Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Sládku, drž se českého ležáku! V Blansku rozjeli minipivovar

Publikováno:před 2 letyZdroj:Blanenský deníkAutor:Jan CharvátLhotecký mlýn

Mít hospodu v době epidemie koronaviru? To je podnikatelské harakiri. A rozjet v ní po dvou letech omezení a nejistotě ještě navíc minipivovar? Hodně riskantní krok. Viktor Flek mladší z blanenské místní části Dolní Lhota v tom ale vidí příležitost, jak restauraci oživit.

Pivo v ní začal vařit tento týden nad vyhlášeným podnikem Klub Mlýn. „Tak nějak to vyplynulo ze situace. S tátou máme rádi pivo a přemýšleli jsme, jak dát restauraci nový impuls. Získali jsme sousední objekt bývalé vodní elektrárny, kde je část prostor vyhrazená pro kvašení a zrání piva. Časem ji chceme také rozjet. Je to ideální spojení. Vyráběla by nám elektřinu a zároveň bychom ji s historickou turbínou zpřístupnili veřejnosti.

Heineken očekává nižší prodeje piva a chce vytvořit další nealkoholické varianty

Publikováno:před 2 letyZdroj:Kupi.cz

Pamatujete si, jak se dříve v pátek odpoledne plnily nákupní košíky basami piv? Češi jsou známí jako pivní národ, ale zdá se, že ne každý chce převzít tuto pivní štafetu – a obdobný trend se rozšiřuje po celém světě. Mladí lidé už nehledají vzory v pivních mozolech, ale stále více ve zdravém životním stylu. Výrobci alkoholu se podle toho musí řídit a předhání se s nealkoholickými specialitami.

Nealko Heineken? To je teprve začátek
Heineken patří mezi nejznámější značky piv na světě. Tato nizozemská pivovarnická společnost je jedním z lídrů na pivním trhu a rezavou vodu prodává především v Evropě. Po vlně covidu se Heineken rychle vzpamatoval a loni se jeho tržby zvýšily hned o 11,8 % s prodejem 231 milionů litrů piva.

Letos cena jeho piva poroste, a to zejména kvůli inflaci, která vystřelí cenu asi o 15 %. Příčinou je zdražení prakticky všech procesů, od energií až po suroviny a lodní dopravu. Jelikož dražší ceny piva mnoho zákazníků odradí, chce to značka kompenzovat tím, že nabídne nové produkty – a protože přibývá lidí, kteří hledají nealkoholické nápoje, zaměří se právě na tento segment.

Jak je na tom konkurence?
Heineken není jediný, kdo sleduje trendy v konzumaci nealkoholických nápojů. Snaží se jim přizpůsobit i další výrobci piva, například Carlsberg a Diageo, pod nějž spadá i pivo Guiness. Společnost Carlsberg Marstons Brewing Company zaznamenala u svých nealkoholických značek piv prudký nárůst prodeje.

- U San Miguel 0,0 vzrostl o neuvěřitelných 105,1 %
- a prodeje speciálního piva bez alkoholu značky ERDINGER vzrostly o 41,1 %.

Čeští výrobci jsou dobře připravení
Většina Čechů preferuje česká piva, u nichž nejen abstinenti, ale i motoristé a cyklisté uvítají nealkoholické varianty – a že jich je v našich luzích a hájích opravdu nepřeberné množství. Je nicméně zapotřebí rozlišovat nealkoholická piva a piva se sníženým obsahem alkoholu.

- Zatímco nealkoholická mají obsah alkoholu obvykle do 0,5 %,
- varianty se sníženým obsahem alkoholu mají obsah vyšší (například Gambrinus radler má obsah alkoholu 2,0 %).

Většina velkých českých výrobců piv má své nealkoholické verze a pokud je chcete ochutnat, nabízí se vám třeba tyto možnosti:
● Birell
● Lobkowicz Nealko
● Bernard Free
● Budweiser Budvar B:Free
● Zlatopramen N⋅A nealko světlé
● Pito
● Staropramen Nealko

Nahlédněte “pod pokličku” tradice vaření piva Jarošovský pivovar

Publikováno:před 2 letyZdroj:Life4you.czJarošovský

Přijeďte ochutnat ,,pivo jako malované“ a zažít zážitkovou exkurzi do obce Jarošov, položené v malebné krajině Slovácka. Již po několik staletí se zde pivo vařilo. V roce 2015 jsme se rozhodli na tuto tradici navázat a výrobu piva v Jarošově obnovit. Nový Jarošovský pivovar je vybaven nejmodernějšími technologiemi, ale pivo v něm vyráběné je založeno na těch nejtradičnějších postupech řemeslného pivovaru a to vždy jen z kvalitních místních surovin.

Úspěch nový Jarošovský pivovar slaví nejen svým pivem – dovolíme si tvrdit, že místním obyvatelům chutná, ale také etiketami, které vycházejí z folklorních motivů a jejich design byl v roce 2017 oceněn na prestižní soutěži World Beer Awards a zatím posledním významným designovým oceněním je Red Dot Design Award.

Jarošovské pivo je pivo jako malované a je tvrzené regionální hrdostí a řemeslnou zručností našich zaměstnanců.

“Těšíme sa na Vás“ u nás v pivovarské prodejně nebo si objednejte exkurzi v pivovaru a minimuzeu Jarošovského piva.

Sládci v akci společně s WeDigital

Publikováno:před 2 letyZdroj:FeedIT.czPrazdroj

Plzeňský Prazdroj si ve výběrovém řízení na konci roku 2021 vybral agenturu WeDigital jako parťáka pro obsahovou strategii a správu profilů Sládci v akci na Facebooku a Instagramu. Sládci v akci chtějí šířit osvětu a ukazovat, jak vypadá kvalitní čepované pivo i pozvednout českou pivní kulturu. Pro spolupráci, jež odstartovala v únoru, si vybrali agenturu WeDigital, která má v pivním světě zkušenosti. Aktuálně pracuje pro Pivovar Proud a podílí se také na strategiích digitální komunikace značky Pilsner Urquell.

Začátkem února si agentura WeDigital přebrala správu sociálních sítí multibrandového profiliu Plzeňského Prazdoje Sládci v akci. Konkrétně bude pečovat o jejich Instagram a Facebook. Profesionálního správce profilů na sociálních sítích si v Plzeňské Prazdroji vybrali i proto, že chtějí oslovit nové publikum, kam patří i spotřebitelé. Ambiciózním cílem je skrze komunikaci na těchto sociálních sítích dále pozvednout českou pivní kulturu a šířit osvětu kvalitně čepovaného piva.

Zadání má agentura jasné: posunout komunikaci více k samotným spotřebitelům, a to zábavnou, čtivou a inspirativní formou.

“Máme velkou radost, že si nás Plzeňský Prazdroj vybral. Společně budeme tedy komunikaci více orientovat na spotřebitele. Máme v plánu využívat další edukativní videa, zábavné formáty a grafické prvky. Rozhodně budeme i nadále pracovat se samotnými obchodními sládky a ukazovat dobrou práci výčepních. Nechceme, aby se naším zapojením ztratila tolik potřebná autenticita a duch zakladatelů nápadu na profil Sládci v akci. Stávající fanoušci jsou už zvyklí na své sládky, znají je a chtějí i nadále cítit jejich blízkost, zajímají se o jejich názory i zkušenosti, ” komentovala vyhrané výběrové řízení Andrea Hurychová, zakladatelka a výkonná ředitelka agentury WeDigital.

“Doposud jsme se zaměřovali hlavně na komunikaci a edukaci samotných výčepních. Postovali jsme edukativní videa určená primárně výčepním – jak mít správně složený kohout, jak poznat čisté pivní vedení a jak načepovat správnou hladinku. Dávali jsme nahlédnout do zákulisí soutěží výčepních v Čechách i na Slovensku i poodhalovali, jak vypadá profesní život našich kolegů, kteří jsou těmi hlavními představiteli a nositeli české pivní kultury. V tom chceme pokračovat i v roce 2022, kdy jsme komunikaci svěřili do rukou profíků. Očekáváme, že nás posune ke komunikaci, která pomůže náš cíl přiblížit nejen dalším výčepním, ale i naučí běžné spotřebitele poznat kvalitu čepovaného piva a vyžadovat jí,” říká Martin Hložek, jeden z obchodních sládků a zakladatelů profilu.

Sociální sítě Sládci v akci byly založeny v době prvního koronavirového lockdownu, tedy na jaře 2020, z iniciativy obchodních sládků. Byly zamýšleny jako komunikační nástroj směrem k zákazníkům obchodních sládků, tedy k jednotlivým provozovnám a výčepním. Už z této podstaty jsou profily od začátku svého působení multibrandové. Prostor v nich dostávají všechny značky Plzeňského Prazdroje.

Od agentury WeDigital Sládci v akci chtěli ucelenou koncepci komunikace. Agentura představila dlouhodobou, udržitelnou a smysluplnou obsahovou strategii komunikace na sítích a je schopna zajistit i vše ostatní spojené s úspěšnou komunikací značky, včetně správy profilů. Agentura se bude soustředit jak na odbornou veřejnost (výčepní a provozovny), tak na obsah a styl komunikace, který bude mířit na samotné spotřebitele
a zaujme je. Sledovat společnou práci obchodních sládků a agentury WeDigital můžete od února na Instagramu (https://www.instagram.com/sladcivakci/) a Facebooku (https://www.facebook.com/Sl%C3%A1dci-v-akci-380098848727279).

Začíná doba „IPOVÁ“. Hořký speciál Radegastu míří do všech koutů Česka

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář,PRRadegast

Startuje jaro plné hojnosti. V Česku rozkvétá pivní styl Session IPA. Pivovar Radegast posílá do celostátní distribuce svěží pivní speciál s bohatou chutí, Radegast ROG IPA. Postupně se objeví v lahvovém balení ve vybraných obchodních řetězcích a online supermarketech.

Svrchně kvašený speciál Radegast ROG IPA má za sebou úspěšnou zatěžkávací zkoušku. V minulém roce byl k dostání pouze v omezeném množství ve vybraném obchodním řetězci. „Jde vidět, že Češi jsou čím dál odvážnější a začínají přicházet na chuť pivním speciálům. Spotřebitelské ohlasy byly nad očekávání příznivé, a proto jsme brzy začali připravovat uvedení do celostátní distribuce. Radegast ROG IPA se nyní postupně objevuje na regálech většiny tuzemských obchodů,“ uvádí Josef Jalůvka, manažer značky Radegast.

Světlé, svrchně kvašené pivo Radegast ROG IPA nabízí osvěžující a bohatou chuť, plnou hojnosti. O příjemný chmelový charakter a převažující citrusovou a grepovou vůni se postaraly americké aromatické chmely Citra, Sabro a český aromatický chmel Kazbek. Díky nim dosahuje vysoké hořkosti 50 jednotek hořkosti IBU, srovnatelné s pivem Radegast Ratar. Název piva je inspirován staroslovanským výrazem pro Roh hojnosti, který symbolizuje úrodnost a blahobyt.

Radegast ROG IPA je uvařena ve stylu Session IPA, který v sobě propojuje pitelnost a osvěžující charakter na jedné straně, citrusovou vůni a harmonickou chmelovou chuť na straně druhé. Tato „lehčí“ varianta klasického stylu IPA obsahuje nižší množství alkoholu, než je u této varianty obvyklé. „Chceme naší IPOU oslovit nejen stávající fanoušky hořkých piv Radegast, ale také s pivní rozmanitostí seznámit i další spotřebitele vyhledávající nové chuťové prožitky mimo klasické české ležáky. ROG IPA ve stylu Session je optimální výzvou pro všechny spotřebitele, kteří chtějí udělat krok jiným chuťovým směrem,“ vysvětluje Roman Šolc, obchodní sládek pivovaru Radegast.

Radegast ROG IPA se od začátku letošního roku objevuje na regálech většiny velkých maloobchodních řetězců v Česku, jako jsou Albert, Tesco, Billa, Globus nebo Kaufland, vybraných prodejnách Hruška, Enapo, Coop nebo online supermarketech Rohlík.cz a Košík.cz. Doporučená maloobchodní cena je 24,90 Kč za půllitrovou skleněnou lahev.

Pivovar Radegast zařadil svoji IPU do kategorie „výčepních speciálů“, kterou si pro lepší zařazení svých speciálních piv vytvořil. Jedná se o tradiční výčepní piva s výraznou hořkostí
a neotřelým chuťovým profilem. Mimo Radegast ROG IPA zde spadá také mimořádně hořké pivo Radegast Ratar.

Prodej požehnaného ležáku pomohl Diecézní charitě částkou 262 tisíc korun

Publikováno:před 2 letyZdroj:Budějcká DrbnaBudvar

Prodej Požehnaného ležáku uvařeného v Budějovickém Budvaru pomohl diecézní Charitě částkou 262 000 korun. Speciální světlý ležák, kterému požehnal Vlastimil Kročil, biskup českobudějovický, zdobil štědrovečerní tabule v podobě dárkově balených lahví i zaháněl žízeň přímo ze sudů.

Budějovický Budvar jako již tradičně o Vánocích uvařil speciální várku Požehnaného ležáku a výtěžek z prodejů nyní poputuje Diecézní charitě České Budějovice. Celkově se pro dobrou věc podařilo vybrat krásných 262 000 korun. „Požehnaný ležák je pro nás již srdeční záležitostí. Jedná se o milou tradici, která pro nás v Budvaru k Vánocům neodmyslitelně patří. O to více jsem rád, že se nám i přes ztížené podmínky spojené s uzavřením adventních trhů podařilo vybrat peníze, které pomohou tam, kde je to zapotřebí,“ uvedl ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák.

Jako již vánoční zvyk je Požehnaný ležák vnímán i českobudějovickým biskupem. „Žehnání speciální várky světlého ležáku a její následný prodej spojený s podporou českobudějovické charity pomalu začíná patřit ke zvykům, které mohou provázet přípravy na vánoční svátky. Bezpochyby i proto, že nákupem lahve požehnaného ležáku je možné obdarovat své blízké a zároveň prostřednictvím Diecézní charity České Budějovice také ty, kteří se octli v nouzi a potřebují pomoci,“ říká Vlastimil Kročil, biskup českobudějovický.

Letošní prodej probíhal v restauraci Masné krámy a ve stánku u Katedrály sv. Mikuláše. Celkem se podařilo prodat 2 124 lahví a vytočit 5 hektolitrů ležáku. „Velké poděkování patří nejen zaměstnancům, kteří se na celé akci podíleli, ale i lidem, kteří se nákupem rozhodli podpořit dobrou věc v pro mnohé nelehkých dobách,“ dodává ředitel Petr Dvořák.

Výdělek diecézní Charita využije na financování a koordinaci dobrovolníků. „Jsem velmi vděčný za pokračující spolupráci s Budějovickým Budvarem a za další ročník tradičního Požehnaného ležáku. Letošní rekordní částka z prodeje nás velmi potěšila a děkujeme všem, kteří si pivo ze speciální várky zakoupili. Stejně jako v předchozích letech se získané peníze použijí na financování koordinace a podpory našich dobrovolníků. Ti se věnují především dětem, nemocným a seniorům a jsou jim, obzvláště v této nelehké době, velkou oporou,“ uvedl Jiří Kohout, ředitel Diecézní charity České Budějovice.

Krásná Lípa byla pro pivovarníka cizím městem, dnes je mu druhým domovem

Publikováno:před 2 letyZdroj:Děčínský deníkAutor:Alexandr VanžuraFalkenštejn

Ještě před deseti lety budovy „pod kostelem“ na Křinickém náměstí v Krásné Lípě nikoho příliš nepřitahovaly. To se ale v posledních devíti letech významně změnilo, když v ní Jan Srb spolu se svými společníky otevřel Pivovar Falkenštejn, který nese jméno po jednom ze skalních hrádků Českého Švýcarska. Dnes do pivovaru míří turisté prakticky z celého světa, kteří zde mohou najít i střechu nad hlavou. Po rozšíření pivovaru zde totiž vznikl i malý penzion.

Jana Srba přivedla do Krásné Lípy práce v roce 2005 pro obecně prospěšnou společnost České Švýcarsko na konceptu rozvoje turistického ruchu a dalších projektech rozvoje. Původně totiž pracoval v Praze, kam se odstěhoval po studiích z Ústí nad Labem. Měl příbuzné v Děčíně, a tak často jezdil do Českého Švýcarska, k dnešnímu centru národního parku ale žádný hlubší vztah neměl. „Do té doby jsem Krásnou Lípu prakticky neznal. Když jsem poprvé v pivovaru před jeho otevřením spal, tak jsem se tu cítil jako v cizím městě. Dneska považuji Krásnou Lípu za svůj druhý domov,“ říká spolumajitel krásnolipského Pivovaru Falkenštejn, který nakonec s obecně prospěšnou společností spolupracoval více než pět let.

Po 30 letech mění Birell Světlý svoji recepturu!

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PRRadegast

Nejoblíbenější české nealkoholické pivo Birell Světlý má novou recepturu. Sládci použili pro jeho vaření více druhů sladu, upravili chmelení i proces rmutování. Výsledkem je bohatší chuť, plná zlatá barva a výrazné chmelové aroma Birellu, což vyhovuje současným chuťovým preferencím pivařů. Nová receptura přiblíží populární variantu Birell Světlý ještě více chuti klasického českého piva.

Nošovičtí sládci uvařili první várku jedinečného českého piva Birell už v roce 1992. Během tří desetiletí se stal nejoblíbenějším českým nealkoholickým pivem. Nasbíral mnoho ocenění u nás i v zahraničí jako například ocenění Nealkoholické pivo roku 2017 ve World Beer Awards nebo několikanásobné vítězství v soutěži Zlatý pohár PIVEX v kategorii nealkoholických piv. Pro mnohé se stal synonymem pro nealkoholické pivo.

Letos se ale Plzeňský Prazdroj rozhodl zareagovat na měnící se preference českých pivařů a změnil recepturu nejprodávanější varianty – Birellu Světlého. Čeští pivaři dnes totiž více než dříve dávají přednost chuťově plným, zajímavým pivům. V posledních letech tak vzrostla spotřeba balených ležáků o více než deset procent a stejně dynamicky roste i spotřeba chuťově bohatých speciálních piv.

„Lidé si dnes chtějí pivo především vychutnat. Bez ohledu na stupňovitost nebo obsah alkoholu očekávají, že se stane příjemnou součástí posezení s přáteli. Pivo se stává tématem jejich hovoru, vnímají rozdíly, dokážou ocenit jednotlivé chutě i celkový dojem. Proto jsme se rozhodli v tomto duchu vylepšit i naše nealkoholické pivo. Vyzkoušeli jsme řadu možností, jak udělat Birell zajímavější, celkově bohatší. Jsme přesvědčeni, že pivo, které jsme uvařili, uspokojí i ty největší pivní fajnšmekry,“ vysvětluje Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje. I v nové receptuře sládci používají desítkami let prověřené unikátní kvasnice, které stojí za skutečně pivní chutí Birellu. Ty tvoří během procesu kvašení a zrání jen velmi nízké množství alkoholu, a přitom produkují chuťově důležité látky, stejné jako při výrobě alkoholických piv. Nový Birell Světlý je ale celkově bohatší, má tmavší barvu a plnou sladovou chuť s tóny karamelu. Přitom si ponechává velmi dobrou pitelnost. Sládci přidali ke sladu plzeňskému i slady karamelový a barevný, což obohatilo chuť a zároveň přispělo k plnější zlaté barvě nového Birellu. Přidáním chmele Sládek po skončení chmelovaru, získalo pivo kromě vyšší hořkosti taky nádherné chmelové aroma. Pozitivní vliv na plnost chuti a celkový zážitek z napití má i nový způsob rmutování, díky kterému se do piva dostává více chuťově významných látek. Nový Birell se proto svou chutí, vzhledem i aroma ještě více přiblížil dobrým alkoholickým pivům plzeňského typu.

Vylepšená receptura je výsledkem spolupráce sládků Plzeňského Prazdroje – autora původní receptury Iva Kaňáka, dnes ředitele pivovaru Pivovaru Radegast, sládka Tomáše Pokorného, který má v Plzeňském Prazdroji na starosti inovace, a nošovického sládka Petra Kwaczka.

Distribuce tohoto nového nealkoholického piva Birell do českých i slovenských obchodů i hospod
byla zahájena na začátku února.

Popeleční Benedict

Publikováno:před 2 letyZdroj:České nápojeSvatý Vojtěch

Výjimečný velikonoční speciál Volby sládků s názvem “Popeleční Benedict” uvařili plzeňští sládci Volby sládků spolu s Břevnovským klášterním pivovarem sv. Vojtěcha, který má dlouhou historii vaření piva.

Pivo k Velikonocům od nepaměti patří, první zmínky jsou už v roce 993 v Břevnovském klášteře. Mniši – sládci, vařili silná, dokonce až 24stupňová piva, aby dokázali přečkat 40denní půst. Kvůli tomu pivo nazýváme “postní”. Pro mnichy bylo pivo, spolu s chlebem, v postní době často jediným zdrojem kalorií. Proto se říkalo, že se jí, nikoli pije.

Letošní velikonoční speciál Volby sládků nabídne pivařům jedinečný zážitek, odlišný od velikonočních piv z minulých let.

Prodejna Svět piva v novém

Publikováno:před 2 letyZdroj:Svět-piva.cz

Naše firma Svět piva je tu pro vás již od roku 2007 a za tu dobu ušla skutečně velký kus cesty. Z malého kancelářského prostoru se postupem času přesunula do samostatného obchodu, který ještě v průběhu let několikrát rozšířila. S rostoucí poptávkou, za kterou jsme vám, našim milým zákazníkům, neskutečně vděční se logicky měnil i styl a forma naší prodejny. Do svého sortimentu jsme postupně přidávali širokou nabídku výčepní techniky, příslušenství, sanitačních pomůcek, ale také reklamních předmětů, pivního textilu, kosmetiky, domovarnických potřeb a samozřejmě piva ve všech velikostech balení od láhve, plechovky či KEG sudu.

V průběhu let jsme spolu oslavili nespočet narozenin, zapili spolu velké množství rozluček se svobodou, svateb a pomyslně se sešli u vánočních tabulí, Silvestrovských oslav či festivalech. Úspěšně jsme společně s vámi také prošli několika vlnami nekonečné pandemie a snad vám tak i zpříjemnili dobu home officů a karantén.

A protože tu pro vás chceme být stále ve špičkové kvalitě, rozhodli jsme se pro kompletní rekonstrukci našeho obchodu. Ničeho se nebojte, slibujeme, že tu budeme stále pro vás.

Trochu ze statistiky a historie:
● Jsme tu pro vás od roku 2007
● Jsme autorizovaný prodejce se záručním a pozáručním servisem výčepní techniky LINDR
● Naše prodejna disponuje přes 2100l chlazeného prostoru na prodejně a navíc v zázemí máme obří chladící box s rozměrem 5x4metrů
● Naše půjčovna výčepní techniky čítá více než 189 strojů
● Naše servisní a sanitační techniky můžete potkávat každý pracovní den ve vašich oblíbených podnicích
● Náš servis ročně vyřídí přes 3000 servisů

Dost už bylo vychloubání! Prozradit samozřejmě nemůžeme všechno, a proto bude nejlepší, když se za námi přijdete podívat do Světa piva v Brně na ulici Stránského 28 v novém kabátu osobně a co nejdřív 
Budeme se navám moc těšit!

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.19.04.2024 09:5110.644/10.644