Historie a současnost pivovaru Zlatopramen

Žádné informace o pivovaru.

Krásnobřezenský pivovar koupila ústecká společnost. Co s ním udělá, není jasné.

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Ústecký deníkAutor:Janni Vorlíček

Pivovar v Krásném Březně má nového vlastníka. Od Heinekenu ČR jej koupila společnost Docklock. Prodej zprostředkovala realitní kancelář Naxos.

Heineken výrobu ukončil v roce 2011 kvůli technickému stavu areálu. Pivo značky Zlatopramen poté vařil v pivovaru Velké Březno. „Objekt v Krásném Březně jsme několik let nevyužívali, a proto naše společnost rozhodla o jeho prodeji," potvrdila mluvčí Heinekenu Jana Pikardová.

Martin Stibor z realitní kanceláře Naxos, který měl prodej na starosti, uvedl, že kupec chce nemovitost rekonstruovat. „Zvažují prý vícero variant, ale žádné bližší informace nesdělili," řekl Stibor.

DESÍTKY MILIONŮ?
Předběžná cena uvedená na webových stránkách, zabývajících se prodejem realit, činila 20 milionů korun. „V zájmu kupujícího nejsme oprávněni prodejní cenu sdělit," pokračovala Pikardová.

V současnosti trvá dvacetidenní lhůta pro úřední zpracování prodeje, související se změnou vlastníka pivovaru. Společnost Docklock sídlí v ústecké Palachově ulici. Vznikla teprve loni v září. Vlastní ji další zdejší firma, Fowilo. Ta se zaobírá pronájmem nemovitostí. Její jednatelkou je podle rejstříku Martina Šoltová, ale není na ni dostupný kontakt.

Pivovar, kde vznikla regionální značka Zlatopramen, se rozkládá na třech hektarech. Skládá se z osmi budov a patří na seznam významných průmyslových staveb Ústeckého kraje. Po jeho uzavření zbylo šestatřicet zaměstnanců. Společnost jim nabídla jiné uplatnění, část odešla.

Pivovarnická tradice v Ústí sahá do roku 1249. Existenci pivovaru v Krásném Březně neboli v Březnici potvrzuje odběratelská smlouva z roku 1510 a od roku 1642 tu existoval šlechtický pivovar. Na začátku 20. století tu vařili šestnáct značek a sto tisíc hektolitrů zlatavého moku. Pivo dodávali i na císařský stůl ve Vídni.

Prodáno. Pivovar v Krásném Březně koupil ústecký Docklock

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:Euro.czAutor:Ondřej Stratilík

Starý pivovar, kde se až do roku 2011 vařil Zlatopramen, získala od Heinekenu ústecká společnost Docklock. Doporučená prodejní cena celého areálu byla dvacet milionů korun.

Server Euro.cz zjistil změnu vlastníka ve výpisu z katastru nemovitostí. Z něj vyplývá, že tříhektarový areál letos 4. ledna získala společnost Docklock. Nyní dobíhá dvacetidenní lhůta pro zpracování všech změn. „Podle své vize by chtěl nový vlastník areál zrevitalizovat,“ vysvětluje Martin Stibor z realitní společnosti Naxos, která měla prodej pivovaru v Krásném Březně na starosti.

Ústecká společnost Docklock, jež historický areál získala, vznikla teprve loni v září. Podle údajů z obchodního rejstříku patří další místní firmě Fowilo. Ta se zaměřuje na pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor. Redakce se pokoušela spojit i s jejími zástupci, zatím ale neúspěšně.

Pivovar v Krásném Březně přestal vařit v roce 2011, tři léta předtím se stal majetkem nadnárodní skupiny Heineken. Značku Zlatopramen odtud přesunula do Velkého Března. Podle historických záznamů vznikl šlechtický pivovar v Krásném Březně v roce 1642, na začátku minulého století produkoval dokonce šestnáct druhů piv. V prodeji byl od předloňska, doporučená kupní cena celého areálu včetně bývalé spilky či laboratoře činila 20 milionů korun.

Březno je už několikátým pivovarem, kterého se Heineken zbavil. V minulých letech se výroba zastavila v Kutné Hoře či Znojmě, z části lounského podniku si zase skupina udělala distribuční centrum.

Pivovar v ústeckolabském Krásném Březně změní vlastníka i způsob využití

Publikováno:před rokemZdroj:Hypoindex.cz

Obchodní či administrativní centrum, umělecké prostory či bytový dům. V to vše se v Česku proměnily bývalé pivovary. Podobná proměna čeká pravděpodobně i tříhektarový areál historického pivovaru v Ústí nad Labem – Krásném Březně s osmi budovami. Prodává jej pivovarnický koncern Heineken. Výběrové řízení na koupi bývalého pivovaru vyhlásil v těchto dnech Naxos, jedna z největších realitních a dražebních společností v Česku. Heineken si ji vybral mimo jiné i proto, že má s podobnými prodeji zkušenosti. Doporučená kupní cena areálu je 20 milionů korun. První kolo výběrového řízení, během něhož mohou zájemci podávat přihlášky, se uzavírá 13. dubna.

„Obdobným způsobem, kdy se počítalo s jinými využitím areálu, než bylo to původní, jsme již prodávali několik velkých komerčních nemovitostí,“ říká Martin Stibor z Naxosu, který má prodej na starosti. „Například bývalý areál cihelen Wienerberger začal po svém zpeněžení sloužit jako fotovoltaická elektrárna. Jednotlivé provozy textilky Triola se zase využily pro výrobu montovaných rodinných domků. A nyní aktuálně prodáváme také Automatické mlýny Pardubice. Vždycky se snažíme představit si možné varianty, jak mohou objekt využít noví vlastníci. Propojujeme při těchto prodejích jak poradenství, tak vlastní zpeněžení,“ dodává.

Sklady, obchody ale i komunitní centrum…

Revitalizace někdejšího pivovaru v Krásném Březně po jeho prodeji by podle Martina Stibora znamenala přínos pro okolí a také nová pracovní místa v Ústí nad Labem. „K jeho velkým výhodám patří i to, že je napojený vlečkou na železniční koridor Ústí nad Labem – Děčín a dále do Hamburku. Areál nabízí široké spektrum využití – mimo jiné to může být skladování třeba ovoce a zeleniny s minimálními náklady na chlazení. Sloužit může také jako překladiště kontejnerů, jako obchodní či administrativní centrum, ale také by tu byla možná bytová výstavba. A atmosféra ojedinělé sladovny, staré varny a ležáckých sklepů zase vybízí ke zbudování komunitního centra,“ uvádí.

Šlechtický pivovar v Krásném Březně byl postaven v roce 1642. Na začátku 20. století tamní sládci vařili celkem 16 značek piva. V roce 2011 přesunul majitel pivovaru, koncern Heineken, výrobu do nedalekého Velkého Března.

Pivovar je na prodej. Ústecká radnice areál v Krásném Březně nechtěla

Publikováno:před 3 letyZdroj:Ústecký deník

Společnost Heineken chce prodat areál pivovaru v Krásném Březně. Již jej nepotřebuje.

Výrobu tradičního ústeckého piva Zlatopramen před třemi lety přestěhovala do Velkého Března, kde má společnost modernější zařízení s dostatečnou kapacitou na výrobu jak Zlatopramenu, tak místního Březňáku. Pro prázdné prostory nemá využití.

Heineken nabízí areál za 6,5 milionu korun. Oslovil i ústecké radní, zda by o něj neměli zájem. Ti ale nabídku odmítli. Proto se jiného zájemce snaží najít prostřednictvím realitní kanceláře.

Pivovar v Krásném Březně fungoval již od roku 1642 a je na seznamu významných industriálních staveb Ústeckého kraje. Jeho součástí je i velká administrativní budova, která se dá okamžitě využít, a parkoviště. Hned vedle je bývalá likérka, kde vlastník Granette & Starorežná Distilleries také zrušil výrobu.

Pivovar v Krásném Březně je k mání za 6,5 milionu korun

Publikováno:před 3 letyZdroj:České novinyAutor:ČTK

Bývalý pivovar Krásné Březno, kde se zrodila významná regionální značka Zlatopramen, nebude součástí majetku města Ústí nad Labem. Městská rada odmítla nabídku společnosti Heineken, která nyní areál nabízí k prodeji přes realitní kancelář. ČTK to řekla Jana Pikardová z Heinekenu. Nabízená cena uvedená kanceláří je 6,5 milionu korun.

Podrobnosti nabídky městu Pikardová ČTK nesdělila, přiblížit nechtěla ani detaily k prodeji. Objekt, jenž je na seznamu významných industriálních staveb Ústeckého kraje, se nachází ve čtvrti Krásné Březno v sousedství likérky, která je také prázdná. Třípodlažní administrativní budova má užitnou plochu 1385 metrů čtverečních a v areálu je parkoviště pro třicet vozů. V inzerátu se uvádí, že objekt lze ihned využívat.

Heineken výrobu z Krásného Března přestěhoval v roce 2011 do pivovaru Velké Březno na druhé straně Labe. Jako důvod uzavření původně šlechtického pivovaru, jenž vznikl v roce 1642, tehdy společnost uvedla omezené kapacity a špatný technický stav.

V Ústí nad Labem se pivo vařilo už v raném středověku. Z Ústí v minulosti po Labi putovalo do celého světa. Na začátku 20. století se v Krásném Březně vařilo 16 značek a výstav byl asi 100.000 hektolitrů piva. V roce 2001 činil výstav 270.000 hektolitrů. V roce 2008 přešel pivovar do rukou koncernu Heineken.

Pivovar v Krásném Březně je na prodej

Publikováno:před 4 letyZdroj:Deník.czAutor:ČTK

Areál pivovaru v Krásném Březně je na prodej. Prodává ho společnost Heineken ČR. Přitom právě tady vznikla slavná regionální značka Zlatopramen.

Heineken výrobu přestěhoval před třemi lety do pivovaru Velké Březno. Informaci o prodeji potvrdil mluvčí společnosti Jiří Hauptmann, prodejní cenu nesdělil. „V pivovaru už nikdo nepracuje. Areál je zabezpečený a pod ostrahou," uvedl Hauptmann.

Rozkrádání a pustošení objektů pivovaru se obává historik Martin Krsek z Muzea města Ústí nad Labem. „Byla by škoda, kdyby stavba, kde jsou třeba nádherné ležácké sklepy, dopadla jako loděnice, která je ostudou nábřeží," řekl Krsek. Rozvoji města by podle něj pomohlo, kdyby se ústecký pivovar dočkal podobného využití jako třeba děčínský. Ten se nedávno přeměnil v nákupní a zábavní centrum.

Opuštěný pivovar stojí vedle bývalé likérky. Její vlastníci tradiční značky Klášterní tajemství a Starou mysliveckou odvezli až do Prostějova.

V Ústí lidé pivo vařili už v raném středověku. Pivovar postavila šlechta roku 1642. Na začátku 20. století sládci v Krásném Březně vařili celkem 16 značek piva v množství zhruba 100 tisíc hektolitrů. V roce 2001 pak 270 tisíc hektolitrů. V roce 2008 pivovar koupil nadnárodní koncern Heineken.

Pivovar v Krásném Březně v Ústí, kde poprvé vytryskl Zlatopramen, je na prodej

Publikováno:před 4 letyZdroj:iHNED.czAutor:ČTK

Nadnárodní společnost Heineken se rozhodla prodat areál původně šlechtického pivovaru, jenž vznikl v roce 1642 v Krásném Březně v Ústí nad Labem. Pivo se tam nevyrábí od roku 2011. Ještě začátkem století se však v areálu vařilo šestnáct značek.

Pivovar v Krásném Březně v Ústí nad Labem, kde se zrodila slavná regionální značka Zlatopramen, je na prodej. Společnost Heineken se rozhodla pustý areál nabídnout k dalšímu využití. Uvedl to mluvčí společnosti Jiří Hauptmann. Prodejní cenu mluvčí nesdělil.

Objekt, jenž je na seznamu významných industriálních staveb Ústeckého kraje, se nachází ve čtvrti Krásné Březno v sousedství likérky, která je také prázdná. Heineken výrobu z Krásného Března přestěhoval v roce 2011 do pivovaru Velké Březno na druhé straně Labe. Jako důvod uzavření původně šlechtického pivovaru, jenž vznikl v roce 1642, tehdy společnost uvedla omezené kapacity a špatný technický stav.

V pivovaru v Krásném Březně už nikdo nepracuje. "Areál je pouze zabezpečen a pod ostrahou," uvedl Hauptmann.

Nebezpečí rozkrádání a pustošení objektů se obává historik Muzea města Ústí nad Labem Martin Krsek. "Byla by škoda, kdyby stavba, kde jsou třeba nádherné ležácké sklepy, dopadla jako místní loděnice, která je ostudou nábřeží," řekl Krsek. Rozvoji města by podle něj pomohlo, kdyby se ústecký pivovar dočkal podobného využití jako třeba děčínský. Ten se nedávno přeměnil v nákupní a zábavní centrum.

V Ústí nad Labem se pivo vařilo už v raném středověku. Z Ústí v minulosti po Labi putovalo do celého světa. Na začátku 20. století se v Krásném Březně vařilo 16 značek a výstav byl asi 100 tisíc hektolitrů piva. V roce 2001 činil výstav 270 tisíc hektolitrů. V roce 2008 přešel pivovar do rukou koncernu Heineken.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.26.01.2017 20:567