Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Volba sládků nabízí IPA Soutock a ROG IPA

Publikováno:před 2 letyZdroj:Plzeňský PrazdrojAutor:Zdeněk Kovář,PRPrazdroj

Volba sládků v březnu poprvé přináší dvě piva najednou. Obě reprezentují styl India Pale Ale (IPA), přesto je každé trochu jiné. Nefiltrovaný Soutock z plzeňského minipivovaru Proud s žitným sladem a plným karamelovým tělem nebo lehčí, velmi dobře pitelné pivo ROG IPA od Radegastu, mohou návštěvníci ochutnat v některém z téměř tisícovky podniků v Česku.

Seriál pivních speciálů v rámci programu Volba sládků pokračuje v březnu uvedením dvou různých tváří piva stylu IPA. Přibližně polovina z více než 1000 zapojených restaurací představí IPA Soutock z minipivovaru Proud, druhá polovina nabídne svým hostům Radegast ROG IPA.

„Pivní styl IPA ve své moderní podobě odstartoval boom amerických minipivovarů v osmdesátých letech a položit základy podoby řemeslného piva, jak jej známe dnes,“ vysvětluje nezvyklý krok Volby sládků manažer tohoto programu Tomáš Drahoňovský. „Postupně se vyvinul do různých podob a dvě z nich proto chceme dát milovníkům našeho piva k ochutnání a porovnání najednou. Stačí jen navštívit různé provozovny zapojené do Volby sládků,“ dodává.

Poprvé se tak v rámci programu představuje plzeňský minipivovar Proud. Jeho IPA Soutock je polotmavé pivo, ve kterém hraje prim žitný slad. Intenzivní hořkost se tak příjemně doplňuje se sytým karamelovým tělem. „První receptura na žitnou IPA vznikla už v roce 2019 a od té doby jsme ji výrazně vyladili. Ve vůni dnešní IPA Soutock dominuje ovocné chmelové aroma s kořenitým mírně nasládlým charakterem. V chuti se mísí hořkost se sladovou plností doplněnou o kávovinový základ a v závěru vynikne příjemný karamelový tón,“ přibližuje Lenka Straková, hlavní sládková pivovaru Proud.

Název IPA Soutock okazuje na soutok řek Radbuzy a Mže. Ten se totiž nachází jen několik desítek metrů od pivovaru Proud. Spojuje v sobě 4 druhy sladu (plzeňský, bavorský, žitný a karamelový), které společně vytváří plnou chuť s karamelovými tóny. Čtyři druhy chmele (Kazbek, Centennial, Amarillo a Columbus) pivu propůjčují ovocně chmelové, lehce kořenité až pryskyřičné aroma. Třináctistupňová IPA Soutock má vyšší hořkost 50 jednotek IBU a obsahuje 5,5 % alkoholu.

Zázemí minipivovaru Proud v krásné budově bývalé elektrárny, nabízí možnost vaření různých pivních stylů. Moderní technologie umožňují v různých fázích výroby přidávat speciální ingredience jako koření, ovoce nebo bylinky. Významnou součástí práce sládků v Proudu je experimentovaní, Proud rád spolupracuje s českými i zahraničními pivovary, a taky s vinaři, výrobci whisky nebo s pražírnami kávy. Výsledná piva, jedinečná svou chutí i vůní jsou vítaným obohacení českého pivního trhu.

Druhým březnovým tipem je Radegast ROG IPA, svrchně kvašené pivo z dílny nošovických sládků, které se díky velkému ohlasu spotřebitelů po roce vrací na čep českých a moravských hospod. Název ROG je inspirovaný staroslovanským výrazem pro Roh hojnosti, symbolem úrodnosti a blahobytu, úzce spjatým s bohem Radegastem.

„Dobře pitelné světlé pivo Radegast ROG IPA je reprezentantem typu Session IPA. Vyniká příjemným chmelovým charakterem chuti, podpořeným výrazným chmelovým aroma získaným chmelením za studena. Vůni doprovází i svěží citrusový nádech s grepovými tóny. ROG IPA je osvěžující, chuťově bohaté a výrazně hořké pivo, “ říká Tomáš Pokorný, sládek Volby sládků.

Svrchně kvašená ROG IPA potěší výraznou hořkostí s 50 jednotkami hořkosti IBU. Obsahuje 4,6 % alkoholu a na stupnici EPM dosahuje 10,7 %. Pivo je uvařeno výhradně ze světlého plzeňského sladu. Příjemný chmelový charakter chuti i vůně pivu dodávají americké aromatické chmely Citra, Sabro a český chmel Kazbek, ve vůni převládají lehké citrusové a grepové tóny.

Fanoušci zajímavých pivních chutí najdou podniky s pivními speciály na stránce volbasladku.cz, kde bude taky uvedeno, zda daná restaurace nabízí IPA Soutock nebo ROG IPA.

Budějovický Budvar pozastavil výrobu a dodávky piva pro ruský trh

Publikováno:před 2 letyZdroj:Českokrumlovský deníkAutor:Martin TrösterBudvar

Národní pivovar Budějovický Budvar pozastavil kvůli ruské invazi na Ukrajinu výrobu a dodávky piva určené pro ruský trh. V pondělí to Deníku potvrdila mluvčí pivovaru Barbora Bláhová. Podrobnosti ale nechtěla uvést - ani to, jaké druhy piva a v jakém objemu Budvar do Ruska aktuálně vyvážel.

Například v roce 2019 Budvar uvařil 1,67 milionu hektolitrů piva, z čehož do zahraničí vyvezl téměř 69 procent. Do Ruska tehdy mířilo zhruba deset procent ze všeho exportovaného piva.

Mluvčí Budvaru Barbora Bláhová rovněž potvrdila, že národní pivovar je připravený pomoci s ubytováním Ukrajinců, kteří ze své země utíkají před válkou. Mluvčí doplnila, že podrobnosti nyní zástupci pivovaru řeší s příslušnými úřady, další informace k ubytování uprchlíků přitom Budvar poskytovat nebude. S odůvodněním, že si prostřednictvím této nešťastné události nechce dělat reklamu.

Plzeňský minipivovar Proud oslaví ženy v pivovarství

Publikováno:před 2 letyZdroj:Tojesenzace.czProud

Růžové holínky jsou nepřehlédnutelným symbolem celosvětové akce Pink Boots Collaboration Brew Day, jejímž cílem je podpořit a oslavit ženy v pivovarnictví. Limitovanou edicí piva Raise Your Glass APA se k mezinárodní iniciativě 8. března připojí také plzeňský minipivovar Proud. Vařit se bude v růžových holínkách, podle receptury zdejší sládkové Lenky Strakové, ze speciální směsi chmelů od Yakima Chief Hops.

„V rámci Pink Boots Collaboration Brew Day chceme vyjádřit podporu a připít na zdraví všem ženám v pivovarství! A věříme, že tahle krásně chmelená APA je pro to ideální. Navíc tento pivní styl jsme u nás v Proudu ještě nevařili a moc se na to těšíme,“ konstatuje ředitel pivovaru Proud Michal Škoda.

„Projekty jako Pink Boots Collaboration Brew Day mě baví, protože spojují lidi, kteří pivo prostě milují. Vnímám jej jako velmi přínosný i proto, že obrací pozornost k ženám v pivovarnictví. Tento obor už totiž dávno není doménou mužů. Přestože to mnohé lidi stále překvapuje, žen profesně spojených s pivovarnictvím přibývá, například jenom v Plzni jsme asi tři sládkové – ženy. Vloni jsme za speciál Proud Nealko Hazy IPA uvařený v rámci Pink Boots Collaboration Brew Day 2021 získali zlatou medaili na světové pivní degustační soutěži Meininger’s International Craft Beer Award, tak jsem moc zvědavá, jak se nám podaří letošní APA – Raise Your Glass,“ dodává vrchní sládková pivovaru Proud Lenka Straková.

Pink Boots Collaboration Brew Day je iniciativou mezinárodní neziskové organizace Pink Boots Society, která byla založena v roce 2017 v USA s cílem podpořit profesionálky v oboru pivovarnictví v profesním růstu a vzdělávání. Symbolicky na Mezinárodní den žen 8. března v pivovarech po celém světě, které se myšlenku Pink Boots rozhodly podpořit, obují ženy i muži růžové boty a uvaří vybraný styl piva ze směsi chmele nazvané Pink Boots Hop Blend. Složení exkluzivní chmelové směsi se každým rokem mění, ale vždy pochází od partnera iniciativy, renomované americké společnosti Yakima Chief Hops, proslulé chmelovými produkty špičkové kvality. Letošní Pink Boots Hop Blend je výsledkem výběru, na kterém se spolu s více než 60 pivovary na podzim podílel také pivovar Proud.

„Dostali jsme vzorky asi 12 druhů chmele od Yakima Chief Hops spolu s formulářem a návodem na tvorbu vlastního blendu. Následně se z celého světa sešly ´dream blendy´, které se zpracovaly a o vítězi se hlasovalo. Část výtěžku z prodeje vítězného chmele pak putuje skrze organizaci Pink Boots Society na vzdělávací programy určené ženám v pivovarnictví,“ říká Lenka Straková a ještě upřesňuje charakteristiku letošní chmelové směsi: „Letošní ročník bude hodně voňavý s výrazným aroma citrusů, tropického i sladkého ovoce a obsahem hořkých látek 11 %. Ve směsi se nacházejí již známé chmelové odrůdy Idaho Gem, Talus, Triumph a Loral, které jsou doplněny jedním novošlechtěncem, který nese označení šlechtitelského programu HBC 630. Naše APA, tedy styl american pale ale, bude studeně chmelené světlé svrchně kvašené pivo, které bude mít stupňovitost 12 %, obsah alkoholu 5,3 % obj. a hořkost přibližně 55 MJH.“

Zájem o účast na Pink Boots Collaboration Brew Day s každým ročníkem roste. V roce 2018 se zúčastnilo 260 pivovarů z 10 zemí, vloni už se vařilo v 413 pivovarech v 23 zemích napříč kontinenty. A stejný trend je patrný i v České republice. Zatímco v roce 2021 se Proud do tohoto prospěšného projektu zapojil jako první tuzemský pivovar, letos jej následují další spřátelené pivovary, kterým Proud pomohl zprostředkovat nákup chmele. Vlastní „Pink Boots“ speciály tak uvaří pivovary Chroust, Zlatá kráva, Clock, Matuška, Trilobit, Antoš, Červený vlk, Madcat, pokusný pivovar Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského a také tři plzeňští domovarníci. Přidá se i pivovar Kos a pivovar Zichovec. V půlce dubna je v plánu společná ochutnávka hotových piv uvařených u nás v rámci Pink Boots Collaboration Brew Day 2022.

O pivovaru Proud
Experimentální pivovar Proud, který sídlí v bývalé elektrárně v areálu Plzeňského Prazdroje, uvařil první várku 29. 9. 2020. Ve stálé nabídce pivovaru Proud je nyní TheMže – English Pale Ale 10, Ventill – ležák 11, Soutock – žitná IPA 13, Cotel – Stout 14 a nealkoholické pivo Proovan. Pivovar připravuje různé sezónní speciály, ve spolupráci s dalšími zajímavými partnery experimentuje v rámci limitovaných edic nebo řady barrel-aged, tedy piv stařených v dubových sudech po whisky či víně. Mnohá z těchto piv si již získala nejen četné fanoušky, ale také uznání odborných porot na českých i mezinárodních pivních soutěžích. V roce 2021 mezi ně přibyla zlatá a stříbrná medaile z International Beer Festival Budweis a vítězství ve dvou kategoriích soutěže Cerevisia Specialis – Pivní speciál. Pivovar počítá s roční produkcí v řádu několika tisíc hektolitrů piv v sudech a skleněných lahvích.

Piva z pivovaru Proud jsou v prodeji ve vlastním e-shopu a také na Rohlík.cz, v některých pivotékách i ochutnávkových pivnicích (např. Pivotéka v Pivovarském muzeu v Plzni, Pult, Pivstro, karlínská pivotéka sedm° či ostravský Dock), ve vybraných prodejnách Makro a Albert v Plzni a Praze nebo na pivních festivalech. Aktuální informace najdete vždy na webu pivovaru v sekci Kam na pivo. Pivovar nabízí také komentované prohlídky s ochutnávkou, které jsou doslova nabité energií.

Půjde to pít? V sudech na Mostecku zraje pivní pálenka

Publikováno:před 2 letyZdroj:iDNES.czAutor:Miroslava StrnadováBernard

Do experimentu se pustily pivovar Bernard a biolihovar v Chrámcích u Mostu. V tamním sklepě v pěti nových sudech o objemu 225 litrů nově nechávají zrát pivní pálenku, kterou společně vyrábějí. Pokud bude výsledný produkt pitelný, ochutnají ho zákazníci nicméně nejdříve za několik let, možná až za desítky.

„Není nám známo, že by někdo pivní pálenku tímto způsobem nechával zrát. Je v sudech vyrobených v Portugalsku z amerického dubu, které nápoj uhladí, podpoří chutě a rozvinou vůně. Dopředu neznáme výsledek, podobnou zkušenost nemáme od nás ani ze zahraničí. Vývoj chutě budeme průběžně sledovat. Nevíme, jestli to bude za pět, deset či více let. Děj se vůle Páně,“ prohlásil při stáčení 1 000 litrů pivní pálenky do sudů mistr lihovaru Jiří Syrovátka.

Sudy nejsou naplněny až po okraj, protože pro lepší zrání je potřeba nechat uvnitř i vzduch. Obsah se v průběhu zrání odpařuje, jde o tzv. andělskou daň, kdy nápoje ubývá, ale získává na kvalitě.

V tomtéž sklepě se nacházejí ještě další tři menší, 190litrové sudy. Jsou také z amerického dubu, ale už v nich zrál americký bourbon. Tentokrát v nich bude nejméně tři roky zrát whisky Bernard, která vznikla z takzvaného sladového vína.

Pivovar a biolihovar zahájily spolupráci před více než dvěma lety. Jejich prvním společným produktem byla pivní pálenka. Podle mluvčího pivovaru Radka Tulise sklidila u konzumentů obrovský úspěch. „Získala rovněž několik ocenění na zahraničních soutěžích,“ podotkl Tulis.

Výrobní recept pivní pálenky vyladil Jiří Syrovátka a postup si velmi střeží. „Pivo je extrémně náročné na destilaci, protože je tam spousta CO2 a hodně to pění. Vymyslel jsem specifickou technologii, zabralo to spoustu času a neúspěšných pokusů. Částí úspěchu je nestejnoměrné zahřívání piva. Toho lze dosáhnout jedině topením dřevem pod měděnými kotli,“ nastínil.

Šarže pálenky vznikají střídavě ze spodně kvašeného ležáku a svrchně kvašeného kvasnicového speciálu Bernard Bohemian Ale. Z toho je vypálen i letošní ročník. První várka zamíří na trh v jarních měsících, do prodeje má jít kolem pěti tisíc lahví.

„V chuti pálenky jsou sladové až karamelové tóny, jsou cítit bylinky a koření, které nápoj získal právě z piva Bohemian Ale,“ popsal Tulis.

Pivní pálenka tvoří menší část produkce biolihovaru. Rodinný podnik se specializuje na ovocné pálenky. Obhospodařuje zhruba 100 hektarů sadů v Českém středohoří, pěstuje a zpracovává hrušky, třešně, švestky, meruňky, révu, mirabelky a jablka.

Pivovar Radegast 1. března znovu otevře prohlídkovou trasu

Publikováno:před 2 letyZdroj:Večerní PrahaRadegast

Návštěvníkům se po několika měsících opět nabízí příležitost naplno si vychutnat zážitek z prohlídky jednoho z nejmodernějších pivovarů v České republice, přímo u zdroje se osvěžit správně hořkým pivem a nahlédnout do historie i současnosti výroby piva v podhůří Beskyd. Pivovar Radegast v Nošovicích u Frýdku-Místku od úterý 1. března znovu otevře prohlídkovou trasu a v dubnu se do provozu vrátí také oblíbená Radegastova škola čepování piva.

Základní kámen byl v Nošovicích položen v roce 1966, první várku piva uvařil sládek Jaromír Franzl o čtyři roky později. Sládci dodnes zachovávají původní recepturu, která Radegastu zaručuje nezaměnitelnou chuť a výraznou hořkost. Dvouhodinová prohlídka začíná v Návštěvnickém centru – Radegastově svatyni, kde se seznámíte s historií pivovaru, varním procesem a vším, co značka Radegast nabízí. Poté uvidíte varnu zakladatele pivovaru Jaromíra Franzla, kde ve speciální nádrži žijí pivovarští pstruzi a hlídají kvalitu vody, projdete stáčírnu lahví i plechovek, centrální sklad, v pivovarských sklepích se podíváte, jak pivo zraje a dokvašuje. Prohlídka končí ve vyhlídkové věži s orosenou sklenicí zlatavého moku a idylickým výhledem na panorama Beskyd.

Přímo v pivovaru bude od dubna k dispozici opět také Radegastova škola čepování piva. Součástí tříhodinového zážitkového programu je prohlídka pivovaru, představení zásad náležité péče o pivo a samozřejmě také zábavná „výuka“ správného čepování piva „na hladinku“ nebo třeba ochutnávkový „šnyt“. V ceně (350 Kč/osoba) je zahrnuta konzumace piva Radegast Ryze hořká 12 a drobné občerstvení k pivu.

Rezervace hořkých prohlídek: tickets.prazdroj.cz/prohlidka-pivovaru-radegast
Rezervace Školy čepování: tickets.prazdroj.cz/radegastova-skola-cepovani-piva

Bezprecedentní situace na pivním trhu

Publikováno:před 2 letyZdroj:Patria.cz

Dolf van den Brink, který stojí v čele společnosti Heineken NV, odpovídal na Bloombergu na otázku týkající se nákladových a cenových tlaků, kterým čelí pivovary. V odpovědi nejdříve vychválil výsledky, kterých jeho firma dosáhla za minulý rok, včetně 12% růstu tržeb a zisků. Letos podle něj bude na ziskovost stále do určité míry doléhat pandemie a s ní spojená omezení. Velkou otázkou je pak schopnost promítat nákladové tlaky do prodejních cen. Včetně toho, jak by se vyšší ceny odrazily v poptávce po pivu.

Podle ředitele Heinekenu byl spotřebitel doposud „docela odolný“. Ukazuje se to na jeho reakci na zvyšování cen v minulém roce, kdy jen ve druhém pololetí pivovar zvedl ceny v průměru o 11 %. Ohledně dalšího vývoje je ale dobrá opatrnost, protože „to, co se nyní děje, je bezprecedentní.“ V posledním čtvrtletí minulého roku Heineken zvyšoval ceny tak, aby plně eliminoval růst nákladů v absolutním vyjádření. Jak bylo uvedeno, prodané objemy ale „zůstaly odolné“.

Jednání o cenách pro letošní rok podle ředitele probíhají dobře, patrné ale je, že nákladovým tlakům čelí všichni a Heineken není žádnou výjimkou. Tržby z prémiových značek pak rostou dvojnásobným tempem ve srovnání s celým produktovým portfoliem. Ukazuje se tak, že silnější značky jsou odolnější vůči zvedání cen. Jaká je ale vlastně celková cenová strategie v různých zemích? Zvedá například Heineken ceny více v některých zemích a dotuje prodeje jinde?

Van den Brink na tyto otázky odpověděl, že pro jeho společnost je rozhodující růst nákladů v dané zemi. Zejména u rozvíjejících se ekonomik se pak přidává ještě vliv měnového kurzu. Právě na těchto trzích byly přitom minulý rok patrně největší nákladové tlaky a ředitel očekává, že tomu tak ještě nějaký čas bude. I prodejní ceny jsou tak zvyšovány nejvíce zde, týká se to konkrétně zemí jako Nigérie či Brazílie. Například v západní Evropě bude zvyšování cen méně výrazné.

Van den Brink je podle svých slov potěšen z toho, jak dochází k otevírání restaurací po celé Evropě, i když návrat do normálu bude „ještě nějaký čas trvat“. Trend je ale pozitivní. Co další vývoj nákladů? Ředitel uvedl, že ohledně letošního roku má firma poměrně dobrý obrázek dalšího vývoje, nejasný je ale rok příští a je několik možných scénářů.

Heineken na svém twitterovém účtu poukazuje na studii od Oxford Economics, podle které pivo generuje 0,8 % globálního produktu, když generuje celkovou přidanou hodnotu ve výši 555 miliard dolarů.

Oxford Economics také odhaduje, že pivo přímo a nepřímo vytváří asi 0,8 % celkového počtu pracovních míst ve světové ekonomice.

Sládku, drž se českého ležáku! V Blansku rozjeli minipivovar

Publikováno:před 2 letyZdroj:Blanenský deníkAutor:Jan CharvátLhotecký mlýn

Mít hospodu v době epidemie koronaviru? To je podnikatelské harakiri. A rozjet v ní po dvou letech omezení a nejistotě ještě navíc minipivovar? Hodně riskantní krok. Viktor Flek mladší z blanenské místní části Dolní Lhota v tom ale vidí příležitost, jak restauraci oživit.

Pivo v ní začal vařit tento týden nad vyhlášeným podnikem Klub Mlýn. „Tak nějak to vyplynulo ze situace. S tátou máme rádi pivo a přemýšleli jsme, jak dát restauraci nový impuls. Získali jsme sousední objekt bývalé vodní elektrárny, kde je část prostor vyhrazená pro kvašení a zrání piva. Časem ji chceme také rozjet. Je to ideální spojení. Vyráběla by nám elektřinu a zároveň bychom ji s historickou turbínou zpřístupnili veřejnosti.

Heineken očekává nižší prodeje piva a chce vytvořit další nealkoholické varianty

Publikováno:před 2 letyZdroj:Kupi.cz

Pamatujete si, jak se dříve v pátek odpoledne plnily nákupní košíky basami piv? Češi jsou známí jako pivní národ, ale zdá se, že ne každý chce převzít tuto pivní štafetu – a obdobný trend se rozšiřuje po celém světě. Mladí lidé už nehledají vzory v pivních mozolech, ale stále více ve zdravém životním stylu. Výrobci alkoholu se podle toho musí řídit a předhání se s nealkoholickými specialitami.

Nealko Heineken? To je teprve začátek
Heineken patří mezi nejznámější značky piv na světě. Tato nizozemská pivovarnická společnost je jedním z lídrů na pivním trhu a rezavou vodu prodává především v Evropě. Po vlně covidu se Heineken rychle vzpamatoval a loni se jeho tržby zvýšily hned o 11,8 % s prodejem 231 milionů litrů piva.

Letos cena jeho piva poroste, a to zejména kvůli inflaci, která vystřelí cenu asi o 15 %. Příčinou je zdražení prakticky všech procesů, od energií až po suroviny a lodní dopravu. Jelikož dražší ceny piva mnoho zákazníků odradí, chce to značka kompenzovat tím, že nabídne nové produkty – a protože přibývá lidí, kteří hledají nealkoholické nápoje, zaměří se právě na tento segment.

Jak je na tom konkurence?
Heineken není jediný, kdo sleduje trendy v konzumaci nealkoholických nápojů. Snaží se jim přizpůsobit i další výrobci piva, například Carlsberg a Diageo, pod nějž spadá i pivo Guiness. Společnost Carlsberg Marstons Brewing Company zaznamenala u svých nealkoholických značek piv prudký nárůst prodeje.

- U San Miguel 0,0 vzrostl o neuvěřitelných 105,1 %
- a prodeje speciálního piva bez alkoholu značky ERDINGER vzrostly o 41,1 %.

Čeští výrobci jsou dobře připravení
Většina Čechů preferuje česká piva, u nichž nejen abstinenti, ale i motoristé a cyklisté uvítají nealkoholické varianty – a že jich je v našich luzích a hájích opravdu nepřeberné množství. Je nicméně zapotřebí rozlišovat nealkoholická piva a piva se sníženým obsahem alkoholu.

- Zatímco nealkoholická mají obsah alkoholu obvykle do 0,5 %,
- varianty se sníženým obsahem alkoholu mají obsah vyšší (například Gambrinus radler má obsah alkoholu 2,0 %).

Většina velkých českých výrobců piv má své nealkoholické verze a pokud je chcete ochutnat, nabízí se vám třeba tyto možnosti:
● Birell
● Lobkowicz Nealko
● Bernard Free
● Budweiser Budvar B:Free
● Zlatopramen N⋅A nealko světlé
● Pito
● Staropramen Nealko

Nahlédněte “pod pokličku” tradice vaření piva Jarošovský pivovar

Publikováno:před 2 letyZdroj:Life4you.czJarošovský

Přijeďte ochutnat ,,pivo jako malované“ a zažít zážitkovou exkurzi do obce Jarošov, položené v malebné krajině Slovácka. Již po několik staletí se zde pivo vařilo. V roce 2015 jsme se rozhodli na tuto tradici navázat a výrobu piva v Jarošově obnovit. Nový Jarošovský pivovar je vybaven nejmodernějšími technologiemi, ale pivo v něm vyráběné je založeno na těch nejtradičnějších postupech řemeslného pivovaru a to vždy jen z kvalitních místních surovin.

Úspěch nový Jarošovský pivovar slaví nejen svým pivem – dovolíme si tvrdit, že místním obyvatelům chutná, ale také etiketami, které vycházejí z folklorních motivů a jejich design byl v roce 2017 oceněn na prestižní soutěži World Beer Awards a zatím posledním významným designovým oceněním je Red Dot Design Award.

Jarošovské pivo je pivo jako malované a je tvrzené regionální hrdostí a řemeslnou zručností našich zaměstnanců.

“Těšíme sa na Vás“ u nás v pivovarské prodejně nebo si objednejte exkurzi v pivovaru a minimuzeu Jarošovského piva.

Sládci v akci společně s WeDigital

Publikováno:před 2 letyZdroj:FeedIT.czPrazdroj

Plzeňský Prazdroj si ve výběrovém řízení na konci roku 2021 vybral agenturu WeDigital jako parťáka pro obsahovou strategii a správu profilů Sládci v akci na Facebooku a Instagramu. Sládci v akci chtějí šířit osvětu a ukazovat, jak vypadá kvalitní čepované pivo i pozvednout českou pivní kulturu. Pro spolupráci, jež odstartovala v únoru, si vybrali agenturu WeDigital, která má v pivním světě zkušenosti. Aktuálně pracuje pro Pivovar Proud a podílí se také na strategiích digitální komunikace značky Pilsner Urquell.

Začátkem února si agentura WeDigital přebrala správu sociálních sítí multibrandového profiliu Plzeňského Prazdoje Sládci v akci. Konkrétně bude pečovat o jejich Instagram a Facebook. Profesionálního správce profilů na sociálních sítích si v Plzeňské Prazdroji vybrali i proto, že chtějí oslovit nové publikum, kam patří i spotřebitelé. Ambiciózním cílem je skrze komunikaci na těchto sociálních sítích dále pozvednout českou pivní kulturu a šířit osvětu kvalitně čepovaného piva.

Zadání má agentura jasné: posunout komunikaci více k samotným spotřebitelům, a to zábavnou, čtivou a inspirativní formou.

“Máme velkou radost, že si nás Plzeňský Prazdroj vybral. Společně budeme tedy komunikaci více orientovat na spotřebitele. Máme v plánu využívat další edukativní videa, zábavné formáty a grafické prvky. Rozhodně budeme i nadále pracovat se samotnými obchodními sládky a ukazovat dobrou práci výčepních. Nechceme, aby se naším zapojením ztratila tolik potřebná autenticita a duch zakladatelů nápadu na profil Sládci v akci. Stávající fanoušci jsou už zvyklí na své sládky, znají je a chtějí i nadále cítit jejich blízkost, zajímají se o jejich názory i zkušenosti, ” komentovala vyhrané výběrové řízení Andrea Hurychová, zakladatelka a výkonná ředitelka agentury WeDigital.

“Doposud jsme se zaměřovali hlavně na komunikaci a edukaci samotných výčepních. Postovali jsme edukativní videa určená primárně výčepním – jak mít správně složený kohout, jak poznat čisté pivní vedení a jak načepovat správnou hladinku. Dávali jsme nahlédnout do zákulisí soutěží výčepních v Čechách i na Slovensku i poodhalovali, jak vypadá profesní život našich kolegů, kteří jsou těmi hlavními představiteli a nositeli české pivní kultury. V tom chceme pokračovat i v roce 2022, kdy jsme komunikaci svěřili do rukou profíků. Očekáváme, že nás posune ke komunikaci, která pomůže náš cíl přiblížit nejen dalším výčepním, ale i naučí běžné spotřebitele poznat kvalitu čepovaného piva a vyžadovat jí,” říká Martin Hložek, jeden z obchodních sládků a zakladatelů profilu.

Sociální sítě Sládci v akci byly založeny v době prvního koronavirového lockdownu, tedy na jaře 2020, z iniciativy obchodních sládků. Byly zamýšleny jako komunikační nástroj směrem k zákazníkům obchodních sládků, tedy k jednotlivým provozovnám a výčepním. Už z této podstaty jsou profily od začátku svého působení multibrandové. Prostor v nich dostávají všechny značky Plzeňského Prazdroje.

Od agentury WeDigital Sládci v akci chtěli ucelenou koncepci komunikace. Agentura představila dlouhodobou, udržitelnou a smysluplnou obsahovou strategii komunikace na sítích a je schopna zajistit i vše ostatní spojené s úspěšnou komunikací značky, včetně správy profilů. Agentura se bude soustředit jak na odbornou veřejnost (výčepní a provozovny), tak na obsah a styl komunikace, který bude mířit na samotné spotřebitele
a zaujme je. Sledovat společnou práci obchodních sládků a agentury WeDigital můžete od února na Instagramu (https://www.instagram.com/sladcivakci/) a Facebooku (https://www.facebook.com/Sl%C3%A1dci-v-akci-380098848727279).

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.25.04.2024 07:1810.660/10.660