Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Pivo pije denně pětina seniorů, ukázal průzkum

Publikováno:před rokemZdroj:ČSPSAutor:Ing. Vladimír Balach, Hana Novotná

Národní nápoj českým důchodcům chutná, na odpočinku se ho nezříkají

Čeští senioři mají pivo v oblibě; muži si dopřejí v průměru téměř sedm půllitrů týdně, ženy pak zhruba čtyři třetinky. Nejčastěji si zlatavý mok dopřávají senioři v Královéhradeckém kraji. To, že pivo má celou řadu příznivých účinků na lidské zdraví, potvrzuje i fakt, že téměř patnácti procentům českých seniorů umírněnou konzumaci piva doporučil lékař. Vyplývá to z únorového průzkumu* Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS).
Asi není překvapením, že muži pijí pivo častěji než ženy. Tento trend je patrný i v kategorii seniorů. Každý den si dopřeje půllitr pěnivého moku dvacet procent lidí ve věku nad 65 let. „V případě mužů je to 31 procent, v případě žen necelých 13 procent. Alespoň jedno pivo týdně si dají tři čtvrtiny respondentů,“ komentuje výsledky průzkumu Vladimír Balach, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven.
Z průzkumu dále vyplynulo, že průměrně vypijí nejvíce piva senioři v Královéhradeckém kraji. „Senioři pijí pivo častěji v Čechách, ale průměrné množství vypitého piva týdně je srovnatelné v Čechách i na Moravě,“ upřesňuje Vladimír Balach.

Aktivní životní styl českých seniorů
Osmdesátiletý Josef Drobný celý život pracoval jako konstruktér, aktivně sportoval a po celý svůj dospělý život pije i pivo. „Dnes už do hospody tolik nechodím, ale mám jej doma v ledničce,“ říká s tím, že vzhledem ke svému věku mu stačí dvě piva týdně. „Kdysi, to už je ale skutečně dávno, jsem na exkurzi v pivovaru zvládl čtrnáct dvanáctek,“ vzpomíná se smíchem. Dnes už by takovou věc ale neudělal. „Podobně se šetřím i co se týká vyjížděk na kole. A to jsem kolem naší Litomyšle ještě nedávno jezdil třicetikilometrové okruhy,“ popisuje stále vitální pan Josef.
Jiří Bitrman, pětašedesátiletý důchodce z Radimi na Kolínsku zahání pivem žízeň zejména po práci na zahradě, nebo si jej vychutná po dobrém jídle. „Mám rodinný dům a zahradu, na které je stále co dělat. Syn bydlí za rohem a rád mi přijde s něčím pomoct, nebo jen tak na návštěvu. Ve sklepě mám pípu, syn občas přiveze sud a načepovaný půllitr po dobře odvedené práci nebo společném obědě vždy osvěží,“ říká pan Jiří.

Zdraví prospěšné látky v českém pivu
Pivo představuje vhodný rehydratační, isotonický a iontově vyvážený nápoj s nízkým obsahem alkoholu a řadou vitaminů zejména ze skupiny B. České pivo obsahuje řadu zdraví prospěšných látek, proto při umírněné konzumaci není důvod, aby se ho měli zříkat lidé v seniorském věku, uvádí lékařka a výživová poradkyně Hana Mojžíšová: „Čísla z průzkumu mne příliš neudivila. Střídmá konzumace piva může mít příznivý vliv na prevenci řady civilizačních chorob, snižuje riziko aterosklerózy, snižuje stres, podporuje krevní oběh, trávení a některé složky obsažené v pivu mají protinádorový a antibakteriální charakter.“
Doporučená denní dávka českého piva s ohledem na obsah alkoholu jsou dva půllitry pro muže a dvě třetinky pro ženy. „Tato dávka pokrývá stoprocentní doporučenou denní dávku vitamínu B1, navíc obsahuje antioxidanty a přirozenou kombinaci minerálů, zejména draslíku a hořčíku. Pivo je přirozeně prokvašený nápoj bez chemie a s vhodným obsahem iontů. Energetická hodnota piva je přibližně poloviční v porovnání se stejným objemem vína a můžeme si ho dopřát i v podobě nealkoholického nápoje,“ doplňuje Hana Mojžíšová.
* Průzkum Českého svazu pivovarů a sladoven byl realizován v únoru 2016 na reprezentativním vzorku 300 respondentů v populaci celé ČR ve věkové skupině 65 – 84 let, která uvádí, že někdy pije pivo. A to prostřednictvím aplikace Instant Research, nástroje pro on-line sběr dat výzkumné agentury IPSOS.

O ČSPS:
Český svaz pivovarů a sladoven sdružuje pivovary, sladovny a další instituce, které se přímo či nepřímo podílejí na výrobě piva v České republice. Svaz navazuje na dlouhou tradici, jejíž počátky spadají do druhé poloviny 19. století. V té době jsou na našem území zakládány první profesní pivovarské a sladařské organizace. Současná podoba svazu pochází z roku 1991, kdy se podařilo profesní organizaci pivovarníků a sladovníků obnovit. V současnosti svaz sdružuje 24 pivovarských společností, 7 sladoven a 20 přispívajících členů. Mezi přispívajícími členy jsou výrobci pivního skla, etiket, technologických a technických zařízení pro pivovarský sektor, vzdělávací instituce atd. Hlavním cílem svazu je prosazování a obhajování práv a společných zájmů svých členů. Podporuje rozvoj aktivit, které přispívají k řádnému provozování předmětu činnosti členů, zajišťuje kontakty s legislativními orgány a příslušnými orgány státní správy. Svaz zastupuje zájmy svých členů i na mezinárodním poli v pivovarských a sladařských institucích a organizacích. Další informace naleznete na webových stránkách www.ceske-pivo.cz


Mladičký pivovar Krušnohor uspěl na prestižním festivalu s pivem IPA

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:Jiří DrozdíkKrušnohor

Mladičký rodinný pivovar Krušnohor v Kraslicích, který byl otevřen teprve loni, získal první ocenění. Na prestižním mezinárodním festivalu Zlatá pivní pečeť v Českých Budějovicích uspělo svrchně kvašené sedmnáctistupňové pivo IPA (India Pale Ale), vařené z amerického chmele.

Z úspěchu neskrýval radost Vlastislav Kopecký a celý tým Krušnohoru, který pivovarem doslova žije.

Rodinný pivovar Krušnohor získal jedno z ocenění, třetí místo, na mezinárodním pivním festivalu Zlatá pivní pečeť v Českých Budějovicích se sedmnáctistupňovým pivem IPA, a to v konkurenci více než 230 pivovarů, přičemž v této kategorii bylo 83 konkurenčních piv. Jaká je jeho charakteristika?
Jedná se o svrchně kvašené sedmnáctistupňové pivo ve složení voda, ječné slady, upravený chmel. India Pale Ale je pivní styl, který vznikl v první polovině 18. stol. v Anglii. Na svou dobu vynikal výraznou chmelovou chutí i hořkostí a světlou barvou. V průběhu času tento styl pomalu ustupoval a o jeho obrodu se postarali v 90. letech minulého století malí pivovarníci v USA. Ti piva IPA nachmelili ještě výrazněji a také přidali na stupňovitosti. Dnes jsou tak tato piva výrazně chmelená aromatickými, převážně americkými chmely a jejich objem alkoholu jen zřídkakdy klesne pod 6,5 %. IPA, kterou vaříme my, má výrazné ovocné a citrusové aroma se špetkou květinové vůně. Chuť je vyvážená a středně plné tělo tohoto piva dává vyniknout charakteru použitých zámořských chmelů. Hořkost je výrazná, ale nevtíravá a má vybídnout k dalšímu napití.

Co pro vás tento první úspěch vašeho mladého pivovaru, který jste otevřeli teprve loni, znamená?
Tento úspěch byl pro nás po pravdě velké překvapení, které jsme opravdu v tak nabité konkurenci nečekali. Budějovický festival je přehlídkou evropských značek a je velice těžké se zde prosadit. V každém případě je to pro nás velká výzva do budoucna a hlavně velká zodpovědnost udržet kvalitu piva v evropské kvalitě. Těší nás, že velice dobře si vedl i náš světlý ležák 12° a tmavý speciál 14°, ale na pomyslnou bednu se tato piva nedostala. Uspět na takové soutěži je hlavně mravenčí práce při vaření piva a udržování čistoty stálou sanitací všech součástí výroby a dodržování přesných výrobních postupů.

Pivo, které vaříte, je v Kraslicích a okolí stále oblíbenější. Jaká piva Krušnohor ještě vaří?
V dnešní době máme již stálou nabídku sedmi druhů piv, a to výčepní světlé 10°, světlý ležák 12°, polotmavý vídeňský speciál 13°, tmavý speciál 14°, pšeničné pivo Weizen 13°, americké pivo IPA 17°, anglický strong Mountain ALE 14°. Dále připravujeme sezonní speciály. Ten nejbližší je Velikonoční zelený speciál, který jsme vařili z kopřivy a máty. Dále pak Summer ALE 10°, se kterou počítáme na první jarní a letní dny jako s lehkou variantou amerického piva, které je velmi lehké, s příjemnou hořkostí pro horké dny. Samozřejmě již dnes připravujeme speciály na podzimní dny a na Vánoce.

V kraji je řada dalších minipivovarů. Jak je těžké se v dnešní době prosadit v jejich konkurenci i v konkurenci tradičních velkých pivovarů? Jaké jsou plány Krušnohoru do budoucna?
K otázce konkurenceschopnosti lze říct to, že pokud bude náš pivovar vařit piva ve vysoké kvalitě, lidé si k nám cestu najdou i bez uplácení, jak to dělají průmyslové pivovary, nehledě na to, že kvalita craft pivovaru je nesrovnatelně lepší než europivo produkované velkými pivovary.

Benešovský pivovar má po čtyřiceti letech novou vířivku

Publikováno:před rokemZdroj:ČtiDoma.czAutor:Michal ŠtinglFerdinand

Po 44 letech byla vířivá káď v Pivovaru Ferdinand nahrazena novou. Prvně byla použita pro výrobu světlého ležáku Premium 12°.

Benešovský Pivovar Ferdinand začal vařit pivo v nové vířivé kádi. Technologie má přispět ke stabilnější chuti benešovských piv.

K čemu je vířivá káď
Po uvaření piva se tzv. mladina přečerpá do vířivky, kde se oddělí pevné částice vysražených bílkovin a chmelových kalů. Vířivá káď slouží k odkalení mladiny, ke kterému dochází při vířivém efektu, který shromáždí kal na středu dna nádoby a čirá mladina je odsáta.

Křest knihy Pivovary Mělnicka

Publikováno:před rokemAutor:Jan Beránek

Slavnostní křest knihy Pivovary Mělnicka proběhne v neděli 20.3.2016 ve 14:00 seč. na místě k tomu příznačném a to v pivovaru LOBEČ.
Všechny příznivce piva a jeho degustátory tímto srdečně zveme na tento den a na toto místo v hojném počtu!

Frýdlant propojí propagaci města s pivovarem

Publikováno:před rokemZdroj:Město FrýdlantFrýdlant

Na vzájemné propagaci v nadcházející turistické sezóně se v úterý 8. března 2016 dohodli na radnici zástupci města Frýdlant se Zámeckým pivovarem Frýdlant. Pivovar se dočkal znovuotevření v roce 2014 a od té doby je vyhledávaným turistickým cílem, což zvyšuje povědomí o celém městě a výběžku.

Zámecký pivovar Frýdlant na sebe upozorňuje nejen přílivem turistů, ale také úspěchy. Nedávno získal na prestižní Pivní pečeti 2016 dvě zlaté a jednu stříbrnou pečeť. Podařilo se mu také uspět na soutěži o nejlepší turistickou atraktivitu, kterou vyhlašuje agentura CzechTourism. Bodoval v kategorii Fénix: znovuzrozený projekt a soutěž vyhrál i jako absolutní vítěz v hlasování veřejnosti. „O pivovaru ve Frýdlantě se začíná vědět po celé republice, a proto jsme moc rádi, že s námi chce začít pracovat na společné propagaci. Oběma stranám to může jen přinést,“ říká starosta Frýdlantu Dan Ramzer. „Společná propagace má určitě velký smysl. Protože pivovar je zasazený do historického prostředí, ze kterého ho nelze vytrhnout. Proto je logické, že se budou všechny pamětihodnosti a zajímavosti města propagovat najednou. Tak, aby to dávalo smysl i turistům a podalo jim to ucelenou informaci o historii i současnosti Frýdlantu,“ vysvětluje majitel Zámeckého pivovaru Frýdlant Marek Vávra, který stojí za projektem jeho obnovy.

Pivovar už dnes slouží jako přirozené informační centrum, do budoucna by se tato role měla ještě rozšířit. Také město oblíbený výletní cíl turistů propaguje, naposledy například na jednom z největších veletrhů cestovního ruchu u nás, veletrhu Holiday World v Praze.

Součástí společné propagace budou během hlavní turistické sezóny nejen společné propagační materiály a propojené weby, ale i jedna novinka, kterou jistě turisté ocení. „Pivovar se stane dalším objektem, který bude zařazen do systému zvýhodněného vstupného města. V současné době tento systém nabízí vstup do čtyř objektů města za cenu tří. Nově může zvýhodněná vstupenka zvát i do pivovaru za nižší vstupné,“ říká Dan Ramzer. Pivovar až doposud turisty a návštěvníky provázel po areálu zdarma. „Loni jich ale prohlídku absolvovalo na dva a půl tisíce, což už se nedalo při běžné práci zvládat. Letos proto najmeme průvodce, kteří se budou turistům věnovat sami. A to je důvod, proč budou nově prohlídky zpoplatněné. Cena ale není nikterak vysoká, počítáme, že půjde o padesátikorunu za dospělou osobu,“ doplňuje Marek Vávra.

Město Frýdlant s pivovarem chystá i další užší spolupráci. Cíl je z pohledu města i pivovaru stejný. Zajistit návštěvníkům co nejlepší a největší servis a nabídnout jim co nejvíce zajímavých aktivit pro smysluplné a zajímavé trávení volného času ve Frýdlantu a v jeho okolí.

Gambrinus opět podpoří ležáky. A hospodské

Publikováno:před rokemZdroj:Mediář.czGambrinus

Pivovar odděluje typ piv vařených pro restaurace a pro maloobchod a připravuje vzdělávací projekt pro 2.000 restaurací.

Loňská kampaň Gambrinusu s fiktivní značkou Patron, která propagovala nepasterizovanou dvanáctku Gambrinus, byla první krok. V letošním roce na to naváže další podpora čepovaných ležáků včetně nových piv: nepasterizovanou dvanáctku následovala na přelomu loňského a letošního roku polotmavá dvanáctka a chystají se i další nová piva. Souběžně s podporou čepovaných ležáků poběží organizovaná podpora restaurací. Zástupci pivovaru Gambrinus, který patří do portfolia Plzeňského Prazdroje, to uvedli na dnešní tiskové konferenci.

„Snažíme se dlouhodobě podporovat české hospodské a současně oživit ležáky Gambrinusu. V povědomí běžných pivařů se ve spojení s touto značkou vybavuje stále primárně desítka, ale ležáků vaříme pořád víc a jsme hrdi na to, jak chutnají. Loňskou kampaní jsme na to chtěli upozornit. Chceme také ukázat, že se Gambrinus mění podobně, jako se vyvíjí trh,“ uvedl Marek Dvořák, manažer značky Gambrinus.

„Gambrinus není jen desítka“
Podle Dvořáka se podařilo splnit dlouhodobý cíl pivovaru oddělit piva, která si lidé mohou dát v hospodách a která si koupí v maloobchodu, což měly zajistit především právě nové ležáky. „V současnosti dělá poměr ležáků ku desítce zhruba dvacet ku osmdesáti procentům, ale i to je výrazný posun oproti období před kampaní. Z roku 2013 na rok 2014 se nám v ležácích růst nedařilo, ale v posledním kvartálu 2015 jsme tento trend převrátili o patnáct procent z 9,7% poklesu na 4,8% růst v prodejích,“ uvedl Dvořák.

Návrat k ležákům jako chuťově plným pivům je podle něj obecný tržní trend: v letošním roce by měl podle předpokladů Gambrinusu celkový podíl prodaných ležáků v hospodách poprvé překonat desítku.

„I letos se budeme intenzivně věnovat ležákům a vývoji nových produktů a o to, aby nepasterizovanou dvanáctku Gambrinus ochutnalo co nejvíc pijáků piva. Chystáme nové limitované várky. Nadále razíme zásadu, že pivo v hospodách bude jiné než koupené v maloobchodu,“ řekl Dvořák.

Přijde akce pro 2.000 hospod
Druhou prioritou pivovaru podle něj bude podpora hospodských. „Chceme pracovat na jejich dalším vzdělávání ve správném skladování a čepování piva, a to ve velkém. V prvním kroku oslovíme touto aktivitou asi 2.000 hospodských. V druhé vlně budeme o správně čepovaném pivu informovat i pivaře, aby si to mohli v hospodách ověřit a žádat,“ říká Dvořák.

Podrobnosti o komunikačních aktivitách zatím nesdělil, jen zmínil, že s nimi pivovar ve větší míře počítá od začátku července. Objevit by se mělo také další video a online program.

„Kampaň zvrátila předsudky“
Loňská aktivita oslovila podle manažera Gambrinusu zhruba 5,4 milionu českých pivařů. Televizní kampaň z toho viděli asi dva miliony lidí. „Byla to nejzapamatovanější kampaň za poslední dva roky podle našeho vlastního měření,“ tvrdí Dvořák.

Byla to také nejdiskutovanější pivní akce v online médiích. „Pohnuli jsme se dvěma základními předsudky: O čtvrtinu jsme snížili počet lidí, kteří ke Gambrinusu mají nějaké předsudky. Podíl konzumentů, kteří podle svého vyjádření nemají žádné bariéry ve vztahu ke značce Gambrinus, vzrostl z 52 na 56 %,“ uvedl Dvořák s odvoláním na výzkum, který pro pivovar dělala TNS Aisa.

Prodej Pilsneru Urquell se meziročně zvýšil o osm procent

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTKPrazdroj

Prodej nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell v Česku i v zahraničí vzrostl loni meziročně o více než osm procent. Překonal tak rekord z roku 2014, kdy se poprvé dostal nad hranici dvou milionů hektolitrů. Přesný údaj o celkovém prodeji pivovar nesdělil. Prodej piva v Česku posílil o 11,5 procenta, vývoz prémiového ležáku se meziročně zvýšil o 4,5 procenta na 792 tisíc hektolitrů.

Výsledky prodejů všech piv zatím největší česká pivovarnická skupina nezveřejnila. V roce 2014 prodal Prazdroj v ČR a v cizině přes deset milionů hektolitrů všech druhů piva, meziročně o 4,5 procenta více. Šlo o největší růst za minulých pět let.

Na českém trhu podle Vladimíra Jurina z Plzeňského Prazdroje vzrostla v loňském roce poptávka po všech druzích balení; potvrzuje se zvyšující se zájem konzumentů o prémiová piva. "Potěšující je zejména sedmiprocentní růst čepovaného piva, na němž se podílejí sudy i tankové pivo. To si u spotřebitelů získává stále větší oblibu a rozšiřování tankové technologie je v Prazdroji jednou ze součástí podpory české pivní kultury," uvedl. I přes horké léto zůstal nejsilnějším prodejním měsícem prosinec, kdy spotřebitele zaujaly hlavně nové litrové lahve navržené významným českým designérem Rony Pleslem. K vysokému domácímu růstu pomohl i zvýšené spotřeba v době jarního hokejového mistrovství světa, tedy konzumace piva v hospodách při sledování přenosů i prodej plechovek s obrázky hráčů.

Z exportních zemí se tradičně nejvíce piva Pilsner Urguell prodalo v Německu, na Slovensku, v Polsku a Itálii. Přes krizi se zvýšily prodeje v Řecku, nárůst zaznamenal také export do Izraele. Poprvé v novodobé historii pronikl plzeňský ležák do Číny. Výrazně roste popularita piva v Jižní Koreji, v posledních letech se tam prodeje zvyšují každoročně o desítky procent, za loňský rok o 84 procent na 46 tisíc hl. Od roku 2011 dokonce v Soulu pořádají Pilsner Urquell Fest, obdobu oslav narozenin první uvařené várky plzeňského ležáku.

"Více než dvě třetiny exportovaného ležáku vypravujeme do zahraničí v tradičních skleněných lahvích. Dlouhodobě se nám ale daří zvyšovat podíl piva v sudech, loni vzrostl o 16 procent. Ve světě jsou dnes tisíce míst, kde si můžete vychutnat čepovaný Pilsner Urquell," řekl sládek pivovaru Václav Berka. Roste také popularita ležáku v tancích. Nejnovější Pilsner Urquell tankovna byla otevřena loni v září v Miláně, první v Itálii. Tankových hospod s ležákem Pilsner Urquell je nyní v zahraničí přes 20, nejvíce na Slovensku, v Rakousku a ve Velké Británii. V tamních osmi tankovnách se v prosinci vypilo stejné množství piva Pilsner Urquell jako v 232 britských hospodách, kde ho čepují ze sudů, uvedl Berka. K úspěšné propagaci ležáku využil Prazdroj také světovou výstavu EXPO 2015 v Miláně, kde se ležák čepoval v České hospodě.

Prodej piva Pilsner Urquell vzrostl loni o osm procent. Firma poprvé pronikla i do Číny

Publikováno:před rokemZdroj:Hospodářské NovinyAutor:ČTKPrazdroj

● Prodej českého piva Pilsner Urquell v Česku i v zahraničí vzrostl loni o více než osm procent. Překonal tak rekord z roku 2014.
● Poprvé v novodobé historii pronikl plzeňský ležák do Číny. Popularita vzrostla i v Jižní Koreji.
● Na prodejnost měl vliv i nově navržený design lahví nebo hokejové mistrovství světa.

Prodej nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell v Česku i v zahraničí vzrostl loni meziročně více než o osm procent. Překonal tak rekord z roku 2014, kdy se poprvé dostal nad hranici dvou milionů hektolitrů. Přesný údaj o celkovém prodeji pivovar nesdělil. Prodej piva v Česku posílil o 11,5 procenta, vývoz prémiového ležáku se meziročně zvýšil o 4,5 procenta na 792 tisíc hektolitrů, řekl Vladimír Jurina z Plzeňského Prazdroje.

Výsledky prodejů všech piv zatím největší česká pivovarnická skupina nezveřejnila. V roce 2014 prodal Prazdroj v ČR a v cizině přes deset milionů hektolitrů všech druhů piva, meziročně o 4,5 procenta více. Šlo o největší růst za minulých pět let.

Na českém trhu podle Juriny vzrostla v loňském roce poptávka po všech druzích balení; potvrzuje se zvyšující se zájem konzumentů o prémiová piva. "Potěšující je zejména sedmiprocentní růst čepovaného piva, na němž se podílejí sudy i tankové pivo. To si u spotřebitelů získává stále větší oblibu a rozšiřování tankové technologie je v Prazdroji jednou ze součástí podpory české pivní kultury," uvedl.

I přes horké léto zůstal nejsilnějším prodejním měsícem prosinec, kdy spotřebitele zaujaly hlavně nové litrové lahve navržené významným českým designérem Ronym Pleslem. K vysokému domácímu růstu pomohla i zvýšená spotřeba v době jarního hokejového mistrovství světa, tedy konzumace piva v hospodách při sledování přenosů i prodej plechovek s obrázky hráčů.

Z exportních zemí se tradičně nejvíce piva Pilsner Urguell prodalo v Německu, na Slovensku, v Polsku a Itálii. Přes krizi se zvýšily prodeje v Řecku, nárůst zaznamenal také export do Izraele. Poprvé v novodobé historii pronikl plzeňský ležák do Číny. Výrazně roste popularita piva v Jižní Koreji, v posledních letech se tam prodeje zvyšují každoročně o desítky procent, za loňský rok o 84 procent na 46 tisíc hektolitrů. Od roku 2011 dokonce v Soulu pořádají Pilsner Urquell Fest, obdobu oslav narozenin první uvařené várky plzeňského ležáku.

"Více než dvě třetiny exportovaného ležáku vypravujeme do zahraničí v tradičních skleněných lahvích. Dlouhodobě se nám ale daří zvyšovat podíl piva v sudech, loni vzrostl o 16 procent. Ve světě jsou dnes tisíce míst, kde si můžete vychutnat čepovaný Pilsner Urquell," řekl sládek pivovaru Václav Berka. Roste také popularita ležáku v tancích. Nejnovější Pilsner Urquell tankovna byla otevřena loni v září v Miláně, první v Itálii.

Tankových hospod s ležákem Pilsner Urquell je nyní v zahraničí přes 20, nejvíce na Slovensku, v Rakousku a ve Velké Británii. V tamních osmi tankovnách se v prosinci vypilo stejné množství piva Pilsner Urquell jako v 232 britských hospodách, kde ho čepují ze sudů, uvedl Berka. K úspěšné propagaci ležáku využil Prazdroj také světovou výstavu EXPO 2015 v Miláně, kde se ležák čepoval v České hospodě.

Pilsner Urquell překonal rekord. Zvýšil prodej o osm procent

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:ČTKPrazdroj

Prodej nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell v Česku i v zahraničí vzrostl loni meziročně o více než osm procent. Překonal tak rekord z roku 2014, kdy se poprvé dostal nad hranici dvou milionů hektolitrů. Přesný údaj o celkovém prodeji pivovar nesdělil.

Prodej piva v Česku posílil o 11,5 procenta, vývoz prémiového ležáku se meziročně zvýšil o 4,5 procenta na 792.000 hektolitrů. ČTK to dnes řekl Vladimír Jurina z Plzeňského Prazdroje.

Výsledky prodejů všech piv zatím největší česká pivovarnická skupina nezveřejnila. V roce 2014 prodal Prazdroj v České republice a v cizině přes deset milionů hektolitrů všech druhů piva, meziročně o 4,5 procenta více. Šlo o největší růst za minulých pět let.

Vyšší zájem o pivo
Na českém trhu podle Juriny vzrostla v loňském roce poptávka po všech druzích balení; potvrzuje se zvyšující se zájem konzumentů o prémiová piva. „Potěšující je zejména sedmiprocentní růst čepovaného piva, na němž se podílejí sudy i tankové pivo. To si u spotřebitelů získává stále větší oblibu a rozšiřování tankové technologie je v Prazdroji jednou ze součástí podpory české pivní kultury,“ uvedl.

I přes horké léto zůstal nejsilnějším prodejním měsícem prosinec, kdy spotřebitele zaujaly hlavně nové litrové lahve navržené významným českým designérem Rony Pleslem. K vysokému domácímu růstu pomohl i zvýšené spotřeba v době jarního hokejového mistrovství světa, tedy konzumace piva v hospodách při sledování přenosů i prodej plechovek s obrázky hráčů.

Prodej v exportních zemích
Z exportních zemí se tradičně nejvíce piva Pilsner Urguell prodalo v Německu, na Slovensku, v Polsku a Itálii. Přes krizi se zvýšily prodeje v Řecku, nárůst zaznamenal také export do Izraele. Poprvé v novodobé historii pronikl plzeňský ležák do Číny. Výrazně roste popularita piva v Jižní Koreji, v posledních letech se tam prodeje zvyšují každoročně o desítky procent, za loňský rok o 84 procent na 46 tisíc hl. Od roku 2011 dokonce v Soulu pořádají Pilsner Urquell Fest, obdobu oslav narozenin první uvařené várky plzeňského ležáku.

„Více než dvě třetiny exportovaného ležáku vypravujeme do zahraničí v tradičních skleněných lahvích. Dlouhodobě se nám ale daří zvyšovat podíl piva v sudech, loni vzrostl o 16 procent. Ve světě jsou dnes tisíce míst, kde si můžete vychutnat čepovaný Pilsner Urquell,“ řekl sládek pivovaru Václav Berka. Roste také popularita ležáku v tancích. Nejnovější Pilsner Urquell tankovna byla otevřena loni v září v Miláně, první v Itálii. Tankových hospod s ležákem Pilsner Urquell je nyní v zahraničí přes 20, nejvíce na Slovensku, v Rakousku a ve Velké Británii. V tamních osmi tankovnách se v prosinci vypilo stejné množství piva Pilsner Urquell jako v 232 britských hospodách, kde ho čepují ze sudů, uvedl Berka. K úspěšné propagaci ležáku využil Prazdroj také světovou výstavu EXPO 2015 v Miláně, kde se ležák čepoval v České hospodě.

Prazdroj poprvé pronikl do Číny, prodej se zvýšil o osm procent

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTKPrazdroj

Prodej nejznámějšího českého piva Pilsner Urquell v Česku i v zahraničí vzrostl loni meziročně o více než osm procent. Překonal tak rekord z roku 2014, kdy se poprvé dostal nad hranici dvou milionů hektolitrů. Přesný údaj o celkovém prodeji pivovar nesdělil. Prodej piva v Česku posílil o 11,5 procenta, vývoz prémiového ležáku se meziročně zvýšil o 4,5 procenta na 792 tisíc hektolitrů.

Výsledky prodejů všech piv zatím největší česká pivovarnická skupina nezveřejnila. V roce 2014 prodal Prazdroj v České republice a v cizině přes deset milionů hektolitrů všech druhů piva, meziročně o 4,5 procenta více. Šlo o největší růst za minulých pět let.

Na českém trhu podle PR manažera Plzeňského prazdroje Vladimíra Juriny vzrostla v loňském roce poptávka po všech druzích balení; potvrzuje se zvyšující se zájem konzumentů o prémiová piva. „Potěšující je zejména sedmiprocentní růst čepovaného piva, na němž se podílejí sudy i tankové pivo. To si u spotřebitelů získává stále větší oblibu a rozšiřování tankové technologie je v Prazdroji jednou ze součástí podpory české pivní kultury,“ uvedl.

První čínská vlaštovka
I přes horké léto zůstal nejsilnějším prodejním měsícem prosinec, kdy spotřebitele zaujaly hlavně nové litrové lahve navržené významným českým designérem Rony Pleslem. K vysokému domácímu růstu pomohl i zvýšené spotřeba v době jarního hokejového mistrovství světa, tedy konzumace piva v hospodách při sledování přenosů i prodej plechovek s obrázky hráčů.

Z exportních zemí se tradičně nejvíce piva Pilsner Urguell prodalo v Německu, na Slovensku, v Polsku a Itálii. Přes krizi se zvýšily prodeje v Řecku, nárůst zaznamenal také export do Izraele. Poprvé v novodobé historii pronikl plzeňský ležák do Číny.

Výrazně roste popularita piva v Jižní Koreji, v posledních letech se tam prodeje zvyšují každoročně o desítky procent, za loňský rok o 84 procent na 46 tisíc hektolitrů. Od roku 2011 dokonce v Soulu pořádají Pilsner Urquell Fest, obdobu oslav narozenin první uvařené várky plzeňského ležáku.

Tradiční lahve
„Více než dvě třetiny exportovaného ležáku vypravujeme do zahraničí v tradičních skleněných lahvích. Dlouhodobě se nám ale daří zvyšovat podíl piva v sudech, loni vzrostl o 16 procent. Ve světě jsou dnes tisíce míst, kde si můžete vychutnat čepovaný Pilsner Urquell,“ řekl sládek pivovaru Václav Berka. Roste také popularita ležáku v tancích. Nejnovější Pilsner Urquell tankovna byla otevřena loni v září v Miláně, první v Itálii.

Tankových hospod s ležákem Pilsner Urquell je nyní v zahraničí přes 20, nejvíce na Slovensku, v Rakousku a ve Velké Británii. V tamních osmi tankovnách se v prosinci vypilo stejné množství piva Pilsner Urquell jako v 232 britských hospodách, kde ho čepují ze sudů, uvedl Berka. K úspěšné propagaci ležáku využil Prazdroj také světovou výstavu EXPO 2015 v Miláně, kde se ležák čepoval v České hospodě.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.05.2017 15:024.978/4.978