Historie a současnost pivovaru Velké Popovice

● 1870 Znovuzrození pivovaru Kozel…pivovar
Historické zmínky o pivovaru Kozel sahají až do 14. století a mnohé dokonce už tehdy chválí vysokou kvalitu tohoto piva. Mnohaleté neshody ale vedly k úpadku pivovaru, který v roce 1870 koupil František Ringhoffer. Byl to starosta Smíchova a bohatý průmyslový magnát, který rád zdolával nové výzvy. Pivovar přebudoval s velkým důrazem na moderní technologie a dal mu šanci na nový začátek.

● 1874 První uvařené pivo Kozel…pivovar
Toto je jeden z nejdůležitějších milníků v naší historii a zároveň začátek historického odkazu piva Kozel. V době, když dozrávala první várka našeho piva, dostal Velkopopovický pivovar dar, který se zachoval dodnes. Městem procházel francouzský malíř, kterého ohromila pohostinnost, s jakou se zde setkal. Chtěl lidem za jejich štědrost poděkovat, a tak jako dárek na rozloučenou nakreslil emblém Kozla.

● 1900 Pivovar stále roste…pivovar
Už v roce 1875 – pouhý rok poté, co bylo vyrobeno první pivo Kozel – náš pivovar vyráběl a prodával až 18 000 hektolitrů piva ročně. Po druhé velké rekonstrukci pivovaru na přelomu stoletá bylo možné tento objem výrazně zvýšit. V roce 1902 jsme vyráběli ohromujících 90 000 hektolitrů ročně.

● 1914 Po první světové válce...pivovar
Pivovar se rychle rozvíjel až do propuknutí první světové války. Ta znamenala zastavení všech inovací, protože se veškeré úsilí začalo zaměřovat na vedení bojů. Když válka skončila, dalo se všechno znovu do pohybu a pivovar si znovu vydobyl pozici jednoho z nejúspěšnějších a nejoblíbenějších podniků v okolí. Naneštěstí ale období prosperity netrvalo dlouho.

● 1922 Registrace značky Kozelpivovar
Oficiální obchodní značkou velkopopovického pivovaru se stává Kozel. Označení má původ ve zkomolenině dolnosaského města Einbeck, které ve 14. století proslulo výrobou piva spodním kvašením. To se tehdy šířilo do Čech pod názvem Ein Bock (Kozel). Emblém pivovaru vytvořil potulný francouzský malíř jako výraz díků za pohostinnost zakladetele Ringhoffera.

● 1938 Pivovar za protektorátu...pivovar
Nacistický vůdce Adolf Hitler, který postupem času získával čím dál tím větší moc, upřel svou pozornost na pohraniční oblasti na severu a západě Československa, známé také jako Sudety. Jako záminku pro invazi využil Hitler nepodložené obvinění toho, že etničtí Němci jsou v těchto oblastech utlačováni. Vlády Francie, Itálie a Velké Británie ve snaze předejít další válce podepsaly Mnichovskou dohodu, podle níž muselo Československo území Sudet postoupit Německu. V říjnu roku 1938, kdy už Němci okupovali celé Sudety, začal mít pivovar problémy s dodávkami surovin potřebných pro vaření piva. Produkce začala výrazně klesat.

● 1945 Rozdělení pivovaru…pivovar
Po ukončení druhé světové války se stal pivovar národním podnikem a postupně byl začleňován do dalších organizací. Mohlo to znamenat i konec piva Kozel, ale každý zaměstnanec pivovaru byl odhodlaný zachovat tradici a kvalitu původního piva. Dík této solidaritě kvalita našeho piva nikdy neupadla a i to je jeden z hlavních důvodů, proč stále celosvětově patříme k nejoblíbenějším českým pivům.

● 1951 Do pivovaru přicházejí ženy …pivovar
V letech následujících po skončení války dokázal pivovar Kozel jen stěží sehnat dostatek dělníků. Občas přicházeli na výpomoc dokonce i důchodci – obzvlášť za letních měsíců, kdy bylo práce nejvíc. Tento problém vyřešilo tehdejší vedení podniku v souladu se socialistickým myšlením dané doby a rozhodlo, vůbec poprvé v historii pivovaru, o zaměstnání žen. V roce 1964 už se počet mužů a žen v řadách firmy vyrovnal a stáčírna byla například téměř výhradně v ženských rukou.

● 1965 Další prvenství našeho pivovaru …pivovar
Náš pivovar Kozel se může chlubit zavedením tradice „tankových pivnic“. Tyto neuvěřitelně oblíbené podniky byly zásobeny pivem z cisteren umístěných na nákladních vozech, které jezdily přímo z pivovaru. Vůbec první tankový náklaďák vyjel z pivovaru Kozel v roce 1965 a měl namířeno do jedinečného snack baru Koruna na Václavském náměstí, který v té době držel rekord v nejvyšší spotřebě piva v okolí.

● 1991 Pivovar znovu získává nezávislost…pivovar
Přežili jsme mnoho neklidných let, ale náš pivovar nakonec v roce 1991 znovu získal nezávislost a v květnu roku 1992 se stal akciovou společností. Od té doby jsme neustále upevňovali svou pozici a zvyšovali postupně roční produkci až na více než 930 000 hektolitrů. Naše pivo se vyváží do mnoha států, včetně Slovenska, Ruska, Ukrajiny, Maďarska, Velké Británie a skandinávských zemí. Ve Spojených státech amerických získalo naše pivo už čtyři zlaté medaile na světovém pivním šampionátu.

● 1996 Pivovar má svůj první web...pivovar
V květnu tohoto roku se náš velkopopovický pivovar zapsal do české historie: Stal se prvním pivovarem svého druhu, který spustil vlastní webovou stránku. I nadále udržujeme tradice a zkušenosti, na kterých byl pivovar Kozel postavený, ale přece jen chceme držet krok s dobou! Náš web od té doby prošel mnoha změnami a aktualizacemi, ale stále následuje tutéž filozofii, kterou jsme vždy prosazovali: u stolu by mělo vždy zůstat volné místo pro dalšího člověka. Oslavte s námi ducha pohostinnosti, kterého naše pivo ztělesňuje – nejlépe tím, že se posadíte k našemu velkému stolu

● 1999 V pivovaru nastávají velké změny…pivovar
Tradice a péče, kterou věnujeme pivu Kozel, se nikdy nezmění, ale tento rok znamenal pro náš pivovar mnoho nových možností. Díky nim si dnes může naše tradiční české pivo vychutnat ještě více lidí na celém světě, a mohou tak objevit ducha pohostinnosti, kterého ztělesňuje.

● 2002 Produkce piva Kozel dosahuje důležitého milníku…pivovar
V tomto roce náš pivovar Kozel překročil v produkci milión hektolitrů! Toto číslo je sice zajímavé, ale daleko důležitější je to, že jsme se nikdy nevzdali kvality a tradice piva Kozel. Jelikož jsme chtěli tento vysoký standard udržovat i daleko za hranicí milionu hektolitrů, nechali jsme si v tomto roce vyrobit nové cylindricko-kónické tanky. Byly dokončeny v roce 2004 a díky nim jsme mohli zvýšit kapacitu produkce na 1,5 milionu hektolitrů – a to vše, aniž bychom obětovali kvalitu, se kterou je pivo Kozel neoddělitelně spojeno.

● 2007 Otevíráme první Kozlí hospodu...pivovar
Nic nedokáže překonat útulnou atmosféru tradiční hospody – a právě proto jsme v roce 2007 otevřeli první Kozlovu hospodu. Do roku 2012 se síť Kozloven rozrostla na sedm podniků a usadili jsme se v Bystřici nad Pernštejnem, Havlíčkově Brodě, Praze, Humpolci, Brně, Velkých Popovicích a Jihlavě. V každé z našich hospod najdete atmosféru dávno minulých dob a všechny jsou vyzdobeny tradičními materiály a Kozlími památkami. Hosté si mohou užít Kozla od čepu a zamyslet se nad tím, jak málo nechává moderní doba času na vzpomínky.

● 2010 Zřizujeme Kozlovnu v pivovaru...pivovar
K čemu by nám byla síť Kozlích hospod, kdybychom neměli hospodu v našem pivovaru? Tuto otázku jsme si položili v roce 2010 a došli jsme k závěru, že je nejvyšší čas nabídnout návštěvníkům tradiční místo k posezení u piva přímo v prostorách pivovaru. V květnu roku 2010 jsme poprvé otevřeli dveře naší Pivovarské Kozlovny a od té doby končí její návštěvou každá prohlídka pivovaru. Návštěvníci se tak mohou v klidu usadit a vychutnat si tradiční českou kuchyni s naším jedinečným kvasnicovým ležákem přímo z tanku.
Zdroj:Stránky pivovaru Velké Popovice, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky pivovaru Velké Popovice

Kdy:dle rezervaceObec:Velké PopoviceZdroj:Pivovar Velké Popovice

Zveme Vás na návštěvu velkopopovického pivovaru, který v těsné blízkosti Prahy stojí již více než 140 let. První várka byla v pivovaru založeném pražským průmyslníkem baronem Ringhofferem uvařena v prosinci roku 1874. Od roku 1999 je pivovar Velké Popovice součástí společnosti Plzeňský Prazdroj, a.s. a zároveň členem pivovarnické skupiny SABMiller.

Pivovar Velké Popovice nabízí:
●Tradiční značky: Velkopopovický Kozel výčepní světlý, Velkopopovický Kozel výčepní tmavý, Velkopopovický Kozel 11 a Velkopopovický Kozel Premium
●Návštěvnické centrum
●Prohlídky pivovaru „Po stopách Kozla“ a jiné zážitkové akce
●Kozlí obchod s originálními dárky spojené se značkou Velkopopovický Kozel
●Pronájmy konferenčních prostor pro firemní i soukromé akce

Velké Popovice jsou známé především pivovarem, který vyrábí sortiment oblíbeného piva Velkopopovický Kozel. Velkopopovický pivovar je otevřen veřejnosti prostřednictvím prohlídek a zážitkových programů a nabízí komplexní služby v oblasti cestovního ruchu.

Prohlídky a zážitkové programy
●Prohlídka pivovaru „Po stopách Kozla"
●Prohlídka pro školy „Pivovarnictví - úspěšné odvětví českého průmyslu"
●Zážitkový program „Kozlí výprava do pivovaru"

Kozlí obchod nabízí dárkové zboží a pivní suvenýry
Cateringové služby a možnost občerstvení přímo v areálu pivovaru v restauraci Velkopopovická Kozlovna
Pronájem prostor pivovaru pro konferenční, firemní a další akce
Parkování osobních aut a autobusů pro návštěvníky pivovaru zdarma

Prohlídku pivovaru Velké Popovice vždy vede náš průvodce. Prohlídka začíná v Návštěvnickém centru a pokračuje přes malebné nádvoří pivovaru. Navštívíte současnou varnu, kde se seznámíte s procesem výroby piva a surovinami, které pro naše pivo používáme. Poznáte bohatou historii pivovaru a příběh zakladatelské rodiny Ringhofferů.

Projdete si historickou varnu z roku 1928, ležácké sklepy, v nichž na vás čeká ochutnávka nefiltrovaného piva Velkopopovický Kozel, čepovaná z unikátního výčepu. Podíváte se na stáčírnu lahví a sudů a rovněž do expozice pivních obalů, nakládky, expedice a exportu našeho piva do zahraničí.

Nakonec potkáte i živého kozla Oldu, maskota našeho pivovaru. Na závěr návštěvy určitě neminete Kozlí obchod, který se nachází v Návštěvnickém centru. Zde si můžete vybrat dárek jak pro sebe, tak pro své blízké.

Prohlídka pro nezletilé
Pivovar Velké Popovice v rámci své politika odpovědného výrobce piva nabízí skupinám s osobami mladšími 18 let dvě možné varianty prohlídek pivovaru:

Prohlídka pivovaru „Po stopách Kozla"
Klasická prohlídka s výkladem procesu výroby piva a návštěvou všech výrobních prostor pivovaru v rámci návštěvnické trasy Po stopách Kozla. Školním skupinám v průběhu prohlídky nepodáváme ochutnávku piva, pokud je některý ze studentů mladší 18 let.

Prohlídkový okruh "Pivovarnictví - úspěšné odvětví českého průmyslu"
Prohlídkový okruh je přímo zaměřen především na nezletilé návštěvníky pivovaru a školní skupiny. Prohlídka nabízí plnohodnotný zážitek tentokrát z jiného úhlu pohledu. Nezavede návštěvníky do provozů spojených s výrobou a neobsahuje prezentaci výrobního procesu piva, prohlídku stáčírny a varny. Seznámí návštěvníky se širšími souvislostmi pivovarnictví jako slavného odvětví českého průmyslu a ukáže jim, jakou roli v této oblasti hraje pivovar Velké Popovice. Okruh představí řemesla, která byla s pivovarnictvím spojena, a seznámí s historií regionu.

Plzeňský Prazdroj, jehož je pivovar Velké Popovice součástí, patří mezi přední pivovarské společnosti ve střední Evropě a jde příkladem i na poli odpovědnosti. Vnímáme obavy veřejnosti v souvislosti s konzumací alkoholu nezletilými, a proto je náš marketing striktně zaměřen na osoby starší 18 let. Odpovědný přístup se promítá také na prohlídkových trasách pivovarem. Pokud nezletilé návštěvníky doprovází odpovědná osoba starší 18 let plně způsobilá k právním úkonům (např. rodič, učitel, průvodce, vedoucí skupiny), akceptujeme, že za nezletilého návštěvníka či skupinu návštěvníků přebírá odpovědnost tato odpovědná osoba a rozhodnutí o tom, jaký prohlídkový okruh s nezletilým/i navštíví, ponecháváme na této odpovědné osobě.

Aktualizováno: před 8 lety

Velkopopovický Kozel mění recepturu. O kousek poskočí i stupňovitost desítky

Publikováno:před 3 letyZdroj:iDNES.czAutor: Advertorial Souvi

Tradiční piva z velkopopovického pivovaru prošla změnami. Ve slepém testu je však ocenili i samotní pivaři. Devět z deseti řeklo, že vylepšený Kozel, u kterého Velkopopovičtí ladili hořkost, plnost i barvu, přičemž původní chuťový profil piva zůstal zachován, je lepší.

Velkopopovičtí zastávají názor, že i poctivé tradiční řemeslo, jakým je pivovarnictví, se musí neustále vylepšovat. Proto se rozhodli upravit recepturu svých nejprodávanějších piv, Kozla 10 a 11, a také design obalů celého portfolia. Podle sládka Vojtěcha Homolky šlo především o to, nabídnout zákazníkům ještě intenzivnější zážitek a lepší chuť. „Vlastně to bylo spíše takové ladění,“ říká sládek Homolka.

Současná změna receptury samotného piva a designu obalů je největší změnou v dlouhé historii velkopopovického pivovaru, která sahá až do roku 1874 (o historii si můžete přečíst zde). Proč jste se rozhodli změnit recepturu Kozla? Není to riskantní?

Mezi českými pivy chceme být nadále na špici. Nechceme usnout na vavřínech, proto vlastně pořád přemýšlíme, jak to naše poctivé řemeslo dělat ještě lépe. Ptáme se samozřejmě i pivařů samotných, mluvíme s nimi a nasloucháme jejich přáním. Úpravy, které jsme v receptuře Kozla 10 a 11 udělali, bych nazval spíše vyladěním než změnou. Je to vlastně další krok, jak to naše poctivé pivo dělat ještě lépe. Původní chuťový profil Kozla jsme zachovali, jen má teď ještě plnější a bohatší chuť.

Jak „ladění“ nového Kozla probíhalo?
Cíl jsme měli od začátku jasně daný. Hlavní bylo zajistit, aby měl nový Kozel při zachování chuťového profilu bohatší tělo a výraznější chuť a aby byl zážitek z napití ještě intenzivnější. Cest, jak se k cíli dostat, bylo víc a celý proces trval poměrně dlouho. Protože to není jen otázka jedné uvařené várky. Uvedení nového výrobku na trh může trvat měsíce, klidně i rok. Souznění na konci předchází testování různých variant, degustace a spousta dalších malých i velkých kroků, které bylo zapotřebí vyladit.

Můžete uvést příklad?
Ladili jsme hořkost piva, jeho plnost a například i barvu. Občas se jedná o změny tak drobné, že je pivař nemusí nakonec ani postřehnout. Ale i tak je zapotřebí se všem dílčím krokům věnovat se stejnou pečlivostí a nakonec je sladit do skvělého výsledku. Chceme dál používat stejné slady, chmely a udržet poměry jednotlivých chutí. Šlo jen o to, najít nejlepší cestu ke zvýšení jejich intenzity. Proto jsme udělali úpravy v receptuře, ve vaření samotném a ve stupňovitosti desítky.

Obsahuje nový Kozel 10 vzhledem k vyšší stupňovitosti i víc alkoholu?Obsahuje, ale ten nárůst není zas tak vysoký. Když to řeknu jednoduše, zvýšili jsme stupňovitost desítky na 10,25 %, a tím se mírně zvýšil i obsah alkoholu ze 4,0 na 4,2 %. U jedenáctky ke zvýšení stupňovitosti nedošlo, takže se pivaři v rámci střídmého pití nemusejí ničeho obávat.

Co na nového Kozla říkají pivaři?
Nové pivo jsme pochopitelně nejdřív otestovali – a kromě odborníků jsme zapojili i pivaře. Navrhli a vybrali jsme variantu, která se nám zdála nejlepší. Tu jsme pak předložili pivařům, aby ji ve slepém testu porovnali s původní desítkou a jedenáctkou. A celých devět z deseti hodnotitelů řeklo, že nová piva jsou lepší než ta původní. Z toho máme samozřejmě radost a věříme, že podobně zachutná i drtivé většině českých pivařů.

Na chuťový zážitek z pití piva může mít vliv i prostředí, přátelé u stolu nebo nálada, ve které se dotyčný nachází. Je to pravda?
Často se říká, že sládek pivo vaří, ale výčepní ho dělá. A je to tak, protože když přijdete do hospody, kde se starají o čistotu trubek, kde čepují do mokrých a studených sklenic a kde vám pivo přinese usměvavý výčepní, i to pivo nakonec mnohem lépe chutná. My v pivovaru si to uvědomujeme, a proto děláme všechno pro to, aby se hospody dokázaly o pivo náležitě postarat a pivní zážitek byl co nejlepší. Za kvalitou a poctivostí Kozla si stojíme.

Kromě piva samotného jste zapracovali i na obalech a měníte design plechovek a etiket. Proč jste se rozhodli i pro tyto změny? Jedná se rovněž o vyslyšení hlasu pivařů?
Samozřejmě i design obalů podléhá času a je potřeba o něm neustále přemýšlet, zda plní to, co od něj my, ale hlavně pivaři očekáváme a očekávají. Chceme, aby obaly vyjadřovaly původ i podstatu našeho piva. Aby bylo na první pohled patrné, že se jedná o poctivé české pivo z vesnického pivovaru v Popovicích, kde si zakládáme na kvalitním řemesle. Zároveň jsme chtěli od sebe navzájem a od ostatních piv na trhu odlišit jednotlivé „kozlí“ varianty. Snažíme se prostě neustále posouvat a nacházet nové cesty, jak dělat to naše řemeslo ještě lépe.

Příští rok uvede Kozel i speciály

Když už jste zmínil řemeslo, co na změnu říkají samotní zaměstnanci velkopopovického pivovaru? Změní se něco pro ně? Budou se muset dovzdělat o novinkách v procesu výroby nové varianty?
Všichni v pivovaru, ať už ve varně, ve spilce, či ve sklepích, se snažíme odvádět svou práci co nejlépe. Protože poctivé pivo se může zrodit jen z poctivého řemesla. Naši pracovníci mají na vylepšení receptury nezastupitelný podíl. A ačkoliv jsou to špičkoví odborníci, vzdělaní v oboru pivovarnictví, většinou s mnohaletou praxí, zdokonalují své znalosti i dovednosti neustále. Když to tak vezmu, jsou i současné úpravy našich piv a vše, čím jsme si v tom procesu prošli, další důležitou zkušeností pro každého z nás.

Změnami si prochází také trh, na kterém se objevuje spousta zajímavých piv a nových variant. Plánujete něco obdobného do budoucna? Dočkáme se od velkopopovického pivovaru podobných, řekněme experimentálních „kozlích“ variant?
Ačkoliv je velkopopovický pivovar jedním z tradičních českých pivovarů, kde klademe důraz na jednoduchost a poctivost, čisté chutě, kvalitní slad, i speciály v Popovicích umíme. Příští rok jich chceme vedle Mistrova ležáku uvést hned několik. Do budoucna bychom rádi pokračovali ve vaření co nejlepšího českého světlého výčepního piva a ležáků. Důležitý je pro nás i Kozel tmavý, který je s naším pivovarem spojen od jeho založení. A pokud si pivaři poskládají naše piva vedle sebe, včetně Floriána či zmíněného Mistrova ležáku, uvidí, že variace a chuťové možnosti Kozla jsou opravdu široké a věříme, že si mezi nimi každý vybere, co mu chutná. Tak na zdraví!

Velkopopovický Kozel mění design i recepturu

Publikováno:před 4 letyZdroj:MediaGuru.cz

Velkopopovický Kozel se rozhodl vylepšit recepturu své 10 a 11. Celé portfolio získalo nový design obalů.
Pivní značka Velkopopovický Kozel se rozhodla vylepšit recepturu svých dvou variant – Kozla 10 a 11. Proměnou prošly také obaly celého portfolia.

„Vylepšení v receptuře Kozla 10 a 11 jsou přirozeným vývojem naší snahy vařit poctivé pivo ještě lépe. Nový Kozel má nyní ještě plnější chuť. Přitom jsme zachovali chuťový profil, který je pro Kozla tak charakteristický. Pivařům tak přinese intenzivnější zážitek při zachování výborné pitelnosti,“ říká sládek Velkopopovického pivovaru Vojtěch Homolka.

Změna nastala také u vzhledu obalů všech variant. Nový design má být modernější, prémiovější a odlišný od ostatních pivních značek na českém trhu. „Cílem nového designu je dosažení lepší rozpoznatelnosti produktu v obchodech a snazší orientace mezi jednotlivými variantami. Chtěli jsme, aby nový design výrazněji komunikoval klíčové hodnoty značky, jako je poctivost a řemeslnost,“ říká brand manažer Jiří Švancara.

Uvedení Kozla 10 a 11 na trh podpoří marketingová kampaň s vlastním televizním spotem, který bude k vidění na obrazovkách do 9. listopadu 2020. Součástí spotu je jako již tradičně řemeslník – v letošním roce jde o čalouníka. V průběhu podzimních měsíců ji doprovodí digitální a PR kampaň i výrazné stojany v obchodech.

Kozel uvařil speciální várku piva pro dobrovolné hasiče. Jako poděkování

Publikováno:před 4 letyZdroj:Lidovky.cz

Komu jinému poslat Hasičský speciál než hasičům? Téměř šestnáct set sudů piva Kozel Florián pojmenovaného po patronovi všech hasičů právě míří za dobrovolnými hasiči po celé republice. V době nouzového stavu Velkopopovický Kozel vyzval veřejnost, aby poděkovala těm, kteří nezištně pomáhají všude tam, kde je právě třeba – dobrovolným hasičům. Každému sboru, na který si lidé vzpomněli, nyní pivovar věnuje, jak slíbil, várku piva.

„Snažíme se dobrovolné hasiče podporovat a ocenit jejich nezištnou a poctivou práci již několik let. Jsou pravým příkladem hrdinů všedního dne, kteří nejsou tolik vidět a přitom toho pro společnost dělají opravdu hodně,“ uvádí sládek Kozla Vojtěch Homolka.

Právě proto spustil pivovar v době krize na sociálních sítích výzvu nazvanou Dobráci, děkujem, aby lidé mohli vyjádřit slova podpory i dobrovolným hasičům. Ti stáli, podobně jako profesionální záchranné složky či lékaři, v první linii. V městech a obcích po celé republice pomáhali s distribucí ochranných prostředků, dezinfikovali veřejná místa, nebo například rozváželi obědy seniorům.

Děkujeme, vzkazují lidé hasičům
„Dobrovolné hasičské sbory podporuje Kozel již více než 14 let. Není to totiž jen práce při nouzovém stavu, za kterou je třeba je ocenit. Vždyť jsou skutečně dobrovolní, nikdo jim za jejich práci neplatí, věnují se tomu ve svém volném čase. V obcích zasahují při požárech, kalamitách i dalších událostech a k tomu jsou i srdcem kulturního, společenského a sportovního života na mnoha místech republiky. Zaštiťují a pořádají spoustu akcí jako například pálení čarodějnic, plesy, akce pro mládež, dětské dny. A tak bych mohl pokračovat,“ odůvodňuje kampaň na podporu dobrovolných hasičů Vojtěch Homolka.

I na to lidé při svých slovech směřovaných k hasičům mysleli. Ve vzkazech jim děkují za obětavou práci, kterou vykonávají i v nelehké době, za to, že riskují své životy, aby pomohli druhým, za to, že se věnují životu v obcích i vzdělávání mládeže, nebo za to, že vše dělají ve svém volném čase.

„Na webových stránkách k této kampani byla nastavená jednoduchá mechanika, kde stačilo napsat děkuji, ale spousta lidí se rozepsala a vznikly i dlouhé texty, které hasičům vyjadřují slova podpory i díků, což nás moc mile překvapilo,“ říká za pivovar Vojtěch Homolka.

Lidé si vzpomněli, to je podstatné
Každému konkrétnímu hasičskému sboru, kterému lidé adresovali vzkaz, nyní Kozel daruje jako své díky 30ti litrový sud polotmavé 11. Na Hasičský speciál se tak například mohou těšit dobrovolní hasiči v Borovně, Štětí, Újezdu, Dolní Poustevně, Uherském Brodu, Roudnici nad Labem a v mnoha dalších městech a obcích. „O počinu Kozla, který se rozhodl ocenit i nás dobrovolné hasiče, jsme se dozvěděli ze sociálních sítí, kde nás nominovali hned asi tři lidé. Je to příjemné, že si na nás lidé vzpomněli a sud Kozla je parádní pozornost. Už se těšíme až ho společně s kluky vypijeme,“ říká Jakub Bakalár, starosta SDH Roudnice nad Labem.

Ocenění se dostalo i nejstaršímu sboru v republice, který sídlí ve Velvarech. „Nevím, kdo přesně nás nominoval, těch nominací bylo víc. Ale to není podstatné. Potěšilo nás to, že si lidé vzpomněli. V létě sud určitě vypijeme u nás na hasičárně při nějaké brigádě nebo setkání,“ cení si starosta SDH Velvary František Saifrt.

Právě ve Velvarech byli dobrovolní hasiči i v době nouzového stavu velmi aktivní - mimo jiné dezinfikovali veřejné prostory a distribuovali potřebný materiál ostatním spolkům. „Byla to zcela nová situace oproti našemu běžnému fungování. Museli jsme sbor udržet akceschopný, abychom pro město mohli dělat vše, co bude potřeba, takže bylo nutné se v podstatě nepotkávat, abychom se případně vzájemně nenakazili, což bylo dost zásadní opatření. Samozřejmě je lepší a jednodušší každý výjezd nebo jakýkoli zásah organizovat, když jsme fyzicky spolu. Naštěstí v té době žádný větší zásah, kromě menších požárů či technických zásahů, nebyl,“ sděluje dobrovolný hasič František Saifrt.

Stovky sudů Kozla poputují do celé republiky
Celkem Kozel za hasiči vypraví 1574 sudů, které si právě teď mohou na základě poukazu od pivovaru členové sborů vyzvednout. „Odeslali jsme dobrovolným hasičům po celém Česku již více než tři čtvrtiny poukazů, další právě připravujeme. Přeci jen nás lidé tak silnou odezvou překvapili a je to spousta dopisů,“ uvádí Jan Odložil z marketingu velkopopovického pivovaru.

Novým manažerem velkopopovického pivovaru se stal Václav Šimek

Publikováno:před 4 letyZdroj:CysnewsAutor:Jiří Cysař

Pivovar ve středočeských Velkých Popovicích má nového manažera. Stal se jím Václav Šimek (44), který doposud zastával pozici manažera stáčení v plzeňském pivovaru. Ve funkci střídá Petra Kofroně, který zamířil opačným směrem a nyní vede plzeňský závod Prazdroje.

Václav Šimek začal pracovat v Prazdroji již při studiu na Vysoké škole technologické v rámci tréninkového programu. Po škole nastoupil do plzeňského pivovaru na pozici technologa výroby piva a následně zde prošel několika pozicemi v rámci klíčových oddělení pivovaru. Pracoval jako manažer výroby, hlavní inženýr starající se o energetiku, údržbu a investice a posledních osm let zastával pozici manažera stáčení.

Zkušenosti z řízení výroby chce uplatnit na novém působišti.

„Dlouhodobě mě fascinují nové možnosti snižování spotřeby vody a energií, neuvěřitelně se vyvíjí i udržitelné obaly. A právě těmto oblastem se chci věnovat i v Popovicích. A samozřejmě se těším na lidi, vím, že je v pivovaru skvělý a zkušený tým. Chtěl bych přilákat taky nové talenty, abychom společně mohli pivovar ještě více rozvíjet, byť vím, že situace v tomto regionu je složitá,“ říká Václav Šimek, nový manažer velkopopovického pivovaru.

Václav Šimek absolvoval kromě oboru pivovarství a sladařství na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze ještě MBA program na The Open University Business School ve Velké Británii a nyní dokončuje na michiganské státní univerzitě v USA dálkové studium obalových materiálů a technologií.

Pivo je pro Václava Šimka nejen pracovní náplní, ale i koníčkem. Mimo to se věnuje cyklistice a turistice a má rád rockovou muziku. „Můj syn má vlastní rockovou kapelu. Jsem jejich fanoušek, řidič, bedňák i sponzor,“ dodává Václav Šimek.

Velkopopovický pivovar povede Václav Šimek, chce řešit spotřebu vody

Publikováno:před 4 letyZdroj:Naše vodaAutor:ČTK

Velkopopovický pivovar, který je součástí společnosti Plzeňský Prazdroj, nově povede čtyřiačtyřicetiletý Václav Šimek, který dosud působil jako manažer stáčení v plzeňském pivovaru. Petr Kofroň, který vedl pivovar ve Velkých Popovicích dosud, naopak odchází do Plzně, kde vede závod Prazdroje, informoval ČTK v tiskové zprávě mediální zástupce Marek Pražák.

Václav Šimek v Prazdroji pracoval jako manažer výroby, hlavní inženýr starající se o energetiku, údržbu a investice a posledních osm let zastával pozici manažera stáčení. “Dlouhodobě mě fascinují nové možnosti snižování spotřeby vody a energií, neuvěřitelně se vyvíjí i udržitelné obaly. A právě těmto oblastem se chci věnovat i v Popovicích,” řekl Šimek.

Plzeňský Prazdroj, pod který pivovar ve Velkých Popovicích spadá, loni prodal v Česku 7,23 milionu hektolitrů piva, o necelé procento víc než v rekordním roce 2018. Celkové výsledky s exportem a licenční výrobou zveřejní největší česká pivovarnická skupina do měsíce.

Existence velkopopovického pivovaru se datuje již od 16. století, první várka v nově vybudovaných či výrazně zmodernizovaných budovách byla však uvařena až v prosinci 1874. Následující rok bylo vystaveno 18.000 hektolitrů piva a obliba Velkopopovického Kozla, jehož emblém vytvořil potulný francouzský malíř jako výraz díků za pohostinství, kterého se mu v Popovicích dostalo, rostla. Proslulá byla zejména výroba silného tmavého piva.

Pohlednice z minulosti: Proměny etiket a historie piva Velkopopovický kozel

Publikováno:před 4 letyZdroj:Kladenský deníkAutor:Miroslav Elsnic

Pivní etikety. Pro někoho jen bezcenný kousek papíru nalepený na lahvi s chmelovým mokem s údaji o výrobku. Pro jiné kus historie, vzpomínek a cenný artefakt. V dalším díle seriálu Retro mají čtenáři možnost podívat se na vývoj papírových etiket pivovaru ve Velkých Popovicích. Konkrétně se jedná o dobře známou značku Velkopopovický Kozel.

Pivo se podle internetových zdrojů může pyšnit nejprodávanější českou značkou piva ve světě. Celkem se prodává ve třiceti zemích světa.

Jarní tipy na výlet do pivovaru Velké Popovice

Publikováno:před 4 letyZdroj:České nápoje

Dny se prodlužují, rtuť ve venkovních teploměrech stoupá, sluneční paprsky hřejí vydatněji… nejvyšší čas začít plánovat sobotní výlet! Zaručeným tipem jsou Velké Popovice. V malebné obci nedaleko Prahy se už od 14. století vařilo pivo, a když tady baron František Ringhoffer v roce 1874 vybudoval opravdový pivovar, navždy spojil Velké Popovice s poctivě uvařeným velkopopovickým Kozlem. Pivovar je (nejen) na jaře dějištěm mnoha zajímavých akcí, které určitě stojí za návštěvu.

Vepřové hody se uskuteční v sobotu 14. března od 9 do 15 hodin, kdy pivovarský park zaplní stánky s jitrnicemi, prejtem, polévkami, sulcem, tlačenkami, gulášem, škvarky a dalšími neodolatelnými specialitami. Každou půlhodinu bude možné vyrazit na prohlídku pivovaru zpestřenou o školu čepování piva a chleba se škvarky.

Spojit zábavu, poznání a tradice můžete v sobotu 11. dubna, kdy se v areálu pivovaru Velké Popovice uskuteční Velikonoční jarmark. Celý den se ponese v duchu zvyklostí spojených s Velikonocemi, připraveno je také několik doprovodných aktivit. Průvodci vás pozvou na prohlídku pivovaru s mimořádně rozšířenou degustací piva, během níž se dozvíte mnoho zajímavého z minulosti i současnosti pivovaru, zjistíte, jak a z čeho se vaří poctivé velkopopovické pivo, uvidíte stáčírnu lahví a sudů, expozici pivních obalů… A na závěr pozdravíte i živého maskota pivovaru kozla Oldu.

Pěšky, na kole či na koloběžce, děti i dospělí, pomalu či rychle… Pochod krajinou barona Ringhoffera zkrátka může absolvovat kdokoliv a prakticky jakkoliv. Oblíbená akce odstartuje v sobotu 25. dubna. Dvacetikilometrová trasa vede po naučné stezce Krajinou barona Ringhoffera půvabným okolím Velkých Popovic a Kamenice, kde tento významný průmyslník a podnikatel v 19. století žil. Cestu svěží jarní přírodou tradičně zpestří několik zastavení, včetně prohlídky velkopopovického pivovaru.

Víte, kdy a kde slaví svátek Kozel? V sobotu 6. června v pivovaru Velké Popovice! Nenechte si ujít tradiční Den Kozla, den plný zábavy, řemesel, zážitků a samozřejmě skvělého piva – poctivého, čerstvého Kozla přímo od zdroje. Chybět nebudou vystoupení známých hudebních hostů, desítky stánků s občerstvením všeho druhu a řada atrakcí. Do zákulisí výroby piva můžete nahlédnout v rámci speciálních prohlídek pivovaru.

Chcete-li si dopřát ještě intenzivnější výletní zážitek, vydejte se do pivovaru Velké Popovice motoráčkem Kozel expres – od dubna každou sobotu přímo z pražského Hlavního nádraží a zase zpátky! Své místo v motorovém voze řady 810 v retro nátěru 80. let si můžete rezervovat předem online na stránkách pivovaru nebo v pokladnách Českých drah. Součástí jízdenky je i vstupenka na prohlídku pivovaru.

Soutěž Kozel Mistr výčepní ovládly ženy

Publikováno:před 5 letyZdroj:E15.cz

Ve finále soutěže Kozel Mistr výčepní se utkalo patnáct soutěžících, kteří vzešli ze tří regionálních kol a téměř šedesáti přihlášených výčepních. První titul v silné mužské konkurenci získala výčepní z Kozlovny v Bystřici nad Pernštejnem Anna Sladká.

„Jsem ráda, že jsem ukázala, že i ženská za výčepem ví, co dělá a umí načepovat pivo,“ zhodnotila soutěž vítězka. Na druhém místě se umístil kolega ze stejné restaurace Jiří Štarha a třetí příčku obsadila další žena, Eliška Petříčková z restaurace Červený jelen v pražské Lidické ulici.

„Rozhodli jsme se pro pořádání této pro akce, abychom ocenili nejlepší výčepní hospod a restaurací, kde se čepuje velkopopovické pivo. A zároveň lidem ukázali um a fortel tohoto řemesla,“ uvedl k akci Vojtěch Homolka, předseda poroty a vrchní obchodní sládek Plzeňského Prazdroje, do jehož skupiny Velkopopovický pivovar patří.

Kozel Mistr výčepní je novou soutěží českých výčepních, kde své znalosti a dovednosti poměřili především výčepní z Kozlovských restaurací ve čtyřech regionech - Českých Budějovicích, Jihlavě, Hradci Králové a Praze. Hlásit se ale mohli i výčepní ze zbytku republiky.

Velkopopovický Kozel hledá nejlepší řemeslníky

Publikováno:před 5 letyZdroj:České nápoje

Poptávka po práci řemeslníků se v posledních letech stále zvyšuje a zákazníci také stále více požadují kvalitně odvedenou práci. Většina lidí ale uvádí, že najít kvalitního řemeslníka je obtížné. Lidé se při výběru řemeslníků nejčastěji orientují podle doporučení svých známých – často pak ale nejsou s kvalitou odvedené práce spokojeni. Pomoc při hledání těch nejlepších řemeslníků přináší Velkopopovický Kozel společně s webovým portálem Nejřemeslníci.cz. Ti nejkvalitnější řemeslníci od nich na základě autentických hodnocení obdrží značku kvality – Kozlovu pečeť poctivosti.

Práce řemeslníků jsou stále žádanější. Podle údajů databáze Nejřemeslníci.cz lidé poptávají řemeslné práce o 52 % více, než před třemi roky. Nejžádanější jsou dlouhodobě práce zedníků, elektrikářů, truhlářů, instalatérů a klempířů. U zákazníků však postupně rostou nároky a při poptávání řemeslníků mění své preference. Zatímco dříve při výběru řemeslníka rozhodovala hlavně cena zakázky, dnes si podle průzkumu agentury ppm factum pro Velkopopovického Kozla 73 % zákazníků vybírá řemeslníka především podle referencí o kvalitě jeho práce, za niž jsou ochotni si připlatit.

Více než 80 % respondentů zároveň uvedlo, že najít kvalitního řemeslníka není snadné. Obvykle si lidé řemeslníky vybírají na základě doporučení svých známých. „Doporučení z okolí známých může ale dopadnout tak, že lidé nebudou s kvalitou práce spokojení, protože nemají o řemeslníkovi aktuální informace. Nevýhodou tohoto způsobu rozhodování je také skutečnost, že zákazník nemá srovnání od vícero lidí. Ať už v poskytnutých technologiích, termínech, realizace, ceně, ale především poskytované kvalitě,“ říká Tomáš Čech z portálu Nejřemeslníci.cz.

Velkopopovický Kozel společně s největší poptávkovou službou v oblasti řemesel v Česku Nejřemeslníci.cz nyní přicházejí s řešením, které lidem umožní snadno nalézt ty nejlepší řemeslníky ve svém oboru. Lidé, kteří jsou opravdu spokojeni s kvalitou práce řemeslníka, mu mohou na webu Nejřemeslníci.cz udělit Kozlovu pečeť poctivosti. Ta je určena pouze pro řemeslníky, kteří bezchybně odvedou práci – a ještě udělají něco navíc.

„Celou historii Velkopopovického pivovaru provází úcta k řemeslu, respekt k tradici a zasloužená odměna za dobře odvedenou práci. Kozlova pečeť poctivosti vznikla jako ocenění řemeslníků, kteří při své práci jdou o pomyslný metr dál – opraví to, co jiní vyměňují, vypořádají se s neočekávanou komplikací či dodrží i šibeniční termín. Kozlovou pečetí poctivosti chceme ocenit fachmany, kteří dělají svou práci poctivě a srdcem – a zároveň pomoci lidem najít skutečně poctivé řemeslníky,“ říká Lucie Pazderská, senior brand manager Velkopopovického Kozla.

Za dobře odvedenou práci historicky bývalo zvykem zvát řemeslníka na pivo. A právě na tuto tradici chce Kozel navázat i dnes. Kromě ocenění a zvýšení atraktivity pro zákazníky dostanou totiž nositelé Kozlovy pečeti poctivosti jako odměnu také pivo Kozel Mistrův ležák. „Kozlova pečeť mi pomáhá získávat zajímavé zakázky i nové zkušenosti, které mě posouvají kupředu. Kozlova pečeť je určitě motivací i pro ostatní řemeslníky a zvyšuje tak důvěru v celou naši branži,“ hodnotí řemeslník Pavel Vacek, který dodává zákazníkům dveře a obložkové zárubně.

Velkopopovický Kozel a Nejřemeslníci.cz budou také pravidelně sestavovat žebříček nejpoctivějších řemeslníků podle podílu Kozlových pečetí poctivosti, které jim zákazníci udělili. 5 % nejlepších získá zlatou Kozlovu pečeť poctivosti, dalších 10 % stříbrnou a 15% bronzovou.

Velkopopovický Kozel spustil hru v Messengeru

Publikováno:před 5 letyZdroj:MediaGuru.cz

Značka Velkopopovický Kozel připravila na podporu svého piva Mistrův ležák brandovanou plně grafickou hru s názvem Mistr ležáků. Na platformě Facebook Messenger v ní mohou hráči v ní mohou vyzývat své přátele do souboje o to, kdo je lepší sládek. Hra plynule navazuje na současný televizní spot a vedle Facebooku je dostupná i na Instagramu.

Ve hře si hráč bere na starost jeden tank ležáku, který ochraňuje před davem žíznivých lidí. Čím déle vydrží, tím lépe. V souboji s přítelem platí, že ten, který má horší čas, zve toho druhého na pivo. Aplikace dokonce nabízí možnost „vyrovnat účty“, v takovém případě sama vyhledá nejbližší místo, kde se čepuje Mistrův ležák.

„Mistrův ležák je skvělé pivo a pro nás je velmi důležité, aby lidé chápali, co za jeho kvalitou stojí. V televizi uvidí příběh o trpělivosti při jeho vaření, v digitálu si budou moci vyzkoušet, jak vypadá trpělivost v praxi, a to velmi zábavnou formou. Řešení navíc lidi přirozeně motivuje k tomu, aby produkt vyzkoušeli, což je pro nás klíčové,“ vysvětluje Jan Odložil, brand specialista značky Velkopopovický Kozel.

„U hry, která dokáže zabavit hodiny a hodiny, by mohl čas strávený se značkou narůst do nevídaných čísel, což může mít velmi pozitivní dopad na spontánní znalost produktu,“ dodává Eugen Korda, kreativní ředitel agentury Triad Advertising, jež je pod kampaní podepsána.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.17.12.2020 07:18115