Historie a současnost Pivovaru Radegast

V Nošovicích vaří sládci pivo Radegastu už více než 40 let. Za tu dobu se toho hodně změnilo a pivovar prošel několika etapami modernizace. Nezměnila se ale receptura ani postup vaření piva Radegast, a tak zůstává stejná i jeho chuť, výrazná hořkost a správný říz.

● 1966 Položení základního kamene pivovaruRadegast
V 60. letech bylo rozhodnuto najít na severní Moravě vhodnou lokalitu pro výstavbu moderního pivovaru s velkou kapacitou soustředěnou na jediném místě. Po pečlivém vyhodnocení byla vybrána obec Nošovice. Základní kámen pivovaru byl položen roku 7. července 1966.

● 1970 Uvaření první várky pivaRadegast
První várka piva se rodí 3. prosince 1970. Rok poté dostává pivo jméno podle staroslovanského boha slunce, ohně a pohostinnosti Radegasta.

● 1988 Překročení hranice 1 mil. hl. piva uvařeného za rokRadegast
Radegast investuje do nejmodernější techniky a jako první z domácích pivovarů zavádí cylindrokónické kvasné tanky. Objem každého z 18 tanků je 2 000 hl. Roční výstav překračuje magickou hranici milion hektolitrů. Za dalších 10 let jsou to dokonce 2 miliony.

● 1990 Privatizace pivovaru, vznik spol. Pivovar Radegast a.s.Radegast
Do 30. června 1990 byl pivovar Radegast jedním ze závodů podniku Severomoravské pivovary Přerov, 1. července se stal samostatným státním podnikem. Po privatizaci v roce 1991 začíná nošovický Pivovar Radegast, a. s., psát novou, slavnou kapitolu v dějinách českého pivovarnictví.

● 1994 Zprovoznění nové varnypivovar
V roce 1994 byla uvedena do provozu nová varna, jejíž kvalita odpovídá nejvyššímu světovému standardu. V pivovaru byla postavena jedna z prvních filtračních linek se stabilizačním filtrem a linka na stáčení do sudů. Průkopnicky zde přešli z hliníkových sudů na nerezové KEG sudy.

● 1997 Dokončení výstavby cylindrokónických tankůRadegast
V r. 1997 byla dokončena výstavba cylindrokónických tanků, jejímž cílem je navýšení výrobní kapacity pivovaru v úseku hlavního kvašení a dokvašování. Investice umožňuje zvýšení celkové produkce pivovaru na 2,4 mil. hl piva ročně. Pivovar má jednu z nejmodernějších plně automatizovaných linek na stáčení ve střední Evropě s kapacitou 50 tisíc lahví za hodinu. Byla uvedena do provozu v roce 1998.

● 1998 Dosažení mety 2 mil. hl. piva uvařeného za rokRadegast
Zatímco se v roce 1988 v pivovaru vystavilo asi 1 mil. hl piva, v roce 1998 poprvé Radegast ve své historii pokořil dvoumilionovou hranici vystaveného piva. V roce 1999 pak dosáhl tržního podílu na tuzemském trhu téměř 14 % (oproti 7 % z roku 1992).


● 1999 Součást největší české pivovarské skupiny Plzeňský Prazdroj a.s.Radegast
V roce 1999 se pivovar Radegast stal součástí spol. Plzeňský Prazdroj, a.s., která je největší pivovarnickou skupinou v ČR. Radegast tak patří do celosvětové rodiny globální skupiny SABMillerplc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.

● 2010 Otevřeno nové návštěvnické centrum - 1.etapa prohlídkové trasyRadegast
Ke 40. výročí pivovaru nadělil pivovar všem zájemcům o správně hořké pivo nové lákadlo – zbrusu nové Návštěvnické centrum – Radegastovu svatyni. Návštěvnické centrum doplnilo tradiční prohlídky pivovaru. Svým interiérovým řešením vypovídá o tom, že Radegast je pivo pro pravé chlapy, které má 40letou tradici a je pevnou součástí regionu. Důležitou roli hrála i inspirace beskydskou přírodou, která dává pivu Radegast základ v podobě vynikající vody z Morávky. Významnou část interiéru pokrývá expozice o historii piva Radegast. Součástí je také kinosál, ve kterém si návštěvníci prohlédnou filmy. Nechybí ani prodejna s širokou nabídkou předmětů z kolekce Radegast.

● 2012 Dokončena 2.etapa prohlídkové trasy pivovarem RadegastRadegast
Významnou inovací za 1,5 mil. Kč prošla před začátkem turistické sezóny exkurzní trasa pivovarem, jejímž cílem bylo stéle zlepšovat komfort pro návštěvníky a informační hodnotu a zážitek z návštěvy pivovaru. Nově turisté nahlédnou i do ležáckého sklepa, což dříve nebylo možné. A to z místnosti připomínající velký sud, ve kterém nechybí poutavá expozice o vývoji ležáckých sklepů a bednářském umění. V průběhu trasy vznikly nové informační panely představující jednotlivé části výroby piva i pivovarnictví jako oboru. V místech, kam z bezpečnostních důvodů nelze vstoupit, byly nainstalovány velkoplošné obrazovky, na nichž návštěvníci uvidí záběry z provozů. To se týká například sladovny, kde přibylo i názorné schéma výroby sladu. Podobné schéma je nově také v lahvovně, odkud se k výtahu do degustační síně nad pivovarem lidé projdou po novém chodníku. I díky investicím do Návštěvnického centra a trasy se pivovar Radegast stal v roce 2012 součástí projektu Industriální atraktivity v Moravskoslezském kraji, který má Moravskoslezský kraj prezentovat především jako oblast plnou atraktivních technických památek a přilákat návštěvníky z celé České republiky.

● 2014 Nová Ryze Hořká 12 z NošovicRadegast
Sládci z nošovického pivovaru uvařili nové pivo Radegast Ryze Hořká 12. Ta nahradila v portfoliu pivovaru stávající světlý ležák Radegast Premium. Nová Ryze Hořká 12 je plnější a díky použití třech druhů moravského chmele vyniká intenzivnější avšak příjemnou hořkostí i výrazným chmelovým aroma. Jen během prvních třech měsíců od uvedení na trh se nové dvanáctky vytočilo 20 milionů půllitrů.
Zdroj:Stránky Pivovaru Radegast, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Radegast

Kdy:dle rozpisu na stránkách pivovObec:NošoviceZdroj:Pivovar Radegast

TRASA PROHLÍDKY

● NÁVŠTĚVNICKÉ CENTRUM - RADEGASTOVA SVATYNĚ
Prohlídka pivovaru Radegast začíná v Návštěvnickém centru – Radegastově svatyni s interaktivní expozicí. Zde vás seznámíme s historií piva Radegast a jeho propojením s životem v regionu, kultem boha Radegasta a čistou beskydskou přírodou, která dává pivu Radegast základ v podobě vynikající vody z Morávky.

● CYLINDROKÓNICKÉ TANKY
Z Návštěvnického centra vyrazíte na prohlídku vlastní výroby. Nejprve projdete pod obřími cylindrokónickými tanky, v nichž probíhá hlavní kvašení piva Radegast.

● VÝROBA SLADU
Jednu z hlavních surovin – slad – si v pivovaru Radegast vyrábíme sami. Tento proces trvá několik dní, proto vám výrobu sladu představíme v krátkém filmu na velkoplošné obrazovce přímo před budovou sladovny.

● STÁČÍRNA
Následuje zastávka ve stáčírně pivovaru Radegast - v jedné z nejmodernějších, plně automatizovaných linek na stáčení ve střední Evropě s kapacitou 50 tisíc lahví za hodinu. Z provozních důvodů bohužel není možné garantovat, že v době prohlídek budou stáčecí linky plně v provozu. Nicméně na videoprojekci si všechny úseky plnění lahví budete moci detailně prohlédnout.

● LEŽÁCKÉ SKLEPY
Ze speciální místnosti připomínající ležácký sud můžete nahlédnout do ležáckého sklepa, kam přichází tzv. mladé pivo z kvasných cylindrokónických tanků. V ležáckém sklepě pivo dokvašuje a zraje.

● VARNA JAROMÍRA FRANZLA
Další kroky vás zavedou do varny – samého srdce pivovaru, kde se pivo Radegast vaří. Tady uvidíte pivovarské pstruhy dohlížející na to, že voda z Morávky má výbornou kvalitu. Právě beskydská voda je totiž klíčovou surovinou pro vaření Radegastu, společně s žateckým chmelem z Tršicka a sladem z vlastní sladovny.


PRAKTICKÉ INFORMACE:
●Délka prohlídky: 120 min.
●Kapacita ve skupině: min. 10 osob, maximálně 40 osob
●Prohlídku pivovaru Radegast lze absolvovat pouze s průvodcem v českém, anglickém, německém nebo polském jazyce.
●Náročnost prohlídky je střední – nutno zdolat schody.
●Prohlídka zahrnuje ochutnávku správně hořkého piva Radegast nebo nealkoholického piva Birell dle volby návštěvníka. Ochutnávka je podávána pouze starším 18 let.
●Návštěvní řád
●Vzhledem k tomu, že se jedná o potravinářský průmysl, případné zastavení provozu z důvodů sanitací je běžnou součástí našeho provozu.

PRAVIDLA NÁVŠTĚVY PIVOVARU RADEGAST PRO NEZLETILÉ:
●Bez doprovodu odpovědné osoby starší 18 let a plně způsobilé k právním úkonům (např. rodiče, učitele, průvodce) mohou nezletilí návštěvníci absolvovat v pivovaru Radegast pouze prohlídku pivovarnictví.
●Pokud nezletilé návštěvníky doprovází odpovědná osoba starší 18 let plně způsobilá k právním úkonům (např. rodič, učitel, průvodce, vedoucí skupiny) akceptujeme, že za nezletilého návštěvníka či skupinu návštěvníků přebírá odpovědnost tato odpovědná osoba a rozhodnutí o tom, jaký prohlídkový okruh s nezletilým/i navštíví, ponecháváme na této odpovědné osobě.

OTEVÍRACÍ DOBA Návštěvnického centra a Radegastova obchodu, platná od 1.11.2016:

●ŘÍJEN – BŘEZEN:
Úterý – sobota: 10.00 – 16.00 hodin
Pondělí, neděle: zavřeno
Prohlídky pivovaru pro veřejnost v češtině: sobota od 14.00 hodin

●DUBEN – ZÁŘÍ:
Pondělí: zavřeno
Úterý – sobota: 10.00 – 17.00 hodin
Neděle: 10.00 – 14.00 hodin
Prohlídky pivovaru pro veřejnost v češtině: úterý, čtvrtek a sobota v 15.00 hodin, neděle v 11.00 hodin

Skupinové exkurze (nad 10 osob) v ČJ, AJ, PL si objednejte kdykoliv po telefonické nebo emailové rezervaci (min 24 hod. před prohlídkou).

Aktualizováno: před 3 lety

Radegast uspěl v soutěži pivních speciálů

Publikováno:před 6 dnyZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

Pivovar Radegast, který letos oslavuje 50. výročí od uvaření první várky piva, uspěl v degustační soutěži CEREVISIA SPECIALS – Pivní speciál roku 2020. Bronzové pozice obsadily piva Radegast Extra Hořká 15 a Radegast Ratar.

I přes současnou nelehkou situaci usilovalo o vítězství v degustační soutěži CEREVISIA SPECIALS – Pivní speciál roku 2020 ve čtyřech kategoriích 42 pivních speciálů. V nejsilněji obsazené kategorii „Světlá silná piva (13,0 % a více EMP)“ obsadil třetí místo tmavě jantarový speciál Radegast Extra Hořká 15. Stejnou pozici, tentokrát v kategorii „Neobvyklá piva“, získal podle degustátorů výčepní speciál s mimořádnou hořkostí Radegast Ratar.

Dvakrát chmelená Radegast Extra Hořká 15 vyniká výraznou hořkostí vyváženou bohatou sladovou chutí s lehkými karamelovými podtóny. Radegast Ratar je s 50 jednotkami hořkosti (IBU) nejvíce hořké pivo v padesátileté historii nošovického pivovaru. Plnou chuť
a mimořádnou hořkost dává pivu prémiový chmel Polaris. „Jsem rád, že se opět ukázalo, že správně hořké pivo Radegast má v pivním světě významné místo. Radegast Extra Hořká 15 a Radegast Ratar jsou toho důkazem,“ říká Petr Kwaczek, sládek pivovaru Radegast.

Soutěžní vzorky hodnotil dvacetičlenný degustační tým složený ze dvou komisí. První, tzv. panel expertů, tvořilo dvanáct školených degustátorů doplněných o sládky z malých pivovarů. Dále pivní speciály posuzoval také osmičlenný panel významných osobností z oborů mimo pivovarství, které se však pivu a pivovarské problematice dlouhodobě věnují, jako novináři, odborníci a další.

Degustační soutěž speciálních a neobvyklých piv CEREVISIA SPECIALIS – Pivní speciál roku 2020 letos proběhla již pojedenácté.

Výstava 50 let pivovaru Radegast v Nošovicích

Publikováno:před 19 dnyZdroj:Regiony24.cz

Dne 3. prosince 2020 uplyne 50 let od zahájení provozu pivovaru Nošovice (Radegast). Pojďte si s námi připomenout historii pivovaru, který je spolu s mosteckým pivovarem (jenž byl uzavřen r. 1998) jediným podnikem svého druhu zbudovaným na území České republiky v období socialismu.

Na počátku historie pivovaru v Nošovicích najdeme mimo jiné v r. 1953 poddolovaný a následně zrušený pivovar v Karviné. Po uzavření tohoto pivovaru totiž vyvstala otázka, jak budou těžce pracující zaměstnanci v průmyslu zásobováni pivem. Po dlouhém procesu padlo nakonec rozhodnutí vybudovat nový pivovar v Nošovicích a není bez zajímavosti, že výstavba objektů pivovaru i sladovny byla realizována společností Vítkovické stavby, n. p.

V nošovickém pivovaru byla uplatněna řada tehdy moderních a unikátních technologií: šestnáctikohoutová scezovací korýtka vyrobená z nerezu, instalace sladinového filtru MEURA, absence chmelnic, semikontinuální kvašení, přechod z hlinkových sudů na sudy KEG (jako jeden z prvních v ČR).

Na výstavě 50 let pivovaru Radegast v Nošovicích si můžete prohlédnout nejrůznější předměty pivovarských technologií a další vybavení nejen z nošovického, ale i z dalších pivovarů. Časovou osu doplňuje tematická audiovizuální složka. Část výstavy je věnována restauracím a pivnicím, další pak problematice pivního skla, pivet a dalších propriet. Pomocí velkoplošných projekcí můžete nahlédnout do vybraných výrobních provozů od r. 1980 a seznámit se s osobnostmi tohoto pivovaru. Připomenete si i staré reklamy a další (nejen marketingové) aktivity pivovaru.

Radegast Mistr Výčepním se stal Robert Kramoliš z Rožnova

Publikováno:před 29 dnyZdroj:České nápoje

Natočit pivo umí kdekdo, ale udělat z návštěvy hospody a čepovaného piva výjimečný zážitek zvládnou jen opravdoví výčepní mistři. Není to jen o přípravě výčepu, mytí skla, technice čepování a servírování, ale také o komunikaci a přístupu k hostům nebo pivních znalostech. Mistrem výčepního řemesla v soutěži Radegast Mistr Výčepní 2020 se stal Robert Kramoliš z Pivnice Harcovna v Rožnově pod Radhoštěm. Šestý ročník soutěže uspořádal pivovar Radegast v novém Radegastově Šenku v Nošovicích.

Pivovar Radegast se věnuje zlepšování péče o pivo a kvality čepování v hospodách dlouhodobě. „Bez dobrého výčepního nebude pivo v hospodách takové, jaké má být. Proto správnému čepování piva věnujeme takovou pozornost a chceme prestiž výčepního řemesla posunout tam, kam patří. Čepování piva není jen o „puštění“ výčepního kohoutu, ale i dalších znalostech a dovednostech. Jen tak bude pivo v hospodách kvalitní, správně ošetřené a načepované,“ vysvětluje Ivo Kaňák, manažer pivovaru Radegast, proč se nošovický pivovar soutěži Radegast Mistr Výčepní věnuje.

V šestém ročníku soutěž Radegast Mistr Výčepní 2020 zvítězil Robert Kramoliš (Pivnice Harcovna, Rožnov pod Radhoštěm) a mohl tak převzít z rukou manažera pivovaru putovní dřevěnou sochu boha Radegasta, který nad kvalitou načepovaného pivo po celou dobu dohlížel. Na druhém místě skončil Miloslav Macek z Brna (Radegast Sportpub) a třetí místo si do Olomouce odvezla Veronika Menšíková (Morgan´s Restaurant).

Radegast Mistr Výčepní 2020 Robert Kramoliš se z úspěchu raduje: „Je to úžasný pocit vystoupit na vrchol v takto prestižní a kvalitními výčepními nabité soutěži. Moc si tohoto ocenění vážím. Vždycky se snažím pivařům načepovat to nejlepší pivo, které si v naší hospodě vychutnají a byl to pro ně příjemný zážitek, díky kterému se k nám zase vrátí.“

Finálového kola soutěže Radegast Mistr Výčepní 2020 se zúčastnilo celkem 18 soutěžících, kteří vyhráli v regionálních kolech. Finalisté byli hodnoceni na základě písemného testu z teoretických znalostí historie pivovaru, výroby piva a péče o pivo a nechyběla praktická zkouška – čepování pákovým a otočným kohoutem. Osm nejlepších výčepních poté odborná porota vybrala do Super finále, kde museli soutěžící čepovat všemi styly a oběma kohouty nebo předvést základní dovednosti výčepního, které zahrnují přípravu výčepu, čištění
a čepování na rychlost.

„Pro poslední čtyři byla připravena disciplína nazvaná Hořká cesta. Soutěžící museli překonat připravené překážky v sále a při tom sklízet u porotců použité sklo, přijmout objednávky, načepovat a následně pivo naservírovat. Přesně tak, jak to běžně chodí v každé hospodě,“ říká Roman Šolc, obchodní sládek pivovaru Radegast a zároveň také předseda poroty letošního ročníku. „Zásadní význam pro výslednou kvalitu čepovaného piva má správná technika mytí skla. Tu jsme pečlivě hodnotili během celé soutěže,“ dodává Roman Šolc.

V roce 2020 proběhlo celkem 15 regionálních kol po celém Česku a zúčastnilo se jich 160 výčepních z celkem 112 hospod. Do finále se nakonec probojovalo 12 mužů a 6 žen, kteří přijeli do Nošovic z Prahy, Jihomoravského, Zlínského, Olomouckého, Pardubického
a Moravskoslezského kraje.

V odborné porotě zasedl také regionální šéf technického servisu Petr Horák a regionální manažer prodeje Ivan Fulier. V Super finále je pak doplnili manažer pivovaru Radegast Ivo Kaňák.

Dvouroční vláda žen skončila! Novým Radegast Mistr Výčepním je Robert Kramoliš

Publikováno:před měsícemZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

„Natočit“ pivo umí kdekdo, ale udělat z návštěvy hospody
a čepovaného piva výjimečný zážitek zvládnou jen opravdoví výčepní mistři. Není to jen o přípravě výčepu, mytí skla, technice čepování a servírování, ale také o komunikaci a přístupu k hostům nebo pivních znalostech. Mistrem výčepního řemesla v soutěži Radegast Mistr Výčepní 2020 se stal Robert Kramoliš z Pivnice Harcovna v Rožnově pod Radhoštěm. Šestý ročník soutěže uspořádal pivovar Radegast v novém Radegastově Šenku v Nošovicích.

Pivovar Radegast se věnuje zlepšování péče o pivo a kvality čepování v hospodách dlouhodobě. „Bez dobrého výčepního nebude pivo v hospodách takové, jaké má být. Proto správnému čepování piva věnujeme takovou pozornost a chceme prestiž výčepního řemesla posunout tam, kam patří. Čepování piva není jen o „puštění“ výčepního kohoutu, ale i dalších znalostech a dovednostech. Jen tak bude pivo v hospodách kvalitní, správně ošetřené a načepované,“ vysvětluje Ivo Kaňák, manažer pivovaru Radegast, proč se nošovický pivovar soutěži Radegast Mistr Výčepní věnuje.

V šestém ročníku soutěž Radegast Mistr Výčepní 2020 zvítězil Robert Kramoliš (Pivnice Harcovna, Rožnov pod Radhoštěm) a mohl tak převzít z rukou manažera pivovaru putovní dřevěnou sochu boha Radegasta, který nad kvalitou načepovaného pivo po celou dobu dohlížel. Na druhém místě skončil Miloslav Macek z Brna (Radegast Sportpub) a třetí místo si do Olomouce odvezla Veronika Menšíková (Morgan´s Restaurant).

Radegast Mistr Výčepní 2020 Robert Kramoliš se z úspěchu raduje: „Je to úžasný pocit vystoupit na vrchol v takto prestižní a kvalitními výčepními nabité soutěži. Moc si tohoto ocenění vážím. Vždycky se snažím pivařům načepovat to nejlepší pivo, které si v naší hospodě vychutnají a byl to pro ně příjemný zážitek, díky kterému se k nám zase vrátí.“

Finálového kola soutěže Radegast Mistr Výčepní 2020 se zúčastnilo celkem 18 soutěžících, kteří vyhráli v regionálních kolech. Finalisté byli hodnoceni na základě písemného testu z teoretických znalostí historie pivovaru, výroby piva a péče o pivo a nechyběla praktická zkouška – čepování pákovým a otočným kohoutem. Osm nejlepších výčepních poté odborná porota vybrala do Super finále, kde museli soutěžící čepovat všemi styly a oběma kohouty nebo předvést základní dovednosti výčepního, které zahrnují přípravu výčepu, čištění
a čepování na rychlost.

„Pro poslední čtyři byla připravena disciplína nazvaná Hořká cesta. Soutěžící museli překonat připravené překážky v sále a při tom sklízet u porotců použité sklo, přijmout objednávky, načepovat a následně pivo naservírovat. Přesně tak, jak to běžně chodí v každé hospodě,“ říká Roman Šolc, obchodní sládek pivovaru Radegast a zároveň také předseda poroty letošního ročníku. „Zásadní význam pro výslednou kvalitu čepovaného piva má správná technika mytí skla. Tu jsme pečlivě hodnotili během celé soutěže,“ dodává Roman Šolc.

V roce 2020 proběhlo celkem 15 regionálních kol po celém Česku a zúčastnilo se jich 160 výčepních z celkem 112 hospod. Do finále se nakonec probojovalo 12 mužů a 6 žen, kteří přijeli do Nošovic z Prahy, Jihomoravského, Zlínského, Olomouckého, Pardubického
a Moravskoslezského kraje.

V odborné porotě zasedl také regionální šéf technického servisu Petr Horák a regionální manažer prodeje Ivan Fulier. V Super finále je pak doplnili manažer pivovaru Radegast Ivo Kaňák.

Veřejnost rozhodne o rozdělení 100 000 korun. Podpořit může místní projekty

Publikováno:před měsícemZdroj:Pivovar RadegastAutor:Ondřej Coufal, PR

Pivovar Radegast pomáhá i v roce 2020 tam, kde je doma. V 19. ročníku programu Radegast lidem rozdělil mezi osm projektů v regionu částku téměř 2 miliony korun. Do konce září 2020 ještě probíhá veřejné hlasování o bonusovou částku 100 000 korun, která navíc pomůže vybraným místním projektům.

Všech osm projektů, které letos grantový program Radegast lidem podpořil, usiluje také o mimořádné prémie ve výši 50 tisíc, 30 tisíc a 20 tisíc korun. „Peníze navíc obdrží projekty, které získají na www.radegastlidem.cz nejvíce hlasů od veřejnosti. Lidé tak mohou sami vyjádřit podporu projektům, které je zajímají. Hlasování o bonusových prémiích probíhá až do 30. září 2020,“ říká Ivo Kaňák, manažer pivovaru Radegast.

Grantovou podporu obdržel Sbor dobrovolných hasičů ze Starého Zubří, který bude zvelebovat další část Stezky na Pivčánky, včetně vysazování stromů nebo vybudování vodní nádrže. ČSOP Salamandr se zaměří na péči o cenné horské louky v Beskydech, zejména na radhošťském hřebeni. Pravidelnou péčí chtějí zlepšit stav luk a vrátit na ně kdysi běžné druhy bylin a hmyzu.

Projekt Dešťovka pro Skalku má za cíl vybudovat technické zařízení na akumulaci a využívání dešťové vody na turistické chatě Skalka v Mostech u Jablunkova. Využívat dešťovou vodu pro nové sociální zařízení chce také turistická chata na beskydském vrcholu Ostrý. Dojde tím tak ke značné úspoře pitné vody.

Vytvořit zázemí pro komunitu lidí, které spojí vzdělávací, hravý a funkční naučný prostor o chovu včel, je cílem projektu Včelí kopeček. Spolek Faunapark chce zase společně s dobrovolníky zachránit stodolu Faunaparku, do které zatéká a hrozí její zničení. Díky tomu by se zde opět mohly konat lokální setkání a přednášky.

Spolek W-Klubík chce podpořit komunitní život a spolupráci mezi generacemi. Vybudování atraktivního zázemí z maringotky umožní pořádat akce pro veřejnost se zvláštním zaměřením na rodiny a seniory. Spolek Tichánek chce pozvednout veřejný prostor v obci Tichá. Díky penězům z grantového programu zde vybudují odpočinkové a relaxační místo nejen pro obyvatele, ale i turisty či cyklisty.

Grantový program Radegast lidem dlouhodobě podporuje péči o přírodní bohatství a ochranu životního prostředí v Beskydech a okolí. „Pivovar Radegast nepolevuje v podpoře ani v těchto složitých dobách. Za dobu trvání grantového programu jsme již rozdělili skoro 40 milionů korun. Letos jsme se více zaměřili na komunitní život a jeho podporu, abychom pomohli oživit veřejný prostor a zapojit lidi do sousedských aktivit,“ říká Ivo Kaňák, manažer pivovaru Radegast.
Projekty, které postoupily do veřejného hlasování:
● Dešťovka pro Skalku (Spolek Skalka Mosty u Jablunkova, z. s.)
● Kvetoucí horské louky (ČSOP Salamandr)
● Odpočinkové a relaxační místo pro občany a turisty v obci Tichá (Tichánek, z. s.)
● Stezka na Pivčánky (SH ČMS – Sbor dobrovolných hasičů Staré Zubří)
● Trocha romantiky oživí místní zvyky (W–Klubík, z. s.)
● Včelí kopeček – vytvoření komunitního vzdělávacího místa chovu včel (Přátelé Beskyd)
● Využití dešťové vody pro nové sociální zařízení turistické chaty Ostrý (Klub českých turistů)
● Zachraňme stodolu Faunaparku (Spolek pro Faunapark)

Tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář je médiím k dispozici
na těchto kontaktech: mobil: +420 735 189 368, email: zdenek.kovar@asahibeer.cz.

Radegast se utkává v kampani na Ratar s vlkem

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:MediaGuru.cz

Radegast podporuje své nejvíce hořké pivo v historii Ratar novou kampaní, v níž se hlavní hrdina musí utkat s vlkem.
Plzeňský Prazdroj připravil novou komunikační kampaň pro Radegast Ratar, nejvíce hořké pivo v historii pivovaru. Její příběh se odehrává na beskydské samotě, v níž se muž setkává tváří v tvář s vlkem, útočícím na jeho ovce.

„Radegast dlouhodobě komunikuje spoty, ve kterých hrdinové překonávají hořké překážky. Doteď jsme se ale soustředili primárně na toto překonávání. V novém spotu Radegast Ratar poprvé vykreslujeme i charakter chlapa, který je postaven před mimořádně hořké rozhodnutí, v němž prokáže svou zralost,“ popisuje Marek Grabovský, senior brand manažer značky Radegast, který za Plzeňský Prazdroj kampaň řídí.

Kampaň se objeví v televizi, na internetu, dále v outdooru a v místě prodeje. Natáčení spotů muselo být kvůli koronavirové krizi odloženo z původního březnového termínu, kdy nebylo možné, aby přicestoval herec z Londýna, ani vlci z Maďarska. „Nechtěli jsme dělat kompromisy využívat například psy, podobné vlkům. Šlo nám o maximální autenticitu,” dodává Marek Grabovský. Nakonec se hranice uzavřely i pro režiséra ze Slovenska a celou kampaň tak bylo potřeba posunout na podzim. Její realizace tedy proběhla až v červenci.

Pod kreativou je podepsána agentura Boomerang Communications. Produkci televizního spotu zajistila společnost Armada Films. Režie se ujal Mároš Milčík. Za kamerou stál Štěpán Kučera. Hudba složil Adrián Čermák. Online videa, která vznikala na stejné lokaci jako ústřední spot, režíroval je Václav Huleš z týmu Agentury Boomerang.

Život je hořký. Vyšla kniha 50 let pivovaru Radegast

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Táňa Nevrklová, PR

Víte, že správně hořké pivo Radegast vzniklo díky menší lsti? Víte, že na Pustevnách stojí kopie sochy boha Radegasta díky nošovickému pivovaru? Víte, že Radegastem se zapíjel slavný hokejový triumf v Naganu? Tyto a mnoho dalších nečekaných příběhů z dávné i nedávné historie přináší kniha mapující pět desítek let hořkého piva Radegast. Publikaci s více než 300 fotografiemi, ilustracemi a obrázky si nošovický pivovar nadělil k 50. výročí od uvaření první várky piva.
Knihu s názvem „50 let pivovaru Radegast v Nošovicích“ pokřtili Ivo Kaňák, ředitel pivovaru Radegast a Petr Kwaczek, sládek pivovaru Radegast, symbolicky na varně pojmenované po prvním sládkovi Jaromíru Franzlovi, který na počátku příběhu „správně hořkého piva“ projevil obrovskou odvahu, protože ve své době uvařil pivo s nezvyklou hořkou chutí, čelil tlaku okolí i kritiků, ale stál si za svým a měl úspěch.

„Pivovar Radegast byl od svých počátků průkopníkem moderního pivovarnictví, které ale vždy stálo na základech naší tradiční pivní kultury a odkazu prvního sládka Jaromíra Franzla vařit v nošovickém pivovaru správně hořké pivo,“ říká ředitel pivovaru Radegast Ivo Kaňák a dodává: „Kořeny piva Radegast a nošovického pivovaru jsou s místním regionem hluboce propojeny. Život je tady u nás někdy hořký a vždycky k němu patřilo hořké pivo. Věřím, že na něj budeme moci být všichni hrdí dalších 50 let.“

Otec piva Radegast Jaromír Franzl byl prvním sládkem nošovického pivovaru od roku 1970 do roku 1979. A jaká byla ta „menší lest“, která stále za vznikem hořkého piva Radegast? Náročný úkol určit chuť nového piva dostal právě Jaromír Franzl, který uvařil Radegast jako výrazně hořké pivo, čímž se nošovický pivovar odlišoval od většiny tehdejších pivovarů, které vařily piva nasládlé chuti. Aby si chuť obhájil, připravil k otestování dva vzorky, z nichž jeden byl hořký a druhý byl ještě sladší než v té době běžně vyráběná piva. Je jasné, jaké pivo se nakonec dostalo do hospod a restaurací. Zákazníci si postupně na hořké pivo zvykli a Radegast si brzy vybudoval trvalou přízeň konzumentů.

„Na takovou výzvu se neříká ne.“ Takto kdysi vzpomínal na rozjezd nošovického pivovaru jeho první ředitel Václav Petras, který výroční publikaci uzavřel následujícím přáním: „Přeji Radegastu do dalších let, aby se mu podařilo udržet kvalitu.“ Václav Petras, který je rovněž válečným veteránem a nositelem mnoha vyznamenání, byl v roce 2013 uveden do Síně slávy českého pivovarnictví a sladařství.

Publikace připravená speciálně k 50. výročí uvaření první várky v pivovaru Radegast vyšla v nákladu 1500 výtisků a je k dostání v Návštěvnickém centru pivovaru nebo na jeho e-shopu. Autorem knihy je František Švábenický, který je rovněž kurátorem chystané výstavy „50 let pivovaru Radegast v Nošovicích“. Výstava se otevře veřejnosti během prázdnin současně s otevřením nové pobočky Národního zemědělského muzea v Ostravě.

„Současně s vydáním knihy jsme pro všechny fanoušky piva Radegast připravili k „padesátce“ originální kolekci oblečení a doplňků, sadu tácků pod pivo nebo plechové cedule, které se inspirovaly motivy z historie reklam a komunikace značky Radegast,“ říká Marek Grabovský, manažer značky Radegast.

Vybrané „hořké“ příběhy z knihy:
● Albín Polášek, tvůrce sochy Radegasta, vytvořil dva originály Radegasta. Jeden je na radnici ve Frenštátě pod Radhoštěm (na Radhošti je žulová kopie, kterou nechal vytvořit pivovar Radegast v roce 1996), druhý zůstal v Praze a je umístěn v tamější zoologické zahradě.
● Místo pro pivovar Radegast se hledalo už od roku 1953. Hlavním důvodem jeho umístění v Nošovicích byl přístup ke kvalitní vodě z Morávky. Slavností poklep základního kamene proběhl 7. července 1966.
● Název Radegast vzešel z otevřené soutěže pro veřejnost vyhlášené v březnu 1969. Do soutěže přišlo asi 3 500 návrhů.
● První milion hektolitrů, od zahájení výroby v prosinci 1970, vystavil pivovar Radegast 4. srpna 1972. V roce 2008 se v Nošovicích stočilo desetimiliardté pivo.
● Jedním z velkých úspěchů pivovaru Radegast je také Birell, který se začal vařit v Nošovicích v roce 1991 a postupně se stal nejprodávanějším nealkoholickým pivem v České republice.
● V roce 2020 uvedl nošovický pivovar na trh Radegast Ratar, historicky nejvíce hořký Radegast s 50 jednotkami hořkosti.
● Tankové hospody vznikaly již v 70. letech, ale fenoménem se staly až v posledních letech. Pivovar Radegast věnuje správnému čepování a péči o pivo velkou pozornost. V současné době mají konzumenti k dispozici 19 Radegastoven, které nabízejí tankové pivo Radegast, poctivé jídlo a originální prostředí pod dohledem samotného boha Radegasta.

Obsah knihy:
● V kapitole Příběh moderního pivovaru se publikace věnuje například příběhu Albína Poláška, který je autorem podoby boha Radegasta, představuje pivovary, které byly v severomoravském regionu před Radegastem, zabývá se zrodem značky Radegast nebo zakladateli pivovaru v čele s prvním ředitelem Václavem Petrasem a prvním sládkem Jaromírem Franzlem.

● Ve druhé kapitole se čtenáři dozvědí, jak vůbec vznikla správně hořká chuť piva Radegast nebo jaká cesta vedla od havířských hospod k současným Radegastovnám. V poslední kapitole mají prostor zaměstnanci pivovaru a také aktivity Radegastu týkající se životního prostředí, ochrany přírody nebo hospodaření s vodou.

„Jako Češi jsme zareagovali skvěle!“ míní Marek Grabovský z Radegastu

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Mediář.cz

Jak se dá natočit spot za tři týdny, když se s nikým nemůžete potkat? Nebo jak se mění komunikace pivovaru, když se ze dne na den zavřou všechny hospody v republice? O tom jsme si povídali s Markem Grabovským, senior brand managerem značky Radegast v rámci Plzeňského Prazdroje. „V krizi se ukázala naše národní vlastnost dokázat si poradit za každé situace a také schopnost si navzájem pomáhat,“ říká v rozhovoru Grabovský.

Jak se krize podepsala na komunikaci značky Radegast?
Krize nás dostala do hodně prekérní situace. Měli jsme natáčet spot na náš nový produkt, přičemž režisér byl ze Slovenska, hlavní hrdina z Británie a velmi důležitou roli v tom spotu hrála zvířata, která byla pro změnu z Maďarska. A do toho vám zavřou hranice. Takže v ten moment byl život opravdu hořký. Najednou jsme neměli nic.

Jenže to asi nešlo jen tak nemít nic. Hádám, že spot byl součástí launche produktu.
Přesně tak. Navíc jsme měli závazky vůči televizím, že nějaký spot zkrátka vysílat budeme. První myšlenky samozřejmě vcelku logicky směřovaly k oprášení starších spotů. Jenže to není řešení ve chvíli, kdy máte nový produkt. Proto jsme museli vymyslet něco úplně nového, co se s touto novinkou bude spojovat. A zkuste si něco vymyslet, když se s kolegy můžete bavit jen po telefonu nebo přes videokonferenci.

Tady nám hodně pomohla agentura Boomerang. Jenom díky nim se nám podařilo spot během tří týdnů nejen vymyslet, ale dokonce i natočit a také otestovat, což je standardní postup v Plzeňském Prazdroji. To všechno za tři týdny. Do teď nechápu, jak jsme to zvládli.

A tohle všechno proběhlo po telefonu, aniž byste se potkali?
Na to nevzpomínám zrovna rád. Byl jsem na telefonu nebo videokonferenci prakticky pořád a ze sluchátek mě začaly bolet uši. Jediná fyzická schůzka za ty tři týdny byla finalizace televizního spotu při natáčení posledních scén.

Pořád mi není moc jasné, jak jste vlastně vyřešili ten primární problém, tedy zvířata z Maďarska, herec z Británie...
Naše původní idea je hodně silná a věřím, že se spotřebitelům bude líbit. Ale zatím si ji necháváme v šuplíku a chystáme se ji natočit během léta. Spoty, které vznikly v tomhle rekordním čase, jsou podle mého vrcholem umění možného. Klasické natáčení by v čase karantény bylo nejen složité, ale i nebezpečné pro zúčastněné, takže se daleko víc, než je zvykem, pracovalo, s grafickými prvky a samozřejmě se symbolem sochy Radegasta. A mezi řádky je ve spotu zmíněna i aktuální krize spojená s virem. Nechtěli jsme nic prvoplánového, protože by to mohlo být vnímáno jako parazitování na neštěstí, které se aktuálně děje. Ale kdo je pozorný, ten tam určité odkazy najde, zejména v použitém jazyku. Tady bych ještě jednou rád poděkoval agentuře Boomerang, bez jejich rychlosti a kreativity by to fakt nešlo.

Pojďme k trochu jinému tématu. Marketing slouží k podpoře prodeje. Změnila krize nějak vaši komunikační strategii? Přece jen na klasický prodej v hospodách a restauracích jste na čas museli zapomenout a vaše zisky plynuly z jiných prodejních kanálů.
Máte pravdu, kanál on trade, tedy prodej v hospodách a restauracích, byl zavřený. Tam se kromě čepování piva zastavila i marketingová komunikace.

V oblasti off tradu, tedy prodeje v obchodech, jsme jeli podle plánu. V tom se podle mého názoru Plzeňský Prazdroj zachoval skvěle. Zatímco na mnoha místech se panikařilo a rušily se kampaně, my jsme se snažili prostor využít co možná nejlepším způsobem bez škrtů a rušení komunikačních aktivit. Navíc nám velmi často vycházely vstříc mediální domy a mediální agentury, protože jsme občas potřebovali mírně upravit schéma komunikace, třeba u outdoorové reklamy. V jednom případě jsme potřebovali kampaň posunout o celý měsíc a vyšli nám vstříc. Z toho jsem byl skutečně nadšený - místo aby někdo zneužíval situace, všichni si pomáhali, jak se dalo.

Jaké byly vaše aktivity směrem k odběratelům prostřednictvím vašich prodejců? Z pohledu komunikace jsou prodejci prakticky vzato jeden z komunikačních kanálů.
Aktivit byla celá řada. Například jsme využili naše kontakty a propojili hospodské a chmelaře. Těm prvním chyběla práce a výdělky, těm druhým pro změnu sezónní brigádníci na drátkování a vyvazování chmele. Takže někteří výčepní si díky nám našli dočasně náhradní práci na chmelnici a mohli se podívat, jak se pěstuje surovina, která je pro pivo klíčová.

Dále naši obchodní zástupci začali hned s nástupem krize kontaktovat naše odběratele a radili jim, jak mají postupovat. Hospodským jsme dávali rady, jak správně mýt sklo, jak po dlouhodobější odstávce vyčistit trubky a jakým způsobem co nejefektivněji dezinfikovat užitné plochy. Prostě aby měli nějaký ucelený návod, jak správně postupovat nejen s ohledem na pokyny státu, ale hlavně s ohledem na zdraví svých zákazníků.

To všechno jsme navíc konzultovali s hygienou, abychom našim odběratelům radili správně. Přístup hygieny byl podle mého na velmi dobré úrovni. Byla to jedna z věcí, která formovala můj pohled na celou dobu karantény. Na jednu stranu to řadě lidí přineslo problémy a spoustě lidí restrikce výrazně zkomplikovaly život a podnikání. Ale na druhou stranu se krásně ukázala naše národní vlastnost dokázat si poradit za každé situace a také schopnost si navzájem pomáhat.

Na spolupráci nás, státního sektoru a našich odběratelů se to myslím krásně ukázalo. Vzájemně jsme si pomáhali a povzbuzovali se a výsledkem je řada opatření, která pomáhají všem. Možná jsem až moc optimista, ale myslím, že jako Češi jsme zareagovali skvěle.

Pivovar Radegast podpoří regionální projekty částkou až 2 miliony korun

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

Pivovar Radegast vyhlašuje další ročník svého grantového programu Radegast lidem, který tradičně podporuje projekty z oblasti péče o přírodní bohatství a udržitelný rozvoj Beskyd. Letošní ročník se v rámci iniciativy Nastartujme Česko zaměří také na projekty, které dokáží obnovit společenský a komunitní život v obcích a vesnicích v regionu. Registrace projektů bude probíhat do 17. července 2020.

Grantový program Radegast lidem dlouhodobě přispívá k udržitelnému rozvoji Beskyd, ochraně životního prostředí, především vodních zdrojů, či rozvoji místních tradic. Nově chce program pomoci také opětovnému nastartování komunitního života a odbourávání strachu ze setkávání. O finanční podporu se tak mohou ucházet projekty zaměřené na místní obyvatele i návštěvníky. Celkově podpoří pivovar Radegast vybrané projekty částkou až 2 miliony korun.

„Velkou společenskou výzvou nás všech je znovu nastartovat život v naši zemi. Jsme součástí iniciativy Nastartujme Česko a aktivně podporujeme obnovu společenského života i české ekonomiky. Víme, že klíčovou roli v návratu k běžnému životu mají komunity, místní spolky a iniciativy zaměřené na prospěšné aktivity ve svém nejbližším okolí. Chceme proto v letošním ročníku podpořit také organizace, které mají zajímavé nápady, jak znovu rozběhnout komunitní život či jak zapojit lidi do sousedských aktivit,“ říká Ivo Kaňák, manažer pivovaru v Nošovicích.

Jednotlivé projekty vyhodnotí odborná grantová komise a vybere ty, které nošovický pivovar finančně podpoří. Zapojit se může i veřejnost, která následně svým hlasováním rozhodne, které tři projekty jsou nejzajímavější či nejprospěšnější a získají navíc speciální bonus. Projekty s nejvyšším počtem hlasů obdrží bonusovou částku 50 000 Kč, 30 000 Kč a 20 000 Kč. Novinkou pro letošní rok je i to, že zaměstnanci pivovaru Radegast budou také hlasovat a vyberou tak svůj tzv. „zaměstnanecký projekt, do kterého se pak budou moci zapojit jako dobrovolníci.

Své projekty a nápady mohou přihlašovat neziskové organizace, které aktivně působí na území okresů Ostrava město, Frýdek – Místek, Vsetín, Karviná, Nový Jičín a nově i v okresu Zlín, a to až do 17. července 2020 na webu www.radegastlidem.cz.

Zdravotníci mají první pivo na nás, vzkazuje pivovar Radegast

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

Fanoušci hořkého piva se dočkali. Radegast Ratar, výčepní speciál z nošovického pivovaru, dorazil v čepované variantě do hospod a restaurací. Pro všechny záchranáře a zdravotníky je navíc během června první pivo zdarma jako poděkování za jejich tvrdou práci.

Radegast Ratar je na čepu ve více než 2 500 provozovnách jako mimořádně hořká Volba sládků až do konce června 2020. Poté tato revoluční novinka v segmentu výčepních piv obsadí výčepní kohouty v několika stovkách vybraných hospod.

„Jako poděkování za jejich obětavou a tvrdou práci, a to nejen v náročném období posledních měsíců, bude pro všechny zdravotníky a záchranáře první čepovaný Ratar zdarma a půjde tak na náš účet,“ říká Marek Grabovský, manažer značky Radegast, a doplňuje: „Rád bych pozval na dobré pivo nejen všechny „z první linie“, ale i všechny ostatní spotřebitele, aby na chvíli vypnuli a ty „mimořádně hořké časy“ spláchly mimořádně hořkým pivem.“

Tento výčepní speciál z Nošovic se vyznačuje plnou chutí, vysokou pitelností a mimořádnou hořkostí díky použití prémiového chmele Polaris. Radegast Ratar je nejvíce hořké pivo v historii pivovaru Radegast, který letos slaví 50. výročí od uvaření první várky piva.
Název piva je inspirovaný starodávným slovanským kmenem Ratarů, jejichž nejvyšším bohem byl právě Radegast.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.10.2020 21:39144