Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Slavnosti pivovaru Ostravar: méně lístků, ale více hudby

Publikováno:před rokemZdroj:Moravskoslezský deníkAutor:Markéta HumplíkováOstravar

Už popatnácté se budou v sobotu 29. srpna konat Slavnosti pivovaru Ostravar. Největšími taháky jubilejního ročníku jsou Aneta Langerová, David Koller a balkánská skupina Dubioza Kolektiv. Druhou scénu opět dramaturgicky připravil Richard Krajčo.

Letošní ročník Slavností pivovaru Ostravar nabídne návštěvníkům řadu novinek. Budou si moci prohlédnout místa, kam se běžný návštěvník pivovaru nedostane, a ochutnají nové pivní speciály.

„Loni jsme ozvláštnili exkurze tím, že jsme ukázali lidem náš klenot pivovarskou spilku. I letos jsme naše příznivce chtěli potěšit něčím novým," vysvětlil vrchní sládek pivovaru Roman Richter.

Premiéra
„Tentokrát poprvé umožníme návštěvníkům ochutnat ten nejlepší Ostravar ze všech. To znamená pivo přímo z ležáckého tanku v ležáckém sklepě, kde leží ryzí Ostravar," sdělil sládek.

Tradičně se bude nabízet i speciální pivo zdarma, jehož složení je zatím utajeno.

„Všem, kteří se na slavnosti chystají, určitě doporučuji, aby si zakoupili vstupenky v předprodeji. Ten ukončíme v pátek 27. srpna. Od loňského roku jsme k zajištění většího pohodlí a bezpečnosti návštěvníků snížili kapacitu našeho areálu," řekla Zuzana Cieciotková z Ostravaru.

Změna
Organizátoři však se sníženým počtem lístků nabídnou oproti minulému ročníku bohatší program.

„Do loňského ročníku bylo zvykem, že druhou scénu na slavnostech tvořila stáčírenská rampa. To se letos změní. Na nádvoří pivovaru postavíme velkou druhou hudební scénu, která bude zdatně konkurovat hlavní stagi. Její dramaturgie se opět ujal Richard Krajčo a počítáme s tím, že osloví především mladší ročníky," přiblížila Zuzana Cieciotková.

Na slavnostech se objeví i třetí pódium. Svůj název dostane po novém projektu s názvem Ostrava žije, kterým se Ostravar letos v létě snažil oživit dění v ostravských ulicích i hospodách. Kapely, které zvítězily v hlasování, budou vystupovat právě tam. Organizátoři zařadí i interaktivní koutek bubenické školy nebo soutěž v držení tupláků na čas a mnohé další atrakce.

Červenec byl pro pivovary jedním z nejlepších měsíců

Publikováno:před rokemZdroj:Finanční novinyAutor:ČTK

Letošní červenec byl z hlediska tržeb jedním z nejlepších měsíců pro výrobce piva i pro výrobce limonád. Extrémně vysoké teploty u většiny firem zvýšily výtoč, některé pivovary mluví o nejlepším měsíci za posledních pět let.

Tak tomu bylo například u Plzeňského Prazdroje. "V horkých dnech dávají lidé přednost méně alkoholickým desítkám nebo nealkoholickému pivu. Ležáky si dopřejí až později po západu slunce," řekl za Prazdroj sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek. Podle něj se stejně úspěšně vyvíjí i srpen.

Dobře se vedlo i pivovaru Staropramen, u něj šlo o druhý nejúspěšnější měsíc v celé historii firmy. Při meziročním srovnání se mu tržby zvýšily o více než dvacet procent. Pivovar prodával hlavně desítky, nealka, sladové limonády, pivní mixy a cidery. "Lidé více kupovali jak balená piva domů, tak více spotřebovávali i mimo domov," uvedl za pivovar Pavel Barvík, podle něj trend velkých nákupů pokračoval i v prvních srpnových dnech. "Nyní s příchodem chladnějšího počasí lze očekávat návrat ke standardním prodejům tohoto období," dodal Barvík. Pivovary Heineken konkrétní obraty nezveřejnily, podle vyjádření mluvčího Jiřího Hauptmanna ale extrémní teploty, jaké v Česku panovaly, prodejům nepomáhají. Podle mluvčí pivovarů Lobkowitz Renaty Melíškové prospívá pití piva spíše venkovní teplota okolo 25 °C.

Radují se i prodejci limonád. Například kolínská sodovkárna Koli prodala v červenci 8000 sudů malinovky. Prodeje sudů jí meziročně vzrostl o 30 procent. Za celou firmu jsou podle ředitele sodovkárny Pavla Vavrušky jsou meziroční prodeje i v srpnu o 24 procent vyšší. "Krom trvalého zájmu o malinovku se daří také dalším příchutím jako například oranž, grep, bílý hrozen, u kterého vzrostl meziroční zájem dokonce o 150 procent," tvrdí Vavruška.

Společnost PepsiCo mluví o meziročních dvouciferných nárůstech u balených pramenitých a sycených nealkoholických nápojů. "U sycených nápojů šlo oproti loňské letní sezóně také o zvýšení v řádech desítek procent," řekla marketingová manažerka společnosti Marie Baričičová. O podobném nárůstu mluví i Karlovarské minerální vody a společnost Kofola.

Červenec byl podle Českého hydrometeorologického ústavu třetím nejteplejším měsícem za posledních 55 let. Celková průměrná měsíční teplota dosáhla díky teplým dnům i nocím 20,2 stupně, a byla tak o 3,3 stupně vyšší než dlouhodobý průměr.

Kulturní centrum pivovar Domažlice je otevřeno

Publikováno:před rokemZdroj:Plzeň.cz

Zrekonstruovaný Hvozd domažlického pivovaru, ve kterém vzniklo nové Kulturní centrum – Pivovar Domažlice, byl dnes slavnostně otevřen. Jde o první etapu rozsáhlé rekonstrukce pivovaru, která byla finančně podpořena Evropskou unií. Kulturní centrum nabízí prostřednictvím své expozice celou řadu zajímavostí a informací o pivovarnictví na Domažlicku. To vše navíc v netradičně řešených prostorách s prosklenými lávkami.

Město Domažlice rozhodlo v roce 2012 o vypsání architektonické soutěže na rekonstrukci historického komplexu domažlického pivovaru. Architekti dostali za úkol navrhnout řešení pro oživení objektu postaveného mezi lety 1870 až 1898, v němž by se snoubila historie se současností. V zadání byl záměr získat zázemí pro minipivovar, pivovarské muzeum, expozici věnovanou sklářství, galerii, knihovnu, restauraci a malý společenský sál.

Odborná porota obdržela 23 návrhů od architektů z České republiky, Bulharska, Španělska, Francie, Rakouska a Slovenska. Vítězem soutěže, kterou ocenila i Česká komora architektů ve své výroční zprávě za rok 2012, se staly dva návrhy od architektonických týmů MEPRO s.r.o. a R2W ateliér.

První etapa rekonstrukce byla zahájena v listopadu 2014 podle návrhu týmu MEPRO s.r.o. Městu se podařilo získat podporu z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Stavební práce provedla na základě výběrového řízení společnost BIS a.s.

„Hvozd je vlastně jediná místnost přes celou výšku budovy, ve které vznikla vertikální galerie, kde ve čtyřech podlažích je nyní expozice o pivovarnictví. Pouze na tuto jedinou část šlo čerpat finance z Evropské unie,“ uvedl domažlický starosta Miroslav Mach a pokračoval: „Celkové náklady nakonec činí zhruba 26 milionů korun a dotace by tak měla být ve výši asi12,6 milionu korun.“

V plánu je nyní v rekonstrukci areálu pivovaru pokračovat. Obnovit by se měla výroba piva a v dalších prostorách by měla být restaurace a také nové zázemí pro domažlickou knihovnu.

„Do října bychom měli mít jasno, zda bude možné požádat o další dotaci z Evropské unie. Nevypadá to ovšem příliš nadějně. Jsem ale rozhodnutý, že pokud finance neseženeme, požádám o uvolnění financí z rozpočtu města zastupitele. Na pivovar a restauraci bychom potřebovali zhruba 20 milionů korun a na knihovnu asi 5 milionů korun. Jsme opatrní a počítáme s návratností dvacet let,“ odhadoval Mach.

Do dvou nebo tří let by tak mohly mít Domažlice funkční pivovar, který by podle starosty mohla provozovat společnost Domažlické městské lesy s.r.o. V nabídce by tak znovu mohla být Domažlická desítka, dvanáctka nebo osmička a chybět by neměl ani 11° speciál Čerchov.

Kulturní centrum pivovar Domažlice bude provozovat Městské kulturní středisko v Domažlicích. Otevřeno bude v pondělí a v sobotu od 10 – 12 hodin a ve středu od 14 do 17 hodin.

Beer Golf Czech 2015

Publikováno:před 2 letyZdroj:Beer Golf CzechAutor:Bc. Jana Bártová

Vážení příznivci českého piva,
staňte se součástí nové tradice setkání profesionálů pivovarnictví a milovníků českého piva v golfovém prostředí.

Zveme Vás k propojení české tradice pivovarnictví a kvalitních značek piva s jedinečnou atmosférou golfového prostředí. Naším cílem je atraktivním způsobem ukázat jedinečnost, krásu a pestrost výběru českých piv. Zároveň chceme také vytvořit a posílit osobní vazby všech, kteří mají k pivu blízko svou profesí nebo i osobní radostí. Pojďte do toho s námi a prezentujte Vaše pivo v rámci turnaje, který má říz.

Vize akcí pod názvem Beer Golf Czech je využít klubové a příjemné atmosféry golfových restaurací a kluboven k prezentaci českého piva formou degustací, ale i přehlídek skla a dalších atributů spojených s pivovarnictvím včetně sklenic, kalendářů a plakátů jednotlivých pivovarů, které mají své jedinečné kouzlo a atmosféru.

V letošním roce - 3.10.2015 - proběhne první akce Beer Golf v krásném prostředí klubu Parkgolf Hradec Králové. Zde bude stanoven kalendář dalších termínů turnajů Beer Golf pro rok 2016 včetně vložené soutěže Miss CZECH BEER.

Zveme Vás k přímé účasti na letošní akci i k plánování kalendáře pro rok 2016.

Samotná akce Beer Golf Czech je vždy rozdělena do dvou částí. Společenský večer spojený se speciálním pivním menu a degustací je určen pro zvané hosty, členy klubů ale i negolfisty v čase 19:00 – 23:00. Pro milovníky hry golfu je vždy připraven turnaj, který bude probíhat v čase 09:00 – 17:00. Během jednoho dne je tedy možno si užít golfový turnaj i zajímavý degustační večer na klubovně.

Hlavní cílovou skupinou jsou a na akci Beer Golf jsou zváni majitelé, provozovatelé hotelů, restaurací a všichni, pro které je téma piva profesní nebo podnikatelskou záležitostí. Na akci jsou samozřejmě vítáni i ostatní milovníci českého piva a golfu.

Staňte se partnery akce Beer Golf Czech a získejte možnost:
a) zúčastnit se,
b) pozvat také Vaše hosty,
c) prezentovat své značky piva
a to dle typu partnerství, které Vám vytvoří zajímavý prostor i pro propagaci na i mimo akci samotnou.

Můžete volit mezi dvěma základními typy partnerství (jiné možné také dle dohody).
1) Produktové partnerství je určeno těm, kteří se chtějí propagovat přímo na akci a zaměřit se přímo na pozvané hosty a účastníky z řad hotelů, areálů a restaurací. Na základě tohoto partnerství získáváte prostor na neomezenou propagaci v místě a po celou dobu akce, včetně 2 vstupů do turnaje a večerní menu zdarma.

Plnění partnera:
● 1 l piva na 1 účastníka ( předpoklad na akci 3.10.2015 je 60 osob )
● Originální sklo, reklamní předměty jako výhry do soutěží ( min. 20 ks )

2) Propagační partnerství je určeno pro ty, kteří kromě propagace jak na akci samotné, mají zájem i o reklamu a propagaci prostřednictvím mediálních partnerů, info materiálů, sociálních sítích, webů a všech ostatních materiálů akce. Společně s propagačním prostorem získáváte 5 vstupů do turnaje a večerní menu zdarma.

Plnění partnera:
● 1 l piva na 1 účastníka (předpoklad na akci 3.10.2015 je 60 osob )
● Originální sklo, reklamní předměty jako výhry do soutěží ( min. 20 ks )
● Příspěvek na propagaci akce 20 tis. Kč

Zároveň hledáme partnera pro ženskou kategorii, kde bychom chtěli poskytnout účastnicím ochucené pivo.

Těšíme se na spolupráci a věříme, že společně vytvoříme tradici originální akce propojující jak atraktivní témata golfu a piva, tak především lidi z prostředí gastronomie, pivovarnictví a sportu.

ČSOB požaduje kvůli kauze České pivo 400 milionů po České národní bance

Publikováno:před 2 letyZdroj:Rozhlas.czAutor:Martin Karlík

Československá obchodní banka žádá v arbitráži po České národní bance 400 milionů korun. Důvodem je i po patnácti letech nedořešená kauza České pivo, která je spojena s pádem Investiční a poštovní banky z roku 2000 a japonskou bankou Nomura.

ČSOB zkrachovalou IPB převzala, Česká národní banka následně obchodní banku pověřila, aby vedla spory o akcie pivovarů zahrnutých do fondu České pivo.

Jednání ale byla neúspěšná a ČSOB teď chce po národní bance zaplatit vynaložené náklady. Požaduje 400 milionů korun.

O případu, na který upozornily Lidové noviny, teď rozhoduje pařížský arbitrážní tribunál zasedající v Praze. Podle zdroje Lidových novin si Česká národní banka nechává arbitráží potvrdit, že má ČSOB na peníze opravdu nárok.

V minulosti už musela národní banka vyplatit ČSOB zhruba tři miliardy. Tehdy však většinu proplatilo ministerstvo financí.

Kauza České pivo odstartovala, když japonská banka Nomura, která měla podíl v IPB, koupila po pádu Investiční a poštovní banky akcie Plzeňského Prazdroje, Velkopopovického Kozla a Radegastu. Zaplatila za ně ale bezcennými akciemi zkrachovalé IPB.

Nomura pivovary obratem prodala za 24 miliard korun jejich dnešnímu majiteli firmě SAB Miler. Vyvedení akcií se dokonce řešilo jako trestný čin, státní zástupce ale nakonec stíhání jedenácti osob zastavil.

Monkey Business vařili pivo pro Pilsner Fest

Publikováno:před 2 letyZdroj:Plzeňský deníkPrazdroj

Česká kapela Monkey Business vyměnila na jeden den své hudební nástroje za chmel, vodu a ječný slad.

Všichni její členové v čele s leadrem skupiny Matějem Ruppertem totiž v úterý asistovali plzeňskému sládkovi Václavu Berkovi 
u vaření unikátní pivní várky Pilsner Urquell pro letošní Pilsner Fest, který se uskuteční v sobotu 3. října.

Poté, co muzikanti přidali chmel do kotle, zazvonili na zvon a zvolali: „Dej bůh štěstí", aby pivo dobře uzrálo.

„Jsme rádi, že jsme mohli být u varního procesu a vlastníma rukama připravovat pivo, které dobylo celý svět," řekl poté s nadšením Matěj Ruppert.

Brackie Pils, nové polsko-české pivo

Publikováno:před 2 letyZdroj:PolskoDnes.cz

Pivovar v Těšíně (patří skupině Źywiec) je střední pivovar, který tím, že je kilometr od polsko-české hranice měl svého času dokonce v Polsku primát. Dovážel do několika hospod v Českém Těšíně polské pivo. Polsko-české pivo Brackie Pils, které spolu nově uvařili polský sládek Mirosław Pastucha a Čech Svatopluk Vrzala je z polského sladu a českého chmele. Marketingově je určeno pro polský trh, pro polská vojvodství sousedící s Českou republikou, kde se velmi dobře prodává české pivo.

ČSOB žádá po ČNB 400 mil. za vedení soudů v kauze České pivo

Publikováno:před 2 letyZdroj:Finanční novinyAutor:ČTK

Československá obchodní banka žádá v arbitráži po České národní bance 400 milionů korun. Jde o náhradu nákladů, které ČSOB zaplatila za vedení obchodních a trestních soudních řízení v ČR i zahraničí v případu České pivo. Napsaly to dnes Lidové noviny (LN). Podle zdrojů deníku si ČSOB peníze nárokuje, protože ČNB ji vedením sporů v roce 2001 pověřila poté, co ČSOB převzala padlou Investiční a poštovní banku (IPB).

Kauza České pivo se týká údajně nevýhodného vyvedení akcií pivovarů Plzeňský Prazdroj a Radegast z IPB předtím, než banku převzala ČSOB. Ta se u soudů domáhala asi 24 miliard korun od osmi společností kolem japonské banky Nomura, která na základě dříve uzavřené smlouvy zaplatila za pivovary akciemi IPB, ovšem už po pádu banky. Pivovary tak získala v podstatě zdarma a obratem je právě za 24 miliard prodala světové pivovarnické firmě SABMiller.

ČSOB zažalovala ČNB před pařížským arbitrážním tribunálem, který však zasedá v Praze. Podle zdroje deníku je nynější arbitráž jen jedním ze soudů, jejichž verdikty si ČNB nechává potvrdit oprávněnost nároků ČSOB. V minulosti takto centrální banka poslala do ČSOB zhruba tři miliardy korun, z nichž jí ale většinu vrátila státní kasa, píšou LN. Například loni musela ČNB podle deníku vyplatit ČSOB asi 130 milionů korun a není přitom jasné, za co přesně to bylo.

ČNB zavedla nad IPB nucenou správu 16. června 2000. O tři dny později byly veškerá aktiva a závazky IPB převzaty ČSOB. Prodaná aktiva banky garantoval český stát. Velká část nedobytných pohledávek byla následně převedena na státní instituce, respektive Českou konsolidační agenturu. Následovala řada soudů i arbitráží.

Hospody na turistických trasách lákají na plzeňské pivo. Seženete ho i za 33 korun

Publikováno:před 2 letyZdroj:Metro.cz

Lokalita pro turisty, cena piva pro Čechy. Sice už nejsou vedra, ale zase se můžete schovat před deštěm. Jen pár desítek kroků od Karlova mostu se to u Malostranského náměstí turisty jen hemží. Některé hospody však překvapí cenou piva, která by odpovídala periferii.

„Velkou plzeň si u nás dáte za 33 korun,“ láká žíznivé kolemjdoucí provozní restaurace U Glaubiců David Skalník, který tu nabízí pivo se sympatickou cenovkou více než deset let.

„Cenu držíme na nízké úrovni odjakživa. Štamgasti i tuzemští návštěvníci ušetřený peníz ocení a rádi se k nám vracejí. Cizince zase přiláká fakt, že je hospoda plná místních,“ dodává Skalník.

V letních měsících převládají mezi hosty spíše cizinci, mimo léto je poměr vyrovnaný. Přestože ke Glaubicům láká hosty především levné pivo, většině z nich údajně nevadí, že si za jídlo připlatí. „Za dvě stě gramů masa a čtyři knedlíky u nás zaplatíte dvě stě korun,“ zmiňuje Skalník.

Dvanáctku za příjemnou cenu na tuto lokalitu si můžete dát také v blízké pivnici U Hrocha, kde vás půllitr přijde na 37 korun. O pár kroků dál tabule hospody U Kocoura láká na pivo s sebou od třiceti korun. „Jsme určitě nejlevnější,“ halasí výčepní Hostince U Kocoura Pavel Penc.

Cenu ale ještě komentuje. Za třicet korun zde pořídíte pouze slabší desítku, kterou si podle Pence dá málokterý Čech. Naopak žízniví turisté údajně levné pivo chválí čím dál víc. „Cizinci už poslední dobou taky koukají na korunu. Protože jdou po nejlepší ceně, máme s levným pivem velký úspěch,“ raduje se Penc.

Pivní slavnosti: 
29 pivovarů, 105 druhů piva a 3700 návštěvníků

Publikováno:před 2 letyZdroj:Litoměřický deník

Přes neustávající horké srpnové počasí se letošní slavnosti piva vydařily. 105 druhů piva nakonec představilo na litoměřickém Mírovém náměstí 29 pivovarů z celé České republiky.

„Pivo teklo proudem, stejně tak jako pot z účinkujících, kteří vystupovali na pódiu. Je pravda, že přes sluncem ztížené podmínky odvedli všichni maximální výkon. Již na začátku hudebního programu, který obstarala Lucie revival, se sešlo publikum a zpívalo si oblíbené písničky. S postupujícím odpolednem přibývalo návštěvníků a ubývalo piva ve stáncích. Rybičky 48 zvedly z pivních setů a laviček snad všechny přítomné, pokračovalo Prowizorium a při hitovkách Michala Hrůzy již bylo plno všude. Makýz John hrál i na přání a program skončil v báječné atmosféře až po půlnoci," uvedla Věra Kmoníčková, ředitelka MKZ, které akci pořádaly.

Ochutnávalo se a soutěžilo a znovu ochutnávalo. Soutěž o Best pivovar vyhrál teplický Monopol, druhé místo obsadil pivovar Antoš ze Slaného a třetí pivovar Slepý krtek. Titul FAVORITA pivních slavností získali společně Monopol ALE 14° a Tlustý netopýr (Antoš), na třetím místě skončil Podkrkonošský speciál z Nové Paky. Zajímavostí je, že Nová Paka zde představila nejvíce druhů piv: 5 přímo na čepu a 13 druhů v lahvích.

Soutěž o největší množství vypitých piv za 1 hodinu vyhrál sedmičlenný tým s 60 pivy.

„Pivovary, které se letos zúčastnily, rozhodně nelitovaly. V dalších letech již nechceme dramaticky zvyšovat počet pivovarů, bude docházet k různým obměnám. Raději bychom rozšířili program a náplň celé akce. Věříme, že spokojeni byli i návštěvníci, protože nálada byla skutečně výjimečná. Cisterna dobrovolných hasičů, která vytvářela vodní mlhu a nabízela možnost osvěžení po celý den, byla pro návštěvníky milým překvapením a možnost zchladit rozpálené tělo, využil téměř každý. Pomohl nám ji zajistit místostarosta p. Grund, ale poděkování za pomoc při realizaci patří i městské policii a technickým službám," dodala Věra Kmoníčková.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.19.08.2017 12:085.330/5.330