Historie a současnost Pivovaru Radegast

V Nošovicích vaří sládci pivo Radegastu už více než 40 let. Za tu dobu se toho hodně změnilo a pivovar prošel několika etapami modernizace. Nezměnila se ale receptura ani postup vaření piva Radegast, a tak zůstává stejná i jeho chuť, výrazná hořkost a správný říz.

● 1966 Položení základního kamene pivovaruRadegast
V 60. letech bylo rozhodnuto najít na severní Moravě vhodnou lokalitu pro výstavbu moderního pivovaru s velkou kapacitou soustředěnou na jediném místě. Po pečlivém vyhodnocení byla vybrána obec Nošovice. Základní kámen pivovaru byl položen roku 7. července 1966.

● 1970 Uvaření první várky pivaRadegast
První várka piva se rodí 3. prosince 1970. Rok poté dostává pivo jméno podle staroslovanského boha slunce, ohně a pohostinnosti Radegasta.

● 1988 Překročení hranice 1 mil. hl. piva uvařeného za rokRadegast
Radegast investuje do nejmodernější techniky a jako první z domácích pivovarů zavádí cylindrokónické kvasné tanky. Objem každého z 18 tanků je 2 000 hl. Roční výstav překračuje magickou hranici milion hektolitrů. Za dalších 10 let jsou to dokonce 2 miliony.

● 1990 Privatizace pivovaru, vznik spol. Pivovar Radegast a.s.Radegast
Do 30. června 1990 byl pivovar Radegast jedním ze závodů podniku Severomoravské pivovary Přerov, 1. července se stal samostatným státním podnikem. Po privatizaci v roce 1991 začíná nošovický Pivovar Radegast, a. s., psát novou, slavnou kapitolu v dějinách českého pivovarnictví.

● 1994 Zprovoznění nové varnypivovar
V roce 1994 byla uvedena do provozu nová varna, jejíž kvalita odpovídá nejvyššímu světovému standardu. V pivovaru byla postavena jedna z prvních filtračních linek se stabilizačním filtrem a linka na stáčení do sudů. Průkopnicky zde přešli z hliníkových sudů na nerezové KEG sudy.

● 1997 Dokončení výstavby cylindrokónických tankůRadegast
V r. 1997 byla dokončena výstavba cylindrokónických tanků, jejímž cílem je navýšení výrobní kapacity pivovaru v úseku hlavního kvašení a dokvašování. Investice umožňuje zvýšení celkové produkce pivovaru na 2,4 mil. hl piva ročně. Pivovar má jednu z nejmodernějších plně automatizovaných linek na stáčení ve střední Evropě s kapacitou 50 tisíc lahví za hodinu. Byla uvedena do provozu v roce 1998.

● 1998 Dosažení mety 2 mil. hl. piva uvařeného za rokRadegast
Zatímco se v roce 1988 v pivovaru vystavilo asi 1 mil. hl piva, v roce 1998 poprvé Radegast ve své historii pokořil dvoumilionovou hranici vystaveného piva. V roce 1999 pak dosáhl tržního podílu na tuzemském trhu téměř 14 % (oproti 7 % z roku 1992).


● 1999 Součást největší české pivovarské skupiny Plzeňský Prazdroj a.s.Radegast
V roce 1999 se pivovar Radegast stal součástí spol. Plzeňský Prazdroj, a.s., která je největší pivovarnickou skupinou v ČR. Radegast tak patří do celosvětové rodiny globální skupiny SABMillerplc, druhého největšího výrobce piva na světě, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.

● 2010 Otevřeno nové návštěvnické centrum - 1.etapa prohlídkové trasyRadegast
Ke 40. výročí pivovaru nadělil pivovar všem zájemcům o správně hořké pivo nové lákadlo – zbrusu nové Návštěvnické centrum – Radegastovu svatyni. Návštěvnické centrum doplnilo tradiční prohlídky pivovaru. Svým interiérovým řešením vypovídá o tom, že Radegast je pivo pro pravé chlapy, které má 40letou tradici a je pevnou součástí regionu. Důležitou roli hrála i inspirace beskydskou přírodou, která dává pivu Radegast základ v podobě vynikající vody z Morávky. Významnou část interiéru pokrývá expozice o historii piva Radegast. Součástí je také kinosál, ve kterém si návštěvníci prohlédnou filmy. Nechybí ani prodejna s širokou nabídkou předmětů z kolekce Radegast.

● 2012 Dokončena 2.etapa prohlídkové trasy pivovarem RadegastRadegast
Významnou inovací za 1,5 mil. Kč prošla před začátkem turistické sezóny exkurzní trasa pivovarem, jejímž cílem bylo stéle zlepšovat komfort pro návštěvníky a informační hodnotu a zážitek z návštěvy pivovaru. Nově turisté nahlédnou i do ležáckého sklepa, což dříve nebylo možné. A to z místnosti připomínající velký sud, ve kterém nechybí poutavá expozice o vývoji ležáckých sklepů a bednářském umění. V průběhu trasy vznikly nové informační panely představující jednotlivé části výroby piva i pivovarnictví jako oboru. V místech, kam z bezpečnostních důvodů nelze vstoupit, byly nainstalovány velkoplošné obrazovky, na nichž návštěvníci uvidí záběry z provozů. To se týká například sladovny, kde přibylo i názorné schéma výroby sladu. Podobné schéma je nově také v lahvovně, odkud se k výtahu do degustační síně nad pivovarem lidé projdou po novém chodníku. I díky investicím do Návštěvnického centra a trasy se pivovar Radegast stal v roce 2012 součástí projektu Industriální atraktivity v Moravskoslezském kraji, který má Moravskoslezský kraj prezentovat především jako oblast plnou atraktivních technických památek a přilákat návštěvníky z celé České republiky.

● 2014 Nová Ryze Hořká 12 z NošovicRadegast
Sládci z nošovického pivovaru uvařili nové pivo Radegast Ryze Hořká 12. Ta nahradila v portfoliu pivovaru stávající světlý ležák Radegast Premium. Nová Ryze Hořká 12 je plnější a díky použití třech druhů moravského chmele vyniká intenzivnější avšak příjemnou hořkostí i výrazným chmelovým aroma. Jen během prvních třech měsíců od uvedení na trh se nové dvanáctky vytočilo 20 milionů půllitrů.
Zdroj:Stránky Pivovaru Radegast, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Radegast

Kdy:dle rozpisu na stránkách pivovObec:NošoviceZdroj:Pivovar Radegast

TRASA PROHLÍDKY

● NÁVŠTĚVNICKÉ CENTRUM - RADEGASTOVA SVATYNĚ
Prohlídka pivovaru Radegast začíná v Návštěvnickém centru – Radegastově svatyni s interaktivní expozicí. Zde vás seznámíme s historií piva Radegast a jeho propojením s životem v regionu, kultem boha Radegasta a čistou beskydskou přírodou, která dává pivu Radegast základ v podobě vynikající vody z Morávky.

● CYLINDROKÓNICKÉ TANKY
Z Návštěvnického centra vyrazíte na prohlídku vlastní výroby. Nejprve projdete pod obřími cylindrokónickými tanky, v nichž probíhá hlavní kvašení piva Radegast.

● VÝROBA SLADU
Jednu z hlavních surovin – slad – si v pivovaru Radegast vyrábíme sami. Tento proces trvá několik dní, proto vám výrobu sladu představíme v krátkém filmu na velkoplošné obrazovce přímo před budovou sladovny.

● STÁČÍRNA
Následuje zastávka ve stáčírně pivovaru Radegast - v jedné z nejmodernějších, plně automatizovaných linek na stáčení ve střední Evropě s kapacitou 50 tisíc lahví za hodinu. Z provozních důvodů bohužel není možné garantovat, že v době prohlídek budou stáčecí linky plně v provozu. Nicméně na videoprojekci si všechny úseky plnění lahví budete moci detailně prohlédnout.

● LEŽÁCKÉ SKLEPY
Ze speciální místnosti připomínající ležácký sud můžete nahlédnout do ležáckého sklepa, kam přichází tzv. mladé pivo z kvasných cylindrokónických tanků. V ležáckém sklepě pivo dokvašuje a zraje.

● VARNA JAROMÍRA FRANZLA
Další kroky vás zavedou do varny – samého srdce pivovaru, kde se pivo Radegast vaří. Tady uvidíte pivovarské pstruhy dohlížející na to, že voda z Morávky má výbornou kvalitu. Právě beskydská voda je totiž klíčovou surovinou pro vaření Radegastu, společně s žateckým chmelem z Tršicka a sladem z vlastní sladovny.


PRAKTICKÉ INFORMACE:
●Délka prohlídky: 120 min.
●Kapacita ve skupině: min. 10 osob, maximálně 40 osob
●Prohlídku pivovaru Radegast lze absolvovat pouze s průvodcem v českém, anglickém, německém nebo polském jazyce.
●Náročnost prohlídky je střední – nutno zdolat schody.
●Prohlídka zahrnuje ochutnávku správně hořkého piva Radegast nebo nealkoholického piva Birell dle volby návštěvníka. Ochutnávka je podávána pouze starším 18 let.
●Návštěvní řád
●Vzhledem k tomu, že se jedná o potravinářský průmysl, případné zastavení provozu z důvodů sanitací je běžnou součástí našeho provozu.

PRAVIDLA NÁVŠTĚVY PIVOVARU RADEGAST PRO NEZLETILÉ:
●Bez doprovodu odpovědné osoby starší 18 let a plně způsobilé k právním úkonům (např. rodiče, učitele, průvodce) mohou nezletilí návštěvníci absolvovat v pivovaru Radegast pouze prohlídku pivovarnictví.
●Pokud nezletilé návštěvníky doprovází odpovědná osoba starší 18 let plně způsobilá k právním úkonům (např. rodič, učitel, průvodce, vedoucí skupiny) akceptujeme, že za nezletilého návštěvníka či skupinu návštěvníků přebírá odpovědnost tato odpovědná osoba a rozhodnutí o tom, jaký prohlídkový okruh s nezletilým/i navštíví, ponecháváme na této odpovědné osobě.

OTEVÍRACÍ DOBA Návštěvnického centra a Radegastova obchodu, platná od 1.11.2016:

●ŘÍJEN – BŘEZEN:
Úterý – sobota: 10.00 – 16.00 hodin
Pondělí, neděle: zavřeno
Prohlídky pivovaru pro veřejnost v češtině: sobota od 14.00 hodin

●DUBEN – ZÁŘÍ:
Pondělí: zavřeno
Úterý – sobota: 10.00 – 17.00 hodin
Neděle: 10.00 – 14.00 hodin
Prohlídky pivovaru pro veřejnost v češtině: úterý, čtvrtek a sobota v 15.00 hodin, neděle v 11.00 hodin

Skupinové exkurze (nad 10 osob) v ČJ, AJ, PL si objednejte kdykoliv po telefonické nebo emailové rezervaci (min 24 hod. před prohlídkou).

Aktualizováno: před 3 lety

Život je hořký. Vyšla kniha 50 let pivovaru Radegast

Publikováno:před 13 dnyZdroj:Pivovar RadegastAutor:Táňa Nevrklová, PR

Víte, že správně hořké pivo Radegast vzniklo díky menší lsti? Víte, že na Pustevnách stojí kopie sochy boha Radegasta díky nošovickému pivovaru? Víte, že Radegastem se zapíjel slavný hokejový triumf v Naganu? Tyto a mnoho dalších nečekaných příběhů z dávné i nedávné historie přináší kniha mapující pět desítek let hořkého piva Radegast. Publikaci s více než 300 fotografiemi, ilustracemi a obrázky si nošovický pivovar nadělil k 50. výročí od uvaření první várky piva.
Knihu s názvem „50 let pivovaru Radegast v Nošovicích“ pokřtili Ivo Kaňák, ředitel pivovaru Radegast a Petr Kwaczek, sládek pivovaru Radegast, symbolicky na varně pojmenované po prvním sládkovi Jaromíru Franzlovi, který na počátku příběhu „správně hořkého piva“ projevil obrovskou odvahu, protože ve své době uvařil pivo s nezvyklou hořkou chutí, čelil tlaku okolí i kritiků, ale stál si za svým a měl úspěch.

„Pivovar Radegast byl od svých počátků průkopníkem moderního pivovarnictví, které ale vždy stálo na základech naší tradiční pivní kultury a odkazu prvního sládka Jaromíra Franzla vařit v nošovickém pivovaru správně hořké pivo,“ říká ředitel pivovaru Radegast Ivo Kaňák a dodává: „Kořeny piva Radegast a nošovického pivovaru jsou s místním regionem hluboce propojeny. Život je tady u nás někdy hořký a vždycky k němu patřilo hořké pivo. Věřím, že na něj budeme moci být všichni hrdí dalších 50 let.“

Otec piva Radegast Jaromír Franzl byl prvním sládkem nošovického pivovaru od roku 1970 do roku 1979. A jaká byla ta „menší lest“, která stále za vznikem hořkého piva Radegast? Náročný úkol určit chuť nového piva dostal právě Jaromír Franzl, který uvařil Radegast jako výrazně hořké pivo, čímž se nošovický pivovar odlišoval od většiny tehdejších pivovarů, které vařily piva nasládlé chuti. Aby si chuť obhájil, připravil k otestování dva vzorky, z nichž jeden byl hořký a druhý byl ještě sladší než v té době běžně vyráběná piva. Je jasné, jaké pivo se nakonec dostalo do hospod a restaurací. Zákazníci si postupně na hořké pivo zvykli a Radegast si brzy vybudoval trvalou přízeň konzumentů.

„Na takovou výzvu se neříká ne.“ Takto kdysi vzpomínal na rozjezd nošovického pivovaru jeho první ředitel Václav Petras, který výroční publikaci uzavřel následujícím přáním: „Přeji Radegastu do dalších let, aby se mu podařilo udržet kvalitu.“ Václav Petras, který je rovněž válečným veteránem a nositelem mnoha vyznamenání, byl v roce 2013 uveden do Síně slávy českého pivovarnictví a sladařství.

Publikace připravená speciálně k 50. výročí uvaření první várky v pivovaru Radegast vyšla v nákladu 1500 výtisků a je k dostání v Návštěvnickém centru pivovaru nebo na jeho e-shopu. Autorem knihy je František Švábenický, který je rovněž kurátorem chystané výstavy „50 let pivovaru Radegast v Nošovicích“. Výstava se otevře veřejnosti během prázdnin současně s otevřením nové pobočky Národního zemědělského muzea v Ostravě.

„Současně s vydáním knihy jsme pro všechny fanoušky piva Radegast připravili k „padesátce“ originální kolekci oblečení a doplňků, sadu tácků pod pivo nebo plechové cedule, které se inspirovaly motivy z historie reklam a komunikace značky Radegast,“ říká Marek Grabovský, manažer značky Radegast.

Vybrané „hořké“ příběhy z knihy:
● Albín Polášek, tvůrce sochy Radegasta, vytvořil dva originály Radegasta. Jeden je na radnici ve Frenštátě pod Radhoštěm (na Radhošti je žulová kopie, kterou nechal vytvořit pivovar Radegast v roce 1996), druhý zůstal v Praze a je umístěn v tamější zoologické zahradě.
● Místo pro pivovar Radegast se hledalo už od roku 1953. Hlavním důvodem jeho umístění v Nošovicích byl přístup ke kvalitní vodě z Morávky. Slavností poklep základního kamene proběhl 7. července 1966.
● Název Radegast vzešel z otevřené soutěže pro veřejnost vyhlášené v březnu 1969. Do soutěže přišlo asi 3 500 návrhů.
● První milion hektolitrů, od zahájení výroby v prosinci 1970, vystavil pivovar Radegast 4. srpna 1972. V roce 2008 se v Nošovicích stočilo desetimiliardté pivo.
● Jedním z velkých úspěchů pivovaru Radegast je také Birell, který se začal vařit v Nošovicích v roce 1991 a postupně se stal nejprodávanějším nealkoholickým pivem v České republice.
● V roce 2020 uvedl nošovický pivovar na trh Radegast Ratar, historicky nejvíce hořký Radegast s 50 jednotkami hořkosti.
● Tankové hospody vznikaly již v 70. letech, ale fenoménem se staly až v posledních letech. Pivovar Radegast věnuje správnému čepování a péči o pivo velkou pozornost. V současné době mají konzumenti k dispozici 19 Radegastoven, které nabízejí tankové pivo Radegast, poctivé jídlo a originální prostředí pod dohledem samotného boha Radegasta.

Obsah knihy:
● V kapitole Příběh moderního pivovaru se publikace věnuje například příběhu Albína Poláška, který je autorem podoby boha Radegasta, představuje pivovary, které byly v severomoravském regionu před Radegastem, zabývá se zrodem značky Radegast nebo zakladateli pivovaru v čele s prvním ředitelem Václavem Petrasem a prvním sládkem Jaromírem Franzlem.

● Ve druhé kapitole se čtenáři dozvědí, jak vůbec vznikla správně hořká chuť piva Radegast nebo jaká cesta vedla od havířských hospod k současným Radegastovnám. V poslední kapitole mají prostor zaměstnanci pivovaru a také aktivity Radegastu týkající se životního prostředí, ochrany přírody nebo hospodaření s vodou.

„Jako Češi jsme zareagovali skvěle!“ míní Marek Grabovský z Radegastu

Publikováno:před měsícemZdroj:Mediář.cz

Jak se dá natočit spot za tři týdny, když se s nikým nemůžete potkat? Nebo jak se mění komunikace pivovaru, když se ze dne na den zavřou všechny hospody v republice? O tom jsme si povídali s Markem Grabovským, senior brand managerem značky Radegast v rámci Plzeňského Prazdroje. „V krizi se ukázala naše národní vlastnost dokázat si poradit za každé situace a také schopnost si navzájem pomáhat,“ říká v rozhovoru Grabovský.

Jak se krize podepsala na komunikaci značky Radegast?
Krize nás dostala do hodně prekérní situace. Měli jsme natáčet spot na náš nový produkt, přičemž režisér byl ze Slovenska, hlavní hrdina z Británie a velmi důležitou roli v tom spotu hrála zvířata, která byla pro změnu z Maďarska. A do toho vám zavřou hranice. Takže v ten moment byl život opravdu hořký. Najednou jsme neměli nic.

Jenže to asi nešlo jen tak nemít nic. Hádám, že spot byl součástí launche produktu.
Přesně tak. Navíc jsme měli závazky vůči televizím, že nějaký spot zkrátka vysílat budeme. První myšlenky samozřejmě vcelku logicky směřovaly k oprášení starších spotů. Jenže to není řešení ve chvíli, kdy máte nový produkt. Proto jsme museli vymyslet něco úplně nového, co se s touto novinkou bude spojovat. A zkuste si něco vymyslet, když se s kolegy můžete bavit jen po telefonu nebo přes videokonferenci.

Tady nám hodně pomohla agentura Boomerang. Jenom díky nim se nám podařilo spot během tří týdnů nejen vymyslet, ale dokonce i natočit a také otestovat, což je standardní postup v Plzeňském Prazdroji. To všechno za tři týdny. Do teď nechápu, jak jsme to zvládli.

A tohle všechno proběhlo po telefonu, aniž byste se potkali?
Na to nevzpomínám zrovna rád. Byl jsem na telefonu nebo videokonferenci prakticky pořád a ze sluchátek mě začaly bolet uši. Jediná fyzická schůzka za ty tři týdny byla finalizace televizního spotu při natáčení posledních scén.

Pořád mi není moc jasné, jak jste vlastně vyřešili ten primární problém, tedy zvířata z Maďarska, herec z Británie...
Naše původní idea je hodně silná a věřím, že se spotřebitelům bude líbit. Ale zatím si ji necháváme v šuplíku a chystáme se ji natočit během léta. Spoty, které vznikly v tomhle rekordním čase, jsou podle mého vrcholem umění možného. Klasické natáčení by v čase karantény bylo nejen složité, ale i nebezpečné pro zúčastněné, takže se daleko víc, než je zvykem, pracovalo, s grafickými prvky a samozřejmě se symbolem sochy Radegasta. A mezi řádky je ve spotu zmíněna i aktuální krize spojená s virem. Nechtěli jsme nic prvoplánového, protože by to mohlo být vnímáno jako parazitování na neštěstí, které se aktuálně děje. Ale kdo je pozorný, ten tam určité odkazy najde, zejména v použitém jazyku. Tady bych ještě jednou rád poděkoval agentuře Boomerang, bez jejich rychlosti a kreativity by to fakt nešlo.

Pojďme k trochu jinému tématu. Marketing slouží k podpoře prodeje. Změnila krize nějak vaši komunikační strategii? Přece jen na klasický prodej v hospodách a restauracích jste na čas museli zapomenout a vaše zisky plynuly z jiných prodejních kanálů.
Máte pravdu, kanál on trade, tedy prodej v hospodách a restauracích, byl zavřený. Tam se kromě čepování piva zastavila i marketingová komunikace.

V oblasti off tradu, tedy prodeje v obchodech, jsme jeli podle plánu. V tom se podle mého názoru Plzeňský Prazdroj zachoval skvěle. Zatímco na mnoha místech se panikařilo a rušily se kampaně, my jsme se snažili prostor využít co možná nejlepším způsobem bez škrtů a rušení komunikačních aktivit. Navíc nám velmi často vycházely vstříc mediální domy a mediální agentury, protože jsme občas potřebovali mírně upravit schéma komunikace, třeba u outdoorové reklamy. V jednom případě jsme potřebovali kampaň posunout o celý měsíc a vyšli nám vstříc. Z toho jsem byl skutečně nadšený - místo aby někdo zneužíval situace, všichni si pomáhali, jak se dalo.

Jaké byly vaše aktivity směrem k odběratelům prostřednictvím vašich prodejců? Z pohledu komunikace jsou prodejci prakticky vzato jeden z komunikačních kanálů.
Aktivit byla celá řada. Například jsme využili naše kontakty a propojili hospodské a chmelaře. Těm prvním chyběla práce a výdělky, těm druhým pro změnu sezónní brigádníci na drátkování a vyvazování chmele. Takže někteří výčepní si díky nám našli dočasně náhradní práci na chmelnici a mohli se podívat, jak se pěstuje surovina, která je pro pivo klíčová.

Dále naši obchodní zástupci začali hned s nástupem krize kontaktovat naše odběratele a radili jim, jak mají postupovat. Hospodským jsme dávali rady, jak správně mýt sklo, jak po dlouhodobější odstávce vyčistit trubky a jakým způsobem co nejefektivněji dezinfikovat užitné plochy. Prostě aby měli nějaký ucelený návod, jak správně postupovat nejen s ohledem na pokyny státu, ale hlavně s ohledem na zdraví svých zákazníků.

To všechno jsme navíc konzultovali s hygienou, abychom našim odběratelům radili správně. Přístup hygieny byl podle mého na velmi dobré úrovni. Byla to jedna z věcí, která formovala můj pohled na celou dobu karantény. Na jednu stranu to řadě lidí přineslo problémy a spoustě lidí restrikce výrazně zkomplikovaly život a podnikání. Ale na druhou stranu se krásně ukázala naše národní vlastnost dokázat si poradit za každé situace a také schopnost si navzájem pomáhat.

Na spolupráci nás, státního sektoru a našich odběratelů se to myslím krásně ukázalo. Vzájemně jsme si pomáhali a povzbuzovali se a výsledkem je řada opatření, která pomáhají všem. Možná jsem až moc optimista, ale myslím, že jako Češi jsme zareagovali skvěle.

Pivovar Radegast podpoří regionální projekty částkou až 2 miliony korun

Publikováno:před měsícemZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

Pivovar Radegast vyhlašuje další ročník svého grantového programu Radegast lidem, který tradičně podporuje projekty z oblasti péče o přírodní bohatství a udržitelný rozvoj Beskyd. Letošní ročník se v rámci iniciativy Nastartujme Česko zaměří také na projekty, které dokáží obnovit společenský a komunitní život v obcích a vesnicích v regionu. Registrace projektů bude probíhat do 17. července 2020.

Grantový program Radegast lidem dlouhodobě přispívá k udržitelnému rozvoji Beskyd, ochraně životního prostředí, především vodních zdrojů, či rozvoji místních tradic. Nově chce program pomoci také opětovnému nastartování komunitního života a odbourávání strachu ze setkávání. O finanční podporu se tak mohou ucházet projekty zaměřené na místní obyvatele i návštěvníky. Celkově podpoří pivovar Radegast vybrané projekty částkou až 2 miliony korun.

„Velkou společenskou výzvou nás všech je znovu nastartovat život v naši zemi. Jsme součástí iniciativy Nastartujme Česko a aktivně podporujeme obnovu společenského života i české ekonomiky. Víme, že klíčovou roli v návratu k běžnému životu mají komunity, místní spolky a iniciativy zaměřené na prospěšné aktivity ve svém nejbližším okolí. Chceme proto v letošním ročníku podpořit také organizace, které mají zajímavé nápady, jak znovu rozběhnout komunitní život či jak zapojit lidi do sousedských aktivit,“ říká Ivo Kaňák, manažer pivovaru v Nošovicích.

Jednotlivé projekty vyhodnotí odborná grantová komise a vybere ty, které nošovický pivovar finančně podpoří. Zapojit se může i veřejnost, která následně svým hlasováním rozhodne, které tři projekty jsou nejzajímavější či nejprospěšnější a získají navíc speciální bonus. Projekty s nejvyšším počtem hlasů obdrží bonusovou částku 50 000 Kč, 30 000 Kč a 20 000 Kč. Novinkou pro letošní rok je i to, že zaměstnanci pivovaru Radegast budou také hlasovat a vyberou tak svůj tzv. „zaměstnanecký projekt, do kterého se pak budou moci zapojit jako dobrovolníci.

Své projekty a nápady mohou přihlašovat neziskové organizace, které aktivně působí na území okresů Ostrava město, Frýdek – Místek, Vsetín, Karviná, Nový Jičín a nově i v okresu Zlín, a to až do 17. července 2020 na webu www.radegastlidem.cz.

Zdravotníci mají první pivo na nás, vzkazuje pivovar Radegast

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

Fanoušci hořkého piva se dočkali. Radegast Ratar, výčepní speciál z nošovického pivovaru, dorazil v čepované variantě do hospod a restaurací. Pro všechny záchranáře a zdravotníky je navíc během června první pivo zdarma jako poděkování za jejich tvrdou práci.

Radegast Ratar je na čepu ve více než 2 500 provozovnách jako mimořádně hořká Volba sládků až do konce června 2020. Poté tato revoluční novinka v segmentu výčepních piv obsadí výčepní kohouty v několika stovkách vybraných hospod.

„Jako poděkování za jejich obětavou a tvrdou práci, a to nejen v náročném období posledních měsíců, bude pro všechny zdravotníky a záchranáře první čepovaný Ratar zdarma a půjde tak na náš účet,“ říká Marek Grabovský, manažer značky Radegast, a doplňuje: „Rád bych pozval na dobré pivo nejen všechny „z první linie“, ale i všechny ostatní spotřebitele, aby na chvíli vypnuli a ty „mimořádně hořké časy“ spláchly mimořádně hořkým pivem.“

Tento výčepní speciál z Nošovic se vyznačuje plnou chutí, vysokou pitelností a mimořádnou hořkostí díky použití prémiového chmele Polaris. Radegast Ratar je nejvíce hořké pivo v historii pivovaru Radegast, který letos slaví 50. výročí od uvaření první várky piva.
Název piva je inspirovaný starodávným slovanským kmenem Ratarů, jejichž nejvyšším bohem byl právě Radegast.

Nová plechovková linka v Pivovaru Radegast už stočila 100 tisíc hektolitrů piva

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

Pivovar Radegast otevřel letos v únoru ve svém areálu novou plechovkovou stáčecí linku, jednu z nejmodernějších v Evropě, a po necelých třech měsících hlásí 100 tisíc stočených hektolitrů piva. Součástí investice za 600 milionů korun byla také výstavba automatizovaného centrálního skladu, který je napojený jak na novou linku, tak na linku na stáčení piva do vratných láhví.

„Zájem o pivo v plechovkách každoročně roste, proto jsme na tento trend v Radegastu zareagovali a za pouhý rok vybudovali novou plechovkovou linku. Dokončení této investice je první etapou celkového navýšení výroby piva v nošovickém pivovaru. Věřím, že i díky tomu si správně hořké pivo užije ještě více jeho milovníků,“ říká Pavel Šemík, technický ředitel Plzeňského Prazdroje.

Na nové plechovkové lince se stáčí pivo do čtyř druhů plechovek od 330 ml až po 550 ml. Linka je určena zejména pro ležáky a výčepní piva značky Radegast nebo nealkoholické pivo Birell a jeho ochucené alternativy. Technologii pro novou linku dovezlo postupně do pivovaru 80 kamionů. „Produkty z nové supermoderní linky, která má kapacitu 60 000 plechovek za hodinu, už jsou na trhu. V tomto tempu budeme schopní ročně stočit přes 600 000 hektolitrů piva. První pivo jsme na lince stočili začátkem února letošního roku a po necelých třech měsících se nám podařilo stočit už 100 tisíc hektolitrů piva,“ říká Ivo Kaňák, manažer Pivovaru Radegast.

Během šesti měsíců loňského roku vyrostl v areálu pivovaru také nový moderní sklad, do kterého směřují stočená piva z nové plechovkové linky i ze stávající lahvové linky. Nový centrální sklad stojí na ploše 10 000 m2 a vejde se do něj přibližně 11 000 naložených palet s pivem, což odpovídá buď necelým 9 milionům půllitrových lahví, nebo téměř 20 milionům plechovek. Zajímavostí je soustava tří výtahů, díky kterým překoná stočené pivo výškový rozdíl šesti metrů, než se dostane na paletách do centrálního skladu.

Na ploše centrálního skladu operuje 16 robotizovaných vysokozdvižných vozíků, které automaticky řídí skladování a manipulaci s paletami v objektu skladu. „Robotické vozíky jsou důležitým krokem v oblasti automatizace a digitalizace v pivovaru. Zvládnou prakticky všechny operace ve skladu vyjma nakládky a vykládky palet do a z kamionů. Zcela autonomně vyzvednou zboží z předávacích míst z výroby, zboží uskladní nebo přivezou dle požadavku do přípravného místa k nakládání. Navíc dokážou naskladňovat plné palety precizně do výšky, čímž dokážeme efektivněji využít prostor skladu. Vozíky jsou řízené laserovou navigací a samy si třeba vymění baterii,“ doplňuje Tomáš Sedláček, manažer projektu skladové automatizace Plzeňského Prazdroje.

„Je radost vidět Radegast se rozvíjet nejen v rámci výroby a technologií, ale také co do počtu našich zaměstnanců. Díky nové lince a skladu jsme vytvořili 40 nových pracovních míst. Je to krásné zahájení letošních oslav padesátého výročí uvaření první várky piva, které se uskutečnilo v Nošovicích 3. prosince 1970,“ dodává Ivo Kaňák.

Součástí výročních oslav bude například křest knihy mapující 50letou historii Pivovaru Radegast nebo unikátní výstava ve vznikající expozici Národního zemědělského muzea v Dolních Vítkovicích.

Nejvíce hořký Radegast všech dob je v obchodech

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Ondřej Coufal, PR

Pivovar Radegast uvedl na trh revoluční novinku a položil základy pro úplně novou kategorii piv. Výčepní speciál Radegast Ratar je výčepní pivo s osvěžující chutí a mimořádnou hořkostí. Jedná se o nejvíce hořké pivo v historii pivovaru Radegast, který letos slaví 50. výročí od uvaření první várky piva.

Po testování novinky Radegast Ratar ve vybraných prodejnách v roce 2019 rozšířil pivovar Radegast distribuci do dalších obchodních řetězců a obchodů. „V posledních letech je mezi spotřebiteli a milovníky piv velký zájem o piva s vysokou hořkostí. V nošovickém pivovaru se snažíme bořit zažité bariéry a přinášet nový přístup k pivu, a tak jsme nastartovali novou pivní kategorii s touto mimořádně hořkou pivní revolucí,“ sdělil Ivo Kaňák, manažer pivovaru Radegast v Nošovicích.

Radegast Ratar je nejvíce hořké pivo, které kdy bylo během 50leté historie pivovaru Radegast uvařeno. Novinka má 50 jednotek hořkosti IBU (International Bitterness Units), což je o 14 jednotek více než u světlého ležáku Radegast Ryze Hořká 12, a dokonce o 20 jednotek hořkosti více, než má Radegast Rázná 10.
Trojitě chmelený výčepní speciál z Nošovic je pivo s plnou hořkou chutí, vysokou pitelností a obsahem alkoholu 4,3 %. „Radegast Ratar jsme uvařili z těch nejkvalitnějších surovin, měkké beskydské vody, sladu z vlastní sladovny a pořádné dávky prémiového chmele Polaris, který obsahuje velké množství alfa hořkých kyselin,“ uvedl Petr Kwaczek, sládek pivovaru Radegast.

Osvěžující chuť a mimořádnou hořkost novinky Radegast Ratar si lidé dopřejí ve skleněných vratných lahvích o objemu 0,5 litru. Během května 2020 se pak hořké osvěžení z Nošovic objeví v plechovkách.

„Na čepovaný Ratar se spotřebitelé mohou těšit brzy po otevření hospod. Nejprve se v červnu stane mimořádně hořkou Volbou sládků a poté bude od července na čepu v několika stovkách vybraných hospod,“ doplnil Marek Grabovský, manažer značky Radegast.

Název nového piva z nošovického pivovaru se inspiroval u kmene Ratarů, jejichž nejvyšším bohem byl právě Radegast. Radegast Ratar je v prodeji za doporučenou maloobchodní cenu 17,90 Kč za 0,5litrovou láhev a 20,90 Kč za 0,5litrovou plechovku.

Nošovická novinka je k dostání v obchodních řetězcích Albert, Billa, COOP (moravská družstva), Enapo, Globus, Hruška, Kaufland, Makro, Pramen, Tesco, Žabka, v online supermarketech Kosik.cz a Rohlik.cz nebo na vybraných čerpacích stanicích.

Radegast bude slavit padesátku

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:České nápoje

Radegast den 2020, který proběhne v Nošovicích 29. srpna, bude oslavou 50 let hořkosti. Pořádný říz dodají této výjimečné události správně hořké pivo Radegast, kapely Buty nebo Chinaski či finále soutěže Radegast Mistr Výčepní.

Každoroční setkání fanoušků správně hořkého piva Radegast se po roční odmlce vrací zpět na své původní místo konání. V loňském roce byl Radegast den přesunut do Frýdku-Místku z důvodu stavby nové plechovkové linky a skladu.

„Kulaté výročí 50 let od uvaření první várky piva je mimořádná událost, která si zaslouží oslavu doma v pivovaru. Proto jsem velmi rád, že můžeme Radegast den opět uspořádat v Nošovicích, abychom si mohli spolu s návštěvníky připít v místě, kde se již pět desítek let vaří správně hořké pivo,“ říká Ivo Kaňák, manažer pivovaru Radegast.

Na oslavách 50 let hořkosti zahrají například kapely Chinaski, Buty nebo Janek Ledecký. Nabitý hudební program doplní nová adrenalinová zóna, vyhlášení vítězů grantového programu Radegast lidem, škola čepování nebo prohlídky pivovaru.

„Na výročním Radegast dni se uskuteční i finále soutěže Radegast Mistr Výčepní a pro naše příznivce chystáme na závěr oslav ještě jedno velké jméno a třeba i speciální „hořkou“ scénu,“ říká Marek Grabovský, manažer značky Radegast.

Radegast den proběhne v sobotu 29. srpna 2020 v areálu pivovaru Radegast v Nošovicích. Vstupenky jsou k dostání na webu ticketlive.cz. První vlna zvýhodněných vstupenek za 99 Kč končí 31. března 2020. Praktické a aktuální informace jsou postupně zveřejňovány v události Radegast den 2020 na Facebooku.

Výtiskovu kamennou helmu obdivují fanoušci

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Zdeněk Kovář, PR

Kamennou helmu pro vítěze Radegast indexu si mohou prohlédnout návštěvníci ostravské Radegastovny na náměstí. Radegastovně ji předal Jan Výtisk, který se stal v loňské sezóně již počtvrté za sebou vítězem Radegast indexu.

Jan Výtisk se podělil o radost z trofeje pro největšího hokejového bojovníka i se svými fanoušky. Předal tak putovní kamennou helmu pro vítěze Radegast indexu do ostravské Radegastovny na náměstí. V té si ji budou moci nejen fanoušci Vítkovic prohlédnout do doby, než bude vyhlášen největší bojovník sezóny 2019/2020. „Nápad s umístěním kamenné helmy se mi moc líbil. Chtěl jsem poděkovat fanouškům za to, že nás i v hořkých časech podporují,“ řekl Jan Výtisk.

V Radegastovně předvedl i své nehokejové dovednosti. Po krátkém představení techniky čepování piva sládkem pivovaru Romanem Šolcem předvedl Jan Výtisk, jak mu jde práce za výčepem. Fanouškům, kteří se přišli podívat na slavnostní předání, načepoval správně hořké pivo Radegast.

Radegast index je metrika hokejových bojovníků. Statistika oceňuje hlavně hráče, kteří nejsou během hry tolik vidět, ale bez jejichž práce se neobejde žádný tým. Radegast index je složen ze tří parametrů: plusový či minusový bod získají hráči za pobyt na ledě při vstřelených a obdržených gólech. „Hit“ soupeře je ceněn jedním bodem, stejným počtem, tedy jedním bodem, je hodnocena také každá zablokovaná střela soupeře.

Vítěz metriky je vyhlašován každý měsíc po dobu základní části soutěže. Ten nejlepší pak odehraje všechny zápasy následujícího měsíce v zelené helmě, symbolu bojovníků. Celkový vítěz Radegast indexu si odnese kamennou helmu.

Návštěvníci rozsvítí pivovar Radegast čelovkami

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Ondřej Coufal, PR

Pivovar Radegast připravil na prosinec tři netradiční večerní prohlídky, během nichž si budou moci návštěvníci projít pivovar Radegast za svitu čelovek. Unikátní návštěvu nošovického pivovaru mohou lidé zažít v úterý 10. 12., ve čtvrtek 12. 12. a ve středu 18. 12.

Během dvou a půl hodinové prohlídky budou mít návštěvníci čelovky a ve večerní atmosféře potemnělého pivovaru si posvítí na návštěvnické centrum, výrobní prostory nebo také sladovnu. Seznámí se s celým varním procesem, historií pivovaru Radegast a nevynechají ani pivovarské sklepy, kde pivo zraje a dokvašuje.
Součástí prohlídky je rovněž varna zakladatele pivovaru Jaromíra Franzla, kde žijí ve speciální nádrži pivovarští pstruzi, kteří hlídají kvalitu vody. Na závěr prohlídky si návštěvníci vychutnají pohled z vyhlídkové věže spolu se sklenicí správně hořkého piva Radegast v ruce a užijí si úchvatné panorama večerních Beskyd.

„Na závěr čelovkové trasy jsme pro účastníky připravili školu čepování, ve které je mistr výčepní naučí správně načepovat pivo Radegast. Všechny tři večerní prohlídky začínají v 18 hodin a každá je maximálně pro čtyřicet lidí, proto doporučujeme zájemcům, aby neváhali a rezervovali si místo. Očekáváme, že stejně jako loni bude o tento nevšední pivovarský zážitek velký zájem,“ říká Simona Jasníková, specialista provozu návštěvnického centra Radegast.

Cena večerní prohlídky je 199 Kč na osobu. Návštěvníci starší 18 let dostanou navíc čtyři plechovky piva Radegast na doma. Prohlídku si zájemci mohou rezervovat předem na telefonním čísle 558 602 566, e-mailem na exkurze@radegast.cz nebo online na webu www.radegast.cz.

Radegast ušetří v hospodách miliony litrů pitné vody ročně

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Pivovar RadegastAutor:Jitka Němečková, PR

Radegast snižuje spotřebu vody nejen v nošovickém pivovaru, ale i v hospodách. A začal oblastí, kde se nejvíce „plýtvá“. Velký podíl na celkové spotřebě vody v hospodách má totiž splachování pisoárů. Nošovický pivovar začal instalovat do Radegastoven ekologické pisoáry fungující bez použití pitné vody a bez splachování. V současné době jsou bezvodé pisoáry nainstalovány v 15 Radegastovnách, které mohou dohromady ušetřit za splachování přibližně 3 mil. litrů pitné vody za rok. To je takové množství pitné vody, které za jeden rok spotřebuje 92 obyvatel České republiky ve svých domácnostech. Projekt ekologických toalet v Radegastovnách realizuje pivovar Radegast ve spolupráci se společností EcoStep.

Úsilí pivovaru Radegast zaměřené na snižování spotřeby a šetrné zacházení s vodou je dlouhodobé. „V boji proti suchu a v péči o vodní zdroje se snažíme jít ostatním příkladem. Patříme k nejlepším na světě ve spotřebě vody potřebné pro výrobu piva. V Nošovicích jsme také vytvořili systém rybníčků, které přírodním způsobem čistí dešťovou vodu odtékající z pivovaru, a zavedli jsme další moderní technologie, které snižují dopady výroby na životní prostředí,“ říká Marek Grabovský, manažer značky Radegast a dodává: „Následujícím a logickým krokem tak bylo začít zavádět udržitelná a ekologická řešení také v místech, kde naše pivo Radegast prodáváme. A začali jsme opět u sebe, takže projekt bezvodých pisoárů odstartoval v našem konceptu značkových hospod Radegastovna. Bezvodové pisoáry slouží také v našem pivovaru a návštěvnickém centru v Nošovicích.“

Ekologický pisoár EcoStep P1.1 funguje bez použití vody a bez splachování. Mezi jeho hlavní přednosti, kromě úspory vody a elektrické energie, patří zejména jednoduchá údržba, eliminace zápachu z toalet, snížení rizika ucpání odpadu nebo vyplavení pisoáru. „Klasický pisoár spotřebuje na jedno spláchnutí přibližně 1,5 l vody. Náš systém využívající inovativní technologie dokáže spotřebu vody při použití pisoáru zcela odstranit. Takže jedna hospoda nebo restaurace typu Radegastovny může průměrně ušetřit asi 200 000 litrů pitné vody za rok,“ říká Zdeněk Vokurka, ředitel společnosti EcoStep, která patří k lídrům na českém a slovenském trhu s bezvodými pisoáry.

V současné době jsou ekologické pisoáry nainstalovány v 15 Radegastovnách po celé České republice včetně Ostravy, Třince, Opavy nebo Zlína. První bezvodé pisoáry začala využívat Radegastovna v Praze. Všechny Radegastovny mohou ušetřit každý rok kolem 3 mil. litrů pitné vody.

Zajímavost: Jak bezvodý pisoár funguje?
U klasického pisoáru dochází při splachování okamžitě k chemické reakci (smíchání vody a moči) a množení bakterií. Tím vzniká zápach, nečistoty, ucpání odpadu apod. U bezvodého pisoáru, kde není voda přítomna, tak nedochází k chemické reakci a pisoár je 100% bez zápachu a hygienicky čistý. Bezvodý pisoár EcoStep P1.1 funguje na principu speciálního patentovaného ventilu, který vpustí moč a jiné nečistoty, poté se uzavře a zabrání zpětnému zápachu z odpadních trubek. Keramický pisoár má speciální povrch, který zabraňuje usazování moči na stěnách pisoáru, takže veškerá moč odteče vždy do odpadu. Pisoár je rovněž jednoduchý na údržbu.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.21.07.2020 15:40138