Historie a současnost Pivovaru Radegast

V Nošovicích vaří sládci pivo Radegastu už více než 40 let. Za tu dobu se toho hodně změnilo a pivovar prošel několika etapami modernizace. Nezměnila se ale receptura ani postup vaření piva Radegast, a tak zůstává stejná i jeho chuť, výrazná hořkost a správný říz.

● 1966 Položení základního kamene pivovaruRadegast
V 60. letech bylo rozhodnuto najít na severní Moravě vhodnou lokalitu pro výstavbu moderního pivovaru s velkou kapacitou soustředěnou na jediném místě. Po pečlivém vyhodnocení byla vybrána obec Nošovice. Základní kámen pivovaru byl položen roku 7. července 1966.

● 1970 Uvaření první várky pivaRadegast
První várka piva se rodí 3. prosince 1970. Rok poté dostává pivo jméno podle staroslovanského boha slunce, ohně a pohostinnosti Radegasta.

● 1988 Překročení hranice 1 mil. hl. piva uvařeného za rokRadegast
Radegast investuje do nejmodernější techniky a jako první z domácích pivovarů zavádí cylindrokónické kvasné tanky. Objem každého z 18 tanků je 2 000 hl. Roční výstav překračuje magickou hranici milion hektolitrů. Za dalších 10 let jsou to dokonce 2 miliony.

● 1990 Privatizace pivovaru, vznik spol. Pivovar Radegast a.s.Radegast
Do 30. června 1990 byl pivovar Radegast jedním ze závodů podniku Severomoravské pivovary Přerov, 1. července se stal samostatným státním podnikem. Po privatizaci v roce 1991 začíná nošovický Pivovar Radegast, a. s., psát novou, slavnou kapitolu v dějinách českého pivovarnictví.

● 1994 Zprovoznění nové varnypivovar
V roce 1994 byla uvedena do provozu nová varna, jejíž kvalita odpovídá nejvyššímu světovému standardu. V pivovaru byla postavena jedna z prvních filtračních linek se stabilizačním filtrem a linka na stáčení do sudů. Průkopnicky zde přešli z hliníkových sudů na nerezové KEG sudy.

● 1997 Dokončení výstavby cylindrokónických tankůRadegast
V r. 1997 byla dokončena výstavba cylindrokónických tanků, jejímž cílem je navýšení výrobní kapacity pivovaru v úseku hlavního kvašení a dokvašování. Investice umožňuje zvýšení celkové produkce pivovaru na 2,4 mil. hl piva ročně. Pivovar má jednu z nejmodernějších plně automatizovaných linek na stáčení ve střední Evropě s kapacitou 50 tisíc lahví za hodinu. Byla uvedena do provozu v roce 1998.

● 1998 Dosažení mety 2 mil. hl. piva uvařeného za rokRadegast
Zatímco se v roce 1988 v pivovaru vystavilo asi 1 mil. hl piva, v roce 1998 poprvé Radegast ve své historii pokořil dvoumilionovou hranici vystaveného piva. V roce 1999 pak dosáhl tržního podílu na tuzemském trhu téměř 14 % (oproti 7 % z roku 1992).


● 1999 Součást největší české pivovarské skupiny Plzeňský Prazdroj a.s.Radegast
V roce 1999 se pivovar Radegast stal součástí spol. Plzeňský Prazdroj, a.s., která je největší pivovarnickou skupinou v ČR. Radegast tak patří do celosvětové rodiny globální skupiny SABMillerplc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.

● 2010 Otevřeno nové návštěvnické centrum - 1.etapa prohlídkové trasyRadegast
Ke 40. výročí pivovaru nadělil pivovar všem zájemcům o správně hořké pivo nové lákadlo – zbrusu nové Návštěvnické centrum – Radegastovu svatyni. Návštěvnické centrum doplnilo tradiční prohlídky pivovaru. Svým interiérovým řešením vypovídá o tom, že Radegast je pivo pro pravé chlapy, které má 40letou tradici a je pevnou součástí regionu. Důležitou roli hrála i inspirace beskydskou přírodou, která dává pivu Radegast základ v podobě vynikající vody z Morávky. Významnou část interiéru pokrývá expozice o historii piva Radegast. Součástí je také kinosál, ve kterém si návštěvníci prohlédnou filmy. Nechybí ani prodejna s širokou nabídkou předmětů z kolekce Radegast.

● 2012 Dokončena 2.etapa prohlídkové trasy pivovarem RadegastRadegast
Významnou inovací za 1,5 mil. Kč prošla před začátkem turistické sezóny exkurzní trasa pivovarem, jejímž cílem bylo stéle zlepšovat komfort pro návštěvníky a informační hodnotu a zážitek z návštěvy pivovaru. Nově turisté nahlédnou i do ležáckého sklepa, což dříve nebylo možné. A to z místnosti připomínající velký sud, ve kterém nechybí poutavá expozice o vývoji ležáckých sklepů a bednářském umění. V průběhu trasy vznikly nové informační panely představující jednotlivé části výroby piva i pivovarnictví jako oboru. V místech, kam z bezpečnostních důvodů nelze vstoupit, byly nainstalovány velkoplošné obrazovky, na nichž návštěvníci uvidí záběry z provozů. To se týká například sladovny, kde přibylo i názorné schéma výroby sladu. Podobné schéma je nově také v lahvovně, odkud se k výtahu do degustační síně nad pivovarem lidé projdou po novém chodníku. I díky investicím do Návštěvnického centra a trasy se pivovar Radegast stal v roce 2012 součástí projektu Industriální atraktivity v Moravskoslezském kraji, který má Moravskoslezský kraj prezentovat především jako oblast plnou atraktivních technických památek a přilákat návštěvníky z celé České republiky.

● 2014 Nová Ryze Hořká 12 z NošovicRadegast
Sládci z nošovického pivovaru uvařili nové pivo Radegast Ryze Hořká 12. Ta nahradila v portfoliu pivovaru stávající světlý ležák Radegast Premium. Nová Ryze Hořká 12 je plnější a díky použití třech druhů moravského chmele vyniká intenzivnější avšak příjemnou hořkostí i výrazným chmelovým aroma. Jen během prvních třech měsíců od uvedení na trh se nové dvanáctky vytočilo 20 milionů půllitrů.
Zdroj:Stránky Pivovaru Radegast, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Radegast

Kdy:dle rozpisu na stránkách pivovObec:NošoviceZdroj:Pivovar Radegast

TRASA PROHLÍDKY

● NÁVŠTĚVNICKÉ CENTRUM - RADEGASTOVA SVATYNĚ
Prohlídka pivovaru Radegast začíná v Návštěvnickém centru – Radegastově svatyni s interaktivní expozicí. Zde vás seznámíme s historií piva Radegast a jeho propojením s životem v regionu, kultem boha Radegasta a čistou beskydskou přírodou, která dává pivu Radegast základ v podobě vynikající vody z Morávky.

● CYLINDROKÓNICKÉ TANKY
Z Návštěvnického centra vyrazíte na prohlídku vlastní výroby. Nejprve projdete pod obřími cylindrokónickými tanky, v nichž probíhá hlavní kvašení piva Radegast.

● VÝROBA SLADU
Jednu z hlavních surovin – slad – si v pivovaru Radegast vyrábíme sami. Tento proces trvá několik dní, proto vám výrobu sladu představíme v krátkém filmu na velkoplošné obrazovce přímo před budovou sladovny.

● STÁČÍRNA
Následuje zastávka ve stáčírně pivovaru Radegast - v jedné z nejmodernějších, plně automatizovaných linek na stáčení ve střední Evropě s kapacitou 50 tisíc lahví za hodinu. Z provozních důvodů bohužel není možné garantovat, že v době prohlídek budou stáčecí linky plně v provozu. Nicméně na videoprojekci si všechny úseky plnění lahví budete moci detailně prohlédnout.

● LEŽÁCKÉ SKLEPY
Ze speciální místnosti připomínající ležácký sud můžete nahlédnout do ležáckého sklepa, kam přichází tzv. mladé pivo z kvasných cylindrokónických tanků. V ležáckém sklepě pivo dokvašuje a zraje.

● VARNA JAROMÍRA FRANZLA
Další kroky vás zavedou do varny – samého srdce pivovaru, kde se pivo Radegast vaří. Tady uvidíte pivovarské pstruhy dohlížející na to, že voda z Morávky má výbornou kvalitu. Právě beskydská voda je totiž klíčovou surovinou pro vaření Radegastu, společně s žateckým chmelem z Tršicka a sladem z vlastní sladovny.


PRAKTICKÉ INFORMACE:
●Délka prohlídky: 120 min.
●Kapacita ve skupině: min. 10 osob, maximálně 40 osob
●Prohlídku pivovaru Radegast lze absolvovat pouze s průvodcem v českém, anglickém, německém nebo polském jazyce.
●Náročnost prohlídky je střední – nutno zdolat schody.
●Prohlídka zahrnuje ochutnávku správně hořkého piva Radegast nebo nealkoholického piva Birell dle volby návštěvníka. Ochutnávka je podávána pouze starším 18 let.
●Návštěvní řád
●Vzhledem k tomu, že se jedná o potravinářský průmysl, případné zastavení provozu z důvodů sanitací je běžnou součástí našeho provozu.

PRAVIDLA NÁVŠTĚVY PIVOVARU RADEGAST PRO NEZLETILÉ:
●Bez doprovodu odpovědné osoby starší 18 let a plně způsobilé k právním úkonům (např. rodiče, učitele, průvodce) mohou nezletilí návštěvníci absolvovat v pivovaru Radegast pouze prohlídku pivovarnictví.
●Pokud nezletilé návštěvníky doprovází odpovědná osoba starší 18 let plně způsobilá k právním úkonům (např. rodič, učitel, průvodce, vedoucí skupiny) akceptujeme, že za nezletilého návštěvníka či skupinu návštěvníků přebírá odpovědnost tato odpovědná osoba a rozhodnutí o tom, jaký prohlídkový okruh s nezletilým/i navštíví, ponecháváme na této odpovědné osobě.

OTEVÍRACÍ DOBA Návštěvnického centra a Radegastova obchodu, platná od 1.11.2016:

●ŘÍJEN – BŘEZEN:
Úterý – sobota: 10.00 – 16.00 hodin
Pondělí, neděle: zavřeno
Prohlídky pivovaru pro veřejnost v češtině: sobota od 14.00 hodin

●DUBEN – ZÁŘÍ:
Pondělí: zavřeno
Úterý – sobota: 10.00 – 17.00 hodin
Neděle: 10.00 – 14.00 hodin
Prohlídky pivovaru pro veřejnost v češtině: úterý, čtvrtek a sobota v 15.00 hodin, neděle v 11.00 hodin

Skupinové exkurze (nad 10 osob) v ČJ, AJ, PL si objednejte kdykoliv po telefonické nebo emailové rezervaci (min 24 hod. před prohlídkou).

Aktualizováno: před 7 lety

Birell přichází s kompletní změnou svého designu

Publikováno:před 20 dnyZdroj:MediaGuru.cz

Nealkoholické pivo Birell mění svou vizuální identitu, jež se promítne do designu obalů i všech materiálů reprezentujících značku.
Birell prochází kompletním redesignem. Mění svou vizuální identitu, jež se odrazí ve změně designu obalů i všech dalších materiálů reprezentujících značku. Nový vzhled má více odrážet „svěžest nápojů a kvalitu ingrediencí".

„V posledních letech značka Birell velmi rychle roste a nabízí každý rok nové příchutě a varianty. Proto jsme se rozhodli novým designem obalů vizuálně sjednotit jednotlivé řady našich nápojů a zároveň vypíchnout jejich obsah. U nealko radlerů reprezentuje moderní a prémiový design šťavnatost a svěžest. Neochucené varianty zase výrazněji znázorňují některé použité suroviny, tedy ječmen a chmel té nejvyšší kvality,“ vysvětluje Oliver Jáchymovský, Senior Brand Manager značky Birell.
Neochucené varianty Birellu výrazněji znázorňují některé použité suroviny, zdroj: Birell / Plzeňský Prazdroj.

Za návrhem nové vizuální identity a loga stojí londýnská agentura Purple Creative, samotnou podobu balení si vzala na starost italská agentura Smith Lumen. Obě kreativní agentury spolupracovaly se značkami Plzeňského Prazdroje již v minulosti.

Se změnou designu dochází také ke změnám v balení. Birell sjednocuje nabídku tak, aby většina nápojů byla k dispozici v plechovkách. Neochucené varianty Birell IPA a Birell Za studena chmelený tak budou k dostání již pouze v plechovce. Birell Světlý a Birell Polotmavý budou nadále dostupné i ve skle. Nové obaly budou v obchodech dostupný během dubna a května roku 2024.

Nedávno také Birell uvedl na trhu novou řadu Birell Active, nabízející ochucené nealkoholické pivo s přidaným kofeinem.

Nejoblíbenější české nealkoholické pivo v nové podobě

Publikováno:před 21 dnyZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

Populární značka nealkoholického piva Birell zažívá přelomový rok. Po uvedení nové řady Birell Active, kdy vůbec poprvé v Česku představila ochucené nealkoholické pivo s přidaným kofeinem, teď přistupuje ke kompletní změně designu obalů a všech materiálů reprezentujících značku. V nové moderní vizuální identitě se ještě více odráží svěžest nápojů a kvalita ingrediencí.

Nová řada Birell Active, která je na trhu dostupná od konce února, se stala první skupinou produktů, které se představily v novém kabátě. Nový design obalů získá během dubna a května i kompletní stávající portfolio oblíbených nápojů značky Birell zahrnující ochucené i neochucené varianty nealkoholického piva. Součástí změny je i úprava loga Birell, které všechny produktové řady i komunikační aktivity značky spojuje.

„V posledních letech značka Birell velmi rychle roste a nabízí každý rok nové příchutě a varianty. Proto jsme se rozhodli novým atraktivním designem obalů vizuálně sjednotit jednotlivé řady našich nápojů a zároveň vypíchnout skvělý obsah. U nealko radlerů reprezentuje moderní a prémiový design šťavnatost a svěžest. Neochucené varianty zase výrazněji znázorňují některé použité suroviny, tedy ječmen a chmel té nejvyšší kvality. Pod značkou Birell spotřebitelé najdou stále ta stejná prvotřídní nealkoholická piva a radlery plné osvěžující ovocné chuti, na které jsou zvyklí a které milují, jen v novém atraktivním kabátu,“ vysvětluje Oliver Jáchymovský, Senior Brand Manager značky Birell.

Za návrhem nové vizuální identity a loga stojí londýnská agentura Purple Creative, samotnou podobu balení si vzala na starost italská agentura Smith Lumen, jež má na svém kontě již několik ocenění za produktový design značek. Obě kreativní agentury spolupracovaly se značkami Plzeňského Prazdroje již v minulosti.

Se změnou designu dochází také ke změnám v balení. Birell sjednocuje nabídku tak, aby většina nápojů byla k dispozici v praktických plechovkách. Neochucené varianty Birell IPA a Birell Za studena chmelený tak budou k dostání již pouze v plechovce. Birell Světlý a Birell Polotmavý budou nadále dostupné i ve skle.

Birell v nových obalech bude v obchodech dostupný během dubna a května roku 2024.

Birell podpoří kampaní novu řadu Active s kofeinem

Publikováno:před měsícemZdroj:MediaGuru.cz

Birell od dubna komunikuje kampaní svou novou řadu Active, s přídavkem kofeinu a vitamínu B6.
Birell v dubnu spouští kampaň na podporu své letošní novinky v podobě inovativní řady Active, v níž se poprvé na českém trhu objevily varianty nealkoholických radlerů s obsahem kofeinu a zároveň dále rozvíjí nabídku nápojů se sníženým obsahem cukru.

Kampaň, jež poběží zhruba do října, pokračuje v humorném duchu konceptu „Všichni na jedné lodi“ a zaměřuje se na potřebu překonání odpolední únavy. „Pracujeme s benefitem, který je v pivním segmentu neobvyklý – zatímco pivo k obědu spíš přispívá k poobědové únavě, Birell Active je první ochucené nealko pivo, které obsahuje kofein. Představuje ideální každodenní osvěžení během odpoledne v práci, po jídle nebo kdykoliv člověk pocítí únavu,“ přibližuje Oliver Jáchymovský, marketingový manažer značky Birell.

Komunikace využívá kompletní mediamix – od televize, přes outdoor a internet po spolupráci s influencery. Součástí budou také eventy, ať už sportovní, či hudební. „Cílíme na dospělé spotřebitele různého věku, kteří hledají osvěžení například při práci, po jídle či při vysokoškolském studiu nebo kdykoliv pocítí únavu během dne,“ dodává Jáchymovský.

Pod kreativou kampaně je podepsána agentura VCCP. Produkci televizních spotů zajistila společnost Bistro Films v režii Dominika Miškovského. Média má na starosti na českém trhu Publicis Groupe, na Slovensku Wavemaker.

Řada Birell Active navazuje na loňskou úspěšnou limitovanou edici. Nabízí nejoblíbenější příchuť Birellu Pomelo & Grep s přidaným kofeinem. Kofeinem a vitamínem B6 budou obohaceny i dvě novinky Borůvka & Acai a Citrus mix & Guarana. Variantami se sníženým obsahem cukru jsou loňská varianta Mango&Citron a novinka Limetka&Citron.

Birell mění český trh s nealko radlery

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

Birell přichází s novou stálou řadou Active, v níž se poprvé na českém trhu objeví varianty nealkoholických radlerů s obsahem kofeinu a zároveň dále rozvíjí nabídku nápojů se sníženým obsahem cukru. Uvedením inovativní stálé řady chce Birell navázat na loňskou mimořádně úspěšnou limitovanou edici.

Značka Birell jako zakladatel kategorie nealkoholických ochucených piv v posledních letech neustále upevňuje svou pozici lídra na trhu. V minulém roce k tomu významně přispěla velice úspěšná limitovaná edice, která tvořila v některých měsících až 19 % prodeje celé kategorie ochucených nealkoholických piv. Tyto výsledky jsou důkazem, že spotřebitelé rádi objevují nové příchutě a oceňují další benefity, jako je snížený obsah cukru.

„Lidé na našich radlerech oceňují především jejich šťavnatost a chuť svěžího ovoce ve spojení s nejoblíbenějším nealkoholickým pivem na trhu. V nové řadě Active jsme se rozhodli přidat ještě něco navíc, proto některé varianty kromě vitamínu B6, který přispívá k normálnímu energetickému metabolismu, nyní obsahují také přídavek kofeinu. Birell Active tak představuje ideální každodenní osvěžení v práci, po jídle nebo kdykoliv člověk pocítí únavu,“ vysvětluje Oliver Jáchymovský, Senior Brand Manager značky Birell.

Vůbec nejoblíbenější příchutí Birellu je Pomelo & Grep. Ta zůstává součástí tradiční řady radlerů tak, jak ji spotřebitelé milují – s přidanými vitamíny, bez konzervantů a umělých barviv. Se stejně skvělou chutí, ale s přidaným kofeinem a vitamínem B6 se nyní populární Pomelo & Grep bude prodávat také jako součást řady Active. Kofeinem a vitamínem B6 budou obohaceny i dvě novinky s originální chutí, Borůvka & Acai a také varianta Citrus mix & Guarana.

Birell Active nabídne rovněž dvě příchutě se sníženým obsahem cukru. Spolu s nejpopulárnější variantou loňské limitované edice Mango & Citron, která tímto přechází do stálé nabídky, se mohou spotřebitelé těšit na novou osvěžující kombinaci Limetka & Citron.

Celkově řada Birell Active nabídne 3 příchutě s kofeinem a 2 příchutě se sníženým obsahem cukru, kterých základem je tradičně nealkoholické pivo Birell Světlý. Kofeinové verze obsahují 10 mg kofeinu na 100 ml, tedy 50 mg v jedné půllitrové plechovce, což je množství, které odpovídá přibližně polovině šálku espressa. Varianty se sníženým obsahem cukru obsahují pouze 3,1 g cukru na 100 ml, což je méně než u většiny slazených limonád. Stejně jako všechny ostatní příchutě Birell, ani tato řada neobsahuje žádné konzervanty.

Nová řada Birell Active bude v obchodech dostupná v 0,5l plechovkách od února roku 2024.

Oblíbený Radegast Ratar má nově vylepšenou recepturu

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

Pivovar Radegast uvádí na trh Ratar s vylepšenou recepturou. V restauracích i obchodech je nově k dostání jako hořký ležák,
který v nezávislém testování svou chutí výrazně předčil původní „desítkovou“ verzi.

Ratar, jehož název se inspiroval u středověkého kmene z Polabí uctívajícího slovanského boha Radegasta, byl poprvé uveden na trh v roce 2020. Jeho charakteristickou vlastností byla výrazná hořkost. Podle původní receptury dosahovala 50 jednotek IBU, ale tato hodnota se ukázala být pro část pivařů příliš vysoká. Sládci pivovaru se proto rozhodli inovovat recepturu, která se dle prvních reakcí pivařů velmi vydařila.

„Na nový Ratar máme od spotřebitelů velmi pozitivní reakce. Chválí výrazné zlepšení dílčích atributů chuti, jako jsou celková hořkost, pitelnost a plnost. Nový Ratar má 42 jednotek hořkosti. Zůstává nejhořčejším pivem našeho portfolia, ale je výrazně pitelnější. Stejně jako ke správným rozhodnutím musí člověk dozrát, tak dozrál i Ratar ve výborný ležák,“ říká senior brand manažer značky Radegast Petr Klíma a dodává: „Jsme rádi, že testování vyšlo takto pozitivně. Věříme, že Ratar osloví i řadu nových příznivců hořkého piva nejen v našem domácím regionu.“

Nový ležák Ratar se vaří v Pivovaru Radegast v Nošovicích ze světlého sladu plzeňského typu, vyrobeného na míru ve vlastní sladovně s přídavkem barevného a karamelového sladu. Pro chmelení sládci zvolili chmel Polaris, stejně jako v předchozí „desítkové“ variantě.
„Tento chmel vyniká svým specifickým aroma. Kromě typické chmelové vůně zaujme i osvěžujícím mentolovým, kořeněným a borovicovým nádechem. Tato odrůda i ve vysokých dávkách, kdy je pivo intenzivně hořké, nepřenáší do finálního produktu přílišnou drsnou, tedy ulpívající hořkost,“ vysvětluje sládek Petr Kwaczek, který se podílel na původní i vylepšené receptuře.

Nový Ratar se stupňovitostí 11,25 a obsahem alkoholu 4,5 % obj. je do obchodů distribuován v půllitrových plechovkách i lahvích. Od února je také na čepu v hospodách po celé České republice. Kromě obchodů a výčepů restaurací se mohou spotřebitelé s Ratarem setkat
i na vybraných českých festivalech.

Horská služba Beskydy získala ocenění Radegastův Strážce Hořkosti 2023

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

Pivovar Radegast předal výroční ocenění Radegastův Strážce Hořkosti organizaci Horská služba Beskydy. Toto ocenění je udělováno každý rok organizacím nebo jednotlivcům, kteří prokazují dlouhodobou vytrvalost, houževnatost a morální sílu při překonávání „hořkých překážek. V průběhu slavnostního předávání byl navíc odhalen nový ležácký tank pojmenovaný na počest Horské služby Beskydy.

Horská služba Beskydy byla vybrána jako druhý držitel ocenění nejen za jednotlivé zásluhy svých záchranářů, ale hlavně za celkový přínos, který má tato organizace a všichni její členové pro život v Beskydech. „Oceňujeme horskou službu jako soudržný a pevný celek, který každodenně usiluje o naplňování svého poslání, aby se všichni obyvatelé, hosté a turisté v Beskydech cítili bezpečně a věděli, že je tam někdo, kdo jim v případě nouze přijde na pomoc,“ vysvětluje Ivo Kaňák, manažer Pivovaru Radegast.

Náčelník Horské služby Beskydy Radan Jaškovský převzal certifikát „Radegastův Strážce Hořkosti“ za rok 2023 v nové varně Pivovaru Radegast. „Jsme hrdí a dojatí, že naše práce a oddanost byly uznány prostřednictvím prestižního ocenění. Slova o respektu ke každému, kdo vykonává své řemeslo s vášní a nadšením, nás hluboce oslovila,“ říká Radan Jaškovský, náčelník Horské služby Beskydy, a dodává: „Naše služby v Beskydech jsou nejenom o zachraňování životů, ale také o podpoře místního společenství.“

U příležitosti předání ocenění byl v nošovickém pivovaru odhalen ležácký tank s označením „Ležácký tank Horské služby Beskydy 2023. „Až bude pivo z tohoto ležáckého tanku stočeno, poputuje jeden slavnostní sud piva přímo k Horské službě Beskydy a jejím členů,“ uvádí Petr Klíma, Senior Brand manažer značky Radegast.

Prvním laureátem ocenění „Radegastův Strážce Hořkosti“ se v roce 2022 stal in memoriam Karel Loprais, šestinásobný vítěz závodu Rallye Dakar.

Birell uvádí limitovanou edici s podzimními příchutěmi

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:MediaGuru.cz

Birell přichází s první podzimně laděnou limitovanou edicí. Podporuje ji reklamní kampaní.
Birell uvádí na trh svou vůbec první podzimně laděnou limitovanou edici. V půllitrových plechovkách nabídne kombinace českých druhů ovoce Hruška & Kdoule a Jablko & Švestka. Podporuje je reklamní kampaň s claimem „Birell si dám i na podzim“ nebo „Zamilujte si chutě podzimu“.

„Zájem spotřebitelů o nealko radlery s novými příchutěmi z limitovaných edicí, které jsme nabízeli v průběhu léta vloni i letos, byl enormní. Potvrdilo se nám, že lidé rádi ochutnávají nové varianty Birellu. A protože na podzim lidé vyhledávají zase jinou paletu chutí, rozhodli jsme se připravit verze postavené vyloženě na chutích podzimního ovoce,“ říká Oliver Jáchymovský, Senior Brand Manažer značky Birell.

Základem obou variant je tradičně nealko pivo Birell Světlý, který tvoří 50 % obsahu obou novinek, zbytek tvoří příslušné ovocné šťávy. Nealko radlery obsahují maximálně 0,4 % alkoholu. Obě varianty mají nízký obsah cukru – Jablko & Švestka pouze 3,4 g na 100 ml, Hruška & Kdoule jen 3,1 g na 100 ml. Stejně jako všechny ostatní varianty Birellu neobsahuje ani podzimní limitovaná edice umělá barviva ani konzervanty.

Podzimní edice bude dostupná v maloobchodních sítích prodejen od září roku 2023. V obchodech zůstávají i nadále v prodeji příchutě z letní limitované edice Višeň & Ostružina a Mango & Citron. S létem naopak končí prodej verzí Borůvka & Brusinka a Mandarinka & Yuzu. Na výčepech ve vybraných hospodách je ve stálé nabídce Pomelo & Grep a nově Višeň & Ostružina.

Radegast začal vařit pivo ze vzduchu namísto vody

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Kupi.czAutor:Alžběta Eremiášová

Srážek i vody v naší krajině ubývá a brzy jí možná nezbyde dost ani na výrobu piva. Alespoň to je myšlenkou nejnovějšího ekologického počinu pivovaru Radegast, který se rozhodl vyrobit limitovanou várku piv bez vody. Jako první ve střední Evropě totiž využil vlhkosti získané ze vzduchu. Jak se takový neobvyklý zdroj vody pro pivo získává? A budeme v budoucnu pít pouze „vzdušné“ ležáky?

Co je Futur?
Méně deště, odlesňování, postupné oteplování a s tím související nárůst výparu vody. To jsou jen některé z klíčových důvodů, proč je potřeba věnovat ubývající pitné vodě – která je nezbytná nejen pro vegetaci a živočichy, ale také pro ochlazování krajiny – obrovskou pozornost.

Pivovar Radegast na tuto problematiku upozorňuje dlouhodobě, aktuálně využil neobvyklého projektu. Stvořil limitovanou várku ležáků s názvem Futur, na jejichž výrobu využil pouze vodu získanou ze vzduchu.

Jak vzniká voda „z ničeho“?
Použita byla technologie, která vznikla ve spolupráci ČVUT UCEEB a společnosti Karbox. Jedná se o unikátní zařízení, které je schopno ze vzduchu získávat vodu i ve velmi suchém a horkém prostředí a běžně se využívá jako nouzový zdroj pitné vody například pro složky záchranného systému. Pro průmyslové vaření piva ve velkém by ovšem zatím nestačilo.

„Dokáže získat zhruba 35 l vody za den v těch nejsušších a nejteplejších místech na světě. Nicméně pro průmyslovou výrobu piva by získávání vody v takových podmínkách bylo nemožné nebo přinejmenším velmi nákladné,“ přibližuje technologické zařízení Tomáš Matuška, vedoucí týmu S.A.W.E.R. na ČVUT UCEEB, který se na vývoji přístroje podílel.

Kde můžete Futur ochutnat?
Také proto byl Radegast Futur uvařen pouze v symbolickém množství a běžně si ho nekoupíte. Do maloobchodního prodeje totiž nepůjde. Veřejnost ho bude moci jako čepovanou kuriozitu ochutnat na letošním Radegast dni, který se koná 26. srpna v pivovaru v Nošovicích. Několik lahví bude rovněž možné vyhrát v rámci soutěží pivovaru na sociálních sítích.

A jak ležák „ze vzduchu“ chutná? Vyznačuje se prý velmi vysokou hořkostí. Pro představu, většina českých ležáků má hořkost kolem 30 jednotek hořkosti (IBU), Futur má přes 60 IBU, tedy i více než jednou tolik

Proč pivo Futur vzniklo?
Limitovaná várka ležáku Futur ze vzdušné vlhkosti má především upozornit na dlouhotrvající problém nedostatku vody v krajině a podnítit kroky, které by vedly k jejímu navrácení do přírody. A marketingové využití našeho národního moku je v Česku určitě dobrým způsobem.

„Ležák Futur je důkazem, že by se pivo tímto způsobem uvařit dalo, ale zároveň je vzkazem, že budoucnost bez vody v Radegastu určitě nechceme. Proto se snižováním její spotřeby a ochranou vodních zdrojů zabýváme dlouhodobě a podporujeme projekty, které se věnují zadržování vody v krajině,“ uvádí v tiskovém prohlášení pivovaru Petr Klíma, senior brand manažer značky Radegast. Kromě symbolických piv se pivovar letos ve spolupráci s Lesy ČR podílel například také na obnově a výstavbě lesních tůní..

Jak se staví k ekologii další pivovary?
O svých ekologických záměrech dávají v poslední době vědět i ostatní velké české značky. Bernard například nedávno představil kolekci svých originálních chladicích tašek na lahve a soudky ušité z použitých reklamních plachet, které by jinak skončily bez dalšího využití v odpadu.

Pivovar Svijany se na Liberecku rozhodl poradit si s rostoucími cenami energií. Ve svém areálu zprovoznil vlastní fotovoltaické elektrárny, kterou plánuje do budoucna dále rozšiřovat.

Plzeňský Prazdroj nedávno informoval o tom, že z vratných lahví odstranil aluminiové folie a plastové nálepky, které nahradil papírovými. Ke snížení uhlíkové stopy pivovar přispěl také zahájením recyklace pivních plechovek. Gambrinus zase ukončil výrobu a prodej piva v PET láhvích.

Birell vítá podzim novými příchutěmi

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

Birell uvádí na trh limitovanou edici ochucených nealkoholických piv s podzimními příchutěmi. V půllitrových plechovkách si spotřebitelé budou moci vychutnat kombinace českých druhů ovoce Hruška & Kdoule a Jablko & Švestka.

Birell navazuje na úspěch letní řady ovocných nápojů a přichází se svou vůbec první podzimně laděnou limitovanou edicí.

„Zájem spotřebitelů o nealko radlery s novými příchutěmi z limitovaných edicí, které jsme nabízeli v průběhu léta vloni i letos, byl enormní. Potvrdilo se nám, že lidé rádi ochutnávají nové varianty Birellu. A protože na podzim lidé vyhledávají zase jinou paletu chutí, rozhodli jsme se připravit verze postavené vyloženě na chutích podzimního ovoce. Věříme, že si je spotřebitele oblíbí stejně jako ty letní,“ říká Oliver Jáchymovský, Senior Brand Manažer značky Birell.

Lidé budou moci ochutnat dvě nové varianty oblíbeného nealko radleru s příchutí podzimního ovoce Hruška & Kdoule a Jablko & Švestka. Sladká hruška je doplněna
o kyselejší kdouli a nabízí příjemně vyváženou chuť, podobně jako varianta sladkých jablek obohacená o typickou chuť podzimní švestky.

Základem obou variant je tradičně nealko pivo Birell Světlý, který tvoří 50 % obsahu obou novinek, zbytek tvoří příslušné ovocné šťávy. Nealko radlery obsahují maximálně 0,4 % alkoholu. Obě varianty mají nízký obsah cukru, Jablko & Švestka pouze 3,4 g na 100 ml, Hruška & Kdoule dokonce jen 3,1 g na 100 ml, což je méně něž většina slazených limonád. Stejně jako všechny ostatní varianty Birellu neobsahuje ani podzimní limitovaná edice umělá barviva ani konzervanty.

Podzimní edice bude dostupná v maloobchodních sítích prodejen v 0,5 l plechovkách od září roku 2023.

V obchodech zůstávají i nadále v prodeji oblíbené příchutě z letní limitované edice Višeň & Ostružina a Mango & Citron. S létem naopak končí prodej verzí Borůvka & Brusinka
a Mandarinka & Yuzu. Na výčepech ve vybraných hospodách je ve stálé nabídce Pomelo & Grep a nově Višeň & Ostružina.

Plechovková linka a automatické vozíky - největší lákadla prohlídky pivovaru

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Novojíčínský deníkAutor:Tomáš Januszek

Nejen zábavou a pivem živ je člověk, a proto si mnozí návštěvníci sobotního Radegast dne v Nošovicích nenechali ujít prohlídku pivovaru. Bylo toho k vidění dost

V malých skupinkách vyráželi lidé na prohlídku vždy po 15 minutách a v doprovodu zaměstnanců pivovaru v rolích průvodců se dozvěděli něco o historii pivovaru, který si v roce 2021 připomněl 50 let od zahájení provozu. To nejzajímavější je čekalo v jednotlivých provozech, které si mohli prohlédnout, dozvěděli se, jak se pivo vyrábí, co je k tomu zapotřebí.

Největší atrakcí kromě závěrečného ochutnání pivní speciality Radegast Futur z vody získané ze vzduchu, byla prohlídka lahvovny, nové plechovkové linky a balírny přepravek s lahvemi a palet s plechovkami. Jak prozradila průvodkyně Adéla, lahvovací linka v nošovickém pivovaru dokáže za hodinu naplnit 55 tisíc půllitrových lahví. Plechovková linka zase za hodinu vyrobí asi 60 tisíc plechovek s pivem.

Absolutním návštěvnickým hitem je pak prohlídka nového skladu, kde neuvidíte člověka, a samy jezdí v něm a manipulují s paletami vysokozdvižné vozíky, které jsou řízené počítačem. „Neskutečné, připomnělo mi to film Marečku, podejte mi pero!, jak tam stavěli tu automatickou továrnu budoucnosti,“ řekla Karel Walíček z Bílovce.

Radegast, Birell i Gambrinus se vaří pod Beskydami
Nošovický pivovar patří pod Plzeňský Prazdroj a kromě značky Radegast se v podniku pod Beskydy vaří také značky Gambrinus, Velkopopovický kozel a Birell s pivní i ovocné variantě. Po modernizaci, která v Nošovickém podniku proběhla před pár lety, je pivovar Radegast jedním z nejmodernějších pivovarů v Evropě.

A to i instalaci nové plechovkové stáčecí linky v roce 2020, na níž se už po třech měsících provozu stočilo 100 tisíc hektolitrů piva. Na nové plechovkové lince se stáčí pivo do čtyř druhů plechovek od 330 ml až po 550 ml. Linka je určena zejména pro ležáky a výčepní piva značky Radegast nebo nealkoholické pivo Birell a jeho ochucené alternativy.

V prostorách, kde funguje nové linka, býval sklad, který se už plně automatizovaný musel vybudovat zcela nový. V něm operuje 16 robotizovaných vysokozdvižných vozíků, které automaticky řídí skladování a manipulaci s paletami v objektu skladu.

Plzeňský Prazdroj, jehož je pivovar Radegast součástí, v loňském roce zaznamenal po dvou covidových letech, kdy jeho prodeje klesaly, růst. V Česku prodal celkem 7,3 milionu hektolitrů piv, tedy o téměř 12 procent víc než v roce 2021. Dařilo se všem jeho hlavním značkám.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.03.05.2024 15:48195