Historie a současnost Pivovaru Radegast

V Nošovicích vaří sládci pivo Radegastu už více než 40 let. Za tu dobu se toho hodně změnilo a pivovar prošel několika etapami modernizace. Nezměnila se ale receptura ani postup vaření piva Radegast, a tak zůstává stejná i jeho chuť, výrazná hořkost a správný říz.

● 1966 Položení základního kamene pivovaruRadegast
V 60. letech bylo rozhodnuto najít na severní Moravě vhodnou lokalitu pro výstavbu moderního pivovaru s velkou kapacitou soustředěnou na jediném místě. Po pečlivém vyhodnocení byla vybrána obec Nošovice. Základní kámen pivovaru byl položen roku 7. července 1966.

● 1970 Uvaření první várky pivaRadegast
První várka piva se rodí 3. prosince 1970. Rok poté dostává pivo jméno podle staroslovanského boha slunce, ohně a pohostinnosti Radegasta.

● 1988 Překročení hranice 1 mil. hl. piva uvařeného za rokRadegast
Radegast investuje do nejmodernější techniky a jako první z domácích pivovarů zavádí cylindrokónické kvasné tanky. Objem každého z 18 tanků je 2 000 hl. Roční výstav překračuje magickou hranici milion hektolitrů. Za dalších 10 let jsou to dokonce 2 miliony.

● 1990 Privatizace pivovaru, vznik spol. Pivovar Radegast a.s.Radegast
Do 30. června 1990 byl pivovar Radegast jedním ze závodů podniku Severomoravské pivovary Přerov, 1. července se stal samostatným státním podnikem. Po privatizaci v roce 1991 začíná nošovický Pivovar Radegast, a. s., psát novou, slavnou kapitolu v dějinách českého pivovarnictví.

● 1994 Zprovoznění nové varnypivovar
V roce 1994 byla uvedena do provozu nová varna, jejíž kvalita odpovídá nejvyššímu světovému standardu. V pivovaru byla postavena jedna z prvních filtračních linek se stabilizačním filtrem a linka na stáčení do sudů. Průkopnicky zde přešli z hliníkových sudů na nerezové KEG sudy.

● 1997 Dokončení výstavby cylindrokónických tankůRadegast
V r. 1997 byla dokončena výstavba cylindrokónických tanků, jejímž cílem je navýšení výrobní kapacity pivovaru v úseku hlavního kvašení a dokvašování. Investice umožňuje zvýšení celkové produkce pivovaru na 2,4 mil. hl piva ročně. Pivovar má jednu z nejmodernějších plně automatizovaných linek na stáčení ve střední Evropě s kapacitou 50 tisíc lahví za hodinu. Byla uvedena do provozu v roce 1998.

● 1998 Dosažení mety 2 mil. hl. piva uvařeného za rokRadegast
Zatímco se v roce 1988 v pivovaru vystavilo asi 1 mil. hl piva, v roce 1998 poprvé Radegast ve své historii pokořil dvoumilionovou hranici vystaveného piva. V roce 1999 pak dosáhl tržního podílu na tuzemském trhu téměř 14 % (oproti 7 % z roku 1992).


● 1999 Součást největší české pivovarské skupiny Plzeňský Prazdroj a.s.Radegast
V roce 1999 se pivovar Radegast stal součástí spol. Plzeňský Prazdroj, a.s., která je největší pivovarnickou skupinou v ČR. Radegast tak patří do celosvětové rodiny globální skupiny SABMillerplc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.

● 2010 Otevřeno nové návštěvnické centrum - 1.etapa prohlídkové trasyRadegast
Ke 40. výročí pivovaru nadělil pivovar všem zájemcům o správně hořké pivo nové lákadlo – zbrusu nové Návštěvnické centrum – Radegastovu svatyni. Návštěvnické centrum doplnilo tradiční prohlídky pivovaru. Svým interiérovým řešením vypovídá o tom, že Radegast je pivo pro pravé chlapy, které má 40letou tradici a je pevnou součástí regionu. Důležitou roli hrála i inspirace beskydskou přírodou, která dává pivu Radegast základ v podobě vynikající vody z Morávky. Významnou část interiéru pokrývá expozice o historii piva Radegast. Součástí je také kinosál, ve kterém si návštěvníci prohlédnou filmy. Nechybí ani prodejna s širokou nabídkou předmětů z kolekce Radegast.

● 2012 Dokončena 2.etapa prohlídkové trasy pivovarem RadegastRadegast
Významnou inovací za 1,5 mil. Kč prošla před začátkem turistické sezóny exkurzní trasa pivovarem, jejímž cílem bylo stéle zlepšovat komfort pro návštěvníky a informační hodnotu a zážitek z návštěvy pivovaru. Nově turisté nahlédnou i do ležáckého sklepa, což dříve nebylo možné. A to z místnosti připomínající velký sud, ve kterém nechybí poutavá expozice o vývoji ležáckých sklepů a bednářském umění. V průběhu trasy vznikly nové informační panely představující jednotlivé části výroby piva i pivovarnictví jako oboru. V místech, kam z bezpečnostních důvodů nelze vstoupit, byly nainstalovány velkoplošné obrazovky, na nichž návštěvníci uvidí záběry z provozů. To se týká například sladovny, kde přibylo i názorné schéma výroby sladu. Podobné schéma je nově také v lahvovně, odkud se k výtahu do degustační síně nad pivovarem lidé projdou po novém chodníku. I díky investicím do Návštěvnického centra a trasy se pivovar Radegast stal v roce 2012 součástí projektu Industriální atraktivity v Moravskoslezském kraji, který má Moravskoslezský kraj prezentovat především jako oblast plnou atraktivních technických památek a přilákat návštěvníky z celé České republiky.

● 2014 Nová Ryze Hořká 12 z NošovicRadegast
Sládci z nošovického pivovaru uvařili nové pivo Radegast Ryze Hořká 12. Ta nahradila v portfoliu pivovaru stávající světlý ležák Radegast Premium. Nová Ryze Hořká 12 je plnější a díky použití třech druhů moravského chmele vyniká intenzivnější avšak příjemnou hořkostí i výrazným chmelovým aroma. Jen během prvních třech měsíců od uvedení na trh se nové dvanáctky vytočilo 20 milionů půllitrů.
Zdroj:Stránky Pivovaru Radegast, 2015


Více na stránkách pivovaru

Radegast den 2019 se uskuteční ve Frýdku-Místku

Kdy:31.08.2019Obec:Frýdek-MístekZdroj:Pivovar Radegast

Letošní 17. ročník oslav správně hořkého piva Radegast proběhne 31. srpna 2019 ve Frýdku-Místku. Návštěvníci si vyzkouší školu čepování a soutěže v Hořké zóně. Ve speciálním stanu se bude čepovat pivo do skla. Hudební program nabídne skupiny jako Traktor, David Koller & band nebo Katapult.

Letos se mimořádně přesune Radegast den do Frýdku-Místku. Slavnosti správně hořkého piva se uskuteční v sobotu 31. srpna 2019 vedle atletického stadionu TJ Slezan naproti hale Polárka. „Důvodem přesunu tradiční akce je probíhající výstavba nové plechovkové linky v nošovickém pivovaru, se kterou souvisejí různá omezení týkající se bezpečnosti a dostupného prostoru,“ říká Ivo Kaňák, manažer pivovaru Radegast a doplňuje: „Chtěl bych poděkovat městu Frýdek-Místek, které nám vyšlo vstříc a také převzalo nad tradičními oslavami záštitu. Už teď se těším na tradiční hořký přípitek, který k Radegast dni neodmyslitelně patří.“

Hudební line-up Radegast dne 2019 nabídne českou rockovou stálici Katapult s nestárnoucím frontmanem Oldou Říhou, jednu z nejúspěšnějších slovenských kapel Desmod nebo legendu slovenské populární hudby Vašo Patejdla s kapelou. Pobavit publikum přijede i zpěvák, bubeník a autor nezapomenutelných hitů David Koller se svou kapelou. Nálož pořádného hard rocku pak přiveze doslova rozjetý Traktor, který během posledních let vyprodává i velké haly. Jako lokální zástupce se představí kapela Ajdontker. Návštěvníci se mohou těšit také na oblíbené písně z repertoáru Motörhead v podání revival kapely Motörgang.

Pivní nabídka zůstává tradičně stejně bohatá. Na čepu bude prémiový světlý ležák s charakteristickou hořkostí a plnou chutí Radegast Ryze Hořká 12, nekompromisní hořké osvěžení nabídne Radegast Rázná 10. Pivovar Radegast věnuje správnému čepování piva dlouhodobě velkou pozornost, takže si návštěvníci na oslavách mohou vyzkoušet školu čepování pod dohledem Denisy Kubíčkové, letošní vítězky soutěže Radegast Mistr Výčepní nebo si vychutnat čepované pivo do skla od výčepních z programu pivních předáků ve speciálním stanu.

Na Radegast dni proběhne opět i slavnostní vyhlášení a předání symbolických šeků z grantového programu Radegat lidem. Letos mají šanci získat finanční podporu mimo jiné projekty, které se zaměřují na boj se suchem nebo pracují s využitím dešťové vody. Pivovar Radegast patří právě ve snižování spotřeby vody potřebné na výrobu piva ke světové špičce.

Areál bude otevřený od 11.30 do 23.00 hodin. Hudební program odstartuje ve 13 hodin. Z důvodu omezené kapacity areálu je letos zavedeno vstupné, které činí 149 korun. Ke každé vstupence však dostane návštěvník zdarma dva nápoje (pro starší 18 let – dvě piva, pro mladší 18 let – dvě limonády). Děti do 5 let mají vstup zdarma. Vstupenky jsou v prodeji na webu ticketstream.cz.

Prohlídky Pivovaru Radegast

Kdy:dle rozpisu na stránkách pivovObec:NošoviceZdroj:Pivovar Radegast

TRASA PROHLÍDKY

● NÁVŠTĚVNICKÉ CENTRUM - RADEGASTOVA SVATYNĚ
Prohlídka pivovaru Radegast začíná v Návštěvnickém centru – Radegastově svatyni s interaktivní expozicí. Zde vás seznámíme s historií piva Radegast a jeho propojením s životem v regionu, kultem boha Radegasta a čistou beskydskou přírodou, která dává pivu Radegast základ v podobě vynikající vody z Morávky.

● CYLINDROKÓNICKÉ TANKY
Z Návštěvnického centra vyrazíte na prohlídku vlastní výroby. Nejprve projdete pod obřími cylindrokónickými tanky, v nichž probíhá hlavní kvašení piva Radegast.

● VÝROBA SLADU
Jednu z hlavních surovin – slad – si v pivovaru Radegast vyrábíme sami. Tento proces trvá několik dní, proto vám výrobu sladu představíme v krátkém filmu na velkoplošné obrazovce přímo před budovou sladovny.

● STÁČÍRNA
Následuje zastávka ve stáčírně pivovaru Radegast - v jedné z nejmodernějších, plně automatizovaných linek na stáčení ve střední Evropě s kapacitou 50 tisíc lahví za hodinu. Z provozních důvodů bohužel není možné garantovat, že v době prohlídek budou stáčecí linky plně v provozu. Nicméně na videoprojekci si všechny úseky plnění lahví budete moci detailně prohlédnout.

● LEŽÁCKÉ SKLEPY
Ze speciální místnosti připomínající ležácký sud můžete nahlédnout do ležáckého sklepa, kam přichází tzv. mladé pivo z kvasných cylindrokónických tanků. V ležáckém sklepě pivo dokvašuje a zraje.

● VARNA JAROMÍRA FRANZLA
Další kroky vás zavedou do varny – samého srdce pivovaru, kde se pivo Radegast vaří. Tady uvidíte pivovarské pstruhy dohlížející na to, že voda z Morávky má výbornou kvalitu. Právě beskydská voda je totiž klíčovou surovinou pro vaření Radegastu, společně s žateckým chmelem z Tršicka a sladem z vlastní sladovny.


PRAKTICKÉ INFORMACE:
●Délka prohlídky: 120 min.
●Kapacita ve skupině: min. 10 osob, maximálně 40 osob
●Prohlídku pivovaru Radegast lze absolvovat pouze s průvodcem v českém, anglickém, německém nebo polském jazyce.
●Náročnost prohlídky je střední – nutno zdolat schody.
●Prohlídka zahrnuje ochutnávku správně hořkého piva Radegast nebo nealkoholického piva Birell dle volby návštěvníka. Ochutnávka je podávána pouze starším 18 let.
●Návštěvní řád
●Vzhledem k tomu, že se jedná o potravinářský průmysl, případné zastavení provozu z důvodů sanitací je běžnou součástí našeho provozu.

PRAVIDLA NÁVŠTĚVY PIVOVARU RADEGAST PRO NEZLETILÉ:
●Bez doprovodu odpovědné osoby starší 18 let a plně způsobilé k právním úkonům (např. rodiče, učitele, průvodce) mohou nezletilí návštěvníci absolvovat v pivovaru Radegast pouze prohlídku pivovarnictví.
●Pokud nezletilé návštěvníky doprovází odpovědná osoba starší 18 let plně způsobilá k právním úkonům (např. rodič, učitel, průvodce, vedoucí skupiny) akceptujeme, že za nezletilého návštěvníka či skupinu návštěvníků přebírá odpovědnost tato odpovědná osoba a rozhodnutí o tom, jaký prohlídkový okruh s nezletilým/i navštíví, ponecháváme na této odpovědné osobě.

OTEVÍRACÍ DOBA Návštěvnického centra a Radegastova obchodu, platná od 1.11.2016:

●ŘÍJEN – BŘEZEN:
Úterý – sobota: 10.00 – 16.00 hodin
Pondělí, neděle: zavřeno
Prohlídky pivovaru pro veřejnost v češtině: sobota od 14.00 hodin

●DUBEN – ZÁŘÍ:
Pondělí: zavřeno
Úterý – sobota: 10.00 – 17.00 hodin
Neděle: 10.00 – 14.00 hodin
Prohlídky pivovaru pro veřejnost v češtině: úterý, čtvrtek a sobota v 15.00 hodin, neděle v 11.00 hodin

Skupinové exkurze (nad 10 osob) v ČJ, AJ, PL si objednejte kdykoliv po telefonické nebo emailové rezervaci (min 24 hod. před prohlídkou).

Aktualizováno: před rokem

V Pivovaru Radegast ochutnáte místní piva s výhledem na beskydské vrchy

Publikováno:před 5 dnyZdroj:České nápoje

Radegast patří k nejznámějším symbolům Moravskoslezského kraje – řeč je o staroslovanském bohovi slunce, ohně, úrody, sklizně a pohostinnosti a samozřejmě také o legendárním, správně hořkém pivu, kterému dal jméno. Majestátní socha Radegasta stojí mezi Pustevnami a Radhoštěm, odkud přibližně za hodinu autem dojedete do Nošovic u Frýdku-Místku, sídla Pivovaru Radegast. V jednom z nejmodernějších pivovarů v České republice se osvěžíte přímo u zdroje a nahlédnete do historie i současnosti výroby piva v podhůří Beskyd.

Základní kámen byl v Nošovicích položen v roce 1966, první várku piva uvařil sládek Jaromír Franzl o čtyři roky později. Sládci dodnes zachovávají původní recepturu, která Radegastu zaručuje nezaměnitelnou chuť a výraznou hořkost.

Dvouhodinová prohlídka začíná v Návštěvnickém centru – Radegastově svatyni, kde se seznámíte s historií pivovaru, varním procesem a vším, co značka Radegast nabízí. Poté projdete výrobní prostory s cylindrokónickými tanky, výrobnu sladu, stáčírnu a v pivovarských sklepích se podíváte, jak pivo zraje a dokvašuje. Uvidíte i varnu zakladatele pivovaru Jaromíra Franzla, kde ve speciální nádrži žijí pivovarští pstruzi a hlídají kvalitu vody.

Závěr prohlídky si pak naplno vychutnáte ve vyhlídkové věži s orosenou sklenicí zlatavého moku a  idylickým výhledem na panorama Beskyd! Pro zvídavé skupinky přátel či kolegů je přímo v pivovaru k dispozici Škola čepování, v níž se dozvědí mnoho zajímavého a naučí se vlastnoručně načepovat dokonalé kousky.

Dny NATO spolu s Radegastem

Publikováno:před 5 dnyZdroj:Pivovar RadegastAutor:Ondřej Coufal, PR

Letošní ročník Dnů NATO v Ostravě & Dnů Vzdušných sil AČR bude opět hořký. Na největší bezpečnostní akci ve střední Evropě se vrací po 11 letech exkluzivní produktový partner v oblasti dodávání piva, nošovický Radegast.

Zkušený tým Radegastu chce především zlepšit kvalitu obsluhy pro spotřebitele na akci. Zlepšování kvality pivního servisu je součástí dlouhodobého programu péče o kvalitu piva Radegast. Správně hořké pivo z Nošovic se bude na Dnech NATO čepovat z celkem padesáti kohoutů na devíti výčepních místech.

Dny NATO v Ostravě & Dny Vzdušných sil AČR jsou, spolu s Velkou cenou Brna, největší návštěvnickou víkendovou akcí v České republice. „Organizátoři bezpečnostní akce hledali kvalitního a spolehlivého partnera, takže spojení naší značky a Dnů NATO považuji za přirozený výsledek, tím spíše, že oba partneři pocházejí z jednoho regionu,“ sdělil manažer značky Radegast, Marek Grabovský.

Svou premiéru na akci bude mít také unikátní automatický rychlovýčep, který dokáže načepovat během jedné minuty 30 piv. Na čepu bude Radegast Rázná 10, Radegast Ryze Hořká 12 a další produkty Plzeňského Prazdroje.

Spolu s Radegastem dorazí na Dny NATO v Ostravě & Dny Vzdušných sil AČR také nealkoholický Birell světlý, Birell Pomelo & Grep, protože podíl dopravy na akci prostřednictvím kol každoročně stoupá. Potvrzují to i údaje Městské police Ostrava, která provozuje na Dnech NATO 3 „kolárny“ na úschovu kol. V rámci loňského ročníku uskladnili na místě 5 280 kol.

Radegast den 2019 se uskuteční ve Frýdku-Místku

Publikováno:před 11 dnyZdroj:Pivovar RadegastAutor:Ondřej Coufal, PR

Letošní 17. ročník oslav správně hořkého piva Radegast proběhne 31. srpna 2019 ve Frýdku-Místku. Návštěvníci si vyzkouší školu čepování a soutěže v Hořké zóně. Ve speciálním stanu se bude čepovat pivo do skla. Hudební program nabídne skupiny jako Traktor, David Koller & band nebo Katapult.

Letos se mimořádně přesune Radegast den do Frýdku-Místku. Slavnosti správně hořkého piva se uskuteční v sobotu 31. srpna 2019 vedle atletického stadionu TJ Slezan naproti hale Polárka. „Důvodem přesunu tradiční akce je probíhající výstavba nové plechovkové linky v nošovickém pivovaru, se kterou souvisejí různá omezení týkající se bezpečnosti a dostupného prostoru,“ říká Ivo Kaňák, manažer pivovaru Radegast a doplňuje: „Chtěl bych poděkovat městu Frýdek-Místek, které nám vyšlo vstříc a také převzalo nad tradičními oslavami záštitu. Už teď se těším na tradiční hořký přípitek, který k Radegast dni neodmyslitelně patří.“

Hudební line-up Radegast dne 2019 nabídne českou rockovou stálici Katapult s nestárnoucím frontmanem Oldou Říhou, jednu z nejúspěšnějších slovenských kapel Desmod nebo legendu slovenské populární hudby Vašo Patejdla s kapelou. Pobavit publikum přijede i zpěvák, bubeník a autor nezapomenutelných hitů David Koller se svou kapelou. Nálož pořádného hard rocku pak přiveze doslova rozjetý Traktor, který během posledních let vyprodává i velké haly. Jako lokální zástupce se představí kapela Ajdontker. Návštěvníci se mohou těšit také na oblíbené písně z repertoáru Motörhead v podání revival kapely Motörgang.

Pivní nabídka zůstává tradičně stejně bohatá. Na čepu bude prémiový světlý ležák s charakteristickou hořkostí a plnou chutí Radegast Ryze Hořká 12, nekompromisní hořké osvěžení nabídne Radegast Rázná 10. Pivovar Radegast věnuje správnému čepování piva dlouhodobě velkou pozornost, takže si návštěvníci na oslavách mohou vyzkoušet školu čepování pod dohledem Denisy Kubíčkové, letošní vítězky soutěže Radegast Mistr Výčepní nebo si vychutnat čepované pivo do skla od výčepních z programu pivních předáků ve speciálním stanu.

Na Radegast dni proběhne opět i slavnostní vyhlášení a předání symbolických šeků z grantového programu Radegat lidem. Letos mají šanci získat finanční podporu mimo jiné projekty, které se zaměřují na boj se suchem nebo pracují s využitím dešťové vody. Pivovar Radegast patří právě ve snižování spotřeby vody potřebné na výrobu piva ke světové špičce.

Areál bude otevřený od 11.30 do 23.00 hodin. Hudební program odstartuje ve 13 hodin. Z důvodu omezené kapacity areálu je letos zavedeno vstupné, které činí 149 korun. Ke každé vstupence však dostane návštěvník zdarma dva nápoje (pro starší 18 let – dvě piva, pro mladší 18 let – dvě limonády). Děti do 5 let mají vstup zdarma. Vstupenky jsou v prodeji na webu ticketstream.cz.

Radegast bojuje v nové kampani proti suchu a není to jen reklamní trik

Publikováno:před 11 dnyZdroj:Focus-Age.czAutor:Petr Michl

„Nezůstaň na suchu,“ říká Radegast v nové kampani a nemyslí tím jen svlažení hrdla hořkým pivem. Svůj environmentální apel si navíc může dovolit. Pivovar je v ČR absolutní jedničkou v úsporách vody a ve světě patří mezi 10 nejšetrnějších. Za posledních 10 let snížil spotřebu vody o 40 %.

Se začátkem června spustil Radegast kampaň „Nezůstaň na suchu“. Apel na řešení závažného environmentálního problému přitom není jen líbivým gestem. Pivovar z Nošovic patří mezi světové premianty v úspoře vody při vaření piva.

Nejprve ale k hlavnímu spotu. V něm odhodlaný chlap tlačí do kopce obří sud, který poslouží jako zásobárna pro dešťovou vodu na horské chatě. Spousta lidí už odešla do údolí. On se nikam nechystá, protože je tam doma.

Za kreativou reklamy (stejně jako za jejími dalším dvěma verzemi) stojí agentura Boomerang, produkce byla v rukách Boogie Films, v režisérském křesle pak seděl Juraj Janiš. Ve všech případech jde o letitou spoluprací s Radegastem osvědčená jména. I proto je jasně patrná pro značku kontinuální linka tvrdého chlapa překonávajícího překážky, jen je v ní v tomto případě vysoce aktuální téma.

Proč se pro něj v Radegastu rozhodli? „Sucho je velmi hořkou překážkou, které se je potřeba postavit a začít s ní bojovat. My se navíc v této oblasti pohybujeme dlouho. Grantový program Radegast lidem funguje již 17 let. Podporujeme v něm nejenom aktivity, které podporují udržitelnost turismu v rámci Beskyd, ale také projekty, které pečují o ochranu přírody," vysvětlil pro Marketing Journal Senior Brand Manažer značky Marek Grabovský. Radegast ročně podpoří projekty pečující o beskydskou krajinu částkou 1,4 milionu korun. Díky těmto prostředkům mohl například ČSOP Salamandr v roce 2017 zmapovat beskydské mokřady a vysázet do krajiny mokřadní rostliny. Celkově bylo za dobu fungování programu darováno již 30 milionů korun.

Dle Grabovského je navíc nošovický pivovar v ČR absolutní jedničkou v úsporách vody a ve světě patří mezi 10 nejšetrnějších. Za posledních 10 let snížil spotřebu vody o 40 %. Na 1 půllitr Ryze Hořké 12 teď spotřebujeme jenom 1,26 l vody. Stojí za tím úprava sanitačních procesů, jen výměnou kompresoru ušetřili v Radegastu 250 000 hektolitrů ročně. Pravidla 3R (Reduce, Reuse, Recycle) se ale projevují i na úrovni běžného fungování zaměstnanců Radegast, ne nutně jen v samotné výrobě.

Reklamy budou k vidění v televizi, tisku, outdooru, na internetu a sociálních sítích. Cílem první části kampaně je vyprávění příběhu o suchu a překonávání překážek, druhá část již bude obsahovat konkrétní aktivity, kterými chce Radegast upozornit na problematiku sucha a péče o vodu.

Radegast a Dolní oblast Vítkovice stvrdili partnerství na další roky

Publikováno:před 15 dnyZdroj:Pivovar RadegastAutor:Jitka Němečková, PR

Marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Roman Trzaskalik a Petr Koudela, výkonný ředitel DOV stvrdili podpisem v pondělí 10. června 2019 pokračování spolupráce mezi značkou Radegast a Dolní Vítkovice (DOV). V následujících letech bude Radegast jedním z významných partnerů této industriální památky.

Podepsání smlouvy, které proběhlo v nově zrekonstruované části DOV, stvrdilo spolupráci, která se datuje již od roku 2012. V tom roce Radegast s DOV uzavřeli první dlouhodobý kontrakt. Spojení těchto dvou lokálních ikon bude tedy pokračovati v následujících letech. Radegast se zapojí do vývoje celkového konceptu gastronomických zařízení a občerstvení v DOV. V rámci většiny eventů pořádaných v areálu si návštěvníci budou moci vychutnat správně hořké pivo Radegast. Spolupráce mimo jiné obsahuje i vzájemnou online prezentaci.

Před samotným podpisem probíhal v DOV slavnostní křest nově upraveného prostoru. Správně hořkým pivem Radegast jej provedli marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje, Roman Trzaskalik a Petr Koudela, výkonný ředitel DOV, který zároveň dodal: „Obrovskou výhodou nově kultivovaného prostoru je jeho umístění přímo pod Bolt Tower v místech, která dýchají industriální romantikou. Navíc prostor „podpecí“ má i praktickou funkci – chrání příchozí jak před sluncem, tak před deštěm.“

Pivovar Radegast se snaží dlouhodobě spolupracovat s dalšími lokálními patrioty na projektech, které pomáhají Moravskoslezskému kraji Roman Trzaskalik k tomu doplnil: „Prostor, který DOV nabízí, je unikátní a spolupracovat tu na projektech, jako jsou například Colours of Ostrava, je pro nás velkou ctí. Můžeme tak ukázat krásy regionu všem, kteří neváhají přijet do Ostravy i několik stovek kilometrů.“

Radegast spotřebuje k výrobě půllitru piva jen 1,26 litru vody

Publikováno:před 22 dnyZdroj:Naše voda

Pivovar Radegast je světovou špičkou ve snižování spotřeby vody a dopadů výroby na životní prostředí. Informoval o tom dnes ve zprávě Pivovar Prazdroj s tím, že za posledních 10 let nošovický pivovar investoval do vodohospodářských projektů desítky milionů korun a během tohoto období snížil spotřebu vody téměř o 40 %.

V roce 2018 spotřeboval na výrobu 1 hl piva pouze 2,51 hl vody, což je téměř na hranici technologických, provozních a ekonomických možností. Celosvětový pivovarnický průměr ve spotřebě vody se pohybuje kolem 4-5 hl vody na 1 hl piva. Nejlepší tuzemské pivovary dokáží stáhnout spotřebu vody třeba až ke 3 hl na 1 hl piva. A pak je tady nošovický pivovar Radegast, který se dostal ještě mnohem dál a v současné době patří ve snižování vody k nejlepším na světě.

„V roce 2018 jsme dosáhli historického milníku, který se bude těžko překonávat nejen v tuzemském, ale i v celosvětovém měřítku. Spotřebou 2,51 hl vody na výrobu 1 hl piva jsme dosáhli nejlepšího výsledku v historii našeho pivovaru,“ uvedl Ivo Kaňák, manažer pivovaru Radegast a k možnému budoucímu vývoji doplnil: „Meziroční snižování spotřeby vody je stále obtížnější a pomalejší proces. Minimální hranici, kam je možné se ve snižování spotřeby vody posunout, neznáme. Víme jen, že v našem pivovaru jsme této hranici již velmi blízko.“ Snižování spotřeby vody a boj se suchem je v pivovaru Radegast prioritou i do budoucna. Grantový program Radegast lidem například letos podpoří projekty, které řeší problémy se suchem, pracují s využitím dešťové vody, případně vzdělávají veřejnost v oblasti hospodaření s vodou.

Pivovar Radegast potřebuje v současnosti na výrobu 1 hl piva o 38 % méně vody než před 10 lety, kdy spustil vodohospodářské projekty s cílem snížit spotřebu vody v pivovaru. V roce 2018 tak spotřeboval na výrobu 100 litrů piva (1 hl) pouze 251 litrů vody (2,51 hl). Takže na jeden půllitr piva stačilo použít jenom 1,26 litru vody. Před spuštěním projektů na snižování spotřeby vody to bylo více než 2 litry vody na jeden půllitr piva. Údaj o spotřebě vody potřebné na výrobu piva se skládá nejen z vody přímo obsažené v pivu, ale také z vody na mytí lahví, z vody na mytí sudů, ze sanitace na provozech nebo třeba i z vody používané na sociálních zařízeních v prostorech pivovaru.

Pivovar Radegast investoval za posledních 10 let do projektů snižujících spotřebu vody při výrobě piva desítky milionů korun. Všechny realizované projekty přinášejí každoroční úsporu ve stovkách tisíc hektolitrů vody. Velmi rychlé zlepšení ve spotřebě vody v letech 2008 až 2013 přinesly hlavně investice do nových technologií. Pivovar pořídil vzduchové kompresory nové generace pro výrobu stlačeného vzduchu s rekuperací tepla umožňující efektivnější ohřev chladicí vody, upravil sanitační procesy nebo zavedl nový postup při vymývání pivních sudů. S tím souvisely další opatření jako zavedení denního monitoringu a reportování spotřeby vody nebo školení zaměstnanců. „Snižování spotřeby vody v dalších letech probíhalo zejména optimalizací zavedených procesů. Jen v loňském roce jsme optimalizovali procesy na stáčírně lahví nebo při sanitaci ležáckých tanků. Letos proběhne optimalizace čerpání podzemní vody na sladovně,“ upřesnil Jiří Toman, vodohospodář a projektový specialista v pivovaru Radegast.

Pivovar Radegast je průkopníkem nejen ve snižování spotřeby vody, ale také má propracovaný a důkladný čtyřstupňový kontrolní systém hlídající kvalitu vody. Systém zahrnuje kontrolu vody u dodavatele, kontrolu vody v pivovaru externí akreditovanou laboratoří, kontrolu vody v pivovaru vlastní laboratoří a on-line biomonitoring vody. Ve speciální nádrži hlídají kvalitu vody také pivovarští pstruzi. Každý rok se v nádrži vystřídá asi 40 pstruhů.

Radegast vaří pivo z beskydské vody, slad si vyrábí ve vlastní sladovně a používá moravský chmel. Od doby, kdy v roce 1970 uvařil sládek Jaromír Franzl první pivo Radegast s jeho typicky hořkou chutí, se toho hodně změnilo. Přišly nové a moderní technologie, ale odkaz prvního nošovického sládka vařit v pivovaru Radegast kvalitní a hořké pivo s nezaměnitelnou chutí přetrval až do současnosti.

Radegast pomáhá studentům marketingu ochutnat hořkou praxi

Publikováno:před měsícemZdroj:Pivovar Radegast

Budoucí pracovní příležitosti, zkušenosti z reálného prostředí firmy a samostatná práce na konkrétním projektu z praxe. To všechno získali studenti Katedry marketingu a obchodu Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava, kteří se zapojili do semestrálního projektu se značkou piva Radegast. Projektu se letos zúčastnilo celkem 32 mladých lidí.

Letošní série aktivit zahrnovala dvě odborné přednášky zástupců značky Radegast k tématům mediální plánování a marketingová kampaň, exkurze studentů v nošovickém pivovaru Radegast a prezentace semestrálních prací studentů na téma „Kampaň k 50 letům pivovaru Radegastu.“
„Příští rok oslaví pivovar Radegast 50 let od uvaření první várky piva. Už nyní pracujeme na přípravách oslav a zapojili jsme do toho právě i studenty marketingu a obchodu Ekonomické fakulty, kteří samostatně připravovali návrh kampaně k tomuto velkému milníku našeho pivovaru,“ říká manažer značky Radegast Marek Grabovský a dodává: „Některé jejich nápady byly tak kreativní a zajímavé, že se možná opravdu zrealizují. To ale nemohu prozrazovat předem.“

Šestice nejlepších týmů představila svoje návrhy zástupcům značky Radegast. Vítězný tým byl zvolen nejen na základě svých nápadů, ale i schopnosti prezentovat svůj projekt. Součástí celkového hodnocení bylo také dodržení stanoveného rozpočtu, práce v týmu nebo schopnost reagovat na doplňující otázky.

„Naše katedra se snaží nabízet studentům různé příležitosti, jak propojit teorii s praxí. Jsme velmi rádi, že se spolupráce z loňského roku líbila jak nám, tak i zástupcům značky Radegast a proto se zde můžeme sejít i v letošním roce. A já pevně doufám, že to není naposledy,“ říká doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc, vedoucí Katedry marketingu a obchodu.

Značka Radegast si vyzkoušela pilotní projekt s Katedrou marketingu a obchodu Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava již v minulém roce. Tématem loňského projektu bylo, jak má vypadat hospoda, aby přilákala mladší cílovou skupinu.

Pivo na fotbale konečně bez front! Radegast testuje pivní revoluci

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Ondřej Coufal, PR

Dát si v klidu správně načepované pivo a stihnout vše podstatné na fotbalovém utkání nebo hudebním festivalu? Radegast testuje novou technologii čepování piva na velkých akcích. Unikátní výčepní zařízení dokáže obsloužit až 1 800 návštěvníků za hodinu. Kvalitně načepované pivo Radegast bez čekání si vychutnali tisíce návštěvníků i na pohárovém zápase FC Baník Ostrava s Bohemians Praha 1905.

Čepovat pivo na velkých akcích má svá specifika a obsloužit najednou mnoho set nebo tisíc zákazníků není jednoduché. Pivovar Radegast přišel s novinkou, která zatočí s dlouhými frontami. A dočkali se i fanoušci Baníku. Radegast nově používá na domácích zápasech automatické výčepní zařízení Beerjet, které načepuje až 1800 piv za hodinu.

„Zatím novou technologii zkoušíme na vybraných hokejových a fotbalových zápasech. Už teď ale máme velmi pozitivní zpětnou vazbu od návštěvníků, kteří dostali své oblíbené pivo za krátký čas, bez dlouhého čekání a dobře načepované. Pivní zážitek na velkých akcích zlepšujeme dlouhodobě, ale tohle je opravdu revoluční krok, který naprosto posune zážitek z fotbalu nebo z hudebního festivalu,“ říká Marek Grabovský, manažer značky Radegast.

Beerjet je jednoduché automatické výčepní zařízení, které načepuje během jedné minuty 30 piv Radegast. Výrazně tak zkrátí čekání ve frontě na pivo na velkých akcích. Kvalita piva přitom zůstává stejná, odlišný je jen způsob čepování. Každé načepované pivo má také přesnou míru, která se dá předem nastavit podle velikosti skla nebo kelímku.

Pivovar Radegast tuto „pivní novinku“ nasadí na všech velkých návštěvnických akcích, kde bude partnerem. Nadstandardní pivní zážitek si užijí i návštěvníci Colours of Ostrava.

Program Radegast lidem podpoří neziskové organizace bojující proti suchu

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Ondřej Coufal, PR

Pivovar Radegast spustil další ročník grantového programu Radegast lidem. Neziskovým organizacím, které pomáhají v oblasti Beskyd, rozdělí 1,4 milionu korun. Letos se zaměří především na podporu projektů, které se snaží řešit palčivé téma sucha a kvality vodních zdrojů. Spolky a organizace mohou své projekty přihlašovat ode dneška do 26. května. Slavnostní vyhlášení se uskuteční 31. srpna na Radegast dni.

Grantový program Radegast lidem dlouhodobě podporuje péči o přírodní bohatství a ochranu životního prostředí v Beskydech a okolí. V letošním roce je jeho hlavním tématem problematika sucha a udržitelnost vodních zdrojů. „Vítáme všechny projekty, které chtějí stávající stav změnit k lepšímu. Kdokoliv, kdo má zajímavý nápad, jak bojovat se suchem, nebo pracuje s využitím dešťové vody, případně vzdělává veřejnost v oblasti hospodaření s vodou, má šanci získat na své aktivity finanční podporu,“ říká Tereza Kamal, která je v Plzeňském Prazdroji zodpovědná za CSR aktivity.

Grantový program Radegast lidem letos rozdělí celkem 1,4 milionu korun. Minimální výše podpory pro neziskovou organizaci je 50 tisíc korun, maximálně může získat 300 tisíc korun. K celkové částce dostanou všechny podpořené organizace také příspěvek na vzdělávací aktivity. „V nošovickém pivovaru, který leží v podhorské obci na úpatí Moravskoslezských Beskyd, dlouhodobě snižujeme dopady naší výroby na životní prostředí a týká se to i spotřeby vody. Pivovar Radegast patří ke světové špičce v této oblasti a dlouhodobě svou spotřebu snižuje. Chceme v tomto úsilí pomoci i dalším místním organizacím a projektům. Od začátku fungování našeho grantového programu jsme podpořili desítky projektů částkou vyšší než 30 milionů korun,“ dodává manažer pivovaru Radegast Ivo Kaňák.

Své projekty mohou přihlašovat neziskové organizace z Ostravska, Frýdecko-Místecka, Vsetínska, Karvinska a Novojičínska na webu www.radegastlidem.cz až do 26. května. Žádosti vyhodnotí odborná komise složená ze zástupců pivovaru Radegast, členů Nadace rozvoje občanské společnosti, která je odborným garantem programu, a místních odborníků. Podpořené projekty budou zveřejněny v první polovině července. Zapojit se následně může i široká veřejnost. Vybrané projekty postupují do veřejného hlasování, které odstartuje 17. července, a vítězný projekt získá bonus ve výši 50 000 Kč. Slavnostní předání šeků neziskovým organizacím a vyhlášení bonusové prémie proběhne tradičně na Radegast dni. Ten se koná 31. srpna 2019 ve Frýdku-Místku.

Radegast nejlíp čepuje Denisa Kubíčková

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Magazín PatriotAutor:Tomáš Svoboda

Vítězkou 5. ročníku prestižní soutěže Radegast Mistr výčepní 2019 se ve čtvrtek večer v Dolních Vítkovicích stala teprve osmnáctiletá Denisa Kubíčková z Brna, která ve finále dokázala mimo jiné načepovat čtyři parádní hladinky za minutu.

Do dvoudenního finálového kola, které odstartovalo ve středu teoretickými testy a prohlídkou pivovaru v Nošovicích, se probojovalo celkem 20 výčepních z celé republiky.

Ve čtvrtek se mezi sebou utkali v industriálních prostorách vítkovického Brick House, kam stejně jako loni zavítali také fanoušci a podporovatelé jednotlivých soutěžících. Těšit se mohli na soutěž samotnou, ale i na školu čepování piva nebo na koncert kapely Mňága a Žďorp.

Do večerního superfinále postoupilo osm nejlepších, kteří museli v napínavém vyřazovacím systému prokázat dovednosti nejen v čepování, ale také v přípravě výčepu nebo v prezentaci před porotou.

O titulu Radegast Mistr výčepní 2019 se rozhodovalo mezi Denisou Kubíčkovou z brněnské restaurace Tusto Titanium a Petrem Jeřábkem z novojičínského podniku Boss.

Po mimořádně vyrovnaném souboji a výsledném hodnocení poroty, které bylo velmi těsné, se mohla radovat zástupkyně něžného pohlaví.

„Byla to velká výzva, ale když přišla možnost soutěžit, hned jsem řekla, že do toho jdu. Byla to šance ukázat, co ve mně je. V čepování piva Radegast, které mi moc chutná, se chci dál zdokonalovat. Chtěla bych poděkovat všem, kteří mě podporovali,“ řekla vítězka.

V soutěži pro ni byly nejtěžší teoretické testy. Přestože se práci výčepní věnuje teprve necelý rok, ve finále dokázala, že nadšení a schopnost se ukázat je někdy důležitější než letité zkušenosti.

Na jejich dostatek se mohl spolehnout celkově druhý Petr Jeřábek, který se do finále dostal už v minulém roce.

„Finále je vždycky velkolepé, ale letos bylo ještě o několik úrovní výš. Líbilo se mi, jakým stylem se vybíralo mezi posledními osmi. Bylo to kreativní. Skončil jsem na druhém místě, chyběl kousíček, ale nedá se nic dělat, vždycky musí být někdo druhý,“ uvedl výčepní z Nového Jičína.

Druhé místo v republice mezi výčepními Radegastu bere jako obrovský úspěch a věří, že se mu díky ocenění podaří přilákat na vynikající čepované pivo ještě více lidí.

Na třetím místě se umístil Martin Kružík, který je kolegou letošní mistryně výčepní. Podle předsedy poroty a obchodního sládka Radegastu Romana Šolce ve finále rozhodovaly maličkosti.

„Rozdíly mezi soutěžícími byly minimální. Viděli jsme, že všichni umí výborně čepovat, ale vystoupit před lidmi a kamerami je něco jiného než být v hospodě. Roli tak hrála nervozita i to, zda výčepní dovedl prodat sám sebe, svoji restauraci a produkt, který lidem nabízí,“ zhodnotil předseda poroty.

Vítězka Denisa Kubíčková v 5. ročníku soutěže Radegast Mistr výčepní navázala na loňský triumf Hany Baniové z ostravské pivnice Assen a potvrdila, že za výčepem dál vládnou šikovné ženy.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.06.2019 09:19116