Historie a současnost pivovaru Kapitán

Historie
Pivovar stával v Podmoklech už v druhé polovině 19. století. Jeho zakadatel Franz Anton hrabě Thun-Hohenstein byl pivovarsvobodomyslný člověk a průkopník průmyslu v Čechách. Kromě pivovaru založil i zemědělskou školu v Libverdě, podporoval národní obrození a staral se o rozkvět knihoven v severních Čechách. Jeho záliba ve všem moderním se promítla i do provozu podmokelského pivovaru, kde zavedl už v roce 1862 parní provoz. Pivo zvučných námořnických značek se tu vařilo bez přestávky až do roku 1995. Kapitán, Korzár, Admirál, Bukanýr či Děčínská kotva, ta všechna jste mohli popíjet až do léta 1997, kdy provoz definitivně skončil. To už ale byla budova pivovaru zapsána na seznam kulturních památek.

Podmokelské pivo
Po náročné rekonstrukci a modernizaci byl v dubnu 2014 Pivovar Děčín opět otevřen a tradice vaření piva znovu ožila. Nejžádanější mezi našimi pivy je samozřejmě jedenáctistupňový Kapitán. Ale ochutnat se vyplatí celou posádku, kterou tvoří poctivá desítka Plavčík, důstojná dvanáctka Admirál, černý Kormidelník a pro drsné povahy občas vyplouvá speciální Loďmistr 15°.

Technologie
Pivo vaříme tam, kde se vařilo už za Thunů. V rekonstruovaných prostorách původní sladovny. Chodíme po stejné pivovardlážděné podlaze a pod stejnými klenutými stropy, pod kterými se procházeli tehdejší sládci. Masivní zdi našeho ležáckého sklepa jsou vytesány z místního pískovce, co i po těch staletích voní vlhkem lesa.

Objem naší základní, dvou-nádobové varny je tisíc litrů. Stojí hned za barem Pivovarské restaurace, pěkně všem na očích. Týdně v ní uvaříme nějaké 2 - 3 várky, což pro zdatnou posádku zdejších šífáků nestačí pomalu ani na plavbu z Děčína do Hamburku... Tudíž se my, sládci z Pivovaru Kapitán, musíme pěkně ohánět. Roční výstav Pivovaru Kapitán je asi 1600 hl. V ležáckém sklepě dnes hospodaříme s celkem 6 dvoutisícilitrovými a 4 tisícilitrovými ležáckými tanky.
Zdroj:Stránky pivovaru Kapitán, 2018


Více na stránkách pivovaru

Restaurace Pivovar Děčín

Publikováno:před 8 letyZdroj:Autovýlet.czAutor:Miloš

Dobré jídlo i pití na vás čeká v nové restauraci, která se nachází v obchodním centru Pivovar. Protože jsme sem na výlet zavítali vyjímečně vlakem, musím pochválit i místní pivo Kapitán.

Možností, kde se v obchodních centrech najíst, nebývá mnoho. A když ano, jedná se vesměs o fast foody, které si také občas dám, ale není nad českou kuchyni a poctivě uvařené jídlo.

Právě to na vás čeká v této stylové restauraci v děčínském Pivovaru.

Byli jsme zde na doporučení mé tchyně, která tady byla s mým synem na obědě nedávno a moc si zdejší svíčkovou pochvalovali. Bylo to ale v týdnu, kdy ceny za denní menu jsou do 100kč.

My tu byli v sobotu, takže veškerá jídla začínala na 150kč a to i klasický řízek, snad nejoblíbenější jídlo každého dítěte :)

Dali jsme si tedy klasiku – řízek s kaší, smažený hermelín s hranolkami a vepřovou panenku také včetně hranolek a caesar salátu. K tomu dvě kofoly a místního pivečko Kapitán, opravdu výborné, dle mého subjektivního názoru i lepší než Mazel v ústeckém Pivovaru na Rychtě.

Jídlo bylo velmi chutné, ceny ale mohly být nižší. Když to porovnám s restaurací u Doušů v Kravařích, kde jsme se také nedávno zastavili, pak porce tamní porce byly 2x větší, ale cena 2x nižší :) Ale chápu, nejde srovnávat město vs. vesnice, náklady, nájem atd. budou dost rozdílné.

Každopádně pokud budete v Děčíně řešit otázku, kde se dobře najíst, můžete zde, případně také v Restauraci u přístavu, kam také rádi jezdíme.

S dětmi v tomto OC také nezapomeňte navštívit hernu Hopsárium, vyřádí se zde pořádně :)

Centrum Pivovar Děčín má nové vedení

Publikováno:před 9 letyZdroj:Personalista.com

Úvod roku 2016 je v Centru Pivovar Děčín (CPD) ve znamení významných personálních a organizačních novinek, které mají vést k dalšímu úspěšnému rozvoji centra. Mezi klíčové změny patří především vytvoření a obsazení nových pozic ve vedení CPD, kterými jsou funkce výkonné ředitelky a provozní ředitelky.

Centrum Pivovar Děčín je od 1. únoranově řízeno výkonnou ředitelkou Janou Zbortkovou (41 let), která se zabývá kompletním vedením centra, komunikací s potenciálními nájemci i veřejností a vyhledáváním příležitostí pro rozvoj spolupráce CPD v rámci města a regionu. Do centra přišlapřed rokem na pozici projektové manažerky pověřené řízením Pivovarské restaurace, Hopsária a obchodních jednotek Retail Shops, do které ji jmenoval majoritní investor centra - společnost RSJ PrivateEquity. V rámci péče, kterou investor věnuje svým projektům, byla nyní Jana Zbortková pověřena řízením celého centra. V novéfunkci bude mít možnost uplatnitvíce než 16 letzkušeností získanýchřízením projektů a působením v oborech komunikace a event management.

„Mezi své hlavní letošní priority jednoznačně řadím rozšíření centra o několik služeb a obchodů. Mezi prvními bude nově otevřeno papírnictví a obchod s dámským spodním prádlem,“ říká o svých plánech Jana Zbortková a dodává:„Domnívám se, že CPD má velký potenciál pro častější pořádání kulturních a korporátních akcí v našich sálech. Další změny plánujeme rovněž vHopsáriu. Mým cílem je vytvořit z CPD místo, kde si lidé dobře nakoupí i odpočinou. Místo, které nabídne špičkové obchody a služby i kvalitní vzdělávací nebo kulturní akce.“

Druhou zásadní změnou ve vedení CPD je vytvoření a obsazení funkce provozní ředitelky. Tu zastává od úvodu roku Monika Kubíčková(47 let)amezi její hlavní úkolypatří správa centra, řešení obchodních vztahů a komunikace s nájemci. Monika Kubíčková do CPD přišla z funkce manažerky OC Všebořice Ústí nad Labem, a na své nové pozici má šanci zúročitvíce než 15 let zkušeností ze správy obchodních center a vedoucích funkcí v oblastech lidských zdrojů a obchodu.

„Z Děčína přímo pocházím a mohla jsem tak sledovat přerod místního pivovaru z chátrající budovy do současné podoby. Jehocitlivá rekonstrukce mne jako místní rodačku velmi těší, protože se díky ní opět stal krásnou dominantou této části města,“ popisuje svůj vztah k místnímu pivovaru Monika Kubíčková.

Svoji novou pozici v CPD považuje především za výzvu fungování centra ještě pozvednout: „Jednoznačně si přeji přispět k tomu, aby CPD dosáhlo lepšího povědomí mezi obyvateli Děčína a stalo se pro ně oblíbeným místem pro setkávání. Přála bych si, aby byli hrdí na to, že CPD stojí právě zde.“

K Centru Pivovar začnou jezdit autobusy MHD

Publikováno:před 9 letyZdroj:Děčínský deníkAutor:Alexandr Vanžura

Až třikrát do hodiny budou jezdit kolem nákupního Centra Pivovar v Děčíně autobusy. Jeho majiteli se totiž podařilo dohodnout 
s městem, jemuž patří dopravní podnik. Tomu bude muset Pivovar proplatit vícenáklady na provoz MHD.

O propojení nákupního centra s městskou hromadnou dopravou se jeho majitelé snažili již dříve. Až nyní s tím souhlasili děčínští radní.

„Každý pracovní den pojede v každém směru 25 autobusových spojů, nejvíce mezi 12. a 16. hodinou, kdy pojedou tři do hodiny," říká mluvčí děčínského magistrátu Markéta Lakomá.

Poprvé by autobusy kolem Pivovaru měly projet 1. září. Postupně se u Pivovaru budou střídat autobusy linek 1 a 7 spojující nemocnici s Chrochvicemi, respektive Želenicemi.

Oproti jiným místům zde bude jen jedna zastávka pro oba směry, autobusy budou pro otáčení využívat kruhový objezd pod Pivovarem. Autobusy tak pojedou z kruhového objezdu u výtopen do Ruské ulice až ke kruhovému objezdu, zastávka bude pod schodištěm vedoucím k jednomu ze vstupu do nákupního centra.

„Slibujeme si od toho samozřejmě více zákazníků. 
S autobusovými zastávkami projekt počítal od samotného počátku," vysvětluje jeden ze spolumajitelů Obchodního centra Pivovar Vojtěch Ryvola. Ten zároveň vyvrací, že by se mohlo jednat o střet zájmů. Ryvola totiž působí také jako děčínský městský zastupitel a zároveň zasedá v představenstvu dopravního podniku.

„O střet zájmů by se jednalo tehdy, pokud bychom to chtěli zadarmo. My za to ale budeme řádně platit jako kdokoliv jiný," odmítá možná podezření Ryvola. Za půl roku zajíždění autobusů k nákupnímu centru zaplatí Centrum Pivovar téměř 190 tisíc korun.

Po zavedení autobusového spojení Pivovaru s centrem města volala řada obyvatel Děčína. A to přesto, že je Pivovar vzdálen jen několik stovek metrů od centra Podmokel.

„Já jsem ráda, že tam některé autobusy budou stavět, nevím, proč by tomu tak být nemělo. Někteří lidé remcají pořád," napsala například na facebooku Děčínského deníku Dana Rídlová.

Podle dalších diskutujících se nejedná o špatný nápad, ale podle jejich názoru zajížďka 
k Pivovaru zbytečně prodlouží již tak dlouhou cestu. Někteří pak považují zajíždění k Pivovaru za zbytečnost.

„Přijde mi to úplně k ničemu. Kdo chce, si ten kousek dojde," přidala příspěvek do facebookové diskuze Jana Kronauerová.

Pivovar odstartoval druhý rok, 
pro návštěvníky si přichystal řadu novinek

Publikováno:před 9 letyZdroj:Děčínský deník

Brány obchodního 
a společenského Centra Pivovar Děčín se otevřely poprvé loni v dubnu. Svou činnost tak zahájilo centrum, které si za dlouhodobý cíl klade být nejen první volbou pro nákupy obyvatel Děčína a jeho okolí, ale 
i společenským centrem poskytujícím zábavný odpočinkový program všem generacím. Tím se také postupně stává.

První rok
Za první rok své existence přivítala odborníky oceňovaná stavba, která propojuje původní historické části pivovaru s novými moderními prvky architektury, více než dva miliony návštěvníků. Zprovozněna byla Pivovarská restaurace, dětmi tolik očekávané Hopsárium a postupně se zaplňují i zbývající obchodní jednotky.

Realizována byla celá řada doprovodných výstav a akcí včetně těch, které se už staly tradicí a do centra se pravidelně vrací (jako například živá hudební vystoupení ZUŠ pořádaná každý první pátek v měsíci pod názvem PIANKOoo, naučné programy střední zdravotnické školy nebo sportovní přenosy).

Na větší využití tak čekají především společenské sály, které byly v prvním roce využívány spíše sporadicky. Jejich potenciál poprvé plně prověřila narozeninová After Party, která byla vrcholem oslav prvního roku existence centra. Tyto oslavy navštívil čtyřnásobný počet lidí, než na jaký je centrum o víkendech zvyklé, a mnozí z nich se už ozývají s prosbami na opakování některých akcí.

„Narůstající zájem místních o akce centra i jeho nájemců nás velmi těší. Uděláme vše proto, aby se u nás cítili dobře a vraceli se k nám rádi a často," říká ředitel Aleš Stupka.

Sport
Do nadcházejících dnů a měsíců si Centrum Pivovar připravilo hned několik zásadních inovací. Pro sportovní fanoušky se začaly pravidelně organizovat online přenosy zápasů úspěšného basketbalového týmu BK Děčín okořeněné setkáním se samotnými hráči. Sledovat tu bude možné i pondělní zápas, který BK Děčín sehraje na zimním stadionu v Děčíně. Sportovním nadšencům a příznivcům národního hokejového týmu jsou pak nově určeny online přenosy z právě probíhajícího MS v hokeji.

Pro děti i jejich doprovod je na celý rok připraven nový koncept akcí v koutku plavčíka Šikuly. Program na všechny květnové soboty už je hotov. Šikula nebo jeho pomocníci budou v přízemní pasáži centra své kamarády očekávat vždy v 10.00 a ve 13.00 hodin.

Restaurace
Do dalšího roku existence vykročila s novými plány i Pivovarská restaurace, která chystá pro gurmány nabídku jídel rozšířenou o klasický pivní sýr, pivní marinády, omáčky z piva, vlastní výrobky, jako jsou paštičky či jehněčí klobásky, ale také o lehká jídla pro milovníky zdravého životního stylu a jídla bezlepková. Zachovat si při tom hodlá vysoký gastronomický standard i koncept pivovarské restaurace.

Ta nabízí milovníkům zrzavého moku dobře známou vlajkovou loď – pivo Kapitán (podle původní receptury), dále Admirál a nově také 15° speciál Loďmistr.

Pro tancechtivé, a nejen pro ně, odstartovala velmi úspěšnou narozeninovou After Party série zábavních akcí, které budou pravidelně pořádány v zrekonstruovaných sálech původní pivovarské budovy.

Pro firmy i soukromé osoby budou tyto sály k dispozici 
v době mimo akcí pro veřejnost. Zájemců o jejich pronájem přibývá každým dnem.

Majitele osobních vozů pak nepochybně potěší zprovoznění bezdotykové automyčky v prostoru parkoviště.

„Investovali jsme do výstavby tohoto centra ze dvou důvodů. Od prvního okamžiku nám imponovala původní budova pivovaru a možnost realizace výjimečného architektonického řešení. Zároveň si podle našeho názoru Děčín, respektive jeho obyvatelé vlastní centrum zasloužili. Od počátku jeho existence jsme se soustředili především na budování obchodních aktivit. Do budoucna bychom se proto chtěli více zaměřit na rozvoj poskytovaných služeb a rozšíření jejich skladby," dodal Lukáš Musil, zástupce hlavního investora – RSJ PE.
Zdroj: http://decinsky.denik.cz/zpravy_region/pivovar-odstartoval-druhy-rok-pro-navstevniky-si-prichystal-radu-novinek-20150517.html

Přes 2 miliony lidí, sto tisíc vytočených piv: Centrum Pivovar slaví narozeninyl

Publikováno:před 9 letyZdroj:Děčínský deníkAutor:Luděk Stínil

Zítra to bude přesně rok, co nákupní Centrum Pivovar v Děčíně přivítalo první zákazníky. Na sobotu je proto v Pivovaru naplánována bohatá oslava, která vyvrcholí noční After Party.

Jaký byl uplynulý rok v Centru Pivovar, říká v rozhovoru pro Děčínský deník jeho manažer Aleš Stupka.

Jak hodnotíte první rok Centra Pivovar v Děčíně?
První rok provozu našeho obchodního a společenského centra se většinu času vyvíjel podle očekávání. I když žádný projekt nejede přesně podle nalinkovaného plánu. Za nejdůležitější považuji, že se nám podařilo (i podle odborné veřejnosti) citlivým propojením původní historické části pivovaru s novými moderními prvky architektury zachránit jednu z děčínských dominant včetně jejího původního účelu, tzn. vaření piva. Zároveň jsme její modernizací získali prostor pro rozšíření nabídky služeb obyvatelům města a jeho okolí.

Kolik lidí za rok Centrem Pivovar prošlo?
Podle počtů vycházejících 
z průběžného měření a několika speciálních průzkumů prošly centrem více než dva miliony návštěvníků. Toto číslo zahrnuje všechny zákazníky, včetně těch, kteří se k nám vracejí pravidelně 
a jejichž počet k naší radosti stále roste. Samozřejmě nesledujeme pouze počty návštěvníků, ale i jejich zájem
o nabízený sortiment, služby a akce, které pro ně pořádáme, abychom se maximálně naladili na jejich potřeby.

Co si vede nad očekávání dobře? A co vás během toho roku naopak zklamalo?
Velmi úspěšná je Pivovarská restaurace, které jsme věřili, ale rozhodně nepředpokládali, že si své pravidelné hosty získá tak rychle a v takovém množství. Stejně si vede i zdejší pivo. Vytočili jsme jich přes 100 000 a je pro nás příjemným překvapením, že více než polovina z nich byla místní tradiční značky Kapitán. Tolik asi k dospělým. U těch nejmenších si velkou oblibu postupně získalo Hopsárium a pravidelné sobotní dílničky. A co nás zklamalo? Neřekl bych, že jsme z něčeho vysloveně zklamaní. Snad jen navázání spolupráce s poskytovateli rychlého občerstvení bylo v lokálních souvislostech nečekaně velmi náročné.

S jakým největším problémem jste se za ten rok potýkali?
To se vracíme k předešlé odpovědi. Od počátku existence centra vedeme permanentně jednání s velkými a známými fastfoody, respektive držiteli jejich frančíz/licencí, abychom mohli svoji nabídku rozšířit o některou z populárních značek a uvést do provozu „drive" (pro prodej občerstvení do auta). Z průzkumů vyplývá, že by naši zákazníci takovou službu uvítali, ale jednání jsou velmi zdlouhavá a zatím bez výsledku.

Na jaké novinky se lidé mohou těšit?
Snažíme se stále rozšiřovat nabídku, abychom uspokojili co největší množství stávajících návštěvníků, a zároveň ji obměňujeme tak, abychom přesvědčili k návštěvě i ty, kdo stále váhají. Chceme být skutečně centrem nejen obchodním ale i společenským, kde se návštěvníci budou bavit, a bavit je budou často lidé z jejich nejbližšího okolí. Zahájili jsme během roku spolupráci s několika subjekty a chceme ji dlouhodobě rozvíjet. Mám na mysli např. pravidelná živá hudební vystoupení ZUŠ pořádaná každý první pátek v měsíci pod názvem PIANKOoo, spolupráci s domem dětí a mládeže, se střední zdravotnickou školou na téma poskytování první pomoci. Ale nezaměřujeme se jen na nejmladší generace. V poslední době jsme zahájili online přenosy, spolupráci s úspěšným děčínským basketbalovým mužstvem, se kterým plánujeme další aktivity. A rozběhli jsme také provoz Galerie Centra Pivovar.

V Centru Pivovar pořádáte spoustu akcí pro rodiny s dětmi. Jaká měla největší úspěch?
Velmi úspěšná byla výstava Metal Monsters s obřími exponáty, které dosahují výšky až 4 metry. Kovová monstra jsou u nás ještě k vidění, takže případné zájemce stále rádi přivítáme. Skvělé ohlasy měla například i loňská magická šou a další akce bych mohl dlouze vyjmenovávat. Důležitější jsou ale ty, které probíhají nyní, nebo proběhnou v nejbližší době.

Aktuálně bych zmínil soutěž o automobil Hyundai i20, která začala 21. března a potrvá až do konce června. Dále se návštěvníci mohou těšit na Čarodění na čarodějnice, Mistrovství republiky floristů, Velký dětský den, který plánujeme nejen pro děti, ale i pro jejich rodiče, výstavu a doprovodnou akci k 70. výročí basketbalu a další. Množství menších akcí, soutěží, výstav a expozic proběhne postupně v průběhu celého roku tak, abychom udrželi určitou pestrost a návštěvník se sem vracel rád a plný očekávání.

Máte přehled, jací zákazníci 
k vám jezdí nakupovat?
Snažíme se samozřejmě oslovit všechny, ale pokud pomineme obecné služby a obchody, je při pohledu na akce centra jasné, že naší hlavní cílovou skupinou jsou rodiny s dětmi. A především pak matky. I zde v Děčíně se ukazuje, že podobná centra plní i jakousi sociální úlohu 
– matky se nescházejí jenom na hřištích, kam s dětmi vyrážejí, ale vyhledávají i určité pohodlí. Místa, kde si mohou popovídat a zároveň vyřešit nákupy. Ale nejsou to samozřejmě jen maminky, které lákáme na dobrou kávu a zákusek, na méně či více tradiční kuchyni naší restaurace či stejně pestrou nabídku piv.

Jak to vypadá se zavedením autobusové linky k Pivovaru?
Právě v těchto dnech jednáme opět s městem a dopravním podnikem. Především pro starší generaci, ale i pro rodiče s kočárky a malými dětmi je dostupnost hromadnou dopravou důležitá, což vnímáme a věříme, že stejný pohled mají i naši partneři.

Co se v Centru Pivovar bude dít v sobotu, kdy slavíte narozeniny?
Roční výročí chceme oslavit ve velkém stylu. Celý program se ponese v námořnickém duchu a odstartuje ho
v sobotu 18. dubna dopoledne bubenická šou v centru města. Oslavu v Centru Pivovar začínáme v 15.00 hodin. Návštěvníci se mohou těšit na různá taneční vystoupení. Hudební program ozdobí objev roku 2014 mladičká zpěvačka Elis a po ní vystoupí oblíbený Děda Mládek Illegal Band. Vrcholem večera bude samozřejmě ohňostroj. Ale jako speciální zákusek jsme nejen pro „Děčíňáky" připravili After Party v pivovarských sálech, kde bude probíhat diskotéka DJ Roury a pro každého hosta bude připravené malé pohoštění.

Děčínský pivovar ožil. Je v něm obchodní centrum a opět se v něm vaří pivo

Publikováno:před 10 letyZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Martina Marečková

Zanedbaný areál bývalého pivovaru založeného hrabětem Maxmiliánem Thunem v Děčíně původně Vojtěch Ryvola vůbec nechtěl koupit. Dnes je jeho pýchou. Někdejší pivovar přestavěný na obchodní centrum sbírá jedno prestižní ocenění za druhým. Kvůli jeho provozu jezdí Ryvola - rodák ze Šumavy - každý týden na pár dní do Děčína přes celou republiku ze svého domova na západním Slovensku.

Příběh Centra Pivovar Děčín začal v roce 2007, kdy bratři Vojtěch a Václav Ryvolovi prodali firmu na údržbu budov, jež se za 15 let existence rozrostla z jednoho zaměstnance na sedm set. Rodinný podnik provozoval technickou správu desítkám obchodních center nejen v Česku, ale i na Slovensku a v Bulharsku. "Byl to tak velký kolos, že už jsem to nechtěl dělat," vysvětluje Ryvola důvod, proč se byznys rozhodl prodat. Motivací bylo i to, že se mu kvůli pracovnímu nasazení zhoršil zdravotní stav. Utržené peníze chtěl Ryvola někam investovat a dostával různé nabídky. Když za ním přišel jeden člověk s tím, jestli nechce koupit děčínský pivovar, nechtěl o tom nejprve ani slyšet.

"V Děčíně jsem v životě nebyl a pivo vařit nechci. Co bych s tím dělal?" odmítl prvotní nabídku Ryvola. Nechal se ale přesvědčit a jel se na historickou budovu podívat. "Ten dům mě natolik nadchl a ty kouzelné prostory tak oslovily, že jsem řekl, že to chci," vzpomíná v někdejší konírně, ve které je dnes pivovarská restaurace.

Za areál Ryvola se svým společníkem zaplatil 50 milionů korun. "Když jsme to převzali, bylo to v šíleném stavu - omlácené zdi, sklepy, které nikdo nevyklízel dlouhá léta," říká podnikatel s tím, že historický areál byl svého času útočištěm bezdomovců. Ale líbila se mu představa, že bude moct tvořit a zároveň zachovat památkově chráněné části chátrající stavby v centru města a že po něm něco zbude.

"Řekl jsem si, že když obchodním centrům rozumím, že si jedno postavím. Zjistil jsem však, že to, že rozumím vzduchotechnice nebo kanalizaci, neznamená, že vím, co to je obchodní centrum. To už jsem měl pivovar koupený," vypráví Ryvola.

Zahraniční inspirace
Na podzim roku 2008 se do Česka začala ze západu šířit negativní ekonomická nálada a s několikaměsíčním zpožděním se zpomalil realitní trh i v tuzemsku. Nájemci se báli otevírat nové obchody a stavba nákupního centra musela být odložena. Tento čas Ryvola využil.

"Začal jsem objíždět centra ve Španělsku, Portugalsku, Německu, Rakousku," vyjmenovává Ryvola. "Prošel jsem asi 200 obchodních center s digitálním metrem a měřil jsem výšku stropu, šířku pasáže, rozestupy sloupů... Ze dvou center mě vyhodili, tajně jsem fotil pod kabátem," popisuje Ryvola.

Zjistil, že aby se lidé v nákupních centrech cítili příjemně, je nutné dodržovat určité zásady. Patří mezi ně ustoupené podlaží. "Když vyjdu z obchodu v přízemí, musím vidět výklad v horním patře, abych věděl, co tam je, a aby mě to tam přilákalo," míní Ryvola. Za základní architektonickou chybu považuje například i to, když člověk sedí v restauraci, přemýšlí, kam dál, ale přes řadu sloupů nevidí obchody.

Podnikatel také přišel na to, že v Německu bývají v obchodních centrech místo automatických posuvných dveří dveře mechanické. Při jejich otevírání totiž uniká ven méně vzduchu, a tím pádem se šetří elektrická energie. A proto jsou v děčínském centru mechanické dveře. "Není to tak, že by nám došly peníze, máme i elektrické pohony, které jsou ovládány tlačítky invalidů," říká Ryvola.

"Snažil jsem se v děčínském centru udělat technické vychytávky, které jsem navrhoval v mnoha obchodních centrech, ale nebylo mi dovoleno je realizovat," pokračuje Ryvola. Jako příklad uvádí systém pomaloběžné vzduchotechniky, která zaplavuje prostor teplým nebo studeným vzduchem ze speciálních výústek. Na záchodech je ohřívání teplé vody pomocí slunečních kolektorů. A voda ze čtyř pivovarských studní slouží nejen na zalévání.

"V celé budově máme udělaný technický rozvod vody. Můžeme tak uklízet průmyslovou vodou a neplýtváme pitnou vodou. Ve vzduchotechnice máme systém, který rozprašuje naši vodu -ta v létě ochlazuje vzduch a tím šetříme třetinu elektrické energie na chlazení budovy. To je v republice zatím ojedinělé," uvádí Ryvola.

Finance od RSJ Karla Janečka
Výstavba obchodního centra si vyžádala 780 milionů korun. Když společnost Settimo Development Ryvoly a jeho společníka Martina Krále získala v roce 2011 prvního velkého nájemce - módní řetězec H&M - a chtěla stavbu centra zahájit, banky se zdráhaly půjčovat peníze na developerské projekty. Podnikatelé ale získali důvěru lidí blízkých miliardáři Karlu Janečkovi. Jeho realitní fond RSJ Private Equity ovládl 75procentní podíl v projektu, zbývající část má Ryvola a Král. Centrum Pivovar Děčín investoři plánují vlastnit dlouhodobě.

Vojtěch Ryvola zná dnes nejen historii bývalého hraběcího pivovaru, ale pivo začal znovu i vyrábět. Roční kapacita pivovaru je 2100 hektolitrů, má 12 základních receptur na pivo a sládkem je Jan Kočka z Varnsdorfu.

Projekt Centrum Pivovar Děčín otevřel letos na jaře a dnes je podle Ryvoly pronajatých 86 procent obchodních ploch celkem z 17 500 metrů čtverečních. Příští rok se v něm otevře minizoo s domácími zvířaty. V dosud nevyužité části budovy Ryvola plánuje zprovoznit hotel.

Vaří pivo v Centru pivovar. A lidé jsou spokojeni

Publikováno:před 10 letyZdroj:Děčínský deníkAutor:Alexandr Vanžura

Po dlouhých letech se začalo na jaře letošního roku v Děčíně opět vařit pivo.

O obnovení vaření piva se postaral Jan Kočka, který provozuje minipivovar v obchodním centru Pivovar, které vzniklo v historických pivovarských budovách. S vařením piva se vrátil i legendární Kapitán.

Jaká piva v Pivovaru Děčín vaříte?
Tři základní kategorie. První Lodník a spol., to jsou všechno česká piva jako světlá jedenáctka Kapitán, který je ke koupi pouze v Pivovarské restauraci, nebo světlá dvanáctka Admirál. Druhá kategorie, ta hlavní pro nás, je Nomád, létající pivovar. Což jsou svrchně kvašená piva, všechny aly, chystáme stout. Třetí kategorie jsou speciály, které dozrávají 
v dubových sudech po různých alkoholech, jako jsou whisky, rašelinová whisky nebo tokajské víno.

Liší se jednotlivé druhy piva způsobem vaření?
To základní vaření je stejné. Liší se samozřejmě ingredience. Válečník je jenom 
z amerických chmelů, česká piva jsou jen z českých chmelů. Máme tady třeba Gentlemana, který je vařen z německých chmelů s jemnou hořkostí, proto je to Gentleman.
Máme ale AK47, což starší ví, že je Kalašnikov. Ale jsou to nové české chmely Agnus a Kazbek, odtud počáteční písmena a 47 jednotek hořkosti. Na čarodějnice jsme měli Černou vdovu, oslí můstek k ohni byl nakuřovaný slad. Takže použití různých chmelů a kvasnic dávají našim pivům různý charakter. Takže v současné chvíli můžete ochutnat například několik jedenáctek, každou jinou.

Názvy vašich piv jsou poněkud neobvyklé.
Česká piva budou vycházet od vody, to, co tu už bylo – Kapitán, Admirál, černá desítka Kormorán a nově Lodník. Další kategorie Nomád se odvíjí od našich pohnutek. O AK jsem už mluvil, Pouštní kráska je podle obrazu jednoho 
z investorů, kde krásná holka sedí na lvu na poušti. Černý jestřáb, extra hořká černá sedmnáctka, takže pro žádný ořezávátka.
Zde jsme se inspirovali u kluků, co hráli americký fotbal a jmenovali se Černí jestřábi, navíc měli černé dresy, takže se to pěkně hodilo. Válečník, to je blízké Děčíňákům, to je kombinace děčínského basketbalu Válečníků 
a amerického chmele Válečník. U těchto piv vycházíme 
z životních pohnutek, z toho, jak jdeme a něco nás praští přes nos. Na první pohled to vypadá, že to nemá žádnou spojitost. Ale spojitost je v tom, jak jde život.

Děčínský pivovar ve své obnovené podobě funguje zatím několik měsíců. Jak jste spokojen?
Za mne spokojenost, lidé naše pivo pijí a jsou spokojeni. Co mám informace z Pivovarské restaurace, tak Děčíňáci si pomalu zvykají i na hořké brutality. Nejprve byl údiv, že pivo může být i tak hořké, ale pomalu se to rozjíždí.
Při degustacích a pivních festivalech chceme lidi seznamovat s nejrůznějšími druhy piv, vysvětlovat jim, proč jsou piva tak hořká a obecně je seznamovat s výrobou piv. Aby se zahloubali, proč jim to chutná. Je to o vysvětlování a hledání cesty lidí k pivu. Postupně chceme vysvětlovat lidem, co děláme, jak to děláme a proč nás to baví. A doufáme, že to bude bavit i lidi.

Kde všude je možné děčínské pivo koupit?
V Děčíně zatím v Pivovarské restauraci. Ze začátku se nevědělo, jak to bude, nebude. Takže bylo lepší to udělat takto než nějak rozmáchlé a pak říkat promiň, nestíháme. Pivo není jen přes výčep, ale máme jej i stáčené do lahví. Máme tu také deset výčepů na zapůjčení, takže si lidi mohou dát pivo i na zahrádce nebo doma.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.19.12.2016 11:307