Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

Sládek plzeňského pivovaru předal originální dar papeži Františkovi

Publikováno:před rokemZdroj:Region PlzeňPrazdroj

Při jeho výrobě byl nezbytnou součástí také plzeňský ležák. Společně s darem pro papeže doputovala do Vatikánu i požehnaná várka Pilsner Urquell. Tato tradice má kořeny z dob před více než 100 lety, kdy tehdejšímu papeži vozili plzeňské pivo na doporučení lékařů.

Poprvé Pilsner Urquell do Vatikánu dorazil už v roce 1903, tehdy si ho na doporučení svých lékařů nechal z Plzně poslat papež Lev XIII. Podle dostupných informací si tehdejší hlava katolické církve plzeňské pivo velmi pochvalovala a nechala si ho pak dovážet pravidelně. Tuto více než sto let trvající tradici plzeňského piva obnovili v pivovaru před sedmi lety. Každý rok na velikonoční svátky putuje požehnaná várka Pilsner Urquell z Plzně do Vatikánu, aby tam světově proslulý ležák obohatil atmosféru oficiálních oslav Velikonoc. Surovinám, z nichž se velikonoční pivo vaří, žehná tradičně plzeňský biskup, letos jim dal poprvé své požehnání Monsignore Tomáš Holub.

„Pivo čepované k příležitosti velikonočních oslav ve Vatikánu je uvařené podle původní receptury, ze stejných surovin, jaké v roce 1842 použil sládek Josef Groll, když uvařil úplně první várku Pilsner Urquell. Stejné pivo si před více než 100 lety dopřál i tehdejší papež Lev XIII. a v nezměněné podobě poputuje do Vatikánu i letos, když slaví už 175. narozeniny,“ doplňuje Václav Berka, starší obchodní sládek Plzeňského Prazdroje.

Společně s velikonoční várkou piva putoval do srdce Říma speciální dar pro papeže Františka. Ten mu sládek Václav Berka předal na včerejší generální audienci. Dar odkazuje k legendě, že všechny zvony na Zelený čtvrtek utichají a odlétají pro požehnání papeže do Říma. Deset kilogramů vážící a třicet centimetrů vysoký zvon, litý ze směsi mědi a cínu, vyrobila tradiční zvonařská dílna na Slovensku. Rodina Trvalcových si zvonařské řemeslo hýčká již druhou generaci a na fakt, že „jejich“ zvon se dostane až k papeži je náležitě pyšná. „Ročně vyrobíme asi 15 zvonů různých velikostí a je mi velkou ctí, že se naše práce dostane až k samotnému papeži. Zvon pro Františka jsme vyráběli několik měsíců a zdobí ho například reliéf Baziliky svatého Petra,“ říká Michal Trvalec a dodává: „Je symbolické, že při výrobě zvonu nesmí chybět pivo, které používáme pro lepší přilnavost a pevnost formy. Nejlépe se nám osvědčil právě Pilsner Urquell, který obsahuje látky, které pomáhají scelení.“ Aby se vzácný objekt dopravil k papeži v pořádku, vyrobili mu plzeňští bednáři na míru speciální „kabátek“. Ručně vyrobený dřevěný obal chránil zdobený zvon po celou 1300 km dlouhou cestu k novému majiteli.

Devět medailí pro kampaně Budějovického Budvaru

Publikováno:před rokemZdroj:České nápojeBudvar

Dne 6. dubna 2017 byly v Praze slavnostně předány ceny v soutěži reklamní kreativy Art Directors Club Creative Awards 2017. Reklamní aktivity realizované v roce 2016 pro Budějovický Budvar získaly celkem devět ocenění – tři zlatá, čtyři stříbrná a dvě bronzová. Budějovický Budvar se tak stal nejúspěšnějším zadavatelem letošního ročníku a je nejúspěšnějším zadavatelem i dlouhodobě. Všechny práce vytvořila reklamní agentura Kaspen/Jung von Matt.

V Praze byly 6. dubna vyhlášeny výsledky 25. ročníku soutěže Art Directors Club Creative Awards 2017, dříve známé pod názvem Louskáček. Mezinárodní porota letos udělila celkem 60 cen za práce realizované v loňském roce. Z nich celkem devět ocenění získaly komunikační aktivity Budějovického Budvaru. Díky tomu se Budějovický Budvar stal nejúspěšnějším zadavatelem aktuálního ročníku. Budějovický Budvar je v této soutěži nejúspěšnějším zadavatelem i dlouhodobě: od roku 2003 má na kontě 42 medailí.

„Velmi si tohoto ocenění vážíme. Je to pro nás další odměna za léta systematické práce společného týmu marketingu, obchodu a agentury Kaspen/Jung von Matt a také důkaz, že nás i naše okolí značky Budweiser Budvar a Pardál stále inspirují a oslovují. Když vás veřejně pochválí nejlepší odborníci z oboru včetně zahraničních kapacit, cítíte na pár vteřin ohromnou radost a hned po tom tíhu závazku do budoucna – udržet laťku a neztrácet z dohledu cíl. Čeká nás spousta práce – jako každý jiný den. Srdečně blahopřejeme k letošnímu suverénnímu vítězství našemu dlouholetému partnerovi Kaspenu, který se krom dalších velkých jmen dlouhodobě významně podílí i na úspěchu našich značek, za což mu patří náš dík,“ říká Mgr. Jana Kubištová, MBA, vedoucí oddělení marketingu z Budějovického Budvaru.

Značka Budweiser Budvar letos dostala dvě zlaté, dvě stříbrné a dvě bronzové sošky, většinou v souvislosti s velmi dobře známým televizím spotem „Tři pokušení“

zlato - kategorie Craft - Film (filmařské provedení) - spot “Tři pokušení”
zlato - kategorie Sound Design - spot “Tři pokušení”
stříbro - kategorie TV/cinema - spot “Tři pokušení”
stříbro - kategorie Branded Content (digitální značkový obsah) - kampaň pro podporu rugby „Porážka, na kterou se nedá netěšit“
bronz - kategorie Print - kampaň pro podporu rugby „Porážka, na kterou se nedá netěšit“
bronz - kategorie Integrovaná kampaň - kampaň značky Budweiser Budvar 2016

Velmi úspěšná byla i internetová kampaň značku Pardál nazvaná „Světový den žen žijících na venkově“, která získala tři ocenění:
zlato - kategorie Design - kampaň „Světový den žen žijících na venkově“
stříbro - kategorie Outdoor - kampaň „Světový den žen žijících na venkově“
stříbro - kategorie Ilustrace - kampaň „Světový den žen žijících na venkově“
Průběh této kampaně můžete vidět ve třech videích, která si můžete prohlédnout na následujících odkazech: 1. díl, 2. díl, 3. díl.

Všechny práce pro obě značky vytvořila agentura Kaspen/Jung von Matt.

O soutěži Art Directors Club Creative Awards
Soutěž, dříve známá jako Louskáček, je prestižní soutěž o nejkreativnější českou reklamu, kterou každoročně pořádá Art Directors Club České republiky ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur AKA. Art Directors Club Creative Awards je součástí soutěže The ADC*E Awards – Best of European Design and Advertising. Vítězné práce automaticky postupují do této významné evropské soutěže, která se koná v Barceloně.

Senátoři odmítli osekaný registr smluv. Výjimku by měl mít jen pivovar Budvar

Publikováno:před rokemZdroj:Blesk.cz

Senátoři schválili zrušení plošných výjimek ze zveřejňování smluv v registru. Postavili se proti tomu, aby se výjimky vztahovaly na státní, krajské či obecní firmy. Výjimku by měl mít pouze národní podnik Budějovický Budvar, úlevy by měla mít také zdravotnická zařízení. Změny nyní musí posoudit poslanci ve Sněmovně.

Poslanci v únoru ze zákona vyjmuli státní firmy, což znamenalo, že by veřejnost neuviděla na zhruba 150 miliard korun. Po jejich rozhodnutí se strhla velká vlna kritiky a billboardy s jejich obličeji a posměšnými poznámkami se objevily ve volebních obvodech. Kvůli tomu zuří ODS, která označuje jednání neziskových organizací, jež billboardy vyvěsily, za vydírání.

Na ostrém postoji, směřujícím především proti Rekonstrukci státu, se shodl jak předseda senátorů ODS Miloš Vystrčil, tak jeho kolega Tomáš Jirsa. „Je to vydírání. Senátorům a senátorkám je vyhrožováno, že když nerozhodnou podle nevládních organizací, budou jejich billboardy viset v jejich volebních obvodech. Zároveň není jasné, jak bude účtováno při kontrolování výdajů politických stran,“ rýpl si Jirsa s posměškem směrem k limitu politických stran na předvolební kampaň, kam se počítají i náklady na propagaci formou billboardů.

Právě ODS chtěla ale poslat registr s výjimkami pro státní a městské firmy k prezidentovu podpisu bez projednání. Tuto možnost zablokoval za Starosty a nezávislé Jan Horník.

„Nesouhlasíme s postojem, že pokud billboardy využívají politické strany, je to demokratické a správné, a pokud je připraví občané, je to nedemokratické a špatné. Samotné strany utrácí za kampaně stamilióny, zároveň se jim ale nelíbí, když občané vyvěsí plakáty za stovky tisíc korun,“ reagoval na kritiku Václav Zeman z Rekonstrukce státu.

„Limity pro třetí strany vstupující do kampaně budou platit i pro naše členské organizace. Ty jsou připraveny se, jak jen to bude možné, registrovat u Úřadu pro dohled nad financováním politických stran a přidělený limit pro každou organizaci dodržovat,“ dodal směrem k finančním limitům.
Stíháte nás za náš názor, tvrdí senátoři

Kromě ODS se ale do neziskové organizace trefovali i senátoři z dalších stran. „Tady je někdo postihován za svůj názor. Je to nešťastné, že takto důležitý zákon byl přijat mimo řádná připomínková řízení. A máte na svých stolech další desítky pozměňovacích návrhů. Je to paskvil,“ kritizoval i předseda senátorů ČSSD Petr Vícha s tím, že by bylo lepší zákon zcela zrušit.

„Nevěřím, že jsou to nějací andělé, kteří tento stát zrekonstruují. Nechť si ti tři mladíci založí politickou stranu a jdou do voleb. Pak už je to jasné,“ poznamenal na plénu také předseda SPO, senátor Jan Veleba.

Senátoři zároveň zvažují kvůli registru smluv podat ústavní stížnost.

Největší světové pivovary budou vyrábět solární pivo

Publikováno:před rokemZdroj:Solární Novinky

Přední světové skupiny vyrábějící pivo hledají cestu, jak vyrábět čistou a levnou elektřinu. Hlavní volbou jsou pro ně zejména fotovoltaické panely na střechách svých výrobních komplexů. Další alternativou je nákup výhradně elektřiny, kterou vyrábí obnovitelné zdroje energie.

Pivovar s největší solární elektrárnou v USA
Druhý největší výrobce piva ve Spojených státech, společnost MillerCoors, postavil v roce 2016 v jednom ze svých pivovarů solární elektrárnu o výkonu 3,2 MWp. Ta jí pomůže zajistit až 40 % celkové spotřeby elektřiny.

Pro vybudování 3,2 MW solární elektrárny vybíralo vedení MillerCoors mezi celkem osmi svými pivovary. Nakonec zvítězil provoz v jihokalifornském městě Irwindale, který zaměstnává 500 lidí a vyrobí 7 milionů bas piva ročně. Ale co hlavně, slunce tu žhne dlouho a intenzivně po většinu roku.

Elektřina vyrobená v pivovaru MillerCoors v Irwindale se využívá k ohřívání, chlazení a pasterizaci piva. Ročně vyrobí elektrárna kolem 5840 MW. Jde o největší solární elektrárnu, jakou se může pochlubit jakýkoliv pivovar v USA a nejspíš i ve světě. A také jeden z mála, který může říct, že vyrábí pivo díky slunci.

Budweiser chce pouze zelenou energii
Největší světový výrobce piva Budweiser plánuje, že do deseti let bude vyrábět pivo pouze z energie pocházející z obnovitelných zdrojů. Na počátku března 20217 Anheuser-Busch představil svůj energetický plán, jehož hlavní podstatou je přechod na 100 % energie z obnovitelných zdrojů do roku 2025.

Společnost se tak do budoucna zavázala nakupovat zhruba 6 terawatt hodin elektrické energie ročně z obnovitelných zdrojů. V této souvislosti ředitel společnosti Carlos Brito poukázal, jaký dopad již dnes změny klimatu mají na výrobu piva po celém světě.

Budweiser považuje přechod k šetrné energii jako společenskou povinnost. Společnost však současně zdůrazňuje, že tento přechod dává firmě i ekonomický smysl a je výhodný pro podnikání. Firma tak bude rozšiřovat i svoji výrobní kapacitu solárních panelů, a to hlavně v zemích jako Argentina, Brazílie, Jižní Afrika nebo Indie.

Heinekenu stoupl za první čtvrtletí zisk o 10,5 procenta na 293 milionů eur.

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTK

● Společnost Heineken zaznamenala v prvním čtvrtletí letošního roku růst zisku o 10,5 procenta na 293 milionů eur.
● K pozitivním výsledkům přispěl vyšší prodej piva a silnější výkon v Evropě.
● Generální ředitel Jean-François van Boxmeer upozornil, že pivovaru se podařilo zvýšit prodej navzdory vysokému údaji za srovnatelné čtvrtletí loni.

Nizozemské pivovarské společnosti Heineken vzrostl v prvním čtvrtletí letošního roku zisk o 10,5 procenta na 293 milionů eur (7,8 miliardy korun). K růstu přispěl vyšší prodej piva a silnější výkon v Evropě, než se čekalo. Uvedla to ve svém prohlášení společnost, která je druhým největším pivovarem na světě.

Prodej piva na srovnatelném základě stoupl o 0,6 procenta, hlavně díky Evropě a Asii. Analytici čekali naopak pokles o půl procenta.

Generální ředitel Jean-François van Boxmeer upozornil, že pivovaru se podařilo zvýšit prodej navzdory vysokému údaji za srovnatelné čtvrtletí loni. Výhled na celý rok zatím ponechal beze změny. První čtvrtletí je obvykle méně významné v objemu prodeje a příspěvku k zisku za celý rok.

Pivovar Heineken vlastní po celém světě více než 250 značek, mimo značky stejného jména třeba Amstel a Desperados. V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.

Světlý ležák z Budějovického Budvaru získal stříbrnou medaili v USA

Publikováno:před rokemZdroj:Regionální novinyBudvar

Světlý ležák z Budějovického Budvaru získal stříbrnou medaili v mezinárodní soutěži "New York International Beer Competition" v kategorii "Lager Beer Styles - European and German Origin". Zároveň získal i ocenění "Czech Beer of the Year". V USA se toto pivo prodává pod značkou CZECHVAR. Porota složená z prodejců, majitelů barů zaměřených na pivo, distributorů a importérů hodnotila přes 400 vzorků piva a cideru z 12 zemí.

"Jsme nadšeni z toho, že Czechvar letos získal dvě medaile v soutěži New York International Beer Competition. Navíc si již potřetí v řadě přiváží titul "Czech Beer of the Year" z této soutěže," říká Georgia Homsany, brand ředitelka pro Czechvar v USA ze společnosti United States Beverage. "Czechvar je pravidelně oceňován v soutěžích, do kterých jej přihlásíme. Důvodem je stoprocentní obsah přírodních českých surovin, které mu dodávají prémiovou chuť - především tím poráží ostatní ležáky. Identitu Czechvaru a jeho kvalitu oceňují pivní odborníci na celém světě," dodává Georgia Homsany. Značka Czechvar získala na soutěžích v USA během tří let již osm medailí.

"Každá medaile přispívá k šíření povědomí o relativně stále ještě mladé značce CZECHVAR především mezi odbornou veřejností a spotřebiteli, kteří vyhledávají mimořádné druhy piva a dokáží ocenit skutečnou kvalitu. Medaile opakovaně získané v rámci soutěží v USA jsou velmi ceněné, protože se jedná o nejvíce konkurenční pivní trh na světě," hodnotí výsledek Renata Pánková, vedoucí oddělení exportních prodejů Budějovického Budvaru.

Distributorem značky CZECHVAR na území USA je od roku 2012 společnost United States Beverage. Je to společnost zaměřená na import a distribuci prémiových a tzv. "craft beer" značek do USA. Do USA se aktuálně vyváží světlý ležák CZECHVAR v lahvích i sudech a tmavý ležák v lahvích.

Značka CZECHVAR byla vytvořena pro trh v severní Americe v roce 2000, neboť na území severně od Panamy nesmí Budějovický Budvar na základě známkoprávní smlouvy z roku 1939 používat své tradiční ochranné známky "Budweiser Budvar", "Budweiser", "Budweis" nebo "Bud". I proto je na etiketách piva CZECHVAR místo jména výrobce uvedena jen zkratka "B. B. N. P.", složená z počátečních písmen plného názvu pivovaru (Budějovický Budvar, národní podnik).

Pivovary Pacovských strojíren prvního čtvrtletí roku 2017

Publikováno:před rokemZdroj:Pacovské strojírnyAutor:Karolína Zikmundová

Společnost PACOVSKÉ STROJÍRNY, a.s., výrobce komplexních technologických a procesních celků z ušlechtilých nerezových materiálů a mědi s vedoucím postavením na českém strojírenském trhu, dodala kompletní technologii již pro čtyři nové pivovary, které spustily provoz v prvním čtvrtletí roku 2017.

Za zmínku stojí zejména unikátní konfigurace dodaného pivovarského zařízení, která je k vidění v restauraci U Supa v Celetné ulici v Praze. Pivovar s ročním výstavem 1100 hl se totiž může pyšnit jedinečnou skleněnou varnou o velikosti 500 litrů, jejíž rmutovystírací pánev má plášť vyrobený z borosilikátového skla. Tato varna je jedinou varnou tohoto typu v Česku a přináší neobvyklý zážitek pro návštěvníky restaurace, kteří mohou na vlastní oči sledovat proces vystírání, rmutování a chmelovaru při výrobě klasického českého ležáku.

Začátkem roku 2017 byl zahájen provoz pivovaru v Hluboké nad Vltavou, jehož kompletní dodávku a instalaci na klíč realizovaly rovněž PACOVSKÉ STROJÍRNY. Pivovar je umístěn na náměstí v Hluboké přímo pod známým zámkem. Každý návštěvník města a zámku Hluboká nad Vltavou má tak možnost ochutnat pivo ze zařízení z Pacova. Pivovar s varnou o objemu 11 hl byl dodán v nerezovém provedení, dále byly součástí pivovaru dvě kvasné kádě, ležácké tanky a ostatní příslušenství. Roční výstav bude činit zhruba 1000 – 1250 hl, zhmotněný především pivy českého typu, tedy pivy spodně kvašenými.

Pivo z pivovaru PACOVSKÝCH STROJÍREN se začalo letos vařit také v polském městě Lebork, kam byl zákazníkovi ALE BROWAR dodán malý průmyslový pivovar s varnou o objemu 35 hl. Jak je patrné již z názvu společnosti „ALE“, specializuje se pivovar s výstavem 10 000 hl za rok na výrobu piv svrchně kvašených. V této kategorii již se svým pivem získal tento výrobce na odborných degustacích několik ocenění a v USA byl dokonce v roce 2016 zařazen mezi top 100 výrobců piva ve světě.

Prozatím poslední montáž pivovaru dokončily PACOVSKÉ STROJÍRNY pro společnost Pivo Hostivar. Současný malý pivovar, tzv. Hostivar 1, byl rozšířen o trojnásobně větší technologii, která umožňuje výstav piva až 8 000 hl ročně. V novém pivovaru v Horních Měcholupech s názvem Hostivar H2 se bude vařit pivo v 33 hektolitrové varně a na první ochutnávky se mohou těšit návštěvníci již každým dnem.

Do konce tohoto roku plánují PACOVSKÉ STROJÍRNY dodat a nainstalovat nejméně dalších sedm pivovarů různých velikostí. Tyto pivovary budou instalovány nejen v České republice, ale také v dalších zemích po celém světě.


PACOVSKÉ STROJÍRNY jsou součástí přední průmyslové skupiny SAFICHEM GROUP a spolu se sesterskou společností ZVU STROJÍRNY, která se mimo jiné zaměřuje na výrobu velkých průmyslových pivovarů, tvoří významného dodavatele kompletních technologických celků pro malé rodinné pivovary, střední pivovary až po průmyslové pivovary s kapacitou do 3 mil. hl piva za rok.

V pivovaru Velké Březno bude vše pod jednou střechou

Publikováno:před rokemZdroj:České nápojeVelké Březno

V plném proudu jsou stavební práce na montáži nové haly plánovaného distribučního centra přímo v areálu pivovaru ve Velkém Březně. Vše probíhá přesně podle naplánovaného harmonogramu a dokončení stavby můžeme očekávat na konci června. Stěhování a plný provoz nového distribučního centra se plánuje nejpozději od 1. října letošního roku. Stávající distribuční centrum se do Velkého března přestěhuje z Ústí nad Labem.

Důvody výstavby nového distribučního centra jsou nasnadě. Pivovar Velké Březno získá moderní a dostatečné skladovací prostory, odpovídající současným přísným standardům a normám. Omezí se i převozy a významně se zlepší bezpečnost provozu. Nezanedbatelné budou i časové a finanční úspory při přesunech piva z pivovaru k zákazníkům. Do budoucna odpadne placení nájemného v Ústí nad Labem a nabídne se skvělá příležitost řídit procesy ve vlastním skladu „po svém“ a realizovat potřebné změny.

„Z pohledu pivovaru Velké Březno celou investici velice vítám. Touto akcí se završí transformace pivovaru v jeden funkční celek. Díky těmto velkým změnám se nám podaří využít volné prostory a vznikne nový nákladní vjezd do areálu. Vše na sebe logicky navazuje, navíc nadále nemusíme využívat externí prostory. V neposlední řadě bych rád zmínil, že se na kolegy z logistiky z Ústí nad Labem těšíme a věřím, že se nám bude pod jednou střechou lépe spolupracovat,“ konstatoval ředitel a vrchní sládek pivovaru Michal Rouč.

Vznik důležitého projektu v minulosti muselo posvětit regionální vedení, například ředitel dodavatelského řetězce pro Evropu Rob Richardson a také Milan Schramm, ředitel výroby společnosti HEINEKEN Česká republika. Realizaci má na starosti projektový tým, sestávající z kmenových zaměstnanců i externích spolupracovníků. „Vlastní práce na samotné hale započaly po získání stavebního povolení v lednu 2017. V současnosti vše probíhá v souladu s časovým harmonogramem. Protože jsme v něm počítali se zimním obdobím, nenarušil ho ani mráz, ani letošní vyšší příděl sněhu. Kompletní dokončení stavby plánujeme do 30. června. Pak bude následovat kolaudace. Začátek stěhování předpokládám nejdříve koncem srpna a plný provoz od října 2017,“ konstatoval vedoucí projektového tým Jaroslav Horáček.

Projekt vlastního skladu a distribučního centra přímo v pivovaru se zvažoval už v minulosti. Tenkrát (ještě před příchodem HEINEKENU) se ovšem nevědělo, kam bude pivovar Velké Březno dále směřovat a nebyla známa ucelená koncepce logistiky a distribuce. Z těchto důvodů se od nákladného investičního plánu upustilo. Původní myšlenku se podařilo oživit vloni. Po přesunu výroby lahvového piva ve Velkém Březně přibylo dostatek místa pro stavbu. Ze všech pivovarů HEINEKENU (Velké Březno, Krušovice, Starobrno) je ten velkobřezenský jediný, který bude mít své distribuční centrum přímo v areálu.

Rarita v regálu. Pivovar pustil do běžného oběhu třistamilionté pivo

Publikováno:před rokemZdroj:iDNES.czAutor:Jan MikuličkaKonrad

Tři sta milionů. Takové pořadové číslo má lahev s pivem, která nedávno sjela z linky ve stáčírně vratislavického pivovaru. Ještě koncem minulého tisíciletí by si přitom na budoucnost pivovaru ve Vratislavicích u Liberce nikdo nevsadil.

„Lahev skončila v některém z tuzemských obchodů,“ zmínil sládek vratislavického pivovaru Petr Hostaš. Její etiketu zdobí příslušná pořadová číslice. „Hodnota etikety do budoucna výrazně vzroste, je to takový Modrý mauricius,“ přirovnal sládek s úsměvem.

Je rád, že výročí vyšlo právě na jedenáctku. „Lidé, kteří tento druh piva kupují, tvoří nejpočetnější skupinu našich zákazníků,“ řekl Hostaš.

Konrad vaří i pro řetězce
Vratislavický pivovar vaří i na objednávku pro různé obchodní řetězce. „Ale popravdě řečeno není to takové, jako když vymýšlíme piva sami. To je jako když jste kuchař a někdo vám dá recept se slovy – uvař mi tohle. Vy to uvaříte, protože to umíte, ale není v tom ta osobní invence, nehrajete si s tím. A pivovar je o hraní. To si takhle sednu do hospody mezi známé a poslouchám, co by chtěli ochutnat a vyzkoušet. Můžu vybírat chmele, slady, prostě si s tím víc vyhrát,“ dodal Hostaš.

I ve Vratislavicích si všimli rostoucí módy malých pivovarů. „Zatím nás o zisk nepřipravují, ale třeba ve Spojených státech jejich podíl přesahuje deset procent. Tam ale už dochází k jevu, kdy minipivovary skupují větší firmy a zavádějí v nich vaření podle stejné receptury. Každopádně je to konkurence, které je dobré si všímat. My ostatně vařit piva jako v minipivovarech umíme taky. Akorát na rozdíl od nich si nemůžeme dovolit vylít várku, když se nepovede,“ podotkl Hostaš.

Pivo nabídnou i v plechovkách
Konrada pijí lidé v Chile, Libérii, Austrálii, Číně, Rusku, Dominikánské republice a mnoha dalších koutech světa. „Téměř polovina naší produkce jde na export. Procestoval jsem díky našemu pivu řadu zemí a je zajímavé sledovat, jak mají tu a onde odlišnou pivní kulturu. V Holandsku nebo Anglii mají například jiné názory na hořkost a pěnivost. V Anglii musejí mít sklenice plné až po okraj a když jsem je učil na české pivo, vysvětloval jsem jim, že u nás se sice netočí pivo až po okraj, ale máme toho ve sklenici ve skutečnosti v podstatě víc, protože pěna kouká ještě nad její okraj. Hodně vozíme do Itálie – tam je výhoda, že jaro a léto tam trvají déle než u nás. Největší odbyt máme v Německu a ve Francii,“ vyprávěl Hostaš.

Obecně rostou prodeje piv v plechovkách, takže v nich budou nabízet své pivo i Vratislavičtí. „A aktuálně plánujeme naše pivní slavnosti: uskuteční se 24. června. Největším tahákem bude skupina Turbo, vystoupí také Seven, Archa, Lucie revival, Sešlost a další. Snad se oproti loňsku vydaří počasí,“ uzavřel Hostaš.

Šest až osm vzorků za hodinu. Degustátoři piva v akci

Publikováno:před rokemZdroj:Česká televizeAutor:ČT24

Potřebují je pivovary, Česká potravinářská inspekce a pracují i na vlastních výzkumech. Analýza chuti, kterou dělají profesionální degustátoři piva z Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského v Praze má stejnou váhu jako jiný chemický rozbor. To se hodí například pivovarům, které chtějí vyvážet a potřebují certifikát, že je jejich pivo v pořádku. Jak probíhá práce degustátorů ukazuje videoreportáž.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.04.2018 21:506.160/6.160