Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Další odklad: SABMiller prodloužil termín pro oficiální nabídku InBev

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Pivovarnická společnost SABMiller opět posunula o týden lhůtu, do kdy má konkurent Anheuser-Busch InBev předložit oficiální nabídku na její převzetí. Novým konečným termínem je tak příští středa. Oznámily to dnes firmy, které již 13. října dospěly k rámcové dohodě o fúzi.

Původně měl termín pro závaznou nabídku podle britských pravidel o akvizicích vypršet 14. října. Firmy se nejprve dohodly na jeho prodloužení o dva týdny a později o další týden. Nynější odklad má podnikům poskytnout více času na jednání a na zajištění podpory transakce ze strany akcionářů. SABMiller o posunutí termínu požádal příslušný britský úřad, který jeho žádost schválil.

Anheuser-Busch InBev je největším pivovarem na světě. Za převzetí rivala SABMiller, jehož součástí je i Plzeňský Prazdroj, by měl zaplatit více než 100 miliard dolarů (zhruba 2,5 bilionu korun). Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Pivní mapu Česka obohatil nový pivovar Hrboun

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar HrbounAutor:poskytl Milan MlejnekHrboun

V Jihlavě vznikl nový minipivovar. Jmenuje se Hrboun a pivo začal vařit na začátku října. Nabízí nefiltrovaná, nepasterovaná, klasickým způsobem vařená a hlavně chemieprostá piva. K návštěvě zve jeden z jeho provozovatelů Milan Mlejnek.

Jak vznikne nápad na otevření soukromého pivovaru?
Jak? Přece u piva. Pořád jsme řešili, které pivo je dobré, které ne, čím toje, proč toje...
Navíc jsme sami už pár let provozovali tzv homebrewinga dost nás to „chytlo" takže přišel nápad posunout vše trošku dál a začít pivo vařit ve větším.

Není už malých pivovarů, a ostatně i velkých průmyslových dost?
Velkých průmyslových pivovarů je dost a na pivu je to také znát! A těch malých? Je jich hodně, to je pravda a porostou další. Některé zůstanou, jiné zaniknou, to je normální, ale pokud budeme dál chtít pít jen a jen dobré pivo, nikdy jich nebude dost! A to je pro pivaře jen dobře.

Proč Hrboun?
Pivo s hrbem - tedy s pořádnou pěnou - takže Hrboun. A popravdě? Je to vlastně přezdívka našeho sládka Jiřího Bělocha. Když se přiženil k nám do Pávova, měl stále připomínky typu: „Co vy pávovský hrby.. Vy hrbouni...." Takže se to otočilo a my mu začali říkat Hrboun. No, a když jsme řešili název firmy a piva, už to prostě vypadlo samo. Proto Hrboun.

Je složité spustit provoz pivovaru?
Když odmyslíte legislativu, papírování, finance, výběr technologie, přípravu prostor, kalkulace, a další a další a další záležitosti, je to naprosto jednoduchá a pohodová věc! Aspoň tak to je potřeba brát, protože ve skutečnosti je to dost „na hlavu".

Jak dlouhá byla cesta od první myšlenky až k samotnému otevření. Bylo nutné úřednické kolečko legislativa a hygiena. Co nákup výrobního zařízení?
Od myšlenky že „jdeme do toho", po oficiální zahájení, uběhl ted' v říjnu rok.
Rok stavebních úprav a přestavby původní prodejny potravin a poté motorek, vyklizení tun materiálu z nevyužívaného sklepa, nové rozvody vody elektriky odpady, podlahy prostě kompletní rekonstrukce. Museli jsme mít projekt a plány které prošly schvalovacím řízením, rozhodnutím hygieny Jen samá razítka a razítka, povolení a povolení. Daňová správa, celní správa.
Museli jsme udělat i hlukovou a emisní studii, což je dost úsměvná záležitost, vzhledem k místu naproti firmě Kronospan. Nutné bylo i vyjádření hasičů, vodohospodářů... Prostě bylo toho dost a dost.
A samozřejmě výběr správné technologie - i to je dnes oříšek, jde o cenu, kvalitu, typ, velikost, dodací termín, financování.

Kolik máte zaměstnanců?
V současnosti dva - sládka Jiřího Bělocha a podsládka Luboše Müllera. I když V našem případě jsou to spíš dva naprosto rovnocenní parťáci, protože i Luboš, mimochodem vlastník nemovitosti kde pivovar sídlí, je obrovský srdcař a to co pro pivovar dělá je doslova k nezaplacení!

Zatím vyrábíte jen dva druhy piva?
V současné době je V nabídce 11° světlý ležák a 13° polotmavé a průběžně bude nabídka obohacena o různé speciály - aktuálně o vánoční speciál, nebo 11° chmelená za studena.
Že jsou to piva nefiltrovaná a nepasterovaná, vařená klasickým způsobem a bez chemie, snad ani dodávat nemusím.

Co váše výše výstavu?
Jsme na začátku, takže snad jedině záměr a ten je cca 500hl ročně. Pokud dojde na maximum varny cca 800hl ročně, tak byla naše myšlenka správná.

Jak dlouho trvá, než se pivo uvaří?
„Uvaří, nebo udělá"? To je velký rozdíl. Uvaření jedné várky trvá cca 11 až 12 hodin, pak ale ještě přijde pět až deset dnů kvašení a následně třicet (u naší 11°), ale i šedesát (u speciálu) dnů ležení, teprve pak jde pivo k zákazníkovi.

Srdcem pivovaru je sládek - souhlasíte? Co váš sládek - máte odborníka, nebo jste do toho šli sami, amatérsky a vše jste se naučili?
Souhlasím. Náš sládek i pomocník nejsou profesionálové, sami se učí, sami zdokonalují, školí a zlepšují, sbírají zkušenosti, takže ano, máme odborníky! A navíc, dohlíží na nás ten nejpovolanější! Jan Barák - on a Pivovar Jihlava to je přes 50 let společného života, a to mluví samo za sebe.

V Jihlavě je pivovar s velkou tradicí, a jsou tu i jiné malé pivovary, čím se od nich chcete odlišovat?
Od velkého pivovaru je to jednoduché, V malém a velkém se vaří úplně jinak, od přípravy surovin po expedici, to se nedá srovnávat.
A od malých? Je to o přístupu, jak k pivu a výrobě, tak k zákazníkovi. Odlišnosti jsou ve všem, od vody přes suroviny až k postupům výroby - tím jsou právě malé pivovary výjimečné.
Pokud tam dáte ještě celé srdce a lásku k tomu, co děláte a přidáte mou oblíbenou větu: „Na prvním místě je zákazník - ne hospodský, ale konzument - pivař je jasné, že budeme jiní, budeme Hrbouni!

Uvažujete i o rozšíření sortimentu? Co se dá vymyslet?
Přemýšlíme o tom, jít do svrchně kvašených piv, rádi bychom zkusili i pšeničné speciály . Ono, experimentovat se dá téměř se vším, ale uvidíme, nebudeme předbíhat.

Ceny piva jdou nahoru - v hospodách se můžeme setkali s částkou 40 Kč. Jaké jsou vaše ceny?
Ceny jdou nahoru a i malé pivovary se musí přizpůsobit, ale určitě to není pro vlastní zisk. Naopak, malé pivovary na ceny dané giganty a jejich politikou těžce doplácí.

Fungujete i jako hospoda? Můžou lidé přijít posedět? Kolika místy disponujete? Co pořádání firemních akcí, vánočních večírků...? Nabízíte k pivu i občerstvení?
Ne, hospodu bohužel v rámci pivovaru neprovozujeme, takže běžně posedět u nás nemůžete.
Přímo v pivovaře je možno zakoupit pivo v sudech a PET lahvích, dále pronajmout chladící zařízení, domluvit si exkurzi, nebo pronajmout prostory na firemní akci, oslavu, nebo večírek či schůzi.
To vše je samozřejmě možné a veškeré požadavky řešíme individuálně. Kapacitu máme cca 30 míst.

Nejde jen o to vyrobit kvalitní pivo, ale jde i o to ho správně načepovat - souhlasíte?
Samozřejmě, sládek pivo vaří, hospodský točí, i proto není náš záměr být V každé hospodě, ale pouze tam, kde se o naše pivo i dobře postarají!

Budete si hlídat, aby kvalita vašeho piva neutrpěla?
Kvalitu si budeme hlídat, jinak to ani nejde, navíc tím prohlubujete i vztah hospoda - pivovar. Nechceme chrlit jakékoliv pivo a tlačit hospody do výtoče, to už tady roky dělají jiní!

Jste pivař?
Samozřejmě že ano, copak by to šlo jinak? Copak je něco lahodnějšího? Na chut' i na žízeň, něco vhodnějšího na posezení s přáteli? Čím lépe uctít návštěvu? Okouzlit protějšek?
Jaký je lepší dárek? Zapomeňte na vše ostatní, pivo nenahradíš! ©

Mít vlastní pivovar - má to své výhody?
Přece samé... Proto jsme do toho šli ©

K zveřejnění poskytl pan 'Milan Mlejnek'

Největší pivovary světa AB Inbev a SABMiller budou o podmínkách fúze jednat o týden déle

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské Noviny

● SABMiller opět požádal o prodloužení termínu, do kdy má na něj jeho větší konkurent předložit oficiální nabídku.
● Nově byl termín stanoven na středu 11. listopadu. Ten první byl přitom už 14. října.
● Hodnota transakce je přes 100 miliard dolarů.

Dohoda o největší pivovarnické fúzi se opět odkládá. Společnost SABMiller posunula o další týden, tedy na 11. listopadu, lhůtu, do kdy má konkurent Anheuser-Busch InBev předložit oficiální nabídku na její převzetí. Termín pro závaznou nabídku se přitom posouvá už od 14. října, kdy podle britských pravidel o akvizicích vypršel poprvé.

Obě společnosti ve středu uvedly, že vyjednávání značně pokročila, stále však nejsou všechny podmínky projednány. Odklad má podnikům poskytnout více času na jednání a na zajištění podpory transakce ze strany akcionářů. Prodloužení termínu už schválily dohlížející britské úřady.

Anheuser-Busch InBev je největším pivovarem na světě. Za převzetí rivala SABMiller, jehož součástí je i Plzeňský Prazdroj, by měl zaplatit více než 100 miliard dolarů (zhruba 2,5 bilionu korun). Vznikl by tak kolos, který by ovládal třetinu světového trhu s pivem. Společnosti k rámcové dohodě o fúzi dospěly 13. října.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa, loni koupila budějovický pivovar Samson.

SABMiller, který se z jihoafrického výrobce piva stal světovou pivovarskou dvojkou, expandoval od 90. let prostřednictvím řady akvizic. Začal převzetím Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ve střední a východní Evropě.

Pivaři si užijí slavnost plnou hudby, tance a soutěží

Publikováno:před rokemZdroj:Poznej SokolovskoAutor:Milan HloušekKynšperk

Na pivní slavnost ve velkém stylu zve v sobotu 7. listopadu Kynšperský pivovar. Bohatý program se vstupem zdarma odstartuje úderem 16. hodiny, kdy po oficiálním uvítání ředitel pivovaru Radek Vomočil narazí před zraky hostů velký sud zeleného ležáku. U toho samozřejmě nemohou chybět správní pivaři vyzbrojení půllitry, které symbolicky pozvednou na pozdrav a vzdají tak hold letošní úrodě.

Vedle ochutnávky nefiltrovaného 12% piva vařeného pouze jednou ročně při sklizni zelených šišek chmele se návštěvníci mohou těšit také na zábavné pivní soutěže o atraktivní ceny. „Pro zpestření jsme se rozhodli zařadit i vystoupení břišních tanečnic a živou hudbu v podání žlutické kapely Triget, v jejímž repertoáru jsou převážně hity české popmusic, ale také známé lidovky a jazz,“ přiblížil chystanou akci ředitel Kynšperského pivovaru Radek Vomočil.

Veškerý program ve velkém kulturním sále a v restauraci je zdarma. Zpoplatněné budou pouze speciální komentované prohlídky pojmenované Středověká hostina aneb Jak se pilo pivo dříve. První návštěvníci se do útrob pivovaru podívají v 17 hodin, další exkurze budou navazovat v hodinových intervalech. „Role průvodce se pro tento večer zhostí Jindřich Skopec ze Západočeského divadla v Chebu a sekundovat mu budou v dobových kostýmech jeho herečtí kolegové,“ poznamenal ředitel s tím, že jelikož se jedná o prohlídku pivovaru s historickým nádechem, nesmí chybět koštování chmelového moku z pravých vysmolených sudů. „Lidé si udělají názornou představu o tom, jak kdysi vypadala práce v pivovarech a nakolik odlišná byla chuť piva, když zrálo v dřevěných kádích a ve velkých dubových sudech. Člověk může také dobře porovnat, jak odlišně šmakuje pivčo z vysmoleného soudku uvařené na základě dobové receptury a oproti tomu standardně čepované pivo, které dostane z moderního výčepu. Rozdíl je v tomto případě patrný hned při prvním loku.“

V loňském roce si výroční slavnosti v Kynšperském pivovaru nenechalo ujít více než tisíc lidí. „Na to, že se jednalo o první akci tohoto typu, tak návštěvnost byla poměrně slušná. Pevně věříme, že si k nám veřejnost najde cestu i tentokrát a společně vytvoříme skvělou atmosféru. Všichni jsou srdečně zváni,“ prohlásil Radek Vomočil.

Sobotní program potrvá od 16 do 22 hodin. Pokud se zábava dobře rozproudí, může na sále přezdívaném Dupárna pokračovat i déle.

Pivovarem to ve Znojmě nekončí. Hledají se další investoři

Publikováno:před rokemZdroj:Regiony24.czAutor:Zuzana PastrňákováZnojemský

Za pár dní se do areálu bývalého pivovaru ve Znojmě naplno vrátí život. Díky proaktivní politice radnice směrem k investorům tu v listopadu začne vařit pravé znojemské pivo Znojemský městský pivovar.

„O nové využití areálu pivovaru se snažíme intenzivně už od roku 2012. Když se vloni objevil vážný zájemce o obnovení vaření piva ve Znojmě, brali jsme to jako velké plus. A také jako první krok, jak celý areál postupně oživovat,“ říká starosta Znojma Vlastimil Gabrhel.

Jednání s investory ovšem nejsou jednoduchá. Území studie týkající se využití areálu pivovaru, zpracovaná v roce 2011, předpokládá investiční náklady do celého areálu v řádu stovek milionů korun. I proto se město rozhodlo změnit strategii a jednotlivé objekty chtělo nabízet zvlášť. Díky tomu se podařilo vloni získat velkého investora v podobě Znojemského městského pivovaru.

„Jelikož se vše shodou okolností seběhlo těsně před komunálními volbami, bylo nám ze strany jiných politických subjektů vyčítáno, že jde o jakousi politickou hru. Jsem velice rád, že investoři se tímto handrkováním nenechali odradit. A prakticky do roka a do dne tu máme opravnou část areálu pivovaru a obnovenou výrobu piva v našem krásném městě,“ komentuje otevření pivovaru starosta Gabrhel.

Novým pivovarem to ovšem nekončí. Vedení města bude i nadále usilovat o další investory do areálu pivovaru. Areál je již zapsán do databáze brownfieldů a počítá se i s užší spoluprací s organizací Czech Invest, případně s dalšími subjekty. Představu o areálu pivovaru i o jeho využití mají investoři získat i díky novému filmu, který pro město natáčeli bratři Otrubové z Videobrothers. „Areál tu prezentujeme jako nemovitost s vlastním příběhem, zasazenou na slunný jih Moravy s výhodnou polohou k velkým městům. Jako možné využití uvádíme obchodní prostory, galerii, hotel či loftové byty. A s investory jsme připraveni jednat i o jiných podnikatelských záměrech, které budou v souladu s územní studií,“ doplňuje starosta. Vždy však bude myšleno na to, aby se ochránil prostor rotundy a hradu a aby nebyla dopravně zatížena městská památková rezervace.

Pivovarem to nekončí. Hledají se další investoři

Publikováno:před rokemZdroj:Město ZnojmoZnojemský

Za pár dní se do areálu bývalého pivovaru ve Znojmě naplno vrátí život. Díky proaktivní politice radnice směrem k investorům tu v listopadu začne vařit pravé znojemské pivo Znojemský městský pivovar. „O nové využití areálu pivovaru se snažíme intenzivně už od roku 2012. Když se vloni objevil vážný zájemce o obnovení vaření piva ve Znojmě, brali jsme to jako velké plus. A také jako první krok, jak celý areál postupně oživovat,“ říká starosta Znojma Vlastimil Gabrhel.




Jednání s investory ovšem nejsou jednoduchá. Územní studie týkající se využití areálu pivovaru, zpracovaná v roce 2011, předpokládá investiční náklady do celého areálu v řádu stovek milionů korun. I proto se město rozhodlo změnit strategii a jednotlivé objekty chtělo nabízet zvlášť. Díky tomu se podařilo vloni získat velkého investora v podobě Znojemského městského pivovaru.

„Jelikož se vše shodou okolností seběhlo těsně před komunálními volbami, bylo nám ze strany jiných politických subjektů vyčítáno, že jde o jakousi politickou hru. Jsem velice rád, že investoři se tímto handrkováním nenechali odradit. A prakticky do roka a do dne tu máme opravenou část areálu pivovaru a obnovenou výrobu piva v našem krásném městě,“ komentuje otevření pivovaru starosta Gabrhel.

Novým pivovarem to ovšem nekončí. Vedení města bude i nadále usilovat o další investory do areálu pivovaru. Areál je již zapsán do databáze brownfieldů a počítá se i s užší spoluprací s organizací Czech Invest, případně s dalšími subjekty. Představu o areálu pivovaru i o jeho využití mají investoři získat i díky novému filmu, který pro město natáčeli bratři Otrubové z Videobrothers. „Areál tu prezentujeme jako nemovitost s vlastním příběhem, zasazenou na slunný jih Moravy s výhodnou polohou k velkým městům. Jako možné využití uvádíme obchodní prostory, galerii, hotel či loftové byty. A s investory jsme připraveni jednat i o jiných podnikatelských záměrech, které budou v souladu s územní studií,“ doplňuje starosta. Vždy však bude myšleno na to, aby se ochránil prostor rotundy a hradu a aby nebyla dopravně zatížena městská památková rezervace.

Video bude ke zhlédnutí na novém webu www.znojmobusiness.cz, kam budou postupně doplňovány informace o pivovaru i o dalších možných investičních příležitostech ve Znojmě. Na webu najdou investoři i potřebné kontakty.

Hráči Vítkovic budou čepovat peprně hořké pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Regiony24.czAutor:Kateřina HavlováRadegast

David Štich, Pavel Kantor a Michael Vandas vyrazí ve čtvrtek 5. listopadu v 18:00 hod. do Cihelny u Chýlků na Závodní ulici v Ostravě - Hrabůvce. Svým fanouškům tady načepují pivo Radegast Peprně Hořký.

Limitovanou várku ležáku s extra dávkou chmele a jemnou pepřovou příchutí uvařili nošovičtí sládci k oslavě 45 výročí založení pivovaru. Kromě čepování piva odpoví hráči Vítkovic na otázky svých příznivců a vyfotí se s nimi. Fanoušci budou moci vyhrát hokejové ceny v soutěžích a odnést si domů podpisy hráčů. Vstup na akci je zdarma.

O pivu Radegast Peprně Hořký
Limitovanou várku piva s extra dávkou chmele a pepřem uvařili nošovičtí sládci k oslavě 45. výročí pivovaru. Nové pivo je hořké, což je typické pro všechna piva Radegast. Příjemnou hořkost doplňuje jemný pepřový tón. Díky své bohaté a intenzivní chuti se ideálně hodí k masitým jídllům.

Zatímco slad, voda a chmel pocházejí z Moravy, pepř si sládci vyhlédli až na druhém konci světa v indické oblasti Tellicherry. Právě místní odrůda černého pepře je považována za nejkvalitnější na celém světě.

Nové pivo se bude čepovat ve vybraných hospodách a k dispozici bude i v lahvích v omezeném počtu obchodů.

KONEČNĚ DŮKAZ! Vědci potvrdili, že pivo zlepší milostný život. A vysvětlili přesně v čem

Publikováno:před rokemZdroj:Prásk.tv

Žádná viagra, ale pivo! Vědci zjistili, že má pozitivní vliv na spokojený sexuální život.

Stále hledáte nové způsoby na lepší sexuální život a nic vás nenapadá? Teď vás možná potěšíme. Vědci totiž zjistili, že oblíbený hořký nápoj vše vyřeší. Pivo je totiž lepší jak viagra a zaručí vám parádní milostné dobrodružství.

Nejedná se však o pití ve velkém. Stačí prý dvě až tři skleničky. Ty by měly mít za následek lepší sex. Váš život tak bude spokojenější, pestřejší a partnerský život harmoničtější.

Pivo také oddaluje předčasnou erekci, kterou trpí velké procento mužů. Užijete si tedy delší sexuální dovádění.

Milovníci černého piva se zase pro změnu mohou těšit na pořádně tvrdou erekci. Železo v nápoji totiž podporuje červené krvinky a v celém těle vám tak začne lépe proudit krev.

V neposlední řadě budete po pití chutného nápoje i zdraví. Podle odborníků předejdete onemocnění srdce a cév. Pokud však budete pití přehánět, můžete se brzy těšit na pivní pupek a úbytek mozkových buněk.

Největším pivovarníkem světa je abstinent

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:Jakub Křešnička

Brazilský boháč Jorge Paulo Lemann (76) řídí největší spojení pivovarů v historii. A to sám pivo nepije. Důležitější než chutný mok je pro něho dobrý obchod.

Už jen souhlas regulátorů chybí k tomu, aby Jorge Paulo Lemann posílil svou pozici nejmocnějšího pivovarníka světa. Světová pivovarská jednička AB Inbev, ve které je největším individuálním akcionářem, kupuje za více než 2,5 bilionu korun dalšího velikána SABMiller, jenž v Česku vlastní Plzeňský Prazdroj.

Sám Lemann přitom pivo nepije, dává přednost minerálkám. Možná i proto je mu tak trochu jedno, jak jeho výrobky chutnají. I v USA si spotřebitelé zvyklí na tamní "pivní limonády" stěžují na produkci AB Inbev, že je jaksi vodová. A koncern platí miliony zklamaným pijanům, kteří zjistili, že pivo "pocházející z Německa" (jako značka Beck) není importované, ale vyrábí se v USA.

Abstinentova touha vládnout světu piva není jediným Lehmannovým paradoxem. S majetkem 26,6 miliardy dolarů je nejbohatším Brazilcem, ale žije ve Švýcarsku. Nedá dopustit na zdravou stravu, ale koupil si podíl ve společnosti Restaurant Brands International, kam spadá i řetězec rychlého občerstvení Burger King. Mimochodem - první hamburger ochutnal až po akvizici firmy před pěti lety. Prý si pak postěžoval, že je zbytečně velký.

Podobně jako na burgery se Lemann dívá i na náklady firem. Spolu s partnery Marcelem Herrmannem Tellesem a Carlosem Albertem Sicupirou z fondu 3G Capital, přes který vlastní i AB Inbev, se extrémně soustředí na efektivitu. "Náklady jsou jako nehty, musíte je neustále stříhat," říkává prý s oblibou Sicupira.

Investoři to ukázali prakticky s každou značkou, kterou koupili. Zmiňovaný Burger King se například transformoval ve franšízovou společnost a z nákladů firmy tak zmizely účty na modernizaci restaurací i 28 tisíc zaměstnanců.

Nové pivo k výročí pivovaru zraje na chmelu a pepři

Publikováno:před rokemZdroj:Moravskoslezské novinkyRadegast

Hořký světlý ležák s extra dávkou chmele a jemnou pepřovou příchutí. Takové pivo přichystali nošovičtí sládci k oslavě 45 let od uvaření první várky, které si pivovar Radegast připomene 3. prosince.

Zatímco slad, chmel i voda pochází z Moravy, pepř si sládci vyhlédli na druhém konci světa v oblasti Tellicherri v západní Indii. Právě tady pěstují kuličky nejkvalitnějšího černého pepře, na kterém společně s chmelem pivo zraje. Radegast Peprně Hořký se bude čepovat ve vybraných hospodách a k dostání bude i v lahvích, uvedl pro Moravskoslezskenovinky.cz Vladimír Jurina, tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje.

Proč se v Radegastu rozhodli uvařit právě pivo s pepřem vysvětluje ředitel pivovaru Ivo Kaňák: „Naše pivo je už 45 let kořením života lidí na severní Moravě. Proto jsme si řekli, že k výročí uvaříme něco kořeněného. Pepřovou chuť mají chlapi rádi a věřím, že jim bude chutnat i ve spojení s pivem.“

A jak pepřové pivo od nošovických sládků chutná? „Je hořké, což lidé od Radegastu očekávají. Má chmelovou vůni s jemným pepřovým aroma. Po napití je zřetelná sladová chuť a výrazná, ale příjemná hořkost s jemně štiplavým pepřovým tónem,“ dodal Ivo Kaňák. Díky bohatší a intenzivnější chuti se pepřový ležák ideálně hodí k masitým jídlům.

Radegast Peprně Hořký po uvaření zraje na extra dávce chmele a pepři. S výběrem správné odrůdy si dali nošovičtí sládci práci. Nakonec zvolili černý pepř, považovaný za krále koření. Ten nejkvalitnější se pěstuje v oblasti Tellicherry v západní Indii. Je typický velkými kuličkami a plnou, ale zároveň i jemnou a delikátní chutí.

Limitovaná várka Radegast Peprně Hořkého se bude čepovat ve vybraných hospodách na Moravě a v Čechách. Koupit půjde i v lahvích v omezeném počtu obchodů. Seznam hospod i obchodů je uveden na www.radegast.cz. V Nošovicích odhadují, že pivo by mělo vydržet na pípách do konce roku.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.24.05.2017 07:374.983/4.983