Historie a současnost Pivovaru Zubr

Moderní dějiny pivovaru Zubr, tedy v té podobě, jak ho známe dnes, začínají rokem 1872, kdy byl položen jeho základní kámen. Pivo se ale v Přerově vařilo od nepaměti. Pivovar Zubr vybírá pro svá piva kvalitní regionální suroviny a ve výrobě využívá tradiční klasické technologie, kdy hlavní kvašení probíhá v otevřených kvasných kádích a pivo následně dlouho zraje v ležáckém sklepě.pivovar

● 1252 - Král Přemysl Otakar II. udělil privilegia trhové vsi Přerovu, tedy i práva vařit pivo.
● 1480 - Vzniká panský pivovar, který dal postavit Vilém z Pernštejna. Od té doby přibyla do znaku města Přerova černá zubří hlava se zlatou houžví v nozdrách, rodový erb pánů z Pernštejna.
● 1872 - Byl položen základní kámen ke stavbě akciového pivovaru. Jeho oficiální název zněl „První moravský pivovar akciový se sladovnou v Přerově“
● 1873 - V tomto roce byl pivovar slavnostně posvěcen a uskutečnila se první várka piva. pivovarPivo se začalo prodávát pod registrovanou ochrannou známkou.
● 1898 - Pivovaru byl udělen diplom (ocenění kvality piva) na Jubilejní výstavě ve Vídni
● 1913 - Vznikl nový kartel pod názvem – Ochranný svaz českomoravských pivovarů v Přerově.
● 1940 - Pivovar dosáhl základního kapitálu ve výši 8 000.000 korun
● 1948 - Byl založen národní podnik Hanácké pivovary se sídlem v Přerově, který tvořil přerovský pivovar, pivovar v Prostějově, Olomouci, Těšeticích a Kroměříži.
● 1949 - K podniku se dodatečně přičlenily Severomoravské pivovary – závody Litovel a Hanušovice
● 1953 - Dochází k nové reorganizaci podniku: pivovarHanácké pivovary byly rozděleny na tři samostatné podniky: Přerovský pivovar-národní podnik Přerov; Olomoucké pivovary-národní podnik Olomouc; Severomoravské pivovary, národní podnik Litovel.
● 1955 - Tři národní podniky byly znovu sloučeny a vytvořeny opět Hanácké pivovary, národní podnik Přerov.
● 1958 - V pivovaru pracuje největší počet zaměstnanců v jeho historii – celkem 600. Od té doby se jejich počet stále snižoval, až se v posledních letech ustálil na počtu kolem dvou set.
● 1960 - 1.července 1960 byl ustaven nový celokrajský podnik Severomoravské pivovary, národní podnik Přerov, který vznikl spojením národních podniků pivovarHanácké pivory Přerov a Ostravské pivovary Ostrava.
● 1970 - Poprvé v historii překročila celková produkce piva 500 tisíc hl – přesně dosáhla 512.644 hl
● 1982 - Pivovar dosáhl své nejvyšší produkce piva v historii - 559 153 hl
● 1988 - Pivovar zrušil vlastní sladovnu, od té doby pivovar veškerý slad nakupuje
● 1990 - Po zrušení krajů v roce 1990 byl podnik transformován na "Moravskoslezské pivovary Přerov, akciová společnost", sdružující pivovary Přerov, Olomouc, pivovarOpava, Litovel, Hanušovice a Vsetín.
● 1997 - V létě tohoto roku zasáhly Pivovar Zubr ničivé povodně – stoletá voda
● 2000 - V srpnu 2000 se v Přerově začalo pivo stáčet do PET lahví. Brzy nato pivo dodávané v PET lahvi (Šenkýř) uspělo v soutěži Pivex - skončilo na třetím místě v kategorii světlá výčepní piva v konkurenci 35 značek.
● 2001 - V únoru 2001 se pivovar pustil do budování nové varny. Nové zařízení na výrobu mladiny mělo být plně automatické. V roce 2001 byl také odvysílán první reklamní spot na celoplošných českých TV stanicích.
● 2003 - Jedenáctka Zubr Gold, kterou si do té doby konzumenti mohli dopřát pouze točenou, pivovarbyla od července 2003 na trhu také v lahvích. Desítka Zubr Classic v tomto roce získalo ocenění KlasA, které uděluje ministr zemědělství kvalitním domácím potravinářským a zemědělským produktům.
● 2005 - Na konci dubna 2005 pivovar uvedl na trh novou sadu etiket lahvového piva. Jejich autorem byl specialista na obalový design Vladimír Kovařík, který s pivovarem spolupracoval již řadu let, a využil ve svých návrzích technologických možností metalického efektu v kombinaci s tiskem na bílém podkladu.
● 2010 - Byla zahájena výstavba objektu nové stáčírny a skladů v pivovaru Zubr
● 2011 - Nová stáčírna a sklady v pivovaru byly uvedeny do provozu.
Zdroj:Stránky Pivovaru Zubr, 2017


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Pivovaru Zubr

Kdy:dle objednávkyObec:PřerovZdroj:Pivovar Zubr

Rádi Vás přivítáme u nás v pivovaru. Přijďte si prohlédnout místa, kde se vaří pivo Zubr, a odhalte historii a tajemství výroby kvalitního moravského piva.

● Exkurze se mohou zúčastnit pouze osoby starší 18-ti let, popř. osoby starší 15-ti let v rámci výuky v doprovodu pedagogů
● Minimální/maximální počet návštěvníků: 10/25 osob ve skupině
● Návštěvní doba: pondělí - pátek 8.00 - 14.00 hod.
● Délka exkurze: cca 1 hodina
● Exkurze jsou zdarma a může zahrnovat ochutnávku kvasnicového piva v ležáckém sklepě
● Exkurzi je ideální objednat min. týden předem!

Aktualizováno: před 5 lety

Pivovar Zubr nahradil výpadek hospod vyšším exportem a plánuje milionové investice

Publikováno:před rokemZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTK

Pivovary v ČR loni uvařily 20,1 milionu hektolitrů piva, meziročně výstav klesl o 6,9 procenta. Spotřeba piva na obyvatele loni klesla zhruba o sedm litrů, tedy 14 velkých piv, na 135 litrů, a byla tak nejnižší od 60. let minulého století. Za poklesem výroby stojí koronavirové restrikce a omezení provozu restaurací v ČR, ale i v zahraničí.

Podzimní a zimní vlna pandemie koronaviru nesnížila Pivovaru Zubr celkový výstav piva. Produkci pivovar v době zavřených restaurací udržel na obvyklé úrovni díky vyššímu exportu i maloobchodnímu prodeji piva v lahvích a plechovkách. "Nahradili jsme tak výrazný pokles prodeje sudového piva do restaurací, které byly od prosince uzavřeny, " řekl dnes ČTK ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček, podle kterého hospodaření pivovaru loni skončilo v zisku.

Pivovar Zubr ročně uvaří zhruba 255.000 hektolitrů piva, z toho 60 procent v předchozích letech směřovalo do sudů určených hlavně pro odběratele z restaurací. Kvůli zavřeným hospodám přišel přerovský pivovar loni a v prvním čtvrtletí letošního roku o odbyt sudového piva v hodnotě několika desítek milionů korun. "Propad prodeje sudového piva byl na podzim a v zimě značný. Na druhou stranu jsme ale výrazně zvýšili export a více našeho piva v lahvích a plechovkách se prodalo v obchodních řetězcích, takže se pokles prodeje sudového piva nakonec podařilo tímto způsobem nahradit," uvedl Pluháček.

Podíl exportu na celkovém výstavu Pivovaru Zubr loni vzrostl z 20 na 25 procent. "Velmi se nám daří zvyšovat prodej ve Švédsku, kde máme nového distributora," řekl Pluháček. Pivovar je obchodně úspěšný také na Slovensku, které je dlouhodobě pilířem jeho exportu. "Hodně teď vyvážíme i do Itálie, Vietnamu či Řecka. Chystáme se prezentovat naše piva na veletrhu v Číně. Export se vyvíjí slibně," podotkl Pluháček.

Pivovar Zubr loni díky vyššímu prodeji piva v plechovkách a lahvích nemusel propouštět. "Loňské hospodaření nakonec skončilo v kladných číslech. Letos se chceme vrátit k investicím, které jsme kvůli epidemii museli odložit. Po letní sezóně plánujeme spustit investiční akce v hodnotě několika milionů korun," řekl Pluháček.

Pivovar Zubr v létě plánuje uspořádat ve svém areálu hudební festival. "Loni a letos jsme kvůli epidemii koronaviru museli zrušit náš tradiční Zubrfest a oslavy založení pivovaru. Pokud to pravidla umožní, tak chceme v srpnu uspořádat letní festival. Doufáme, že vláda pravidla pro venkovní akce zveřejní s dostatečným předstihem a budeme se moci včas pustit do jeho přípravy" dodal Pluháček.

Pivovar Zubr: Provoz zatím neobnovila pětina restaurací

Publikováno:před rokemZdroj:České novinyAutor:ČTK

Pětina restaurací z řad odběratelů Pivovaru Zubr po nedávném rozvolnění protiepidemických opatření zatím neobnovila provoz, který byl kvůli epidemii koronaviru a vládním nařízením zastaven loni v prosinci. Vedení přerovského pivovaru předpokládá, že některé restaurace v následujících týdnech ještě otevřou a úbytek gastronomických provozů na listině odběratelů sudového piva se sníží. ČTK to dnes řekl ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček.

Pivovar Zubr na tuzemském trhu dodá pivo tisícovce restaurací. "Zatím otevřelo přibližně 80 procent z nich. Někteří provozovatelé ještě s otevřením vyčkávají například na lepší počasí nebo se potýkají s nedostatkem personálu, což je teď pro mnohé z nich velký problém. Odhadujeme, že úbytek restaurací zásobovaných naším pivem se nakonec bude pohybovat kolem deseti až patnácti procent," uvedl Pluháček.

Provozovatelé restaurací kvůli půlroční odstávce podle Pluháčka často přišli o personál, který teď obtížně získávají zpět. "Mnoho lidí, kteří v gastronomii pracovali, si od prosince našlo práci někde jinde. Pokud mají nyní stabilnější zaměstnání, tak se těžko přesvědčují, aby se vrátili pracovat zpět do restaurace," řekl Pluháček.

Více než zavřených hospod se vedení Pivovaru Zubr obává toho, že restaurace už nebudou mít takovou návštěvnost jako v době před epidemií. "Pro nás je zásadní, aby se lidé vrátili zpět do hospod a tuzemská gastronomie se dostala do stavu před epidemií koronaviru," upozornil Pluháček.

Návštěvnost může být podle něj negativně ovlivněna avizovaným zdražování jídla a piva v restauracích, jejichž provozovatelům několikaměsíčním uzavření způsobilo citelné finanční ztráty. "Otázka je, zda budou mít lidé v této složité době dostatečné finanční zdroje, aby do restaurace zašli na večeři nebo jen tak posedět. To bude zásadní pro provozovatele restaurací i pro nás," míní Pluháček.

Otazníky podle Pluháčka zatím visí nad podzimními a zimními měsíci. "Nesmí už přijít další vlna epidemie. Ta by pro tuzemskou gastronomii byla totálně zničující. Už teď je problém dostat lidi zpět do restaurací," podotkl Pluháček.

Pivovar Zubr, který ročně uvaří zhruba 255.000 hektolitrů piva, patří do pivovarnické skupiny středomoravských pivovarů Zubr, Holba a Litovel.

Pivo na ex je na žízeň, ne na chuť

Publikováno:před rokemZdroj:Novinykraje.czAutor:Jan Matoušek

V souvislosti s pivem nelze nevzpomenout scénu z Hrabalových Postřižin, kdy paní sládková vypije na ex půllitr piva. Zeptali jsme se Ing. Nataši Rouskové, sládkové pivovaru Zubr, jak chutná pivo jí a co ji k tradičnímu českému povolání přivedlo.

Film Postřižiny určitě znáte. Vypijete pivo na ex jako paní Vašáryová?
Je škoda do sebe nalít pivo na jeden zátah. Já si pivo raději vychutnávám. Jen tak můžete skutečně ocenit jeho chuť, říz a hořkost. Není nutné nechávat pivo stát dlouho na stole, aby zbytečně teplalo, ale není třeba ani spěchat a vypít ho za pár vteřin. Každý má své individuální tempo, ale já osobně způsob pít pivo na ex určitě nedoporučuji.

Co vůbec Vy a pivo. Stala jste se sládkovou, protože Vám prostě chutná, nebo je za tím něco víc? Prozraďte…
Dá se říci, že k pivovarství jsem se dostala víceméně náhodou, i když jsem měla pivo vždycky ráda. Když jsem po gymnáziu nastupovala v Praze na Vysokou školu chemicko-technologickou, měla jsem o své budoucnosti úplně jiné představy. Původně jsem se chtěla věnovat kosmetice a výrobě parfémů. Povinná praxe na katedře kvasné chemie a bioinženýrství ale vše změnila. Seznámila jsem se s úžasnými lidmi v čele s vedoucí katedry profesorkou Gabrielovou Basařovou, která byla v oboru pivovarství mezinárodně uznávanou kapacitou, a svět piva mě nadchl. Svojí tradicí, profesionalitou a vědeckými poznatky. V té chvíli jsem pochopila, že o mé budoucnosti je rozhodnuto.

Sládek pivovaru je profese, kde dominují muži. Berou Vás jako ženu do cechu?
Naštěstí moje zkušenost je taková, že nezáleží, zda jste žena nebo muž, ale zda děláte svoji práci skutečně dobře a rozumíte jí. Dovolím si říct, že naprostá většina mých kolegů z oboru, z jiných pivovarů či odborných institucí jsou velcí profesionálové a dokážou to ocenit. Navíc, i když žen – sládkových – skutečně u nás moc není, ve výrobě například na pozicích technologa a v laboratořích jich pracuje poměrně hodně.

Jak se v poslední době mění Vaše profese? V oblibě jsou nealkoholická piva, pivní limonády… I tak nad technologií bdí oko sládka? Pardon, sládkové?
Já bych řekla, že moje profese se za těch více než 20 let sládkování příliš nezměnila, protože u nás se vždy vařilo a stále vaří tradiční spodně kvašené české pivo za použití klasických technologií. To znamená otevřené kvašení na spilce a dlouhé zrání v ležáckém sklepě při nízkých teplotách. Základ je tedy stále stejný, mění se například to, že některé procesy se automatizují, jsou řízeny počítači. Ale to neznamená, že neumíme přijít s něčím novým. Každý rok do nabídky zařazujeme limitované speciály, většinou se jedná o silnější piva výraznější chutí. Vyrábíme i nealkoholické pivo nebo ochucené pivo. Výběr je skutečně široký, aby si v něm každý mohl najít „to svoje“.

vlastně určuje sortiment nápojů v pivovaru?
Rozhodování o sortimentu, nových pivech nebo speciálních edicích je vždy kolektivní strategické rozhodnutí vedení pivovaru, tedy zejména ředitele pivovaru, obchodního ředitele a moje za výrobní část. Jedná se o dlouhodobé plánování. Už nyní například máme plán toho, co budeme vařit v příštím roce.

Kdo ochutnává? Je to jako u vinařů specifická profese?
V pivovaru nemáme jednoho „profesionálního ochutnávače“. Odpovědnost za to, zda je pivo správně uvařeno, nesu já, takže samozřejmě ochutnávání je součástí mé profese. Ale i další kolegové ve výrobě musí v určitých fázích ochutnávat. Každá várka také prochází přísnou kontrolou v laboratoři, zda splňuje všechny parametry, což je velice důležité, protože to zaručuje stálou kvalitu a jistotu, že pivo bude vždy stejné. V tomto je to u vína jiné. Ročník ryzlinku 2019 může chutnat úplně jinak než ročník 2018, i když ho vyráběl stejný vinař. Pivo, které se prodává pod jednou značkou, musí chutnat vždy stejně, ať se jedná o jakoukoliv várku.

Umíte natočit na jeden tah třeba hladinku?
Způsob čepování je často dán regionálními a místními zvyklostmi a ovlivňujeme tím obsah CO2 v pivu, který určuje říz piva i jeho pitelnost. A každému pivaři může vyhovovat něco jiného. Pokud bych měla dát doporučení, pak by to bylo čepovat pivo natřikrát, což odpovídá regionální tradici a dle naší zkušenosti tak docílíme optimálního řízu a správné pitelnosti. Je to i způsob, který odpovídá tradici českého pivovarnictví. Pivo s pořádnou hustou čepicí přeci krásně vypadá. Ale i načepovat hladinku samozřejmě zvládnu. Je potřeba myslet také na to, že nejen to, jak je pivo načepované, ovlivňuje jeho chuť. Důležitá je samozřejmě také čistota pivního skla, správně sanitované výčepní zařízení, vhodný hnací plyn i to, jak byl sud uskladněn.

Co názor pivařů a hostinských, kam pivo dodáváte? Teď nemyslím cenu, ale chuť…
Vždy platilo staré známé pořekadlo, že sládek pivo vaří, ale hospodský ho dělá. Což znamená, že pokud bude pivo uvařeno sebekvalitněji, ale nebude o něj dobře postaráno tam, kde se čepuje, může to kvalitu a chuť piva zásadně pokazit. Proto se snažíme být v péči o pivo hospodským co nejvíce nápomocní. Ať už se jedná o pravidelné sanitace výčepního zařízení nebo proškolování. Na kvalitu piva má vliv řada faktorů, od uskladnění sudů, přes jejich krátkou výtoč, až po čistotu pivního skla a správnou teplotu. Pokud je vše dodrženo tak, jak se má, pak máte jistotu, že pijete pivo v té nejlepší možné kvalitě. A pak si ho mohou pochvalovat nejen hostinští, ale i štamgasti.

Máte některá piva raději? Třeba vícestupňová nebo tmavá?
Osobně preferuji tradiční české pivo vyrobené klasickým výrobním postupem. Druh piva volím podle příležitosti. Ale kdybych měla říct, které je moje nejoblíbenější, pak to bude jedenáctistupňový ležák Zubr Grand. Myslím, že ten se nám opravdu povedl, což potvrzuje i fakt, že je pravidelně oceňován na odborných degustačních soutěžích, kde v porotách sedí pivovarští odborníci a zástupci jiných pivovarů.

Během dne asi i ochutnáváte. Do práce a z práce chodíte pěšky?
Ochutnávání neboli degustování neznamená konzumaci – jedná se opravdu o pár loků, během kterých musíte posoudit a rozhodnout, zda je v pivu vše v pořádku. A neděje se ani každý den. Samozřejmě se během dne pohybuji ve výrobě, abych dohlížela na to, že vše běží, jak má. Některé dny třeba celé strávím i v kanceláři papírováním, chystáním rozpočtů, plánů výroby, investic, jednáním s dodavateli surovin či vymýšlením nové receptury. Práce sládka je velmi pestrá.

Otevření restaurací slavíme speciálem Zubr Maxxim

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar ZubrAutor:Jana Dobrovská, PR

Se znovuotevřením restaurací se na čepy dostává sváteční čtrnáctistupňový speciál Zubr Maxxim, který se již tradičně v pivovaru Zubr vaří u příležitosti adventu a vánočních svátků. Polovina z uvařených 1400 hektolitrů míří do sudů a restaurací, druhá polovina byla stočena do lahví, aby si ho mohli všichni milovníci pivního moku vychutnat i doma u sváteční tabule.

„Zubr Maxxim je náš poslední letošní speciál. Jsme rádi, že si ho lidé budou moct vychutnat i ve své oblíbené restauraci a pivnici s přáteli a připít si tak společně na zdraví, které je v současné době to nejdůležitější,“ říká Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr.

Zubr Maxxim, čtrnáctistupňové pivo, se vyrábí dle tradiční receptury za použití kvalitních regionálních surovin a vlastních pivovarských kvasnic, doba zrání v ležáckých tancích je až 90 dnů. Díky těmto atributům má speciál své typické aroma, zlatavě jantarovou barvu a vyšší jemnou hořkost.

V těchto dnech začíná distribuce do vybraných restaurací, zejména na střední Moravě, kde si ho milovníci piva mohou dopřát v čepované podobě. Speciál je k dostání také v lahvích, a to v balení multipack po osmi kusech nebo ve speciální Sládkově výběrové edici společně s dalšími pivy Zubr Gold, Grand a Gradus.

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí pivovarské skupiny PMS. Pivovar je držitelem ocenění Klasa A, známky CHZO "České pivo" a více než 100 ocenění z prestižních tuzemských i zahraničních degustačních soutěží. Nejprodávanějším pivem z produkce je 11° ležák Zubr Grand, vítěz degustační soutěže Zlatý pohár Pivex – PIVO 2019 v kategorii ležáků. Novinka ve stálém sortimentu, dvanáctistupňový ležák Zubr Gradus, se na soutěži České pivo stal nejlepším světlým ležákem roku 2019 a v roce 2020 absolutním šampionem soutěže o Zlatý pohár Pivex – PIVO 2020. Úspěchy na soutěžích získal i Zubr Gold, který je absolutním vítězem soutěže o Zlatý pohár PIVEX – PIVO 2019 a celosvětovým vítězem kategorie Czech Style Pale Lager Beer v mezinárodní soutěži World Beer Awards 2019.

Pivovar Zubr kvůli zavřeným hospodám čeká pětinový pokles odbytu

Publikováno:před rokemZdroj:Zemědělec.czAutor:Petra Vaňatová

Více než pětinový pokles prodeje piva a ztráty v desítkách milionů korun očekává letos Pivovar Zubr kvůli epidemii koronaviru a následnému uzavření restaurací. Přerovský pivovar do restaurací v předchozích letech dodával více než polovinu své roční produkce a jejich dlouhodobé uzavření pro něj znamená výrazný výpadek odbytu. Kvůli poklesu prodeje už pivovar části zaměstnanců dočasně snížil mzdy, propouštět zatím nemusel. Uvedl to ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček.

Pivovar Zubr loni uvařil 255 000 hektolitrů piva. Stejný výstav vykázal i v předchozích třech letech. „I přesto, že stáčíme pivo do lahví a plechovek, výpadek čepovaného piva je znát, protože do sudů v minulých letech směřovalo zhruba 60 procent celkového výstavu pivovaru. Po jarní vlně jsme se přes léto trochu nadechli, ale za poslední měsíc, kdy jsou opět uzavřené všechny restaurace a hospody, nám prodej sudového piva klesl na nulu,“ uvedl Pluháček.
Ještě na jaře vedení Pivovaru Zubr po odeznění první vlny epidemie počítalo s tím, že bude celoroční pokles prodeje piva činit 10 až 15 procent. „Další měsíc a půl bez prodeje sudového piva bude znamenat propad přes 20 procent. Prodej plechovek a lahví sudové pivo plně nenahradí. Nedovedu si představit, že tato situace bude trvat déle než do konce listopadu. Už nyní je to zejména pro hospodské zcela likvidační,“ upozornil Pluháček.
Pivovar Zubr kvůli poklesu prodeje zatím nemusel propouštět zaměstnance. „Zavedli jsme ale úsporná opatření a snižovali platy, abychom situaci finančně zvládli. Část našich zaměstnanců v provozu i v administrativě je nyní na 60 procentech mzdy,“ řekl Pluháček.*

Extra hořký podzim právě odstartoval

Publikováno:před rokemZdroj:Pivovar ZubrAutor:Jana Dobrovská, PR

Na čepy se po roce opět vrací oblíbený svatováclavský pivní speciál Zubr Extra hořký 12,5 %. Dostupný bude v restauracích a pivnicích zejména na střední Moravě, pivovar Zubr speciál stočil i do originálních lahví o objemu 0,75 litru, které budou dostupné přímo v pivovarské prodejně v Přerově. Celkem se speciálu uvařilo 750 hektolitrů.

„Jsme rádi, že po turbulentním jaru, kdy jsme museli upravovat výrobu a měnit plány, se můžeme vracet pomalu do běžného fungování a naši zákazníci si budou moci vychutnat oblíbený speciál Zubr Extra Hořký 12,5 %, který se stal tradiční součástí podzimní nabídky," říká Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr.

Zubr Extra Hořký 12,5 % je ležák s výraznou intenzívní hořkostí, výrazným chmelovým aroma a lahodnou chutí, uvařený podle tradiční receptury z několika vybraných odrůd českého chmele a obsahuje 5,5 % alkoholu.

„Bohužel jsme z důvodu vládních nařízení a hygienických opatření museli v letošním roce zrušit tradiční hudební akce pořádané přímo v pivovaru. Ale příležitost vychutnat si naše pivo při koncertu oblíbených kapel budou mít fanoušci na Výstavišti Kroměříž, kam bych rád všechny pozval. V sobotu 12. září zde proběhnou tradiční Svatováclavské slavnosti, na kterých nebude chybět široká nabídka našeho piva včetně Extra hořkého speciálu. Doufáme, že na akcích v pivovaru se všemi setkáme opět v příštím roce," dodává Tomáš Pluháček.

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí pivovarské skupiny PMS. Pivovar je držitelem ocenění Klasa A, známky CHZO "České pivo" a více než 100 ocenění z prestižních tuzemských i zahraničních degustačních soutěží. Nejprodávanějším pivem z produkce je 11° ležák Zubr Grand, vítěz degustační soutěže Zlatý pohár Pivex – PIVO 2019 v kategorii ležáků. Novinka ve stálém sortimentu, dvanáctistupňový ležák Zubr Gradus, se na soutěži České pivo stal nejlepším světlým ležákem roku 2019 a v roce 2020 absolutním šampionem soutěže o Zlatý pohár Pivex – PIVO 2020. Úspěchy na soutěžích získal i Zubr Gold, který je absolutním vítězem soutěže o Zlatý pohár PIVEX – PIVO 2019 a celosvětovým vítězem kategorie Czech Style Pale Lager Beer v mezinárodní soutěži World Beer Awards 2019.

Roušky nesníží návštěvnost hospod, více by uškodila případná ekonomická krize

Publikováno:před rokemZdroj:Týden.czAutor:ČTK

Povinnost nosit roušky při pohybu po restauraci, která začne znovu platit na začátku září, by podle ředitele Pivovaru Zubr Tomáše Pluháčka neměla na podzim snížit návštěvnost hospod. Mnohem větší dopad by měla případná ekonomická krize způsobená pandemií koronaviru. "Spíš se bojím toho, že budou krachovat hospody a lidé nebudou mít na to utrácet v restauracích peníze," řekl Pluháček.

Roušky budou od září povinné i v kadeřnictvích a dalších podobných službách nebo restauracích mimo dobu konzumace, povinné budou pro hosty i obsluhu. Novinářům to ve středu řekli ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO) a hlavní hygienička Jarmila Rážová. Pluháčka tato informace zaskočila. "Je to pro mě novinka. Původně se ještě v úterý snad říkalo, že se v restauracích nosit nebudou. Pořád se to mění," uvedl Pluháček.

Pluháček ale věří, že lidé navzdory tomuto nepopulárnímu opatření budou do restaurací dál chodit v hojném počtu a rouška je od návštěvy hospody neodradí. "Samozřejmě při konzumaci a sezení u stolu ji mít nemusí," podotkl Pluháček, podle kterého podobné opatření platilo už na konci jara po znovuotevření restaurací.

Mnohem větším strašákem je pro pivovary a provozovatele restaurací případná ekonomická krize způsobená pandemií koronaviru a následnými opatřeními. "Že se bude propouštět a budou se snižovat platy. Z toho osobně mám větší strach než z roušek," dodal Pluháček.

Pivovar Zubr loni uvařil 255 tisíc hektolitrů piva, stejný výstav vykázal i v předchozích třech letech. Zhruba 60 procent produkce piva prodal v sudech. Na ostatní obaly připadlo 40 procent.

Letos Pivovar Zubr kvůli více než dvouměsíčnímu uzavření hospod, které na jaře souviselo s pandemií koronaviru, zaznamenal pokles prodeje sudového piva. "Dva měsíce jsme neprodávali sudové pivo. Celoroční výpadek v sudovém pivu odhadujeme na 15 až 20 procent," upozornil Pluháček. Pivovar Zubr naopak zvýšil prodej piva v lahvích, plechovkách a PET lahvích. Na odhad celkové bilance letošního podeje piva je podle Pluháčka zatím brzy.

Pivovar Zubr potřetí za sebou ovládl PIVEX, šampionem je Zubr Gradus

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar ZubrAutor:Jana Dobrovská, PR

Dvanáctistupňový ležák Zubr Gradus si odváží své první vítězství z odborné degustační pivovarské soutěže o Zlatý pohár PIVEX – PIVO 2020 a hned je z toho příčka nejvyšší. Mezi 53 přihlášenými značkami se stal absolutním šampionem 28. ročníku tradiční degustační soutěže a ovládl i kategorii světlých ležáků. Absolutní vítězství získal pivovar Zubr již potřetí v řadě, v loňském roce s pivem Zubr Gold, v roce 2018 se světlým ležákem Zubr Grand.

„Naším dlouhodobým odhodláním je vyrábět poctivé a tradiční pivo z kvalitních regionálních surovin a z těchto zásad nehodláme polevovat. Jsem rád, že tento náš přístup pivovarská veřejnost, která zasedá v porotě, opakovaně oceňuje a letošní rok není výjimkou. Chceme dál vyrábět to nejlepší české pivo, na které můžeme být hrdí,“ komentuje úspěch v soutěži Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr.

Zubr Gradus v kategorii světlých ležáků porazil 23 přihlášených značek. Na stupně vítězů v této kategorii Gradus doprovodil i jedenáctistupňový Zubr Grand, který získal 3. místo. V soutěži zabodoval i Zubr Classic 3. místem v kategorii světlých výčepních piv.

Letošní rok není pro pivovary vůbec jednoduchý, celý segment byl koronavirovou krizí značně postižený a bude dlouho trvat, než se z něj vzpamatuje. „Úspěch v soutěži Zlatý pohár PIVEX – PIVO 2020 nás samozřejmě těší, ale bohužel si ho nemůžeme vychutnat naplno jako v předešlých letech,“ říká k současné situaci v pivovarnictví Tomáš Pluháček.

Dle Pluháčka valná většina restaurací, které jsou zákazníky přerovského pivovaru, po nuceném uzavření opět otevřela, ale návrat k normálnímu stavu zatím nenastal. „Pokles zájmu o čepované pivo je dlouhodobým trendem a letošní rok bude pro hospody další ranou. Dle Českého svazu pivovarů a sladoven byl v roce 2019 poměr prodeje piva v segmentu on-trade vs. off-trade 35:65. My v pivovaru Zubr jsme vždy kladli velký důraz na podporu čepovaného piva a dařilo se nám proti tomuto trendu úspěšně bojovat a držet poměr 60:40 ve prospěch on-trade, tedy gastroprovozů. Hospody se snaží, ale očekávání, že se lidé vrátí, se zatím nenaplnila. Doufáme, že letní měsíce nastartují obrat, ale skutečná bilance krize se ukáže až na podzim, kdy skončí úlevy od státu.“

Zlatý pohár PIVEX
Soutěž o Zlatý pohár PIVEX je nejstarší odbornou degustační soutěží v České republice a v letošním roce se konal již 28. ročník. O držitelích ocenění rozhoduje odborná degustační porota ve dvou kolech a hodnocení probíhá anonymně. Hlavními hodnotícími kritérii při degustaci jsou chuť, plnost, vůně, říz, hořkost i jiné vlastnosti piva nebo příznaky podle dalších chuťových, čichových i vizuálních zjištění odborných degustátorů. V obou kolech soutěže jsou u všech vzorků piv prováděny laboratorní rozbory a senzorická hodnocení v laboratořích Výzkumného ústavu pivovarského a sladařského v Praze, který je odborným garantem soutěže. V porotě zasedají zástupci ústavu společně se zástupci pivovarů, převážně sládků, a dalších odborných institucí.

Zubr Gradus
Zubr Gradus je světlý dvanáctistupňový ležák uvařený z několika odrůd českého chmele, zejména z aromatického Žateckého poloraného červeňáku z tršické oblasti, a z kombinace klasického a speciálního moravského sladu zvaného "karapils". Ten dodává ležáku vyšší plnost a příjemnou zlatou barvu s jantarovo-medovými odstíny. Zubr Gradus byl vyhlášen nejlepším světlým ležákem roku na soutěži České pivo 2019.
Zubr Grand
Zubr Grand je světlý jedenáctistupňový ležák s vyšší plností a barvou, který vyniká výraznou lahodnou hořkostí. Každá várka je chmelena podle prvorepublikové receptury na čtyřikrát v přesně daných časech a množství, díky čemuž si pivo zachová příjemné aroma čerstvě načesaného chmele. Zubr Grand se stal absolutním vítězem soutěže o Zlatý pohár PIVEX – PIVO 2018 a třikrát v řadě ovládl na této soutěži kategorii světlých ležáků.
Zubr Gold
Zubr Gold je světlé výčepní pivo, které ocení nejen znalci. I běžní konzumenti piva poznají, že má v sobě to nejlepší ze sladu i chmele v dokonalé rovnováze. Je charakteristické svou střední plností, příjemnou zlatou barvou, harmonickou vyváženou hořkostí a silným dobrým řízem. V rámci soutěže o Zlatý pohár PIVEX se Zubr Gold dlouhodobě a pravidelně umisťuje na medailových příčkách, je absolutním vítězem ročníků 2012 a 2019.

Pivovar Zubr zvýšil v loňském roce prodej piva v tancích

Publikováno:před 2 letyZdroj:Pivovar ZubrAutor:Jana Dobrovská, PR

Důraz na prodej čepovaného piva byl pro pivovar Zubr prioritou i v roce 2019. Investoval nejen do modernizace svých nájemních hospod, ale rozšířil i počet provozoven s tankovým pivem. Prodej tankového piva vzrostl o 20 procent. Celkový výstav pivovaru Zubr se ustálil na 255.000 hektolitrů.

Výstav a prodeje
„Celkový výstav pivovaru zůstává poslední roky na stejné úrovni, mění se však struktura prodejů. Naší prioritou zůstává čepované pivo, jehož výstav se na tuzemském trhu pohybuje okolo 60 procent. Vysoké číslo se nám daří udržovat nejen díky investicím do modernizace vlastní sítě nájemních restaurací, ale také navyšováním počtu provozoven, které nabízí naše pivo z tanku,“ komentuje výsledky za rok 2019 Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr.
Pivovar Zubr ukončil v loňském roce spolupráci s obchodním řetězcem Albert, výpadek v prodeji se podařilo nahradit navýšením prodejů v jiných řetězcích i zvýšením exportu o 5 procent. „Kvalita je pro nás vždy na prvním místě, to je i jeden z důvodů, proč patří náš pivovar dlouhodobě k nejoceňovanějším tuzemským pivovarům a těší se přízni konzumentů. Jsme připraveni jednat o obchodních podmínkách se všemi řetězci a chceme rozšiřovat naši distribuci, ovšem z vysoké kvality ustupovat nebudeme,“ komentuje situaci na trhu Tomáš Pluháček.

Modernizace provozu
Výměnou systému filtrace byla v loňském roce dokončena zásadní rekonstrukce všech provozů výrobní části pivovaru, která probíhala průběžně v uplynulých dvaceti letech. „Do modernizace pivovaru bylo investováno více než tři čtvrtě miliardy korun a zásadních investic se dočkaly prakticky všechny části pivovaru. Jsem rád, že v tomto ohledu máme opět na pár let vystaráno a pivovar je na technologické špičce,“ říká ředitel přerovského pivovaru.

Ocenění pro tradiční pivo
Svého prvního velkého úspěchu na degustačních soutěžích se v loňském roce dočkal Zubr Gradus, dvanáctistupňový ležák, který byl vyhlášen nejlepším světlým ležákem roku na soutěži České pivo 2019. Proč se pivům Zubr na soutěžích dlouhodobě daří, vysvětluje sládková pivovaru Nataša Rousková: „Již před lety jsme se rozhodli, že půjdeme tradiční výrobní cestou klasického českého piva, založenou především na kvalitních regionálních surovinách, kvašení v otevřených kvasných kádích a dlouhém zráním v ležáckém sklepě. A ukazuje se, že to byla správná volba. K oceněným pivům se nově přidal i náš benjamínek Zubr Gradus, který se degustační soutěže účastnil vůbec poprvé, a hned z toho bylo vítězství.“

Brána pivovaru se otevírá
Akce pro veřejnost v areálu pivovaru Zubr a skupinové prohlídky se již staly tradicí, které každoročně lákají tisíce návštěvníků. V loňském roce pivovar navštívilo více než 11 000 lidí. Letošní pivní sezonu pivovar Zubr odstartuje oslavou 148. narozenin pivovaru v pátek 24. dubna, Zubrfest 2020 proběhne 13. června a s létem se rozloučí 5. září na Dočesné se Zubrem.

Advent je tu a s ním již tradičně i sváteční speciál Zubr Maxxim

Publikováno:před 3 letyZdroj:Pivovar ZubrAutor:Jana Dobrovská, PR

Pivovar Zubr uvařil v letošním roce opět 1.400 hektolitrů svátečního speciálu Zubr Maxxim, které si od tohoto týdne mohou vychutnat milovníci chmeleného moku zejména v provozovnách na Moravě.

„Zubr Maxxim zařazujeme do nabídky pravidelně s příchodem adventu. Jedná se o náš nejprodávanější speciál, který již tradičně patří právě k zimnímu období, kdy lidé dávají přednost silnějším a plnějším pivům,“ říká Tomáš Pluháček, ředitel pivovaru Zubr.

Zubr Maxxim, čtrnáctistupňové pivo s jemnou doznívající hořkostí, smetanovou pěnou a zlatavě jantarovou barvou, je vyroben klasickým způsobem z kvalitních regionálních surovin, které mu dávají plnější chuť a charakteristickou hořkost. „Stejně jako u dalších našich piv vycházíme z tradiční receptury. Zubr Maxxim vyniká nejen nezaměnitelnou vůní a vzhledem, ale také příjemným aroma a chutí nabádající k dalšímu napití. Té je docíleno nejen kvašením na otevřené spilce, ale také dlouhým zráním v ležáckém sklepě, které u Maxxima trvá až 90 dní,“ popisuje pivní speciál Nataša Rousková, sládková pivovaru Zubr.

V týdnu od 2. prosince začíná distribuce do vybraných restaurací, kde si ho milovníci piva mohou dopřát v čepované podobě. Speciál je k dostání také v lahvích, a to v balení multipack po osmi kusech nebo ve speciální Sládkově výběrové edici společně s dalšími pivy Zubr.

Pivovar ZUBR, a.s., tradiční český výrobce působící především na Moravě, je společně s pivovary Holba a Litovel součástí pivovarské skupiny PMS. Pivovar je držitelem ocenění Klasa A, známky CHZO "České pivo" a více než 100 ocenění z prestižních tuzemských i zahraničních degustačních soutěží. Nejprodávanějším pivem z produkce je 11° ležák Zubr Grand, vítěz degustační soutěže Zlatý pohár Pivex – PIVO 2019 v kategorii ležáků. Novinka ve stálém sortimentu, dvanáctistupňový ležák Zubr Gradus, se na soutěži České pivo stal nejlepším světlým ležákem roku 2019 a úspěchy na soutěžích získal i Zubr Gold, který je absolutním vítězem soutěže o Zlatý pohár PIVEX – PIVO 2019 a celosvětovým vítězem kategorie Czech Style Pale Lager Beer v mezinárodní soutěži World Beer Awards 2019.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.08.06.2021 13:13127