Historie a současnost Jarošovského pivovaru

Historie a výroba piva v Jarošově
Vznik pivovaru v Jarošově se datuje již od roku 1688. Jeho výstavbě předcházel rozsáhlý požár v Uherském Hradišti, který poničil tehdejší městský pivovar v dnešní Hradební ulici. Na to se magistrát rozhodl vybudovat zcela nový, modernější pivovar v poddanské vsi Jarošov. Místo bylo zvoleno z několika důvodů. Především se zde nacházely bohaté zdroje kvalitní pitné vody a také přítomnost řeky Moravy byla stěžejní, jelikož představovala laciný zdroj vody a ledu využitelného k průmyslovým účelům. Vesnice navíc patřila městu Uherské Hradiště a ležela v blízkosti frekventované pivovarsilnice do Napajedel.

Pivovar až do druhé poloviny 19. století vystřídal řadu sládků a byl jedním z hlavních finančních zdrojů do městské pokladny. Přesto postupem času stárnul a upadal vzhledem k častému střídání nájemců. Magistrát tak musel roku 1860 výrobupiva zastavit a o osm let později pivovar odprodat.

Roku 1869 byl pivovar prodán majiteli realit židovského původu Salomonu Braunovi z Uherského Ostrohu. Nový majitel byl kapitálově dobře vybavený i díký svému otci, kterým byl privilegovaný provozovatel kantýn na stavbě Severní dráhy, která vedla z Vídně do Krakova. Investice se však vyplatila, jelikož Salomon Braun koupil na tu dobu vcelku moderně zařízený pivovar, který byl vybaven parním zařízením, sladovnou, palírnou kořalky, výčepním domem a doplňkovou výrobou kvasnic pro Uherské Hradiště a okolí. V areálu se také nacházela přístavba pro sládka a mistra bednáře.

Už v rukou Salomona Brauna získal pivovar svůj věhlas. Roku 1875 mu byla udělena medaile za zásluhy o sladování ječmene. Ve stejném roce pivovar zpracoval80 tisíc metráků ječmene a vyrobil 120 tisíc věder piva.

Za zlatou éru se však považuje období, které nastalo až s nástupem druhé generace Braunů, synů Ignáce a Josefa. pivovarJosef vystudoval práva ve Vídni, na druhé straně Ignác vystudoval obor chemický a ještě před převzetím firmy v ní působil jako technický vedoucí. Oba tak měli dobré předpoklady a znalosti pro vedení velkého pivovarnického podniku. Roku 1885 Salomon Braun zemřel a došlo tak k převzetí firmy a vzniku nové společnosti Jaroschauer Bierbrauerei von S. Brauns Söhnes Ignaz & Josef Braun. Pivovar začal vzkvétat nejen po stránce hospodářské, ale především i technické, což zapříčinila patřičná angažovanost a prozíravost nových majitelů. O čtyři roky později bylo pivovaru uděleno povolení používat označení dvorní dodavatel, což hrálo významnou roli v propagaci podniku a značky.

Mezi lety 1880 až 1910 prošel pivovar velkou rekontrukcí, kterou si žádalo neustálé zvyšování produkce. Firma zpracovávala stále větší množství ječmene a v roce 1906 již zaměstnávala 140 dělníků a vyprodukovala skoro 52 tisíc hl piva. Významným mezníkem byl také rok 1908, kdy společnost koupila pivovar a lihovar v Hodoníně, který se později stal součástí nově vzniklé akciové společnosti Jaroschauer Bierbrauerei. Pivovar si až do roku 1918 vybudoval v regionu téměř výsadní postavení a stal se jedním z šesti největších pivovarů na Moravě. Vlivem první světové války se však do pivovaru dostávalo čím dál méně surovin, a tak si majitelé nechali zapsat do své činnosti i výrobu sušené zeleniny. Nakonec došlo 28. srpna 1921 k vymazání společnosti z obchodního rejstříku na žádost samotného Josefa Brauna, a to po smrti bratra Ignáce.L

Po válce se pak postupem času začal Jarošovský pivovar z války vzpamatovávat a již opět vykazoval velké množství vyrobeného piva. pivovarV roce 1939 však museli Braunovi kvůli svému židovskému původu opustit Československo. Pivovar byl prodán Stoupalovu cukrovarnickému koncernu, který však neměl pohotové devizové prostředky na vyplacení pivovaru, a tak správu převzala Agrární banka. Společnost ani tentokrát neměla dlouhého trvání a roku 1940 vyhlásil zlínský oberlandrat kupní smlouvu za neplatnou, a tak došlo k následné arizaci majetku. Pivovar ještě několikrát změnil svého majitele. Jedním z nich byl také němekcý podnikatel Erich Blume.

Od počátku roku 1948 byl zřízen národní podnik Slovácké pivovary s vedením v Jarošově. V roce 1987 začal pivovar vykazovat velké ztráty a roku 1997 bylo rozhodnuto o jeho prodeji. Postupně docházelo k propouštění zaměstnanců, až byl pivovar 31. prosince téhož roku zcela uzavřen. Na jaře 2012 se jej rozhodla firma Heineken, které pivovar patřil, prodat. Pivovar koupil v roce 2013 podnikatel Radislav Vymyslický, kdy prostory pivovaru sloužily k výrobě výtahů. Výroba piva pod taktovkou společnosti Jarošovský pivovar a.s. se do Jarošova vrátila v roce 2015.

Nový Jarošovský pivovar
Nová etapa historie vaření piva v Jarošově začala v roce 2015, kdy vznikla akciová společnost Jarošovský pivovar. Protože nebylo možné obnovit výrobu v bývalém areálu, odkoupila akciová společnost budovu v Pivovarské ulici, pivovarkde dříve firma TON vyráběla dětské skládací stoličky.

Oficiálně byla obnovena výroba piva v Jarošově 8. 2. 2017, kdy byla uvařena první várka Jarošovského Ležáku.
Vrchním sládkem se stal Jan Vasil a jako poradce při vymýšlení receptur působil Josef Brauner, poslední jarošovský sládek. Současným vrchním sládkem Jarošovského pivovaru je Milan Esender.
Roční produkce dosáhla během celého prvního roku 2 200 hl piva, přičemž současná maximální kapacita se může dostat až na 5 000 hl piva za rok.
Základ tvoří čtyři druhy – Jarošovská Desítka, Jarošovský Jura (11%), Jarošovský ležák (12%) a Jarošovský Šohaj (14%). Další piva jsou sezónní: 16% Rochus, jímž se hlásí k tradici jarošovských piv, IPA (15%), které vzniklo v říjnu 2017 k příležitosti Slováckého Oktoberfestu, Jarošovská adventní 14% s přídavkem pravého včelího medu nebo tmavý valentýnský speciál 13%. Zatím posledním přírůstkem je první místní filtrované pivo Jarošovský Jan 12%, uvařené u příležitosti 120. výročí narození nejslavnějšího uherskohradišťského rodáka Jana Antonína Bati.

Úspěch nový pivovar slaví nejen svým pivem – v roce 2018 byl oceněn Českou a moravskou pivní korunou, ale i etiketami, které navrhla zlínská agentura Little Greta. Vycházejí z folklorních motivů a jejich design byl v roce 2017 oceněn na prestižní soutěži World Beer Awards.
Zdroj:Stránky Jorošovského pivovaru, 2018


Více na stránkách pivovaru

Ať má advent správný říz! Speciály od Jarošovského pivovaru

Publikováno:před 4 měsíciZdroj:Slovácko

To by nebyl náš oblíbený Jarošovský pivovar, aby si pro nás nepřipravil zase nějakou tu novinku. Aktuálně jsou v nabídce vedle osvědčených stálic dva speciály přímo pro toto období – Lucifer a Adventní.

Lucifer
Je limitovanou edicí Jarošovského Matúša 12 %, který je ukázkou přístupu pivovaru k českému ležáku. Vaří jej z místní vody, světlého sladu ze sladovny Kroměříž a s trochou karamelového sladu z humnové sladovny Záhlinice. Vařen je dekokčně na dva rmuty s čtvero chmelením. Čtvrté chmelení je za studena v ležáckém tanku. Silné sladové tělo piva je vyváženo počáteční vyšší hořkostí pozvolně přecházející v jemnou na patře ulpívající hořkost, která je doprovázena vyváženou chmelovou vůní.

Jarošovské Adventní 14 %
Je spodně kvašené pivo s přídavkem medu. Pro výrobu tohoto piva sládci použili světlý slad z Kroměřížské sladovny a mnichovský slad z humnové sladovny Záhlinice. Vařeno je dekokčně na dva rmuty, s trojím chmelením třemi druhy chmele. Hlavní kvašení probíhá na spilce s následným dokvašováním v ležáckých tancích, do kterých kuchaři, tedy vlastně sládci ještě před sudováním přidali med. Zaujme vás vůně sladu a chmele Kazbek a jeho velmi lehký citrusový tón. Po napití si vychutnáte vyšší plnost piva se středním řízem a díky přidanému medu je jeho hořkost příjemně zjemnělá a doznívající v jemném medovém tónu.

Jarošovský pivovar investoval miliony do výroby, ročně uvaří až 3 miliony piv!

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:iDobrýDen.cz

Jarošovský pivovar rozšiřuje výrobu, nově tak ročně vyprodukuje až 15 tisíc hektolitrů piva. Stávající kapacita výroby je o třetinu nižší. Jen nová stáčecí linka naplní až 1 500 litrů PET lahví a 2 000 půllitrových plechovek za hodinu! Investice do navýšení výrobních kapacit přišla na 14 milionů korun.

„Stáčecí linka stála pět milionů, nové tanky a varna 5,5 milionu, technologie dva a zbytek spolkly stavební úpravy. Investice je odpovědí na rostoucí poptávku po našem vysoce kvalitním řemeslném pivu,“ uvedl Martin Melichárek, výkonný ředitel Jarošovského pivovaru.

Rozšíření výroby společnosti umožní zvýšit produkci na 15 000 hektolitrů ročně. „To je v Jarošově strop. Jsme vděční za rostoucí zájem o naše řemeslné regionální pivo a těšíme se, že zákazníkům nabídneme ještě více kvalitních produktů,“ dodal Melichárek.

Souběžně s investicí do rozšíření výroby pivovar představil novinku ve svém portfoliu - Jarošovský Rochus 13%, experimentální pivo s přídavkem čerstvé hroznové šťávy. Uvařený byl u příležitosti Slavností vína ze tří druhů sladů a chmelený i za studena odrůdou Nelson Sauvin. „Jde o ochucené silné světlé pivo stylu Fruit Ale, do kterého jsme přidali čerstvou lisovanou šťávu z hroznů. Rochus je unikátní pivo, vařené infuzí, svrchně kvašené a za studena chmelené. Reflektuje trend mezi řemeslnými pivovary, které zkoumají různé styly, příchutě a přísady,“ informovala Gabriela Uherková, mluvčí pivovaru, s tím, že zájemci o pivo Rochus si na novou várku počkají až do příštích Slavností vína.

V Jarošově chtějí využít své „rockové“ známosti a stát se celorepublikovou značkou

Publikováno:před 6 měsíciZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Jan Brož

Celá desetiletí i několikrát za noc zaznívá na všech vesnických zábavách song Jarošovský pivovar od rockové skupiny Argema. Díky ní je spíš regionální výrobce piva znám po celé republice. Toho chce využít i Martin Pacovský, spolumajitel firmy, která v Jarošově navazuje na dlouhou tradici výroby piva. „Máme v plánu z Jarošova udělat celonárodní značku,“ uvedl pro HN Pacovský.

Známý energetický manažer pracoval v minulosti pro energetickou společnost ČEZ a až donedávna stál v čele Pražské plynárenské. Vedle toho však už od roku 2014 buduje spolu s Miroslavem Haraštou skupinu regionálních pivovarů Městské pivovary, která v souhrnu vaří zhruba 13 tisíc hektolitrů piva ročně. Skupina Městské pivovary postupně obnovila činnost zavřeného Znojemského městského pivovaru, převzala Pivovar Oslavany a řemeslný pivovar Chomout z obce Chomoutov na Olomoucku. Vedle toho také v centru Brna vybudovala pivovar s restaurací Harry. A před osmi lety obnovila i výrobu piva v Jarošově, části Uherského Hradiště. Tamní pivo je mezi jednotlivými značkami skupiny nejznámější a jeho produkty nejrozšířenější.

O prázdninách uhasí žízeň Jarošovský Letňák

Publikováno:před 9 měsíciZdroj:iDobrýDen.cz

Máme tady léto, slunce pálí, láká k vodě nebo za pohodou na letní festivaly. Ke všem krásám tohoto času přijde vhod možnost hasit žízeň Jarošovským Letňákem s vyšší hořkostí, plnou chutí a neodolatelnou pěnou!

Jarošovský Letňák 11% je totiž uvařen podle vlastní receptury, ze tří druhů sladu a vybraných chmelů. Inspirací sládka pro toto pivo byl pivní styl Summer ALE.

"Je to svěží pivo, vařené infuzním způsobem a zakvašené svrchními kvasnicemi. Vyjma chmelení na varně zde bylo použito i chmelení za studena," vysvětluje Milan Esender, vrchní sládek. "Očekávejte velmi dobrou pitelnost, se svěží, ovocně-kvasnicovou vůní. Po napití je dobře rozpoznatelná chuť jahod, malin a melounu. Střední říz a nižší pěnivost pak jen podtrhují zvolený pivní styl," dodává sládek.

Na přelomu prázdnin se těšte na Letní filmovou školu, kde kvalitu filmové produkce podtrhnou produkty z Jarošovského pivovaru.

Jarošovský pivovar otevřel novou prodejnu v centru Uherského Hradiště

Publikováno:před 11 měsíciZdroj:iDobrýDen.cz

Jarošovský pivovar, oblíbený a největší minipivovar v regionu, s radostí oznamuje otevření své nové prodejny v centru Uherského Hradiště. Tato prodejna přináší jedinečný zážitek z nákupu a nabízí celou škálu produktů Jarošovského pivovaru.

Nová prodejna se nachází na adrese Hradební 1555. Přináší moderní a minimalistický prostor, který vytváří příjemné prostředí pro všechny milovníky piva. Hlavním představitelem interiéru je prodejní pult vyrobený z 300 let starého stromu, který dodává prodejně nezaměnitelný a autentický ráz.

V této prodejně si zákazníci mohou zakoupit celou produkci Jarošovského pivovaru, včetně širokého výběru pivních stylů. Kromě toho je zde také dostupný sortiment sklenic, triček a dalšího merchandise pivovaru, který uspokojí přání všech fanoušků.

"Jsme nadšeni otevřením naší nové prodejny v centru Uherského Hradiště. Hlavním důvodem pro tuto expanzi bylo poskytnout obyvatelům Uherského Hradiště a okolním oblastem možnost nakupovat Jarošovské pivo přímo ve středu města," vyjádřil se výkonný ředitel pivovaru Martin Melichárek a dodal: "Rádi bychom vytvořili prostor, kde lidé mohou objevovat naše skvělé pivo a zakoupit si nejen lahodný nápoj, ale také si odnést kousek atmosféry pivovaru domů. Těšíme se na vaši návštěvu."

Zákazníci mají také možnost zřídit si zákaznickou kartičku, která jim umožní získávat přednostní informace o nových pivních speciálech a využívat výhodné slevy na Jarošovské pivo.

Přijďte se sami přesvědčit o jedinečnosti nové prodejny a ochutnejte piva z Jarošovského pivovaru. Prodejna je otevřena každý všední den od 10.00 do 18.00 s pauzou 13.30-14.00.

Jarošovský pivovar se vzepřel doměřené milionové dani

Publikováno:před 12 měsíciZdroj:Hospodářské NovinyAutor:Martin Ťopek, Marek Pokorný

Jednomu z tradičních tuzemských minipivovarů se podařilo změnit část pravidel o spotřební dani z piva. Nejvyšší správní soud dal po dvou letech sporu za pravdu Jarošovskému pivovaru v tom, že mu celní správa neoprávněně doměřila spotřební daň ve výši jednoho milionu korun. Zařadila ho totiž mezi takzvané velké pivovary, přestože se limitu pro tuto kategorii ani zdaleka nepřiblížil.

Jarošovský pivovar vyhrál soud, zákonodárce se přeřekl

Publikováno:před rokemZdroj:Podnikatel.czAutor:Daniel Morávek

Jarošovský pivovar, známý mimo jiné z písně skupiny Argema, vyhrál před týdnem soudní spor s Celní správou ČR ohledně toho, zda může být považován za malý nezávislý pivovar.
Nejvyšší správní soud (NSS) rozhodl, že příslušná pasáž zákona, podle které postupovali celníci, byla chybně transponovaná z evropské směrnice a že šlo o „přeřeknutí zákonodárce“. Jarošovský pivovar tak má nárok na sníženou sazbu spotřební daně.

Podle celníků není Jarošovský pivovar malým nezávislým pivovarem
Celní správa ČR v roce 2020 doměřila Jarošovskému pivovaru spotřební daň ve výši skoro milion korun, jelikož podle jejího názoru není malý nezávislý pivovar, jelikož je právně a hospodářsky závislý na Znojemském městském pivovaru. Podle celníků tak vyráběné pivo nemělo být zdaněno sníženou sazbou spotřební daně z piva ve výši 16 Kč/hl, nýbrž základní sazbou ve výši 32 Kč/hl. Jarošovský pivovar se s rozhodnutím Generálního ředitelství cel nesmířil a podal žalobu. U Krajského soudu v Brně sice neuspěl, před týdnem se však pivovaru zastal Nejvyšší správní soud.

Co říká evropská směrnice a český zákon?
NSS nejprve připomněl, jak přesně zní text evropské směrnice a jak dopadla transpozice do tuzemské legislativy.

Evropská směrnice říká, že státy mohou uplatnit snížené sazby spotřební daně z piva, a to pro malé nezávislé pivovary s výstavem do 200 000 hl piva ročně. "Pro účely nižších sazeb se „malým nezávislým pivovarem" rozumí pivovar, který je právně a hospodářsky nezávislý na jakémkoli jiném pivovaru, který využívá provozních prostor, jež jsou fyzicky umístěny odděleně od jakéhokoli jiného pivovaru, a který nevyrábí značkové pivo v licenci. Spolupracují-li však dva nebo více malých pivovarů a jejich společný roční výstav nepřekročí 200 000 hl, mohou být i tyto pivovary považovány za jediný malý nezávislý pivovar," píše se ve směrnici.

V § 82 zákona o spotřebních daních, ve znění účinném ke dni vydání žalobou napadeného rozhodnutí, pak bylo uvedeno:

(1) Malým nezávislým pivovarem je pivovar, jehož roční výroba piva, včetně piva vyrobeného v licenci, není větší než 200 000 hl a splňuje tyto podmínky: a) není právně ani hospodářsky závislý na jiném pivovaru, b) nadzemní ani podzemní provozní a skladovací prostory nejsou technologicky či jinak propojeny s prostorami jiného pivovaru.

(2) Pivovar je právně nebo hospodářsky závislý, pokud
a) vlastní více než 50 % podílu na čistém majetku nebo disponuje více než 50 % hlasovacích práv jiného pivovaru,
b) chybí některý hlavní výrobní provozní soubor v pivovaru, nebo
c) byla uzavřena jakákoliv dohoda, z níž lze dovodit přímou nebo nepřímou hospodářskou nebo právní závislost na jiném pivovaru.

Při transpozici přibylo jedno slovo
Ač na první pohled může evropská směrnice a transpozice do českého právního řádu vypadat stejně, klíčovým rozdílem je ustanovení, které se týká spolupráce více pivovarů. Zatímco evropská směrnice hovoří o tom, že „spolupracují-li však dva nebo více malých pivovarů a jejich společný roční výstav nepřekročí 200 000 hl, mohou být i tyto pivovary považovány za jediný malý nezávislý pivovar“, český zákon má obsahově v první části věty navíc slovo "nezávislých" – „spolupracují-li dva nebo více malých nezávislých pivovarů a jejich společná roční výroba nepřevýší 200 000 hektolitrů, považují se tyto pivovary za jeden malý nezávislý pivovar“.

Oprava přeřeknutí není dotváření práva
NSS se tak zaměřil na to, zda použití sousloví o spolupráci malých nepředstavuje „přeřeknutí“ zákonodárce, tedy nejde-li o případ, kdy jsou v textu právního předpisu omylem vynechána či přehozena slova, je nedopatřením obsaženo slovo jiné či slovo, které v něm vůbec uvedeno být nemělo.

"V tomto směru by se nejednalo o standardní dotváření práva, kdy zákonodárce na určité případy nepomyslil, ačkoli odpovídaly jeho vůli vyjádřené v příslušné právní normě, neboť ve skutečnosti zamýšlel říci něco úplně jiného, než vyjádřil v textu příslušného ustanovení právního předpisu. Takového nedopatření zákonodárce by se nedalo dovolávat, pokud by dávalo rozumný smysl a zároveň bylo vnitřně koherentní s příslušnou právní úpravou," upřesnil v rozsudku soud s tím, že v oblasti práva Evropské unie je přitom nutné v tomto směru vycházet také z toho, že pokud se český zákonodárce rozhodl transponovat určité ustanovení unijního právního předpisu a jasně i srozumitelně nevyjádřil vůli odlišnou od jeho výslovného znění, pak zamýšlel provést právě to, co taková evropská právní norma předpokládá.

Zákonodárce se přeřekl, rozhodl soud
Soud zmínil několik interpretací daného ustanovení, přičemž došel následně k tomu, že slovo „nezávislých“ uvedené v ustanovení § 82 odst. 5 zákona o spotřebních daních představuje legislativní chybu při transpozici věty evropské směrnice. Podle NSS text, jenž tímto nedopatřením vznikl, nedává žádný rozumný smysl, který by byl koherentní s příslušnými ustanoveními téhož zákona a směrnice a jenž zjevně při absenci vysvětlení v důvodové zprávě nebyl veden racionálními důvody předkladatele legislativního návrhu.

"Za této situace je nutné uvedené „přeřeknutí“ zákonodárce opravit a vycházet z toho, že jeho skutečnou vůlí při formulaci právní normy obsažené v § 82 odst. 5 zákona o spotřebních daních bylo ve shodě s čl. 4 odst. 2 větou druhou směrnice zmírnit podmínky pro přiznání postavení malého nezávislého pivovaru vymezené v § 82 odst. 1 až 4 zákona o spotřebních daních a vytvořit právní fikci jednoho malého nezávislého pivovaru při spolupráci dvou nebo více malých pivovarů, jejichž společná roční výroba nepřevýší 200 000 hl, a to bez ohledu na vztah jejich vzájemné právní nebo hospodářské závislosti," uzavřel NSS a rozhodnutí Celní správy ČR zrušil.

Pozn. redakce: Původní Jarošovský pivovar, o kterém v roce 1994 složila píseň skupina Argema, ukončil činnost v roce 1997. O 20 let později začal několik stovek metrů od původní budovy vařit pivo nový stejnojmenný minipivovar, kterého se týkala i výše popisovaná soudní pře.

Pivovar rozprodává další akcie, loni utržil 27 milionů

Publikováno:před rokemZdroj:iDobrýDen.cz

Jarošovský pivovar opět prodává akcie! Milovníci pěnivého moku mají už podruhé šanci stát se jeho spolumajitelem. Zakladatel a majitel pivovaru Miroslav Harašta počítá, že zájem stejně jako v květnu převýší nabídku. Kdo zaváhá, má nejspíš smůlu. Prodává se 500 akcií, jedna přijde na 12 tisíc korun.

„Většina akcií se loni prodala v řádu několika týdnů, malou část jsme si ale nechali s tím, že se k prodeji vrátíme po sezoně. Jelikož rok 2022 dopadl pro pivovar velmi dobře, je ta správná doba nabídnout fanouškům Jarošovského piva možnost stát se jeho akcionářem,“ informoval Harašta.

Pivovar loni prodával akcie v hodnotě 6 milionů korun. „Ale nejde jen o peníze, získali bychom je jednodušším způsobem v bance. Snahou bylo a je vybudování komunity fanoušků, kteří skrze podíl v pivovaru získají šanci nám pomoci s jeho rozvojem. Každý akcionář získá i doživotní výhody, třeba slevy na produkty a konzumaci, VIP přístup na naše akce nebo dárek k narozeninám,“ připomenul Harašta.

Prodej akcií pivovaru je ojedinělý, unikátní. Koupit si jeho kousek není úplně běžné. I proto vyvolává obrovský zájem.

Aktuálně pivovar nabízí opět 500 kusí akcií, pět procent podílu na základním kapitálu. Každý zájemce si musí připravit 12 tisíc korun. „Jde o kmenové akcie, jejich vlastník získá hlasovací právo a může počítat s pravidelnou výplatou dividendy,“ zdůraznil Harašta.

Společnost Jarošovský pivovar byla založena v roce 2015, navázala na více než 330 let dlouhou tradici vaření piva v Jarošově. Její hlavní činností je výroba, prodej a distribuce piva, které se prodává na celé Moravě, v Čechách, na Slovensku a dokonce i v Londýně. V roce 2022 v Jarošově uvařili 7 547 hektolitrů piva, což představuje meziroční nárůst o 451 hektolitrů. Rekordní tržby se vyšplhaly těsně pod hranici 27 milionů korun.

O prázdninách uhasí žízeň Jarošovský Letňák

Publikováno:před rokemZdroj:iDobrýDen.cz

Máme tady léto, slunce pálí, láká k vodě nebo za pohodou na letní festivaly. Ke všem krásám tohoto času přijde vhod možnost hasit žízeň Jarošovským Letňákem s vyšší hořkostí, plnou chutí a neodolatelnou pěnou!

Jarošovský Letňák 11% je totiž uvařen podle vlastní receptury, ze tří druhů sladu a vybraných chmelů. Inspirací sládka pro toto pivo byl pivní styl Summer ALE.

"Je to svěží pivo, vařené infuzním způsobem a zakvašené svrchními kvasnicemi. Vyjma chmelení na varně zde bylo použito i chmelení za studena," vysvětluje Milan Esender, vrchní sládek. "Očekávejte velmi dobrou pitelnost, se svěží, ovocně-kvasnicovou vůní. Po napití je dobře rozpoznatelná chuť jahod, malin a melounu. Střední říz a nižší pěnivost pak jen podtrhují zvolený pivní styl," dodává sládek.

Na přelomu prázdnin se těšte na Letní filmovou školu, kde kvalitu filmové produkce podtrhnou produkty z Jarošovského pivovaru.

Jarošovský pivovar rozjíždí velkou půjčovnu výčepů

Publikováno:před rokemZdroj:iDobrýDen.cz

V Jarošovském pivovaru jsou připraveni na novou sezónu. Teď vám kromě piva jako malovaného v pivovaru poskytnou i kompletní výčep a servis k popíjení čepovaného piva doma.

„Pití piva už dávno není jenom hospodským fenoménem. Trh se stále více posouvá k prodeji piva v lahvích a plechovkách, ale zajímavou alternativou je i takzvaná domácí hospoda,“ říká Milan Esender, sládek Jarošovského pivovaru.

„Evidujeme neustále rostoucí trend prodeje sudového piva na doma. Covidová situace tento trend jenom urychlila. Lidé si zkrátka stále častěji tahají bečky domů. My jsme se rozhodli jít tomuto trendu naproti a kromě prodeje sudového piva nabízíme našim fanouškům kompletní servis v tom, že si v pivovaru mohou rovnou půjčit i výčep, případně koupit kelímky a další příslušenství. Je to prostě kompletní servis na takové to domácí popíjení,“ dodává Petr Syřiště, marketingový ředitel pivovaru.

Momentálně v jarošovském pivovaru disponují více než padesátkou jedno- i dvoukohoutových výčepů, kterou jsou po každé zápůjčce odborně čištěny a servisovány.

Stačí si prostě den předem zavolat do pivovaru na 777 015 842 nebo napsat mailem na prodejna@jarosovskypivovar.cz a druhý den si vyzvednout s pivem i připravený výčep, kelímky a víkend doma může být korunován i čerstvým čepovaným pivem přímo z pivovaru.

Víkendová cena zápůjčky startuje na 250 Kč, což za čepované pivo doma bez starostí rozhodně stojí. Pivovarská prodejna a půjčovna je otevřena každý všední den 9.00-18.00 a v sobotu 9.00-12.00 přímo v budově Jarošovském pivovaru.

Zprávy z veřejně přístupných zdrojů nebo od zástupců pivovarů.09.12.2023 08:5451