Historie a současnost Královského pivovaru Krušovice

Historie Královského pivovaru Krušovice se datuje až do 16. století. První písemný doklad o pivovaru pochází z roku 1581, avšak pivo se v Krušovicích vařilo bezpochyby mnohem dříve. Skutečnou slávu krušovického pivovarnictví však založil císař a český král Rudolf II., který roku 1583 pivovar zakoupil pro Českou korunu. Od té doby patří Krušovice neodmyslitelně k dějinám českého piva.
Jak podoba pivovaru, tak způsob výroby doznaly od časů Rudolfa řady změn, to podstatné však zůstalo. Prvotřídní žatecký chmel, sluncem prozářený ječný slad, čirá pramenitá voda a především láska a nadšení sládků, kteří po staletí uchovávají krušovickou recepturu příštím generacím.

pivovarHistorické mezníky v časové ose:
● 1581 - Založení pivovaru
● 1583 - V Anglii vládla Alžběta I., v Česku Rudolf II., ve Francii Jindřich III. a krušovický pivovar patřil České koruně.
● 1605 - Guy Fawes a jeho komplicové se pokusili odpálit nálož ve Westminsterském paláci a kvalita piva v Krušovicích se ověřovala tak, že sládek Šimon musel sednout na pivem namočenou lavičku a počkat, až uschne. Pokud se pak zvedl a lavička zůstala přilepená k jeho kalhotám, bylo pivo v pořádku!
● 1620 - Bitva na Bílé hoře. Sládek Šimon střídavě poslouchá ruch války a šumění z varných kotlů. Různá žoldnéřská vojska pak drancují pivovar, ale i šíří slávu krušovického piva. Zrodil se Mušketýr, slavné pivo z Krušovic. pivovar
● 1652 - Když Holandská Východoindická společnost založila Kapské Město a v Anglii začali používat parní topení k vytápění skleníků, v Krušovicích už rok za naplněné sudy ručil, dokud je hostinský prázdné nevrátil, sládek Votýpka.
● 1682 - Petr Veliký se stává ruským císařem a sládkem našeho pivovaru Vodička. Krušovické pivo mu přišlo tak skvělé, že se s ním doslova oženil a prožil v pivovaru krásných 24 let. O tři roky později se majitelem pivovaru stává Arnošt Josef z Valdštejna, což je k velkému prospěchu.
● 1719 - Daniel Defoe vydává román Robinson Crusoe a na proslulé krušovické „baby“ se těší nový sládek Kočí. „Baby“ se tehdy říkalo každému jedenáctému a dvanáctému sudu, který od majitele pivovaru dostával sládek a chasa. pivovar
● 1731 - V Londýně Stephenu Grayi jako prvnímu spadlo do klína nejvyšší vědecké ocenění udělované Královskou společností – Copleyho medaile. Valdštejn zemřel a jeho dceři Marii Anně spadlo do klína krásné dědictví.
● 1824 - V Anglii byl veřejnosti představen první objevený dinosaurus Megalosaurus a v Krušovicích po pouhých dvou letech končí své působení sládek Staněk. Asi už ho nebavilo ručit plným měšcem za chyby a škody, co mohl napáchat on nebo chasa.
● 1825 - Byl izolován chemický prvek hliník a otevřena první železniční trať na světě Stockton–Darlington. Krušovický pivovar patří Fürstenbergům a sládkem se stává Heger. Říká se, že měl ty nejkrutější metody v historii krušovických sládků. Kdo neplnil své povinnosti na sto procent, nesměl celý týden Krušovice ani ochutnat. pivovar
● 1852 - Skončila druhá Francouzská republika a mezi Londýnem a Paříží byl natažen první podmořský kabel pro telegrafní linky. Krušovickým sládkem se stal Dania, který spával v místnosti se sudy, když pivo zrálo, aby měl jistotu, že mu nic nechybí.
● 1869 - Ve světě to jelo. Suezský průplav byl otevřen pro dopravu a dostavěna byla transkontinentální železniční trať napříč Amerikou. V Krušovicích ale nezůstávali pozadu. V pivovaru byl instalován první parní stroj, přestavěna sladovna, sušárny, varna i chladírny.
● 1874 - Konal se první ročník Velké pardubické a v krušovickém pivovaru se stal sládkem Josef Hofweber. Jeho láska ke krušovickému pivu byla ale příliš silná. Po necelém roce ho tak vystřídal Jakub Rösch, který za záhadných okolností zmizel. Traduje se, že ho unesli Švédi, aby je naučil vařit pivo, o kterém se u nich už celá staletí pěly písně. pivovar
● 1877 - Julius Richard Petri vynalezl Petriho misku, Edison zdokonaloval telefon a Neruda vydal Povídky malostranské. Z Krušovic byli uneseni ještě dva sládci, Viktor Šanta a necelý rok po něm Antonín Vanžat, než se švédská koruna vzdala marných snah uvařit své vlastní královské pivo.
● 1891 - V New Yorku byla otevřena Carnegie Hall. V Praze-Holešovicích zase Výstaviště, kde se konala druhá Jubilejní zemská výstava, na níž bylo krušovické pivo k radosti majitele knížete Maxmiliána Egona Fürstenberga staršího a tehdejšího sládka Františka Eisenhuta staršího oceněno zlatou medailí. pivovar
● 1901 - Počátek nového století přinesl spoustu nového. Marconi uskutečnil první radiotelegrafní spojení přes Atlantik a konal se první samostatný koncert České filharmonie. Do Krušovic přišel nový sládek Josef Klimeš mladší. Díky jeho fascinaci překotným vývojem vědy a techniky se pivovar za 27 let jeho působení dočkal celé řady inovací.
● 1928 - Disney vymyslel nejslavnějšího myšáka všech dob, Fleming zase penicilin. Krušovický pivovar v té době ročně uvařil v průměru 45 900 hektolitrů piva a vypadal jako moderní průmyslový závod. To velmi vyhovovalo nadšenci a puntičkáři Ing. Josefu Emingerovi, který se stal sládkem. pivovar
● 1937 - Zřítila se vzducholoď Hindenburg, Walt Disney získal Oscara za Sněhurku a sedm trpaslíků a po pěti letech na postu sládka opustil Krušovice Milan Storzer, kterého ale záliba v krušovickém pivu neopustila nikdy.
● 1945 - S koncem války přišel po sedmi letech i konec krušovického sládka Dr.&nbps;Ing.&nbps;Hanuše Landsperského – srdcaře, který dokázal i v krušné době 2. světové války vařit prvotřídní pivo.
● 1948 - Shromáždění OSN přijalo Všeobecnou deklaraci lidských práv, krušovický pivovar byl znárodněn a jeho tehdejším sládkem se stal Josef Tománek, nedoceněný básník, který ve volných chvílích skládal milostnou poezii o krušovickém pivu a po večerech recitací svých veršů bavil osazenstvo místních hospod. pivovar
● 1950 - Asimov vydal sbírku Já, robot a v Marseille vrátili neznámí zloději šperky a drahé kameny v hodnotě 150 milionů franků. Tajemství krušovického piva po příští dva roky přišel střežit sládek Jiří Bitner.
● 1953 - Edmund Hillary zdolal Mount Everest. Nezdolné bylo ovšem odhodlání krušovického sládka Bohumila Rapka dopřát výjimečnou chuť našeho piva co nejvíce lidem. Pivovar tak pod jeho vedením zvýšil průměrnou roční produkci piva na 94 300 hektolitrů.
● 1956 - Svět modernizoval. Byl položen první telefonní transatlantický kabel, zaveden termín byte, vyroben první mobilní telefon a český vědec Otto Wichterle vynalezl kontaktní čočky. Ani v Krušovicích nezůstávali pozadu. Do provozu byla uvedena nová kotelna a modernizováno chlazení. pivovar
● 1973 - Světovou módu ovládají džínsy, československá kina Tři oříšky pro Popelku a v Krušovicích se vlády ujímá sládek Josef Bernard. Pod jeho pečlivým dohledem je dokončena výměna dřevěných nádob ve spilce a ve sklepě za ocelové kádě a tanky.
● 1987 - Když počet lidí na Zemi překročil hranici 5 miliard, v Krušovicích byli připraveni. V té době se tady vařilo už přes 250 000 hektolitrů piva ročně. Krušovický pivovar po čtyřech plodných letech a za neustále se šířícího věhlasu krušovického piva opustil sládek Ing.&nbps;Václav&nbps;Koub.
● 1988 - Narodila se zpěvačka Adele a fyzik Jack Steinberger získal Nobelovu cenu. Tu by si zasloužil i tehdejší krušovický sládek Ing. František Máša, kdyby se udělovala za dosažené úspěchy ve vaření piva. pivovar
● 1989 - Revolučníí rok. Začali se vysílat Simpsonovi a v Berlíně proběhl první ročník Love Parade. Krušovickým sládkem byl Ing. Jan Šuráň. S pivovarem, který mu okamžitě přirostl k srdci, se ale musel pod tíhou nových pořádků brzy bolestně rozloučit.
● 1990 - Na oběžnou dráhu kolem Země byl dopraven Hubbleův vesmírný dalekohled a v krušovickém pivovaru poprvé v historii usedla na trůn žena. Sládkem se stala Alena Mildorfová a o naše pivo pečovala s typicky ženskou něhou a mateřskou láskou.
● 1994 - Sportovní aerobic byl konečně zařazen do Mezinárodní gymnastické federace. Krušovice koupil Dr. Oetker a učinil strategické rozhodnutí vrátit se k odkazu Rudolfa II. a přejmenovat pivovar na Královský pivovar Krušovice. pivovar
● 1998 - Byl spuštěn vyhledávač Google a otevřeny archivy inkvizice. Z Krušovic se stal díky investici přesahující dvě miliardy korun jeden z nejmodernějších pivovarů v Evropě. Produkce piva překročila hranici milionu hektolitrů piva ročně. Takto nastaveného trendu se držel i nový sládek Ing. Lukančo Trifinčofski.
● 2008 - Světu vládla ekonomická krize, USA první afroamerický prezident a krušovickému pivovaru sládek Tomáš Kosmák. Ten přišel po odkoupení pivovaru jednou z nejvýznamnějších pivovarských skupin na světě – Heinekenem. Nový sládek se do vaření piva pustil s vědomím, že nový majitel ví, že pivo není pudink
Zdroj:Stránky Královského pivovaru Krušovice, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Královského pivovaru Krušovice

Kdy:celoročně dle dohodyObec:KrušoviceZdroj:Pivovar Krušovice

Cena za prohlídku včetně degustace a suvenýru je 160 Kč.

Zlevněné vstupné včetně degustace a suvenýru je 110 Kč a platí pro studenty a seniory po předložení dokladu.

Exkurze si můžete domlouvat telefonicky na čísle +420 737 224 087 nebo mailem na exkurze@krusovice.cz.

Exkurze se konají v německém, ruském a anglickém jazyce. V případě zájmu o jakýkoliv jiný cizí jazyk zajistíme soukromého průvodce v požadovaném jazyce. Do pivovaru vás odvezeme osobním vozem dle vašeho výběru, minibusem nebo autobusem dle vašeho přání a požadavků.

Aktualizováno: před 2 lety

Krušovice vyslaly do světa první reklamu. Chce dobýt Evropu i Gruzii

Publikováno:před 2 měsíciZdroj:iDNES.cz

Krušovické pivo má ve světě reklamní premiéru. Pivovar, spadající pod skupinu Heineken, vyrazil s třicetivteřinovým spotem na Slovensko a chystá se dobýt obrazovky i v dalších zemích, například v Maďarsku a v Gruzii. Reklama prezentuje Pivovar Krušovice jako jediné české královské pivo.

Pokud jde o export, má Krušovický pivovar ve strategii Heinekenu klíčovou roli. Silnou pozici získal ve skupině značek jako je Tiger, Amstel či Affligem. Do zahraničí míří téměř polovina krušovického piva, což je o čtvrtinu víc než před pěti lety. Loni pivovar exportoval do 32 zemí světa meziročně o 1,6 milionu lahví piv více. Počet států, kde ochutnávají „Krušovice“ se za rok rozrostl o pět.

Přesto tento pivovar čekal až do letoška na svou první zahraniční televizní reklamu. Třicetivteřinový spot režíroval Matěj Šámal. Krušovické pivo v něm prezentuje jako jediné české královské pivo se staletou tradicí.

Spot je zajímavý i tím, že v něm tvůrce použil speciální technologii dvojexpozice, kdy se v současnosti prolínají dva obrazy a vytvářejí tak obraz v obraze. „Tato metoda je v reklamní oblasti spíše ojedinělá,“ uvedla Lenka Kroupová, manažerka značky Krušovice pro lokální i mezinárodní trh.

Reklama se už v červnu vysílala ve slovenské televizi a také na internetu v Srbsku a Maďarsku. V poslední zmíněné zemi se na vstup na televizní obrazovky chystá. Z dalších zemí zamíří do Gruzie. Další státy jsou v jednání.

Exportně se Krušovicím daří zejména v Rusku, kde prodávají největší objemy. “Tamní spotřebitelé vnímají krušovické pivo jako jedno z nejvíce prémiových na pivním trhu vůbec,“ uvedla mluvčí pivovaru Jana Pikardová. Nejrychleji roste v Chorvatsku, kde byla značka uvedena letos, a na Slovensku. Úspěch má pivovar také v Anglii, kde se etabloval v sedmi provozovnách i s tankovým pivem.

„Exportu tankového piva se chceme věnovat i nadále, protože se tak k zákazníkovi dostává pivo nejvyšší kvality přímo z pivovaru, jež má ten správný „říz“, správnou chuť a pěnu,“ dodala Pikardová.

Krušovický pivovar zažádal o napojení na regionální vodárenskou infrastrukturu

Publikováno:před 3 měsíciZdroj:Vodárenství.czAutor:Týdeník 5+2

Pivovar Krušovice spotřebuje na výrobu litru piva 2,9 litru pitné vody. Jiné pivovary spotřebují až 10 litrů. Pivovar čerpá vodu z vlastních vrtů v křivoklátských lesích. Ačkoliv jsou stávající vodní zdroje dostačující, požádal pivovar o napojení na velkou vodárenskou infrastrukturu společnosti Vodárny Kladno-Mělník, která odebírá bodu zejména z podzemních vrtů u Mělnické Vrutice.

Nový přivaděč pro Pivovar Krušovice má řešit odběr vody pro budoucí rozvoj výroby v pivovaru a současně je projektován jako veřejný vodovod s budoucím napojením na obce Řevničov a Krušovice. Nyní je přivaděč ve fázi plánování a získávání povolení stavby.

„Od vodáren jsme získali souhlas k napojení přivaděče na vodojem při splnění stanovených podmínek. Vodojem je v katastru Nového Strašecí a aktuálně se snažíme s vodárnami uskutečnit schůzku, na které bychom chtěli projednat nastavení majetkoprávních a finančních vztahů při odběru vody,“ uvedla mluvčí Heinekenu, který pivovar vlastní, Jana Austová Pikardová.

Pivovar Krušovice je jedním z nejstarších pivovarů v Česku, jeho historie sahá do začátku 15. století. Pivovar sídli v obci Krušovice na Rakovnicku a od roku 2008 je součástí nadnárodní společnosti Heineken.

Krušovické pivo s charakterem: Ležák za studena chmelený

Publikováno:před 5 měsíciZdroj:Jen pro muže

Královský pivovar Krušovice představuje unikátní pivní novinku.

Výrobní tým pivovaru a jeho sládek Michal Havrda splnili slib, který si dali před dvěma lety, a uvařili populární, za studena chmelený ležák, který v celonárodním objemu nabízí jako vůbec první v České republice.

Za studena chmelená piva se těší velké popularitě, doteď však byla výsadou pouze malých pivovarů nebo sezónní záležitostí. Královský pivovar Krušovice je vůbec prvním velkým pivovarem u nás, který dokázal tento unikátní produkt uvařit ve velkém objemu a nabídnout ho lidem za dostupnou cenu.

Nový krušovický ležák má mimořádné chuťové vlastnosti a výbornou pitelnost, což umocňuje také fakt, že se nejedná o sezónní produkci. Vyniká bohatším a výraznějším aroma žateckého chmelu a doplní současné portfolio krušovických piv, a to jak lahvových, tak i sudových.

V čem tkví kouzlo studeného chmelení? Jedná se o proces, který dokáže ze žateckého chmele dostat to nejlepší. Do již uvařeného piva se přidá Žatecký poloraný červeňák, který během zrání při nízké teplotě ležák obohatí o charakteristickou chmelovou vůni a výrazné chmelové doznívání. V každém doušku je cítit bohatá a výrazná chuť chmele, který patří k nejlepším na světě. „Naší unikátní technologii studeného chmelení jsme vyvíjeli téměř dva roky tak, abychom dosáhli za použití jednoduchého technického řešení optimální chmelové vůně. Myslím, že se nám to povedlo a věřím, že si ho oblíbí i naši zákazníci,“ dodal sládek krušovického pivovaru Michal Havrda.

Za studena chmelený, spodně kvašený světlý ležák s obsahem alkoholu 4,8 % je pivo s vyváženou chutí, příjemným chmelovým aroma, výraznější hořkostí a jedinečným chmelovým charakterem.

Ležák za studena chmelený se v rámci nové kampaně uvede v celé své kráse a zařadí se mezi ta nejprémiovější česká piva jako „pivo s charakterem“ pro „muže s charakterem“. Představen už byl i nový „krušovický král“ Václav Rašilov: obyčejný, zásadový muž neobyčejný svým ryzím charakterem a pevnými hodnotami.

Našly si Krušovice nového krále? Má jím být Václav z herecké dynastie Rašilovů

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Marketing&Media

Pouze na stanicích televizní skupiny Prima poběží nový 30vteřinový spot, se kterým chce značka Krušovice z portfolia nadnárodní pivovarnické skupiny Heineken navázat na úspěšnou sérii reklam se svým králem. Herce Vladimíra Černohorského, který loni zvolil dobrovolný odchod ze života, v něm – po víc než půlročním hledání vhodného představitele – nahrazuje Václav Rašilov, mladší bratr známějšího Saši z herecké dynastie Rašilovů.

Ve svém prvním spotu pro značku Krušovice je její nová tvář vystavena „krizovým“ situacím – jako jsou drobná dopravní nehoda nebo manželská rozepře vrcholící rvačkou – které prověřují její charakter. Ten se vlastně sám hlásí o slovo, představuje ho totiž 218 centimetrů vysoký neherec českého původu, kterému sice nikdy není vidět do tváře, ale Rašilova nikdy neopouští. A vždy ho v rozporu s jeho prvotními úmysly upomene, jak se chová charakterní muž: udělá správnou věc i když se nikdo nedívá.

Reklama je totiž součástí komunikační linie nového produktu v portfoliu značky – světlého, za studena chmeleného ležáku. A v Heinekenu jsou přesvědčeni, že se jedná o pivo s mimořádným chuťovým profilem a výbornou pitelností a že projevený charakter si zaslouží odměnu, tedy „pivo s charakterem“.

Režisérem spotu, který – jako celou novou komunikaci – navrhla dvorní agentura Heinekenu, pražská VCCP, byl britský reklamní tvůrce Laurence Dunmore. Dunmore, který je mimochodem režisérem celovečerního filmu Libertine, získal za svou práci v reklamě už i zlato v Cannes. V Česku je ale určitě nejznámější jeho skvěle provedený spot The Parting Glass pro irskou whiskey Tullamore Dew, který se zde vysílá už několik roků.

Výrobní tým pivovaru a sládek Michal Havrda na technologii pro výrobu tohoto piva, které Krušovice nabídnou jako „první v celonárodním objemu“, prý pracoval dva roky. Nový ležák je, co se objemu alkoholu týče, o něco lehčí než stávající krušovická „dvanáctka“. Heineken si však jeho osobité chuti – studené chmelení zdůrazňuje aroma chmele na úkor jeho hořkosti – cení natolik, že jej nacenil stejně jako dvanáctku. A doufá, že jeho prodeje se jí do budoucna vyrovnají.

Spot v kampani doplní sponzorské vzkazy na ČT Sport vysílané v době nadcházejícího mistrovství světa v hokeji, jehož jsou Krušovice opět hlavním partnerem. Dále pak výhradně programaticky nakoupený digital, venkovní média ve velkých městech, ale i sponzoring na rádiu Expres. A zatímco produkci spotu měla na starosti Bistro Films, online část kampaně realizuje její sesterská Bistro Social.

Krušovice mění positioning, sází na charakter

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:MediaGuru

Krušovice chtějí oslovit muže s charakterem, tváří značky se stává Václav Rašilov.

Pivní značka Krušovice přichází s novým positioningem, strategií a kreativním konceptem. I nadále pokračuje se sloganem „Buď jsi král, nebo ne“, posouvá se ale k tematice charakteru a charakterním mužům. Novou tváří značky, tzv. krušovickým králem, se stal herec Václav Rašilov, který ztvární obyčejného muže neobyčejného svým charakterem, který je mu neustále v patách. Díky tomu dělá správné věci, i když se nikdo nedívá.

Nový koncept jde ruku v ruce s novou strategií, v níž se Krušovice zaměřují na moment spotřeby „uznání“, který je v alkoholickém segmentu typický pro whisky. V pivech se hodí pro ležáky, z nichž pochází i produktová novinka Krušovic – za studena chmelený ležák, který byl uveden na trh v polovině února. „Ležáku velmi věříme. Je to ojedinělá inovace u velkého pivovaru. Očekáváme, že dosáhne největších objemů v portfoliu. Cenově bude stejně postavený jako naše 12°,“ popsala Lenka Kroupová ze společnosti Heineken, do jejíhož portfolia Krušovice patří.

Komunikačně chce značka zacílit především na mladší spotřebitele ve věku 30 až 40 let, kteří mají smysl pro zodpovědnost, vlastní názor a mají daleko od věčných stěžovačů. Ocení kvalitní pivo a nebojí se za něj připlatit.

Kampaň „Pivo s charakterem“ je rozdělena do tří fází. První již začala u příležitosti uvedení za studena chmeleného ležáku v online prostředí. Od 3. dubna na ni naváže televizní imageová kampaň, která poběží na stanicích skupiny Prima.

Od 5. května bude pokračovat v podobě marketingové podpory Mistrovství světa v ledním hokeji, které bude letos probíhat v Německu a Francii. Až do 21. května budou nasazeny sponzorské spoty na ČT sport. Na pařížských stadionech, kde je zakázána reklama na alkohol, budou Krušovice komunikovat pouze prostřednictvím symbolu koruny s claimem „královský charakter“. Televizní a internetovou kampaň doplní komunikace v outdooru, rádiu a v místě prodeje.

Kreativní koncept pochází z dílny agentury VCCP, pod digitální částí kampaně je podepsána Bistro Agency. Produkci zajistila společnost Bistro Films. Režie se ujal Laurence Dunmore. O mediální nákup offline médií se stará mediální agentura Starcom, o digitální média AdExpress.

Právě se otevírá Šalanda v Praze - Karlíně

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České nápoje

Krušovice letos otevírají v pořadí druhou Šalandu, tentokrát v Praze. Příjemnou restauraci, která ctí pivo i tradiční technologii, najdou všichni milovníci pěnivého moku a kulinářských specialit - včetně těch, které se na jídelním lístku běžně nevyskytují - v Thámově ulici 166/18 v Praze-Karlíně. Kromě krušovického Mušketýra Šalanda mimo jiné láká na dalších sedm druhů krušovických piv i příležitost odnést si s sebou domů pivo na ochutnání.

Stylový interiér Šalandy i tentokrát vytvořili designéři Roman Vrtiška a Vladimír Žák. Jejich rukopis (stejně jako u některých předchozích Šaland) vychází z propojení restaurace přímo s pivovarem. Základem zůstává důraz na čerstvé krušovické královské pivo z nejkvalitnějších surovin. „Krušovice jsou poctivý pivovar s poctivým pivem. V Šalandách musíte mít důvěru v poctivost použitého materiálu, a tak v nich nenajdete lino ani tapety. Všechno je fortelný, dřevo je dřevo, není to laminát,“ konstatoval Vladimír Žák. Stěny všech Šaland podle nového konceptu zdobí podrobná ruční kresba vzniku krušovického piva od ječmene přes výrobu sladu až po výsledek – plný půllitr na stole. „Ilustrace námi osloveného Michala Bačáka dávají prostoru osobitý vtisk. Má svůj rukopis, je autentický a přitom ilustraci vůbec nestudoval. Tak vznikly kresby procesu výroby piva,“ dodal Žák.

Hosté karlínské Šalandy vidí i do těch míst restaurace, která většinou zůstávají jejich očím skryta. V tomto případě přes zábaří do boxu s tanky. Z tanku se čepuje krušovický Mušketýr. Otevřená je ovšem i kuchyně, kde se připravují kulinářské speciality. Mezi ty patří i netradiční pochoutky: k pivu si návštěvníci mohou objednat například gratinované morkové kosti, z hlavních jídel upoutají v současnosti velmi oblíbená vepřová líčka, dušená v Malvazu, podávaná s tuřínem a mačkaným bramborem. Milovníci masa uvítají i vepřový steak s kostí marinovaný v hrubozrnné hořčici, medu a pšeničnému pivu. Jak je z nabídky patrné, pivo se v Šalandě nejen čepuje, ale současně je jednou z ingrediencí některých podávaných jídel. Otevřená kuchyně zaujala i Vladimíra Žáka: „V karlínské Šalandě není nic špatně, zároveň je to první Šalanda, která má otevřenou kuchyň. V tomhle jsme koncept Šaland přizpůsobili přání provozovatele, který je pyšný na své zaměstnance. Je navíc krásně prosvětlená, jdete po chodníku a vidíte skrz velké skleněné tabule až na dvorek, ta restaurace pak má úplně jinou atmosféru. Podařilo se tam zakomponovat i vysoké a nízké sezení, které je k vidění ještě v Šalandě v Mladé Boleslavi.“

Do konceptu Šaland se podařilo „zakomponovat“ i studenty Ateliéru designu nábytku a interiéru na pražské UMPRUM, který Vrtiška se Žákem od loňského roku vedou. Chtěli své „nové“ studenty poznat, a tak pro ně v rámci konceptu 3xR (Redukuj, renovuj, recykluj) vymysleli úkol. „Zašel jsem do Šalandy, kde jsem potkal výborného truhláře, pana Laštovičku. V krabici měl zbytky dřevěného materiálu používaného na klenbu, krásné, poctivé dřevo. Dvě krabice odnesl do školky, další dva pytle jsem si odvezl s tím, že něco vymyslím! Občas řešíte nesmyslné projekty, takže se člověk rád zabývá i jinými věcmi. Jeden student odřezku vdechl nový život a zároveň ho propojil s Krušovicemi tak, že vznikla slánka a pepřenka. Další vymyslel klínek pod dveře, což je pro mě nejlepší zpracovaní úkolu, vyžaduje jen málo úkonů a je rychle a levně vyrobený. Bylo by škoda, aby takhle dobré nápady ležely ladem, takže jsme je nabídli Krušovicím,“ dodává Žák.

Další příjemnou zprávou je dostupnost Šalandy, kam lze snadno dojít ze stanice metra Křižíkova. Restaurace má bezbariérový přístup, lákadlem pro hosty se jistě stanou i pravidelně pořádané soutěže. V Šalandě lze zakoupit malé pivo ve skleněné lahvičce, uzavřené pomocí zátkovačky. Obsluha je vysoce profesionální, přičemž v nejbližší době začne pracovat s mobilními kasami Orderman.

Krušovice uvařily za studena chmelený ležák

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České nápoje

Královský pivovar Krušovice představuje unikátní pivní novinku. Výrobní tým pivovaru a jeho sládek Michal Havrda splnili slib, který si dali před dvěma lety, a uvařili populární, za studena chmelený ležák, který v celonárodním objemu nabízí jako vůbec první v České republice.

Za studena chmelené krušovické pivo, vynikající bohatším a výraznějším aroma žateckého chmelu, se exkluzivně objeví na pultech prodejen Albert od 15. února.

Za studena chmelená piva se těší velké popularitě, doteď však byla výsadou pouze malých pivovarů nebo sezónní záležitostí. Královský pivovar Krušovice je vůbec prvním velkým pivovarem u nás, který dokázal tento unikátní produkt uvařit ve velkém objemu a nabídnout ho lidem za dostupnou cenu. Nový krušovický ležák má mimořádné chuťové vlastnosti a výbornou pitelnost, což umocňuje také fakt, že se nejedná o sezónní produkci. Ležák za studena chmelený doplní současné portfolio krušovických piv, a to jak lahvových, tak i sudových.

V čem tkví kouzlo studeného chmelení? Jedná se o proces, který dokáže ze žateckého chmele dostat to nejlepší. Do již uvařeného piva se přidá Žatecký poloraný červeňák, který během zrání při nízké teplotě ležák obohatí o charakteristickou chmelovou vůni a výrazné chmelové doznívání. V každém doušku je cítit bohatá a výrazná chuť chmele, který patří k nejlepším na světě. „Naší unikátní technologii studeného chmelení jsme vyvíjeli téměř dva roky tak, abychom dosáhli za použití jednoduchého technického řešení optimální chmelové vůně. Myslím, že se nám to povedlo a věřím, že si ho oblíbí i naši zákazníci,“ dodal sládek krušovického pivovaru Michal Havrda.

Za studena chmelený, spodně kvašený světlý ležák s obsahem alkoholu 4,8 % je pivo s vyváženou chutí, příjemným chmelovým aroma, výraznější hořkostí a jedinečným chmelovým charakterem. Na pultech prodejen Albert se nový krušovický Ležák za studena chmelený objeví postupně od 15. února, o 14 dní později bude k dostání v běžné prodejní síti.

Nový, za studena chmelený krušovický ležák se v rámci nové kampaně uvede v celé své kráse a zařadí se mezi ta nejprémiovější česká piva jako „pivo s charakterem“ pro „muže s charakterem“. Představí i „nového krále“: obyčejného, zásadového muže neobyčejného svým ryzím charakterem a pevnými hodnotami.

Speciál Staročeský Malvaz 13% i na Slovensku

Publikováno:před 7 měsíciZdroj:České nápoje

Tohtoročnú pivnú sezónu otvárajú Krušovice s pivným špeciálom Staročeský Malvaz 13%, ktorý uspokojí všetkých náročných milovníkov piva. Tento polotmavý pivný špeciál jantárovej farby sa vyznačuje plnou chuťou a zamatovou horkosťou a je stvorený pre všetkých, ktorí hľadajú v pive viac ako len spôsob na ideálne uhasenie smädu. Staročeský Malvaz 13% je dostupný v limitovanej edícii od začiatku februára vo vybraných puboch na celom Slovensku.

Pivo Malvaz má v pivovare Krušovice dlhú históriu. Vyrábalo sa vždy pri výnimočných príležitostiach a je ukážkou prísne stráženého umenia sládkov, ktoré sa odovzdáva po generácie. Základom tohto polotmavého 13-stupňového špeciálu je tradičný postup výroby z výberových sladov, žateckého chmeľu a kvalitnej vlastnej vody z podzemných vrtov.

Na prvý pohľad je Staročeský Malvaz typický svojou jantárovou farbou, ktorá predznamenáva intenzívny zážitok. Jeho silu a plnú chuť vyvažuje výraznejšia, dlhotrvajúca a príjemná zamatová horkosť. Vďaka svojmu charakteru sa hodí na špeciálne príležitosti, ktoré si chcete naplno vychutnať, alebo ak pre svoju zbierku pivných zážitkov práve vyhľadávate nové chute zlatého moku.

„Krušovice už niekoľko rokov prinášajú pivárom na Slovensku nielen kvalitné české kráľovské pivo, ale pravidelne aj pivné špeciality, ktoré obohatia chute slovenských pivárov. Sme radi, že v týchto dňoch im môžeme predstaviť Staročeský Malvaz, skutočný skvost z dedičstva krušovických sládkov,“ hovorí Natália Ormandy, senior brand manager v spoločnosti HEINEKEN Slovensko.

Pivný špeciál Staročeský Malvaz 13% je dostupný od začiatku februára vo vybraných puboch na celom Slovensku v limitovanej edícii do vypredania zásob.

Krušovice otevírají Šalandu v Mělníku, návštěvníci mohou vyzkoušet i pivní lázně

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:MělníkDnes.czAutor:Jana Austová Pikardová

Místo, kde se lidé rádi a opakovaně potkávají, i úcta k pivu a tradiční technologii. Tato slova výstižně charakterizují krušovické Šalandy. Jistě budou platit i pro tu nejnovější - Šalandu U Císaře, která 19. ledna otevře v ulici Palackého 135 v Mělníku. Hosté sem mohou přijít na tankové i čepované pivo a skvělou kuchyni, speciální bonus pak představuje možnost navštívit krušovické pivní lázně U Císaře, které lákají na originální proceduru v původním sklepení města ze 13. století v podzemí hlubokém jedenáct metrů.

Šalanda U Císaře vznikla podle nového konceptu krušovických Šaland. Zatímco ty dříve otevřené se inspirovaly obdobím první republiky (Hradec Králové, Rakovník, Louny, Příbram), poslední Šalandy se primárně zaměřují na moderní design a informace o krušovickém pivu se vším všudy. Chtějí co nejvíce zprostředkovat výrobní proces přímo v pivovaru, různé způsoby čepování, pivní rituály i konzumaci. Velkou zajímavostí nového konceptu a raritou, která nemá v českých hospodách obdoby, je přehledná, a přitom podrobná ruční kresba procesu výroby krušovického piva od ječmene k výrobě sladu až po orosený půllitr na stole od předního ilustrátora Michala Bačáka.

Ve všech Šalandách se sází na nabídku toho nejlepšího a nečerstvějšího piva. "Tankové pivo je nejspolehlivější způsob, jak ho hostům nabídnout co nejlahodnější. Nepasterizované, čerstvé, bez přístupu vzduchu, uchovávané v chladicím boxu při teplotě 8 stupňů Celsia," uvedl Petr Nagy z HEINEKENu, který se novým konceptem Šaland zabývá. V Šalandě U Císaře budou z tanku nabízet krušovickou Desítku i Dvanáctku.

Do mělnické Šalandy se ale vyplatí jet nejen za gastronomií a skvělým pivem, návštěvníkům zde zprostředkují další skvělý zážitek - krušovické pivní lázně. Nenechte si ujít originální šedesátiminutovou lázeňskou proceduru v unikátních komnatách původního sklepení města ze 13. století, které jsou umístěny jedenáct metrů pod zemí. Hosté nejprve absolvují koupel v pivní lázni o teplotě 36 stupňů Celsia v ručně vyrobené dubové kádi s masážními tryskami. Poté je lázeň obohacená o živé kultury pivovarských kvasnic, chmel i slad. Procedura působí blahodárně na imunitní systém, cévní soustavu i pokožku. Po koupeli následuje odpočinek na lůžku z pšeničné slámy. Po celou dobu mohou návštěvníci neomezeně konzumovat krušovické pivo, které do podzemí vede přímo z pivních tanků restaurace.

Nový koncept krušovických Šaland se poprvé představil začátkem května loňského roku, kdy byla otevřena Šalanda na Hlavním nádraží v Praze. V únoru 2017 bude otevřena už pátá provozovna tohoto typu. Autory jejich inovativního designu jsou Roman Vrtiška a Vladimír Žák, kteří při návrhu interiéru vycházeli z co největšího propojení přímo s pivovarem, aby zdůraznili čerstvost a kvalitu královského piva a upozornili i na samotný pivovar. Šalandu v Mělníku navrhla architektonická kancelář DL Studio. Další Šalanda v jejich podání bude otevřena na jaře 2017 v Hradci Králové. V obou typech konceptů je největší pozornost věnována pivnímu hospodářství, především pivním tankům. V některých Šalandách se dále hosté setkají i se zajímavým rituálem - čepováním piva do nerezového korbelu (mázu). Co se týče interiéru provozovny, používají se tradiční materiály jako dubové stoly nebo lavice či nerez coby zástupce čistých jednoduchých linií. Na monumentálním výčepu nechybí královská korunka. Stěny zdobí už zmíněný nákres výroby piva.

Veškeré informace o konceptu Šaland, vyobrazení výroby i informace o všech stávajících Šalandách najdou zájemci na webových stránkách www.krusovickasalanda.cz. Dnes je v provozu celkem osm Šaland, k nimž se nyní přidává Šalanda U Císaře v Mělníku. Jubilejní desátá Šalanda v únoru otevře v Thámově ulici v Praze-Karlíně.

Krušovice doplňují pivní rodinku o nové sklo

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:iLuxus.cz

Královský pivovar Krušovice, kde se vaří pivo bez přerušení více než čtyři stovky let, má nové pivní sklo. Vysoké štíhlé sklenice 0,3 a 0,5 l jsou univerzální, hodí se pro všechny druhy piv, a díky své lehkosti (245 a 348 gramů) i do jemných ženských rukou. Sklenice, kterou navrhl přední český designér a vynikající sklář Rony Plesl, se v restauracích začne objevovat během listopadu.

Vznik nové sklenice – od prvotních návrhů přes výrobu – trval zhruba rok a zadání nebylo vůbec jednoduché. Výzvy však má jeden z nejlepších českých výtvarníků rád. „Vždy je lepší, když vzniká celý soubor sklenic najednou. Takto nebylo lehké vyhovět jiným technologickým omezením. Sklenice se vyrábí jinak než džbánek a musel jsem tudíž vypustit některé tvarové složitosti, které neumožňuje foukané sklo oproti lisovanému. To úzce souvisí právě s trendy v pivním skle. Není to ani tolik o tvarech, jako spíše o technologiích. Před deseti lety bylo v módě těžké lisované sklo, dnes se přechází k lehčímu foukanému.“

Nová sklenice, která pro Krušovice vznikla po dvou letech, doplňuje velmi úspěšnou řadu skla inspirovanou osobností Rudolfa II. Uznávaný sklář Rony Plesl, milovník hodinek TAG Heuer Monaco, navázal na design velmi ceněného lisovaného půllitru (tzv. čtyřprsťáku) Maxima Velčovského, jehož inspiračním zdrojem byly historické portréty Rudolfa II. Právě díky přízni tohoto významného českého krále a císaře římského se krušovický pivovar proslavil.

Dlouhou a bohatou historii Královského pivovaru Krušovice oceňuje i Rony Plesl: „Mám rád značky s bohatou historií, velice mne inspirují staré dekory a aristokratické propriety. Kolem Krušovic je těchto věcí hodně. Vždy se důkladně zajímám o historii značky a profil zákazníka. Pokaždé hledám něco specifického, co by bylo do budoucna ikonické“. Na otázku, zdali je možné při výrobě pivního skla vymyslet ještě něco nového, odpověděl: „Cesta vede jedině přes emoce, pokud jdete jen po tvaru, který je tzv. krásný, je to málo. Originalita je v emocích.“

Krušovice už dva a půl roku oslovují sloganem „Buď jsi král, nebo ne“ hrdiny všedních dní, kteří mají příležitost vychutnat si královské pivo nejvyšší kvality všemi smysly. Pivo, které má jemnou aromatickou hořkost, hustou pěnu a výrazný říz.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.13.07.2017 10:3245