Historie a současnost Budějovického Budvaru

Přímým předchůdcem pivovaru Budějovický Budvar, n. p. byl Český akciový pivovar. Ten byl založen v roce 1895 a přímo navazoval na historickou tradici vaření piva v Českých Budějovicích, která sahá až do 13. století, do doby založení města a udělení práva várečného.
V 19. století byly České Budějovice národnostně smíšeným městem. Ekonomiku však ovládaly podniky vlastněné německou částí obyvatel. Protože tehdejší volební řád rozlišoval voliče podle majetku a výše odváděných daní, pivovarneměli zdejší Češi, přes svou početní převahu, žádné zastoupení na českobudějovické radnici.
Aby se Češi mohli prosadit v rovině politické, museli posílit své ekonomické pozice. Proto zde v poslední třetině 19. století vznikaly „české“ podniky. Jedním z nich se stal i Český akciový pivovar – přímý předchůdce Budějovického Budvaru. Iniciativa k jeho založení vzešla především z řad českých právovárečníků (August Zátka a řada jiných). Český akciový pivovar uvařil první várku 7. října 1895. Do konce roku 1896 činil výstav 51 100 hl piva. Dnes překračuje roční výstav milion hektolitrů. I přes obrovský nárůst objemu výroby však zůstává tradiční kvalita a typická chuť piva Budweiser Budvar zachována dodnes. V konkurenci s německým Měšťanským pivovarem a dvěma schwarzenbergskými pivovary v Třeboni a Protivíně vždy vítězil Český akciový pivovar především díky vysoké kvalitě a výjimečné chuti svého piva, která byla poprvé oceněna již v roce 1896 na Průmyslově výstavě v Praze.

Světová proslulost
Již v roce 1913 byl ležák z Českého akciového pivovaru znám v zahraničí. A právě díky rozvinutému exportu byla jeho obnova po 1. světové válce dokončena velmi rychle. V meziválečném období pivovar prošel rozsáhlou modernizací a elektrizací. V roce 1922 byla vyvrtána první artéská studně, ke které přibyla během času další. Pivovar tak získal zdroj vysoce kvalitní vody, která spoluvytváří vynikající chuťové vlastnosti originálního budějovického ležáku dodnes. Od 20. let pivovar dobýval trhy všech kontinentů, proto si také nechal registrovat ochranné známky pivovar„Český budějovický granát“, „Budweiser bier“, „Budbräu“ a v roce 1930 ochrannou známku „Budvar“, která se stala synonymem vysoké kvality a podle, které se pivovar v roce 1936 přejmenoval na Budvar – Český akciový pivovar České Budějovice.

Poválečné roky
Během druhé světové války byl pivovar pod nacistickou správou a po jejím skončení byl znárodněn. V roce 1967 byla vyčleněna část majetku Jihočeských pivovarů, národního podniku a založen samostatný právní subjekt Budějovický Budvar, n. p. orientovaný díky tradici, cenným ochranným známkám a kvalitě piva na export. K dalšímu rozvoji jak na domácím, tak na zahraničních trzích došlo především po roce 1989, kdy se současnému managementu podařilo výstav pivovaru téměř ztrojnásobit.

Pivovar dnes
Národní podnik Budějovický Budvar je dnes moderní a akční firmou, která je postavena na pevných základech. Pivovar obstál v tvrdém boji s konkurencí, za níž stojí obří nadnárodní koncerny. V současné době je posledním z velkých pivovarů, které mají výhradně český kapitál. V roce 2015 vystavil Budějovický Budvar 1,6 mil. hektolitrů piva. Díky vynikajícím hospodářským výsledkům mohl podnik investovat značné prostředky do svého rozvoje. Část zisku je každoročně věnována na podporu kultury, školství a zdravotnictví především v Jihočeském kraji. Důkazem dynamičnosti a osobního vztahu k milovníkům budějovického piva jsou novinky, s nimiž Budvar pravidelně přichází na trh.
V roce 2004 to byl tmavý ležák Budweiser Budvar, v roce 2005 pak moderní a praktické balení výčepního piva v plechu. Na podzim 2005 byla provedena výměna láhví 0,5 litru u celého sortimentu. pivovarPůvodní hnědé láhve NRW byly nahrazeny moderními a špičkovými obaly - elegantními zelenými láhvemi typu ALE. V létě 2006 byl zahájen prodej tmavého ležáku Budweiser Budvar v láhvích.
Dne 1. března 2007 bylo na trh v jižních Čechách uvedeno nově vyvinuté světlé výčepní pivo značky Pardál. Velký ohlas, který nové pivo vyvolalo u zákazníků v tomto regionu, vedl k rozhodnutí o rozšíření prodeje na celé území České republiky. Od začátku roku 2008 je proto pivo Pardál k dostání v obchodech i restauracích po celé republice.
Na výrazný prodejní úspěch výčepního piva Pardál navázal v červnu 2009 jedenáctistupňový ležák Pardál Echt. Na vývoji Pardál Echt se opět podíleli pivaři, kteří pomáhali na svět výčepnímu Pardálu, a jejich kamarádi. Pardál Echt je alternativou pro ty, kterým se výčepní pivo zdá slabé a ležák silný a kteří zároveň preferují vyšší hořkost a plnost chuti.
Od 1. června 2007 je Budějovický Budvar výhradním dovozcem světlého prémiového ležáku dánské značky Carlsberg pro Českou republiku.
Pivovar každoročně navštíví více než 50 000 turistů, kteří si mohou prohlédnout výrobu piva a také ho ochutnat přímo v ležáckém sklepě. Multimediální expozice "Příběh budějovického piva" přibližuje historii i současnost budějovického piva prostřednictvím velkoplošných obrazovek, filmů, čtených komentářů i dobových artefaktů.
Zdroj:Stránky Budějovického Budvaru, 2016


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Budějovického Budvaru

Kdy:celoročně dle rozpisuObec:České BudějoviceZdroj:Budějovický BudvarBudvar

Přijďte a uvidíte, jak se snoubí dlouholetá tradice s moderní technologií a rodí ona lahodná chuť světoznámého a originálního prémiového ležáku Budweiser Budvar. Obklopeni vůní moravského sladu a žateckého hlávkového chmele nahlédnete do tejemství výroby světoznámého ležáku Budweiser Budvar. Uvidíte, jak se za použití nejkvalitnějsích domácích surovin, vlastní vody čerpané z více než 300 metrů hlubokých studní a prvotřídních pivovarských kvasnic rodí pivo vyznačující se lahodnou chutí s příjemnou chmelovou vůní a jemnou hořkostí, jehož kvalitu oceňují zákazníci téměř na celém světě. Poctivě uvařené pivo pak ochutnáte načepované jen pro vás z pivovarských tanků v rozlehlých chladných ležáckých sklepích, kde Budweiser Budvar zraje před svou cestou k zákazníkům.

●Pravidelné prohlídky bez objednávky v českém, anglickém a německém jazyce probíhají každý pracovní den ve 14 hodin
●Prohlídka je též možná v ruském, francouzském, španělském a italském jazyce na základě předchozí objednávky

Doba trvání exkurze je cca 60 minut, maximálně 50 osob a minimálně 5 osob
Sleva 50% pro děti do 18 let, studenti po předložení průkazu ISIC

V sezóně - od 1. 3. do 31. 12. - Pondělí až neděle 9:00-17:00
Mimo sezónu - od 1. 1. do 28. 2. - Pondělí a neděle ZAVŘENO, Úterý až sobota 9:00-17:00

Aktualizováno: před 9 měsíci

PardálOVO bezové a Somersby Apple Cider získaly medaile v soutěži Pivo ČR 2017

Publikováno:před 2 dnyZdroj:GastroTrendBudvar

„PardálOVO bezové vyváženě kombinuje chuť a osvěžující aroma bezového květu a přitom nepotlačuje výrazný pivní charakter a hořkost. Proto je příznivě přijímáno nejen muži, ale i ženami a těší nás, že již podruhé zaujalo odbornou porotu této soutěže,“ říká Ing. Petr Samec, Dr., PR manažer Budějovického Budvaru. „PardálOVO bezové“ získalo v loňském ročníku soutěže Pivo České republiky stříbrnou medaili. „Velkou radost máme samozřejmě i z bronzu pro Somersby Aple Cider,“ dodává Petr Samec

PardálOVO bezové
„PardálOVO bezové“ bylo na trh uvedeno v roce 2013. Jeho vývoj započal již v září 2011. V říjnu 2012 se do ladění parametrů tohoto nápoje zapojilo nejprve 120 zástupců spotřebitelů – poprvé včetně žen – a v další fázi téměř 1000 jejich přátel a rodinných příslušníků. „PardálOVO bezové“ je míchaným nápojem z piva. Je vyrobeno ze světlého ležáku Pardál Echt a kvalitního sirupu z květu černého bezu bez přidání umělých barviv a konzervantů. Obsahuje 2% alkoholu a na trh se dodává v plechovkách o objemu 0,5 litru.

Somersby Apple Cider
Výhradním dovozcem cideru prémiové dánské značky Somersby pro Českou republiku je od roku 2012 Budějovický Budvar, n. p. Cidery Somersby jsou zajímavou letní alternativu k míchaným pivním nápojům nebo vínu. Jsou mírně perlivé, velmi osvěžující a obsahují 4,5% alkoholu. V současné době je na českém trhu dostupných pět chuťových variant: Somersby Apple Cider (jablečný), Somersby Pear Cider (s hruškovou příchutí), Somersby Blackberry Cider (s příchutí ostružiny) a Somersby Elderflower Lime (s příchutí květu černého bezu a limetky). Letošní novinkou je Somersby Red Rhubarb s příchutí rebarbory.

Pivnice Budvarka mají nové interiéry plné nápadů

Publikováno:před 10 dnyZdroj:DesignMagazin.czBudvar

Po více než 20 letech mění pivovar Budějovický Budvar interiér svých pivnic Budvarka. Jednotný a velmi zdařilý styl byl letos poprvé aplikován na pivnici přímo v pivovaru, druhou je pak pivnice Malý pivovar přímo v centru města. Svěží koncept pracuje s motivy z pivovarnické branže. Pivnice navíc více vypadá jako restaurace.

“Po více než 20 letech jsme přistoupili k zásadní změně designu i celkového pojetí našich značkových restaurací. Cílem bylo vytvořit moderní koncept pro náročného hosta a zároveň zachovat prvky tradiční pivnice, kde si můžete vychutnat prémiovou značku Budweiser Budvar,” říká obchodní ředitel pivovaru Robert Chrt, který chce během dvou let otevřít Budvarky ve všech krajských městech i dalších vhodných lokalitách.

První dvě Budvarky najdeme domácích v Českých Budějovicích. Koncept pracuje s moderním designem, světlými barvami, optimismem a humorem. Navržena byla sada prvků, které se ve všech pivnicích budou opakovat a je možné je aplikovat na moderní i historické prostory. Hlavním motivem je jednoduše pivo. První co zaujme je podlaha, kde dlaždice zdobí bedny s láhvovým pivem. V trochu odlišném provedení najdeme přepravky i u stropů, kde je připomínají přisazená svítidla.

Dalším zdařilým prvkem interiérů je dekorace stěn tisíci kulatými pivními tácky. Nenápadným, ale velmi efektním detailem je motiv láhví na opěrkách v kožených sedačkách. Stoly jsou poctivě dřevěné s kovovou podnoží, která vystupuje skrz desku stolu. Vystupující část pak slouží jako držák pivních tácků. Výčep je vždy černý a může mít tvar připomínající pivní sud. Bar je zdoben stejně jako stoly vyřezaným logem. Dělící příčky jsou z perforovaného plechu a případné sloupy evokují čerstvě natočené pivo.

Budějovický Budvar se zúčastní výstavy EXPO Astana 2017 v Kazachstánu

Publikováno:před 14 dnyZdroj:Regionální novinyBudvar

V sobotu 10. června bude slavnostně zahájena mezinárodní specializovaná výstava EXPO Astana 2017. Očekává se velký zájem návštěvníků z Kazachstánu i z dalších států střední Asie - předběžné odhady hovoří až o šesti milionech lidí během tří měsíců. Česká republika připravila pro výstavu expozici nazvanou "Důmyslnost řešení". Důležitou a tradičně velmi oblíbenou součástí českého pavilónu je restaurace, ve které bude české pivovarnictví reprezentovat čepovaný světlý ležák Budweiser Budvar.

"Do Kazachstánu vyvážíme pivo již více než dvacet let. Značka Budweiser Budvar je tam vnímána jako ambasador českého piva a symbol kvality. Od účasti na EXPO očekáváme výrazné zvýšení povědomí o naší značce a jejím českém původu nejen v Kazachstánu, ale i v dalších zemích tohoto regionu," říká Renata Pánková, vedoucí exportního oddělení Budějovického Budvaru.

Celková ekonomická situace v Kazachstánu se od počátku letošního roku pomalu, ale jistě zlepšuje a roste i poptávka po importovaném pivu. "Díky tomu nyní rozšiřujeme sortiment o sudové pivo, které bude v nabídce ve vybraných restauracích jak v Astaně, tak v Almaty," dodává Renata Pánková. Pivo značky Budweiser Budvar je na kazašském trhu vnímáno jako superprémiová značka, čemuž odpovídá i konečná cena pro spotřebitele.

V českém pavilónu se představí také společnost Caravan Beverage Group, která je výhradním dovozcem prémiového ležáku Budweiser Budvar do Kazachstánu. Návštěvníci výstavy si budou moci koupit tmavý a světlý ležák v třetinkových lahvích nebo plechovky se světlým ležákem.

Česká restaurace na EXPO Astana 2017
Restaurace má kapacitu 40 míst. Šéfkuchaři Filip Bárta a Pavel Vrbka budou vařit výhradně tradiční české speciality a zvěřinu. V menu se objeví například pečená kachna s knedlíkem a zelím, srnčí se šípkovou omáčkou nebo jelení steak s omáčkou z lišek. České návštěvníky restaurace určitě potěší, že hosty budou obsluhovat Kazaši, kteří studovali v České republice, znají českou pivní kulturu a domluví se česky.

PardálOVO bezové a jablečné Somersby patří k nejlepším pivům v republice

Publikováno:před 15 dnyZdroj:Budějcká drbnaAutor:Lukáš DvořákBudvar

Budějovický Budvar uspěl v soutěži Pivo České republiky 2017 hned na dvou frontách. Nejlepším ochuceným pivem je PardálOVO bezové, třetí pozici mezi cidery pak ukořistilo jablečné Somersby. Oba produkty získaly prestižní ocenění v konkurenci 410 vzorků piv pětašedesáti pivovarů zápolících v jednadvaceti kategoriích.„PardálOVO bezové vyváženě kombinuje chuť a osvěžující aroma bezového květu a přitom nepotlačuje výrazný pivní charakter a hořkost. Proto je příznivě přijímáno nejen muži, ale i ženami, a těší nás, že již podruhé zaujalo odbornou porotu této soutěže,“ říká Petr Samec, PR manažer Budějovického Budvaru. Stejný produkt získal v loňském ročníku soutěže Pivo České republiky stříbrnou medaili. „Velkou radost máme samozřejmě i z bronzu pro Somersby Aple Cider,“ dodává Samec.

Budějovický Budvar získal medaile na výstavišti

Publikováno:před 16 dnyZdroj:Českobudějovický deníkAutor:Edwin OttaBudvar

Při Slavnostech piva na Výstavišti České Budějovice zabodoval i Budějovický Budvar, n. p. V degustační soutěži „Pivo České republiky 2017". Do soutěže, která se konala o víkendu, se tento rok přihlásilo 65 pivovarů se 410 vzorky piv ve 21 kategoriích.

Budějovický Budvar získal dva cenné kovy. Míchaný nápoj z piva „PardálOVO bezové“ zvítězil v kategorii „Ochucené pivo“. „Somersby Apple Cider“ pak byl porotou oceněn bronzovou medailí v kategorii „Cider“.

„PardálOVO bezové vyváženě kombinuje chuť a osvěžující aroma bezového květu a přitom nepotlačuje výrazný pivní charakter a hořkost.
Proto je příznivě přijímáno nejen muži, ale i ženami a těší nás, že již podruhé zaujalo odbornou porotu této soutěže,“ říká Ing. Petr Samec, Dr., PR manažer Budějovického Budvaru. „PardálOVO bezové“ získalo v loňském ročníku soutěže Pivo České republiky stříbrnou medaili.
„Velkou radost máme samozřejmě i z bronzu pro Somersby Aple Cider,“ dodává Petr Samec

Budějovice versus Budvar. Radnici vadí plánovaná kotelna pivovaru

Publikováno:před 28 dnyZdroj:iDNES.czAutor:Lukáš MarekBudvar

Mezi městem České Budějovice a Budějovickým Budvarem se schyluje k vážnému sporu. Pivovar usiluje o stavbu plynových kotlů za 52 milionů korun. Z radnice zní, že tím porušuje gentlemanskou dohodu. Teplárna, kterou takřka stoprocentně vlastní město, by přišla o významného zákazníka.

V Budějovickém Budvaru se chtějí do roku 2020 dostat až na dva miliony hektolitrů uvařeného piva ročně a výstavba plynové kotelny za 52 milionů korun je jednou z obřích investic, které k tomu mají pomoci. Hotová by mohla být do dvou let. Po jejím napojení se může Budvar částečně odstřihnout od českobudějovické teplárny, která ho nyní zásobuje.

Zástupci radnice ale mají obavy ze zhoršení ovzduší v lokalitě. A městské teplárně by klesly zisky.

„Pro nás je to neakceptovatelné. Budvar usiluje o kotelnu od roku 2014. Vycházel z údajů a cen, které už jsou dnes jiné. Teplárna investovala stamiliony do odsíření. Kdyby došlo k ukončení odběru, v letním období by to byla ztráta bezmála 30 procent produkce,“ reagoval primátor Jiří Svoboda.

Pak by podle něj systém odsíření neměl optimální výkon a zhoršila by se imisní situace. Podle propočtů by to způsobilo pokles celkového prodeje tepla o pět procent.

Primátor upozornil, že mezi městem a Budvarem existovala gentlemanská dohoda. „Zněla tak, že když město povolí pivovaru rozšíření závodu, Budvar zanevře na záměr budovat kotelnu. Ten proces však pokračuje dál,“ doplnil.

Primátor chce o kotelně s ředitelem Dvořákem brzy jednat
Petr Dvořák, nový ředitel pivovaru, však tvrdí, že Budvar s městem do této chvíle o výstavbě kotelny nikdy nejednal.

„Výstavba logistického areálu nijak nesouvisí s plynovou kotelnou. Jedná se o dva nezávislé projekty. Kotelna má v budoucnu zajistit vícezdrojové dodávky tepla a je to strategický projekt, který by nám do budoucna mohl přinést vyšší flexibilitu,“ uvedl Dvořák.

Aktuálně je projekt ve fázi zpracování dokumentace EIA, která řeší dopady stavby na životní prostředí. Je jasné, že město má připomínky a radní schválili negativní stanovisko. Zdaleka tak není jisté, zda bude možné stavět. Primátor Svoboda chce o kotelně s ředitelem Dvořákem v nejbližší době jednat.

Kotelna by stála při Kněžskodvorské ulici. Podle záměru, který před několika týdny zveřejnil krajský úřad, půjde o stavbu tří parních plynových kotlů o výkonu až 30 tun páry za hodinu.

Součástí má být i nový plynovod o délce 400 metrů vedoucí v ulicích kolem pivovaru. Budvar mezi důvody výstavby uvádí úsporu energií a menší ztráty způsobené přepravou. Ceny páry z vlastní kotelny budou podle jeho kalkulace levnější.

Předseda představenstva českobudějovické teplárny Václav Král zmínil, že Budvar je pro ně jedním z nejtradičnějších zákazníků.

„Je na nás napojený od roku 1959 a máme uzavřené dlouhodobé kontrakty,“ sdělil Král. Naposledy se na teplárnu napojilo i nové logistické centrum pivovaru se smlouvou na odběr po dobu osmi let.

Budvar v souvislosti s expanzí už mimo jiné investoval do nových tanků, propojení Kněžskodvorské ulice nebo do parkoviště. Loni zaznamenal historicky nejvyšší produkci 1,615 milionu hektolitrů piva, což je strop současné kapacity.

Šéf Budvaru: Registr smluv může snížit výkonnost podniku

Publikováno:před 29 dnyZdroj:České novinyAutor:ČTKBudvar

Ředitel pivovaru Budějovický Budvar Petr Dvořák je přesvědčen o tom, že internetový registr smluv může snížit výkonnost podniku. Vidí v něm právní nejistotu pro Budvar i pro jeho obchodní partnery. Řekl to dnes ČTK v reakci na novelu zákona, kterou předložila skupina poslanců z ANO, ČSSD, KDU-ČSL, KSČM, ODS a Úsvitu. Podle ní některé státní podniky a společnosti s většinovou účastí státu a národní podnik Budějovický Budvar možná dostanou částečnou výjimku z povinného zveřejňování smluv v internetovém registru.

"Každé zmírnění je lepší než nic. Jestli mám stávající stav, nebo o něco lepší, beru ten o něco lepší. Ale pořád zůstává administrativa s tím spojená, musím kontrolovat všechny smlouvy, mít někoho, kdo se na ně podívá a zjistí, jestli je to na zveřejnění, nebo ne. Pořád je tam nebezpečí postihu v podobě zneplatnění smluv a právní nejistota pro nás i pro naše obchodní partnery. Jestli si mám vybrat tvrdší verzi nebo verzi, která nám umožní pracovat alespoň s jednou rukou zlámanou, tak ať můžu aspoň nějak fungovat. Ale nechci mít registr smluv, protože nás znevýhodňuje," řekl Dvořák, který je ředitelem od 1. května. Bývalý manažer Plzeňského Prazdroje nahradil ve funkci Jiřího Bočka, který na pozici po 25 letech na konci loňského roku rezignoval.

Problém vidí v tom, že kvůli registru by se každá smlouva zveřejňovala na internetu. Podle Dvořáka to Budvar extrémně znevýhodní a může snížit výkonnost podniku. "A Budvar je firma, která nebere státní dotace a za poslední tři roky dala do státního rozpočtu 2,5 miliardy korun. I tahle výkonnost je v ohrožení, a to nás trápí. Je to malinko, jako kdybyste se přihlásili na turnaj v pokeru, a řekli vám, že jste jediný hráč, který musí odehrát celý turnaj s odkrytými kartami," řekl Dvořák.

V internetovém registru smluv vidí Dvořák znerovnoprávnění subjektů v konkurenčním prostředí. Argumentuje, že každá firma svému majiteli na požádání ukáže smlouvy a výsledky hospodaření, a to Budvar dělá. "Je tady spousta kontrol, kterými procházíme, aby všechny naše smlouvy byly z hlediska zákona v pořádku. Jsou v pořádku, zodpovídáme se našemu majiteli, ministerstvu zemědělství," řekl Dvořák.

Internetový registr smluv kritizuje i vedení strakonického pivovaru Dudák, jejž vlastní město. Předseda představenstva Rudolf Oberfalcer ČTK řekl, že především by to znevýhodnilo pivovar v obchodním styku před konkurenčními pivovary. "Konkurence by veškeré obchodní vztahy našeho pivovaru dostala v podstatě na stříbrném podnose. Bylo by jen otázkou času, kdy by tyto citlivé informace využila v boji o trh nepřátelským převzetím našich zákazníků," řekl Oberfalcer.

Budvar loni prodal 1,61 milionu hektolitrů piva, což je nejvíce v jeho historii. Pivovar, který vlastní stát, letos investuje 750 milionů korun.

Budějovický Budvar patří mezi pět nejatraktivnějších turistických cílů

Publikováno:před měsícemZdroj:Českobudějovický deníkAutor:Luboš DvořákBudvar

Výrobní prostory Budějovického Budvaru si v loňském roce prohlédlo 60 tisíc 200 lidí, meziročně je to o 14 procent více. Počet turistů byl srovnatelný například s návštěvností zámku Jindřichův Hradec nebo hradu Rožmberk. Budějovický Budvar se tak zařadil mezi pět nejatraktivnějších turistických cílů v Jihočeském kraji.

„Velice si vážíme rostoucího zájmu návštěvníkůo výrobu našeho piva. Lidé nejvíce oceňují to, že se mohou pohybovat přímo v pivovarském provozu a vaření piva mohou sledovat z bezprostřední blízkosti,“ říká Tomáš Olejník, vedoucí oddělení Gastro Budějovického Budvaru.

VLÁDNE NĚMČINA
Loni přijelo nejvíce lidí z Německa a Rakouska (po 19 procentech). Na třetím místě byli návštěvníci z Česka s podílem 18 procent. Pivovar si prohlédli turisté celkem ze 73 zemí včetně například Peru, Nepálu nebo Kamerunu. Velmi výrazně – na dvojnásobek – vzrostl zájem Číňanů, kteří loni tvořili již 3 procenta všech návštěvníků. Zájem o prohlídky pivovaru se zvyšuje dlouhodobě – v roce 2002 byl počet návštěvníků jen asi 21 tisíc.

Z LEŽÁCKÉHO SKLEPA
Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru se dlouhodobě věnuje rozvoji komplexní nabídky turistických služeb. Mezi ně patří především prohlídky výrobních prostor pivovaru a multimediální expozice s názvem Příběh budějovického piva.

Nejpopulárnější částí prohlídky pro návštěvníky starší 18 let je ochutnávka nepasterovaného a nefiltrovaného piva přímo v ležáckém sklepě. Kromě češtiny si zákazníci mohou objednat výklad i v dalších šesti světových jazycích. O spokojenost návštěvníků se stará tým dvanácti průvodců a čtyř pracovníků v recepci Návštěvnického centra.

Návštěvnické centrum zajišťuje i prodej suvenýrů nebo nabídku gastronomických služeb v pivnici Budvarka přímo v areálu pivovaru nebo v pivnici Masné krámy v českobudějovické Krajinské ulici.

Budvar loni navštívil rekordní počet lidí. Pivovar si prohlédli i hosté z Peru, Nepálu...

Publikováno:před měsícemZdroj:Budějcká DrbnaBudvar

Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru poskytuje komplexní turistické služby od prohlídek pivovaru a multimediální expozice po gastronomii. V loňském roce prošlo pivovarem nejvíce návštěvníků v historii. Ze 73 států celého světa přijelo 60 200 turistů, to je o 14 procent více než v roce 2015. Přijeli návštěvníci z Peru, Kamerunu i Nepálu, nejvíc přibylo Číňanů.

Počtem návštěvníků se tak Budějovický Budvar loni zařadil mezi pět nejatraktivnějších turistických cílů v Jihočeském kraji. Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru se dlouhodobě věnuje rozvoji komplexní nabídky turistických služeb. Mezi ně patří především prohlídky výrobních prostor pivovaru a multimediální expozice „Příběh budějovického piva“. Nejpopulárnější částí prohlídky pro návštěvníky starší 18 let je ochutnávka nepasterovaného a nefiltrovaného piva přímo v ležáckém sklepě.

Výrobní prostory pivovaru si v loňském roce prohlédlo 60 200 osob, meziročně o 14 % více. Počet turistů byl srovnatelný například s návštěvností zámku Jindřichův Hradec nebo hradu Rožmberk. Budějovický Budvar se tak zařadil mezi pět nejatraktivnějších turistických cílů v Jihočeském kraji. „Velice si vážíme rostoucího zájmu návštěvníků o výrobu našeho piva. Lidé nejvíce oceňují to, že se mohou pohybovat přímo v pivovarském provozu a vaření piva mohou sledovat z bezprostřední blízkosti,“ říká Tomáš Olejník, vedoucí oddělení Gastro Budějovického Budvaru.

Loni přijelo nejvíce lidí z Německa (19 procent) a Rakouska (19 procent). Na třetím místě byli návštěvníci z České republiky s podílem 18 procent z celkového počtu návštěvníků. Pivovar si loni prohlédli turisté celkem ze 73 zemí, včetně například Peru, Nepálu nebo Kamerunu. Velmi výrazně – na dvojnásobek – vzrostl zájem Číňanů, kteří loni tvořili již tři procenta všech návštěvníků. Zájem o prohlídky pivovaru se zvyšuje dlouhodobě – v roce 2002 byl počet návštěvníků jen asi 21 tisíc.

Pro prohlídku s výkladem si lze vybrat z šesti světových jazyků
Kromě češtiny si zákazníci mohou objednat výklad i v dalších šesti světových jazycích. O spokojenost návštěvníků se stará tým dvanácti průvodců a čtyř pracovníků v recepci Návštěvnického centra. Návštěvnické centrum zajišťuje i prodej suvenýrů nebo nabídku gastronomických služeb v pivnici Budvarka přímo v areálu pivovaru nebo v pivnici Masné krámy.

Návštěvnické centrum je otevřeno každý den od 9 do 17 hodin. Prohlídky pivovaru je potřeba předem objednat telefonem nebo e-mailem. Každý den ve 14 hodin se lidé mohou zúčastnit prohlídky i bez předchozí rezervace a v období letních prázdnin probíhá každý den bez rezervace i druhá prohlídka v 11 hodin. Podrobnosti o prohlídkách zájemci najdou na webové stránce Budějovického Budvaru.

Návštěvnost Budějovického Budvaru byla loni rekordní

Publikováno:před měsícemZdroj:COTBudvar

V loňském roce prošlo návštěvnickým centrem Budějovického Budvaru rekordních 60 200 turistů, což je v meziročním srovnání o 14 procent více. Díky tomu se Budějovický Budvar zařadil mezi pět nejatraktivnějších turistických cílů v Jihočeském kraji.

Počet zájemců o prohlídku Budějovického Budvaru byl srovnatelný například s návštěvností zámku Jindřichův Hradec nebo hradu Rožmberk. „Velice si vážíme rostoucího zájmu návštěvníků o výrobu našeho piva. Lidé nejvíce oceňují to, že se mohou pohybovat přímo v pivovarském provozu a vaření piva mohou sledovat z bezprostřední blízkosti,“ uvedl vedoucí oddělení Gastro Budějovického Budvaru Tomáš Olejník.

Nejvíce návštěvníků přijelo v loňském roce z Německa a Rakouska (shodně 19 procent všech návštěvníků), přičemž hned za nimi se umístili domácí návštěvníci (18procentním podílem). Pivovar si loni prohlédli turisté celkem ze 73 zemí, včetně například Peru, Nepálu nebo Kamerunu. Na dvojnásobek také vzrostl zájem Číňanů, kteří loni tvořili již 3 procenta všech návštěvníků. Zájem o prohlídky pivovaru se zvyšuje dlouhodobě, v roce 2002 byl počet návštěvníků jen asi třetinový.

Návštěvnické centrum Budějovického Budvaru nabízí komplexní nabídku turistických služeb, mezi které patří především prohlídky výrobních prostor pivovaru a multimediální expozice nazvaná Příběh budějovického piva. Nejpopulárnější částí prohlídky pro návštěvníky starší 18 let je pak ochutnávka nepasterovaného a nefiltrovaného piva přímo v ležáckém sklepě. Kromě češtiny je zajištěn výklad i v dalších šesti světových jazycích a služby zajišťuje tým 12 průvodců a 4 pracovníků v recepci.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.20.06.2017 10:05259