Novinky a zajímavosti ze světa piva

na 1.stranu

zprávy ze všech pivovarů

Pivovar Zubr navzdory dlouhé zimě a EET udržel výstav

Publikováno:před 28 dnyZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTKZubr

Přerovský Pivovar Zubr v prvních pěti měsících letošního roku navzdory dlouhé zimě a zavedení elektronické evidence tržeb (EET) udržel výstav piva na loňské úrovni. Zimní pokles prodeje sudového piva se zastavil a výpadek pivovar nahradili vyšším prodejem plechovkového a lahvového piva, řekl ČTK ředitel Pivovaru Zubr Tomáš Pluháček.

"V prvním čtvrtletí jsme plechovkového a lahvového piva prodali o několik procent více, naopak o čtyři až pět procent klesl prodej sudového piva," uvedl Pluháček. Struktura prodeje piva Zubr v prvním čtvrtletí podle Pluháčka kopírovala tuzemský pivní trh, který se vyznačuje příklonem lidí k pití piva doma a poklesem prodeje sudového piva. S příchodem teplého počasí se pokles prodeje sudového piva podle Pluháčka zastavil. "Podle toho, jak probíhá začátek sezony, předpokládáme, že se situace zlepší a čísla budou kopírovat loňskou sezonu. Ze začátku panovaly trochu obavy, jak se projeví zákaz kouření, ale první týdny ukazují, že dopad tohoto nařízení bude menší, než tomu bylo v případě EET," řekl Pluháček.

Dopad nedávného zavedení zákazu kouření v restauracích na konzumaci čepovaného piva podle Pluháčka zmírnilo teplé počasí, díky kterému mohou lidé sedět na zahrádkách nebo využívat venkovní kuřácké koutky. "Zatím nemáme informace, že by některá z našich hospod kvůli zákazu kouření ukončila svůj provoz," uvedl Pluháček. Nižší prodej sudového piva za první tři letošní měsíce podle Pluháčka souvisel především se zavedením EET "Loni v prosinci kvůli EET skončilo 30 restaurací, které jsme zásobovali. Druhým faktorem byla i dlouhá zima, která hlavně v lednu a únoru byla velmi studená. Mrazivé počasí vůbec nevybízelo k pití čepovaného piva," řekl Pluháček.

Letošnímu prodeji by podle něj mohl dát impulz nový dvanáctistupňový ležák Zubr Gradus, který Pivovar Zubr zařadí do své stále nabídky. "Na čepech vybraných restaurací Zubr se nový ležák Gradus objeví v průběhu léta," uvedl Pluháček. Přerovský Pivovar Zubr v roce 2016 i přes chladnější léto udržel produkci piva na předloňské úrovni 255.000 hektolitrů, která byla nejvyšší za posledních několik let. Vzrostl mu export, naopak prodej sudového piva v tuzemsku mírně klesl.

Pivovar Zubr patří do skupiny středomoravských pivovarů Zubr, Holba a Litovel. Jejich celkový roční výstav je do jednoho milionu hektolitrů piva. Pivovary prodávají svá piva především na Moravě a ve východních Čechách.

Čtyři mýty o pivu: Vážně musí pěna vydržet co nejdéle?

Publikováno:před 28 dnyZdroj:iReceptář.czAutor:Adriana Vojtíšková

V Česku bychom marně hledali oblíbenější alkohol, než je pivo. Našinec ho v průměru vypije 160 litrů ročně. Přesto nad oroseným půllitrem se žlutavým nápojem visí řada otázek a omylů. Podívejte se s námi na několik z nich.

Věděli jste, že je od roku 2008 název české pivo chráněno jako zeměpisné označení Evropskou unií? Není se co divit. Vždyť pivo se vařívalo již v pražském Břevnovském klášteře, který založil roku 993 kníže Boleslav II. a biskup Vojtěch. Pivní tradice pokračuje napříč staletími. Ostatně, pití piva má na naše těla přeci pozitivní dopad. Vždyť jde o zdravý nápoj. Nebo ne?

Prospívá pivo našemu tělu?
Každý z nás odbourává alkohol trochu jinak. Záleží na dispozicích, tělesné konstituci i pohlaví. Stejně tak platí, že někdo si může dávat celý život čtyři piva denně, aniž by to zanechalo větších následků, jiným již tahle dávka poničí slinivku, ledviny a pocuchá nervový systém. Jaká je tedy ideální míra, do kdy je pivo skutečně prospěšné? Obecně vzato jedno pivo, pokud jste silnější konstituce a v dobré kondici, váš limit může být klidně dvě piva.

Základem piva je voda, a to z 92 procent. A ten zbytek? Tvoří ho na 2000 látek, mezi kterými mají s ohledem na naše zdraví nejvýraznější roli vitaminy (zejména pak B), dále minerály jako křemík, hořčík, draslík a také zástupce nekovů fosfor. Krom toho pivo obsahuje cenné stopové prvky a kyselinu listovou. O pivu tak můžeme bez zardění říci, že reguluje trávení (ostatně, proto se doporučuje v kombinaci s mastnými pokrmy), snižuje hladinu cholesterolu, působí preventivně proti kardiovaskulárním onemocněním a dokonce je prevencí žlučových a ledvinových kamenů.

Nabíráme kvůli pár půllitrům další kila?
Marně se snažíte zbavit nadváhy a rádi si dopřejete pivečko? Pak vám už možná někdo naznačil, že to bude tím. Po pivu se prý tloustne. Co je na tom pravdy? Pivo, jak jsme si již řekli, je hlavně voda. Navíc neobsahuje cholesterol. Pivo ve skutečnosti není přímým viníkem stále vyšší váhy. Řekněme, že je jen spoluviníkem. Může za to právě podpora trávení. Pivařům zkrátka roste chuť k jídlu.

Přibírání se ale netýká jen obávaných faldů na břiše. Některé dívky sázejí na pivo, že jim dopomůže k vyššímu číslu podprsenky. Vyvrátit či potvrdit to, zda po pivu roste poprsí, je těžké. Existují ženy, kterým izoflavonoidy, které mají účinky jako estrogen, tohle přání splnily. Ale jsou v menšině. Každopádně, vliv zlatavého moku na bujné vnady je také v hledáčku několika vědeckých týmů, tak uvidíme, jaké výsledky se časem dozvíme.

Pěna ať je hustá a vydrží
Jak se pozná kvalitní pivo? Jednoznačně podle pěny. Když je hustá, že se dá krájet nožem a k tomu vydrží na pivu pěkně dlouho, je to nápoj, jak má být. Také si toto myslíte? Jenže tohle pravidlo zdaleka platit nemusí. Přirozená pěna vzniká unikajícími bublinkami oxidu uhličitého a chmelovo-sladového základu. Jenže poctivou práci dnes někde nahrazují chemické stabilizátory pěny. Pěna vydrží, na první pohled vypadá pěkně – ale je to podfuk.

„Typickým příkladem takového prostředku je takzvaný TETRAHOP (tetrahydro-iso-alpha-acid) hojně používaný v průmyslových pivovarech, protože kromě stabilizace pěny zvyšuje i koloidní (zákalovou) stabilitu. A hlavně: za zlomek ceny chmele dodá hodně hořkosti, a to až do hotového piva, tedy je možné jím doladit hořkost mezi várkami. Když tohoto prostředku dáte na jeden velký sud 1/8 panáku, přidáte pivu 21 jednotek hořkosti. Běžná česká piva mají mezi 15 až 40 jednotkami hořkosti. Již pouhé přidání dvou jednotek hořkosti vytvoří, lidově řečeno, polystyrenovou pěnu. Při větším množství pak pěna vydrží jako škraloup na dně sklenice i po dopití,“ vysvětluje sládek Zámeckého pivovaru Frýdlant, Pavel Palouš. A mimochodem, u klasického českého piva pěna bez přídavku chemie vyprchá přibližně do čtyř minut.

Barva musí být co nejsytější. Nebo ne?
Podobný mýtus panuje i u barvy piva. Musí prý být co nejplnější, jinak je pivo nekvalitní. Jenže to, že má pivo světlejší barvu, ještě zdaleka neznamená, že chutná hůř, či je snad méně kvalitní. Jenže tenhle parametr považuje při výběru piva za základní až 30 procent konzumentů, a tak se opět někteří výrobci uchylují k „podvodu“. Tmavší barvy docílí karamelovým nebo barvícím sladem. Četli jste na iReceptáři článek o zdravých emulgátorech? Tak E150c z rafinovaného cukru za přídavku amoniaku mezi ně zrovna nepatří. V pivech plzeňského typu se ale nevyskytuje. A opět třešnička na dortu: Hned za hranicemi, v Německu, se naopak světlá piva považují za kvalitnější, protože neobsahují typické tóny karamelu a oříšků.

Pivo v Protivíně kontrolují raci, obliba "nealka" roste

Publikováno:před 28 dnyZdroj:Týden.czAutor:Kamila SteinbachováPlatan

Spotřeba piva v letních měsících narůstá. Češi podle mluvčí Kauflandu Renaty Maierl hojně přecházejí na jeho nealkoholickou podobu. V létě 2016 jsme ho vypili o 43 procent více než ve stejném období roku 2015. Její slova potvrzuje i sládek a výrobní ředitel protivínského pivovaru Michal Voldřich.

"V současné době jsme druhými největšími výrobci nealkoholického piva v České republice. Stále to jde nahoru," říká sládek pivovaru v Protivíně, který patří do skupiny Pivovaru Lobkowicz Group. Její akcie vlastní firma Lapasan, v níž drží většinový podíl čínská CEFC.

"Podíl prodeje nealkoholických piv vzrostl v letních měsících v sezoně 2015 a 2016 až o 43 procent. U obalového materiálu jasně převažuje tradiční přístup, tedy vratné skleněné lahve," doplňuje mluvčí Kauflandu Renata Maierl. Právě v těchto obalech se v roce 2016 prodalo celkem 84 procent tohoto sortimentu.

Podle Voldřicha se kromě nealkoholického piva čím dál více prodávají jedenácti- a dvanáctistupňová piva. Naopak mírně klesá prodej klasických desítek. Mezi nejprodávanější piva protivínského pivovaru patří Platan jedenáctka společně s desítkou. Stále oblíbenější je také ležák protivínský Granát.

Z nových značek nabízí pivovar vlastní pivo společnosti Kaufland Bruncvík, které je pojmenované po bájném rytíři. "U vlastní značky se ve spolupráci s pivovarem podílíme na tvorbě receptury, konzultujeme použité suroviny a dbáme na dodržování výrobního procesu formou interních auditů," doplnila k tomu mluvčí Kauflandu.

Bruncvík je zatím k dostání pouze ve skleněných lahvích, vybrat si přitom můžete ze šesti druhů. Na své si přijdou milovníci pšeničného piva, nechybí ani klasický světlý ležák nebo světlé výčepní pivo, tmavý a polotmavý ležák a v neposlední řadě stále oblíbenější nealkoholická verze.

Protivínský pivovar je specifický hned v několika ohledech. Kvalitu vody používanou k výrobě zde kontrolují raci. Díky nim se o zhoršení vody v pivovaru dozvědí v řádu minut. Dalších pět raků čeká v záloze, kdyby některý z právě "sloužících" raků náhle zemřel. Podle sládka raci nemusejí přežít "svlékání", kdy čekají dva dny, až jim doroste krunýř, a jsou v této době mimořádně citliví. "Kdybyste k rakovi v tuto dobu přišli a sáhli si na něj, může klidně umřít jenom kvůli tomu," vysvětluje sládek.

V pivovaru navíc boří mýty o tom, že pivo a jeho výroba jsou spojeny pouze s muži. Ze sedmdesátičlenného týmu tvoří šedesát procent pracovníků, kteří jsou převážně z řad místního obyvatelstva, ženy.

Končí móda radlerů, velké pivovary jdou do ležáků a za studena chmelených piv

Publikováno:před 28 dnyZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Michal Šenk

● Roste spotřeba piva v maloobchodě, hospody se dále propadají.
● Vyšší je zájem o ležáky, cidery a nealko piva.
● Více piva se prodává v plechovkách.

Poprvé za posledních deset let se loni v Česku zastavil pokles spotřeby výčepního piva. Meziročně se ho vypilo o necelé procento víc. "Přitom se tak nestalo na úkor ležáků, jejichž spotřeba rovněž mírně vzrostla," říká výkonná ředitelka Svazu pivovarů a sladoven Martina Ferencová.

"Lidé ovšem zatím nenašli cestu zpět do hospod a dávají přednost konzumaci baleného piva doma," konstatuje Ferencová. V hospodách je pak znatelné rozšiřování tankového piva.

Podle analýzy společnosti Nielsen dosáhly za posledních dvanáct měsíců od června 2016 do května 2017 maloobchodní tržby za pivo v Česku 16,4 miliardy korun. Meziročně šlo o jednoprocentní nárůst.

"Při přepočtu na obyvatele vychází průměrná týdenní spotřeba piva koupeného v obchodě na tři půllitry," poznamenává konzultant Nielsenu Michal Elšík. "Nejvíc rostla spotřeba ležáků, o víc než desetinu," dodává. Průměrná cena ležáku v obchodech podle Nielsenu byla 15,70 koruny, výčepní pivo stálo 9,40 koruny.

Za studena chmelené
Chmelení za studena, nejčastěji formou přidávání šišek chmele do prokvašeného nebo již uvařeného piva, je nejrozšířenější ve Velké Británii. Hojně se s touto metodou pracuje také v USA. V posledních měsících více proniká i na tuzemský trh. Aktuálně jej do nabídky zařadil největší domácí pivovar Plzeňský Prazdroj.

K "přichmelení" je použita speciální aromatická odrůda chmele Sorachi Ace. Pod značkou Excelent Ice Beer je od června k dostání v síti obchodů Tesco, k mání bude také na festivalech Colours of Ostrava nebo Beats for Love. Pivovar Heineken pak pod značkou Ležák za studena chmelený z Krušovic po dvouletém vývoji přinesl tuto novinku na začátku roku. Používá pro ni žatecký poloraný červeňák.

"My tuto metodu využíváme u svých značek dlouhodobě, v poslední době - hlavně s rozšířením piv typu IPA - se stala populární. Chmelení za studena pomáhá zvýraznění a sofistikaci chmelového aroma a hořkosti. Podporuje také pěnivost piva," popisuje vrchní sládek pivovaru Staropramen Zdeněk Lux.

Zájem o klasické ležáky
"Předpokládáme, že spotřeba piva v Česku neporoste, konzumenti budou i nadále preferovat tradiční ležák, a to zejména na úkor výčepních piv," soudí mluvčí společnosti Pivovary Lobkowicz Group Jan Novák.

"Nejvíce táhnou prémiová piva. Ležáku Pilsner Urquell loni spotřebitelé na českém trhu vypili v meziročním srovnání o sedm procent více a velký úspěch zaznamenaly také ležáky Velkopopovického kozla, Radegastu a Gambrinusu," přidává mluvčí Plzeňského
Prazdroje Jitka Němečková.

Spotřeba vícestupňových piv roste bezpochyby i kvůli dobré ekonomické situaci v zemi. Zároveň to nahrává pivovarům, neboť tato piva prodávají dráž než běžné desítky.

Radlery vycházejí z módy
Čísla spotřeby míchaných nápojů na bázi piva, pivních mixů, za loňský rok ukazují, že jejich obliba u Čechů klesá. Podle Svazu pivovarů a sladoven se jich v Česku loni prodalo 232 tisíc hektolitrů, nejméně za posledních pět let.

"Lidé se zase vracejí ke klasickým pivům," pozoruje ředitelka Svazu pivovarů a sladoven Ferencová.

"Vlna ochucených radlerů již opadla, lidé - když už - dávají přednost ochuceným variantám nealkoholických piv," říká za Pivovary Lobkowicz Group jejich mluvčí Novák.

Ještě před pár lety přitom experti na pivní trh předpovídali, že výhledově bude podíl pivních mixů na celkové spotřebě kolem deseti procent, jak tomu je například v Německu či Rakousku, kde jsou tyto nápoje populární.

Setrvalý růst spotřeby ciderů
Cidery jsou kategorií, která se do Česka v posledních letech rozšířila z Velké Británie. A na rozdíl od radlerů poptávka po nich stále zajímavě roste.

"Cidery jsou jednou z nejdynamičtěji rostoucích kategorií současnosti. Prodeje naší značky Kingswood loni oproti roku 2015 stouply o pětinu," říká mluvčí Prazdroje Němečková s tím, že další značka Frisco, která se donedávna prezentovala jako sladový nápoj, změnila svůj profil na cider. Další známá značka ciderů Strongbow podle mluvčí Heinekenu Jany Pikardové loni také mírně posílila.

Rostoucí prodeje nealko piva
Nejrozšířenější nealko pivo, Birell, loni podle mluvčí Prazdroje posílilo prodeje meziročně o deset procent. A pivovary Staropramen podle jejich ředitele Petra Kovaříka letos nejvíce investují právě do nealkoholických verzí pod obchodní značkou Cool.

"Tam vidíme příležitost, tam jde svět pivních mixů," soudí Kovařík. Nealkoholická piva jsou logickou odpovědí na moderní životní styl, shodují se lidé z pivní branže, a u Čechů, národu pivařů, budou dál bodovat.

Do čeho investují velké pivovary?
U mainstreamových pivovarů bylo v poslední době rušno. Prazdroj má nového majitele v podobě japonské skupiny Asahi Breweries, národní podnik Budějovický Budvar má po mnoha letech nového ředitele Petra Žáčka, který deklaroval zásadní zaměření firmy směrem k exportním trhům. Nové vedení má i Staropramen v podobě už zmíněného ředitele Petra Kovaříka.

Investice, které napovídají o směřování jednotlivých velkých pivovarů, pak v mnoha případech kopírují další trendy trhu.

Skupina Pivovary Lobkowicz vlastněná společností CEFC China, investovala do plechovkové linky. Nová technologie byla nedávno instalována v pivovaru Protivín. V plechovkách se dnes prodá zhruba každé desáté pivo v maloobchodě a podíl dlouhodobě roste.

Heineken v pivovaru Velké Březno právě dokončuje výstavbu distribučního centra. Tam jej přesune z Ústí nad Labem. Jde o investici za téměř 100 milionů korun.

A Budvar pak nejen že investuje do svého exportu, ale rozšiřuje nabídku i o importní pivo. Britská značka London Pride je čerstvě k dostání v partnerských hospodách Budvaru. Firma počítá s tím, že půjde o sezonní záležitost, která bude k mání zatím do srpna. Servírovat se bude tradičně po anglicku - v pintách.

Japonci pijí Prazdroj za 500 korun. Ležák však roste hlavně v Koreji

Publikováno:před 28 dnyZdroj:iDENS.czAutor:Filip Horáček

Ležák z Plzně zná v Japonsku každý pivař, masově dovážet se tam ale nezačne ani poté, co Prazdroj převzali manažeři z pivovarské skupiny Asahi. Ta naopak věří, že Evropanům může zachutnat japonské pivo Super Dry.

Se vstupem holdingu, který ze šedesáti procent živí právě pivo, do evropského pivovarnictví, tak žádné zemětřesení nepřijde. Nechystá se masivní expanze českého piva do Japonska, ani toho japonského do střední Evropy.

„Expandování prémiových piv včetně Pilsner Urquell lokálně je to, co chceme dělat,“ sdělil novinářům na setkání v Plzeňském Prazdroji Akiyoshi Koji, prezident a provozní ředitel Asahi Group Holdings.

„Nekoupili jsme evropské pivovary kvůli expanzi značky Super Dry, ale kvůli tomu, abychom udrželi a rozvíjeli pivní tradici v pěti zemích,“ dodal.

Japonci jsou na své nejprodávanější pivo Asahi Super Dry hrdí. V zemi vycházejícího slunce tento populární ležák před lety pozvedl upadající věhlas pivovaru, který přicházel o tržní podíly. V Evropě takový úspěch nemůže zopakovat, naději ale Japonci neztrácejí. „Věříme, že se Asahi v regionu může stát skutečně konkurenčním prémiovým pivem,“ řekl.

Toto pivo pro Evropu se zatím vyrábí v malých objemech pod pražským Staropramenem, vedení skupiny Asahi však už dalo najevo, že výrobu od svého rivala přesune do Itálie (více čtěte zde). Je to zatím největší změna od březnového vstupu Asahi do pivovarů v pěti evropských zemích.

Japonští majitelé dávali na tiskové konferenci najevo velký respekt k plzeňskému pivu. Nově vzniklá společnosti Asahi Breweries Europe (ABEL), kterou vede bývalý šéf Prazdroje Paolo Lanzarotti, má být inspirací pro ostatní získané pivovary ze střední a východní Evropě. Tedy pro pivovary v Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku a především pak pro jejich prémiové ležáky Žubr, Šariš, Dreher a Ursus.

„V mezinárodní expanzi chceme s ostatními značkami následovat úspěšnou strategii Plzeňského Prazdroje,“ předeslal Lanzarotti. Velký potenciál k růstu vidí třeba v ležáku Šariš na domovském Slovensku, kde však má celkově pivo poměrně malý podíl na prodeji nápojů.

Legenda za pět set korun
Vykročit více do světa mají i značky Prazdroje, zejména ležáky. Za hranicemi se daří hlavně Velkopopovickému Kozlu, kterého si nejvíc oblíbili Rusové, ale i Prazdroji. Ten je nejsilnější dovozovou prémiovou značkou v Polsku, Maďarsku i na Slovensku. Gambrinus má však zůstat doma.

Větší potenciál k expanzi má s novým vlastníkem plzeňské pivo také v Asii. Zajímavá je miliardová Čína nebo Jižní Korea, kde loni prodeje Pilsner Urquell narostly o 58 procent a prodeje Kozla o 159 procent. Top exportními destinacemi Pilsneru bylo Německo s nárůstem 3 procenta a Slovensko s nárůstem 6,6 procenta. Kozel však na Slovensku propadl o 5,3 procenta.

Jiná je situace v Japonsku. Obyvatelé země vycházejícího slunce jsou věrní svému domovskému ležáku Super Dry. I ten se však v posledních letech prodával méně. „Každý, kdo v Japonsku pije pivo, zná značku Pilsner Urquell. Chceme, aby bylo dál toto pivo vnímáno jako superprémiové. Nebudeme ale za každou cenu navyšovat objemy dodávek,“ popsal Akiyoshi Koji. Půllitr Prazdroje v Japonsku vyjde v přepočtu na 500 Kč, i za Kozla však vydají stokoruny.

Jednoduchý pro pivovary není ani indický trh s více než miliardou obyvatel. Velmi vysoká spotřební daň z objemu staví pivo do velké nevýhody oproti lihovinám a stává se luxusním zbožím.

Podle Tomáše Maiera z Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity může být jedním z přínosů japonské akvizice největšího českého pivovaru zvýšení vývozu chmele do Japonska. Země už teď odebírá z ČR nejvíce této komodity. Asahi to nevyloučila. „S kolegy v Tokiu se bavíme o tom, které značky potřebují český chmel a které by ho navíc mohly využívat,“ komentoval to Paolo Lanzarotti.

Plechovky pro sběratele
Jedno se zdá jako jisté. Žádné velké změny v evropském pivovarnictví s novým majitelem nenastanou. Pivovary se dál budou snažit získat nové zákazníky, nebo alespoň udržet ty stávající, nabídkou speciálů a řemeslných piv. Je to logické, přinášejí totiž vyšší zisky.

Marketingový ředitel Prazdroje Grant McKenzie to ilustroval na úspěchu piva Radegast Ryze Hořká 12. „Před třemi lety jsme změnili recepturu. Teď je pivo sice dražší, ale jeho prodej se zvýšil o 40 procent,“ řekl. Nejen ve středoevropském regionu, ale globálně rostou prodeje nepasterizovaného piva.

Společným jmenovatelem strategie pivovarů pod japonským velením bude i posílení marketingových aktivit. Aby uspěli, vymýšlejí speciální akce a limitované edice piv. Prazdroj chystá spustit novou plnící linku na plechovky za tři sta milionů korun. Popularita plechovkových piv roste. Pivovar ale počítá i s tím, že bude plnit plechovky o objemu 0,75 litrů nebo 0,2 litrů.

Prazdroj má novou plechovkovou linku na stáčení Pilsneru Urquell za 300 milionů

Publikováno:před 28 dnyZdroj:Průmyslová automatizaceAutor:ČTKPrazdroj

Plzeňský Prazdroj, který letos 31. března převzala japonská skupina Asahi, dokončil linku na stáčení piva Pilsner Urquell do plechovkových obalů za více než 300 milionů Kč. Spustí ji příští týden. Dále připravuje rozšíření varny Pilsneru Urquell, který chápe nový vlastník jako superprémiové pivo a chce ho více vyvážet do Asie a Evropy. Skupina SAB, která vlastnila plzeňský pivovar do loňska 17 let, investovala od roku 1999 do Plzně, Velkých Popovic a Nošovic celkem 25 miliard Kč.

ČTK to řekli ČTK marketingový ředitel Asahi Breweries Europe (ABEL) Grant McKenzie a Drahomíra Mandíková, ředitelka komunikace ABEL, která dále vlastní pivovary na Slovensku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku. "Máme plánované investice v pivovaru Pilsner Urquell, protože vidíme velký potenciál růstu, a to v Asii a také v Evropě," řekl McKenzie. Podle Mandíkové už první investice běží. Plechovková linka je největší letošní akcí. "Dosud jsme měli možnost stáčet jen do půllitrových a třetinkových obalů. Teď tam budeme mít velkou 0,75 litru a malou dvoudecilitrovou a 0,25 litru," uvedla Mandíková. Malé obaly jsou také na Birell a větší retro plechovka pro Pilsner Urquell, doplnil McKenzie. Pivo v plechovkách tvoří v ČR 11 až 12 procent, u produktů Prazdroje 14 až 15 procent.

Prazdroj rozšíří za stovky milionů korun varnu Pilsner Urquell až o 40 procent. Práce začnou letos po letní sezoně a skončí příští rok. Přípravy trvaly několik let s tím, že prodej Pilsneru Urquell v ČR i v cizině roste podle McKenzieho od roku 2002. "Investice krásně zapadá i do očekávání Asahi," uvedla Mandíková. Kapacita výroby Pilsneru Urquell je podle McKenzieho naplněná z 90 procent. "Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel jsou pro Asahi velmi důležité a vidí velkou budoucnost v Asii i v Evropě. Potenciál je obrovský," řekl. Nedokázal odhadnout, kam se chce pivovar s vývozem dostat, záleží na tom, jak se bude dařit v Asii.

Pilsner Urquell je podle člena představenstva a ředitele evropských podniků Rjúiči Kitagawy v Japonsku velmi známý, ale Asahi chce posilovat reputaci této superprémiové značky. Japonci mají pivo rádi a na česká piva podle něj takříkajíc slyší. Pilsneru Urquell se prodají v Japonsku tisíce hektolitrů ročně, spíše v lahvích. Silná je podle McKenzieho Jižní Korea, kde se letos meziročně zvýší prodej o 40 procent na 60.000 hektolitrů, téměř polovinu má tvořit Kozel. Půllitr plzeňského piva, které je dvojkou v importovaných pivech za Asahi Super Dry, tam přitom stojí až 500 korun.

"Protože tamní spotřebitelé jsou velmi podobní, vidíme velký potenciál také v Japonsku," řekl. Pilsner Urquell 0,4 litru tam stojí až 280 Kč. Importovaným pivům vévodí Heineken, druhý je americký Budweiser; do čtyř let chce být první plzeňské pivo. Kitagawa uvedl, že se spotřeba piva v Japonsku nehýbe, oproti ČR je třetinová. Asahi plánuje zvýšit export z 26 na 40 procent. Velkou šanci má také v Číně. Asahi prodává ročně téměř 21 milionu hektolitrů piva. Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, o necelý milion hektolitrů víc než v roce 2015. Vývoz Pilsneru Urquell vzrostl meziročně o deset procent na 970.000 hektolitrů.

Víte, co se stane s vaším tělem, když budete pít každý den pivo? Tohle vás překvapí

Publikováno:před 28 dnyZdroj:iPříběh

Pivaři by se jistě z našeho článku radovali. Dnes vám představíme pozitiva, která přináší konzumace tohoto zlatavého moku, který je v naší republice hodně oblíbený. Známé jsou jeho příznivé účinky, jako je předcházení vzniku řídnutí kostí, vysokého krevního tlaku, vznik kamenů žlučníku a ledvin, nemocí srdce a cév, zlepšení trávení. I mozek je z tohoto moku nadšen, klesá vznik různých typů demencí.

Víte před čím nás pravidelné pití piva může ještě ochránit?
Přínos pití piva pro organismus
Riziko vzniku infarktu myokardu klesá s pravidelnou konzumací piva až o šedesát procent oproti lidem, kteří pijí pivo výjimečně nebo vůbec.
Pivo v sobě ukrývá také zástupce mnoha důležitých vitamínů potřebných pro funkci našeho těla. Jedná se o vitaminy řady B a to B1,B2,B6,B12. Pokud se zaměříme na vitamín B6 ve vodě a v pivu, dojdeme na zajímavé zjištění. Pivo ho má v sobě obsaženo až o třetinu více!
Konzumace pivního moku snižuje cholesterol.
Také co se týče močových cest a ledvin, předcházíme konzumací piva vzniku močových usazenin a následných nepříjemných ledvinových kamenů, zde jsme také na poklesu vzniku kamenů až o 40%.
I pleť a pokožka je díky konzumaci piva zvláčněná a příjemně vyživená, což poznáme již při pouhém dotyku. Potlačuje i výskyt obávaného tmavého zbarvení, tzv. pigmentových skvrn.
Pivo je skvělá prevence proti trombolickým příhodám.
Před hypnotiky zkuste dát přednost pití piva, usnadňuje usnutí i podpoří kvalitu Vašeho spánku díky obsahu látky zvané Lactoflavin.

Na duševní problémy, jako jsou stresy a pocity úzkosti je doporučeno vypít denně asi 300ml piva.
I naše kosti budou silnější a náchylnost ke zlomeninám se sníží. Za to vděčíme křemíku obsaženém v pivu. Také v seniorském věku tolik obávaná demence a Alzheimerova choroba není takovým rizikem jako u pivních abstinentů.

Dvě zlaté pro ležáky z Budějovic

Publikováno:před 29 dnyZdroj:Techmagazín.czBudvar

V celosvětové soutěži pro hodnocení kvality výrobků Monde Selection byly vybrány dva ležáky z Budějovického Budvaru. Z hodnocených 326 produktů v kategorii piva z 98 pivovarů z 67 zemí si dvě ze zlatých medailí odnesly světlý ležák Budweiser Budvar a světlý ležák Pardál Echt.

Soutěž organizuje belgický International Quality Institute a patří mezi největší na světě. Letos bylo do soutěže přihlášeno 2965 produktů od 966 výrobců z 89 zemí. V kategorii piva bylo hodnoceno 326 vzorků z 98 pivovarů v 67 zemích.

Světlý ležák Budweiser Budvar je vlajkovým produktem pivovaru Budějovický Budvar. Vyváží se do téměř 80 států a na celkovém exportu piva z ČR se podílí více než jednou pětinou. V soutěži Monde Selection získává medaile opakovaně: od roku 1987 to je celkem devět zlatých a tři stříbrné medaile. Pardál Echt se vyrábí od roku 2009 a je určený především pro zákazníky v České republice. V Monde Selection získal již tři zlaté medaile.

„Zlaté medaile z Monde Selection jsou dobrou zprávou především pro naše zákazníky. Analýzy prováděl Institut Meurice, který patří mezi světově uznávané autority v oblasti pivovarnictví. Naše pivo získává medaile Monde Selection opakovaně již od roku 1987, což je pro spotřebitele jasným důkazem dlouhodobé vynikající kvality našeho piva,“ říká Ing. Adam Brož, Ph.D., MBA, sládek Budějovického Budvaru.

Monde Selection patří mezi nejprestižnější a největší mezinárodní soutěže pro hodnocení kvality a letos proběhl již její 56. ročník. U piva se hodnocení skládá z odborného posouzení senzorických vlastností, laboratorních rozborů, mikrobiologických testů a také kvality obalů. Hodnoceno bylo 20 parametrů. Degustace piva prováděla porota složená z expertů z pivovarnického průmyslu, vysokoškolských profesorů a profesionálních degustátorů. Odborným garantem hodnocení piva byl belgický Institut Meurice, který je světově uznávanou autoritou v oboru pivovarnictví a kvasné technologie.

Ledecký, UDG, Wohnout... a dobré pivo? Nový Jičín ožije Pivobraním

Publikováno:před 29 dnyZdroj:Novojíčínský deníkAutor:Adam Knesl

Novojičínské náměstí bude už zítra, v sobotu 24. června, patřit pátému ročníku akce Pivobraní. Kromě sto druhů piv se návštěvníci mohou těšit i na koncerty a bohatý doprovodný program.

Češi pivo milují a za dobrým pěnivým mokem si vždycky cestu rádi najdou. Svědčí o tom i novojičínské Pivobraní, na které loni zavítalo 13 tisíc lidí. Bude rekord letos překonán?

Na Masarykově náměstí se představí bezmála pětadvacet minipivovarů z našeho regionu, ale také z Polska, Německa, Belgie a Francie.

„Letos poprvé přijedou zástupci partnerských měst italské Novellary a francouzského Epinal. V nabídce bude více než sto druhů piv. Součástí festivalu zlatavého moku jsou již tradičně soutěže a doprovodný program s koncerty, na kterých vystoupí například Janek Ledecký, kapela UDG nebo skupina Wohnout," láká na akci Marie Machková, mluvčí města Nový Jičín.

Zástupci partnerských měst z Itálie respektive Francie nepřijedou do města s prázdnou a návštěvníkům nabídnou gastropochoutky z jejich kuchyně. „Letos poprvé představíme veřejnosti také naše dvě partnerská města. Návštěvníci budou moci ochutnat pivo z Epinalu a Novellara přiveze parmezán, melouny a jiné pochutiny," uvedla vedoucí z pořádajícího novojičínského návštěvnického centra Radka Bobková.

Pivobraní zdaleka nebude jen pro milovníky oblíbeného chmelového nápoje, zábavný a kulturní program organizátoři připravili pro celé rodiny a všechny generace. „Na náměstí se bude skládat obří domino, k dispozici bude simulátor rodeo wurst, atrakce, která funguje na stejném principu jako elektrický býk, ale nabízí jiný design. Bude zde také simulátor jízdy na závodní motorce ve 3D provedení, kadeřníci předvedou netradiční účesy, veřejnost může vyzkoušet třpytivé tetování nebo malování na obličej," vyjmenovává mluvčí s tím, že ani letos nebude chybět pivní soutěž běh kolem kašny s pivní šerpou.

„Tento rok jsme místo klasických kelímků zajistili ekologické vratné kelímky. Při koupi nápoje uhradí zákazník zálohu 50 korun. Při každém dalším nákupu bude nepoškozený použitý kelímek vyměněn za čistý. V rohu náměstí bude stan, kde se kelímky budou zpětně vykupovat, pokud si návštěvník nebude chtít kelímek ponechat na památku," doplnila Bobková.

Pivobraní v Novém Jičíně je každým rokem stále populárnější. Čísla mluví za vše. Na první ročník dorazilo 5 tisíc lidí, ten loňský si nenechalo ujít 13 tisíc návštěvníků, kteří vypili přes sto hektolitrů piva. „Během pěti let se z novojičínského Pivobraní stala akce, která programem i počtem návštěvníků překročila hranice města," dodává Marie Machková.

Svijany dovezou rekreantům v Chorvatsku pivo až na místo jejich pobytu

Publikováno:před 29 dnyZdroj:Pivovar SvijanyAutor:Luboš SpálovskýSvijany

Jadran bude od letošní sezóny v létě ještě více české moře, než dosud. Nejen očekávané tři čtvrtě milionu českých turistů, ale i všichni ostatní návštěvníci chorvatských letovisek v severní a střední Dalmácii od Zadaru po Gradac si budou moci dopřávat tradiční české pivo přímo v místě svého pobytu. Postará se o to společnost J.T. d.o.o., která dodává svijanské pivo nejen do vybraných chorvatských restaurací, ale na objednávku jednotlivým zájemcům i přímo do jejich hotelového pokoje nebo kempu.

„České pivo je v Chorvatsku obecně velice oblíbené, nejvíce ho však ve svém druhém letním domově postrádají čeští turisté. Abychom jim dovolenou u moře zpříjemnili, nabízíme jim pronájem výčepního zařízení a rozvážku sudového piva až přímo na místo jejich pobytu. Od letoška už nemusí v kufru pracně hledat místo na basu piv, aby si mohli dát studené Svijany na pláži,“ řekl Roman Havlík, ředitel Pivovaru Svijany, která od června drží v loni založené společnosti majoritní podíl. „Zatím je služba dostupná jen v Dalmácii, ale do budoucna ji rozšíříme i na Záhřeb, Istrijský poloostrov, Slavonii, Dubrovník a okolí. Předběžně již také jednáme s velkoobchody v Bosně a Herzegovině a Černé Hoře,“ dodal.

Společnost již zásobuje několik chorvatských restaurací sudovými svijanskými pivy „450“, Svijanský Máz a Svijanská Kněžna a v nejoblíbenější české dovolenkové destinaci distribuuje i několik druhů lahvového svijanského piva. V rámci nové služby „Točené v Chorvatsku“ nyní turistům nabízí i dovoz malých soudků a píp přímo až do jejich apartmánu. „Po objednávce na internetové adrese www.tocenevchorvatsku.cz se se zákazníkem spojíme a domluvíme přesný termín dovozu. Vše dovezeme a po skončení dovolené zase odvezeme. Zákazníci nemusí skládat žádnou zálohu, vše probíhá na základě smlouvy v češtině. Nejenže si pak mohou točit pivo přímo na místě svého pobytu, ale vyjde je jen asi na polovinu ceny, kterou by platili v restauraci. Jediné, co potřebují, jsou vlastní sklenice,“ řekl zakladatel společnosti Jan Trojan.

Zatím je služba „Točené v Chorvatsku“ určena jen pro české zákazníky. Společnost však podle Romana Havlíka hodlá těžit z renomé českého piva v zemi a službu v dohledné době rozšířit i na domácí chorvatskou klientelu. Souběžně s tím bude rozšiřovat i počet restaurací, v nichž bude svijanské pivo k dostání a upevňovat tak postavení značky na chorvatském trhu.

Dosud je hlavním exportním trhem svijanského pivovaru Slovensko, kam již směřuje zhruba dvacetina jeho produkce. Zvýšení objemu exportu na západoevropské trhy si pivovar slibuje od zprovoznění nové plnicí linky plechovek v druhé polovině letošního roku, která je vůbec největší investicí v celé historii pivovaru.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.22.07.2017 15:405.244/5.244