Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Heinekenu v Česku vzrostly prodeje piva a ciderů na 2,3 milionu hektolitrů

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a ciderů, nejprodávanější bylo pivo Krušovice. V roce 2014 prodal 2,24 milionu hektolitrů piva. Výroba ciderů začala loni. Meziroční srovnání prodeje piva bez ciderů společnost nezveřejnila. Pod Heineken ČR patří v tuzemsku pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno.

V tuzemsku Heineken ČR prodal 1,7 milionu hektolitrů piva. „Chceme hrát nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu a jsem přesvědčená, že na to máme nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou,“ uvedla generální ředitelka společnosti Zuzana Železníková.

Heineken ČR nejvíce loni vyvážel do Švédska, Ruska, Rakouska, Německa na Slovensko, celkem 0,6 milionu hektolitrů piva. Úspěšná je v zahraničí hlavně značka Krušovice, dařilo se ale i těm dalším, což jsou Březňák, Zlatopramen a Starobrno.

Loňské investice do všech tří pivovarů činí desítky milionů korun, nejvíce, téměř 100 milionů korun, putovalo do krušovického pivovaru například na pořízení nové balicí linky plechovek a nové myčky lahví.

Investice do Starobrna
V pivovaru Starobrno investice překročily 50 milionů korun, šlo například o nové, plně automatizované oddělení přetlačných tanků. Ve Velkém Březně investice přesáhly 12 milionů korun, vybudováno zde bylo například nové chlazení v oddělení ležáckého sklepa.

Informace o loňských výsledcích hospodaření společnost zatím nezveřejnila. Předloni jí ale meziročně více než pětkrát vzrostl zisk na 73,5 milionu korun. Obrat firmy naopak klesl o 1,8 procenta na 3,16 miliardy korun, celkové tržby dosáhly více než 3,2 miliardy korun.

Heineken je druhou největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. Heineken ČR je v současnosti tuzemskou trojkou na trhu s pivem. Patří do ní značky Heineken, Desperados, Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholický Zlatopramen a Hostan. Loni mezi produkty přibyla značka Strongbow, jedná se o nejprodávanější značku cideru na světě.

V Holbě uvařili nový Josefský ležák na oslavu všech Pepíků

Publikováno:před rokemZdroj:Olomoucké novinkyHolba

Holba letos dopřeje stylovou oslavu nejen všem Josefům. Hanušovičtí pivovarníci uvařili polotmavý Josefský kroužkovaný ležák a dali si na něm extra záležet. Je speciálně chmelený hlávkovým chmelem a výborný říz mu dává dvojí kvašení.

Jak Olomouckénovinky.cz informovala Mgr. Hana Matulová, mediální zástupce pivovaru Holba, Josefský ležák patří k pivům, které hanušovický pivovar vaří při výjimečných příležitostech a v omezeném množství, takže jsou v nabídce do vypití.

„Pepíka, tak mu pracovně říkáme, si pečlivě hlídáme. Dali jsme mu to nejlepší a teď už nabírá na síle v ležáckých sklepích. Bude vynikat nejen plnou a přitom osvěžující chutí, ale taky krásnou vůní čerstvého chmele,“ vzkazuje konzumentům sládek pivovaru Holba Luděk Reichl. Jedinečné aroma mu dává tzv. studené chmelení, kdy se hlávkový chmel přidává až do ležáckého tanku, zatímco běžně probíhá chmelení na varně. „A má i další privilegia. Třeba přidávání rozkvašené mladiny až do hotového piva. Jde o mladinu ve fázi, kdy začíná krásně kroužkovat, proto je to kroužkovaný ležák s typickým zákalem,“ dodává sládek pivovaru Holba Luděk Reichl a pomalu si odpouští dozrávající ležák přímo z ležáckého tanku.

Už dnes je v pivu cítit vysoký podíl zbytkového extraktu. Aby mohl vzniknout ležák s očekávanou charakteristikou, bylo zapotřebí použít kromě vlastní pivovarské vody, hlávkového chmele a moravského sladu také speciální kmen kvasnic. Podmínkou je, aby neprokvášel hluboko a nebral pivu jeho plnou chuť. Suroviny jsou stejně důležité jako receptura, a proto je třeba volit ty nejlepší. Vodu čerpá Holba z vlastních hloubkových vrtů přímo v areálu pivovaru a hlávkový chmel tentokrát pochází z nedalekého Tršicka.

Josefský ležák je spodně kvašené pivo s obsahem alkoholu 4,9 procent, což je pro příjemné pití akorát. Bude mít přiměřenou hořkost, která rozhodně nepřebíjí tělo piva a vysokou pitelnost. Do KEG sudů se začne stáčet těsně před Josefem a poté půjde do pohostinství. V nabídce bude pouze v gastro zařízeních do vyprodání zásob. Josefský kroužkovaný ležák je zpestřením nabídky značky Holba a dárkem všem Josefům.

I.P.L. Centennial od 1.selského pivovárku

Publikováno:před rokemZdroj:1.selský pivovárek KroměřížAutor:Tomáš Váňa1.selský

IPL neboli India Pale Lager, bratranec IPA. Rozdíl je jen ve způsobu kvašení. Kombinuje to nejlepší z ležáku (plnost a pitelnost) a to nejlepší z IPA (hořkost a aroma). Chmeleno americkým chmelem Centennial na 50 IBU.
EPM: 13.5%. Alkohol pouze 5.2%. V prodeji od 10.3.2016

Mekka všech pivařů

Publikováno:před rokemZdroj:Svět potravin

Jste milovníky zlatavého moku a chtěli byste si udělat originální výlet? Vydejte se po stopách českého pivovarnictví, navštivte město Žatec.

Žatecký pivovar – v místech bývalého žateckého hradu stojí pivovar, který byl vybudován v letech 1797–1801. Dnes pivovar vaří deset druhů piv mimo jiné bezlepkové či bio pivo. Pro své návštěvníky pořádá pivovar prohlídky s ochutnávkou, na které je však nutné se přihlásit dopředu.

Chrám chmele a piva – nachází se v turistickém areálu v zóně technických památek chmelařství a je označován za Mekku všech chmelařů a pivařů. Součástí Chrámu chmele a piva je Chmelový maják s unikátní 3D projekcí uvnitř výtahu, labyrint, na jehož konci návštěvníci naleznou poklad regionu, expozice Erbovní síň, plně funkční Chmelový orloj, Klášterní zahrada, Jižní zahrada a Renesanční sladovna. V blízkém minipivovaru si návštěvníci mohou dát nepasterizované „živé pivo“, které se vaří přímo před jejich zraky.

Nejmenší chmelničku na světě naleznete na náměstí Svobody, kde kdysi stával kostel Sv. Kříže.

Nejmenší pivovárek v Chmelařském institutu

V roce 1952 byl v Žatci založen Výzkumný ústav chmelařství (dnes Chmelařský institut), který se zabývá studiem genetiky chmele a jeho šlechtěním. Je jediným producentem nových odrůd chmele pěstovaného v ČR. Nejznámější odrůdou je Žatecký poloraný červeňák, který si díky svým výjimečným vlastnostem a vysokému obsahu hořkých aromatických látek získal oblibu pivovarníků po celém světě. Pro svoji kvalitu a tradiční zpracování získal evropskou známku kvality a v roce 2007 byl zapsán do rejstříku Chráněných označení.

Krušovice se staly partnerem Ohnivýho kuřete

Publikováno:před rokemZdroj:Strategie.czAutor:Aleš HudskýKrušovice

Od 5. března „potečou“ Krušovice na televizi Primě. Značka Krušovice, která je v Česku nejprodávanějším produktem společnosti Heineken, se stala partnerem nového seriálu z gastronomického prostředí s názvem Ohnivý kuře.

Televizní hospodě vévodí výčepní stolice s několika pípami a brandingem piva Krušovice, v krušovických sklenicích se roznáší i popíjí krušovické pivo, u kterého své problémy řeší hrdinové seriálu.

„Navázáním spolupráce s TV seriálem Ohnivý kuře chceme postoupit o krok dále v naší snaze posílit vnímání i postavení značky Krušovice. Právě díky novému partnerství bude značka Krušovice na obrazovkách TV Prima opravdu vidět,“ uvedl manažer značky Jiří Coufal.

Úspěch spojení oblíbených herců, kuchařského prostředí a krušovického piva ukáže příští ročník soutěže o nejlepší product placement, kterou v rámci soutěže Zlatá pecka vyhlašuje AČRA-MK.

Centrum Pivovar Děčín má nové vedení

Publikováno:před rokemZdroj:Personalista.comKapitán

Úvod roku 2016 je v Centru Pivovar Děčín (CPD) ve znamení významných personálních a organizačních novinek, které mají vést k dalšímu úspěšnému rozvoji centra. Mezi klíčové změny patří především vytvoření a obsazení nových pozic ve vedení CPD, kterými jsou funkce výkonné ředitelky a provozní ředitelky.

Centrum Pivovar Děčín je od 1. únoranově řízeno výkonnou ředitelkou Janou Zbortkovou (41 let), která se zabývá kompletním vedením centra, komunikací s potenciálními nájemci i veřejností a vyhledáváním příležitostí pro rozvoj spolupráce CPD v rámci města a regionu. Do centra přišlapřed rokem na pozici projektové manažerky pověřené řízením Pivovarské restaurace, Hopsária a obchodních jednotek Retail Shops, do které ji jmenoval majoritní investor centra - společnost RSJ PrivateEquity. V rámci péče, kterou investor věnuje svým projektům, byla nyní Jana Zbortková pověřena řízením celého centra. V novéfunkci bude mít možnost uplatnitvíce než 16 letzkušeností získanýchřízením projektů a působením v oborech komunikace a event management.

„Mezi své hlavní letošní priority jednoznačně řadím rozšíření centra o několik služeb a obchodů. Mezi prvními bude nově otevřeno papírnictví a obchod s dámským spodním prádlem,“ říká o svých plánech Jana Zbortková a dodává:„Domnívám se, že CPD má velký potenciál pro častější pořádání kulturních a korporátních akcí v našich sálech. Další změny plánujeme rovněž vHopsáriu. Mým cílem je vytvořit z CPD místo, kde si lidé dobře nakoupí i odpočinou. Místo, které nabídne špičkové obchody a služby i kvalitní vzdělávací nebo kulturní akce.“

Druhou zásadní změnou ve vedení CPD je vytvoření a obsazení funkce provozní ředitelky. Tu zastává od úvodu roku Monika Kubíčková(47 let)amezi její hlavní úkolypatří správa centra, řešení obchodních vztahů a komunikace s nájemci. Monika Kubíčková do CPD přišla z funkce manažerky OC Všebořice Ústí nad Labem, a na své nové pozici má šanci zúročitvíce než 15 let zkušeností ze správy obchodních center a vedoucích funkcí v oblastech lidských zdrojů a obchodu.

„Z Děčína přímo pocházím a mohla jsem tak sledovat přerod místního pivovaru z chátrající budovy do současné podoby. Jehocitlivá rekonstrukce mne jako místní rodačku velmi těší, protože se díky ní opět stal krásnou dominantou této části města,“ popisuje svůj vztah k místnímu pivovaru Monika Kubíčková.

Svoji novou pozici v CPD považuje především za výzvu fungování centra ještě pozvednout: „Jednoznačně si přeji přispět k tomu, aby CPD dosáhlo lepšího povědomí mezi obyvateli Děčína a stalo se pro ně oblíbeným místem pro setkávání. Přála bych si, aby byli hrdí na to, že CPD stojí právě zde.“

Nejprodávanější pivo světa majitel Prazdroje nechce. Prodá ho Číňanům

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:ČTK

Čínský pivovar China Resources Beer koupí od pivovarnické skupiny SABMiller její menšinový podíl ve společném podniku, který vyrábí nejprodávanější pivo na světě. Číňané za podíl 49 procent zaplatí 1,6 miliardy dolarů - podstatně méně, než se čekalo.

Akcie China Resources Beer ve středu vystřelily vzhůru a stouply až o 25 procent.

Obchod je jednou z transakcí, které mají SABMilleru zajistit souhlas regulátorů s převzetím tohoto evropského pivovaru jeho větším konkurentem, světovou pivovarnickou jedničkou Anheuser-Busch InBev. Akvizice za zhruba 107 miliard dolarů (2,66 bilionu Kč) by mohla být jednou z největších fúzí v historii.

China Resources Beer díky obchodu se SABMillerem (pod nějž patří mimo jiné i Plzeňský prazdroj) získá plnou kontrolu nad značkou Snow, která je nejprodávanějším pivem z hlediska objemu na světě, informovala agentura Reuters.

Rovněž se stane jedničkou na čínském trhu s pivem, kde bude mít podíl zhruba 30 procent.

Analytik Jeremy Yeo ze společnosti Mizuho Securities Asia očekával, že cena podílu ve společném podniku China Resources Snow Breweries, známém jako CR Snow, se bude pohybovat mezi třemi a 3,5 miliardami dolarů.

Akcie státem podporovaného čínského podniku po zprávě stouply o 25 procent na pětileté maximum.

Čínský pivovar kupuje od SABMiller podíl ve společném podniku

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Čínský pivovar China Resources Beer koupí od pivovarnické skupiny SABMiller její menšinový podíl v jejich společném podniku, který vyrábí nejprodávanější pivo na světě. Čínská firma za podíl 49 procent zaplatí 1,6 miliardy dolarů (39,8 miliardy Kč), podstatně méně, než se čekalo. Akcie čínského podniku dnes vystřelily vzhůru a stouply až o 25 procent.

Obchod je jednou z transakcí, které mají SABMilleru zajistit souhlas regulátorů s převzetím tohoto evropského pivovaru jeho větším konkurentem, světovou pivovarnickou jedničkou Anheuser-Busch InBev. Akvizice za zhruba 107 miliard dolarů (2,66 bilionu Kč) by mohla být jednou z největších fúzí v historii.

China Resources Beer díky obchodu se SABMillerem získá plnou kontrolu nad značkou Snow, která je nejprodávanějším pivem z hlediska objemu na světě, informovala agentura Reuters. Rovněž se stane jedničkou na čínském trhu s pivem, kde bude mít podíl zhruba 30 procent.

Analytik Jeremy Yeo ze společnosti Mizuho Securities Asia očekával, že cena podílu ve společném podniku China Resources Snow Breweries, známém jako CR Snow, se bude pohybovat mezi třemi a 3,5 miliardami dolarů.

Akcie státem podporovaného čínského podniku po zprávě stouply o 25 procent na pětileté maximum.

Čínský pivovar kupuje od SABMiller podíl ve společném podniku

Publikováno:před rokemZdroj:Investičníweb.czAutor:ČTK

Čínský pivovar China Resources Beer koupí od pivovarnické skupiny SABMiller její menšinový podíl v jejich společném podniku, který vyrábí nejprodávanější pivo na světě. Čínská firma za podíl 49 procent zaplatí 1,6 miliardy dolarů, podstatně méně, než se čekalo. Akcie čínského podniku ve středu vystřelily vzhůru a stouply až o 25 %.

Obchod je jednou z transakcí, které mají SABMilleru zajistit souhlas regulátorů s převzetím tohoto evropského pivovaru jeho větším konkurentem, světovou pivovarnickou jedničkou Anheuser-Busch InBev. Akvizice za zhruba 107 miliard dolarů by mohla být jednou z největších fúzí v historii.

China Resources Beer díky obchodu se SABMillerem získá plnou kontrolu nad značkou Snow, která je nejprodávanějším pivem z hlediska objemu na světě, informovala agentura Reuters. Rovněž se stane jedničkou na čínském trhu s pivem, kde bude mít podíl zhruba 30 procent.

Analytik Jeremy Yeo ze společnosti Mizuho Securities Asia očekával, že cena podílu ve společném podniku China Resources Snow Breweries, známém jako CR Snow, se bude pohybovat mezi třemi a 3,5 miliardami dolarů.

Akcie státem podporovaného čínského podniku po zprávě stouply o 25 procent na pětileté maximum.

SABMiller kvůli úřadům dál čistí portfolio, tentokrát o nejprodávanější pivo

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Čínský pivovar China Resources Beer koupí od pivovarnické skupiny SABMiller její menšinový podíl v jejich společném podniku, který vyrábí nejprodávanější pivo na světě. Čínská firma za podíl 49 procent zaplatí 1,6 miliardy dolarů (39,8 miliardy korun), podstatně méně, než se čekalo. Akcie čínského podniku dnes vystřelily vzhůru a stouply až o 25 procent.

Obchod je jednou z transakcí, které mají SABMilleru zajistit souhlas regulátorů s převzetím tohoto evropského pivovaru jeho větším konkurentem, světovou pivovarnickou jedničkou Anheuser-Busch InBev. Akvizice za zhruba 107 miliard dolarů (2,66 bilionu korun) by mohla být jednou z největších fúzí v historii.

China Resources Beer díky obchodu se SABMillerem získá plnou kontrolu nad značkou Snow, která je nejprodávanějším pivem z hlediska objemu na světě, informovala agentura Reuters. Rovněž se stane jedničkou na čínském trhu s pivem, kde bude mít podíl zhruba 30 procent.

Analytik Jeremy Yeo ze společnosti Mizuho Securities Asia očekával, že cena podílu ve společném podniku China Resources Snow Breweries, známém jako CR Snow, se bude pohybovat mezi třemi a 3,5 miliardami dolarů. Akcie státem podporovaného čínského podniku po zprávě stouply o 25 procent na pětileté maximum.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.18.10.2017 21:555.615/5.615