro ty, kteří respektují tradice a věci prověřené časem, ale berou si z nich to nejlepší, a dělají je po svém,“ vysvětluje na dotaz MediaGuru.cz marketingový manažer Martin Troup s tím, že cílem je především podpořit povědomí značky.

Kampaň přitom pracuje s rozdílnými exekucemi, jimiž chce Excelent oslovit spotřebitele dle věku. „Jednotlivým věkovým skupinám představujeme situace jim nejbližší, například studentská témata studentům nebo téma hypotéky třicátníkům apod. Celý kreativní koncept i formáty tomu byly přizpůsobeny,“ popisuje Troup.

Kreativa kampaně vznikla v dílně nové agentury značky – Kindred. Produkci zajistila společnost Silencio s režisérským duem Klang.

Excelent se ve své komunikaci také dlouhodobě spojuje s ambasadory, mezi které patří například skater a organizátor závodů Tomáš Vintr. S osobnostmi z oblasti gamingu a sportu spolupracuje i v třetí sérii Excellent Challenge.

Pivní značka buduje rovněž své konceptové hospody, tzv. Excelent Puby, kterých má nyní sedm – po dvou v Liberci a Plzni a jeden v Ostravě, Hradci Králové a Brně. Kromě toho se dá Excelent koupit ve zhruba 80 klubech a 600 hospodách po celé republice

Gambrinus Copperfielda nakonec obsadil do kampaně

Publikováno:před 5 letyZdroj:MediaGuru.cz

Gambrinus odkryl své plány s Copperfieldem. Světoznámý mág se stal tváří jeho nové kampaně.


Pivní značka Gambrinus rozjela další kampaň na oslavu svých 150 let. Poté, co začátkem roku spustila futuristický reklamní spot, v němž ujišťuje, že ať se stane cokoliv, Gambrinus zůstane, a nasadila mimo jiné i věštkyni Jolandu, se rozhodla zkusit své štěstí za oceánem a vyhledat slavného iluzionistu Davida Copperfielda.

„Cílem této kampaně je ukázat, že na Gambrinus se bude vždycky dát spolehnout. I v době rychlého vývoje a neustálých změn, kdy nás média skoro každý den straší, co nám kdo vezme a co v budoucnosti zmizí. My říkáme, že na rozdíl od všech výstřelků dnešní doby jsou věci a hodnoty, které si my Češi ani za 150 let jen tak vzít nenecháme,“ říká Jakub Marek, senior brand manager Gambrinusu, a dodává: „A kdo jiný by nám mohl pomoct to demonstrovat než člověk, kterému se podařilo nechat zmizet téměř cokoliv.“

Na Copperfielda upozorňovala značka nejdříve na jednom ze svých vizuálů, což vzbudilo u fanoušků na sociálních sítích zvědavost i spekulace o tom, zda má s iluzionistou nějaké plány. Následně se za ním do Las Vegas vydal sládek pivovaru Pavel Zítek, aby dokázal, že „pivo Gambrinus žádným trikům nepodlehne“. Jeho cestu mohli fanoušci sledovat prostřednictvím vlogů.

O několik dní později se na sociální síti pivovaru objevilo hlavní video, ve kterém Copperfield přijímá výzvu pivovaru a před kamerami se pokusil nechat zmizet lahvovou desítku, což se mu nepovadlo. Místo piva totiž zmizelo zcela něco jiného.

„Věříme, že osobnost tohoto formátu přitáhne pozornost a že budou naši příznivci hrdí na to, jací lidé Gambrinus taky podporují. S nadsázkou se dá říct, že i David Copperfield věří tomu, že Gambrinus může zmizet pouze jediným způsobem, a to tak, že ho vypijete,” popisuje Rado Jankovič z agentury Triad Advertising, která je pod kampaní podepsána.

David Copperfield se od 3. června objeví i v televizi, dále bude kampaň pokračovat na internetu, sociálních sítích a v místě prodeje.

Média na Facebooku nakupuje Triad Advertising, ostatní formáty má na starosti mediální agentura Wavemakers. Hlavní spot vznikl v produkci Stink v režii Jaroslava Moravce.

Comeback Copperfielda: Na české pivo triky neplatí! POTVRZENO!

Publikováno:před 5 letyZdroj:Extra.cz

Copperfield, fenomén, o kterém jsme v Čechách léta neslyšeli, míří opět na televizní obrazovky, tentokrát jako tvář reklamy Gambrinusu. Nejznámější žijící iluzionista však Nepřekvapuje perfektně povedeným trikem jako vždy. Naopak. Poprvé ve své kariéře si před kamerami zkusil, jaké to je, když se kouzlo nepovede.

U příležitosti oslav sto padesátých narozenin se Gambrinus rozšoupnul a na narozeninové oslavě nechybí ani kouzelník. Mít Copperfielda na billboardech a tvrdit, že na jejich pivo jeho triky neplatí, jim bylo málo a rozhodli se s mágem utkat osobně. A nezastavila je ani vzdálenost. V čele s hlavním sládkem Zítkem se vydali do dalekého Las Vegas, aby vyzvali Copperfielda k duelu pivo vs triky. Jak tohle mohlo dopadnout?!

Copperfield výzvu přijal a před kamerami se pokusil o trik, který se mu podařil už snad tisíckrát. S každodenní pravidelností nechává před zraky fanoušků zmizet předměty, osoby, budovy nebo celá města, tentokrát to bylo ale jiné. Všechno je jednou poprvé a jsou věci, které prostě nezmizí. Jako třeba české pivo.

Sládkův výlet do Vegas i Copperfieldovo nepovedený trik se rychle staly virálním hitem na sociálních sítích a Gambrinus slibuje, že už brzy uvidíme kouzelníka i v televizní reklamě. Pivovaru se podařilo alespoň na chvíli oživit kult mága devadesátých let, pobavit tisíce věrných fanoušků a hlavně ujistit svět, že na zdravý rozum žádné triky neplatí.


Gambrinus vs. David Copperfield. Jak dopadne tenhle souboj?

Publikováno:před 5 letyZdroj:eXtra.cz

Gambrinus si v rámci oslav svých sto padesátých narozenin rýpnul do Davida Copperfielda, největšího žijícího mága. Ten ale na Facebooku nečekaně zareagoval a jeho jméno z billboardů zmizelo. Jak se zdá, tím ale příběh nekončí. Na světlo se dostávají nové informace. Tým pivovarníků se rozhodl vyrazit přímo za Davidem Copperfieldem do Las Vegas.

Na reklamních plochách s odvážným výrokem, že na české pivo triky neplatí, bylo jméno Davida Copperfielda po jeho reakci na sociální síti okamžitě přelepeno. A jak se k tomu staví Gambrinus? „My to sice mysleli trochu s nadsázkou, ale za tvrzením, že na naše pivo žádné triky neplatí, si stojíme” V rámci fair play jsme reklamy přelepili, ale tím to pro nás nekončí,“ říká hlavní sládek Gambrinusu Pavel Zítek a má pravdu.

Se svým týmem se totiž sládek vydal přímo do Las Vegas, aby českému národu dokázali, že na jejich pivo triky neplatí. O tom, co se v Americe dělo, ale pivovar záhadně mlčí. Billboardy jsou stále přelepené. Jediná zpráva, kterou jsme z pivovaru dostali, zní: „Všechno odhalíme 28. května. Dřív ne. Neradi bychom znovu něco přelepovali.“ Otázkou zůstává, zda se výprava opravdu s Copperfieldem setkala. Pokud ano, co se ve Vegas dělo a jak návštěva probíhala? Snad v tomto případě nebude platit tvrzení, že co se stalo ve Vegas, zůstane ve Vegas.

Přece jen si nad tím nemusíme lámat hlavu. Pivovar nedávno alespoň zveřejnil video s prvními záběry z daleké cesty: Podařilo se nám také zjistit, že pivovar Gambrinus se ve své letošní kampani na oslavu 150. narozenin zavazuje, že bude nejméně dalších 150 let vařit pivo tradičními postupy, z českých surovin a bez dalších příkras. „Tento závazek si v pivovaru necháme pro další generace pivovarníků vytesat do kamene. Stojíme si za tím a naše přesvědčení nikdo jen tak nezvrátí. Dokonce ani sám největší mág všech dob – David Copperfield. Proto jsme to dali i na billboardy,“ uzavírá Pavel Zítek.

Co si výprava od cesty do Vegas vlastně slibuje? Snad nepředpokládá, že na Copperfielda narazí jen tak někde náhodou na ulici s prosbou, ať dokáže, že je největší kouzelník všech dob a vyvrátí tvrzení pivovarníků, že na české pivo jsou všechny triky krátké. Na tuto otázku pivovar opět neodpověděl. Slíbil jen, že se všichni vše včas dozví. Nezbývá tedy, než čekat, jaké pokračování bude příběh mít.

Gambrinus přelepuje své billboardy. Z nové kampaně mizí Copperfield

Publikováno:před 5 letyZdroj:Týden.cz

Gambrinus, značka jednoho z nejprodávanějších piv v České republice, se ve své nové reklamě naváží do samotného Davida Copperfielda. Po pár dnech však z reklamních ploch jméno kouzelníka, jenž je pro nás synonymem zábavy let devadesátých, zmizelo. Chtěl snad Gambrinus oživit kult tohoto mága, ale něco se nepovedlo? Nebo je za tím něco víc?

Česká reklama bývá často odvážná. Některé tuzemské značky se nebojí vystoupit z davu, jít trochu jiným směrem a být všechno, jen ne konzervativní. Tento názor v poslední době razí i společnost Gambrinus. Nedávno se v jejich reklamních spotech objevila nezapomenutelná věštkyně Jolanda a její hlášku "velký zlatý" si dodnes příznivci tohoto českého piva připomínají. V dalších reklamách se pak proslavil třeba chytlavý veršovaný ostrovtip hudebníka Záviše. Teď si však možná vzal příliš velké sousto.

V posledních týdnech se po celé republice objevily billboardy, ve kterých si Gambrinus bere do pusy Davida Copperfielda, snad nejslavnějšího kouzelníka přelomu tisíciletí. Ve své nové kampani Gambrinus zpochybňuje jeho kouzelnický um a tvrdí, že na české pivo jeho triky neplatí. Nebylo by na tom nic divného, pokud by se tyto billboardy nezačaly v posledních dnech přelepovat. Jméno samotného Copperfielda je záhadně překryto. Nabízejí se otázky, kde Gambrinus v kampani pochybil. Nemohlo třeba dojít k přerušení vzájemné spolupráce? Pokud tedy vůbec nějaká byla.

Na sociální síti českého pivovaru se navíc minulý týden objevil screenshot, jak sám Copperfield sdílí příspěvek české kampaně, v níž se objevuje jeho jméno. Evidentně je tedy s celou kauzou obeznámen. Proč ale došlo k přelepení jeho jména?

Dá se předpokládat, že Gambrinus, jak ho známe, asi ví, co dělá. Je tedy dost možné, že přelepení jména slavného kouzelníka má i tentokrát svůj záměr. Do karet hraje navíc to, že pivovar letos slaví 150 let, a proto se nebojí odvážných kousků. Vypadá to, že tohle bude ještě velice zajímavé.

Srdcovka, konceptová hospoda Gambrinusu je na pražském Proseku

Publikováno:před 5 letyZdroj:České nápoje

V Praze na Proseku byla slavnostně otevřena nová Srdcovka, konceptová hospoda Gambrinusu. Prostorná restaurace vznikla po kompletní rekonstrukci části sídlištního nákupního centra. Koncept hospod Srdcovka byl vytvořen s cílem dopřát lidem to nejkvalitnější pivo, které bude chutnat stejně jako v pivovaru.

Srdcovka si svůj název vysloužila díky lidem, kteří své povolání dělají srdcem a pivo milují. Takových srdcařů je v Gambrinusu hodně a mnoho z nich zasvětilo vaření piva celý svůj profesní život. Jejich siluety a příběhy jsou proto jedním z hlavních designových prvků interiéru hospody.

„Pivo je u nás vždy ‚až‘ na prvním místě. Je to naše srdeční záležitost – odtud také vzešla inspirace pro Srdcovky. Aby si hosté vychutnali Gambrinus v nejvyšší kvalitě, čepujeme jej přímo z originálních pivních tanků, vyvinutých speciálně pro hospody Srdcovka. Připomínají pivovarské tanky, v nichž v pivovaru pivo kvasí a později leží. Krátké, po celé délce chlazené vedení k výčepu zajistí, že pivo chutná jako u nás v pivovaru,“ vysvětluje sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek.

Hlavní roli v Srdcovce Prosek hraje Gambrinus Nepasterizovaná 12 z tanku, kterou mimo jiné vaří i mistr varny Zdeněk Polák už déle než 42 let a piva Gambrinus navařil už přes 27 milionů hektolitrů. Jeho silueta na zdi nechybí ani na Proseku.

„Pivo je sice na prvním místě, ale k dobrému pivu chceme nabízet i kvalitní gastronomii. Tradiční česká kuchyně bude mnohem lépe chutnat v našem novém, originálním interiéru,“ říká Alexandr Tauer, majitel Srdcovky.

Pivovarskou atmosféru interiéru podtrhují nejen nerezové tanky, siluety pivovarských, ale i přiznané trubky pivního vedení. Útulnou atmosféru dávají Srdcovkám interiérové prvky vyrobené ze starého dřeva ošlehaného větrem a sluncem. Srdcovka v sobě spojuje prostory dýchající historií s moderními technologiemi pro ten nejlepší zážitek z piva.

Jak nová hospoda vznikala? „Před pěti lety jsem navštívil původní Pizzerii Severka a umanul jsem si, že bych tu chtěl jednou vytvořit klasickou českou pivnici s výborným pivem a tradiční českou kuchyní. Po pěti letech se myšlenka stala realitou. Do rekonstrukce jsme se pouštěli už s jistotou konceptu Srdcovka. Typickou sídlištní stavbu jsme zrekonstruovali od základů až po stropy,“ vysvětluje Alexandr Tauer.

Restaurace Srdcovka se chce vracet i přes moderní prostředí k minulosti, k tradici klasické české hospody s českou kuchyní ve spojení s pivem nejvyšší kvality. Kapacita restaurace je 160 hostů, včetně salonku, který ale může být i otevřený.

Šéfkuchaři Tomáš Tejral a Simona Fedincová doporučují především specialitu pomalu pečený vepřový bok bez kosti. Druhým trumfem pak je trhaný hamburger, žádné mleté maso, ale trhaná pečínka.

Výčepní Jakub Kalhous a František Předosta čepují nejen tankovou dvanáctku, ale také Gambrinus Nefiltrovaný ležák, Velkopopovického Kozla Černého, ležák Pilsner Urquell, nealkoholický Birell a každý měsíc jiný speciál od plzeňských sládků v programu Volba sládků.

Gambrinus slaví 150. výročí futuristickou kampaní

Publikováno:před 5 letyZdroj:Médiář.cz

Pivovar Gambrinus z portfolia Plzeňského Prazdroje si tento rok připomíná 150 let existence. Ve futuristických spotech se proto dívá, jak bude svět – konkrétně domovina značky, tedy město Plzeň – vypadat za dalších 150 let. Nehledě na to, co zítřky přinesou, se Gambrinus zavazuje “být pivem zdravého rozumu, na které se jeho pijáci mohou spolehnout”. “Výroční kampaně nemusí být vždy spojené jen s bilancováním a ohlížením se do minulosti,” míní Jakub Marek, senior brand manager Gambrinusu, “i když si důležitost své historie uvědomujeme, v rámci komunikace jsme se rozhodli jít neotřelou cestou.”

“Klient od počátku nechtěl klasickou sebeoslavující kampaň, proto jsme si mysleli, že bude osvěžující oslavit raději dalších 150 let, spíš než ty uplynulé,“ doplňuje Tony Durston, creative group head z agentury McCann. “To nám umožnilo nejen zábavnou práci při předvídání, jak by mohl svět v roce 2169 vypadat, ale také jsme mohli spotřebitelům slíbit, že ať se v budoucnu stane cokoliv, u Gambrinusu se mohou spolehnout na to, že tu pro ně vždy bude nenáročné, pitelné pivo.” Spoty vznikly v režii Jakuba Koháka z produkce Stink. Významná část práce však probíhala především v postprodukci přidáním vizuálních efektů od RUR.

Kampaň odstartovala v pondělí 7. ledna 2019 televizním spotem v délce 45 vteřin a bude ji pak možné spatřit ve všech médiích v průběhu celého roku. Kreativní koncept – nadlinkové formáty, POS a celkovou vizuální identitu značky Gambrinus pro tento rok – je prací agentury McCann Prague ve spolupráci s týmem McCann Manchester. jde o první případ spolupráce mezi McCann Prague a některou ze sesterských kanceláří ze sítě McCann Worldgroup. “Zmiňovaný projekt odstartoval tento typ spolupráce i pro další projekty,” informuje agentura.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.10.06.2019 19:27120