Historie a současnost Rodinného pivovaru Bernard

Historie
V roce 1597 skončila v Humpolci éra vaření měšťanského piva, které nahradila produkce z pivovaru, patřícího majitelům heráleckého panství. Pivovar postupně rostl a v 30. letech 20. století zaměstnávala jeho tehdejší majitelka Marie Terezie Fügnerová pivovar40 stálých pracovníků a roční výstav byl 20 tisíc hl. Ležák i světlé a tmavé výčepní pivo měly velmi dobrou jakost a prodávaly se na Humpolecku, Německobrodsku, Ledečsku i Pelhřimovsku.
Po válce, v roce 1949, byl pivovar přeměněn na komunální podnik, později začleněn do národního podniku Horácké pivovary Jihlava a v roce 1960 do národního podniku Jihočeské pivovary České Budějovice. V posledních letech existence humpoleckého pivovaru rostl tlak na jeho zrušení.
Vedení národního podniku již nepočítalo s jeho dalším rozvojem a nastal celkový úpadek včetně poklesu kvality i výstavu piva. V roce 1991 činil výstav pouhých 26 tisíc hl.

Novodobá historie a současnost
26. října 1991 Stanislav Bernard, Josef Vávra a Rudolf Šmejkal vydražili zkrachovalý humpolecký pivovar v malé privatizaci. Začali si plnit sen o vybudování pivovaru, který bude nejenom vařit poctivé české pivo, ale bude mít i svůj názor. Prvních deset let po privatizaci (pivovar byl vydražen za pětinásobek účetní hodnoty a technologicky byl tzv. po smrti) pivovarbojoval pivovar doslova o přežití. Díky kvalitě piva, servisu a postupném budování značky se podařilo tento sen splnit. BERNARD se stal celostátně známou značkou a pojmem. Současní čeští majitelé pivovaru, Stanislav Bernard a Josef Vávra, však mají další sen - aby se značka BERNARD stala značkou kultovní.
Od roku 2000 působí Rodinný pivovar BERNARD jako akciová společnost a v červenci 2001 do ní jako strategický partner vstoupil pivovar Duvel Moortgat z Belgického království. Českými majiteli jsou Stanislav Bernard a Josef Vávra.
Rodinný pivovar BERNARD v Humpolci dosáhl řady úspěchů a každý rok na jeho kontě přibývají další prestižní ocenění. Se značkou BERNARD se můžete setkat nejenom v celé České republice, ale i v mnoha dalších státech. V roce 2009 výstav pivovaru poprvé překročil hranici 200 tisíc hl alkoholického a nealkoholického piva.
Zdroj:Stránky Rodinného pivovaru Bernard, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Rodinného pivovaru Bernard

Kdy:dle rozpisuObec:HumpolecZdroj:Rodinný pivovar Bernard

Děkujeme za Váš zájem o prohlídku Rodinného pivovaru BERNARD. Přijďte se na vlastní oči přesvědčit, co jsme od roku 1991 v pivovaru dokázali.
Těšíme se na Vaši návštěvu!

Čas prohlídky:
● Pondělí–pátek: 8.00–16.00
● Sobota: 8.00–12.00 (po dohodě až do 16.00)

Minimální počet osob na prohlídku je 10, maximálně 20 osob v jedné skupině. Počet skupin lze domluvit.
V uvedený čas budete mít možnost navštívit i naši značkovou prodejnu (otevírací doba Po - Pá 8.00 -12.00 a 12.30 - 18.00, So 8.00 - 12.00), kde si můžete koupit nepasterizované pivo BERNARD nebo dárkové předměty.

Cena prohlídky:
● Dospělý – 150 Kč
● Senioři – 100 Kč
● Studenti - 100 Kč
● Děti 7 - 15 let - 100 Kč
● Děti předškolního věku - ZDARMA
● Rodinné vstupné (max. 2 dospělí + děti) – 300 Kč
● Sobota – příplatek 50 Kč na každou osobu (Pozn.: V sobotu je pivovar mimo provoz.)

V ceně prohlídky je exkurze v pivovaru s průvodcem a ochutnávka nepasterizovaného piva BERNARD. Před začátkem prohlídky, je třeba zaplatit exkurzi hotově na značkové prodejně BERNARD naproti vchodu do pivovaru. Platba kartou není možná, děkujeme za pochopení.

Na prohlídku není možné vodit ani nosit zvířata!
Pro návštěvu pivovaru je třeba mít pevnější obuv!
Prosíme Vás o rezervaci exkurze minimálně 1 týden dopředu.

Rezervace:
● prohlidka@bernard.cz
● 565 300 201

Aktualizováno: před 10 lety

Pivovar Bernard vstupuje do letní sezóny s novým designem a trochou punku

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:Marketing&Media

O nový design Rodinného pivovaru Bernard se postarala grafička Juliána Sedláková. Podle zadání měla vytvořit odlišnou a svěží grafiku, která by navazovala na pestrost nealko piv Bernard s ovocnými příchutěmi.

Má ráda černou barvu a pořádně temnou muziku. To ale neznamená, že by nedokázala sobě i ostatním vnést do života hodně radosti a barev. Grafičce Juliáně Sedlákové se to podařilo s úplně novým designem, se kterým Rodinný pivovar Bernard vstupuje do letošní letní sezóny. Nejviditelnější je na nové sklenici určené pro nealkoholická piva s ovocnou příchutí.

„Zkusila jsem výtvarně vyjádřit atmosféru ovocných chutí v zářivé paletě barev, v minimalistickém současném designu s nádechem retra. Kromě ovoce jsem zapojila prvky našeho pivovaru jako je patentní láhev, rozhledna na pivovarském komíně či návštěvnické centrum. Chtěla jsem do toho dát trochu punku. Pokud to lidi zaujalo a baví je ta ilustrace, pak se to povedlo,“ popisuje Juliána Sedláková.

Nový design si rychle získává na oblibě spolu se sklenicí, kterou pivovar nyní uvedl právě pro ovocná nealko piva. Atraktivní masivní sklenici o objemu 0,5 a 0,3 litru s novou grafikou pivovar distribuuje do českých restaurací a hospod s čepovaným nealkoholickým pivem Bernard. Sklenice je ale možné si pořídit i domů, jsou k dostání ve značkových prodejnách pivovaru a také v e-shopu.

Nová grafika Rodinného pivovaru Bernard se objeví také např. na reklamních plachtách, billboardech, kamionech a dalších reklamních materiálech.

Pivovar Bernard vystoupal na špici obdivovaných českých firem

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Večerní Praha

První místo v potravinářském odvětví, čtvrté místo v celkovém pořadí, jediný pivovar mezi oceněnými. Rodinný pivovar Bernard zaznamenal velký úspěch v Czech Top 100, prestižním žebříčku nejvýznamnějších firem České republiky.

„Náš dosud nejlepší výsledek a přítomnost v první desítce Czech Top 100 přikládám tomu, že po celé roky opravdu makáme. Loni jsme uvařili rekordní množství piva, ale také jsme nedávno založili nadační fond pomoci, otevřeli návštěvnické centrum, zapojili jsme zákazníky přímo do hodnocení kvality našeho piva, komunikujeme. To zřejmě porotci zaregistrovali a ohodnotili. Jsme samozřejmě velmi potěšeni,“ řekl k udělení prestižního ocenění spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard.

„Věříme tomu, že má smysl se vytrvale snažit vařit co nejlepší pivo. A my se o to snažíme každý den. Nejen, že to vyžaduje práci, nikdy nekončící učení se a hledání, ale především nás to pořád velmi baví. Myslím, že to musí lidé cítit, že jim nabízíme nejen pivo, ale i náš vztah k tomuto úžasnému nápoji,“ připojil svůj pohled vrchní sládek a generální ředitel pivovaru Josef Vávra.

Spolumajitelé Stanislav Bernard a Josef Vávra proměnili pivovar původně určený k zániku v jeden z nejmodernějších a nejúspěšnějších provozů u nás. Pivovar sídlící na Vysočině v Humpolci exportuje dvacet procent své produkce do 25 zemí světa, nejvíce na Slovensko, do Švédska a do Bulharska. Rodinný pivovar Bernard zaměstnává 260 lidí, dalších 30 osob pak humnová Sladovna Bernard v Rajhradě u Brna. V roce 2022 pivovar otevřel ve svém areálu Návštěvnické centrum Bernard.

Czech Top 100
Žebříček „100 nejvýznamnějších firem České republiky“ je prvním a současně nejdéle trvajícím projektem v oblasti vyhodnocování a udělování cen v oblasti české ekonomiky. Posláním je poskytovat odborný a zvláště laické veřejnosti rychlý, stručný a dostatečně reprezentativní přehled o těch subjektech české ekonomiky, které tvoří její páteř.

Pivovar Bernard si přivezl sedm zlatých z Londýna

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:Večerní Praha

„Hromadu zlata“ si veze z Londýna Rodinný pivovar Bernard. Jeho piva na tamní degustační soutěži European Beer Challenge 2024 získala čtyři zlaté, tři „dvojité zlaté“ a k tomu ještě dvě stříbrné medaile. Porotci tu posuzovali stovky vzorků piv z celého světa.

„Výsledek nás samozřejmě velmi těší. Pivovary z celé planety do této soutěže přihlásí stovky piv, a tak každá jedna medaile má svoji hodnotu. Že máme hned devět medailí a mezi nimi i ty úplně nejvyšší, svědčí o tom, že pivo vaříme dobře a má další potenciál, když chutná i daleko za hranicemi,“ řekl k úspěchu piv Bernard vrchní sládek a generální ředitel pivovaru Josef Vávra.

Tzv. dvojité zlato, udělované pivům s nejvyšším bodovým hodnocením, získala piva Bernard Desítka, Jedenáctka a nealkoholická Švestka. Další čtyři zlaté medaile porotci udělili Dvanáctce, svrchně kvašeným pivům Bohemian ALE, IPA a také novému nealkoholickému Grepu. Sbírku doplňují dvě stříbrné medaile pro Sváteční ležák a Jantarový ležák. S takovým skóre patří Rodinný pivovar Bernard k vůbec nejúspěšnějším účastníkům této prestižní soutěže.

Mezinárodní soutěž European Beer Challenge dává pivovarníkům příležitost soutěžit s nejuznávanějšími světovými značkami. Všechny ze stovek přihlášených piv jsou anonymně degustovány předními evropskými obchodníky, aby identifikovali ta nejlepší piva na trhu. Soutěže se mohou účastnit pivovary všech velikostí z jakékoliv země na světě.

Rodinný pivovar Bernard v roce 2023 celkem získal 57 různých ocenění, nejvíce z degustačních soutěží za pivo. Ocenění získal i pivovar, Návštěvnické centrum Bernard, Pivní pálenka Bernard, spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard byl oceněn jako osobnost marketingu.

Pivovar Bernard vystavil 410 tisíc hektolitrů piva. Nejvíce ve své historii

Publikováno:před 12 měsíciZdroj:Forbes.czAutor:ČTK



Rodinný pivovar Bernard vloni vystavil 410 tisíc hektolitrů piva, nejvíc ve své dvaatřicetileté historii. V meziročním porovnání se produkce humpoleckého pivovaru zvýšila o tři procenta, v roce 2022 tam bylo uvařeno 398 tisíc hektolitrů piva.

Hranici 400 tisíc hektolitrů převýšil pivovar Bernard poprvé v roce 2019, v následujících letech se prodej piva snížil v důsledku opatření proti šíření covidu. Mluvčí uvedl, že minulý rok měl pivovar rekordní výrobu i přes výpadek ukrajinského a ruského trhu, kam od počátku válečného konfliktu pivo nedodává.

„Těší nás, že se nám podařilo dosáhnout takových výsledků i v době velké inflace a bez důležitých exportních zemí. Nicméně platí i nadále, že velikost prodejů není náš hlavní cíl. Nadále budeme usilovat o co nejvyšší kvalitu piva a služeb,“ uvedl spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard v tiskové zprávě.

Podle generálního ředitele a vrchního sládka pivovaru Josefa Vávry se pivovaru také trvale daří získávat nové odběratele.

Pivovar vyváží pětinu své produkce, odběratele má ve 25 zemích. Nejvíc piva dodává na Slovensko, do Švédska a do Bulharska.

Rodinný pivovar Bernard, a. s., zaměstnává 260 lidí, dalších třicet lidí pracuje v jeho sladovně v Rajhradě u Brna. Tržby za minulý rok společnost zatím nezveřejnila.

Sdružení přátel piva vyhlásilo vloni humpolecký pivovar pivovarem roku. V minulém desetiletí získal pivovar Bernard podle sdružení tento titul pošesté. Od roku 2022 funguje v pivovaru nové návštěvnické centrum s vyhlídkou na pivovarském komíně.

Bernard hlásí nový rekord. Loni uvařil nejvíce piva ve své historii

Publikováno:před 12 měsíciZdroj:iDNES.cz

Rodinný pivovar Bernard v roce 2023 vystavil 410 tisíc hektolitrů piva, nejvíce ve své dvaatřicetileté historii. Rekordního výsledku dosáhl i bez ukrajinského a ruského trhu, kam od počátku válečného konfliktu pivo nedodává.

Hranici 400 tisíc hektolitrů se Rodinnému pivovaru Bernard podařilo přesáhnout poprvé v roce 2019, v následujících letech přišel pokles prodeje v důsledku opatření proti šíření covidu. V roce 2022 byl výstav pivovaru bezmála 398 tisíc hektolitrů piva.

Podle generálního ředitele a vrchního sládka pivovaru Josefa Vávry se pivovaru trvale daří získat nové odběratele. „Po celou dobu naší existence nepolevujeme ve snaze vařit co nejlepší pivo a poskytovat kvalitní služby. Rádi také komunikujeme se zákazníky a fanoušky,“ ohlíží se za výsledky loňského roku generální ředitel a vrchní sládek pivovaru Josef Vávra.

„Těší nás, že se nám podařilo dosáhnout takových výsledků i době velké inflace a bez důležitých exportních zemí. Nicméně platí i nadále, že velikost prodejů není náš hlavní cíl. Nadále budeme usilovat o co nejvyšší kvalitu piva a služeb, a především o dobré vztahy se zákazníky i mezi námi v pivovaru. To jsou hodnoty, se kterými jdeme i do nového roku,“ připomněl spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard.

V době protiepidemických opatření pivovar uvedl na trh také pivní pálenku vyráběnou z čerstvého ležáku a ze svrchně kvašeného piva ALE. Pálenka dostala několik ocenění na mezinárodních soutěžích a stala se předmětem zájmu na aukcích, kde se láhve prodávaly až za desetinásobek původní prodejní ceny.

Pivovar sídlící na Vysočině v Humpolci exportuje dvacet procent své produkce do 25 zemí světa, nejvíce na Slovensko, do Švédska a do Bulharska. Rodinný pivovar Bernard zaměstnává 260 lidí, dalších 30 osob zaměstnává humnová Sladovna Bernard v Rajhradě u Brna. V roce 2022 pivovar otevřel ve svém areálu Návštěvnické centrum Bernard.

Chmel z Vysočiny ve svátečním speciálu Rodinného pivovaru Bernard

Publikováno:před rokemZdroj:Večerní Praha

Rodinný pivovar Bernard na svátky uvařil dva pivní speciály – polotmavý Adventní speciál Bernard a limitovanou edici Ležáku s chmelem z Vysočiny.

„Polotmavou třináctku s pěnou hustou jak šlehačka jsme uvařili z několika druhů sladů – českého, bavorského, karamelového a „čokoládového“. Vůně piva je příjemná, s tóny karamelu a sladu, lahodná chuť a příjemná hořkost je daná harmonickou kombinací sladů a několika druhů chmele,“ popisuje novinku vrchní sládek a generální ředitel Rodinného pivovaru Bernard Josef Vávra. Adventní speciál Bernard má 5,4 procenta alkoholu a 36 jednotek hořkosti, k dostání je pouze čepovaný v restauracích a hospodách.

Svébytnou hořkost dodal chmel z Vysočiny
Druhým speciálem je už tradiční limitovaná edice Ležáku s chmelem z Vysočiny. Ten skutečně vyrostl a uzrál na Vysočině v nadmořské výšce 570 metrů, konkrétně na zahradě vrchního sládka Josefa Vávry.

„Chmelu bylo letos méně, ale byl kvalitní. Toto pivo je opravdu unikát, vaříme ho jednou do roka, není ho mnoho a jeho hořkost je odlišná, svébytná, ovšem velmi lahodná. Lidé už se na něj těší, a také ho brzy vypijí,“ říká s úsměvem Josef Vávra. Ležák s chmelem z Vysočiny je svěží, voňavá a řízná jedenáctka s 4,7 procenty alkoholu a 43 jednotkami hořkosti.

Zatím jen v lahvích, čepovaný jen přímo v pivovaru
Ležáku s chmelem z Vysočiny je uvařeno pouze malé množství (necelých 200 hl), je dostupný pouze v lahvích ve značkových prodejnách pivovaru, čepovaný je k dostání výhradně v Pivnici Na Štokách v Návštěvnickém centru Bernard v Humpolci. Do budoucna se to ale změní. Rodinný pivovar Bernard letos na jaře vysadil na Vysočině, v Humpolci, vlastní chmelnici. „Na první úrodu bude nutné asi dva tři roky počkat, pak bude dostatek chmele i pro větší množství tohoto speciálu, aby byl dostupný i v sudech do hospod a restaurací,“ plánuje vrchní sládek a generální ředitel pivovaru Josef Vávra.

Titul Stavba roku 2023 získalo Návštěvnické centrum Bernard

Publikováno:před rokemZdroj:Večerní Praha

Návštěvnické centrum Rodinného pivovaru Bernard se stalo Stavbou roku 2023. O ocenění v největší české soutěži architektury a stavitelství rozhodla odborná porota. „Titul Stavba roku 2023 byl udělen za realizaci, kterou vnímá každý návštěvník centra. Střídmé tvarování, efektní vložená vestavba, soudobé a výtvarně formované užití režného betonu, dřeva, skla a oceli. Cit pro měřítko místa i efektní dominanta věže“ zaznělo při vyhlašování cen v pražském Rudolfinu.

„Je to ocenění a poděkování pro každého, kdo se na vzniku centra jakkoliv podílel, samozřejmě zejména pro architekty a dodavatele. Vybudovat centrum na omezeném prostoru a za plného provozu pivovaru nebylo vůbec jednoduché. Náročná byla i příprava, než jsme došli ke konečné podobě návštěvnického centra, během několika let vzniklo 16 studií,“ rekapituluje přípravy i výstavbu spolumajitel Rodinného pivovaru Bernard a autor myšlenky centra Stanislav Bernard. Architektem budovy je Petr Bernard, interiéry jsou dílem architektky Barbary Bencové, projekční práce zajistilo Studio A, generálním dodavatelem stavby byla společnost Podzimek a synové.

Víc než prezentace pivovaru
„Dávno před tím, než jsme začali centrum plánovat, jsem snil o tom, že nebude sloužit jen samotnému pivovaru, ale že bude také místem pro setkávání, zábavu nebo slavnostní příležitosti. Tento sen se splnil,“ hodnotí provoz centra, které bylo otevřeno u příležitosti 30. výročí založení pivovaru, Stanislav Bernard. Od otevření v červnu 2022 zde proběhla řada kulturních a společenských akcí, firemní i soukromá setkání, promítání, besedy atp.

Bernard udělal z prohlídky zážitek
Návštěvnické centrum je s pivovarem bezprostředně spojené. Prohlídkové trasy vedou přímo do srdce pivovaru, návštěvníci se seznámí s výrobními postupy a ingrediencemi, nechybí degustace čerstvých piv. Součástí centra je špičkově vybavený kinosál, který je jediným místem, kde je možné vidět působivý film s příběhem pivovaru. Zážitek umocňuje do detailu propracovaný 3D model v atraktivní expozici.

V nejvyšším podlaží centra, s krásnou vyhlídkou na město, je designová Pivnice Na Štokách, o patro níže je společenský a degustační Sládkův sál pro organizované skupiny, školení, společenské akce apod.

Výhled z pivovarského komína
Spolu s centrem vznikla rozhledna postavená kolem funkčního pivovarského komína. Z ochozu ve výšce 33 metrů je výhled na pivovar, město a jeho okolí, vidět je např. nedaleká zřícenina hradu Orlík či hrad Lipnice.

Bernard dal grep do lahví

Publikováno:před rokemZdroj:Life4you.cz

Nové nealkoholické pivo s příchutí grepu z produkce Rodinného pivovaru Bernard se stalo příjemným překvapením letošní letní sezóny. „Grep“ byl k dostání dosud pouze čepovaný, nyní je k dispozici také ve vratných skleněných lahvích. Novinka je bezpečně k rozeznání podle etikety typické pro nealkoholická piva Bernard, na které je vyobrazen spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard „s čistou hlavou“.

„Měli jsme k dispozici tři druhy aroma, přírodní, přírodně identické a syntetické. Dodavatel přepokládal, že sáhneme po nejlevnější syntetické verzi, k jeho překvapení jsme ale vybrali přírodní. To je opravdový grep. Když jsem poprvé ochutnal, věděl jsem, že je to ono, že tohle je nápoj, který na trhu chybí. Není to „sladká limonáda“, ale skutečné příjemně hořké pivo s opravdovou chutí a vůní grepu,“ohlíží se za vznikem nového nápoje vrchní sládek a generální ředitel pivovaru Josef Vávra.

Nefiltrovaný Bernard Free Grep Bitter neobsahuje žádné konzervanty a je mírně doslazovaný sladidlem z rostliny stévie. K dostání je ve značkových prodejnách Bernard a podnicích, které čepují pivo Bernard.

Neprobádanou cestou
První vlastní nealkoholické pivo začal Rodinný pivovar Bernard vařit v roce 2006 se zavedením bodového systému pro řidiče s nulovou tolerancí alkoholu. O rok později přišel pivovar s novinkou – jako první začal vyrábět polotmavé nealko Jantar. Vlastní cestou se pivovar vydal i v roce 2009, kdy se mu podařilo otevřít nový segment trhu. Uvedl nealkoholické pivo s přírodní švestkovou šťávou. Úspěšnou Švestku za rok následovala Višeň. K novému trendu se následně připojili další výrobci. Oba nápoje jsou dodnes oblíbenou součástí nabídky pivovaru, letos rodinu nealkopiv rozšířil Grep.

Pivovarem roku vyhlásilo Sdružení přátel piva Rodinný pivovar Bernard

Publikováno:před rokemZdroj:České NovinyAutor:ČTK

Pivovarem roku 2023 je podle Sdružení přátel piva Rodinný pivovar Bernard v Humpolci. V posledním desetiletí získal tento titul pošesté. Minipivovarem roku se letos stal Pivovar Rampušák z Dobrušky, sládkem roku organizátoři vyhlásili Petra Petružálka ze stejnojmenného pivovaru. Ocenění pořadatelé předali dnes v návštěvnickém centru vítězného humpoleckého pivovaru.

Spolumajitel humpoleckého pivovaru Stanislav Bernard při přebírání ocenění uvedl, že je pro něj odměnou to, že se pivo dobře prodává a firma je finančně zdravá. "Když se mě tedy ptáte, co je nejvíc, tak pro mě nejvíc jsou vztahy v naší firmě, že se potkávám s lidmi, kteří jsou tady od privatizace, od toho roku 1991," řekl.

Soutěž Sdružení přátel piva o nejlepší piva, pivovary a pivovarské osobnosti roku se koná od roku 1990 a je nejstarší novodobou soutěží na českém pivním trhu. První část hodnocení je anketní mezi členy sdružení, nejlepší piva pak postoupí do anonymní finální degustace. Sdružení přátel piva má přes 1500 registrovaných členů. Od roku 2002 sdružení vyhlašuje své ceny pokaždé v jiném kraji, v jiném pivovaru.

"Propojujeme malé i velké pivovary, protože tvrdíme, že když je pivo dobré, tak je jedno, jak je velká varna," řekl ČTK předseda sdružení Tomáš Erlich. Další význam soutěže vidí v tom, že jde o ceny "ze spodu," ze strany spotřebitelů.

Zástupci pivovarů dnes převzali 12 ocenění. Celkově nejúspěšnější byly pivovary Bad Flash z Prahy a Rodinný pivovar Bernard. Kategorii létajících pivovarů vyhrál Pivovar Chroust. Těchto pivovarů, které mají vlastní recepturu, ale jsou bez varny a vaří pivo v jiných provozech, je v Česku přes 200.

Vítězným pivem v anketní části napříč kategoriemi je Únětická desítka. Nejspěšnějším pivem v degustační části bylo Torpid Mind, Russian Imperial Stout pivovaru Bad Flash.

První místo mezi světlými výčepními pivy získal Hektor Řemeslného pivovaru Clock. Nejlepší světlý ležák má podle ankety pivovar Bad Flash, který vyhrál i kategorii tmavých svrchně kvašených piv. Mezi moky se 13 a více stupni, bylo první pivo Primátor 16 Exkluziv. Z tmavých a polotmavých piv byla nejlépe hodnocená Černá Svině z Černokosteleckého pivovaru. Nejlepší pšeničné pivo má podle ankety Akciový pivovar Libertas. První v kategorii světlých svrchně kvašených piv byl Pivovar Volt, kategorii kyselých piv vyhrál Létající pivovar Hangár.

Minipivovarů, které ročně vaří do 10.000 hektolitrů piva, je podle sdružení v ČR k 600. Pivovarů s vyšším ročním výstavem funguje pět desítek.

Po dvouleté přestávce udělilo sdružení také cenu za speciální pivní počin. Získal ho projekt Jiříkovo vidění, jehož původním cílem bylo pomoci kamarádovi, který po nemoci takřka oslepl. Aktivitu, která už pomáhá i dalším lidem s handicapem, podporuje šest minipivovarů.

Bernard dává do prodeje limitované množství své whisky

Publikováno:před rokemZdroj:MediaGuru.cz

Bernard uvádí do prodeje 460 lahvích tzv. new make své budoucí whisky.
Rodinný pivovar Bernard dává v limitovaném množství do prodeje tzv. new make své budoucí whisky. K dispozici je 460 lahví.

„New make Bernard má specifickou chuť a vůni. Kromě základní suroviny, kterou je ječný slad, jsou cítit až čokoládové tóny. Z výsledku máme velmi dobrý pocit a bude hodně zajímavé sledovat, kam se bude charakter budoucí whisky vyvíjet,“ říká Jiří Syrovátka, který nový destilát vypálil ve svém biolihovaru Zámecké sady Chrámce v Českém středohoří. Stejná destilérka od roku 2020 pro pivovar vyrábí také Pivní pálenku Bernard.

Whisky vznikla z tzv. sladového vína, které vyrábí Rodinný pivovar Bernard z kvalitního humnového sladu z vlastní sladovny. Než whisky spatří světlo světa, nejméně tři roky zraje v sudech. Po tuto dobu se jí říká new make. Novinka již vyhrála svoji kategorii v soutěži Pálenka roku 2022.

Každá lahev New make Bernard je originální, etikety nesou označení ročníku a jedinečné číslo lahve. Destilát obsahuje 66,6 % alkoholu, objem lahve je 0,2 litru. K dostání je ve značkových prodejnách Bernard, v pivovarském e-shopu, přímo v lihovaru www.zameckesadychramce.cz a také na www.lihovarek.cz.

Zatímco nyní dává pivovar možnost ochutnat new make, většina várky od loňského jara zraje ve sklepě lihovaru ve třech 190litrových dubových sudech od amerického prémiového bourbonu. Whisky Bernard bude single malt, tedy sladová whisky z jedné šarže.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.30.05.2024 13:30178