Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Budějovický Budvar uvedl na trh novinku - právě stočený ležák

Publikováno:před rokemZdroj:Regionální novinyBudvar

Budějovický Budvar právě rozšířil sortiment o velmi zajímavou a netradiční novinku. Je určena pro zákazníky, kteří vyhledávají lokální čerstvé potraviny. Nový produkt se bude prodávat pod označením PRÁVĚ STOČENÝ LEŽÁK v láhvích o objemu 0,5 litru. Jedná se o nepasterovaný světlý ležák Budweiser Budvar B:ORIGINAL, přičemž láhve tohoto piva se odebírají z linky hned za plničem a neprocházejí pasterizací ani etiketováním. Láhev je ručně označena atypickou visačkou a velmi rychle dopravena do obchodu. Z důvodů nároků na rychlost dodávky se bude PRÁVĚ STOČENÝ LEŽÁK prodávat pouze v Českých Budějovicích. Trvanlivost při skladování v temnu a při teplotě pod 10 stupňů Celsia je 10 dnů.

"Cesta piva od naplnění láhve v pivovaru do obchodu, a poté na stůl spotřebitele, je významně zkrácena a zrychlena. Přepravní časy díky samostatnému rozvozu trvají jen několik minut. Senzorické vlastnosti takového piva jsou shodné s pivem, které můžeme ochutnat jen přímo v pivovaru," říká Adam Brož, sládek Budějovického Budvaru.

Novinku přivítají především zákazníci, kteří vyhledávají lokální čerstvé potraviny ve specializovaných prodejnách, lahůdkářstvích, farmářských obchodech a podobně. V prodejnách musí být navíc zaručeno uchování v chladničce a za tmy.

"Právě stočený ležák se musí v prodejně i po nákupu uchovávat ve tmě při teplotě nepřesahující 10oC. Již několik hodin zářivkového osvětlení v prodejní vitríně nebo slunečního světla by porušilo jeho unikátní čerstvou chuť. Udržitelnost jeho jedinečných vlastností je při splnění požadovaných podmínek deset dnů," dodává Adam Brož.

Kvůli rychlosti a nárokům na logistiku bude PRÁVĚ STOČENÝ LEŽÁK dodáván pouze do vybraných obchodů na území města České Budějovice. "Ne každý má to štěstí, že v jeho městě už přes 120 let vaří své pivo světově známý pivovar. Chceme se všemi Budějčáky tuto výsadu naplno sdílet a nabídnout jim exkluzivní produkt, který nelze koupit mimo území města," uzavírá Adam Brož.

Rozvoz bude zajišťovat speciální vozidlo, které zajede až k těm správným dveřím. Na území města ho budete potkávat minimálně 2 x týdně - zásobování prodejen bude probíhat totiž vždy v úterý a v pátek. Doporučená prodejní cena bude 25,- Kč za láhev 0,5 l.

Aktuální přehled prodejních míst je k dispozici na www.budvar.cz/prave-stocene .

Češi pijí pivo už spíš doma. Pivovary je do hospod vábí na sport

Publikováno:před rokemZdroj:Blesk.cz

Zatímco v roce 2009 se většina piv vypila v restauracích, barech a hospodách, momentálně 6 z 10 „padne“ doma u televize nebo při letním grilování. Podle Hospodářských novin je to problém hlavně kvůli marži. Na točeném pivě zpravidla dosahuje 50 procent. U lahve koupené v obchodě jde o 10 až 20 procent. Pivovary v podpoře hospodské kultury tak chtějí hospodským pomoci například s evidencí tržeb nebo slevou na sport O2 TV.

„Hospody se díky pivovarům dnes navíc poměrně snadno dostanou ke všem možným technologiím pro čepování, včetně třeba pivních tanků. Samozřejmostí je bezplatný technický servis, školení personálu. Na oplátku jsou ale odhodláni dát vám své logo všude, kam se jen dá,“ uvedl pro Hospodářské noviny spolumajitel pivnic Lokál Lukáš Svoboda.

Navíc teď, kdy hospodští čelí řadě opatření, jako je například zákaz kouření, elektronická evidence tržeb nebo vyšší zdanění hazardu, které jim jejich podnikání mají ztížit, se pivovary pouštějí do nevídaných forem jejich podpory.

Například Plzeňský prazdroj se snaží společně s hospodskými vymýšlet, vyrábět a dodávat speciální várky piv, které v obchodě lidé nekoupí, nebo restauracím nabízí spolupráci na přípravě kartiček s menu.

Tisícům provozovnám, které čepují jejich pivo, nabídne i řešení celého systému EET a příslušný software od americké společnosti NCR, který hodlá využívat i ve svých značkových provozovnách. Díky množstevní slevě jim tak bude vyjednat výhodnější podmínky plateb za tento systém, na kterém ve výsledku budou moci ušetřit až tisíce měsíčně.

Během sportovního utkání se vypije zhruba tisíc piv

Staropramen zase sází na sport. Podnikům nabízí spolu s O2 výhodnější nájem příjmu televize O2 TV. Pivovar jim zadotuje set-top-box a hospody pak budou moci vysílat atraktivní zápasy domácí ligy, Premier League či Ligy mistrů nebo velkých tenisových turnajů.

Projekt Sportovní kino využívá už tisícovka hospod. „Během jednoho sportovního utkání se vytočí zhruba 150 tisíc piv, což je zhruba o desetinu více, než by bylo běžné,“ vysvětluje vedoucí tohoto projektu u Staropramenu Martin Novák.

Manažeři jedničky domácího trhu Prazdroje ale přiznávají, že není reálné, aby podíl vypitého piva v hospodách rostl. Jde jim alespoň o zachování současného stavu. Podobně to vidí i Staropramen.

„Změnil se životní styl lidí. Před pěti lety pak odchod z hospod urychlily ještě dopady ekonomické krize,“ upřesňuje mluvčí Pavel Barvík. Stejně je trh prodeje v restauracích a v obchodech rozložený téměř v celé Evropě.

PIVNÍ SOMELIÉR: Vícesupňový březňák. Co nás čeká na pípách o Velikonocích

Publikováno:před rokemZdroj:Lidovky.czAutor:Robert DemeterVelké Březno

Pomalu končí zima, která vlastně ani moc tuhá nebyla, a na pípách se pomalinku objevují první jarní novinky. K nim patří mimo jiné třeba takzvaný märzen, neboli březňák. Dáme si tedy dnes lehce vzdělávací článek a märzen si představíme.

Březňák je jantarové, spodně kvašené, vícestupňové pivo, někdy i s přídavkem nakuřovaného sladu. Jeho název je odvozen, jak ostatně sám napovídá, z měsíce března, který byl před nastupujícím teplým obdobím posledním možným měsícem k uvaření piva. V teplých měsících totiž docházelo k jeho znehodnocení. K výrobě březňáků se vždy používalo větší množství chmele než je standardní. Jeho vyšší stupňovitost napomáhala druhotnému kvašení a zabraňovala rozšíření kvasnicové nákazy.

U nás se dle první zmínky březňák vaří od roku 1471. V pozdějších dobách se toto pivo vařilo jako doplnění kapacity pivovaru pro nejslabší období a bylo určeno ke konzumaci v létě a na podzim, kdy pivovary nestíhaly vyrábět. V současnosti se pivo märzen vaří po celý rok, jenom v Německu si zachovalo svou tradici. Němci ho dle klasické receptury uvaří na jaře a nabízí na podzim. Takže u nás si ho můžete dát nyní a na podzim si na něj zajeďte do Německa.

K dobrému březňáku bych doporučil škvarkovou pomazánku, na plátky nakrájený pečený bůček s křenem a hořčicí, nebo křupavou kachnu s velikonoční nádivkou. Je to ostatně jarní pivo, k velikonočnímu pohoštění s přáteli tudíž jako dělané.

A ještě jedna zajímavost na závěr. U nás v Čechách je pivo typu březňák známé především díky pivovaru z Velkého Března. Všichni určitě znáte jeho tvář, kterým je už od roku 1906 přednosta železniční stanice pan Cibich. Říká se, že se tváří piva stal za doživotní rentu třicet piv týdně. To je myslím výhodný obchod.

Po deseti letech zemřel, ale tváří zůstal dál. Lépe řečeno, zůstal jí až do okupace roku 1938, kdy ho vystřídal mladík árijského vzhledu. Později se ukázalo, že manželka přednosty pocházela z významné pražské židovské rodiny a proto jeho tvář pivo zřejmě reprezentovat nesměla. Problém s Cibichem měli i komunisté, těm zase vadila podoba s Leninem. Bodrý pan Cibich se tudíž na etikety pivovaru vrátil až v roce 1989.

Slavnosti piva Tábor 2016 startují v hotelu Palcát již zítra – 23. března

Publikováno:před rokemZdroj:Tábor dnes

Pro všechny příznivce pěnivého moku začíná odpočítávání hodin a minut. Ano, Pivní slavnosti Tábor 2016 doslova klepou na dveře hotelu Palcát. Organizační štáb v čele s Michalem Marešem a předsedou spolku Pivní slavnosti Tábor senátorem Pavlem Eybertem finišuje. Pivovarům, hostům a návštěvníkům se poprvé slavnosti otevřou ve středu 23. března 2016 a potrvají do soboty 26. března. Konají se pod záštitou ministra Mládka, jihočeského hejtmana Zimoly a poslanců Zahradníka a Maxové. Všichni přislíbili účast na slavnostním zahájení.

Ochutnat budeme moci desítky vzorků produkce našich i zahraničních pivovarů, z nichž účast jich přislíbila více než třicítka. Jen namátkou z evropské provenience: Nevšedním zážitkem budou určitě například skvělá belgická piva společnosti Belgian Beer Import. Ochutnáme i klasiku britských pubů Fullers z Londýna. Zajímavostí se pak stane polský Reden.

Samozřejmě středem zájmu budou pravděpodobně piva českých pivovarů. A to jak velkých, menších, tak i rodinných pivovarů. Výběr je skutečně bohatý. Od produkce Regentu, přes pivovary ze Znojma, Slavkova, Zvíkova, Děčína, Frýdlantu až po ty na Táborsku méně známé. K těm se řadí třeba Bravůr z Loučné nad Desnou, Kozlíček Dubenky či Olivův pivovar z Dolních Břežan. Bude zastoupena i mekka pivovarnictví – Plzeň. A to pivovarem Raven. Určitě si tradičně pochutnáme i na produkci nám nejbližších pivovarů – Lipan Dražíč a Chotovinského minipivovaru.

Letošní pivní svátek má kromě hlavní scény nově „detašované pracoviště“ v Recycle Music Baru. Kromě pivní nabídky zde budeme moci ochutnat také speciální jablečný Johannes Cyder. Vyrábí se z čerstvě lisovaných českých jablek, obsah alkoholu činí 6,40 %. Nový ročník, který zrovna zraje, bude mít 8% alc.

To však je jen malá ochutnávka. Většina pivovarů přijíždí do Tábora s více vzorky své produkce, takže se máme na co těšit. A hlavně co degustovat. Mimochodem, piva dodaná do soutěže o Zlatý pivní pohár budou hodnotit tentokrát přímo návštěvníci Pivních slavností Tábor 2016. Určitě soutěž nepodceňte. Pro vylosované účastníky jsou od sponzorů připraveny zajímavé ceny. Společnost CB Auto například dodá na víkend některý ze svých vozů s plnou nádrží, ale cen je připraveno mnohem více.

A nezapomínejme ani na dobrou zábavu. K ní přispěje nejen vyhlášená kuchyně hotelu Palcát a její pivní speciality, ale také množství soutěží a zábavných akcí. Hlavním tahákem kulturní části je program, který bude opravdu super. Dramaturgie slavností se letos poněkud mění a zejména kulturní program doznává změn. Uvidíte a uslyšíte především přední české kapely z oblasti, popu, beatu a rocku. Změnu jistě ocení zejména mladší a střední generace.

Jen velmi stručně: Ve středu 23. března odstartuje degustace piv rocková legenda Radim Hladík se skupinou Blue Efect. Ve čtvrtek je hlavní hvězdou programu skupina Roxette Revival, která návštěníky naladí do atmosféry hitovek 70. – 90. let. Koncert k 35. výročí kapely Keks je na programu v pátek 23. dubna. Čtyřdenní maraton Pivních slavností zakončí oblíbená šestičlenná slovenská skupina No Name. V průběhu jednotlivých dní slavností organizátoři samozřejmě nezapomněli ani na dechovku, harmonikáře (ve středu), dále taneční exhibice či zábavná vystoupení.Ve středu a pátek zavítají na slavnosti i populární táborští Pouličníci. Novinkou je fotokoutek, kde se každý může vyfotit s pivními rekvizitami. Online pak fotografii dostane na mail, nebo si ji nechá na místě vytisknout. Stejně, jako třeba na mnichovském October Festu.

Spolek Slavnosti Piva Tábor děkuje všem, kteří se na přípravě letošního festivalu podíleli. Zejména pak sponzorům. Generálním partnerem Slavností piva 2016 je město Tábor, hlavními partnery pak Kovosvit, Teplárna Tábor, Profi FP, MM reality a makleřská společnost Steiner a Makovec, partnery pak Commet, AZ bydlení, Agentura MARPHI, CB AUTO, Rock Rádio a Kulturně.com .

Vstupenky na pivní slavnosti rychle ubývají. Pokud je ještě nemáte, pak příliš dlouho neváhejte. Vstupenky na jednotlivé dny nakupujte on-line na www.ticketstream.cz/booker/pivni_slavnosti/ , nebo na prodejních místech TicketStream. V Táboře to jsou (Recepce hotelu Palcát, CK Čedok, CK FiroTour, Café Budík).

Velikonoční požehnaná várka Pilsner Urquell dorazí k papeži i do českých hospod

Publikováno:před rokemZdroj:Kafe.czPrazdroj

Nedávno bylo do Vatikánu slavnostně vypraveno 2 016 lahví požehnané várky piva Pilsner Urquell. Plzeňský pivovar tak již pošesté obohatí a podpoří atmosféru oficiálních velikonočních oslav v srdci Říma. Společně s pivní várkou putují do Vatikánu i pivní soudek ručně vyrobený plzeňskými bednáři a list milosrdenství, kterým Plzeňský Prazdroj vyjadřuje podporu papežem vyhlášenému Roku milosrdenství.

Letos poprvé starší obchodní sládek Václav Berka narazí sud požehnaného piva i v Českém poutním domě Velehrad v Římě, za přítomnosti zástupců české ambasády, Svatého stolce a členů diplomatického sboru. Na plzeňské pivo z požehnané várky se mohou v období Velikonoc těšit i návštěvníci českých hospod, a to v jeho nefiltrované podobě.

K příležitosti velikonočních svátků připravili plzeňští sládci požehnanou várku piva Pilsner Urquell, která dnes opustila Plzeň a vydala se na svou cestu do srdce Říma, Vatikánu. Velikonoční várka byla uvařena již v únoru, kdy její suroviny tradičně požehnal plzeňský biskup František Radkovský, a následně po dobu 5 týdnů zrála, aby dosáhla té nejlepší chuti. Plzeňští sládci pak hotové pivo stočili symbolicky do 2 016 třetinkových lahví a společně s varním listem, speciálním dárkem pro papeže a listem milosrdenství, se pivo slavnostně vydalo na svou 1 300 kilometrů dlouhou cestu.

I letos je „vatikánský“ dárek originálem. „Rozhodli jsme se ukázat skvělou práci a tradiční řemeslo našich šikovných bednářů, a proto posíláme kromě tradiční láhve i dubový soudek naplněný nefiltrovaným pivem Pilsner Urquell,“ říká Lukáš Novotný, manažer značky.

Pilsner Urquell z požehnané várky předá 30. března při generální audienci papeži Františkovi sládek Václav Berka. „Pro Pilsner Urquell jsou tradice důležitou podstatou, a proto jsem rád, že můžeme být součástí oficiálních velikonočních oslav ve Vatikánu již šestým rokem. Podařilo se nám oživit zapomenutou tradici, která vznikla před více než 100 lety, když si tehdejší papež Lev XIII. nechal na doporučení svých lékařů dovézt plzeňské pivo, které si oblíbil natolik, že jej začal konzumovat pravidelně,“ říká Berka. Papež František vyhlásil rok 2016 rokem milosrdenství, proto Václav Berka předá i List milosrdenství, kterým Plzeňský Prazdroj vyjádřil podporu papeži ve snaze rozšířit dobré a milosrdné skutky.

Audiencí u papeže však program českého piva v Itálii nekončí. V podvečer téhož dne narazí Václav Berka sud piva Pilsner Urquell za přítomnosti zástupců diplomatického sboru sídlících v Římě, symbolicky v nově zrekonstruovaném Českém poutním domě Velehrad, který zakoupil v roce 1960 pro české poutníky plzeňský rodák kardinál Josef Beran za pomoci papeže Pavla VI.

Během velikonočních svátků nepřijdou zkrátka ani štamgasti v českých hospodách. Část velikonoční požehnané várky v nefiltrované podobě podpoří sváteční atmosféru i v našich hospodách. Sváteční pivo se začne podávat ve vybraných hospodách od 14. března. Více informací zájemci naleznou na stránkách www.pilsner-urquell.cz.

Česko nevyváží jen pivo, ale celé pivovary a také sládky

Publikováno:před rokemZdroj:Ekonomický deníkAutor:Jiří Reichl

České pivo jako business není jen o exportu českého piva do zahraničí, případně jeho licenční výrobě v cizině, ale je to také segment průmyslové výroby. Několik podniků z České republiky staví minipivovary a malé pivovary na klíč u zahraničních zákazníků.

Navíc dodávají nejen technologie, ale i sládky, kteří pak místní učí, jak na nové technologii uvařit to správné pivo. Zhruba šestice českých a moravských firem vzájemně spolupracuje na kompletaci pivovarů na klíč. Jedna z nich, Czech Brew Masters pak celý projekt zajišťuje po projektantské stránce a navíc dodává i klíčové muže celé výroby procesu – sládky. „Dá se říct, že sládkovství bylo a stále je toulavým povolání. Zámečníka, nebo automechanika můžete dělat téměř všude, ale dobré pivo můžete vařit jen tam, kde jsou technologie, tedy v pivovaru a těch zase tak moc není,“ říká zakladatel společnosti Jindřich Chejn .

Když firma dodá pivovar, samozřejmě ho na místě kompletuje. Po dokončení technologických prací pak nastupuje sládek, který má za úkol ukázat, jak na dodaném zařízení pivo vyrobit, odladit případné mouchy a zaučit místní personál. „Také samozřejmě víme, že při spuštění se rádi pochlubí majitelé, vezmou své známé, obchodní partnery, často se zajímají místní média atd. Na to vše je tam místní sládek a ten náš v pozadí pracuje a stará se o to, aby byl výstup co nejlepší. To většinou trvá tak tři měsíce,“ vysvětluje… . Obzvlášť žádaná je tato praxe v cizině, zejména v Rusku, protože pro místní je zajímavé vidět pracovat cizince a navíc zejména v Rusku a Polsku skoro neexistují vyučení pivovarníci. „Vesměs to jsou přeučení mechanici, nebo lidé jiných profesí. Například v celém Polsku není jediná škola, která by připravovala sládky.“

Pro jím spoluvlastněnou společnost pracuje cca 12 sládků. „Nyní máme sládky v Chabarovsku, v Moskvě, dva v Charkově, jeden bude ve Zlatonoši pod Kyjevem, jednáme o Angole, jeden sládek se vrátil z Etiopie,“ vypočítává s tím, že jeho lidé do pivovarů, které firma dodávala, nebo se na jejich rozjezdu podílela, se vrací a dělají kvartální audity kvality piva. „Například teď je aktuální Bělorusko,“ dodává. Čechoslováci v minulosti zakládali pivovary po celém světě, asi neexistuje kontinent, kde by se nedala najít česká stopa. Například i v jihovýchodní Asii je lze najít. V Manile, hlavním městě Filipín funguje pivovar Praha, který vaří stejnojmenné pivo. Sládci jsou ceněnými odborníky a podle toho jsou také v zahraniční placeni, standardním platem jsou 3,5-4 tisíce Euro plus výdaje na byt, letenku atd. Ve velkých pivovarech si sládci mohou vydělat i 10.000e. „Osvícený provozovatel nebo majitel si spočítá, že ty peníze se mu vrátí, pokud bude mít kvalitního sládka, který uvaří kvalitní pivo a jeho kvalitu bude držet. Sládků je málo i u nás a proto se začínají objevovat leckdy neuvěřitelné nabídky. Nedávno mne oslovil jeden tuzemský minipivovarl, abych mu sehnal sládka a nabídka zněla na 80.000 Kč/měs,“ přibližuje.

Na Rusko obecně rád vzpomíná, jelikož tam jako sládek strávil osm let. Byl například dva roky v Jekatěrinburgu, v pivovaru Patra. Vybavení pivovaru dodávaly v 80.letech 20.století ZVU a po privatizaci zůstal v rukou státu. „Najali si mne na zlepšení kvality, ale jak jsem záhy zjistil, to nešlo. Měli totiž špatně udělaný systém potrubí, takže se nedalo pořádně vyčistit a tím pádem, i když do výroby kupovali super drahý německý slad za 500 dolarů na tunu, tak to pivo nestálo za nic. Když jsem chtěl vyměnit trubky, tak na to nebyly peníze. Rozhodl jsem tedy, že budeme kupovat levnější ruský slad za 200 dolarů za tunu. Tím jsme snížili náklady o cca 2 000 000 dolarů a za rok jsme ušetřili mj. na nové trubky. Teprve potom jsme mohli zlepšit i kvalitu a výrazně jsme zlepšili chuť piva.“ dodává s tím, že to je přesně cílem jejich práce i při projektování pivovarů.

České komponenty se zahraničními díly
Za všechno hovoří historka z Ukrajiny, kdy si je na doporučení známého zavolal podnikatel, který si koupil minipivovar a nefungoval mu. Na místě jsme zjistili, že i když mu dodavatel/překupník tvrdil, že je to stoprocentní ukrajinský pivovar, tak to byla levná napodobenina z Číny. „Čili jsme vyházeli některé komponenty, koupili kvalitní německé motory, české klapky a pivovar zprovoznili. On si spočítal, že ho tahle operace vyšla dráž, než kdyby to koupil rovnou od nás a za pár let si druhý pivovar nechal postavit od nás.“

Na technologických dodávkách spolupracuje Czech Brewmasters s.r.o. se šesti firmami, které se nespecializují jen na výrobu pro pivovary, ale například ti, co dělají chlazení, dělají i pro mlékárenský průmysl. Nejprodávanější je tzv. minipivovar s kapacitou 1000hl, který je typický pro restaurace s minipivovarem. Na trh dodávají i pivovary vyšší kapacitou a to do 10 tisíc hl výstavu za rok. „Čerpadla používáme Německá, klapky někdy české, někdy švédské. Pokud je klientův sládek ze zahraniční zvyklý na nějakou konkrétní armaturu, tak to uděláme z té, na kterou je zvyklý“ vysvětluje …. proč nepoužívají čistě české součástky. „Víme, že některé věci jsou kvalitnější zahraničí a nevyplatí se na nich šetřit, nebo si všechno vyrábět na koleně, když to někdo má v super kvalitě za rozumné peníze. Pro někoho je kompletační součástkou plech, ze kterého všechno udělá, pro nás je to hotový tank, nebo jiná součást pivovaru.“ Konečná kompletace probíhá v České republice. Sestavené pivovary se naskládají do dvou až tří kontejnerů a přepraví se na místo. Na Ukrajinu, či do Ruska obvykle po silnici. „Zákazníci si najímají jejich speditérské firmy, které jsou výrazně levnější, než naše. Například transport do Novosibirsku stál klienta asi 5 tisíc euro.“ Cena pivovaru není zanedbatelná. Nejlevnější čínské kopie stojí cca 80.000 USD až po německé designové pivovary za 500 000eur. Ty kvalitní z českých dílen vyjdou zhruba na 250 – 350 000 tisíc eur. Jenže to zdaleka není finální investice. Zájemce o minipivovar, či pivovar musí počítat také se stavebními úpravami, investicí do dalších souvisejícíh technologií, nábytku a dalšího vybavení. Chejn odhaduje, že celkově může minipivovar přijít až na 25-30 milionů korun.

V Česku se zakázkovou výrobou zabývá asi třicet firem, těch kvalitních je podle Chejna asi pět. „Naší velkou výhodou je, že jsme pracovali ve velkých pivovarech. Já jsem začínal ve Zlatopramenu jako sládek, pak jsem řešil licenční výrobu piva v zahraničí a tak jsem se dostal i do pivovarů, které mají takovou kapacitu, jako Plzeň a Gambrinus dohromady,“ říká…. V těchto velkých provozech se mimo jiné naučili pracovat s energiemi, rekuperací tepla, úsporami energií atd. a ty nyní aplikují do malých provozů. Jako první například zavedli pro malé pivovary dotykové ovladače, hlášení chyb sms zprávami apod. Firma se dosud podílela na cca 70 realizacích pivovarů v zahraničí, a má 2 vlastní pivovary. První minipivovar v Česku postavili v Ústí nad Labem pro bývalého sládka Zlatopramenu Jaroslava Rottenborna, dále se se podíleli na výstavbě např. pivovaru v Chotěboři, rekonstrukci pivovaru v Dalešicích,Na Kopečku ve Svitavách a řada dalších. Spoluvlastní kunratický pivovar Muflon. Obrat firmy prozatím každoročně stoupá, v posledním roce 50 byl milionů korun.

Nejlepší ležák dělá Modrava!

Publikováno:před rokemZdroj:Sušice.euModrava

Jarní cena českých sládků je degustační soutěž, v níž se stále častěji objevují netradiční speciály minipivovarů. A ty jsou poslední dobou velmi vyhledávaným artiklem. Potvrdil to i letošní ročník, z něhož jako vítězný minipivovar vyšel Holendr z Valašského Meziříčí a nejlepší ležák je z Modravy!

Velkého úspěchu se dočkal v soutěži minipivovarů pivovar Holendr z Valašského Meziříčí, jemuž se v hodnocených kategoriích umístily hned čtyři vzorky. Světlý speciál Holendr 14 vyhrál kategorii světlých speciálů a třináctka se v téže kategorii navíc umístila třetí. Světlý ležák skončil ve své kategorii na třetí příčce a světlá výčepní desítka byla vyhodnocena mezi světlými výčepními jako druhá nejlepší.



Nejlepším světlým ležákem byl vyhodnocený Lyer 11 z pivovaru Modrava, druhá skončila Brněnská 12 od Brněnské pivovarnické společnosti a třetí právě již zmiňovaný Holendr 11.



„Mám za to, že základem kvality našeho piva je neskutečně kvalitní voda, ze které naše pivo připravujeme. A opomenout rozhodně nemůžu osobu našeho pana sládka Jaroslava Kouby. Jeho světlý ležák získal již hlavní bronzovou cenu na soutěži Zlatá pivní pečeť a jeho nefiltrovaná dvanáctka skončila stříbrná. Beru to tedy jako další důkaz jeho kvalit,” řekl pro Novinky Radovan Lyer ze šumavského pivovaru Modrava.

Vývoz českého piva do Číny se loni znovu zdvojnásobil

Publikováno:před rokemZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Vývoz českého piva do Číny se loni znovu dvojnásobil, Češi tam loni vyvezli přes 40.000 hektolitrů piva. Předloni vývoz činil 22.688 hektolitrů. Vyplývá to z dat celní správy. Vývoz piva do Číny se zdvojnásobil i předloni, pro Česko ale stále jde o okrajový trh. Do zemí EU loni Česko vyvezlo 3,5 milionu hektolitrů, mimo unii 592.500 hektolitrů piva.

České firmy objemy vývozu do Číny zveřejňovat nechtějí. Například Budvar uvedl, že pivo do Číny vozí od roku 2008. "V loňském roce jsme v Číně meziročně zvýšili objem prodeje o třetinu," uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec. "Naše pivo je v Číně drahé - půllitr točeného Budvaru se v restauraci pohybuje v přepočtu okolo 225 korun, třetinková láhev se v baru prodává za přibližně 170 korun, přičemž stejnou láhev můžete v maloobchodních řetězcích zakoupit za cenu od 37 korun a třetinku tmavého ležáku za zhruba 60 korun," řekl. Podle něj se dají čínská domácí piva koupit za méně než polovinu těchto cen. Tamní piva ale mají slad z ječmene částečně nahrazený například rýží, mívají také nižší obsah alkoholu.

Do Číny vyváží i Plzeňský Prazdroj. Číňané si mohou koupit půllitrovou plechovku Pilsner Urquell za 25 juanů, v přepočtu zhruba 95 korun. "Patří sice mezi dražší dovozová piva, ale je předpoklad, že jeho popularita v této zemi dále poroste," řekl za Prazdroj Vladimír Jurina.

Podle Samce odborníci čekají, že se poptávka po dovozovém pivu v Číně bude zvětšovat. "Hlavní příčiny jsou dvě: jednak zvyšování kupní síly obyvatelstva, jednak rostoucí znalost evropských značek piva, které Číňané poznávají při turistice nebo obchodních cestách," uvedl.

Na turistické návštěvy se připravuje i Prazdroj, který během loňského roku navštívilo 15.000 Číňanů. Firma čeká zvýšený počet návštěvníků z Číny v pivovaru ve Velkých Popovicích, který získal čínský certifikát kvality služeb.

S exportem do Číny se pojí i několik zajímavostí. Například Budvar si musel vymyslet čínský ekvivalent názvu svého piva, protože většina tamních obyvatel latinku číst nedokáže. Jihočeská značka se tak čte "Bai De Fu", což podle Samce znamená "Mít mnoho štěstí" nebo "Všichni mají mnoho štěstí".

Vývoz českého piva do Číny stále roste, loni se znovu zdvojnásobil

Publikováno:před rokemZdroj:E15.czAutor:ČTK

Vývoz českého piva do Číny se znovu dvojnásobil, za loňský rok činil přes 40 000 hektolitrů oproti 22 688 z roku předchozího. Vyplývá to z dat celní správy. Vývoz piva do Číny se zdvojnásobil i předloni, pro Česko ale jde stále o okrajový trh. Do zemí EU loni Česko vyvezlo 3,5 milionu hektolitrů, mimo unii 592 500 hektolitrů piva.

České firmy objemy vývozu do Číny zveřejňovat nechtějí. Například Budvar uvedl, že pivo do Číny vozí od roku 2008. „V loňském roce jsme v Číně meziročně zvýšili objem prodeje o třetinu,“ uvedl mluvčí Budvaru Petr Samec.

České pivo je v Číně drahé
„Naše pivo je v Číně drahé - půllitr točeného Budvaru se v restauraci pohybuje v přepočtu okolo 225 korun, třetinková láhev se v baru prodává za přibližně 170 korun, přičemž stejnou láhev můžete v maloobchodních řetězcích zakoupit za cenu od 37 korun a třetinku tmavého ležáku za zhruba 60 korun,“ dodal Samec. Podle něj se dají čínská domácí piva koupit za méně než polovinu těchto cen. Tamní piva ale mají slad z ječmene částečně nahrazený například rýží, mívají také nižší obsah alkoholu.

Do Číny vyváží i Plzeňský Prazdroj. Číňané si mohou koupit půllitrovou plechovku Pilsner Urquell za 25 juanů (asi 95 korun). „Patří sice mezi dražší dovozová piva, ale je předpoklad, že jeho popularita v této zemi dále poroste,“ řekl manažer značky Vladimír Jurina.

Podle Samce odborníci čekají, že se poptávka po dovozovém pivu v Číně bude zvětšovat. „Hlavní příčiny jsou dvě: jednak zvyšování kupní síly obyvatelstva, jednak rostoucí znalost evropských značek piva, které Číňané poznávají při turistice nebo obchodních cestách,“ uvedl.

Čínští turisté v českých pivovarech
Na turistické návštěvy se připravuje i Prazdroj, který během loňského roku navštívilo 15 tisíc Číňanů. Firma čeká zvýšený počet návštěvníků z Číny v pivovaru ve Velkých Popovicích, který získal čínský certifikát kvality služeb.

S exportem do Číny se pojí i několik zajímavostí. Například Budvar si musel vymyslet čínský ekvivalent názvu svého piva, protože většina tamních obyvatel latinku číst nedokáže. Jihočeská značka se tak čte „Bai De Fu“, což podle Samce znamená „Mít mnoho štěstí“ nebo „Všichni mají mnoho štěstí“.

Nová pivovarská linka v Nymburce naplní 
15 tisíc plechovek za hodinu

Publikováno:před rokemZdroj:Nymburský deníkAutor:Miroslav JilemnickýPostřižinský

Nymburský pivovar investoval do nového zařízení 60 milionů korun. Zrekonstruovali i stáčírnu sudů.

Největší investice v nymburském pivovaru od sametové revoluce. To je instalace a spuštění nové stáčecí linky na plechovky. Ta dokáže naplnit 13 až 15 tisíc plechovek za hodinu. Zároveň v pivovaru zrekonstruovali i stáčecí linku na sudy.

Podle ředitele pivovaru Pavla Benáka se jedná o největší investici za posledních 30 let. Nová stáčecí linka přišla na 60 milionů korun. Dokáže stáčet do třetinkových 
i půllitrových plechovek. „Náš pivovar se tak zařadil mezi šest pivovarů v Česku, které mají podobnou linku přímo v závodě," uvedl ředitel Pavel Benák.

Dvě třetiny nákladů na novou linku pivovar zaplatil 
z vlastních zdrojů a úvěrů. Zbylou třetinu tvoří peníze získané z Evropské unie.

Spuštěním nové linky na stáčení plechovek tak vedení pivovaru potvrdilo svůj dlouhodobě odmítavý postoj ke stáčení Postřižinského piva do pet lahví. To i nadále vedení firmy rezolutně odmítá. „Lahve i plechovky jsou vizuálně a logisticky přijatelnější," trvá na svém ředitel.

Prázdné plechovky s potiskem připravené na stáčení pivovar dováží z Rakouska. „Do plechovek začínáme stáčet čtyři druhy vlastních piv. Výčepní, ležák, nealkoholický Střízlík a tmavý ležák. Zároveň fungujeme jako služba pro výrobce nápojů, kteří takové zařízení nemají," řekl marketingový manažer Jan Benák. Podle jeho slov mají linku na stáčení do plechovek kromě Nymburka zatím pouze v Plzni, Praze, Českých Budějovicích, Krušovicích 
a Přerově.

V rámci změn přímo v areálu pivovaru se letos nejedná o ojedinělou akci. V jiné části letos dokončují rozšíření kapacity ležáckých tanků přibližně o 3 tisíce hektolitrů.

Nymburský pivovar už několik let jede téměř na maximální možnou kapacitu a roční výstav piva se v poslední době pravidelně pohybuje kolem 150 tisíc hektolitrů za rok. Přibližně pětina produkce míří na zahraniční trhy. Postřižinské pivo je v současné době možné ochutnat asi ve 20 zemích světa.

NYMBURSKÝ PIVOVAR V ČÍSLECH
Založen byl v roce 1895, od té doby je nepřetržitě v provozu

Jde o střední pivovar s ročním výstavem zhruba 150 tisíc hektolitrů.

Asi 20% produkce míří do zahraničí

Postřižinské pivo se dá momentálně ochutnat přibližně ve 20 zemích světa

Obrat firmy činí cca 150 milionů korun ročně. Podle ředitele Pavla Benáka nebyla firma nikdy ve ztrátě

Nyní má v nabídce 13 druhů piv. Včetně nealkoholického Střízlíka nebo čokoládového speciálu

Pivovar zaměstnává něco málo pod 100 lidí

V posledních letech si vozí poháry a medaile za vynikající chuť a kvalitu. Naposledy to byly čtyři medaile z mezinárodní soutěže Zlatá pečeť konané v Českých Budějovicích

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.05.2017 15:024.978/4.978