Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Nižší daň na pivo. Ne, na potraviny. Volby podněcují politickou daňovou tvořivost

Publikováno:před rokemZdroj:Novinky.cz

Když před pár lety zvyšoval kabinet premiéra Petra Nečase (ODS) kvůli ekonomické krizi a přes odpor levicové opozice sazby DPH na konečných 15 a 21 procent, počítal od roku 2016 s jejich sjednocením na úrovni 17,5 procenta. Nynější vláda je vzala za své a doplnila k nim druhou sníženou sazbu ve výši 10 procent. Rok před volbami nicméně politici začínají hovořit o další úpravě daňového systému.

Ministr financí Andrej Babiš (ANO) hodlá ve středu koaliční radě znovu předložit návrh na snížení DPH na točené pivo. A to i přesto, že koaliční partneři podobný nápad již letos jednou odložili.

„Chceme znovu zkusit navrhnout našim partnerům snížení DPH u točeného piva z 21 procent tentokrát na 15, předtím jsme navrhovali deset. Myslím si, že těch 15 by taky pomohlo provozovatelům, kteří mají jen hospody, kde točí jen pivo,” řekl v pondělí Babiš.

Z 15 na 10 procent, uvažuje Babiš
V delším časovém horizontu by se nebránil ani dalším změnám DPH, byť návrat na úroveň před rok 2012 není podle něj na pořadu dne.

„Sazby před zavedením daňového balíčku vlády Petra Nečase byly 10 a 20 procent. Pokud bychom se k nim vrátili, znamenalo by to výpadek příjmů státního rozpočtu ve výši asi 40 miliard korun,” připomněl Babiš.

„Já však zvažuji jako jednu z možností v příštím volebním období při vyrovnaném rozpočtu zavedení jedné snížené sazby, a to ve výši 10 procent místo nynějších 15. To by však znamenalo najít 30 miliard korun navíc, protože přesně takový by to znamenalo výpadek příjmů,” dodal ministr v reakci na dotaz, zda neuvažuje o vrácení sazeb na předkrizovou úroveň.

Jen sliby, namítá Sobotka
Ministrovy plány, jakkoliv směřované do budoucna a podmíněné vyrovnaným rozpočtem, nesdílí šéf ČSSD a premiér současné koaliční vlády Bohuslav Sobotka.

„Tyhle obecné sliby nemají v situaci, kdy máme příští rok deficit 60 miliard, žádný význam,” sdělil Novinkám.

„ČSSD navrhuje snížení DPH u základních potravin na 10 procent, a to co nejdříve. Vidíme to jako důležitější než snižovat DPH na pivo,” uvedl v reakci na Babišovu opětovnou snahu vyjít vstříc hospodským.

„Nejpozději od roku 2019 pak chceme do snížené DPH všechny potraviny,” dodal premiér.

Radegast den už tuto sobotu v Nošovicích

Publikováno:před rokemZdroj:Regiony24.czAutor:Bc. Barbora ŽembováRadegast

Už tuto sobotu 3. září vypukne v Nošovicích oslava místního piva, Radegast den. Podtitul letošního čtrnáctého ročníku „Velká škola čepování“ napovídá, že letos půjde hlavně o dobře načepované pivo. Návštěvníci jej budou moci nejen od mistrů výčepních vychutnávat, ale také se jej sami naučit čepovat. K dobrému pivu zahraje Divokej Bill, MIG 21, Horkýže Slíže a další. Do Nošovic pojedou z Ostravy a Frýdku-Místku speciální vlaky a autobusy. Vstup je tradičně zdarma.

Dokonalou chuť má pivo pouze v případě, že je správně načepované. „Náš pivovar dlouhodobě pracuje na tom, aby se hodspodští o pivo dobře starali a správně ho čepovali. Zároveň chceme, aby lidé dobře načepované pivo dokázali poznat. Proto bude na Radegast dni probíhat Velká škola čepování, kterou povedou mistři výčepní. Každý si bude moct čepování zkusit a na vlastní kůži se přesvědčit, že sládek pivo vaří, ale hospodský, totiž správné čepování, ho dělá,“ láká ředitel pivovaru Radegast Ivo Kaňák. Nošovičtí sládci uvařili pro Radegast den Ryze Hořkou 12, Radegast Nefiltrovaný a desítku Original.

Program na pódiu vypukne v Nošovicích v 11:30 vystoupením vycházející hvězdy Davida Stypky, po kterém se představí další hvězdy jako Divokej Bill, MIG 21, Horkýže Slíže, Citron s Tanjou a další.

Novinkou letošního ročníku bude představení projektů pro zlepšení života v regionu, které Radegast podporuje. Návštěvníci budou mít možnost hlasovat o tom, který projekt v rámci programu Radegat lidem získá od pivovaru dodatečnou finanční podporu.

Chlapi budou moci porovnat své schopnosti v Radegast Adrenalin parku. Na své si přijdou i hokejoví fanoušci. Od 15:00 bude probíhat autogramiáda hráčů moravských hokejových klubů, mezi kterými nebudou chybět i extraligoví hráči. Otevřena bude prohlídková trasa pivovarem.

Do Nošovic a zpět pojede speciální vlak z Ostravy. Další soupravy zamíří do pivovaru z Frýdku-Místku, odkud pojedou i autobusy. Jízdní řády jsou uvedeny na www.radegast.cz. Pro návštěvníky jedoucí autem bude k dispozici parkoviště u automobilky Hyundai, z něj bude zajištěna zdarma kyvadlová doprava k bráně areálu.

Budvar vyhrál poslední zásadní spor. Značku Budweiser udržel i v Itálii

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:Martin BenešBudvar

Budějovický Budvar vyhrál v Itálii dvě právní bitvy o značku Budweiser. Další průlomová vítězství národního podniku se už nečekají, spory v drtivé většině zásadních zemí jsou vyřešeny.

Pivovar Budějovický Budvar odvrátil další pokusy o zrušení ochranných známek Budweiser. Konkurenční společnosti se snažily zvrátit předešlá pro ně nepříznivá rozhodnutí soudů v Itálii, kde je trh pro pivovary velmi významný.

Případy se táhly od roku 2001, respektive 2002. Společnost Anheuser-Busch InBev (ABI) neuspěla se svou žalobou z roku 2002, která požadovala prohlášení neplatnosti tří ochranných známek Budějovického Budvaru.

Odvolací soud nyní návrh ABI zamítl. Italský Nejvyšší soud pak v kauze zahájené v roce 2001 rozhodl ve prospěch Budvaru a zamítl všechny požadavky společnosti Birra Peroni Industriale, která tehdy dovážela pivo ABI do Itálie.

„Vyhráli jsme dva důležité soudní procesy, ve kterých konkurenční společnosti chtěly zrušit některé z našich ochranných známek v Itálii. To by samozřejmě zkomplikovalo prodej piva značky Budweiser Budvar v zemi s velkým obchodním potenciálem,“ potvrdila právnička Budvaru Helena Votřelová.

Právní bitvy mají přitom tvrdý dopad na prodeje piva. Budvar mohl mezi lety 2002 a 2004 prodávat v Itálii pouze pod značkou Czechvar. Což je název, který pivovar používá na obou amerických kontinentech. Do roku 2013 pak bylo budějovické pivo k dostání pod značkou Budějovický Budvar.

Přiznání značky znamenalo nárůst o desítky procent
Přestože to vypadá jako drobný detail, potenciál slova Budweiser ukázal až přelomový rozsudek z roku 2013, který umožnil používat spojení Budweiser jenom Budvaru.

„Opětovné získání značky Budweiser v Itálii mělo jednoznačně pozitivní vliv na vývoj našeho obchodu. Objem prodeje ve srovnání s rokem 2013 se během dvou let zvýšil o 29 procent,“ poukázal mluvčí pivovaru Petr Samec.

Pozitivní vývoj současné rozsudky ještě podtrhnou, protože pro importéry a jejich obchodní partnery přinášejí právní jistotu. Potenciál růstu v Itálii je pro Budvar velmi vysoký.

„Přes dynamický nárůst objemu byla Itálie v roce 2015 na 12. místě mezi našimi exportními trhy. Růst pokračuje i letos,“ doplnil Samec.

ABI nemůže značku Budweiser používat téměř v 70 zemích
V Itálii navíc běží ještě další soudní spor. Tentokrát se Budvar nebrání, ale jde do útoku - žádá náhradu škody za znemožněné užívání ochranné známky Budweiser Budvar před rokem 2013.

ABI nemůže značku Budweiser používat téměř v 70 zemích světa.

„Pro nás je hlavní fakt, že máme výhradní práva ke značce Budweiser ve většině evropských států s velkým obchodním potenciálem, jako je Švýcarsko, Německo, Rakousko, Polsko, Francie, Itálie, Rusko, Slovensko,“ vypočítal Samec.

Stále je však o co bojovat. „Spory se teď přesunuly na Blízký východ a do Afriky,“ dodal. Jsou to trhy, které sice pivovar nespasí, ale mohou být perspektivní, protože světový pivní trh se rychle vyvíjí. Budvar má dobré výsledky ve Vietnamu či Ázerbájdžánu.

„Není to jen o prodeji, ale i o tom, že rozšiřujeme duševní vlastnictví, protože tam máme registrace na značku Budweiser Budvar,“ nastínil dříve obchodní ředitel Budvaru Robert Chrt.

Nový pivovar Na Čtyřce: Mimořádný projekt, který navazuje na významnou tradici

Publikováno:před rokemZdroj:Město PelhřimovAutor:Alexandra KnapováNa Čtyrce

V sobotu 27. sprna byl v Pelhřimově požehnán nový Pivovar Na Čtyřce, který je součástí stejnojmenné restaurace na Masarykově náměstí. Firma Adélka, které pivovar i restaurace patří, uspořádala při této příležitosti na malebném pivovarském dvoře slavnostní setkání, kterého se zúčastnili starosta města Pelhřimova František Kučera, poslanec Josef Kott, členka rady města Ivana Kociánová a dále zaměstnanci a přátelé firmy. Starosta František Kučera ve svém krátkém projevu vysoce ocenil práci a mimořádné úsilí Ladislava Teislera i celé firmy Adélka, díky kterému se podařilo v uplynulých letech pivovar vybudovat.

„Tady se před dlouhými roky pivo vařilo, ten dům měl právo várečné. A po několika stoletích se to vaření piva vrací zpět,“ řekl starosta města. Ten mimo jiné připomněl, že podle záměrů Ladislava Teislera by měly k pivovaru v budoucnu přibýt ještě další provozovny s regionálními produkty z Vysočiny. „Jedná se o mimořádný projekt, který bude mít velký význam nejen pro občany města, ale i pro turisty a pro celkové zvýšení atraktivity města,“ zdůraznil starosta. Po slavnostním obřadu, který provedl kněz Gabriel Jozef Labuda, pak starosta František Kučera osobně, společně se sládkem nového pivovaru Milanem Štěpáníkem, narazil soudek čerstvě požehnaného piva.

Jak prozradil Ladislav Teisler, na „čtyřce“ se vařilo pivo už kolem 14. století. Potvrdila to i skutečnost, že při historicko-geologickém průzkumu se zde našly dobové kvasné kádě. „Pivo tady má svoji hodnotu a historii a já bych byl rád, kdyby ten dobrý duch se sem vrátil, protože to naši předkové určitě dělali s láskou,“ řekl mimo jiné Ladislav Teisler. „Přeji všem, do to pivo budou pít, aby je z něj nebolela hlava a aby ho pili vždy ke svému štěstí,“ řekl Ladislav Teisler, který poděkoval všem, kteří se na vybudování nového pivovaru podíleli.

Pivovar „Na Čtyřce“ má kapacitu 2500 hektolitrů ročně a vaří se v něm čtyři druhy piva: Pelhřimovská 10°, Novorychnovské polotmavé 11°, Svatojakubský ležák a tmavý Bavorský ležák. Generálním dodavatelem technologie jsou Pacovské strojírny a. s. (př)

Bude točené pivo levnější? Babiš opět předloží koalici návrh na snížení DPH

Publikováno:před rokemZdroj:EuroZprávy.czAutor:ČTK

Ministr financí a šéf ANO Andrej Babiš se nechce vzdát svého plánu na snížení DPH u točeného piva z 21 na 15 procent. Návrh ve středu opět předloží koaliční radě. Sníženou sazbu na pivo mají v EU například Rumunsko nebo Chorvatsko.

"Chceme znovu zkusit navrhnout našim partnerům snížení DPH u točeného piva z 21 procent tentokrát na 15, předtím jsme navrhovali deset. Myslím si, že těch 15 by taky pomohlo provozovatelům, kteří mají jen hospody, kde točí jen pivo," řekl novinářům Babiš.

Koalice bude podle něj diskutovat také o návrhu na rozšíření slevy na dani na manželku či manžela a dítě u podnikatelů, kteří využívají výdajové paušály. Paušály by ale podle Babiše měly být zastropovány částkou milion korun. Se spojováním rozšíření daňové slevy a zastropování paušálů nesouhlasí šéf Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Karel Havlíček.

Babiš už letos v lednu navrhoval nižší DPH u točeného piva a zdůvodňoval to podporou restauračních služeb kvůli vyšším nákladům v souvislosti s EET.

ČSSD následně navrhla převést do desetiprocentní sazby základní potraviny. KDU-ČSL byla proti změnám v DPH. Pravicová opozice tehdy uvedla, že Babišův záměr je populismus.

Česko má tři sazby DPH. Základní je 21 procent. Snížená sazba činí 15 procent a je určena například na potraviny, nealkoholické nápoje, vodné a stočné, teplo, městskou dopravu a ubytovací služby. Druhá snížená sazba je deset procent.

První dvě sazby platí od roku 2013, druhá snížená sazba od roku 2015. Nejnižší sazba se uplatňuje na dětskou výživu, léky, knihy a suroviny určené k výrobě potravin pro lidi s celiakií a fenylketonurií.

Nymburský pivovar umí vařit super pivo i pěstovat chmel. Byla druhá dočesná

Publikováno:před rokemZdroj:Nymburský deníkAutor:Ivana ŠmejdováPostřižinský

Na zahradě nymburského pivovaru proběhla v sobotu odpoledne druhá dočesná. Vloni vysazená chmelnice vydala letos výrazně větší úrodu. Přišla ji sklidit řada nadšenců, kteří si tím připomněli slavné chmelové brigády svého mládí nebo naopak zkusit prvně česat.

Postřižinská dočesná se stává jednou 
z tradičních, populárních akcí, které Pivovar Nymburk pořádá pro příznivce a milovníky Postřižinského piva. Sice se konala letos teprve podruhé, ale opětovně zaznamenala zájem veřejnosti. A to přes to, že v sobotu tou dobou probíhal v Poděbradech monstrózní festival Soundtrack, a přes to, že byl třicetistupňový hic.

Na chmelnici v zahradě pivovaru seděly kolem svých věrtelů na basách od piva party česáčů střední 
i mladé generace i celé rodiny s dětmi a poctivě otrhávaly zelené šištice ze stržených štoků. „Neházej tam to listí, nebo nám to kontrola u míry vysype!" ozývalo se z chmelnice. A u míry kontroloval sám ředitel Pavel Benák, když zrovna sám nečesal. „Letos sklidíme mnohem víc než vloni, chmelu se u nás daří. Ale rozšiřovat chmelnici nebudeme, k tomu nás nepřesvědčíte!" směje se Pavel Benák. Chmelnice založená vloni slouží totiž především jako ukázka pěstování chmele a je určená zejména pro školní a jiné exkurze.

Ovšem úroda dojde svého uplatnění, ze sklizeného chmele se bude stejně jako vloni vařit speciální várka. „Průběžně budu odnášet načesaný chmel do sklepa, kde jsou 2º Celsia, aby vydržel do pondělí, kdy půjde rovnou do várky. Přibližně koncem října si budou moct hospodští, kteří čepují Postřižinské pivo, objednat jeden i více soudků téhle speciální várky," říká sládek Bohumil Valenta.

Tak nejen sobotní česáči, ale všichni milovníci Postřižinského piva budou moct na podzim ochutnat pivo z nymburského chmele. A nebude ho málo, celkem se načesalo 28 věrtelů, což je tři a půl žoku. Je to tři
a půl krát víc než vloni, kdy se načesal žok jen jeden.

Všichni, kdo přišli na druhou Postřižinskou dočesnou, zažili pohodu, kterou podpořilo řízné pivo 
i živá muzika. Brigádníci odcházeli s intenzivním zážitkem a s pivem, které dostali za každý načesaný věrtel, jiní zvolili nevšední zážitek v podobě projížďky kabrio autobusem.

„Je to úžasná novodobá tradice. Jsem tu poprvé 
a jsem nadšený. Vyzývám všechny občany Nymburka, aby se příště zúčastnili dočesné taky. Měla by to být pro každého čest natrhat si chmel do piva, které tu máme a které je skvělé," vzkazuje Bronislav Kuba z Lesního ateliéru v Kersku.

Hospodským po Česku uniká až čtvrtina byznysu kvůli špatně načepovanému pivu

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeň.cz

Části hospodských po celé ČR uniká podstatná část jejich byznysu. To kvůli tomu, že nepodávají čepované pivo v požadované kvalitě. Potvrdil to rozsáhlý průzkum mezi českými pivaři, bez ohledu na to, jakou značku preferují. Gambrinus i proto startuje neobvyklý způsob pomoci „svým“ hospodským pod názvem „Strážci výčepu“ a bere si tak za úkol přilákat pivaře zpět do hospod, a tím i zvýšit jejich obrat.

Průzkum ppm factum pro Gambrinus: Pivaři nešvary při čepování neodpouštějí

V České republice je ještě mnoho hospodských, kteří z různých důvodů nepodávají dobré pivo. Říká to reprezentativní průzkum napříč všemi pivními značkami, který pro Gambrinus připravila společnost ppm factum research. Vyplývá z něj, že lidé by více chodili do hospod, kdyby měli jistotu, že tam dostanou dobré pivo. Více než polovina lidí uvádí, že se v posledních 12 měsících osobně setkala se špatně načepovaným pivem a v podstatě každý druhý z nich (46 %) dokonce odpověděl, že je tato nepříjemná zkušenost přivedla k rozhodnutí najít si jinou hospodu. Nevalná práce s pivem v hospodě se navíc promítá i do výše spropitného. Více než dvě třetiny (68 %) z těch, kteří se s pivními nešvary setkali, nenechaly hospodskému žádné dýško.

Lahvové by pivaři vyměnili za čepované
Z průzkumu vyplynul další fakt: tři z deseti pivařů si myslí, že lidé by raději dali přednost návštěvě hospody před lahvovým pivem, ale jen za podmínky, že by všichni hospodští uměli pivo dobře čepovat. „Češi jsou národem pivařů a k naší pivní kultuře čepované pivo prostě patří. Kvůli špatně načepovanému pivu ale ztrácí čeští pivaři důvěru v hospodské a ti na tom jen tratí. Proto jsme se rozhodli naši dosavadní péči o hospody ještě více prohloubit. A tak nyní přicházíme s reálnou pomocí pro hospodské. Naším cílem je podpořit zlepšování kvality čepování a celkové péče o pivo. Chceme, aby naši hospodští slyšeli od pivařů, že mají skvělé pivo a že se k nim budou rádi vracet. Máme konkrétní zkušenosti, kdy díky zlepšení servírování a péče o pivo, stouply hospodám obraty i o čtvrtinu,“ říká Marek Dvořák, marketingový manažer značky Gambrinusu.

Skutečná pomoc, aby pivo bylo jako z pivovaru
V rámci projektu, který Gambrinus nazval „Strážci výčepu“ a v návaznosti na dlouhodobé a systematické zjišťování problémů jednotlivých hospod, navštíví v několika příštích měsících speciálně proškolení zástupci pivovaru zhruba dva tisíce restaurací a hospod. „Naši odborníci tak přijdou do hospody s konkrétním řešením problému. Někde pomohou například se správnou sanitací pivních trubek, jinde s používáním správného tlačného plynu nebo v našich školících centrech pomůžeme s proškolením obsluhy,“ říká Pavel Zítek, sládek Gambrinus.

Důležitým zdrojem informací, jak jsou na tom jednotlivé hospody s kvalitou, jsou samozřejmě i názory štamgastů, ke kterým pivovar přihlíží. Aby je měl všechny pohromadě, spouští na svém webu novou funkci hodnocení hospod, kde se Gambrinus čepuje. Pivovar bude názory průběžně zpracovávat a vyhodnocovat. „Bude to pro nás zpětná vazba a výzva zároveň. Smyslem je zapojit milovníky piva, protože právě jejich názor je nejdůležitější. Princip je jednoduchý: Ohodnoť hospodu, když dostane špatné hodnocení, my to tak nenecháme,“ říká Marek Dvořák.

Nejčastější nešvary? Podmírák a nízká pěna
Jak už bylo uvedeno, více než polovina lidí dostala v posledním roce špatně načepované pivo Z průzkumu ppm factum research také vyplývá, s jakými pivními nešvary se lidé setkávají nejčastěji. A výsledky jsou to více než zarážející. Dvě třetiny těchto pivařů (66 %) byly ošizeny podmírákem, dvě pětiny (38 %) dostaly na stůl pivo bez pěny nebo s nekonzistentní pěnou či pěnou plnou bublin a téměř polovině (43 %) z nich hospodští naservírovali pivo zvětralé. „Dalším zarážejícím faktem je, že jen osmi procent návštěvníků hospod a restaurací se někdy výčepní zeptal, jak chtějí pivo načepovat,“ konstatuje Pavel Zítek. Naráží tak na paradox, že právě v pivní velmoci, jakou Česká republika je, výčepní mnohdy ani nevědí, že existují hned čtyři styly čepování – hladinka, šnyt, mlíko a čochtan. Každý z těchto stylů vyzdvihne chuť a říz daného piva jinak a milovníkovi piva přináší jiný zážitek.

Diskutovat o kvalitě piva je důležité
Gambrinus si moc dobře uvědomuje, že kvalita piva se řeší nejen v hospodách, ale v posledních letech také na internetu. Oslovil proto stand-up komika Karla Hynka z pořadu „Na stojáka“, aby byl tváří seriálu Strážci výčepu pro Stream.cz. V jednotlivých dílech vyráží Karel Hynek do hospod a s humorem, který je pro něj typický, komentuje realitu české pivní kultury. Díly Strážců výčepu na Stream.cz budou úzce propojeny s Facebookovou stránkou značky, kde bude projekt po dobu jeho aktivní části podporován. „Součástí bude i promo v online médiích, prostřednictvím kterých budeme podporovat naše nejlepší hospody, a budeme do nich pivaře zvát,“ uzavírá Marek Dvořák.

Gabriel Jozef Labuda pokřtil pivovar Na Čtyřce

Publikováno:před rokemZdroj:Pelhřimovský deníkAutor:Denisa ŠimanováNa Čtyrce

Kromě pouti či Celostátního hasičského festivalu dechových hudeb zažilo město Pel᠆hřimov během uplynulého víkendu i křest.

Konkrétně v sobotu odpoledne pokřtil duchovní Gabriel Jozef Labuda pivo, které nedávno začal vařit Pivovar 
a restaurace na Čtyrce. Zmíněný pivovar se nalézá v samotném centru Pel᠆hřimova na Masarykově náměstí číslo 4. Jeho kapacita je 2 500 hektolitrů ročně. „Tento pivovar je na bázi výroby piva klasického plzeňského typu, nicméně může vyrábět 
i jiné pivní druhy. Je to 
v podstatě univerzální pivovar," řekl Ludvík Ješátko, generální ředitel Pacovských strojíren, jež jsou dodavatelem pivovaru.

STAHUJTE "České pivovary" a "Slovenské pivovary" 1.4

Publikováno:před rokemZdroj:České pivo - České zlato

● stahujte na Google Play "České pivovary"
● stahujte na Google Play "Slovenské pivovary"

Mobilní aplikace "České pivovary" a "Slovenské pivovary" nejsou určeny pouze pro příznivce pivní turistiky, ale i pro běžné konzumenty tradičního nápoje - piva. Prostřednictvím těchto aplikací můžete objevovat a poznávat nejen funkční pivovary, ale i pivovary připravované nebo naopak již uzavřené a zaniklé.

Možnosti a funkce v kostce:
● nejucelenější a pravidelně aktualizovaný seznam funkčních, připravovaných i zaniklých pivovarů (od roku 1970)
● možnost filtrování a třídění výběru pivovarů
● přehledná lokalizace pivovarů na mapě
● jednoduché vyhledávání pivovarů dle jména nebo adresy
● detailní informace o pivovaru: adresa, kontakty, personální obsazení, sortiment
● naplánování trasy k pivovaru a další funkce
● možnost ohodnotit pivovar, přidat komentář k pivovaru a jeho sortimentu, označit si jeho návštěvu
● krátké ohlašování pivních novinek a akcí

Požadavky:
● mobilní telefon, tablet nebo jiné zařízení s OS Android
● připojení k internetu, případně zapnutá funkce pro určení polohy

AB InBev po převzetí SABMilleru zruší přes pět tisíc pracovních míst

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTK

● O tři procenta, tedy o 5500 míst, by měl pivovar Anheuser-Busch InBev snížit počet zaměstnanců po převzetí konkurenta SABMiller.
● Rušení míst se podle materiálů společnosti uskuteční do tří let od skončení transakce.
● AB InBev zaměstnává přes 150 tisíc lidí, SABMiller jich má kolem 70 tisíc.

Největší světový producent piva Anheuser-Busch InBev by po převzetí svého hlavního konkurenta SABMiller měl snížit počet zaměstnanců o 5500 lidí, tedy zhruba o tři procenta. Podle zdroje agentury Reuters se to uvádí v dokumentech firmy k návrhu transakce.

AB InBev a majitel Plzeňského Prazdroje se na spojení dohodli už loni, transakci by měli podle vlastního odhadu dokončit v říjnu. AB InBev minulý měsíc předložil zlepšenou nabídku na převzetí SABMilleru, jehož vedení se potom rozhodlo doporučit akcionářům, aby tento návrh přijali.

Nová nabídka oceňuje celý SABMiller zhruba na 78 miliard liber (2,5 bilionu korun).

AB InBev chce do čtyř let po převzetí dosáhnout ročních úspor nejméně 1,4 miliardy dolarů (33,5 miliardy korun). Společnost podle svých materiálů předpokládá, že rušení míst se uskuteční během tří let od dokončení transakce.

AB InBev zaměstnává přes 150 tisíc lidí, SABMiller jich má kolem 70 tisíc. Počet zaměstnanců spojené skupiny bude ale nižší než součet obou čísel, jelikož skupina bude muset výměnou za souhlas antimonopolních úřadů s fúzí odprodat pivovarnické aktivity SABMilleru v Evropě a podíly ve společných podnicích v USA a Číně.

AB InBev potřebuje k převzetí ještě souhlas akcionářů SABMilleru. Ti mají hlasovat o transakci 28. září.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.04.2018 15:476.159/6.159