Historie a současnost pivovaru Gambrinus

● 1870 Vznik pivovarupivovar
15.10. zahajuje provoz První plzeňský akciový pivovar (současný Gambrinus) a 18. 12. si registruje svou první ochrannou známku Erste Pilsner Actien Brauerei – Pilsner Bier. Pouhý rok předtím se v plzeňském hostinci U Císaře rakouského 20 významných podnikatelů v čele s Emilem Škodou rozhodlo založit tento druhý moderní plzeňský pivovar.

● 1873 První export do Amerikypivovar
Toho roku objevuje plzeňská piva také Nový svět. Svůj první úspěšný export do USA slaví Měšťanský i První akciový pivovar v témže roce. O rok později zahájí plzeňský ležák pravidelný export a na sklonku 19. století proniká také do Latinské Ameriky, Afriky i na Blízký východ.

● 1909 Ochranná známka Kaiserquellpivovar
Pivo Prvního akciového pivovaru je chráněno známkou Kaiserquell – Císařský zdroj, a to na počest císaře Františka Josefa I., který pivo pochválil. První akciový pivovar pak od c. k. hofmistrovského úřadu ve Vídni získává v roce 1912 honosný titul „c. k. dvorní dodavatel“. Těsně před první světovou válkou se První akciový stává předním výrobcem piva v Čechách, jeho roční výstav v té době dosahuje přes 270 tisíc hl.

● 1919 Plzeňský Gambrinuspivovar
Kaiserquell, ochranná známka zapsaná na počest Františka Josefa I., se vznikem samostatné československé republiky ztrácí smysl. Proto je zaregistrována nová ochranná známka Plzeňský Gambrinus. Název piva Gambrinus sahá až do 13. století a vychází ze jména vévody Jana Primuse, děda Karla IV. a patrona sladovníků.

● 1934 Dynastie Hlaváčkůpivovar
Po pěti letech v roli sládka se vrchním ředitelem Plzeňských akciových pivovarů stává František Hlaváček, dědeček dnešního sládka pivovaru Gambrinus Jana Hlaváčka a otec Iva Hlaváčka (na snímku), jenž byl v Plzni hlavním sládkem a později výrobním ředitelem v letech 1958 až 1987. Již tři generace pivovarské rodiny Hlaváčkových tak spojují své jméno s pivovarem Gambrinus, tedy více než 80 let.

● 1939 Válečný provozpivovar
Druhá světová válka přerušuje vývoj obou plzeňských pivovarů. Vozový park zabavuje říšská vojenská správa. Válečný nedostatek surovin dopadá na kvalitu piva a i Gambrinus navzdory veškeré snaze sládků vařit dobré pivo klesá na slabou válečnou „osmičku“. Gambrinus přežívá proto, že zásobuje pivem dělníky ve Škodovce.

● 1945 Bombardování pivovarupivovar
Na sklonku války 17. 4. je pivovar Gambrinus téměř zničen spojeneckými bombami. Právě v troskách se ale rodí později nejoblíbenější pivo u nás – světlý výčepní Gambrinus. Tehdejší ředitel pivovaru František Hlaváček svým plamenným proslovem na bedně od piva zažíhá myšlenku na skvělou budoucnost a už o rok později se tu v nově vybudovaném pivovaru vaří 200 tisíc hl kvalitního piva.

● 1960 Nové ocelové tankypivovar
Od počátku své existence investuje pivovar Gambrinus do provozu a technických inovací. Na sklonku 50. let instaluje 20 ležáckých ocelových tanků s kapacitou 3 600 hl. V březnu 1960 vyjíždí z pivovaru první autocisterna a stáčení probíhá mimo pivovar.

● 1961 Technické inovacepivovar
V pivovaru Gambrinus se instalují technologické novinky: spádové varny, nový způsob kvašení či jímání CO2 z krytých kovových kvasných kádí, nová a šetrnější stáčecí linka o výkonu 14 tisíc lahví za hodinu, jež snižuje možnost kontaminace a dává větší garanci kvality a chuti piva. Nejnovější zařízení na zpětné jímání kvasného CO2 v pivovarech Prazdroj a Gambrinus funguje od roku 2011 a významně snižuje emise skleníkových plynů – ročně se ušetří přes 280 tun CO2.

● 1979 Výstav 1 milionu hlpivovar
Pivovar Gambrinus díky rostoucí oblibě svého piva překračuje hranici 1 milionu hl ročního výstavu. Ačkoliv je direktivním nařízením tehdejších úřadů určen pouze Západočechům, věhlas značky překračuje hranice regionu. Málokdo ale v tu chvíli čeká, že se právě Gambrinus stane nejtypičtějším reprezentantem českého piva.

● 1993 Cylindrokónické tankypivovar
Gambrinus, otevřený užitečným modernizačním snahám, začíná používat takzvané cylindrokónické tanky. Jejich provoz zaručuje především mikrobiologickou čistotu obou oddělených fází kvašení a zrání, tudíž i čistou chuť a správný říz piva.


● 1998 Varna s nejmodernější technologiípivovar
V pivovaru Gambrinus začíná vařit nová varna – největší v České republice. Varna je vybavena nejmodernější technologií: ekologickou a úspornou, která zároveň zajišťuje vysokou a vyrovnanou kvalitu várek.

● 2008 Gambrinus 11° Excelent
Gambrinus rozšiřuje své portfolio o Gambrinus 11° Excelent, který se brzy stává jednou z nejprodávanějších jedenáctek v ČR. Vyznačuje se plnější chutí danou přídavkem karamelového sladu a především unikátním dávkováním chmele, jež spočívá v přidání třetí dávky chmele až po ukončení chmelovaru.

● 2010 Prohlídky pivovaru Gambrinuspivovar
25. srpna se slavnostně otevřela návštěvnická trasa pivovaru Gambrinus. Veřejnost se díky ní seznamuje s reálným provozem pivovaru: používanými surovinami, tradičním postupem a nejmodernější technologií, ale také s unikátní interaktivní Gambrinus Arénou. Zde se návštěvníci projíždějí napříč časem na historickém náklaďáku, ve fotbalovém utkání si kopnou penaltu proti brankáři Gambrinus ligy nebo se v záři reflektorů stanou kytaristy rockové skupiny. Prohlídku uzavírá ochutnávka piv Gambrinus s výkladem odborníka, jak poznat kvalitu piva a jak správně o něj pečovat. Každý si může sám vyzkoušet, jak správně načepovat pivo Gambrinus.
Zdroj:Stránky pivovaru 'Gambrinus' 2016


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky pivovaru Gambrinus

Kdy:dle rezervace na stránkách pivovaruObec:PlzeňZdroj:Pivovar GambrinusGambrinus

Užijte si jedinečnou party v srdci pivovaru Gambrinus. O vás a vaše přátele nebo klienty se budou starat chlapi, kteří vaření piva a péči o něj věnovali mnoho let svého života.

Dozvíte se vše o pivech, která se v pivovaru Gambrinus vaří. Nahlédnete i do samotné varny, která zvládne uvařit 12 várek piva denně (jedna má 840 hl studené mladiny).

Absolvujete školu čepování piva, během které zjistíte, jak se má výčepní správně o pivo starat, aby vám v hospodě chutnalo. Naučíte se sami pivo načepovat na různé způsoby a užijete si posezení v historické Varně 1869 v srdci pivovaru s občerstvením a vynikajícími pivy Gambrinus přímo od našich sládků.

Párty v pivovaru Gambrinus si naplno užijete hlavně s přáteli.

SOUKROMÁ PÁRTY
Soukromou párty si mohou objednat skupiny 15 a více osob kdykoliv podle kapacity pivovaru. Termín si rezervujte na níže uvedených kontaktech.

Informace o programu:
●Akce probíhá v českém jazyce.
●Minimální počet účastníků pro soukromou párty je 15 osob. Maximální kapacita programu je 50 osob.
●Soukromou párty pro 15 a více osob si můžete objednat kdykoliv podle kapacity pivovaru.
●V ceně Party v pivovaru Gambrinus je zahrnuta konzumace piv Gambrinus a lehké občerstvení k pivu. Navíc si můžete doobjednat večeři či raut, promítání sportovních zápasů a další atraktivní doprovodný program.
●Zážitkový program Party v pivovaru Gambrinus je určen výhradně pro dospělé.

Aktualizováno: před 10 měsíci

Gambrinus opouští český fotbal

Publikováno:před 10 dnyZdroj:Hospodářské NovinyAutor:David JaneczekGambrinus

● Pivovar Gambrinus se rozhodl, že ukončí sponzorování českého profesionálního fotbalu.
● Důvodem jsou i s fotbalem spojené kauzy, které prý poškozují dobré jméno pivovaru.
● Gambrinus nicméně chce nadále podporovat amatérský fotbal a nižší soutěže.

Pivovar Gambrinus oznámil, že už nadále nebude sponzorovat český profesionální fotbal. "Kauzy kolem vrcholového fotbalu a dlouhodobá neochota vedení fotbalové asociace udělat zásadní kroky pro zlepšení jeho jména poškozují i nás," řekl marketingový manažer pivovaru Marek Dvořák.

Současná sponzorská smlouva pivovaru a českého fotbalu je sice platná až do konce následující sezony, ale o konkrétní podobě vzájemné spolupráce na toto zbývající období chce pivovar Gambrinus intenzivně jednat. Neuplatnění stávající opce se tak týká až sezony 2018/2019.

"Jsme si jistí, že nás fanoušci v našem rozhodnutí podpoří, i nadále budeme sponzorovat fotbal na nižších úrovních, kde cítíme skutečnou radost ze hry a férovost," dodal Dvořák, který upřesnil, že Gambrinus zůstane také u financování amatérského fotbalu.

Fotbalová asociace ČR a Ligová fotbalová asociace, která řídí první ligu, byly o plánech sponzora dopředu informovány. "Není to neočekávaný krok. Spolupráce se společností Gambrinus byla dlouhodobá a je těžké si po 19 letech představit fotbal bez její účasti," uvedly obě organizace ve společném prohlášení. Vyjádřily se také, že hodlají nadále pokračovat v jednání s pivovarem a že najdou cesty spolupráce v jiných oblastech českého fotbalu.

Současné kauzy nás poškozují, zní z pivovaru Gambrinus

Publikováno:před 11 dnyZdroj:Regiony24.czAutor:Jitka NěmečkováGambrinus

Pivovar Gambrinus oznámil razantní krok ohledně svého dalšího účinkování v českém fotbale. Z pozice hlavního partnera, který podporuje fotbal na všech jeho úrovních rekordních devatenáct let, se rozhodl neuplatnit opci na pokračování sponzorství nejvyšší soutěže a reprezentace.

Gambrinus je neodmyslitelným partnerem českého fotbalu již téměř dvě desítky let. Zatímco se v průběhu času sponzoři měnili, přicházeli a odcházeli, pivovar vytrval ve sponzorství po celou tu dobu. Během těchto let podpořil fotbal nemalými prostředky, a to v časech dobrých a pro český fotbal úspěšných, tak i horších. Podle pivovaru však gradace posledních kauz, a hlavně jejich řešení v nedohlednu, přiměly i tak stabilního partnera, jakým Gambrinus vždy byl, k přehodnocení dosavadního postoje.

„Kauzy kolem vrcholového fotbalu a dlouhodobá neochota vedení FAČR udělat zásadní kroky pro zlepšení jeho jména poškozují i nás,“ vysvětluje důvody neuplatnění opce Marek Dvořák, marketingový manažer pivovaru Gambrinus a dodává: „Jsme si jistí, že nás fanoušci podpoří, i nadále budeme sponzorovat fotbal na nižších úrovních, kde cítíme skutečnou radost ze hry a férovost.“ Gambrinus již před lety založil program Kopeme za fotbal, ve kterém je zapojeno několik stovek amatérských fotbalových klubů. Tento program bude do budoucna pro pivovar hlavním spojením s fotbalem.

Současná sponzorská smlouva je sice platná do konce následující sezony, nicméně o konkrétní podobě vzájemné spolupráce na toto zbývající období chce pivovar Gambrinus intenzivně jednat. Neuplatnění opce se týká ročníku 2018/2019.

Další rána pro fotbal? Gambrinus končí se sponzorstvím reprezentace i ligy

Publikováno:před 11 dnyZdroj:Deník.czAutor:ČTKGambrinus

Pivovar Gambrinus se rozhodl ukončit sponzorství reprezentace a první ligy v důsledku současné krize ve vedení Fotbalové asociace ČR a kauz týkajících se vrcholového fotbalu. Oznámil, že neprodlouží stávající smlouvu, která vyprší v roce 2018.

Gambrinus sponzoruje český fotbal devatenáct let. Patří mezi šest oficiálních partnerů reprezentace a je hlavní partner první ligy. Odhaduje se, že nyní přispívá do českého fotbalu částkou okolo 20 až 25 milionů korun ročně. "Současná sponzorská smlouva je sice platná do konce následující sezony, nicméně o konkrétní podobě vzájemné spolupráce na toto zbývající období chceme intenzivně jednat," uvedl manažer pivovaru Marek Dvořák.

Krok, ke kterému se vedení Gambrinusu rozhodlo, není úplným překvapením, protože společnost už před týdnem bezprostředně po valné hromadě uvedla, že vnímá situaci jako kritickou a bude zvažovat další postup.

Fotbalová asociace i Ligová fotbalová asociace o tomto kroku tedy již dopředu věděly: "Pro fotbal jako celek to není neočekávaný krok. Spolupráce se společností Gambrinus byla dlouhodobá a je těžké si po 19 letech představit fotbal bez její účasti," uvedly ve společném prohlášení Ligová fotbalová asociace, Fotbalová asociace ČR a její marketingová společnost STES.

"I proto budeme dále pokračovat v jednáních a pevně doufáme, že dokážeme se společností Gambrinus najít shodu v některých jiných patrech fotbalu. V tuto chvíli řešíme, jakou formu spolupráce nastavit od sezony 2018/19 především v projektech směřujících k výkonnostnímu fotbalu," stojí v prohlášení.

Gambrinus však bude dál finančně podporovat amatérské soutěže, například programem Kopeme za fotbal, do kterého je zapojeno několik stovek klubů na nižší úrovni.

Vedení českého fotbalu prochází od počátku května krizí kvůli kauze se zmanipulovanými dotacemi. Bývalý předseda FAČR Miroslav Pelta je obviněný z údajné manipulace s dotacemi ministerstva školství a obvinění čelí i asociace jako právní subjekt. Na valné hromadě 2. června měl však být zvolen nový šéf českého fotbalu. Nestalo se tak a Pelta následně na svou funkci rezignoval.

Čínská společnost CEFC zatím partnerem reprezentace zůstala. Firma vlastnící Slavii prostřednictvím svého zástupce Jaroslava Tvrdíka před valnou hromadou hrozila, že ukončí spolupráci s FAČR, pokud nový výkonný výbor bude pod nadvládou Romana Berbra. To však zablokovala moravská komora, což Tvrdík označil za důvod, proč CEFC u fotbalu zatím zůstane. V uplynulé sezoně nesla první liga název ePojisteni.cz. Firma ale od sponzorství ustoupila již v lednu, takže ukončení spolupráce nesouvisí s nynější krizí.

Nový Excelent Ice Beer je za studena chmelený a s přídavkem máty

Publikováno:před 16 dnyZdroj:České nápojeGambrinus

K tradičnímu jedenáctistupňovému ležáku značky Excelent nově přibyde osvěžující za studena chmelený Excelent Ice Beer, do kterého se v průběhu vaření přidává malé množství máty pro osvěžující efekt. V červnu ho na trh uvede Plzeňský Prazdroj a k dostání bude exkluzivně v obchodních řetězcích Tesco a Žabka.

Excelent Ice Beer je za studena chmelený ležák vařený z aromatické odrůdy chmele nazývané Sorachi Ace. „Jedná se o pivo se 4,7 % alkoholu, jemnější hořkostí, výraznějším aroma a s jemným nádechem máty. Není to však žádný radler nebo ochucené pivo, ale osvěžující, chuťově lehký, ležák,“ vysvětluje Martin Hložek, sládek piva Excelent.

Za studena chmelený ležák s osvěžujícím nádechem máty ochutnají jako jedni z prvních účastníci hudebních festivalů Colours of Ostrava nebo Beats for Love, kde bude k dostání na stáncích Plzeňského Prazdroje. „Očekáváme, že Excelent Ice Beer si díky své lehkosti a netradičnímu chladícímu efektu oblíbí hlavně mladí dospělí nebo příležitostní spotřebitelé, kteří vyhledávají lehčí piva pro osvěžení. Určitě přijde vhod i při letním grilování, zahradních party nebo piknicích,“ vysvětluje záměr pivovaru Martin Hložek.

Žádná jednání o pozici titulárního sponzora ligy nevedeme, tvrdí Gambrinus

Publikováno:před 21 dnyZdroj:Sport.czGambrinus

Fotbalová liga zůstala bez titulárního partnera a mezi možnými nástupci společnosti ePojisteni.cz padlo také jméno pivovaru Gambrinus. Dlouholetý partner českého fotbalu ovšem informaci vyvrací. „Žádná taková jednání neprobíhají a pokud se nepodaří fotbal nasměrovat na správnou cestu, nebude to možné ani v budoucnu," ujišťuje Marek Dvořák, marketingový manažer pivovaru. Gambrinus figuroval v názvu první ligy od roku 1997 do roku 2014.

Nestabilní situace na fotbalové scéně nenechává dlouholetého partnera v klidu.
Pivovar Gambrinus sponzoruje fotbal na všech jeho úrovních po dlouhých devatenáct let. Proto před páteční volební valnou hromadou FAČR odeslal otevřený dopis všem delegátům. Apeluje v něm na delegáty, aby volili velmi zodpovědně vůči fanouškům, hráčům i všem členům. Gambrinus v dopise žádá delegáty, aby přihlédli k uplynulým kauzám a svou volbou nového vedení nasměrovali český fotbal na cestu, která vrátí tomuto sportu to, co od něj všichni očekávají - radost ze hry, bez pochybností a kontroverzních kauz.

Gambrinus současně prohlašuje, že rozhodně nejedná s FAČR o pozici titulárního sponzora.
Vedení asociace musí mít všeobecnou důvěru

„Téměř dvě desítky let děláme jako partner vše pro to, abychom maximálně přispěli k dobré reputaci českého fotbalu a spokojenosti fanoušků. Proto považujeme za naši povinnost důrazně delegátům připomenout, o jak moc při páteční volbě nového vedení FAČR jde," zdůrazňuje Marek Dvořák, marketingový manažer pivovaru Gambrinus. „Proto v otevřeném dopise vyzýváme delegáty, aby se oprostili od nejrůznějších vlivů z prostředí fotbalové asociace i mimo ni a volili nové vedení fotbalu s tím nejlepším svědomím."

Gambrinus delegáty rovněž žádá, aby při volbě nového předsedy, místopředsedů a výkonného výboru FAČR volili takové kandidáty, kteří přicházejí s jasnou, konkrétní a realistickou vizí, jak zajistit transparentní a čisté fungování asociace a fotbalu obecně. Vhodný kandidát musí podle Gambrinusu představit také svou vizi, jak vzbudit o fotbal větší zájem.

„Chceme takové vedení asociace, které fotbalu vrátí dobré jméno a bude mít zároveň důvěru fanoušků, odborné i široké sportovní veřejnosti," dodává Dvořák.

Gambrinus liga se nevrátí, pivovar ligový fotbal znovu sponzorovat nechce

Publikováno:před 22 dnyZdroj:Česká televizeAutor:ČTKGambrinus

Pivovar Gambrinus odmítl, že by jednal o tom, že by se jeho jméno vrátilo do názvu první fotbalové ligy, kde figurovalo od roku 1997 do roku 2014. Zároveň v otevřeném dopise vyzval delegáty páteční valné hromady Fotbalové asociace ČR, aby nové vedení volili zodpovědně a přihlédli k uplynulým kauzám.

V úterý oficiálně skončila v roli titulárního partnera ligy společnost ePojisteni.cz a začalo se spekulovat o možném návratu Gambrinusu, který byl s ligou dlouhé roky spojený a nyní je jedním z hlavních partnerů českého fotbalu.

To však společnost odmítla. "Žádná taková jednání neprobíhají, a pokud se nepodaří fotbal nasměrovat na správnou cestu, nebude to možné ani v budoucnu," řekl marketingový manažer pivovaru Gambrinus Marek Dvořák.

Pivovar tak tlačí na očištění fotbalu, který prochází krizí v důsledku dotační kauzy, v níž byli FAČR a její předseda Miroslav Pelta obviněni ze zneužívání investičních dotací z ministerstva školství. Delegáti valné hromady tak mají mít na paměti, že je třeba zvolit vedení, které fotbalu pomůže k větší důvěryhodnosti.

"Téměř dvě desítky let děláme jako partner vše pro to, abychom maximálně přispěli k dobré reputaci českého fotbalu a spokojenosti fanoušků. Proto považujeme za naši povinnost důrazně delegátům připomenout, o jak moc při páteční volbě nového vedení FAČR jde," uvedl Dvořák v otevřeném dopise delegátům.

"Proto v otevřeném dopise vyzýváme delegáty, aby se oprostili od nejrůznějších vlivů z prostředí fotbalové asociace i mimo ni a volili nové vedení fotbalu s tím nejlepším svědomím," dodal.

Vhodný kandidát musí podle Gambrinusu představit svou vizi, jak vzbudit o fotbal větší zájem. "Chceme takové vedení asociace, které fotbalu vrátí dobré jméno a bude mít zároveň důvěru fanoušků, odborné i široké sportovní veřejnosti," dodal Dvořák.

Napište, kam chodíte na Gambrinus. Vyhrát můžete sud piva nebo párty pro přátele

Publikováno:před 22 dnyZdroj:Plzeňský deníkGambrinus

Zvláštní tramvaj brázdí ulice Plzně. Oděna do panoramatu Plzně a barev pivovaru Gambrinus cestující vyzývá, aby se podělili o své názory k lokálním tématům.

„Zajímá nás názor všech, co v Plzni bydlí nebo pracují, a právě prostřednictvím této tramvaje chceme zahájit diskuzi," říká Marek Dvořák z pivovaru Gambrinus s tím, že tramvaj Plzeňákům položí v průběhu roku několik otázek a se získanými odpověďmi zodpovědně naloží.

KAM NA NEJLEPŠÍ GAMBRINUS?
Jako první je v tramvaji na řadě otázka, o které můžete živě hlasovat do konce června. Pivovar totiž zajímá, do jaké hospody nejraději chodí Plzeňáci na dobře načepovaný Gambrinus. „Kde jinde, než v plzeňských hospodách by měl Gambrinus chutnat stejně dobře jako u nás v pivovaru? A jelikož se Gambrinus v našem městě čepuje v desítkách hospod, chceme vědět, v jaké pivařům chutná Gambrinus nejvíce. To abychom hospodu mohli za skvělé pivo odměnit," říká Marek Dvořák z pivovaru.

NAPIŠTE, CO SE VÁM LÍBÍ, A MŮŽETE VYHRÁT
Pokud se tedy necháte svézt pivní tramvají, neváhejte hlasovat. Uvnitř tramvaje jsou k dispozici samolepky i vyznačené plochy, kam lze svá doporučení na oblíbené Gambrinus hospody lepit. A když už budete hospody chválit, vtipně komentovat anebo s ostatními diskutovat, můžete být i odměněni. Pokud totiž svůj příspěvek do diskuze v tramvaji vyfotíte a pošlete na emailovou adresu kamnagambrinus@denik.cz, můžete s pivovarem Gambrinus a Plzeňským deníkem něco vyhrát. Ceny jsou zajímavé – poukázky na sudy plné Gambrinus 12 anebo party pro vás a přátele přímo v pivovaru. Takže: „Plzeňáci, kam v Plzni na nejlepší Gambrinus?"

Gambrinus vypravil do ulic speciální tramvaj. Ptá se v ní Plzeňanů na názor

Publikováno:před měsícemZdroj:Plzeňský deníkGambrinus

Zvláštní tramvaj brázdí od včerejška ulice Plzně. Oděna do panoramatu Plzně a barev pivovaru Gambrinus cestující vyzývá, aby se podělili o své názory k lokálním tématům.

„Zajímá nás názor všech, co v Plzni bydlí nebo pracují, a právě prostřednictvím této tramvaje chceme zahájit diskuzi," říká Marek Dvořák z pivovaru Gambrinus s tím, že tramvaj Plzeňákům položí v průběhu roku několik otázek a se získanými odpověďmi zodpovědně naloží.

KAM NA NEJLEPŠÍ GAMBRINUS?
Jako první přijde v tramvaji na řadu otázka, o které můžete živě hlasovat do konce června. Pivovar totiž zajímá, do jaké hospody nejraději chodí Plzeňáci na dobře načepovaný Gambrinus. „Kde jinde, než v plzeňských hospodách by měl Gambrinus chutnat stejně dobře jako u nás v pivovaru? A jelikož se Gambrinus v našem městě čepuje v desítkách hospod, chceme vědět, v jaké pivařům chutná Gambrinus nejvíce. To abychom hospodu mohli za skvělé pivo odměnit," říká Marek Dvořák z pivovaru.

NAPIŠTE, CO SE VÁM LÍBÍ, A MŮŽETE VYHRÁT
Pokud se tedy necháte svézt pivní tramvají, neváhejte hlasovat. Uvnitř tramvaje budou k dispozici samolepky i vyznačené plochy, kam lze svá doporučení na oblíbené Gambrinus hospody lepit. A když už budete hospody chválit, vtipně komentovat anebo s ostatními diskutovat, můžete být i odměněni. Pokud totiž svůj příspěvek do diskuze v tramvaji vyfotíte a pošlete na emailovou adresu kamnagambrinus@denik.cz, můžete s pivovarem Gambrinus a Plzeňským deníkem v následujících devíti týdnech vyhrát. Ceny jsou zajímavé – poukázky na sudy plné Gambrinus 12 anebo party pro vás a přátele přímo v pivovaru. Takže: „Plzeňáci, kam v Plzni na nejlepší Gambrinus?"

Effie 2016: Reklama na vymyšlené pivo Patron fungovala nejlépe

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:MarketingSales.czGambrinus

Plzeňský Prazdroj společně s agenturou McCann dosáhl toho, že víc než polovina českých pivařů už nic nemá proti pivu Gambrinus a tržní podíl desetistupňového piva této značky v hospodách a restauracích stoupl o 5 procent. To je výkon hodný ceny Grand Prix!

V sále kina Lucerna dnes Asociace komunikačních agentur (AKA) rozdělila ceny za efektivitu reklamy Effie 2016.

Celkem se do soutěže Effie přihlásilo 65 kampaní, cenu dostalo 25 z nich. Nejvíce cen posbíraly agentury Ogilvy a McCann. Grand Prix za výjimečnou práci v oboru si odnesla kampaň značky Gambrinus od agentury McCann, která úspěšně zabojovala s předpojatostí pivních fandů.

Stejná agentura vyhrála s kampaní Raiffeisenbank i kategorii finančních služeb.

Pivní značka Březňák z portfolia Heineken získala zlato za kampaň od agentury VCCP představující táty jako hrdiny.

V kategorii spotřebního zboží si zlato odnesla Indulona, tradiční značka kosmetiky, která prošla oživením. Pro Saneca Trade CZ kampaň připravila agentura Leo Burnett Advertising.

Nejsilněji obsazenými soutěžními kategoriemi byly Malý rozpočet, kde zlato získal Vodafone s kampaní od McCann "Nečekám, žiju!", a kategorie Ostatní služby, kde bodovala RWE s kampaní Y&R na pronájem LED žárovek.

Tuzemskou podobu této celosvětové soutěže pořádá AKA letos podevatenácté. Práce posuzuje porota složená z marketérů významných společností, odborníků z výzkumných agentur, publicistů a respektovaných osobností agenturního trhu. Členkou poroty byla také Lucie Vaníčková, redaktorka MarketingSalesMedia.

Effie potřebuje zadavatele
Poprvé se akce letos konala pod záštitou prezidenta Hospodářské komory Vladimíra Dlouhého. "To nepokládáme za formalitu. Je to první krok k uznání komerční komunikace jako odvětví, které roztáčí ekonomiku, stimuluje poptávku a zaměstnává tisíce vzdělaných lidí," říká předseda pořádající AKA Marek Hlavica.

Poprvé se objevila nová kategorie, která zkoumá efektivitu kampaní vedených státem, samosprávou a jimi zřizovanými organizacemi. Historicky první zlatou Effie si v této kategorii odnesly Ministerstvo pro místní rozvoj a agentura Momentum za kampaň na podporu evropských fondů.

"Effie se celosvětově posouvá k otevřenému fóru zadavatelů a agentur, na kterém nejvýznamnější hráči na trhu sdílejí svoje know how s jediným cílem - co nejlepší výsledek za co nejlepší cenu. Klíčovým slovem ale není úspora, nýbrž výkon," říká Marek Hlavica a dodává, že česká Effie by se měla vydat stejným směrem. Překážkou je podle něj zatím absence silné a aktivní komunity zadavatelů, která je v západních zemí motorem proměny Effie ze soutěže v profesní fórum.

Šestý český Adman
Martin Štěpánek dostal prestižní cenu Adman za přínos českému reklamnímu trhu. Pod jeho vedením a spoluvlastnictvím se tuzemská pobočka agentury Publicis rozrostla v holding Lion Communication sdružující další slavné značky jako Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Fallon. Když letos oznámil svůj odchod z reklamní branže, zaměstnával Lion Group 200 odborníků a obsluhoval stovku klientů. Štěpánek se tak připojil k dalším českým Admanům, které jsme dosud mohli spočítat jen na prstech jedné ruky. Jsou jimi Jiří Mikeš, Marek Šebesťák, Josef Havelka, Evžen Hart a Vladimír Zeman (in memoriam).

Gambrinusu se zdála klasická komerční komunikace neefektivní, přišli tak s fiktivním pivovarem

Publikováno:před 8 měsíciZdroj:Zet.czAutor:Zuzana NevoralováGambrinus

Nedávno proběhla reklamní kampaň pivovaru Gambrinus. V ní tamní tým propagoval fiktivní minipivovar, za kterým se ve skutečnosti skrýval Gambrinus. Podle manažera marketingu pro značku Gambrinus Marka Dvořáka totiž měla většina lidí negativní názor na pivo Gambrinus i přesto, že jej delší dobu neochutnala. Lidé by ale podle něj měli vyjádřit svůj názor až poté, co pivo ochutnají. Více o této kampani prozradil na rádiu Zet.

Co vás vedlo k vytvoření reklamní kampaně založené na fiktivním pivovaru?
Díky situace, ve které jsme se nacházeli, jsme vycházeli z předpokladu, který jsme zjistili po několika letech zkoumání. Bylo zapotřebí se začít věnovat dvěma věcem. První věcí bylo, že nemůžeme využívat klasickou komerční komunikaci, klasickou reklamní kampaň. Tím způsobem totiž značka komunikovala dlouho a jevilo se nám to jako neefektivní. Druhý základní poznatek byl takový, že většina lidí, která měla na Gambrinus negativní názor nebo ho nevnímala dobře, byli lidé, kteří ho řadu let neochutnali. Z toho důvodu jsme se rozhodli lidi přimět k tomu, aby změnili své vnímání nejen na Gambrinus ale na všechna piva v Česku. Názor by si měli udělat podle toho, až pivo ochutnají. Proto jsme založili fiktivní minipivovar, proto jsme zhruba jeden měsíc prodávali pivo pod značkou fiktivního minipivovaru. Následně jsme odkryli, co se za tímto minipivovarem skrývá a že i Gambrinus může vařit velmi dobré pivo.

Jaký byl počáteční impuls a počáteční čísla na základě, kterých jste si stanovili cíl.
Vycházeli jsme z čísel a vůbec počtu lidí, kteří Gambrinus v žádném případě nebudou pít a kteří se o něm vyjadřují negativně. V prvním případě dosahovali téměř deseti procent. Šlo tedy o deset procent lidí, kteří nechtějí v žádném případě Gambrinus pít. Počet lidí, kteří se o něm vyjadřují negativně dosáhl někam a ke 40 procentům. Na základě toho jsme stanovili naše výsledky a naše cíle. Jsme rádi, že jsme je splnili.

Kde vznikl tento nápad? Přišli jste na něj interně ve společnosti nebo vznikl na základě spolupráce s externí agenturou?
Popravdě jsme si s podobným nápadem pohrávali už nějakou dobu. Nedokázali jsme mu ale dát tu finální tvář, nedokázali jsme do ní provázat všechny věci, které jsme chtěli komunikovat tak, abychom na ně mohli v budoucnu navázat. To znamená, že určitá představa vznikla interně, výrazně nám poté pomohla agentura McCann Prague, která vlastně přišla s finálním konceptem. Upřímně řečeno toto je koncept, na kterém se podílelo spousta subjektů. Všechny nebudu jmenovat, protože bych nerad na někoho zapomněl. Byl to ale opravdu velký, týmový a tvůrčí nápad. Zároveň byl složitější v tom, že byl vlastně většině zaměstnancům Plzeňského prazdroje byl utajený.

Jaké kanály jste v rámci kampaně použili? Jaké mediatypy?
Kampaň jsme rozdělili zhruba do čtyř fází. V té první jsme od pivařů zjišťovali, co jim přesně vadí a jaké jsou věci, na které bychom se měli následně zaměřit. V rámci toho jsme používali zejména online. Jednak se objevil nebrandovaný pivní test pravdy, na který nám reagovalo asi 40 tisíc respondentů. V první fázi to byl tedy především online. V té druhé fázi, kdy jsme vlasně odhalovali, co měl patron na svědomí, byla primárně televize. Měli jsme nakoupené jak klasické třiceti vteřinové spoty, tak vlastně prémiové tří minutové spoty vysílané v prime-timech obou komerčních televizí. Druhý den jsme přišli s celostránkovými printy v podobě omluvných dopisů. Poté jsme samozřejmě opět použili online pro získání dodatečného zásahu. V rámci třetí fáze jsme potřebovali vysvětlit, proč jsme to všechno dělali. Šli jsme tedy napříč celým mediálním spektrem. To znamená, že jsme použili opět televizi, print a online. Do outdooru jsme se v této fázi nepouštěli. V poslední fázi, ve které byl dialog s lidmi, jsme přidávali ještě PR.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.12.06.2017 07:5457