Historie a současnost pivovaru Gambrinus

● 1870 Vznik pivovarupivovar
15.10. zahajuje provoz První plzeňský akciový pivovar (současný Gambrinus) a 18. 12. si registruje svou první ochrannou známku Erste Pilsner Actien Brauerei – Pilsner Bier. Pouhý rok předtím se v plzeňském hostinci U Císaře rakouského 20 významných podnikatelů v čele s Emilem Škodou rozhodlo založit tento druhý moderní plzeňský pivovar.

● 1873 První export do Amerikypivovar
Toho roku objevuje plzeňská piva také Nový svět. Svůj první úspěšný export do USA slaví Měšťanský i První akciový pivovar v témže roce. O rok později zahájí plzeňský ležák pravidelný export a na sklonku 19. století proniká také do Latinské Ameriky, Afriky i na Blízký východ.

● 1909 Ochranná známka Kaiserquellpivovar
Pivo Prvního akciového pivovaru je chráněno známkou Kaiserquell – Císařský zdroj, a to na počest císaře Františka Josefa I., který pivo pochválil. První akciový pivovar pak od c. k. hofmistrovského úřadu ve Vídni získává v roce 1912 honosný titul „c. k. dvorní dodavatel“. Těsně před první světovou válkou se První akciový stává předním výrobcem piva v Čechách, jeho roční výstav v té době dosahuje přes 270 tisíc hl.

● 1919 Plzeňský Gambrinuspivovar
Kaiserquell, ochranná známka zapsaná na počest Františka Josefa I., se vznikem samostatné československé republiky ztrácí smysl. Proto je zaregistrována nová ochranná známka Plzeňský Gambrinus. Název piva Gambrinus sahá až do 13. století a vychází ze jména vévody Jana Primuse, děda Karla IV. a patrona sladovníků.

● 1934 Dynastie Hlaváčkůpivovar
Po pěti letech v roli sládka se vrchním ředitelem Plzeňských akciových pivovarů stává František Hlaváček, dědeček dnešního sládka pivovaru Gambrinus Jana Hlaváčka a otec Iva Hlaváčka (na snímku), jenž byl v Plzni hlavním sládkem a později výrobním ředitelem v letech 1958 až 1987. Již tři generace pivovarské rodiny Hlaváčkových tak spojují své jméno s pivovarem Gambrinus, tedy více než 80 let.

● 1939 Válečný provozpivovar
Druhá světová válka přerušuje vývoj obou plzeňských pivovarů. Vozový park zabavuje říšská vojenská správa. Válečný nedostatek surovin dopadá na kvalitu piva a i Gambrinus navzdory veškeré snaze sládků vařit dobré pivo klesá na slabou válečnou „osmičku“. Gambrinus přežívá proto, že zásobuje pivem dělníky ve Škodovce.

● 1945 Bombardování pivovarupivovar
Na sklonku války 17. 4. je pivovar Gambrinus téměř zničen spojeneckými bombami. Právě v troskách se ale rodí později nejoblíbenější pivo u nás – světlý výčepní Gambrinus. Tehdejší ředitel pivovaru František Hlaváček svým plamenným proslovem na bedně od piva zažíhá myšlenku na skvělou budoucnost a už o rok později se tu v nově vybudovaném pivovaru vaří 200 tisíc hl kvalitního piva.

● 1960 Nové ocelové tankypivovar
Od počátku své existence investuje pivovar Gambrinus do provozu a technických inovací. Na sklonku 50. let instaluje 20 ležáckých ocelových tanků s kapacitou 3 600 hl. V březnu 1960 vyjíždí z pivovaru první autocisterna a stáčení probíhá mimo pivovar.

● 1961 Technické inovacepivovar
V pivovaru Gambrinus se instalují technologické novinky: spádové varny, nový způsob kvašení či jímání CO2 z krytých kovových kvasných kádí, nová a šetrnější stáčecí linka o výkonu 14 tisíc lahví za hodinu, jež snižuje možnost kontaminace a dává větší garanci kvality a chuti piva. Nejnovější zařízení na zpětné jímání kvasného CO2 v pivovarech Prazdroj a Gambrinus funguje od roku 2011 a významně snižuje emise skleníkových plynů – ročně se ušetří přes 280 tun CO2.

● 1979 Výstav 1 milionu hlpivovar
Pivovar Gambrinus díky rostoucí oblibě svého piva překračuje hranici 1 milionu hl ročního výstavu. Ačkoliv je direktivním nařízením tehdejších úřadů určen pouze Západočechům, věhlas značky překračuje hranice regionu. Málokdo ale v tu chvíli čeká, že se právě Gambrinus stane nejtypičtějším reprezentantem českého piva.

● 1993 Cylindrokónické tankypivovar
Gambrinus, otevřený užitečným modernizačním snahám, začíná používat takzvané cylindrokónické tanky. Jejich provoz zaručuje především mikrobiologickou čistotu obou oddělených fází kvašení a zrání, tudíž i čistou chuť a správný říz piva.


● 1998 Varna s nejmodernější technologiípivovar
V pivovaru Gambrinus začíná vařit nová varna – největší v České republice. Varna je vybavena nejmodernější technologií: ekologickou a úspornou, která zároveň zajišťuje vysokou a vyrovnanou kvalitu várek.

● 2008 Gambrinus 11° Excelent
Gambrinus rozšiřuje své portfolio o Gambrinus 11° Excelent, který se brzy stává jednou z nejprodávanějších jedenáctek v ČR. Vyznačuje se plnější chutí danou přídavkem karamelového sladu a především unikátním dávkováním chmele, jež spočívá v přidání třetí dávky chmele až po ukončení chmelovaru.

● 2010 Prohlídky pivovaru Gambrinuspivovar
25. srpna se slavnostně otevřela návštěvnická trasa pivovaru Gambrinus. Veřejnost se díky ní seznamuje s reálným provozem pivovaru: používanými surovinami, tradičním postupem a nejmodernější technologií, ale také s unikátní interaktivní Gambrinus Arénou. Zde se návštěvníci projíždějí napříč časem na historickém náklaďáku, ve fotbalovém utkání si kopnou penaltu proti brankáři Gambrinus ligy nebo se v záři reflektorů stanou kytaristy rockové skupiny. Prohlídku uzavírá ochutnávka piv Gambrinus s výkladem odborníka, jak poznat kvalitu piva a jak správně o něj pečovat. Každý si může sám vyzkoušet, jak správně načepovat pivo Gambrinus.
Zdroj:Stránky pivovaru Gambrinus, 2016


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky pivovaru Gambrinus

Kdy:dle rezervaceObec:PlzeňZdroj:Pivovar Gambrinus

Zajímá vás, jak se pivo vaří a jak chutná ještě zrající pivo?

Přijďte do pivovaru Gambrinus, kde navštívíte varnu i pivovarské sklepy. Právě tam ochutnáte pivo, jaké chutnají jen naši sládci. Během prohlídky se dozvíte zajímavosti z historie pivovaru, zjistíte více o surovinách, které se pro pivo Gambrinus používají, a také o jeho varním procesu. Navštívíte unikátní prostor historické otevřené spilky a uvidíte i cylindrokonické tanky, ve kterých pivo zraje teď.

Na závěr vám náš zkušený výčepní představí zásady správné péče o pivo a prohlídku zakončíte školou čepování a vydatnou degustaci piv Gambrinus. Tak na zdraví!

Otevírací doba
duben- září pondělí – neděle 8:00 – 18:00
říjen – březen pondělí – neděle 8:00 – 17:00

Skupiny 15 a více osob
Skupinám zarezervujeme vlastní prohlídku během uvedené otevírací doby. Prohlídku si můžete za příplatek 50 Kč na osobu objednat i mimo otevírací dobu. Pro rezervaci použijte tlačítko SKUPINOVÁ REZERVACE 15+ nebo níže uvedené kontakty.
Individuální návštěvníci

Pro jednotlivce a malé skupiny do 14 osob nabízíme následující časy prohlídek. Na tyto časy je možné objednat si vstupenku online. Online lze zakoupit vstupenka maximálně 2 hodiny před prohlídkou a platba je možná pouze kartou.

Prohlídka začíná v Návštěvnickém centru na nádvoří pivovaru Plzeňský Prazdroj.

Více na stránkách pivovaru.

Aktualizováno: před 6 lety

Sládek Gambrinusu uvařil za 45 let piva pro dva Bolevecké rybníky

Publikováno:před 5 letyZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTK

Téměř 30 milionů hektolitrů nejprodávanějšího českého piva Gambrinus už za 45 let uvařil 63letý Zdeněk Polák, který je nejdéle sloužícím sládkem plzeňského pivovaru. Někdo už spočítal, že jsou to dva Bolevecké rybníky (největší v Plzni); další, že každý na planetě nad 18 let už od něj dostal půllitr, protože je to hodně přes pět miliard půllitrů, řekl Polák ČTK.

Prodej piva Gambrinus, které o víkendu slaví po celé Plzni 150 let, po dlouholeté stagnaci druhým rokem roste. Letošní vyšší odbyt podporuje zejména nový produkt, jedenáctistupňový ležák Gambrinus, ale po letech se zvyšuje také prodej "desítky", řekl před zahájením oslav 150 let Grant Liversage, generální ředitel Plzeňského Prazdroje, do jehož skupiny Gambrinus patří. Podle mluvčí Jitky Němečkové začal propad prodejů značky Gambrinus kolem roku 2007. "Byl způsoben také tím, že se značka zaměřila příliš na kvantitu, byla k dostání v příliš mnoha hospodách a nebylo možné udržovat precizní kontrolu nad kvalitou čepování a servírování," řekla.

Polák první Gambrinus uvařil v roce 1975. "Už ve třetím ročníku střední školy jsem tu zaskakoval," řekl. Pivo se podle něj vyrábí roky stejně, ale modernizace pomohla. "Dnes jsou chuťové vlastnosti hodně vyrovnané, což dříve nebylo," uvedl. Podle něj se občas stávalo, že třeba sládek usnul a na něco zapomněl.

Mnohé ruční práce, například scezování, vymizely, protože je teď vykonává počítač. "Stejně to musí člověk hlídat, hořkost a pH piva, je tam pořád docela dost práce," uvedl.

Podle obchodního sládka Pavla Zítka je pivovar Gambrinus se necelými 40 zaměstnanci v poměru k roční produkci zřejmě nejefektivnějším výrobcem piva v ČR. Na varně a na cylindrokónických kvasných a zracích tancích jsou dnes tři lidi na směnu, tedy celkem devět. "Dnes je ve výrobě asi 20 lidí. V roce 1975, když jsem nastupoval, tak bylo v Gambrinusu 640 lidí, ale to byla součástí i lahvovna," uvedl Polák.

Podle něj chuť piva hodně závisí na péči v restauracích a hospodách, která se hodně zlepšila. "Mytí skla, technika čepování, uskladnění - je toho dost. A když to vše dodržují, tak si na pivo vůbec nemohu stěžovat," dodal Polák, který se stará také o tři roky otevřené návštěvnické centrum Gambrinus. "Nejvíc mě potěší lidé, kteří mi po degustaci řeknou: Copak je to za pivo? A když jim odpovím, že Gambrinus desítka, tak se zeptají: A proč není v hospodách?," dodal.

Podle manažera značky Jakuba Marka je nejsilnější odbyt Gambrinusu na západě Čech, kolem Prahy a na severu Čech, kde má nadpoloviční podíl. V celé ČR se čepuje asi v pětině restaurací a hospod.

Gambrinus slaví 150 let
V lednu 1869 se plzeňském hostinci U císaře rakouského sešla skupina podnikatelů, která zde učinila první kroky k založení druhého moderního pivovaru v Plzni. Povolení k založení podniku získali v květnu 1869 a již o měsíc později, 25. června 1869, se v obchodním rejstříku objevila firma První plzeňský akciový pivovar. Ta se zapsala do povědomí jako pivovar Gambrinus, a to podle názvu, který pro své pivo majitelé později zvolili.

Plzeň byla v polovině 19. století rychle se rozvíjejícím průmyslovým centrem, které poskytovalo příznivé podmínky pro podnikání. Ve městě a okolí tak sídlilo dost movitých podnikatelů, kteří si mohli investici do moderního pivovaru dovolit. Mezi zakladateli Gambrinusu, kteří na schůzce upsali akciovou jistinu v částce milion zlatých, byli například majitel známých strojíren Emil Škoda, spolumajitel parního mlýna v Plzni Adolf Hýra nebo stavitel Martin Stelzer.

Investice do pivovarnictví v roce 1869 podpořilo i zrušení takzvaného propinačního práva, které určovalo, kdo smí pivo vařit, a nutilo odběratele brát pivo jen od svého regionálního výrobce. Zrušení této výsady umožnilo vznik volné soutěže a zakládání velkopivovarů.

V Plzni již jeden takový byl, a to Měšťanský pivovar, dnešní Plzeňský Prazdroj, který první pivo uvařil v roce 1842. Jeho unikátní spodně kvašený ležák, který se později stal vzorem všem ostatním pivům tohoto druhu, inspiroval i zakladatele pivovaru Gambrinus. Pro jeho stavbu zakoupili pozemky sousedící s Měšťanským pivovarem a dostali se tak ke stejné spodní vodě, o níž se tradovalo, že je hlavním důvodem mimořádné chuti konkurenčního piva.

Nový pivovar vyrostl v rekordním čase a již v říjnu 1870 zahájil provoz. Na téměř dvacetihektarovém pozemku jej vybudovaly firmy Martina Stelzera a Václava Daniela, kotle a strojní zařízení dodala Škodova strojírna. Nové pivo se rychle ujalo, v prvním roce se uvařilo 26.000 hektolitrů, o rok později odbyt vzrostl na 70.000 hektolitrů. Pivo si našlo cestu i do ciziny a získalo řadu ocenění. Pivovar přestál i hospodářskou krizi, byť mu odbyt výrazně klesl.

V roce 1907 se o pivu z Prvního akciového pivovaru pochvalně vyjádřil císař František Josef I., a proto správní rada zavedla značku Pilsner Kaiserquell (Plzeňský císařský zdroj). V roce 1912 byl pivovaru propůjčen prestižní titul "c. k. dvorní dodavatel", údajně za 25.000 korun. Těsně před válkou pivovar vystavil přes 270.000 hektolitrů ročně.

Rozpad monarchie ukončil "císařskou" éru pivovaru. Ten si v roce 1919 nechal zaregistrovat ochrannou známku Plzeňský Gambrinus, která nahradila značku Kaiserquell. Gambrinus je podle pověsti zkomolenina jména brabantského vévody Jana I. (Jan Primus), předka císaře Karla IV., který je považován za patrona sladovníků a piva. Název Gambrinus je proto mezi pivovarníky oblíbený a piva této značky se vaří i jinde ve světě, například v Německu a Rakousku.

V Plzni a okolí prosperovaly po vzniku první republiky čtyři velké a několik menších pivovarů a bylo jen otázkou času, kdy se sloučí. Postupná fúze se odehrála v režii finančně nejsilnějšího z nich, Měšťanského pivovaru, který se dohodl na převzetí Gambrinusu. Ten již dříve ovládl některé z menších konkurentů. V roce 1933 se Prazdroj a Gambrinus spojily. Gambrinus poté převzal zákazníky slabších piv (především takzvané desítky), na které se v dalších letech specializoval.

Koncem druhé světové války pivovar těžce poškodilo bombardování. V roce 1946 přišlo znárodnění, po kterém byly Měšťanský pivovar i První akciový pivovar začleněny do národního podniku Plzeňské pivovary. V roce 1959 byl samostatný závod Gambrinus zrušen a sloučen s Prazdrojem; obnovení se dočkal v roce 1990. Poté patřil jako součást firmy Plzeňský Prazdroj do nadnárodní skupiny SABMiller, od března 2017 vlastní Prazdroj japonská skupina Asahi.

Gambrinus už v roce 1979 překročil milion vyrobených hektolitrů za rok. Po velkých investicích do rozšíření v 90. letech v roce 1996 překročil hranici dvou milionů, rok později tři miliony a kolem této hranice se prodeje stále držely. Gambrinus se vyváží do 19 zemí, například do Izraele a Koreje. Podle sládka Pavla Zítka je pivovar Gambrinus s necelými 40 zaměstnanci v poměru k roční produkci zřejmě nejefektivnějším výrobcem piva v ČR. Podle manažera značky Jakuba Marka se čepuje zhruba v pětině všech českých restaurací a hospod.

Prazdroj je největším výrobcem piva v ČR. Pod jeho křídla patří kromě Gambrinusu také značky Pilsner Urquell, Velkopopovický Kozel a Radegast. Plzeňský Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině rekordních 11,5 milionu hektolitrů piva, meziročně o čtyři procenta více.

Gambrinus slaví 150 let! Gambrinus den láká na napěchovaný program

Publikováno:před 5 letyZdroj:QAP.cz

Pivovar Gambrinus si letos připomíná 150. výročí svého založení. A slaví už od počátku roku – do hospod a restaurací uvedl novou Nepasterizovanou Gambrinus 11, se slavným mágem Davidem Copperfieldem připravil pro své příznivce zásadní poselství a do kamene nechali sládci vytesat svůj pivovarský závazek na dalších 150 let.

Oslavy vyvrcholí v sobotu 22. června v Plzni na pivním festivalu plném skvělého piva, jídla i zábavy. Letošní Gambrinus den se ponese v duchu oslav 150. výročí založení pivovaru Gambrinus.

Program pivního festivalu začíná již v pátek 21. června večer a bude pokračovat po celou sobotu 22. června. Plzeňské náměstí Republiky a přilehlé sady se promění v největší pivní zahrádku v Česku. Gambrinus den odstartuje v sobotu slavnostní průvod se šestnácti bubeníky, který půjde v 11.30 hod. z Dřevěné ulice a dorazí na náměstí ve 12 hodin. Nebude chybět ani oblíbený Patron se svým královským doprovodem, kterého mohou lidé potkat po celou dobu konání Gambrinus dne.

Návštěvníci se mohou těšit i na bohatý hudební program na čtyřech scénách – v pátek vystoupí několik plzeňských formací včetně vítěze soutěže Volba talentů, program prvního dne zakončí kapela Lake Malawi. V sobotu bude pokračovat program zaměřený na oblíbené skupiny z Plzně a okolí. Lidé se mohou těšit i na speciální prohlídku pivovaru Gambrinus za zvýhodněnou festivalovou cenu, školu čepování a napínavé finále soutěže pro nejlepší výčepní Gambrinus Mistr výčepní. Návštěvníci se také budou moci vyfotit u speciální fotostěny nebo nahrát videopřání, která budou promítána na scénách mezi koncerty.

"Letošní Gambrinus den bude opravdu výjimečný – slavíme 150 let českého piva, které si na nic nehraje. Oslavy bereme vážně a zavazujeme se, že i nadále budeme naše pivo vařit tak, abychom zachovali jeho český charakter, jeho chuť a říz, aby se na něj čeští pivaři mohli vždy spolehnout. Náš závazek jsme nechali vytesat do kamenné desky, která zdobí zeď varny pivovaru Gambrinus,“ říká obchodní sládek pivovaru Gambrinus Pavel Zítek.

A pivo hraje na Gambrinus dni titulní roli. Návštěvníci si budou moci užít letošní novinku – Nepasterizovanou Gambrinus 11, která skvěle kombinuje plnou chuť a vyváženou hořkost, čepovanou v nejvyšší kvalitě přímo do skla. Pivní zážitek doplní jídlo z vyhlášených plzeňských restaurací. Program Gambrinus dne je k dispozici na www.gambrinus.cz/gambrinusden.

Gambrinus oslavil výročí 150 let

Publikováno:před 5 letyZdroj:České nápoje

Pivovar Gambrinus si připomněl 150. výročí od svého založení. Popřát mu přišli představitelé Plzně i vedení společnosti Plzeňský Prazdroj, jejíž je Gambrinus součástí. Hlavním bodem oslavy bylo odhalení kamenné pamětní desky na zdi pivovaru, která nese závazek sládků a vedení pivovaru, že se Gambrinus bude i nadále vařit způsobem typickým pro české pivo.

„Na pivo Gambrinus jsme v Prazdroji po právu hrdí. Jsme odhodlání chránit dědictví našeho skvělého piva a zachovat jeho kvalitu i do budoucna. 150. výročí založení pivovaru je nejlepší příležitost pro náš společný závazek vařit Gambrinus i v budoucnosti tak, aby se na něj lidé mohli vždy spolehnout,“ řekl v úvodu akce generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.

Poděkování za reprezentaci města a přání dalších úspěchů předal zaměstnancům pivovaru i starosta městské části Plzeň 3 David Procházka.

Díky dovednosti a oddanosti sládků v historii se Gambrinus zařadil mezi pilíře české pivní kultury. Ti dnešní navazují na jejich umění a nadále dodržují principy, které stojí za úspěchem piva Gambrinus. Sládci i vedení pivovaru se proto rozhodli stvrdit závazek, že jsou odhodláni udržet českost a vysokou kvalitu piva Gambrinus i do budoucna. Manažer plzeňského pivovaru Stanislav Hamara: „Vážíme si úspěchů, kterých dosáhli naši předkové, sládci pivovaru Gambrinus, v uplynulých 150 letech. Z jejich zkušeností a odhodlání těžíme dodnes v naší každodenní práci. Uvědomujeme si odpovědnost za zachování ryze českého charakteru našeho piva a zavazujeme se, že budeme i nadále vařit české pivo Gambrinus tradičními postupy, tak abychom zachovali jeho chuť a říz. K tomu povedeme i naše následovníky, aby se lidé s radostí scházeli u piva Gambrinus i za dalších 150 let. Slibujeme, že na Gambrinus bude vždy spolehnutí.“

Stanislav Hamara také poděkoval současným i minulým zaměstnancům za práci, kterou pro Gambrinus odvedli a za to, že předávali a předávají své zkušenosti a dovednosti nastupujícím mladým sladovníkům. Po úvodních slovech odhalili zástupci pivovaru a města kamennou pamětní desku, na které je vyryt zmíněný slib.

Již v méně formální atmosféře připomněl obchodní sládek Gambrinusu Pavel Zítek všem přítomným důležité okamžiky historie pivovaru a neopomněl poděkovat i všem hospodským a výčepním za spolupráci, protože jejich role je pro kvalitu piva v půllitru klíčová, jak zdůraznil: “Sládek pivo vaří, ale hospodský ho dělá.“

V závěru oficiální části představil manažer značky Jakub Marek důležité akce a aktivity, kterými se Gambrinus rozhodl oslavit své významné výročí. Pozval všechny přítomné na hlavní část oslav 150. výročí založení pivovaru, Gambrinus den, pivní festival plném hudby, zábavy, ale především piva Gambrinus v nejvyšší kvalitě, který se uskuteční v pátek 21. a v sobotu 22. června na náměstí Republiky v Plzni. Program Gambrinus dne je k dispozici na www.gambrinus.cz/gambrinusden.

Prazdroji po letech roste prodej Gambrinusu, plánují se investice

Publikováno:před 5 letyZdroj:Prumyslová automatizaceAutor:ČTK

Prodej piva Gambrinus po dlouholeté stagnaci druhým rokem roste. Letošní vyšší odbyt podporuje zejména nový produkt, jedenáctistupňový ležák Gambrinus, ale po letech se zvyšuje také prodej "desítky". ČTK to dnes při zahájení oslav 150 let založení pivovaru Gambrinus řekl Grant Liversage, generální ředitel Plzeňského Prazdroje, do jehož skupiny Gambrinus patří.

"Rozhodně věříme značce a budeme investovat do produkce i další podpory," uvedl. Prazdroj chce, aby se Gambrinus nadále vyráběl jen v Česku a nemá žádný plán na licenční výrobu v zahraničí.

Podle něj byl poslední roky růst prodejů kolem nuly. "Ale s jedenáctkou jde konečně nahoru," uvedl Liversage. "Bylo tam takové nepříjemné období, kdy se intenzifikace vedla trochu jiným směrem, než si představujeme," řekl Milan Máca, který dohlíží na výrobu gambrinusu a přípravu receptů od roku 1982. Dodal, že loni začaly prodeje růst a že o "jedenáctku" je zájem.

Podle mluvčí pivovaru Jitky Němečkové začal propad prodejů značky Gambrinus kolem roku 2007. "Byl způsoben také tím, že se značka zaměřila příliš na kvantitu, byla k dostání v příliš mnoha hospodách a nebylo možné udržovat precizní kontrolu nad kvalitou čepování a servírování. Pozvolný propad trval do roku 2018, kdy se prodeje stabilizovaly a od letoška opět roste," řekla.

Podle manažera značky Jakuba Marka je nejsilnější odbyt na západě Čech, kolem Prahy a na severu Čech, kde Gambrinus má více než poloviční podíl. Odhadl, že v celé ČR se čepuje zhruba v pětině všech restaurací a hospod.

Sládek Pavel Zítek uvedl, že pivovar Gambrinus už v roce 1979 překročil milion vyrobených hektolitrů za rok. Po velkých investicích do rozšíření v 90. letech v roce 1996 překročil hranici dvou milionů, rok později tři miliony a kolem této hranice se prodeje stále držely. Gambrinus se vyváží do 19 zemí, například do Izraele a Koreje. Export ale není dominantní, dodal.

Podle Marka se na oslavy 150 let Gambrinusu 21. a 22. června změní Plzeň na největší pivní zahrádku v ČR. Pivovar odstartoval kampaň s americkým kouzelníkem Davidem Copperfieldem. Podle Zítka je pivovar Gambrinus se necelými 40 zaměstnanci v poměru k roční produkci zřejmě nejefektivnějším výrobcem piva v ČR.

Gambrinus oslavil výročí závazkem sládků na dalších 150 let

Publikováno:před 5 letyZdroj:Region Plzeň

Popřát mu přišli představitelé Plzně i vedení společnosti Plzeňský Prazdroj, jejíž je Gambrinus součástí. Hlavním bodem oslavy bylo odhalení kamenné pamětní desky na zdi pivovaru, která nese závazek sládků a vedení pivovaru, že se Gambrinus bude i nadále vařit způsobem typickým pro české pivo.

„Na pivo Gambrinus jsme v Prazdroji po právu hrdí. Jsme odhodlání chránit dědictví našeho skvělého piva a zachovat jeho kvalitu i do budoucna. 150. výročí založení pivovaru je nejlepší příležitost pro náš společný závazek vařit Gambrinus i v budoucnosti tak, aby se na něj lidé mohli vždy spolehnout," řekl v úvodu akce generální ředitel Plzeňského Prazdroje Grant Liversage.

Poděkování za reprezentaci města a přání dalších úspěchů předal zaměstnancům pivovaru i starosta městské části Plzeň 3 David Procházka.

Díky dovednosti a oddanosti sládků v historii se Gambrinus zařadil mezi pilíře české pivní kultury. Ti dnešní navazují na jejich umění a nadále dodržují principy, které stojí za úspěchem piva Gambrinus. Sládci i vedení pivovaru se proto rozhodli stvrdit závazek, že jsou odhodláni udržet českost a vysokou kvalitu piva Gambrinus i do budoucna. Manažer plzeňského pivovaru Stanislav Hamara: „Vážíme si úspěchů, kterých dosáhli naši předkové, sládci pivovaru Gambrinus, v uplynulých 150 letech. Z jejich zkušeností a odhodlání těžíme dodnes v naší každodenní práci. Uvědomujeme si odpovědnost za zachování ryze českého charakteru našeho piva a zavazujeme se, že budeme i nadále vařit české pivo Gambrinus tradičními postupy, tak abychom zachovali jeho chuť a říz. K tomu povedeme i naše následovníky, aby se lidé s radostí scházeli u piva Gambrinus i za dalších 150 let. Slibujeme, že na Gambrinus bude vždy spolehnutí.“

Stanislav Hamara také poděkoval současným i minulým zaměstnancům za práci, kterou pro Gambrinus odvedli a za to, že předávali a předávají své zkušenosti a dovednosti nastupujícím mladým sladovníkům. Po úvodních slovech odhalili zástupci pivovaru a města kamennou pamětní desku, na které je vyryt zmíněný slib.

Již v méně formální atmosféře připomněl obchodní sládek Gambrinusu Pavel Zítek všem přítomným důležité okamžiky historie pivovaru a neopomněl poděkovat i všem hospodským a výčepním za spolupráci, protože jejich role je pro kvalitu piva v půllitru klíčová, jak zdůraznil: “Sládek pivo vaří, ale hospodský ho dělá.“

V závěru oficiální části představil manažer značky Jakub Marek důležité akce a aktivity, kterými se Gambrinus rozhodl oslavit své významné výročí. Pozval všechny přítomné na hlavní část oslav 150. výročí založení pivovaru, Gambrinus den, pivní festival plném hudby, zábavy, ale především piva Gambrinus v nejvyšší kvalitě, který se uskuteční v pátek 21. a v sobotu 22. června na náměstí Republiky v Plzni. Program Gambrinus dne je k dispozici na www.gambrinus.cz/gambrinusden.

Pivo Excelent rozděluje kampaň podle věku

Publikováno:před 5 letyZdroj:MediaGuru.cz

Excelent novou kampaní cílí na studenty i třicátníky, na každého míří trochu jinou komunikací.
Pivní značka Excelent odstartovala v květnu digitální kampaň #PoSvýOse. „Nová kampaň je určena pro všechny, co si užívají život a žijí ho podle svého. Pro ty, kteří respektují tradice a věci prověřené časem, ale berou si z nich to nejlepší, a dělají je po svém,“ vysvětluje na dotaz MediaGuru.cz marketingový manažer Martin Troup s tím, že cílem je především podpořit povědomí značky.

Kampaň přitom pracuje s rozdílnými exekucemi, jimiž chce Excelent oslovit spotřebitele dle věku. „Jednotlivým věkovým skupinám představujeme situace jim nejbližší, například studentská témata studentům nebo téma hypotéky třicátníkům apod. Celý kreativní koncept i formáty tomu byly přizpůsobeny,“ popisuje Troup.

Kreativa kampaně vznikla v dílně nové agentury značky – Kindred. Produkci zajistila společnost Silencio s režisérským duem Klang.

Excelent se ve své komunikaci také dlouhodobě spojuje s ambasadory, mezi které patří například skater a organizátor závodů Tomáš Vintr. S osobnostmi z oblasti gamingu a sportu spolupracuje i v třetí sérii Excellent Challenge.

Pivní značka buduje rovněž své konceptové hospody, tzv. Excelent Puby, kterých má nyní sedm – po dvou v Liberci a Plzni a jeden v Ostravě, Hradci Králové a Brně. Kromě toho se dá Excelent koupit ve zhruba 80 klubech a 600 hospodách po celé republice

Gambrinus Copperfielda nakonec obsadil do kampaně

Publikováno:před 5 letyZdroj:MediaGuru.cz

Gambrinus odkryl své plány s Copperfieldem. Světoznámý mág se stal tváří jeho nové kampaně.


Pivní značka Gambrinus rozjela další kampaň na oslavu svých 150 let. Poté, co začátkem roku spustila futuristický reklamní spot, v němž ujišťuje, že ať se stane cokoliv, Gambrinus zůstane, a nasadila mimo jiné i věštkyni Jolandu, se rozhodla zkusit své štěstí za oceánem a vyhledat slavného iluzionistu Davida Copperfielda.

„Cílem této kampaně je ukázat, že na Gambrinus se bude vždycky dát spolehnout. I v době rychlého vývoje a neustálých změn, kdy nás média skoro každý den straší, co nám kdo vezme a co v budoucnosti zmizí. My říkáme, že na rozdíl od všech výstřelků dnešní doby jsou věci a hodnoty, které si my Češi ani za 150 let jen tak vzít nenecháme,“ říká Jakub Marek, senior brand manager Gambrinusu, a dodává: „A kdo jiný by nám mohl pomoct to demonstrovat než člověk, kterému se podařilo nechat zmizet téměř cokoliv.“

Na Copperfielda upozorňovala značka nejdříve na jednom ze svých vizuálů, což vzbudilo u fanoušků na sociálních sítích zvědavost i spekulace o tom, zda má s iluzionistou nějaké plány. Následně se za ním do Las Vegas vydal sládek pivovaru Pavel Zítek, aby dokázal, že „pivo Gambrinus žádným trikům nepodlehne“. Jeho cestu mohli fanoušci sledovat prostřednictvím vlogů.

O několik dní později se na sociální síti pivovaru objevilo hlavní video, ve kterém Copperfield přijímá výzvu pivovaru a před kamerami se pokusil nechat zmizet lahvovou desítku, což se mu nepovadlo. Místo piva totiž zmizelo zcela něco jiného.

„Věříme, že osobnost tohoto formátu přitáhne pozornost a že budou naši příznivci hrdí na to, jací lidé Gambrinus taky podporují. S nadsázkou se dá říct, že i David Copperfield věří tomu, že Gambrinus může zmizet pouze jediným způsobem, a to tak, že ho vypijete,” popisuje Rado Jankovič z agentury Triad Advertising, která je pod kampaní podepsána.

David Copperfield se od 3. června objeví i v televizi, dále bude kampaň pokračovat na internetu, sociálních sítích a v místě prodeje.

Média na Facebooku nakupuje Triad Advertising, ostatní formáty má na starosti mediální agentura Wavemakers. Hlavní spot vznikl v produkci Stink v režii Jaroslava Moravce.

Comeback Copperfielda: Na české pivo triky neplatí! POTVRZENO!

Publikováno:před 5 letyZdroj:Extra.cz

Copperfield, fenomén, o kterém jsme v Čechách léta neslyšeli, míří opět na televizní obrazovky, tentokrát jako tvář reklamy Gambrinusu. Nejznámější žijící iluzionista však Nepřekvapuje perfektně povedeným trikem jako vždy. Naopak. Poprvé ve své kariéře si před kamerami zkusil, jaké to je, když se kouzlo nepovede.

U příležitosti oslav sto padesátých narozenin se Gambrinus rozšoupnul a na narozeninové oslavě nechybí ani kouzelník. Mít Copperfielda na billboardech a tvrdit, že na jejich pivo jeho triky neplatí, jim bylo málo a rozhodli se s mágem utkat osobně. A nezastavila je ani vzdálenost. V čele s hlavním sládkem Zítkem se vydali do dalekého Las Vegas, aby vyzvali Copperfielda k duelu pivo vs triky. Jak tohle mohlo dopadnout?!

Copperfield výzvu přijal a před kamerami se pokusil o trik, který se mu podařil už snad tisíckrát. S každodenní pravidelností nechává před zraky fanoušků zmizet předměty, osoby, budovy nebo celá města, tentokrát to bylo ale jiné. Všechno je jednou poprvé a jsou věci, které prostě nezmizí. Jako třeba české pivo.

Sládkův výlet do Vegas i Copperfieldovo nepovedený trik se rychle staly virálním hitem na sociálních sítích a Gambrinus slibuje, že už brzy uvidíme kouzelníka i v televizní reklamě. Pivovaru se podařilo alespoň na chvíli oživit kult mága devadesátých let, pobavit tisíce věrných fanoušků a hlavně ujistit svět, že na zdravý rozum žádné triky neplatí.


Gambrinus vs. David Copperfield. Jak dopadne tenhle souboj?

Publikováno:před 6 letyZdroj:eXtra.cz

Gambrinus si v rámci oslav svých sto padesátých narozenin rýpnul do Davida Copperfielda, největšího žijícího mága. Ten ale na Facebooku nečekaně zareagoval a jeho jméno z billboardů zmizelo. Jak se zdá, tím ale příběh nekončí. Na světlo se dostávají nové informace. Tým pivovarníků se rozhodl vyrazit přímo za Davidem Copperfieldem do Las Vegas.

Na reklamních plochách s odvážným výrokem, že na české pivo triky neplatí, bylo jméno Davida Copperfielda po jeho reakci na sociální síti okamžitě přelepeno. A jak se k tomu staví Gambrinus? „My to sice mysleli trochu s nadsázkou, ale za tvrzením, že na naše pivo žádné triky neplatí, si stojíme” V rámci fair play jsme reklamy přelepili, ale tím to pro nás nekončí,“ říká hlavní sládek Gambrinusu Pavel Zítek a má pravdu.

Se svým týmem se totiž sládek vydal přímo do Las Vegas, aby českému národu dokázali, že na jejich pivo triky neplatí. O tom, co se v Americe dělo, ale pivovar záhadně mlčí. Billboardy jsou stále přelepené. Jediná zpráva, kterou jsme z pivovaru dostali, zní: „Všechno odhalíme 28. května. Dřív ne. Neradi bychom znovu něco přelepovali.“ Otázkou zůstává, zda se výprava opravdu s Copperfieldem setkala. Pokud ano, co se ve Vegas dělo a jak návštěva probíhala? Snad v tomto případě nebude platit tvrzení, že co se stalo ve Vegas, zůstane ve Vegas.

Přece jen si nad tím nemusíme lámat hlavu. Pivovar nedávno alespoň zveřejnil video s prvními záběry z daleké cesty: Podařilo se nám také zjistit, že pivovar Gambrinus se ve své letošní kampani na oslavu 150. narozenin zavazuje, že bude nejméně dalších 150 let vařit pivo tradičními postupy, z českých surovin a bez dalších příkras. „Tento závazek si v pivovaru necháme pro další generace pivovarníků vytesat do kamene. Stojíme si za tím a naše přesvědčení nikdo jen tak nezvrátí. Dokonce ani sám největší mág všech dob – David Copperfield. Proto jsme to dali i na billboardy,“ uzavírá Pavel Zítek.

Co si výprava od cesty do Vegas vlastně slibuje? Snad nepředpokládá, že na Copperfielda narazí jen tak někde náhodou na ulici s prosbou, ať dokáže, že je největší kouzelník všech dob a vyvrátí tvrzení pivovarníků, že na české pivo jsou všechny triky krátké. Na tuto otázku pivovar opět neodpověděl. Slíbil jen, že se všichni vše včas dozví. Nezbývá tedy, než čekat, jaké pokračování bude příběh mít.

Gambrinus přelepuje své billboardy. Z nové kampaně mizí Copperfield

Publikováno:před 6 letyZdroj:Týden.cz

Gambrinus, značka jednoho z nejprodávanějších piv v České republice, se ve své nové reklamě naváží do samotného Davida Copperfielda. Po pár dnech však z reklamních ploch jméno kouzelníka, jenž je pro nás synonymem zábavy let devadesátých, zmizelo. Chtěl snad Gambrinus oživit kult tohoto mága, ale něco se nepovedlo? Nebo je za tím něco víc?

Česká reklama bývá často odvážná. Některé tuzemské značky se nebojí vystoupit z davu, jít trochu jiným směrem a být všechno, jen ne konzervativní. Tento názor v poslední době razí i společnost Gambrinus. Nedávno se v jejich reklamních spotech objevila nezapomenutelná věštkyně Jolanda a její hlášku "velký zlatý" si dodnes příznivci tohoto českého piva připomínají. V dalších reklamách se pak proslavil třeba chytlavý veršovaný ostrovtip hudebníka Záviše. Teď si však možná vzal příliš velké sousto.

V posledních týdnech se po celé republice objevily billboardy, ve kterých si Gambrinus bere do pusy Davida Copperfielda, snad nejslavnějšího kouzelníka přelomu tisíciletí. Ve své nové kampani Gambrinus zpochybňuje jeho kouzelnický um a tvrdí, že na české pivo jeho triky neplatí. Nebylo by na tom nic divného, pokud by se tyto billboardy nezačaly v posledních dnech přelepovat. Jméno samotného Copperfielda je záhadně překryto. Nabízejí se otázky, kde Gambrinus v kampani pochybil. Nemohlo třeba dojít k přerušení vzájemné spolupráce? Pokud tedy vůbec nějaká byla.

Na sociální síti českého pivovaru se navíc minulý týden objevil screenshot, jak sám Copperfield sdílí příspěvek české kampaně, v níž se objevuje jeho jméno. Evidentně je tedy s celou kauzou obeznámen. Proč ale došlo k přelepení jeho jména?

Dá se předpokládat, že Gambrinus, jak ho známe, asi ví, co dělá. Je tedy dost možné, že přelepení jména slavného kouzelníka má i tentokrát svůj záměr. Do karet hraje navíc to, že pivovar letos slaví 150 let, a proto se nebojí odvážných kousků. Vypadá to, že tohle bude ještě velice zajímavé.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.23.06.2019 09:04122