Historie a současnost Rodinného pivovaru Bernard

V roce 1597 skončila v Humpolci éra vaření měšťanského piva, které nahradila produkce z pivovaru, patřícího majitelům heráleckého panství. Pivovar postupně rostl a v 30. letech 20. století zaměstnávala jeho tehdejší majitelka Marie Terezie Fügnerová 40 stálých pracovníků a roční výstav byl 20 tisíc hl. Ležák i světlé a tmavé výčepní pivo měly velmi dobrou jakost a prodávaly se na Humpolecku, Německobrodsku, Ledečsku i Pelhřimovsku.
Po válce, v roce 1949, byl pivovar přeměněn na komunální podnik, později začleněn do národního podniku Horácké pivovary Jihlava a v roce 1960 do národního podniku Jihočeské pivovary České Budějovice. V posledních letech existence humpoleckého pivovaru rostl tlak na jeho zrušení.
Vedení národního podniku již nepočítalo s jeho dalším rozvojem a nastal celkový úpadek včetně poklesu kvality i výstavu piva. V roce 1991 činil výstav pouhých 26 tisíc hl.
pivovar
26. října 1991 Stanislav Bernard, Josef Vávra a Rudolf Šmejkal vydražili zkrachovalý humpolecký pivovar v malé privatizaci. Začali si plnit sen o vybudování pivovaru, který bude nejenom vařit poctivé české pivo, ale bude mít i svůj názor. Prvních deset let po privatizaci (pivovar byl vydražen za pětinásobek účetní hodnoty a technologicky byl tzv. po smrti) bojoval pivovar doslova o přežití. Díky kvalitě piva, servisu a postupném budování značky se podařilo tento sen splnit. BERNARD se stal celostátně známou značkou a pojmem. Současní čeští majitelé pivovaru, Stanislav Bernard a Josef Vávra, však mají další sen - aby se značka BERNARD stala značkou kultovní.
Od roku 2000 působí Rodinný pivovar BERNARD jako akciová společnost a v červenci 2001 do ní jako strategický partner vstoupil pivovar Duvel Moortgat z Belgického království. Českými majiteli jsou Stanislav Bernard a Josef Vávra.
Rodinný pivovar BERNARD v Humpolci dosáhl řady úspěchů a každý rok na jeho kontě přibývají další prestižní ocenění. Se značkou BERNARD se můžete setkat nejenom v celé České republice, ale i v mnoha dalších státech. V roce 2009 výstav pivovaru poprvé překročil hranici 200 tisíc hl alkoholického a nealkoholického piva.
Zdroj:Stránky Rodinného pivovaru Bernard, 2015


Více na stránkách pivovaru

Prohlídky Rodinného pivovaru Bernard

Kdy:dle rozpisuObec:HumpolecZdroj:Rodinný pivovar BernardBernard

Děkujeme za Váš zájem o prohlídku Rodinného pivovaru BERNARD. Přijďte se na vlastní oči přesvědčit, co jsme od roku 1991 v pivovaru dokázali.
Těšíme se na Vaši návštěvu!

Čas prohlídky:
● Pondělí–pátek: 8.00–16.00
● Sobota: 8.00–12.00 (po dohodě až do 16.00)

Minimální počet osob na prohlídku je 10, maximálně 20 osob v jedné skupině. Počet skupin lze domluvit.
V uvedený čas budete mít možnost navštívit i naši značkovou prodejnu (otevírací doba Po - Pá 8.00 -12.00 a 12.30 - 18.00, So 8.00 - 12.00), kde si můžete koupit nepasterizované pivo BERNARD nebo dárkové předměty.

Cena prohlídky:
● Dospělý – 150 Kč
● Senioři – 100 Kč
● Studenti - 100 Kč
● Děti 7 - 15 let - 100 Kč
● Děti předškolního věku - ZDARMA
● Rodinné vstupné (max. 2 dospělí + děti) – 300 Kč
● Sobota – příplatek 50 Kč na každou osobu (Pozn.: V sobotu je pivovar mimo provoz.)

V ceně prohlídky je exkurze v pivovaru s průvodcem a ochutnávka nepasterizovaného piva BERNARD. Před začátkem prohlídky, je třeba zaplatit exkurzi hotově na značkové prodejně BERNARD naproti vchodu do pivovaru. Platba kartou není možná, děkujeme za pochopení.

Na prohlídku není možné vodit ani nosit zvířata!
Pro návštěvu pivovaru je třeba mít pevnější obuv!
Prosíme Vás o rezervaci exkurze minimálně 1 týden dopředu.

Rezervace:
● prohlidka@bernard.cz
● 565 300 201

Aktualizováno: před 2 lety

Bernard provokuje feministky. Opravil kritizované „sexistické“ billboardy, ale opět se to nelíbí

Publikováno:před 6 dnyZdroj:ParlamentníListy.czAutor:David HoraBernard

Kritika ze všech stran se snáší na pivovar Bernard. A to kvůli reklamě. Ta podle některých obsahuje sexistické prvky. Pivovar sice zareagoval novými billboardy, podle některých ale v tomto směru zase nepříliš povedeně.

Na nové billboardy zareagovali v minulých dnech zástupci Stínové rady pro reklamu, kteří majiteli napsali otevřený dopis. Panu Bernardovi vyčetli nejen údajně sexistické prvky v předešlých reklamách, ale v tomto kontextu se jim nelíbí ani reklamy nové.

V otevřeném dopise vysvětlují, co se jim nelíbí ani na nových billboardech. „Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaši, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí,“ píše se v dopise.

Nyní se do nových reklam opřela i Johanna Nejedlová na stránkách Deníku Referendum. „Marketingoví kreativci pivovaru Bernard se opět pochlapili (záměrně používám tahle slova) a představili nové reklamní billboardy, na nichž předchozí motivy půllitru a ‚pin up girl‘ doplnili o obličej majitele pivovaru Stanislava Bernarda a nápis ‚feminist edition‘, ‚za vším hledej ženu‘ či ‚pivo s koulemi‘,“ píše Nejedlová s tím, že pivovar, aby reagoval na kritiku, zvolil trapnou frašku, jíž se podle jejího názoru pokouší provokovat feministky.

Nejedlá ve svém komentáři píše, že ji zaráží, že nejen Bernard, ale ani žádný další výrobce piva si neuvědomuje nebo naschvál nevidí, že úplně opomíjí polovinu populace, když svoji reklamu cílí jen na muže. Nakonec se zamýšlí i nad tím, jestli lidé vůbec chtějí ve veřejném prostoru reklamu na alkohol. „Shodli jsme se, že reklamy na cigarety jsou nepřijatelné. Stejně tak by podle mne měly být nepřijatelné i reklamy na alkohol, který je prokazatelně obdobně nebezpečný,“ míní autorka článku.

Rodinný pivovar Bernard se může pochlubit pestrou škálou speciálů

Publikováno:před 7 dnyZdroj:iDNES.czBernard

Aby vše ze svého sortimentu představil i svým zákazníkům, rozhodl se před několika lety spustit projekt Rotující pípa, který se prvotně usídlil pouze v místech prodeje. Jedná se o koncept výčepního kohoutu, na němž se v hospodách, kde se čepuje Bernard, střídají jednotlivé pivní druhy.

Zákazník tak má možnost ochutnat postupně všechny druhy piva Bernard.

Celý projekt je založený na retro stylu, kdy pro každý druh piva vznikl originální obrázek PIN-UP dívky. Za tři roky se koncept Rotující pípy v hospodách stal velmi oblíbeným, a tak zhruba před dvěma lety začal pivovar postupně zveřejňovat jednotlivé dívky i na svém firemním facebookovém profilu. Jednotlivé dívky vzbudily již v té době větší či menší vlnu zájmu, vše vyvrcholilo v prosinci 2015 v případě Černé 12, kdy se naplno rozhořela kritika zejména ze strany různých genderových a feministických skupin.

Na základě těchto ohlasů se pivovar Bernard rozhodl svou Rotující pípu představit široké veřejnosti v rámci květnové masivní outdoorové kampaně. Jednotlivé dívky jste tak mohli zahlédnout na billboardových plochách po celé České republice i Slovensku. Kampaň opět rozdmýchala vlnu kritiky, a proto se v pivovaru Bernard rozhodli na červen připravit sérii tří vizuálů PIN-UP s obličejem p. Bernarda, kde se snaží humorným způsobem téma PIN-UP odlehčit a ukázat lidem, že by se na svět měli dívat s větší dávkou nadhledu.

Sexistická reklama? Bernard opět pohoršil feministky

Publikováno:před 7 dnyZdroj:Lidovky.czAutor:Miroslav PetrBernard

Humpolecký pivovar znovu provokuje a snaží se přilákat pozornost. Oprášil retro pin-up girls na svých bilboardech. Kritici a strážci genderové diskriminace ho už vyzvali ke stažení téhle údajně sexistické kampaně.

Mladá černoška v krátkých růžových šatech tleská černé dvanáctce od Bernarda, jiná spoře oděná a v lyžích se pak usmívá zády opřena o sklenici bernardího piva Černá lavina.

Na jiném bilboardu stojí usměvavá roztleskávačka v červeném dresu a obličejem samotného Stanislava Bernarda před orosenou sklenici a nápisem Pivo s koulema. Takzvané pin-up girls s Bernardovou hlavou prezentuje pivovar jako „Feminist edition“.

Spolumajitel humpoleckého pivovaru Stanislav Bernard těžko mohl ještě víc popíchnout feministky a zanícené strážce genderové diskriminace. V kampani za „rotující pípu“ s nabídkou více druhů humpoleckých piv v podstatě oprášil bilboardy z roku 2015. A pohledným nakresleným kráskám v americkém retro stylu přidal v některých případech svůj obličej.

Nominace na Sexistické prasátečko
„Cílem bylo jednak udělat si trochu legraci, a to i ze sebe, a také chceme naznačit lidem, aby se nebrali tak moc vážně. Jde také o to, vyvolat diskusi nad svobodou projevu. Kampaň je naprosto v souladu se zákony i etikou. Jen se nechceme nechat sešněrovat všelijakou překorektností nebo přeregulovaností,“ vyjádřil se Bernard pro server Lidovky.cz.

Reakce na sebe nedala dlouho čekat. Bilboard se už u nás objevil v nominacích na letošní ročník Sexistické prasátečko. A skupina aktivistů včele se Stínovou radou pro reklamu, nebo slovenským (Bernard se hodně prodává na Slovensku) webem Sexistický kix vyzvala Bernarda v otevřeném dopise, aby celou kampaň stáhl.

„Tyto reklamy navazují na Vaši online kampaň z předešlých let, vůči které se zvedla vlna kritiky ze strany široké veřejnosti z důvodu jejich sexistického (a v některých případech i rasistického) obsahu,“ píší Bernardovi.

A na jiném místě dodávají: „Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaší, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí.“

Vlna kritiky nebo názor hrstky lidí?
Bernard s těmito názory nesouhlasí, ale vadí mu nejvíc, že autoři dopisu podle jeho názoru lžou, když tvrdí, že už původní verze kampaně „zvedla vlnu kritiky ze strany široké veřejnosti“.

„O žádnou širokou veřejnost se nejednalo. Skupiny kritiků na Facebooku a jinde byly mnohem méně početné oproti množství lidí, které nám naopak vyjádřilo podporu,“ říká spolumajitel humpoleckého pivovaru.

O tom, že aktuální kampaň pivovaru nelze označit za vyloženě sexistickou a už vůbec ne neetickou, jsou přesvědčeni i někteří odborníci na marketink a reklamu. „Sexistická? To určitě není. Bernard chce možná spíš provokovat, vyvolat pozornost,“ říká legenda v oboru reklamy a marketingu Jiří Mikeš, někdejší prezident Rady pro reklamu a exředitel Asociace komunikačních agentur.

O reklamě ve všech souvislostech přednášel například na Světovém kongresu reklamy, na Vídeňské univerzitě, na FAMU a věnuje se výuce komerčních komunikací na Fakultě mezinárodních vztahů pražské VŠE.

Mikeš má ale s kampaní Bernarda jiný problém. „Nechápu ji, nelíbí se mi. Nerozumím tomu, proč spojovat v kampani pivo a ženy. Jakože Bernard je pivo pro ženy?,“ dodává Mikeš.

Začalo to Aničkou Dajdou
Humpolecký pivovar – na rozdíl od většiny konkurence - skutečně umí v reklamě vyvolat pozornost a jeho kampaně provokují. Nejen, že od počátku dává sám Bernard v různých podobách svou tvář etiketám piv a bilboardům, ale i tématy prezentace.

Mnozí si například pamatují bilboardy ze série „Svět se zbláznil, držte se“, ve kterých od roku 2004 komentoval různé absurdní situace ve společnosti – počínaje vystoupením falešně zpívající Aničky Dajdou při soutěži Superstar.

Bernardovy reklamy se tak úspěšně vymykají klasické prezentaci pivovarů ve stylu rozjásaných partiček a hromadných oslav té jediné správné značky.

Jednou z mála výjimek se stala před dvěma lety mystifikace Gambrinusu, když úspěšně skoro celý květen vydával své pivo za značku nového minipivovaru Patron a mnozí pivaři na trik skočili.

Rasistické, urážlivé k ženám. Bernard provokuje a opět sklízí kritiku

Publikováno:před 7 dnyZdroj:iDENS.czAutor:Filip HoráčekBernard

Na vytrvalou, několik let trvající kritiku svých reklam feministkami zareagoval pivovar Bernard svérázně. Na stovkách billboardů po Česku začal majitel propagovat černé pivo s afrem na hlavě a prémiový ležák představuje jako „pivo s koulemi“. Kritiků se tím však nezbavil, naopak.

„Snažíme se humorným způsobem odlehčit téma pin-up a ukázat lidem, že by se na svět měli dívat s větší dávkou nadhledu,“ vysvětlil pivovar svůj nejnovější reklamní počin. Stojí za ním reklamní agentura Butterflies & Hurricanes.

Nejde o ojedinělý výstřelek, ale o reakci na kritiku, která se táhne za několika jeho kampaněmi na rotující pípu. Ta umožňuje hospodským z jednoho výčepního kohoutu střídat pivní speciály, aby hosté postupně ochutnali všechny chutě.

Začalo to už před lety, kdy tento svůj projekt začal pivovar z Humpolce lokálně propagovat pomocí takzvaných pin-up dívek - tedy obrázků, které se masově rozšířily v pop kultuře a symbolizují sexuální symboly. Jednou z nejznámějších pin-up girl byla Marylin Monroe.

V kampani pivovaru každý pivní speciál symbolizovala jiná dívka v retro stylu. Kritiku si Bernard vyslechl už ve chvíli, kdy vizuály umístil na Facebook. Feministky, ale nejen je, zvedla ze židle zejména reklama na černou 12°, reprezentovanou polonahou černoškou. „Od té doby se potýkáme s útoky od různých genderových a feministických skupin, které nás a naši kampaň kritizují, často dost nevybíravým způsobem,“ sdělil mluvčí Zdeněk Mikulášek.

Vizuály s ženami s tmavou barvou pleti na černou dvanáctku nebo černou lavinu pobouřily a vysloužily si přívlastky „rasistické“ a „sexistické“.

Kritika neutichla ani letos, když v květnu pivovar spustil další podporu své rotující pípy a své „pivní víly“ umístil na billboardy. Nyní kvůli negativním ohlasům mění hlavy žen za tvář majitele Stanislava Bernarda, který se na řidiče směje jako černoch nebo transvestita. Ani tyto svérázné reklamy na „pivo s koulema“ či s bujarým afrem kritiky neukonejšily.

„Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaší, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí,“ napsala Stanislavu Bernardovi Stínová rada pro reklamu spolu s dalšími jednotlivci a organizacemi. Podotýkají, že vyobrazení polonahých žen nesouvisí s produktem a žádají stažení billboardů.

„Kampaň pivovaru Bernard je do určité míry kontroverzní. No a co? Je to reklama na pivo. Neřeším, jestli se mi nápad líbí či nelíbí, ale reklama je od toho, aby zaujala. To se Bernardu rozhodně podařilo, a že reklama pracuje s určitou mírou nadsázky, je její přirozený princip,“ hodnotí kampaň Ondřej Obluk, ředitel tuzemské pobočky reklamní agentury Ogilvy & Mather.

„Reklamy, které nedostatek nápadu nahrazují nahým ženským tělem, jsou bezpochyby sexistické a trapné, tady ale nevidím jediný důvod, proč by měla někoho urážet. Navíc kůži na trh nese pan Bernard, který propůjčil reklamě svoji tvář, nikoliv feministky. Jestli je kampaň uráží, mohou pít jinou značku piva,“ dodal.


Co vzkazuje pivovarník Bernard feministkám, které bojují proti jeho kampani?

Publikováno:před 8 dnyZdroj:Reflex.czAutor:Marek StonišBernard

Pivovarník Stanislav Bernard se pro Reflex.cz vyjádřil k aktivistkám ze Stínové rady pro reklamu, které žádají stažení jeho billboardové kampaně „Feminist edition“ kvůli údajnému sexismu.

„Ony mají svůj problém a snaží se ho řešit na úkor všech,“ říká v krátkém rozhovoru. „Bojem, zákazy nebo regulacemi. Já jim ze srdce a bez ironie přeji to nejlepší. Pokud ony budou vnitřně spokojené, nebudou — s prominutím - blbnout kolem takových věcí, jako je reklama na pivo. Já je respektuju, nemám s nimi žádný problém, nebojuji s nimi. Ale protože celou problematiku týkající se podobného typu aktivismu studuji několik let, vím, že za aktuálními problémy kolem mé kampaně je problém, který mají především ony samy se sebou.“

O tom, co se prostřednictvím kampaně snaží Stanislav Bernard říct o naší společnosti, si můžete poslechnout ve videu.

Bernard odpovídá nátlakovému spolku scénou z Postřižin

Publikováno:před 10 dnyZdroj:Dotyk.czAutor:Jaroslav KrupkaBernard

Aktuální reklamní kampaň Rodinného pivovaru Bernard, v níž coby "pin-up girl" vystupuje zakladatel pivovaru Stanislav Bernard, vyprovokovala reakci spolku "Stínová Rada pro reklamu". Ten vyžaduje její stažení. Bernard reagoval citací filmu Postřižiny.

Takzvaná Stínová Rada pro reklamu zveřejnila minulý týden na svém webu "Otevřený dopis majiteli Rodinného pivovaru Bernard", v němž protestuje proti reklamám pivovaru. Členkám a členům tohoto celkem desetičlenného spolku, což jsou převážně absolventky a absolventi sociologických a genderových studií, se nelíbí využívání motivu takzvaných "pin-up girls".

Termín pin-up girls označuje modelky pózující na masově produkovaných fotografiích, které nemají za cíl prezentovat uměleckou myšlenku, ale buď propagují zboží, nebo prezentují modelku či herečku coby sex symbol. Termín pin-up girl znamená v podstatě "přišpendlená dívka" a označuje skutečnost, že plakáty s těmito dívkami zdobily často nástěnky nebo například pánské skříňky.

Bernard: dívky reprezentují pivní druhy
Rodinný pivovar Bernard využil motiv pin-up girls poprvé před třemi lety v kampani na podporu svého konceptu Rotující pípa. "Restaurace, hospody a bary, které se této akce účastní, vymezí jeden výčepní kohout pro naše pivní speciály. Ty se na něm postupně střídají," uvedl pro Dotyk.cz mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek.

Pivovar podle něj využívá pro podporu Rotující pípy vizuály dívek ve stylu pin-up tak, že každá dívka reprezentuje jeden pivní druh. "Původně jsme projekt Rotující pípy propagovali pouze v místech prodeje, ale před rokem a půl jsme kreslené dívky zveřejnili na Facebooku. Od té doby se potýkáme s útoky od různých genderových a feministických skupin, které nás a naši kampaň kritizují, často dost nevybíravým způsobem," vysvětlil Mikulášek.

Na červen tedy pivovar podle Mikuláška připravil sérii tří vizuálů, kde coby "pin-up girl" vystupuje přímo Stanislav Bernard. "Snažíme se humorným způsobem téma pin-up odlehčit a ukázat lidem, že by se na svět měli dívat s větší dávkou nadhledu," říká mluvčí pivovaru.

Stínová Rada pro reklamu: jste rasista a sexista
Takzvanou "Stínovou Radu pro reklamu" ale pivovar ani červnovými vizuály neobměkčil. Celá kampaň pivovaru je podle členů tohoto spolku rasistická a sexistická, což platí i o aktuálních vizuálech s Bernardovou tváří.

"Kromě sexualizovaného (krátké šaty, výrazné líčení, výrazy ve tváři žen a podobně) zobrazení žen bez souvislosti s nabízeným produktem (ženy v těchto reklamách pivo nepijí, ale jsou použity pouze k jeho ´zkrášlení´), jsme se setkali i s polotmavou či černou dvanáctkou a černou lavinou, které jsou ilustrovány ženami s tmavou barvou pleti… Připomeňme, že sexismus a rasismus v reklamě jsou nejen v rozporu se zákony České republiky, ale hlavně jsou neetické a v rozporu s hodnotami vzájemného respektu a tolerance," píše spolek Bernardovi.

Podle členů spolku se proti původní podobě Bernardových reklam "zvedla vlna kritiky ze strany široké veřejnosti", čehož důsledkem je i to, že se na posledním vizuálu objevuje Bernardova tvář.

"Jsme velmi rádi, že jste zareagoval na veřejnou kritiku a billboardy změnil. Nicméně způsob, který jste si vybral, vnímáme jako velmi nepodařený. Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaší, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí," tvrdí desetičlenný spolek, který po Bernardovi požaduje stažení reklamy.

Bernard připomněl Postřižiny
Stanislav Bernard zareagoval v pondělí 12. června na svém facebookovém profilu fotografií známé scény z filmu Jiřího Menzela Postřižiny (odehrávajícím se v prostředí pivovaru), kde pivovarský správce Francin v podání Jiřího Schmitzera vyplácí svou filmovou manželku Magdu Vašáryovou. Přihlížející doktor hraný Rudolfem Hrušínským na fotce pronáší: "Francine, nedělej to, nebo nás feministky zavřou do trezoru."

"Tak nějak, prostě genderově naprosto pohoršující scéna," připsal k tomu na svůj Facebook Stanislav Bernard.

Takzvaná Stínová Rada pro reklamu nemá nic společného se skutečným samoregulačním orgánem české reklamy, kterým je Rada pro reklamu. Ta byla založena v srpnu 1994 zadavateli, reklamními agenturami a médii jako první východoevropská organizace samoregulace reklamy a jejím smyslem je dohlížet na to, aby reklamy produkované v Česku odpovídaly etickému kodexu, který členové této instituce přijali.

Stínová Rada pro reklamu chce podle svého webu upozorňovat na "problém sexistické a genderově stereotypní reklamy, která má často negativní dopad na společnost, včetně dětí. Těmto oblastem se dle našeho názoru Rada pro reklamu nevěnuje dostatečně," tvrdí členové Stínové Rady pro reklamu.

Bernard reaguje na výtky „feministickou“ kampaní

Publikováno:před 10 dnyZdroj:MediaGuru.czBernard

Rodinný pivovar Bernard nadále čelí výtkám kvůli své kampani „Rotující pípa“, v níž využívá vizuály s dívkami ve stylu pin-up. Nepomohla ani série tří vizuálů z tzv. feministické edice, kde mají dívky obličej zakladatele a majitele pivovaru Stanislava Bernarda.

S konceptem Rotující pípa začal Bernard komunikovat před třemi lety, nejprve v místě prodeje, posléze v online prostoru na Facebooku. „Od té doby se potýkáme s útoky od různých genderových a feministických skupin, které nás a naši kampaň kritizují, často dost nevybíravým způsobem,“ komentuje za pivovar jeho tiskový mluvčí Zdeněk Mikulášek.

Nicméně za svým konceptem si pivovar stojí. „Proto jsme letos v květnu udělali další billboardovou kampaň, zaměřenou na zatraktivnění našeho konceptu Rotující pípa. A na červen jsme připravili sérii tří vizuálů pin-up s panem Stanislavem Bernardem, kde se snažíme humorným způsobem téma pin-up odlehčit a ukázat lidem, že by se na svět měli dívat s větší dávkou nadhledu,“ popisuje Mikulášek. Jeden z trojice vizuálů odkazuje i svým textem na kampaň se sloganem „Pivo dobré, majitel magor“, propagující knihu Tvrdohlavý muž. S grafickou podobou kampaně pomohlo designové studio Butterflies & Hurricanes.

Nutno dodat, že Stanislav Bernard je tváří reklamní komunikace pivovaru dlouhodobě. Objevil se v kampaních „Svět se zbláznil“, „Proti europivu“, „S čistou hlavou“, které spojuje smysl pro nadsázku a umění nebrat se příliš vážně.

Na aktuální „feministickou“ edici reagovala minulý týden otevřeným dopisem Stínová rada pro reklamu, jež bojuje proti sexistické a genderově nekorektní reklamě.

Vede Rada vlády pro rovnost žen a mužů kampaň proti pivovaru Bernard?

Publikováno:před 10 dnyZdroj:IVČRN.CZBernard

Netolerantní kverulanti už nemají uliční výbory, stranické schůze ani komsomol, aby tam mohli angažovaně otravovat život ostatním, tak si našli jiné hobby – být „offended“ a podávat stížnosti. Posledním počinem, ze kterého si utahuje půlka internetu, je nová ofenzíva pohoršených proti pivovaru Bernard. A zdá se, že se nejedná o aktivitu pár zakyslých lesan z Horní-Dolní, ale o aktivitu, podporovanou z Odboru rovnosti žen a mužů Úřadu vlády ČR.

Pivovar Bernard se proslavil už roku 2015 sérií reklam v retro stylu – s kreslenými postavičkami pin-up děvčat. Od té doby je předmětem útoků militantních feministek a feministů. Reklamu na „černou“ dvanáctku obvinili dokonce z rasismu. Bernard si z přestřelených reakcí aktivistů dělá legraci, letos vydal „feministickou edici“, kde mají pin-up děvčata „genderově vyváženě“ dokreslený obličej samotného pana majitele. To bojovníky za svatý grál genderu, kteří neoplývají smyslem pro humor ani tolerancí, vyprovokovalo k nové ofenzívě.

Kampaň za reklamu bez „sexismu“ rozjel spolek Stínová rada pro reklamu otevřeným dopisem a výzvou: Bojujte společně s námi za veřejný prostor bez sexistické a rasistické reklamy a přidejte svůj podpis pod otevřený dopis majiteli pivovaru Bernard. Billboardová kampaň pivovaru Bernard je prezentována jako reklama „s nadhledem“. Reklama, která využívá ponížení žen formou sexismu a rasismu, do veřejného prostoru nepatří!

Kdo jsou lidé, kteří se v tomhle angažují? Je to zajímavé čtení. Nepřekvapí účast věčných bojovníků proti sexismu, spolku Nesehnutí. Více překvapí, že v seznamu jsou hned čtyři ze sedmi zaměstnanců sekretariátu Rady vlády pro rovnost žen a mužů: Lucia Zachariášová, Lenka Grünbergová, Michal Pavlíček, Lucie Hradecká. Je vedení kampaně proti konkrétní firmě slučitelné s pozicí zaměstnance Úřadu Vlády?

Karla Chládková, „předsedkyně Stínové rady pro reklamu“ je absolventkou (2017) Fakulty sociálních studií MU Brno v oblasti Veřejná politika a lidské zdroje. Pracuje jako personalistka v IBM.

Pavla Jenková, „tajemnice Stínové rady pro reklamu“ je absolventkou Genderových studií na UK. V roce 2015 zakončila diplomovou prací Ženy migrantky jako aktivní občanky, Supervizor: Mgr. Petra Ezzeddine, Ph.D. Oponent: Mgr. Zuzana Uhde, Ph.D. Pracuje jako metodická ředitelka integračních kurzů „Vítejte v České Republice“ Integračního centra Praha a Nadace Via. Zajímavost: už v anotaci uvádí, že práce není vědecky objektivním sběrem dat, ale jednostrannou agitací. Tolik ke kvalitě výstupů „vědy“ provozované na Gender studies.

„Za použití metody narativního vyprávění životních příběhů těchto žen se autorka snaží dekonstruovat stereotypní chápání migrace jako hrozby nebo bezpečnostního ohrožení pro přijímající společnost, a naopak ukázat migrantky a jejich životní příběhy jako příběhy osob, které Českou republiku považují za svůj druhý domov, a na jehož rozvoji se aktivně podílejí. Občanství autorka chápe jako členství ve společnosti, jejíž právoplatnými a aktivními občankami jsou i ženy migrantky. Práce má celkově přispět k budování pozitivního vztahu k ženám migrantkám a nabídnout doporučení pro majoritní společnost a tvůrce/tvůrkyně integrační politiky jak reflektovat ženy migrantky.“

Michal Pavlíček je absolventem sociologie na Západočeské univerzitě v Plzni. V současnosti dokončuje studium oboru Genderová studia na Univerzitě Karlově a pracuje v Odbor rovnosti žen a mužů Úřadu vlády ČR, kde se zaměřuje na problematiku domácího a genderově podmíněného násilí. Mimo to se zajímá o antirasistické aktivity, podporu LGBTIQ osob a práva zvířat a alternativní kulturu.

Lenka Grünbergová je absolventkou Genderových studií na UK (2012 – 2015). Pracuje v Odboru rovnosti žen a mužů Úřadu vlády České republiky jako projektová koordinátorka s tématem jako Prosazování gender mainstreamingu na úrovni vlády ČR.
Lucia Zachariášová a Lucie Hradecká jsou také zaměstnanci Odboru rovnosti žen a mužů Úřadu vlády ČR. Vypadá to, že „Stínová rada“ je inkubátorem aktivních soudruhů pro Odbor rovnosti žen a mužů Rady vlády ČR. Nové kádry je třeba si pěstovat, že?

Autoři a signatáři výzvy: Stínová Rada pro reklamu Sexistický kix ASPEKT Nesehnutí Pavla Jenková Petra Jelínková Bohumil Čáp Matěj Michal Žaloudek Alena Křížková Vojtěch Weissbauer Peter Wagner Lukáš Haupt Erik Green Štěpán Klimeš Lucia Zachariášová Tereza Freidingerová Radka Bystřická Helena Ganická Jana Juráňová Andrej Kándl Jana Cvikova Diana Gregorová Josefina Lubojacki Andrea Kučerová Klára Vlasáková Pavel Bicek Lenka Benešová Tomáš Frkal Markéta Pallová Renata Dostálová Ester Dobiášová Anna Kupcová Miroslav Svatoš Jaroslav Michl David Babka Markéta Tůmová Lucie Hradecká Zuzana Andreska Michaela Trtíková Vojtková Vít Prokopius Jolana Novotná Pavla Špondrová Tereza Kvapil Pokorná Eva Lískovcová Jiří Procházka Nicole Karráová Jakub Ježek Jana Gabrielová Iva Baslarová Jakub Jirásek Kateřina Turečková Lena Vrbová Lucie Brusáková Adam Šenk Anna Pospěch Durnová Michaela Němečková Jolana Truncová Tereza Mikšaníková Jakub Kutílek Lenka Vobrubová Martina Fucimanová Veronika Burešová Ruth J. Weiniger Lucie Malunká Kryštof Knapp Lenka Barbora Olejníková František Formánek Eva Lukešová Zuzana Kubínová Zdeněk Mihalco Lenka Grünbergová Renata Sedláková

Genderová neziskovka se pustila do pivovarníka Bernarda. Jde o jeho lechtivé reklamy

Publikováno:před 11 dnyZdroj:ParlamentníListy.czAutor:David HoraBernard

Do reklamy pivovaru Bernard se opřela Stínová rada pro reklamu. Na protest napsala dokonce otevřený dopis majiteli pivovaru. Na toho se, jak její zástupci píší, obracejí v souvislosti s reklamní kampaní s názvem „Rotující pípa“. Upozorňují především na reklamu s označením „feminist edition“. Na ní je sklenice piva, o kterou je opřeno ženské tělo s obličejem právě ředitele pivovaru. „Udělal jste si legraci, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí,“ píše se v dopise. Autoři dopisu vysvětlují také, jaké další reklamy pivovaru se jim nelíbily a proč.

„Bojujeme proti sexismu a genderově nekorektní reklamě,“ uvádí na svých stránkách Stínová rada pro reklamu. Jak sami sdělují, jedná se o skupinu aktivních občanů a občanek, kterým vadí sexistická reklama a nechtějí ji ve veřejném prostoru. „Sexismus je stejně jako například rasismus pouze dalším druhem diskriminace ve společnosti!“ píše se na stránkách Stínové rady pro reklamu.

Stínové reklamě se tentokrát stala trnem v oku právě reklamní kampaň pivovaru Bernard „Rotující pípa“, která, jak se v otevřeném dopise píše, využívá motiv tzv. pin-up girls. „Tyto reklamy navazují na Vaši online kampaň z předešlých let, vůči kterým se zvedla vlna kritiky ze strany široké veřejnosti z důvodu jejich sexistického (a v některých případech i rasistického) obsahu,“ uvádějí dále autoři dopisu a vysvětlují, co se jim už na těchto reklamách zdálo špatné.

Coby sexualizované zobrazení žen na těchto reklamách uvádějí jako příklad krátké šaty, výrazné líčení nebo třeba jejich výrazy ve tváři. Upozorňují také na to, že zobrazení žen nesouviselo s nabízeným produktem, neboť ženy v těchto reklamách pivo nepijí, ale slouží pouze k jeho „zkrášlení“.

„Setkali jsme se i s polotmavou i černou dvanáctkou a černou lavinou, které jsou ilustrovány ženami s tmavou barvou pleti. Těmito reklamami jste se zapsal po bok například reklamy s „černou sedmnáctkou za super cenu“ prodávající televizi a dalších rasistických reklam na scéně,“ upozorňuje Stínová rada pro reklamu a dodává, že sexismus a rasismus v reklamě jsou nejen v rozporu se zákony České republiky, ale hlavně jsou neetické a v rozporu s hodnotami vzájemného respektu a tolerance.

Stínové radě pro reklamu se nezamlouvají právě ani nové reklamy s označením „feminist edition“. Zástupci rady sice oceňují, že majitel pivovaru Bernard podle nich zareagoval na veřejnou kritiku a billboardy změnil. Způsob, který si vybral, se ovšem pisatelům dopisu příliš nelíbí. „Oceňujeme, že jste přistoupil na to, aby Váš obličej byl zobrazen na billboardech. Ovšem tím, že hlava žen byla vyměněna za Vaši, došlo naopak k tomu, že ženské tělo se stalo ještě více anonymním objektem. Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy,“ míní pisatelé dopisu s tím, že přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně podle nich sexistická a uráží prý řadu lidí. „Navíc tím, že jste na billboard přidal slovní spojení ‚feminist edition‘, využil jste stereotypní nahlížení na feminismus jako na směr myšlení, který je přehnaně upjatý,“ vyčítají majiteli pivovaru autoři dopisu.

Zástupci Stínové rady pro reklamu na závěr navrhli majiteli pivovaru řešení. „Navrhujeme, aby prvním vstřícným krokem bylo stažení problematických billboardů a případně nahrazení verzí, která bude v souladu s lidskou slušností, morálkou a etikou a nebude snižovat postavení žen a menšin v naší společnosti,“ píše se v otevřeném dopise. Pod tím je kromě zatím několik desítek jmen podepsán například Sexistický kix nebo ASPEKT.

Stínová rada pro reklamu má na svých stránkách příklady i dalších reklam, které označují za sexistické a genderově nekorektní. Například reklama na montáž sádrokartonu, kde je fotka ženy v prádle s nápisem „i mně to hezky udělal“ používá podle Stínové rady pro reklamu jazykový sexismus. Poukazují i na využívání kusů těl. Jako příklad je tady billboard TOP 09 Havířov, kdy má žena na pravé straně hýždě nápis „TOP 09 vždy na pravém místě“.

Bernard „retro“ kampaní láká na rotující pípu

Publikováno:před měsícemZdroj:MediaGuru.czBernard

Rodinný pivovar Bernard spustil začátkem května outdoorovou kampaň, v níž představuje svou rotující pípy. Ta zákazníkům umožňuje ochutnat postupně všechny druhy sortimentu pivovaru.

Kampaň, jež je k vidění na více než 500 plochách v Česku a 250 na Slovensku, využívá celkem sedm motivů. Každý z nich představuje jiný druh piva, které doprovází v retro stylu vyvedená pin-up girl.

Mezi motivy se objevuje i Černá 12°, jež před dvěma lety na Facebooku vyvolala u fanoušků negativní reakce. Nicméně tehdy i teď si pivovar za svým vizuálem stojí.

S grafickou podobou kampaně pomohlo designové studio Butterflies & Hurricanes.

Současně s tím komunikuje Bernard také blížící se Bernard Fest, nicméně kvůli vyprodanost jsou již všechny billboardy přelepeny nápisem „vyprodáno“.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.16.06.2017 10:1383